Ik heb hem zelf nooit gelopen, maar ik ben ook nog geen enkele wedstrijd tegen gekomen waar ze geen speldjes uitdeeldenzimmert schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:19:
Ik ren 18 oktober Marathon van Amsterdam. Krijg je bij ophalen startnummers van die veiligheidsspeldjes erbij? En gebruiken jullie liever speldjes of van die bibits om t nummer vast te maken aan je shirt?
Ik ga bij de halve marathon van Eindhoven voor het eerst lopen met bibits (van Decathlon) maar ergens voelt het wel gek dat ze 'alleen' met magneetjes vast zitten, maar om nu een proef rondje met een startnummer te lopen ziet er ook zo gek uit. Hoor er alleen maar goede verhalen over en eens dat je niet telkens gaatjes in je shirt wilt maken.Stefangrp schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:24:
[...]
1) ik dacht van wel
2) ik gebruik bibits. ga niet mijn mooie shirtjes lopen piercen. Ik doe al een jaar of 10 met hetzelfde setje overigens. Dus nee je raakt ze niet perse snel kwijt. en ze zijn nog nooit mid-run los gegaan
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Werkt wel goed hoor. Toevallig gisteren met de Halve van Alphen gelopen met bibits. Blijkbaar nog een keer een wilde armbeweging gemaakt waarbij ik het startnummer (normaal papier) scheurde. Alle bibits bleven keurig zitten, ook die ene die alleen nog maar een los hoekje startnummer klemde.Gynnad schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:44:
[...]
Ik ga bij de halve marathon van Eindhoven voor het eerst lopen met bibits (van Decathlon) maar ergens voelt het wel gek dat ze 'alleen' met magneetjes vast zitten, maar om nu een proef rondje met een startnummer te lopen ziet er ook zo gek uit. Hoor er alleen maar goede verhalen over en eens dat je niet telkens gaatjes in je shirt wilt maken.
Hebben jullie nog een aan te raden model/setje bibits?
Hey!Stefangrp schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:24:
[...]
1) ik dacht van wel
2) ik gebruik bibits. ga niet mijn mooie shirtjes lopen piercen. Ik doe al een jaar of 10 met hetzelfde setje overigens. Dus nee je raakt ze niet perse snel kwijt. en ze zijn nog nooit mid-run los gegaan
Maar dit is helemaal waar, ik ben die van mij ergens bij omkleden kwijtgeraakt. Speldjes werken prima en ik heb er nog nooit last van gehad. Maar ik ben een klungel en het is echt waar dat op den duur je shirts er lelijk van worden.
@zimmert Ze zijn volgens mij allemaal hetzelfde en niet te vaak in de aanbieding. Misschien leuk om er eentje van het evenement te kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Maupertus op 28-09-2026 15:21 ]
Jezus saves and takes half damage.
ik heb mijne vorig jaar bij de marathon van amsterdam expo gekocht. Kleine rondjes, nergens last van en kleding bleef hierdoor intactzimmert schreef op maandag 28 september 2026 @ 15:04:
Hebben jullie nog een aan te raden model/setje bibits?
Ik ben juist weer begonnen met MTB-en. Nu woon ik ook in de omgeving ervoor (Kluisbos). Maar ik dacht ik zal eens even 27 km gaan MTB-en met mijn conditie moet dat appeltje eitje zijn maar dat viel vies tegen. Ik deed 27 km 500 hm, maar na 13 km was ik al volledig leegAggo schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:26:
Cold turkey gestopt met wielrennen, op zaterdag nog een criterium gereden en een paar dagen later voorzichtig begonnen met hardlopen. Ik was er ineens klaar mee om mezelf uit te wringen op de fiets voor top 20 klasseringen en af en toe een top 10. Ik riep overigens al jaren dat ik ooit een marathon onder de drie uur wilde lopen, dus het zat wel al langer in mijn hoofd.
Af en toe raak ik de racefiets nog wel aan, de week na een marathon bijvoorbeeldEn vorige week voor de 'lol' 100 kilometer gefietst in Limburg, maar die grap leerde me dat ik inmiddels echt hardloper ben en geen wielrenner meer...
@Hartloper Ook benieuwd naar je raceverslag! Gaaf om te zien dat je met jouw trainingsfilosofie opnieuw sub-3 hebt gelopen.
Anywho ik doe het nu beide. Ik loop bijv 4/5x per week en doe ook een keertje MTB-en, wel ideaal als crosstraining en je pezen en voeten krijgen een dagje extra rust zonder dat je inlevert op conditie.
Alleen die zere reet krijg je er gratis bij.
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.