Bluetooth word ook genoemd. Neem aan dat het een soort beacon logger is dan? Dan moet je alleen een lijstje met id's comparen met een database van besmette mensen.
Verwijderd
Ja wat een drama zeg, wow. Stel je svp niet aan en werk gewoon mee. Wat mij betreft flinke straffen voor mensen die proberen de app te misleiden of iets dergelijks.SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:29:
[...]
Drie weken geleden was dit nog het domein van complotdekkies, nu wordt het steeds duidelijker dat we kwijtraken wat we hadden. Dat is doodeng.
Zo’n app is beter dan de huidige situatie.
Net zoals nu? Thuiswerken (deels).nuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:32:
Ik vraag me overigens wel af hoe bedrijven met kantoortuinen de '1.5m economie' moeten inrichten/regelen. Dat is praktisch niet te doen. Bovendien is dat bijna ondoenlijk voor grote bedrijven waar 100/1000-en mensen op 1 locatie werken.
Dit lijkt mij dus echt niet. Dit mag grondwettelijk niet eens. Je houdt je rechten, dit wordt op vrijwillige basis.hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:28:
[...]
Lijkt me dat je straks alleen de deur uit mag met mobiel met app, zonder app eerst een waarschuwing en daarna een boete. De app is groen als je 'veilig' bent en 'rood' als je thuis had moeten blijven, in dat geval ook een boete.
Gecombineerd met de legitimatieplicht goed te handhaven, wil je geen app dan blijf je binnen net als nu.
Technisch zie ik geen belemmering, privacy technisch des te meer.
Ik vind het overigens allemaal wel prima. Ben benieuwd hoe ze de nabijheid van een ander willen tracken, hij noemde Bluetooth. Ik vind het echt niet erg dat de overheid tijdelijk weet waar ik ben of bij wie ik in de buurt ben. Natuurlijk hoop ik dat er geen datalek zal zijn maar ik heb opzich vertrouwen. Ik denk dat ik met vele anderen het ook niet per se erg vindt dat allerlei sport apps, thuisbezorgd, Google, ga zo maar door eigenlijk 24/7 weet waar ik ben. Overigens weten ze alleen waar mijn telefoon is natuurlijk maar die heb ik altijd bij me.
De huidige situatie is zwaar overtrokken. Ernstig is het zeker, maar niet zo ernstig dat we onze vrijheden in moeten leveren.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
Ja wat een drama zeg, wow. Stel je svp niet aan en werk gewoon mee. Wat mij betreft flinke straffen voor mensen die proberen de app te misleiden of iets dergelijks.
Yep, een ander soort fuck corona feestje. Je lijkt het aan te moedigen?Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]
Zijn zo veel loopholes te verzinnen, waar mensen actief misbruik van maken. Dit wordt mooi.
Hij wil.
Daar ben ik het inderdaad mee eens. Werkt ook niet inderdaad. Alleen, hoe ga je je als bedrijf dan wel inrichten in deze situatie? De 1.5m is gewoon niet te doen. Overleggen kunnen ook niet op locatie, want je gaat geen 6 man in een hok van 3x3m zetten. De koffieautomaat, de lift.... Ik vraag me echt af hoe dat op valt te lossen (behalve gewoon thuis blijven werken).Azer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]
Mooi, dan kan de productiviteit eindelijk weer omhoog als we van al die kantoortuinen af zijn. Ik zal ze in ieder geval niet missen.
Dat is nog het mooie, we doen het vrijwillig. Vorig jaar zouden we moord en brand schreeuwen, nu geven we het op met een glimlach.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
Ja wat een drama zeg, wow. Stel je svp niet aan en werk gewoon mee. Wat mij betreft flinke straffen voor mensen die proberen de app te misleiden of iets dergelijks.
Moeten ze wel met zekerheid zeggen dat deze maatregel ook weer stopt als de hele ellende voorbij is, ik gok dat daar de meeste mensen geen vertrouwen in hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
Aha, nee. Ander spoor. Breder perspectief.reemprive schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:30:
[...]
Wat bedoel je hier concreet mee?
Er zijn fouten gemaakt qua onderschatting wat betreft de kans op een pandemie en de voorbereidingen die getroffen hadden moeten worden. Dat de regering daarop is geattendeerd vooraf en niet heeft gehandeld, dat is kwalijk.
Echter de kans op een pandemie is vrij klein en het grote probleem is mijn inziens dat wij als mens afstand moeten bewaren tot het dierenrijk. Dat wij vlees eten is niks mis mee, maar de proporties en de manier waarop brengt ons in de problemen. Daarbij komt ook dat ontbossing ervoor zorgt dat de barrière tussen ons en het dierenrijk aan het verdwijnen is, en daar straft de natuur ons op af.
Maar of wij dan in Nederland ons leven drastisch moeten aanpassen, nee. Denken dat wij een grote bijdrage kunnen leveren om een toekomstige pandemie te voorkomen is een schromelijke overschatting van onze postitie op het wereldtoneel.
De ontwikkelingslijnen aanwezig voorafgaand aan de crisis. Bijvoorbeeld, het ondergeschikt maken van MKB aan beleid van een vijftal oude multinationals, het bewuste beleid van schaarste op woningmarkt, de polarisatie van politiek, de politisering van overheidsinstellingen, het afleiden met uitzonderingen in de marge (zoals pgb fraude) om de publieke blik weg te houden van grootschalige institutionele fraude - kort gezegd: zaken die op tafel lagen voor debat om te corrigeren.
Politiek zeer ongewenst debat trouwens. Vandaar, never waste a good crisis.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En waar baseer je dat op? De inmiddels ruim een miljoen zieken en tienduizenden doden? Dit is letterlijk een ongekende situatie in de moderne wereld, zoiets hebben we al ongelofelijk lang niet gezien. De gezondheid van miljoenen Nederlanders staat op het spel, tienduizenden bedrijven zijn hun omzet verloren. Zelfs in een oorlogssituatie zie je dit niet.SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
De huidige situatie is zwaar overtrokken. Ernstig is het zeker, maar niet zo ernstig dat we onze vrijheden in moeten leveren.
