Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.276 views

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Voor wat betreft het verbruik verwacht ik eigenlijk dat Polestar nog wel een paar ota updates zal doen. Net zoals Jaguar bij de i-pace doet en Tesla bij hun auto's. Dat verbruik gaat vast nog wel omlaag.

Hoop ik....

En anders pomp ik m'n bandjes nog wel wat harder op. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Fladder80 op 14-08-2020 12:25 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Toen ik direct na binnenkomst mijn schrijfblok pakte en mezelf introduceerde, kreeg ik direct te horen dat ik geen vragen kon stellen. De heren maakten me duidelijk dat ze deze niet mochten beantwoorden. Journalisten moesten hun vragen direct stellen aan het hoofd van marketing bij Polestar, zo werd me verteld, om een eenduidig verhaal te behouden in de media. Okay, prima, dan berg ik mijn schrijfblok wel op en maak ik een paar foto’s voor bij het artikel.

“Nee, de camera moet in de tas blijven,” aldus de heren. “Alleen foto’s met een telefoon zijn toegestaan.”
A.k.a. Journalist boos dat hij als journalist behandeld wordt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-01 17:01
BugBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Hij vond met name het rijden positief. Ook goed te horen dat de non-performance een prima onderstel heeft. Maar ook hier weer de eerste indruk dat de efficiency van de wagen eigenlijk niet op orde is. Bij 90km/u continu in de zomer is een score van 179Wh ronduit slecht. Andere auto's in dit segment (e-Niro, M3, ...) zitten rond de 140Wh/km en hebben deze score in de winter. 180Wh haalt een Tesla Model X P100D uit 2018 ook en die is wel een heel stuk groter (en de nieuwere Raven versie is zelfs een stukje zuiniger). De XC40 P8 heeft een minder aerodynamische vorm en zal nog meer verbruiken. Als je als merk wilt vergroenen, dan moet je niet alleen voor elektrisch gaan, maar moet je ook zorgen dat je het een beetje efficiënt doet.

[...]

Ionity is een dure optie als je geen auto rijdt van één van de aangesloten merken, maar volgens mij is het met de Ionity app €0.79 bij hun eigen laadstations. Nu maak je niet zo heel veel gebruik van snelladen (tenzij je vertegenwoordiger bent en veel kilometers rijdt). Normaal gesproken zal je vooral thuisladen en dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Maar als je met €0.79/kWh moet gaan laden en de efficiency van de P2, dan wordt het een dure trip.
Neem 10 ICE's van 60.000 en je zal zien dat ook dáár stevige verbruikverschillen zijn.

Voor eenieder die dagelijks méér dan het P2 bereik "opmaken" kan het lastig zijn.
Ik kijk er anders tegenaan:

stel 1x per dag laden (100>10% en dan 80>10% ) =160% is aardig-wat-uurtjes-RIJPLEZIER.

Wat je moet inleveren.... iets langer laden (maakt denk ik niet super veel netto uit..) en dat moet je over hebben voor TOP fijn rijden.

Heb je dat er níet voor over? dan is er gelukkig een andere keuze.

ík kies voor maximaal RIJPLEZIER...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 10:48
Hansieo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:24:
Neem 10 ICE's van 60.000 en je zal zien dat ook dáár stevige verbruikverschillen zijn.
Ik reageerde op de post waarin gesteld werd dat Bjorn erg tevreden was over de P2 en daar wou ik vooral even een kanttekening bij plaatsen. Ik vind 40% meer t.o.v. een auto in hetzelfde segment en prijsklasse gewoon te veel. Vooral als je pretendeert te willen vergroenen. Maar nogmaals... Meer keuze maakt de EV alleen maar een beter alternatief.
Voor eenieder die dagelijks méér dan het P2 bereik "opmaken" kan het lastig zijn.
Het gaat vooral om de kosten. De range van de P2 zal bij normaal dagelijks gebruik helemaal prima zijn. Overigens als ik bijna dagelijks 1x zou moeten laden, dan zou ik voor een wagen met grotere range kiezen om het wel te halen. Als dat niet mogelijk zou zijn, dan toch maar weer een ICE. Maar denk dat er niet veel mensen zijn die dagelijks 400km+ rijden.
Wat je moet inleveren.... iets langer laden (maakt denk ik niet super veel netto uit..) en dat moet je over hebben voor TOP fijn rijden.
Langer laden is absoluut geen probleem. Laden doe je meestal 's nachts als je ligt te slapen. Mijn auto laat ik om 1 uur 's nachts beginnen met laden. Al rij ik hem helemaal leeg, dan staat die om 7 uur 's morgens gewoon weer klaar. Uit de verschillende testen is wel duidelijk dat het rijgedrag van een Polestar 2 beter is dan van een Model 3. Ik vind de Model S ook minder stabiel aanvoelen dan mijn vorige auto (Audi A4). Die ging met 240km/u nog als op rails en dan voelt de Model S toch duidelijk minder goed aan. Qua comfort is die wel een stukje fijner, maar mag ook wel met die meerprijs.

Ik ben wel eens benieuwd naar die XPeng P7. Bjorn is daar lyrisch over. Die neus weet ik niet helemaal, maar verder een erg mooie auto en zeer goede specificaties. Jammer dat daar geen EU model van is gepland.
Volstrekt normaal dat de gemiddelde autoverkoper geen journalisten te woord mag staan. Maar veel traditionele media kloppen alles rondom een EV op. Ga als journalist naar de Mediamarkt en ik wens je veel succes. De pers krijgt voldoende kans om met de Polestar 2 te rijden. Dat deze journalist geen uitnodiging heeft gehad zegt waarschijnlijk meer over zijn bereik, dan over Polestar.

[ Voor 17% gewijzigd door BugBoy op 14-08-2020 13:42 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
JohnDoe77 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer moet hij komen?
Enige wat ik weet is dat hij dit jaar geleverd zou moeten worden. De LM's hebben er een aantal afgenomen die gegarandeerd in 2020 geleverd gaan worden.

Ik heb via de LM ook de laadpaal mee geleased.

