Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:08
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Dit vind ik erg jammer. Als ik lekker aan het cruisen ben op een rustige snelweg, dan zet ik de stuurhulp aan. Maar er zijn ook situaties waar ik het snel uit wil zetten, bijvoorbeeld als je langs werkzaamheden rijdt waar onduidelijke belijning is. Even klik met de duim om te switchen. Maar wel de ACC aan laten, zodat je niet boven de snelheidsbeperking komt. Dat kan dus na de update niet meer.

Ik vraag me echt af waarom Volvo hiertoe besloten heeft. Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen?
Helemaal eens. Ik begrijp de voordelen van de nieuwe oplossing ook niet zo goed.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 19:00
hlip schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Helemaal eens. Ik begrijp de voordelen van de nieuwe oplossing ook niet zo goed.
Wishfull thinking: Misschien zijn die knoppen wel vrijgemaakt voor toekomstige functies waar zo dringend om gevraagd is door ons: bijvoorbeeld eco mode of een toegankelijker manier om opd aan en uit te zetten? Wie weet??

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:24
gerrit105 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Mag hopen dat ze dat voor de P2 niet ook gaan doen. Zou een ernstige tekortkoming zijn maar mijn idee. Gebruik dat switchen heel veel en lijkt me ook goed te beargumenteren als optie.
Hoopte eigenlijk dat ze nog onder het linker pijltje de speedlimiter aan / uit zetten extra toe zouden gaan voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Wishfull thinking: Misschien zijn die knoppen wel vrijgemaakt voor toekomstige functies waar zo dringend om gevraagd is door ons: bijvoorbeeld eco mode of een toegankelijker manier om opd aan en uit te zetten? Wie weet??
Ik hoop het.

Ik moet zeggen dat naarmate ik langer in de auto rijd ik tot de conclusie kom dat het AAOS overall zeker nog niet beter functioneert dan sensus. Navi en spraakbediening is prima maar voor de rest blijft er nog veel te wensen in vergelijking met sensus.

En de ontwikkeling (nieuwe en stabiele functionaliteiten) van AAOS gaat zo traaaaag. Ik had daar bij aanschaf toch wel een andere verwachting bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 10:29
In mijn nabijheid is er zo'n wasstraat waar de auto doorheen wordt getrokken.
In welke stand zet je een P8 dan?
Sleepmodus?
Of in de N met gordel vast, alles dicht?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:19:
[...]

De P2 trilt even in het stuur als PA aanstaat en je gaat boven de 139. Vervolgens wordt het icoontje ook grijs. Neem aan dat P8 dat ook doet?
Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:48
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Dat had nu ook al gekund, volgens mij is er aan de rechterkant al een vrije knop (pijltje naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Waterblok schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:08:
Sleepmodus?
Volgens de handleiding dat laatste. Met een expliciete vermelding niet de sleepstand te gebruiken (geen idee waarom)

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 24-06-2021 15:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:07
Voor alle P2 rijders... bedankt voor alle hulp en leuke gesprekken! Al zullen een aantal van jullie mij vast wel kunnen schieten maar toch :)

Ergens jammer dat het topic uit elkaar gehaald wordt want ook uit P2 zaken kon je nog best eens wat interessante dingen halen. Maar aan de andere kant begrijp ik dat de auto's en vooral ontwikkelingen wel meer van elkaar verschillen. Ook nu er meerdere modellen/types uit gaat komen.

Voor de P8 rijders, tot later in het andere P8 topic!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:13:
Voor alle P2 rijders... bedankt voor alle hulp en leuke gesprekken! Al zullen een aantal van jullie mij vast wel kunnen schieten maar toch :)

Ergens jammer dat het topic uit elkaar gehaald wordt want ook uit P2 zaken kon je nog best eens wat interessante dingen halen. Maar aan de andere kant begrijp ik dat de auto's en vooral ontwikkelingen wel meer van elkaar verschillen. Ook nu er meerdere modellen/types uit gaat komen.

Voor de P8 rijders, tot later in het andere P8 topic!
Don’t worry @Juancho , P8 topic blijft ook openstaan voor P2 rijders!! Vice versa moeten we als P2-clan nog maar even bespreken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Don’t worry @Juancho , P8 topic blijft ook openstaan voor P2 rijders!! Vice versa moeten we als P2-clan nog maar even bespreken 8)
Gaan we een corona proof legitimatie vragen?? :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanDeMann
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
GZL schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Bij mij werkte het volgende:
* App verwijderen van de telefoon, telefoon opnieuw opstarten en Volvo Cars installeren
* Volvo ID en Telefoonkoppeling verwijderen van de auto
* Opnieuw connectie maken tussen telefoon en auto
* Inloggen met VolvoID op auto
* Procedure van de app koppelen doorlopen

Succes.
Dank je. Helaas blijft het onmogelijk de Volvo account te synchoniseren. Deze blijft uitgeschakeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

SanDeMann schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:24:
[P8]

Vanochtend laatste update gehaald (nog nooit OTA aangeboden gekregen) in de hoop dat app nu wel gaat werken. Helaas, app blijft foutmelding "kan apparaten niet laden" geven. Dealer heeft daarna nog reset aan de kabel gedaan, maar tot mijn verbazing blijken alle instellingen daarna nog in het systeem te zitten. Zelfs telefoon is nog verbonden. Bij on call staat ook nog gewoon het verbonden toestel (die dus niet werkt). Om de een of andere reden heb ik niet idee dat dit een echte reset is geweest, maar dealer geeft aan dat dat zijn enige optie is.

Daarna tegen beter weten in nog fabrieksreset in auto EN reset met knop gedaan, alles weer ingesteld en doorgelopen maar bij on call blijft de iPhone staan die het dus niet doet. Ik kan in de app ook niet verder, want foutmelding blijft staan. Ander Volvo ID heeft geen zin. Synchronisatie bij Volvo account staat op altijd uitgeschakeld, dus ik neem aan dat dat de fout is.

Iemand tips...?
Vervelend dat het nog niet werkt. Heb je onderstaande zaken wel werkend:
1. auto MET internet verbonden (LTE)?
2. alle privacy voorwaarden geaccepteerd?
3. als gebruiker in de auto ingelogd (niet als GAST)?
4. heb je Volvo account bij ACCOUNTS toegevoegd in de auto?

Sleutels niet kunnen vinden heb ik in begin gehad, was bij mij gefixt na inloggen als gebruiker ipv GAST.

Succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:52
Thanks voor de acties om te splitsen! Voor een deel van de overeenkomsten kunnen we natuurlijk ook terecht in Android Automotive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Goed initiatief om te splitsen idd. Moet ik nou P2 of P8 boven dit bericht zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanDeMann
RHF schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Vervelend dat het nog niet werkt. Heb je onderstaande zaken wel werkend:
1. auto MET internet verbonden (LTE)?
2. alle privacy voorwaarden geaccepteerd?
3. als gebruiker in de auto ingelogd (niet als GAST)?
4. heb je Volvo account bij ACCOUNTS toegevoegd in de auto?

Sleutels niet kunnen vinden heb ik in begin gehad, was bij mij gefixt na inloggen als gebruiker ipv GAST.

Succes.
Dank! Ja allemaal werkend/gedaan. Waar ik me vooral over verbaas is dat alle settings nog staan na reset dealer. Hoort dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07

MaxxMark

HT is Tof!

Bedankt voor het lachen, P8-ers! *O*

Nu de splitsing er daadwerkelijk aan komt merk ik dat het toch ook wel jammer is ;)

Denk dat ik gewoon beide topics ga volgen. Voordeel is in ieder geval dat de verwarring, die zelfs bij doorgewinterde topicvolgers nog wel eens optrad, daarmee wel weg is! :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SanDeMann schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Dank! Ja allemaal werkend/gedaan. Waar ik me vooral over verbaas is dat alle settings nog staan na reset dealer. Hoort dat?
Nope. Als je dealer een systeem reset doet ben je alles kwijt. Zie het als een nieuwe installatie van je Windows pc. Of je telefoon terug naar fabrieksinstellingen.

