Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• S2000jan
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 07:16
Mede-auteurs:
  • JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

• BartWNL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 07:36

BartWNL

De reden dat de Polestar 2 en Volvo XC40 P8 een gedeeld topic hebben komt door het feit dat ze beiden op het zelfde geëlektrificeerde CMA platform staan, beide uitgerust gaan worden met het nieuwe Zenuity ADAS systeem en beide het Android Automotive Entertainment systeem gaan krijgen. Veel features en functionaliteit zullen dus overlappen in beide modellen. Ze zijn beide ontsproten uit het zelfde Volvo Concept 40 uit 2016, waarbij de Concept 40.1 een SUV en de Concept 40.2 een Sedan was. De 40.1 is door ontwikkeld tot de XC40, waarbij de 40.2 is overgenomen door Polestar en is gelanceerd als Polestar 2.

Praten en discussiëren over leveringen kan in het 'grote leveringstopic'

Polestar 2

De Polestar 2 werd officieel voorgesteld op het autosalon van Brussel in Januari 2020.

Pre-orders (€1.000 in BE) waren mogelijk vanaf lente/zomer 2019. Zij die zo'n pre-order genomen hebben, zouden normaal hun wagen als eerste moeten hebben. Momenteel zouden de eerste leveringsmomenten (in BE) - volgens de laatste informatie waarover ik beschik - in Juni/Juli 2020 moeten gebeuren.
De eerste perswagen zou pas in Mei 2020 naar België komen.
Mensen met een pre-order konden een persoonlijke afspraak maken op het autosalon en kregen een boek en draagzak mee van de Polestar 2.

Specificaties Polestar 2:
  • 5 deurs cross-over (iets hoger dan een sedan, lager dan een SUV)
  • 2 electro motoren, eentje per as, 150kW per stuk
  • Totaal vermogen van 408pk (2 x 150kW)
  • Koppel 660Nm
  • Full Android integratie (ook met Google Assistent)
  • 19" 5 V-Spaaks zwarte diamond cut lichtmetalen velgen
  • Interieur 2 keuzes inbegrepen:
  • Charcoal WeaveTech met Black Ash Deco
  • of
  • Slate WeaveTech met Black Ash Deco
  • Inclusief Pilot Pack
  • Inclusief Plus Pack
Basisprijs: (op 1/1/2020)
NL: €59.800
BE: €59.800

Opties:
  • Metaalkleur:+ €1.000 (NL/BE)
  • Performance pack (Öhlins dempers, specifieke 20" 4 Y-spaaks gepolijste gesmede lichtmetalen velgen, grotere Brembo remmen, goudkleurige ventiel dopjes, goudkleurige veiligheidsgordels)
  • Prijs (NL/BE) : +€6.000
  • 20" 4 V-Spaaks zwarte diamond cut lichtmetalen velgen: +€1.000 (NL/BE)
  • Semi-elektrische Trekhaak: +€1.100 (NL/BE)
  • Ventilated nappa leder Barley met reconstructed wood deco: +€4.500 (NL/BE)
Beschikbare kleuren:
  • Void (Zwart), de enige gratis kleur
  • Snow (wit)
  • Magnesium (zilver)
  • Thunder (donkergrijs)
  • Moon (grijsbruin)
  • Midnight (donkerblauw)
Inhoud van de packs:
Pilot Pack:
  • Pilot Assist
  • Adaptive Cruise Control
  • Blind Spot Information system met Steer Assist
  • Cross Traffic Alert met Auto Brake
  • Rear Collision Warning met remmen bij stilstand
  • Botsingen vermijden en verminderen door remmen en sturen
  • Run-off mitigation
  • Waarschuwing frontale botsing
  • Lane Keeping Aid
  • Road Sign Information
  • Snelheidsbegrenzer
  • Driver Alert Control
  • Automatisch remmen na een aanrijding
  • 360°-bovenaanzicht
  • Front Park Assist
  • Rear Park Assist
  • HomeLink™
Plus Pack:
  • Panoramisch glazen dak met geprojecteerd Polestar symbool
  • Pixel ledkoplampen
  • Mistlichten vooraan en bochtenfunctie
  • Hogedrukreiniging van koplampen
  • Verwarmde ruitenwisserbladen en stuurwiel
  • Verwarmde voor- en achterbank
  • Elektrisch bediende vierweglendensteun
  • Zittingverlengingen
  • Opbergvakken in de rugleuningen
  • Interieurverlichting
  • Harman Kardon Premium Sound
  • Twee usb-poorten achterin
  • Draadloos laden 15W van mobiele telefoons
  • Winkeltashouder
Polestar configurator/website: https://www.polestar.com/nl/polestar-2/

Polestar 2 Spaces

Polestar spaces - de nieuwe manier van 'verkoopsruimtes' - zullen ingericht worden.
Deze werden aangekondigd voor eind 2019, maar zijn tot op heden (02/2020) er nog niet.
Er zullen er vermoedelijk 4 in Nederland en 4 zijn in België : Antwerpen, Brussel, Gent en Luik waar men de wagen kan bekijken én een proefrit maken.

Volvo XC40 P8 AWD Recharge

De XC40P8 werd officieel voorgesteld op een Volvo Launch Event in Los Angeles op 16 Oktober 2019.

Vanaf oktober konden geïnteresseerden zich inschrijven bij de dealer voor een 2020 productie plaats. De levering van de XC40 staat gepland voor September 2020.

