Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 244 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.461 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:31:
Twijfel heel erg over range van de Volvo P8 vs de Enyaq. Ik vind de Volvo een mooiere auto, puur kwestie van smaak. Van binnen niet eens direct trouwens. Ik rij ook al jaren Volvo en ben gewoon fan.
[...]
De Enyaq werd bij mij een NoGo vanwege de toeter aan elektronica die op de voorruit zit. Op het laagste punt daarvan is de binnenspiegel gemonteerd. Met mijn lengte (1.87) en mijn gewenste zit- en instapcomfort blokkeerde de binnenspiegel een flink deel van mijn zicht. Daardoor verdwenen complete auto's en fietsers uit beeld. Dat was niet veilig.
Bij de P8 heb ik op "mijn" zithoogte het volledige zicht doordat ik gewoon onder de binnenspiegel door kan kijken.

Die veiligheid heeft bij ons de doorslag gegeven voor de P8.
Prettige bijkomstigheid is, dat de P8 véél meer koppel heeft dan de Enyaq.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Claude schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:23:
[...]

De Enyaq werd bij mij een NoGo vanwege de toeter aan elektronica die op de voorruit zit. Op het laagste punt daarvan is de binnenspiegel gemonteerd. Met mijn lengte (1.87) en mijn gewenste zit- en instapcomfort blokkeerde de binnenspiegel een flink deel van mijn zicht. Daardoor verdwenen complete auto's en fietsers uit beeld. Dat was niet veilig.
Bij de P8 heb ik op "mijn" zithoogte het volledige zicht doordat ik gewoon onder de binnenspiegel door kan kijken.

Laag hangende binnenspiegel, frustratie nummer 1 :Y
Valt in de P2 gelukkig ook nog mee vergeleken met voorgaande auto's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Claude schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Ik moet zeggen - vond ook de keuze echt reuze lastig. Ik heb de ID4 - Enyaq - XC40 recharge - Polestar 2 en Mustang Mach E gereden. Hier trouwens al jaar en dag Duits en met name VW passat gereden. Momenteel een VW Passat station r-line 2.0 diesel

Enyaq won het qua interieur duidelijk van de ID4 voor ons. XC40 weer van de Enyac al was die al lastiger. Met name de range van de Zweed (vermogen is prima ;) ) viel me wat tegen. De Polestar 2 won het qua design weer van de XC40 (ben ook "slechts" 1.80 dus geen last van de aanwezige middenconsole). Verder is het interieur helemaal mijn ding. Strak maar niet te en mooie materialen. Her en der wel wat missers maar prima toeven. De Mustang gaaf maar gewoon niet mijn auto (beetje extravagant) en haalt het niet qua afwerking met de XC40 of P2. Audi Q4 etron ook mooie bak maar niet mijn auto met die joekel van een gril.

Uiteindelijk paste de P2 dual motor long range niet qua leasebudget -O- - dus is het een bijna full options (het PP niet) P2 LR SM geworden met ruim 500 km Wlpt. Ben benieuwd!

Zeker weten dat ik anders voor de XC40 was gegaan - hele fijne auto.

[ Voor 8% gewijzigd door cornholio24 op 27-06-2021 22:54 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
MaxxMark schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:09:
Afstand... Tijd... Het gaat er om dat het eerste streepje het aangerade/dringende advies volgt om X tijd afstand te houden tot je voorganger. Dat wordt aangehouden. Dat andere auto's zich voor je wurmen op die afstand zegt meer over die persoon ;)

De auto kan prima sneller en op kortere afstanden reageren. En dat zie je hoofdzakelijk terug in de emergency acties van een auto die op het allerlaatste moment ingrijpt. Én met een goed resultaat. Het grootste probleem zit hem in de accuratesse van de wagen. We zijn, helaas, nog niet zo ver dat een auto ruim van te voren met 100% zekerheid kan voorspellen dat het fout gaat. Dus pas als de auto daar écht zeker van is gaat hij helemaal los.

Doen we dat niet dan krijg je dus situaties als met @RobboNL. Dat het systeem in de oog van de gebruiker faalt. Ik kan me prima voorstellen dat het als naar wordt ervaren. Persoonlijk ben ik blij met de systemen en zie ze vaker goed dan slecht ingrijpen. Vergelijk ik de P2 met mijn vorige auto, een Volvo V60, dan zie ik toch zeker vooruitgangen. De V60 ging van 'heftig alarmeren' vervolgens over tot 'ingrijpen'. Bij de P2 merk ik dat er nog iets tussenin zit. Waarbij de auto bijvoorbeeld al direct een stukje gaat afremmen op het moment dat hij problemen voorziet.
Eens, heb inmiddels ook een aantal keren een "ingreep" ervaren. Op eentje na waren dit redelijk milde vertragingen met een geluidsignaal en een melding in beeld. Waarvan ik iedere keer dacht "is dit niet een beetje overdreven?". Maar waar wel iedere keer iets bijzonders gebeurde waarover ik als berijder nog wel overzicht had en op kon reageren. Toch wel plezierig dat de auto hierin meedenkt voor het geval dat.

De ene keer dat de P8 heftig ingreep was een situatie dat ik op een landweggetje een aantal paarden rustig passeerde. Paarden reden rechts in de berm, maar een van de paarden stapte iets naar links en keerde daarna de kont licht naar de auto waarna ik stil stond alsof ik tegen een muur aangereden was. Ook wat overdreven, maar toch...

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:41:
Ik heb het audio fragment van @Blankinho gehoord en dat was exact hetzelfde geluid wat ik ook laatst had toen we in een stevige regenbui reden.
Is dit geluid te delen?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
cornholio24 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Ik moet zeggen - vond ook de keuze echt reuze lastig. Ik heb de ID4 - Enyaq - XC40 recharge - Polestar 2 en Mustang Mach E gereden. Hier trouwens al jaar en dag Duits en met name VW passat gereden. Momenteel een VW Passat station r-line 2.0 diesel

Enyaq won het qua interieur duidelijk van de ID4 voor ons. XC40 weer van de Enyac al was die al lastiger. Met name de range van de Zweed (vermogen is prima ;) ) viel me wat tegen. De Polestar 2 won het qua design weer van de XC40 (ben ook "slechts" 1.80 dus geen last van de aanwezige middenconsole). Verder is het interieur helemaal mijn ding. Strak maar niet te en mooie materialen. Her en der wel wat missers maar prima toeven. De Mustang gaaf maar gewoon niet mijn auto (beetje extravagant) en haalt het niet qua afwerking met de XC40 of P2. Audi Q4 etron ook mooie bak maar niet mijn auto met die joekel van een gril.

Uiteindelijk paste de P2 dual motor long range niet qua leasebudget -O- - dus is het een bijna full options (het PP niet) P2 LR SM geworden met ruim 500 km Wlpt. Ben benieuwd!

Zeker weten dat ik anders voor de XC40 was gegaan - hele fijne auto.
Ik twijfel zelf tussen de Q4, P2 en de XC40.
Kun jij iets zeggen over de laadruimte van de P2 vs. de XC40?
Ik heb nu een 3-serie touring en heb geregeld mijn kofferbak vol met spullen voor circuitdagen (motor).
In mijn optiek leek de Q4 het ruimst maar ik knap behoorlijk af op de ontelbare opties welke ik aan moet vinken voordat de Audi een beetje leuk is aangekleed. als de P2 enig zins te vergelijken is met de XC40 dan wordt het een P2 Single motor long range voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
ApOE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Ik twijfel zelf tussen de Q4, P2 en de XC40.
Kun jij iets zeggen over de laadruimte van de P2 vs. de XC40?
Ik heb nu een 3-serie touring en heb geregeld mijn kofferbak vol met spullen voor circuitdagen (motor).
In mijn optiek leek de Q4 het ruimst maar ik knap behoorlijk af op de ontelbare opties welke ik aan moet vinken voordat de Audi een beetje leuk is aangekleed. als de P2 enig zins te vergelijken is met de XC40 dan wordt het een P2 Single motor long range voor mij :)
Ik herken het helemaal wat je zegt over de Audi. Ik zag door de bomen het spreekwoordelijke bos ook niet echt.

