Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.569 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:14:
[...]

Voor sommigen wel. En zeg zelf, het is toch een heerlijk idee dat je dan niet meer met zo'n app rond hoeft te lopen? Doen dan maar?

Ik voel een mooie frame aankomen :/
Ach, op zich is het wel een oplossing. Het is een crisis van menselijk gedrag. Totalitaire samenlevingen escaleren altijd tot gulzig gedrag wat vervolgens in escalatie doorzet. Als er geen mensen meer zijn, ook geen crises meer 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Beste is gewoon kwetsbaren en ouderen in lockdown zetten (ouderen massaal buiten en shoppen in regio oost.), rest van de bevolking testen met een quick test (kosten 9 euro las ik van de week ergens, ziet er uit als een zwangerschap test)
Iedereen die antistoffen heeft een "briefje" geven en weer aan het werk.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:
[...]

* PalingDrone die ff een vers batterijtje voor de oude Nokia featurephone bestellen doet.
Ik ben ook eens heel benieuwd hoe ze die app gaan implementeren voor mensen die bijvoorbeeld gehandicapt zijn (bv. slechtziend of verstandelijk gehandicapt).

Niet alleen de app zelf moet je dan kritisch bekijken maar ook de consequenties van een 'rode' of 'groene' status.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:31:
[...]

Precies, iedereen die zich een keer met cybersecurity heeft beziggehouden weet dat dit te omzeilen is.

En dan nog, het lost niks op.

- Mensen met klachten moeten al thuis blijven. Ook met App.
- Mensen moeten 1.5 meter afstand houden. Ook met App.

Dus als jij iemand tegenkomt op straat die ziek is, geen afstand houdt, dan gaan we er van uit dat die persoon wel netjes zijn telefoon bij zich heeft? Geen afstand houden is ook al strafbaar en makkelijker te controleren dan het bij je hebben van een mobiel.
Maar daarbij ga je uiteraard uit van een bepaalde excess die niet altijd van toepassing hoeft te zijn. Stel ik geef hier een andere invulling aan. Ik ben OV afhankelijk als zorgmedewerker, dagelijks kom ik in aanraking met COVID-19 verdachte en COVID-19 bewezen besmette patiënten op dit moment. Ik heb een zeker aanwezig risico om besmet te raken.

Stel wij hebben een uur met elkaar in het OV gezeten, niet één dag, maar twee weken lang, dezelfde coupé. Jij reist toevallig ergens anders binnen dezelfde stad naar je werk. Ik ga jouw niet aan kunnen wijzen als persoon bij contacten onderzoek. Je bent gewoon één van de velen die ik binnen het OV tegen kom.

Zonder app zul jij het niet weten. Met app kun jij een notificatie krijgen zodra ik klachten ontwikkel of positief getest wordt. Kun jij eventueel bijvoorbeeld zien dat jij de afgelopen 2 weken mij 18 keer bent tegengekomen. Kan ik transmissie naar jouw toe uitsluiten? Nee, niet echt.

Met notificatie kun je op zijn minst alert zijn op het eventueel zelf ontwikkelen van klachten.

Zal een app 100% failsafe zijn? Nee, dat betwijfel ik. Daarom denk ik ook niet dat het veel zin heeft om het verplicht te stellen. Maar ik denk dat voor wat betreft het stukje bewustwording het wel een zinnige toevoeging kan zijn. Nota bene, er wordt nu uiteraard gesproken om dit vanuit overheidsperspectief op te pakken.

Maar indien de privacy bewuste burger de overheid dit niet toevertrouwd geloof ik er persoonlijk niet in dat de overheid bezwaar zou hebben indien er vanuit een burger initiatief een open source project wordt gestart om een minimaal privacy invasieve oplossing te creëren hiervoor. Er worden natuurlijk direct de nodige alu hoedjes uit de kast getrokken dat onze overheden als een big brother al onze bewegingen in de gaten willen houden, maar persoonlijk geloof ik hier niet in. Mocht een overheid die intentie echt hebben, dan gaat het een app als dit niet nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

shoombak schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:52:
Ik ben geen complotdenker maar die 'verplichte' app vind ik behoorlijk 1984. Ik heb echt het idee dat de middelen veel zwaarder beginnen te wegen dan het risico zelf.
Er komt waarschijnlijk ook geen verplichte app gezien alle bijkomende problemen, alleen iedereen heeft snel de ‘what if’ oogkleppen opgezet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
Beste is gewoon kwetsbaren en ouderen in lockdown zetten (ouderen massaal buiten en shoppen in regio oost.), rest van de bevolking testen met een quick test (kosten 9 euro las ik van de week ergens, ziet er uit als een zwangerschap test)
Iedereen die antistoffen heeft een "briefje" geven en weer aan het werk.
Ik gooi maar alvast even één caveat op tafel. En er zijn hier een flink dozijn bij op te noemen.

https://www.ntvg.nl/artik...-nog-stap-te-ver/volledig

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
[...]

Maar daarbij ga je uiteraard uit van een bepaalde excess die niet altijd van toepassing hoeft te zijn. Stel ik geef hier een andere invulling aan. Ik ben OV afhankelijk als zorgmedewerker, dagelijks kom ik in aanraking met COVID-19 verdachte en COVID-19 bewezen besmette patiënten op dit moment. Ik heb een zeker aanwezig risico om besmet te raken.

Stel wij hebben een uur met elkaar in het OV gezeten, niet één dag, maar twee weken lang, dezelfde coupé. Jij reist toevallig ergens anders binnen dezelfde stad naar je werk. Ik ga jouw niet aan kunnen wijzen als persoon bij contacten onderzoek. Je bent gewoon één van de velen die ik binnen het OV tegen kom.

Zonder app zul jij het niet weten. Met app kun jij een notificatie krijgen zodra ik klachten ontwikkel of positief getest wordt. Kun jij eventueel bijvoorbeeld zien dat jij de afgelopen 2 weken mij 18 keer bent tegengekomen. Kan ik transmissie naar jouw toe uitsluiten? Nee, niet echt.

Met notificatie kun je op zijn minst alert zijn op het eventueel zelf ontwikkelen van klachten.

Zal een app 100% failsafe zijn? Nee, dat betwijfel ik. Daarom denk ik ook niet dat het veel zin heeft om het verplicht te stellen. Maar ik denk dat voor wat betreft het stukje bewustwording het wel een zinnige toevoeging kan zijn. Nota bene, er wordt nu uiteraard gesproken om dit vanuit overheidsperspectief op te pakken.

Maar indien de privacy bewuste burger de overheid dit niet toevertrouwd geloof ik er persoonlijk niet in dat de overheid bezwaar zou hebben indien er vanuit een burger initiatief een open source project wordt gestart om een minimaal privacy invasieve oplossing te creëren hiervoor. Er worden natuurlijk direct de nodige alu hoedjes uit de kast getrokken dat onze overheden als een big brother al onze bewegingen in de gaten willen houden, maar persoonlijk geloof ik hier niet in. Mocht een overheid die intentie echt hebben, dan gaat het een app als dit niet nodig hebben.
Ook zonder app moet ik alert zijn bij klachten. Het voegt dus niks toe. Als ik nu klachten ontwikkel moet ik ook doen alsof ik in contact ben geweest met een patiënt (alhoewel, die moet ook thuis blijven als die mij kan besmetten).

Ik moet precies hetzelfde doen als ik ziek wordt met of zonder de notificatie "u bent in de buurt geweest van een besmet persoon".

