Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.300 views

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:41
JohnDoe77 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:29:
[...]

Welke informatie mis je dat niet in het filmpje zit dan? Ik begrijp wel dat als men het personeel nog niet kan trainen, je niet alle details nog kunt onthullen. Daarbij; als de auto de weg op gaat wil je marketing technisch zoveel mogelijk spotlight pakken. Dat lukt niet alles alles al weggegeven is. :+
Maar je kan wel communiceren met je klanten.. in Sept volgt er een nieuwsbrief over de eerste auto's op de band. in Okt meer info over de laadpaal actie, in nov beginnen we met uitleveren ( alles onder voorbehoud van... ) nu is het wel heel erg stil. Ik hoef ook niet al materiaal van de auto te zien, maar wel een gevoel van Volvo dat alles nog loopt conform de planning.

Zeekr 7x Privilege AWD

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:13:
[...]

Mijn indruk is dat de service bij de dealer de afgelopen jaren sowieso enorm is terug gelopen. Ik heb Volkswagen, BMW en Mercedes gereden, en nergens word je tegenwoordig meer met de rode loper onthaald.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb wat testritten/bezoekjes aan dealers gehad de afgelopen tijd. Bij een Mercedes dealer wisten ze niets van mijn testrit, die ze notabene zelf hadden verplaatst naar een week later. Excuus was dat er een verbouwing was, maar dan vraag ik me meteen af of de digitale agenda daar dan enig last van zou moeten hebben? Verder ongeïnteresseerd in mij als potentiële aanschaffer van een EQC, verkoper vond V8 en V12 de bom en snapte niets van elektrificeren...dusss. Dan 2 x bij een volvo dealer geweest: offerte laten opmaken voor een xc40, die de persoon de volgende dinsdag zou toesturen, woensdag gebeld waar die bleef, telefoniste gaf aan dat ik teruggebeld ging worden of de offerte nog dezelfde dag kreeg. Dat is nu 2,5 week geleden. Nog niets ontvangen. De zaterdag van diezelfde week naar de showroom geweest om verhaal te halen en vervolgens zijn de verkopers druk met koffiedrinken en small chat terwijl wij al 15 minuten op een stoel in de showroom zaten te wachten. We zijn opgestaan en weggelopen Als dat Volvo service is....tja. Het gebeurt overal. Totdat men verlies gaat draaien....dan rollen er koppen en gaat de klant weer centraal staan...

[ Voor 3% gewijzigd door boldg1974 op 17-08-2020 09:16 ]

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• 4v4t4r
boldg1974 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb wat testritten/bezoekjes aan dealers gehad de afgelopen tijd. Bij een Mercedes dealer wisten ze niets van mijn testrit, die ze notabene zelf hadden verplaatst naar een week later. Excuus was dat er een verbouwing was, maar dan vraag ik me meteen af of de digitale agenda daar dan enig last van zou moeten hebben? Verder ongeïnteresseerd in mij als potentiële aanschaffer van een EQC, verkoper vond V8 en V12 de bom en snapte niets van elektrificeren...dusss. Dan 2 x bij een volvo dealer geweest: offerte laten opmaken voor een xc40, die de persoon de volgende dinsdag zou toesturen, woensdag gebeld waar die bleef, telefoniste gaf aan dat ik teruggebeld ging worden of de offerte nog dezelfde dag kreeg. Dat is nu 2,5 week geleden. Nog niets ontvangen. De zaterdag van diezelfde week naar de showroom geweest om verhaal te halen en vervolgens zijn de verkopers druk met koffiedrinken en small chat terwijl wij al 15 minuten op een stoel in de showroom zaten te wachten. We zijn opgestaan en weggelopen Als dat Volvo service is....tja. Het gebeurt overal. Totdat men verlies gaat draaien....dan rollen er koppen en gaat de klant weer centraal staan...
Ik ben zelf naar Niham geweest in Den Haag en ben echt goed geholpen.
Moest een rolstoel passen en had aan mijn contact persoon gevraagd of dat kon - was geen probleem, gewoon komen.

Ik sta daar met een rolstoel - werd gelijk geholpen door iemand, gepast en helemaal prima. Heb daarna staan wachten op mijn contactpersoon ( was in een contract gesprek met iemand anders). Toen hij klaar was sprak hij me gelijk aan bij mn naam (legde de link tussen rolstoel en mij) en hebben denk ik nog 30 mins staan kletsen. Voordat ik met hem het gesprek in ging denk ik dat ik 3 a 4 keer ben aangesproken door andere medewerkers of ze me ergens mee konden helpen.

Email beantwoorden zijn ze niet de snelste in, kost soms een reminder, maar krijg altijd antwoord - en correct. Mij hoor je niet klagen dus.!

Zeekr 7x Privilege AWD

• boldg1974
4v4t4r schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik ben zelf naar Niham geweest in Den Haag en ben echt goed geholpen.
Moest een rolstoel passen en had aan mijn contact persoon gevraagd of dat kon - was geen probleem, gewoon komen.

Ik sta daar met een rolstoel - werd gelijk geholpen door iemand, gepast en helemaal prima. Heb daarna staan wachten op mijn contactpersoon ( was in een contract gesprek met iemand anders). Toen hij klaar was sprak hij me gelijk aan bij mn naam (legde de link tussen rolstoel en mij) en hebben denk ik nog 30 mins staan kletsen. Voordat ik met hem het gesprek in ging denk ik dat ik 3 a 4 keer ben aangesproken door andere medewerkers of ze me ergens mee konden helpen.

Email beantwoorden zijn ze niet de snelste in, kost soms een reminder, maar krijg altijd antwoord - en correct. Mij hoor je niet klagen dus.!
Dat is fijn voor jou. De Volvo dealer waar ik het over heb, is exact dezelfde....lag het aan de dag van de week? Was het warme weer debet?

• 4v4t4r
boldg1974 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Dat is fijn voor jou. De Volvo dealer waar ik het over heb, is exact dezelfde....lag het aan de dag van de week? Was het warme weer debet?
Ik was er op zaterdag - het was redelijk druk, maar zodra ze beschikbaar waren liepen ze rond en hielpen ze andere mensen.

Zeekr 7x Privilege AWD

• boldg1974
4v4t4r schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Ik was er op zaterdag - het was redelijk druk, maar zodra ze beschikbaar waren liepen ze rond en hielpen ze andere mensen.
Service en dienstverlening lijkt dus willekeur. Maar zoals gezegd, dat is overal tegenwoordig. Of het nu een Volvo dealer is of de tv-verkoper bij een elektronica-boer...

• 4v4t4r
boldg1974 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Service en dienstverlening lijkt dus willekeur. Maar zoals gezegd, dat is overal tegenwoordig. Of het nu een Volvo dealer is of de tv-verkoper bij een elektronica-boer...
Ja ik liep in mn oude kleding (was aan het klussen) dus ook niet strak in het pak met een koffer met geld :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Spanky79 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Geloof niet dat ik er enige invloed op heb. Laadpas is wel geldig bij alle openbare laders.
Ik wil dus eigenlijk alleen maar thuis laden (wat ook voldoende is omdat ik niet voornemens ben op vakantie te gaan met de auto). Ga de auto zakelijk kopen maar ben ook de persoon die alle rekeningen moet betalen. Dus is een scherpe offerte voor mij wel belangrijk.