Als je dealer zegt niet meer te kunnen dan klopt het gewoon niet wat hij zegt. Als dealer kan je altijd het systeem een volledige reset geven.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Als er tòch gesplitst gaat worden is het dan niet een goed idee om het P8-kanaal over te hevelen naar het Volvo-Forum?
Dan is er synergie met de gewone XC40 maar ook met de MY22 XC60, V60 etc. doe ook Android hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:06:
Als er tòch gesplitst gaat worden is het dan niet een goed idee om het P8-kanaal over te hevelen naar het Volvo-Forum?
Dan is er synergie met de gewone XC40 maar ook met de MY22 XC60, V60 etc. doe ook Android hebben?
Nou nee, dan is de meerwaarde echt zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

SanDeMann schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Dat weet ik niet, reset lijkt mij wat anders dan factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Dat snap ik niet.
We kunnen daar toch een eigen P8-tak’ regelen? Maar die tak maakt dan deel uit van de grootste Volvo community in Europa, met voordelen als sponsorships, regelmatig georganiseerde evenementen zoals bezoeken aan fabrieken in België of Zweden etc. etc. Ik zie het echt als 1+1=>2 Dus juist veel meerwaarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:25:
[...]

Dat snap ik niet.
We kunnen daar toch een eigen P8-tak’ regelen? Maar die tak maakt dan deel uit van de grootste Volvo community in Europa, met voordelen als sponsorships, regelmatig georganiseerde evenementen zoals bezoeken aan fabrieken in België of Zweden etc. etc. Ik zie het echt als 1+1=>2 Dus juist veel meerwaarde!
Ah op die fiets. Zolang we het echt alleen over P8 hebben, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:19
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:29:
[...]

Ah op die fiets. Zolang we het echt alleen over P8 hebben, prima.
We kunnen het gewoon nu doen. Gewoon kwestie van hier iedereen mee te krijgen.

(msch moeten we ook de P4 toelaten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Waterblok schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:08:
Sleepmodus?
Neutraal inderdaad, alles dicht, gordel vast en parkeer hulpen uit, vooral de side protection dinges. Ook de automatische ruitenwisser trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanDeMann
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Nope. Als je dealer een systeem reset doet ben je alles kwijt. Zie het als een nieuwe installatie van je Windows pc. Of je telefoon terug naar fabrieksinstellingen.

Als je dealer zegt niet meer te kunnen dan klopt het gewoon niet wat hij zegt. Als dealer kan je altijd het systeem een volledige reset geven.
Tijd voor een andere dealer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:37
madhondt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:40:
[...]

We kunnen het gewoon nu doen. Gewoon kwestie van hier iedereen mee te krijgen.

(msch moeten we ook de P4 toelaten?)
Graag daar nog even mee wachten alsjeblieft.

Ben in contact met een mod die de split gaat verzorgen om te regelen dat koppelingen e.d. in stand blijven en de nieuwe topics niet gelijk dichtgegooid worden.
Gok dat we daarna ook kunnen vragen of het P8 topic verplaatst kan worden naar de Volvo sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:27
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:19:
[...]

De P2 trilt even in het stuur als PA aanstaat en je gaat boven de 139. Vervolgens wordt het icoontje ook grijs. Neem aan dat P8 dat ook doet?
Klopt. Dat doet de P8 ook.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Splitsing is voor mij niet nodig. Als gebruiker van een P8 leest ik ook de ervaringen van de P2 gebruikers graag. Overheveling naar het Volvo forum ontraad ik, omdat de toegankelijkheid toch anders is. Het delen van technische en practische ervaringen vind ik belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-10 07:57
[P2] (straks hoeft dit niet meer :))

Het onderstaande viel mij op. Ik kon hier echt niks over vinden in de historie en zoekfunctie.

Als ik steady rij met bijvoorbeeld 50 km/u met OPD aan en ACC uit, en dan de OPD helemaal uitzet zonder mijn voet aan het pedaal maar een mm te bewegen dan gaat de auto opeens iets harder rijden. Dit gaat heel geleidelijk. Als ik dan OPD weer aanzet wederom zonder mijn voet te bewegen gaat hij weer netjes 50 rijden.

Het lijkt erop dat althans bij mij de OPD voor een soort weerstand zorgt ook al rij je steady.

Ik dacht nog dat ik misschien toch mijn voet had bewogen maar ik heb dit een stuk of 6 keer geprobeerd.

Hebben anderen dit ook? Hoort dit überhaupt zo? Ik ben heel benieuwd, ook mbt mogelijk meer verbruik dan zonder OPD?

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Music op 24-06-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 05-10 20:07
Mr_Music schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:00:

Het onderstaande viel mij op. Ik kon hier echt niks over vinden in de historie en zoekfunctie.

Als ik steady rij met bijvoorbeeld 50 km/u met OPD aan en ACC uit, en dan de OPD helemaal uitzet zonder mijn voet aan het pedaal maar een mm te bewegen dan gaat de auto opeens iets harder rijden. Dit gaat heel geleidelijk. Als ik dan OPD weer aanzet wederom zonder mijn voet te bewegen gaat hij weer netjes 50 rijden.

Het lijkt erop dat althans bij mij de OPD voor een soort weerstand zorgt ook al rij je steady.

Ik dacht nog dat ik misschien toch mijn voet had bewogen maar ik heb dit een stuk of 6 keer geprobeerd.

Hebben anderen dit ook? Hoort dit überhaupt zo? Ik ben heel benieuwd, ook mbt mogelijk meer verbruik dan zonder OPD?
[P2]
Dit klopt. Hebben alle P2's, dus dan zal het wel zo horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:05
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Haha. Ja 1 van 3 hoor. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je je kind opvoedt. Maar dat is een andere discussie.
Een kinderbrein kan gevaren niet inschatten, dat heeft niets met opvoeden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik ben al eventjes niet meer op dit forum geweest. Was eigenlijk op zoek naar een nieuw topic wat er (nog) niet is voor de Volvo C40. Wij (ik en mijn vrouw) hebben namelijk interesse in een C40. Ik was dus op zoek naar lotgenoten oOo

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
[...]

Dat snap ik niet.
Is de opzet daar niet helemaal anders?
Zoals ik het bekeken heb kan iedereen daar een nieuw draadje beginnen waarop je dan niet geabonneerd bent waardoor je de publicaties mist. Na verloop van tijd is die hele P8-tak een wirwar van draden waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ook de benadering van de onderwerpen is van een heel andere orde. (lees: een ander publiek, minder technisch geïnteresseerd)
Nee, wat mij betreft zou ik het liever op Tweakers houden. Ik vind deze opzet veel interessanter. Eén centrale P8-stam waarbij we van tak tot tak springen. (y) :)
Maar ja, dat is mijn mening.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pure8 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Zoals ik het bekeken heb kan iedereen daar een nieuw draadje beginnen waarop je dan niet geabonneerd bent waardoor je de publicaties mist. Na verloop van tijd is die hele P8-tak een wirwar van draden waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ook de benadering van de onderwerpen is van een heel andere orde. (lees: een ander publiek, minder technisch geïnteresseerd)
Nee, wat mij betreft zou ik het liever op Tweakers houden. Ik vind deze opzet veel interessanter. Eén centrale P8-stam waarbij we van tak tot tak springen. (y) :)
Ben het daar wel mee eens. In het verleden met de V60 hybride een tijdje actief geweest op dat forum maar toen was de “harde kern” van dat forum niet zo gecharmeerd van nieuwkomers die alleen ivm fiscale maatregelen ineens een Volvo gingen rijden. En interesse in elektrisch en innovaties was er ook niet heel erg veel.
Wat mij betreft blijft het ook lekker hier.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
[...]

Dat snap ik niet.
Kan het niet goed beoordelen omdat ik het Volvo forum niet goed ken, maar de technische achtergrond van de Tweakers opzet bevalt mij goed.
Heeft mij een aantal keren verder op weg geholpen. Bij een splitsing P2 / P8 zal het nog meer toegespitst zijn op onze eigen auto.
Bij het Drivers Connect Platform dat tijdelijk speciaal voor de P8 in het leven geroepen ben ik daarentegen in het forum deel afgehaakt. De toon is hier wel erg negatief en ongenuanceerd.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ondanks dat het over P8 gaat (en ik een P2 heb, maar hiervoor een V60), kan ik ook wel beamen dat het m.i. geen goede zet is om het naar een ander forum (het volvoforum) te verplaatsen. Er is een reden dat ik naar GoT ga en niet naar het Volvo forum of naar het Polestar forum, namelijk omdat het uitgangspunt van de mensen die daar zitten anders zijn.

