Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.273 views

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Arie van Dijk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

En terugstellen is dus ook mogelijk. Knop twee keer indrukken. Zie de link in deze post!
In diezelfde link staat dat je de laatste versie van de software op de auto kunt laten zetten tijdens service. Ik dacht dat dit allemaal OTA zou gaan of betreft dat alleen de P8?

• JohnDoe77
sanniep9 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:30:
Vandaag de bestelling van de P8 via LM definitief gemaakt. Wel met ontbindende voorwaarde dat levering nog in 2020 plaats moet vinden. Lokale dealer gaf aan te verwachten dat er nog extra productieplaatsen naar NL worden geschoven ivm verslechtering bijtellingsregels per 1-1-2021. Er was al eerder een extra toewijzing aan NL geweest. Of dat nog een keer gebeurd, is natuurlijk koffiedik kijken, maar mocht het zo zijn, dan zit ik er hopelijk bij. En anders wordt de bestelling geannuleerd. Fingers crossed...
Ik zal voor je duimen! Origineel kwamen er voor 2020 1.300 naar Nederland, enig idee wat dat nu is en wanneer ze eventueel extra allocaties willen toekennen? Productie start volgende maand natuurlijk al.

Voor welke samenstelling heb je gekozen en waarom de P8 en geen P2 voor jou?

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 11:27
Zowel systeemupdates als Google updates kunnen over the air bij de P2.
Wat mij betreft een vloek en een zegen.

https://support.polestar....1/article/Systeemupdates/
https://www.polestar.com/uk/polestar-2/google-polestar

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:19
JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Ik zal voor je duimen! Origineel kwamen er voor 2020 1.300 naar Nederland, enig idee wat dat nu is en wanneer ze eventueel extra allocaties willen toekennen? Productie start volgende maand natuurlijk al.

Voor welke samenstelling heb je gekozen en waarom de P8 en geen P2 voor jou?
Dealer had wel iets daarover gezegd. Ik dacht enkele tientallen maar pin me er niet op vast. Ik verwacht zelf dat ze pas in oktober/november eventueel extra slots bekend maken. Maar dat hangt wellicht ook af hoeveel orders ze in de wacht hebben staan die de kans lopen geannuleerd te worden als levering niet voor 2021 plaatsvindt.

Configuratie is Thunder Grey, 20" wielen, Nappa bekleding, Lounge, Versality en Power Seats packs, alarm klasse 3, getint glas achter en dakdragers.

Reden voor de P8 is dat deze wordt gebruikt als gezinsauto (2 kleintjes van 1 en 2 jaar). En dan is wat extra binnenruimte wel zo prettig :)

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
[quote]BlacKstaR- schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:38:
https://www.motor1.com/re...1-polestar-2-first-drive/
Review van Insideevs.com redacteur Kyle Conner

'De magie van die fraaie dempers viel echt op toen we in de standaard auto stapten voor een snelle rit. Verrassend genoeg heeft Volvo de basis 2 zo ontworpen dat deze stevig is - zelfs steviger op kleine oneffenheden op de weg dan het Performance-pakket. '

Mag ik hieruit concluderen dat een PP minder hard is afgesteld dan een niet PP?

• JohnDoe77
Arie van Dijk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:39:
Zowel systeemupdates als Google updates kunnen over the air bij de P2.
Wat mij betreft een vloek en een zegen.

https://support.polestar....1/article/Systeemupdates/
https://www.polestar.com/uk/polestar-2/google-polestar
Ja, zo had ik het ook in mijn hoofd maar als je kijkt op die link...

• JohnDoe77
sanniep9 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Dealer had wel iets daarover gezegd. Ik dacht enkele tientallen maar pin me er niet op vast. Ik verwacht zelf dat ze pas in oktober/november eventueel extra slots bekend maken. Maar dat hangt wellicht ook af hoeveel orders ze in de wacht hebben staan die de kans lopen geannuleerd te worden als levering niet voor 2021 plaatsvindt.

Configuratie is Thunder Grey, 20" wielen, Nappa bekleding, Lounge, Versality en Power Seats packs, alarm klasse 3, getint glas achter en dakdragers.

Reden voor de P8 is dat deze wordt gebruikt als gezinsauto (2 kleintjes van 1 en 2 jaar). En dan is wat extra binnenruimte wel zo prettig :)
Zelfde hier, ook goeddeels zelfde configuratie. Maar geen draadloos laden of warmtepomp?

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Precies die vraag heb ik dinsdag ook gesteld bij de proefrit in Amsterdam. Er waren alleen auto’s met PP beschikbaar voor proefritten. Eerlijk gezegd werd ik op de bijrijdersstoel een beetje wagenziek tijdens de rit. Ik heb na afloop drie keer gevraagd waar de standaard demping zit qua stugheid ten opzichte van de 12 standen van het PP. Ergens in het midden of juist nog onder de meest zachte stond van de PP dempers? Helaas kreeg ik van de Polestar medewerker geen duidelijk antwoord. Wel bleef hij de voordelen van het PP aanbevelen. Heb uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt en de Polestar zonder PP en met 19inch wielen besteld. Fingers crossed.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Lexieee68 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:44:
Precies die vraag heb ik dinsdag ook gesteld bij de proefrit in Amsterdam. Er waren alleen auto’s met PP beschikbaar voor proefritten. Eerlijk gezegd werd ik op de bijrijdersstoel een beetje wagenziek tijdens de rit. Ik heb na afloop drie keer gevraagd waar de standaard demping zit qua stugheid ten opzichte van de 12 standen van het PP. Ergens in het midden of juist nog onder de meest zachte stond van de PP dempers? Helaas kreeg ik van de Polestar medewerker geen duidelijk antwoord. Wel bleef hij de voordelen van het PP aanbevelen. Heb uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt en de Polestar zonder PP en met 19inch wielen besteld. Fingers crossed.
De medewerkers zeiden dat de vering van niet PP versies vergeleken kan worden met Ohlins dempers op stand 13/14 van 22

• sanniep9
JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Zelfde hier, ook goeddeels zelfde configuratie. Maar geen draadloos laden of warmtepomp?
Warmtepomp vond ik te weinig extra range (max 30 km) opleveren voor het geld.
Opladen van mobiel doe ik in de auto nauwelijks (gaat in principe wel een hele dag mee op een lading). Voor die incidentele keer dat de batterij toch bijna leeg is bij vertrek, neem ik wel een draadje mee.

Het is altijd makkelijk om al dat soort opties maar gewoon aan te vinken maar uiteindelijk moet het wel betaald worden. Lightning pack daarom ook weggelaten. Wanneer heb je dat in NL (in de Randstad) nou echt nodig? Ik heb het nu ook niet en kan niet zeggen dat ik het enorm mis. Ik zie daar wel een toegevoegde waarde voor als je veel 's avonds in de bergen rijdt ofzo, maar hier in NL?