En dan kunnen er ook nog gevolgen zijn voor de status "u bent in contact geweest met een besmet persoon" die dusdanig hevig zijn voor mijzelf dat ik never nooit niet vrijwillig mee ga doen met deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

shoombak schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:52:
Ik ben geen complotdenker maar die 'verplichte' app vind ik behoorlijk 1984. Ik heb echt het idee dat de middelen veel zwaarder beginnen te wegen dan het risico zelf.
https://www.msn.com/nl-nl...cid=DE_20200407_NLNL_A1_4

Ook voor jongeren is er een zeker risico. Perfect gezond en toch dood....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:26:
[...]En dan kunnen er ook nog gevolgen zijn voor de status "u bent in contact geweest met een besmet persoon" die dusdanig hevig zijn voor mijzelf dat ik never nooit niet vrijwillig mee ga doen met deze app.
Even bot gezegd, maar die 'status' kan mensen dus direct hun baan kosten.
Wim-Bart schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:27:
[...]

Dat is er één op de tienduizenden doden op de wereld. Zelfde kans dus dat je aan COVID-19 omvalt als jongere, als dat je door een auto wordt overreden als je de straat oversteekt.

Alles op alles zetten voor nul risico is onaanvaardbaar (en niet mogelijk).

[ Voor 43% gewijzigd door Stoney3K op 07-04-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dar lukt mij al 30 jaar zonder app.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47

steveman

Comfortabel ten onder

Mooi initiatief zeg!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:28:
[...]

[...]

Dat is er één op de tienduizenden doden op de wereld. Zelfde kans dus dat je aan COVID-19 omvalt als jongere, als dat je door een auto wordt overreden als je de straat oversteekt.

Alles op alles zetten voor nul risico is onaanvaardbaar (en niet mogelijk).
Ach, je moet er wat voor over hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Die alu hoedjes krijg je nu eenmaal wanneer de overheid geen goed track record heeft als het op ICT projecten aankomt :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:28:
[...]
Ik stel het anders, ik kan bij een vacature ook aangeven dat ik een bewijs van immuniteit wil, of dat iemand schoon is in verband met samenwerken met anderen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:23:
[...]

Ik gooi maar alvast even één caveat op tafel. En er zijn hier een flink dozijn bij op te noemen.

https://www.ntvg.nl/artik...-nog-stap-te-ver/volledig
100% zekerheid heb je nooit, ik geloof dat deze testen soms niet aangaven dat iemand wel antistoffen had. (dit is dus niet zo erg)
Stel: je test 100 mensen test en 10 hebben het nog niet gehad, 15 zijn ook negatief (terwijl ze wel antistoffen hebben, de fout marge dus) dan kunnen er nog steeds 75 wel aan het werk.

Daarnaast is een lockdown voor kwetsbare mensen veel effectiever, ik bedoel je mag er toch wel vanuit gaan dat iemand weet dat ie 70 jaar of ouder is, zijn BMI 30+ is of dat deze bekend is met zijn/haar eigen, hart, long, suiker issues.

Zonder deze groep is de kans op sterfte miniem, snap de huidige maatregelen dan ook niet... niet logisch en niet vooruitdenken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ook zonder app moet ik alert zijn bij klachten. Het voegt dus niks toe. Als ik nu klachten ontwikkel moet ik ook doen alsof ik in contact ben geweest met een patiënt (alhoewel, die moet ook thuis blijven als die mij kan besmetten).

Ik moet precies hetzelfde doen als ik ziek wordt met of zonder de notificatie "u bent in de buurt geweest van een besmet persoon".

En dan kunnen er ook nog gevolgen zijn voor de status "u bent in contact geweest met een besmet persoon" die dusdanig hevig zijn voor mijzelf dat ik never nooit niet vrijwillig mee ga doen met deze app.
Het voegt toe in de zin dat zodra de case load daalt, de waakzaamheid daalt. En in dat geval helpt het binnen het kader van awareness om een potentiële nieuwe uitbraak te reduceren. Zoals ook aangegeven, voor tijdens de huidige maatregelen heeft een app als dit helemaal geen meerwaarde. Er wordt over gesproken als aanvulling op een toekomstig beleid. Een beleid waarin je toch enigszins zult willen gaan afschalen in wanneer thuis te blijven.

Daarnaast ga je er met de laatste regel van uit dat een eventuele status van in contact geweest met een besmet persoon een gedeelde status gaat worden. Dit is niet als dusdanig aangegeven en is op dit moment dan ook weinig anders dan een ongefundeerde aanname die bovendien uiterst onwaarschijnlijk tot een werkelijkheid zal komen. Sterker nog, er is juist aangegeven dat dit voor instanties dus niet inzichtelijk zou zijn, uit privacy oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Ah, een app. De volgende zet naar het afschaffen van democratie is alweer gezet. Ik heb maar gelijk mijn avatar aangepast.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
YakuzA schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
[...]

Er komt waarschijnlijk ook geen verplichte app gezien alle bijkomende problemen, alleen iedereen heeft snel de ‘what if’ oogkleppen opgezet.
Het is gewoon niet zo handig dat de optie om het verplicht te maken opengehouden werd tijdens de persconferentie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:40:
[...]

Het is gewoon niet zo handig dat de optie om het verplicht te maken opengehouden werd tijdens de persconferentie.
Werd dat door de ministers zelf gezegd of was het weer 1 of andere journalist die liep te vissen naar uitspraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:41:
[...]

Werd dat door de ministers zelf gezegd of was het weer 1 of andere journalist die liep te vissen naar uitspraken?
Rutte houdt de optie open:
Op de vraag of de app verplicht wordt, zei premier Mark Rutte vanavond: ,,We houden de optie open, maar bij elke optie is het cruciaal dat we de privacy in acht nemen.”

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:23 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wim-Bart schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:34:
[...]

Ik stel het anders, ik kan bij een vacature ook aangeven dat ik een bewijs van immuniteit wil, of dat iemand schoon is in verband met samenwerken met anderen.
Dan vraag je in feite of iemand een stukje geschiedenis uit zijn medisch dossier wil aanleveren. Dat zie ik in de praktijk niet werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:40:
[...]

Mja, het is in deze situatie als politicus ook niet heel handig om in volle overtuiging iets te roepen en daar later weer op terug moeten komen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Die speciale afgezant van de overheid maakt het er bij Jinek niet beter op.

Wat een horrorscenario schetst die knakker. Mijn alarmbellen rinkelden al, maar na de uitleg van meneer de afgezant, heb ik wild luidende kerkklokken in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:44:
[...]

Dan vraag je in feite of iemand een stukje geschiedenis uit zijn medisch dossier wil aanleveren. Dat zie ik in de praktijk niet werken.
De vraag is, hoe graag wil iemand een baan in een veilige omgeving.... En selecteren op gezondheid, ras, gedrag op facebook of andere eigenschappen mag niet... maar aan de andere kant, mensen moeten kunnen bewijzen dat "we hebben een geschiktere kandidaat" of "we hebben het gevoel dart u niet in ons profiel past" niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
mavaros schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:

Wat een horrorscenario schetst die knakker. Mijn alarmbellen rinkelden al, maar na de uitleg van meneer de afgezant, heb ik wild luidende kerkklokken in mijn hoofd.
Misschien ook handig voor de mensen die op dit moment in plaats van naar Jinek zitten te kijken naar Nieuwsuur om uit te leggen wat het precies een horrorscenario. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wim-Bart schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:54:
[...]
Maar aan de andere kant, mensen moeten kunnen bewijzen dat "we hebben een geschiktere kandidaat" of "we hebben het gevoel dart u niet in ons profiel past" niet klopt.
In dit geval gaat het om informatie die een werkgever niet eens mag hebben, want medisch beroepsgeheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wim-Bart schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:27:
[...]