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09-2025
Hansieo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Ik kijk er anders tegenaan:

stel 1x per dag laden (100>10% en dan 80>10% ) =160% is aardig-wat-uurtjes-RIJPLEZIER.

Heb je dat er níet voor over? dan is er gelukkig een andere keuze.

ík kies voor maximaal RIJPLEZIER...
Vergeet ook niet dat de Model S / 3 / X al enige tijd beschikbaar zijn en Tesla ook met software aanpassingen de range heeft weten te vergroten.
Ik verwacht ook bij de P2 / P8 hiervoor wel wat updates, zal me niets verbazen als het allemaal wat conservatief is ingesteld, en dat na wat maanden data vergaren aanpassingen gedaan kunnen worden.
Maar dit kan ook een P2/8 bril zijn, of hoop :9

PSNID : HoefMeistert

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
P2Hattem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

EV-vriend TeslaBjorn benoemde deze in een van zijn video's en ook in de vergelijkingen komt 'ie goed uit de bus: https://laadpastop10.nl/

Lage tarieven en geen abonnementskosten zijn natuurlijk wel interessant. Er is wel een 'fair use policy' van 300 kWh/maand, maar dat is voor mij vooralsnog voldoende voor snelladen langs de snelweg.
Ik krijg een laadpas van de lm maar een backup lijkt mij wel fijn!

• JohnDoe77
JackBol schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

[...]

A.k.a. Journalist boos dat hij als journalist behandeld wordt.
Kan mij wel voorstellen dat hij het irritant vindt dat er niemand belt. Dat kan beter als je naam voor jezelf wilt maken! :/

• JohnDoe77
Golow schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Enige wat ik weet is dat hij dit jaar geleverd zou moeten worden. De LM's hebben er een aantal afgenomen die gegarandeerd in 2020 geleverd gaan worden.

Ik heb via de LM ook de laadpaal mee geleased.
Je zou eens na kunnen vragen, de productie voor dit jaar is volledig ingepland.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-01 17:01
@BugBoy

Ik kan je helemaal volgen/begrijpen in je reactie.
Maar mijn supersnelle Audi "koste" óók meer aan brandstof(kosten) dan een ándere auto, met ca dezelfde aanschafwaarde maar waar de focus meer op ándere dingen lag.

Is het puur een KWh-kostenaspect, ja, dan is de tesla gunstiger met zijn duidelijk lager verbruik.
Laadefficientie, vampierverbruik, stilstandverlies e.a. kan ik nog niets over zeggen, maar zullen óók meetellen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
HoefMeistert schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

Vergeet ook niet dat de Model S / 3 / X al enige tijd beschikbaar zijn en Tesla ook met software aanpassingen de range heeft weten te vergroten.
Ik verwacht ook bij de P2 / P8 hiervoor wel wat updates, zal me niets verbazen als het allemaal wat conservatief is ingesteld, en dat na wat maanden data vergaren aanpassingen gedaan kunnen worden.
Maar dit kan ook een P2/8 bril zijn, of hoop :9
Dat is wel te verwachten en zou mooi zijn. Zal met wat meer rij data ook zeker nog wel verder te optimaliseren zijn.

Alsnog zou ik hem niet kopen als hij ‘put of the box’ te weinig range zou hebben voor <95% van de ritten. Gelukkig. Al dat zonder optimalisaties al we zo zijn.

Bij mij wordt het eerder 99,5 of 99,7% waarbij ik überhaupt verwacht niet te hoeven bijladen. Sterker nog, ik ga tijd winnen tov mijn huidige diesel, want daarmee sta ik toch elke week weer een keer aan de pomp.

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:36:
[...]

Dat is wel te verwachten en zou mooi zijn. Zal met wat meer rij data ook zeker nog wel verder te optimaliseren zijn.

Alsnog zou ik hem niet kopen als hij ‘put of the box’ te weinig range zou hebben voor <95% van de ritten. Gelukkig. Al dat zonder optimalisaties al we zo zijn.

Bij mij wordt het eerder 99,5 of 99,7% waarbij ik überhaupt verwacht niet te hoeven bijladen. Sterker nog, ik ga tijd winnen tov mijn huidige diesel, want daarmee sta ik toch elke week weer een keer aan de pomp.
Ach; hoop discussie over range. Maar we hebben deze auto voor een belangrijk deel toch ook met ons hart uitgekozen? Ik in elk geval wel en weet zeker dat ik er in 95% van de gevallen prima mee uit de voeten kan door thuis te laden met 3,7kwh.

Ik heb (P8) vooral zin in de stoere looks met hele dikke prestaties! Nog drie maanden en hopelijk voor die tijd meer info en filmpjes van de P8. En natuurlijk de oplever verslagen en eerste kilometers van de mede tweakers die een P2 besteld hebben. Goed weekend! 8)

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-12-2025

RJV2

P8

Een aardige real-world range vergelijking voor lange ritten. Zowel in absoluut bereik als tov EPA.
https://www.cnet.com/road...la-model-3-range-highway/

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:32
Iemand die gelijk achterruiten heeft laten tinten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zE_ROVCLcXnnznahIaBk7FyG5dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yO6CocvWYmEGkcXi1vlyFi5A.jpg?f=fotoalbum_large

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:28
JohnDoe77 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:56:
[...]

Ach; hoop discussie over range. Maar we hebben deze auto voor een belangrijk deel toch ook met ons hart uitgekozen? Ik in elk geval wel en weet zeker dat ik er in 95% van de gevallen prima mee uit de voeten kan door thuis te laden met 3,7kwh.

Ik heb (P8) vooral zin in de stoere looks met hele dikke prestaties! Nog drie maanden en hopelijk voor die tijd meer info en filmpjes van de P8. En natuurlijk de oplever verslagen en eerste kilometers van de mede tweakers die een P2 besteld hebben. Goed weekend! 8)
Range is echt geen issue in NL. Lekker inpluggen bij thuiskomst. Afgelopen jaar heb ik geen tankstation gezien. Heerlijk. Veel plekken kan je laden aan de paal, maar niet nodig. Met de Polestar wellicht dan wel. Maar prima toch. Buitenland komt uiteindelijk ook wel goed. Concurrentie is goed. Hebben we straks lekker veel keus. Benieuwd welke auto ik na 5 jaar Tesla lease ga rijden.