Punt is vaak dat als je het eenmaal hebt, je niet meer zonder kunt, maar zolang je het niet hebt, je het ook niet mist :D

• Lexieee68
BartWNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

De medewerkers zeiden dat de vering van niet PP versies vergeleken kan worden met Ohlins dempers op stand 13/14 van 22
Dank je _/-\o_ Dat is in elk geval wel een duidelijk antwoord. Als jarenlange Volvo V70 rijders ben ik behoorlijk gesteld geraakt op veercomfort. Blijft jammer dat de PP vering niet elektronisch is aan te passen.

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Lexieee68 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:44:
Gek, ik reed afgelopen dinsdag toch echt in een P2 zonder PP, ze hadden er eentje in Amsterdam.. :|

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
ahbruinsma schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Gek, ik reed afgelopen dinsdag toch echt in een P2 zonder PP, ze hadden er eentje in Amsterdam.. :|
Die stond er ook toen ik m'n proefrit maakte.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45
sanniep9 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Warmtepomp vond ik te weinig extra range (max 30 km) opleveren voor het geld.
Opladen van mobiel doe ik in de auto nauwelijks (gaat in principe wel een hele dag mee op een lading). Voor die incidentele keer dat de batterij toch bijna leeg is bij vertrek, neem ik wel een draadje mee.

Het is altijd makkelijk om al dat soort opties maar gewoon aan te vinken maar uiteindelijk moet het wel betaald worden. Lightning pack daarom ook weggelaten. Wanneer heb je dat in NL (in de Randstad) nou echt nodig? Ik heb het nu ook niet en kan niet zeggen dat ik het enorm mis. Ik zie daar wel een toegevoegde waarde voor als je veel 's avonds in de bergen rijdt ofzo, maar hier in NL?

Punt is vaak dat als je het eenmaal hebt, je niet meer zonder kunt, maar zolang je het niet hebt, je het ook niet mist :D
Bij mij paste het in mn leasebedrag (en krijg het verschil tussen budget en leaseprijs niet betaald) dus ik heb gewoon opties aangezet die me wel leuk leken. Overigens ook geen lightning pack hoor.. ik heb ook geen 20" genomen - werd iets van 40-50EUR per maand meer, was het me niet waard. Daar heb ik dan weer de warmtepomp, versatility en laden voor genomen bijv

Zeekr 7x Privilege AWD

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-01 20:12
Heb vanochtend ook de definitieve bevestiging van LP gekregen dat de P8 besteld is. Zou voor het einde van het jaar er moeten zijn, dealer had nog een productieslot in week 43 (meen ik, kan ook 44 zijn). Ging oorspronkelijk voor de Mach-E, maar die is er pas volgend jaar....mijn C350E gaat er in september uit....even kijken wat ik tot levering van de P8 ga rijden....

Ik ben best blij :)

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
theomanders schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:27:
[quote]BlacKstaR- schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:38:
https://www.motor1.com/re...1-polestar-2-first-drive/
Review van Insideevs.com redacteur Kyle Conner

'De magie van die fraaie dempers viel echt op toen we in de standaard auto stapten voor een snelle rit. Verrassend genoeg heeft Volvo de basis 2 zo ontworpen dat deze stevig is - zelfs steviger op kleine oneffenheden op de weg dan het Performance-pakket. '

Mag ik hieruit concluderen dat een PP minder hard is afgesteld dan een niet PP?
Ja, korte oneffenheden worden beter verwerkt door de Olins dempers. Maar bij drempels en normale weg oneffenheden is de non-PP rustiger langere minder strakke dempers.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:38:
Heb vanochtend ook de definitieve bevestiging van LP gekregen dat de P8 besteld is. Zou voor het einde van het jaar er moeten zijn, dealer had nog een productieslot in week 43 (meen ik, kan ook 44 zijn). Ging oorspronkelijk voor de Mach-E, maar die is er pas volgend jaar....mijn C350E gaat er in september uit....even kijken wat ik tot levering van de P8 ga rijden....

Gefeliciteerd, wat heb je gekozen aan lak en opties?

Ik heb ook gekeken naar de Mach-e. Maar inderdaad niet te krijgen dit jaar.

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-12-2025
Wat ik mij afvraag bij het 'onder het contract uit kunnen 'als de levering niet meer dit jaar mogelijk is ... wat ga je dan doen als je in november/december hoort dat het 2021 wordt?

Een ICE auto rijden met dezelfde bijtelling, maar dan op basis van volledig 22%?
Dat zou in 2020 een ICE van max €31.363 betekenen en in 2021 max €41.818 t.o.v. een EV van €60.000. Ik weet niet welke vergelijkbare auto dat zou kunnen zijn?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-12-2025
[...]
Niet elke ronde is iedere auto beschikbaar, worden gewisseld (voor schoonmaken e.d.). Ook moesten de eerste proefrit auto's (waaronder de non performance) nog een keer weg voor de software update, wellicht nu het geval :)

• 4v4t4r
P2Hattem schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:54:
Wat ik mij afvraag bij het 'onder het contract uit kunnen 'als de levering niet meer dit jaar mogelijk is ... wat ga je dan doen als je in november/december hoort dat het 2021 wordt?

Een ICE auto rijden met dezelfde bijtelling, maar dan op basis van volledig 22%?
Dat zou in 2020 een ICE van max €31.363 betekenen en in 2021 max €41.818 t.o.v. een EV van €60.000. Ik weet niet welke vergelijkbare auto dat zou kunnen zijn?
ik hou sowieso de P8 .. nog steeds goedkoper dan een ICE (hoop dat mn dealer niet mee leest ;) )

Zeekr 7x Privilege AWD

• sanniep9
4v4t4r schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Bij mij paste het in mn leasebedrag (en krijg het verschil tussen budget en leaseprijs niet betaald) dus ik heb gewoon opties aangezet die me wel leuk leken. Overigens ook geen lightning pack hoor.. ik heb ook geen 20" genomen - werd iets van 40-50EUR per maand meer, was het me niet waard. Daar heb ik dan weer de warmtepomp, versatility en laden voor genomen bijv
Het kwam er bij mij net boven. Dus dan betaal je die opties feitelijk netto gewoon helemaal zelf en word je wel iets kritischer (die side skirts leken me ook grappig, maar ja...)
Ik snap dat je leasebedrag gewoon "vol klikt" met opties. Voor je wg minder fijn natuurlijk, maar goed, de meeste mensen vinden uberhaupt dat ze te weinig beloond worden voor het werk dat ze doen dus dan moet je maar je andere arbeidsvoorwaarden maximaal proberen uit te nutten :D

• _--[]--__
  • Laatst online: 19:59
StevenK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Die stond er ook toen ik m'n proefrit maakte.
Heb ik gisteren mijn proefrit in gemaakt. Tijdens de rit ging het display echter een aantal keer spontaan in 360 graden camera mode en kwam er tientallen keren een melding dat "park assist pilot" een probleem had en er onderhoud noodzakelijk was. Wellicht hebben ze deze auto uit roulatie gehaald voor de testritten.

