Had een demo XC40 besteld uit December 2020, het is een vrij compleet uitgevoerde versie, maar kwam er vandaag achter dat er geen warmtepomp in zit. Omdat ik toch al wat nerveus was over de range vroeg ik me af of er al iets bekend over is hoeveel invloed dat heeft.
Top, volgens mij ben je de eerste hier van deze ronde. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat en hoe snel de rest aan de beurt is.MaartenR4 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:17:
[P8]
Kreeg net vandaag de OTA van juni binnen. Momenteel aan het installeren.
P8
Sinds een paar daagjes op vakantie in zeeland maar de heenrit met niet eens heel warm weer (19/20 graden) toch onverwachts een nieuw record qua verbruik. Van Zwolle naar Middelburg gemiddeld 19,2kW (doorgerekend een range van 390km)! Die zag ik even niet aankomen omdat een ritje van 2 weken daarvoor naar Rockanje (grotendeels dezelfde route) bij beter weer (zonnig en 24 graden) op 21,7 zat. En ik rijd standaard +10km en op de ACC. Dus daar kan het verschil nooit in zitten.
Blijft toch opmerkelijk dat verbruik. Echt een duidelijke lijn kan ik er na een paar maand rijden absoluut niet in vinden.
Blijft toch opmerkelijk dat verbruik. Echt een duidelijke lijn kan ik er na een paar maand rijden absoluut niet in vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-06-2021 20:08 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik doe maar een gok, maar iets dat wel invloed heeft en niet erg zichtbaar is, is de wind....... Je hebt het in beide gevallen over een enkele reis? Dan kan de wind best wel iets uitmaken als hij andersom staat.Juancho schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:00:
Sinds een paar daagjes op vakantie in zeeland maar de heenrit met niet eens heel warm weer (19/20 graden) toch onverwachts een nieuw record qua verbruik. Van Zwolle naar Middelburg gemiddeld 19,2kW (doorgerekend een range van 390km)! Die zag ik even niet aankomen omdat een ritje van 2 weken daarvoor naar Rockanje (grotendeels dezelfde route) bij beter weer (zonnig en 24 graden) op 21,7 zat. En ik rijd standaard +10km en op de ACC. Dus daar kan het verschil nooit in zitten.
Dat is de enige logische verklaring die ik kan bedanken naast de temperatuur die je al noemde.
Zou kunnen, heb het niet gecheckt maar voor mijn gevoel was er naar Zeeland meer wind dan naar Rockanje toen het echt heerlijk zomer weer was. Warm, windstil, dik in de 20 graden. Dus ik zou het dan eerder andersom verwachten maar ok...zeker weten doe ik het ook niet 😁PvS_68 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:32:
[...]
Ik doe maar een gok, maar iets dat wel invloed heeft en niet erg zichtbaar is, is de wind....... Je hebt het in beide gevallen over een enkele reis? Dan kan de wind best wel iets uitmaken als hij andersom staat.
Dat is de enige logische verklaring die ik kan bedanken naast de temperatuur die je al noemde.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ook 20 graden en bewolkt lijkt me beter dan zonnig en 24 graden: denk aan airco en koelen van de accu’sJuancho schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:02:
[...]
Zou kunnen, heb het niet gecheckt maar voor mijn gevoel was er naar Zeeland meer wind dan naar Rockanje toen het echt heerlijk zomer weer was. Warm, windstil, dik in de 20 graden. Dus ik zou het dan eerder andersom verwachten maar ok...zeker weten doe ik het ook niet 😁
(Ooit je benzineverbruik zo nauwkeurig geanalyseerd?)
Nope maar dat is dan ook niet echt nodig met zoveel meer bereik en 1 min tanken en je kan weer netzoveel rijden 😁. Niet echt te vergelijken (nog) met electrisch rijden natuurlijk waar elke +10km mooi meegenomen is 😁.
Al valt het me weer enorm mee hoe easy het laden in Nederland is. Je hebt zoveel plekken om te laden. Das is nu al behoorlijk goed voor elkaar. Dus wat betreft geen laadstress maar vind het zelf altijd wel een leuk spelletje, dat hele verbruik in de P8 😁
Al valt het me weer enorm mee hoe easy het laden in Nederland is. Je hebt zoveel plekken om te laden. Das is nu al behoorlijk goed voor elkaar. Dus wat betreft geen laadstress maar vind het zelf altijd wel een leuk spelletje, dat hele verbruik in de P8 😁
Dat klopt. Ik had alleen niet eerder het idee dat niet alleen de iPhone niet goed oplaadt maar dat dit ook de batterij van je iPhone versneld sloopt. Geen idee of dat zo is, maar bij mij is dat wel het gevolg zo lijkt het.MaxxMark schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:
Dat klinkt nog altijd een beetje als het generieke iphone-oplaad-probleem. Sinds ik de carkit heb heb ik het niet meer geprobeerd omdat het toch nooit werkte.
Overigens was hij wel erg goed in het warm maken van een plastic/metalic zakje![]()
@Juancho ik was vorige week ook in Zeeland op een gloednieuw park. Daar waren 6(!) laders van 22KW. Helemaal top. Een maand geleden was ik op een ander park waar ze 2 laders hadden. Op zich prima, maar er stond een andere auto het hele weekend geparkeerd op die plek. Toen werd het toch wat spannend en ik had geen zin om de auto een nacht bij de Jumbo te laten laden en 15 min terug naar het park te wandelen.
[ Voor 26% gewijzigd door Aghanim op 30-06-2021 21:26 ]
Is niet alleen Apple hoor. Ik poste een week of wat terug ook al dat het mij opviel dat m'n samsung s21 niet bijlade terwijl je FM aan hebt staan. De telefoon wordt erg warm, je ziet ook wel het oplaad icoontje rechts boven in het scherm maar op bijv een rit van 2 uur laadt hij niet bij of misschien zelfs een paar procent eraf. De draadloze lader lijkt gewoon niet krachtig genoeg.Aghanim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Dat klopt. Ik had alleen niet eerder het idee dat niet alleen de iPhone niet goed oplaadt maar dat dit ook de batterij van je iPhone versneld sloopt. Geen idee of dat zo is, maar bij mij is dat wel het gevolg zo lijkt het.
