• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26
Geen ervaring met Azura, maar wat ik zo lees gaan ze minder lang mee. En ze zijn duurder. Dus je betaalt wel dubbel voor de responsiviteit zeg maar.

Dus ik heb gister weer de triumph gekocht. De 23 is nu overal in de aanbieding want die gaat eruit.

Azura ook vaak wel in de aanbieding trouwens.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:32
Vandaag rondje gelopen met de jongste op de fiets mee, maar dir had er over duidelijk niet zoveel zin in. Het ging heel traag met veel pauzes. Ik heb uiteindelijk 35% in zone 1 gelopen, en de rest eronder :') In totaal wel ruim 8km.

Goed herstel loopje dan maar :D

[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 23-08-2026 13:04 ]

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:23
Vandaag de eerste 2 uur 30 van de aankomende lange duurlopen reeksZ gelukkig pas in oktober op tempo lopen want de snelheid zit er nog niet in.

door het lagere tempo liggen mijn weektotalen ook nog niet echt hoog. Tik nu net de 50km aan incl de lange loop ban vandaag🤷‍♂️🤷

• nokie
  • Laatst online: 20:07
Sport_Life schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:48:
[...]

Ja nu stoppen he want straks ga ik nog denken dat sub 2:50 mogelijk is :P :P :+
Haha, hier hetzelfde (terwijl ik al blij zal zijn als ik in de buurt zou kunnen komen van 3:15).

Ben wel een beetje in de war met mijn Garmin trainingsplan de laatste weken. 1e helft van het jaar echt constant gemiddeld 50(+)km per week gelopen (zonder echt schema, gewoon rustig & doel om kilometers te maken). Mijn marathonschema laat me nu al 3 weken na elkaar <40km lopen (wel tempo-blokken die ik ervoor niet deed). Voelt wel vreemd om vandaag (net als vorige week) een “lange” duurloop te doen van 39’ 8)7 .

Ah, we zien wel. Mijn manager heeft beslist dat ik in september en oktober maar eens veel moet gaan reizen dus dat wordt nefast voor rust en trainingen. Ik heb me ook nog niet ingeschreven voor Antwerpen, dus kan zijn dat ik het loslaat. Conditie zit wel goed (maar hiermee krijg ik dat “duurvermogen” er niet echt in).

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:23
Shinji schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:27:
Ik gebruik hem als mijn target qua tijden trouwens. Alleen dan alles x2 ;) ik hoop niet dat die onder de 2:16 op de marathon komt want dan moet ik ook nog een keer zodat ik niet meer meer dan twee keer zo langzaam ben :P
net

[ Voor 16% gewijzigd door Hazalnootpuur op 23-08-2026 14:21 . Reden: dubbel ]

• Stefangrp
  • Laatst online: 22:26
Ik ga kejelcha's tijden in ieder geval niet aanhouden. Die maakt iets teveel progressie haha.

Wr HM op 56.41. Ziek!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik dacht dat je met net bedoelde dat hij er nu net onder had gelopen, maar zo te zien niet. Al twijfel ik nu wat je bedoeld met je reactie.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29

Sport_Life

Solvitur ambulando

Shinji schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:44:
[...]

Ik dacht dat je met net bedoelde dat hij er nu net onder had gelopen, maar zo te zien niet. Al twijfel ik nu wat je bedoeld met je reactie.
Je kunt het ook lezen als 2x zo snel :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Spuugvuur schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:03:
Ik heb al meerdere dingen hier gelezen over de Endorphin Azura. Iemand die ervaring heeft tov de Speed? Ik zit ernaar te kijken als afwisseling voor de lange duurlopen (zonder marathonblokken) en herstelloopjes. Triumph heb ik ook mee gelopen vroeger, maar vond ik altijd wel wat sompig en lomp.
Ik heb twee jaar Triumphs in de roulatie gehad, en had hetzelfde. Wel lekker, maar te soggy en te weinig return van energie om wedstrijden mee te doen. Ik heb nu 400km op de Azura's zitten, en vind het een hele fijne schoen. De rocker moet je liggen, hij past goed bij mijn voorvoet landing. Comfort is verder hoog, ook de tong en het hielbed. De rubberen zool begint nu wel wat te slijten. Dat hebben de Triumphs niet zo zeer gehad. Maar ik denk dat ze de 700km prima gaan halen.

Jezus saves and takes half damage.

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:07
Maupertus schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:00:
[...]

Ik heb twee jaar Triumphs in de roulatie gehad, en had hetzelfde. Wel lekker, maar te soggy en te weinig return van energie om wedstrijden mee te doen. Ik heb nu 400km op de Azura's zitten, en vind het een hele fijne schoen. De rocker moet je liggen, hij past goed bij mijn voorvoet landing. Comfort is verder hoog, ook de tong en het hielbed. De rubberen zool begint nu wel wat te slijten. Dat hebben de Triumphs niet zo zeer gehad. Maar ik denk dat ze de 700km prima gaan halen.
Dankjewel! Heb je ook ervaring met de Speed? Dat is eigenlijk de enige schoen die ik nu draag (de Speed 5) :) Met veel plezier overigens, maar een ander type schoen in rotatie is nooit verkeerd voor het lijf.

