"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Vandaag een ronde gelopen op een voor mij goed vol te houden tempo. Sommige mensen zullen het junkmiles noemen, ik liep gewoon lekker.
Wat schrijft Strava:"Dit kostte meer moeite dan normaal."
Ik heb onbewust mijn pr op deze route met meer dan twee en een halve minuut verbeterd en dan zou het niet goed gegaan zijn?

Garmin FR245M + HRM-RUN
Wordt gebaseerd op je hartslag, waargenomen effort of powermeter. Blijkbaar is het een zwaardere training dan dat je normaal doet?m-vw schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:37:
Strava trekt soms toch rare conclusies.
Vandaag een ronde gelopen op een voor mij goed vol te houden tempo. Sommige mensen zullen het junkmiles noemen, ik liep gewoon lekker.
Ik heb onbewust mijn pr op deze route met meer dan twee en een halve minuut verbeterd en dan zou het niet goed gegaan zijn?
Volgens mij lees je het verkeerd en is het meer bedoeld als in "het was zwaarder dan anders" als in je hebt harder gelopen (hogere hartslag?) dan je normaal doet (daarom dus ook PR). Er zit niet de negatieve lading aan die je er nu in lijkt te leggen.m-vw schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:37:
Strava trekt soms toch rare conclusies.
//Edit
En voor mezelf, heerlijk gelopen vandaag in een heeeerlijk zonnetje, dat heb ik wel gemist afgelopen maanden.
https://strava.app.link/CW1b5REvF4
[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 07-03-2020 20:34 ]
Ik krijg nooit zo’n meldingen.
Nou prima idee om dan eens met je trainer te bespreken dat je weer wat snelheid wil doen om te testen toch?Arjan90 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:45:
Advies van de trainerIk heb knieklachten gehad, vnl. als ik harder ging lopen. Ik landde enorm op mijn hak en had een hele inconsistente cadans. Kortom, alles wat ik deed kostte veel energie en gaf verkeerde belasting op mijn knie. Daarom dus focus op techniek zodat ik als het goed is minder blessuregevoelig wordt. Ik heb de eerste 8 maanden van hardlopen op schoenen gelopen die net niet goed waren, ondanks dat ze nav een loopscan waren aangemeten en bij korte afstanden prima waren. Ik heb voor ik vorig jaar april ben begonnen met hardlopen ook ruim 10 jaar überhaupt niet gesport.
Hoeft ook niet, maar volgens Strava wel hoger dan de vorige keer toen je dat rondje liep.m-vw schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:44:
@Secsytime en @Shinji .
Ik snap heel goed wat er bedoeld wordt, maar mijn hartslag was voor mijn doen helemaal niet hoog.
That's all.
Verder trek ik mij er ook niets van aan. Er zit vast een algoritme achter, maar het gaat tegen mijn gevoel over deze ronde in.
@roadman: Dat is het ook niet, maar nevermind. Ik loop gewoon lekker verder.
[ Voor 16% gewijzigd door m-vw op 07-03-2020 20:57 . Reden: Reactie op Roadman. ]
Garmin FR245M + HRM-RUN

Edit: zie het nu staan

[ Voor 36% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-03-2020 21:09 ]
Eerst een testloopje direct na een loop met schoenen. Een paar dagen later het hele strand op en neer.
Het liep heerlijk. Ik voelde me heel vrij. Uiteraard moest ik wel meer opletten waar ik mijn voeten zou neerzetten. Dus even wat minder aandacht voor de Russische jongedames in stringbikini.
En ik heb er ook geen blessures aan overgehouden. Wel een blaar onder mijn teen en een schuurplek op mijn hand waarmee ik mijn sandalen vasthield.
Na al dat geklaag hier over het weer wil ik even opmerken dat het daar ook hard woei. En met een graad of dertig was het eigenlijk te warm om te rennen.

https://strava.app.link/Lj80sdGIs4
Zie kaartje: https://www.nncpcloopdenh...a/6328/cpc_2020_halve.pdf
Kortom: hopelijk is er voldoende bebouwing die de wind breekt op de eerste 8 km en vind ik een groepje waar ik in mee kan lopen (beetje uit de wind
Iemand ervaring met het parcours van de CPC en hoeveel last je zult hebben van ZW5? PR-poging uit mijn hoofd zetten of niet?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Op het minder beschutte gedeelte, langs de kust, is de wind mee... Dus hopelijk valt het mee...vhal schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:24:
@Galois het parcours dwars door DH met aardig wat bebouwing waardoor de wind minder vrij spel heeft. Gezien de massa van het evenement zullen er wel groepjes zijn. Ik loop hem zelf ook maar na 10KM heb je de wind voornamelijk schuinachter.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Sinds (nokie in "Hardlopen - Deel 8") flink oefeningen aan het doen geweest, en behalve op vakantie ook al best wat op de fiets gezeten (wat ik ook steeds leuker begin te vinden!). Snowboarden is uiteindelijk redelijk gelukt (voorzichtig, dat wel, enkel blauwe pistes en heel braaf opgebouwd, ook veel moeten rusten), al moet ik zeggen dat het vooral dankzij de pijnstillers was (en het wel heel erg duidelijk werd als het tijd werd voor de volgende). Het heeft de revalidatie wel een week langer laten duren, denk ik (ik was echt kapot op de bus terug naar huis), maar de vakantie is niet helemaal in het water gevallen.
Ondertussen een weekje braaf thuis, nog steeds goed oefeningen aan het doen en terug veel fietsen. De knie is ondertussen niet meer gezwollen en min of meer op 80-90% van zijn mobiliteit. Alleen helemaal plooien gaat nog niet goed genoeg (pijnlijk) maar al de rest is goed. Ben echt superblij hoe die oefeningen van de fysio hebben geholpen.