Draadloos laden is vreselijk inefficiënt, ben er zelf thuis ook vanaf gestapt. Als de telefoon niet perfect op de laadspoelen ligt laadt hij al met minder vermogen. https://debugger.medium.c...ng-to-happen-48afdde70ed9Juancho schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:48:
[...]
Is niet alleen Apple hoor. Ik poste een week of wat terug ook al dat het mij opviel dat m'n samsung s21 niet bijlade terwijl je FM aan hebt staan. De telefoon wordt erg warm, je ziet ook wel het oplaad icoontje rechts boven in het scherm maar op bijv een rit van 2 uur laadt hij niet bij of misschien zelfs een paar procent eraf. De draadloze lader lijkt gewoon niet krachtig genoeg.
Vanavond ook de OTA update van juni geinstalleerd.MaartenR4 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:17:
[P8]
Kreeg net vandaag de OTA van juni binnen. Momenteel aan het installeren.
Met keurig een melding van de app dat de update was gestart en na ruim een half uur was gelukt.
Zie dat de stuurhulp (die ik nauwelijks gebruik) in het middendisplay inderdaad uitgezet kan worden zodat inschakelen van de ACC dan ook echt alleen ACC is.
In het middenschem is tevens de release note te raadplegen zodat je ziet welke verbeteringen / wijzigingen er doorgevoerd zijn. Netjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Petzun op 30-06-2021 22:16 ]
XC40 EV Pro
Wat een onzin. Als je de telefoon gewoon goed op een goede draadloze oplader legt werkt het perfect.JTHZZ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:01:
[...]
Draadloos laden is vreselijk inefficiënt, ben er zelf thuis ook vanaf gestapt. Als de telefoon niet perfect op de laadspoelen ligt laadt hij al met minder vermogen. https://debugger.medium.c...ng-to-happen-48afdde70ed9
Ik doe dit al jaren, eerst met een Samsumg S7+ en nu met een S10+.
Nooit problemen mee gehad.
In de P2 wel last van. Soms na een rit van 2 uur maar 5% bijgeladen.
Morgen een rit van 320km. Volgens ABRP heb ik thuis 10% over. Klinkt goed.
Eind van de middag was de OTA update bij mij ook binnen. Direct geïnstalleerd.
Vanavond nog 45km naar huis gereden op een weg waar ik normaal gesproken de pilot assist uitzet omdat deze dan vervelend aanwezig is (de belijning zorgt ervoor dat de auto midden op de weg wil rijden). Naar mijn idee was de pilot assist minder vervelend aanwezig,ook de rest van de route leek deze subtieler.
Desondanks wel jammer dat je hem niet meer via het stuur uit kunt zetten.
Ik ben benieuwd wat Volvo voor idee heeft voor deze knoppen op het stuur. Er zal vast een idee achter zitten dat we de pilot assist niet meer via het stuur aan en uit kunnen zetten. Het blijft omslachtig om dit via de middenconsole te doen...
Zijn er meer mensen die dit op deze manier ervaren?
Vanavond nog 45km naar huis gereden op een weg waar ik normaal gesproken de pilot assist uitzet omdat deze dan vervelend aanwezig is (de belijning zorgt ervoor dat de auto midden op de weg wil rijden). Naar mijn idee was de pilot assist minder vervelend aanwezig,ook de rest van de route leek deze subtieler.
Desondanks wel jammer dat je hem niet meer via het stuur uit kunt zetten.
Ik ben benieuwd wat Volvo voor idee heeft voor deze knoppen op het stuur. Er zal vast een idee achter zitten dat we de pilot assist niet meer via het stuur aan en uit kunnen zetten. Het blijft omslachtig om dit via de middenconsole te doen...
Zijn er meer mensen die dit op deze manier ervaren?
Ik heb precies hetzelfde! iPhone 10 wordt gloeiend heet en mijn batterij is ineens gezakt naar 89 % in 2 maanden tijd! (Was 97%)ach-jee schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Ik weet niet wat ik mag verwachten van een draadloze lader in een auto, maar bij mij lijkt hij m'n iPhone 12 Pro vooral lekker op te warmen. Zal het batterijpercentage een keer bijhouden, maar heb het idee dat er niet veel bij komt, misschien dat het net Flitsmeiste e.d. compenseert. Ik moet het ook nog een keer zonder hoesje proberen, misschien dat de magneten die daar in zitten ook niet bijdragen aan een goed resultaat.
Als dit door het laadmatje komt ga ik PoleStar aansprakelijk stellen voor de schade.
Heb er inmiddels een case van laten maken, nummer toegewezen gekregen, maar men zwijgt verder als het graf.
Kan nooit goed zijn dat je telefoon zo gloeiend heet wordt!
Interessant dat Volvo het nu in haar toekomstvisie heeft over VolvoCars.OS, een zelf ontwikkeld besturingssysteem. Ik denk dat we met een tussenvariantje rijden 
Dat verwerkt de data van de sensoren en Lidar, verwerkt data van andere Volvo's uit de cloud, maar stuurt ook infotainment, apps en andere technologie in de auto zelf aan. Hiervoor werkt Volvo onder meer samen met Google en is er verwantschap met Google's besturingssysteem Android, maar ook met Linux.
Op basis van de “deep dive” die arstechnica gedaan heeft blijkt dat het dashboard display los aangestuurd word van het infotainment display. VolvoCars.OS zal dus hetgeen zijn dat het dashboard aanstuurt want uit veiligheidsoverweging moet je altijd de km/h enz kunnen zien. Het is vrij onwaarschijnlijk dat Volvo een compleet nieuw infotainment zelf gaat ontwikkelen aangezien ze de Android automotive versie met Volvo skin nu ook op alle andere “nieuwe” (MY22 xc60, v90 enz) modellen uitrollen.ach-jee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:47:
Interessant dat Volvo het nu in haar toekomstvisie heeft over VolvoCars.OS, een zelf ontwikkeld besturingssysteem. Ik denk dat we met een tussenvariantje rijden
[...]