Qua kofferruimte wint de XC40 het net van de P2 (ik geloof 419 om 405 liters). De vorm is natuurlijk ook anders, de XC40 is wat hoger dus qua vorm makkelijker te benutten. In de P2 kan de hoedenplank eruit en viel het me qua ruimte echt mee. Zal het ermee moeten doen - heb nu ook een station auto.

De langere range van de P2 Long range single motor (en in mindere mate het interieur van de P2 dat me iets meer aansprak) gaven voor mij de doorslag. Ik heb trouwens dakdragers erbij genomen (kan zon schoonmoederkist op het dak :), komt er veel ruimte bij!)

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:49
cornholio24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Ik herken het helemaal wat je zegt over de Audi. Ik zag door de bomen het spreekwoordelijke bos ook niet echt.

Qua kofferruimte wint de XC40 het net van de P2 (ik geloof 419 om 405 liters). De vorm is natuurlijk ook anders, de XC40 is wat hoger dus qua vorm makkelijker te benutten. In de P2 kan de hoedenplank eruit en viel het me qua ruimte echt mee. Zal het ermee moeten doen - heb nu ook een station auto.

De langere range van de P2 Long range single motor (en in mindere mate het interieur van de P2 dat me iets meer aansprak) gaven voor mij de doorslag. Ik heb trouwens dakdragers erbij genomen (kan zon schoonmoederkist op het dak :), komt er veel ruimte bij!)
Ik was positief verrast door de vrij grote ruimte onder de kofferbak in de P2, daar passen altijd nog een paar extra tassen in. Heeft de P8 die ook? Volgens mij wordt die ruimte niet meegerekend in het officiële kofferbakvolume. Ik kan met de P2 evenveel meenemen als in bijv een vorig model V60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
JTHZZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Ik was positief verrast door de vrij grote ruimte onder de kofferbak in de P2, daar passen altijd nog een paar extra tassen in. Heeft de P8 die ook? Volgens mij wordt die ruimte niet meegerekend in het officiële kofferbakvolume. Ik kan met de P2 evenveel meenemen als in bijv een vorig model V60
De ruimte van de P8 onder de kofferruimte is in mijn optiek erg beperkt. Een opgerolde kabel, wat spanbanden etc kan prima, maar een paar volle tassen lijkt me geen optie.

De banken van de P2, kunnen die ook plat zodat het één laadvloer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
[...]

klopt - die ruimte bij de P2 is inderdaad vrij diep. De Frunk voorin heb je mijnsinziens niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
ApOE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:53:
[...]

De ruimte van de P8 onder de kofferruimte is in mijn optiek erg beperkt. Een opgerolde kabel, wat spanbanden etc kan prima, maar een paar volle tassen lijkt me geen optie.

Ja - als ik goed herinner heb je een skiluik (je) en kan de banken (in delen) volledig plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:36
[...]

Ideaal die ruimte inderdaad. Als wij met de auto op vakantie gaan, gooi ik daar veel spullen in. Past echt veel in.

Voorin past ook nog wel genoeg hoor, wij doen daar meestal jassen, schoenen enzovoort in. Dat is bij elkaar ook nog wel genoeg plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16
[...]

Die ruimte onder de vloer zit wel degelijk in de 405 liter als je Polestar moet geloven.

https://www.polestar.com/...ot-space-and-practicality

Ik vind de bagageruimte overigens prima. Veel beter te benutten dan de bagageruimte in de Q2 die we hadden (deze was ook 405 liter). De diepte zorgt ervoor dat er veel meer inkan, waardoor de ruimte best toeneemt als je de hoedenplank verwijderd.

Edit: Op de Noorse website schrijven ze dat de ruimte onder de laadvloer 'extra' is. Het is dus niet helemaal duidelijk.

https://www.polestar.com/...t-space-and-practicality/

[ Voor 11% gewijzigd door Rene op 28-06-2021 12:28 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:38
cornholio24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Stomme vraag waarschijnlijk, maar is de single motor P2 voorwiel- of achterwiel aangedreven?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
Mga1600 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Stomme vraag waarschijnlijk, maar is de single motor P2 voorwiel- of achterwiel aangedreven?
Voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
ApOE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Die kunnen helemaal plat, ben al 2 keer naar de ikea op en neer geweest. Viel me niet tegen gezien ik hiervoor een talisman met standaard 600 liter kofferbak had _/-\o_
In de ruimte van de P2 onder de laadvloer heb ik tijdens een vakantie een rugtas, 2 paar stevige wandelschoenen en nog wat klein spul weten te frommelen. Dan zit ie ook wel vol, maar het was precies genoeg.
Voor een weekendje weg met de motor op de aanhanger er achter zou je makkelijk uit moeten kunnen. Tenzij je van plan bent nog 3 motorrijders mee te nemen, dan kan het misschien wat krap worden. Hoewel je door de hoedeplank thuis te laten ook leuk hoog kunt stapelen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ApOE
Fladder80 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Die kunnen helemaal plat, ben al 2 keer naar de ikea op en neer geweest. Viel me niet tegen gezien ik hiervoor een talisman met standaard 600 liter kofferbak had _/-\o_
In de ruimte van de P2 onder de laadvloer heb ik tijdens een vakantie een rugtas, 2 paar stevige wandelschoenen en nog wat klein spul weten te frommelen. Dan zit ie ook wel vol, maar het was precies genoeg.
Voor een weekendje weg met de motor op de aanhanger er achter zou je makkelijk uit moeten kunnen. Tenzij je van plan bent nog 3 motorrijders mee te nemen, dan kan het misschien wat krap worden. Hoewel je door de hoedeplank thuis te laten ook leuk hoog kunt stapelen.
Motor trailer, extra velgen, bokken, pak, laarzen, helm, gereedschap, reserveonderdelen.

Ik ben overtuigd, ga hem bestellen! :D
Long range Single motor in kleur Midnight met pluspakket en trekhaak :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
ApOE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:42:
[...]

Motor trailer, extra velgen, bokken, pak, laarzen, helm, gereedschap, reserveonderdelen.

Prachtige keus :Y
Maar dat is geen weekendje rustig toeren als ik dat zo lees, sv650?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wij zijn nu 2x een week op vakantie geweest met de P2 zonder extra laadruimte (dakkoffers etc.). Dat was proppen maar lukte uiteindelijk prima met 2 kleine kinderen inclusief kinderstoelen en kinderfietsjes (die je halve laadruimte innemen door de onhandige vorm). Wat dat betreft vind ik de praktische laadruimte meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:24
Hoe zijn de ervaringen met laden bij Ionity ?
Ik ben van plan om met de P2 naar noord Spanje te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[...]

Moet goed komen. Ik heb laatst ook een halve motorwinkel mee genomen in de kofferbak en dat paste prima. Had twee koffers, motorpak, inrijklem, oprijplaat etc allemaal in de auto liggen. Had alleen geen trailer mee in de auto, die zat er achter :P

En vergeet ik je helemaal te feliciteren! Congrats! Wanneer krijg je hem?

