Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Inderdaad, de maatregelen zijn nu zo'n beetje een week in gang? Op zijn vroegst kun je zeg maandag over een week (dus de 30e) voorzichtig conclusies gaan trekken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-10 08:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Ik lees net op nos dat er 18 doden bij zijn gekomen afgelopen 24 uur en 409 mensen zijn positief getest. Dat lijkt geenszins op een vertraging.
Ik suggereer ook niet dat de boel vertraagt, ik durf helemaal niks te concluderen uit positieve test aantallen met het huidige beleid, de huidige manier van testen is gewoon niet geschikt om enige conclusies te trekken over verspreiding, besmettelijkheid of mortaliteit.

Kwa doden is de reeks tot nu toe 1-4-2-8-4-19-15-18. Wederom kan je daar niet persee conclusies uit trekken omdat het lage getallen zijn, maar het suggereert tot nu toe geen exponentiele groei.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:40
En toch ben ik wel benieuwd hoe de stijging met aantal doden is in vergelijk met griepgolven van voorgaande jaren?
Iemand daar misschien een grafiekje van? :)

Zie dat de jongste nog steeds 63 jaar is, wat dus al enkele dagen het geval is
Lijkt er voor alsnog steeds op dat oudere en vooral zwakkere eraan overlijden, hoe zou dat zijn gegaan met 'gewone' griep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Als je 't zo bekijkt is het mogelijk dat 't al afvlakt de laatste 2 3 dagen?
Het is vooral, denk ik, omdat het met carnaval heel veel in één keer waren die besmet raakten, ipv een 'natuurlijk' verloop. Daar zie je de tijdelijke afvlakking in. Maar het (exponentiële) natuurlijke verloop haalt het in no-time in.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Ik lees net op nos dat er 18 doden bij zijn gekomen afgelopen 24 uur en 409 mensen zijn positief getest. Dat lijkt geenszins op een vertraging.
18 doden zijn er net zo veel als gisteren, in ieder geval geen stijging. 409 zijn leuk voor statistieken, maar die aantallen slaan nergens op omdat er bijna niet getest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Sir_Lion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Dat klopt. Dit zijn momenteel de effecten van ruim 2 weken terug. Onthoud aub dat er een vertraging van 2 weken is. Zeker met betrekking tot de dodenaantallen.
Dat is waar natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag hoe we ooit nog uit quarantaine komen. Leuk als we over 2 weken de boel hebben afgeremd, maar wat daarna? Gaat dan een deel weer uit quarantaine? Of allemaal weer tegelijk waardoor je over een maand of wat weer allemaal in qurantaine moet om de snleheid eruit te krijgen? Iedereen zegt steeds dat hij vanalles wil gaan doen na 6 april in whatsappgroepen maar ik zie dat nooit gebeuren? Dat lijkt me gewoon niet te kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al met al had ik geloof ik liever 1x in de week een update in de zaterdagkrant gezien dan dit dagelijkse gespeculeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Sir_Lion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Dat klopt. Dit zijn momenteel de effecten van ruim 2 weken terug. Onthoud aub dat er een vertraging van 2 weken is. Zeker met betrekking tot de dodenaantallen.
Ergens had iemand een heel mooi artikel geschreven op basis van de China data waarin dat inderdaad aangetoond werd dat mensen na 17.8 dagen overlijden en dat je zo terug kan rekenen wat het aantal besmettingen was.
Heb me helemaal suf gezocht, maar kan dat niet meer vinden. Iemand nog een linkje over?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Dat is waar natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag hoe we ooit nog uit quarantaine komen. Leuk als we over 2 weken de boel hebben afgeremd, maar wat daarna? Gaat dan een deel weer uit quarantaine? Of allemaal weer tegelijk waardoor je over een maand of wat weer allemaal in qurantaine moet om de snleheid eruit te krijgen? Iedereen zegt steeds dat hij vanalles wil gaan doen na 6 april in whatsappgroepen maar ik zie dat nooit gebeuren? Dat lijkt me gewoon niet te kunnen.
We. Zitten. Niet. In. Quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Opvallend dat de Belgische Jaap van Dissel vandeweek veel commentaar had op de Nederlandse aanpak nu zelf die kant op lijkt te gaan https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200319_04895172

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04
FreakNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:30:
Nou ja stabiliseert...

Gister was het 15 doden en 346 patienten erbij..
Het is stabiliseert alleen in de zin dat de toename van het aantal geinfecteerden (groeifactor) lijkt te stabiliseren. Dit is echter al sinds 9 maart zo. Hieronder een update van die grafiek die ik gisteren ook plaatste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXS0p6Y-8Ah8Sei8JhNHtvmmeMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xXxgzN3DuVaXu4aqsKLPb3Pw.png?f=fotoalbum_large

Cijfers van Italië zijn altijd wat later, dus die zijn staan er nog niet bij voor vandaag. Groeicijfer van Duitsland van gisteren (en mogelijk eerdere dagen) is iets vertekend, omdat er wat onenigheid was over de aantallen (totale aantal in Duitsland kwam niet overeen met de som van de gevallen in de Bundesländer). Vandaar dat de groeifactor daar gisteren een stuk lager was en vandaag een stuk hoger.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Los daarvan kan je 6 april wel vergeten. Ik ga er vanuit dat voor mijn kinderen de zomervakantie is begonnen. Die gaan dit schooljaar echt niet meer naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Dat verandert natuurlijk niks aan het feit dat je deze maatregelen niet eindeloos vol kan houden. Ik gok zelfs geen 3 maanden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ok noem het hoe je wil. Geef het beestje een naam. Laat ik het dan anders vragen: Hoe komen we ooit nog uit de huidige situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Bob-B190 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:43:
Opvallend dat de Belgische Jaap van Dissel vandeweek veel commentaar had op de Nederlandse aanpak nu zelf die kant op lijkt te gaan https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200319_04895172
Oh en we doen het zo fout hier *zwaait met vinger*

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 00:14
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:41:
[...]
<snip>

Kwa doden is de reeks tot nu toe 1-4-2-8-4-19-15-18. Wederom kan je daar niet persee conclusies uit trekken omdat het lage getallen zijn, maar het suggereert tot nu toe geen exponentiele groei.
De doden zijn ook niet exponentieel maar de besmettingen.