De extremen worden breed uitgemeten in de media. Jongeren gaan ook aan griep dood. Dood hoort bij het leven, garanderen dat je 100 wordt kan niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
mavaros schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:

Context is zo chill!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[evilconspiracymode]Loopt Rian weer te lobbyen bij de overheid voor een smart blockchain projectje gebouwd door Centric? Nu onbegrensde mogelijkheden met een app. [/evilconspiracymode]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Doodeng dat Rutte zei dat we moesten wennen aan de anderhalve meter samenleving. Ik heb nu al het idee dat we massaal krankzinnig zijn geworden met dit vreemde gedrag. En we moeten er aan wennen? Liever 10 jaar korter leven en een leuk leven dan deze waanzin.

Rutte had ook kunnen zeggen dat we zo snel mogelijk van die waanzin afmoeten. Waarom doet hij dat niet? Waarom wil hij dat wij daar aan wennen?

Nog een kijktip: YouTube: Quarantaine Q&A 4: JORT KELDER over zijn COVID-19-uitspraken, FvD en...
Gesprek met Jort Kelder op Up!Network, waar hij zonder sensatiezucht zijn kant van het verhaal kan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door SvMp op 07-04-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:44:
[...]

Naja, dat werkt in de praktijk natuurlijk al wel. Zo is het toch redelijk normaal om binnen de gezondheidszorg bewijs van hepatitis B vaccinatie te overhandigen, om een kopie van je vaccinatie paspoort in te leveren, om op meerdere fronten anderszins risicoprofilering aan te geven. Net als dat het, ook binnen andere sectoren, toch niet ongewoon is om anderszins een toch privacy gevoelig ding te overhandigen, namelijk een verklaring omtrent goed gedrag.

Uiteraard dient het natuurlijk wel een redelijke eis te zijn. En het door @Wim-Bart geschetste daarin zal daarin dan ook geen stand houden. Het overhandigen van een bewijs van hepatitis B vaccinatie bijvoorbeeld heeft te maken met de wettelijke bepaling dat de werkgever verplicht is om mensen die in aanraking komt met bloedproducten, of potentieel hiermee in aanraking komt, te beschermen door vaccinatie aan te bieden. Betekend dan ook niet dat vaccinatie noodzakelijk is, maar wel ten zeerste onverstandig om het niet te doen.

Vragen naar immuniteit om de rest uit te sluiten van werknemerschap, daar gaat het Nederlandse recht natuurlijk niet zomaar mee akkoord.

Wel kan het zo zijn dat zodra vaccinatie beschikbaar is er binnen de Nederlandse gezondheidszorg bijvoorbeeld gevraagd zal worden naar bewijs van serologische status om je anderszins vaccinatie aan te bieden dan wel als werknemer strikter te monitoren indien je afziet van vaccinatie.

Of zelfs kan zeggen dat in het kader van de patiëntengezondheid op non-actief gesteld wordt, zoals ook in het kader van MRSA gebeurd.

Dus de praktijk ligt dan ook wat genuanceerder, en als er een te onderbouwen reden is om dit soort informatie te wensen als werkgever, dan past dat zeker binnen de kaders van de Nederlandse wetgeving en ook binnen de kaders van beleid dat reeds op dit moment wordt toegepast. Maar het is uiteraard bijzonder onwaarschijnlijk dat je bijvoorbeeld niet een de bak zou kunnen bij een internet bedrijf in wat voor vorm dan ook indien je geen bewijs van immuniteit kunt overhandigen, zonder dat het bedrijf zichzelf hiermee flink in de juridische problemen werkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:09:
Doodeng dat Rutte zei dat we moesten wennen aan de anderhalve meter samenleving. Ik heb nu al het idee dat we massaal krankzinnig zijn geworden met dit vreemde gedrag. En we moeten er aan wennen? Liever 10 jaar korter leven en een leuk leven dan deze waanzin.

Rutte had ook kunnen zeggen dat we zo snel mogelijk van die waanzin afmoeten. Waarom doet hij dat niet? Waarom wil hij dat wij daar aan wennen?

Nog een kijktip: YouTube: Quarantaine Q&A 4: JORT KELDER over zijn COVID-19-uitspraken, FvD en...
Gesprek met Jort Kelder op Up!Network, waar hij zonder sensatiezucht zijn kant van het verhaal kan doen.
Je schiet steeds verder weg en gaat steeds meer in paniek modus? Waarom? Nu kom je weer met JORT KELDER aan, een iemand die zijn geld/beleggingen ziet verdampen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Mwah, ik heb liever dat hij er nog even op doorhamert dan dat hij nu al begint over het afzwakken van de maatregelen, dat kan altijd nog. Liever wat afstand dan langzaam en pijnlijk dood(ziek) zijn.

Geef ze een vinger en ze nemen de hele hand, op het moment dat hij over afzwakken begint reken er dan maar op dat een lading mensen gelijk weer in standje 2019 schiet, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:13:
[...]

Geef ze een vinger en ze nemen de hele hand, op het moment dat hij over afzwakken begint reken er dan maar op dat een lading mensen gelijk weer in standje 2019 schiet, met alle gevolgen van dien.
Daarvoor ben ik ook bang, dat er bij het afschalen van de maatregelen al een enorme sociale rush ontstaat. Ook als je de kroegen niet open gooit dan gaan mensen straks nog met zijn twintigen in de achtertuin een feestje houden als 'einde van Corona' feestjes.

En ik denk dat je dat heel moeilijk gaat voorkomen tenzij je alles pas weer open gooit als het virus 100% weg is, wat nooit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:34:
[...]

Die alu hoedjes krijg je nu eenmaal wanneer de overheid geen goed track record heeft als het op ICT projecten aankomt :+
Maar op de een of andere manier is iedereen er wel van overtuigd dat als het gaat om misbruik te maken van die app er een super competente schaduw overheid is die ze het leven zuur gaat maken met..... iets. Iets dat veel erger is dan doodgaan. Wat dat precies is, geen idee. Iets met 1984 of zo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude

Om niet al te veel in herhaling te willen vallen, maar zie mijn antwoorden op ledog en odan binnen de volgende twee posts gisteren:
psychodude in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"
psychodude in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"

In het kort komt het er gewoonweg op neer dat zoals de huidige data er ligt, het onmogelijk is om de maatregelen op korte termijn dusdanig te gaan afschalen dat er een terugkeer naar het oude leven mogelijk is zonder ervoor te kiezen als maatschappij dat mensen met COVID-19 in essentie aan hun lot overgelaten worden.

Voor zover momenteel in te schatten is de ratio van IC behoefte tegenover geïnfecteerden dusdanig hoog dat het niet haalbaar is voor de Nederlandse gezondheidszorg om blijvend in het huidige niveau van zorg door te trekken tot groepsimmuniteit bereikt is. Ook doortrekken tot een mogelijk vaccin in grote getale beschikbaar is, is geen realistische optie. Participatie van de gehele bevolking is noodzakelijk om dit controleerbaar te houden.

De kans is tenslotte geen 10 jaar korter leven, maar enkele tientallen jaren korter leven. Tot circa 10 jaar korter leven hebben we onder de normale omstandigheden namelijk zelfs de capaciteit niet voor op de IC. Zoals het er nu voorstaat, dan zou dit al ergens betekenen dat met het normaal gesproken beschikbare aantal IC bedden mensen ergens boven de 50 - 59, eerder aan het begin van deze decade dan aan het eind, te horen zouden krijgen dat zij geen IC bed krijgen indien noodzakelijk. En dat kan dus nog verder naar beneden gedrukt worden indien we het probleem echt uit de klauwen laten lopen.