Specificaties Volvo XC40 P8 AWD Recharge:
  • 2 electro motoren, eentje per as, 150kW per stuk
  • Totaal vermogen van 408pk (2 x 150kW)
  • Koppel 660Nm
  • Full Android integratie (ook met Google Assistent)
  • R-Design leder / nubuck (textiel) bekleding - Comfort - met armsteun achter, skiluik en bekerhouders
  • R-Design Cutting Edge aluminium inleg in interieur
  • 19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met 235/50 R19 banden voor en 255/45 R19 banden achter
  • 12 inch bestuurdersdisplay
  • Recharge grille in exterieurkleur
  • High Performance audiosysteem
  • Dynamisch chassis
  • Led-koplampen
Basisprijs: (op 1/1/2020)
NL: €59.900

Beschikbare kleuren:
  • Metallic:+ €950 (NL)
  • 717 Onyx Black metallic
  • 725 Fusion Red metallic
  • 728 Thunder Grey metallic
  • 729 Glacier Silver metallic
  • 733 Sage Green metallic
  • Inscription Metallic:+ €130 (NL)
  • 707 Inscription Crystal White metallic
  • 720 Inscription Bursting Blue metallic
Opties en packs:
  • 1133 20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen met 235/45 R20 voor en 255/40 R20 banden achter € 660 (NL)
  • RD00 Arienne leder Charcoal/Charcoal | R-Design Cutting Edge aluminium inleg in interieur € 640 (NL)
  • Driver Assist Pack – IntelliSafe Assist, Surround, BLIS
  • Park Assist Pack - Park Assist voor en achter, Park Assist Camera achter
  • Audio & Park Assist Pack - Park Assist voor en achter, Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon, Park Assist Camera achter
  • Lounge Pack - Visual Park Assist met Front "Fisheye" view, Park Assist voor en achter, Sensus Connect met Premium Audio by Harman Kardon
  • Climate Pack - Verwarmbare voorstoelen, ruitensproeierkoppen, stuurwiel
  • Climate Pro Pack - Verwarmbare zittingen buitenste zitplaatsen 2e zitrij, voorstoelen, ruitensproeierkoppen
  • Versatility Pack - Veiligheidsnet in bagageruimte, Boodschappentashouder in bagagecompartiment, Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
  • Lighting Pack - Koplampreinigingsinstallatie, Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
  • Power Seats Pack - Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen en passagierstoel
  • Protection Pack – Mattenset, kunststof, set van 5 (incl. tunnelmat), Mat, bagageruimte, kunststof
Volvo XC40 P8 configurator/website: https://www.volvocars.com...ge-pure-electric-r-design

Elektrificatie en het Volvo CMA Platform

Zowel de Polestar 2 als de Volvo XC40 staan op Volvo's CMA.

Volvo heeft in zijn fabriek in het Belgische Gent een hagelnieuwe assemblagelijn voor batterijen geopend..

Later dit jaar start in de fabriek de productie van Volvo's eerste volledig elektrische auto, de nieuwe Volvo XC40 Recharge P8 AWD met een actieradius van meer dan 400 kilometer (WLTP). De ingebruikname van de assemblagelijn benadrukt de ambitieuze elektrificatiestrategie van Volvo Cars plus bijbehorende veelbelovende klimaatplannen. Volvo streeft ernaar om de CO2-voetafdruk per geproduceerde auto gedurende de gehele levenscyclus met 40 procent te verkleinen. Dit moet uiterlijk 2025 gerealiseerd zijn. Vanaf 2040 wil Volvo bovendien een volledig klimaatneutraal bedrijf zijn.

Omdat Volvo zijn volledige modellengamma gaat elektrificeren, vormt de assemblage van batterijen een belangrijk onderdeel van Volvo's wereldwijde productieactiviteiten. Volvo kan lering trekken uit de ingebruikname van de assemblagelijn in Gent op het gebied van procesoptimalisatie en efficiency en de opgedane kennis toepassen op toekomstige assemblagelijnen in andere Volvo-fabrieken. Nog dit najaar start Volvo met de bouw van een assemblagelijn in zijn Amerikaanse fabriek net buiten Charleston, South Carolina.

Volvo gaat ook in zijn fabriek in het Chinese district Luqiao volledig elektrische auto's produceren. Hier worden Volvo-modellen op het CMA-voertuigplatform geproduceerd, evenals modellen met dezelfde basis van Volvo's zustermerken Polestar en LYNK & CO.

Vorig jaar sloot Volvo Cars langlopende leveringsovereenkomsten met twee toonaangevende leveranciers van batterijen, namelijk CATL uit China en LG Chem uit Zuid-Korea. De samenwerking heeft betrekking op de levering van batterijen in het komende decennium voor de volgende generatie Volvo- en Polestar-modellen, inclusief de Volvo XC40 Recharge P8 AWD.

Gent is een van de twee Europese fabrieken waar Volvo zijn modellen produceert, al sinds 1965. Op dit moment werken er ongeveer 6.500 mensen. De nieuwe Volvo XC40 Recharge P8 AWD is het eerste model uit een toekomstig breed gamma aan volledige elektrische Volvo-modellen. Het is bovendien de eerste Volvo met een gloednieuw infotainmentsysteem met Google Android. De XC40 Recharge P8 AWD is een honderd procent elektrische versie van de XC40, de eerste Volvo die is uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar. De compacte SUV is gebaseerd op het modulaire voertuigplatform CMA dat samen ontwikkeld is met Geely Group, de eigenaar van Volvo Cars.

Zenuity Advanced Driver Assistance Systems

Zenuity (dochterbedrijf van Geely) is gekozen tot nieuwe Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) and Autonomous Drive (AD) supplier voor Geely brands.

Volvo stapt af van de eigen ontwikkelde driver aids. De Polestar 2 en Volvo XC40 P8 zullen de eerste wagens zijn met een Zenuity ADAS systeem.

Android Automotive

De Volvo XC40 P8 en Polestar 2 zullen de eerste autos zijn die gebruik maken van Android Automotive OS. Android Automotive is een volledige Android variant welke zelfstandig draait. Het heeft een eigen app store en de gebruiker heeft zelf de mogelijkheid om de voorkeuren te bepalen. Deze worden opgeslagen en gekoppeld middels de "app-sleutel" waarmee de auto ontgrendeld wordt.

Niet alle Android apps komen op Android Automotive beschikbaar. Veel van apps van Google zullen wel direct beschikbaar zijn (maps, search, chrome, play store, assistant).

Android developers moeten hun apps aanpassen aan de Auto UI/Notification richtlijnen en functionaliteit (sign in, settings, etc.) om in de auto gebruikt te mogen worden.
In Google Play store komen drie categorieen Apps voor Android Automotive:
  • Media (vanaf de lancering in juni)
  • Communicatie (rond week 49 in 2020)
  • Locatie (mid 2021)
Media Apps zijn Audio(-only) players, er schijnt een lijst van 25 muziek apps gesupport te worden. O.a. bevestigd:
  • Audioburst
  • Amazon Music
  • Spotify
  • Youtube Music
Communicatie en messaging apps zijn apps om berichten te ontvangen, lezen, uit laten spreken, maken en verzenden gebaseerd op spraak (Whatsapp, Facebook Messenger, SMS).
Locatie apps zijn voor navigatie e.d. (Here, Waze Maps.me, etc).

