Maupertus schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:00:
[...]
Ik heb twee jaar Triumphs in de roulatie gehad, en had hetzelfde. Wel lekker, maar te soggy en te weinig return van energie om wedstrijden mee te doen. Ik heb nu 400km op de Azura's zitten, en vind het een hele fijne schoen. De rocker moet je liggen, hij past goed bij mijn voorvoet landing. Comfort is verder hoog, ook de tong en het hielbed. De rubberen zool begint nu wel wat te slijten. Dat hebben de Triumphs niet zo zeer gehad. Maar ik denk dat ze de 700km prima gaan halen.
Dankjewel! Heb je ook ervaring met de Speed? Dat is eigenlijk de enige schoen die ik nu draag (de Speed 5)

Met veel plezier overigens, maar een ander type schoen in rotatie is nooit verkeerd voor het lijf.
Vandaag ook echt goed de 24km kunnen lopen, wel iets verval maar toen had ik ook wind tegen. Mooi om hier zo over de heide te hobbelen

Had eigenlijk wel het gevoel dat als ik dit met goed eten en drinken zou lopen, ik het ook op een marathon zou kunnen uitlopen, ondanks wat pijntjes in mijn benen. En de échte voorbereiding
moet mag nog beginnen, ik was bijna vergeten hoe leuk het is om naar een doel toe te trainen
Ik zit alvast voorzichtig te kijken naar welke voorjaarsmarathon dan leuk is, Enschede en Rotterdam liggen voor de hand begin april. Zal net kunnen qua rust en voorbereiding vanaf Valencia? Maar ik zit even te kijken en Edinburgh is op 30 mei en lijkt ook onwijs mooi. Niet helemaal een rondje trouwens en je begint de eerste mijl naar beneden, daarna ga je de kust op en af maar je finisht dus wel op een andere plek. Als ik die foto's bekijk word ik daar wel enthousiast van
[
Voor 16% gewijzigd door
Spuugvuur op 23-08-2026 15:50
]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."