[ Voor 6% gewijzigd door Koehandelaar op 28-06-2021 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
[P2]

Nieuw PR vandaag. 95% snelweg, 20" non-PP en airco gewoon lekker aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g_yYz5cYbGn2cFny-_fZYDZCV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV8Wu6P6fdXx7iqBC5m1jfV8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 28-06-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:15
Mijn dealer belde mij dat de Plugsurfing laadpas was binnengekomen. Dat wordt dus goedkoop opladen bij Ionity! Helaas zijn er maar tien Ionity laadstations in Nederland…

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Aghanim schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:22:
Wij zijn nu 2x een week op vakantie geweest met de P2 zonder extra laadruimte (dakkoffers etc.). Dat was proppen maar lukte uiteindelijk prima met 2 kleine kinderen inclusief kinderstoelen en kinderfietsjes (die je halve laadruimte innemen door de onhandige vorm). Wat dat betreft vind ik de praktische laadruimte meer dan prima.
Klinkt prima. Hier dezelfde operatie over 3 weken. 2 kids en een week weg. Ik ben ook van plan om dit zonder dakkoffer te doen (die bewaren we voor de ski’s). Niet overwogen om er een fietsendrager aan te hangen!? Nu weet ik niet hoe oud jouw kids zijn maar met 5 en 6 jaar zijn de fietsen te groot voor de kofferbak (20 en 24 inch). Hier moeten die dus achterop 👍.
[...]

Gefeliciteerd 👍👍🥳🥳
BartWNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:26:
[P2]

[Afbeelding]
Dat is toch prima! Effectief 400+ km bereik bij 100 km/h. Zou je elke keer laden van pakweg 10-80% kan je 250 kilometer (2,5 uur) rijden en een half uur laden. Gemiddelde van 85 km/h voor de langere trips.

Natuurlijk niet hetzelfde als met de ICE aan 140 op de CC maar als je 2x per jaar een paar uur extra uittrekt lukt alles prima. (En je komt lekker uitgerust aan 👍).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:54
RobboNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:50:
Hoe zijn de ervaringen met laden bij Ionity ?
Ik ben van plan om met de P2 naar noord Spanje te rijden :)
Ionity is op zich wel prima. Al wil er nog wel eens 1/2 van de 4 in error staan. In Frankrijk heb je nog wat niet Ionity laders wat ook nog een uitdaging kan zijn wellicht. Maar in twee dagen en buiten de zwarte zaterdagen om moet het wel lukken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[P2]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik haalde op dezelfde afstand de afgelopen 2 weken 20.8 en 21.6. Blijft vreemd.

@Rene mijn kinderen zijn 2 jaar jonger. Met iets grotere fietsen wordt het wel lastig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
[P2]

[Afbeelding]
Ik ben met mijn P8 slechts een keer onder 20 uitgekomen, maar ik heb al wel eens 18,7 gezien na een rit van 120km (gereden door mijn vrouw). Zij houdt zich netjes aan de snelheid 100 km ipv 105/110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Venomer schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:44:
Mijn dealer belde mij dat de Plugsurfing laadpas was binnengekomen. Dat wordt dus goedkoop opladen bij Ionity! Helaas zijn er maar tien Ionity laadstations in Nederland…
Kun je beter bij Shell Recharge gaan laden … veel laders en goedkoper dan een publieke 11kW lader.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:24
Inspired schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Ionity is op zich wel prima. Al wil er nog wel eens 1/2 van de 4 in error staan. In Frankrijk heb je nog wat niet Ionity laders wat ook nog een uitdaging kan zijn wellicht. Maar in twee dagen en buiten de zwarte zaterdagen om moet het wel lukken.
Als ik bij ABRP de voorkeur voor Ionity opgeef kom ik met zowel via Luxemburg als door het midden van Frankrijk met nagenoeg alleen maar Ionity om de 200km uit. Qua dekking lijkt het wel goed.

Ik kijk regelmatig de videos van TeslaBjorn en inderdaad daar zie ik ook dat niet alle Ionity laders even vlekkeloos werken. Ik ga deze week maar eens dicht bij huis een test doen bij Ionity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RobboNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Als ik bij ABRP de voorkeur voor Ionity opgeef kom ik met zowel via Luxemburg als door het midden van Frankrijk met nagenoeg alleen maar Ionity om de 200km uit. Qua dekking lijkt het wel goed.

Ik kijk regelmatig de videos van TeslaBjorn en inderdaad daar zie ik ook dat niet alle Ionity laders even vlekkeloos werken. Ik ga deze week maar eens dicht bij huis een test doen bij Ionity :)
Ah, zie het ja. Alleen boven Parijs nog iets anders nodig wellicht. Maar hangt een beetje van de route af idd. Leuk ritje. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqDUxMOLyPpQmoK8HJX89nucHR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ud6v4jn8prYiNQrC2mvFewn5.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker doorgereden met de P2 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 23:08
Ik heb dit topic tot begin dit jaar aardig gevolgd, maar ik kon het op een gegeven moment niet meer bijhouden.
Bovendien waren we, op enkele probleempjes in het begin na, erg tevreden met de auto. En veel zaken had ik hier al opgestoken.

Eind maart is bij ons een sensor voor de airco vervangen. Destijds zou er ook nieuwe software op zijn gezet.
Toen kon ik in het menu wel iets vinden over "software automatisch downloaden".

Maar...
Mij is het nu onduidelijk wanneer je software hebt die "OTA Ready" is.
En zo ja, werkt dit nu al wel of is men dit nog aan het uitrollen?

Ik zie dat onze auto nog op androud beveiligingspatchniveau van 1 december 2020 zit.
Build nummer begint met QA1A.201017.

Zojuist nog in dit topic gezocht, maar kan het niet vinden.
Ik zie hier verbruik cijfers die ik ook wel zou willen halen. Zeker met het oog op de vakantie.
Moet ik nog geduld hebben en gaat een software update ook bij mij via OTA of moet dit bij de dealer/specialist handmatig gebeuren?

Nu wil ik morgen contact opnemen met onze Volvo specialist omdat ons dakraam af en toe niet sluit (bijna dicht gaat en weer open gaat).
Door de "slider" aan de voorkant in te blijven drukken gaat deze meestal wel dicht. Soms toch irritant vaak deze handeling nodig voordat de het dakraam dicht gaat.
Als zij dan meteen een software update zouden kunnen doen, dan is dat mooi meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door raoel op 28-06-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
raoel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:56:
Ik heb dit topic tot begin dit jaar aardig gevolgd, maar ik kon het op een gegeven moment niet meer bijhouden.
Bovendien waren we, op enkele probleempjes in het begin na, erg tevreden met de auto. En veel zaken had ik hier al opgestoken.

Eind maart is bij ons een sensor voor de airco vervangen. Destijds zou er ook nieuwe software op zijn gezet.
Toen kon ik in het menu wel iets vinden over "software automatisch downloaden".

Maar...
Mij is het nu onduidelijk wanneer je software hebt die "OTA Ready" is.
En zo ja, werkt dit nu al wel of is men dit nog aan het uitrollen?

Ik zie dat onze auto nog op androud beveiligingspatchniveau van 1 december 2020 zit.
Build nummer begint met QA1A.201017.

Zojuist nog in dit topic gezocht, maar kan het niet vinden.
Ik zie hier verbruik cijfers die ik ook wel zou willen halen. Zeker met het oog op de vakantie.