Ook Rutte zal dit echt niet voor zijn eigen plezier doen. Ik geloof dat hij toch ook wel gewoon een zeker sociaal leven gehad zal hebben waar hij naar terug zou willen keren. Maar het kan gewoonweg niet op dit moment zonder potentieel zeer grote offers te moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:20:
[...]

Maar op de een of andere manier is iedereen er wel van overtuigd dat als het gaat om misbruik te maken van die app er een super competente schaduw overheid is die ze het leven zuur gaat maken met..... iets. Iets dat veel erger is dan doodgaan. Wat dat precies is, geen idee. Iets met 1984 of zo.
Nou ja, of juist een incompetente overheid waardoor informatie op straat komt te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:20:
[...]

Maar op de een of andere manier is iedereen er wel van overtuigd dat als het gaat om misbruik te maken van die app er een super competente schadow overheid is die ze het leven zuur gaat maken met..... iets. Iets dat veel erger is dan doodgaan. Wat dat precies is, geen idee. Iets met 1984 of zo.
Ik geloof zelf totaal niet in een supercompetente schaduw-Illuminati-Bilderberg overheid die een complot loopt te bedenken.

Ik heb zelf juist de indruk dat de overheid slordig is en graag dingen uitbesteedt aan de aanbieder die het minste kost, waardoor er makkelijk hoekjes worden afgesneden, frameworks uit het buitenland worden ingekocht, tests niet worden uitgevoerd, enzovoort, waardoor er uiteindelijk nalatig wordt omgesprongen met dingen als anonimisering en bewaren van data.

En dan is het voor die nonchalante overheid natuurlijk heel makkelijk om te zeggen "Als we die data nu toch hebben" om er in de toekomst iets anders mee te willen doen en dus maar bewaren.

Case in point: De ANPR gegevens van de RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:54
[...]

Ik ben dus bang dat je niet door de overheid maar door de samenleving verplicht wordt de app te installeren.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat als zo'n app er is dat supermarkten restaurants en andere winkels die (zie bijvoorbeeld hornbach etc) nu ook al hun eigen strengere regels maken, je alleen toegang gaan geven bij een groen scherm.

Dus zonder die app kun je geen boodschappen meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:23:
[...]

Case in point: De ANPR gegevens van de RDW.
Hoe verhoudt de schade die mensen daardoor geleden hebben zich tot 2000+ doden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:30
FRANQ schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:24:
[...]
Dan mag mijn moeder (71) niet meer om boodschappen? Ze heeft geen mobiel...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Ik ben dus bang dat je niet door de overheid maar door de samenleving verplicht wordt de app te installeren.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat als zo'n app er is dat supermarkten restaurants en andere winkels die (zie bijvoorbeeld hornbach etc) nu ook al hun eigen strengere regels maken, je alleen toegang gaan geven bij een groen scherm.

Daar heb je een goed punt, als vanuit de noodverordeningen deze regels aan de bedrijven / publieke zaken wordt verplicht gesteld, zit je mooi in de aap gelogeerd....

Maar, zover zijn ze nog niet, er is alleen nog maar speculatie, de enige info die er is dat ze aangeven dat ze meerdere applicaties aan het onderzoeken zijn naar bruikbaarheid / mogelijkheden i.c.m. de privacy van de Nederlandse burgers.

Het heeft mijn inziens geen zin om jezelf helemaal gek te maken met dit soort zaken op basis van speculatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Hoe verhoudt de schade die mensen daardoor geleden hebben zich tot 2000+ doden ?
Kun je je de privacyschade voorstellen die een veel grootschaliger project kan veroorzaken wat ook nog eens voor iedereen verplicht wordt? Misschien niet nu, maar het risico op privacyschending door een lek neemt gewoon evenredig met de schaal van zo'n project toe.

Het middel begint hier langzaam erger te worden dan de kwaal.
pvanmegen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:29:
[...]

Dat lijkt me op grond van artikel 1 van de grondwet ook een beetje moeilijk te verantwoorden, op zijn minst niet voor een winkel waar je je eerste levensbehoeften moet kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 07-04-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
[...]

goed idee dan is er toch een soort controle.

Ik zie het ook anders niet voor me om in de toekomst te controleren.

Alleen de manier van al het data gebruik ben ik wel sceptisch over als dat bij de overheid of 3e beheert gaat worden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
pvanmegen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:29:
[...]

Dan koop je er 1 voor der met alleen die app, zijn vast manieren voor om wel te kunnen regelen.

Maar ja dit soort vragen zullen er nog wel komen hoe en wat en waar

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 07-04-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

En wat als de app een false positive geeft?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:35:
[...]

Of juist niet, en die app iedereen een vals gevoel van veiligheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

XWB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:35:
[...]

Een false positive weegt in dit geval toch wel een stuk minder zwaar dan een false negative. Hier zullen tests ook op worden uitgezocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:23:
[...]
Ook Rutte zal dit echt niet voor zijn eigen plezier doen. Ik geloof dat hij toch ook wel gewoon een zeker sociaal leven gehad zal hebben waar hij naar terug zou willen keren. Maar het kan gewoonweg niet op dit moment zonder potentieel zeer grote offers te moeten maken.
Daar ging mijn opmerking niet over. Rutte zegt dat we er aan moeten wennen, een nieuw normaal, een oude samenleving die niet meer terugkomt. In alles wat Rutte zegt hoor ik niet dat dit tijdelijk is en dat het zo snel mogelijk weer normaal moet worden (want dit is het nieuwe normaal), en dat bevalt mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 07-04-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:54:
[...]

Een false positive weegt in dit geval toch wel een stuk minder zwaar dan een false negative. Hier zullen tests ook op worden uitgezocht.
Met die argumentatie kun je net zo goed het land in een complete lockdown gooien, dan heb je het over 100% positives waarvan een groot deel false. Of dit goed gaat werken ligt er echt aan wat de consequenties zijn als iemand een 'rood' testresultaat oplevert en wat je dan nog wel en niet kan en mag.

Als ik bijvoorbeeld positief test doordat ik 'in de buurt' ben geweest van mijn buren waar ik niet eens een portiek mee deel, dan kun je ongeveer inschatten hoe veel false positives je gaat krijgen. Dan zouden heel veel Nederlanders ziek thuis moeten zitten en geen boodschappen meer mogen doen, en krijg je effectief gewoon een lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:58:
[...]

Daar ging mijn opmerking niet over. Rutte zegt dat we er aan moeten wennen, een nieuw normaal, een oude samenleving die niet meer terugkomt. In alles wat Rutte zegt hoor ik niet dat dit tijdelijk is en dat het zo snel mogelijk weer normaal moet worden (want dit is het nieuwe normaal), en dat bevalt mij niet.
Dat klinkt als ontkenning, wij zullen dit net zoals 911 een voor en na periode kennen in onze geschiedenis en hierna gaan er een hoop zaken anders.
Misschien niet tot in extreme maar dat het niet meer hetzelfde gaat worden is 1 ding wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:31
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:59:
[...]
Als ik bijvoorbeeld positief test doordat ik 'in de buurt' ben geweest van mijn buren waar ik niet eens een portiek mee deel, dan kun je ongeveer inschatten hoe veel false positives je gaat krijgen. Dan zouden heel veel Nederlanders ziek thuis moeten zitten en geen boodschappen meer mogen doen, en krijg je effectief gewoon een lockdown.
Is er überhaupt iets gedeeld over wat in het geval van een dergelijke app als 'in de buurt' geldt? Momenteel vinden we 1,5M besmettingsgevaar en het lijkt mij sterk dat zoiets ineens 10M zal worden. Los van de technische mogelijkheden natuurlijk.