Volvo XC 40 P8

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Beosoft schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Ik wil dus eigenlijk alleen maar thuis laden (wat ook voldoende is omdat ik niet voornemens ben op vakantie te gaan met de auto). Ga de auto zakelijk kopen maar ben ook de persoon die alle rekeningen moet betalen. Dus is een scherpe offerte voor mij wel belangrijk.
Als je hem zelf betaalt is dat handig. Ik zit vast aan de leasemaatschappij.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:47
boldg1974 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Service= zeldzaam tegenwoordig en gaat nog steeds bergje af.

Dit heeft te maken met het feit dat steeds meer mensen deze "service" accepteren, teveel moeite om er tegenin te gaan, helpt toch niet, en vooral....... NIET AFSTRAFFEN.

Weinig mensen pikken slechte service níet (ik..) en laten hun ongenoegen/afkeer DUIDELIJK articulerend weten.
Daarom ga ik 2 volvo garages (die voor mij van belang kunnen zijn) een bezoekje brengen en ervaren welke van de 2, deze "klant" gaan binnenhalen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Spanky79
Ik heb prima service gehad bij Volvo. Overigens was deze ook dik in orde bij Peugeot (rijd ik nu).

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Spanky79 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Als je hem zelf betaalt is dat handig. Ik zit vast aan de leasemaatschappij.
Tip; over laden is een heel mooi tweakers forum:

Het grote "thuis laden van je EV" topic.

• JohnDoe77
Hansieo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Service= zeldzaam tegenwoordig en gaat nog steeds bergje af.

Dit heeft te maken met het feit dat steeds meer mensen deze "service" accepteren, teveel moeite om er tegenin te gaan, helpt toch niet, en vooral....... NIET AFSTRAFFEN.

Weinig mensen pikken slechte service níet (ik..) en laten hun ongenoegen/afkeer DUIDELIJK articulerend weten.
Daarom ga ik 2 volvo garages (die voor mij van belang kunnen zijn) een bezoekje brengen en ervaren welke van de 2, deze "klant" gaan binnenhalen.
Het is ook heel erg afhankelijk van wat je precies verwacht. Natuurlijk een netto ontvangst en interesse in jou als klant. Ik heb persoonlijk ook net een andere auto gekocht dan de P8 en ik wist van te voren precies wat ik wilde hebben en hoeveel ik ervoor wilde betalen. Dan krijg je een heel ander gesprek dan wanneer de auto echt nog verkocht moet worden om dat zo maar te zeggen.

Ik ben erg benieuwd hoe je ervaring is! Hopelijk veel plezier, wanneer ga je op pad?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Beosoft schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Als je em zakelijk koopt, neem ik aan dat je de kWh's ook zakelijk afrekent?
In dat geval zou ik een laadpaal met een laadpas kopen en een backend koppeling.
Daar wordt alles in beheerd en zo kan je jezelf mooi elke maand een factuur sturen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• 4v4t4r
dit is dan ook wel weer een leuke gadget :) (heb geen apple watch, geen android watch, heb er dus niets aan.. maar wel leuk :)

YouTube: How I Control my Tesla with an Apple Watch

Zou zoiets mogelijk zijn met de P2/P8 ?

[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 17-08-2020 12:13 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

In dat geval zou ik een laadpaal met een laadpas kopen en een backend koppeling.
Daar wordt alles in beheerd en zo kan je jezelf mooi elke maand een factuur sturen.
Volgens mij is dit enigzins offtopic... maar het zelf doen niet is ook geen hogere wiskunde (helemaal voor een tweaker ;-)).

- Of je hebt een KWH-meter apart in de meterkast voor de laadpaal
- Of in mijn geval een laadpaal van Alfen waar ik zonder abokosten gewoon op kan inloggen en een excelsheetje kan draaien voor de gebruikte stroom. Het doorrekenen naar een bedrag/factuur is dan ook geen werk meer...

(of bedoel je precies hetzelfde met een beheerde backend ;-), want ik zie daar veel varianten waar je dan ook ineens een maandelijks bedrag moet betalen zodra je aan de laadpas wil...)

[ Voor 13% gewijzigd door Crabro op 17-08-2020 12:19 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:33
4v4t4r schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:13:
dit is dan ook wel weer een leuke gadget :) (heb geen apple watch, geen android watch, heb er dus niets aan.. maar wel leuk :)

YouTube: How I Control my Tesla with an Apple Watch

Zou zoiets mogelijk zijn met de P2/P8 ?
Lijkt me dat je gewoon via voice kan doen met "Hey Google" en EV Car interface. En wellicht dat er ook nog wel een app komt idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:32
Inspired schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Lijkt me dat je gewoon via voice kan doen met "Hey Google" en EV Car interface. En wellicht dat er ook nog wel een app komt idd.
Ja omdat je de P2 kan linken met een Google account kan je idd bijvoorbeeld via je home speaker allerlei opdrachten doorgeven voor je auto.

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
BartWNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Ja omdat je de P2 kan linken met een Google account kan je idd bijvoorbeeld via je home speaker allerlei opdrachten doorgeven voor je auto.
Iets wat ik zéker ga proberen :)

• Hansieo
Aii, mijn Polestar komt (denk ik) vóór het einde van het jaar, terwijl ik Januari als eerste datum opkreeg ( en wil ivm model) bij bestellen...

Net in mijn account gekeken, en zie December...

Even afwachten maar... of zou de productielijn nu sneller draaien omdat het personeel ingewerkt raakt??

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 17-08-2020 14:43 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• 4v4t4r
Hansieo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:42:
Aii, mijn Polestar komt (denk ik) vóór het einde van het jaar, terwijl ik Januari als eerste datum opkreeg ( en wil ivm model) bij bestellen...

Even afwachten maar... of zou de productielijn nu sneller draaien omdat het personeel ingewerkt raakt??
Misschien heeft de boot wind mee ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:13:
Mijn indruk is dat de service bij de dealer de afgelopen jaren sowieso enorm is terug gelopen. Ik heb Volkswagen, BMW en Mercedes gereden, en nergens word je tegenwoordig meer met de rode loper onthaald.
Als Tesla rijder verlang ik al terug naar slechts 10% van de service die Volvo leverde!

Als ik met de Tesla een lekke band krijg, moet je maar zien of je snel geholpen wordt. Lees op facebook Model 3 groep een verhaal dat iemand maandag pas werd geholpen. Lekker band op zaterdag, maar omdat hij niet onderweg was, was het geen spoed.

Bij Volvo stond er binnen 30 minuten een dealer met reservewiel voor mijn neus. Later die middag kon ik mijn eigen velg en gerepareerde band ophalen bij die dealer.

Er zijn altijd verbeteringen, of prutsende monteurs. Maar over het algemeen staat Volvo nog steeds erg hoog bij mij in het vaandel.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Ik heb zef zowel de kWh meter als een laadpas.
Laadpas omdat het allemaal automatisch gaat op de achtergrond en kWh meter voor de leuk.