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:56:
[...]

Het is tweakers, als het niet meer dan perfect is, is het niet goed genoeg. En zelfs dan is het voor sommigen weet te. P zich prima want de analyse is grondig en duidelijk.

Dan weet je in ieder geval welke voor en nadelen de consequentie van je keuze zijn. Afhankelijk van jouw situatie hee vervelend of marginaal. Voor ons marginaal, voor een ander een reden om voor een model 3 te gaan.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 15:45
Spanky79 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Het is tweakers, als het niet meer dan perfect is, is het niet goed genoeg. En zelfs dan is het voor sommigen weet te. P zich prima want de analyse is grondig en duidelijk.

Dan weet je in ieder geval welke voor en nadelen de consequentie van je keuze zijn. Afhankelijk van jouw situatie hee vervelend of marginaal. Voor ons marginaal, voor een ander een reden om voor een model 3 te gaan.
Ik wilde gewoon een XC40 - en kreeg bij mazzel de kans er een P8 van te maken :)
Wat wil je nog meer ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Ik wilde gewoon een XC40 - en kreeg bij mazzel de kans er een P8 van te maken :)
Wat wil je nog meer ?
Lounge pack 🤣

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 15:45
Heb ik aangevinkt :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• JohnDoe77
BartWNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:13:
Iemand die gelijk achterruiten heeft laten tinten

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Vreemd dat het niet af fabriek kan!

• JohnDoe77
(y)

Ik ook, toch wel heel mooi al dat licht in het interieur en het is een serieus lang dak!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
4v4t4r schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Wat wil je nog meer ?
20" velgen? :P

Volvo XC 40 P8

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 00:21
:)
Leuke opties allemaal: 20”, lounge pack, power Seats, getint glas, lava orange ( ;) ), zeker als het binnen je budget past of het er voor over hebt

• JohnDoe77
Check! Denk dat dit wel opties zijn voor mensen die gek zijn op sportief auto rijden/sportieve looks. Voor puur comfort zal 19” fijner zijn!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Check! Denk dat dit wel opties zijn voor mensen die gek zijn op sportief auto rijden/sportieve looks. Voor puur comfort zal 19” fijner zijn!
(sportieve) looks hebben mijn voorkeur :*)

Volvo XC 40 P8

• Mga1600
  • Laatst online: 23:08
Beosoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

(sportieve) looks hebben mijn voorkeur :*)
Ik denk dat het met 20” ook prima in orde komt met het comfort. Ik had destijds ook 20” op een XC60 (het vorige type) en daarmee was het een prima combinatie!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Beosoft
Mga1600 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat het met 20” ook prima in orde komt met het comfort. Ik had destijds ook 20” op een XC60 (het vorige type) en daarmee was het een prima combinatie!
Ik maak me daar ook helemaal niet druk om, voor mij is het in ieder geval een upgrade van auto, momenteel rijd ik in een Astra (K) Sports Tourer 1.6 met 18" :Y

Volvo XC 40 P8

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Ik weet niet of het een vergelijk is, maar ik rijd nu een V60 R-design met 19” velgen en dat zou ik echt nooit meer kiezen. Op asfalt prima, al het andere veel minder comfortabel als de D6 met 18” die ik daarvoor had. Was voor mij in ieder geval de reden om niet voor de 20” te gaan op de P8.

Edit: ik zit er een inch naast denk ik, 18” nu op de r-design vs 17” op de D6

[ Voor 6% gewijzigd door Montalbano op 15-08-2020 15:28 ]

P8

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet of het een vergelijk is, maar ik rijd nu een V60 R-design met 19” velgen en dat zou ik echt nooit meer kiezen. Op asfalt prima, al het andere veel minder comfortabel als de D6 met 18” die ik daarvoor had. Was voor mij in ieder geval de reden om niet voor de 20” te gaan op de P8.
19” op een dergelijke auto moet je misschien vergelijken met 22” op de XC40. Komt echt goed die 20” en qua look vind ik het echt een groot verschil maken!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
JohnDoe77 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

19” op een dergelijke auto moet je misschien vergelijken met 22” op de XC40. Komt echt goed die 20” en qua look vind ik het echt een groot verschil maken!
18,19,20,21 inch betekent op zich inderdaad niets. Het gaat hem (behalve over het type band) om de verhouding breedte/hoogte bv. 245/45 welke je de hoogte van de wang en dus de flexibiliteit van de band geeft. Een 205/40 18 is dus stijver dan een 255/40 20.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-01 20:12
Beosoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Ik maak me daar ook helemaal niet druk om, voor mij is het in ieder geval een upgrade van auto, momenteel rijd ik in een Astra (K) Sports Tourer 1.6 met 18" :Y
...dan is elke andere auto een upgrade bedoel je? O-)

20” maakt het wel af denk ik ja, die sideskirts kunnen mij echter gestolen worden....

Wel fijn dat alles betaalbaar is....bedoel...bij de gemiddelde premium duitser ben je met een beetje aankleden bijna een vw polo kwijt.... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door boldg1974 op 15-08-2020 15:41 ]

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Montalbano schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Edit: ik zit er een inch naast denk ik, 18” nu op de r-design vs 17” op de D6
Ik had 19” op de V60 r-design D6
Daarvoor moest de draaicirkel beperkt worden.

Het zag er mooi uit, maar niet echt comfortabel!

Youtube: DashcamNL

• Beosoft
boldg1974 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

...dan is elke andere auto een upgrade bedoel je? O-)
Hahaha Maar is een fijne auto hoor 8)

Volvo XC 40 P8

• Spanky79
Beosoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Hahaha Maar is een fijne auto hoor 8)
Ik heb ooit tijdelijk een Astra gereden. Vond dat echt een klote auto. Technisch niets mis mee, maar zo onhandigE vormgeving en oncomfortabel.

• JohnDoe77
Mocht iemand nog aan zijn aankoop twijfelen;

YouTube: Polestar 2 - A Tesla Accomplice, At Last? | FULLY CHARGED for Clean ...