Nu wil ik morgen contact opnemen met onze Volvo specialist omdat ons dakraam af en toe niet sluit (bijna dicht gaat en weer open gaat).
Door de "slider" aan de voorkant in te blijven drukken gaat deze meestal wel dicht. Soms toch irritant vaak deze handeling nodig voordat de het dakraam dicht gaat.
Als zij dan meteen een software update zouden kunnen doen, dan is dat mooi meegenomen.
Met die software-versie kun je nog geen OTA updates doen. Gelijk even door de dealer laten updaten dus. Loop je meteen voor op de meesten van ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
jswinkels schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Ik ben met mijn P8 slechts een keer onder 20 uitgekomen, maar ik heb al wel eens 18,7 gezien na een rit van 120km (gereden door mijn vrouw). Zij houdt zich netjes aan de snelheid 100 km ipv 105/110.
Ik zat wel op de laatst genoemde snelheid als de omstandigheden dat toelieten :+
110 op de teller laat bij mij het verbruik nog niet de pan uit rijzen, dus wel aardige snelheid om net even dat te langzame verkeer voorbij te steken.
Moet nog wel wennen aan de abrupte handelingen van de ACC, die in mijn ogen op te grote afstand al gaat afremmen.

[ Voor 23% gewijzigd door BartWNL op 28-06-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:10
Ben soms wat vergeetachtig maar als ik in 40 uur 7000 kilometer gereden zou hebben met een gemiddelde snelheid van ruim 180 km/u Dan wist ik dat waarschijnlijk nog wel….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Boefje. :+
Duitse autobaan met een aanhanger met aggregaat zeker _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 22:28
Hallo! ik heb interesse in een XC40 P8. Ik ben met name benieuwd hoe jullie een vakantie met een elektrische auto ervaren. Wij houden ervan om met het gezin naar Oostenrijk of Zwitserland te gaan, hoe ervaren jullie zo'n langere rit?

Een ritje van 1000KM is dan zo gemaakt, wat is de range dan ongeveer (als je rustig aan doet). Hoe vaak en hoe lang sta je dan gemiddeld te laden? En hoe is de drukte bij laadpalen?

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 29-06-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
talkatoo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:51:
Hallo! ik heb interesse in een XC40 P8. Ik ben met name benieuwd hoe jullie een vakantie met een elektrische auto ervaren. Wij houden ervan om met het gezin naar Oostenrijk of Zwitserland te gaan, hoe ervaren jullie zo'n langere rit?

Een ritje van 1000KM is dan zo gemaakt, wat is de range dan ongeveer (als je rustig aan doet). Hoe vaak en hoe lang sta je dan gemiddeld te laden? En hoe is de drukte bij laadpalen?
www.abetterrouteplanner.com

Daar kan je een XC40 kiezen en naar hartelust experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 22:54
[P2]

Iemand ervaring met ABRP en verre afstanden rijden? Ik ga morgen naar Oostenrijk rijden met de Polestar 2, maar merk dat ik het toch wel spannend vind. Al wel een hele route uitgestippeld via ABRP, met extra gewicht en alles ingevuld om het zo accuraat mogelijk te krijgen. Benieuwd of er hier ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik ga binnenkort ook naar Oostenrijk met mijn P2, verneem graag de bevindingen van het laden en actieradius van anderen met een dakkoffer. Weet overigens nog iemand niet te dure dakdragers voor de P2? Die op de webshop kosten €280,-

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Jur gen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:14:
Ik ga binnenkort ook naar Oostenrijk met mijn P2, verneem graag de bevindingen van het laden en actieradius van anderen met een dakkoffer. Weet overigens nog iemand niet te dure dakdragers voor de P2? Die op de webshop kosten €280,-
Hier op het Noorse forum zeggen de meeste dat het verbruik met 5-10% toeneemt. Hou er dan wel rekening mee dat de gemiddelde snelheid hier wat lager ligt. (overigens rijden de meeste hier wel met een laagprofiel dakkoffer waar de dagdragers door een tunnel in de dakkofffer gaan.

Ik zou zeggen max 15% als marge, dan kan je eventueel bij de eerste laadstop zien wat het daadwerkelijk is. Ik zag dat iemand hierboven ca. 400km bereik had med 100 km/u. Dan zou je dus ca. 350 met dakkoffer hebben. Denk dat het allemaal wel meevalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Nu online
Rene schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Hier op het Noorse forum zeggen de meeste dat het verbruik met 5-10% toeneemt. Hou er dan wel rekening mee dat de gemiddelde snelheid hier wat lager ligt. (overigens rijden de meeste hier wel met een laagprofiel dakkoffer waar de dagdragers door een tunnel in de dakkofffer gaan.

Ik zou zeggen max 15% als marge, dan kan je eventueel bij de eerste laadstop zien wat het daadwerkelijk is. Ik zag dat iemand hierboven ca. 400km bereik had med 100 km/u. Dan zou je dus ca. 350 met dakkoffer hebben. Denk dat het allemaal wel meevalt....
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een dakkoffer en dakdragers voor de P8. Iemand ervaring met Farad (http://www.faradbox.nl/xc-40)? Ik overweeg om hun (aerodynamische) dakdragers aan te schaffen, is toch wel een stuk voordeliger dan de officiele van Volvo en echt vaak ga ik het niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

5-10% met koffer? Dat is extreem weinig. Hier is een redelijk goede test met een Model S en aero koffer;

https://teslamotorsclub.c...el-s-met-dakkoffer.27027/

Nu heeft een P2 standaard al een hoger verbruik dus zal procentueel de impact wat minder zijn maar er komt bij 100 zo een 45-50 wh/km bij. En dan is de koffer in de test ook nog niet een dikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
jswinkels schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een dakkoffer en dakdragers voor de P8. Iemand ervaring met Farad (http://www.faradbox.nl/xc-40)? Ik overweeg om hun (aerodynamische) dakdragers aan te schaffen, is toch wel een stuk voordeliger dan de officiele van Volvo en echt vaak ga ik het niet gebruiken.
Ik heb Farad gehad bij een vorige auto. Kwaliteit is wel wat minder. Als je voor een paar tientjes een Thule kan kopen zou ik dat doen. Overigens zal de impact van aero vs non-aero dragers niet zo groot zijn als je er toch nog een koffer op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
[...]

Dank je, maar ik ga echt geen 100km/u rijden op de Duitse snelwegen kan ik je zeggen. We gaan het zien, dan maar elke 2 uur aan de lader, heb dan toch vakantie 8)

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jur gen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Dank je, maar ik ga echt geen 100km/u rijden op de Duitse snelwegen kan ik je zeggen. We gaan het zien, dan maar elke 2 uur aan de lader, heb dan toch vakantie 8)
Als je in ABRP instelt dat je, waar het mag, 150 gaat rijden, dan kom je eerder aan dan met bijv 120 of 130. Dat klinkt raar maar het tijdverlies door extra laden is kleiner dan de tijdwinst tijdens het rijden.
Zonder dakkoffer, dat wel, want dat lijkt me inderdaad echt funest voor je verbruik. Gaat kwadratisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenR4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05-2022
[P8]
Ik wil mijn reis gaan plannen naar Frankrijk met ABRP. Hierbij moet je het verbruik invoeren WH/KM@110km/h. Heeft iemand een schatting of ervaring wat dat zou kunnen zijn met een bagage karretje achter de XC40 (wel zwaar bepakt met een De Waard tent)

Natuurlijk is het oa afhankelijk van de temperatuur etc. maar wil een beetje een reeele schatting kunnen maken. Echter heb ik nog helemaal geen ervaring met het gebruik met het rijden met een kar/bagage wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:47
Juancho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:17:
Ik ben ook groot voorstander om lekker hier te blijven. Vind dat Volvo forum maar niks. Ik vind juist de vrijheid hier en het niet zo formele en gestructureerde erg prettig. Dat is voor mij het leuke van een forum.