GoT is in de basis een tech-forum en (hoe open-deur het ook lijkt) dus geen auto-forum :)

Overigens denk ik dat als je de boel verhuist, het p8 topic uiteindelijk toch weer op GoT terug gaat komen omdat het hier dan gemist wordt :Y)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:19
[...]

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds - zelfs al wordt het forum opgesplitst - blijven hier nog heel veel zaken door elkaar staan: vragen/discussies over gebruik, vragen/discussies over VC app, advies/show nieuwe auto, technische problemen, vragen/discussies over laden, reisverslagen, enz... Dat een beetje op orde krijgen zou ik toch ook graag zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:14

Klopt OPD geeft eigenlijk altijd een weeerstand. Overigens is dit bij andere eektrische auto's ook vaak zo. Ik heb de afgelopen tijd wat proefritten (Nissan Leaf, Peugeot e208 en MG ZS)gemaakt voor een andere priveauto. En je merkt dat bij de diverse regeneratiestanden (dit verschilt behoorlijk per auto overigens) weerstand zit. Bij sommige auto's merk je hierdoor dat het optrekken ook serieus minder snel gaat (omdat er bijvoorbeeld een eco stand is die gekoppeld is aan regeneratie). Bij de Leaf moet je met het gaspedaal echt door een punt heen drukken om vol power te krijgen, terwijl als je de regeneratie uit zit je veel sneller accelereert.

Persoonlijk vind ik de P8 OPD ideaal. Geen merkbaar verschil bij acceleratie en etreme regeneratie (ik gebruik mijn rem zeer zelden, is ook erg milieuvriendelijk want uit onderzoek is gebleken dat juist remschijven veel fijnstof veroorzaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Als je met je rempedaal remt net zoals met de OPD gebruik je je remschijven niet! Ook met je rempedaal remt de auto namelijk af met de regeneratie bij soepel/rustig remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
madhondt schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds - zelfs al wordt het forum opgesplitst - blijven hier nog heel veel zaken door elkaar staan: vragen/discussies over gebruik, vragen/discussies over VC app, advies/show nieuwe auto, technische problemen, vragen/discussies over laden, reisverslagen, enz... Dat een beetje op orde krijgen zou ik toch ook graag zien...
Ja, maar dat bedoel ik nu net en dat maakt het veelzijdig maar toch totaal. Om bij dezelfde beeldspraak te blijven: we kunnen van tak tot tak springen maar zolang we in diezelfde boom zitten missen we niks. Op dat andere forum worden steeds nieuwe bomen geplant met elk hun nieuwe takken waardoor je uiteindelijk het hele overzicht mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ja, het is daar wel anders, meer gestructureerd. En dat is juist een voordeel want het is overzichtelijker en daardoor is er ook een bruikbaarder zoekfunctie.
De moderator zorgt ook wel eens dat een bericht in het juiste vakje wordt gezet of twee overlappende onderwerpen bij elkaar komen .

Angst dat je wat mist hoef je niet te hebben want als gebruiker kun je instellen dat je een berichtje krijgt als een topic van jouw interesse een update heeft en er zit trouwens ook een snelfilter op voor nieuwe en ongelezen berichten.

Ja meer structuur, maar niet minder vrijheid.

En wat betreft die technische interesse: dat bepaal je toch zelf als inbrenger van een onderwerp. Een nieuw onderwerp krijgt daar een apart draadje (bijvoorbeeld onder het kanaal P8) en de ex_tweaker kan daar toch net zo op los gaan als hier?

Maar er zijn daar ook plekken waar je zo maar zonder specifiek onderwerp wat kunt roepen als je daar behoefte aan hebt (moment van de dag is er zo een).

De P8 is daar tot dusverre onderbelicht. Ik heb op dat forum in de loop der tijden wel regelmatig verwezen naar het bestaan van dit grote P2/P8 topic maar mensen lieten zich veelal afschrikken door de massa door elkaar lopende onderwerpen hier waardoor het als naslagwerk voor een late instapper eigenlijk ondoenlijk en onbruikbaar is……

Dus structuur is juist een meerwaarde vind ik; neem nou bijvoorbeeld het geluid uit het dak van de P8. Lees je hier over (als je het hier al terug kunt vinden) maar dat probleem is niet specifiek P8 maar meer algemeen XC40 (daar is het ook al genoemd). En alles wat met interieur, verlichting en carrosserie etc te maken heeft is standaard x40 en daar kun je als ICE en EV XC40-er toch van elkaar leren?

En straks zal Maps en Assistent etc. een veel bredere toepassing hebben vanwege de nieuwe, andere Volvo’s.

En we kunnen vast wel een apart draadje krijgen specifiek voor Maps/laadpalen en routeplanning problemen en oplossingen.
En zo zullen er wel meer categorieën en wensen zijn.

Ik denk dat we het best voor elkaar zouden kunnen krijgen om een aantal specifieke eigen P8 draadjes krijgen. Als daar consensus over zou komen wil ik desgewenst best in contact treden met Ben (de eigenaar) om die wensen te bespreken om te komen tot een soort ‘coalitie akkoord’

Maar als een meerderheid hier liever doorgaat op tweakers dan is dat de weg natuurlijk……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben ook groot voorstander om lekker hier te blijven. Vind dat Volvo forum maar niks. Ik vind juist de vrijheid hier en het niet zo formele en gestructureerde erg prettig. Dat is voor mij het leuke van een forum.

En als we hier gaan splitsen zal je toch al zien dat de topics vanzelf minder chaotisch zijn. Bovendien blijf ik graag lezen wat er met de P2 gebeurt en ik denk andersom voor P2 rijders ook wel.

Ps. meer mensen die vandaag problemen hebben met laadinfo in de app? Dat wil zeggen, dat de app helemaal niet aangeeft dat de auto staat te laden terwijl dit wel zo is. En ook heel gek, de Smoov app geeft ook geen actieve sessie weer terwijl de auto toch echt staat te laden en groen knippert.... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmPYBjNlppP206ZiOoACSD6mZ1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUQ2iNjCCpokRSEWEvPNokhc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 113% gewijzigd door Juancho op 25-06-2021 12:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

4v4t4r schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:35:
Ik heb mogelijk een ingang naar het juiste google team.
Kan iemand mij aangeven (in het engels) wat de belangrijkste features / issues zijn ? Dan zet ik ze door. Had er op basis van de laatste comments al wat ingezet

1. You can’t properly filter on types of charging points (fastcharging/slow CCS/type2)
2. When you plan a longer trip that exceeds your battery %, it suggests slow charging of 4+ hours as well besides just giving fast chargers which makes no sense at all.
3. Maps doesn’t know if charging points are behind gates (company etc - some EV maps/apps allow to make comments etc on charging points so people know the current status so they can avoid if they are not working or not accessible)
4...
5..
6..
Hoi, ik ben even met een blanco vel begonnen. Om ook out-of-the-box te komen. Daardoor vast ook overlap maar hopelijk wel bruikbaar:

Navigation & charging with Google Maps (in Android Automotive) for BEV’s

Essential
1. Always filter charging stations on connector type. This should be a default filter based on the specifications of the car.
2. Offer filtering on capacity for charging stations when charging is necessary to reach destination. (suggesting 11 of 22 kW charger or fast chargers 100 km off the course is foolish when better options are available)
3. Offer insight in vendor of the charging station (because user might not have subscriptions to certain vendor’s charging stations).
4. Offer insight in occupancy of charging stations (a status snapshot at time of departure is limited but is still useful).
5. Preferably also filter on unavailability of charging stations because of malfunction or inaccessibility (for instance because of private location).
This is really essential but probably dependent on third party data.

