Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• S2000jan
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:20
Mede-auteurs:
  • JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

• BartWNL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 00:16

BartWNL

De reden dat de Polestar 2 en Volvo XC40 P8 een gedeeld topic hebben komt door het feit dat ze beiden op het zelfde geëlektrificeerde CMA platform staan, beide uitgerust gaan worden met het nieuwe Zenuity ADAS systeem en beide het Android Automotive Entertainment systeem gaan krijgen. Veel features en functionaliteit zullen dus overlappen in beide modellen. Ze zijn beide ontsproten uit het zelfde Volvo Concept 40 uit 2016, waarbij de Concept 40.1 een SUV en de Concept 40.2 een Sedan was. De 40.1 is door ontwikkeld tot de XC40, waarbij de 40.2 is overgenomen door Polestar en is gelanceerd als Polestar 2.

Praten en discussiëren over leveringen kan in het 'grote leveringstopic'

Polestar 2

De Polestar 2 werd officieel voorgesteld op het autosalon van Brussel in Januari 2020.

Pre-orders (€1.000 in BE) waren mogelijk vanaf lente/zomer 2019. Zij die zo'n pre-order genomen hebben, zouden normaal hun wagen als eerste moeten hebben. Momenteel zouden de eerste leveringsmomenten (in BE) - volgens de laatste informatie waarover ik beschik - in Juni/Juli 2020 moeten gebeuren.
De eerste perswagen zou pas in Mei 2020 naar België komen.
Mensen met een pre-order konden een persoonlijke afspraak maken op het autosalon en kregen een boek en draagzak mee van de Polestar 2.

Specificaties Polestar 2:
  • 5 deurs cross-over (iets hoger dan een sedan, lager dan een SUV)
  • 2 electro motoren, eentje per as, 150kW per stuk
  • Totaal vermogen van 408pk (2 x 150kW)
  • Koppel 660Nm
  • Full Android integratie (ook met Google Assistent)
  • 19" 5 V-Spaaks zwarte diamond cut lichtmetalen velgen
  • Interieur 2 keuzes inbegrepen:
  • Charcoal WeaveTech met Black Ash Deco
  • of
  • Slate WeaveTech met Black Ash Deco
  • Inclusief Pilot Pack
  • Inclusief Plus Pack
Basisprijs: (op 1/1/2020)
NL: €59.800
BE: €59.800

Opties:
  • Metaalkleur:+ €1.000 (NL/BE)
  • Performance pack (Öhlins dempers, specifieke 20" 4 Y-spaaks gepolijste gesmede lichtmetalen velgen, grotere Brembo remmen, goudkleurige ventiel dopjes, goudkleurige veiligheidsgordels)
  • Prijs (NL/BE) : +€6.000
  • 20" 4 V-Spaaks zwarte diamond cut lichtmetalen velgen: +€1.000 (NL/BE)
  • Semi-elektrische Trekhaak: +€1.100 (NL/BE)
  • Ventilated nappa leder Barley met reconstructed wood deco: +€4.500 (NL/BE)
Beschikbare kleuren:
  • Void (Zwart), de enige gratis kleur
  • Snow (wit)
  • Magnesium (zilver)
  • Thunder (donkergrijs)
  • Moon (grijsbruin)
  • Midnight (donkerblauw)
Inhoud van de packs:
Pilot Pack:
  • Pilot Assist
  • Adaptive Cruise Control
  • Blind Spot Information system met Steer Assist
  • Cross Traffic Alert met Auto Brake
  • Rear Collision Warning met remmen bij stilstand
  • Botsingen vermijden en verminderen door remmen en sturen
  • Run-off mitigation
  • Waarschuwing frontale botsing
  • Lane Keeping Aid
  • Road Sign Information
  • Snelheidsbegrenzer
  • Driver Alert Control
  • Automatisch remmen na een aanrijding
  • 360°-bovenaanzicht
  • Front Park Assist
  • Rear Park Assist
  • HomeLink™
Plus Pack:
  • Panoramisch glazen dak met geprojecteerd Polestar symbool
  • Pixel ledkoplampen
  • Mistlichten vooraan en bochtenfunctie
  • Hogedrukreiniging van koplampen
  • Verwarmde ruitenwisserbladen en stuurwiel
  • Verwarmde voor- en achterbank
  • Elektrisch bediende vierweglendensteun
  • Zittingverlengingen
  • Opbergvakken in de rugleuningen
  • Interieurverlichting
  • Harman Kardon Premium Sound
  • Twee usb-poorten achterin
  • Draadloos laden 15W van mobiele telefoons
  • Winkeltashouder
Polestar configurator/website: https://www.polestar.com/nl/polestar-2/

Polestar 2 Spaces

Polestar spaces - de nieuwe manier van 'verkoopsruimtes' - zullen ingericht worden.
Deze werden aangekondigd voor eind 2019, maar zijn tot op heden (02/2020) er nog niet.
Er zullen er vermoedelijk 4 in Nederland en 4 zijn in België : Antwerpen, Brussel, Gent en Luik waar men de wagen kan bekijken én een proefrit maken.

Volvo XC40 P8 AWD Recharge

De XC40P8 werd officieel voorgesteld op een Volvo Launch Event in Los Angeles op 16 Oktober 2019.

Vanaf oktober konden geïnteresseerden zich inschrijven bij de dealer voor een 2020 productie plaats. De levering van de XC40 staat gepland voor September 2020.

Specificaties Volvo XC40 P8 AWD Recharge:
  • 2 electro motoren, eentje per as, 150kW per stuk
  • Totaal vermogen van 408pk (2 x 150kW)
  • Koppel 660Nm
  • Full Android integratie (ook met Google Assistent)
  • R-Design leder / nubuck (textiel) bekleding - Comfort - met armsteun achter, skiluik en bekerhouders
  • R-Design Cutting Edge aluminium inleg in interieur
  • 19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met 235/50 R19 banden voor en 255/45 R19 banden achter
  • 12 inch bestuurdersdisplay
  • Recharge grille in exterieurkleur
  • High Performance audiosysteem
  • Dynamisch chassis
  • Led-koplampen
Basisprijs: (op 1/1/2020)
NL: €59.900

Beschikbare kleuren:
  • Metallic:+ €950 (NL)
  • 717 Onyx Black metallic
  • 725 Fusion Red metallic
  • 728 Thunder Grey metallic
  • 729 Glacier Silver metallic
  • 733 Sage Green metallic
  • Inscription Metallic:+ €130 (NL)
  • 707 Inscription Crystal White metallic
  • 720 Inscription Bursting Blue metallic
Opties en packs:
  • 1133 20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen met 235/45 R20 voor en 255/40 R20 banden achter € 660 (NL)
  • RD00 Arienne leder Charcoal/Charcoal | R-Design Cutting Edge aluminium inleg in interieur € 640 (NL)
  • Driver Assist Pack – IntelliSafe Assist, Surround, BLIS
  • Park Assist Pack - Park Assist voor en achter, Park Assist Camera achter
  • Audio & Park Assist Pack - Park Assist voor en achter, Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon, Park Assist Camera achter
  • Lounge Pack - Visual Park Assist met Front "Fisheye" view, Park Assist voor en achter, Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon
  • Climate Pack - Verwarmbare voorstoelen, ruitensproeierkoppen, stuurwiel
  • Climate Pro Pack - Verwarmbare zittingen buitenste zitplaatsen 2e zitrij, voorstoelen, ruitensproeierkoppen
  • Versatility Pack - Veiligheidsnet in bagageruimte, Boodschappentashouder in bagagecompartiment, Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
  • Lighting Pack - Koplampreinigingsinstallatie, Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
  • Power Seats Pack - Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen en passagierstoel
  • Protection Pack – Mattenset, kunststof, set van 5 (incl. tunnelmat), Mat, bagageruimte, kunststof
Volvo XC40 P8 configurator/website: https://www.volvocars.com...ge-pure-electric-r-design

Elektrificatie en het Volvo CMA Platform

Zowel de Polestar 2 als de Volvo XC40 staan op Volvo's CMA.

Volvo heeft in zijn fabriek in het Belgische Gent een hagelnieuwe assemblagelijn voor batterijen geopend..

Later dit jaar start in de fabriek de productie van Volvo's eerste volledig elektrische auto, de nieuwe Volvo XC40 Recharge P8 AWD met een actieradius van meer dan 400 kilometer (WLTP). De ingebruikname van de assemblagelijn benadrukt de ambitieuze elektrificatiestrategie van Volvo Cars plus bijbehorende veelbelovende klimaatplannen. Volvo streeft ernaar om de CO2-voetafdruk per geproduceerde auto gedurende de gehele levenscyclus met 40 procent te verkleinen. Dit moet uiterlijk 2025 gerealiseerd zijn. Vanaf 2040 wil Volvo bovendien een volledig klimaatneutraal bedrijf zijn.