Relevante artikel: https://arstechnica.com/c...-hood-with-googles-car-os
Ik heb geen persoonlijke ervaring hiermee maar de discussie en ervaringen wel gevolgd. Het effect is sowieso beperkt (30 km extra) en lang niet altijd vast te stellen. Ook niet bij andere merken / EV’s met een warmtepomp. Hangt ook af van de buitentemperatuur. Als het echt koud is en je de extra range het hardst nodig hebt, werkt de warmtepomp niet erg goed. Ik heb er bewust voor gekozen geen warmtepomp te nemen en heb daar geen spijt van. Maar zoals gezegd, geen persoonlijke ervaring.DarkShadow schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:40:
Had een demo XC40 besteld uit December 2020, het is een vrij compleet uitgevoerde versie, maar kwam er vandaag achter dat er geen warmtepomp in zit. Omdat ik toch al wat nerveus was over de range vroeg ik me af of er al iets bekend over is hoeveel invloed dat heeft.
Onze P2 gaf gisteren ook de melding om een update. De vrouw was met de auto op pad en heeft de melding weggedrukt (ritje van 15 minuten).
Ik ben zeg later naar de auto toegelopen en de update was gereed voor installatie. Vannacht zonder problemen geïnstalleerd.
Blijkbaar is het dus nergens voor nodig om 1,5 uur te rijden om de update downloaden. Dit gebeurt gewoon op de achtergrond en is blijkbaar binnen 15 minuten geregeld. Wel moest de auto 1,5 uur op slot staan, maar dat gaat ‘s nachts prima.
Ik ben zeg later naar de auto toegelopen en de update was gereed voor installatie. Vannacht zonder problemen geïnstalleerd.
Blijkbaar is het dus nergens voor nodig om 1,5 uur te rijden om de update downloaden. Dit gebeurt gewoon op de achtergrond en is blijkbaar binnen 15 minuten geregeld. Wel moest de auto 1,5 uur op slot staan, maar dat gaat ‘s nachts prima.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
[P8]
Ik heb vandaag voor het eerst in tijden geen informatie in de app. Als ik bij "verbonden auto's" kijk, blijft de app zoeken naar apparaten. Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de OTA update die momenteel uitgerold wordt. Ik meen mij te herinneren dat er bij de vorige update ook meer klachten over de app waren. Misschien dat de servers overbelast worden tijdens een uitrol?
Ik heb vandaag voor het eerst in tijden geen informatie in de app. Als ik bij "verbonden auto's" kijk, blijft de app zoeken naar apparaten. Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de OTA update die momenteel uitgerold wordt. Ik meen mij te herinneren dat er bij de vorige update ook meer klachten over de app waren. Misschien dat de servers overbelast worden tijdens een uitrol?
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Denk ook niet dat het laten zien van flitspalen echt rocket-science is, het is alleen in veel Europese landen (Belgie, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Zwitserland etc) domweg verboden en strafbaar.Juancho schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:27:
[...]
Ja want ze geven het weldegelijk aan en bovendien lijkt me dit doodnormale functionaliteit die een beetje moderne auto gewoon heeft. Zelfs mijn 5 jaar oude v40 gaf netjes de flitspalen weer in het scherm... Voor mij dus juist een mooi voorbeeld van functionaliteit die Google en Volvo gewoon voor elkaar moeten hebben. Links om of rechts om.
Dat geldt inderdaad voor de P8 ook. Gisteravond nog geen update te bekennen. Vanmorgen bij vetrek had ik al melding in beeld dat de update geinstalleerd kon worden.Rene schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
P8
Het is ergens ook volledig logisch. Het gros van de auto’s rijdt in dezelfde tijdzone rond. Dat betekent theoretisch dat het meerendeel de update in de spits download, met als gevolg overbelaste servers en problemen.Montalbano schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Dat geldt inderdaad voor de P8 ook. Gisteravond nog geen update te bekennen. Vanmorgen bij vetrek had ik al melding in beeld dat de update geinstalleerd kon worden.
Door dit op de achtergrond te doen kan Polestar/Volvo de bandbreedte veel makkelijker benutten. Ze kunnen dan bij wijze van spreken de update naar X auto’s per uur pushen.
Ik ben benieuwd of deze update met minder problemen gaat 👍. (Dit was onze eerste OtA en Mijn vrouw heeft nog niet gebeld dat ze langs de weg stil staat. So far so good;) )
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik had liever die update via OTA gehad dan bij de dealer - ik moest alles opnieuw instellen weer.
Rare is - ik moet de sleutels ook weer opnieuw koppelen in de auto - maar de app werkt wel met uitlezen van de data.. en ik kan hem gewoon op slots doen vanaf de app. Ben een beetje bang als ik dat process opnieuw doorloop ik problemen ga krijgen met de app. Iemand suggesties ?
Rare is - ik moet de sleutels ook weer opnieuw koppelen in de auto - maar de app werkt wel met uitlezen van de data.. en ik kan hem gewoon op slots doen vanaf de app. Ben een beetje bang als ik dat process opnieuw doorloop ik problemen ga krijgen met de app. Iemand suggesties ?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Stapte half uur geleden in de auto voor boodschapje en de OTA stond klaar.
Gestart bij thuiskomst. Krijg keurig berichtje dat ie gestart is en neem aan ook eentje als het klaar is, hoe moet je dat anders weten?
Edit: Idd keurig bericht dat ie klaar was. Hopeloos dat de stuurhulp naar middenconsole verhuisd is...
Gestart bij thuiskomst. Krijg keurig berichtje dat ie gestart is en neem aan ook eentje als het klaar is, hoe moet je dat anders weten?