• sanniep9
P2Hattem schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:54:
Huidige lease contract loopt nog door tot eind 2021. Dus dan blijf ik in mijn huidige auto rijden en dan zien we eind volgend jaar wel weer. Bij voortijdig overstappen naar volledig elektrisch betaald wg grotendeels de afkoopboete van het leasecontract.

• Lexieee68
[...]
Bij de sessie om 13u was er geen keuze helaas :|

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 11:27
BlacKstaR- schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Ja, korte oneffenheden worden beter verwerkt door de Olins dempers. Maar bij drempels en normale weg oneffenheden is de non-PP rustiger langere minder strakke dempers.
Ik heb ook beide gereden en kwam tot dezelfde conclusie. Ik vond de non PP op 20" prima maar de PP versie kwam mij iets rustiger / gedempter over. Jammer dat het niet vlak na elkaar was - dan kan je het goed vergelijken. Ik denk zelf dat de 19" van Michelin qua comfort nog wat goed gaat maken. Helaas is die combi volgens mij nergens te rijden.

PP is voor mij geen optie. Dan wordt het me te gek. Dus ik laat me blij verrassen! :)

• boldg1974
Spanky79 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Gefeliciteerd, wat heb je gekozen aan lak en opties?

Ik heb ook gekeken naar de Mach-e. Maar inderdaad niet te krijgen dit jaar.
Ik heb hem zo geconfigureerd:

https://www.volvocars.com...rsonalize/color?s=BE6DMD7

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Nice. Ik ben voor de metallic lak gegaan :*)

Volvo XC 40 P8

• boldg1974
Beosoft schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Nice. Ik ben voor de metallic lak gegaan :*)
Netjes! Ik wilde zelf een eenduidige kleur....het dak is ook Solid nl.

• JohnDoe77
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:38:

Gokje; Skoda Fabia! d:)b

• boldg1974

• JohnDoe77
Mooie configuratie! Ook wel erg fraai volledig zwart.

• boldg1974
JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Mooie configuratie! Ook wel erg fraai volledig zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xpyoy3vivNz4LF2KGA-Y0OkZgZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzwJflHdqnVh1c6Dlx2R7Qvi.jpg?f=fotoalbum_large

Maar alle gekheid op een stokje.....ik vind hem wel geslaagd zo ja. Heb net de Excel sheet ook even bijgewerkt....Weinig P8 genodigden hier lijkt het?

[ Voor 101% gewijzigd door boldg1974 op 13-08-2020 14:11 ]

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-12-2025
Had em vanmorgen al even gepost in de Facebook P2 groep, nu ook maar even hier.

Alweer een tijdje geleden heb ik de vraag uitgestuurd via de Polestar Facebook pagina of Google GSuite accounts gebruikt konden worden in de P2. Daar ging wat tijd overheen om een antwoord te krijgen omdat ze graag een geïnformeerd antwoord wouden geven. Geen probleem want ik heb liever dat ze hun best doen om de juiste informatie te geven.

Maar helaas-pindakaas in deze, het korte antwoord is nee. Misschien gaat morgen iemand vanuit de Facebook groep het ook nog even uitproberen in een testauto met een GSuite account, zodat we niet alleen hoeven te vertrouwen op de antwoorden van support.

"At this time, Polestar 2 is not supported by Google GSuite and will not work as a google account in the Polestar 2. This may be possible in the future, however, it is nothing we can confirm at this time." -- Polestar

• Beosoft
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Netjes! Ik wilde zelf een eenduidige kleur....het dak is ook Solid nl.
Je bent er van op de hoogte dat als je Onyx black metallic neemt het dak dan ook Onyx black metallic wordt. Ik vind dat super vet :*)

Volvo XC 40 P8

Verwijderd

Zojuist is ook mijn XC40 P8 in bestelling gezet, helaas niet zoveel opties als ik bij anderen hier zie. Enkel Metallic lak (Onyx Black, net als @Beosoft), park assist en de elektrische kindersloten. Belangrijkste, hij wordt geleverd in december 2020, toch fijn met die nieuwe regels in 2021 op komst. :) ;)

• Beosoft
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:30:
Zojuist is ook mijn XC40 P8 in bestelling gezet, helaas niet zoveel opties als ik bij anderen hier zie. Enkel Metallic lak (Onyx Black, net als @Beosoft), park assist en de elektrische kindersloten. Belangrijkste, hij wordt geleverd in december 2020, toch fijn met die nieuwe regels in 2021 op komst. :) ;)
Gefeliciteerd goede keuze qua kleur! Ieder zijn financiele situatie is anders, mijn configuratie is redelijk compleet maar ook ik zou wel meer opties er bij willen hebben maar dat gaat om finav=ciele redenen ook niet gebeuren. Ach weet je het is al een zeer complete auto al zou je geen enkele optie nemen ;)

Volvo XC 40 P8

Verwijderd

mariop schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:59:
Had em vanmorgen al even gepost in de Facebook P2 groep, nu ook maar even hier.

Alweer een tijdje geleden heb ik de vraag uitgestuurd via de Polestar Facebook pagina of Google GSuite accounts gebruikt konden worden in de P2. Daar ging wat tijd overheen om een antwoord te krijgen omdat ze graag een geïnformeerd antwoord wouden geven. Geen probleem want ik heb liever dat ze hun best doen om de juiste informatie te geven.

Maar helaas-pindakaas in deze, het korte antwoord is nee. Misschien gaat morgen iemand vanuit de Facebook groep het ook nog even uitproberen in een testauto met een GSuite account, zodat we niet alleen hoeven te vertrouwen op de antwoorden van support.

"At this time, Polestar 2 is not supported by Google GSuite and will not work as a google account in the Polestar 2. This may be possible in the future, however, it is nothing we can confirm at this time." -- Polestar
Vet handig voor de mensen die GSuite hebben voor privé (ben er zelf één van) :D.
Gelukkig heb ik nog een non gsuite account ergens liggen, en anders is vet.hippe.polestar@gmail.com te registreren ;-)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:42:
[...]

Vet handig voor de mensen die GSuite hebben voor privé (ben er zelf één van) :D.
Gelukkig heb ik nog een non gsuite account ergens liggen, en anders is vet.hippe.polestar@gmail.com te registreren ;-)
Polestar geeft aan dat ze verwachten dat de meeste mensen een nieuw account voor hun auto registeren, maar dat lijkt me onhandig. Als ik mijn kalender dan in de auto wil hebben om automatisch te navigeren op basis van de adressen in de invite moet ik mijn auto voor alle meetings uitnodigen :-(

Ik hoopte eigenlijk dat ik mijn iCloud en O365 calendar gewoon in de auto kon laden...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 00:21
Sinds vorige week dinsdag is mijn P8 ook definitief besteld (lease, Alphabet). Had wel een lange aanloop en wat geluk...