Omdat Volvo zijn volledige modellengamma gaat elektrificeren, vormt de assemblage van batterijen een belangrijk onderdeel van Volvo's wereldwijde productieactiviteiten. Volvo kan lering trekken uit de ingebruikname van de assemblagelijn in Gent op het gebied van procesoptimalisatie en efficiency en de opgedane kennis toepassen op toekomstige assemblagelijnen in andere Volvo-fabrieken. Nog dit najaar start Volvo met de bouw van een assemblagelijn in zijn Amerikaanse fabriek net buiten Charleston, South Carolina.

Volvo gaat ook in zijn fabriek in het Chinese district Luqiao volledig elektrische auto's produceren. Hier worden Volvo-modellen op het CMA-voertuigplatform geproduceerd, evenals modellen met dezelfde basis van Volvo's zustermerken Polestar en LYNK & CO.

Vorig jaar sloot Volvo Cars langlopende leveringsovereenkomsten met twee toonaangevende leveranciers van batterijen, namelijk CATL uit China en LG Chem uit Zuid-Korea. De samenwerking heeft betrekking op de levering van batterijen in het komende decennium voor de volgende generatie Volvo- en Polestar-modellen, inclusief de Volvo XC40 Recharge P8 AWD.

Gent is een van de twee Europese fabrieken waar Volvo zijn modellen produceert, al sinds 1965. Op dit moment werken er ongeveer 6.500 mensen. De nieuwe Volvo XC40 Recharge P8 AWD is het eerste model uit een toekomstig breed gamma aan volledige elektrische Volvo-modellen. Het is bovendien de eerste Volvo met een gloednieuw infotainmentsysteem met Google Android. De XC40 Recharge P8 AWD is een honderd procent elektrische versie van de XC40, de eerste Volvo die is uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar. De compacte SUV is gebaseerd op het modulaire voertuigplatform CMA dat samen ontwikkeld is met Geely Group, de eigenaar van Volvo Cars.

Zenuity Advanced Driver Assistance Systems

Zenuity (dochterbedrijf van Geely) is gekozen tot nieuwe Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) and Autonomous Drive (AD) supplier voor Geely brands.

Volvo stapt af van de eigen ontwikkelde driver aids. De Polestar 2 en Volvo XC40 P8 zullen de eerste wagens zijn met een Zenuity ADAS systeem.

Android Automotive

De Volvo XC40 P8 en Polestar 2 zullen de eerste autos zijn die gebruik maken van Android Automotive OS. Android Automotive is een volledige Android variant welke zelfstandig draait. Het heeft een eigen app store en de gebruiker heeft zelf de mogelijkheid om de voorkeuren te bepalen. Deze worden opgeslagen en gekoppeld middels de "app-sleutel" waarmee de auto ontgrendeld wordt.

Niet alle Android apps komen op Android Automotive beschikbaar. Veel van apps van Google zullen wel direct beschikbaar zijn (maps, search, chrome, play store, assistant).

Android developers moeten hun apps aanpassen aan de Auto UI/Notification richtlijnen en functionaliteit (sign in, settings, etc.) om in de auto gebruikt te mogen worden.
In Google Play store komen drie categorieen Apps voor Android Automotive:
  • Media (vanaf de lancering in juni)
  • Communicatie (rond week 49 in 2020)
  • Locatie (mid 2021)
Media Apps zijn Audio(-only) players, er schijnt een lijst van 25 muziek apps gesupport te worden. O.a. bevestigd:
  • Audioburst
  • Amazon Music
  • Spotify
  • Youtube Music
Communicatie en messaging apps zijn apps om berichten te ontvangen, lezen, uit laten spreken, maken en verzenden gebaseerd op spraak (Whatsapp, Facebook Messenger, SMS).
Locatie apps zijn voor navigatie e.d. (Here, Waze Maps.me, etc).

Verder komt er nog een categorie met dienst-apps (oplaadplek/parkeerplek zoeken en betalen zoals met parkmobile/yellowbrick/parkline, etc.). Maar daar is nog niets over bekend.

Per April 2020 kunnen 3rd party developers echter nog steeds geen Apps naar de play store submitten.

---

Besteloverzicht

Google Spreadsheet - Bestel & Lever overzicht

In dit overzicht kan je je lever/bestel data invullen.
Tevens is te zien wat populaire kleuren en opties zijn en wat de verdeling is onder de Tweakers :)

Praten en discussiëren over leveringen kan in het 'grote leveringstopic'

Polestar 2
Volvo XC40 P8 Recharge

[Voor 255% gewijzigd door BartWNL op 26-06-2020 15:53]

• S2000jan
Zelf even starten.

Pre-order betaald op 18/10/2019

Bestelling doorgegeven rond 10/2/2020 aan lease maatschappij van Polestar in Begie (Axus/ALD Automotive)

Configuratie
Wit
19"

Nog geen bevestigde leveringsdatum

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:17
Ik heb mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij. Op 10 februari heeft bevestiging gekregen dat de auto is besteld (reservering geplaatst). Volgens Polestar wordt de auto midden september geleverd. Ik verwacht dat in maart de definitieve bestelling door de leasemaatschappij wordt gedaan.

Configuratie:

19 inch
Kleur Thunder
Interieur Slate Weave Tech

[Voor 3% gewijzigd door BlacKstaR- op 22-02-2020 16:45]

• Evo2020
  • Laatst online: 23:56
Heel kort getwijfeld over de Model 3, maar snel gekozen voor de unieke Polestar 2 waarmee de parkeerplaats voorlopig nog niet vol staat. Betere afwerking, veel mooiere verlichting en Harman Kardon audio gaven de doorslag.
Een vd redenen om niet voor een XC40 te gaan: top gelimiteerd op 180. Voor de PS2 zijn de berichten daarover wisselend: 205, 225 of 250.

11 feb definitieve order (NL), verwachte levering mid oktober (einde contract huidige auto)

Configuratie: Void 19" Charcoal

Kan niet wachten...

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Polestar toonde de Precept: hun visie op de toekomst van elektrische auto's.

https://www.polestar.com/nl/precept/

De verwachting is dat de aanstaande SUV (Polestar 3) met zijn coupé vormgeving elementen zal bevatten van de nu getoonde Precept.

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 06:53
Ik heb ook een Polestar 2 besteld.
Moon / 19 inch / Charcoal black Ash
Optie: trekhaak

Ik vind het minimalistische interieur van de Tesla M3 prachtig maar persoonlijk vind ik het wel fijn dat de Polestar nog wat 'gewone' bedieningsinstrumenten heeft. Wat mij betreft ook prima dat er een Volvo stuur in zit. Verder kan ik niet wachten om hem te gaan rijden, en ben ik ook ontzettend benieuwd naar wat Android Automotive allemaal voor moois gaat brengen. Als geïnteresseerde techno 'nerd' gaat dat de volgende fase betekenen van 'in car user experience'.

• BartWNL
Goedemiddag!

Ook een Polestar 2 besteld.
Thunder / 20 inch / Charcoal black ash / Geen performance pack

Kan ook niet wachten. Vorig jaar bij de kennismaking in Amsterdam geweest na het al lang volgen van de ontwikkelingen van de auto. Zag er in het echt nog beter uit dan op de foto's. Vooral het interieur vond ik erg indrukwekkend en kijk er naar uit om daar in plaats te nemen.

Eerste indicatie was juni/juli, maar geen idee of dat ook werkelijkheid gaat worden.

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:26
Hoi.

Ik heb ook een Polestar 2 besteld via LeasePlan. Bestelling bij Polestar zou 3 dec moeten zijn gedaan, volgens LeasePlan. Vorige week gaf Polestar zelf aan nog geen datums te hebben afgegeven en ze verwezen mij door naar LeasePlan voor info hierover. Die kwamen na navraag met 'medio september' als verwachte leverdatum terug.
Heb op de AutoSalon in Brussel 'proefgezeten'. Toen gaven ze aan dat leverdatums naar sep/okt gingen (mogelijk voor de BE-markt).
De bestelde configuratie is de 'launch edition' (dus met de 2 paketten included), kleur Thunder, 19"wielen en trekhaak.
Ik ben dus ook in afwachting van een definitieve leverdatum. Heb ook nog nergens gelezen dat de definitieve productie is gestart (zou vanaf februari beginnen is eerder gecommuniceerd).

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:47

Maar zoek maar eens op de XC40 Thunder grey op goolgle.
Bij slecht weer grijzig en met mooi weer grijs blauw.

[Voor 3% gewijzigd door DancePlaza op 26-02-2020 20:47]

Van het kastje naar de muur lopen...

• BartWNL
MarvinOA schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:12:
Heeft iemand de Thunder in het echt gezien? Het lijk mij een hele gave kleur, maar is op elke foto weer anders.

Wat ik jammer vind aan de Polestar (en de Volvo's) is dat de bumpers onderaan niet meegespoten zijn. Dat valt bij een andere kleur dan zwart weer extra op en heeft mij doen besluiten een zwarte te nemen. Maar twijfel dus wel sterk aan de Thunder.
Ik vond op Reddit dit lijstje met de kleuren van Volvo, zodat je via Google Search een wat betere indicatie krijgt

PolestarVolvo
Thunder Thunder Grey
MagnesiumGlacier Silver
SnowCrystal White
MoonPebble Grey
MidnightDenim Blue

Zelf neigde ik eerst naar Midnight, maar de kleur Thunder op deze foto heeft me overgehaald.

[Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 27-02-2020 14:31]

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:01
revolution-nl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Wat een schitterend apparaat :9~

Ik ben wel benieuwd naar het praktijkverbruik op de snelweg. De CW waarde moet haast wel fors hoger zijn dan de Model 3 als ik het zo op de foto bekijk.
ABRP komt met 187Wh/km bij 110km/h. Een Model 3 LR doet 170Wh/km bij 110km/h. Ford zetten ze in op 220-245Wh/km bij 110km/h afhankelijk van het model. Polestar 2 valt me niet tegen als dit klopt.

• MarvinOA
  • Laatst online: 06:23
Zojuist met een medewerker van Polestar gesproken. Over 2 weken is er meer bekend over levertijden en definitieve orders.

De zwarte lak is geen metallic lak, daar moet je dan een andere kleur voor kiezen.

• PvS_68
MarvinOA schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:12:
Heeft iemand de Thunder in het echt gezien? Het lijk mij een hele gave kleur, maar is op elke foto weer anders.

Wat ik jammer vind aan de Polestar (en de Volvo's) is dat de bumpers onderaan niet meegespoten zijn. Dat valt bij een andere kleur dan zwart weer extra op en heeft mij doen besluiten een zwarte te nemen. Maar twijfel dus wel sterk aan de Thunder.
Thunder gezien op de autosalon in Brussel. Echt een mooie/stijlvolle kleur. Ik kan helaas geen foto plaatsen hier. Hier
zie ja vanaf 4:42 en 5:58 hoe hij er buiten uit ziet i.p.v. de steriele showrooms waar de kleur altijd mooi uit komt.

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Dit is een andere fabriek van Geely dan waar de P2 wordt gemaakt. Die moet nl. nog worden opgestart. Er waren in januari berichten dat de productie was opgestart. Dat was om test/persmodellen te maken en de productielijn te testen. Ik heb nog nergens gelezen dat de definitieve productie van de P2 is begonnen.

Uiteraard krijgt Polestar dadelijk te maken met problemen bij toeleveranciers en misschien zijn ze daarom nu ook ineens voorzichtig met het noemen van leverdata.
Zelf verwacht ik dat ze pas leverdata (kunnen) gaan communiceren zodra de productie is opgestart.
Meer algemeen punt dat fabrieken van Geely weer opgestart worden. Goed teken voor overige fabrieken van Geely lijkt me.

• MarvinOA
PvS_68 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Thunder gezien op de autosalon in Brussel. Echt een mooie/stijlvolle kleur. Ik kan helaas geen foto plaatsen hier. Hier [YouTube: Polestar 2 – First Drive (English Subtitles)] zie ja vanaf 4:42 en 5:58 hoe hij er buiten uit ziet i.p.v. de steriele showrooms waar de kleur altijd mooi uit komt.
Ja ben er ook wel van gecharmeerd. En het is metallic... gelukkig heb ik nog even om na te denken 😂

• BartWNL
Hierbij trouwens wat foto’s van de kennismaking in NL voor de geïnteresseerden :) (Inclusief foto van de diverse kleuren)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Registratie: maart 2020
  • Niet online
Hier ook een fan. Pre-order geplaatst op de avond van de P2 launch (27/02/19)
Op 07/02 inmiddels bestelling bevestigd voor een Magnesium uitvoering. 20” en Charcoal interieur.
Levering voorzien voor juni.
Ik bekijk momenteel nog om de wagen te renten via Polestar (Axus). In het verleden nooit fan geweest van renting of leasing. Maar in dit geval verwacht ik dat de restwaarde een heel stuk minder zal zijn na 3 of 4 jaar. We weten immers niet wat de batterij-conditie zal zijn op dat moment. Ook ik wil mij niet committeren voor 4 jaar en wacht nog op een voorstel voor 3 jaar.

Momenteel ben ik ook bezig met de verbouwing van een woning. En ik wil ineens een goede laad infrastructuur voorzien. Iemand goede tips voor wat ik best kan voorzien voor de P2? Voor mijn comfort zou ik hem toch graag zo snel mogelijk willen kunnen laden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DancePlaza
Kwam deze mooie video tegen van het Android auto systeem tegen op het internet :)

[Voor 5% gewijzigd door DancePlaza op 02-03-2020 19:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Voor wie geïnteresseerd is en de Duitse taal beheerst deze link naar een forum met 50+ pagina's over de Polestar 2. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:55
+1... besteld op 19 feb bij ALD, kleur Void, charcoal interieur en 19” met trekhaak.
Ben benieuwd, zal eens contacten of levering 2020 lukt. Als t maar voor 31-12 is 😜. Huidige v60 twin engine is ook geen straf!

[Voor 5% gewijzigd door arno1976 op 04-03-2020 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Collega van mij heeft nu ook de bevestiging van Alphabet gekregen, maar die heeft als verwachte leverdatum 30 juli te horen gekregen. Aardig verschil al in afleverdatum met de 15 juni die ik te horen kreeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarvinOA
Mijn pre-order is tot nu toe nog niet bevestigd. Zodra deze bevestigd wordt zal ik de leverdatum ook hier neerzetten. In mijn laatste gesprek met Polestar verwachten ze elk moment de order te bevestigen. Leverdatum vooralsnog niet vertraagd door Corona. Productie reeds gestart.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PvS_68
Er is weer een nieuw test-drive verslag online verschenen van de performance versie. Dit keer de Belgische pers:
https://www.autowereld.be...erformance-pack-2020.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:36:
Zou alle info nog even met een korreltje zout nemen. Corona heeft volgens andere berichten toch echt twee maanden de fabriek doen sluiten. Auto’s afleveren in mei lijkt mij niet realistisch aangezien ze ook nog minimaal een maand onderweg zijn.
Was er maar eens info vanuit Polestar. Of de fabriek dicht is weet ik niet, maar de afdeling communicatie en order planning lijkt in elk geval niet aanwezig :+

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
S2000jan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Goh, qua techniek klopt uw redenering dat dat hetzelfde is, maar de rest? Gaat de XC40 ook full android zijn? Qua interieur vermoedelijk ook niet gelijklopend en voor Volvo is er een dealer netwerk en niet online te bestellen, geen 'spaces' dus een andere beleving.

Just my 2 cents
Alle technische ontwikkeling in beide wagens is nagenoeg hetzelfde. En ja, de XC40P8 krijgt zeker ook Android Automotive. Het exterieur/interieur van de P2 is voor 90% uit de Volvo catalogus (De P2 was zijn leven ooit begonnen als V40 studiemodel). De overige 10% is terug te vinden in de Polestar-engineered Volvos.

Ik ben het met je eens dat de aanschaf methode voor de P2 en XC40 (in theorie) van elkaar verschilt, maar ik heb mijn XC40 gewoon in de Leaseplan tool bij elkaar geklikt, net zoals de meeste P2 bestellers, dus dat is ook het verschil niet.

En voor het onderhoud mag je met je P2 gewoon naar de Volvo dealer hoor. Polestar gaat geen garagenetwerk bouwen en onderhouden.

Edit: En mbt Spaces, gaan we straks met elkaar discussiëren hoe geweldig die Spaces plek is? Of welke features in ADAS/Android Automotive wel/niet werken, nageleverd worden via OTA, wat we missen in de AA app store, etc?

Alvast een heads up, de volgende functies zullen nog niet beschikbaar zijn op de XC40P8 bij de eerste leveringen in oktober, dus verwacht ze ook niet op je Polestar 2 in Juni.

XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten De onderstaande items zijn niet beschikbaar bij productiestart. De hardware voor alle functionaliteiten is aanwezig met productie start. De meeste items zullen via een OTA (Over The Air) update later worden geïnstalleerd.
  • Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
  • Connected safety: Introductie 20w49
  • Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
  • Mobile app integratie: Introductie 20w49
  • Apple Carplay: Introductie per MY22
  • Rijlogboek: Introductie per MY22
  • Motor op afstand starten (engine remote start): Introductie per MY22
  • Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
  • WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
  • Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.

[Voor 48% gewijzigd door JackBol op 08-03-2020 18:58]

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Top!

Zoals al eerder gezegd, mijn XC40 besteld en levering geplanned voor w43.