Verder komt er nog een categorie met dienst-apps (oplaadplek/parkeerplek zoeken en betalen zoals met parkmobile/yellowbrick/parkline, etc.). Maar daar is nog niets over bekend.

Per April 2020 kunnen 3rd party developers echter nog steeds geen Apps naar de play store submitten.

---

Besteloverzicht

Google Spreadsheet - Bestel & Lever overzicht

In dit overzicht kan je je lever/bestel data invullen.
Tevens is te zien wat populaire kleuren en opties zijn en wat de verdeling is onder de Tweakers :)

Praten en discussiëren over leveringen kan in het 'grote leveringstopic'

Polestar 2
Volvo XC40 P8 Recharge

[Voor 255% gewijzigd door BartWNL op 26-06-2020 15:53]

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:47

Maar zoek maar eens op de XC40 Thunder grey op goolgle.
Bij slecht weer grijzig en met mooi weer grijs blauw.

[Voor 3% gewijzigd door DancePlaza op 26-02-2020 20:47]

Van het kastje naar de muur lopen...

• BartWNL
MarvinOA schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:12:
Heeft iemand de Thunder in het echt gezien? Het lijk mij een hele gave kleur, maar is op elke foto weer anders.

Wat ik jammer vind aan de Polestar (en de Volvo's) is dat de bumpers onderaan niet meegespoten zijn. Dat valt bij een andere kleur dan zwart weer extra op en heeft mij doen besluiten een zwarte te nemen. Maar twijfel dus wel sterk aan de Thunder.
Ik vond op Reddit dit lijstje met de kleuren van Volvo, zodat je via Google Search een wat betere indicatie krijgt

PolestarVolvo
Thunder Thunder Grey
MagnesiumGlacier Silver
SnowCrystal White
MoonPebble Grey
MidnightDenim Blue

Zelf neigde ik eerst naar Midnight, maar de kleur Thunder op deze foto heeft me overgehaald.

[Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 27-02-2020 14:31]

• BartWNL
Hierbij trouwens wat foto’s van de kennismaking in NL voor de geïnteresseerden :) (Inclusief foto van de diverse kleuren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
BartWNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:52:
Hierbij trouwens wat foto’s van de kennismaking in NL voor de geïnteresseerden :) (Inclusief foto van de diverse kleuren)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
LOL! Ik heb het zelfde koppel op de foto!

[Voor 3% gewijzigd door JackBol op 08-03-2020 16:49]

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Hier overigens nog een foto uit mei 2016 waar de BEV XC40 (40.1) en V40 (40.2) intern gepresenteerd werden bij Volvo.
Op basis van de 40.2 heeft Thomas Ingenlath (destijds SVP Design, nu CEO Polestar) vervolgens de board van Volvo weten te overtuigen de 40.2 te ontwikkelen als "Polestar" met het Telsa go-to-market model.

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:26
Misschien nog even voor mensen die nog twijfelen over de kleur en/of Performace Pakket:
Op de AutoSalon in Brussel werd me verteld dat enkel bij het PP het stuk dak tussen achterruit en glazen dak zwart is zodat het één geheel lijkt. Kies je het performace pakket niet, dan is dat stuk carosserie in de kleur van de auto. Bij Void dus nog steeds zwart, maar bij andere kleuren dus niet. Je treft hier op het internet geen enkel plaatje van aan omdat er overal de PP uitvoering wordt getoond. Houdt hier dus rekening mee of vraag het na bij het definitief maken van je order als je dit niet mooi vindt.
Ook heeft de Void PP uitvoering onder de voorgrille en aan de achterkant enkele zilveraccenten. Ze vertelden mij dat dat enkel die uitvoering was die dat heeft.

[Voor 22% gewijzigd door PvS_68 op 12-03-2020 13:12]

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:44:
...
Kies je het performace pakket niet, dan is dat stuk carosserie in de kleur van de auto. Bij Void dus nog steeds zwart, maar bij andere kleuren dus niet. Je treft hier op het internet geen enkel plaatje van aan omdat er overal de PP uitvoering wordt getoond. Houdt hier dus rekening mee of vraag het na bij het definitief maken van je order als je dit niet mooi vindt.
....
Hmm, dat is ook nieuw voor mij. Geen idee hoe dat er dan uit ziet, ben benieuwd. Thanks

Edit:
in de configurator kan je het inderdaad zien:

Met PP

[Voor 49% gewijzigd door BartWNL op 12-03-2020 14:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 07:31
misteriks schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Waar komt deze datum vandaan?

• Jur gen
  • Laatst online: 06:33
Ons wagenpark heeft de bestelling bij Alphabet geannuleerd en hem bij Arval onder gebracht. Volgens hen hanteerde Alphabet een veel te hoge restwaarde waardoor de leasekosten een stuk hoger uitviel dan bij Arval. De bestelling is gisteren definitief gemaakt en in mijn Arvan wordt onderstaande nu aangegeven:
8 maanden nog :z . Dat wordt billen knijpen, niet dat ie in 2021 geleverd gaat worden, dat gaat met €100,- netto meer aan bijtelling opleveren. Arval kent geen annuleringskosten wat Alphabet wel aanbood.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marciemarcus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-05 09:27
Keba is een zeer degelijk merk, niks mis mee.

Om het gebruik i.c.m. je huidige domotica installatie mogelijk te maken, heb je wellicht een API nodig. Dit is bij onze Myenergi (Zappi) producten ook mogelijk. Er is momenteel nog geen publieke API beschikbaar, maar er is wel een community op het forum van de fabrikant die middels reverse engineering al heel veel mogelijk hebben gemaakt. De hobbyisten kunnen er zeker al heel veel functionaliteit mee combineren in hun domotica systemen. Een publieke API die wordt ondersteund door de fabrikant zit in de pijplijn van de ontwikkeling zodra de server is verhuisd naar stabiele clouddiensten.
Hier zie je hoe Zappi mooi de opwek van de zonnepanelen volgt:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:17

Scherm wat je te zien krijg als de Polestar 2 aan het laden is.