Verwijderd
Gevangenisstraf voor het uitzetten van Bluetooth? Of het hebben van een toevallig defecte bluetooth antenne?hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:35:
[...]
Totdat op dit soort grappen torenhoge boetes en/of gevangenisstraf komt te staan, dan houdt het snel op...
Ik denk eigenlijk dat het of de huidige maatregelen zijn totdat er een vaccin is of goed bijhouden volgens die app.
Ik heb liever een app die ik na de corona crisis weer kan verwijderen dan dat bestaande apps worden uitgebreid (google maps bijvoorbeeld)
Er moet gewoon een goede afspraak gemaakt worden in welke situaties ern hoe lang zo'n app afgedwongen mag worden. Graag open source zodat goed na te gaan is of de app inderdaad alleen doet waarvoor hij bedoeld is. Genoeg bezorgde mensen hier die dat dan goed in de gaten houden.
En wanneer blijkt dat er immuniteit is na de ziekte dan dat ook in de app opnemen.
Er moet gewoon een goede afspraak gemaakt worden in welke situaties ern hoe lang zo'n app afgedwongen mag worden. Graag open source zodat goed na te gaan is of de app inderdaad alleen doet waarvoor hij bedoeld is. Genoeg bezorgde mensen hier die dat dan goed in de gaten houden.
En wanneer blijkt dat er immuniteit is na de ziekte dan dat ook in de app opnemen.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
.
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:31 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Mensen hebben hun leven gegeven voor de vrijheid van Europese landen, zowel de bevrijding na WO2 als verlossing van het communisme in de oostelijke helft van Europa. Dat is men inmiddels vergeten. Enige verklaring is de enorme angst die er door de media in is gegoten.jip_86 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:37:
[...]
Dat is nog het mooie, we doen het vrijwillig. Vorig jaar zouden we moord en brand schreeuwen, nu geven we het op met een glimlach.
Ernstig is Corona zeker, maar fundamentele vrijheden opgegeven, dat is nooit acceptabel.
Naar mijn mening kan de overheid beter grootschalig gaan inzetten op het testen van antistoffen tegen corona. Uiteraard op vrijwillige basis. Als mensen vrijwillig deze app willen installeren is dat wat bij betreft ook prima, maar ik zal hem niet installeren. Ik wil niet dat de overheid continu bijhoud waar ik ben.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar dit begint toch wel eng te worden...
Veel ouderen hebben geen smartphone. Bovendien is gebleken dat mensen die asymptomatisch zijn de ziekte ook kunnen overdragen. Daar gaat de app niet bij helpen. Het gaat zeker bijdragen, maar die 1.5m gaan we nog lang hebben.soeppie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
Ik denk eigenlijk dat het of de huidige maatregelen zijn totdat er een vaccin is of goed bijhouden volgens die app.
De meeste zieken hebben milde symptomen. En die doden zijn vaak niets eens overleden aan Corona, maar aan iets onderliggends. Ik zeg niet dat het niets voorstelt, maar het wordt heel groot gemaakt en er wordt op de emotie gespeeld.Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
[...]
En waar baseer je dat op? De inmiddels ruim een miljoen zieken en tienduizenden doden? Dit is letterlijk een ongekende situatie in de moderne wereld, zoiets hebben we al ongelofelijk lang niet gezien. De gezondheid van miljoenen Nederlanders staat op het spel, tienduizenden bedrijven zijn hun omzet verloren. Zelfs in een oorlogssituatie zie je dit niet.
Die bedrijven zijn hun omzet verloren juist door die beperkende maatregelen.
.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Reken maar dat dit niet op vrijwillige basis wordt, dan is het veel minder/niet effectief. Alsof je in een GGD onderzoek een paar van je vrienden niet noemt en daardoor het virus zich verder kan verspreiden. Het zal imo gaan in de trant van: naar buiten gaan is verboden, ontheffing geldt voor eenieder die deze app bij zich heeft en 'groen' is (vergelijkbaar met Frankrijk nu met de handgeschreven briefjes).Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
Dit lijkt mij dus echt niet. Dit mag grondwettelijk niet eens. Je houdt je rechten, dit wordt op vrijwillige basis.
Dat de overheid zo ook andere zaken kan controleren is bijvangst, dat zal men nooit hardop zeggen maar illegaliteit en criminaliteit zal zeker meespelen.
Eerste keer waarschuwing, tweede keer boete, derde keer voorkomen. Zeg niet dat ik ervoor ben maar zo ingewikkeld is het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
Gevangenisstraf voor het uitzetten van Bluetooth? Of het hebben van een toevallig defecte bluetooth antenne?
[ Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 07-04-2020 19:42 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgens mij werd er vrij duidelijk gezegd dat de app data zou gebruiken die lokaal opgeslagen is op de telefoon, waardoor privacy niet zo'n groot issue is als mensen er nu van maken. In princiepe dus een log van je bluetooth discovery, evt. gelinked aan een telefoonnummer.
Verwijderd
Ok dus iedere keer als ik buiten ben geweest factory reset uitvoeren. Dan zijn die lokale gegevens weg en krijg ik nooit "rood". Mag ik tenminste nog naar mijn werk.Switch schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:41:
Volgens mij werd er vrij duidelijk gezegd dat de app data zou gebruiken die lokaal opgeslagen is op de telefoon, waardoor privacy niet zo'n groot issue is als mensen er nu van maken. In princiepe dus een log van je bluetooth discovery, evt. gelinked aan een telefoonnummer.
.
Ach, er is zoveel wat grondwettelijk wel meer dan een dingetje is. Er is bijvoorbeeld zoiets als Artikel 31. In de praktijk stampt fractiediscipline daar doelbewust volledig overheen.Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
[...]
Dit lijkt mij dus echt niet. Dit mag grondwettelijk niet eens. Je houdt je rechten, dit wordt op vrijwillige basis.