En als we hier gaan splitsen zal je toch al zien dat de topics vanzelf minder chaotisch zijn. Bovendien blijf ik graag lezen wat er met de P2 gebeurt en ik denk andersom voor P2 rijders ook wel.

Ps. meer mensen die vandaag problemen hebben met laadinfo in de app? Dat wil zeggen, dat de app helemaal niet aangeeft dat de auto staat te laden terwijl dit wel zo is. En ook heel gek, de Smoov app geeft ook geen actieve sessie weer terwijl de auto toch echt staat te laden en groen knippert.... 8)7

[Afbeelding]
Ik vraag me af of ze de programmeurs bij Volvo echt betalen... want ik zou iemand die dit programmeert op staande voet ontslaan. Het werkt voor geen meter. 99% van de tijd geen lading percentage. Klimaat werkt meestal niet. Vaak pas als ik (met de home knop in de auto) het systeem opnieuw opstart werkt het weer... ik denk dat er voornamelijk een software fout in de auto zit (juni update nog niet gehad, misschien lost deze alles op :-D ) welke ergens ervoor zorgt dat de auto niet meer (goed) bereikbaar is. Mogelijk iets met het feit dat de auto ook moet gaan slapen, misschien stopt de verbinding dan, of worden er in Android Automotive zaken uitgezet waardoor onderdelen in de techniek niet meer benaderbaar zijn... who knows...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MaartenR4 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:53:
[P8]
Ik wil mijn reis gaan plannen naar Frankrijk met ABRP. Hierbij moet je het verbruik invoeren WH/KM@110km/h. Heeft iemand een schatting of ervaring wat dat zou kunnen zijn met een bagage karretje achter de XC40 (wel zwaar bepakt met een De Waard tent)

Natuurlijk is het oa afhankelijk van de temperatuur etc. maar wil een beetje een reeele schatting kunnen maken. Echter heb ik nog helemaal geen ervaring met het gebruik met het rijden met een kar/bagage wagen.
Kun je niet een keer een testrit maken? Ik zou anders 10% plussen. Als de aanhanger verder geen wind pakt valt het wel mee met extra verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
nikagl schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Ik vraag me af of ze de programmeurs bij Volvo echt betalen... want ik zou iemand die dit programmeert op staande voet ontslaan. Het werkt voor geen meter. 99% van de tijd geen lading percentage. Klimaat werkt meestal niet. Vaak pas als ik (met de home knop in de auto) het systeem opnieuw opstart werkt het weer... ik denk dat er voornamelijk een software fout in de auto zit (juni update nog niet gehad, misschien lost deze alles op :-D ) welke ergens ervoor zorgt dat de auto niet meer (goed) bereikbaar is. Mogelijk iets met het feit dat de auto ook moet gaan slapen, misschien stopt de verbinding dan, of worden er in Android Automotive zaken uitgezet waardoor onderdelen in de techniek niet meer benaderbaar zijn... who knows...
Het gekke is dat het in sommige auto’s (zoals mijn exemplaar) ook zonder de juni update probleemloos werkt en bij andere heel slecht. Dat geeft te denken: dan kan het toch eigenlijk geen software issue zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
https://www.dakdragerexpe...x=350&min=0&brand=4078448
Heb zelf de wingbar versie gekocht in de veronderstelling dat die minder herrie maken. Nog niet getest met de dakkoffer, maar wel met een paar houten latten op het dak... Ze doen wat ze moeten doen, maar effect op range is mij nog onbekend.

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Inspired schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Kun je niet een keer een testrit maken? Ik zou anders 10% plussen. Als de aanhanger verder geen wind pakt valt het wel mee met extra verbruik.
Ik zou zeggen zet hem op 27, dan zal het in ieder geval niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Mga1600 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Het gekke is dat het in sommige auto’s (zoals mijn exemplaar) ook zonder de juni update probleemloos werkt en bij andere heel slecht. Dat geeft te denken: dan kan het toch eigenlijk geen software issue zijn?
Zelfde verhaal hier, bij mij duurde het een week of 2 voordat het goed werkte en nu geen problemen meer. Wat de meeste impact had voor zover ik gemerkt heb is die instelling op de auto onder het volvo account -> privacy oid, dag nadat ik dat veranderd had werkte alles ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[P8]

De App is Russisch roulette. De ene dag werkt het vooraf koelen van de cabine. De dag erna niet en dan de dag daarna weer wel. Allemaal op dezelfde locatie.
Krijg ook vaker het Bluetooth symbool in beeld als de auto op de oprit staat. Dan weet ik vooraf al, dat het niet zal werken.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De conditie van de batterij in mijn iPhone XS is de afgelopen maanden met bizarre sprongen naar beneden gegaan. Van 95% naar 82%. Dat lukt normaal gesproken niet in een paar maanden en zeker niet met de manier hoe ik met mijn batterij omgaan. Wel heb ik continu problemen met de waardeloze draadloze oplaadpad in de P2. Zojuist heb ik een uur gereden en na 15 keer opnieuw de iPhone op de oplader leggen ben ik er maar mee gestopt. De verbinding valt iedere keer na 10 tot 30 seconden weg. Ik begin me nu af te vragen of dit gedrag funest is voor de batterij want dan zou dit de verklaring zijn van de enorme achteruitgang in batterijconditie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
Vandaag m'n P2 weer naar Broekhuis gebracht i.v.m. het vocht wat nog steeds onder de vloer zat. De vloer is er nu uitgehaald om te drogen en zodat we beter kunnen zien of er nog ergens water binnenkomt. Dit gaan we een weekje aankijken. Kinderstoelbase komt alleen niet meer tot de vloer en piept dus steeds. Improviseren dus ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy0y_kQv4B1T6QL0NXB6GuCgjxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk8k3xNdXu2wLTGosMMJB2pj.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast had ik nog dat m'n raam vorige week ineens 10cm open stond. Konden ze niets over vinden. Daarnaast hebben ze nog het slot gekit o.i.d. om lekkage eventueel te voorkomen. Was een bekend probleem.

Ook de laatste update gekregen, versie P2126, waardoor ik nu de car-centric view niet meer heb.Toen ik wegreed had ik overigens geen internet en GPS meer. Een gewone en TCAM reset fixte dat meteen.

Nog een vraag trouwens: in m'n play store updates blijft dit ding maar staan; gaat werkelijk nooit weg. Meer mensen last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zngm2zu2j9bHd-OIG8KqigniGpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBB8AOUH77XavrUmyn7ekejC.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:59
kramon schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:05:
Vandaag m'n P2 weer naar Broekhuis gebracht i.v.m. het vocht wat nog steeds onder de vloer zat. De vloer is er nu uitgehaald om te drogen en zodat we beter kunnen zien of er nog ergens water binnenkomt. Dit gaan we een weekje aankijken. Kinderstoelbase komt alleen niet meer tot de vloer en piept dus steeds. Improviseren dus ;-)

[Afbeelding]

Daarnaast had ik nog dat m'n raam vorige week ineens 10cm open stond. Konden ze niets over vinden. Daarnaast hebben ze nog het slot gekit o.i.d. om lekkage eventueel te voorkomen. Was een bekend probleem.