De ergste beweging op dit moment is uit de auto stappen: knie plooien en dan lateraal draaien. Ook 's nachts in mijn bed draaien gaat al eens mis, maar voor de rest gaat het eigenlijk wel goed. Vandaag heb ik voor het eerst een hele dag mijn brace niet gedragen (ben ook vooral thuis gebleven).
Ik hoop volgende week weer mijn eerste 5 minuten te joggen. En dan rustig opbouwen. Ondertussen maar eens een fiets-event meepikken
Lig nu redelijk goed op schema voor de marathon
Heel blij met dit pr. In december liep ik nog 1u33.
[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 08-03-2020 17:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Enfin, voortaan (weer) meer progressieve lange duurlopen, meer drempelwerk en toch maar twee gelletjes mee voor onderweg. Of beter gezegd, een specifiekere voorbereiding. Ik had ook niet de illusie dat ik een adequate voorbereiding achter de rug had, met slechts twee duurlopen van 21k en weinig tempolopen. Hoe dan ook was dit wel even schrikken.
De rest van het voorjaar richten op de 10k en dan weer richting een mooie halve in het najaar.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
https://strava.app.link/fSqnbjP0G4
Een PR met 1:39:47. Vlak voor de finish tintelende handen... dus op een haar na een hongerklop. Terwijl ik onderweg nog wel heb gegeten.
Zelf eerder ook wel nagedacht om deel te nemen aan de CPC, maar toch voor een alternatief gekozen, de 10 Engelse mijl tijdens de Zandvoort Circuit run, om die volle bak te gaan lopen. Dit naar aanloop voor de marathon in Düsseldorf (als die niet ook verschoven gaat worden naar oktober
Best leuk om een wedstrijdje uit te laten maken van een lange duurloop.
Dat is een flinke verbetering!Sport_Life schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:55:
Vandaag cpc gelopen. Doel was onder de 1u 25 en dat is gelukt met 1:24:41!
Die 1.33 was in Linschoten toch?
Nice! En een mooie basis om je sub<3:00 marathon mee tegemoet te gaan denk ik!Sport_Life schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:55:
Vandaag cpc gelopen. Doel was onder de 1u 25 en dat is gelukt met 1:24:41!
Klopt, overigens liep ik vorig voorjaar 1u27, blijkbaar is de basis snel terug. Sinds linschoten ben ik wel fanatiek een schema gaan volgen.Roadman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:54:
[...]
Dat is een flinke verbetering!
Die 1.33 was in Linschoten toch?
Het is wel prettig voor het vertrouwen! Toch blijft het een uitdaging, alles moet toch een beetje toevallig in 1 dag op z'n plek vallen. Ik heb geen marge over om een mindere dag te hebben of ziek te worden.Valorian schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:55:
[...]
Nice! En een mooie basis om je sub<3:00 marathon mee tegemoet te gaan denk ik!
Als ik er in 2,5 maand 9 minuten af kan lopen lukt dat jou volgens mij ook welkenneth schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:57:
Zo, vakkundig ingestort bij de CPC. Eerste 5k in 19'45, tweede 5k in 19'45
, derde 5k in 20'15
en na 18km was het op en liep ik "opeens" 5'30/km. Rustig verder gehobbeld, nog even m'n kinderen een knuffel gegeven en een sprintje naar de finish dat ik na tien seconden weer moest opgeven
Eindtijd 1h30'15. Nog tien minuten staan tollen op het Malieveld en twee flesjes AA naar achteren gewerkt en toen verdwenen de sterretjes voor m'n ogen weer.
Enfin, voortaan (weer) meer progressieve lange duurlopen, meer drempelwerk en toch maar twee gelletjes mee voor onderweg. Of beter gezegd, een specifiekere voorbereiding. Ik had ook niet de illusie dat ik een adequate voorbereiding achter de rug had, met slechts twee duurlopen van 21k en weinig tempolopen. Hoe dan ook was dit wel even schrikken.
De rest van het voorjaar richten op de 10k en dan weer richting een mooie halve in het najaar.
[ Voor 90% gewijzigd door Sport_Life op 08-03-2020 19:22 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Uiteindelijk ben ik gefinisht in 1:56:10

Ik ken dat wel, maar het goede nieuws is: met hard werken en regelmaat heb je die conditie zo weer terug. Is heel eenvoudig, maar kost tijd en moeite. Heb je een doel voor de 10km?kenneth schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:57:
Zo, vakkundig ingestort bij de CPC. [...]
Verder nette tijden allemaal! Heb de CPC nog nooit gelopen, lijkt me wel heel leuk ooit!
Ik had ingezet op 1:22, maar was door de windvoorspelling daar een beetje huiverig voor.
Wind viel heel erg mee. Heb de eerste 8 km in een groepje kunnen lopen, die eigenlijk net wat te snel ging. Daarna wind mee en eigenlijk alleen wat last gehad rond de kms 18-19 van de wind.
Erg tevreden! Ook het weer was prima! Zelfs af en toe een beetje zon...
Just checking: je weet dat het parcours van de Zandvoort Circuit Run zich niet echt leent om volle bak te gaan (m.n. het circuit deel en het strand)?Roadman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:41:
Balen @kenneth maar gelukkig komen er nog genoeg andere kansen.
Zelf eerder ook wel nagedacht om deel te nemen aan de CPC, maar toch voor een alternatief gekozen, de 10 Engelse mijl tijdens de Zandvoort Circuit run, om die volle bak te gaan lopen.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
En nu voor het eerst onder de 4:00/km kunnen lopen op een bijna geheel onverhard parcours
Hiermee een 6de plek weten te bemachtigen en ook 6de geworden in de mini competitie.
Verder bleef mijn hartslag mooi rond de 160, wat toch wel een beetje mijn max lijkt op een 10km.