XC40 Recharge P8 AWD 5d
  • Inscription Crystal White (zelfde als "Snow")
  • Leder Charcoal bekleding (geen P2 tegenhanger)
  • Lighting + Lounge (vergelijkbaar met Pilot en Plus)
  • Power Seats
Ik heb vanuit de Volvo fora ook begrepen dat nog niet alle ADAS functionaliteit zou werken, maar dat is nog niet helemaal helder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
XeNeRgY schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:47:
Persoonlijk geen bezwaar om de XC40 hierin mee te nemen, maar er is natuurlijk ook een Volvo topic. Ik zou wel willen waken dat dit topic een XC40 topic wordt in plaats van P2 maar dat zien we vanzelf.
Er is inderdaad een Volvo topic, maar de P8 is in het Volvo gamma nog een vreemde eend in de bijt. En ik verwacht veel problemen met de Zenuity ADAS en de Android Automotive in het begin, aangezien het brand new is. En dan verwacht ik in deze community meer aansluiting te vinden :)
Overigens bijzonder (en fijn!) dat de P8 al wel een concrete leverdatum krijgt in het geval van @JackBol en de Polestar niet. Zelfde fabriek, zelfde 'merk' dus waarom daar verschil in zit? @JackBol wanneer heb je besteld?
XC40 komt uit Gent, P2 uit de Geely fabriek in China.
Let wel, dit is voornamelijk de final assembly, de onderdelen productie bij de toeleveranciers is in grote mate gelijk.

Ik had prive ge-preordered bij de dealer in oktober 2019 en in de laatste week van Januari heeft Leaseplan de order bij mijn Volvo dealer geplaatst.

[Voor 9% gewijzigd door JackBol op 09-03-2020 11:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:49:
Ik lees op meerdere plekken dat de XC40 recharge een WLTP bereik heeft van 400 km terwijl de P2 op 470 km bereik zit. Dit terwijl de aandrijving exact hetzelfde is.

Zou het formaat en het gewicht een dermate groot effect hebben?
Of moeten we de WLTP waarde van de P8 of P2 met een korreltje zout nemen?

Iemand die daar meer verstand van heeft dan ik :P?
Ik denk dat de Cw waarde van de P2 een stuk beter is. Die XC40 blijft een hok op wielen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Hier overigens nog een foto uit mei 2016 waar de BEV XC40 (40.1) en V40 (40.2) intern gepresenteerd werden bij Volvo.
Op basis van de 40.2 heeft Thomas Ingenlath (destijds SVP Design, nu CEO Polestar) vervolgens de board van Volvo weten te overtuigen de 40.2 te ontwikkelen als "Polestar" met het Telsa go-to-market model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Blankinho schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Die warmtepomp geeft max 30km extra bereik welke ik eigenlijk niet nodig heb. Mogelijk dat ik die er nog wel bij bestel maar kosten (kostprijs + bijtelling) over x aantal jaar is die 30km per rit die ik niet vaak nodig heb best duur.
Geeft Volvo dat aan? Dat het maar max 30km is? Bij andere EVs kan het tot 25% schelen. 30km praktijk? kilometers in de winter zit tegen de 10% aan. Dat is niet heel veel idd.

@PvS_68 warmtepomp is efficienter als verwarming voor de cabine. De “normale” verwarming verbruikt veel energie en dat kost je bij lagere temperaturen veel extra verbruik. Wamtepomp verminderd dit en kan ook gebruikt worden bij het voorverwarmen van de auto. Voor de accu temperatuur maakt het geen verschil.

[Voor 22% gewijzigd door Inspired op 09-03-2020 22:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:20:
[...]

Geeft Volvo dat aan? Dat het maar max 30km is? Bij andere EVs kan het tot 25% schelen. 30km praktijk? kilometers in de winter zit tegen de 10% aan. Dat is niet heel veel idd.
Uit de catalogus:

1092 Warmtepomp (range verlenger) - €670

De warmtepomp maakt gebruik van warmte uit de buitenlucht en restwarmte van de elektromotor en batterij om het interieur te verwarmen. Hierdoor is minder energie nodig voor verwarming en neemt de range toe.
Tevens kan de warmtepomp de batterij verwarmen of koelen om de prestaties en range te optimaliseren.
Dit kan tot maximaal 30km extra range opleveren.
De warmtepomp is actief tussen de 0°C en 30°C en het meest efficiënt tussen de 5°C en 15°C .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S2000jan
Zo erg is het bij mij niet. Momenteel doe ik 75km woon-werkverkeer per dag, maar rij wel regelmatig naar de kust en dat is in totaal 280km die ik graag op 1 lading wil kunnen doen zonder als een bompa te rijden :)

En aangezien ik graag nieuwe technologie heb is een warmtepomp meegenomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Wie zegt dat hij op de Polestar 2 ook maar 30km opleverd? Ik vind 30km sowieso weinig als winst van een warmtepomp. Dan nog, als het 30km netto kilometers zijn in de winter is het toch snel 10% extra range.
Aangezien de P2 en XC40 technisch vrijwel identiek zijn, verwacht ik geen wonderen van de warmtepomp op de P2. Wellicht een paar km meer omdat de P2 meer aerodynamisch is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Ik heb me in Amsterdam vorig jaar ingeschreven bij de "road show" voor een proefrit. Die zou ergens begin dit jaar zijn, maar nog nergens wat van vernomen.

Denk dat het samenvalt met de lancering van Spaces, waar we ook nog relatief weinig van weten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BartWNL
Aardige laatste zin in dit https://www.tagesanzeiger...r-nummer-1/story/22463529 Duitse artikel. Niet dat je er veel aan hebt in een EV, maar toch leuk om een keer aan te tikken.
Ein wenig unvernünftig durften die Polestar-Entwickler dann doch sein. Auf dem Hochgeschwindigkeitsoval wirft Chef-Ingenieur Joakim Rydholm den Stromer in die Steilkurve. 150, 180, 215 zeigt der Tacho. Moment, war da nicht was? Wollte Volvo nicht alle seine Autos zukünftig bei 180 km/h elektronisch abregeln? Rydholm grinst und sagt trocken: «It’s not a Volvo. It’s a Polestar.»

[Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 10-03-2020 14:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
BartWNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Hehe, wilde hetzelfde vragen.

Is er al ergens officieel gecommuniceerd dat productie hervat is? En is er iets gezegd over vertraging in levertijden etc.
Ja, een aantal posts boven jouw post heb ik daar inzicht in gegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:12:
Aardige laatste zin in dit https://www.tagesanzeiger...r-nummer-1/story/22463529 Duitse artikel. Niet dat je er veel aan hebt in een EV, maar toch leuk om een keer aan te tikken.

[...]
Zou mooi zijn als de top ligt bij 250 km/h, gewoon omdat het kan 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-
https://www.vgtv.no/192602?jwsource=cl
Video van het infotainment systeem.

https://www.tek.no/nyhete...kurrent-til-tesla-model-3
Review in het Noors met nieuwe informatie, zeker het lezen waard.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:29
MarvinOA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:59:
[...]
Wanneer heb je die van jou gereserveerd?
Op 27 februari 2019. Maar ik ga hem niet bestellen. Omdat de bijtelling al per 1-1-2020 is verhoogd is hij mij te duur geworden. Ik rij nu een Tesla Model S uit 2018 met 4% bijtelling.

Is er iemand hier die de reserving wil overnemen? Stuur me dan een privé bericht.
XeNeRgY schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:40:
@RichieB ik neem aan dat in jouw e-mail van Polestar niks gezegd wordt over wat 'vroege levering' dan is?
In de mail niet. Op de website staat nu “vanaf juni 2020”.

[Voor 24% gewijzigd door RichieB op 11-03-2020 09:36]

• M.Koers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 05-07 14:18
Zojuist de bestelling concreet gemaakt. Eerste leveringen vanaf Juli.

@XeNeRgY
Met pre-order van midden 2019 en NL.

[Voor 27% gewijzigd door M.Koers op 11-03-2020 14:36]

• BartWNL
Mss handig om in de OP een overzicht te maken van besteldata en verwachte leveringen?

• PvS_68
Claude schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:11:
Ik zie bij de keuze voor de wielmaat van de Polestar 2 wel eens bij de motivatie voor 19 inch het argument 'groter bereik'. Groter comfort bij 19 inch kan ik mij voorstellen, maar groter bereik?

De bandenmaat bij 19 inch is: 245/45R19. De bandenmaat bij 20 inch is: 245/40R20.
Daarmee is de afrolomtrek bij 19 inch: 220,89 cm en bij 20 inch: 221,17 cm. Een verschil van zegge en schrijve 0,13%. Verwaarloosbaar, dus. Maar in het voordeel van 20 inch, omdat voor dezelfde afstand minder wielomwentelingen nodig zijn.
De banden zijn even breed, daarom lijkt mij het verschil ook niet in de rolweerstand te zitten.

Kan iemand mij dan toch uitleggen waarom je met 19 inch wielen een groter bereik zou hebben?
Open velgen zorgen voor turbulentie in en rondom de wielen, wat weer voor extra luchtweerstand zorgt. Daarmee hebben kleinere open velgen dus minder weerstand dan grote open velgen. Het is niet voor niets dat de Tesla M3 wordt geleverd met wieldoppen. Hierdoor worden de wielen gesloten en de luchtweerstand verminderd met een groter bereik als gevolg.
Volgens onderstaande website kan dat tot 3% actieradius schelen:
https://www.activlease.nl...elgen-wat-is-efficienter/

• Poleposition
  • Laatst online: 04-07 21:58
De 19 inch zal met Michelin Primacy worden uitgerust. Geen sportieve band met een veel lagere rol weerstand, waardoor grotere range (en veel stiller) dan de Continental, die ik persoonlijk een vreselijke band vind uit eigen ervaring. Weliswaar zeer veel grip, maar niet comfortabel en zeer luidruchtig en hoge rol weerstand

• BartWNL
Hierbij het voorlopige overzicht van de orders in dit topic, voor zover ik het kon invullen.