Voor enkel een MID gekeurde kWh meter, kun je ook hier eens een kijkje nemen:
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Werkt via WiFi, allemaal in een App, super simpel!

• Spanky79
Dank, zal eens even doorheen lezen.

Ik krijg een evbox of newmotion inclusief abo mbt terugbetaling. Dat komt mooi uit want ik maak meer stroom dan ik verbruik per jaar. Daar maak ik nog mooi een paar honderd euro winst op dus. Ik saldeer mijn panels en krijg van de lm wel gewoon 19 cent oid ipv de 5 die ik nu krijg voor alles wat meer is dan mijn jaarverbruik.

Met de zonneboer dealtje gemaakt dat hij voor weinig meerkosten het dak dan maar helemaal zou vol leggen met panelen. Komt nu mooi uit. Terugverdientijd gaat van 5 naar 4 jaar.

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Ik krijg een evbox of newmotion inclusief abo mbt terugbetaling. Dat komt mooi uit want ik maak meer stroom dan ik verbruik per jaar. Daar maak ik nog mooi een paar honderd euro winst op dus. Ik saldeer mijn panels en krijg van de lm wel gewoon 19 cent oid ipv de 5 die ik nu krijg voor alles wat meer is dan mijn jaarverbruik.

Met de zonneboer dealtje gemaakt dat hij voor weinig meerkosten het dak dan maar helemaal zou vol leggen met panelen. Komt nu mooi uit. Terugverdientijd gaat van 5 naar 4 jaar.
Dat is wel heel fijn! Wij produceren ongeveer wat wij verbruiken, maar dat is niet veel er overheen. Toch fijn om dan ook echt groene stroom in je auto te kunnen tanken toch?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, op de valreep nog een testrit voor morgen kunnen boeken met de P2. Ben erg benieuwd.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Spanky79 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Die EV box heeft een dashboard waar je zelf je kWh prijs mag bepalen met een max van 24ct. Dat is dus het bedrag dat de LM aan jouw gaat betalen voor het thuisladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q460Cyr5-lzCarU8Zp1BRrwzyo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sQLhEXw9Zn5PBKix1cvl6Aq5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JackBol op 17-08-2020 19:04 ]

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Dat is wel heel fijn! Wij produceren ongeveer wat wij verbruiken, maar dat is niet veel er overheen. Toch fijn om dan ook echt groene stroom in je auto te kunnen tanken toch?
Jazeker. De panelenboer zei dat hij nog van wat pendelen af wilde van dit type. Dus ik gaf aan dat ik weinig zou krijgen voor die stroom, dus hij heeft ze me voor minder gegeven. Beetje mazzel, waren precies het aantal dat hij nog had liggen, dus zijn voorraad op, ik blij.

Zeg had ik natuurlijk wel bedacht dat met een mooie prijs en eventueel ooit een ev dit interessant zou zijn. En inderdaad ook nog eens echte groene stroom.

• Spanky79
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Die EV box heeft een dashboard waar je zelf je kWh prijs mag bepalen met een max van 24ct. Dat is dus het bedrag dat de LM aan jouw gaat betalen voor het thuisladen.

[Afbeelding]
Netjes. Ik zal wel zien wat ik krijg. Zal ook braaf de echte prijs die ik betaal invullen, misschien kan ik nog wat leveringskosten opvoeren 😋.

Wordt de auto dan toch net weer een tikkie goedkoper van. Want ondanks de wat lagere bijtelling vind ik het toch niet heel erg goedkoop allemaal. Maar misschien ben ik dan een vrek.

• BlakHawk
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

[Afbeelding]
Bij tnm maximaal 30 cent.

• BlakHawk
Spanky79 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

Netjes. Ik zal wel zien wat ik krijg. Zal ook braaf de echte prijs die ik betaal invullen, misschien kan ik nog wat leveringskosten opvoeren 😋.

Wordt de auto dan toch net weer een tikkie goedkoper van. Want ondanks de wat lagere bijtelling vind ik het toch niet heel erg goedkoop allemaal. Maar misschien ben ik dan een vrek.
Ik heb 30 cent opgevoerd.
Heb de laadpaal zelf gekocht, zodra die is terugverdiend, kan de prijs omlaag

• Spanky79
BlakHawk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb 30 cent opgevoerd.
Heb de laadpaal zelf gekocht, zodra die is terugverdiend, kan de prijs omlaag
Bij mij is het een stukje eigen bijdrage, dus eigenlijk zou ik ook gewoon de Max moeten claimen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb em ook gewoon op maximaal. Ik ga niet roomser dan de paus wezen.

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Hansieo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:42:

Same here. Laat die leaserijders maar wachten tot januari :P . Scheelt weer mooi een stukje vermogensrendementsheffing volgende jaar.

• BlakHawk
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:24:
Ik heb em ook gewoon op maximaal. Ik ga niet roomser dan de paus wezen.
Daarbij komt:

- de werkgever wilde niet de koste van een laadpaal erbij
- zonder mijn paal betaalt hij bij een openbare laadpaal 34 cent per kWh
- bij mij 30 cent.

Dit is een ouderwetse win/win situatie

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:39:
[...]

Daarbij komt:

- de werkgever wilde niet de koste van een laadpaal erbij
- zonder mijn paal betaalt hij bij een openbare laadpaal 34 cent per kWh
- bij mij 30 cent.

Dit is een ouderwetse win/win situatie
Behalve dat die 34 cent, maar 28 cent ex btw is en je thuis stroom 30 cent zonder btw is, dus voor je werkgever duurder.

• BlakHawk
Z___Z schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Behalve dat die 34 cent, maar 28 cent ex btw is en je thuis stroom 30 cent zonder btw is, dus voor je werkgever duurder.
Nee, zowel de 34 cent openbaar, als de 30 cent bij mij thuis zijn inclusief BTW.

• BlakHawk
BlakHawk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:45:
[...]

Nee, zowel de 34 cent openbaar, als de 30 cent bij mij thuis zijn inclusief BTW.
Huh, laatste factuur staat idd ex btw.

Nou ja, dan is het voordeel van starttarief nog over a €7,50 per maand.
Als ik openbaar laad heb ik per sessie 35 cent starttarief (€7,50 max).

Thuis niet.

Met 2 cent verlies op het tarief per kWh moet ik per maand 375kWh of meer laden, om voor een verlies te zorgen bij de werkgever.

Blijf ik onder de 375 kWh per maand, dan is het voordeliger voor de werkgever.

Ik beaal daarnaast natuurlijk ook nog €5 per maand voor het abbo.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BlakHawk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:45:
[...]

Ah okay dan hebben we het over hetzelfde. Die 14ct waar ik over praat is ex btw.

• JohnDoe77
Is dit nog steedshet P2/P8 forum? Ik zie tussen de laadpalen de auto’s niet meer 8)

• Mga1600
  • Laatst online: 18:21
JohnDoe77 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:29:
[...]