Was afgelopen jaar al aan het kijken naar een nieuwe auto (werkgever wil meer inzetten op elektrificatie, leasecontract kon je 50/50 afkopen). Ik kwam toen ook de P2 tegen en er een gereserveerd. Het duurde alleen nog even om helderheid te krijgen of ik deze ook echt kon leasen. Werkgever heeft een aantal voorkeursmerken en Polestar zit er niet tussen, ook niet onder Volvo. Omdat het dan financieel niet aantrekkelijk is heb ik van de P2 afgezien :(

Nog wel een ritje met een XC40 plug-in gemaakt met het idee om misschien voor de P8 te gaan. De Volvo dealer gaf echter aan dat die voor 2020 al niet meer beschikbaar waren. De Mustang kwam te laat. Een Tesla viel af aangezien die maar max 750kg mag trekken (caravan in de familie). Werd dus een ICE helaas.

Door wltp aanpassingen een tijdje geen auto kunnen bestellen. Toen dit weer mogelijk was, zag ik bij de lokale Volvo dealer dat er nog enkele P8s waren voor dit jaar. Gelijk even gebeld en heel toevallig had de dag ervoor iemand van zijn reservering afgezien :)

Gekozen voor Thunder, met park assist, extra getint en trekhaak. Kleiner dan de Talisman die ik nu rijd maar daar zit je tot 9/10x alleen in ;) Geplande levering staat net voor kerst, leuk kado van de kerstman

• Beosoft
TheRebell schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:02:
Sinds vorige week dinsdag is mijn P8 ook definitief besteld (lease, Alphabet). Had wel een lange aanloop en wat geluk...

Was afgelopen jaar al aan het kijken naar een nieuwe auto (werkgever wil meer inzetten op elektrificatie, leasecontract kon je 50/50 afkopen). Ik kwam toen ook de P2 tegen en er een gereserveerd. Het duurde alleen nog even om helderheid te krijgen of ik deze ook echt kon leasen. Werkgever heeft een aantal voorkeursmerken en Polestar zit er niet tussen, ook niet onder Volvo. Omdat het dan financieel niet aantrekkelijk is heb ik van de P2 afgezien :(

Nog wel een ritje met een XC40 plug-in gemaakt met het idee om misschien voor de P8 te gaan. De Volvo dealer gaf echter aan dat die voor 2020 al niet meer beschikbaar waren. De Mustang kwam te laat. Een Tesla viel af aangezien die maar max 750kg mag trekken (caravan in de familie). Werd dus een ICE helaas.

Door wltp aanpassingen een tijdje geen auto kunnen bestellen. Toen dit weer mogelijk was, zag ik bij de lokale Volvo dealer dat er nog enkele P8s waren voor dit jaar. Gelijk even gebeld en heel toevallig had de dag ervoor iemand van zijn reservering afgezien :)

Gekozen voor Thunder, met park assist, extra getint en trekhaak. Kleiner dan de Talisman die ik nu rijd maar daar zit je tot 9/10x alleen in ;) Geplande levering staat net voor kerst, leuk kado van de kerstman
Gefeliciteerd! :)

Volvo XC 40 P8

• -sander
JackBol schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Polestar geeft aan dat ze verwachten dat de meeste mensen een nieuw account voor hun auto registeren, maar dat lijkt me onhandig.
Eens, wel beetje vreemd en niet in lijn met hun marketing https://www.polestar.com/nl/firstcarwithgooglebuiltin/ Want dan verwacht Polestar dus dat je bestaande accounts voor oven, lampen, garagedeur, muziek etc... gaat omzetten naar je nieuwe Polestar account. Want zover ik weet kan je niet Google account aan elkaar linken (en dus ene voor auto, andere voor agenda/lampen/etc...) om via spraak beide te gebruiken.

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07-2025
[...]
Polestar geeft aan dat ze verwachten dat de meeste mensen een nieuw account voor hun auto registeren, maar dat lijkt me onhandig. Als ik mijn kalender dan in de auto wil hebben om automatisch te navigeren op basis van de adressen in de invite moet ik mijn auto voor alle meetings uitnodigen :-(

Ik hoopte eigenlijk dat ik mijn iCloud en O365 calendar gewoon in de auto kon laden...
Ik vind het vreemd dat Polestar dat aangeeft. Je kalender in de auto was inderdaad ook mijn verwachting. "Navigeer naar mijn volgende afspraak" lijkt me heerlijk. Je kunt met Google Assistent al heel veel handige zaken koppelen dus lijkt me echt heel apart om dan voor de Polestar een apart account te hebben.
Ga je dan voor je Polestar acount dan ook apart Netflix of Spotify afsluiten of zo, dat werkt toch niet?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
-sander schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Eens, wel beetje vreemd en niet in lijn met hun marketing https://www.polestar.com/nl/firstcarwithgooglebuiltin/ Want dan verwacht Polestar dus dat je bestaande accounts voor oven, lampen, garagedeur, muziek etc... gaat omzetten naar je nieuwe Polestar account. Want zover ik weet kan je niet Google account aan elkaar linken (en dus ene voor auto, andere voor agenda/lampen/etc...) om via spraak beide te gebruiken.
Ik mag toch hopen dat een bestaand google account gewoon 1 op 1 gekoppeld kan worden met alles wat eraan hangt? (of heb ik gewoon last van de warmte? :p )

• Spanky79
Ah, bijna full options. Ik heb ook nog even aan zwart gedacht, maar werkgever verplicht metallic.

• -sander
S2000jan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Ik mag toch hopen dat een bestaand google account gewoon 1 op 1 gekoppeld kan worden met alles wat eraan hangt? (of heb ik gewoon last van de warmte? :p )
Ja, mits je een "normaal" Google account hebt. Voor Google GSuite gaat dit dus niet op vooralsnog,,,

• Beosoft
Spanky79 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Ah, bijna full options. Ik heb ook nog even aan zwart gedacht, maar werkgever verplicht metallic.
Er is toch gewoon zwart metallic...... 8)7

Volvo XC 40 P8

• JohnDoe77
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]

Maar alle gekheid op een stokje.....ik vind hem wel geslaagd zo ja. Heb net de Excel sheet ook even bijgewerkt....Weinig P8 genodigden hier lijkt het?
Ja klopt! Hier is vooral zijn P2 broertje veel besteld. Maar kan nog wel gaan komen als de productie straks start in september.

Weet iemand eigenlijk wanneer de productie van de P8 precies start? Dan kunnen we wellicht ook wat meer vanuit Volvo gaan horen!

• TheRebell
JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:36:
[...]
...