Vandaag ook echt goed de 24km kunnen lopen, wel iets verval maar toen had ik ook wind tegen. Mooi om hier zo over de heide te hobbelen :D Had eigenlijk wel het gevoel dat als ik dit met goed eten en drinken zou lopen, ik het ook op een marathon zou kunnen uitlopen, ondanks wat pijntjes in mijn benen. En de échte voorbereiding moet mag nog beginnen, ik was bijna vergeten hoe leuk het is om naar een doel toe te trainen 8)

Ik zit alvast voorzichtig te kijken naar welke voorjaarsmarathon dan leuk is, Enschede en Rotterdam liggen voor de hand begin april. Zal net kunnen qua rust en voorbereiding vanaf Valencia? Maar ik zit even te kijken en Edinburgh is op 30 mei en lijkt ook onwijs mooi. Niet helemaal een rondje trouwens en je begint de eerste mijl naar beneden, daarna ga je de kust op en af maar je finisht dus wel op een andere plek. Als ik die foto's bekijk word ik daar wel enthousiast van :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Spuugvuur op 23-08-2026 15:50 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Shinji
  • Nu online
Sport_Life schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Je kunt het ook lezen als 2x zo snel :P
Hoe dan?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Target tijden (snelheid) x2, ik geloof dat zijn pr 2:17 is op de marathon, succes :P.

--

Net weer een rondje van 13km gedaan mèt hartslagband , gemiddelde hs zat op 128 :). Dat is ongeveer 10hs lager dan de eerste 16km gisteren gemeten met horloge.
Ook nergens last van, had nog wel 10km verder gekund.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 23-08-2026 16:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:34

L23

Stefangrp schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:50:
Geen ervaring met Azura, maar wat ik zo lees gaan ze minder lang mee. En ze zijn duurder. Dus je betaalt wel dubbel voor de responsiviteit zeg maar.

Dus ik heb gister weer de triumph gekocht. De 23 is nu overal in de aanbieding want die gaat eruit.

Azura ook vaak wel in de aanbieding trouwens.
Minder lang mee dan wat? Hoeveel kilometer ben je er dan uiteindelijk van plan op te lopen? Ik haal tot nu toe prima 1000 km op Saucony schoenen en heb ervaring met de Guide 17/18 en Xodus Ultra 3. Zit momenteel over de 600 km met de Azura en bevallen nog steeds goed. Maar goed ik las hier ook een reactie van iemand waarbij zijn Guide veel sneller versleten was, het zal ook wel met gewicht en looptechniek te maken hebben.

Geen ervaring met de Triumph, maar zou zelf ook iets kopen wat eerder goed bevallen is.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik loop al jaren op Saucony schoenen (Ride, Triumph, Kinvara) en altijd past maat 42 perfect. Nu de Saucony Endorphin elite 2 in dezelfde maat gekocht en na een rondje vorig weekend flink last van mijn tenen, deze voelen een (halve) maat kleiner. Wat is jullie ervaring? Heb ze al buiten gelopen en de kinderen hebben de verpakking gebruikt voor een (dure) kijkdoos dus terugbrengen gaat lastig.

Ik heb nu Nike AlphaFly 3 maar een halve maat groter gekocht.

• Shinji
  • Nu online
Sport_Life schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Target tijden (snelheid) x2, ik geloof dat zijn pr 2:17 is op de marathon, succes :P.

--

Net weer een rondje van 13km gedaan mèt hartslagband , gemiddelde hs zat op 128 :). Dat is ongeveer 10hs lager dan de eerste 16km gisteren gemeten met horloge.
Ook nergens last van, had nog wel 10km verder gekund.
2:17 x 2 is toch 4:34?

3:00m/km x 2 (bijvoorbeeld) is toch 6:00m/km?

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kepler schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:04:
Vandaag rondje gelopen met de jongste op de fiets mee, maar dir had er over duidelijk niet zoveel zin in. Het ging heel traag met veel pauzes. Ik heb uiteindelijk 35% in zone 1 gelopen, en de rest eronder :') In totaal wel ruim 8km.

Goed herstel loopje dan maar :D
Hoe oud is de jongste? Ik heb wel eens van speeltuin naar speeltuin gelopen; in de speeltuin zelf kun je wat krachtoefeningen doen.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
Sport_Life schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:38:
Ik loop al jaren op Saucony schoenen (Ride, Triumph, Kinvara) en altijd past maat 42 perfect. Nu de Saucony Endorphin elite 2 in dezelfde maat gekocht en na een rondje vorig weekend flink last van mijn tenen, deze voelen een (halve) maat kleiner. Wat is jullie ervaring? Heb ze al buiten gelopen en de kinderen hebben de verpakking gebruikt voor een (dure) kijkdoos dus terugbrengen gaat lastig.