Welke informatie mis je dat niet in het filmpje zit dan? Ik begrijp wel dat als men het personeel nog niet kan trainen, je niet alle details nog kunt onthullen. Daarbij; als de auto de weg op gaat wil je marketing technisch zoveel mogelijk spotlight pakken. Dat lukt niet alles alles al weggegeven is. :+
Als dat laatste waar zou zijn hadden ze niet dat evenement moeten organiseren waarbij er juist uitgebreid op de details van de auto, het laden, het gebruik van Google etc. zou worden ingegaan. Dat evenement ging helaas niet door, maar dan hadden ze die informatie toch op
andere wijze kunnen geven? .
.
Deze auto is een privé aankoop waar ik met alle toeters en bellen globaal 70 mille voor neerleg. Dan mag ik ook wel enige aandacht en vooral enthousiasme van de zijde van VNL verwachten? En gewoon een antwoord krijgen op een mail die ik ze stuurde? Is dat teveel gevraagd?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Als dat laatste waar zou zijn hadden ze niet dat evenement moeten organiseren waarbij er juist uitgebreid op de details van de auto, het laden, het gebruik van Google etc. zou worden ingegaan. Dat evenement ging helaas niet door, maar dan hadden ze die informatie toch op
.
Deze auto is een privé aankoop waar ik met alle toeters en bellen globaal 70 mille voor neerleg. Dan mag ik ook wel enige aandacht en vooral enthousiasme van de zijde van VNL verwachten? En gewoon een antwoord krijgen op een mail die ik ze stuurde? Is dat teveel gevraagd?
Ik ben het volledig met je eens. Ik zou niet eens onderscheid willen maken tussen prive of lease .. per saldo betaal ik (als leaserijder) er over de looptijd ook genoeg geld voor.. En als ze maar communiceren met een foto oid - " kijk jongens, de fabriek is er klaar voor - in Sept gaan we beginnen" Het is zo simpel om een niets zeggend nieuwbriefje te maken waar je 90% van de mensen mee engaged kan houden. Als ze dan ook nog zorgen dat er netjes word gereageerd op je emails ben je er wel imo

Zeekr 7x Privilege AWD

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:24
Mga1600 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

.
Je krijgt toch ook iets wat die 70k waard is ? Wellicht als je 75k betaald kan je iets extra’s verwachten.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:13
Hier een P2 review van TechCrunch:
https://techcrunch.com/20...1quEFwVIsrLANIn4H9GZZLIyT
Blijkbaar een raak stukje want van de 9 reacties (reacties op reacties niet geteld) zijn er 5 afkomstig van Tesla fanboys....Die (in één van de reacties) zelfs Tesla-haters verwijten bij Tesla publicaties te gaan haten terwijl ze geen interesse in een Tesla hebben.
Ik kan er alleen maar van vinden dat Polestar blijkbaar een goed product heeft neergezet.

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Ik ben het volledig met je eens. Ik zou niet eens onderscheid willen maken tussen prive of lease .. per saldo betaal ik (als leaserijder) er over de looptijd ook genoeg geld voor.. En als ze maar communiceren met een foto oid - " kijk jongens, de fabriek is er klaar voor - in Sept gaan we beginnen" Het is zo simpel om een niets zeggend nieuwbriefje te maken waar je 90% van de mensen mee engaged kan houden. Als ze dan ook nog zorgen dat er netjes word gereageerd op je emails ben je er wel imo
Meld je ongenoegen bij Volvo zou ik zeggen! Ik zou ook graag veel info krijgen, maar weet op basis van de gemaakte filmpjes precies wat ik gekocht heb en vind dat ze daar niet veel meer aan toe kunnen voegen totdat de eerste echt rijden. Maar dat is mijn gevoel!

• JohnDoe77
kdeboois schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:46:
[...]

Je krijgt toch ook iets wat die 70k waard is ? Wellicht als je 75k betaald kan je iets extra’s verwachten.
Helemaal eens! Ze hebben een aantal prima filmpjes gemaakt met genoeg details om een goede indruk te krijgen. De rest komt vast als de auto er is (reviews, testritten, etc.). Ik denk ook niet dat er op het geannuleerde event van maart zoveel nieuws zou zijn gekomen, niet als je de presentatie daarvan ziet (@Mga1600 ook deze PowerPoint is gedeeld). Als je een nieuw model van een merk koopt, krijg je vaak niet veel meer dan dat hoor! Vandaar ook mijn vraag; wat missen jullie dan zo wat andere merken wel doen? :?

Dat staat natuurlijk geheel naast het feit dat als je een vraag stelt, je ook antwoord dient te krijgen. Daar zou ik persoonlijk dan eens achteraan gaan bellen en mijn teleurstelling kenbaar maken!

[ Voor 12% gewijzigd door JohnDoe77 op 18-08-2020 09:10 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:45
PvS_68 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:49:
Hier een P2 review van TechCrunch:
https://techcrunch.com/20...1quEFwVIsrLANIn4H9GZZLIyT
Blijkbaar een raak stukje want van de 9 reacties (reacties op reacties niet geteld) zijn er 5 afkomstig van Tesla fanboys....Die (in één van de reacties) zelfs Tesla-haters verwijten bij Tesla publicaties te gaan haten terwijl ze geen interesse in een Tesla hebben.
Ik kan er alleen maar van vinden dat Polestar blijkbaar een goed product heeft neergezet.
Ach ja, comments op het internet :) In reviews wordt vaak het Tesla Supercharger netwerk aangehaald als een reden om een Model 3 boven een P2 te kiezen. Volgens mij (maar daar ga ik over een paar maanden vanzelf achter komen) is dat in ons kleine landje helemaal niet zo relevant, en zeker niet als je een eigen oprit hebt met laadpaal. Ik weet niet hoe het zit met de dekking van andere aanbieders in de VS, misschien dat het daar wel meer van toepassing is.

In de VS kan je de P2 daarnaast geloof ik ook niet servicen bij Volvo dealers, de auto moet op een trailer naar een service point gebracht worden (waar je geloof ik voor moet betalen als die verder dan 150 mijl verwijderd is). Al met al is het toch vooral een auto voor de Europese markt voor mijn gevoel (wat ik helemaal geen probleem vind).

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Meld je ongenoegen bij Volvo zou ik zeggen! Ik zou ook graag veel info krijgen, maar weet op basis van de gemaakte filmpjes precies wat ik gekocht heb en vind dat ze daar niet veel meer aan toe kunnen voegen totdat de eerste echt rijden. Maar dat is mijn gevoel!
Hoor je mij klagen dat ik niet weet wat ik heb gekocht? Ik heb het over engagement. Ik heb het over dat het 2020 is - en communicatie tegenwoordig zo belangrijk is. Mijn opmerking heeft niets te maken over de bouw(kwaliteit) van de auto, maar meer over de eventuele progressie van wat er allemaal gebeurd.

Net als bij mn nieuwbouw woning - waar ik netjes elke paar weken een update krijg, wat foto's en wat er op de planning staat voor de komende periode. Geeft mij het gevoel dat alles loopt zoals het moet lopen (of niet, maar dan communiceren ze) Ik hoef niet te wachten tot december en dan ineens te horen - oh btw.. het gaat niet lukken..