Weet overigens niet of hij al voorbij gekomen was, anders excuus!

• Beosoft
Spanky79 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:41:
[...]

Ik heb ooit tijdelijk een Astra gereden.
Dat kan nooit de K geweest zijn dat geloof ik niet

Volvo XC 40 P8

• BartWNL
In Göteborg was er al een P2 meeting bij de McDonalds :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p180x540/117885490_3244872938912226_3894503316836400251_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=825194&_nc_ohc=CguPAAE0ylYAX_NdIId&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=6&oh=ad8a59badb08e4a6fb55c39bdee57373&oe=5F5CB06E

(via P2 FB)

• JohnDoe77
Wie verwacht hier nu als eerste de auto te krijgen en wat is jullie plan voor dag 1?

• BartWNL
Mooi artikel van Business Insider

https://www.businessinsid...8?international=true&r=US
Never did I imagine a sedan would be quite a showstopper like this. But it is. Everywhere I went, people stopped to gawk or did double-takes.
More of this, please.
Plus een stukje over een third party die een range test heeft uitgevoerd
The results?

Tesla Model 3 Performance: 234 miles
Polestar 2: 205 miles
Polestar 2 with Performance Package: 197 miles
Jaguar I-Pace: 188 miles
Audi E-Tron: 187 miles

• TheRebell
BartWNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:29:
In Göteborg was er al een P2 meeting bij de McDonalds :+

[Afbeelding]

(via P2 FB)
offtopic:
Nieuw menu van McD? Bestel een hamburger en krijg er een P2 bij! Of de eerste P2 gebruikers meeting...bij de McD :)

Zou dit afhalen van de P2 zijn? Dan heeft het veel weg van hoe Tesla dit doet, hooguit dat de locatie ietsjes beter is dan een afgelegen industrieterrein.

De 3e van rechts, is dat Midnight blue? Zo ja, ziet er ook mooi uit!

[ Voor 4% gewijzigd door TheRebell op 15-08-2020 20:45 ]

• Poleposition
Mac Donalds? Ik ben echt in een verkeerde film terechtgekomen😁 Ik dacht dat Polestar een verhaal was van goede smaak

• BartWNL
TheRebell schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:43:
[...]

offtopic:
Nieuw menu van McD? Bestel een hamburger en krijg er een P2 bij! Of de eerste P2 gebruikers meeting...bij de McD :)

Zou dit afhalen van de P2 zijn? Dan heeft het veel weg van hoe Tesla dit doet, hooguit dat de locatie ietsjes beter is dan een afgelegen industrieterrein
Nee als ik het goed begrijp was dit echt een meet-up.
Poleposition schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:43:
Mac Donalds? Ik ben echt in een verkeerde film terechtgekomen😁 Ik dacht dat Polestar een verhaal was van goede smaak
Jij bent meer van de Burger King >:) ?

• Poleposition
Minstens 20 jaar geleden dat ik zo’n frontale aanval op mijn goede smaakpapillen nog heb doorgemaakt

• BartWNL
JohnDoe77 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:32:
Wie verwacht hier nu als eerste de auto te krijgen en wat is jullie plan voor dag 1?
@Laurent1602 heeft de auto al mogen ontvangen.
In België zijn ze eerder begonnen met overhandigen. De eerste in NL zal eind augustus/begin september.

Als ik zelf de auto ontvangen heb ga ik alleen maar rijden en langs familie en maten. Altijd wel een excuus om een rit te maken dan.

• JohnDoe77
BartWNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

@Laurent1602 heeft de auto al mogen ontvangen.
In België zijn ze eerder begonnen met overhandigen. De eerste in NL zal eind augustus/begin september.

Als ik zelf de auto ontvangen heb ga ik alleen maar rijden en langs familie en maten. Altijd wel een excuus om een rit te maken dan.
Oke! Heeft hij er al iets over geschreven en heb ik dat gemist?

En ga je iedereen laten rijden of alleen mee-rijden?

• BartWNL
JohnDoe77 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

En laten rijden ligt aan de persoon :+

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 14:36
Ik ben medio december aan een nieuwe lease auto toe. Omdat elektrisch in onze huidige policy wat gunstiger uit valt zit ik - net als iedereen - met de de facto keuze Tesla Model 3, maar ben eigenlijk wat meer gecharmeerd van de XC40 of Polestar 2. Ik vind de XC40 wat mooier, en (denk ik) wat hoger, wat fijn is met kinderwagen etc, maar het lijkt me nog niet helemaal zeker of die in december 2020 nog lukt.
Tegelijkertijd rij ik nu half maart ongeveer 10-20 km per week, en verwacht vanaf december aan max 20k per jaar te komen.

Gelukkig een prive parkeerplaats voor de deur, dus opladen is makkelijk als ik een laadpaal / plug laat maken.
Ik heb ook nog een schuur voor de deur waar een stopcontact zit. Hoe realistisch is het om daar een EV mee op te laden?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 15-08-2020 21:14 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01 14:37
SndBastard schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:12:
Ik ben medio december aan een nieuwe lease auto toe. Omdat elektrisch in onze huidige policy wat gunstiger uit valt zit ik - net als iedereen - met de de facto keuze Tesla Model 3, maar ben eigenlijk wat meer gecharmeerd van de XC40 of Polestar 2. Ik vind de XC40 wat mooier, en (denk ik) wat hoger, wat fijn is met kinderwagen etc, maar het lijkt me nog niet helemaal zeker of die in december 2020 nog lukt.
Tegelijkertijd rij ik nu half maart ongeveer 10-20 km per week, en verwacht vanaf december aan max 20k per jaar te komen.