Precies. Het is even jammer maar ik heb niet echt een deuk in mijn vertrouwen opgelopen (want waar zou dat vertrouwen op gebaseerd zijn?) Nu ik weer volle omvang draai, is het een kwestie van week in, week uit kwaliteit volhouden en dan komt het vanzelf.chris schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ken dat wel, maar het goede nieuws is: met hard werken en regelmaat heb je die conditie zo weer terug. Is heel eenvoudig, maar kost tijd en moeite. Heb je een doel voor de 10km?
Ik wil 4x de ZAC lopen en hoop eigenlijk op een PR. Dat is erg scherp (35'51) maar niet onmogelijk.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja ik ken het parcours en de schuine bochten/mulle zand belet mij niet om gewoon volle bak te lopen.Tigertje schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:27:
[...]
Just checking: je weet dat het parcours van de Zandvoort Circuit Run zich niet echt leent om volle bak te gaan (m.n. het circuit deel en het strand)?
Dat het dan geen PR word ben ik mij van bewust
Ik loop al jaren op X-socks en daar verschillende versies van. Nu beginnen enkele paren flink af te takelen en moet ik weer nieuwe bestellen.
En dan ben ik geneigd om toch te doen wat ik altijd doe 'weer X-Socks bestellen', gewoon omdat het prima bevalt, maar ik kan ook wel eens een keer een ander merk bestellen, kijken hoe dat bevalt.
Waar lopen jullie op? (en dan bedoel ik de mensen die echt hardloopsokken hebben, ik weet dat er mensen zijn die van mening zijn 'ik loop gewoon op mijn gewone sokken' en ook dat is een leuke discussie, maar helpt mij niet verder in het bestellen van een alternatief merk om wat anders te proberen)
Waarom dan niet is een keer gewone sokken proberenGalois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:44:
Sokken... daar hebben we het al even niet over gehad
Ik loop al jaren op X-socks en daar verschillende versies van. Nu beginnen enkele paren flink af te takelen en moet ik weer nieuwe bestellen.
En dan ben ik geneigd om toch te doen wat ik altijd doe 'weer X-Socks bestellen', gewoon omdat het prima bevalt, maar ik kan ook wel eens een keer een ander merk bestellen, kijken hoe dat bevalt.
Waar lopen jullie op? (en dan bedoel ik de mensen die echt hardloopsokken hebben, ik weet dat er mensen zijn die van mening zijn 'ik loop gewoon op mijn gewone sokken' en ook dat is een leuke discussie, maar helpt mij niet verder in het bestellen van een alternatief merk om wat anders te proberen)
https://www.decathlon.nl/...-11690?mc=8296178&c=ZWART
Ik heb ook wat 'specialere' sokken van bijv. Falke, Rogelli en 'wintersokken' van Smartwool. Deze hebben bijvoorbeeld enkelsupport en dat soort dingen. Ik rouleer ze gewoon allemaal, net als m'n schoenen
[ Voor 11% gewijzigd door Gaargod op 09-03-2020 09:09 ]
De reden voor geen 'gewone' sokken is bij mij heel eenvoudig: ik ben begonnen met deze speciale hardloopsokken omdat ik steeds blaren had bij langere lopen. Toen overgegaan op deze (duurdere) sokken en weg blaren!Tinusvolkel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:59:
[...]
Waarom dan niet is een keer gewone sokken proberenIk heb deze adidas sokken gehad, maar waren binnen no-time kapot. dus loop nu op simpele puma sokken en dat bevalt prima. Want wat is eigenlijk het grote voordeel van hardloopsokken? want ik merkte weinig verschil met die Adidas sokken.
Nooit meer last van gehad. En ach, zoveel duurder zijn ze nou ook weer niet: ongeveer 2x zo duur en ze gaan bij mij ongeveer een jaar mee. Dus blijf wel bij deze 'duurdere' sokken.
Hier verslaafd aan Herzog compressiesokken (niet te verwarren met de kousen, deze variant is kort). Heb nooit echt problemen gehad maar vind deze gewoon super zitten, zijn naadloos, en door de compressie vrij straks waardoor de kans dat er iets dubbel zit / vouwt ofzo (met blaarvormming als gevolg) ook minimaal is. Ze zijn vrij prijzig met 20 euro per paar maar onlangs op een beurs weer 3 paar voor 45 euro gekocht dus kan even vooruit. Als je ze aanschaft: eerder aan de kleine kant kopen dan aan de grote kant (ik vind ze wat groot vallen), ik heb schoenmaat 42 maar koop deze sokken altijd in 39-41 omdat 42-44 echt te groot wordt...Galois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:18:
[...]
De reden voor geen 'gewone' sokken is bij mij heel eenvoudig: ik ben begonnen met deze speciale hardloopsokken omdat ik steeds blaren had bij langere lopen. Toen overgegaan op deze (duurdere) sokken en weg blaren!
Nooit meer last van gehad. En ach, zoveel duurder zijn ze nou ook weer niet: ongeveer 2x zo duur en ze gaan bij mij ongeveer een jaar mee. Dus blijf wel bij deze 'duurdere' sokken.
Ik hoor altijd veel lof over Injinji teensokken, vooral met betrekking tot het voorkomen van blaren. Zelf totaal geen ervaring mee maar misschien interessant voor @Galois om daar reviews over te lezen.
Ga denk ik wel kijken naar andere schoenen. Heb altijd last van mijn linkerkuit na een run. Mag ook wel, de huidige zijn denk ik 14 jaar oud
In de zomer gebruik ik merino sokken van Icebreaker en in het najaar gebruik ik sokken van Falke. De reden waarom ik switch van sokken is omdat de merino sokken wel redelijk snel slijten met mijn hoeveelheid km's.Galois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:44:
Injini ftwGalois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:44:
[...]
Waar lopen jullie op? [...]
Doordat iedere teen zijn eigen vakje heeft wordt eventuele frictie met andere tenen e.d. weggenomen. Vanuit mijn trail-achtergrond loop ik nogal eens wat uurtjes met zeiknatte voeten en dat is hiermee dus geen enkel probleem... Vroeger liep ik nog wel eens blaren, maar sinds ik jaren terug ben overgestapt eigenlijk nooit meer.