Veel mensen hebben in januari een auto gekocht met de wetenschap dat er pas vanaf september word gefabriceerd - dus je zou kunnen zeggen, het is augustus - wat zeur je nou? Valide punt wellicht. Ik denk dat je echter met een kleine beperkte moeite met een simpel nieuwsbriefje oid je klanten wat info kan geven. Dat geeft een veel beter gevoel van service waar toch al zoveel over is te doen "Polestar reageert niet of nauwelijks", "Ik zit al weken te wachten op een reactie van Volvo" lees ik hier toch frequent. Ik neem aan (ja gevaarlijk) dat dit ook best wat belletjes/emails hun kant op voorkomt als je iets van een FAQ online hebt staan.. maar goed - my 2 cents :)

Nogmaals - ik zie het in december wel, ik zou het alleen zelf onwijs leuk vinden als ik over 4 weken een foto ofzo krijg van de fabriek met de eerste P8 erop.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Mga1600
  • Laatst online: 18:21
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Dat ongenoegen heb ik in Beesd gemeld maar daar werd. totaal niet op gereageerd.
Mijn dealer kreeg een kopie en verzuchtte ‘ik weet ook niet wat er in Beesd aan de hand is....’

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Spanky79
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

Hoor je mij klagen dat ik niet weet wat ik heb gekocht? Ik heb het over engagement. Ik heb het over dat het 2020 is - en communicatie tegenwoordig zo belangrijk is. Mijn opmerking heeft niets te maken over de bouw(kwaliteit) van de auto, maar meer over de eventuele progressie van wat er allemaal gebeurd.

Net als bij mn nieuwbouw woning - waar ik netjes elke paar weken een update krijg, wat foto's en wat er op de planning staat voor de komende periode. Geeft mij het gevoel dat alles loopt zoals het moet lopen (of niet, maar dan communiceren ze) Ik hoef niet te wachten tot december en dan ineens te horen - oh btw.. het gaat niet lukken..

Veel mensen hebben in januari een auto gekocht met de wetenschap dat er pas vanaf september word gefabriceerd - dus je zou kunnen zeggen, het is augustus - wat zeur je nou? Valide punt wellicht. Ik denk dat je echter met een kleine beperkte moeite met een simpel nieuwsbriefje oid je klanten wat info kan geven. Dat geeft een veel beter gevoel van service waar toch al zoveel over is te doen "Polestar reageert niet of nauwelijks", "Ik zit al weken te wachten op een reactie van Volvo" lees ik hier toch frequent. Ik neem aan (ja gevaarlijk) dat dit ook best wat belletjes/emails hun kant op voorkomt als je iets van een FAQ online hebt staan.. maar goed - my 2 cents :)

Nogmaals - ik zie het in december wel, ik zou het alleen zelf onwijs leuk vinden als ik over 4 weken een foto ofzo krijg van de fabriek met de eerste P8 erop.
Vind ik ook. Een beetje ‘management of expectation ‘ mag wel plaatsvinden. Lopen ze op schema voor start productie? Wellicht nog een paar leuke stukjes over het Google systeem in de auto?

Het hoeft echt niet elke week, maar als je een auto van 70k€ in bestelling hebt staan wil je toch graag weten hoe het daarmee gaat. In een tijd waarin je je bestelde pakketje elke seconde van de reis kunt volgen is dit wel een heel andere manier van informatie verschaffen.

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Tja, die communicatie, het is trekken en sleuren om iets van info te bemachtigen, dat is zeker waar.

Het zorgt er alleen maar voor dat onze hoge verwachtingen van de wagen nog hoger worden

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
ach-jee schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Ach ja, comments op het internet :) In reviews wordt vaak het Tesla Supercharger netwerk aangehaald als een reden om een Model 3 boven een P2 te kiezen. Volgens mij (maar daar ga ik over een paar maanden vanzelf achter komen) is dat in ons kleine landje helemaal niet zo relevant, en zeker niet als je een eigen oprit hebt met laadpaal. Ik weet niet hoe het zit met de dekking van andere aanbieders in de VS, misschien dat het daar wel meer van toepassing is.
In Nederland is het idd niet zo relevant. Als je niet meer dan 250km op een dag rijdt dan is thuisladen het enige wat je doet.
Alleen op vakantie is het een voordeel, maar ik verwacht dat dat in de komende jaren wel door andere aanbieders langzaam wordt ingelopen. Deze leaseperiode is het nog een voordeel, daarna denk ik niet echt meer ;)

• Spanky79
Smobbo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

In Nederland is het idd niet zo relevant. Als je niet meer dan 250km op een dag rijdt dan is thuisladen het enige wat je doet.
Alleen op vakantie is het een voordeel, maar ik verwacht dat dat in de komende jaren wel door andere aanbieders langzaam wordt ingelopen. Deze leaseperiode is het nog een voordeel, daarna denk ik niet echt meer ;)
Als range voor jou een issue is, en zeker als je vaak in landen Komt waar het laadnrtwerk niet goed ontwikkeld is, is Tesla zeker in het voordeel.

Voor Nederland inderdaad ander verhaal. Alhoewel ook hier de superchargers bij van der valk een gouden greep zijn voor beide partijen.

• 4v4t4r
Spanky79 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Als range voor jou een issue is, en zeker als je vaak in landen Komt waar het laadnrtwerk niet goed ontwikkeld is, is Tesla zeker in het voordeel.

Voor Nederland inderdaad ander verhaal. Alhoewel ook hier de superchargers bij van der valk een gouden greep zijn voor beide partijen.
Als Tesla nou gewoon 25% van hun capaciteit per supercharger locatie open zet ;) (not gonna happen :( )

Zeekr 7x Privilege AWD

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Als Tesla nou gewoon 25% van hun capaciteit per supercharger locatie open zet ;) (not gonna happen :( )
Zonder weer een zij discussie te starten, maar dat wil tesla dus wel doen. Als de andere partij dan bijdraagt aan de ontwikkeling van het netwerk volgens mij.

• Spanky79
Smobbo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Zonder weer een zij discussie te starten, maar dat wil tesla dus wel doen. Als de andere partij dan bijdraagt aan de ontwikkeling van het netwerk volgens mij.
Past ook helemaal bij de manier van ontwikkeling van de EV markt volgens tesla.

Ze delen ook bepaalde patenten. Gratis.

• Beosoft
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Laatst ergens wat gelezen dat dit waarschijnlijk wel gaat gebeuren. Nieuw verdien model voor Tesla.

Volvo XC 40 P8

• 4v4t4r
Beosoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Laatst ergens wat gelezen dat dit waarschijnlijk wel gaat gebeuren. Nieuw verdien model voor Tesla.
I stand corrected ! :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
Voor diegene die hun Polestar in Nederland kopen en zelf moeten verzekeren, er is een issue met het certificeren van het alarm... ik heb dit bericht van Polestar gekregen:
Heel veel meer dan vanmiddag aan de telefoon kunnen we je helaas niet vertellen. Ons alarm bevat in principe alle componenten om als een Klasse 3-alarm te gelden, maar helaas is het door een recente maatregel van lokale instanties momenteel niet gecertificeerd - wat voor jou verzekeringstechnisch uiteraard bijzonder onhandig is.

