Wauw, vanochtend de Londen marathon gekeken. Kippenvel. Echt bizar hoe sterk Sawe was op het einde. En @
Hartloper, weer een nieuwe schoen om uit te proberen? Het record is gelopen op de nieuwe Adidas:
Sabastian Sawe's super shoe: The 97-gram Adidas trainer that shattered marathon record
"The Adidas Adizero Adios Pro Evo 3 Strategy
Adidas claims “11% greater forefoot energy” and up to 1.6% improved overall running economy. They have a minimal Continental rubber outsole and are, of course, a carbon plated pair."
Ik heb deze week goed afgesloten met een duurloop van 1:59:30
Liep gewoon weer stukken 4:15 heel relaxed in Z2, ongelofelijk. En dat terwijl ik gisterochtend helemaal niet vooruit kwam. Met moeite 5:30, had veel buikpijn (te vet/pittig gegeten?). Deed mee aan een ON hardloop evenement, kon de cloudmonster uitproberen. Vond het een zware schoen en heb er flinke blaren aan overgehouden. Kon helaas de andere "snellere" versie niet proberen. Uiteindelijk wel prima om het rustig aan te doen, samen met een andere deelnemer twee rondjes van 10k gelopen.
Na 23 km, bananenbrood, water en paar koffie later liep ik gelukkig weer redelijk makkelijk 4:30 terug naar huis met mijn eigen schoenen.
Zo gaat het de hele week, met ups en downs. Heb 2 mini sub treshold sessies gedaan: 3x1km (3:45) en 2x2km (3:55). Daardoor krijg ik flink last van mijn achillespees, dat voel ik dan de hele avond en als ik de dag erna te vroeg ga lopen voel ik me niet best. Denk dat ik 24 uur nodig heb om daarvan te herstellen. Ook twee keer op een dag lopen gaat niet van harte dus dat probeer ik te voorkomen (soms lastig als ik van/naar werk loop). In totaal toch weer 111km gedaan deze week.
Heb wel altijd zin om te gaan lopen en het plannen lukt ook goed, ga niet meer 11 uur 's avonds nog even een rondje doen. De rest er omheen is niet makkelijk, probeer genoeg te slapen, gezond en voldoende eten maar dat lukt niet altijd. Volgende week terug naar 1 snellere sessie en ga mijn eten weer paar dagen bijhouden want ik eet niet genoeg koolhydraten. Zo houd ik mezelf lekker bezig