Weet iemand eigenlijk wanneer de productie van de P8 precies start? Dan kunnen we wellicht ook wat meer vanuit Volvo gaan horen!
Niet precies alleen dat het September zou zijn...

• JohnDoe77
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:30:
Die elektrische kindersloten heb ik ook aan gedacht. Die van ons is nog heel klein, maar daar staan ze al twee jaar op slot en is het zo dat wij hem er zelf uit laten. Waarom zou je het elektrisch willen?

En nog van harte met je bestelling!

• JohnDoe77
TheRebell schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:02:

Zo nemen de P8 leden toch lekker toe! Gefeliciteerd, ook een Thunder _/-\o_

Ook voor jou bewust geen warmtepomp en draadloos laden? De warmtepomp was een tip van mijn dealer, ik wil de auto overnemen en naast meer range denkt hij dat het ook interessant is als je hem naderhand wilt inruilen. En de velg?

• JohnDoe77
S2000jan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Jullie zijn dus ook aan de slag gegaan met Google. Ik ook, ben een iPhone gebruiker maar heb ook Google. Ik dacht alvast even de maps app te bekijken en bij het invoeren van mijn thuis en werkadres (wel super handig voor de stem commando’s) kreeg ik de melding dat ik “webb- en app activiteiten” moest aanzetten. Maar dit lukt niet. Of beter; het lukt wel (knopje staat aan) maar eronder staat de melding dat het voor mijn account type niet mogelijk is. Helaas is dat een bekende issue bij Google die nog geen oplossing kent;

https://support.google.com/a/thread/63015699?hl=en

Irritant want Google is niet heel gemakkelijk te bereiken |:(

• Spanky79
Beosoft schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Er is toch gewoon zwart metallic...... 8)7
Klopt, maar dat vond ik niet zo.

• boldg1974
Spanky79 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:03:
[...]

Klopt, maar dat vond ik niet zo.
Me too. Maar goed, blijft persoonlijk natuurlijk. Goed om te lezen dat er toch sjeu komt in het aantal P8s😎

• 4v4t4r
[...]

Ik doe niets in mn google calendar - alles staat in mn werk calendar en die synced niet met google..
Mijn vermoeden is dat ik dus wel een specifiek account aanmaak voor in de auto - zie geen ander voordeel om het niet te doen.

Zeekr 7x Privilege AWD

• mariop
Je kan in theorie wel een ander account Gmail account aanmaken en deze toegang geven tot je contacten en calendars,. Maar als je zoals mij voor elk project netjes een andere calendar aanmaakt om het allemaal nog een beetje overzichtelijk te houden moet je elke keer die calendar ook delen met het andere account.

Voor een hero device (de P2) vindt ik het onbegrijpelijk dat betalende Google klanten (Gsuite) wederom buiten spel worden gezet. First car with Google built-in*

* Unless you pay us every month and then we will cut of access, you must use our data mining free services

• BlacKstaR-

Ik ben benieuwd! Non-pp 19"!!!

[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 13-08-2020 18:16 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:37
Het blijft een vage kerel, slecht ingelezen ook voor deze video, maar goed, de afdronk is in ieder geval positief.

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:50:
Het blijft een vage kerel, slecht ingelezen ook voor deze video, maar goed, de afdronk is in ieder geval positief.
Verrassend positief, if it's good enough for Björn is good enough for me! Hij heeft zoveel EV's gereden dus hij weet waar hij over praat.

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]

Ook ik heb de P8 enige tijd geleden bevestigd bij de LM:

- onyx black
- 20 inch
- warmtepomp
- getint glas
- audio en park assist
- power seats

Volgens mij staat deze nog niet in het overzicht. Auto was al geconfigureerd door de LM dus ws al eerder bevestigd bij volvo dan ik bij LM

• mariop
Vandaag getest in de P2 door Yoeri uit de Facebook groep, helaas pindakaas voor GSuite als account in de Polestar, wordt niet ondersteund.

• Spanky79
boldg1974 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Me too. Maar goed, blijft persoonlijk natuurlijk. Goed om te lezen dat er toch sjeu komt in het aantal P8s😎
Als straks al die p2’s rondrijden wellicht wat meer p8 nieuws...

• TheRebell
JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Zo nemen de P8 leden toch lekker toe! Gefeliciteerd, ook een Thunder _/-\o_

Ook voor jou bewust geen warmtepomp en draadloos laden? De warmtepomp was een tip van mijn dealer, ik wil de auto overnemen en naast meer range denkt hij dat het ook interessant is als je hem naderhand wilt inruilen. En de velg?
Thx!

Mjah ik wil de vnl qua bijtelling wat minder uitgeven dan de huidige auto, dus vnl financiële keuze. Heb tijdens rijden van Flitsmeister aan en mobiel in de houder, dus dat draadloos opladen gaat dan niet werken (en helaas nog geen FM app in Android begreep ik). Warmtepomp heeft maar een beperkte Max extra range en ik kan alles makkelijk halen (en laden). Dealer was er ook niet echt voorstander van / niet echt gepromoot (meningen gaan ook wat uiteen als ik de reacties lees).

Pano dak en velgen niet gekozen om het bedrag wat bescheiden te houden (deel bijtelling, deel eigen bijdrage)

Kan iemand zijn bestelde P8 al in de Volvo app zien, of zou dat pas werken als ze ook echt met de productie bezig zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door TheRebell op 14-08-2020 00:01 ]

• TheRebell
4v4t4r schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:31:
[...]

Ik doe niets in mn google calendar - alles staat in mn werk calendar en die synced niet met google..
Mijn vermoeden is dat ik dus wel een specifiek account aanmaak voor in de auto - zie geen ander voordeel om het niet te doen.
Is er geen synch mogelijkheid tussen je Google account en werk (was O365)? Ik dacht dat daar iets voor bestond. Niet echt user friendly om je auto account dan ook telkens in je agenda invites mee te nemen / door te moeten sturen..

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
TheRebell schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Is er geen synch mogelijkheid tussen je Google account en werk (was O365)? Ik dacht dat daar iets voor bestond. Niet echt user friendly om je auto account dan ook telkens in je agenda invites mee te nemen / door te moeten sturen..
Ik denk niet dat onze compliance officer het okay vindt als ik mijn hele corporate agenda naar Gmail ga syncen.

Ik kan overigens niet eens andere mail clients dan Outlook of Apple mail gebruiken voor mijn O365 inbox. Dus rechtstreeks naar de auto gaat vanuit compliance sowieso een probleem worden.

• TheRebell
JackBol schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:46:
[...]

Ik denk niet dat onze compliance officer het okay vindt als ik mijn hele corporate agenda naar Gmail ga syncen.