Wat de rest aangaat, ergens is het frappant. In Nederland is civilian tracking en een zorg equivalent van social credit system zo makkelijk te implementeren dat het mensen eigenlijk aan het denken zou moeten zetten. Niet voor niets zijn we de hofleverancier van IT van Chinese overheid. Wat allemaal al via Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, Belastingdienst, vitale voorzieningen e.d. gekoppeld is, tja.
Om een te passief tegenargument te voorkomen, mag ik je pincode, domicilie gegevens en een vingerafdruk?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
De afgelopen weken hebben we al heel wat vrijheden (tijdelijk) opgegeven. Dus wat is het verschil? Een app kan je altijd nog verwijderen dus dat is ook tijdelijk.SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
[...]
Ernstig is het, maar fundamentele vrijheden opgegeven, dat is nooit acceptabel.
Niet uit huis mogen vind ik toch echt vele malen erger dan dat na te gaan is wie ik ontmoet heb de afgelopen dagen.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Ik denk dat het wel meevalt hoeveel ouderen geen smartphone hebben. Maargoed ik ben benieuwd waar ze mee komen daar heb ik gelukkig geen invloed opnuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:41:
[...]
Veel ouderen hebben geen smartphone. Bovendien is gebleken dat mensen die asymptomatisch zijn de ziekte ook kunnen overdragen. Daar gaat de app niet bij helpen. Het gaat zeker bijdragen, maar die 1.5m gaan we nog lang hebben.
Wat mij verbaasde was de vraagstelling en beantwoording rond de beschermende middelen voor verpleegzorg, wijkverpleging etc. De Jonge vertelde in te zetten op het zelf maken van middelen om iedereen te kunnen voorzien. Maar zowel bij De Jonge als de vraagsteller werd daarbij de suggestie gewekt dat er nu nog genoeg middelen zijn. Nou dan heb ik nieuws: er wordt al volop onbeschermd gewerkt in verpleeghuizen.
Daar ben ik ook op tegen. Dat heb ik vanaf dag 1 ook al gezegd.GabberKooij schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:44:
[...]
De afgelopen weken hebben we al heel wat vrijheden (tijdelijk) opgegeven. Dus wat is het verschil? Een app kan je altijd nog verwijderen dus dat is ook tijdelijk.
Niet uit huis mogen vind ik toch echt vele malen erger dan dat na te gaan is wie ik ontmoet heb de afgelopen dagen.
Enige uitzondering is als het echt tijdelijk is. Dus als het echt tot 6 april zou duren, prima. Dan is het voor de goede zaak. Maar nu het jaren gaat duren, is het niet meer acceptabel.
Het is niet zo vreemd dat de overheid geen einddata kan geven, want we weten heel weinig. Maar er is zelfs geen garantie dat alle vrijheidsbeperkende maatregelen onmiddellijk worden opgeheven zodra de pandemie over is.
En daarmee blijven de ouderen dus binnen, lopen ze minder risico op besmetting.soeppie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:45:
Ik denk dat het wel meevalt hoeveel ouderen geen smartphone hebben. Maargoed ik ben benieuwd waar ze mee komen daar heb ik gelukkig geen invloed op
Nog even over wat @Euler212 net zei over een gevangenisstraf voor het uitzetten van bluetooth: als je 5 weken geleden hier had gezegd dat je 400 euro boete krijgt als je met 3 man bij elkaar in de auto zit dan had vrijwel iedereen je voor gek verklaard. Dan is dit niet zo'n grote stap meer...
Daar stond ik ook wel bij te kijken. Vanuit iets andere invalshoek. Er zijn AOA’s en SEH’s waar beschermingsmiddelen marginaal zijn, waar zelfs gebankierd wordt op recyclage technieken waar van bekend is dat het juist risico’s verhoogd, waar vaak zelfs protocollen zijn aangepast om bescherming terug te schalen omdat de middelen er niet zijn ... verpleeghuizen hebben een veel lagere prioriteit. Ik kan me goed voorstellen dat, zeker gezien schaalgrootte, het daar nog erger is.D-e-n schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:45:
Wat mij verbaasde was de vraagstelling en beantwoording rond de beschermende middelen voor verpleegzorg, wijkverpleging etc. De Jonge vertelde in te zetten op het zelf maken van middelen om iedereen te kunnen voorzien. Maar zowel bij De Jonge als de vraagsteller werd daarbij de suggestie gewekt dat er nu nog genoeg middelen zijn. Nou dan heb ik nieuws: er wordt al volop onbeschermd gewerkt in verpleeghuizen.
Dit zijn grote en onverantwoordelijke aannames die op niks gebaseerd zijn.michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:43:
[...]
Dat gelooft toch niemand, alles gaat gelogd worden en door worden verzonden.
kan niet anders, een ander doel zal namelijk zijn om alles in kaart te brengen en ook de bewegingen in kaart te brengen.
hoe zie jij het dan? De huidige mate van lockdown aanhouden totdat er een vaccin is zonder ooit regels te verminderen? Want met jou argumentatie is dat volgens mij het enige wat je zou kunnen doen. Sterker nog, maak de maatregelen nóg strenger zodat er nóg minder mensen op het IC komen.Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:11:
[...]
Ik reageerde hiermee op @Bio die het had over maximaliseren van de IC besmetting (en om die reden maatregelen versoepelen), dat heeft dus geen enkel nut.
Kuch. Pak er een geschiedenisboek bijSwitch schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:49:
[...]
Dit zijn grote en onverantwoordelijke aannames die op lucht gebaseerd zijn.
Gulden stelregel, waar gegeven wordt, wordt genomen, het is niet andersom in zowel staatkunde als economie.
Je hebt feitelijk niet eens een database nodig. Je kunt dit soort toepassingen ook decentraal regelen met een soort blockchain principe. Je hebt gewoon een lokaal device ID nodig en bluetooth verbinding met andere devices. Zonder winstoogmerk of additionele belangen is in theorie een dusdanige applicatie redelijk non-invasief ten aanzien van de privacy te maken.jip_86 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:
Bluetooth word ook genoemd. Neem aan dat het een soort beacon logger is dan? Dan moet je alleen een lijstje met id's comparen met een database van besmette mensen.