Mochten jullie aanvulligen hebben, PM dan graag mij of 1 van de topic starters

Polestar 2

TweakerLandRes. datumBest. datumVerw. leverdatumKleurVelgenKoop/PL/FL
XeNeRgYNLDec 19Jan 20Void20"FL - Alphabet
S2000janBEOct 19Feb 20Snow19"FL - ALD Automotive
BlacKstaR-Feb 20Sep 20Thunder19"FL
MarvinOANLFeb 20Void19"Koop
Evo2020Feb 20Oct 20Void19"FL
Duurt te langFeb 20Dec 20Void19"FL
Quark2Moon19"
BartWNLNLFeb 20Feb 20Jun 20Thunder20"FL - Alphabet
PvS_68NLDec 19Sep 20Thunder19"FL - Leaseplan
DancePlazaThunder19"FL - Leaseplan
Jur genFeb 202020SnowFL - Alphabet
Niltag2020
UberprutserThunder20"/PP
StevenK20"/PP
FrankvantorenBEFeb 19Feb 20Jun 20Magnesium20"
arno1976NLFeb 20Void19"FL - ALD Automotive
M.KoersNLJun 19Mar 20Jul 20Thunder20"FL
GoscinnyJun 19Jul 20
LSHNLNov 19Mar 20Jul 20Moon20"/PPKoop

Volvo XC40 Recharge P8

TweakerLandRes. datumBest. datumVerw. leverdatumKleurVelgenKoop/PL/FL
JackBolNLOct/20FL - Leaseplan
BlankinhoNL2020Onyx Black

• MarvinOA
BartWNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:12:
Ik weet niet of het nou wel of niet metallic is to be honest. Collega van mij liet de optielijst zien waar hij te boek staat als metallic, maar een tweaker hier vermeldde dat het geen metallic lak is.

Maar mag aannemen dat een auto van dergelijk kaliber wel een goede lak heeft.
Dat was ik die zei dat het geen metallic is. In een chat met een polestar medewerker expliciet gevraagd of void een metallic lak is. Dat is het niet. Het is wel een speciale lak, dus geen standaard lak. Maar is wel krasgevoeliger dan metallic.

Ik wil graag een zwarte. Als er een meerprijs was voor zwart metallic had ik dat gedaan. Helaas kom je op een andere kleur voor metallic.

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb de indruk dat de leasemaatschappijen hierin de boel een beetje vertroebelen.
Mijn LM gaf aan dat ze dec 2019 'besteld' hebben terwijl Polestar aangeeft dat ook de bestellingen van de LM'en zouden worden nagebeld om de order definitief met de juiste opties vast te leggen. Daarmee lijkt het erop dat een 'bestelling' van een LM eigenlijk een pre-order is, waarbij de LM'en dan geen aanbetaling hoeven te doen.
Ik heb dus het vermoeden dat ook de LM'en dus binnenkort onze bestellingen definitief moeten bevestigen bij Polestar zodat er dan vanaf dat moment sprake is van een 'definitieve bestelling'. Ik verwacht/hoop ook dat na dat moment de voorlopige leverdatum met enige nauwkeurigheid teruggekoppeld gaat worden vanuit Polestar.
Vind het wel erg lang stil blijven aangezien eerder is gecommuniceerd dat ze in februari zouden beginnen met productie....
Ik kan me nog herinneren dat Polestar eind vorig jaar zei dat ze nog niet met lease maatschappijen werkten. Dus sowieso beetje scheef allemaal.

Van Alphabet heb ik overigens een officiële brief ontvangen dat de auto besteld is bij Polestar Automotive Netherlands BV, dus dat lijkt me wel echt een serieuze bestelling/bevestiging. Dit was in Feb.

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:44:
...
Kies je het performace pakket niet, dan is dat stuk carosserie in de kleur van de auto. Bij Void dus nog steeds zwart, maar bij andere kleuren dus niet. Je treft hier op het internet geen enkel plaatje van aan omdat er overal de PP uitvoering wordt getoond. Houdt hier dus rekening mee of vraag het na bij het definitief maken van je order als je dit niet mooi vindt.
....
Hmm, dat is ook nieuw voor mij. Geen idee hoe dat er dan uit ziet, ben benieuwd. Thanks

Edit:
in de configurator kan je het inderdaad zien:

Met PP

[Voor 49% gewijzigd door BartWNL op 12-03-2020 14:02]

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:19
XeNeRgY schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Dat klopt, maar ik heb toch wel een serieus issue met hen als de productie dusdanig uitloopt waardoor de auto in 2021 wordt geleverd tegen 8% bijtelling. Ze hebben in de brief medio juni gemeld. Als ze nu contact opnemen en zeggen 'we hebben geen flauw idee of de P2 in 2020 komt' dan is het een bewuste keuze om de 'gok' te wagen.

Contract hoeft overigens niet op de schop, maar een ja/nee zou wel mogelijk zijn. Annuleren kost 275 euro bij Alphabet begreep ik.
12... ;) Anders was het geen probleem toch? :)

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:04
Polestar 2
NL
19 Dec 2019 preorder
12 Maart 2020 definitief
Eerste leveringen Juli 2020
Midnight met het leren interieur, geen performance.
20" velgen
Koop

• MarvinOA
Arnold schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:27:
Polestar 2
NL
19 Dec 2019 preorder
12 Maart 2020 definitief
Eerste leveringen Juli 2020
Midnight met het leren interieur, geen performance.
20" velgen
Koop
Gave versie!

• MarvinOA
RichieB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:37:
[...]

Waar kan je een testrit boeken? Ik heb daar verder nog niets over gelezen..
In de mail waarin ze vragen de order te bevestigen heb je een link naar veelgestelde vragen. Daar kun je een proefrit aanvragen. De link is persoonlijk en kan ik dus niet kopieren. Hoefde namelijk niets in te vullen, maar kreeg direct de bevestiging dat de proefrit aangevraagd was op mijn naam.

Kan natuurlijk wel de tekst plakken:

Kan ik een testrit maken voor de oplevering?
Ja, dat kan als u het onderstaande formulier invult. Wij laten u dan weten wanneer u een uitnodiging voor een testrit kunt verwachten.

Als ik ervoor kies te wachten met het doorvoeren van mijn bestelling tot ik een testrit kan maken, wat gebeurt er dan met mijn voorrangspositie in de wachtrij?
Wij kunnen geen vroegtijdige levering garanderen als u uw order niet nu definitief maakt. Uiteraard doen we onze uiterste best om uw bestelling prioriteit te geven, maar door de hoge vraag moeten we uw voorrangspositie helaas vergeven.
Op het moment van leveren kunt u desgewenst uw voertuig testen met een kennismakingsrit. Mocht u niet tevreden zijn met de ervaring, dan kunt u de auto alsnog retourneren.*

Als ik de auto aanschaf zonder een testrit te maken, kan ik hem dan nog retourneren?
Wij zorgen ervoor dat uw Polestar 2 alle verwachtingen waarmaakt. Mocht u, om welke reden dan ook, de auto willen retourneren na de levering dan kan dat binnen 14 kalenderdagen na dag van levering.*

[Voor 52% gewijzigd door MarvinOA op 12-03-2020 22:39]

• PvS_68
In de configuratie idd. Moet je dus ook alert zijn en de bovenkant bekijken. Wat ik bedoelde is dat het heel makkelijk over het hoofd te zien is.
Dank je.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarvinOA
misteriks schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Waar komt deze datum vandaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 05-07 17:23
PvS_68 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:47:
Polestar: Wij werken met 6-cijferige bestelnummers. Ook als ik zoek op uw naam of Leaseplan kom ik 0 bestellingen tegen.
Volgens mij zit Polestar hier zelf te slapen, ik heb ook een bestelling gedaan direct bij Polestar en een 8-cijferig bestelnummer gekregen. De pre-orders daarentegen hadden wel een 6-cijferig nummer...

• Jur gen
  • Laatst online: 06:33
BartWNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Weet je ook hoeveel hoger de leaseprijs was bij Alphabet voor soortgelijke condities?
Nee dat hebben ze me niet verteld, maar schijnbaar scheelde het aanzienlijk.

• MarvinOA
XeNeRgY schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:36:
Vertrouwen heb ik op zich wel maar als de communicatie weinig proactief is en de gevolgen van te laat handelen voor mijn rekening zijn vind ik het toch wat spannend. Feitelijk moet mijn P2 er (conform bevestiging Alphabet) over 12 weken staan. Dat lijkt me toch wel een termijn waarop je zekerheid mag gaan verwachten.
Begrijp me niet verkeerd. Ik geef je groot gelijk. Zou ook graag die zekerheid willen hebben. Communicatie is zo belangrijk, maar dat snappen veel maatschappijen niet. Je koopt immers geen pak melk.