Ik kan overigens niet eens andere mail clients dan Outlook of Apple mail gebruiken voor mijn O365 inbox. Dus rechtstreeks naar de auto gaat vanuit compliance sowieso een probleem worden.
Hmm goed punt. Maar wat is de meerwaarde hier dan van -dat je je agenda items direct in de auto hebt en je navigatie hier slim gebruik van kan maken- als het toen niet samenwerkt? Dan kun je het alleen voor je privé afspraken gebruiken of als je zakelijk Google gebruikt (beh GSuite want dat werkt ook nog niet)? Nu moet je weer extra moeilijk doen om het te laten werken.

Via Apple CarPlay gaat het misschien als je ook je Apple agenda gebruikt. Maar dan verlies je misschien een deel van de functionaliteiten die er zijn

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:29
Automatisch laten voorverwarmen/koelen obv agenda lijkt me ook super. (Met inachtneming van buiten temp.)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• BartWNL
Foto van Reddit die de kofferbak ruimte wat tastbaarder maakt

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/uv9s6vut7pg51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=b9c7e636d4e897043bd542837c11c43b406d1091

• Mga1600
  • Laatst online: 23:08
TheRebell schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:46:
[...]

Thx!

Mjah ik wil de vnl qua bijtelling wat minder uitgeven dan de huidige auto, dus vnl financiële keuze. Heb tijdens rijden van Flitsmeister aan en mobiel in de houder, dus dat draadloos opladen gaat dan niet werken (en helaas nog geen FM app in Android begreep ik). Warmtepomp heeft maar een beperkte Max extra range en ik kan alles makkelijk halen (en laden). Dealer was er ook niet echt voorstander van / niet echt gepromoot (meningen gaan ook wat uiteen als ik de reacties lees).

Pano dak en velgen niet gekozen om het bedrag wat bescheiden te houden (deel bijtelling, deel eigen bijdrage)

Kan iemand zijn bestelde P8 al in de Volvo app zien, of zou dat pas werken als ze ook echt met de productie bezig zijn?
De Volvo on call app wordt pas aan de auto gekoppeld bij aflevering

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• 4v4t4r
BartWNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]
Hier past no way een rolstoel bij :) Blij dat ik voor de P8 ben gegaan !

Ik las trouwens ook dat Volvo (&polestar?) samenwerkt met Plugsurfing en je er een druppel bij krijgt? Weet iemand wat de voorwaarden zijn of moet ik dit even in de openbare laadpalen vragen?

YouTube: Volvo Cars & Plugsurfing offer Europe Wide Charging Service

[ Voor 29% gewijzigd door 4v4t4r op 14-08-2020 09:32 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Beosoft
Golow schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

- onyx black
- 20 inch
- warmtepomp
- getint glas
- audio en park assist
- power seats

Volgens mij staat deze nog niet in het overzicht. Auto was al geconfigureerd door de LM dus ws al eerder bevestigd bij volvo dan ik bij LM
- onyx black....check
- 20 inch....check
- warmtepomp....check
- getint glas....check
- audio en park assist....check
- power seats....check

Exterieur Styling set zou nog mooi zijn breekt het zwart een beetje.
Maar mooie bak had ik zelf zo uit kunnen zoeken O+

[ Voor 40% gewijzigd door Beosoft op 14-08-2020 09:34 ]

Volvo XC 40 P8

• Beosoft
Spanky79 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Als straks al die p2’s rondrijden wellicht wat meer p8 nieuws...
Dat weet ik wel zeker 8)

Volvo XC 40 P8

• BartWNL
4v4t4r schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Hier past no way een rolstoel bij :) Blij dat ik voor de P8 ben gegaan !

Ik las trouwens ook dat Volvo (&polestar?) samenwerkt met Plugsurfing en je er een druppel bij krijgt? Weet iemand wat de voorwaarden zijn of moet ik dit even in de openbare laadpalen vragen?

YouTube: Volvo Cars & Plugsurfing offer Europe Wide Charging Service
Geen bijzondere voorwaarden. Je krijgt alleen abbo gratis ipv 10 euro te betalen en voor de rest betaal je gewoon de tarieven die plugsurfing overal hanteert.

Plugsurfing is relatief duur maar heeft wel grote dekking

• 4v4t4r
BartWNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Geen bijzondere voorwaarden. Je krijgt alleen abbo gratis ipv 10 euro te betalen en voor de rest betaal je gewoon de tarieven die plugsurfing overal hanteert.

Plugsurfing is relatief duur maar heeft wel grote dekking
Ok - handig als backup dus :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• P2Hattem
Las op FB P2 het volgende:
Ik kreeg vandaag te horen dat vandaag en morgen de eerste Polestars naar Nederland vervoerd worden om afgeleverd te worden bij de garage. Deze mogen er 2 weken over doen om de auto af te leveren bij de klant.
Zou er dan eindelijk schot in de zaak komen? De eerste Duitse P2 is ook al afgeleverd, dus we bungelen in NL achteraan lijkt het?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEgOJcOAmg-KOXkiUc-NO7uRU1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiRjEbJZpn1E4qkr5wmeGIWv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door P2Hattem op 14-08-2020 10:23 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• FirstEV
  • Laatst online: 21:57
BartWNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]
Maar het wachten is natuurlijk op de enige echte 'banana box test' van TeslaBjørn!

• S2000jan
Die prijzen per kWh aan openbare laadpalen zijn toch van de pot gerukt niet?
Ik zie Ionity fast chargers aan €1,04 per kWh!

Elektrisch 'tanken' is dus behoorlijk duurder dan fossiel tanken, waarom toch?

• Inspired
S2000jan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:31:

Ionity is toch max 79 cent? Of bepaalde landen niet?

• S2000jan
Inspired schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Ionity is toch max 79 cent? Of bepaalde landen niet?
BE dus, zijn wel 350kWh chargers

• Inspired
S2000jan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

BE dus, zijn wel 350kWh chargers
Ionity is overal 350kW. En via Ionity zelf volgens mij max 79 cent. Kan wel zijn dat een laadpasaanbieder er nog wat op zet. Ook zijn er voor Ionity wel goedkopere passen.

Zie ook; https://support.ionity.eu...-cost-to-charge-at-ionity

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 14-08-2020 10:37 ]

• 4v4t4r

verschilt het niet welke pas je gebruikt ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• P2Hattem

Ik heb een Maingau kaart aangevraagd waarmee je per maand 300 kWh voordelig(er) kunt laden:

https://www.maingau-energ...it%C3%A4t/Autostrom-Tarif

Hoe vaak sta je uiteindelijk bij een snellader als je 's avonds je EV op kunt laden? Het gros van de rijders zal daar maar een paar keer per jaar komen denk ik.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Heb inderdaad ook Maingau aangevraagd. Nog nooit gebruikt, maar puur voor die mooie tarieven.

XPENG G9 Performance 2024

• Inspired
Denk dat de lagere tarieven op Ionity nog wel eens over kunnen zijn met Maingau. Ze zullen nu nog wel een dealtje kunnen sluiten met Ionity. Als de ID.3 op de weg komt kan het wel eens over zijn.