Als ik de modellen moet geloven zitten we nu ongeveer op 17.151 besmettingen op het moment.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Laatst online: 20:54
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Oh en we doen het zo fout hier *zwaait met vinger*

/s
ja, ik citeer uit het artikel:
"Iets als groepsimmuniteit is veel moeilijker uit te leggen aan de bevolking dan een sluiting van de scholen.”

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Moi_in_actie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Het is stabiliseert alleen in de zin dat de toename van het aantal geinfecteerden (groeifactor) lijkt te stabiliseren. Dit is echter al sinds 9 maart zo. Hieronder een update van die grafiek die ik gisteren ook plaatste:
[..]
Omdat vrijwel alle landen een beperkte test-cappaciteit hebben en slechts zeer selectief nog testen. Het aantal geinfecteerden zegt dus helemaal niets meer.

Het aantal doden is inmiddels een meer betrouwbaardere statistiek geworden. Zeer waarschijnlijk gaat Italie vandaag of morgen over het aantal doden van China heen, waarbij China natuurlijk ook weer niet bekend staat om betrouwbaarheid van rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Moi_in_actie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:43:

Het aantal bevestige infecties is met het huidige test beleid geen waardevolle indicatie. Ook als er vanaf nu 0 mensen meer geinfecteerd raken heb je nog duizenden onbevestigde infecties waarmee je de komende week er elke dag 500 kan bijschrijven, terwijl er niks meer gebeurt. Daarnaast kan je door hoe je testsample gekozen wordt ook juist pieken missen. En ondertussen verandert het testbeleid ook, een week terug testten brabantse ziekenhuizen nog preventief, dat doen ze nu ook niet meer.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
PWM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:
Los daarvan kan je 6 april wel vergeten. Ik ga er vanuit dat voor mijn kinderen de zomervakantie is begonnen. Die gaan dit schooljaar echt niet meer naar school.
Is dat niet wat te vrijblijvend. Hier zijn we wel serieus met school bezig.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

The-Priest-NL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:45:
[...]

De doden zijn ook niet exponentieel maar de besmettingen.
Wat betekent dat het mortaliteitscijfer exponentieel afneemt.

Als je de modellen aanhoudt of zelfs even conservatief neemt, dan heb je 76 doden op 15.000 besmettingen. Dat is 0,5%, wat niet meer is dan de jaarlijkse griep.

Blijft die trend zo dan mag de boel echt wel weer open...

[ Voor 30% gewijzigd door Stoney3K op 19-03-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
Zojuist een belletje gehad dat ik ben ontslagen in de proeftijd op mijn nieuwe baan.. Mooi klaar mee.

Onze vaste lasten zijn hoger dan wat mijn vriendin alleen verdient. Echter zit ze net boven het minimum dus geen recht op bijstand.

Ik hoop dat ze heel soepel om gaan met hypotheek betalingen, anders raken we nog eens dakloos ook.

Wat een gedoe.. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Dat is waar natuurlijk.

Ik weet niet in wat voor whatsappgroepen jij zit, maar volgens mij is er bijna niemand die denkt dat deze 'thuiswerkfase'/'coronavakantie' op 6 april voorbij is.
Die 3 weken worden er zo 7. Of 13. Of whatever.

Het hangt er allemaal vanaf hoe snel de (geschatte) besmettingen aan het einde van de maand zijn en hoe druk het is op de zorg. En dit zal week na week bekeken moeten worden.

Maar 6 april, die kans is bijna nul. Ik zou geen feestje plannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Stinger_Ventura schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Is dat niet wat te vrijblijvend. Hier zijn we wel serieus met school bezig.
Hehe, hier ook hoor. Mijn vrouw is een strenge juf ;)