Ik ben groot fan van de Run Midweight en Trail Midweight. De lichtere varianten vind ik persoonlijk net even te dun, maar dat kan ook aan mijn inzetbereik liggen
Als je een keer iets anders wilt proberen zou ik ze zeker eens proberen. Anderzijds als je naar volle tevredenheid ergens op loopt, waarom zou je dan wisselen?
If you can see, look. If you can look, observe
Vroeg ik mijzelf ook af...Roozzz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:54:
[...]
Als je een keer iets anders wilt proberen zou ik ze zeker eens proberen. Anderzijds als je naar volle tevredenheid ergens op loopt, waarom zou je dan wisselen?
Maar ik denk dat de reden is: eens een keer iets anders proberen...
De Kalenji sokken zijn prima sokken. Heb wel de iets dikkere variant ( 2 paar kort) de hele dunne vind ik te dun. Maar heb ook 2 paar Nike hardloopsokken 1 korte en 1 lange die zijn wat dikker onder de voet en bovenop wat 'ribbels' dus bij langere loopjes of trails doe ik die aan.
Die teensokken zijn misschien wel een optie nu ik me heb ingeschreven om in September de 44km Freedomtrail te lopen en daarvoor ga trainen. Heb gewoon de Garmin Marathon niveau 2 training op Hartslag opgestart. Die is in Juni klaar dus tijd zat om dan iets specifieker te gaan trainen.
Het liefst draag ik mijn 10 jaar oude Falke Run of TK2 sokken. Toen waren ze nog van katoen en wat dikker. Tegenwoordig is het allemaal veel dunner. Maar inmiddels vallen de gaten er in, dus toch maar 2 paar nieuwe gekocht.Galois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:44:
...
Waar lopen jullie op?
Ik heb nog weleens last van blauwe teennagels. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat ik mijn tenen teveel in zou trekken, maar bij de laatste keer schoenen kopen ben ik erachter gekomen dat het juist andersom is: Teveel omhoog waardoor ze tegen de bovenkant van mijn schoen aankomen. En bij die X-socks zit daar net een naadje oid.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Binnenkort eens Injinji sokken proberen. Klinkt goed, en testen kan geen kwaad.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Dit zijn een soort van dubbelwandige sokken en zouden blaren moeten voorkomen. Helaas bij mij niet het geval. Maar ik gooi dat toch op de slechte pasvorm van mij Mizuno's.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het enige vervelende met dikke/dunne sokken is dat je schoenen bij dikkere sokken krapper gaan zitten waardoor je weer andere klachten krijgt

Van alles (met name schoenen) uitproberen blijkt vaak een dure hobby te zijn.
PS: heb wat PR's voorbij zien komen, gefeliciteerd aan de CPC lopers
Strava Garmin 265
Mooie negatieve split kunnen lopen ook!
1e/2e helft
10,64 km 47:03 4:25/km -0:03/km
10,64 km 45:56 4:19/km +0:03/km
Weer mooi 4 min van m'n PR eraf, nu op naar de 1:30
Verplichte strava: https://www.strava.com/activities/3165862575
[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 09-03-2020 11:46 ]
Doel tijd was onder de 1:55:00. Dit is ruimschoots gelukt
Even goed erg tevreden. En omdat het de eerste was een dik PR
Strava
De ToeToes lijken wel gemaakt voor mensen waarbij de tenen in een praktisch rechte lijn van links naar rechts staan, met bijna geen verloop van grote naar kleine teen. Met als gevolg dat de kleine teen van mijzelf, en van vrouwlief, structureel uit het vakje floept. Niet mijn beste teensok-aankoop.
Injinji daarentegen past ons allebei perfect.
Het enige wat teleurstelde was de afstand, ipv de beloofde 28k gaf mijn horloge 25.88km aan (hoe precies dat mag zijn natuurlijk). Zelf vind ik deze een aanrader, als je van trailen in Nederland houdt. Hopelijk hebben ze bij een volgende editie een nog langere afstand in de aanbieding.
Strava: https://www.strava.com/activities/3165192017
Blog: https://hierbenikthuis.nl...drielandenpunt-trail-2020
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Gisteren stond de Berden Voorjaarsloop op het programma. Voor de mensen uit omgeving Venlo is deze wedstrijd, die altijd 3 weken voor de Venloop staat gepland, vaak een laatste graadmeter. De opzet is met 326 deelnemers op de 15km, 2 rondjes van van 7.5km, vrij kleinschalig. Het parcours voert je door de lekker brede straten van Venlo-zuid.
Voordeel van het evenement is dat de meeste deelnemers weten wat ze gaan lopen en daar in het startvak al naar gaan staan. Geen geduw en getrek maar gemoedelijke sfeer en rustig afwachten tot het startschot.
De omstandigheden waren vrij zwaar, 1e km had je de wind vol op de rug, maar na +/- 1.8 draait het parcours zich waardoor je 2.2km vol tegen de wind in moet lopen, vrijwel weinig tot geen beschutting maakt dat de wind en regen vrij spel hadden. Daarna slalom je 1.5km door beschutting, waar je soms ook weer de wind tegen hebt waarna je weer vol tegen de wind in moet beuken. Al met al heb je ongeveer 4.5km wind tegen op een ronde van 7.5km, x2 maakt dat je ruim 9km tegen de wind & regen loopt te vechten.
Nadeel van de loop van gisteren was dat er bijna niemand in mijn tempo liep. Vanaf de start liep ik met een groepje mee. Maar deze liepen, mede gedragen door de wind, met 3.42'/km veel en veel te hard. Om niet meteen in de fout te gaan heb ik deze groep meteen losgelaten en ben teruggezakt naar 3.55'/km. Dit tempo heb ik in de eerste ronde prima volgehouden, enige nadeel was dat ik volledig alleen liep. Af en toe ging ik een loper die toch te hard van start was gegaan voorbij, maar verder kwam er geen groep om bij aan te haken. Ook van achter kwam er niemand die op me inliep en waar ik bij zou kunnen aanhaken. In m'n uppie doorbikkelen dan maar!!