We hadden het zelf ook niet verwacht, en we hebben er dus niet direct een oplossing op. Er wordt momenteel hard gewerkt om een oplossing te vinden, ook voor jouw auto, maar op dit moment kunnen we je die nog niet bieden.
Ik heb gevraagd of het sec een certificeringsprobleem is wat eventueel op te lossen is door bij een bedrijf langs te gaan en op te lossen, maar daar geven ze geen duidelijkheid over. Iemand meer kennis van dit soort issues? Want mijn verzekeraar eist een SCM-3 gecertificeerd alarm (en ik gok alle in deze prijsklasse). En om zelf geld uit te gaan geven aan een alarm terwijl dit op termijn waarschijnlijk gewoon opgelost wordt is een beetje jammer geld...

• De fiscalist
  • Laatst online: 19:15
Ik heb in het verleden eigenlijk al mijn polissen gekregen op een af fabriek systeem dat vergelijkbaar is met een SCM gecertificeerd systeem. Dat mag geen probleem zijn zolang er maar een alarm systeem af fabriek is met een hellingshoek detector. In veel verzekeringsvoorwaarden is dat al standaard opgenomen. Ik laat het altijd nog eens expliciet bevestigen (liefst met een aantekening op de polis zelf).

Je kunt dit gewoon met je (virtuele) tussenpersoon regelen.

Als je een nieuwe auto in Belgie of Duitsland koopt, zit er ook geen scm op. Dit is een typisch Nederlands fenomeen wat verder nergens bekend is.

[ Voor 14% gewijzigd door De fiscalist op 18-08-2020 12:18 ]

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Wel kan ik me moeilijk voorstellen dat je met een altijd geconnecteerde auto veel kan aanvangen buiten een joyride. Hoe zou dat bij Tesla zijn? Worden die gestolen?

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29
Poleposition schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:39:
Wel kan ik me moeilijk voorstellen dat je met een altijd geconnecteerde auto veel kan aanvangen buiten een joyride. Hoe zou dat bij Tesla zijn? Worden die gestolen?
Heeft het stelen van een Tesla nut? Ze hebben een alarm wat best veel aandacht trekt, onderdelen worden tweede hands vermoedelijk niet veel verkocht (ik denk dat vrijwel alle eigenaren onderhoud bij Tesla laten doen ivm garantie e.d.). Tesla kan de auto op afstand controleren en vermoedelijk ook wel deactiveren.

Vraag het mij dus oprecht af.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:33
Poleposition schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:39:
In 2019 is er geen enkele gestolen in Nederland.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37
Net de dealer eens gevraagd of hij wellicht meer nieuws had mbt de levering van de P8. Deze staat voor de week van 22 dec, maar hoorde dat de auto half November in elkaar gezet gaat worden en hij verwacht deze eind Nov/begin Dec te kunnen leveren :)

Had nog gevraagd of hij nog interessant nieuws had..maar blijkbaar niet.. Wellicht dat er volgende maand meer (publiekelijk) beschikbaar komt

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Dat ongenoegen heb ik in Beesd gemeld maar daar werd. totaal niet op gereageerd.
Mijn dealer kreeg een kopie en verzuchtte ‘ik weet ook niet wat er in Beesd aan de hand is....’
Dat vind ik dan wel echt een serieus slechte zaak! Communicatie is inderdaad erg belangrijk, al sturen ze maar iets terug waarmee ze jouw bericht erkennen!

• S_Chief
  • Niet online
Welke Tweaker ben ik net tegengekomen in z'n rode V40? :+ Was zelf met de P2.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2020 13:41 ]

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

Ik zeg ook niet dat jij klaagt dat je niet weet wat je gekocht hebt. Ik zeg dat op basis van de filmpjes van Volvo ik precies weet wat ik gekocht heb in dat voor mij prima is. Meer is altijd welkom, daarom zitten wij hier op het forum. Dat zegt al veel over hoe wij er mee bezig zijn en voorpret zoeken, maar de andere ruim 1.250 gebruikers zijn blijkbaar minder actief. Ieder zijn ding. En ik zeg ook nergens iets over de bouwkwaliteit toch? Daarvan denk ik dat wij allemaal geen enkele twijfel zullen hebben.

Het proces rond je woning begrijp ik wel; die doen ook kijk dagen, je moet kunnen inmeten, je betaalt per bouwfase, etc. Heel ander proces lijkt mij. Ik heb een BMW 330e gekocht zonder dat er ook maar een brochure was (eerste levering voor NL eind 2015). Alleen wat informatie van de dealer en een filmpje op de BMW site. Ik denk dat we op het forum hier allemaal graag meer zouden zien, maar mijn punt is dat dit Voor zover mijn informatie rijkt niet heel gebruikelijk is in de branche. Maar mijn ervaring beperkt zich tot Toyota, VW, Audi, Alfa Mercedes, BMW en Volvo. Welke merken doen dit zo heel anders dan? :?

• JohnDoe77
TheRebell schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:05:
Net de dealer eens gevraagd of hij wellicht meer nieuws had mbt de levering van de P8. Deze staat voor de week van 22 dec, maar hoorde dat de auto half November in elkaar gezet gaat worden en hij verwacht deze eind Nov/begin Dec te kunnen leveren :)

Had nog gevraagd of hij nog interessant nieuws had..maar blijkbaar niet.. Wellicht dat er volgende maand meer (publiekelijk) beschikbaar komt
Zelfde nieuws van mijn dealer dus. Ik meen dat zij ook in september pas de sales trainingen zullen krijgen.

• JohnDoe77
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41:
Welke Tweaker ben ik net tegengekomen in z'n rode V40? :+ Was zelf met de P2.
En waarom denk je dat het een Tweaker was? :D

• S_Chief
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

En waarom denk je dat het een Tweaker was? :D
Z'n bijrijder (vriendin?) zat enthousiast foto's te maken. :+ Vaak weten geïnteresseerden toch Tweakers te vinden voor verdere discussie, ook al hebben ze niets met tech. Zie je ook in andere autotopics.

• Spanky79
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Z'n bijrijder (vriendin?) zat enthousiast foto's te maken. :+ Vaak weten geïnteresseerden toch Tweakers te vinden voor verdere discussie, ook al hebben ze niets met tech. Zie je ook in andere autotopics.
Auto’s worden toch steeds meer computers, of zelfs AI op wielen...

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
Beosoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Not gonna happen.
Anders moet je ineens je bron delen ;)

• Rahza92
  • Laatst online: 10-08-2022
bottom line schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Not gonna happen.
Anders moet je ineens je bron delen ;)
Elon Musk stond er in 2018 overigens niet negatief tegenover, zolang andere fabrikanten maar naar rato betalen.

https://www.rtlnieuws.nl/...-europa-snellaadrevolutie
https://www.cnet.com/road...pen-supercharger-network/

Ook staat hij ervoor open om de concurrentie te voorzien van software en onderdelen.
https://www.teslarati.com...s-invitation-legacy-auto/

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
Rahza92 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Elon Musk stond er in 2018 overigens niet negatief tegenover, zolang andere fabrikanten maar naar rato betalen.

https://www.rtlnieuws.nl/...-europa-snellaadrevolutie
https://www.cnet.com/road...pen-supercharger-network/

Ook staat hij ervoor open om de concurrentie te voorzien van software en onderdelen.
https://www.teslarati.com...s-invitation-legacy-auto/
**2018**
Zegt al genoeg niet? ;)

Als andere autofabrikanten meebetalen / meewerken. Maar zoiets gaat momenteel niet gebeuren, dus het supercharging netwerk gaat echt niet voor andere merken, ook niet als de bestuurder apart betaald - hiervoor alleen al zou Tesla een enorme investering moeten doen zodat dit zou lukken, open gezet worden.

