Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.568 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:33:
[...]

Ze zijn al uren bezig :)

En ja, ik kan prima even tussen college's door posten. Zo druk is onderwijs op het HBO namelijk niet altijd :)
Ze noemen het niet voor niets HBYOLO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:00:
We zijn behoorlijk gewend alles meetbaar, berekenbaar en dus ook stuurbaar te maken. Dat sluit aan bij onze sociale psychologie en zit al iets meer dan dertig jaar diep in onze curricula. Je kan zoiets best goed terugzien in gedrag bij besluitvorming (bestuurskunde, organisatiekunde maar ook politicologie, politieke economie et alii), we hebben het moeilijker wanneer we iets niet weten.

Ken je de uitdrukking "angst is een slechte raadgever"? In die zin, onzekerheid is er ook zo een.

Wanneer in een samenleving alle ordeningsvraagstukken geworteld zijn in systeemdenken is het uitermate makkelijk om te verzanden in óf verlamming óf tegenstelling óf escalatie. Immers, wanneer ons gedrag heel diep zit, dan reageren we sneller / sterker op basis van de aannames / gevestigde patronen daarbij.

In het geval van Nederland was er geen sprake van verlamming. Wel even van tegenstelling, gelukkig won daarbij de correctiereflex (in Nederland, gebruik van de Instellingen als non-conformist in politiek-bestuurlijke besluitvorming en dus werd dat bepalend adviespunt bij besluitvorming). Aldus geen verlamming, geen escalatie. Zoals we in het VK zagen. Daar werd op basis van een systemisch gedragsmodel een volledig verklaarbare keuze voor beleid gemaakt, op basis van indicatoren die vanuit het model aangaven dat het niet perfect maar optimaal genoeg beleid zou zijn. Wel nu, dat ging al vrij snel volledig onderuit. Vervolgens lag men in Westminster te stuiteren met de projecties ten aanzien van maatschappelijk trendgedrag, die totaal niet meer overeenkwamen met wat in de rapportages stond van hun equivalent van Comité voor bestudering van Ordeningsvraagstukken.

Nu zitten wij even op een punt waarop besluitvorming een breder proces is van afwegen van ervaring met crisis versus zorgen over aandeel in kosten van crisis. Bijvoorbeeld, de VNO lobby van "en nu is het genoeg, economie is alles". Dat is een mentaliteit die verklaarbaar is, ook begrijpelijk, die echter geworteld is in ons systeemdenken en dan juist bij dit soort crisis niet constructief is. Zo worden oude economische en maatschappelijk lessen bij die toepassing overboord gegooid, vanuit strikte focus op systemische toepassing van specifiek denkkader. We houden vast aan systeem en systemische benadering van wat we kennen, vergeten daarbij dat ze geschapen zijn voor doelstellingen onder specifieke condities.

Corona is niet enkel een ziekte die inslaat. Het is een crisis van menselijk gedrag. Zoals een arts het me omschreef, we zijn gewend met dingen om te gaan als op een IC, meten is weten, van A naar Beter en prijs is kostenpost. In dit soort situaties moeten we switchen, dat doen, maar vanuit een SEH perspectief. Werken met onvolledige gegevens, op basis van interpretatie van gedrag, waarbij triage al meteen zich aandient. De vergelijking gaat iets scheef, maar in termen van algemene mentaliteit bij druk zit er best iets in.
Goed verhaal (oprecht), maar nog niet direct antwoord op mijn vraag. Ik zocht het verband tussen geen grip kunnen krijgen en systeemdenken. Ik probeer hem dan even zelf te formuleren op mijn aanname.
Grip hebben is het probleem niet, dat kunnen we wel krijgen, maar hooguit binnen de variabele kaders die de omstandigheden nu bieden. Maar omdat wij systeemdenkers zijn zullen wij nooit het gevoel gaan krijgen daadwerkelijk grip te hebben op de situatie omdat wij een hogere mate van voorspelbaarheid en bewijsbaarheid prettig vinden. Zoiets?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:09
Ernst Kuipers wil ten kosten van privacy beter in kaart kunnen brengen hoe de verspreiding verloopt. Of in ieder geval de discussie aanwakkeren.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:30:
[...]

off topic: zo bezorgd om goed onderwijs, dat je nog tijd hebt om hier te posten....
Offtopic, je mag best een mening hebben en zoiets denken. Het is toch aan hem om te bepalen wat hij wel en niet tijdens zijn werkzaamheden kan. Zo lang zijn baas niet klaagt, is d'r toch niks aan de hand. Dit soort aanvallen maken dit forum gewoon steeds vervelender. Hij pakt het goed op, dus ik laat de TR wel.. maar zou graag zien dat we dit soort reacties gewoon met z'n allen indammen. Dat maakt het zoveel gezelliger.

Thanks <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik heb wel weer eens zin in de afhaalchinees. Ik vraag me af of ze nog open zijn. En of het uberhaupt wel verstandig is om nu eten af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wee Man schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:20:
Ik heb wel weer eens zin in de afhaalchinees. Ik vraag me af of ze nog open zijn. En of het uberhaupt wel verstandig is om nu eten af te halen.
Of doe wat ik gedaan heb; abonneer je op het youtube-kanaal van tijgerkop. Paar keer oefenen en voila de authentieke chinese en niet zo authentieke chinese gerechten vliegen nu 2x per dag m'n wok uit ;)

Dat corona is heel erg goed voor m'n kookkunsten. Ik ga nu overschakelen op thais; kom maar op met de kaeng khiao wan :)

Bij mijn chinees verkopen ze nu trouwens ook maskers (voor een woekerprijs).

offtopic:
mbt tot de discussie hiervoor :)
Mijn lessen zijn voor vandaag voorbij, dus mag ik nu zeker posten op GOT :). Tevens, wat mensen neit zien natuurlijk zijn de avonduren die ik opoffer en de weekenden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon telefonische bestellen.