Edit: Idd keurig bericht dat ie klaar was. Hopeloos dat de stuurhulp naar middenconsole verhuisd is...
[ Voor 19% gewijzigd door Waterblok op 01-07-2021 13:20 ]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Dat is niet waar.rdolman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Het is alleen in veel Europese landen (Belgie, Italie, Oostenrijk) domweg verboden en strafbaar.
Je mag wel de flitspalen in je gps weergeven.
Frankrijk en Zwitserland heb je wel gelijk in
Ik heb ondertussen al meer dan een uur zitten zoeken en proberen een tussenstop toe voegen in m'n google maps, maar ik vind het maar niet. Ook op het forum gezocht maar niets dat werkt bij mij. Hoe voegen jullie een tussenstop toe?
Bij mij dus precies hetzelfde probleem. Ik ga hier dan ook melding van maken.Mickvanderveen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:01:
[...]
Ik heb precies hetzelfde! iPhone 10 wordt gloeiend heet en mijn batterij is ineens gezakt naar 89 % in 2 maanden tijd! (Was 97%)
Als dit door het laadmatje komt ga ik PoleStar aansprakelijk stellen voor de schade.
Heb er inmiddels een case van laten maken, nummer toegewezen gekregen, maar men zwijgt verder als het graf.
Kan nooit goed zijn dat je telefoon zo gloeiend heet wordt!
Het kan in ieder geval via Google assistant maar weet niet of het ook in de app op het scherm kanmadhondt schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:16:
Ik heb ondertussen al meer dan een uur zitten zoeken en proberen een tussenstop toe voegen in m'n google maps, maar ik vind het maar niet. Ook op het forum gezocht maar niets dat werkt bij mij. Hoe voegen jullie een tussenstop toe?
Als ik aan Google Assistent vraag 'tussenstop toevoegen' of 'voeg tussenstop toe', dan geeft mevrouw me een uitleg hoe het volgens androidforum.nl zou moeten, via het klikken op 3 puntjes, maar dat slaat duidelijk niet op de auto versie van google maps/JTHZZ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Het kan in ieder geval via Google assistant maar weet niet of het ook in de app op het scherm kan
Ja hier ook gestart, P8. Ook netjes melding in de app dat ie gestart is met updaten.Waterblok schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:47:
Stapte half uur geleden in de auto voor boodschapje en de OTA stond klaar.
En ook dat ie klaar is!
Hopeloos dat de stuurhulp op de middenconsole ingesteld moet worden!
[ Voor 60% gewijzigd door Waterblok op 01-07-2021 13:21 ]
Ah fijn.Waterblok schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:21:
En ook dat ie klaar is!
Eenmalige actie denk ik?
Ik moet het even testen hoe het ook alweer precies ging. Heb je al geprobeerd ‘voeg Y als tussenstop toe’? Of eerst een doel X instellen en dan vervolgens nog een keer zeggen ‘navigeer naar Y’. Volgens mij wordt het dan een tussenstop of kun je dat kiezen.madhondt schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:57:
[...]
Als ik aan Google Assistent vraag 'tussenstop toevoegen' of 'voeg tussenstop toe', dan geeft mevrouw me een uitleg hoe het volgens androidforum.nl zou moeten, via het klikken op 3 puntjes, maar dat slaat duidelijk niet op de auto versie van google maps/
EDIT: bij mij werkt het laatste. Een bestemming instellen en vervolgens nog een bestemming instellen. Die laatste wordt dan tussenstop. Als je dat niet wilt, eerst navigatie stoppen en bestemming instellen.
[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 01-07-2021 14:12 ]
P8, krijg wel de OTA update melding in push berichten op telefoon te zien (status balkje) kan de berichten verder nergens terug vinden....kan ook aan mij liggen?!
Kreeg de update melding via de mail van dealer op hetzelfde moment als melding in de auto. Gelukkig was mijn vrouw slim om de update uit te stellen, anders had ze langer dan gepland moet wachten. Fijn dat het werkt.
Kreeg de update melding via de mail van dealer op hetzelfde moment als melding in de auto. Gelukkig was mijn vrouw slim om de update uit te stellen, anders had ze langer dan gepland moet wachten. Fijn dat het werkt.
[p8]
Gisteren de juni update geïnstalleerd.
Wat mij opvalt is dat nu (ik weet niet of dit eerder ook al mogelijk was) de A Better Routeplanner en ook flitsmeister te installeren is.
Nadeel bij flitsmeister is wel dat ivm "onze veiligheid" het scherm op zwart gaat zodra de auto in beweging is. Iemand hier een oplossing voor?
Wat mij opvalt is dat nu (ik weet niet of dit eerder ook al mogelijk was) de A Better Routeplanner en ook flitsmeister te installeren is.
Nadeel bij flitsmeister is wel dat ivm "onze veiligheid" het scherm op zwart gaat zodra de auto in beweging is. Iemand hier een oplossing voor?
Klopt alleen push bericht.RHF schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:56:
P8, krijg wel de OTA update melding in push berichten op telefoon te zien (status balkje) kan de berichten verder nergens terug vinden....kan ook aan mij liggen?!
Mja, bedankt alvast voor de feedback, maar mevrouw Google heeft het nogal moeilijk als ik Franse adressen uitspreek, ze probeert er steeds iets Nederlands van de maken. Het zou makkelijk zijn als ik gewoon ouderwets een adres kon intypen, of een selectie kon doen uit de recente bestemmingen. Vraag ik nu te veel?JTHZZ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Ik moet het even testen hoe het ook alweer precies ging. Heb je al geprobeerd ‘voeg Y als tussenstop toe’? Of eerst een doel X instellen en dan vervolgens nog een keer zeggen ‘navigeer naar Y’. Volgens mij wordt het dan een tussenstop of kun je dat kiezen.