Gelukkig een prive parkeerplaats voor de deur, dus opladen is makkelijk als ik een laadpaal / plug laat maken.
Zowel voor de Polestar 2 als de XC40 P8 moet je nu mazzel hebben als je hem dit jaar nog wil. Voor beide staat de geschatte afleverdatum voor nieuwe bestellingen nu op 2021.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
JohnDoe77 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Ik had gepost in het leveringstopic ;) Wat heb ik gedaan op dag 1? Eens naar zee gereden als leuke testrit :) Vrijdag gewoon gaan werken ermee. Vandaag wat mensen gezien, paar mensen met de auto laten rijden en 1 iemand z’n bestelde Tesla Model Y uit z’n hoofd kunnen krijgen, nu wil ie een Polestar :D

• Spanky79
SndBastard schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:12:

Ik heb ook nog een schuur voor de deur waar een stopcontact zit. Hoe realistisch is het om daar een EV mee op te laden?
Voor zover ik weet zijn xc40 p8 en polestar 2 niet meer verkrijgbaar voor 31 december. Maar misschien heb je geluk...

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 11:27
TheRebell schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:43:
[...]
De 3e van rechts, is dat Midnight blue? Zo ja, ziet er ook mooi uit!
Een midnight review!

YouTube: Polestar 2 UK review – DrivingElectric

• TweakMDS
ach-jee schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Zowel voor de Polestar 2 als de XC40 P8 moet je nu mazzel hebben als je hem dit jaar nog wil. Voor beide staat de geschatte afleverdatum voor nieuwe bestellingen nu op 2021.
Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben om een paar maanden te overbruggen. Ik heb nu een V40 waar net 100k op staat, die in december 5 jaar wordt. Ik zal komende week eens contact met de lease maatschappij opnemen of ze mogelijkheden zien om die ofwel wat langer door te rijden, of in de tussentijd iets anders te fixen. Als ik hem langer door zou rijden gaat de bijtelling natuurlijk wel van 14% naar 22%, maar voor een maand of 2 a 3 is dat nog wel te doen lijkt me.
Alternatief zou zijn om een verloop auto in de tussentijd te rijden, altijd een leuke kans om iets anders te proberen.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:51
@SndBastard hij is van 2015? Dan na 60 maand 25% en geen 22%.

[ Voor 140% gewijzigd door Inspired op 15-08-2020 21:28 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ach-jee
SndBastard schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben om een paar maanden te overbruggen. Ik heb nu een V40 waar net 100k op staat, die in december 5 jaar word. Ik zal komende week eens contact met de lease maatschappij opnemen of ze mogelijkheden zien om die ofwel wat langer door te rijden, of in de tussentijd iets anders te fixen. Als ik hem langer door zou rijden gaat de bijtelling natuurlijk wel van 14% naar 22%, maar voor een maand of 2 a 3 is dat nog wel te doen lijkt me.
Alternatief zou zijn om een verloop auto in de tussentijd te rijden, altijd een leuke kans om iets anders te proberen.
De echte vervelende factor is natuurlijk dat de bijtelling op EV's in 2021 verandert van 8% tot 45K naar 12% tot 40K, dus dan wordt zowel de P8 als de P2 best wel wat duurder in de lease.

• BartWNL
Laurent1602 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Ik had gepost in het leveringstopic ;) Wat heb ik gedaan op dag 1? Eens naar zee gereden als leuke testrit :) Vrijdag gewoon gaan werken ermee. Vandaag wat mensen gezien, paar mensen met de auto laten rijden en 1 iemand z’n bestelde Tesla Model Y uit z’n hoofd kunnen krijgen, nu wil ie een Polestar :D
En hoe bevallen de eerste paar dagen?

• ach-jee
Volgens mij is het Thunder, maar is de editor zo los gegaan op kleuren en verzadiging dat het nogal blauw geworden is.

• TweakMDS
ach-jee schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

De echte vervelende factor is natuurlijk dat de bijtelling op EV's in 2021 verandert van 8% tot 45K naar 12% tot 40K, dus dan wordt zowel de P8 als de P2 best wel wat duurder in de lease.
Dat zou inderdaad bijzonder ongunstig zijn, en een goede reden om het dan toch maar van leverbaar (of tenminste op naam zetten) in 2020 af te laten hangen. Anders moeten mijn euros toch naar meneer Musk, of toch maar iets anders...

• Laurent1602
BartWNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

En hoe bevallen de eerste paar dagen?
Prima! M’n vriendin had hem nog niet in ‘t echt gezien maar is gelukkig ook fan :D Wegligging is fantastisch. Tijdens de testrit had ik wat onderstuur bij het sportiever nemen van een bocht, maar bij nader inzien kan dat misschien ook het wegdek daar geweest zijn, want de mijne ligt als een blok op de weg. Het ding zou voor z’n gewicht gewoon niet zo veel grip mogen hebben, maar heeft het toch :) Er zijn hier en daar nog wat ruwe kantjes aan de software maar al bij al zeker prima om in rond te rijden. Het enige vervelende is dat de muziek niet automatisch herstart, je moet telkens zelf terug op ‘play’ duwen. Verder is er ook een vervelend probleem met het alarmsysteem. Als de koeling om een of andere reden aan slaat terwijl de wagen geparkeerd staat, triggert dit soms het alarmsysteem. Precies of hij is gealarmeerd door z’n eigen trillingen. Dit is nu toch al een drietal keer gebeurd op even veel dagen, dus niet zo handig... Verder zijn vrienden en familie ook allemaal heel enthousiast, en je hebt wel wat bekijks. Al een aantal keer rond me “Wow, kijk, de Polestar 2!” gehoord :D

• BartWNL
Thanks! Vet om te lezen :)

Hoorde dat van het muziek eerder, best apart. Hopelijk fixen ze dat met een OTA.
En dat koelen, nog niet veel over gehoord/gelezen eigenlijk. Is dat flink koelen en na elke rit?