Mondkapje op, handschoenen aan en een poncho en iedereen houdt wel 1,5m afstand van je tijdens het afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Thuisbezorgd :? Genoeg chinese restaurants die hier bezorgen sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:58:
[...]

Goed verhaal (oprecht), maar nog niet direct antwoord op mijn vraag. Ik zocht het verband tussen geen grip kunnen krijgen en systeemdenken. Ik probeer hem dan even zelf te formuleren op mijn aanname.
Grip hebben is het probleem niet, dat kunnen we wel krijgen, maar hooguit binnen de variabele kaders die de omstandigheden nu bieden. Maar omdat wij systeemdenkers zijn zullen wij nooit het gevoel gaan krijgen daadwerkelijk grip te hebben op de situatie omdat wij een hogere mate van voorspelbaarheid en bewijsbaarheid prettig vinden. Zoiets?
Grip is misschien niet het goede woord, het is meer een kwestie van toegevoegde druk op groepsdynamica & ordening die niet correspondeert aan onze mentaliteit die geworteld is in het hebben van beheersing. Is er dan een crisis, dan is de reflex het herkrijgen van beheersing conform status quo. Echter verandering is integraal aan crisis. Zo is het te makkelijk om gedragsmatig beslissingen te nemen die niet productief zijn.

We hebben dan inderdaad een uitdaging bij het vinden van balans in onze gevoelsmatige respons (de primaire, rationeel zijn we immers niet - al kunnen we ontzettend goed rationaliseren), maar belangrijker, we scheppen ondertussen zo wel een patroon van keuzes / gedrag wat prima zou kunnen zijn in een status quo (het perspectief van model voor correctie korte afstand / termijn), maar niet wanneer er sprake is van een verstoring daarvan (het niet langer toepasbaar zijn van het model).

Dit is waarom we ooit specifieke taken aan onze Onderzoeksinstellingen gegeven hebben die verder gaan dan het verwerken van data. De oude erkenning dat we wel grip kunnen hebben, maar nooit (volledige, zogezegd) beheersing. Die les zijn wel al geruime tijd kwijt.

In mijn tijd bij Wikistrat en Rand werd dat omschreven als een institutionele functie van expertise die genoeg gewicht heeft om bij structuurverschuiving van condities te dienen als signaal van tiende man regel - om vervolgens (zoals Willink dat vorig jaar nog omschreef) de functie van expertise beschikbaar te stellen als gereedschap voor strategische omgang met uitdaging van veranderlijkheid die niet correspondeert aan aanwezige kaders van (verdeling van) gewicht in besluitvorming.

Er zit hier iets wat vrij makkelijk dubbel gezien kan worden. Het systeemdenken is nog steeds nuttig, sterker nog, het is vereist. Het is echter bij dat soort verstoringen niet langer optimaal en draagt te makkelijk bij aan verdere verstoring wanneer het leidend is. Het gaat immers uit van status quo. En na een crisis is er misschien een volgende, maar wel andere status quo. Historisch perspectief, elke poging tot terugkeer (vanuit belangenbehartiging / gratificatie) van status quo post ante heeft altijd geleid tot een collaps dan wel conflagratie.

In Nederland is sinds de jaren '80 dat systeemdenken per definitie leidend. We scheppen er onze ordening mee, het is dominant in ons gedrag. Ietwat simplistisch gesteld, we bepalen een model, en herscheppen de wereld conform het model. Nu moeten we het reduceren tot gereedschap en de beslissingen nemen op basis van collectieve gedragskeuzes als arena (én voedingsbodem).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 10:45

Quad

Doof

Afgelopen weekend ook afhaalchinees gehad, was niet druk, 3 andere klanten?
Bij de deur stond iemand die uitlegde wat je moest doen, en ze hadden met tape op de grond vakken gemaakt waar je moest staan als er iemand voor je stond. Wachten op je bestelling kon alleen in het restaurant, waarbij per stoel een tafel tussen stond.

Ik vond het netjes en goed geregeld.

(personeel liep dan wel kort langs elkaar..)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wee Man
Nou ik zal ze straks eens bellen en vragen of ze open zijn. Bezorgen doen ze niet dus dat geeft mij het excuus om voor het eerst sinds weken de fiets weer eens te gebruiken.
Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:25:

Of doe wat ik gedaan heb; abonneer je op het youtube-kanaal van tijgerkop.
Haha, wokken is me met de paplepel ingegoten.

Mijn moeder > Tijgerkop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:14
Ik vind journalisten wel domme vragen stellen hoor; 't is toch heel onlogisch om wanneer je stabiel blijft qua in- en uitstroom je de maatregelen te versoepelen.

Huidige situatie: Het gaat precies goed; Dus we kunnen de maatregelen, waardoor 't precies goed gaat versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:39:
Ik vind journalisten wel domme vragen stellen hoor; 't is toch heel onlogisch om wanneer je stabiel blijft qua in- en uitstroom je de maatregelen te versoepelen.