Maar inderdaad, doorgaans gebruik je het alleen op vakanties of andere lange ritten. En anders in NL een paar kWh om thuis te komen.

Zou Polestar ook niet met iets komen zodat rijders voordeliger kunnen laden?

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHJiZ_cVrWLyFDj7HXpMxT15WV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OtYDbx5c9PB9tbbTjuGETzsS.jpg?f=user_large

• P2Hattem
Zou Polestar ook niet met iets komen zodat rijders voordeliger kunnen laden?
Dat noemen ze daar Plugsurfing |:(
Niet echt een superdeal, enige voordeel dat je hebt is het gratis abonnement.

• P2Hattem
Met die tarieven ben je met een Polestar 1 waarschijnlijk goedkoper uit (incl. aanschaf van de P1) 8)7

• Wdewit
  • Laatst online: 30-11-2020
Vraag: wie heeft order nummer tussen 11007500 en 11008500 en weet al iets meer in de portal.
Ik heb alleen nog bevestigd staan....

• 4v4t4r
Ik weet niet of het klopt maar chargeprice.app zegt dat Maingau maar 0,37/kW is ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 10:48
BlacKstaR- schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:10:
Verrassend positief, if it's good enough for Björn is good enough for me! Hij heeft zoveel EV's gereden dus hij weet waar hij over praat.
Hij vond met name het rijden positief. Ook goed te horen dat de non-performance een prima onderstel heeft. Maar ook hier weer de eerste indruk dat de efficiency van de wagen eigenlijk niet op orde is. Bij 90km/u continu in de zomer is een score van 179Wh ronduit slecht. Andere auto's in dit segment (e-Niro, M3, ...) zitten rond de 140Wh/km en hebben deze score in de winter. 180Wh haalt een Tesla Model X P100D uit 2018 ook en die is wel een heel stuk groter (en de nieuwere Raven versie is zelfs een stukje zuiniger). De XC40 P8 heeft een minder aerodynamische vorm en zal nog meer verbruiken. Als je als merk wilt vergroenen, dan moet je niet alleen voor elektrisch gaan, maar moet je ook zorgen dat je het een beetje efficiënt doet.
Die prijzen per kWh aan openbare laadpalen zijn toch van de pot gerukt niet? Ik zie Ionity fast chargers aan €1,04 per kWh!
Ionity is een dure optie als je geen auto rijdt van één van de aangesloten merken, maar volgens mij is het met de Ionity app €0.79 bij hun eigen laadstations. Nu maak je niet zo heel veel gebruik van snelladen (tenzij je vertegenwoordiger bent en veel kilometers rijdt). Normaal gesproken zal je vooral thuisladen en dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Maar als je met €0.79/kWh moet gaan laden en de efficiency van de P2, dan wordt het een dure trip.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
Wdewit schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:51:
Vraag: wie heeft order nummer tussen 11007500 en 11008500 en weet al iets meer in de portal.
Ik heb alleen nog bevestigd staan....
110076XX
Status
Aflevering in te plannen

Athlon geeft aan aflevering 16 oktober

• BlacKstaR-
BugBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Hij vond met name het rijden positief. Ook goed te horen dat de non-performance een prima onderstel heeft. Maar ook hier weer de eerste indruk dat de efficiency van de wagen eigenlijk niet op orde is. Bij 90km/u continu in de zomer is een score van 179Wh ronduit slecht. Andere auto's in dit segment (e-Niro, M3, ...) zitten rond de 140Wh/km en hebben deze score in de winter. 180Wh haalt een Tesla Model X P100D uit 2018 ook en die is wel een heel stuk groter (en de nieuwere Raven versie is zelfs een stukje zuiniger). De XC40 P8 heeft een minder aerodynamische vorm en zal nog meer verbruiken. Als je als merk wilt vergroenen, dan moet je niet alleen voor elektrisch gaan, maar moet je ook zorgen dat je het een beetje efficiënt doet.

[...]

Ionity is een dure optie als je geen auto rijdt van één van de aangesloten merken, maar volgens mij is het met de Ionity app €0.79 bij hun eigen laadstations. Nu maak je niet zo heel veel gebruik van snelladen (tenzij je vertegenwoordiger bent en veel kilometers rijdt). Normaal gesproken zal je vooral thuisladen en dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Maar als je met €0.79/kWh moet gaan laden en de efficiency van de P2, dan wordt het een dure trip.
De P2 is niet de meest zuinige EV (understatement). Maar als je op Nederlandse snelweg snelheid 350km ver komt is dan ook ramp. Alles boven 300 echte KM in Nederland is naar mijn inziens voldoende.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter

Tijd is geld er zijn genoeg leaserijders die best het dubbele willen betalen om 20 minuten eerder weg te zijn (pasje is toch van de baas).

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 14-08-2020 11:41 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17
BugBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

[...]
Je hebt duidelijk nog niet in de wagens gereden die je noemt qua verbruik.
De X haalt 180Wh/km bij lange na niet en ook de M3 scoort (zeker in de winter) geen 140Wh/km.
Neem anders het Tesla topic ook even door en zoek op verbruik, uitzonderingen daargelaten die hypermilen zonder airco en comfort halen de meesten nu gecombineerd in de hete zomer tussen de 140-180Wh/km (M3).

En om mijn praktijk voorbeeld ook even aan te halen voor je:
GeeMoney in "Elektrische auto's - deel 5"

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 14-08-2020 11:47 ]

• JohnDoe77
Golow schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

- onyx black
- 20 inch
- warmtepomp
- getint glas
- audio en park assist
- power seats

Gefeliciteerd! Wanneer moet hij komen?

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Ik heb een Maingau kaart aangevraagd waarmee je per maand 300 kWh voordelig(er) kunt laden:

https://www.maingau-energ...it%C3%A4t/Autostrom-Tarif

Hoe vaak sta je uiteindelijk bij een snellader als je 's avonds je EV op kunt laden? Het gros van de rijders zal daar maar een paar keer per jaar komen denk ik.
Waarom heb je specifiek voor deze kaart gekozen als ik vragen mag?

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Dat noemen ze daar Plugsurfing |:(
Niet echt een superdeal, enige voordeel dat je hebt is het gratis abonnement.
En iemand al iets gehoord over de laadpaal voor thuis waarover ik las dat er een voorstel zou komen voor P8 rijders?