Ook de laatste update gekregen, versie P2126, waardoor ik nu de car-centric view niet meer heb.Toen ik wegreed had ik overigens geen internet en GPS meer. Een gewone en TCAM reset fixte dat meteen.

Nog een vraag trouwens: in m'n play store updates blijft dit ding maar staan; gaat werkelijk nooit weg. Meer mensen last van?
[Afbeelding]
webview blijft ook bij mij staan, maar de update is 4mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL

[Afbeelding]
Yup, hier idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Even voor de duidelijkheid, dit was toch gekomen doordat de garage een fout had gemaakt bij de montage van de trekhaak? Fijne garage, als ze ook niet even checken of GPS/LTE werkt bij aflevering..

Bij mij staat er geen webview update maar heb ook niet de laatste update, misschien maakt dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
JTHZZ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Even voor de duidelijkheid, dit was toch gekomen doordat de garage een fout had gemaakt bij de montage van de trekhaak? Fijne garage, als ze ook niet even checken of GPS/LTE werkt bij aflevering..
Klopt inderdaad. Ik denk niet eens dat ze weten dat 't kan gebeuren eerlijk gezegd.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 05-10 07:34
Huren een optie?

Misschien is er wel iemand die ze heeft ze niet gebruikt in de periode dat jij ze nodig hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
[...]

Vanmiddag nog even aan het twijfelen gebracht, er kwam een vertegenwoordiger langs met een nieuwe P2 welke in 2020 op kenteken is gezet (had echt maar enkele gelopen) dit scheelt voor de bijtelling natuurlijk aanzienlijk.

Ik twijfel nu, de single motor variant bestellen (is +/- 100km Meer bereik?) of een 2020 met minder bijtelling maar een lager bereik…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
ApOE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Vanmiddag nog even aan het twijfelen gebracht, er kwam een vertegenwoordiger langs met een nieuwe P2 welke in 2020 op kenteken is gezet (had echt maar enkele gelopen) dit scheelt voor de bijtelling natuurlijk aanzienlijk.

Ik twijfel nu, de single motor variant bestellen (is +/- 100km Meer bereik?) of een 2020 met minder bijtelling maar een lager bereik…
En ook met wat meer power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ApOE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:46:
[...]

De grote vraag is of je dat stukje extra range echt wel nodig hebt of liever onderweg dan maar een keertje vaker laadt maar met de constante 4 wielaandrijving en de enorme kracht en souplesse van de twin engine zit te genieten van iedere kilometer......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik ga maandag eens een grote caravan erachter hangen en een stukje rijden.
Eens zien hoe hoog de energieconsumptie is. ;)
Caravan van 6 meter lang en 1500kg zwaar.
Lekker lomp. Eens zien hoe de auto dit doet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-10 23:48
Ik snap nog niet goed hoe hard ik moet rijden met ABRP tussen laadstations in op langere stukken. Wie weet hoe dat werkt?

Kun je dat ergens terug vinden of is er een reference speed? En verschilt die reference speed per land?

Daarnaast: moet ik kiezen voor live data of reference data?

Of is ABRP zo dynamisch en werkt met live data dat je gewoon moet gaan rijden en dan maar kijken waar het schip strandt?

Dat laatste betekent dat het doorrekenen van een hele route vooral ter geruststelling is van de gemiddelde eindgebruiker. Daar zal het wel voor passen.

Ik ben niet gemiddeld, ik wil knallen door Duitsland! Haha

De instelling voor korter laden/langer rijden heb ik in het midden laten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
dagobert1966 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:13:
Ben benieuwd aangezien ik zelf een vergelijkbare caravan heb...

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngelbertDubois
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 08:50
[P2]

Ik ben aan het twijfelen of ik de Plus pack neem, van de Pilot pack ben ik overtuigd.

De warmtepomp is hij het waard?
Het panoramisch dak, wat zijn de voor en of nadelen? (De rest van de opties zullen de doorslag niet geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
EngelbertDubois schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:58:
[P2]

Ik ben aan het twijfelen of ik de Plus pack neem, van de Pilot pack ben ik overtuigd.

De warmtepomp is hij het waard?
Het panoramisch dak, wat zijn de voor en of nadelen? (De rest van de opties zullen de doorslag niet geven)
Warmtepomp kan zo'n 25 kilometer meer range geven. Maar werkt niet bij alle temperaturen.

Dak is mooi en geeft nauwelijks stralingswarmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Nu online
pertinent schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:38:
Ik snap nog niet goed hoe hard ik moet rijden met ABRP tussen laadstations in op langere stukken. Wie weet hoe dat werkt?

Kun je dat ergens terug vinden of is er een reference speed? En verschilt die reference speed per land?

Of is ABRP zo dynamisch en werkt met live data dat je gewoon moet gaan rijden en dan maar kijken waar het schip strandt?

Dat laatste betekent dat het doorrekenen van een hele route vooral ter geruststelling is van de gemiddelde eindgebruiker. Daar al het wel voor passen.

De instelling voor korter laden/langer rijden heb ik in het midden laten staan..
Gebruik je de app van ABRP in de P2? Daar heb ik helaas heen ervaring mee (de P8 heeft deze niet), maar ik zou denken dat ie gewoon live data uit de auto gebruikt en op basis daarvan realtime laadmomenten bepaald / aanpast. Dat lijkt me juist het voordeel Android Automotive.

Op de website kun je gewoon instellen hoe hard je maximaal rijdt, dan neemt hij dat als uitgangspunt.

Weet iemand of ABRP al wel de API gebruikt om live data in de telefoon app te gebruiken? Bij Tesla werkt dit namelijk wel en was erg handig omdat ABRP echt heel goed plant (ik had op vakanties ABRP in de browser draaien in mijn Tesla). Je hebt dan wel premium nodig overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door jswinkels op 30-06-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:29
Mijn P8 op 11 juni geleverd, software versie maart.

Er is toch inmiddels een april en een juni update?
Had ik die van april niet al moeten hebben?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
pertinent schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:38:

Dat laatste betekent dat het doorrekenen van een hele route vooral ter geruststelling is van de gemiddelde eindgebruiker. Daar al het wel voor passen.

Ik zie de planning van een routeplanner als voorspelling. Je weet maar nooit wat je onderweg tegenkomt. Bij vertrek weet je nog niet of er straks bij Würzburg een file staat. De instellingen van de app maken dan niet zoveel uit, denk ik.

Ik heb wel begrepen dat hard rijden een kortere totale reistijd oplevert dan zuinig rijden. Je moet vaker laden, maar de tijd aan de laadpaal haal je ruimschoots in doordat je meer kilometers per uur aflegt.

Dus hoe hard moet je rijden? Gewoon lekker de Vmax en in Duitsland kies je een veilige en comfortabele snelheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-10 23:48
Dank voor het meedenken.

Dat wordt dan inderdaad Vmax in NL en 130 in Duitsland, we gaan het zien!

Overigens, kun je het abonnement wat je hebt qua laadpas aan je profiel knopen in ABRP?

Dan weet ik zeker dat de paal mijn laadpas accepteert.

Ik heb nu de Plugsurfing pas geactiveerd, maar ik zie in de app dat de dekking veel minder is dan mijn NewMotion abonnement (waarmee ik alleen in NL kan laden).

Terwijl ik dit zit te tikken denk ik ook: ‘Of accepteren alle laadpalen een creditcard?’