Bedoel meer dat ze het schoolgebouw niet meer gaan zien tot september.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Het doel is het ontlasten van de zorg. Het middel/strategie dat ze op maandag hebben gecommuniceerd is groepsimmuniteit d.m.v. het laten lopen van het virus onder een niet-risico groep. Dit wordt is met name duidelijk in het gesprek met RIVM in Nieuwsuur op maandag, en sluit aan op wat Rutte eerder die dag zei. In dat RIVM gesprek wordt meerdere malen duidelijk gesproken over het laten "rond laten gaan" van het virus om groepsimmuniteit te verkrijgen, zodat de *sterken* de zwakkeren beschermen. In het hele gesprek is geen woord gesproken over "vaccin".
Dat is er wel, alleen is Rutte vooral ingegaan op de strategie die gebruikt wordt totdat er een vaccin is. Kijk naar de quote die ik in mijn vorige post gaf. Het idee daarbij is de zorg te ontlasten. Daarbij wordt gebruik gemaakt van gecontroleerde groepsimmuniteit in de niet risico groep. Dit is dus de manier die we gaan gebruiken in Nederland om alles behapbaar te maken totdat er een vaccin is. Tevens zorg je er hiermee voor dat de maatregelen langzaamaan versoepeld kunnen worden zelfs als het vaccin lang op zich gaat wachten.
Woensdag zegt RIVM in de lange briefing dat groepsimmuniteit verkregen moet worden door vaccinatie. Vaccinatie en het belang er van wordt meerdere malen herhaald. Het groepsimmuniteit plan is woensdag gebaseerd op vaccinatie, waar het maandag was gebaseerd op infectie ipv vaccinatie.
Dat is dus inderdaad de stap naar volledige groepsimmuniteit. Wat er maandag dus verteld is, is wat we nu gaan doen en welke middelen we daarvoor gebruiken. Dat is dus totdat er een vaccin is, dus de huidige realiteit.
Ik ben het er mee eens dat de aanpak op dit moment nog niet hoeft af te wijken als het gaat om de te volgen stappen in deze twee verschillende strategieen. Op de lange termijn zit er in deze twee strategieen wel een verschil. Bij de één wil je immers bewust infectie creeeren (wat letterlijk is gezegd) en bij de ander wil je wachten tot een vaccin.
Ook kan het zijn dat er een mix tussen deze twee strategieen gevolgd gaat worden.
Het kan niet alleen zo zijn, het is zelfs zo dat we een mix van beide strategieen gebruiken. De eerste wordt gebruikt om zo snel mogelijk de samenleving weer op gang te krijgen met zo min mogelijk risico dat de zorg het niet aankan. De 2e strategie wordt gebruikt zodra het vaccin/.medicijn er is en dan ga je over tot inenten/mediceren.
Maar waar ze maandag een gecontroleerde infectie strategie communiceerden, is dat nu afgezwakt en wordt er nu accent gelegd op vaccinatie, waar maandag niet over vaccinatie werd gesproken als het gaat om groepsimmuniteit. Maandag zouden ze groepsimmuniteit bereiken d.m.v. infectie. Maar woensdag werd er gezegd dat dat niet haalbaar is, en dat vaccinatie nodig is.
Nee dus, maandag werd uitgelegd wat we de komende maanden/jaar gaan doen totdat er een vaccin is aangezien dat voorlopig de realiteit is. En dat is dus gecontroleerd besmetten op zo'n manier dat de zorg het zoveel mogelijk aan blijft kunnen. Omdat er veel mensen daarna dachten dat we volledig op de groepsimuniteit aan het mikken waren door besmetten, leggen ze nu dus uit dat de uiteindelijk oplossing een vaccin zal zijn.

Er is dus geen beleid verandert, ze leggen nu alleen ook het 2e deel van het plan verder uit.

Dus om terug te komen op wat Rutte zei :
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Lees daarin duidelijk 'in afwachting van een vaccin of medicijn'. Dus het plan voor de komende tijd is het gecontroleerd verspreiden van het virus en groepsimmuniteit opbouwen. Daarna gaan we over op vaccineren/mediceren.

Aangezien we de eerste tijd nog wel vast zitten op het 1e deel van het plan is dat ook waar Rutte vooral op inging. Geen verandering in beleid dus (zou ook wel heel raar zijn, experts/RIVM/Rutte nemen echt wel vaccinatie mee in hun plannen)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Bob-B190 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:45:
[...]
ja, ik citeer uit het artikel:
"Iets als groepsimmuniteit is veel moeilijker uit te leggen aan de bevolking dan een sluiting van de scholen.”
Ja dat is het ook helaas.. Ik wou dat mensen er gewoon wat dieper erover nadachten ipv gelijk te denken dat de regering ons massaal probeert te vermoorden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:47:
[...]
Ik weet niet in wat voor whatsappgroepen jij zit, maar volgens mij is er bijna niemand die denkt dat deze 'thuiswerkfase'/'coronavakantie' op 6 april voorbij is.

Het hangt er allemaal vanaf hoe snel de (geschatte) besmettingen aan het einde van de maand zijn en hoe druk het is op de zorg.

Enige grote hoop die ik heb is dat het toch een beetje warmer wordt en de besmettingen wat vertraagd worden. Maar idd, ik gok ook minimaal op 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

BlazeMuis schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:47:
Zojuist een belletje gehad dat ik ben ontslagen in de proeftijd op mijn nieuwe baan.. Mooi klaar mee.

Onze vaste lasten zijn hoger dan wat mijn vriendin alleen verdient. Echter zit ze net boven het minimum dus geen recht op bijstand.

Ik hoop dat ze heel soepel om gaan met hypotheek betalingen, anders raken we nog eens dakloos ook.

Ai balen joh, ook in verband met corona?

ook geen recht op zorgtoeslag etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Enige grote hoop die ik heb is dat het toch een beetje warmer wordt en de besmettingen wat vertraagd worden. Maar idd, ik gok ook minimaal op 3 maanden.
En daarom moeten we gewoon weer met z'n alleen (minstens) 130km/h rijden! Global warming is zo slecht nog niet. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Het hangt er allemaal vanaf hoe snel de (geschatte) besmettingen aan het einde van de maand zijn en hoe druk het is op de zorg. En dit zal week na week bekeken moeten worden.

I know. Ze zijn veel te kortzichtig als zoveel mensen zijn inde huidige situatie. Dat is ook waarom we nu met zijn allen thuis moeten zitten omdat er niet preventief actie is uitgezet.Dat hele carnaval isoer en oer stom geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Nou, als ik kijk hoe het virus om zich heen slaat in wame landen als Colombia, Ecuador, Mexico, Vietnam, Maleisië, Thailand, Australië etc weet ik niet of die warmte echt iets uit gaat maken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:40
PWM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:
Dat lijkt me wel erg lang, en nog erg ver weg
Hopelijk kunnen we je ongelijk geven
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Nou, als ik kijk hoe het virus om zich heen slaat in wame landen als Colombia, Ecuador, Mexico, Vietnam, Maleisië, Thailand, Australië etc weet ik niet of die warmte echt iets uit gaat maken....
Besmettingen lijken daar toch een heel stuk langzamer te gaan

[ Voor 35% gewijzigd door FabianGTI op 19-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Ai balen joh, ook in verband met corona?

ook geen recht op zorgtoeslag etc?
Er gaan er 80 uit (grote hotelketen met restaurants etc), doordat ze grotendeels hadden moeten sluiten ivm Corona.