Zo’n beetje alles met Endorphin in de naam vind ik klein vallen bij Saucony. Had hetzelfde met de Pro 4, Speed 5 en de Azura.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ArjenIsM3 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Zo’n beetje alles met Endorphin in de naam vind ik klein vallen bij Saucony. Had hetzelfde met de Pro 4, Speed 5 en de Azura.
Ik hoop dat de Alpha fly's 42,5 dan niet te groot zijn (half maatje groter dan normaal). Hoewel de Nike Zoom 6 mt 42 ook redelijk krap zit (draag dunne sokken).

• Maupertus
Spuugvuur schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:28:
[...]

Dankjewel! Heb je ook ervaring met de Speed? Dat is eigenlijk de enige schoen die ik nu draag (de Speed 5) :) Met veel plezier overigens, maar een ander type schoen in rotatie is nooit verkeerd voor het lijf.

Vandaag ook echt goed de 24km kunnen lopen, wel iets verval maar toen had ik ook wind tegen. Mooi om hier zo over de heide te hobbelen :D Had eigenlijk wel het gevoel dat als ik dit met goed eten en drinken zou lopen, ik het ook op een marathon zou kunnen uitlopen, ondanks wat pijntjes in mijn benen. En de échte voorbereiding moet mag nog beginnen, ik was bijna vergeten hoe leuk het is om naar een doel toe te trainen 8)

Ik zit alvast voorzichtig te kijken naar welke voorjaarsmarathon dan leuk is, Enschede en Rotterdam liggen voor de hand begin april. Zal net kunnen qua rust en voorbereiding vanaf Valencia? Maar ik zit even te kijken en Edinburgh is op 30 mei en lijkt ook onwijs mooi. Niet helemaal een rondje trouwens en je begint de eerste mijl naar beneden, daarna ga je de kust op en af maar je finisht dus wel op een andere plek. Als ik die foto's bekijk word ik daar wel enthousiast van :*)
Grappig genoeg ben ik de Speed 5 aan het overwegen om als marathon schoen te gaan gebruiken voor Amsterdam. In recensies wordt hij positief vergeleken als de snelle versie van de Azura, en ik wil wel eens een echte racer proberen. Kreeg ook van vrienden in de lokale Hardloopwinkel zoiets te horen. Heb hem nog niet geprobeerd!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:10
Vandaag 31 km gelopen om op een record weektotaal van 82 km te komen.

Vertrokken met het plan om rond de 5:00/km te lopen, maar vanzelf ging het rond de 5:15/km, dat blijkt toch mijn ingebakken rustige tempo te zijn. En ik wou het niet forceren. Het voelde niet heel makkelijk, ook niet aan dat tempo, maar na 1 uur was mijn hartslag 134/' en na 2 uur 139/' (recent bij een inspanningstest een maximale pols van 184/', ik denk zelf dat die eerder rond de 190/' is). Dus afgaande op de hartslag was het tempo rustig genoeg. Nadien ging de hartslag boven de 140/', maar het werd zonniger en ik begon het warm te krijgen.

Op zich geen training waar ik veel vertrouwen uit put, maar als ik terugkijk naar vorig jaar had ik toen een vergelijkbare training. Toen iets sneller, maar wel gelopen op de Vaporfly 3% en nu was het op de Adistar Byd.

Volgende week zal er geen lange duurloop zijn wegens werken in het weekend, maar ik mik wel op een weektotaal van 60 km. En de week nadien nog eens 70km met een duurloop van 30+, en dan stilaan beginnen afbouwen richting Berlijn.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:44
Sport_Life schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:38:

Heb hetzelfde bij de Elite 2. Bij mijn reguliere schoenen van de afgelopen tijd (Nike ZoomFly, Hoka Mach 6, Speed 2/3, maar ook voetbalschoenen en reguliere sneakers) is maat 43 altijd prima. De Elite 2 echter loop ik in maat 44. Valt blijkbaar klein uit…

*denkt na over goede signature*

• Maupertus
PindaUnited schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:34:
[...]

Heb hetzelfde bij de Elite 2. Bij mijn reguliere schoenen van de afgelopen tijd (Nike ZoomFly, Hoka Mach 6, Speed 2/3, maar ook voetbalschoenen en reguliere sneakers) is maat 43 altijd prima. De Elite 2 echter loop ik in maat 44. Valt blijkbaar klein uit…
Same, ik draag meestal 1 maat groter, maar de Azura's heb ik 2 maten groter moeten kopen. Verschilt misschien per persoon, maar goed om in je achterhoofd te houden.

Pagina: 1 ... 462 463 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.