Soortgelijk zijn er zo ook messaging apps en anderszins proof-of-principle apps die volkomen decentraal op basis van bluetooth connectivity werkzaam zijn. En wat dat betreft dus ook onafhankelijk zijn van bijvoorbeeld een databundel.
Of het ideaal is blijft uiteraard een tweede. Persoonlijk denk ik overigens wel dat zonder verplichting en met transparantie hoe de app werkt er binnen Nederland voldoende slimme mensen rondlopen binnen de IT sector die zullen kunnen gaan bevestigen dat een app als dit inderdaad geen stiekeme locatie data of wat dan ook verstuurd naar een centrale server. En derhalve mensen ook uit eigen belang potentieel toch wel eerder geneigd zullen zijn om een dusdanige app te gebruiken.
Hoe zou dit ongeveer werken? Als volgt schematisch:
:strip_exif()/f/image/BHHeBE45eauS66L0Bx5wCHtO.jpg?f=fotoalbum_large)
Die doden zijn wel overleden aan de virale infectie. Zonder de infectie waren ze nog niet dood.SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:41:
[...]
De meeste zieken hebben milde symptomen. En die doden zijn vaak niets eens overleden aan Corona, maar aan iets onderliggends. Ik zeg niet dat het niets voorstelt, maar het wordt heel groot gemaakt en er wordt op de emotie gespeeld.
Die bedrijven zijn hun omzet verloren juist door die beperkende maatregelen.
Het sterftecijfer is heel hoog en de besmettelijkheid ook. Dit wordt echt niet overdreven. De laatste keer dat zoiets als dit gebeurde is 100 jaar geleden, en we mogen blij zijn dat we nu zo veel verder zijn dat het er op lijkt dat dit beperkt kan blijven. Zonder de maatregelen lagen de ziekenhuizen nu vol volgens elke wetenschappelijke projectie en waren de gevolgen al helemaal niet te overzien. Wat denk je dat er met de economie was gebeurd zonder maatregelen? Het is domweg onjuist en een drogredenering om te zeggen dat maatregelen voor omzetsverlies hebben gezorgd. Dat is een beetje als zeggen dat het de steen is die Jantje heeft geraakt, niet Tim die de steen gooide.
.
Immuniteit en hoe lang die duurt is iets wat nog steeds in onderzoek zit. Het kan heel goed zo zijn dat er bijvoorbeeld geen permanente immuniteit gaat zijn.GabberKooij schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
Ik heb liever een app die ik na de corona crisis weer kan verwijderen dan dat bestaande apps worden uitgebreid (google maps bijvoorbeeld)
Daarbij, politiek en controle op politiek? Open source? Grapjas
Er lijkt dus een duidelijk link te zijn tussen tussen Corona en overgewicht.
Als ik de wereldtotalen bekijk valt me op dat van de totaal 1,4 miljoen Corona gevallen er iets van 1 miljoen in west Europa en de US zijn. Sterfgevallen; 60k van de 75k zijn westerlingen.
Er zijn natuurlijk een aantal landen waarvan de cijfers twijfelachtig zijn, en het zuidelijk halfrond komt volgens velen nog aan de beurt.
Maar zijn die vele besmettingen te verklaren door onze vele wisselde contacten, veel internationaal verkeer etc, of zijn wij westerlingen gewoon dikker en mede daardoor kwetsbaarder?
Als ik de wereldtotalen bekijk valt me op dat van de totaal 1,4 miljoen Corona gevallen er iets van 1 miljoen in west Europa en de US zijn. Sterfgevallen; 60k van de 75k zijn westerlingen.
Er zijn natuurlijk een aantal landen waarvan de cijfers twijfelachtig zijn, en het zuidelijk halfrond komt volgens velen nog aan de beurt.
Maar zijn die vele besmettingen te verklaren door onze vele wisselde contacten, veel internationaal verkeer etc, of zijn wij westerlingen gewoon dikker en mede daardoor kwetsbaarder?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
In dat geval zal de app ook niet tijdelijk zijn.Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:57:
[...]
Immuniteit en hoe lang die duurt is iets wat nog steeds in onderzoek zit. Het kan heel goed zo zijn dat er bijvoorbeeld geen permanente immuniteit gaat zijn.
Daarbij, politiek en controle op politiek? Open source? Grapjas
Deze studie linked het aan luchtvervuiling: https://www.theguardian.c...9-death-rates-study-findsTens schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:58:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Vindt dat de regering toch de verkeerde kant dan het opgaan is. Ze nemen de adviezen bijna blindelings aan wat de wetenschappers hier zeggen. Boeren verstand en second opinion bij andere niet Nederlandse wetenschappers aanhoren lijkt me een goeie om mee te beginnen.
Mbt de app. Zit zeker een privacy issue aan. Als ik maar contact heb gehad met 1 persoon (wat aannemelijk is aangezien ik bijna de deur niet uit ga) en ik krijg een melding dan weet ik dus dat die persoon Corona heeft. Of te wel medische gegevens worden gedeeld van iemand wat zeker niet mag.
Mbt de app. Zit zeker een privacy issue aan. Als ik maar contact heb gehad met 1 persoon (wat aannemelijk is aangezien ik bijna de deur niet uit ga) en ik krijg een melding dan weet ik dus dat die persoon Corona heeft. Of te wel medische gegevens worden gedeeld van iemand wat zeker niet mag.
You only live once, so enjoy the ride.
Los daarvan zal je weer zien dat zo'n app toch weer ergens een database aanlegt, die vroeg of laat op straat ligt. Dan 5 jaar vanaf nu in het nieuws: "kunt u zich die app tijdens de Coronacrisis nog herinneren? wel, ehm...".FabianGTI schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:37:
[...]