Ik heb zorgtoeslag, ongeveer de helft van wat mijn zorgverzekering kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:49:
[...]

En daarom moeten we gewoon weer met z'n alleen (minstens) 130km/h rijden! Global warming is zo slecht nog niet. :Y
Ik weet dat ik naar een *woosh* soliciteer, maar volgens mij is er geen enkele aanwijzing om te denken dat corona temperatuur gevoelig is, in ieder geval niet op een niveau waar we hier in nederland wat aan hebben

(en de 100kmh vmax ging om stikstof, niet CO2/global warming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:49:
[...]

I know. Ze zijn veel te kortzichtig als zoveel mensen zijn inde huidige situatie.
Ik denk ook dat het een beetje een coping-mechanisme is. Als je denkt "het is maar paar weken", dan is het thuiszitten een stuk beter vol te houden dan "ik moet nog drie maanden".

Of ze zijn gewoon heerlijk naïef en dan ben ik stiekum een beetje jaloers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

Veel sterkte komende tijd. Hopen dat ze mensen zoals jou niet tussen wal en schip laten belanden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Australië buiten beschouwing latend, noem je er daar ook een paar natuurlijk ;)
Nog los van hygiëne en staat van de zorg; zal het al lastiger zijn om iedereen met het laatste nieuws te bereiken.

Ik zei al; hoop. Als het de curve een beetje kan drukken, en we de winkels een beetje open kunnen houden zou ik het gezegend vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:16
R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Omdat vrijwel alle landen een beperkte test-cappaciteit hebben en slechts zeer selectief nog testen. Het aantal geinfecteerden zegt dus helemaal niets meer.

Het aantal doden is inmiddels een meer betrouwbaardere statistiek geworden. Zeer waarschijnlijk gaat Italie vandaag of morgen over het aantal doden van China heen, waarbij China natuurlijk ook weer niet bekend staat om betrouwbaarheid van rapporteren.
Ik zou ook willen dat er duidelijkheid is omtrent herstelden, ziekhuisopnames en IC opnames.

Die cijfers zijn momenteel nu de belangrijkste graadmeters voor het verloop van het virus. Niet meer het aantal besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Wat overigens frappant is is dat je geen enkele besmetting ziet in Midden-Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-10 16:03
Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Ok noem het hoe je wil. Geef het beestje een naam. Laat ik het dan anders vragen: Hoe komen we ooit nog uit de huidige situatie?
Niemand die dat precies weet natuurlijk, we zitten nog steeds aan het allereerste beginnetje van de epidemie (mensen lijken dat nog steeds niet te beseffen). Als de cijfers niet te sterk oplopen zal ergens in de week voor 6 april bekend gemaakt worden wat vervolgstappen zijn, bijvoorbeeld scholen weer open. Als de modellen er op gaan wijzen dat de capaciteit van de zorg op korte/middellange termijn in gevaar komt worden de maatregelen strenger, bijvoorbeeld samenscholingsverbod. Zie daar het voordeel van onze methode t.o.v. meteen straatverboden invoeren.

Het nieuwe 'normaal' zal voorlopig (denk minstens een half jaar) in ieder geval zijn 1,5 meter afstand houden, geen handenschudden en geen feestjes/terrasjes/gezelligheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Wat overigens frappant is is dat je geen enkele besmetting ziet in Midden-Afrika.
Ik denk dat ze daar totaal niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat ze daar totaal niet testen.
En ook totaal geen doodsoorzaak bepalen? Mensen vallen spontaan om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blorf
  • Laatst online: 22-08 16:22
[...]

Ik denk dat de dunne bevolking en veel begroeiing het verspreiden vertragen. De vraag is hoe lang het virus functioneel kan blijven buiten een drager.

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
[...]

Hier heb je ook bijna geen griep in de zomer.

Daar heb je veel minder inkomende reizigers uit heel de wereld (denk ik).

Zijn denk ik genoeg logische verklaringen voor te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

O jawel hoor, ook daar zijn besmettingen. Niet zoveel als in Europa/Azië uiteraard, maar ze zijn er wel:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/COVID-19_Outbreak_World_Map.svg/1024px-COVID-19_Outbreak_World_Map.svg.png

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jean-Bob schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Het nieuwe 'normaal' zal voorlopig (denk minstens een half jaar) in ieder geval zijn 1,5 meter afstand houden, geen handenschudden en geen feestjes/terrasjes/gezelligheden.
Met een maatregel van 'een half jaar lang geen feestjes/gezelligheden' gaan mensen echt mentaal doorslaan. Nog even los van het feit dat dan alle horeca in het land echt in mag pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 08:00
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:54:
[...]

En ook totaal geen doodsoorzaak bepalen? Mensen vallen spontaan om?
Er zullen daar wel meer mensen doodgaan ja, het gebied is niet heel rijk. Verder is de samenleving daar natuurlijk minder internationaal en verweven dan als wij dat zijn.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Arrestaties in Marokko wegens nepnieuws coronavirus
De politie in Marokko heeft zeker twaalf mensen opgepakt vanwege het verspreiden van geruchten en nepnieuws over het coronavirus. Onder de arrestanten is onder meer een vrouw die op haar Youtube-kanaal zei dat het virus niet bestaat.