Overigens zijn tot nu toe de meeste maatregelen voor isolatie nog dringende adviezen geweest. Iets wat herhaaldelijk is benadrukt in de persconferenties en een erg belangrijk punt van het beleid lijkt te zijn. Waar de aanname dat we ineens complete China taferelen met een aanvullend social-credit system vandaan komen is mij dan ook wat onduidelijk en is volgens mij ook niet zo benoemd. Een gezonde dosis wantrouwen is zeker belangrijk maar dit is meer een kampioenschap gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlackMonkey schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:06:
[...]

Is er überhaupt iets gedeeld over wat in het geval van een dergelijke app als 'in de buurt' geldt? Momenteel vinden we 1,5M besmettingsgevaar en het lijkt mij sterk dat zoiets ineens 10M zal worden. Los van de technische mogelijkheden natuurlijk.
Er is ook geen technische mogelijkheid waarmee je kan garanderen dat die detectie-radius 1,5 meter of 10 meter gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:07:
[...]

Er is ook geen technische mogelijkheid waarmee je kan garanderen dat die detectie-radius 1,5 meter of 10 meter gaat zijn.
En exact dat zullen ze de bouwers van een dergelijke app zich ook wel bedenken. Denk je niet? Of we moeten echt denken dat de overheid niet tot 3 kan tellen als het om ICT draait. De Jonge noemde het niets voor niets de mogelijkheden verkennen. Daar zullen dit soort vraagstukken zeker bekeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlackMonkey schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:12:
[...]

En exact dat zullen ze de bouwers van een dergelijke app zich ook wel bedenken. Denk je niet? Of we moeten echt denken dat de overheid niet tot 3 kan tellen als het om ICT draait.
De overheid heeft juist als het om ICT gaat nu niet bepaald een positief track record. En dat is juist waarom ik me om dit soort apps zorgen maak, ze zijn niet onfeilbaar dus je moet er niet te veel consequenties aan verbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:03:
[...]

Dat klinkt als ontkenning, wij zullen dit net zoals 911 een voor en na periode kennen in onze geschiedenis en hierna gaan er een hoop zaken anders.
Misschien niet tot in extreme maar dat het niet meer hetzelfde gaat worden is 1 ding wat zeker is.
Waar.
Er is ook veel kritiek op 911-maatregelen van burgerrechtenorganisaties dat dingen niet meer losgelaten moeten worden. Maar juist door concrete voorbeelden uit de geschiedenis hoef je geen complotgekkie te zijn om de overheid niet te vertrouwen.

Ik vind dat uitgangspunt moet zijn dat alles [op termijn] weer normaal wordt. Vanavond ben ik naar de supermarkt geweest, en heb het gevoel dat we ons als idioten gedragen met die 1,5 meter. Het is niet normaal menselijk gedrag. Los van de vraag of dit nu nodig is, vind ik dat je mensen een positief vooruitzicht moet geven en dat leiderschap ontbreekt bij Rutte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:17:
[...]

Waar.
Er is ook veel kritiek op 911-maatregelen van burgerrechtenorganisaties dat dingen niet meer losgelaten moeten worden. Maar juist door concrete voorbeelden uit de geschiedenis hoef je geen complotgekkie te zijn om de overheid niet te vertrouwen.

Ik vind dat uitgangspunt moet zijn dat alles [op termijn] weer normaal wordt. Vanavond ben ik naar de supermarkt geweest, en heb het gevoel dat we ons als idioten gedragen met die 1,5 meter. Het is niet normaal menselijk gedrag. Los van de vraag of dit nu nodig is, vind ik dat je mensen een positief vooruitzicht moet geven en dat leiderschap ontbreekt bij Rutte.
Ben ik wel met je eens, andere kant is het wel realistisch.
Tijd zal het leren, al is dat echt een dooddoener.
Mijn hoop is oprecht dat je gelijk heb, maar ik vrees dat dit anders gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20

pro_6or

amateur_60r

Ik ga 4 5 keer in de week een rondje (uur, soms 90 minuten) fietsen. Op een ruime dijk meestal. Kom dan 40 50 man tegen schat ik. Ga ik ruim aan voorbij. Met die app kan ik denk ik na een dag of twee buiten fietsen twee weken binnen gaan zitten omdat ik iemand tegen ben gekomen met Corona.

Ik doe dit al weken en ik heb geen Corona. Ik zie het niet zitten. Vooor mijn eigen gezondheid (mentaal zowel als lichamelijk) is dat fietsen van VITAAL belang.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:20:
Ik ga 4 5 keer in de week een rondje (uur, soms 90 minuten) fietsen. Op een ruime dijk meestal. Kom dan 40 50 man tegen schat ik. Ga ik ruim aan voorbij. Met die app kan ik denk ik na een dag of twee buiten fietsen twee weken binnen gaan zitten omdat ik iemand tegen ben gekomen met Corona.

Ik doe dit al weken en ik heb geen Corona. Ik zie het niet zitten. Vooor mijn eigen gezondheid (mentaal zowel als lichamelijk) is dat fietsen van VITAAL belang.
Kan een app detecteren dat je dichterbij dan 1,5 meter bent geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Waar.

(edit: voor @SvMp) Door dat (zoals het volgens jou voelt) idiote gedrag is de stijle curve nu aan het afvlakken.. |:( Om eerlijk te zijn vind ik je posts nogal stemmingmakerij. Prima om kritisch te zijn (en zeker met de nieuwe plannen) maar je trekt er wel iedere irritatie bij om het beleid of leiderschap ter discussie te stellen.

Hier in huis en om mij heen vinden we de toonzetting van Rutte wel goed, we zijn er namelijk nog lang niet..! Overigens ben ik totaal geen fan van one premier maar heb ik het gevoel dat hij de laatste maand anderhalf het prima doet en juist heel helder en duidelijk is in zijn standpunten en toelichtingen.. Intelligente lockdown betekent in mijn optiek niet alleen dat het intelligent is vanuit de overheid maar juist ook iets vraagt van de maatschappij.. 'Ga intelligent om met de maatregelen'...

Afijn, vwb de app plannen ben ik ook kritisch maar die zie ik los van het huidige beleid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:25:
[...]

Door dat (volgens jou) idiote gedrag is de stijle curve nu aan het afvlakken.. |:( Om eerlijk te zijn vind ik je posts nogal stemmingmakerij. Prima om kritisch te zijn (en zeker met de nieuwe plannen) maar je trekt er wel iedere irritatie bij om het beleid of leiderschap ter discussie te stellen.
Het voelt (ik gebruikte niet het woord 'is') idioot, volkomen onnatuurlijk. Los van die curve afvlakken, en het voorkomen van verspreiding.
In de supermarkt wildvreemden als melaatsen ontwijken gaat nog, maar om dat ook met familie en collega's te doen gaat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:27:
[...]

Het voelt (ik gebruikte niet het woord 'is') idioot, volkomen onnatuurlijk. Los van die curve afvlakken, en het voorkomen van verspreiding.
In de supermarkt wildvreemden als melaatsen ontwijken gaat nog, maar om dat ook met familie en collega's te doen gaat ver.
Ik ben het helemaal met je eens.. Volgende week is mijn dochter jarig en we zijn nu plannen aan het maken om er toch een leuk en interactief dagje van te maken.. Mét de afstandsregels in achtnemend en dat doen we omdat we ons bewust zijn van de gevaren.. Als iedereen dat voorlopig blijft doen dan zijn we er (hopelijk) sneller vanaf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:10
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:27:
[...]