Ik denk dat gele rand bij initiëren is, gok blauwe rand bij het laden en groene rand als laden is afgerond. laadsnelheid in km/h, plus voltage van de laadpaal. Ik zou echter i.p.v. battery level in precentage het gewoon willen zien in kWh. Ik snap niet waarom alle fabrikanten de battery level in percentages weergeven. 100% van wat, 60kWh of 70 kWh. Je wilt toch al berijder de exacte inhoud van je batterij weten om makkelijk te rekenen. Bijvoorbeeld de meter geeft aan 19 kWh/ 100km, dan is het voor de gebruiker makkelijk om de rekensom te maken op basis van het gemiddelde verbruik hoe ver je nog ongeveer kan rijden.

• Jur gen
Dit stond er in de orderbevestiging vanuit Arval genoteerd:

Ik heb contact gehad met een accountmanager van Arval en zij geeft aan dat zij geen annuleringsmogelijkheid kennen als de auto pas in 2021 geleverd dreigt te worden. Toen ik ze wees op hetgeen er in de voorwaarden stond ging ze het uitzoeken en zou het daarop terug komen. To be continued...

• BlacKstaR-

https://www.cnet.com/road...on-availability-covid-19/

Productie van de Polestar 2 loopt, goed nieuws dus.

[Voor 60% gewijzigd door BlacKstaR- op 23-03-2020 20:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:04
Afrokwijt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:
Ik heb er ook een besteld :). Leaseplan heeft ‘m echter nog niet besteld. Ik hoop dat ze dat wel snel zullen doen..

Polestar 2
NL
12-2 besteld bij Leaseplan
Nog niet besteld door Leaseplan
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Ik zie dat Midnight toch wat zeldzamer is. Ik heb echt zo lang getwijfeld over de kleur..

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:48:
Niet zo'n Tweakeraar, maar kwam deze thread toevallig tegen toen ik naarstig op zoek was naar Polestar 2 nieuws. Ik heb een Polestar 2 in bestelling staan dus bij deze:

Polestar 2
NL
20-2 besteld bij Alphabet
Verwachte leverdatum: week van 30 juli
Void
19’’

Ik heb er zin in, maar blijf het eeuwige zonde vinden dat ze de achterruiten niet enigszins blinderen of dit in ieder geval als optie beschikbaar maken.
Die zijn standaard al getint ;) https://www.polestar.com/nl/polestar-2-standard-features/

[Voor 22% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-03-2020 11:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Arnold schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
En nog een laatste van het monteren van de koplamp.
Vind die oranje kabels erg vet staan, denk alleen niet dat we er echt iets van terugzien.

• nii3k
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 12:35
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motor :) moment

edit:

[Voor 65% gewijzigd door nii3k op 25-03-2020 09:05]

• Friemel
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 18:11

Friemel

Lekker bezig

Polestar 1
Vind ik bijzonder mooi, maar een beetje te duur en sowieso uitverkocht. :-(

Polestar 2
Het interieur ziet er goed uit, voorkant ook. De daklijn, zijruiten en achterverlichting kan mij niet bekoren.
Zie de rode vierkanten. Waarom? Nu moet ik weer wat anders gaan zoeken. :|

• BartWNL
DancePlaza schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Kreeg net een mail van Polestar over testritten. Maar dat waren de eerste testritten voor journalisten oa autovisie. Er zaten een paar interessante tussen met andere/nieuwe foto's en filmpjes.

Je kan de test reviews hier vinden: https://about.polestar.co...cal_crm_em&utm_content=ad
Thanks

blijkbaar kan je dus ook slapen in de P2...

• Arnold
Het zijn allemaal Volvo XC40 kleuren inderdaad. Dit is Pebble Gray en dus Moon:

• MarvinOA
S2000jan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:26:
Iemand die kan bevestigen dat de P2. 2200kg weegt? Is dat niet veel meer dan een model 3?
Ik meen ergens 2023 kilo te hebben gelezen. Google zegt hetzelfde. Weet niet waar dit getal vandaan komt. Op de site kan ik het zo snel niet vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Artist impression van de Polestar 3, de SUV variant met meer hoofdruimte voor de achterpassagiers.
Let op de achterkant, die lijkt op de hoge rug van de Precept.
Bron: https://teknikensvarld.se/polestar-3-utmanar-tesla/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlacKstaR-
MarvinOA schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Polestar zegt zelf:

02 Adaptive Cruise Control
In de Polestar 2 kunt u kiezen tussen Cruise Control en Adaptive Cruise Control. Deze laatste functie past de snelheid aan langzamere voorliggers aan en laat de auto zelfs tot stilstand komen. Mocht de voorligger korter dan drie seconden stilstaan, dan start de Polestar 2 weer automatisch en volgt hij de auto totdat de ingestelde snelheid is bereikt. Bij het naderen van kruispunten, verkeerslichten en in andere situaties zonder voorligger heeft de bestuurder nog steeds de verantwoordelijkheid om te remmen.

03 Pilot Assist
Wanneer u Adaptive Cruise Control activeert (zie boven), wordt ook Pilot Assist geactiveerd. Deze functie zorgt dat de Polestar 2 in het midden van de rijstrook blijft door rustig bij te sturen tot de snelheden die op autosnelwegen gelden.
Helder, geen speld tussen te krijgen _/-\o_. Hopelijk werkt Pilot Assist werkt t/m 150 km/h voor op de autobahn. Ik denk dat veel Duitsers echt de P2 zouden skippen als de ACC tot 130 km/h werkt, dat is voor hun echt een slakkentempo.

PS: nog steeds benieuwd naar de topsnelheid. (volgens de brochure van de XC40 P8 bedraagt de netto capaciteit overigens 75kWh. Dan moet dit ook voor de P2 gelden lijkt mij.

Zo'n warmtepomp, zou toch wel mooi zijn op de P2 (voor mij geen must, maar liever wel erop dan niet erop natuurlijk).

[Voor 33% gewijzigd door BlacKstaR- op 30-03-2020 17:12]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:56

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DancePlaza

kwam deze tegen op een fb group.

[Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 31-03-2020 11:45]

• BlacKstaR-
Zeer interessant, eindelijk duidelijk dat polestar gebruikt maakt van module die 14,68v leveren. 27 modules x 14,68v betekent 396v pack voltage dat is gelijk aan de E-tron.