"Nepnieuws zorgt voor paniek onder de burgers en werkt destructief in de poging deze ramp het hoofd te bieden", aldus minister-president Saad Eddine El-Otmai. Ook zijn er mensen opgepakt die bewust de maatregelen van de regering negeerden of anderen opriepen dat te doen.
Kijk, in Marokko wordt je gewoon gelijk gearresteerd als je nepnieuws verspreidt.
Over aanpakken gesproken. (ik hoop niet dat dit ook nepnieuws is en ze over een paar minuten op mijn deur bonken :X maar het komt van nu.nl)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2020 14:56 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb even wat data erbij gezocht. Vind je dit nou echt "om zich heen slaan"?

Colombia (13ºC) 102/?
Ecuador (18ºC) 168/3
Mexico (27ºC) 118/1
Vietnam (21ºC) 76/?
Maleisië (27ºC) 900/2
Australië (31ºC) 709/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 15:16
[...]

Australie heeft "maar" +-600 besmettingen. Ik denk dat hier de temperatuur wel te maken heeft. Het verzwakt blijkbaar wel het virus. Als dat niet zo was, dan was Australie nu ook rond de 2000 to 300 besmettingen geweest.

De mensen die besmet zijn, zijn grotendeels van buitenaf.

Dat zie je ook terug bij ander landen zoals Mexico, het zuiden van USA, en Brazilie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Ik weet dat ik naar een *woosh* soliciteer, maar volgens mij is er geen enkele aanwijzing om te denken dat corona temperatuur gevoelig is, in ieder geval niet op een niveau waar we hier in nederland wat aan hebben

(en de 100kmh vmax ging om stikstof, niet CO2/global warming)
Potato, potato... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Warmer weer is meer natuurlijke social distancing, dat kan het e.e.a. verklaren.
(Naast verminderde mobiliteit en een meer geclusterde samenleving)

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:22
Hoe doen we t vandaag tov Italië op dag 19 van t virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:58:
Warmer weer is meer natuurlijke social distancing, dat kan het e.e.a. verklaren.
Kan je dat uitleggen? Warmer weer associeer ik vooral met meer buiten zijn met z’n allen en dus juist minder social distancing.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 22:25

Balen!
De eerste hypotheekverstrekker heeft al een betaalstop ingevoerd: https://www.telegraaf.nl/...heken-voert-betaalstop-in
Nu is het voor hun alleen wat makkelijker te verkopen tegen de aandeelhouders dan voor bijvoorbeeld een ABN, maar hopelijk volgen andere hypotheekverstrekkers dit voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 29-10 08:00
armageddon_2k1 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Kan je dat uitleggen? Warmer weer associeer ik vooral met meer buiten zijn met z’n allen en dus juist minder social distancing.
Dan ben je buiten, en dus niet thuis opelkaar gestapeld.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 23:10
Sir_Lion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Ik zou ook willen dat er duidelijkheid is omtrent herstelden, ziekhuisopnames en IC opnames.

Die cijfers zijn momenteel nu de belangrijkste graadmeters voor het verloop van het virus. Niet meer het aantal besmettingen.
IC cijfers voor Nederland vind je hier;
https://www.stichting-nice.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat-Water schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Dan ben je buiten, en dus niet thuis opelkaar gestapeld.
Thuis op elkaar gestapeld is niet bepaald het moment waar je het op verspreid volgens mij. Anders zouden ze nu juist aan moeten raden dat iedereen naar buiten gaat ipv binnen blijft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:58:
Ik had het toevallig al bijna 2 weken geleden erover met een oud studievriend (die kno arts is) en die verwachtte toen ook dat verspreiding langzamer zou gaan als de lente/zomer gaat doorbreken.
Hij had het ook over absolute luchtvochtigheid, en ook dat slijmvliezen dan minder geïrriteerd zijn en minder gevoelig zijn voor besmettingen.
Of warm weer meer social distancing is weet ik niet. Er zijn meer evenementen in de zomer dan in de winter.

Overigens zei hij toen ook al dat alle handlotion dispensers bij hem in het ziekenhuis al met tywraps vast zaten.
Toen werd handlotion al gehamsterd.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2020 15:03 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Megalodon86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:38:
[...]

140 doden per dag... dat gaat hard. Maar nog niet zo erg als in Italië momenteel.
Die kant gaan we helaas nog wel op ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AARtd9NHkoZQ8kQGBPGMl1iIzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F23o7XDTjzUEGnZQbmEIggPC.png?f=fotoalbum_large

Op dag 15 zat Italië op 3,85 overleden per miljoen inwoners, wij zitten nu op 4,44.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Die zijn er wel, maar dat kan (ook speculatief) meerdere redenen hebben:

A ) Het virus gedijt het beste en lift mee op miniscule waterdruppels in de lucht (bewezen), dus hoe warmer het is, hoe eerder die druppels opdrogen en het virus op de grond slaat, of zelfs 'op brandt'

B ) Mensen vanuit Afrika reizen minder over de hele wereld, en er reizen minder mensen naartoe.

C ) Als er in de enorme arme gebieden niet getest wordt, en ze uberhaupt geen idee van Corona hebben, bij gebrek aan werlednieuws/communicatie, dan wordt dat gewoon als 1 vd vele doden gezien, zoals 'normaal'..