Huidige situatie: Het gaat precies goed; Dus we kunnen de maatregelen, waardoor 't precies goed gaat versoepelen.
Daar zijn het journalisten voor, die kunnen geen sensatie verkopen als het nieuws is "Voorlopig houden we het prima zo".

De situatie lijkt nu redelijk onder controle te komen, dus versoepelen van maatregelen zou nu echt enorm stom zijn want dan krijg je over 2 weken weer een uitbraak. Maar dat houdt journalisten natuurlijk niet tegen om tendentieuze vragen te stellen waar ze politici later weer op kunnen afrekenen. |:(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Niet waar toch?

We controleren de afgeleide van de curve, de groei., Mensen liggen gemiddeld 2 weken of langer op de IC. Dus als je IC bezetting wilt maximaliseren over de komende weken kan het zijn dat de modellen uitwijzen dat je nu een aantal maatregelen moet versoepelen om er voor te zorgen dat over 2 weken genoeg nieuwe mensen ziek blijven worden?

Als ik mijn eigen post teruglees klinkt het behoorlijk bot, het gaat natuurlijk nog altijd over individuele mensen die ziek worden en dood gaan. Maar het lijkt niet alsof het doel is om dat zoveel mogelijk te beperken en voorkomen, waarom zouden de maatregelen anders niet nog strenger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Waarom zou je de IC bezetting willen maximaliseren? Je wil toch juist voorkomen dat er mensen op de IC belanden zodat je meer overcapaciteit houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
https://nos.nl/artikel/23...-5-meter-afstand-was.html

Hoe zit dit als je met 2 personen in een auto zit? dat is toch ook geen 1,5 meter afstand zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:57:
[...]

Je mag gewoon buiten fietsen hoor, ook zonder reden.
Doe ik ook regelmatig, je moet toch wat doen om een beetje buiten te zijn en beweging te krijgen zonder een groep vorming te vormen.

Om de kritiek maar weer even voor te blijven, ik fiets alleen en op stukjes waar ik weet waar het rustig is en ja als ik om mensen heen fiets dan hou ik voldoende afstand, tenzij er weer van die mensen op het fietspas/stoep lopen en dan onderling 1.5m uit elkaar lopen met gevolg dat je er niet fatsoenlijk langs kan 8)7
Mochten jullie lopers meelezen? Loop op de stoep en niet op het fietspad en als je dan perse met zijn drieën moeten lopen, dan loop je maar achter elkaar ipv naast elkaar.
Met andere woorden opzouten naar de stoep _/-\o_
Mag hopen dat niemand gaat zeuren als je gewoon even buiten bent. Doe ik ook, en met mij volgens mij vrijwel alle Nederlanders. Als ik tijd heb om lekker even te lopen op de dag, of het nou 2 uur is of een kwartiertje, doe ik dat. Wel lekker waar het niet druk is. Hier dichtbij is een groot park, maar ik loop wel eens langs de grootste toegangsweg en daar is het me echt te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
dutchnltweaker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:59:
Hoe zit dit als je met 2 personen in een auto zit?
Dan geldt het verbod niet. Uit de noodverordening:
Het is verboden zich in de publieke ruimte in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste 1,5 meter.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ja dat vind iedereen, daarom is het hier in een rustige landelijke omgeving drukker dan ik het ooit gezien heb. Het is slalommen tussen de fietsers en wandelaars, terwijl het normaal lege verlaten landweggetjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:57:
Waarom zou je de IC bezetting willen maximaliseren? Je wil toch juist voorkomen dat er mensen op de IC belanden zodat je meer overcapaciteit houdt?
Uiteindelijk zullen de meeste mensen het virus krijgen, wat je wilt voorkomen is dat de zorg het niet meer trekt. Het is een delicate balans tussen zorg en vrijheid waarbij je voor langere tijd genoeg ruimte op de IC hebt totdat er een vaccin bestaat en/of de groepsintimiteit van Rutte bereikt is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:05:
Ja dat vind iedereen, daarom is het hier in een rustige landelijke omgeving drukker dan ik het ooit gezien heb. Het is slalommen tussen de fietsers en wandelaars, terwijl het normaal lege verlaten landweggetjes zijn.
Wat ik me wel afvraag is, hoe groot de verspreiding in dat soort settings is. Ja veel mensen, maar men blijft in hetzelfde kliekje, is bewust van de situatie, in de buitenlucht, etc...

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:08

bert pit

asdasd

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:42:
[...]

Daar zijn het journalisten voor, die kunnen geen sensatie verkopen als het nieuws is "Voorlopig houden we het prima zo".

De situatie lijkt nu redelijk onder controle te komen, dus versoepelen van maatregelen zou nu echt enorm stom zijn want dan krijg je over 2 weken weer een uitbraak. Maar dat houdt journalisten natuurlijk niet tegen om tendentieuze vragen te stellen waar ze politici later weer op kunnen afrekenen. |:(
Als je een berekening wil maken over hoe vol een ziekenhuis / IC loopt binnen het kader van maatregelen, dan zul je moeten weten hoeveel mensen er besmet zijn en hoeveel daarvan in het ziekenhuis komen.

Aangezien wij dat hier niet meten, wordt het mijns inziens erg lastig om te bepalen hoe snel dat gaat. Daardoor is het ook lastig om te bepalen welk effect eventuele versoepeling heeft.

Dus ik zou het heel erg toejuigen als er een steekproef zou worden genomen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

bert pit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:08:
[...]