Alleen 27x2,65kWh is = 71,55, en geen 78kWh.

https://cdn.arstechnica.n.../Volvo-Battery-Lab-15.jpg

[Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 31-03-2020 19:56]

• BartWNL
Top 10 geconfigureerde auto's bij Alphabet op het moment.

P8 komt behoorlijk in de buurt van de P2.
Valt op dat de Mach-E ook erg populair is, vooral de goedkoopste versie. Terwijl het daarvan volgens mij nog niet bekend is of die uberhaupt leverbaar is voor het einde van het jaar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarvinOA
drtngs schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
Beste allen,

Ik heb niet het hele forum afgelezen of deze vraag al is gesteld en beantwoord en misschien ook niet genoeg gegoogled, maar ik weet het gewoon niet.

Ten eerste, kort voorstellen: Mijn naam is Erik, ben 36 en werk als Limburger in Noord-Brabant (forens dagelijks 200km) en heb 17 oktober 2019 mijn preorder gedaan en deze begin maart '20 bevestigd, dus ik hoop bij de eerste gelukkigen te horen. Waar ik in oktober nog koos voor Thunder Grey beviel mij deze kleur op de autosalon van Brussel niet zo en ben ik bij de definitieve bestelling geswitched naar Moon (Dank voor de referentiekleuren van Volvo; dat maakt het toch weer een beetje visueler; jammer dat Pine Grey er niet bijzat, maar ik ben toch blij dat ik geswitched ben)

Dan de vraag: Ik rijd nu in een V60 Twin Engine en een van de zaken die ik altijd gemist heb in eerdere auto's en eigenlijk nooit meer zou willen missen is de parkeerverwarming. Wat een genot is dat! Ik heb de Polestar met het performance pakket en winterwielen besteld. Weet iemand of ik kan blijven genieten van deze functie?

Hopen dat ik mijn boerderij op tijd oplaadklaar krijg, zodat ik de auto ook een beetje kan bijladen. #drukleven #coronacrisis #renovatie IG: #renovatie33
Allereerst welkom en gefeliciteerd Erik! Mooie keuze :)

Parkeerverwarming is volgens mij bij elektrische auto's wel redelijk standaard. Je hebt immers een mooie grote accu daarvoor. Als je de Polestar Connect app download kun je een demo draaien van wat je met je auto kan op afstand. De demo is voor een Polestar 1. Maar ik denk dat het redelijk vergelijkbaar zal zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BartWNL
Press release over de Polestar Precept

https://www.polestar.com/...olestar-precept-in-detail

En een artikel op NU.nl over de P2

https://www.nu.nl/auto/60...ls-nieuwe-nummer-een.html

[Voor 20% gewijzigd door BartWNL op 07-04-2020 08:22]

• MarvinOA
BartWNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:32:
[...]

Wat zie je in die app, relevante informatie mbt levering bijv?
Niet echt. Wat je eerder op de website ook zag. Er staat bij mij:

• baldbelow
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05-07 11:06
Bij mij in de app heb ik dit:

Ik ben echt benieuwd wanneer de eerste auto's geleverd gaan worden...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:50:
Vanavond voor het eerst (2 keer zelfs) reclame van de Polestar 2 op TV gezien (denk RTL4, maar ik zat niet echt te kijken).
Misschien hebben ze nog een paar productie-slots over voor dit jaar? :)
Het gaat om deze reclame, ik had hem zelf nog niet gezien. Hopelijk draait de reclame nog het hele jaar door, zodat ik straks niet constant hoef uit te leggen waarin ik aan het rijden ben :*)

Ik mis wel essentiële informatie zoals, de prijs, features (Google Infotainment systeem, Phone-as-key), de range en wanneer die bij de "dealer" staat. Dat zijn toch wel dingen die je wilt delen met potentiële klanten?

Voor mensen die nog niet in de auto hebben gezeten of in foto's willen zien van bepaalde hoeken, https://car.autohome.com.cn/photolist/series/5078/p1/

Hieronder een paar kiekjes
Volvo haakje

Turtle mode (wanneer batterij bijna leeg is, gaat hij in de spaarstand genaamd turlemode)

Deurrubbers, hopelijk dus zo min mogelijk windgeruis.

3D maps in China, hopelijk krijgen we dit ook via Google Maps.

Binnen ruimte voor passagiers

Metingen kofferuimte

Haakje om de laadvloer omhoog te houden, heel handig!

De bestuurder kan alle ramen bedienen en kinderslot en raambediening blokkeren.

Tripcomputer met vebruik.

Impressie van kofferruimte met 2de zitrij omhoog.

[Voor 71% gewijzigd door BlacKstaR- op 13-04-2020 11:07]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• BlacKstaR-
Polestar 2: Midnight 20” Non performance

• Arnold
Vond deze ook nog, waarin je de auto uit andere hoeken ziet:

- Optional fixed glass panoramic sunroof
- Optional black shading read window glass
- Optional sunroof tail finish balck rear trim
- 360 camera and radar in grill
- Door handle with welcome light
- Optional label on the lower part of the front door on both sides

• PvS_68
Daar heb je idd wel gelijk in. Ze noemen dat overigens 'fixpoint'. Ik heb ze in de configurator even bekeken en dat lijken gewoon aanhechtingsklemmen tussen deur en dak te zijn die op het dak staan en om de dakrand heen klemmen.

• BartWNL
Over sneeuw accessoires gesproken, die sneeuwkettingen zien er behoorlijk bijzonder uit maar zijn 400 euro.

Sterke prestaties beperken zich niet enkel tot de zomermaanden. Deze sneeuwkettingen zijn ontwikkeld voor ongeëvenaarde winterprestaties en nemen minder ruimte in dan traditionele sneeuwkettingen, aangezien ze niet aan de binnenkant van de band worden bevestigd. De sneeuwkettingen zorgen voor optimale grip en tractie en mogen alleen op sneeuw en/of ijs worden gebruikt.
Je kan ze in Duitsland voor 350 krijgen en wellicht voor reguliere Volvo's ook goedkoper.

[Voor 65% gewijzigd door BartWNL op 16-04-2020 08:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jur gen
Overigens staat de verwachte leverdatum bij Arval nog altijd op 15 november :?