Op het 4km punt liep ik langzaam in op 2 mannen die iets langzamer liepen. Omdat het parcours daar iets bochtiger is besloten om erachter te blijven, maar zodra we weer het rechte stuk opgingen zat ik in tweestrijd. Bleef ik erachter hangen, we liepen 4.10'km of ging ik toch op mijn eigen tempo verder. Na even van het windscherm te hebben geprofiteerd en het tempo naar 4.15'/kml terugzakte besloten om er toch aan voorbij te gaan en op eigen kracht tegen de wind in te gaan lopen. Nadat ik mij langzaam los had gemaakt werd afstand ook steeds groter. Het leek er toch op dat mijn aanwezigheid in de groep ervoor had gezorgd dat ze iets harder liepen dan de bedoeling was want het gat werd al snel steeds groter. 1 van de 2 had besloten om met mij mee te gaan en had binnen no-time een gat van ruim 100 meter dichtgelopen. Ik hoorde iemand aankomen, maar wist niet wie het was. Prima, met z'n 2en loopt altijd prettiger dan alleen!
Dit was wel rond het 7.5km punt, en ik had er eerlijk gezegd geen zin in dat iemand voor ruim 7.5km achter me aan bleef plakken om me vervolgens 200 meter de eindstreep voorbij te gaan. Om dit te voorkomen besloot ik om met de woorden "zo zeg, met de wind op de rug loopt het een stuk sneller he" het ijs te breken. Even snel wat woorden gewisseld en daar bleef het vooralsnog bij. Op het rechte stuk liep hij me voorbij, maar bleef netjes voor me lopen en vanaf dat moment wist dat het in orde zou komen. Ook deze loper liep waarschijnlijk bij een atletiekvereniging en hield zich mooi aan de etiquette van het samenwerken.
Vanaf dat moment hadden we een mooi stilzwijgende samenwerking waarbij we afwisselend op kop liepen. Hij had het aanzienlijk zwaarder en vooral op stukken met veel wind kon hij het tempo met moeite vasthouden. Op het moment dat ik ervoor ging lopen en met handgebaren moest aangeven dat hij mee moest komen gaf hij toch weer gas en sloot weer terug aan.
Zo hebben we met z'n 2en heel netjes en strak 3.55 ~ 4.00/km gelopen, onderweg geen woord gewisseld. Op de paar keer dat ik de tussentijden en gemiddelde snelheid opnoemde na. Op de 14km werd duidelijk dat we, als we dit tempo volhielden en nog een beetje extra gas erbij gaven, onder de 60 minuten konden duiken. Dit nog even voor me gehouden tot we het 400m punt voorbij kwamen. Aangeven dat we nog onder 't uur konden lopen, maar we moesten wel nog versnellen, hij kwam mee en samen liepen we precies op hetzelfde moment over de eindstreep. Eindtijd; 59:44., met een PR op de 10; 39.18.
Eenmaal over de eindstreep nog even met de beste man gepraat, hij liep in de categorie 60+ en had nooit verwacht dat hij deze tijd zou kunnen lopen. Met zijn 59:44 was hij ook 1e in zijn leeftijdscategorie, dik respect voor deze man!
Heerlijk relaxt gelopen, precies volgens planning en beoogde eindtijd. Maar nog beter is dat mijn enkel geen enkele pijntjes heeft gegeven. Merk wel dat ik bij het nemen van bochten en rotondes ontzettend veilig loop, zo ga ik niet strak langs de bocht maar neem hem iets ruimer en ook de rotonde ga ik niet overheen, maar loop er iets omheen om de kans op verstappen te verkleinen. Al met al zitten hier een paar seconden die ik nog extra zou kunnen winnen, maar dit is bijna te verwaarlozen.
Ben supertevreden met dit resultaat, dit geeft vertrouwen naar de HM over 3 weken. Als deze doorgaat ivm corona uiteraard
Strava or it didn't happen
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Leuk om te lezen en gefeliciteerd met het mooie resultaat! Wel herkenbaar dat je soms precies tussen 2 groepjes invalt.Calitomnication schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:08:
Race report Berden Voorjaarsloop 2020
Daarom kan ik in mijn ogen ook geen kwaad om af en toe lekker alleen te trainen, ook op de baan. Even niet in een groep lopen maar zelf je tempogevoel trainen en stimuleren. In een wedstrijd heb je hier, als je weer eens tussen wal en schip valt, alleen maar profijt van.
tips voor New York
Ik heb toetoes, injinji, kalenji, 1000mile, falke ru4, compressport, asics fujitrail en herzorg compressiesokken. Allemaal tot over de enkel omdat ze aan moeten sluiten op m'n tubes. En omdat kalenjisokken elk jaar veranderen zit daar onderling ook nog wel verschil in. Met @Valorian eens, herzog valt groot, zit strak en is ook wat dik. Voor mij ideaal bij trails. Kortere afstanden loop ik vaak op kalenji, maar bij langere afstanden is het draagcomfort net te weinig. Ik ben wel fan van de compressport sokken, relatief dun, maar toch stevig. Belangrijk is voor mij dus ook pasvorm icm de schoenen die ik draag. Soms gaan schoenen slippen met te dunne sokken of worden ze te krap met dikke sokken. Maar meestal kan ik door inlegzolen en sokken te combineren vaak een goede fit maken (en ja, naast sokken en schoenen rouleer ik ook met inlegzolen).Pathogen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
Voor diegenen die denken "Oeh, teensokken" en iets verder zoeken: ik heb ook sokken van ToeToe (UK) en de pasvorm is compléét anders dan Injinji.