Het voelt onnatuurlijk omdat het ook onnatuurlijk is. Maar dat neemt niet weg dat het op dit moment het verstandigste is wat we kunnen doen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]
Dat alles op termijn weer normaal kan worden is toch juist het uitgangspunt? Ik heb het gevoel dat de termijn die jij in je hoofd hebt iets anders is. Dat die 1,5m raar is ontkend ook helemaal niemand en doet iedereen ook liever niet. Maar het werkt, daarom doen we het, de curve vlakt af. Tenzij je een ander doel voor ogen heb kan je jezelf inderdaad afvragen of het nodig is. Maar wat jou doel nu uiteindelijk is blijft mij onduidelijk. Gisteren was het de economie, vandaag is het de angst erg veel vrijheden (blijvend) te verliezen. Volgens mij wil je vooral dat alles weer zoals het oude word. Het spijt me, dat gaat niet. Dat is exact de realiteit die Rutte vandaag, hoe pijnlijk ook, benadrukte. Dat is lastig maar beter dan mensen valse hoop geven om die daarna constant een stukje verder op de horizon te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
BlackMonkey schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:34:
[...]
Volgens mij wil je vooral dat alles weer zoals het oude word. Het spijt me, dat gaat niet. Dat is exact de realiteit die Rutte vandaag, hoe pijnlijk ook, benadrukte. Dat is lastig maar beter dan mensen valse hoop geven om die daarna constant een stukje verder op de horizon te plaatsen.
Ja. En ik ben vast niet de enige. Dat dit niet zo even geregeld kan worden snap ik best, maar er wordt nu gesproken over een 'nieuw normaal'. Met jouw laatste zin ben ik het trouwens wel eens.

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 07-04-2020 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:39:
[...]

Ja. En ik ben vast niet de enige. Dat dit niet zo even geregeld kan worden snap ik best, maar er wordt nu gesproken over een 'nieuw normaal'. Met jouw laatste zin ben ik het trouwens wel eens.
We zitten al midden in een 'nieuw normaal'.. Hoe dat nieuwe normaal er over een maand of drie uitziet weet alleen niemand.. De uitspraken moeten niet als nieuw beleid gezien worden maar om mensen voor te bereiden op een andere samenleving (verzin het maar.. Andere manier van vakanties, reizen, school, werk, uitgaan, samenkomen, sporten, evenementen, etc. etc.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

franssie

Save the albatross

BlackMonkey schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:12:
<> Of we moeten echt denken dat de overheid niet tot 3 kan tellen als het om ICT draait.<>
Vooralsnog kan de overheid niet tot twee tellen als het op ICT aankomt. Nu zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Maar ook de uitvoering erachter (toeslagen kafka affaire) geeft mij geen enkel gevoel dat mijn data veilig is bij de overheid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:44:
[...]

We zitten al midden in een 'nieuw normaal'.. Hoe dat nieuwe normaal er over een maand of drie uitziet weet alleen niemand.. De uitspraken moeten niet als nieuw beleid gezien worden maar om mensen voor te bereiden op een andere samenleving (verzin het maar.. Andere manier van vakanties, reizen, school, werk, uitgaan, samenkomen, sporten, evenementen, etc. etc.).
Zo heb ik het ook opgevat. Dit zal de discussie van afgelopen dagen niet herhalen, imho is dit middel erger dan de kwaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:58:
[...]

Neem er soelaas in dat niemand dit bevalt. Dit is een unieke situatie die wij met z'n allen nooit hebben meegemaakt, en ook plotseling ons is overkomen.

Ik ben ook bang dat dit de komende maanden inderdaad het "nieuwe normaal" gaat zijn, hoe klote dat ook is. maar ik vind wel dat we dit met z'n allen dat geestelijk moeten verwerken en accepteren met een nuchter verstand.

Als ik dan lees dat sommige mensen bepaalde dingen, zoals buiten fietsen met je racefiets "kritisch" noemen voor hun eigen (geestelijke) gezondheid, denk ik dat dat soort mensen echt verwend zijn en nooit zelf eerder in de shit gezeten hebben. Wees blij dat je een dak boven je kop hebt, vreten hebt, en dat je gezond bent. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:10
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:
[...]

Zo heb ik het ook opgevat. Dit zal de discussie van afgelopen dagen niet herhalen, imho is dit middel erger dan de kwaal.
Er is echter geen enkele garantie dat zonder dit middel het 'nieuwe normaal' er anders uit zal zien. Dat is wat Rutte m.i. ook bedoelde toen hij het had over (het niet bestaan van) de tegenstelling tussen economie en volksgezondheid.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:

Als ik dan lees dat sommige mensen bepaalde dingen, zoals buiten fietsen met je racefiets "kritisch" noemen voor hun eigen (geestelijke) gezondheid, denk ik dat dat soort mensen echt verwend zijn en nooit zelf eerder in de shit gezeten hebben. Wees blij dat je een dak boven je kop hebt, vreten hebt, en dat je gezond bent. :z
Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel iets heeft dat hij/zij als "kritisch" beschouwt. Voor de 1 is dat fietsen en voor de ander gamen of lekker koken en voor een ander weer een lekker glas whiskey. Natuurlijk ga je niet dood zonder, maar iedereen heeft wel iets waar hij veel waarde aan hecht om te kunnen genieten van het leven. In plaats van elkaar de maat te nemen in dat soort dingen kunnen we m.i. beter streven naar omstandigheden waarin een ieder zijn eigen kritische ding kan doen zonder dat dat tot een hoop doden leidt.

[ Voor 50% gewijzigd door klaaas op 08-04-2020 00:00 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:
[...]

Neem er soelaas in dat niemand dit bevalt. Dit is een unieke situatie die wij met z'n allen nooit hebben meegemaakt, en ook plotseling ons is overkomen.

Ik ben ook bang dat dit de komende maanden inderdaad het "nieuwe normaal" gaat zijn, hoe klote dat ook is. maar ik vind wel dat we dit met z'n allen dat geestelijk moeten verwerken en accepteren met een nuchter verstand.

Ik ben iig blij dat ik geen denigrerende opmerking plaats omdat blijkbaar mijn kompas heel erg goed staat afgesteld en dat van een ander kapot is. Gezond ben ik overigens al niet dus die kan je van het lijstje afstrepen. Vreten doe ik nog, uit een trog.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:
[...]

Ik ben al een paar dagen niet meer zo actief in de Corona topics dus niet alles meegekregen.. Mijn persoonlijke mening (maar niet specifiek op jou gericht). Minder discussie, meer eendracht en begrip voor elkaar (ook al zijn 'we' het niet altijd eens met elkaar..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
franssie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:45:
[...]

Vooralsnog kan de overheid niet tot twee tellen als het op ICT aankomt. Nu zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Maar ook de uitvoering erachter (toeslagen kafka affaire) geeft mij geen enkel gevoel dat mijn data veilig is bij de overheid.
Nu is dat natuurlijk wel erg selectief (gequote). Ik snap je zorgen maar als je een dergelijke app gaat ontwikkelen ga je de verschillende technieken bekijken. Dan komt dat de accuraatheid sowieso naar voren. Wat ze er daarna vervolgens mee doen is een ander verhaal (implementatie) maar daar zijn natuurlijk net zo veel goede als slechte projecten van te vinden. Dat lijkt haast inherent aan projecten op die schaal en is niet alleen voor de overheid. Zie bijvoorbeeld: https://www.handelsblatt....-3ET5b7rbI2gmKG27zAUZ-ap6

Het ging er mij puur omdat er in dit topic nu de grootste doemscenario's voorbij zijn gekomen zonder dat het misschien überhaupt al is besproken. Er is enkel een aankondiging geweest dat de mogelijkheden worden bekeken/onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:59:
[...]