Moeten ze wel met zekerheid zeggen dat deze maatregel ook weer stopt als de hele ellende voorbij is, ik gok dat daar de meeste mensen geen vertrouwen in hebben
Mooie woorden van Sijbesma

Sterfgevallen heb je gelijk, de verspreiding is meer aan rijkdom gerelateerd. Leg naast de verspreiding even het vliegtuig gebruik.Tens schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:58:
Mocht dit serieus een ding worden dan gaat de mobiel toch echt de kast en word het abbo opgezegd als die app een verplicht karakter gaat krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 07-04-2020 20:05 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Wat zeggen andere niet-NL wetenschappers dan? Is dat heel anders dan wij nu doen? Wij zijn toch al relatief soepel met de maatregelen vergeleken met landen om ons heen.worldfastest schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:03:
Vindt dat de regering toch de verkeerde kant dan het opgaan is. Ze nemen de adviezen bijna blindelings aan wat de wetenschappers hier zeggen. Boeren verstand en second opinion bij andere niet Nederlandse wetenschappers aanhoren lijkt me een goeie om mee te beginnen.
In Nederland mag je nog steeds uit huis.GabberKooij schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:44:
[...]
De afgelopen weken hebben we al heel wat vrijheden (tijdelijk) opgegeven. Dus wat is het verschil? Een app kan je altijd nog verwijderen dus dat is ook tijdelijk.
Zodra Nederlanders iets moeten, gaan sowieso al bij velen de hakken in het zand. Ik moet het allemaal nog zien..
Dan moeten ze de ziekte zijn beloop moeten laten. Je kan niet voor altijd zo leven.Mfpower schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:00:
[...]
In dat geval zal de app ook niet tijdelijk zijn.
En ja ik zie de commentaren al dat dat niet kan. Want dan sterven er veel mensen. Dat gebeurt nu ook door alle oorlogen in de wereld, alle honger, natuurrampen, aanslagen, ongezonde levensstijl en ziektes. Alleen dat was ver van je bed dus niemand die zich daar wat van aantrok.
Maar denk dat over 1 jaar er wel een vaccin zal zijn.
Als immuniteit voor corona niet permanent is, dan is dat vaccin het ook niet.worldfastest schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:14:
[...]
Maar denk dat over 1 jaar er wel een vaccin zal zijn.
Andersom, als er wel een mate van permanente immuniteit is dan is ontwikkelen van groepsimmuniteit de eerste doelstelling.
Zo'n app klinkt heel erg ambitieus maar ik moet nog maar zien of het werkt, en of het op een manier geïmplementeerd wordt die niet tegen onze grondrechten in gaat.
De overheid kan zijn belastingsystemen nog niet eens goed inrichten zonder dat er fouten in zitten, dus waarom zou zo'n futuristisch complot al technisch haalbaar zijn?michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:18:
[...]
Zijn tientallen verschillende website waarop dit staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 07-04-2020 20:20 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
.
In Azië is het gebruik van zo'n app helemaal niet verplicht. Mensen gebruiken het vrijwillig voor hun eigen gezondheid. Waarom zou het gebruik van zo'n app dan in Europa wel verplicht worden?hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:28:
[...]
Lijkt me dat je straks alleen de deur uit mag met mobiel met app, zonder app eerst een waarschuwing en daarna een boete. De app is groen als je 'veilig' bent en 'rood' als je thuis had moeten blijven, in dat geval ook een boete.
Gecombineerd met de legitimatieplicht goed te handhaven, wil je geen app dan blijf je binnen net als nu.
Technisch zie ik geen belemmering, privacy technisch des te meer.
Verwijderd
Moet je het kabinet vragen:XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:20:
[...]
In Azië is het gebruik van zo'n app helemaal niet verplicht. Mensen gebruiken het vrijwillig voor hun eigen gezondheid. Waarom zou het gebruik van zo'n app dan in Europa wel verplicht worden?
https://nos.nl/liveblog/2...hou-vol-blijf-binnen.htmlKabinet sluit niet uit dat app verplicht wordt
Op de persconferentie kwamen veel vragen over de aangekondigde apps om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Vooral over de app die informatie doorgeeft of een persoon in de buurt is geweest van een coronapatiënt.
Het kabinet sluit niet uit dat deze app verplicht kan worden. "Die app biedt ook oplossingen, dat allerlei mensen heel snel weten dat iemand corona heeft, of het niet blijkt te hebben", aldus Rutte. De app vervangt eigenlijk het brononderzoek van de GGD.
https://www.reuters.com/a...coronavirus-idUSKBN21I3ECmichael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:18:
[...]
Zijn tientallen verschillende website waarop dit staat.
die zegt wat anders
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Makkelijk voorbeeld:nuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:06:
[...]
Wat zeggen andere niet-NL wetenschappers dan? Is dat heel anders dan wij nu doen? Wij zijn toch al relatief soepel met de maatregelen vergeleken met landen om ons heen.
Stop vluchten vanuit brandhaarden.. wat dus blijkbaar hier niet nodig is maar waar andere landen een andere mening hebben.
Maar de belangrijkste:
Ga testen testen testen testen testen testen testen. Maar nee, dat vindt men hier niet nodig.
Hoe wil je mensen een app gaan verplichten als een deel nog niet eens een smartphone heeft? Dan zou je ook nog eens iedereen moeten verplichten om de smartphone altijd bij zich te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
[...]
Moet je het kabinet vragen:
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...hou-vol-blijf-binnen.html
.
Verwijderd
Niet, daarom is dit voorstel ook je reinste onzin.Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:23:
[...]
Hoe wil je mensen een app gaan verplichten als een deel nog niet eens een smartphone heeft? Dan zou je ook nog eens iedereen moeten verplichten om de smartphone altijd bij zich te houden.
Hopelijk is het afleiding totdat ze een beter plan hebben. Mogelijk is het een aanzet tot veel meer.
Overheid en ICT, onthoudt hun track-record. Dit is gedoemd te falen, lost niks op, en gaat keihard misbruikt worden.
Dit in Zuid-Korea klinkt niet heel vrijwillig, over China en Signapore zullen we het verder maar niet hebben.XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:20:
In Azië is het gebruik van zo'n app helemaal niet verplicht. Mensen gebruiken het vrijwillig voor hun eigen gezondheid. Waarom zou het gebruik van zo'n app dan in Europa wel verplicht worden?