Als je een berekening wil maken over hoe vol een ziekenhuis / IC loopt binnen het kader van maatregelen, dan zul je moeten weten hoeveel mensen er besmet zijn en hoeveel daarvan in het ziekenhuis komen.

Aangezien wij dat hier niet meten, wordt het mijns inziens erg lastig om te bepalen hoe snel dat gaat. Daardoor is het ook lastig om te bepalen welk effect eventuele versoepeling heeft.

Dus ik zou het heel erg toejuigen als er een steekproef zou worden genomen.
Is de bloedbank mee bezig

https://www.sanquin.nl/ar...oek-naar-groepsimmuniteit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wee Man
De afhaalchinees is voor het eerst open sinds de lockdown. Goeie timing dus d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:07:
[...]

Uiteindelijk zullen de meeste mensen het virus krijgen, wat je wilt voorkomen is dat de zorg het niet meer trekt. Het is een delicate balans tussen zorg en vrijheid waarbij je voor langere tijd genoeg ruimte op de IC hebt totdat er een vaccin bestaat en/of de groepsintimiteit van Rutte bereikt is.
Je wil groepsimmuniteit bereiken, en dat betekent zo veel mogelijk mensen geleidelijk besmetten met milde symptomen.

Proberen iedereen op de IC te krijgen is dan weer net niet de bedoeling. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hoe zit dit als je met 2 personen in een auto zit? dat is toch ook geen 1,5 meter afstand zover ik weet.
3 of meer binnen 1,5 meter is een boete, tenzij je een gezin bent.

Zo moeilijk zijn de regels toch niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:20
Ondertussen maakt nu.nl nog even reclame voor het winkelen rond Pasen!

https://www.nu.nl/economi...aar-voor-paasweekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:38:
[...]

Je wil groepsimmuniteit bereiken, en dat betekent zo veel mogelijk mensen geleidelijk besmetten met milde symptomen.

Proberen iedereen op de IC te krijgen is dan weer net niet de bedoeling. ;)
Dit lijkt me niet. Ik ben geen expert maar het is nog niet eens bekend hoe de immuniteit voor dit virus precies eruit ziet, en in welke mate, hoelang dit aanhoudt, etc.

Er wordt ingezet op spreiding om de zorg niet te overbelasten, totdat er een vaccin en/of medicijn is wat bewezen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Ik dacht dat een persconferentie later deze maand weer zou komen maar blijkbaar vanavond al. Ben benieuwd. Wellicht vanwege de komende paasweekend dat men nog op de maatregelen geattendeerd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dawg schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:53:
[...]

Dit lijkt me niet. Ik ben geen expert maar het is nog niet eens bekend hoe de immuniteit voor dit virus precies eruit ziet, en in welke mate, hoelang dit aanhoudt, etc.
Ik reageerde hiermee op @Bio die het had over maximaliseren van de IC besmetting (en om die reden maatregelen versoepelen), dat heeft dus geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Signs schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:06:
Ik dacht dat een persconferentie later deze maand weer zou komen maar blijkbaar vanavond al. Ben benieuwd. Wellicht vanwege de komende paasweekend dat men nog op de maatregelen geattendeerd moeten worden.
De pers weer de kans geven een paar onbenulle interessante vragen te stellen. Zo dat we nog wat te lachen hebben hier.
Oh nvm we maken het hier al een feestje :+

[ Voor 20% gewijzigd door graceful op 07-04-2020 18:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:16

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk dat we groepsintimiteit voorlopig maar even moeten uitstellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat we groepsintimiteit voorlopig maar even moeten uitstellen. :+
Triootjes mogen wel nog. Mits uit hetzelfde gezin :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 21:24

Pinobigbird

doesn't share food!

Zie deze studie
https://www.mediterranee-...-a-treatment-of-covid-19/
HYDROXYCHLOROQUINE AND AZITHROMYCIN AS A TREATMENT OF COVID-19
Afbeeldingslocatie: https://www.mediterranee-infection.com/wp-content/uploads/2020/03/Hydroxychloroquine_final_DOI_IJAA-24-1038x553.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 07-04-2020 18:21 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pinobigbird schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:20:
[...]

Zie deze studie
[Afbeelding]
Heeft Orange Man Bad dan toch gelijk? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dan krijg je dit: https://www.tubantia.nl/e...boete-opleveren~aa656db8/

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:05:
Inderdaad, tijdens mijn fietsritje vanmiddag was het wel heel druk op het fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:30
Signs schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:06:
Waarschijnlijk wel. Risico is dat men denkt, "het gaat de goede kant op, we kunnen nu wel weer iets gaan doen buiten de deur", om vervolgens weer een golf aan nieuwe besmettingen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
nuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:26:
Waarschijnlijk wel. Risico is dat men denkt, "het gaat de goede kant op, we kunnen nu wel weer iets gaan doen buiten de deur", om vervolgens weer een golf aan nieuwe besmettingen te krijgen.
Was net afhalen bij de Toko en het winkelcentrum was bijna net zo druk als een paar weken geleden. Jongeren hangend in een groep en veel mensen wachtend voor een ijsje, de scherpte lijkt er steeds meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 21:50
Bart-Willem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:22:
[...]

Die roept non-stop zoveel dat dat zomaar per abuis kan gebeuren natuurlijk.

Maar, de middelen die hij noemde en al een tijdje worden onderzocht, zijn al vaker gelinkt aan mogelijke behandeling. Ben benieuwd of men meer ontdekt nu er feitelijk onderzoek naar gedaan wordt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:03:
[...]