Of: ‘Waarom kan ik bij NewMotion geen 2e betaalmogelijkheid koppelen die alleen belast wordt in het buitenland?’

Wat ben ik toch n held in het verzinnen van Use cases.. haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ik ben heel benieuwd. Ik zit met een tweepaards paardentrailer (iets kleiner frontaal oppervlak) op 34,5 (winter) tot 29,6 (zomer). 60% snelweg rond de 90-94 km/h zodat je met het vrachtverkeer meerijdt / 40% provinciaal.
Ik vind het ideaal rijden. Je merkt dat de auto er echt geen moeite mee heeft. Met optrekken niet, maar ook met OPD afremmen merk je dat het aanhangergewicht niet 'door de auto heen' duwt.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Waterblok schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:45:
Mijn P8 op 11 juni geleverd, software versie maart.

Er is toch inmiddels een april en een juni update?
Had ik die van april niet al moeten hebben?
Als je die van April hebt zijn de data die op het scherm genoemd staan van maart ( niet april) dus ik denk dat je die hebt, De juni update komt in principe alleen per OTA, de meeste dealers zullen die update eigenlijk alleen “handmatig” doen als je er toch bent voor wat anders.

Die data die je leest in het infoscherm zijn die van de Google versies, niet die van de Volvo software. Die versie gegevens van Volvo worden (nog) niet getoond. Maar na de juni update kun je wel alvast zien of je de laatste versie hebt (het systeem gaat voor je zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:55:
De conditie van de batterij in mijn iPhone XS is de afgelopen maanden met bizarre sprongen naar beneden gegaan. Van 95% naar 82%. Dat lukt normaal gesproken niet in een paar maanden en zeker niet met de manier hoe ik met mijn batterij omgaan. Wel heb ik continu problemen met de waardeloze draadloze oplaadpad in de P2. Zojuist heb ik een uur gereden en na 15 keer opnieuw de iPhone op de oplader leggen ben ik er maar mee gestopt. De verbinding valt iedere keer na 10 tot 30 seconden weg. Ik begin me nu af te vragen of dit gedrag funest is voor de batterij want dan zou dit de verklaring zijn van de enorme achteruitgang in batterijconditie?
Dit herken ik van mijn P2. De ene keer laad ie m’n telefoon perfect op, de andere keer heb ik ook continu een verstoorde verbinding. En de batterij van m’n telefoon lijkt ook sneller leeg te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:59
Ik heb een Iphone X, nergens last van. Ik maak gebruik van doorzichtige TPU case, misschien heeft hij daardoor meer grip en glijd hij minder. Misschien het proberen waard, als je op dit moment geen case gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
iPhone 11 pro Max gaat ook prima met een TPU case. Het gaat wellicht wat langzaam maar geen problemen verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 16:53
[P2]
Ik heb een vermoeden waarom het batterijverbruik van de app zo hoog is, bij mij iig.
Als ik in de woonkamer zit zie ik soms (afhankelijk van waar ik ben) een melding van Polestar Explore: Connected of Connecting/trying to connect (hiervan weet ik niet de exacte tekst).
Dat betekent dus dat mijn auto zo dichtbij staat dat hij vaak met de auto aan het connecten is en dan weer de verbinding verliest. Dat is natuurlijk funest voor de batterij van je telefoon. Ik heb nu de verbruiks-opties van de app in android aangepast om eens te kijken of dat iets uit maakt en uiteraard of het daarmee blijft werken.

Zijn er misschien meer mensen die hiermee worstelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarjarstar
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik kwam afgelopen week met een Fendt 465 (incl. dissel 7m, 1.500kg, stroomlijn van een Lego blokje) met wind tegen en 60-100 km wegen (max 90-95 gereden) tot een verbruik van 42 kWh, en met wind mee (en max 85) rond de 36 kWh. Valt dus niet mee...

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
jarjarstar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik kwam afgelopen week met een Fendt 465 (incl. dissel 7m, 1.500kg, stroomlijn van een Lego blokje) met wind tegen en 60-100 km wegen (max 90-95 gereden) tot een verbruik van 42 kWh, en met wind mee (en max 85) rond de 36 kWh. Valt dus niet mee...
Hmm, dat geeft de burger dan weer geen moed. Mijn caravan is vergelijkbaar (Knaus Südwind, ook 7m 1500kg) en mijn auto ook (ook P8, 20" en warmtepomp). In mijn geval ook nog fietsen op het dak. Dat worden dan heel veel tussenstops. Nou is de reis bij ons altijd onderdeel van de vakantie, maar toch.....

Caravan blijft dit jaar nog stilstaan op een seizoen plek (dat ook nooit weer, maar dat is een andere discussie), dus ik heb nog ruim een jaar om te bedenken wat ik hiermee ga doen.

Dank voor het delen in ieder geval!

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Ik weet niet wat ik mag verwachten van een draadloze lader in een auto, maar bij mij lijkt hij m'n iPhone 12 Pro vooral lekker op te warmen. Zal het batterijpercentage een keer bijhouden, maar heb het idee dat er niet veel bij komt, misschien dat het net Flitsmeiste e.d. compenseert. Ik moet het ook nog een keer zonder hoesje proberen, misschien dat de magneten die daar in zitten ook niet bijdragen aan een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2022
ach-jee schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Ik heb ook twijfels bij het laden van mijn iPhone 12 Pro. Het icoontje is zichtbaar, maar betwijfel of er wordt geladen. Wel wordt hij ontzettend warm. Gebruik overigens geen case.

Ik weet niet wat ik mag verwachten van een draadloze lader in een auto, maar bij mij lijkt hij m'n iPhone 12 Pro vooral lekker op te warmen. Zal het batterijpercentage een keer bijhouden, maar heb het idee dat er niet veel bij komt, misschien dat het net Flitsmeiste e.d. compenseert. Ik moet het ook nog een keer zonder hoesje proberen, misschien dat de magneten die daar in zitten ook niet bijdragen aan een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
[...]

Ik heb ook twijfels bij het laden van mijn iPhone 12 Pro. Het icoontje is zichtbaar, maar betwijfel of er wordt geladen. Wel wordt hij ontzettend warm. Gebruik overigens geen case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Xc40p8 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Een aantal dingen: ten eerste: een iPhone laadt met max 7.5W via Qi dus dat is erg langzaam, zeker als je nog wat verbruikers als flitsmeister laat meelopen. Daarnaast laadt een draadloze oplader niet/minder goed op als er andere metalen voorwerpen op de lader liggen. De ingebouwde detectie van de lader is in de update uitgezet ivm de Magsafe magneten van de iPhone 12. Dat betekent echter ook dat als er metalen voorwerpen liggen, de lader wel gewoon gaat laden maar met erg weinig vermogen. Mijn ervaring is dat hij wel laadt maar inderdaad knap langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-08 15:42
Zijn er ook meer mensen die er last van hebben als je met schemering rijdt (deze tijd van het jaar 22:30-23:00h) de P8 de melding geeft dat de voorruit sensor is afgedekt? En dus dat automatisch grootlicht niet meer werkt (nou en?) maar vooral ACC het niet meer doet?
Volgende ochtend bij daglicht nergens meer last van.
Ben vorige week bij de dealer geweest die me wijs maakte dat de laatste software update dit 'bekende probleem' zou verhelpen, maar gisteravond weer raak.
Vrijdag weer naar dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:41
Actueel:

We lezen steeds vaker dar er straten/wijken blank staan.

Tot hóe diep mag/kan je veilig gaan met de P2 P8??

en wanneer moet je een pontje gaan zoeken?? ;w

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Nu online
[...]