Mogelijk dat het kabinet het onderzoekstraject naar zo'n app nog moet opstarten. Ik gok dat er dan genoeg argumenten naar boven komen om dit niet te willen verplichten.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
[...]
Moet je het kabinet vragen:
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...hou-vol-blijf-binnen.html
Het idee van zo'n tracking app is niet nieuw. Voor rekeningrijden werd dit ook onderzocht, en de conclusie was dat het helemaal niet haalbaar is om dit te verplichten (privacy, mensen zonder smartphone, etc).
Verwijderd
Ik zie wel mogelijkheden tot goed bijverdienen.
Gebruiker instructie geven telefoon te rooten. Installeer mijn app die je voor 20 euro in Bitcoin kan kopen en de lokale database wordt stilletjes ieder uur overschreven met onzin data.
Gebruiker krijgt nu nooit de notering "rood" en kan gewoon blijven werken terwijl alle suckers met "rood" thuis moeten blijven.
Gebruiker instructie geven telefoon te rooten. Installeer mijn app die je voor 20 euro in Bitcoin kan kopen en de lokale database wordt stilletjes ieder uur overschreven met onzin data.
Gebruiker krijgt nu nooit de notering "rood" en kan gewoon blijven werken terwijl alle suckers met "rood" thuis moeten blijven.
En Taiwanhoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:24:
[...]
Dit in Zuid-Korea klinkt niet heel vrijwillig, over China en Signapore zullen we het verder maar niet hebben.
YouTube: Hoe Taiwan het coronavirus onder controle houdt
.
Eerst gaan ze ons wijsmaken dat dit de enige oplossing is om het corona virus te verslaan. Vervolgens gaan ze de app met succes implementeren en ons wijsmaken dat ze ook andere problemen kunnen oplossen zoals het voorkomen/verminderen van criminaliteit (tja want wie wil dat niet he) etc en opeens besef je dat je geen vrijheid meer hebt.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Dat betekent dat het vaccin er waarschijnlijk eerder is dan de aanbesteding voor die app de deur uit is gegaan.XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:26:
[...]
Mogelijk dat het kabinet het onderzoekstraject naar zo'n app nog moet opstarten. Ik gok dat er dan genoeg argumenten naar boven komen om dit niet te willen verplichten.
Ik ben met name benieuwd hoe omgegaan wordt met mensen die geen mobiel hebben (ja, die bestaan), of geen smartphone. Mogen die straks niet meer de straat op, of moeten ze op andere wijze analoog herkenbaar zijn (met een corona-stropdas o.i.d.)?
Als ze dit willen verplichten dat kan je er op wachten dat het systeem compleet overspoeld gaat worden met false-positives, of op andere wijze gesaboteerd gaat worden. Als het geen vrije keus is, dan vrees ik dat het systeem niet gaat werken. Zelf heb ik er geen probleem mee om t.z.t die app te installeren, maar als je met het ov reist dan heb je er amper iets aan; je komt veel te veel mensen tegen en je raakt allerlei oppervlakten aan. Met name dit laatste betekent dat je niet alleen de directe match tussen tijd/locatie moet nagaan, maar dus ook de mensen mee moet tellen die er uren geleden zijn geweest omdat het virus lang overleeft op oppervlakten.
Als ze dit willen verplichten dat kan je er op wachten dat het systeem compleet overspoeld gaat worden met false-positives, of op andere wijze gesaboteerd gaat worden. Als het geen vrije keus is, dan vrees ik dat het systeem niet gaat werken. Zelf heb ik er geen probleem mee om t.z.t die app te installeren, maar als je met het ov reist dan heb je er amper iets aan; je komt veel te veel mensen tegen en je raakt allerlei oppervlakten aan. Met name dit laatste betekent dat je niet alleen de directe match tussen tijd/locatie moet nagaan, maar dus ook de mensen mee moet tellen die er uren geleden zijn geweest omdat het virus lang overleeft op oppervlakten.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik stem voor een corona-vormig embleem op de linkerborst van de jas.Drumatiko schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
Mogen die straks niet meer de straat op, of moeten ze op andere wijze analoog herkenbaar zijn (met een corona-stropdas o.i.d.)?

.
Verwijderd
Precies, iedereen die zich een keer met cybersecurity heeft beziggehouden weet dat dit te omzeilen is.Drumatiko schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
Ik ben met name benieuwd hoe omgegaan wordt met mensen die geen mobiel hebben (ja, die bestaan), of geen smartphone. Mogen die straks niet meer de straat op, of moeten ze op andere wijze analoog herkenbaar zijn (met een corona-stropdas o.i.d.)?
En dan nog, het lost niks op.
- Mensen met klachten moeten al thuis blijven. Ook met App.
- Mensen moeten 1.5 meter afstand houden. Ook met App.
Dus als jij iemand tegenkomt op straat die ziek is, geen afstand houdt, dan gaan we er van uit dat die persoon wel netjes zijn telefoon bij zich heeft? Geen afstand houden is ook al strafbaar en makkelijker te controleren dan het bij je hebben van een mobiel.
Of je hebt een malware-app die jouw status op 'rood' zet en je die terug kan zetten naar 'groen' tegen betaling van 5 bitcoin...Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:26:
Ik zie wel mogelijkheden tot goed bijverdienen.![]()
Wellicht dat het niet verplicht maken dan de beste optie is. Als mensen zelf kunnen kiezen, is de kans aannemelijk dat een grote groep dat alsnog doet.Drumatiko schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
Ben benieuwd hoe het af gaat lopen met de festival afhankelijke bedrijven/zzp'ers (oa dj's), zo het er nu naar uit ziet zal er deze zomer geen enkel festival plaatsvinden. Hoe kan de overheid hierin tegemoet komen (mits nodig)? Lijkt me geen maandelijks ding, afgezien van een eventuele uitkering.
Dat zou je wel kunnen combineren met het open stellen van de horeca. Dan hoeft de beveiliging alleen maar te checken of iedereen een 'groene' status heeft en je kan zo het café in zonder risico.XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:32:
[...]
