Pure8 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:15:
[...]
Is de opzet daar niet helemaal anders?
Zoals ik het bekeken heb kan iedereen daar een nieuw draadje beginnen waarop je dan niet geabonneerd bent waardoor je de publicaties mist. Na verloop van tijd is die hele P8-tak een wirwar van draden waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ook de benadering van de onderwerpen is van een heel andere orde. (lees: een ander publiek, minder technisch geïnteresseerd)
Nee, wat mij betreft zou ik het liever op Tweakers houden. Ik vind deze opzet veel interessanter. Eén centrale P8-stam waarbij we van tak tot tak springen.
Maar ja, dat is mijn mening.
Ja, het is daar wel anders, meer gestructureerd. En dat is juist een voordeel want het is overzichtelijker en daardoor is er ook een bruikbaarder zoekfunctie.
De moderator zorgt ook wel eens dat een bericht in het juiste vakje wordt gezet of twee overlappende onderwerpen bij elkaar komen .
Angst dat je wat mist hoef je niet te hebben want als gebruiker kun je instellen dat je een berichtje krijgt als een topic van jouw interesse een update heeft en er zit trouwens ook een snelfilter op voor nieuwe en ongelezen berichten.
Ja meer structuur, maar niet minder vrijheid.
En wat betreft die technische interesse: dat bepaal je toch zelf als inbrenger van een onderwerp. Een nieuw onderwerp krijgt daar een apart draadje (bijvoorbeeld onder het kanaal P8) en de ex_tweaker kan daar toch net zo op los gaan als hier?
Maar er zijn daar ook plekken waar je zo maar zonder specifiek onderwerp wat kunt roepen als je daar behoefte aan hebt (moment van de dag is er zo een).
De P8 is daar tot dusverre onderbelicht. Ik heb op dat forum in de loop der tijden wel regelmatig verwezen naar het bestaan van dit grote P2/P8 topic maar mensen lieten zich veelal afschrikken door de massa door elkaar lopende onderwerpen hier waardoor het als naslagwerk voor een late instapper eigenlijk ondoenlijk en onbruikbaar is……
Dus structuur is juist een meerwaarde vind ik; neem nou bijvoorbeeld het geluid uit het dak van de P8. Lees je hier over (als je het hier al terug kunt vinden) maar dat probleem is niet specifiek P8 maar meer algemeen XC40 (daar is het ook al genoemd). En alles wat met interieur, verlichting en carrosserie etc te maken heeft is standaard x40 en daar kun je als ICE en EV XC40-er toch van elkaar leren?
En straks zal Maps en Assistent etc. een veel bredere toepassing hebben vanwege de nieuwe, andere Volvo’s.
En we kunnen vast wel een apart draadje krijgen specifiek voor Maps/laadpalen en routeplanning problemen en oplossingen.
En zo zullen er wel meer categorieën en wensen zijn.
Ik denk dat we het best voor elkaar zouden kunnen krijgen om een aantal specifieke eigen P8 draadjes krijgen. Als daar consensus over zou komen wil ik desgewenst best in contact treden met Ben (de eigenaar) om die wensen te bespreken om te komen tot een soort ‘coalitie akkoord’
Maar als een meerderheid hier liever doorgaat op tweakers dan is dat de weg natuurlijk……