• Laurent1602
BartWNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:02:
Thanks! Vet om te lezen :)

Hoorde dat van het muziek eerder, best apart. Hopelijk fixen ze dat met een OTA.
En dat koelen, nog niet veel over gehoord/gelezen eigenlijk. Is dat flink koelen en na elke rit?
Nee, het is eigenlijk best wel bizar. Soms begint het pas 5 min na het parkeren, soms helemaal niet. Ik denk dat het misschien zelfs eerder te maken heeft met de nabijheid van de sleutel, want het doet zich (denk ik) telkens voor als ik de auto sluit, wat verder weg wandel, dan terug dichter bij de auto kom zonder deze te openen. Het is precies alsof hij begint met klimatiseren omdat ik dichter in de buurt ben, wat wel kan kloppen met de info die Polestar al gaf ivm hun keyless systeem (dat er meer systemen worden ingeschakeld adhv nabijheid van de sleutel om altijd klaar te zijn voor vertrek bij instappen). Ik ga in alle geval eens contact opnemen met de garage hiervoor als het blijft voorvallen.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:14
ach-jee schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Volgens mij is het Thunder, maar is de editor zo los gegaan op kleuren en verzadiging dat het nogal blauw geworden is.
Nee, deze heeft de chromen strip onder de grill, dus midnight en geen thunder.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-01 15:39
Laurent1602 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Prima! M’n vriendin had hem nog niet in ‘t echt gezien maar is gelukkig ook fan :D Wegligging is fantastisch. Tijdens de testrit had ik wat onderstuur bij het sportiever nemen van een bocht, maar bij nader inzien kan dat misschien ook het wegdek daar geweest zijn, want de mijne ligt als een blok op de weg. Het ding zou voor z’n gewicht gewoon niet zo veel grip mogen hebben, maar heeft het toch :) Er zijn hier en daar nog wat ruwe kantjes aan de software maar al bij al zeker prima om in rond te rijden. Het enige vervelende is dat de muziek niet automatisch herstart, je moet telkens zelf terug op ‘play’ duwen. Verder is er ook een vervelend probleem met het alarmsysteem. Als de koeling om een of andere reden aan slaat terwijl de wagen geparkeerd staat, triggert dit soms het alarmsysteem. Precies of hij is gealarmeerd door z’n eigen trillingen. Dit is nu toch al een drietal keer gebeurd op even veel dagen, dus niet zo handig... Verder zijn vrienden en familie ook allemaal heel enthousiast, en je hebt wel wat bekijks. Al een aantal keer rond me “Wow, kijk, de Polestar 2!” gehoord :D
Omg, de eerste in dit forum _/-\o_
Benieuwd wat jij als pionier ervaart. Het niet automatisch herstarten van de muziek en het iets te strakke alarm zijn inderdaad verbeterpunten!
Heel veel plezier met jouw P2 d:)b

• ach-jee
guido66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Je hebt helemaal gelijk ja, hij ziet er licht uit in deze video.

• Mga1600
SndBastard schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben om een paar maanden te overbruggen. Ik heb nu een V40 waar net 100k op staat, die in december 5 jaar wordt. Ik zal komende week eens contact met de lease maatschappij opnemen of ze mogelijkheden zien om die ofwel wat langer door te rijden, of in de tussentijd iets anders te fixen. Als ik hem langer door zou rijden gaat de bijtelling natuurlijk wel van 14% naar 22%, maar voor een maand of 2 a 3 is dat nog wel te doen lijkt me.
Alternatief zou zijn om een verloop auto in de tussentijd te rijden, altijd een leuke kans om iets anders te probe
Ik heb mijn P8 particulier gekocht. In theorie zou die begin december geleverd worden aan de dealer (fabricage eind november) en dus tweede helft december afgeleverd kunnen worden. Maar ik heb in overleg met mijn dealer een plaatsje gewisseld met iemand voor wie bijtelling wel belangrijk is. Ik denk dat ik, als particulier beter een auto uit 2021 kan hennen als ik ‘m ooit weer inruil. Die 3 of 3 welen komen we ook wel weer overheen....

• Mga1600
SndBastard schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Dat zou inderdaad bijzonder ongunstig zijn, en een goede reden om het dan toch maar van leverbaar (of tenminste op naam zetten) in 2020 af te laten hangen. Anders moeten mijn euros toch naar meneer Musk, of toch maar iets anders...
Ik heb begrepen dat datum deel I doorslaggevend is, niet de datum van het op naam zetten. Deel 1 wordt al aangevraagd zodra de auto de Nederlandse grens overkomt. Er zit al met al nog wel een kleine marge dus om een 2020 auto met 2020 bijtelling te krijgen.

• TheRebell
guido66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

De 2e lijkt mij Thunder te zijn. Hoewel hij best wat mat oogt, maar zal wel aan de Photoshop skills liggen van de fotograaf

• TheRebell
Mga1600 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Ik heb mijn P8 particulier gekocht. In theorie zou die begin december geleverd worden aan de dealer (fabricage eind november) en dus tweede helft december afgeleverd kunnen worden. Maar ik heb in overleg met mijn dealer een plaatsje gewisseld met iemand voor wie bijtelling wel belangrijk is. Ik denk dat ik, als particulier beter een auto uit 2021 kan hennen als ik ‘m ooit weer inruil. Die 3 of 3 welen komen we ook wel weer overheen....
Sociaal gebaar om je plaatsje af te staan (y)

• guido66
  • Laatst online: 06:14
@TheRebell dit ging over de link naar de video, niet de foto. Op de foto staan ze naast elkaar, inderdaad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• TheRebell
Laurent1602 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Nee, het is eigenlijk best wel bizar. Soms begint het pas 5 min na het parkeren, soms helemaal niet. Ik denk dat het misschien zelfs eerder te maken heeft met de nabijheid van de sleutel, want het doet zich (denk ik) telkens voor als ik de auto sluit, wat verder weg wandel, dan terug dichter bij de auto kom zonder deze te openen. Het is precies alsof hij begint met klimatiseren omdat ik dichter in de buurt ben, wat wel kan kloppen met de info die Polestar al gaf ivm hun keyless systeem (dat er meer systemen worden ingeschakeld adhv nabijheid van de sleutel om altijd klaar te zijn voor vertrek bij instappen). Ik ga in alle geval eens contact opnemen met de garage hiervoor als het blijft voorvallen.
Cool, veel plezier ermee (moet wel lukken). Benieuwd naar je verdere ervaringen

• TheRebell
guido66 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:43:
@TheRebell dit ging over de link naar de video, niet de foto. Op de foto staan ze naast elkaar, inderdaad.
Ow okay.. my bad

• JohnDoe77
Laurent1602 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Oh ik dacht dat dat topic alleen over data en logins ging :) Leuk je verhaal te horen! Veilige kilometers :)F

[ Voor 5% gewijzigd door JohnDoe77 op 15-08-2020 23:22 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Mga1600 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb begrepen dat datum deel I doorslaggevend is, niet de datum van het op naam zetten. Deel 1 wordt al aangevraagd zodra de auto de Nederlandse grens overkomt. Er zit al met al nog wel een kleine marge dus om een 2020 auto met 2020 bijtelling te krijgen.
Check. In 2017 was het nog eerste tenaamstelling, vanaf 2018 is het eerste toelating. Hier https://www.belastingdien...ik_auto/privegebruik_auto het hele overzicht.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• BartWNL
Poleposition schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:43:
I stand corrected!
Afleverlocatie zit naast een McD
FYI dat is een foto van de lokatie in Göteborg van Bra Bil, die de Polestars levert aan de klanten. Geen polestar 2 meet dus.