Should have; this is what I expect of
Google Maps for BEV’s: planning an optimal route & charging to destination
1. Suggestions for charging stations along the route should be dynamic and consider actual SoC, traffic conditions (may cause delay but also impact energy usage (positive or negative)), capacity of charging stations, charging curve / charging times of the car, (un)availability of charging stations (but not looking forward more than 30-45 minutes in case of occupancy because occupancy changes) and be resilient to changes in stopovers and final destination.
Even when not all these requirements are met, dynamic planning should be standard.
2. Offer options to choose for quickest route (a little detour to a fast charger is acceptable if that’s the quickest option to reach destination) or most energy efficient route (takes total distance and also expected speed and consumption (at different speeds) into consideration).
Show difference between both options (total time and total energy consumption) so user can make informed decision.

Really nice to have:
1. Suggestion of charging points near destination. Regardless of SoC (or with minimum SoC user setting). Filtering on capacity of charging station near destination should be different from preferences for unavoidable charging along the route because charging at / near destination might be less time critical. Charging at / near destination can be essential for next trip or just nice to have of SoC is still high enough)
2. Possibility of setting minimum SoC at arrival at destination. This can result in an additional charging stop. Because charging at final destination can be difficult and cause range anxiety, charging at a fast charger along the route can be preferable.
3. Information on charging rates per charger. If available a third navigation/charging options could be added: cheapest route.

Navigation
1. Make adding and re-order stopovers (and switching destinations and stopovers) possible and more intuitive.
2. Make addresses of contacts available as destinations (“Hey Google, navigate to Peter’s home address”). Of course, depended on privacy setting of user.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:51:
Ik merkte vandaag dat de app nog niet eens kan waarschuwen als er een raampje open staat terwijl de auto op slot is? Hoezo zit dat er niet in??? Heeft toch niets met specieke elektrische auto functionaliteit te maken?

Wij hadden vandaag blijkbaar het dakraam open laten staan terwijl we in de stad waren. Geen berichtje in de app, niets. Is dat niet heel raar?
Vind het een opmerkelijke reactie, als tester weer je toch inmiddels wel welke functies wél en welke niet in de app zitten?! Dus waarom een dergelijk signaal plaatsen?
Tip: als je op de sleutel het knopje met het slotje ingedrukt houd, sluiten alle ramen automatisch. Andersom met de knop slotje openen, kun je alle ramen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Ps. meer mensen die vandaag problemen hebben met laadinfo in de app? Dat wil zeggen, dat de app helemaal niet aangeeft dat de auto staat te laden terwijl dit wel zo is. En ook heel gek, de Smoov app geeft ook geen actieve sessie weer terwijl de auto toch echt staat te laden en groen knippert.... 8)7

[...]
Bij mij gaat het prima. Ik heb de indruk dat de laatste versie (Volvo / app versie 5.1.0) sneller is met weergeven van de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
EHAS schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Vind het een opmerkelijke reactie, als tester weer je toch inmiddels wel welke functies wél en welke niet in de app zitten?! Dus waarom een dergelijk signaal plaatsen?
Tip: als je op de sleutel het knopje met het slotje ingedrukt houd, sluiten alle ramen automatisch. Andersom met de knop slotje openen, kun je alle ramen openen.
Simpel: omdat ik wel zag dat de app aangaf als je ramen/deuren open hebt als de auto NIET op slot is en je in de app zit. Ik heb verder niet getest of het ook zichtbaar was als de auto op slot is en je in de app kijkt. Maar dan zie je het dus niet. Vind ik vreemd en lijkt me sowieso basis functionaliteit toch? Als ik in dienst was als tester bij Volvo was dit een prima testcase geweest. Maargoed, ik zit natuurlijk niet 40 uur per week buiten mijn werk om de P8 te testen he! _O- oOo

@Venomer accu status valt mij nog niet echt op dat het stabieler sneller is, maar ik zag iig altijd als de auto ingepluged was...dat hij aan het laden was. Dat zie ik nu niet eens meer. Straks toch maar eens naar toe lopen dan om nog eens te checken.

Edit: ff naar toe gelopen (sinds een weekje een nieuwe laadpaal op 80m lopen *O* ) maar de auto stond gewoon netjes te laden. Zal dan vast weer een bug/issue/instabiliteit zijn. Maar dan nog gek dat Smoov ook niks aangeeft qua actieve laadsessie.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 25-06-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Bij mij gaat het prima. Ik heb de indruk dat de laatste versie (Volvo / app versie 5.1.0) sneller is met weergeven van de status.
Hier werkt het ook prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
[P2]

Heb het hier nog niet voorbij zien komen volgens mij, maar de volgende OTA van de Polestar staat online:

Updates vanaf juni 2021 (P2124)
Softwareversie wordt nu weergegeven in auto-instellingen: controleer welke softwareversie in de auto geïnstalleerd is.
DC-laden: bij snelladen wordt de laadsnelheid nu in kW weergegeven.
Stabiliteitsverbetering voor 12V-accubeheer tijdens langdurig AC-laden.
Stabiliteitsverbeteringen voor Polestar Digital Key en Polestar-app.
Verfijnde modi bestuurdersdisplay: car-centric weergave is verwijderd.
Bugfixes voor favoriete contacten in de telefoon, vergrendelen/ontgrendelen met fysieke sleutel.
Extra systeemtalen: Bulgaars, Kantonees, Tsjechisch, Deens, Ests, Fins, Grieks, Hongaars, Japans, Koreaans, Lets, Litouws, Mandarijn, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Slowaaks, Sloveens, Spaans, Turks, Oekraïens. Sommige diensten zijn niet in alle talen beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Simpel: omdat ik wel zag dat de app aangaf als je ramen/deuren open hebt als de auto NIET op slot is en je in de app zit. Ik heb verder niet getest of het ook zichtbaar was als de auto op slot is en je in de app kijkt. Maar dan zie je het dus niet. Vind ik vreemd en lijkt me sowieso basis functionaliteit toch? Als ik in dienst was als tester bij Volvo was dit een prima testcase geweest. Maargoed, ik zit natuurlijk niet 40 uur per week buiten mijn werk om de P8 te testen he! _O- oOo

@Venomer accu status valt mij nog niet echt op dat het stabieler sneller is, maar ik zag iig altijd als de auto ingepluged was...dat hij aan het laden was. Dat zie ik nu niet eens meer. Straks toch maar eens naar toe lopen dan om nog eens te checken.

Edit: ff naar toe gelopen (sinds een weekje een nieuwe laadpaal op 80m lopen *O* ) maar de auto stond gewoon netjes te laden. Zal dan vast weer een bug/issue/instabiliteit zijn. Maar dan nog gek dat Smoov ook niks aangeeft qua actieve laadsessie.
Bij mij is het andersom. Heb vannacht geladen tot 90%.
Vanmorgen naar mijn werk gereden tot SoC 88%. Maar de app geeft nu nog een Soc van 90% aan met en geeft aan dat het laadsnoer nog met de auto verbonden is en deze wel klaar met is met laden.
Ik weet zeker dat ik de auto vanmorgen ontkoppeld heb, mijn laadsnoer is ook geen 4 km lang.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Petzun schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Bij mij is het andersom. Heb vannacht geladen tot 90%.
Vanmorgen naar mijn werk gereden tot SoC 88%. Maar de app geeft nu nog een Soc van 90% aan met en geeft aan dat het laadsnoer nog met de auto verbonden is en deze wel klaar met is met laden.
Ik weet zeker dat ik de auto vanmorgen ontkoppeld heb, mijn laadsnoer is ook geen 4 km lang.
Haha blijven bizarre dingen he. En soms ook gewoon vervelend, laten we wel wezen. Ondanks dat het al 100x gezegd is blijft het zo onstabiel en onbetrouwbaar als wat helaas.