Ze kunnen niet communiceren wat ze niet weten, en ik denk dat dat het geval is. Maar als eigenaar van een communicatiebureau weet ik uit ervaring dat je beter kan communiceren dat je niets te communiceren hebt, dan helemaal niet communiceren ;)

• Marcosotthewes
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-03 12:49
Ik heb zojuist op mijn bedrijf via de website (ja bestelling is open) besteld. Toch gek dat dat net zo makkelijk kiezen is als een iPhone 11. Ik hou jullie op de hoogte van de levertermijn en hoe dit door Polestar zelf wordt afgehandeld zonder tussenkomst van leasemaatschappij.

• theomanders
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:47
Besteld:
Koop
Snow, Preformance
Pre order 19-3-2019
Levering juli 2020

Acties:
  • +3Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:24
Besteld:
Koop
Thunder met PP
Pre order 14-3-2019
Levering (hopelijk) juli 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:29
Iemand van Polestar belde me net met de vraag waarom ik mijn prio reservering nog niet heb omgezet in een bestelling. Ik heb gezegd dat ik eerst een proefrit wil. :+ Daarop gaf hij aan dat dit kan vanaf midden 2020 in de Polestar Spaces in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en een 4e locatie die ik vergeten ben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Goed nieuws! Gefeliciteerd! Had je zelf naar Alphabet gebeld hiervoor? Is trouwens erg snel aangezien je in februari 'pas' gereserveerd hebt?
Nee de fleetowner bij ons heeft gebeld met Alphabet . Die zei vervolgens dat ze nog niet veel meer nieuws hadden, waarop de contactpersoon van Alphabet is gaan bellen met Polestar. Toen kwam de bovenstaande quote eruit.

Ja als het echt allemaal zo loopt, gaat het inderdaad snel. Je hoort me niet klagen overigens (sinds de onthulling wil ik de auto al) maar het zou wel gek zijn als ik veel voor loop op andere mensen die veel eerder gereserveerd hebben. Maar wellicht heeft Alphabet weer een speciale overeenkomst Polestar oid, wie weet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
Ik heb zelf ook maar even gebeld. Er is inderdaad weinig nieuws te melden. Wel wist Alphabet dat er inderdaad vertraging opgelopen is door het Corona virus, productie stilgelegen maar loopt nu weer. Ze kwam zelf met een indicatie eind juni maar die was volgens haar niet zeker. Alphabet heeft (volgens haar) nog geen definitieve data voor levering auto's gekregen. Polestar zou dat ongeveer 4 weken voor levering doorgeven. Je krijgt dan inderdaad een inlogcode waarmee je levering kunt volgen en een lever afspraak kunt maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
Toevallig net ook via de wagenparkbeheerder terugkoppeling gehad. Mijn auto wordt 15-6 verwacht en 2 dagen geleden heeft Polestar naar Alphabet gecommuniceerd dat de auto's gewoon op tijd geleverd worden.

• ThaDude
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:11

ThaDude

Hang Loose

MarvinOA schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Oi, dus nu bestellen is kennelijk in november leveren. Dat wordt krap voor degenen die vanaf morgen mogen bestellen omdat ze geen pre-order hadden.

Hoe levert een hoge restwaarde een hogere lease maandbedrag op? Hoge restwaarde = minder afschrijving = lagere maandelijkse kosten, toch?
Hm ik zal maandag eens contact zoeken met polestar. Ik ben/was voornemens deze week opdracht te geven. Vind november/december wel super dicht op 2021 zitten.. Vind de polestar op het eerste gezicht meer auto dan de model 3.
Maar 5 jaar 100 euro in de maand extra hm dat is ff slikken. Wellicht dan toch naar model 3.. :F
Wordt maandag vervolgt!

Het lijkt erop dat auto gewoon geleverd kan worden in 2020. We kennen het belasting klimaat in Nederland en hebben hier rekening mee gehouden >:) Als je mzl hebt staat hij nog op de eerste boot. Anders op 2e levering die in sept/okt aankomt.
Zal een Thunder, 19" met trekhaak worden dan.. :)

[Voor 28% gewijzigd door ThaDude op 23-03-2020 09:37. Reden: contact gehad]

We're machines just like everything else in nature.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marciemarcus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-05 09:27
Keba is een zeer degelijk merk, niks mis mee.

Om het gebruik i.c.m. je huidige domotica installatie mogelijk te maken, heb je wellicht een API nodig. Dit is bij onze Myenergi (Zappi) producten ook mogelijk. Er is momenteel nog geen publieke API beschikbaar, maar er is wel een community op het forum van de fabrikant die middels reverse engineering al heel veel mogelijk hebben gemaakt. De hobbyisten kunnen er zeker al heel veel functionaliteit mee combineren in hun domotica systemen. Een publieke API die wordt ondersteund door de fabrikant zit in de pijplijn van de ontwikkeling zodra de server is verhuisd naar stabiele clouddiensten.
Hier zie je hoe Zappi mooi de opwek van de zonnepanelen volgt:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-

Scherm wat je te zien krijg als de Polestar 2 aan het laden is.

Ik denk dat gele rand bij initiëren is, gok blauwe rand bij het laden en groene rand als laden is afgerond. laadsnelheid in km/h, plus voltage van de laadpaal. Ik zou echter i.p.v. battery level in precentage het gewoon willen zien in kWh. Ik snap niet waarom alle fabrikanten de battery level in percentages weergeven. 100% van wat, 60kWh of 70 kWh. Je wilt toch al berijder de exacte inhoud van je batterij weten om makkelijk te rekenen. Bijvoorbeeld de meter geeft aan 19 kWh/ 100km, dan is het voor de gebruiker makkelijk om de rekensom te maken op basis van het gemiddelde verbruik hoe ver je nog ongeveer kan rijden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Laatst online: 17-04 22:04
Vrijdag een Polestar 2 besteld bij alphabet. Vandaag gebeld en ze geven aan dat Polestar alle bestellingen (incl die van mij) dit jaar worden geleverd... Helaas heb ik dat niet zwart op wit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 06:20
Ik heb er ook een besteld :). Leaseplan heeft ‘m echter nog niet besteld. Ik hoop dat ze dat wel snel zullen doen..

Polestar 2
NL
12-2 besteld bij Leaseplan
Nog niet besteld door Leaseplan
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Ik zie dat Midnight toch wat zeldzamer is. Ik heb echt zo lang getwijfeld over de kleur..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Laatst online: 17-04 22:04
19 inch
Viod
Black Ash Deco
alphabet
20-3 besteld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarvinOA
BlacKstaR- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[Afbeelding]

Ik denk dat gele rand bij initiëren is, gok blauwe rand bij het laden en groene rand als laden is afgerond. laadsnelheid in km/h, plus voltage van de laadpaal. Ik zou echter i.p.v. battery level in precentage het gewoon willen zien in kWh. Ik snap niet waarom alle fabrikanten de battery level in percentages weergeven. 100% van wat, 60kWh of 70 kWh. Je wilt toch al berijder de exacte inhoud van je batterij weten om makkelijk te rekenen. Bijvoorbeeld de meter geeft aan 19 kWh/ 100km, dan is het voor de gebruiker makkelijk om de rekensom te maken op basis van het gemiddelde verbruik hoe ver je nog ongeveer kan rijden.
Eigenlijk doet elk apparaat dit. Conventionele auto's laten ook geen liters zien. De batterij van je telefoon laat ook percentages zien. En uiteindelijk zie je natuurlijk de range, die gebaseerd is op jouw verbruik. En die zegt in principe exact wat jij wil weten: hoe ver kan ik op mijn huidige lading. Het rekenen wordt dus voor je gedaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DancePlaza
Wat nieuwe kiekjes op https://insideevs.com/new...uction-polestar-2-starts/

Iemand al wat gehoord van Leaseplan? Ik heb alleen een 8xxxxxxx nummer

[Voor 30% gewijzigd door DancePlaza op 24-03-2020 07:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-
MarvinOA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Eigenlijk doet elk apparaat dit. Conventionele auto's laten ook geen liters zien. De batterij van je telefoon laat ook percentages zien. En uiteindelijk zie je natuurlijk de range, die gebaseerd is op jouw verbruik. En die zegt in principe exact wat jij wil weten: hoe ver kan ik op mijn huidige lading. Het rekenen wordt dus voor je gedaan.
Dat is waar maar voor mijn comfort, heb ik liever kWh dan percentage. Dat zou voor makkelijker rekenen zijn, maar ik begrijp je punt (y).