• Hansieo
Lexieee68 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

Same here. Laat die leaserijders maar wachten tot januari :P . Scheelt weer mooi een stukje vermogensrendementsheffing volgende jaar.
yep, daarom DIT jaar betalen VOLGEND jaar leveren/kenteken zetten...

en dan is het wat mij betreft best dat een lease/ mijn slot pakt om nog DIT jaar zijn auto op kenteken te hebben zo ben ik dan óók wel... O-)

• Rahza92
bottom line schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

**2018**
Zegt al genoeg niet? ;)

Als andere autofabrikanten meebetalen / meewerken. Maar zoiets gaat momenteel niet gebeuren, dus het supercharging netwerk gaat echt niet voor andere merken, ook niet als de bestuurder apart betaald - hiervoor alleen al zou Tesla een enorme investering moeten doen zodat dit zou lukken, open gezet worden.
Je vult het nu zelf in. Ik wijs je alleen op informatie die beschikbaar is, zonder verdere invulling of waardeoordeel. Wij hebben allebei geen glazen bol en zitten niet in de boardroom bij Tesla, dus de tijd zal het leren.

PS. De laatste link is overigens van 2020. Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat de visie van Elon op concurrentie sinds 2018 niet echt is veranderd.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:13
Rahza92 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Je vult het nu zelf in. Ik wijs je alleen op informatie die beschikbaar is, zonder verdere invulling of waardeoordeel. Wij hebben allebei geen glazen bol en zitten niet in de boardroom bij Tesla, dus de tijd zal het leren.

PS. De laatste link is overigens van 2020. Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat de visie van Elon op concurrentie sinds 2018 niet echt is veranderd.
Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of dit niet enkel is om er als Tesla goed op te staan (window dressing). Er is nl. nergens bekend of Tesla ook een acceptabele prijs vraagt. Tevens is maar de vraag of het zin heeft/mogelijk is om Tesla software te gebruiken zonder de bijbehorende hardware. Motormanagement, battery-management en autonomous drive zijn componenten waarvan je volgens mij de software niet zomaar van de hardware kan ontkoppelen.

• Rahza92
PvS_68 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of dit niet enkel is om er als Tesla goed op te staan (window dressing). Er is nl. nergens bekend of Tesla ook een acceptabele prijs vraagt. Tevens is maar de vraag of het zin heeft/mogelijk is om Tesla software te gebruiken zonder de bijbehorende hardware. Motormanagement, battery-management en autonomous drive zijn componenten waarvan je volgens mij de software niet zomaar van de hardware kan ontkoppelen.
Nope. Beste man/vrouw vroeg om bronnen en ik gaf bronnen. Ik heb een P2 besteld en heb verder niks met Tesla.

Of bedoel je dat het window dressing van Tesla is? Dat zou zeker kunnen. Past wel bij het imago van “wereldverbeteraar”.

[ Voor 8% gewijzigd door Rahza92 op 18-08-2020 17:16 ]

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbGZAiZWpASNOAXXkO4Uijq6F9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CLrhX1odCIdgHml2bwDpzxNn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pACPu0LLWMrM8v-4wWqQb5l9CaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WdiFOiv1teQ4oMXlqD86iQzx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-RRCZg9pfs6kkmXd9I-_-ZBE_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEtHi1Zn58TtkxS10HCLONVS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xNJuTWtSe0h5mHlzrCrTnBQcEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5w7v6Cn7wLXjqpvkgpiktLdL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbG3OU7O2mvWnBuiIfew5HLYlDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y4tqr6QQoKs4CBg9xWSc9ut7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCNEVz4p_Zmkt3iWzT-C5iinDHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7f8Yc2QFtKfAwsIJHw0Qbhz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlvKbEiX_OGza2L-toYXO9n64yo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O9SvBKo9eyzCbUlwZUBUOjjd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KXfhFGNvPbxryxmqUM89wk-hgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ynAHWS3REyfB8x4ElhLmQJo3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3YvNR45kQfUQ9HSLK90CuZfONk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2MY7gx8NAZAicP0S5fapUotU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5fZY3L-WV-XrkU0CYlGvOdwrwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1nFB5Li5uw24ejsYiQZnVl2n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oT9lh36ICG3aAa2YU57T30BfAfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E6JgMpsD4MUeRauMBgrmKbEW.jpg?f=user_large

Nog wat foto's voor de liefhebbers. Ik had de Moon zonder PP mee.

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Kreeg van m’n dealer te horen dat afsluitbaar dashboardvak en opbergvak onder de bestuurderszetel geschrapt worden van de bestellijst van de P8

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Beosoft
Pure8 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:36:
Kreeg van m’n dealer te horen dat afsluitbaar dashboardvak en opbergvak onder de bestuurderszetel geschrapt worden van de bestellijst van de P8
Gelukkig dat en geen andere dingen, had ze nml niet op mijn lijstje staan _/-\o_

Volvo XC 40 P8

• Pure8
Is Apple CarPlay aanwezig op de P8 my21?
Ik las dat dit maar pas vanaf my22 zou aanwezig zijn.

• Beosoft
Pure8 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:57:
Hoe relevant is dit als je een Google auto gaat rijden? Just asking :P

Volvo XC 40 P8

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:45
Pure8 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:57:
Ik las dat dit maar pas vanaf my22 zou aanwezig zijn.
In de P2 wordt dit een OTA update ergens in 2021, ik neem aan voor de P8 dan ook.

• 4v4t4r
Zat opbergvak onder de bestuurderszetel niet in versatility pakket ook?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Pure8
Inderdaad! Had deze optie besteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Pure8 op 18-08-2020 19:33 ]

• JohnDoe77
Ah dus daarna dan niet meer bestelbaar of betekent dit ook iets voor de auto’s die hier door een aantal al in bestelling zijn?

• JohnDoe77
Prachtige kleur ook de moon! Alleen het interieur vind ik donker toch net wat fraaier. Hoe was je ervaring?

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb die ook besteld, volgens offerte;

041 Veiligheidsnet in bagageruimte
346 Boodschappentashouder in bagagecompartiment
390 Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
1090 Opbergruimte onder de bestuurderstoel

En als je hem nu op de site zoekt;

Dit pakket bevat:

041 Veiligheidsnet in bagageruimte
346 Boodschappentashouder in bagagecompartiment
390 Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter

Ik kan over het dashboardkastje alleen terugvinden dat deze gekoeld is, niets over afsluitbaar. Ben benieuwd hoe dan nu de auto geleverd gaat worden? ;)

• Pure8
Ah dus daarna dan niet meer bestelbaar of betekent dit ook iets voor de auto’s die hier door een aantal al in bestelling zijn?
Ik vermoed dat deze zaken in geen enkele P8 zullen aanwezig zijn.