De ToeToes lijken wel gemaakt voor mensen waarbij de tenen in een praktisch rechte lijn van links naar rechts staan, met bijna geen verloop van grote naar kleine teen. Met als gevolg dat de kleine teen van mijzelf, en van vrouwlief, structureel uit het vakje floept. Niet mijn beste teensok-aankoop.
Injinji daarentegen past ons allebei perfect.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De komende dagen heb ik wel last van spierpijn 😅.
Na een tijdje voor de fun hardlopen vroeger wil ik na graag wedstrijden gaan lopen.
Inmiddels 2 niet meer hard gelopen dus ja moet weer opnieuw beginnen.
In mei heb ik de eerste wedstrijd 5km om te beginnen!
Ik heb hier de begin moest beetje doorgelezen en ben benieuwd naar jullie adviezen op dit moment van de dag.
Ik ben benieuwd waar ik tegenwoordig informatie kan vinden starters om weer op te bouwen? En alle andere extra adviezen zijn welkom!
Ik hoop hier nog veel te leren
Thanks!
https://www.noxgear.com/store/
Een hardloopclubje kan ook leuk zijn, maar vaak moet je dan al wel wat afstand lopen (ik ben gaan lopen bij een hardloopclubje toen ik 5km liep). Je hebt ook regelmatig start2run initiatieven georganiseerd door atletiekverenigingen. Dan ga je met een groep het hardlopen opstarten en vaak is dat ook gekoppeld aan een hardloopwedstrijd van 4 of 5km waardoor je gelijk naar een doel toe werkt, als je dat fijn vindt. Dan is er ook gelijk aandacht voor techniek en dat is zeker als je begint erg fijn, des te beter je techniek des te minder kans op blessures. En dat wat je gelijk goed aanleert hoef je niet meer af te leren
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Mijn vader loopt dit jaar weer de Jungfrau-Marathon en het leek hem wel leuk om wat stukken te filmen, het is tenslotte een prachtige omgeving.
Ik ben in het bezit van een Xiaomi Yi 2 4K en heb gisterenavond een een poging gedaan om wat te filmen tijdens een klein rondje lopen. Ik had deze bevestigd via een borstband en beelden an sich waren best redelijk, maar het beeld schommelde continu horizontaal heen en weer.
Mogelijk dat dat aan mijn (gebrek aan) techniek ligt? Of heeft iemand misschien tips om dit tegen te gaan?
Strava Garmin 265
Nou dat tegengaan van beweging wordt wel echt een enorme uitdaging. Hoe beter de cam hoe minder last je er van hebt natuurlijk (kijk maar eens naar filmpjes van de laatste generatie gopros, die zijn echt verbluffend, zelfs bij hardlopen). Wel vind ik zelf gefilmd beeld vanuit een lopen zelf sowieso niet zo fraai. Is het niet leuker als zijn supporters (zijn die er?) her en der bijvoorbeeld een stukje meelopen en hem filmen? Verder kan je nog denken aan gebruik van een stabilizer, ik heb wel eens gefilmd met een zhiyun smooth, die dingen vind je echt voor super weinig overal en geven erg mooi resultaat. Dat deed ik dan icm iphone 6, zodat je ook nog goed ziet wat je filmt... Dat was overigens met skiën, dus dan is je beeld van zichzelf natuuurlijk al redelijk “smooth” maar is het vooral een uitdaging de camera recht te houden terwijl je zelf je bochten en bückels paktTim_W schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:55:
Heeft er iemand ervaring met het (hard)lopen met een action cam?
Mijn vader loopt dit jaar weer de Jungfrau-Marathon en het leek hem wel leuk om wat stukken te filmen, het is tenslotte een prachtige omgeving.
Ik ben in het bezit van een Xiaomi Yi 2 4K en heb gisterenavond een een poging gedaan om wat te filmen tijdens een klein rondje lopen. Ik had deze bevestigd via een borstband en beelden an sich waren best redelijk, maar het beeld schommelde continu horizontaal heen en weer.
Mogelijk dat dat aan mijn (gebrek aan) techniek ligt? Of heeft iemand misschien tips om dit tegen te gaan?
Voor het beeld, dit is domweg een gopro + gymball:
YouTube: Kilian Jornet incredible downhill comapedrosa skyrace in a record pace
[ Voor 21% gewijzigd door Roozzz op 10-03-2020 08:22 ]
Net al wat verder gezocht en de borstband lijkt inderdaad de slechtste oplossing, tot zover mijn test.
Het lopen met een gimbal hebben we aan gedacht, dat zou inderdaad de mooiste beelden moeten geven, maar wel wat lastiger om de hele marathon bij je te hebben.
Misschien moeten we maar gewoon eens zo'n Zhiyun Smooth aanschaffen, zo duur zijn ze inderdaad niet. Dan kan m'n vader eens testen hoe het is om deze vast te houden tijdens het lopen. En vervolgens ook even kijken hoe hij deze kan "opbergen" op de momenten dat hij 'm niet wil gebruiken. Met trailvest moet dat vast wel lukken.
Wordt vervolgd.
*edit, GoPro + gimbal zijn wel ontzettend mooie beelden zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Tim_W op 10-03-2020 08:32 ]
Strava Garmin 265
Ben Parkes loopt helemaal nietm-vw schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:25:
Ben Parks loopt veel met een Go-Pro gewoon in zijn hand. Zie hier zijn Zevenheuvelenloop.

Voor GoPro zijn toch ook stabilizers te koop? Dat zou een hoop moeten schelen. Een gimbal, dus.
Daarom zeker kijken naar de mogelijkheid om deze op te bergen zonder dat hij er al te veel last van heeft idd.
tips voor New York
Ik had zelf de Zhiyun met skiën in een Salomon Trailvest "Skin 5" , dat ging prima, maar als je daar ook nog een GTX jas, alu-deken, gel, water , etc in kwijt moet e.d. dan wordt het wellicht wat krapTim_W schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:30:
@Valorian & @Roozzz bedankt voor de tips zo ver!