D ) Wij krijgen veel te weinig data daar vandaan

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

Dat is wel erg zuur. Welke Sector/Functie als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:46:
[...]

vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Het aantal bevestige infecties is met het huidige test beleid geen waardevolle indicatie. Ook als er vanaf nu 0 mensen meer geinfecteerd raken heb je nog duizenden onbevestigde infecties waarmee je de komende week er elke dag 500 kan bijschrijven, terwijl er niks meer gebeurt. Daarnaast kan je door hoe je testsample gekozen wordt ook juist pieken missen. En ondertussen verandert het testbeleid ook, een week terug testten brabantse ziekenhuizen nog preventief, dat doen ze nu ook niet meer.
Het klopt dat het aantal geinfecteerden geen waterdicht cijfer is, maar het aantal overleden personen vind ik evenmin een goede indicatie. Stond vandaag ergens een stuk (weet even niet meer waar, of het bij de NOS was of in de krant van het AD) dat bij meerdere (werden geen aantallen genoemd) inmiddels overleden patiënten in samenspraak met de arts en de familie is besloten om geen ultieme pogingen te doen om bepaalde mensen te redden. Dit omdat het hier ging om patiënten die al een of meerdere zwaardere onderliggende problemen hadden, velen in de laatste maanden één of meerdere operaties gehad en deze personen stonden bij wijze van spreken al met 1 been in het graf. Het was meer de vraag van wat nu uiteindelijk hetgeen zou zijn wat de druppel zou zijn.

Natuurlijk, die mensen zijn overleden en dat is sneu, maar je kunt je afvragen of bij deze mensen het Corona virus de hoofdoorzaak van het overlijden was, of meer alle andere problemen die ze al hadden. Je kunt hier een hele discussie over houden, maar dat levert mijn inziens net zo weinig op als speculeren over hoeveel mensen nu ziek thuis zitten, niet (positief) getest zijn en dus ook niet in de cijfers worden meegenomen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
verhoging...meekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
alexbl69 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Die kant gaan we helaas nog wel op ;(

[Afbeelding]

Op dag 15 zat Italië op 3,85 overleden per miljoen inwoners, wij zitten nu op 4,44.
How come dat Duitsland het toch zo goed doet...?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 13:25
Moi_in_actie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:05:
[...]

[...]

Het klopt dat het aantal geinfecteerden geen waterdicht cijfer is, maar het aantal overleden personen vind ik evenmin een goede indicatie. Stond vandaag ergens een stuk (weet even niet meer waar, of het bij de NOS was of in de krant van het AD) dat bij meerdere (werden geen aantallen genoemd) inmiddels overleden patiënten in samenspraak met de arts en de familie is besloten om geen ultieme pogingen te doen om bepaalde mensen te redden. Dit omdat het hier ging om patiënten die al een of meerdere zwaardere onderliggende problemen hadden, velen in de laatste maanden één of meerdere operaties gehad en deze personen stonden bij wijze van spreken al met 1 been in het graf. Het was meer de vraag van wat nu uiteindelijk hetgeen zou zijn wat de druppel zou zijn.

Natuurlijk, die mensen zijn overleden en dat is sneu, maar je kunt je afvragen of bij deze mensen het Corona virus de hoofdoorzaak van het overlijden was, of meer alle andere problemen die ze al hadden. Je kunt hier een hele discussie over houden, maar dat levert mijn inziens net zo weinig op als speculeren over hoeveel mensen nu ziek thuis zitten, niet (positief) getest zijn en dus ook niet in de cijfers worden meegenomen.
Was bij de NOS, had het ook gelezen. Zoals je al werd gesteld werden er geen ultieme pogingen gedaan, dus een groot aantal van deze overleden hebben nooit op de IC gelegen. Dat beïnvloed dus de cijfers ook beetje, qua IC opnames en doden want veel mensen denken meteen dat die aan elkaar verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11
Phusebox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Vind die 10 dagen voor de eerste dode een beetje vreemd, lijkt wel alsof verkeerd is gestart met tellen.

Wat definieert dag 0? Is dat patiënt-zero voor dat land?

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 19-03-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Pompi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Was bij de NOS, had het ook gelezen. Zoals je al werd gesteld werden er geen ultieme pogingen gedaan, dus een groot aantal van deze overleden hebben nooit op de IC gelegen. Dat beïnvloed dus de cijfers ook beetje, qua IC opnames en doden want veel mensen denken meteen dat die aan elkaar verbonden zijn.
Ah, dank voor de aanvulling. Absolute cijfers krijg je, denk ik, zelfs na afloop van dit alles nog niet eens, hooguit een accuratere benadering hiervan. Ik wil met mijn grafiekjes ook zeker niet "de waarheid" verkondigen, ik ben uit interesse gewoon trends aan het bijhouden, kijken of er een lijn in te vinden is etc. De toename van het aantal gevallen lijkt nu dus redelijk goed hieraan te voldoen met een groeifactor van om en nabij de 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Die sterftecijfers zijn ontzettend laag, je zou bijna denken dat ze daar alleen de sterfgevallen zonder onderliggend lijden tellen. Heeft iemand daar meer inzicht in?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:27
BlackMonkey schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Balen!
De eerste hypotheekverstrekker heeft al een betaalstop ingevoerd: https://www.telegraaf.nl/...heken-voert-betaalstop-in
Nu is het voor hun alleen wat makkelijker te verkopen tegen de aandeelhouders dan voor bijvoorbeeld een ABN, maar hopelijk volgen andere hypotheekverstrekkers dit voorbeeld.
Ik zit bij Munt, dus mocht het echt rampzalig worden, dan is dit in ieder geval goed nieuws. Aan de andere kant is de kans dat ik mijn baan kwijt raak vrij klein en heb ik gelukkig een aanzienlijke financiële buffer.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-10 13:06

racoon

mooowwww

18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen

Schrik hier toch wel van

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:30:
Er gaan er nu (even) maar af dan bij.
Dat lijkt me een verkeerde interpretatie. Je kijkt waarschijnlijk naar de dip van 19 maart, maar 19 maart is nog niet voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:15:
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen

Schrik hier toch wel van
Waarschijnlijk zijn er al tienduizenden besmet, misschien wel honderdduizenden, als je het dodental daar mee vergelijkt is het percentage ineens erg klein..