[ Voor 5% gewijzigd door JohnDoe77 op 14-08-2020 11:45 ]

• BugBoy
BlacKstaR- schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:26:
De P2 is niet de meest zuinige EV (understatement). Maar als je op Nederlandse snelweg snelheid 350km ver komt is dan ook ramp. Alles boven 300 echte KM in Nederland is naar mijn inziens voldoende.
Ik vind dit zo'n bijzondere stellingname bij onzuinige EV's. Bij een ICE die 1:8 loopt klaag je ook niet over de range, maar over de hoge brandstofkosten. Efficiency reken je gewoon bij elke rit weer af. Polestar/Volvo lopen gewoon ver achter op de concurrentie (niet alleen Tesla) als het gaat over de aandrijflijn. Verder een prima auto hoor, maar ik had er veel meer van verwacht.
GeeMoney schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:33:
Je hebt duidelijk nog niet in de wagens gereden die je noemt qua verbruik. De X haalt 180Wh/km bij lange na niet en ook de M3 scoort (zeker in de winter) geen 140Wh/km. Neem anders het Tesla topic ook even door en zoek op verbruik, uitzonderingen daargelaten die hypermilen zonder airco en comfort halen de meesten nu gecombineerd in de hete zomer rond de 140-180Wh/km (M3).
Ik heb het verbruik aangehouden dat Bjorn meldt voor auto's bij 90km/u continu (zomer). Deze is hier terug te vinden: https://tbtp-ev.github.io/tbtp-results-consumption.html. Een verbruik van 179Wh is dus belachelijk hoog.

Ik rij zelf dagelijks een Model S (75D, 2018) en rond de 90km/u zijn dit soort waardes ook met deze auto te halen. Ik zit regelmatig rond de 135Wh. Ik rij veel op de N36 en N34 en daar is 90km/u helaas vaak het maximaal haalbare. De laagste waarde was zelfs 119Wh over 50km (rond de 22 graden). Zo laag kom ik niet vaak, maar 135Wh/km is prima haalbaar met dit weer.

Ik heb de wagen bijna 2 jaar en het gemiddelde verbruik is 210Wh/km over de afgelopen 55.000km. Ik rij in de winter veel meer dan in de zomer. Dan zit ik vooral weer in een ICE rij (is een cabrio, dus wat leuker).

[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 14-08-2020 11:57 . Reden: Gemiddeld verbruik toegevoegd ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• P2Hattem
JohnDoe77 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Waarom heb je specifiek voor deze kaart gekozen als ik vragen mag?
EV-vriend TeslaBjorn benoemde deze in een van zijn video's en ook in de vergelijkingen komt 'ie goed uit de bus: https://laadpastop10.nl/

Lage tarieven en geen abonnementskosten zijn natuurlijk wel interessant. Er is wel een 'fair use policy' van 300 kWh/maand, maar dat is voor mij vooralsnog voldoende voor snelladen langs de snelweg.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17
BugBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Ik vind dit zo'n bijzondere stellingname bij onzuinige EV's. Bij een ICE die 1:8 loopt klaag je ook niet over de range, maar over de hoge brandstofkosten. Efficiency reken je gewoon bij elke rit weer af. Polestar/Volvo lopen gewoon ver achter op de concurrentie (niet alleen Tesla) als het gaat over de aandrijflijn. Verder een prima auto hoor, maar ik had er veel meer van verwacht.

[...]

Ik heb het verbruik aangehouden dat Bjorn meldt voor auto's bij 90km/u continu (zomer). Deze is hier terug te vinden: https://tbtp-ev.github.io/tbtp-results-consumption.html. Een verbruik van 179Wh is dus belachelijk hoog.

Ik rij zelf dagelijks een Model S (75D, 2018) en rond de 90km/u zijn dit soort waardes ook met deze auto te halen. Ik zit regelmatig rond de 135Wh. Ik rij veel op de N36 en N34 en daar is 90km/u helaas vaak het maximaal haalbare. De laagste waarde was zelfs 119Wh over 50km (rond de 22 graden). Zo laag kom ik niet vaak, maar 135Wh/km is prima haalbaar met dit weer.

Ik heb de wagen bijna 2 jaar en het gemiddelde verbruik is 210Wh/km over de afgelopen 55.000km. Ik rij in de winter veel meer dan in de zomer. Dan zit ik vooral weer in een ICE rij (is een cabrio, dus wat leuker).
Als ik je site aanhoud dan is het verbruik in de winter van de M3 dus 179Wh/km.
Als ik ev-database gebruik ("realistische" waardes in de praktijk) dan zit de zomer gecombineerd op 140Wh/km en de winter gecombineerd op 190Wh/km.
In de winter 140Wh/km is dus alleen mogelijk achter een vrachtwagen, kachel uit en het liefst met 60km/h .
Vergeet ook niet dat de P2 iets groter is dan een M3 dus daar zit ook al een deel van het verschil natuurlijk.

In de algemene Tesla topics hier zijn de mensen die onder de 140Wh/km in de zomer rijden naar mijn idee op1 hand te tellen (sinds ik meelees in ieder geval).

Gemiddeld doe je dus 210Wh/km met je S, dat betekend dat je daar dus ook vaak ruim boven zit (en dat met 90km/h).

Algemeen bekend is dat de vorm van de Tesla's voor een lagere weerstand zorgen, dat is het grote verschil en niet zozeer de aandrijflijn, daar is in mijn ogen nog helemaal niets over te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 14-08-2020 12:09 ]

• BugBoy
GeeMoney schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:05:
Als ik je site aanhoud dan is het verbruik in de winter van de M3 dus 179Wh/km. Als ik ev-database gebruik (realistische waardes in de praktijk) dan zit de zomer gecombineerd op 140Wh/km en de winter gecombineerd op 190Wh/km. In de winter 140Wh/km is dus alleen mogelijk achter een vrachtwagen, kachel uit en het liefst met 60km/h. Vergeet ook niet dat de P2 iets groter is dan een M3 dus daar zit ook al een deel van het verschil natuurlijk.

Gemiddeld doe je dus 210Wh/km met je S, dat betekend dat je daar dus ook vaak ruim boven zit (en dat met 90km/h).
Je gooit alle cjifers nogal door elkaar volgens mij.

De cijfers van Bjorn zijn bij 90km/u continu in de zomer en daar moet je mee vergelijken. Dan komt een e-Niro of een M3 werkelijk aan dat soort waardes en ook een paar jaar oude Model S lijkt onder de waarden van de P2 te duiken. De EV database gebruikt meer realistische snelheden, dus die waardes zullen dus ook significant hoger liggen. Als ik de 90km/u (zomer) waarde bekijk van de P2 denk ik dat het praktijk gemiddelde echt nog een heel stuk hoger gaat liggen.

Ik rij gemiddeld 210Wh/km, maar ik rij natuurlijk niet standaard 90km/u. Ik rij ook regelmatig lekker door op de snelweg. Veelal in de winter en in Duitsland gewoon lekker volle bak op de autobahn. Dat mijn gemiddelde verbruik een stuk hoger ligt is logisch. Je gaat dus ook niet gemiddeld 179Wh gemiddeld halen bij een Polestar 2. Aangezien de P2 (en vooral de XC40 P8) ook nog eens minder aerodynamisch is vormgegeven dan deze auto's zal het verschil alleen maar groter worden.

Pagina: 1 ... 49 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.