Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 247 Laatste
Acties:
  • 1.464.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
Beosoft schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:14:
[...]

......................
Hier in NL gebruik ik zelden navigatie omdat ik alleen maar rondjes rond de kerk rij....
_O-

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 11:03

RHF

Quark2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:19:
[P2]
Sinds vanochtend heb ik steeds (na elke keer instappen) dat ik bij Spotify opnieuw in moet loggen. Meer mensen daar last van?
Ja ook last van, wel handig dat je met QR code scan via telefoon kunt inloggen in de auto....wel jammer dat de auto stil moet staan om dat te mogen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 11:03

RHF

Vandaag stuk gereden met de Ford Mustang Mach E....RWD. Mooie auto van binnen en buiten. Verschil in rij ervaring tussen RWD single motor (Mach E) vs AWD dual motor (P8) is groter dan ik had verwacht. Dan is de Mach E een hele brave en tamme auto, rijdt wel fijn voor de rest. Het rijgeluid via de speakers in de Ford is komisch, snap de functie niet helemaal om dat te willen horen in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:25
Inmiddels een paar keer met Flitsmeister gereden (proficiat @frankkie12345), maar ik kan van bepaalde zaken nog niet echt warm worden. Dat ligt niet zozeer aan FM, maar aan de wijze waarop apps werken in AAOS. Misschien ligt het aan mij, maar als ik Spotify fullscreen aan heb staan is het niet makkelijk om te zien of FM het nog steeds doet bijvoorbeeld. Geen idee hoe AAOS omgaat met geheugenmanagement, wanneer apps gekilled worden, of dat überhaupt gebeurt? Wil niet het risico lopen dat FM niet draait op de achtergrond. Het is allemaal nog niet helemaal intuïtief wat mij betreft. Straks heb je ook een brei van apps in je hoofdscherm staan, maar welke er dan allemaal actief zijn…? En of je bepaalde apps af kan sluiten (en vooral rijdend graag)? Zal nog wat aan AAOS geschaafd moeten worden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Waar kan je ABRP en flitsmeister vinden, in de playstore kan ik ze niet vinden op de p8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
hlip schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:04:
Iemand hier al geprobeerd bij IONITY te laden voor het speciale Volvo/Polestar tarief?

Ik zie in de app nog steeds de normale prijzen.
Ik dacht eerst ook dat ik nog de oude prijzen zag, maar toen bleek dat ik uitgelogd was.
Na inloggen overal waar ik controleerde 35c//kWh, behalve frankrijk waar de prijs per minuut is, maar die lijkt mij ook veel verlaagd.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
[P8]
Bij mij gaat er iets mis bij het installeren van de OTA update. In het berichtenscherm van de auto staat wel dat er een nieuwe versie is, maar ik krijg geen pop-up. Als ik op “Installeer nu” klik, krijg ik de melding dat de auto vergrendeld moet zijn. Dus ik uitstappen en auto vergrendelen. Krijg ik vrijwel meteen op mijn telefoon de melding dat de software niet is bijgewerkt. Ik weer de auto in. Staat ook daar dat de update niet gelukt is. Er wordt niet aan de voorwaarden voldaan, namelijk een acculading van minimaal 40% en de auto moet vergrendeld zijn. Maar de SoC is ruim 80% en ik had de auto wel vergrendeld. Nog een keer proberen levert hetzelfde resultaat op.

Iemand anders dit ook meegemaakt?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb het infotainment systeem gereset, en nu is de update wel gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
JTHZZ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Op de P2 is dat geen probleem. Heb steeds meer het idee dat een aantal Android apps abusievelijk voor de ‘devices’ Polestar (FM) en Volvo (FM en ABRP) zijn vrijgegeven. Gebruikt ABRP live data in de P8 zoals verbruik en temperatuur?
P2
Ik heb FM vanochtend geïnstalleerd en ik sluit me hierbij aan. De interface is gewoon exact gelijk aan die van de smartphone app. Ook hele kleine tekst. Niet in lijn dus met de 'grote knoppen' policy van Google AAOS. Ben benieuwd of het idd een foutje is en de boel weer wordt ingetrokken.

Ook al een foutje ontdekt. Als je tijdens het rijden de AAOS software opnieuw start (met knop middenscherm) start FM niet weer vanzelf op en je kunt het dan niet zelf starten omdat dat niet mag tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33

MaxxMark

HT is Tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1OGo4JQydKEr0E-_d90DPKSzn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQjs3JUyZlVnWQBbR61CHeVy.jpg?f=fotoalbum_large

De deploys zijn gestart voor de nieuwe updates (P2124).

Er werd overigens bij genoemd dat het een bekend issue is dat je meerdere keren op “install now” moet klikken.

[ Voor 12% gewijzigd door MaxxMark op 02-07-2021 18:49 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2023
Beosoft schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:45:
Ik heb vandaag ABRP ook geïnstalleerd in de P8.
Maar wat me tegenvalt is dat je niet een invulling krijgt van het gehele scherm, het is maar een gedeelte daarvan en heeft de vorm van een telefoonscherm. Hoort dit zo te zijn of moet er ergens nog wat ingesteld te worden?
Bij instellingen -> kaartinstellingen de ABRP kaart kiezen. Dan krijg je de beeldvullende kaart.
Het invoerdeel is wel klein inderdaad.