Net al wat verder gezocht en de borstband lijkt inderdaad de slechtste oplossing, tot zover mijn test.![]()
![]()
Het lopen met een gimbal hebben we aan gedacht, dat zou inderdaad de mooiste beelden moeten geven, maar wel wat lastiger om de hele marathon bij je te hebben.
Misschien moeten we maar gewoon eens zo'n Zhiyun Smooth aanschaffen, zo duur zijn ze inderdaad niet. Dan kan m'n vader eens testen hoe het is om deze vast te houden tijdens het lopen. En vervolgens ook even kijken hoe hij deze kan "opbergen" op de momenten dat hij 'm niet wil gebruiken. Met trailvest moet dat vast wel lukken.
Wordt vervolgd.
*edit, GoPro + gimbal zijn wel ontzettend mooie beelden zeg.
Wat ook een fraaie maar iets duurdere oplossing is is de "Osmo Pocket" .. Dan heb je camera + gimbal in 1 apparaat én veel compacter dan de normale gimbals. Erg fraai. Wel iets duurder... Zelf geen ervaring mee maar oogt erg fraai.
Nu wil ik een ultra gaan lopen - zonder tijddoel - met name afstand is interessant.
Bij voorkeur in de Alpen, Oostenrijk/Slovenie of Italie.
Ik heb wat gezocht met een echt goed overzicht met wedstrijden ben ik niet tegengekomen.
Grove indicatie afstand; 70 a 90 km.
Tijd: sept/okt.
Iemand een tip voor goede websites?
https://www.mudsweattrails.nl/trailkalender/ heeft een behoorlijk overzicht.Blomminator schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:01:
Sinds november weer aan het lopen en het gaat lekker! Best wat trailruns gedaan en zelf aan het lopen. Sportmedische keuring gehad (gezond als een vis) en mn nieuwe zones. Coach erbij en het gaat de goede kant op.
Nu wil ik een ultra gaan lopen - zonder tijddoel - met name afstand is interessant.
Ik heb wat gezocht met een echt goed overzicht met wedstrijden ben ik niet tegengekomen.
Deze 88km variant lijkt nu niet meer beschikbaar, ik zie nu 67,6km als grootste afstand, maar misschien evenwel nog interessant voor je.
https://www.swissalpine.ch/en/
Strava Garmin 265
https://www.swisstrailtour.ch/
http://maratonkarkonoski.pl/ (okay, wel in Polen)
https://ortlerskytrails.it/nl/
http://www.ultraks.com/
https://www.marathongrandballon.com/
https://www.hochkoenigman.run/en/
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik had eerst even de nieuwe berichten moeten bekijken voordat ik het linkje naar MST ging opzoekensebasd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:12:
[...]
https://www.mudsweattrails.nl/trailkalender/ heeft een behoorlijk overzicht.
Ben benieuwd wanneer de eerste evenementen in Nederland gaan worden afgelast, het valt nu nog mee maar langzaam raken steeds meer mensen geïnfecteerd en vraag me af wanneer een organisatie bezwijkt onder de publieke druk om het af te zeggen, ook al geeft de overheid geen verplichting hiertoe.Skaddict schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:43:
Helaas, de marathon in Wenen leek nog even door te gaan maar er is net in Oostenrijk aangekondigd dat buiten evenementen met 500 of meer mensen niet door mogen gaan.
tips voor New York
Thanks erg bedankt! Ik zal eens naar een club kijken.Arjan90 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:12:
@llovesoccerx7 enige tip die ik kan geven is trouw een schema volgen om op te bouwen. Het scheelt natuurlijk wel of je afgelopen 2 jaar überhaupt hebt gesport of zo goed als niet. Ik ben bijna een jaar geleden begonnen met een 5K schema van Runners World. Beviel prima, maar ik heb me niet altijd even trouw aan het schema gehouden en dat zorgde eerder voor een langzamere opbouw dan snellere opbouw. Het grootste risico van te snel en te veel zijn je pezen die zich niet zo snel laten trainen als je spieren. Blessures liggen daardoor op de loer als je overbelast. Houd je dus aan het schema en bouw rustig op! Als het goed gaat, ga dan niet meer hardlopen maar wandel op stevig tempo door.
Een hardloopclubje kan ook leuk zijn, maar vaak moet je dan al wel wat afstand lopen (ik ben gaan lopen bij een hardloopclubje toen ik 5km liep). Je hebt ook regelmatig start2run initiatieven georganiseerd door atletiekverenigingen. Dan ga je met een groep het hardlopen opstarten en vaak is dat ook gekoppeld aan een hardloopwedstrijd van 4 of 5km waardoor je gelijk naar een doel toe werkt, als je dat fijn vindt. Dan is er ook gelijk aandacht voor techniek en dat is zeker als je begint erg fijn, des te beter je techniek des te minder kans op blessures. En dat wat je gelijk goed aanleert hoef je niet meer af te leren
En wat betreft schema’s, ik heb online gekeken er staan zoveel.. wat is goed en betrouwbaar?
In principe zijn de meeste schema's die online staan wel goed en betrouwbaar. De kracht zit hem niet zozeer in het schema zelf, maar meer dat hij het schema trouw blijft volgen. Schema's zijn namelijk opgebouwd met in gedachten houdende een mix tussen belastbaarheid, intensiteit en voldoende herstel. Zo kan het zijn dat een activiteit vrij licht aanvoelt, ga dan niet zelf fantaseren of harder/verder lopen dan wat in het schema staat. In een later stadium kan dit tot minder progressie of zelfs een blessure leiden, waardoor je weer moet herstellen, een terugval krijgt en weer vooraan moet beginnen met opbouwen van belastbaarheid.llovesoccerx7 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:32:
[...]
Thanks erg bedankt! Ik zal eens naar een club kijken.