Om positief af te sluiten, net de P8 even 'onder de douche' gedaan en wat een beauty blijft het toch om te zien _/-\o_ Heb ook nog oprecht veel mensen die je gewoon ziet (na)kijken naar de auto of zelfs even stoppen :). Enige wat dan nog ontbreekt is dat je de auto met de sleutel kan laten 'springen' oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-06-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:45

Ik heb dit ook gemerkt idd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het ligt aan de 'configuratie' van het gaspedaal. Die zal mogelijk net iets anders reageren als OPD aan of uit staat.
Maar ik lees al dat er mensen zijn die schrijven dat OPD altijd een kleine weerstand geeft. Dat kan ik me overigens dan weer niet voorstellen want dan zou er een duidelijk merkbaar verbruiksverschil tussen OPD aan en uit moeten zijn, onafhankelijk van hoe je rijdt.
Volgens mij kun je een elektromotor ook niet tegelijk laten regenereren en laten draaien, dus die weerstand begrijp ik (als leek) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Shorteh schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:55:
[P2]

Heb het hier nog niet voorbij zien komen volgens mij, maar de volgende OTA van de Polestar staat online:

Softwareversie wordt nu weergegeven in auto-instellingen: controleer welke softwareversie in de auto geïnstalleerd is.
Bugfixes voor favoriete contacten in de telefoon, vergrendelen/ontgrendelen met fysieke sleutel.
Extra systeemtalen: Bulgaars, Kantonees, Tsjechisch, Deens, Ests, Fins, Grieks, Hongaars, Japans, Koreaans, Lets, Litouws, Mandarijn, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Slowaaks, Sloveens, Spaans, Turks, Oekraïens. Sommige diensten zijn niet in alle talen beschikbaar.
Volgens mij heb ik deze update afgelopen maandag al gekregen.

Even een update over mijn laadproblemen. De dealer heeft de auto opnieuw geïnstalleerd, een aantal updates gedaan en daarnaast storingen gewist (die dus wel voorkwamen). Hij gaf aan dat het niet alleen aan de laadpaal lag, maar dat er dus ook nadat ze afgelopen weekend de auto hadden gebruikt er weer een aantal storingen in stonden. Heb de auto gister mee gekregen naar huis, gisteravond even geladen (om 20.00, dus in de tijd dat 't storingen kon geven) en ben erg benieuwd hoe 't de komende tijd gaat. Hou jullie hier op de hoogte.

Wel erg vervelend dat ik de auto nu al van de 2 maanden dat ik hem heb, al de helft bij de dealer heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Koehandelaar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:47:
[...]
Wel erg vervelend dat ik de auto nu al van de 2 maanden dat ik hem heb, al de helft bij de dealer heeft gestaan.
Niet dat je het gaat doen maar ik ben wel benieuwd hoe sterk je zou staan als je zou zeggen: houd deze pech bak maar en ik wil een nieuwe. Geen idee hoe dat in de autowereld zit, maar bij andere producten heb je volgens mij dat recht gewoon. Het voldoet namelijk aantoonbaar niet van wat je mag verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 25-06-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 13:08
Mga1600 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Ja, het is daar wel anders, meer gestructureerd. En dat is juist een voordeel want het is overzichtelijker en daardoor is er ook een bruikbaarder zoekfunctie.
De moderator zorgt ook wel eens dat een bericht in het juiste vakje wordt gezet of twee overlappende onderwerpen bij elkaar komen .

Angst dat je wat mist hoef je niet te hebben want als gebruiker kun je instellen dat je een berichtje krijgt als een topic van jouw interesse een update heeft en er zit trouwens ook een snelfilter op voor nieuwe en ongelezen berichten.

Ja meer structuur, maar niet minder vrijheid.

En wat betreft die technische interesse: dat bepaal je toch zelf als inbrenger van een onderwerp. Een nieuw onderwerp krijgt daar een apart draadje (bijvoorbeeld onder het kanaal P8) en de ex_tweaker kan daar toch net zo op los gaan als hier?

Maar er zijn daar ook plekken waar je zo maar zonder specifiek onderwerp wat kunt roepen als je daar behoefte aan hebt (moment van de dag is er zo een).

De P8 is daar tot dusverre onderbelicht. Ik heb op dat forum in de loop der tijden wel regelmatig verwezen naar het bestaan van dit grote P2/P8 topic maar mensen lieten zich veelal afschrikken door de massa door elkaar lopende onderwerpen hier waardoor het als naslagwerk voor een late instapper eigenlijk ondoenlijk en onbruikbaar is……

Dus structuur is juist een meerwaarde vind ik; neem nou bijvoorbeeld het geluid uit het dak van de P8. Lees je hier over (als je het hier al terug kunt vinden) maar dat probleem is niet specifiek P8 maar meer algemeen XC40 (daar is het ook al genoemd). En alles wat met interieur, verlichting en carrosserie etc te maken heeft is standaard x40 en daar kun je als ICE en EV XC40-er toch van elkaar leren?

En straks zal Maps en Assistent etc. een veel bredere toepassing hebben vanwege de nieuwe, andere Volvo’s.

En we kunnen vast wel een apart draadje krijgen specifiek voor Maps/laadpalen en routeplanning problemen en oplossingen.
En zo zullen er wel meer categorieën en wensen zijn.

Ik denk dat we het best voor elkaar zouden kunnen krijgen om een aantal specifieke eigen P8 draadjes krijgen. Als daar consensus over zou komen wil ik desgewenst best in contact treden met Ben (de eigenaar) om die wensen te bespreken om te komen tot een soort ‘coalitie akkoord’

Maar als een meerderheid hier liever doorgaat op tweakers dan is dat de weg natuurlijk……
Ik ben op beide fora aangesloten. Voor de P2 heb ik een tijd een V60 Pih gehad (een hele fijne auto trouwens).
Daarover is op het Volvo-forum heel veel geschreven. Ik heb het even nagekeken: 34 pagina's met allerlei onderwerpen en daarbinnen ook weer heel veel tekst. Wilde ik later iets terugzoeken dan koste het ook heel veel tijd. Tegelijk is dat ook de kracht: het kost wat tijd, maar je kunt heel veel terugvinden.
Voor mij redelijk vergelijkbaar met het terugzoeken van informatie op dit forum over de P2.

De grootste kracht van het Volvoforum vond ik het grote aantal mensen dat bij de Pluginhybrides deelneemt aan het forum. Voor de P2 en P8 is het grootste aantal deelnemers juist op Tweakers te vinden. Bij verplaatsing ga je toch veel mensen verliezen die niet overstappen. Mijn voorkeur heeft dat dus niet, hoe tevreden ik ook ben over het Volvo-forum.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022

Is eigenlijk simpel te verklaren hoor. (cijfers zijn ter illustratie)

bij OPD uit:
-pedaal 0% indrukken: 0% power
-pedaal 10% indrukken: 10% power
-pedaal 20% indrukken: 20% power
-pedaal 100% indrukken: 100% power

bij OPD aan:
-pedaal 0% indrukken: 0.3g remmen
-pedaal 10% indrukken: 0% remmen, 0% power
-pedaal 20% indrukken: 10% power

Als je dus met OPD aan het rijden bent en je pedaal rond die 20% ingedrukt hebt en dan OPD uitschakelt, ga je van 10% power naar 20% ;)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
GeForceFX_BE schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Is eigenlijk simpel te verklaren hoor.

bij OPD uit:
-pedaal 0% indrukken: 0% power
-pedaal 10% indrukken: 10% power
-pedaal 20% indrukken: 20% power

bij OPD aan:
-pedaal 0% indrukken: 0.3g remmen
-pedaal 10% indrukken: 0% remmen, 0% power
-pedaal 20% indrukken: 10% power

Als je dus met OPD aan het rijden bent en je pedaal rond die 20% ingedrukt hebt en dan OPD uitschakelt, ga je van 10% power naar 20% ;)
Los van of de cijfers kloppen (hoe kom je hieraan, of is dit ter illustratie?) is zoiets idd wat ik had verwacht. Het pedaal is anders afgestemd in beide modussen en reageert dus anders bij overschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
PvS_68 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Los van of de cijfers kloppen (hoe kom je hieraan, of is dit ter illustratie?) is zoiets idd wat ik had verwacht. Het pedaal is anders afgestemd in beide modussen en reageert dus anders bij overschakelen.
cijfers zijn inderdaad puur illustratie, heb het er bijgeplaatst ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeForceFX_BE op 25-06-2021 17:54 ]

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PvS_68
[P2]
Overigens eergisteren weer de moed bij elkaar geschraapt om via het stappenplan mij app opnieuw gekoppeld te krijgen met de auto.
Dat werkte gelukkig en bovendien werkt nu ineens Digital Key ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Ramen open bij de P8 wordt volgens mij niet getoond in de app. Alleen deur/achterklep is zichtbaar.