Ik ben het hele gedoe nu al zat, hoe gaan we dit ooit volhouden al die weken 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Tsja.. Duitse dicipline? Die houden zich beter aan de maatregelen die ze opgelegd hebben gekregen? (itt een flink aantal hier)

En daarnaast is het niet raar dat in een klein land het veel harder lijkt te gaan.. klein oppervlakte, dicht op elkaar.

Daardoor zullen we misschien harder stijgen, maar ook harder zakken en eerder "klaar" zijn.. Grotere uitgestrekte landen zullen ivm de grootte het langer duren voordat ze alles hebben 'geinventariseerd', en zal het langer duren, omdat het veel langer onder de bevolking zich kan spreiden.

Als je ervanuit gaat dat het virus vanzelf weg gaat, dan is een grotere spreiding van een bevolking handig. Als het maar blijft rondhangen, kan een groot land juist heel lastig zijn..

(eigen amateur analyse hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
racoon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:15:

Schrik hier toch wel van
Nou waar ik meer van schrik is dat ze volgende week al verwachten tot 1000 extra IC bedden nodig te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bloodlynx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Nou waar ik meer van schrik is dat ze volgende week al verachten 1000 extra IC bedden nodig te hebben.
Exponentiële groei is een bitch. Is ook al weken voor gewaarschuwd. Is totaal geen verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Exponentiële groei is een bitch. Is ook al weken voor gewaarschuwd. Is totaal geen verassing.
Die zou toch zou toch moeten afvlakken? Door de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

bloodlynx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:18:
[...]

over 1 a 2 weken. Dit zijn nog gevallen van voor de maatregelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Dit is nog van (ruim) voor de maatregelen.
Van besmetting naar IC is zo 3 weken.

En zelfs dan weten we niet hoeveel de maatregelen het virus remmen

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
BlackMonkey schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Balen!
*Als mensen in financiele problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:16:
... klein oppervlakte, dicht op elkaar....
De maximale bevolkingsdichtheid is in NL eigenlijk vrij laag en hoge dichtheid komt maar sporadisch voor in vergelijking tot veel andere landen. Daarnaast is bijvoorbeeld NRW qua bevolkingsdichtheid etc eigenlijk best wel te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zit een vertraging in van 2 a 3 weken. Incubatie en daarna ontwikkeling van klachten. Echte maatregelen zijn vorige week pas begonnen.

En dan ga je er al van uit dat de maatregelen voldoende waren om afvlakking te bewerkstelligen.

Pas half april denk ik dat we uitspraken kunnen doen over de effectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Is 'ie exponentieel te noemen vind je?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Player1S schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Veel sterkte komende tijd. Hopen dat ze mensen zoals jou niet tussen wal en schip laten belanden.
Je hebt toch gewoon recht op WW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Is 'ie exponentieel te noemen vind je?
Ik kan er wel een goeie exponentiële lijn door trekken ja. Totdat die niet meer exponentieel loopt natuurlijk, hopelijk zo snel mogelijk.

Exponentiele groei is goed te verklaren ook als je kijkt hoe een virus zich verspreidt door een populatie:

YouTube: Exponential growth and epidemics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eli3l schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Ontslagen in proeftijd dan heb je er geen recht op als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zou zeker weten wat je zegt, het is al lullig genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
begintmeta schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:20:
[...]

De maximale bevolkingsdichtheid is in NL eigenlijk vrij laag en hoge dichtheid komt maar sporadisch voor in vergelijking tot veel andere landen. Daarnaast is bijvoorbeeld NRW qua bevolkingsdichtheid etc eigenlijk best wel te vergelijken.
Ik bedoelde eigenlijk niet zozeer de bevolkingsdichtheid, maar dicht op elkaar als in niet ver van elkaar af, qua reisafstanden enzo.. Het virus hoeft geen enorme afstanden te overbruggen (bij wijze van)

Een soort snelheid van een biljarttafel tegenover een curlingbaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 22:15
Eli3l schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Natuurlijk , maar duur ligt aan arbeidsverleden en aaneengesloten werk. Tevens is de duur tussen de 3 en 24 maanden. Zit je eerder in de richting van 3 maanden dan kun je dus snel in de problemen komen. Zeker nu. Mensen worden even niet snel aangenomen nu.

Maar goed daar zal de overheid wel weer met oplossingen gaan komen. Het is alleen heel zuur en onzeker voor degen die het gaat treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CornermanNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Natuurlijk , maar duur ligt aan arbeidsverleden en aaneengesloten werk. Tevens is de duur tussen de 3 en 24 maanden. Zit je eerder in de richting van 3 maanden dan kun je dus snel in de problemen komen. Zeker nu. Mensen worden even niet snel aangenomen nu.

Maar goed daar zal de overheid wel weer met oplossingen gaan komen. Het is alleen heel zuur en onzeker voor degen die het gaat treffen.
Ik ben ook benieuwd of de participatiewet wordt opgeschort dat het 'verplicht vrijwilligerswerk' nu voorlopig niet hoeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-10 16:27

Baseman77

We move

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:25:
Ontslagen in proeftijd dan heb je er geen recht op als het goed is.
Dat is niet goed ;)
Ook bij ontslag in de proeftijd heb je recht op WW, mits het ontslag niet verwijtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou eerste schoonfamilielid ook besmet.
Al 10 dagen lichte klachten, gewoon vrolijk doorgaan en gisteren na veel Whatsappverkeer met ons viel eindelijk het kwartje dat het wel eens Coronavirus kon zijn. Vandaag bevestigd bij huisarts nog wel milde klachten.