En wat betreft schema’s, ik heb online gekeken er staan zoveel.. wat is goed en betrouwbaar?
tips voor New York
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 10-03-2020 13:54 ]
Er is volgens mij alleen een stilzwijgende afspraak onder alle hardlopers dat als je 21km hardloopt, je die laatste 0,1km ook even loopt. Geen gezicht ditRuudje88 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:48:
Tevreden over mijn eerste keer 21k hardlopen als beginnend hardloper.
[Afbeelding]
Ik wil nu vooral aan mijn tijd gaan werken. Proberen die 1:45 te halen bij de venloop
Maar gefeliciteerd, goed gedaan!
Ach, snelheid blijft relatief toch. Ik deed m'n laatste (en 1e) in 5:49 /km.Zr40 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:53:
Dat doe je anders niet verkeerdOp mijn laatste HM haalde ik 5:54/km.
Strava Garmin 265
Maar daardoor kan ik makkelijk even uitklokken en een rondje rennen.
Aangezien ik laatst onverhard mijn beoogd halve marathon tempo kon rennen, was ik benieuwd wat mijn hartslag zou doen als ik verhard liep. en dit ging eigenlijk prima.
Mooi weer onofficieel mijn PRs op de 10 en 15km verbeterd
Verder ben ik wel benieuwd of de stevensloop (HM) over 1.5 week doorgaat...
You're welcome. Mijn ambities op de langere termijn liggen in dezelfde richting als de jouwe, trouwens.. Misschien niet direct in de Alpen, maar wel offroad en langere afstanden.. Maar ben nu vooral weer aan het opbouwen, eerst richting de halve (dat gaat de goede kant op) en dan proberen heel te blijven en de afstanden te verlengen.Blomminator schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:28:
@sebasd Thnx! Ik kende alleen hun eigen NL wedstrijden!
Succes in ieder geval en houd ons op de hoogte..
Activity tracker of smartwatch? Wat raden jullie aan?
Ik heb de Garmin Forerunner 245, dik tevreden!llovesoccerx7 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:18:
Wat gebruiken jullie qua sporthorloge?
Activity tracker of smartwatch? Wat raden jullie aan?
PS: je kunt het beste hier terecht met die vraag: Het grote sporthorloge met GPS topic.
Strava Garmin 265
Google eens op “sky running world series”, dan kom je op de site van de organisatie van die reeks. Daar staan de races voor 2020 maar ook op land-niveau weer van alles. Zit van alles tussen, wel met name echt skyrunning (onverhard, hele steile stukken, etc) maar dat maakt het alleen maar gaver. Sommige zijn niet makkelijk om tussen te komen (zoals de prestigieuze trofeo kima) maar meeste prima te doen. Zelf wil ik ooit nog eens de Matterhorn Ultraks lopen. Maar niet dit jaar.Blomminator schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:01:
Sinds november weer aan het lopen en het gaat lekker! Best wat trailruns gedaan en zelf aan het lopen. Sportmedische keuring gehad (gezond als een vis) en mn nieuwe zones. Coach erbij en het gaat de goede kant op.
Dat is niet wat ze zeggen, de marathon is nog niet gecanceld.Skaddict schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:43:
Helaas, de marathon in Wenen leek nog even door te gaan maar er is net in Oostenrijk aangekondigd dat buiten evenementen met 500 of meer mensen niet door mogen gaan.
“ Although the organisation of the Vienna City Marathon (VCM) on 18 and 19 April is not directly affected by this measure for the time being, the situation is unclear and further steps are pending. ”
Lentemarathon (heeft ook een halve) 22 maart in Amstelveen (grotendeels door het Amsterdamse bos)AppieR schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:33:
Vandaag mijn startnummer binnen gekregen voor de Stevensloop. Maar met de huidige ontwikkelingen in Brabant kan ik mij bijna niet voorstellen dat ze 20 km verder wel een evenement met 10k+ mensen gaan organiseren. Mocht dat nou niet doorgaan, hebben jullie dan een leuk alternatief? Hoeft niet perse een wedstrijd te zijn, mag ook gewoon een hele mooie route (rond de 21,1km) zijn ergens een beetje centraal in het land...
Ik vind dat ze mij nog vrij veel spammen dat morgen de laatste dag is om in te schrijven. (wat ik al gedaan heb)AppieR schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:33:
Vandaag mijn startnummer binnen gekregen voor de Stevensloop. Maar met de huidige ontwikkelingen in Brabant kan ik mij bijna niet voorstellen dat ze 20 km verder wel een evenement met 10k+ mensen gaan organiseren. Mocht dat nou niet doorgaan, hebben jullie dan een leuk alternatief? Hoeft niet perse een wedstrijd te zijn, mag ook gewoon een hele mooie route (rond de 21,1km) zijn ergens een beetje centraal in het land...
Dus vind dat best ongepast aangezien de kans groot is dat zoiets afgelast wordt.
Maar heb geen helaas geen alternatief voor je.
Verder heb ik foto's gezien van het startnummer met een 20 euro kortingsbon van de runnersworld, dus je inschrijfgeld zou je nog een beetje terug kunnen krijgen....
Die kortingsbon krijg je zo’n beetje bij de helft van de wedstrijden in NL en is alleen geldig met minimum van 100 euro besteding en niet op bestaande asnbiedingen.. ofwel: alleen leuk als je nét iets nodig hebt wat online niet al goedkoper te vinden is. Heb denk ik nog een tiental van die dinen rondslingeren 🤪Tinusvolkel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Ik vind dat ze mij nog vrij veel spammen dat morgen de laatste dag is om in te schrijven. (wat ik al gedaan heb)
Dus vind dat best ongepast aangezien de kans groot is dat zoiets afgelast wordt.
Maar heb geen helaas geen alternatief voor je.
Verder heb ik foto's gezien van het startnummer met een 20 euro kortingsbon van de runnersworld, dus je inschrijfgeld zou je nog een beetje terug kunnen krijgen....
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.