Ik
reageerde op de post waarin gesteld werd dat Bjorn erg tevreden was over de P2 en daar wou ik vooral even een kanttekening bij plaatsen. Ik vind 40% meer t.o.v. een auto in hetzelfde segment en prijsklasse gewoon te veel. Vooral als je pretendeert te willen vergroenen. Maar nogmaals... Meer keuze maakt de EV alleen maar een beter alternatief.
Voor eenieder die dagelijks méér dan het P2 bereik "opmaken" kan het lastig zijn.
Het gaat vooral om de kosten. De range van de P2 zal bij normaal dagelijks gebruik helemaal prima zijn. Overigens als ik bijna dagelijks 1x zou moeten laden, dan zou ik voor een wagen met grotere range kiezen om het wel te halen. Als dat niet mogelijk zou zijn, dan toch maar weer een ICE. Maar denk dat er niet veel mensen zijn die dagelijks 400km+ rijden.
Wat je moet inleveren.... iets langer laden (maakt denk ik niet super veel netto uit..) en dat moet je over hebben voor TOP fijn rijden.
Langer laden is absoluut geen probleem. Laden doe je meestal 's nachts als je ligt te slapen. Mijn auto laat ik om 1 uur 's nachts beginnen met laden. Al rij ik hem helemaal leeg, dan staat die om 7 uur 's morgens gewoon weer klaar. Uit de verschillende testen is wel duidelijk dat het rijgedrag van een Polestar 2 beter is dan van een Model 3. Ik vind de Model S ook minder stabiel aanvoelen dan mijn vorige auto (Audi A4). Die ging met 240km/u nog als op rails en dan voelt de Model S toch duidelijk minder goed aan. Qua comfort is die wel een stukje fijner, maar mag ook wel met die meerprijs.
Ik ben wel eens benieuwd naar die
XPeng P7. Bjorn is daar lyrisch over. Die neus weet ik niet helemaal, maar verder een erg mooie auto en zeer goede specificaties. Jammer dat daar geen EU model van is gepland.
Volstrekt normaal dat de gemiddelde autoverkoper geen journalisten te woord mag staan. Maar veel traditionele media kloppen alles rondom een EV op. Ga als journalist naar de Mediamarkt en ik wens je veel succes. De pers krijgt voldoende kans om met de Polestar 2 te rijden. Dat deze journalist geen uitnodiging heeft gehad zegt waarschijnlijk meer over zijn bereik, dan over Polestar.
[
Voor 17% gewijzigd door
BugBoy op 14-08-2020 13:42
]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.