• MarvinOA
Wat mij opvalt aan de foto's die laatst gepost zijn: een typeaanduiding op de Polestar? Die mogen ze er van mij wel af laten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 06:53

• PvS_68
In het eerste filmpje valt me toch wel een dingetje op. Check het volgende plaatje en zie dat er een soort kapje zit over de wielmoeren van de Performnce Pack velgen (20" 4-Y-spaaks), wat overigens ook zichtbaar is in de configurator.

Op dit plaatje zit hij echter scheef. Het trok mijn aandacht omdat ik op tijdstip 1m:09s in het filmpje ineens iets zag wegvliegen wat van de velg af leek te komen. Als ik het nu terugkijk is dat dus dat kapje dat de wielmoeren afschermt. Lijkt me niet best dat je die zomaar kwijt raakt als je per ongeluk te hard over een drempel vliegt.

• foxtrotc
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:07
Heeft de p2 ook geventileerde voorstoelen??

• BartWNL
MarvinOA schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:23:
[...]

Dat stuk moeten ze nog schrijven. Je krijgt in ieder geval kusjes. :P

https://support.polestar....aa25a451c0a8015150c5b7b8/
Oeehhh!

Vond de sleutel er overigens ook al nice uit zien

https://support.polestar....6ad91790c0a801517e2d595e/

• PvS_68
Claude schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:
[...]

Idd. China = laadopening rechtsachter en type aanduiding op de kofferklep. Europa = laadopening linksachter en zonder modelgegevens op de achterklep.
Zo is het idd vlgs mij. Tenzij de definitieve modellen gaan afwijken van de demo-modellen in de showrooms:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 05-07 17:21
Paar afbeeldingen van de Midnight uitvoering (net besteld).

• baldbelow
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05-07 11:06
Vandaag een mailtje van Polestar:

:)

• Laurent1602
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
Voor zij die zich afvroegen hoe de dakdragers er uit zien of gemonteerd moesten worden. Is moeilijk te zien maar het geeft een idee :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BartWNL
Kan nog wel dit plaatje vinden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BartWNL
XeNeRgY schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:
Dat ziet er niet best uit lijkt me? Het artikel is inderdaad niet meer te vinden.
Zonde van de auto, maar de constructie lijkt me nog erg goed intact

Artikel is weer online

https://driving.ca/polest...es-to-a-whole-other-level

Like all new BEVs, the 2 has what Polestar calls its Acoustic Vehicle Alert System, which is just a fancy way of saying the car makes the “vroom” noises absent from its non-ICE powertrain.

Also, just when it seemed like there where no more cabin occupant areas to be air-bagged, Volvo found more places to install automatically inflating air cushions, these ones fitted to the inner edge of the front seat backs. One assumes Volvo determined front seat occupants were in danger of knocking heads during side collisions.

[Voor 74% gewijzigd door BartWNL op 28-04-2020 10:29]

• DancePlaza
weining chinees erdoorheen, rustig muziekje eronder :)

Jammer je moet nogal bukken om de kofferbak open te maken, er zit toch geen optie in dat je het met de voet kan open maken. Kan iig niets vinden in de manual.

Paar screencaps gemaakt,

van de achterkant, ik zag geen 3e remlicht.

van de voorkant met mistlampen aan.

[Voor 37% gewijzigd door DancePlaza op 28-04-2020 23:05]

• S2000jan
Volgens wat ik in de app zie had ik de wagen al lang moeten hebben :p

[Voor 6% gewijzigd door S2000jan op 30-04-2020 11:05. Reden: plaatje wat kleiner gemaakt]

• MarvinOA
Deze kwam ik tegen op in een Facebook groep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68
Desmodromer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:57:
[...]

Dan zouden alle beelden gespiegeld moeten zijn en het een auto met stuurwiel rechts zijn. Z'n haar en de koordjes van z'n capuchon zijn op andere beelden hetzelfde.

Ik vermoed eerder dat de Chinese variant i.v.m. het andere accupakket de aansluiting aan de andere kant heeft, maar dat is een aanname.
Ik zag net op Instagram een Chinees model met het laadklepje links.

Toen moest ik weer aan deze post denken. Heb het flimpje nog eens bekeken en in dit filmpje lijkt het erop dat er aan beide kanten (i.i.g. bij de snow) een klepje zit:

Dat zou ik wel raar vinden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 06:20
Ik heb even de Chinese handleiding geraadpleegd. Daarin vermelden ze echt een laadklep links en laadklep rechts. Dat is niet het geval bij de Nederlandse handleiding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laurent1602
  • Nu online
Er wordt door Zenuity alvast druk getest met Lidar (zoals op de Precept) op een P2 in Stockholm. Ze zitten zeker niet stil daar bij Polestar :D

Foto gevonden op Instagram, is niet van mij.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb nog een beetje zitten kijken aan de hand van die vraag van MarvinOA. In de Canary build van Android Studio is het centrale scherm van de P2 al toegevoegd als output device (instructies).

En Polestar heeft ook hun UI assets al online gezet op https://developer.polestar.com. Je kan deze als system file laden en in de emulator booten. Er zitten nog geen Play Services in, dus nog vrij onbruikbaar, maar het functioneert wel!

http://webmshare.com/play/3jxgq (werkt alleen in Chrome)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Laurent1602 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Jep, dit stond al allemaal correct. Ik had echter niet de 'Canary' versie van Android Studio gedownload, en dan heb je blijkbaar nog geen Automotive support. 8)7 Eens zien wat ik al kan ontwikkelen als app tijdens het wachten op de levering, zou leuk zijn als ik de P2 kon doen communiceren met m'n HomeBridge :)
Ligt er een beetje aan of sideloaden mogelijk wordt. De restricties voor opname in de Play Store zijn vrij strict, voornamelijk mbt. notifications en UI.

Nog wat screenshots van de emulator voor de liefhebber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 04-07 22:03
BlacKstaR- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Ik had het niet door, maar met de pijltjes onderaan kan je meerdere features en videos bekijken (jouw link). :)
Zo ontdek je nog eens (voor mij) nieuwe foto's!

Zie https://www.polestar.com/...-200222-gfx508314v005.jpg voor 't origineel van 1927 x 1445 pixels

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarvinOA
Voor de liefhebbers. Volgens mij een Thunder in daglicht, naast een Model 3. De Polestar lijkt veel groter.