Nu we het toch over de batterij hebben. Volgens dit artikel maakt de Polestar 2 gebruik van dezelfde batterij opbouw als de Audi E-tron (https://omev.se/2019/06/0...-innovativ-batteridesign/). Als dat waar is kan de laadcurve wel eens vergelijkbaar zijn met de E-tron, echter denk ik dat Audi E-tron door de enorme buffers (9-10kWh niet bruikbaar) aan het langste eind trek. Maar wie weet kunnen straks constant 110-120kW laden bij een DC-lader tot 80% :Y

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: september 2000
Afrokwijt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:
Ik heb er ook een besteld :). Leaseplan heeft ‘m echter nog niet besteld. Ik hoop dat ze dat wel snel zullen doen..

Polestar 2
NL
12-2 besteld bij Leaseplan
Nog niet besteld door Leaseplan
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Ik zie dat Midnight toch wat zeldzamer is. Ik heb echt zo lang getwijfeld over de kleur..

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
DancePlaza schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:37:
Wat nieuwe kiekjes op https://insideevs.com/new...uction-polestar-2-starts/

Iemand al wat gehoord van Leaseplan? Ik heb alleen een 8xxxxxxx nummer
Thanks! Dit is een erg fijn beeld om die productielijn zo te zien :)
Midnight ziet er erg goed uit op deze foto trouwens

Foto

edit:

Arnold was me 1 minuut voor, had de foto ook gepost.
Maar midnight ziet er idd prachtig uit!

[Voor 16% gewijzigd door BartWNL op 24-03-2020 10:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• S2000jan
Volgende mail van Polestar ontvangen:

"

Beste Jan

Aan onze wereldwijde Polestar-familie

In deze moeilijke tijden willen we u op de hoogte houden over de inspanningen die wij leveren. Het Coronavirus treft ons allemaal, en de veiligheid van onze werknemers, partners en klanten heeft, zoals altijd, de hoogste prioriteit.

In onze tweede thuis, China, hebben we sinds het begin van dit jaar strenge maatregelen genomen om onze medewerkers en hun gezinnen te beschermen.

Naast koortsmetingen en een grondige desinfectie van onze fabrieken hebben we mondmaskers ter beschikking gesteld en medische onderzoeken aangeboden aan al onze werknemers. Hierdoor konden we voorkomen dat ons team in China besmet werd met het coronavirus.

In Europa en Noord-Amerika hebben we uit deze ervaring geleerd en hebben we ervoor gezorgd dat alle Polestar-teamleden nu van thuis uit kunnen werken.

Onze werknemers zijn zich bewust van de plicht die we hebben om elkaar te beschermen.

We zijn ook vastbesloten om onze belofte aan u, onze klant, na te komen.

Dankzij onze voorzorgsmaatregelen en planning tijdens de laatste maanden konden we deze week beginnen met de productie van de Polestar 2.

In de komende weken staan ons nog meer uitdagingen te wachten, maar we blijven onze wereldwijde Polestar-gemeenschap beschermen en ondersteunen.

Door uw vertrouwen konden wij de afgelopen drie jaar onze droom in vervulling laten gaan en daarvoor willen we u bedanken. We blijven ons doel met evenveel passie en vastberadenheid nastreven.

Wij zijn oneindig veel dank verschuldigd aan alle dokters, verpleegkundigen, gezondheidsexperts, onderzoekers en overheidsambtenaren die een heldhaftige strijd leveren om onze wereldwijde gemeenschap te beschermen.

De moed waarmee zij deze uitdaging aangaan, inspireert ons om te blijven innoveren en naar verandering te streven, om onze toekomstige problemen aan te pakken en trouw te blijven aan ons ideaal.

Polestar
"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:32
Niet zo'n Tweakeraar, maar kwam deze thread toevallig tegen toen ik naarstig op zoek was naar Polestar 2 nieuws. Ik heb een Polestar 2 in bestelling staan dus bij deze:

Polestar 2
NL
20-2 besteld bij Alphabet
Verwachte leverdatum: week van 30 juli
Void
19’’

Ik heb er zin in, maar blijf het eeuwige zonde vinden dat ze de achterruiten niet enigszins blinderen of dit in ieder geval als optie beschikbaar maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Excuus, ik bedoel de zijruiten, in ieder geval achter :)
Ik was in Amsterdam bij de "launch" de voor/achter zijruiten zijn heel licht getint, maar ik niet tot de maximale toelaatbare waarde die in Nederland wordt getolereerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• misteriks
  • Laatst online: 01:02
Dit is wat ik vandaag via de LM terug gekoppeld kreeg van Polestar over de levertijden

Helaas kan ik dat nog niet goed beantwoorden nu. Momenteel worden in batches de orders in ons productiesysteem geladen. Pas als dit is afgerond (ik verwacht nog een paar weken), kunnen we zien welke productie slots nog vrij zijn. Vanaf datum productie tot aflevering in NL rekenen we met 13-14 weken, aangezien we produceren in China.
Kortom; voor nu geldt dat we in ieder geval in 2020 kunnen leveren (aangezien we nog niet uitverkocht zijn voor 2020 productie). Zodra er betere info beschikbaar is, zal ik je informeren.

Aan de hand daarvan heb ik onze fleetmanager gevraagd om de bestelling te gaan plaatsen bij de LM.
Als dat process succesvol afgerond is post ik mijn bestelling hier voor het overzicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
misteriks schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Vanaf datum productie tot aflevering in NL rekenen we met 13-14 weken, aangezien we produceren in China.
Dat betekent dat de (eerste) auto's die nu geproduceerd worden vanaf de 4e week van juni i NL geleverd kunnen gaan worden. Er zijn enkelen op dit forum die een leverdatum van juni hebben gekregen, dus hun auto's worden op dit moment geproduceerd.... :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Arnold schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
En nog een laatste van het monteren van de koplamp.
Vind die oranje kabels erg vet staan, denk alleen niet dat we er echt iets van terugzien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[Afbeelding]

Op dit scherm zie je dat de laad- kabel er rechts-achter in moet. In de realiteit is dit links-achter. Vind ik eigenlijk een spijtig detail. ;(

• BlacKstaR-
Gamebuster schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:38:
Hebben mensen al een uiteindelijke order moeten indienen? Ik heb nog geen mailtje gehad.

Als-ie maar in 2020 komt vind ik het best. Al komt-ie 31 dec 2020.

Ik twijfel wel HEEL hard over de kleuren... Ik twijfel tussen moon en zwart, ik twijfel over de leren stoelen. Sowieso neem ik wel het performance pakket, alleen al voor die coole gordels :+
Bij koop kan je nu direct bestellen. Bij het lease wordt dit gedaan door de LM.

• BartWNL
Gamebuster schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:38:
Hebben mensen al een uiteindelijke order moeten indienen? Ik heb nog geen mailtje gehad.

Als-ie maar in 2020 komt vind ik het best. Al komt-ie 31 dec 2020.

Ik twijfel wel HEEL hard over de kleuren... Ik twijfel tussen moon en zwart, ik twijfel over de leren stoelen. Sowieso neem ik wel het performance pakket, alleen al voor die coole gordels :+

Eigenlijk wil ik denk ik gewoon moon + leer + performance ( + trekhaak ) maar dat is wel de maximaal prijzigste combi. Portemonnee vind dat niet zo leuk.

Ik ga 'm wel kopen, geen lease. Na 5 jaar gooi ik 'm prive over.
Volgens mij hebben veel mensen al hun definitieve bestelling doorgegeven.

Kleur is iets heel persoonlijks natuurlijk :) In het begin van het topic staan vergelijkbare kleuren van Volvo zodat je wat kan Googlen naar real life voorbeelden.
In het overzicht van de tweakers komt Void wel veel meer naar voren dan Moon. Weet niet of het representatief is voor de rest van NL, maar denk dat Moon wel zeldzamer is.

• nii3k
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 12:35
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motor :) moment

edit:

[Voor 65% gewijzigd door nii3k op 25-03-2020 09:05]

• S2000jan
nii3k schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:01:
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motor :) moment

edit: [Afbeelding]
Das de Polestar 1

• Burchov
Jur gen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:25:
Weet iemand of de front camera ook te gebruiken is als dashcam?
Laatste wat ik daarvan gehoord heb bij de roadshow in Amsterdam was dat dat nu niet mogelijk is, maar wellicht later met een software update mogelijk gaat zijn.