Die heb ik niet gezien, maar wellicht kijk ik niet goed in de Playstore.Zuilen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:00:
[p8]
P8: Ik heb de zoekfunctie gebruikt in de store, toen kon ik Flitsmeister gelijk vinden. ABRP nog niet.Sten2017 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:52:
[...]
Die heb ik niet gezien, maar wellicht kijk ik niet goed in de Playstore.
Whuutt..
Ik kan hem nog niet downloaden via mn browser... net nu vrouw lief weg is met de P2
Heb nog niet de Juni update maar dat zou niet uit moeten maken toch?
https://play.google.com/s....flitsmeister&hl=nl&gl=US
super!
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Update maakt niet uit, heb ik ook niet. Staat gewoon in de playstore. Heb de werking onderweg nog niet kunnen testen.SpeedfreakR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Whuutt..
Ik kan hem nog niet downloaden via mn browser... net nu vrouw lief weg is met de P2![]()
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 01-07-2021 15:19 ]
Is mij wel gelukt om hem te installeren vanuit een normale browser (dan staat ie automatisch klaar in de auto). Je kunt dit doen door op de knop "Geïnstalleerd" te drukken en dan Polestar te selecteren:SpeedfreakR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Whuutt..
Ik kan hem nog niet downloaden via mn browser... net nu vrouw lief weg is met de P2![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3UwkNS2WEbLKaSiqA8xwG5Wb.jpg?f=user_large)
Zoeken in de playstore onder "a better routeplanner"sanderpn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
[...]
P8: Ik heb de zoekfunctie gebruikt in de store, toen kon ik Flitsmeister gelijk vinden. ABRP nog niet.
Bij mijn p8 staat die wel in de Playstore, maar Flitsmeister niet....Zuilen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Zoeken in de playstore onder "a better routeplanner"
Wellicht de mensen die te hard rijden krijgen Flitsmeister eerst
[ Voor 12% gewijzigd door Sten2017 op 01-07-2021 16:10 ]
En in het berichtenscherm (van boven naar beneden halen)
Ik heb ook gezocht maar dat berichtenscherm vergeet ik steeds.
Waarschijnlijk al eens voorbij gekomen maar wat is het nut van je auto (P8) aanmelden op je WiFi netwerk? Worden updates dan via WiFi geladen ipv tijdens het rijden? En werkt WiFi uberhaupt bij jullie? Ik heb zojuist mijn access point op de motorkap (wat niet meer een juiste naam is voor die deur) geplaatst maar ik krijg het netwerk (zowel 2.4 als 5GHz) niet te zien. Wel andere netwerken in de buurt...
@rdolman het heeft niet veel nut, maar als je het wilt proberen: zet WPS op je netwerk eens uit, grote kans dat het dan wel werkt.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Puur uit nieuwsgierigheid heb ik meteen Flitsmeister geinstalleerd. Ik ben nog wel benieuwd hoe / of dit werkt op de achtergrond. @frankkie12345 Misschien kun jij een en ander toelichten? Werkt parkeren bijvoorbeeld ook? Dat doe ik nu ook vanuit de Flitmeister app namelijk.
Ik heb net even (stilstaand) een route gepland met zowel Flitsmeister als Maps (zodat je de route ook op het bestuurderdisplay ziet), maar merkte meteen dat spotify al haperde. Ik weet niet in hoeverre mijn P8 dit gaat trekken. Ik kon wisselen tussen de maps en flitsmeister app, volgens mij blijven ze dus beide actief. Overigens ben ik me direct af gaan vragen hoe ik de Flitsmeister app eventueel ook kan killen (heb daar nog geen mogelijkheid voor gezien).
Ik heb net even (stilstaand) een route gepland met zowel Flitsmeister als Maps (zodat je de route ook op het bestuurderdisplay ziet), maar merkte meteen dat spotify al haperde. Ik weet niet in hoeverre mijn P8 dit gaat trekken. Ik kon wisselen tussen de maps en flitsmeister app, volgens mij blijven ze dus beide actief. Overigens ben ik me direct af gaan vragen hoe ik de Flitsmeister app eventueel ook kan killen (heb daar nog geen mogelijkheid voor gezien).
[ Voor 6% gewijzigd door jswinkels op 01-07-2021 17:12 ]
Bij mij ziet hij wel alle netwerken, maar kan hij niet met allemaal verbinden. Voor het verbinden heb ik een apart 2,4GHz only netwerk aangemaakt, daar kon mijn P8 wel mee verbinden. Mijn overige netwerken zijn 2,4 en 5 GHz gecombineerd.rdolman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:44:
Waarschijnlijk al eens voorbij gekomen maar wat is het nut van je auto (P8) aanmelden op je WiFi netwerk? Worden updates dan via WiFi geladen ipv tijdens het rijden? En werkt WiFi uberhaupt bij jullie? Ik heb zojuist mijn access point op de motorkap (wat niet meer een juiste naam is voor die deur) geplaatst maar ik krijg het netwerk (zowel 2.4 als 5GHz) niet te zien. Wel andere netwerken in de buurt...
Hmm, ik blijk WPS niet met een optie uit te kunnen zetten (goedkoop Xiaomi ding), alleen door de SSID's te verbergen. Wat dus geen zin heeft.guido66 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:57:
@rdolman het heeft niet veel nut, maar als je het wilt proberen: zet WPS op je netwerk eens uit, grote kans dat het dan wel werkt.
Maar ik begrijp dat aanmelden op een WiFi netwerk geen toegevoegde waarde geeft? Vraag mij dan toch waarom het er in zit. Alleen voor de werkplaats?
Ik denk dat updates vanuit de Google Store wel via WiFi (kunnen) gaan. Zelfs dan blijft de toegevoegde waarde inderdaad erg beperkt.rdolman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Hmm, ik blijk WPS niet met een optie uit te kunnen zetten (goedkoop Xiaomi ding), alleen door de SSID's te verbergen. Wat dus geen zin heeft.