Mijn iPhone XR wordt inderdaad ook erg warm. Heb wel het idee dat dit vooral aan het gebruik van Flitsmeister ligt. Misschien goed om eens met en zonder Flitsmeister te testen. Flitsmeister trekt sowieso veel stroom.

Overigens heb ik sinds de laatste update (waar een fix voor iPhone 12 in zat) steeds vaker last dat de telefoon niet meer oplaadt. Eerst laadt hij wel en na verloop van tijd komt er een melding dat de telefoon niet meer laadt. Voor de update had ik dit probleem nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:47:
Actueel:

Niet hoger dan de vloer van de auto.
https://www.polestar.com/...1/article/Doorwaaddiepte/

Overigens met een klein foutje in het artikel: licht op het rempedaal trappen is niet voldoende om de remmen in actie te krijgen..

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 30-06-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het gaat mij niet om de laadsnelheid. Het icoontje dat er geladen wordt (rechtsboven in de hoek) verdwijnt steevast na 15 tot 40 seconden. Mijn iPhone zit in een zwarte TPU case en verder ligt er niks in het totale vak. Schuiven doet de telefoon niet, hij kapt er gewoon mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

MaxxMark

HT is Tof!

Dat klinkt nog altijd een beetje als het generieke iphone-oplaad-probleem. Sinds ik de carkit heb heb ik het niet meer geprobeerd omdat het toch nooit werkte.

Overigens was hij wel erg goed in het warm maken van een plastic/metalic zakje :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Hansieo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:47:
Actueel:

Voor de P8 is de doorwaaddiepte max 45 cm, zie https://www.volvocars.com...ijadviezen/doorwaaddiepte. Maar er staat ook dat het water niet hoger mag staan dan de vloer van de auto, en de bodemspeling is maar 17 cm...

Maar let wel op problemen met je luchtinlaat, turbocompressor en het differentieel, aldus de handleiding! 8)7

Oftewel: zie maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Zijn er mensen die onlangs besteld hebben? Wat is bij jullie de verwachte levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Venomer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Ik zie de planning van een routeplanner als voorspelling. Je weet maar nooit wat je onderweg tegenkomt. Bij vertrek weet je nog niet of er straks bij Würzburg een file staat. De instellingen van de app maken dan niet zoveel uit, denk ik.

Ik heb wel begrepen dat hard rijden een kortere totale reistijd oplevert dan zuinig rijden. Je moet vaker laden, maar de tijd aan de laadpaal haal je ruimschoots in doordat je meer kilometers per uur aflegt.

Dus hoe hard moet je rijden? Gewoon lekker de Vmax en in Duitsland kies je een veilige en comfortabele snelheid. ;)
Volgens mij gaat ABRP uit van de Vmax. En als die er niet is, op de Autobahn, kun je instellen wat hij moet aanhouden. Zie setting ‘Maximumsnelheid, ook als een hogere snelheid is toegestaan.’
Als je daar mee speelt zie je dat de totale reistijd in Duitsland korter wordt als je 150 km/u instelt ipv bijv 130. De reistijdwinst is groter dan de extra laadtijd. Maar nog harder en het wordt weer slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:41
JTHZZ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Volgens mij gaat ABRP uit van de Vmax. En als die er niet is, op de Autobahn, kun je instellen wat hij moet aanhouden. Zie setting ‘Maximumsnelheid, ook als een hogere snelheid is toegestaan.’
Als je daar mee speelt zie je dat de totale reistijd in Duitsland korter wordt als je 150 km/u instelt ipv bijv 130. De reistijdwinst is groter dan de extra laadtijd. Maar nog harder en het wordt weer slechter.
Maar is dat dan ook met de gewijzigde /verbeterde laadgrafiek??

ps: @JTHZZ @Venomer Dank voor uw input (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 30-06-2021 14:17 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Maar is dat dan ook met de gewijzigde /verbeterde laadgrafiek??

ps: @JTHZZ @Venomer Dank voor uw input (y)
Ja volgens mij wel. De conclusie is dus dat je wat reistijd betreft op de lange afstand in D beter 150 dan 120 of 130 kunt rijden (als je je stroom niet zelf hoeft te betalen). Accu goed warm dus laden gaat dan prima.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 30-06-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 13:16
Ok, na mijn garage bezoek van mijn vorige post, heb ik uiteindelijk de juni update gekregen en mijn telefoon kunnen koppelen. Ik wist dat er initieel geen data zichtbaar was, en dat dit zeker nog enkele dagen zou duren. Nu, we zijn 2 weken verder en ik zie niets, behalve de juiste, zwarte, kleur van de xc40. Als ik onder verbonden auto’s kijk in de app en hierna Mijn Volvo (Geselecteerd) kies, dan zie ik de melding: Kan apparaten niet laden Interne fout 0 en in het rood daarnaast Opnieuw. Nou kan ik wel blijven proberen, maar deze melding veranderd niet.

Nu moet ik wel eerlijk zijn: Ik heb een iPhone 12 Pro en de naam van dat toestel heb ik veranderd onder instellingen, omdat ik dit toestel alleen nog zakelijk gebruik en privé een 12 mini heb aangeschaft (en via BT gekoppeld aan de auto). In de XC40 staat onder Volvo On Call nog steeds de verwijzing naar de oude naam van mijn zakelijk toestel. Ik heb al geprobeerd om mijn toestel weer te hernoemen naar de oude naam, maar ook dat heeft niet geholpen. Ik weet dus niet meer wat te doen. Iemand een suggestie?

Dat gezegd hebbende: echt robuust is die app dus niet, het luistert allemaal wel erg nauw.

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
boldg1974 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:11:
Ok, na mijn garage bezoek van mijn vorige post, heb ik uiteindelijk de juni update gekregen en mijn telefoon kunnen koppelen. Ik wist dat er initieel geen data zichtbaar was, en dat dit zeker nog enkele dagen zou duren. Nu, we zijn 2 weken verder en ik zie niets, behalve de juiste, zwarte, kleur van de xc40. Als ik onder verbonden auto’s kijk in de app en hierna Mijn Volvo (Geselecteerd) kies, dan zie ik de melding: Kan apparaten niet laden Interne fout 0 en in het rood daarnaast Opnieuw. Nou kan ik wel blijven proberen, maar deze melding veranderd niet.

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 12. Pro Ook dezelfde foutmelding. Toevallig vanmiddag met Volvo Beesd hierover contact gehad. Zij gaven aan dat het probleem met de juni update opgelost zou zijn. Gezien jouw ervaring klopt dit dus niet. Heeft iemand dit ook gehad en een oplossing gevonden?

Nu moet ik wel eerlijk zijn: Ik heb een iPhone 12 Pro en de naam van dat toestel heb ik veranderd onder instellingen, omdat ik dit toestel alleen nog zakelijk gebruik en privé een 12 mini heb aangeschaft (en via BT gekoppeld aan de auto). In de XC40 staat onder Volvo On Call nog steeds de verwijzing naar de oude naam van mijn zakelijk toestel. Ik heb al geprobeerd om mijn toestel weer te hernoemen naar de oude naam, maar ook dat heeft niet geholpen. Ik weet dus niet meer wat te doen. Iemand een suggestie?

Dat gezegd hebbende: echt robuust is die app dus niet, het luistert allemaal wel erg nauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenR4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05-2022
[P8]
Kreeg net vandaag de OTA van juni binnen. Momenteel aan het installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door MaartenR4 op 30-06-2021 19:18 ]

Pagina: 1 ... 244 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.