• DancePlaza
Afrokwijt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:44:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de stilte bij Leaseplan.. Is er iemand in NL die via Leaseplan wel heeft doorgekregen dat de auto is besteld?
Niet veel behalve dat ik een bestellings nummer hebt van leaseplan met een 8xxxxxxx nummer.
Hier op deze pagina wordt ik ook niet wijzer.

https://mijn.leaseplan.nl...lease-auto/besteldetails/

• Inspired
Friemel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:00:
Polestar 1
Vind ik bijzonder mooi, maar een beetje te duur en sowieso uitverkocht. :-(
[Afbeelding]

Polestar 2
Het interieur ziet er goed uit, voorkant ook. De daklijn, zijruiten en achterverlichting kan mij niet bekoren.
Zie de rode vierkanten. Waarom? Nu moet ik weer wat anders gaan zoeken. :|

[Afbeelding]
Taycan? Al is je lijstje wat gek. Iemand die naar een Polestar 1 kijkt zie ik niet snel in een Polestar 2 stappen. Die zwarte accenten hadden van mij ook niet gehoeven. Maar ik vind het een prima verschijning. :)

[Voor 5% gewijzigd door Inspired op 26-03-2020 09:50]

• PvS_68
Afrokwijt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:44:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de stilte bij Leaseplan.. Is er iemand in NL die via Leaseplan wel heeft doorgekregen dat de auto is besteld?
Het is idd grote stilte. In december gaven ze aan dat de order besteld was, maar volgens mij kan dat alleen een pre-order zijn geweest. 17/18 maart nog contact met ze gehad. Ze hadden nog niet gehoord van Polestar. Polestar gaf aan naar iedereen (dus ook LM'en) de order-bevestigingsmail te hebben gestuurd. Leaseplan gaf aan daar niets vanaf te weten en met Polestar in gesprek te zijn over de bestellingen. We zijn inmiddels ruim een week verder en nog steeds niets...

De Leaseplan tool zegt nog steeds: 'Bestelling in behandeling'

Ik maak me idd ook grote zorgen.

• DancePlaza
Kreeg net een mail van Polestar over testritten. Maar dat waren de eerste testritten voor journalisten oa autovisie. Er zaten een paar interessante tussen met andere/nieuwe foto's en filmpjes.

Je kan de test reviews hier vinden: https://about.polestar.co...cal_crm_em&utm_content=ad

• michr
  • Registratie: november 2015
Dan die van mij ook maar even:
Thunder (zoals velen...)
20"
Slate
Trekhaak
Financial Lease (als eerste?)

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 04-07 21:28
BartWNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Wat is je config :)?
Dan voeg ik hem toe aan het overzicht
Moon +, Leer & Trekhaak

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
MarvinOA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Is dat gunstiger dan kopen dan? Heb me er niet in verdiept en ben meteen voor koop gegaan. Maar had ik beter 4-5 jaar kunnen leasen en dan overnemen na 5 jaar?
Offtopic:

Auto's zijn in algemene zin gunstiger zakelijk aan te schaffen, ik doe voor elke werknemer nog eens de calculatie per auto, salaris en bijtelling voor de betreffende medewerker opnieuw. Soms scheelt het 'maar' 15k, echter is een goede buffer in privé ook wel fijn voor velen.

Tot heden heb ik zelf, uit alle auto's die wij rijden (dat gaat van Tesla tot Audis tot Volvos), niet kunnen vinden dat het privé rijden gunstiger zou zijn. Er zijn wel kanttekeningen aan verbonden, sommige mensen kunnen vrij goedkoop verzekeren i.v.m. andere auto in privé eigendom en andere wonen in een gunstigere provincie. Sommige laden elektrisch thuis. En zo zijn er wel punten om kleine gaten dicht te lopen.

Het is overigens meestal niet heel aantrekklijk om auto's na lease over te nemen, gezien je de kosten alreeds betaald hebt. Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar ik dacht nu ik het las, laat ik die informatie ook maar even delen.. na 4 jaar bijtelling betalen + lease, de auto overkopen, dán had je hem gunstiger privé kunnen aanschaffen. Dit omdat het 5e jaar termijn, meestal het kantelpunt is voor aanschaf zakelijke/prive plus bijtelling. Bij elektrische auto's ligt deze op dit moment merendeel op 6 door de gunstigere percentages en overige kosten.

:Y)

[Voor 7% gewijzigd door ReneDx op 26-03-2020 15:20]

• MarvinOA
ReneDx schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Offtopic:

Auto's zijn in algemene zin gunstiger zakelijk aan te schaffen, ik doe voor elke werknemer nog eens de calculatie per auto, salaris en bijtelling voor de betreffende medewerker opnieuw. Soms scheelt het 'maar' 15k, echter is een goede buffer in privé ook wel fijn voor velen.

Tot heden heb ik zelf, uit alle auto's die wij rijden (dat gaat van Tesla tot Audis tot Volvos), niet kunnen vinden dat het privé rijden gunstiger zou zijn. Er zijn wel kanttekeningen aan verbonden, sommige mensen kunnen vrij goedkoop verzekeren i.v.m. andere auto in privé eigendom en andere wonen in een gunstigere provincie. Sommige laden elektrisch thuis. En zo zijn er wel punten om kleine gaten dicht te lopen.

Het is overigens meestal niet heel aantrekklijk om auto's na lease over te nemen, gezien je de kosten alreeds betaald hebt. Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar ik dacht nu ik het las, laat ik die informatie ook maar even delen.. na 4 jaar bijtelling betalen + lease, de auto overkopen, dán had je hem gunstiger privé kunnen aanschaffen. Dit omdat het 5e jaar termijn, meestal het kantelpunt is voor aanschaf zakelijke/prive plus bijtelling. Bij elektrische auto's ligt deze op dit moment merendeel op 6 door de gunstigere percentages en overige kosten.

:Y)
In mijn geval zou de afweging zijn: zakelijk kopen of zakelijk leasen. Nu heb ik gekozen voor zakelijk kopen. Of de auto in de bijtelling gaat weet ik nog niet, omdat ik bijna niet privé rijdt, mijn vriendin nog een auto heeft en ik veel op de fiets/motor kan doen.

• Burchov
MarvinOA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:34:
[...]

In mijn geval zou de afweging zijn: zakelijk kopen of zakelijk leasen. Nu heb ik gekozen voor zakelijk kopen. Of de auto in de bijtelling gaat weet ik nog niet, omdat ik bijna niet privé rijdt, mijn vriendin nog een auto heeft en ik veel op de fiets/motor kan doen.
Voor mij was de afweging ook zakelijke koop of lease. Een leasemaatschappij werkt ook niet gratis, dus de enige mogelijkheid voor lease om goedkoper te zijn dan koop is als de LM hoge kortingen kan bedingen vanwege grote aantallen. En juist dat zie ik met Polestar niet gebeuren. Er zitten wel andere voordelen aan natuurlijk, zoals de financiering of het afdekken van het risico op waardedalingen, maar daar betaal je dus voor.

Overigens zie ik in die laatste nog best een risico, gezien hoe enorm hard de ontwikkelingen op het gebied van elektrische auto's gaan. De kans dat de auto over 5 jaar misschien nog maar 10k waard is neem ik echter voor lief, omdat het plan is om 'em voor veel meer dan die 5 jaar te blijven rijden.

En wat meer on-topic: heeft iemand uberhaupt een negatieve review van de P2 gevonden? Ik vind alleen maar positieve reviews, wat natuurlijk leuk is maar dat kan ook aan mijn search-bubble liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Met het rempedaal was met de PP brembo’s volgens mij? Dat kan natuurlijk ook weer anders zijn met de “reguliere” remmen.

Sowieso benieuwd hoe die rijdt natuurlijk, zitten allemaal te brainstormen over een auto waar nog niemand een meter in gereden heeft :P
Rempedaalgevoel was vlgs mij idd met de PP. Ik weet niet of er al testritten zijn geweest met niet-PP modellen.
Blijft idd spannend. Maar hopen op Volvo kwaliteit en Polestar sportiviteit. We moeten maar vertrouwen dat ze het kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
We krijgen hopelijk komende weken wel steeds meer info, foto's en filmmateriaal te zien nu de productie is begonnen en journalisten wederom kunnen gaan testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:41:
Even iets totaal anders. Weet iemand hier iets meer over Android Automotive en welke apps daar wel/niet geschikt voor zijn?

In tegenstelling tot veel mensen gebruik ik geen Spotify maar Apple Music. Nu is Apple Music in de Playstore gewoon beschikbaar, maar is dat ook voor Android Automotive geschikt? Zodat het de zelfde mooie naadloze integratie heeft als Spotify?

En welke apps zouden jullie graag gebruiken op het platform? Flitsmeisters? Waze? Andere muziekapps? Communicatie?
Ik heb Flitsmeister gevraagd of zij een app in de pijplijn hebben zitten, maar ze zeggen dat Google alleen maar media en messaging apps van 3rd party ontwikkelaars toelaat. Dus geen andere navigatie apps vooralsnog helaas.

En als het goed is, is er draadloze carplay beschikbaar in de P2 waarmee je makkelijk apple music zou moeten kunnen afspelen. En volgens mij bestaat er ook een apple music app voor android auto, wellicht ook bruikbaar voor android automotive

[Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 27-03-2020 14:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
@MarvinOA Aangezien FM niet in alle landen legaal is zal die waarschijnlijk niet komen. Verwacht niet alle applicaties van je telefoon te kunnen draaien. Applicaties moeten ook speciaal hiervoor aangepast (en onderhouden) worden. Zo kan Spotify bijv. geen nummers lokaal opslaan (er is geen storage device) en zul je dus alleen online mode kennen.

Idd wordt Apple Carplay gewoon ondersteund, dus als je een mediaplayer hebt die daarin werkt, kun je die gewoon gebruiken, lijkt me.
Pagina: 1 2 3 ... 8

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True