Drardollan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:25:
[...]
Ik ik ik ik ik ik ik
En de rest van de maatschappij, die doet er niet toe. Nog lekker een bergje mensen dood laten gaan en maanden in deze lockdown zitten klinken echt als een goed idee. Dat jij graag ziek wordt en dat accepteert is prima, maar wil je die keuze aub niet voor andere mensen maken.
Ps, je lokatie doet er niet doe en wordt niet geregistreerd in een dergelijke app. Het gaat om de contacten, niet om waar.
Misschien heb ik wel wat te verbergen
Ben met je eens dat ik vaak het woordje ik gebruik.
Zal erop letten.
Rest van de maatschappij doet er zeer zeker wel toe.
We (mijn gezin) houden bewust genoeg afstand (vaak veel meer dan 1,5M) van anderen.
En we hebben ook bewust minder tot geen contact met familie en vrienden.
We doen alleen boodschappen, zonder partner en kinderen.
Gaan we geen onnodige uitstapjes doen naar tuincentra bouwmarkten monkeytown etc.
Werk ik tegenwoordig in een apart kantoor, om contact met collega's te minimaliseren.
Kan ik helaas niet thuiswerken omdat mijn werk en (voornamelijk) de software die ik gebruik dat niet toelaat.
Mijn vrouw werkt we zoveel mogelijk thuis.
We hebben mijn vrouw haar verjaardag gecanceld.
Mijn dochter word in juni 1 en die verjaardag vieren we helaas waarschijnlijk ook alleen met ons gezin.
Moet overigens wel even kwijt dat ik het verbijsterend vind dat je in winkelcentra tuincentra en dergelijke overal oude mensen tegen komt, en dan heb ik het over mensen rond de 80.
Mede om hun leven te beschermen zit heel de wereld op slot, als zijzelf het niet serieus nemen waarom doen we het dan.
Het virus gaan we nooit uitbannen, dat blijft altijd. Net als het virus wat we kennen van de griep, die hebben we ook al honderden jaren. En ook die heeft in het begin voor massasterfte gezorgd.
De app.
De app is een groot data verwerkingsplatform.
Hij verzameld bluetooth ID's van elk device wat in bereik komt.
Je verzamelt dus alle ID's binnen 10M radius, dus iedereen 10 meter links rechts achter en voor je.
In een gemiddeld rijtjeshuis kun je dus de telefoons van 2 huizen verderop registreren.
Je hoeft die mensen niet te kennen niet te spreken en nooit tegen te komen maar je bent wel aan ze gekoppeld in die app. Als hun buren 2 huizen verder nou corona hebben, ben jij ook een potentieel gevaar.
Nu zijn dat nog maar je buren, maar op straat en in de supermarkt kom je tientallen mensen tegen die je niet kent, en waar je voldoende afstand van houd. Maar al die Bluetooth ID's worden geregistreerd als potentieel contactmoment. Waardoor de kans erg groot is dat er valse positieve resultaten uit komen.
De kans dat je thuis komt te zitten om niks is gewoon erg groot.
In China is het gekoppeld aan de straat camera's die gezichtsherkenning hebben. (of dat is in ieder geval wat ik op een filmpje heb gezien)
Dan dun je de spoeling al enorm uit.
Maar dat is iets wat je hier helemaal niet van de grond wil krijgen, dan ben je gewoon 24-7 traceerbaar.
Nu weer ff lekker ikken...
Ik (mijn vrouw boeit het niks) ben er gewoon niet happig op om een app te installeren die allemaal data verwerkt van mijn en andermans bewegingen.
Ik zou er op zich nog voor open staan als er gegarandeerd word dat het volledig anoniem is, er geen rood/groen scherm is voor eventuele toegangscontrole en ook de overheid niet kan zien wat mijn status is.
Ik ben van het type dat geen facebook heeft omdat ik dat een inbreuk op mijn privacy vind.
En een paar jaar terug kon je op heel veel sites alleen inloggen met facebook.
Ik zie dat nu dus al voor me in de echte wereld met de corona app, alleen toegang met groen scherm.
Maar dit is gewoon mijn eigen mening en net als ik zal respecteren dat jij de app wel graag wil moet jij respecteren dat ik hem niet wil. (althans niet als erop gecontroleerd gaat worden bij toegang tot winkels)
Alleen ben ik niet alleen, er zullen er nog
honderdduizenden miljoenen (ouderen kinderen en mensen als ik) zijn die de app niet willen of niet kunnen installeren.
Vereiste is dat je een smartphone hebt, die heeft lang niet iedereen.
Hierdoor zal het nooit 100% betrouwbaar zijn, je kan een groene uitslag hebben
[
Voor 6% gewijzigd door
FRANQ op 08-04-2020 11:21
]