Maar ik begrijp dat aanmelden op een WiFi netwerk geen toegevoegde waarde geeft? Vraag mij dan toch waarom het er in zit. Alleen voor de werkplaats?
Maar wat kun je er dan mee als ie aan de WiFi hangt? Laadt hij dan updates?jswinkels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:09:
[...]
Bij mij ziet hij wel alle netwerken, maar kan hij niet met allemaal verbinden. Voor het verbinden heb ik een apart 2,4GHz only netwerk aangemaakt, daar kon mijn P8 wel mee verbinden. Mijn overige netwerken zijn 2,4 en 5 GHz gecombineerd.
Ah oke, for future use, zullen we dan maar zeggen.jswinkels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Ik denk dat updates vanuit de Google Store wel via WiFi (kunnen) gaan. Zelfs dan blijft de toegevoegde waarde inderdaad erg beperkt.
Ik heb de wifi wel af en toe gebruikt via een hotspot op mijn telefoon toen de LTE verbinding in de auto nog niet goed werkte.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
P8
Vanochtend mededeling van de dealer, dat software update via OTA beschikbaar komt. Na de eerste korte rit blijkt de update al gedownload te zijn. Inmiddels is de update probleemloos geïnstalleerd. De mededelingen over A Better Route Planner kloppen ook. Downloaden verloopt snel, de installatie ook. Uit een proef op ipad lijkt ABRP zeer geschikt voor langere, grensoverschrijdende ritten, ook vanwege de globale raming van de reis - en laadtijden. Of de verplaatsing van de IB-Groep en uitschakeling van de Pilot Assist naar het midden scherm een verbetering of verslechtering is moet de ervaring leren.
Vanochtend mededeling van de dealer, dat software update via OTA beschikbaar komt. Na de eerste korte rit blijkt de update al gedownload te zijn. Inmiddels is de update probleemloos geïnstalleerd. De mededelingen over A Better Route Planner kloppen ook. Downloaden verloopt snel, de installatie ook. Uit een proef op ipad lijkt ABRP zeer geschikt voor langere, grensoverschrijdende ritten, ook vanwege de globale raming van de reis - en laadtijden. Of de verplaatsing van de IB-Groep en uitschakeling van de Pilot Assist naar het midden scherm een verbetering of verslechtering is moet de ervaring leren.
Ahhhh …. Vandaar 😂Sten2017 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Bij mijn p8 staat die wel in de Playstore, maar Flitsmeister niet....
Wellicht de mensen die te hard rijden krijgen Flitsmeister eerst
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Wie o wie gaat deze bestellen?:
/f/image/D5p9nKD1E4aKV8XgFPqK7ud4.png?f=fotoalbum_large)
Een vriendenprijs van slechts €210! 😳
https://additionals.poles...wer-houdi/?v=796834e7a283
/f/image/D5p9nKD1E4aKV8XgFPqK7ud4.png?f=fotoalbum_large)
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Toont ABRP ook de SoC bij aankomst zoals Google Maps? (Helaas nog niet kunnen downloaden dus was even nieuwsgierig)
Zonder Polestar logo kost ie al €200,-! Had er nog nooit van gehoord maar ff opgezocht: https://houdinisportswear...ies/ms-power-houdi-225984P2Hattem schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:15:
Wie o wie gaat deze bestellen?:
[Afbeelding]
Ik zal eens aan mijn dochter vragen of deze “in” is…
[P2]
Ik ben wel weer heel blij met deze nuttige toevoeging aan de lijst van Android Automotive-apps.
Maar ik zou ook wel willen weten of en hoe een eenmaal opgestarte app helemaal te stoppen is (zonder complete reset van het multimediasysteem).
Net even een rondje langs flitspalen en trajectcontrole gemaakt. Flitsmeister doet het prima op de achtergrond. De waarschuwingspiepjes zijn duidelijk, alleen de begeleidende damesstem voor de bijbehorende tekst vind ik te zacht. Zeker als je je radio op normale volume hebt staan.JTHZZ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:18:
[...]
Update maakt niet uit, heb ik ook niet. Staat gewoon in de playstore. Heb de werking onderweg nog niet kunnen testen.
Ik ben wel weer heel blij met deze nuttige toevoeging aan de lijst van Android Automotive-apps.
Maar ik zou ook wel willen weten of en hoe een eenmaal opgestarte app helemaal te stoppen is (zonder complete reset van het multimediasysteem).
Dat kan via het instellingen menu, in de apps sectie.FirstEV schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:43:
[P2]
[...]
Net even een rondje langs flitspalen en trajectcontrole gemaakt. Flitsmeister doet het prima op de achtergrond. De waarschuwingspiepjes zijn duidelijk, alleen de begeleidende damesstem voor de bijbehorende tekst vind ik te zacht. Zeker als je je radio op normale volume hebt staan.
Flitsmeister is erg fijn! Heeft me direct al voor potentiële snelheidsbelasting gewaarschuwd.
Maar wat jammer dat het scherm op zwart gaat! Hopelijk is dat een bugje of configuratie en binnenkort opgelost.
Maar wat jammer dat het scherm op zwart gaat! Hopelijk is dat een bugje of configuratie en binnenkort opgelost.
P8
Je bedoelt dat je de app niet kunt gebruiken tijdens het rijden? Dat heb ik namelijk, zodra ik wegrijd is flitsmeister niet meer te gebruiken wegens veiligheidsredenen ......Montalbano schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:44:
Flitsmeister is erg fijn! Heeft me direct al voor potentiële snelheidsbelasting gewaarschuwd.

Klopt, dat bedoel ik. Maar de geluidsmeldingen doen het dan nog wel overigens.sky_walker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:09:
[...]
Je bedoelt dat je de app niet kunt gebruiken tijdens het rijden? Dat heb ik namelijk, zodra ik wegrijd is flitsmeister niet meer te gebruiken wegens veiligheidsredenen ......