[Voor 5% gewijzigd door MarvinOA op 07-05-2020 12:41]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DancePlaza
Nieuw kiekje van de achterkant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarvinOA
Polestar 2 Void vanaf de zijkant met een Tesla Model 3

Midnight

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Als we toch met foto’s aan het strooien zijn, heb deze momenteel op de achtergrond van de mobiel :9~

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: maart 2020
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Wat is de status van je bestelling in hun online portal? Staat die op 'besteld' of op ' Bestelling in behandeling' ?

[Voor 14% gewijzigd door P2_Moon op 11-05-2020 18:03]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BlacKstaR-
MarvinOA schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:41:
En deze Reddit post geeft nog wat (officiele) antwoorden op allerlei diverse vragen. Best interessant om te lezen:

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
[Video: https://www.reddit.com/r/Polestar/comments/g6a3jr/polestar_2_spotted_in_gilbert_arizona/]

Polestar 2 gesport in Arizona, USA (maar 3 sec, maar toch _/-\o_ ).

[Video: https://i.imgur.com/ONcDtDf.mp4]

Polestar 2 aan het laden

[Voor 53% gewijzigd door BlacKstaR- op 12-05-2020 17:31]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MarvinOA
In Gent, België zijn ze er klaar voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-05 22:04
P2 Midnight met 20” zonder performance pack:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BartWNL
Foto van een P2 naast een S60

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Artikel over de crashtests, met nieuwe foto's

https://www.polestar.com/...cal_crm_em&utm_content=ad

[Voor 24% gewijzigd door BartWNL op 18-05-2020 15:51]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Smobbo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Mooi om te zien! Het blijft een gave wagen!

Wel grappig dat de eerste alinea spreekt over een elektrische auto die rond Volvo motoren is ontwikkeld. Het is vanuit Geely natuurlijk allemaal 1 club, maar ik had het idee dat Polestar de voortrekker op EV gebied zou zijn. Volvo lift daar op mee met oa de P8...
In de openingspost kun je zien dat de Polestar 2 en de XC40P8 uit exact hetzelfde nest komen, een studie waarbij Volvo een sedan en mini-SUV heeft ontwikkeld. In 2016 lanceerde de SVP Design van Volvo (Thomas Ingenlath) het Concept 40.

Als Geely rechtstreekser had willen competen met Telsa met het Volvo brand, hadden ze hun dealer model moeten omgooien. Geely heeft daarom dit nieuwe concept bij het Polestar brand onder gebracht, Thomas Ingenlath er CEO van gemaakt en de Sedan van de Concept 40 studie mee gegeven als basis voor de Polestar 2.

[Voor 3% gewijzigd door JackBol op 18-05-2020 22:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarvinOA
Het enige nieuwe voor mij is dat ze strategische samenwerkingen aangaan voor een laadnetwerk en daar binnenkort op terug komen.

En er werd iets geroepen over de exacte garantie op de batterij. Weet het niet meer exact, maar volgens mij was het wat het eerst komt van:
  • 8 jaar
  • 160.000 km
  • 70%state of health

[Voor 18% gewijzigd door MarvinOA op 20-05-2020 13:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
P2 in Thunder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlacKstaR-

Volgens het Instagram account van Polestar is de snelheid van de auto niet gelimiteerd.

De sportcontact6 20” banden hebben een V(Max 240km/h) of Y(Max 300km/h)rating.

De Michelin Primacy 4 19” banden hebben een V rating, dus ook een Max van 240km/h. Ik ben benieuwd. Hopelijk Max 234, 1km/h sneller dan de Model 3 AWD 😂.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlacKstaR-
JackBol schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Android Automotive is net als een telefoon. Ik verwacht dat je een zal pop-up krijgen die vraagt of je de app toegang wil geven tot je camera.

Ik las dit artikel over Android Automotive OS. Volgens dit artikel zijn sommige rechten exclusief toegekend aan de OEM (lees: Polestar).

Volledige publicatie is hier te vinden: https://www.researchgate....sis_of_Android_Automotive

[Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-05-2020 19:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DancePlaza
mooie velgen op de P2, naast een Ioniq

[Voor 47% gewijzigd door DancePlaza op 25-05-2020 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DancePlaza
bottom line schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:14:
https://www.polestar.com/...star-2-standard-features/

-> opladen.
Wel schraal dat een snellaadkabel niet erbij zit. Gaan veel mensen die niet thuis kunnen laden, en gebruik moeten maken van publieke laadpalen (geen snelladers) wel eens van verschieten.
uh bij snellader zit er al vaak een kabel. iig bij Fastned wel dus dat zou je iet nodig hebben.

Links zit er niet bij en rechts zit er standaard bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
DancePlaza schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:57:
[...]

uh bij snellader zit er al vaak een kabel. iig bij Fastned wel dus dat zou je iet nodig hebben.

Links zit er niet bij en rechts zit er standaard bij.
[Afbeelding]
Euhm
Dat zei ik ook dat je bij snelladers dat probleem niet hebt. Snelladers hebben altijd eigen kabels.

Trouwens, jou rechts zit er niet standaard bij (je foto is onvolledig). Dit zit er bij in.

En daarmee ben je niets bij openbare laadpalen zoals . En laat dat net de meest gebruikte laadpalen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DancePlaza
Sorry dan had ik het verkeerd gelezen.

Maar ik lees hier dat er 2 kabels standaard bij zitten. Een granny en 1 voor een laadpaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:32
Standaard worden twee typen kabels meegeleverd (volgens mij is 1 standaard en zit de ander bij het Pilot-pakket).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:07
Info van leasemij (multilease) gekregen over verwachte leverdatum.
Bestelling geplaatst op 1 april. Verwachte leverdatum 21 september. Iets eerder dan de eerdere indicatie van 1 oktober.