Met die argumentatie kun je net zo goed het land in een complete lockdown gooien, dan heb je het over 100% positives waarvan een groot deel false. Of dit goed gaat werken ligt er echt aan wat de consequenties zijn als iemand een 'rood' testresultaat oplevert en wat je dan nog wel en niet kan en mag.

Nee, dit is een hele normale afweging die continue in de biomedische sector (en eigenlijk alle sectoren die te maken hebben met statistiek) wordt gemaakt. In dit geval kun je echt een stuk beter een wat hogere false positive rate hebben dan een hoge false negative rate. Natuurlijk moeten beiden binnen een bepaalde marge vallen (anders heb je er geen zak meer aan en moet iedereen thuis zitten) maar het is logisch dat je liever een niet besmet iemand teveel thuis hebt zitten (die vervolgens niemand anders besmet) dan een besmet iemand buiten de deur (die in de waan van niet besmet zijn weer 4 anderen besmet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:45
Gewoon die Happn app updaten en ze kunnen gelijk aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

franssie

Save the albatross

BlackMonkey schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:15:
[...]

Nu is dat natuurlijk wel erg selectief (gequote).
Klopt maar dat las ik als de essentie van je post, excuses ik had het zo gelezen.
Het ging er mij puur omdat er in dit topic nu de grootste doemscenario's voorbij zijn gekomen zonder dat het misschien überhaupt al is besproken. Er is enkel een aankondiging geweest dat de mogelijkheden worden bekeken/onderzocht.
Is ook wel zo, het is enkel een aankondiging van een app gestoeld op een aantal ziekenhuizen en daarna regio's die het geïmplementeerd hebben. Misschien is het ook wel op te schalen zolang de centrale overheid niet teveel requirements gaat stellen (waardoor het explodeert want dat is wel de trend bij overheidsprojecten maar ook van grote bedrijven).
We zullen het zien, als de juiste waarborgen gesteld zijn (en bevestigd) doe ik er waarschijnlijk wel aan mee maar alles wat overheids ICT betreft staat bij mij helaas 0-3 achter.

Het zou meer inzicht kunnen geven en we sturen nu redelijk blind dus alles kan ook helpen.

Wijnen.Wijnen.Wijnen moet worden Testen.Testen.Testen. Dat wat mij betreft voorop (maar dat krijg je bij mij, ik ben risicomanagement/data persoon dus dan wil je ook wat waarop je kan sturen ipv een wordt case scenario ondertussen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Lees veel dat mensen moeite hebben met het 1,5m afstand houden. Toch zal dat, óf mondkapjes een ding gaan worden lijkt het op. In dat geval zou ik toch liever voor 1,5m gaan.

Als we dat even forceren, kunnen we niet meer als vee in de trein gepropt worden. Mogen vliegtuigen verbouwd worden en kunnen we er vergif op innemen dat er eindelijk voldoende ruimte komt tussen de tafels in de horeca. Onder de regeling volksgezondheid.

Ik weet nog niet hoe erg ik het vind, eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door graceful op 08-04-2020 03:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43
graceful schreef op woensdag 8 april 2020 @ 03:23:
Lees veel dat mensen moeite hebben met het 1,5m afstand houden. Toch zal dat, óf mondkapjes een ding gaan worden lijkt het op. In dat geval zou ik toch liever voor 1,5m gaan.
De mondkapjes die particulieren hebben zijn geen vervanging voor die anderhalve meter. Dat is waarom het RIVM ze ook niet adviseert. Je denkt dan dat je veilig bent terwijl je het niet bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:31:
[...]

Kun je je de privacyschade voorstellen die een veel grootschaliger project kan veroorzaken wat ook nog eens voor iedereen verplicht wordt? Misschien niet nu, maar het risico op privacyschending door een lek neemt gewoon evenredig met de schaal van zo'n project toe.

Het middel begint hier langzaam erger te worden dan de kwaal.
Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen als in iets dat schadelijker is dan de pandemie en de huidige maatregelen die mijn bewegings en associatie vrijheid ernstig inperken. Elke keer als ik om iets concreets vraag komen er alleen maar verwijzingen naar het fictieve boek 1984 en insinuaties dat de Nederlandse overheid precies hetzelfde is als die van Nazi Duitsland of de Sovjet Unie. Als je dat inderdaad denkt zou ik verwachten dat je jaren geleden al dit land zou zijn ontvlucht, bijvoorbeeld na het aannemen van de sleepwet.

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 08-04-2020 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30

Als we dat even forceren, kunnen we niet meer als vee in de trein gepropt worden. Mogen vliegtuigen verbouwd worden en kunnen we er vergif op innemen dat er eindelijk voldoende ruimte komt tussen de tafels in de horeca. Onder de regeling volksgezondheid.

Voor iets wat niet permanent is ga je geen vliegtuigen verbouwen natuurlijk. Als er weer gevlogen mag worden voordat er een vaccin is (en dat zal de eerstkomende maanden nog niet zo zijn), dan zullen gewoon een aantal stoelen leeg gelaten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
autje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:54:
[...]

Voor iets wat niet permanent is ga je geen vliegtuigen verbouwen natuurlijk. Als er weer gevlogen mag worden voordat er een vaccin is (en dat zal de eerstkomende maanden nog niet zo zijn), dan zullen gewoon een aantal stoelen leeg gelaten worden.
Denk je dat echt? Met de oude vlag onder financiële druk en het mantra van hyperoptimalisatie als enige uitweg voor omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:26:
[...]
Elke keer als ik om iets concreets vraag komen er alleen maar verwijzingen naar het fictieve boek 1984 en insinuaties dat de Nederlandse overheid precies hetzelfde is als die van Nazi Duitsland of de Sovjet Unie.
Ik ben eerder bang dat het een heel erg zuur komische parodie gaat worden op 1984, namelijk een overheid die in het verleden al gebleken heeft dat ze zó incompetent zijn dat het gevaarlijk wordt, en dat gecombineerd met de drang van die overheid om maar steeds meer en meer van hun burgers te willen weten.

Dat wordt dus gewoon een aaneenschakeling van blunders waarbij de burgers slachtoffer worden.
D-e-n schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:23:
[...]

De mondkapjes die particulieren hebben zijn geen vervanging voor die anderhalve meter. Dat is waarom het RIVM ze ook niet adviseert. Je denkt dan dat je veilig bent terwijl je het niet bent
Het probleem is dat ook zo'n app (Joepie, mijn scherm is groen!) en zelfs het mantra van 'testen, testen, testen' je een vals gevoel van veiligheid geven. Want het is natuurlijk prima mogelijk dat je naar de huisarts gaat voor zo'n test, daar 'schoon' uitkomt, en dan de waan hebt dat je niet besmet bent. En dan onderweg naar buiten een besmette deurklink vastpakt, dan is het gewoon raak.

Tests zijn een momentopname en ook een of andere app die zegt of je 'schoon' bent of niet geeft je alleen maar zo'n momentopname.

[ Voor 36% gewijzigd door Stoney3K op 08-04-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30
Virtuozzo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:06:
[...]

Denk je dat echt? Met de oude vlag onder financiële druk en het mantra van hyperoptimalisatie als enige uitweg voor omzet?
Het alternatief is helemaal geen omzet. Want volle vliegtuigen in de huidige opstelling laten vliegen is vanuit het oogpunt van de gezondheidszorg gewoon onmogelijk. Als de overheid nu tegen de KLM zou zeggen "Stop je vliegtuigen maar weer vol", en je krijgt een nieuwe uitbraak, wie krijgt dan de schuld? Ik weet wat een Trump zou doen, maar zoveel vertrouwen heb ik nog wel in een Nederlandse overheid.