P8
Da’s wel jammer. Dan kun je dus ook geen flitsers of stilstaande voertuigen melden. Dat is nou net het mooie aan FM dat je elkaar informeert. En met je telefoon op de lader in de P2 kan dat ook niet, want je kunt het scherm niet eens zien.sky_walker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:09:
[...]
Je bedoelt dat je de app niet kunt gebruiken tijdens het rijden? Dat heb ik namelijk, zodra ik wegrijd is flitsmeister niet meer te gebruiken wegens veiligheidsredenen ......
Excuses alvast aan FM en de medeweggebruikers voor het niet melden van gevaren op/naast de weg. 😟
Die €10 extra voor het Polestar logo valt dan eigenlijk reuze mee 🤣!guido66 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
[...]
Zonder Polestar logo kost ie al €200,-! Had er nog nooit van gehoord maar ff opgezocht: https://houdinisportswear...ies/ms-power-houdi-225984
Ik zal eens aan mijn dochter vragen of deze “in” is…
Dan laat je de palen in die laden toch weg? Zo moeilijk is het niet... Het zit zelfs op de veel oudere modellen 🤔😏rdolman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Denk ook niet dat het laten zien van flitspalen echt rocket-science is, het is alleen in veel Europese landen (Belgie, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Zwitserland etc) domweg verboden en strafbaar.
Vanochtend weer een TCAM reset nodig om m'n internet aan de praat te krijgen. GPS deed 't overigens wel gewoon.
Is zo sinds de juni update P2126.
Is zo sinds de juni update P2126.
XPENG G9 Performance 2024
Niemand anders dus....apart. Anyway, volgende keer maar weer aan de dealer melden, ik ga er iig niet een afspraak voor maken...
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
[quote]EHAS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:41:MaartenR4 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:53:
[P8]
Ik wil mijn reis gaan plannen naar Frankrijk met ABRP. Hierbij moet je het verbruik invoeren WH/KM@110km/h. Heeft iemand een schatting of ervaring wat dat zou kunnen zijn met een bagage karretje achter de XC40 (wel zwaar bepakt met een De Waard tent)
Natuurlijk is het oa afhankelijk van de temperatuur etc. maar wil een beetje een reeele schatting kunnen maken. Echter heb ik nog helemaal geen ervaring met het gebruik met het rijden met een kar/bagage wagen.
[...]
Hier een link naar mijn eerste ervaring met een vouwwagen achter de P8
Gisteravond ABRP naar de auto gepusht vanuit de Play Store (installeren op ander device). Nog niet mee kunnen spelen maar nu al heel blij mee. Weet iemand toevallig (misschien de P2-rijders die al meer ervaring hiermee hebben) of ABRP de laadstops dynamisch aanpast als de omstandigheden beter/slechter worden?
Of houdt ARBP in principe de geplande route aan zoals bij de start berekend, zodat je bij (fors) gewijzigde omstandigheden alsnog onderweg moet herberekenen?
[P8]
Ow, en gister nog een leuke rit gehad en daardoor toch even aan een Fastned moeten hangen.
Warme auto/accu + lage SoC =
:strip_exif()/f/image/91EV5g304CVCwUs9aI998YJE.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen jammer dat ook bij deze het echt niet mogelijk is om met een aangekoppelde aanhanger/caravan daar te staan. Ach, als het per se moet, dan moveren we tijdens de vakantie de caravan wel even naar een andere parkeerplek....
Of houdt ARBP in principe de geplande route aan zoals bij de start berekend, zodat je bij (fors) gewijzigde omstandigheden alsnog onderweg moet herberekenen?
[P8]
Ow, en gister nog een leuke rit gehad en daardoor toch even aan een Fastned moeten hangen.
:strip_exif()/f/image/91EV5g304CVCwUs9aI998YJE.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen jammer dat ook bij deze het echt niet mogelijk is om met een aangekoppelde aanhanger/caravan daar te staan. Ach, als het per se moet, dan moveren we tijdens de vakantie de caravan wel even naar een andere parkeerplek....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Ik heb ondertussen nog steeds geen verbinding tussen de auto en de app. Dit heeft wekenlang goed gewerkt, maar sinds gisteren niet meer. Als ik in de buurt van de auto ben werkt het wel, maar dan via Bluetooth.
De update is inmiddels gedownload. Ik neem aan dat een reboot van het systeem onderdeel is van de installatie. Hopelijk lost dat ook het connectieprobleem op. De auto staat nu aan de paal op het werk. Vanavond bij thuiskomst start ik de installatie.
De update is inmiddels gedownload. Ik neem aan dat een reboot van het systeem onderdeel is van de installatie. Hopelijk lost dat ook het connectieprobleem op. De auto staat nu aan de paal op het werk. Vanavond bij thuiskomst start ik de installatie.
Eindelijk lijkt het er op dat m'n problemen met de auto verholpen zijn. Heb sinds vorige week donderdag al 5 keer opgeladen zonder problemen. Lijkt er op dat de problemen zijn verholpen. Finally!
Laden met bijna 150 kW is wel lekker inderdaad. Even een toiletbezoekje en je hebt alweer genoeg SoC om thuis te komen.RFolst schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
[P8]
[Afbeelding]
Iemand hier al geprobeerd bij IONITY te laden voor het speciale Volvo/Polestar tarief?
Ik zie in de app nog steeds de normale prijzen.
Ik zie in de app nog steeds de normale prijzen.
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
[P2]
Sinds vanochtend heb ik steeds (na elke keer instappen) dat ik bij Spotify opnieuw in moet loggen. Meer mensen daar last van?
Sinds vanochtend heb ik steeds (na elke keer instappen) dat ik bij Spotify opnieuw in moet loggen. Meer mensen daar last van?
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Is een bug in spotify sinds de update eerder deze week. Spotify werkt eraanQuark2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:19:
[P2]
Same here, tijdens het rijden logt ie bij mij soms zelfs uit.Quark2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:19:
[P2]
Ik zag toevallig een boodschap daarover op de polestar site. Wordt aan gewerkt ……BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:31:
[...]