In mijn vorige Volvo waren open ramen via de app altijd zichtbaar maar dat gold niet voor het schuifdak.
Ik denk dat het schuifdak daarvoor geen sensoren heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vandaag mijn zuinigste lange rit tot nu toe gemaakt. Retour Eindhoven-Den Haag met 19,2 kWh/100km gemiddeld. Na 257km nog 32% accu over.
En dat zou zuiniger kunnen, niets bijzonders voor gedaan, A/C gewoon aan. Alleen veel file.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKFRAVzO_BnhaGCZ3gvISN0MuQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pX3Ya9feWrDKVht8Wwsovdm.jpg?f=fotoalbum_large

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Niet dat je het gaat doen maar ik ben wel benieuwd hoe sterk je zou staan als je zou zeggen: houd deze pech bak maar en ik wil een nieuwe. Geen idee hoe dat in de autowereld zit, maar bij andere producten heb je volgens mij dat recht gewoon. Het voldoet namelijk aantoonbaar niet van wat je mag verwachten.
Waarom niet doen? Heb ik ook gedaan.. op een gegeven moment is het niet meer jouw probleem (als er geen oplossing lijkt te komen).

Bazzan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
[P8] vandaag een geheel nieuwe ervaring met mijn P8. Ik reed met een redelijke snelheid over een brug, deze was iets steiler dan verwacht en dus “schudde” de auto een beetje. Opeens werden de gordels aangespannen, dit duurde een paar seconden en de spanning ging er weer af. Fijn gevoel, zo’n auto die altijd oplet 😁. Blij dat ze bij Volvo veiligheid boven software gadgets stellen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Blankinho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:34:
[P8]

Ik had eerder een bericht gepost over een "lawaaimakend" panorama dak na/tijdens regenval hierbij een update na mijn bezoek gisteren bij de dealer.

Ik had een video/audio opname gemaakt van het geluid en dit gisteren laten horen. Ik begreep van de dealer dat dit inmiddels een bekend probleem kan zijn en dat dit opgelost wordt door het afstellen van het panoramadak (kleine handeling) ik had echter geen tijd meer dus een afspraak gemaakt voor volgende week.
Vraag: vanmiddag tijdens lichte regenval had ik het panoramadak in klapstand. Er was een trommelend/rammelend/resonerend geluid sterk hoorbaar. Het geluid nam toe bij hogere snelheid. Het was zeker geen windgeruis. Is dit herkenbaar? Zo ja, wat werd genoemd als oorzaak?
Hoor graag of de dealer dit heeft kunnen verhelpen.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

XC40_P8 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Vraag: vanmiddag tijdens lichte regenval had ik het panoramadak in klapstand. Er was een trommelend/rammelend/resonerend geluid sterk hoorbaar. Het geluid nam toe bij hogere snelheid. Het was zeker geen windgeruis. Is dit herkenbaar? Zo ja, wat werd genoemd als oorzaak?
Ja, dat is het bekende geluid. Woensdag afspraak voor, er is een technisch rapport bij Volvo over deze klacht en de oplossing (als het goed is..). 👍

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb het audio fragment van @Blankinho gehoord en dat was exact hetzelfde geluid wat ik ook laatst had toen we in een stevige regenbui reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 22:55
Koehandelaar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Volgens mij heb ik deze update afgelopen maandag al gekregen.

Even een update over mijn laadproblemen. De dealer heeft de auto opnieuw geïnstalleerd, een aantal updates gedaan en daarnaast storingen gewist (die dus wel voorkwamen). Hij gaf aan dat het niet alleen aan de laadpaal lag, maar dat er dus ook nadat ze afgelopen weekend de auto hadden gebruikt er weer een aantal storingen in stonden. Heb de auto gister mee gekregen naar huis, gisteravond even geladen (om 20.00, dus in de tijd dat 't storingen kon geven) en ben erg benieuwd hoe 't de komende tijd gaat. Hou jullie hier op de hoogte.

Vandaag toch nog gelukt om de update te krijgen in de garage daar de OTA update niet kon vanwege systeem problemen, Blijkbaar wordt via die weg P2125 geïnstalleerd, geen idee wat de (extra) wijzigingen daarin zijn, verwijst nog steeds naar de changelog van de P2124.

De koppeling via de app gaf direct alles weer en de digital key werkte ook direct, benieuwd hoe dat blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
HOE kan je zien welke P2xxx je op je auto hebt?
Of moet je dit opvragen bij Polestar /Volvo??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Hansieo schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:47:
HOE kan je zien welke P2xxx je op je auto hebt?
Of moet je dit opvragen bij Polestar /Volvo??
Als je de update hebt gehad staat dit op een best wel logische plek ;), software update (tandwieltje, Systeem en dan Software update).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y_-FgBolpEEsBadnPk6YUH_oBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QasZH3NvZsfH8zqgNxWKlsE8.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door arwindezeeuw op 26-06-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Shorteh schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:55:
[P2]

Ben benieuwd wat de details van de bugfixes zijn betreffende het ontgrendelen met de fysieke sleutel. Had laatst bij een bedrijf ingeplugd, waarna de auto (P2) niet meer vergrendelde/ontgrendelde op basis van de sensoren in de handgrepen. (Wel door op de knopjes op de sleutel te drukken gelukkig)
Loskoppelen van de laadpaal deed het euvel als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:41:
Ik heb het audio fragment van @Blankinho gehoord en dat was exact hetzelfde geluid wat ik ook laatst had toen we in een stevige regenbui reden.
Heb je een linkje naar het fragment? (evt in dm) Ik geloof dat ik ook laatst zoiets had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hier inmiddels een app die niet goed connect. Alles deed het prima. Maar nu wil hij geen data ophalen van de auto. Ding staat op de oprit op te laden, maar via de app krijg ik niets te zien. En kan ook geen deuren ontgrendelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Laatst online: 12:05
arwindezeeuw schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Als je de update hebt gehad staat dit op een best wel logische plek ;), software update (tandwieltje, Systeem en dan Software update).
[Afbeelding]
2125? Dat is weer een nieuwere versie en dat terwijl de 2124 update OTA nog moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
arwindezeeuw schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]
Bij de P8 krijg je na de juni update op dat zelfde scherm geen software versienummer te zien, maar wel de mededeling dat je software up-to- date is. En in autostatus is nu een overzicht van de wijzigingen per versie te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
Recharge365 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:29:
[P8] vandaag een geheel nieuwe ervaring met mijn P8. Ik reed met een redelijke snelheid over een brug, deze was iets steiler dan verwacht en dus “schudde” de auto een beetje. Opeens werden de gordels aangespannen, dit duurde een paar seconden en de spanning ging er weer af. Fijn gevoel, zo’n auto die altijd oplet 😁. Blij dat ze bij Volvo veiligheid boven software gadgets stellen 😉
Vorige week werd ik een keer vreselijk gesneden door een andere auto die te laat bedacht dat hij de afrit moest hebben. Hij reed op de linker baan, ik op de rechtse . De auto gaf een waarschuwend geluidssignaal, remde af en stuurde naar de op/afrit. Perfecte manoeuvre! Op het scherm stond “ingreep door collision avoidance system”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had laatst ook nog een melding op het scherm die ik niet eerder heb gehad, iets over alertheid of dat ik moest denken aan een pauze of dergelijke. Weet de exacte tekst niet meer. Misschien normaal bij langere afstanden? Had het nog nooit eerder gezien terwijl ik toch echt wel vaker +2 uur heb moeten rijden. Ik gebruik verder ook nooit pilot assist of dergelijke.