Nogmaals, een situatie tot er een vaccin is (of groepsimmuniteit bereikt is, whatever's first). Vliegen met een halfvol vliegtuig en iedereen mondkapjes op. Natuurlijk zal men daar verlies op draaien (tenzij ze natuurlijk de prijzen omhoog gooien), maar de enige andere mogelijkheid is helemaal niet vliegen. Ik geloof gewoon niet dat men willens en wetens weer hele vliegtuigen aflaadt als het niet binnen de marges veilig wordt geacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

michael3 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:16:
[...]

Ik zal er niet raar van opkijken als volgende maand al de eerste vliegtuigen zijn verbouwd die voldoen aan de regelgeving en weer mogen vliegen naar veilige bestemmingen/Corona vrij.

De verbouwing zal qua kosten in het niets zijn dan het verlies wat ze nu hebben.
'Verbouwd'? Gewoon elke andere stoelenrij gewoon aflinten zodat er niemand kan zitten?

Je denkt toch echt niet dat vliegtuigmaatschappijen je meer beenruimte gaan geven voor dezelfde prijs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
KLM'er hier...

wij laten nu al, zoveel als mogelijk, (midden) stoelen leeg op onze kisten. Nu is dat natuurlijk vaak nog geen probleem.

We zetten bijv stellen op een A en C stoel. En een familie weer op een rijtje van 4 (midden sectie)

Kisten vertrekken vanaf AMS aardig leeg richting de bestemmingen waar we nog op vliegen.
Terug, met name op onze intercontinentale vluchten, is lege stoelen blocken nog niet altijd mogelijk ivm volle kisten terug

Zeer benieuwd hoe dat gaat zodra de passagiersaantallen weer zullen toenemen. En ook wat betreft seating/config tzt

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Don't get your hopes up - @michael3

[ Voor 24% gewijzigd door Virtuozzo op 08-04-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Ik merk het vooral op de stoep of ik ben te voorzichtig?

Situatie:

Ik kom aanlopen en ik zie van een afstandje al iemand aankomen ( leeftijd, geslacht of wat dan ook maakt me niks uit, persoon is persoon) ik merk aan mezelf dat ik al of oversteek of terugloop en een ander pad ga bewandelen. Soms ontkom je er niet aan als je op een smal paadje loopt maar ik zelf ontloop wel heel veel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geert1976 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
KLM'er hier...

wij laten nu al, zoveel als mogelijk, (midden) stoelen leeg op onze kisten. Nu is dat natuurlijk vaak nog geen probleem.

We zetten bijv stellen op een A en C stoel. En een familie weer op een rijtje van 4 (midden sectie)
Anderhalve meter is toch echt elke andere stoelenrij én elke naburige stoel leeg laten. Je hebt dan maar een kwart van de capaciteit van je kist over, want iedereen heeft dan dezelfde ruimte als in business class...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geert1976 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:27:
KLM'er hier...

Kisten vertrekken vanaf AMS aardig leeg richting de bestemmingen waar we nog op vliegen.
Terug, met name op onze intercontinentale vluchten, is lege stoelen blocken nog niet altijd mogelijk ivm volle kisten terug

Zeer benieuwd hoe dat gaat zodra de passagiersaantallen weer zullen toenemen. En ook wat betreft seating/config tzt
Hele domme vraag misschien. Maar wat nou als iemand het heeft zonder het te weten? Worden mensen op temperatuur gemeten voordat ze de kist in gaan? Als je een keer niest in zo'n vliegtuig is het ook meteen raak toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
Virtuozzo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:06:
Alles kan, alleen er hangt wel een prijskaartje aan. Voor 39,- naar Barcelona zien we hopelijk niet meer terug, zeker als Ryanair en EasyJet het niet overleven (want geen staatssteun).

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

Opvallend om te zien nadat er wat licht aan het einde van de tunnel verschijnt er toch al veel mensen in de richting zitten van, nothing to see here, please disperse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoEoGLsCaGkvVMS64N2aJQKF-qo=/f/image/D8O64chwvTw2JljbtgktmU5t.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:30:
[...]

Anderhalve meter is toch echt elke andere stoelenrij én elke naburige stoel leeg laten. Je hebt dan maar een kwart van de capaciteit van je kist over, want iedereen heeft dan dezelfde ruimte als in business class...
klopt. Die anderhalve meter is voor elke passagier helaas niet te doen.

Dezelfde ruimte als in C class klopt niet echt...in de C heb je toch echt wel wat meer beenruimte om over recline van je rug nog maar niet te spreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:32:
[...]

Alles kan, alleen er hangt wel een prijskaartje aan. Voor 39,- naar Barcelona zien we hopelijk niet meer terug, zeker als Ryanair en EasyJet het niet overleven (want geen staatssteun).
Kuch ...

"Terugkeer".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:32:
[...]

Hele domme vraag misschien. Maar wat nou als iemand het heeft zonder het te weten? Worden mensen op temperatuur gemeten voordat ze de kist in gaan? Als je een keer niest in zo'n vliegtuig is het ook meteen raak toch?
wij zijn nu op de KL855 (Seoul) begonnen met een Temperature Check. Elke passagier wordt gemeten.

En een aantal vragen op 2 formulieren moeten ingevuld worden.

Verwachting is dat op (korte) termijn hier meer bestemmingen bij komen

Dit is overigens een samenwerking tussen KLM Health Services en Airport Medical Services.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geert1976 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:35:
[...]

wij zijn nu op de KL855 (Seoul) begonnen met een Temperature Check. Elke passagier wordt gemeten.

En een aantal vragen op 2 formulieren moeten ingevuld worden.

Verwachting is dat op (korte) termijn hier meer bestemmingen bij komen
Bedankt voor je antwoord. Het gaat mij erom dat ik bijvoorbeeld niet in een risico groep val. Stel ik heb GEEN koorts maar ik nies wel een keer, dan kan ik alsnog iemand besmetten omdat ik niet persé koorts hoef te hebben om corona te hebben, begrijp je? Ik kan geen tot milde klachten hebben en het toch hebben en een vliegtuig instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Het gaat mij erom dat ik bijvoorbeeld niet in een risico groep val. Stel ik heb GEEN koorts maar ik nies wel een keer, dan kan ik alsnog iemand besmetten omdat ik niet persé koorts hoef te hebben om corona te hebben, begrijp je? Ik kan geen tot milde klachten hebben en het toch hebben en een vliegtuig instappen.
Asymptomatische besmettelijkheid. Ligt gevoelig. Bij dit soort zaken gaat het om (beheersing van) gedrag, schijnveiligheid is aldus onderdeel van de toolbox, je werkt immers met geaggregeerde groepen en stromen. Mobiliteit is een vector, bij vliegverkeer is dat gekaderd vanuit toegang tot registraties voor gebruik in volgsystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:37:
[...]

dat is per situatie verschillend.
Altijd in samenspraak met Gezagvoerder -- Purser -- grondafhandeling en evt Medical Services.

Maar met een enkele nies hoef je je geen zorgen te maken.

Ik heb onlangs wel een passagier geweigerd ivm constant hoesten aan de gate (en zag er tevens zeer bleek uit).

Gezagvoerder en Purser (iom cabin crew) beslissen uiteindelijk.

Purser zal altijd met haar/zijn bemanning bespreken bij een twijfel geval. Iedereen van de bemanning moet er achter staan en veilig bij voelen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2020 09:42 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?