Ik vind dat echt heerlijk hoor even de deur uit.
Nu helemaal nu er niks te doen, merk ook dat ik het echt wel meer ben gaan waarderen dat even naar buiten gaan, klinkt misschien echt heel gek.
Ik denk de meesten. Probeerde sowieso altijd al om mij heen te kijken maar ben nu mijn eigen wijk aan het ontdekken. Zo wist ik niet dat hier in de buurt een heuse slager zat! En dat op een paar honderd meter. Zou er normaal nooit langs zijn gekomen maar nu wel :). Lekker lopen, dikke prima. De parken trekken me niet i.v.m. de drukte, en mijn wijk is relatief groen dus dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bart-Willem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:22:
[...]

Tja, als je oneindig veel aapjes bij elkaar achter een typemachine zet zal er vroeg of laat wel een keer Shakespeare uit rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Televaag rept ook van een N=8 geval waarbij een combinatie van hydrochloroquine, zink en azitromycine werkt. Zou best kunnen (niemand die het echt weet) dat als je er op tijd bij bent voordat het autoimmuunsysteem op hol slaat dit het voldoende kan dempen.

https://www.telegraaf.nl/...-ik-genas-coronapatienten

Zonder data zijn we helaas redelijk blind dus her en de proeven opzetten dus in de fase voordat opname in een ziekenhuis nodig is, zou kunnen helpen.

iets anders, ik ben totaal geen medisch persoon maar zou een anti-histamine ook niet kunnen helpen om de reactie te dempen? Of werkt dat alleen tegen giffen (insectenbeten) en pollen (hooikoorts)?

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 07-04-2020 18:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pinobigbird schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:20:
[...]

Zie deze studie
[Afbeelding]
Het groene lijntje waren na dag 5 allemaal overleden? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:00

basvn

Breezand - NHN

begint zo als het goed is

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:30:
[...]

Was net afhalen bij de Toko en het winkelcentrum was bijna net zo druk als een paar weken geleden. Jongeren hangend in een groep en veel mensen wachtend voor een ijsje, de scherpte lijkt er steeds meer vanaf.
Precies. Dat probleem ga je dus krijgen. We hebben nu nog 3 weken de huidige maatregelen. Die gaan geheid verlengd worden met weer 2 of 3 weken. Dan ben ik benieuwd hoe goed men zich blijft houden hieraan. Risico bestaat dat je gewoon weer een nieuwe golf aan besmettingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YouTube: Kees de Kort: Schokkende sterftecijfers coronapatienten op IC's.

Nuchtere dialoog over Corona, de maatregelen en de balans tussen middel en kwaal, zonder hysterie, met Ad Verbrugge en econoom Kees de Kort. Helaas vind je dit soort kwaliteit niet op de NPO, maar op Youtube zijn een aantal kanalen met dit soort gesprekken. Rond minuut 27 benoemt Kees de Kort ook het mechanisme dat je al gauw "bejaardenmoordenaar" wordt genoemd als je kritisch bent over de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Rutte is voorzichtig positief zolang wij nog ff volhouden

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:03:

Nuchtere dialoog over Corona, de maatregelen en de balans tussen middel en kwaal, zonder hysterie, met Ad Verbrugge en econoom Kees de Kort. Helaas vind je dit soort kwaliteit niet op de NPO, maar op Youtube zijn een aantal kanalen met dit soort gesprekken. Rond minuut 27 benoemt Kees de Kort ook het mechanisme dat je al gauw "bejaardenmoordenaar" wordt genoemd als je kritisch bent over de maatregelen.
Geeft hij ook een schatting over dodental als de maatregelen losgelaten worden, of verzwakt? Geen enkele econoom die kritisch is over de maatregelen waagt zich daar aan, waarschijnlijk omdat ze dan geen enkel punt hebben. Je bent dan meer dan een "bejaardenmoordenaar".

Overigens geen reden voor de slachtofferrol. Helsloot is ook gewoon op de NPO geweest. Voor dat kritisch geluid hoef je echt niet Youtube op.

https://www.volkskrant.nl...slachtoffers-op~bc3501c6/

En dan nog een econoom die stelt dat de maatreglen verzwakken slecht is voor de economie, hebben we dat standpunt ook weer gehad:

https://nos.nl/nieuwsuur/...dt-juist-de-economie.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ze gaan dus inzetten op een APP, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Het enige pijnlijke aan deze persconferentie? Dat perverse moment van politieke marketing, laten we gebruik maken van een sociaal psychologische gedragsreflex die verklaarbaar is, en dus resonantie schept, die echter niet productief is.

De weg terug? De foute reflex. De weg naar voren. Aanpassen, herstellen, ontwikkelen.

Er is geen status quo post ante. Regeren is net als samenleven en zaken doen, vooruit zien.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat begint al gelijk met een keiharde leugen dat 80% van de IC patienten overlijdt. Van de 1990 mensen die de IC zijn opgegaan zijn er 331 overleden, 16 procent.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:11:
Het enige pijnlijke aan deze persconferentie? Dat perverse moment van politieke marketing, laten we gebruik maken van een sociaal psychologische gedragsreflex die verklaarbaar is, en dus resonantie schept, die echter niet productief is.

De weg terug? De foute reflex. De weg naar voren. Aanpassen, herstellen, ontwikkelen.