Ben eigenlijk vrij kwaad. Dit zijn mensen die maar 1 keer per week naar het nieuws kijken want 'dat is toch allemaal depressief'. Nog midden in de hot zone in Brabant ook.

Partner is sowieso verzwakt en wel steeds vragen of ouders op leeftijd op de kleine willen passen. Die zijn gelukkig wel verstandig. Kind mocht tot voorkort ook maar beperkt handen wassen want 'moest weerstand opbouwen'. Maar dus ondertussen bij het boodschappen doen en sociale contacten wel vrolijk het halve dorp lopen besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Tsja.. Duitse dicipline? Die houden zich beter aan de maatregelen die ze opgelegd hebben gekregen? (itt een flink aantal hier)

En daarnaast is het niet raar dat in een klein land het veel harder lijkt te gaan.. klein oppervlakte, dicht op elkaar.

Daardoor zullen we misschien harder stijgen, maar ook harder zakken en eerder "klaar" zijn.. Grotere uitgestrekte landen zullen ivm de grootte het langer duren voordat ze alles hebben 'geinventariseerd', en zal het langer duren, omdat het veel langer onder de bevolking zich kan spreiden.

Als je ervanuit gaat dat het virus vanzelf weg gaat, dan is een grotere spreiding van een bevolking handig. Als het maar blijft rondhangen, kan een groot land juist heel lastig zijn..

(eigen amateur analyse hoor)
Ik woon vlakbij de grens (5 minuten rijden) en op nog geen kwartier van Selfkant, dat hoort bij het zwaarst getroffen gebied in Duitsland. Daar zijn meer mensen op straat dan hier en heb ik weinig gemerkt van afstand houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Maatregelen (volgens mij):
* 6-3: Hygiene maatregelen, Brabant blijf thuis bij klachten.
* 9-3: Geen handen meer schudden, Brabant werk zoveel mogelijk thuis
* 12-3: Heel Nederland, werk zoveel mogelijk thuis
* 15-3: Scholen en horeca dicht

Vanaf morgen is het dus twee weken sinds de eerste maatregelen in Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Zou zeker weten wat je zegt, het is al lullig genoeg...
''Als het goed is''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
eamelink schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:30:
Maatregelen (volgens mij):
* 6-3: Hygiene maatregelen, Brabant blijf thuis bij klachten.
* 9-3: Geen handen meer schudden, Brabant werk zoveel mogelijk thuis
* 12-3: Heel Nederland, werk zoveel mogelijk thuis
* 15-3: Scholen en horeca dicht

Vanaf morgen is het dus twee weken sinds de eerste maatregelen in Brabant.
Ik krijg steeds meer het idee dat het allemaal toneel is voor de schijnveiligheid en rust bij burgers... Kijk naar Italië. Het heeft nog geen fuck uitgehaald daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Het is ook maar hoe je telt he...

Duitsland eerste dode op 9 maart, 19 maart hebben ze 33 doden.

Nederland eerste dode op 6 maart, 16 maart hadden we 24 doden..

Dus dan doen we het weer beter.. Maar je kan het op zoveel verschillende manieren bekijken. Hierboven is ook maar weer een interpretatie..

Het enige wat telt is de IC bezetting, zolang die tussen de 80 en 90% bezetting blijft doen we het goed en zijn we er het snelst vanaf.. Maar dat is wel een enorme kluif, om die bezetting precies daarop te houden.. Dat is dus passen en meten met de maatregelen. .Maar het effect zie je pas na 2 weken, dat is het rotte...

Ik geef het de RIVM, ministers en iedereen die er wat over te zeggen heeft te doen...
sambalbaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:29:
Nou eerste schoonfamilielid ook besmet.
Al 10 dagen lichte klachten, gewoon vrolijk doorgaan en gisteren na veel Whatsappverkeer met ons viel eindelijk het kwartje dat het wel eens Coronavirus kon zijn. Vandaag bevestigd bij huisarts nog wel milde klachten.
..
Bevestigd als in positieve test?

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 19-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Ik woon vlakbij de grens (5 minuten rijden) en op nog geen kwartier van Selfkant, dat hoort bij het zwaarst getroffen gebied in Duitsland. Daar zijn meer mensen op straat dan hier en heb ik weinig gemerkt van afstand houden...
Te veel de Nederlands mentaliteit nog? ;) :X

Ja geen idee anders.. ik denk dat het wel langer gaat duren daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 22:15
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Ik ben ook benieuwd of de participatiewet wordt opgeschort dat het 'verplicht vrijwilligerswerk' nu voorlopig niet hoeft.
Ik neem aan dat daar ook even mee gestopt wordt, zeker omdat veel mensen die moeten participeren ook logistiek nogal veel vragen. En zeker niet allemaal thuis kunnen werken. Ik neem sowieso aan dat de druk op werkzoekenden de komende maanden even afneemt. Er zijn andere prioriteiten momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kaasje123 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:49:
[...]

I know. Ze zijn veel te kortzichtig als zoveel mensen zijn inde huidige situatie. Dat is ook waarom we nu met zijn allen thuis moeten zitten omdat er niet preventief actie is uitgezet.Dat hele carnaval isoer en oer stom geweest.
Achteraf kun je je carnaval haast niet meer voorstellen, maar Carnaval was vóór de allereerste besmetting was gevonden in Nederland. Hoe zou je je het afblazen daarvan voor je hebben gezien?
Pagina: 1 ... 31 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]