Maandag vakantie naar Zeeland en dan is het nog langer dan die rit van toen, dus ben benieuwd of de P8 dan weer voorstelt om even een pauze ofzo te nemen :). Meer mensen die dit wel eens hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Mga1600 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Bij de P8 krijg je na de juni update op dat zelfde scherm geen software versienummer te zien, maar wel de mededeling dat je software up-to- date is. En in autostatus is nu een overzicht van de wijzigingen per versie te zien.
Bij de P2 stond er als ik het goed heb eigenlijk altijd al dat die up-to-date was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arwindezeeuw
GuiltyNL schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:23:
[...]

2125? Dat is weer een nieuwere versie en dat terwijl de 2124 update OTA nog moet starten.
In de garage (cq service punt) krijg je altijd de laatste versie en dat zal al snel een nieuwere versie zijn dan die via OTA wordt verspreid (die staat vast voor een x periode ga ik vanuit), ontwikkelingen gaan toch hopelijk gewoon door (cq probleem oplossen) in de tussentijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:23:
[...]

De OTA begint pas over 1-2 weken dus denk dat dat dan meteen 2125 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:41:
Ik had laatst ook nog een melding op het scherm die ik niet eerder heb gehad, iets over alertheid of dat ik moest denken aan een pauze of dergelijke. Weet de exacte tekst niet meer. Misschien normaal bij langere afstanden? Had het nog nooit eerder gezien terwijl ik toch echt wel vaker +2 uur heb moeten rijden. Ik gebruik verder ook nooit pilot assist of dergelijke.

Maandag vakantie naar Zeeland en dan is het nog langer dan die rit van toen, dus ben benieuwd of de P8 dan weer voorstelt om even een pauze ofzo te nemen :). Meer mensen die dit wel eens hebben gezien?
Dat is Driver Alert Control, bestaat al wat langer bij Volvo en probeert veranderingen in rijgedrag door vermoeidheid te signaleren.
https://www.polestar.com/...cle/Driver-Alert-Control/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:41:

Ik geloof niet dat rijtijd het criterium is maar meer abrupte stuurbewegingen . Als je een aantal keren over de witte streep gaat zonder richtingaanwijzer te gebruiken denkt het systeem dat je slingert en rust nodig hebt. Maar ook als je bewust ‘slingert’, hier in de buurt is bijvoorbeeld een weg met aangebrachte obstakels die best wel met flinke snelheid te passeren zijn, maar dan krijg ik gegarandeerd dat bericht ook in beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 26-06-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
XC40_P8 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:38:
[...]
[P8]

Bazzan en Juancho hebben het geluid wat ik gelukkig eens een keer opgenomen heb doorgestuurd gekregen en Bazzan en ik zijn daarmee afzonderlijk naar onze eigen dealers gegaan. Het is zoals Bazzan zei een bekend iets wat ze oplossen door het iets wat stellen van het dak. Dit wordt bij mij over 1,5week gedaan omdat ik helaas dese week te weinig tijd had om het direct te laten doen.

Mocht je het geluid ook willen hebben dm me even je mail.telefoonnummer dan kan ik deze naar je sturen.\
Geldt uiteraard ook voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Dat is Driver Alert Control, bestaat al wat langer bij Volvo en probeert veranderingen in rijgedrag door vermoeidheid te signaleren.
https://www.polestar.com/...cle/Driver-Alert-Control/
Dit was het idd... "een geluidssignaal en de melding Tijd voor een pauze Driver Alert.". Thanks! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 03-10 21:27
(P2) Vandaag een slechte ervaring op gebied van laden. Besloten om naar het Polestar event in Knokke te gaan vanuit Limburg. Heen en terug samen 400km. Halverwege in Knokke een laadpaal gezocht. Paar palen bezet en de paal waar ik uiteindelijk aansloot werkte niet. Geen probleem, ik rij naar huis en google brengt me wel naar een laadpaal op weg naar huis. Rond 30% zoek ik naar een laadpaal. Google stelt me allerlei langzame palen voor. Na wat zoeken met 1 oog op de weg vind ik een 50kW paal waar ik aan zal komen met zo’n 6%. Dom van me maar ik mis de afrit… Toen enkel nog maar 11-22kW palen binnen mijn range. 2 palen bezet door niet elektrische wagens, 1 paal bleek geen 22kW maar 6,4kW ofzo te zijn enz. enz. Alle palen telkens x km uit elkaar. Uiteindelijk vertelde een voorbijganger me dat er een Lidl met een 50kW lader lag op zo’n 10km. Die was vrij en werkte. Oef!

Conclusie: er is nog veel werk aan Google, de laadinfrastructuur in België en mijn concentratie zodat ik de afrit niet mis. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Vorige week werd ik een keer vreselijk gesneden door een andere auto die te laat bedacht dat hij de afrit moest hebben. Hij reed op de linker baan, ik op de rechtse . De auto gaf een waarschuwend geluidssignaal, remde af en stuurde naar de op/afrit. Perfecte manoeuvre! Op het scherm stond “ingreep door collision avoidance system”.
Ik reed laatst op een N-weg met de ACC aan. Een haas wilde de weg oversteken en liep wat heen er weer tussen de berm en het midden van de weg, omdat er meer verkeer op de weg was. De P8 besloot om te remmen om een aanrijding te voorkomen. De auto voor mij remde niet, dus het was niet de ACC die ingreep. Een haas is blijkbaar groot genoeg om collission avoidance te activeren.

Een andere situatie was in de bebouwde kom. Aan de rechterkant was een vrijliggend fietspad en in het midden een vluchtheuvel. Ik moest iets naar rechts sturen om om de vluchtheuvel heen te gaan en toen dacht de P8 dat ik de fietsers op het fietspad zou gaan raken. Ook een ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Davy_Rx schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:07:
(P2) Vandaag een slechte ervaring op gebied van laden. Besloten om naar het Polestar event in Knokke te gaan vanuit Limburg. Heen en terug samen 400km. Halverwege in Knokke een laadpaal gezocht. Paar palen bezet en de paal waar ik uiteindelijk aansloot werkte niet. Geen probleem, ik rij naar huis en google brengt me wel naar een laadpaal op weg naar huis. Rond 30% zoek ik naar een laadpaal. Google stelt me allerlei langzame palen voor. Na wat zoeken met 1 oog op de weg vind ik een 50kW paal waar ik aan zal komen met zo’n 6%. Dom van me maar ik mis de afrit… Toen enkel nog maar 11-22kW palen binnen mijn range. 2 palen bezet door niet elektrische wagens, 1 paal bleek geen 22kW maar 6,4kW ofzo te zijn enz. enz. Alle palen telkens x km uit elkaar. Uiteindelijk vertelde een voorbijganger me dat er een Lidl met een 50kW lader lag op zo’n 10km. Die was vrij en werkte. Oef!

Conclusie: er is nog veel werk aan Google, de laadinfrastructuur in België en mijn concentratie zodat ik de afrit niet mis. 😊
heb jij dan de lidl-app werkend? of heeft Lidl België een andere app dan Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Mga1600 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Kijk, deze waarderingen maken me blij. Daar doen we het toch voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:27:
[...]

Kijk, deze waarderingen maken me blij. Daar doen we het toch voor? :)
Veiligheid is voor mij al decennia lang een heel belangrijke overweging om steeds weer voor een Volvo te kiezen juist omdat ik me besef dat mensen achter het stuur de zwakste schakel blijven.
Dus alles wat helpt om gevaar af te wenden omarm ik!
Deze ‘collision avoidance’ heb ik in mijn eerdere Volvo’s nog niet zien ingrijpen …. xc90
had wel zoiets aan boord maar volgens mij alleen in combinatie met ‘onheil wat van voren komt’ en niet een idioot die rakelings voorbijkomt en voor je oversteekt om de afrit nog net op 2 wielen te kunnen nemen.
Dus inderdaad complimenten aan jou als lid vsn het ontwikkelteam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 03-10 21:27
Hansieo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 05:54:
[...]

heb jij dan de lidl-app werkend? of heeft Lidl België een andere app dan Duitsland?
Ik had geen app nodig. Kon gewoon inpluggen en gratis laden aan 50kW/u. Ik merkte ook dat Google de palen aangeeft als je zoekt op ‘Lidl oplaadpunt’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Twijfel heel erg over range van de Volvo P8 vs de Enyaq. Ik vind de Volvo een mooiere auto, puur kwestie van smaak. Van binnen niet eens direct trouwens. Ik rij ook al jaren Volvo en ben gewoon fan.