Er is geen status quo post ante. Regeren is net als samenleven en zaken doen, vooruit zien.
Zou je dit zo kunnen opschrijven zodat het te begrijpen is voor simpele zielen als de mijne? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...] dat je al gauw "bejaardenmoordenaar" wordt genoemd als je kritisch bent over de maatregelen.
Ik ben benieuwd of je een voorbeeld hebt?
Ik heb nog niemand bejaardenmoordenaar genoemd zien worden (ook niet in deze context).

En zoeken helpt niet
https://duckduckgo.com/?q=bejaardenmoordenaar+corona

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Vorkie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:09:
Ze gaan dus inzetten op een APP, ben benieuwd.
Begrijpelijk maar privacy technisch houd ik mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:14:
[...]

Hij gaat er wel dieper op in nu op NPO nieuws.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:15:
[...]

Hij gaat er wel dieper op in nu op NPO nieuws.,
Ben benieuwd. Overheid en ICT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 23-09 22:14

Mfpower

In dubio

DarkFire1985 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:14:
[...]

De combinatie van verplichting en die mogelijkheid verkennen geeft me een loodzwaar hart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:11:
Het enige pijnlijke aan deze persconferentie?
Het zal wel aan mij liggen maar vond het een goed verhaal: wilt u over een paar weken meer vrijheid? Dan de komende weken niet verslappen, wortel en stok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:16:
[...]

Jup, know the feeling :)

Maar dan gaan wij verder offtopic, want hoe ga je dat aanbesteden nu :) of blijft iemand onder een bedrag? Of laten ze het dan privaat doen, zodat het eigenlijk niet overheid is, maar, maar, maar en en en :)

Ze willen dus eerst starten met zorgmedewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Leuk zo’n app. Dus als iemand waar jij in contact bent geweest Corona heeft gehad krijg je een berichtje en dan 2 weken thuis. Na 2 weken mag je naar buiten en de volgende dag weer een berichtje in contact geweest en weer 2 weken thuis, enz,enz.. mag je de komende paar jaar thuis zitten???

Ze moeten testen of je het al gehad hebt.. dan maakt het niet uit of je in contact bent geweest..

[ Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 07-04-2020 19:18 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:13:
[...]

Zou je dit zo kunnen opschrijven zodat het te begrijpen is voor simpele zielen als de mijne? :P
Als er dingen fout gaan, er is crisis, heeft dat flinke gevolgen. Mensen willen dan al snel terug naar wat ze gewend waren. Voor de crisis was het goed!

Politieke marketing speelt daar op. Kijk mij, symbool, ik wil ook terug. Ik sta goed in beeld, dus als je mij je vertrouwen geeft dan gaan we terug naar zoals het was.

Terwijl zaken eigenlijk al op een hellend vlak stonden. En, terwijl de crisis flink zaken doet veranderen.

Wil je herstel, dan moet je niet proberen terug te willen. Dat kan niet meer.

Je moet juist proberen vooruit te gaan. Nieuwe wereld, nieuwe omstandigheden, nieuwe kansen - vanuit leren, aanpassen, corrigeren en zo de schouders eronder.

Zo leert ons de geschiedenis 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
worldfastest schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:18:
Leuk zo’n app. Dus als iemand waar jij in contact bent geweest Corona heeft gehad krijg je een berichtje en dan 2 weken thuis. Na 2 weken mag je naar buiten en de volgende dag weer een berichtje in contact geweest en weer 2 weken thuis, enz,enz..

Ze moeten testen of je het al gehad hebt.. dan maakt het niet uit of je in contact bent geweest..
Dat je het gehad hebt wil niet zeggen dat je het niet kan verspreiden he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
Vorkie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:18:
[...]

Dat je het gehad hebt wil niet zeggen dat je het niet kan verspreiden he?
Net zo goed als dat je geen symptomen hoeft te hebben om toch COVID-19 te dragen en vermoedelijk besmettelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:08:
Overigens geen reden voor de slachtofferrol. Helsloot is ook gewoon op de NPO geweest. Voor dat kritisch geluid hoef je echt niet Youtube op.
Dat is niet wat ik heb geschreven.
Ik schreef dat dit soort dialogen niet op de NPO is. Kanalen als Cafe Weltschmerz en Voor de Ommekeer TV hebben langdurige dialogen, vaak van kwaliteit, met mensen van allerlei achtergronden en ideeën. Die waren er ook al vóór Corona. Er zijn ook genoeg gesprekspartners met compleet andere meningen over Corona, ook vóór lockdown. Maar juist met Corona is die rust een verademing in vergelijking met hysterische televisie met korte soundbites en veel emoties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hij geeft aan dat 1 v/d APPs al bekend is en ook in UK gebruikt (Gaat) worden?

Iemand enig idee welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:22:
[...]

Dat is niet wat ik heb geschreven.
Ik schreef dat dit soort dialogen niet op de NPO is. Kanalen als Cafe Weltschmerz en Voor de Ommekeer TV hebben langdurige dialogen, vaak van kwaliteit, met mensen van allerlei achtergronden en ideeën. Die waren er ook al vóór Corona. Er zijn ook genoeg gesprekspartners met compleet andere meningen. Juist met Corona is die rust een verademing in vergelijking met hysterische televisie met korte soundbites en veel emoties.
En dat ze leugens vertellen is OK want elke andere mening is goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:18:
Leuk zo’n app. Dus als iemand waar jij in contact bent geweest Corona heeft gehad krijg je een berichtje en dan 2 weken thuis. Na 2 weken mag je naar buiten en de volgende dag weer een berichtje in contact geweest en weer 2 weken thuis, enz,enz.. mag je de komende paar jaar thuis zitten???