Wellicht dat het niet verplicht maken dan de beste optie is. Als mensen zelf kunnen kiezen, is de kans aannemelijk dat een grote groep dat alsnog doet.
Verwijderd
Ik denk dat heel veel Nederlanders graag die kans nemen om hun normale leven weer op te kunnen pakken. Zeker als men werkloos thuis zit.michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:30:
[...]
Heel handig hoor, dan is wel de hele functie weg en weet je zeker dat de besmetting gaat oplopen.
Want je weet immers wel middels die app dat je wellicht besmet kan zijn.
Als ik moest kiezen tussen half jaar werkloos zijn of iets grotere kans op besmetting met coronavirus, dan wist ik het wel.
Sterker nog, als we naar een situatie gaan waar je een status "permanent groen" krijgt nadat je besmet bent geweest, en daarmee gegarandeerd geen verdere maatregelen hoeft te nemen, dan zou ik actief besmette personen gaan opzoeken om het op te lopen. Kans dat mijn leeftijd er aan sterft is enorm klein en dan mag ik mijn leven weer oppakken. Waar teken ik?
Verwijderd
Oeh, goed idee, wordt goed verdienen dit jaar.Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:31:
[...]
Of je hebt een malware-app die jouw status op 'rood' zet en je die terug kan zetten naar 'groen' tegen betaling van 5 bitcoin...
En de tekst erbij “our business is life itself”Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:29:
[...]
Ik stem voor een corona-vormig embleem op de linkerborst van de jas.
In China hoeven ze niks te verplichten want daar kan je toch al niks zonder WeChathoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:24:
[...]
Dit in Zuid-Korea klinkt niet heel vrijwillig, over China en Signapore zullen we het verder maar niet hebben.
Overigens las ik in deze topic dat sommigen F1-monteurs wél vertrouwen en Tesla niet, terwijl die eerste groep niet eens iets kunnen maken dat het meer dan 2 uur uithoudt
Alle gekheid op een stokje: Net als in de oorlog schakelen alle fabrieken om naar de productie van oorlogsmaterieel (nu dan voor de IC). Dat was in de jaren veertig ook van levensbelang en heeft tot overwinning geleid. Het is dus hoe dan ook erg lovenswaardig en belangrijk.
Dat geldt alleen voor Renault.Wilf schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:41:
[...]
Overigens las ik in deze topic dat sommigen F1-monteurs wél vertrouwen en Tesla niet, terwijl die eerste groep niet eens iets kunnen maken dat het meer dan 2 uur uithoudt
Dat kan veel makkelijker, gewoon een schaduw app die precies lijkt op de officiële ernaast op je telefoon. Die schaduw app geeft gewoon altijd groen en je kan gewoon naar de kapper en kroeg. Zo veel mogelijkheden tot fraude met zo'n app.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:26:
Ik zie wel mogelijkheden tot goed bijverdienen.![]()
Iets simpels als thermometers in het straatbeeld zoals in de hele oosterse wereld gangbaar is was nog niet in onze grote leiders opgekomen?
Dat kan morgen al draaien, geen toegang tot de supermarkt met koorts.
Zo simpel en het scheelt allicht besmettingen.
Dat icm een mondkapjesplicht in supermarkten zou al een hele geruststelling zijn voor mij.
.
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:24 ]
Volgens Nederlanders die in Singapore wonen is het gebruik van de app vrijwillig.hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:24:
[...]
Verwijderd
Ik snap dat ze het zo verkopen, daar blijft het echter nooit bij. Als ik gegarandeerd persoonlijk geen enkele last zou hebben van die app was er geen enkel probleem. Maar die krijg ik wel, want zodra ik de status rood heb mag ik helemaal niks meer.michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:46:
[...]
Het gaat niet om jou als persoon, volgens mij ontgaat jou het doel.
Het erom dat het mogelijk is dat jij besmet kan zijn en daardoor andere kan besmetten.
ze willen juist verkomen dat de besmetting verspreid.
Daarnaast helpt het ook niks. Want je laat de telefoon thuis liggen. En nou niet zeggen dat daar boetes voor moeten komen, want die zijn er ook voor de 1.5 meter, en dat werkt blijkbaar ook niet voldoende?
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:29:
[...]
Ik stem voor een corona-vormig embleem op de linkerborst van de jas.
offtopic:
Ik vind de stropdas iets subtieler, maar je begreep gelukkig waar ik naar hintte
Ik vind de stropdas iets subtieler, maar je begreep gelukkig waar ik naar hintte
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Dat kun je ook helemaal niet controleren, tenzij je iedereen op straat gaat fouilleren. En dan heb je je politiestaat te pakken.Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:49:
[...]
Daarnaast helpt het ook niks. Want je laat de telefoon thuis liggen. En nou niet zeggen dat daar boetes voor moeten komen, want die zijn er ook voor de 1.5 meter, en dat werkt blijkbaar ook niet voldoende?
Ik ben geen complotdenker maar die 'verplichte' app vind ik behoorlijk 1984. Ik heb echt het idee dat de middelen veel zwaarder beginnen te wegen dan het risico zelf.
Dat is eigenlijk wel een geweldig idee. Dan gebruiken we daar gewoon IR camera's voor en koppelen dat met gezichtsherkenning. Op die manier kun je iemand gewoon direct sociaal blacklisten. En nog mooier: automatisch bekeuren als hij toch stiekem buitenkomt.PalingDrone schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:46:
[...]
Iets simpels als thermometers in het straatbeeld zoals in de hele oosterse wereld gangbaar is was nog niet in onze grote leiders opgekomen?
Een totalitaire samenleving is altijd een prettig idee.Yucon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:53:
[...]
Dat is eigenlijk wel een geweldig idee. Dan gebruiken we daar gewoon IR camera's voor en koppelen dat met gezichtsherkenning. Op die manier kun je iemand gewoon direct sociaal blacklisten. En nog mooier: automatisch bekeuren als hij toch stiekem buitenkomt.
Daar ziet het er wel naar uit.nuker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:38:
[...]