Same here, tijdens het rijden logt ie bij mij soms zelfs uit.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ok thx, we wachten af. Na een ochtendje radio weet ik weer waarom ik Spotify luisterdeJTHZZ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:27:
[...]
Is een bug in spotify sinds de update eerder deze week. Spotify werkt eraan
[P8] gisteren een OTA update ontvangen en geïnstalleerd. Ik kan helemaal geen ABRP vinden in de playstore zoals gemeld wordt in dit forum.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Bij mij was na de update het VoC account uit het rijdersprofiel verdwenen. Iets om te checken dus....Venomer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:52:
Ik heb ondertussen nog steeds geen verbinding tussen de auto en de app. Dit heeft wekenlang goed gewerkt, maar sinds gisteren niet meer. Als ik in de buurt van de auto ben werkt het wel, maar dan via Bluetooth.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Bij mij ookLancer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Bij mij was na de update het VoC account uit het rijdersprofiel verdwenen. Iets om te checken dus....
P8
Vanuit de website kun je hem wel installeren in de P8. Het lijkt wel een bug te zijn in de Play Store. Volgens het ABRP forum https://forum.abetterrout...tab=comments#comment-9756 is dit de gewone Android App. Mogelijk geldt dit ook voor Flitsmeister. Wanneer ik in Play Store filter op Apps die geschikt zijn voor de P8 komen ze ook niet naar voren.Brekie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
[P8] gisteren een OTA update ontvangen en geïnstalleerd. Ik kan helemaal geen ABRP vinden in de playstore zoals gemeld wordt in dit forum.
Iemand enig idee?
Ik ga straks een kleine 200KM rijden. Ik ga eens spelen met ABRP en Flitsmeister
[P8] eerder deze week de update ook ontvangen. Nu ook ABRP en Flitsmeister geinstalleerd. Dat werkt het makkelijkst vanuit het Google account op de PC en dan pushen naar de auto.Brekie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
Iemand enig idee?
bijv. https://play.google.com/s...etails?id=nl.flitsmeister
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9VSMTziThBR21n6RIoY17toH.jpg?f=user_large)
Op installeren klikken en dan het "apparaat" kiezen.
Even later zie je dat de app in de auto is geïnstalleerd en daar kun je de instellingen afronden. Ziet er goed uit overigens.
Ga naar Google Play Store op middenscherm. Tik bij zoeken i: a better .... en je vindt ABRBBrekie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
Iemand enig idee?
[P2] klopt idd. Niet alle apps worden in de playstore in de auto getoond als je zoekt bij “alle apps” via het vergrootglas zoeken, dan vind je hem wel
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
[P8]TaxErnie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:48:
[...]
[P8] eerder deze week de update ook ontvangen. Nu ook ABRP en Flitsmeister geinstalleerd. Dat werkt het makkelijkst vanuit het Google account op de PC en dan pushen naar de auto.
bijv. https://play.google.com/s...etails?id=nl.flitsmeister
[Afbeelding]
Op installeren klikken en dan het "apparaat" kiezen.
Even later zie je dat de app in de auto is geïnstalleerd en daar kun je de instellingen afronden. Ziet er goed uit overigens.
Dit werkt bij mij niet. In de auto zelf ook niet te vinden
:fill(white):strip_exif()/f/image/iKFQkDAxyZ7YxnXNeEyKMYDU.png?f=user_large)
Mogelijk was het een foutje? Dan hebben degenen die hem hebben geïnstalleerd geluk gehadRuben E schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:11:
[...]
[P8]
Dit werkt bij mij niet. In de auto zelf ook niet te vinden
[Afbeelding]
Ik vond de Flitsmeister interface al niet echt automotive friendly..
Polestar geeft aan dat er een nieuwe Spotify versie is met een bugfix. Nog niet gecheckt maar misschien even handmatig naar app updates laten zoeken in de playstore.Quark2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:55:
[...]
Ok thx, we wachten af. Na een ochtendje radio weet ik weer waarom ik Spotify luisterde
Ik heb zowel Flitsmeister als ABRP geinstalleerd maar als je het dan over niet echt automotive friendly hebt... die ABRP is meteen weer exit.JTHZZ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:17:
[...]
Ik vond de Flitsmeister interface al niet echt automotive friendly..
P8
Ik heb vandaag ABRP ook geïnstalleerd in de P8.
Maar wat me tegenvalt is dat je niet een invulling krijgt van het gehele scherm, het is maar een gedeelte daarvan en heeft de vorm van een telefoonscherm. Hoort dit zo te zijn of moet er ergens nog wat ingesteld te worden?
Maar wat me tegenvalt is dat je niet een invulling krijgt van het gehele scherm, het is maar een gedeelte daarvan en heeft de vorm van een telefoonscherm. Hoort dit zo te zijn of moet er ergens nog wat ingesteld te worden?
Volvo XC 40 P8
Op de P2 is dat geen probleem. Heb steeds meer het idee dat een aantal Android apps abusievelijk voor de ‘devices’ Polestar (FM) en Volvo (FM en ABRP) zijn vrijgegeven. Gebruikt ABRP live data in de P8 zoals verbruik en temperatuur?Beosoft schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:45:
Ik heb vandaag ABRP ook geïnstalleerd in de P8.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 02-07-2021 16:11 ]
Ik zou het niet weten, ik heb er nog niet echt gebruik van kunnen maken.JTHZZ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Op de P2 is dat geen probleem. Heb steeds meer het idee dat een aantal Android apps abusievelijk voor de ‘devices’ Polestar (FM) en Volvo (FM en ABRP) zijn vrijgegeven. Gebruikt ABRP live data in de P8 zoals verbruik en temperatuur?
Heb het eigenlijk geïnstalleerd voor een rit die ik in juli ga maken naar Duitsland.
Hier in NL gebruik ik zelden navigatie omdat ik alleen maar rondjes rond de kerk rij....
Volvo XC 40 P8
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.