Oftewel, als je buiten wil komen, moet je je telefoon thuis laten liggen. Dan kom je volgens de app nooit in contact met een besmet persoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:17:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar vond het een goed verhaal: wilt u over een paar weken meer vrijheid? Dan de komende weken niet verslappen, wortel en stok...
Het zat absoluut goed. Duidelijk, nuchter, specifiek. Vooralsnog slagen Hans de Boer et alii er niet in om gebruik te maken van de crisis.

Maar zoals ik zei, dit soort momenten zijn indicatief, gedrag is immers bepalend. Dus, door op de oude lijnen van voor de crisis. Lijnen die door de Onderzoeksinstellingen als flink verontrustend en destabiliserend geduid zijn. Het is niet eens relevant of ergens iemand dacht “dit klinkt goed voor X of Y”, denk aan de kracht van labels. Bij frames en prikkels is het net zo.

Vanmiddag zat ik door correspondentie te bladeren. Wat mij opviel? Ondernemers begrijpen heel goed dat er geen weg terug is. De weg is vooruit. Aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:23:
[...]

En dat ze leugens vertellen is OK want elke andere mening is goed ?
En in de mainstreammedia worden nooit leugens verteld? Lijkt mij een erg algemeen punt. Leugens kunnen we in de media maar ook op een plek als dit wel debunken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Sorry dat ik spontaan binnenval.

Zijn mijn grondrechten nu na deze persconferentie afgenomen? Want daar lijkt het wel op. Praten over de vroegere wereld, om daarna een nieuw normaal te schetsen doet mij de rillingen over mijn lijf lopen.

Daarna begint die andere knakker over Apps en anders technologisch spul te praten, die volgens mij dwars tegen alle rechten en privacy van een willekeurig mens gaan.

Mag dit zomaar, als mijn gedachtegang klopt. Er is geen noodtoestand uitgeroepen, waardoor je deze totalitaire zaken wel mag doorvoeren.

En dan nog een vraag. Ik heb een Windows telefoon. Wat als ik verplicht met een app mag gaan winkelen bij de Jumbo, maar ik niet kan meedoen, als ik dat al zou willen, want ik doe niet aan apps en ga geen nieuw toestel aanschaffen om me te laten onderdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:24:
[...]

En in de mainstreammedia worden nooit leugens verteld? Lijkt mij een erg algemeen punt. Leugens kunnen we in de media maar ook op een plek als dit wel debunken.
Het is alsof je een restaurant hebt waar je een keer een vlieg in de soep hebt gevonden tegenover een waar de kok standaard een hand vliegen aan alles toevoegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 23-09 11:28
De meest gevoelige groep heeft niet eens een smartphone.. Goed idee zo'n app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 23-09 22:14

Mfpower

In dubio

mavaros schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:25:

Zijn mijn grondrechten nu na deze persconferentie afgenomen? Want daar lijkt het wel op. Praten over de vroegere wereld, om daarna een nieuw normaal te schetsen doet mij de rillingen over mijn lijf lopen.

Daarna begint die andere knakker over Apps en anders technologisch spul te praten, die volgens mij dwars tegen alle rechten en privacy van een willekeurig mens gaan.

Mag dit zomaar, als mijn gedachtegang klopt. Er is geen noodtoestand uitgeroepen, waardoor je deze totalitaire zaken wel mag doorvoeren.

En dan nog een vraag. Ik heb een Windows telefoon. Wat als ik verplicht met een app mag gaan winkelen bij de Jumbo, maar ik niet kan meedoen, als ik dat al zou willen, want ik doe niet aan apps en ga geen nieuw toestel aanschaffen om me te laten onderdrukken.
Je hebt helemaal gelijk. Maak me hier enorm zorgen over.

Alle grenzen zijn dicht dus emigreren is ook geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:25:
[...]

Het is alsof je een restaurant hebt waar je een keer een vlieg in de soep hebt gevonden tegenover een waar de kok standaard een hand vliegen aan alles toevoegt.
Ik denk dat mensen prima in staat zijn om restaurants waar de kok rare dingen doet te vermijden, terwijl er heel veel interessante nieuwe restaurants ontdekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:16:
[...]

De opmerking "ach, die app bouwers zullen daar toch wel rekening mee houden?" wel erg tekenend voor de manier waarop de overheid ICT opdrachten uitgeeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:23:
Oftewel, als je buiten wil komen, moet je je telefoon thuis laten liggen. Dan kom je volgens de app nooit in contact met een besmet persoon. :P
Lijkt me dat je straks alleen de deur uit mag met mobiel met app, zonder app eerst een waarschuwing en daarna een boete. De app is groen als je 'veilig' bent en 'rood' als je thuis had moeten blijven, in dat geval ook een boete.

Gecombineerd met de legitimatieplicht goed te handhaven, wil je geen app dan blijf je binnen net als nu.
Technisch zie ik geen belemmering, privacy technisch des te meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online

Drie weken geleden was dit nog het domein van complotdekkies, nu wordt het steeds duidelijker dat we kwijtraken wat we hadden. Dat is doodeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Mfpower schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:27:
[...]

Alle grenzen zijn dicht dus emigreren is ook geen optie meer.
Je kan nog naar Duitsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Ja, dat is ook volstrekt logisch.