Maar, ik ga elektrisch rijden met dit als enige auto. En soms heb ik van die dagen dat ik echt best wel veel moet rijden op een dag, 300 km komt voor, meer zelden. (ben filmmaker en mijn vrouw bruidsfotograaf). Meestal zou je tussendoor dan wel ergens kunnen laden, maar op zulke dagen zit ik niet te wachten op de stress van het zoeken.

De range die wordt opgegeven is 420 ofzo, maar dat zal in de praktijk wel een stuk minder zijn, is dat in de winter nog weer een stuk minder?

Bij de enyaq geven ze 520 ofzo op. Dat zal in werkelijkheid ook wel iets van 450 zijn, maar ik weet het niet zeker. Dus hoor graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
DarkShadow schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:31:
Twijfel heel erg over range van de Volvo P8 vs de Enyaq. Ik vind de Volvo een mooiere auto, puur kwestie van smaak. Van binnen niet eens direct trouwens. Ik rij ook al jaren Volvo en ben gewoon fan.

Maar, ik ga elektrisch rijden met dit als enige auto. En soms heb ik van die dagen dat ik echt best wel veel moet rijden op een dag, 300 km komt voor, meer zelden. (ben filmmaker en mijn vrouw bruidsfotograaf). Meestal zou je tussendoor dan wel ergens kunnen laden, maar op zulke dagen zit ik niet te wachten op de stress van het zoeken.

De range die wordt opgegeven is 420 ofzo, maar dat zal in de praktijk wel een stuk minder zijn, is dat in de winter nog weer een stuk minder?

Bij de enyaq geven ze 520 ofzo op. Dat zal in werkelijkheid ook wel iets van 450 zijn, maar ik weet het niet zeker. Dus hoor graag jullie ervaringen!
Ik zou even op https://ev-database.nl kijken, daar vind je verschillende range getallen afhankelijk van jaargetijde en bijv snelweg.
Snelweg winter is de moeilijkste (-10 graden): de enyaq 80 haalt dan 300km, de P8 240km, dus vooral in de winter zul je onderweg moeten laden, waarschijnlijk met beide auto’s. In de zomer gecombineerde range 385 km van de P8. Bij de P8 speelt de aërodynamica mee en zie je een groter verschil tussen lage en hoge snelheid. Dus buiten de snelweg kom je relatief een stuk verder.
Maareh Skoda of Volvo, dat moet je op gevoel beslissen en niet op basis van getalletjes. Zo’n ding ziet er van binnen echt eh.. hoe zeg ik het netjes, ‘minder mooi’ uit!
Misschien de P2? De single motor haalt in de winter wel de 305km op de snelweg 8)

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 27-06-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 10:29
Gisteren rijd ik achteruit uit parkeerplaats en staat overkant lantaarnpaal waar ik op mijn spiegel vlak langs stuur. Fout want ik heb toch een scherm met camerabeeld.
De auto was het er ook niet mee eens want die greep in omdat ik vlak langs de paal zou gaan.
Dat doet ie zo stevig dat ik ging kijken of ik toch niet ergens tegenaan zat....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 16:24
Ja heb hetzelfde met mijn inrit. En weet niet of het ding reageert op de struik of het verschil jn wegdek. Schrok me de eerste keer helemaal kapot.
Maar het gaat wel goed al je heel rustig achteruit zet.

Per saldo kan me al die hulpsystemen helemaal gestolen worden. Heb er meer last van dan hulp. En ja ik weet het net de ene keer kan het verschil maken, maar onnodige ingrepen zijn zeer vervelend. En dat is nu al een keer of 20 gebeurt. Niet alleen op de inrit (2x)

[ Voor 3% gewijzigd door RobboNL op 27-06-2021 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
RobboNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:01:
Ja heb hetzelfde met mijn inrit. En weet niet of het ding reageert op de struik of het verschil jn wegdek. Schrok me de eerste keer helemaal kapot.
Maar het gaat wel goed al je heel rustig achteruit zet.

Per saldo kan me al die hulpsystemen helemaal gestolen worden. Heb er meer last van dan hulp. En ja ik weet het net de ene keer kan het verschil maken, maar onnodige ingrepen zijn zeer vervelend. En dat is nu al een keer of 20 gebeurt. Niet alleen op de inrit (2x)
Dan zet je het toch even uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
DarkShadow schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:31:

ENYAQ stond ook op mijn shortlist. Maar het bleef allemaal erg vaag, ook over het verbruik.
Gezien de afmetingen en het gewicht twijfel ik nog steeds aan het verbruik, maar gebruikers testen (AWD ??) zullen duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 16:24
Mga1600 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Dan zet je het toch even uit?
Als die knop het dan dat ook meteen zou doen. Nee moet eerst bevestigd worden….
Teveel handelingen allemaal.

Met de snelheid die ik aanhoud gaat het goed. Net een tikje minder dan voorheen met de BMW.

Over de BMW gesproken. Wel opmerkelijk dat de afstandsradar / ACC niet beter is dan die van BMW bouwjaar 2006. Wat een flinke afstand (2 sec ?) houd dat ding nog aan op de minimum stand. Ik snap dat van een eerste versie zoals die destijds in 2006. Maar we zijn in inmiddels 15 jaar verder.

[ Voor 42% gewijzigd door RobboNL op 27-06-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RobboNL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Als die knop het dan dat ook meteen zou doen. Nee moet eerst bevestigd worden….
Teveel handelingen allemaal.

Met de snelheid die ik aanhoud gaat het goed. Net een tikje minder dan voorheen met de BMW.

Over de BMW gesproken. Wel opmerkelijk dat de afstandsradar / ACC niet beter is dan die van BMW bouwjaar 2006. Wat een flinke afstand (2 sec ?) houd dat ding nog aan op de minimum stand. Ik snap dat van een eerste versie zoals die destijds in 2006. Maar we zijn in inmiddels 15 jaar verder.
Precies. Snap er ook niets van dat hij niet verder gaat dan de wettelijke afstand naar standje bumperkleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
jeroenkb schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Precies. Snap er ook niets van dat hij niet verder gaat dan de wettelijke afstand naar standje bumperkleven...
Ik denk dat dit te maken heeft met de gereden snelheid.
Als je file aan het treuzelen bent... mag je best dichterbij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
jeroenkb schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:35:
[...]

lees het manual……een streepje staat voor een tijd tot de voorganger. De afstand is dus afhankelijk van de gereden snelheid: hoe sneller hoe meer afstand ieder streepje vertegenwoordigd!

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 27-06-2021 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Afstand... Tijd... Het gaat er om dat het eerste streepje het aangerade/dringende advies volgt om X tijd afstand te houden tot je voorganger. Dat wordt aangehouden. Dat andere auto's zich voor je wurmen op die afstand zegt meer over die persoon ;)

De auto kan prima sneller en op kortere afstanden reageren. En dat zie je hoofdzakelijk terug in de emergency acties van een auto die op het allerlaatste moment ingrijpt. Én met een goed resultaat. Het grootste probleem zit hem in de accuratesse van de wagen. We zijn, helaas, nog niet zo ver dat een auto ruim van te voren met 100% zekerheid kan voorspellen dat het fout gaat. Dus pas als de auto daar écht zeker van is gaat hij helemaal los.

Doen we dat niet dan krijg je dus situaties als met @RobboNL. Dat het systeem in de oog van de gebruiker faalt. Ik kan me prima voorstellen dat het als naar wordt ervaren. Persoonlijk ben ik blij met de systemen en zie ze vaker goed dan slecht ingrijpen. Vergelijk ik de P2 met mijn vorige auto, een Volvo V60, dan zie ik toch zeker vooruitgangen. De V60 ging van 'heftig alarmeren' vervolgens over tot 'ingrijpen'. Bij de P2 merk ik dat er nog iets tussenin zit. Waarbij de auto bijvoorbeeld al direct een stukje gaat afremmen op het moment dat hij problemen voorziet.

Pagina: 1 ... 243 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.