Klopt. Maar dat moet je als bedrijf dan nog maanden vol gaan houden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ook als je met een app kan zorgen dat een klein gedeelte van de samenleving thuis moet zitten in plaats van de hele samenleving?shoombak schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:52:
Ik ben geen complotdenker maar die 'verplichte' app vind ik behoorlijk 1984. Ik heb echt het idee dat de middelen veel zwaarder beginnen te wegen dan het risico zelf.
Nee hoor, in Maleisië staat er gewoon een meneer in pak met mondkapje en handschoenen aan voor de ingang van de supermarkt iedereen zijn temperatuur op te nemen, bij koorts mag je niet verder en kan je weer naar huis.Yucon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:53:
[...]
Dat is eigenlijk wel een geweldig idee. Dan gebruiken we daar gewoon IR camera's voor en koppelen dat met gezichtsherkenning. Op die manier kun je iemand gewoon direct sociaal blacklisten. En nog mooier: automatisch bekeuren als hij toch stiekem buitenkomt.
Diezelfde meneer voorkomt ook dat mensen gezamenlijk boodschappen gaan doen en dat het te druk wordt in de supermarkt. Ook controleert hij of je wel handschoenen aan hebt en een mondkapje om hebt.
Overdrijven is ook een vak, je kan alles wel in het belachelijke doortrekken maar zolang er nog geen officieel log van alle verkeersbewegingen bijgehouden wordt via de Rijkswaterstaat camera's boven de weg zijn we nog verre van Chinese toestanden hier (gelukkig)
[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 07-04-2020 20:59 ]
Ja, want we moeten ons niet druk maken over wat de overheid nu doet maar wat de overheid van morgen met dit soort apps en gegevens precies kan.Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:56:
[...]
Ook als je met een app kan zorgen dat een klein gedeelte van de samenleving thuis moet zitten in plaats van de hele samenleving?
Gaat de overheid bij verplichting smartphones uitdelen? Bij voorkeur Huawei, toch?
En dan gaat de bluetooth politie controleren door de straten.
Ik zie nog wat haken en ogen voor een verplichting.
Dus als overheid moet je het zo brengen dat de burger de app wil hebben. Des te meer meedoen des te beter het groepseffect.
Hoe krijg je dat voor elkaar op grote schaal? Bluetooth controle app bij grote evenementen, voetbal en andere grotere sporten.
Frell... Ben ik ze nog ideeën aan het geven ook nog.
/Pakt rol aluminium folie
En dan gaat de bluetooth politie controleren door de straten.
Ik zie nog wat haken en ogen voor een verplichting.
Dus als overheid moet je het zo brengen dat de burger de app wil hebben. Des te meer meedoen des te beter het groepseffect.
Hoe krijg je dat voor elkaar op grote schaal? Bluetooth controle app bij grote evenementen, voetbal en andere grotere sporten.
Frell... Ben ik ze nog ideeën aan het geven ook nog.
/Pakt rol aluminium folie
Met dat verschil dat de camera's langs de snelweg in eigen land staan en Nederland ze kan beheren. Voor die app daarentegen was er sprake om misschien wel een bestaande Aziatische app te overwegen. Hoe kan de overheid dan garanderen dat die app niks logt?PalingDrone schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:57:
[...]
Overdrijven is ook een vak, je kan alles wel in het belachelijke doortrekken maar zolang er nog geen officieel log van alle verkeersbewegingen bijgehouden wordt via de Rijkswaterstaat camera's boven de weg zijn we nog verre van Chinese toestanden hier (gelukkig)
Euh, ik ben zwaar TEGEN een app...XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:05:
[...]
Met dat verschil dat de camera's langs de snelweg in eigen land staan en Nederland ze kan beheren. Voor die app daarentegen was er sprake om misschien wel een bestaande Aziatische app te overwegen. Hoe kan de overheid dan garanderen dat die app niks logt?
Laten ze eerst maar eens structureel met testen gaan komen of sowieso meer gaan testen op virusdragers.
Daarna zien we wel weer maar er is zo ontzaggelijk veel fraude mogelijk met apps.
Mijn telefoon is bijvoorbeeld geroot en ik heb geen playstore of google diensten er op staan, ben ik dan verplicht om te un-rooten om de authenticiteit van deze app te kunnen garanderen? En zo zijn er nog legio mogelijkheden tot fraude met apps.
Handhaving krijgt het nu al niet voor elkaar om iedereen die met meerdere personen in de auto zit op de bon te slingeren en gezamelijk winkelen te voorkomen, laat staan dat iedere koddebeier inzage in mijn telefoon wil en gaat controleren of die app wel authentiek is.
[ Voor 45% gewijzigd door PalingDrone op 07-04-2020 21:16 ]
Wie garandeert dat een app het gewenste effect zal opleveren?Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:56:
[...]
Ook als je met een app kan zorgen dat een klein gedeelte van de samenleving thuis moet zitten in plaats van de hele samenleving?
Voor sommigen wel. En zeg zelf, het is toch een heerlijk idee dat je dan niet meer met zo'n app rond hoeft te lopen? Doen dan maar?Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:56:
[...]
Een totalitaire samenleving is altijd een prettig idee.
Ik voel een mooie frame aankomen

Daarop aanvullend, ik ga vaak de deur uit zonder smartphone. Voor enkele boodschappen en sporten neem ik nooit de smartphone mee, bijvoorbeeld.Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:23:
[...]
Hoe wil je mensen een app gaan verplichten als een deel nog niet eens een smartphone heeft? Dan zou je ook nog eens iedereen moeten verplichten om de smartphone altijd bij zich te houden.
* PalingDrone die ff een vers batterijtje voor de oude Nokia featurephone bestellen doet.XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:16:
[...]
Daarop aanvullend, ik ga vaak de deur uit zonder smartphone. Voor enkele boodschappen en sporten neem ik nooit de smartphone mee, bijvoorbeeld.
Gewoon nog klassieker... Zonder phone de deur uit.PalingDrone schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:
[...]
* PalingDrone die ff een vers batterijtje voor de oude Nokia featurephone bestellen doet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?