[Voor 5% gewijzigd door foxtrotc op 26-05-2020 19:32. Reden: Scherpe opmerkingen van zwarte ster]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• S2000jan

Ik denk niet dat ik deze al gepost had.
Het boek dat ik gekregen heb op het autosalon van Brussel nav mijn pre-order

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BlacKstaR-

Order die op dit moment worden geplaatst worden in september/oktober geleverd (polestar noorwegen website). Denk dat al onze orders veilig zijn wat dat betreft. Ik denk dat de vertraging geld voor de mensen met pre-orders. Deze zouden aanvankelijk in juli geleverd worden, maar deze zijn vertraagd naar augustus/september. Ik denk eerlijk gezegd dat Polestar, geen zin heeft om een half lege boot (productie vertraging) met auto's weg te sturen en vrachtkosten wilt besparen. Door pre-orders en early orders gelijktijdig te leveren, maar dat is puur speculatie aan mijn kant.

Toch leuk als je redenatie gedeeltelijk wordt ondersteund, door echte feiten: https://www.tv2.no/a/11471800/

[Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 29-05-2020 10:35. Reden: toevgen noorse bron]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S2000jan
Iets bizar in mijn Polestar app mbt mijn bestelling. Ik zie er 2! Eentje met de pre order datum en eentje met een datum van 3 dagen geleden terwijl mijn bestelling reeds in februari werd doorgeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • +7Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:47
Transport Polestar 2 vanaf de fabriek???

[Voor 4% gewijzigd door theomanders op 31-05-2020 12:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jur gen
Kwam net foto tegen van een witte PS2 zonder performance pack. Te zien aan het witte gedeelte tussen het dakraam en de achter ruit. Daar zie ik ook het PS logo maar mij niet bekend of deze er standaard op zit. Vind het eigenlijk wel mooi eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BlacKstaR-
theomanders schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:27:
Transport Polestar 2 vanaf de fabriek??? [Afbeelding]
De overige foto's:

[Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-06-2020 11:24]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 05-07 17:07
Hi Allen!

Heb ook Polestar 2 besteld!
Pre-order van 3 maart 2019 omgezet op 11 maart 2020 in 3 jaar Polestar Private Lease.

Kleur Void, 19" velgen, Beige lederen bekleding en trekhaak.
Geen performance-pakket want...... elektrische auto is toch al supersnel ;-)

Volgens de app is de verwachte levering juni.......
Gisteren contact gehad met Polestar en ze verwachten nu in juli te leveren.

Ben benieuwd... ;-)

Wallbox Copper thuislader is ook al geïnstalleerd 8)

[Voor 31% gewijzigd door Philipvm op 03-06-2020 12:40. Reden: Picture added en wallbox lader]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Polestar, het nieuwe automerk gericht op elektrificatie komt naar Rotterdam. In het hart van de havenstad, op de Meent 92, zal Polestar Space vestigen. Het automerk is het pand aan het verbouwen en de opening vindt plaats in de tweede week van juli.
https://barendrechtsdagbl...-op-de-meent-in-rotterdam

[Voor 13% gewijzigd door BartWNL op 03-06-2020 16:33]

• Laurent1602
  • Nu online

Dan toch communicatie deze week ;) Helaas, maar weinig aan te doen. Het zijn uitzonderlijke omstandigheden voor iedereen...

Edit: Had blijkbaar beter eerst eens gerefresht :D

[Voor 5% gewijzigd door Laurent1602 op 03-06-2020 16:40]

• DancePlaza
Ik heb ook maar een polestar id aan gemaakt met mijn zakelijke email adres, dat geregistreerd staat bij leaseplan

En zie hier, meer info over mijn auto, mirgen maar is peilen voor de verwachtte leverdatum 🥳

Mijn ordernumer is 11007xxx

[Voor 8% gewijzigd door DancePlaza op 03-06-2020 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlacKstaR-
XeNeRgY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:02:
Lijkt mij een 'vanaf' datum anders zouden nog steeds alle P2's (pre-order t/m vandaag besteld) in dezelfde maand geleverd kunnen worden. Dan zou het aantal NL-bestellingen wel heel mager zijn.

Op de website van Polestar Noorwegen, staat de eerste levering voor september 2020. Het ziet er na uit dat Nederland voorrang krijgt, wie weet heeft dat te maken met extra orders (Mach-e annuleringen + bijtelling stijging 2021).

[Voor 19% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-06-2020 10:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
Ik ben denk ik vooralsnog de enige zakelijke rijder hier die 22 april als besteldatum heeft staan ipv 20 mei?
Vind het best een groot verschil, aangezien we allemaal redelijk rond dezelfde tijd de bestelling gedaan hebben (de LM hem aan Polestar doorgegeven heeft)
Ik heb net met mijn zakelijke mail een Polestar account aangemaakt.

Is dit 6 april of 4 juni? Ik hoop 6 april.

[Voor 2% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-06-2020 12:48. Reden: extra info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartWNL
Oh jemig, dat is weer een stuk later...

Ben heel erg benieuwd naar de structuur hier achter, jammer dat Polestar daar niet heel veel over (kan) vertellen.

Nee @BlacKstaR- , dat is juni helaas

[Voor 57% gewijzigd door BartWNL op 05-06-2020 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Nu online
@Quark2 In mijn geval werkt dit niet.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• YannickArens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-07 21:01
Na een tijdje meegelezen te hebben dacht ik, ik laat ook eens wat horen. Ook ik ben in afwachting van de P2 (Thunder, PP, trekhaak). Op 19 juni 2019 heb ik privé een reservering gemaakt, de auto is besteld door de LM op mijn reservering. De order is definitief gemaakt op 17 maart 2020.

Inmiddels zie ik dit in het portaal staan met als status "Delivery_planning".

Ik heb geen idee wat dit kan betekenen, maar we wachten rustig af :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S2000jan
PvS_68 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:04:
Valt me niet tegen idd. Met de autosnelweg tegenwoordig op 100kmh wordt het zelfs nog beter dan de 330 die er nu als slechtste waarde uit rolt.
Zet de velgen op 20" en er gaan nog eens 5km af om uit te komen op 325 :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlacKstaR-
-Splash- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Ik wacht wel op de praktijktesten. Fabrikanten en range guestimates zijn niet echt waar ik meer op vertrouw. ;)
Overigens denk ik dat de cijfers een beetje in lijn met de LR van de model 3 zullen zitten.
Mensen moet niet vergeten dat deze calculator uitgaat van 100% accu status. Velen van onze zullen laden tot 80% laden en doorrijden tot 10% procent, en bij een lange reis tot 100% laden en tot 10% doorrijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rutgert
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:59

Rutger

Pagina: 1 2

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True