• Beosoft
[...]

Dat is heel erg nobel van je O-)

Ik ga er vanuit dat dit vaker gevraagd gaat worden mocht dit nodig zijn. In mijn koopcontract heb ik opgenomen dat ik van de koop af mag zien als de auto niet in 2020 geleverd kan worden. Een dealer zit er niet op tewachten dat een koop op het laatste moment gecanceled wordt.

Volvo XC 40 P8

• Beosoft
StevenK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:33:
[...]

Check. In 2017 was het nog eerste tenaamstelling, vanaf 2018 is het eerste toelating. Hier https://www.belastingdien...ik_auto/privegebruik_auto het hele overzicht.
Link lijkt niet te werken bij mij :'(

Volvo XC 40 P8

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
[...]

Voor een financiële compensatie vermoed ik?

• JohnDoe77
foxtrotc schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Dat vermoed je niet goed vermoed ik 8)

Hij schrijft dat hij het zelf ook wel fijn vindt als particulier de auto pas in 2021 op kenteken te hebben in verband met inruilen later. d:)b

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:59
https://www.businessinsid...8?international=true&r=US
Sitting in the 2, driving the 2 – both worked to achieve a mood of peace and serenity. The quietness from the lack of an engine contributed to that, too, of course. But there’s an unmistakable sense of quiet quality here, one that doesn’t need to go around shouting to make itself heard.

For a car built in China, the 2 feels overwhelmingly Scandinavian: smartly designed and well assembled. I guess this is what happens when you buy a car company, give them a bunch of money to do what they’re good at, and then leave them the hell alone.

More of this, please.
Leuk geschreven review uit de VS.

[ Voor 64% gewijzigd door BlacKstaR- op 16-08-2020 15:32 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Beosoft schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Link lijkt niet te werken bij mij :'(
Apart. Ik kan de door jou gequote link gewoon openen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Mga1600
[...]

Nee, niet direct tegen een compensatie. Die paar weken maakt mij echt niet veel uit en het idee is dat ik dan over x jaar als ik weer eens in ga ruilen een auto heb doe een bouwjaartje nieuwe is en dan alsnog een beetje betere prijs terugkrijg.

Nou maar hopen dat Corona niet opnieuw zand in de productiemachine gaat strooien.....!

• JohnDoe77

• BlacKstaR-

Review van Insideevs.com

• Beosoft
[...]

Waarom moet alles nou weer over geld gaan, dat doe je toch gewoon voor een ander...... :/

Volvo XC 40 P8

• Beosoft
StevenK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Apart. Ik kan de door jou gequote link gewoon openen.
Link werkt inmiddels bij mij, maar ik lees het volgende:

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?

Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

Volvo XC 40 P8

• ach-jee
Leuke review vanuit het ‘hol van de leeuw’ ;) Hij is erg te spreken over het performance pack, werkt hobbels beter weg dan de non-PP.

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:23:
[...]

Leuke review vanuit het ‘hol van de leeuw’ ;) Hij is erg te spreken over het performance pack, werkt hobbels beter weg dan de non-PP.
Kyle (out of spec), Björn (TeslaBjorn) en Chris (CarManiac), dat zijn in mijn ogen de beste EV reviewers. Alle drie zijn positief, dus de P2 is gewoon een geslaagde EV. Geen enkele auto is perfect, maar de P2 heeft zeker veel goede punten.

• Mga1600
Ik heb de Volvo dealer TVK uit Alkmaar vrijdag uitgebreid aan de telefoon gesproken. Hij vertelde o.a. dat ze in twee van hun vestigingen ook de P2’s zullen gaan afleveren. Ik meen bij elkaar ca. 65 stuks. Zij zijn inmiddels ook als Polestar service adres gekwalificeerd op die 2 adressen (Alkmaar en Hoorn).

Hij verwacht verder dat er over een paar weken nieuws komt over een ‘Total
Package’ laadpunt thuis, laadpas etc. en meer informatie en voorlichting over de P8

We blijven afwachten.......

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:12:
Ik heb de Volvo dealer TVK uit Alkmaar vrijdag uitgebreid aan de telefoon gesproken. Hij vertelde o.a. dat ze in twee van hun vestigingen ook de P2’s zullen gaan afleveren. Ik meen bij elkaar ca. 65 stuks. Zij zijn inmiddels ook als Polestar service adres gekwalificeerd op die 2 adressen (Alkmaar en Hoorn).

Hij verwacht verder dat er over een paar weken nieuws komt over een ‘Total
Package’ laadpunt thuis, laadpas etc. en meer informatie en voorlichting over de P8

We blijven afwachten.......
Vanwaar de behoefte om te wachten op een laadpaal van Volvo?

• Spanky79
JackBol schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Ik krijg iets van de lm, niet goedkoop trouwens.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Spanky79 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Ik krijg iets van de lm, niet goedkoop trouwens.
Ik heb al een hybride en kreeg van de LM 5 jaar geleden een EVbox thuis geïnstalleerd. Kostte ze €3100 destijds.

• Spanky79
JackBol schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:05:
[...]