• Beosoft
Pure8 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Ik vermoed dat deze zaken in geen enkele P8 zullen aanwezig zijn.
Same here :X

Volvo XC 40 P8

• Pure8
Ik kan over het dashboardkastje alleen terugvinden dat deze gekoeld is, niets over afsluitbaar. Ben benieuwd hoe dan nu de auto geleverd gaat worden?
Dit was een aparte optie á €30,-

• Cello66
  • Laatst online: 04-01 23:23
Crabro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:13:
Voor diegene die hun Polestar in Nederland kopen en zelf moeten verzekeren, er is een issue met het certificeren van het alarm... ik heb dit bericht van Polestar gekregen:

[...]

Ik heb gevraagd of het sec een certificeringsprobleem is wat eventueel op te lossen is door bij een bedrijf langs te gaan en op te lossen, maar daar geven ze geen duidelijkheid over. Iemand meer kennis van dit soort issues? Want mijn verzekeraar eist een SCM-3 gecertificeerd alarm (en ik gok alle in deze prijsklasse). En om zelf geld uit te gaan geven aan een alarm terwijl dit op termijn waarschijnlijk gewoon opgelost wordt is een beetje jammer geld...
Ik lees net een reactie van de Polestar facebook pagina dat het alarmsysteem kennelijk wel een SCM goedkeuring heeft met goedkeuringsnummer A042002. Op basis daarvan heeft iemand jouw bericht met de directe info van Polestar gedeeld. Heel onduidelijk allemaal. Ga morgen maar eens met mijn verzekering bellen. :?

P2 Launch Edition Void 20”

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:30:
*knip*

Nog wat foto's voor de liefhebbers. Ik had de Moon zonder PP mee.
Ik dacht heel even dat je hem ging ophalen, maar was proefrijden (geen id vanaf wanneer ze in NL uitgeleverd gaan worden..)

Ziet er netjes uit. Op de foto dat je erin zit kon ik voor het eerst zien hoe hoog de tunnel is. Het oogt vrij hoog/fors of lijkt dat maar zo? (Op anders foto’s leek het minder te zijn)
*ahum* misschien komt het door de foto, beetje vertekend dus lijkt misschien ‘extremer’ dan in werkelijkheid

[ Voor 10% gewijzigd door TheRebell op 18-08-2020 20:58 ]

• S_Chief
  • Niet online
@TheRebell Is de groothoeklens. Maar het is inderdaad een vrij forse console. Mijn benen zijn vrij lang maar komen er niet bovenuit.

Je krijgt er wel het idee van dat je echt "in" de auto zit, gecombineerd met de hoge zijlijn.

[ Voor 113% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2020 21:28 ]

• JohnDoe77
Pure8 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:33:
[...]

Dit was een aparte optie á €30,-
Oh die had ik dan toch niet geselecteerd! Wel jammer van het bakje onder de stoel dan, maar de plastic sleutel vind ik een stuk storender. Wat gaan jullie daarmee doen?

• JohnDoe77
TheRebell schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Ik dacht heel even dat je hem ging ophalen, maar was proefrijden (geen id vanaf wanneer ze in NL uitgeleverd gaan worden..)

Ziet er netjes uit. Op de foto dat je erin zit kon ik voor het eerst zien hoe hoog de tunnel is. Het oogt vrij hoog/fors of lijkt dat maar zo? (Op anders foto’s leek het minder te zijn)
*ahum* misschien komt het door de foto, beetje vertekend dus lijkt misschien ‘extremer’ dan in werkelijkheid
In het echt is hij ook best fors. Daardoor is er ook wat minder ruimte voor je rechterbeen; ik had tijdens de proefrit regelmatig de lifehammer die daar zat in mijn kuit 8)7

Het geeft natuurlijk we een vrij sportief gevoel!

• S_Chief
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:53:
[...]
Prachtige kleur ook de moon! Alleen het interieur vind ik donker toch met wat fraaier. Hoe was je ervaring?
Mijn voorkeur gaat juist weer uit naar dit interieur. Heb ook een soortgelijke combinatie in m'n eigen auto. Maar goed, smaken verschillen uiteraard.

Wat mij nu even te binnen schiet:

- In het echt vind ik het model veel mooier dan op de foto's.
- Interieur is naar mijn mening 1000x beter dan dat van een Model 3. Het komt over als een moderne auto en niet als een iPad op wielen.
- Moon is imho de mooiste kleur. De auto die ik mee had was eigenlijk ook de configuratie zoals ik hem zou maken.
- Stoelventilatie +10, alleen jammer dat je dat alleen krijgt als je leder (€ 4500,- dacht ik) neemt.
- Binnen voelt het wat knusser door de hoge zijlijn en lage zijruiten. Het glazen dak maakt dit weer goed. Zonder dat laatste zou het toch aardig claustrofobisch worden.
- Voorruit ligt aardig plat, dat was wel irritant bij de verkeerslichten (m'n passagier op de achterbank kon ze daarentegen prima zien :+ ). Zit zelf met de stoel op de laagste stand.
- Bouwkwaliteit lijkt goed te zijn. Gebruikte materialen zijn wel cf. deze prijsklasse en er is geen gekraak etc. aanwezig. Ik denk dat dit in lijn is met VW of zelfs iets erboven staat.
- Kofferruimte is behoorlijk groot.
- Achterbank is ietwat kort, passagiers kunnen kramp krijgen.
- 0-100 gaat -snel-. Daarboven gaat 'ie ook snel (denk ik :P ).
- Vering is goed afgesteld. Wat aan de stugge kant maar totaal niet oncomfortabel. Het gewicht weten ze goed te verbergen. Ik weet niet wat Öhlins dempers op deze auto te zoeken hebben. :P
- Google is soms wel bar slecht in het verstaan van wat je zegt.. Ik vind dit toch tegenvallen tov mijn eigen auto.
- Stuurassistent is oké. Tijd zonder handen aan het stuur is wel erg kort (maar begrijpelijk). Het systeem neigt wel te veel naar de rechterzijde van de rijbaan. Niet prettig als je links rijdt en een hoop verkeer inhaalt. Zelf meerdere malen het stuur naar links geduwd om een prettigere afstand te behouden.
- Achteruitrijcamera vond ik niet uitstekend wegens beeldkwaliteit en vertekening.
- De sleutel is echt waanzinnig goedkoop.. Gemiste kans.

• Pure8
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:17:
[...]
Wat gaan jullie daarmee doen?
Jullie? Ik ben geen dealer, hoor. Ik heb mij er gewoon eentje gekocht.

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Maar de plastic sleutel vind ik een stuk storender. Wat gaan jullie daarmee doen?
Nou......niks....... 8)7
Misschien een mooi (leren) hoesje opsnorren op Aliexpress O-)

Volvo XC 40 P8

Pagina: 1 ... 51 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.