In de tegenwoordig dominante politieke scholen (conservatief, populistisch, neoliberaal) is het primaire fundament van ordening het gegeven dat de burger niet te vertrouwen is. Alle gekheid op een stokje, en los van discussie over technologie en details, dit is een algemeen politiek perspectief wat al veertig jaar dominant is in - nota bene - electoraal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:50

codex

Geen OpenAI agent :)

Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:18:
[...]
Terwijl zaken eigenlijk al op een hellend vlak stonden. En, terwijl de crisis flink zaken doet veranderen.
Wat bedoel je hier concreet mee?

Er zijn fouten gemaakt qua onderschatting wat betreft de kans op een pandemie en de voorbereidingen die getroffen hadden moeten worden. Dat de regering daarop is geattendeerd vooraf en niet heeft gehandeld, dat is kwalijk.

Echter de kans op een pandemie is vrij klein en het grote probleem is mijn inziens dat wij als mens afstand moeten bewaren tot het dierenrijk. Dat wij vlees eten is niks mis mee, maar de proporties en de manier waarop brengt ons in de problemen. Daarbij komt ook dat ontbossing ervoor zorgt dat de barrière tussen ons en het dierenrijk aan het verdwijnen is, en daar straft de natuur ons op af.

Maar of wij dan in Nederland ons leven drastisch moeten aanpassen, nee. Denken dat wij een grote bijdrage kunnen leveren om een toekomstige pandemie te voorkomen is een schromelijke overschatting van onze postitie op het wereldtoneel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:28:
[...]

Lijkt me dat je straks alleen de deur uit mag met mobiel met app, zonder app eerst een waarschuwing en daarna een boete. De app is groen als je 'veilig' bent en 'rood' als je thuis had moeten blijven, in dat geval ook een boete.

Gecombineerd met de legitimatieplicht goed te handhaven, wil je geen app dan blijf je binnen net als nu.
Ik zie uit naar de eerste scriptkiddie met "rood" die GPS spoofing inzet om zichzelf in heel Nederland te laten verschijnen zodat heel Nederland "rood" is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zo'n app is natuurlijk prima om zaken in kaart te brengen. Met technologie kan dat veel efficiënter. Wat dat betreft verstandig.

Echter als het verplicht is haak ik af of ga ik emigreren. Op het gebied van privacy vertrouw ik onze overheid niet, ondanks alle mooie woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Grootste probleem van die maatregelen is dat politici (tijdens presco Rutte) geen enkele garantie geven over het afschaffen van die maatregelen. Overigens ook voor het afstandhouden..geen enkele garantie dat we er ooit van af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Ik ben niet aan het kijken. Wat is dit over een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
Ik vraag me overigens wel af hoe bedrijven met kantoortuinen de '1.5m economie' moeten inrichten/regelen. Dat is praktisch niet te doen. Bovendien is dat bijna ondoenlijk voor grote bedrijven waar 100/1000-en mensen op 1 locatie werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

It’s another so-called wicked problem.

Maar serieus, privacy is een non-topic, het is immers al meer dan twee decennia als debat een totale afleiding van waar de schoen eigenlijk wringt. De restdata, de mens als product.

Het is okay hoor, modern is good - even if a yellow tag evolves into an app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Tom schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:31:
Echter als het verplicht is haak ik af of ga ik emigreren. Op het gebied van privacy vertrouw ik onze overheid niet, ondanks alle mooie woorden.
Waarheen?

Je beseft dat straks alle landen zo'n app hebben en waarschijnlijk een stuk verder gaan dan die Nederland op het oog heeft. Duitsland, Engeland, Polen, etc. zijn er al heel ver mee, om over Aziatische landen nog maar te zwijgen.

Dit is ook onderdeel van het wereldwijde 'nieuwe normaal', er is geen terug naar vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:32:
Ik vraag me overigens wel af hoe bedrijven met kantoortuinen de '1.5m economie' moeten inrichten/regelen. Dat is praktisch niet te doen. Bovendien is dat bijna ondoenlijk voor grote bedrijven waar 100/1000-en mensen op 1 locatie werken.
Mooi, dan kan de productiviteit eindelijk weer omhoog als we van al die kantoortuinen af zijn. Ik zal ze in ieder geval niet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie grondwettelijk problemen. Iemands vrijheid ontnemen voor het niet hebben van een mobiele telefoon zal nog wel een dingetje worden dan.

Maar eerste wat ik dus doe als ik die app kan installeren is rondjes om het ziekenhuis fietsen zodat ik "rood" wordt, aangeven dat ik klachten heb, dan ben ik twee weken schoon, dan wordt ik permanent groen.

Top, geregeld.

Zijn zo veel loopholes te verzinnen, waar mensen actief misbruik van maken. Dit wordt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Trouwens, in Litouwen is tijdens het paasweekend reizen naar steden verboden: https://www.lrt.lt/en/new...towns-over-easter-weekend
En, voor zover ik weet, tot nu toe geen opstand. Vrijheid lijkt niets meer waard te zijn. Mensen zijn enorm bang gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
Zijn zo veel loopholes te verzinnen, waar mensen actief misbruik van maken. Dit wordt mooi.
Totdat op dit soort grappen torenhoge boetes en/of gevangenisstraf komt te staan, dan houdt het snel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Wat ik opvallend vind is de strategie die wordt gehanteerd.
Er wordt nu al gesproken over apps, dit terwijl ze nog zeer weinig informatie heeft over de app.

En dan zojuist de mooiste opmerking van De Jong.
Het hoeft niet met een database, het kan ook met bluetooth.
En hoe weten we dat de persoon achter bluetooth X corona had....
Pagina: 1 ... 19 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?