Ik heb al een hybride en kreeg van de LM 5 jaar geleden een EVbox thuis geïnstalleerd. Kostte ze €3100 destijds.
Hij staat voor 2500€ op mijn ‘quote’

• Beosoft
Spanky79 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Hij staat voor 2500€ op mijn ‘quote’
Ik heb een offerte van € 2.289,43 _/-\o_

Volvo XC 40 P8

• Spanky79
Beosoft schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

Ik heb een offerte van € 2.289,43 _/-\o_
Geloof niet dat ik er enige invloed op heb. Laadpas is wel geldig bij alle openbare laders.

[ Voor 10% gewijzigd door Spanky79 op 16-08-2020 23:28 ]

• Mga1600
JackBol schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Niet speciaal voor mij van belang denk ik, in principe ga ik voor een 3 fase stopcontact in mijn garage.

Maar het zou wel eens goed zijn om te merken dat ze in Beesd nog leven....en in staat zijn tot communiceren :)
Na de door Corona gecancelde ‘question the future’ evenement in maart is alles totaal stilgevallen, geen enkel mailtje. In dat evenement zou de auto uitgebreid toegelicht worden, zou er over laadoplossingen gesproken worden etc.
Dat dat evenement niet door kan gaan begrijp ik maar dat men niet de moeite heeft genomen om er dan maar een schriftelijke opvolging voor te bedenken vind ik echt absurd en er is m.i. geen excuus voor want hoe simpel zou dat niet geweest zijn. Ik heb een mail in die strekking al enige maanden geleden naar Volvo gestuurd, maar ook daar werd geen enkele reactie op gegeven. Het enige wat we hebben is een lullig prijslijstje, niet eens een knappe folder.

Dit zou mijn 11e Volvo worden maar voel ik me helaas niet erg serieus genomen door Volvo op dit moment. Bij mij speelt om dit soort redenen wel eens de gedachte om de order maar gewoon te cancellen en een auto van een ander merk te gaan bestellen zolang er kennelijk zo weinig waarde aan de klant wordt geschonken.

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

Niet speciaal voor mij van belang denk ik, in principe ga ik voor een 3 fase stopcontact in mijn garage.

Maar het zou wel eens goed zijn om te merken dat ze in Beesd nog leven....en in staat zijn tot communiceren :)
Na de door Corona gecancelde ‘question the future’ evenement in maart is alles totaal stilgevallen, geen enkel mailtje. In dat evenement zou de auto uitgebreid toegelicht worden, zou er over laadoplossingen gesproken worden etc.
Dat dat evenement niet door kan gaan begrijp ik maar dat men niet de moeite heeft genomen om er dan maar een schriftelijke opvolging voor te bedenken vind ik echt absurd en er is m.i. geen excuus voor want hoe simpel zou dat niet geweest zijn. Ik heb een mail in die strekking al enige maanden geleden naar Volvo gestuurd, maar ook daar werd geen enkele reactie op gegeven. Het enige wat we hebben is een lullig prijslijstje, niet eens een knappe folder.

Dit zou mijn 11e Volvo worden maar voel ik me helaas niet erg serieus genomen door Volvo op dit moment. Bij mij speelt om dit soort redenen wel eens de gedachte om de order maar gewoon te cancellen en een auto van een ander merk te gaan bestellen zolang er kennelijk zo weinig waarde aan de klant wordt geschonken.
Het zijn bizarre tijden en je hebt een auto besteld die compleet nieuw is voor het merk. Naast wat korte video’s is er die video van een goed kwartier waarin Volvo alles laat zien van de auto. Verder zijn er simpelweg nog geen auto’s om content mee te maken, maar dat gaat spoedig komen.

Ik krijg van mijn dealer netjes antwoorden op vragen die ik heb over de P8. Soms zijn dat antwoorden dat hij het ook nog niet weet omdat er nog geen sales training is geweest. Geef het wat tijd zou ik zeggen!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

Het zijn bizarre tijden en je hebt een auto besteld die compleet nieuw is voor het merk. Naast wat korte video’s is er die video van een goed kwartier waarin Volvo alles laat zien van de auto. Verder zijn er simpelweg nog geen auto’s om content mee te maken, maar dat gaat spoedig komen.

Ik krijg van mijn dealer netjes antwoorden op vragen die ik heb over de P8. Soms zijn dat antwoorden dat hij het ook nog niet weet omdat er nog geen sales training is geweest. Geef het wat tijd zou ik zeggen!
Juist omdat het voor volvo een nieuwe ontwikkeling is moeten ze vanaf dag 1 de kopers van wetenswaardige informatie voorzien, want wij zijn Immers de onbezoldigde ambassadeurs.
De ontwikkeling is klaar! Dus alle informatie is er, alleen niet bij ons.

Een gemiste kans en niet erg professioneel....
.

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 17-08-2020 07:13 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:07:
[...]
Mijn indruk is dat de service bij de dealer de afgelopen jaren sowieso enorm is terug gelopen. Ik heb Volkswagen, BMW en Mercedes gereden, en nergens word je tegenwoordig meer met de rode loper onthaald.

• kdeboois
  • Laatst online: 08:37
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:13:
[...]

Mijn indruk is dat de service bij de dealer de afgelopen jaren sowieso enorm is terug gelopen. Ik heb Volkswagen, BMW en Mercedes gereden, en nergens word je tegenwoordig meer met de rode loper onthaald.
Dan had je Lexus moeten rijden: https://www.lexus.nl/service/red-carpet-treatment
:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:58:
[...]

Juist omdat het voor volvo een nieuwe ontwikkeling is moeten ze vanaf dag 1 de kopers van wetenswaardige informatie voorzien, want wij zijn Immers de onbezoldigde ambassadeurs.
De ontwikkeling is klaar! Dus alle informatie is er, alleen niet bij ons.

Een gemiste kans en niet erg professioneel....
.
Welke informatie mis je dat niet in het filmpje zit dan? Ik begrijp wel dat als men het personeel nog niet kan trainen, je niet alle details nog kunt onthullen. Daarbij; als de auto de weg op gaat wil je marketing technisch zoveel mogelijk spotlight pakken. Dat lukt niet alles alles al weggegeven is. :+

[ Voor 20% gewijzigd door JohnDoe77 op 17-08-2020 07:31 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.