Ik zal ABRP alleen gebruiken op langere (vakantie-)ritten om de laadplanning te maken. Daarna kan je het resultaat delen met Maps en navigeer je gewoon de Maps kaart.
Verder ook handig om een voorkeurs laadnetwerk (bij mij Shell Newmotion) in combinatie met een type laadstekker in te geven zodat deze eenvoudig gevonden kunnen worden.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:25
Petzun schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Bij instellingen -> kaartinstellingen de ABRP kaart kiezen. Dan krijg je de beeldvullende kaart.
Het invoerdeel is wel klein inderdaad.
Ik zie die kaart instellingen niet……kun je me even op weg helpen alsjeblieft….?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Ik zie die kaart instellingen niet……kun je me even op weg helpen alsjeblieft….?
….. gevonden……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
En hoe deel je de info met Maps?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
MaxxMark schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:48:
[Afbeelding]

De deploys zijn gestart voor de nieuwe updates (P2124).

Er werd overigens bij genoemd dat het een bekend issue is dat je meerdere keren op “install now” moet klikken.
Hoe kan ik nou P2126 hebben? Is er door de dealer opgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd3hBTlMlgq2jPm-yoEG-hJ_oaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vFASlt6GiMt5dLBFHrnqGy46.png?f=fotoalbum_large

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Beosoft schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:54:
Als je route compleet is zie je een knopje ‘delen’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

kramon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Dealers kunnen voorlopen op de OTA updates. Zij krijgen vaker kleinere incremental updates.

En het is nu week 26. Dus het is niet gek

[ Voor 4% gewijzigd door MaxxMark op 02-07-2021 20:39 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 14:27
Update vandaag geïnstalleerd. Gedownload in een paar minuten blijkbaar.

Alleen maar hee klein stukje gereden, nog niets gemerkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Spanky79 op 02-07-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-04 04:33
[p2] tjeemig, volgens smooth is er een paal vrij 1km verderop, staat er een normale auto geparkeerd zonder stekker. Heb nog geen laadvoorziening thuis, frusterend dit. Er is zeker geen meldpunt voor dit soort aso’s of mensen die zich hiervan niet bewust zijn. Je kan toch lezen denk ik. Is dit een overtreding zoals fout parkeren of mag je gewoon je auto dumpen zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLN5f2mKbtLlYyOQGLMOOMLbrcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54MsPWDpQp89A0Hg3PrxuA3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Is inderdaad even zoek, het lijstje met instellingen is redelijk lang.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Beosoft schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:54:
Nadat je de route hebt ingegeven (startpunt, richting en evt tussenstop) kan je de voor de "delen" graphic kiezen, vervolgens "delen met maps". Gelukt?
Maps ziet er t.o.v. de ABRP kaart voor mij prettiger uit.

Edit: Was ook al beantwoord door Mga1600 lees ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Petzun op 02-07-2021 21:07 ]

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
sky_walker schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:55:
[p2] tjeemig, volgens smooth is er een paal vrij 1km verderop, staat er een normale auto geparkeerd zonder stekker. Heb nog geen laadvoorziening thuis, frusterend dit. Er is zeker geen meldpunt voor dit soort aso’s of mensen die zich hiervan niet bewust zijn. Je kan toch lezen denk ik. Is dit een overtreding zoals fout parkeren of mag je gewoon je auto dumpen zo?

[Afbeelding]
Inderdaad wel erg asociaal. Omdat dit bord er staat is deze persoon volgens mij in overtreding.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105

[Afbeelding]
Maar een kabel van tien meter kopen. Kun je je auto er gewoon voor zetten. Eens kijken wie daar blij van wordt >:)
Zonder gekheid. Wel asociaal inderdaad. Kun je daar gewoon handhaving of politie voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
gerrit105 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Maar een kabel van tien meter kopen. Kun je je auto er gewoon voor zetten. Eens kijken wie daar blij van wordt >:)
Zonder gekheid. Wel asociaal inderdaad. Kun je daar gewoon handhaving of politie voor bellen?
Parkeerbeheer kan je hiervoor bellen. Alleen als er zo’n bordje bij staat, want dan is het opgenomen in de APV.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik probeer mijn Volvo car app te koppelen, maar het blijft vast zitten op naar sleutels zoeken. (2/3), zorg dat alle 3 de sleutels aanwezig zijn, maar ik heb er maar twee gekregen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[P8]

De update is nu dan toch geslaagd, na drie of vier pogingen. De app leek het daarna weer te doen, maar hij zwijgt inmiddels weer in alle talen. Toch vreemd dat iets wat wekenlang gewerkt heeft er nu gewoon mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 09:31
[P8] helaas bij mij geen live data bij ABRP. Dit is de feature die je er bij wilt hebben. Mooi dat het wel bij de P2 kn maar niet bij de P8. Misschien even wachten dan wordt dat ook vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
jorikk59 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:39:
[P8] helaas bij mij geen live data bij ABRP. Dit is de feature die je er bij wilt hebben. Mooi dat het wel bij de P2 kn maar niet bij de P8. Misschien even wachten dan wordt dat ook vrijgegeven?
Dat lijkt me nog een bevestiging dat dit niet helemaal de bedoeling was: ABRP voor de P8. Denk dat er anders ook wel een persbericht aan was besteed..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:38
hlip schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:04:
Iemand hier al geprobeerd bij IONITY te laden voor het speciale Volvo/Polestar tarief?

Ik zie in de app nog steeds de normale prijzen.
Ik heb vandaag in Frankrijk getankt bij Ionity Baie de Somme. Twee leuke vaststellingen:
- ik stond er moederziel alleen, gedurende gans mijn laadsessie (14:50-15:26)
- ik heb 10.44€ betaald voor 48.8kWh

Ik had schrik vooral voor de 'laadfile', maar dit viel alvast allemaal al goed mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022

[Afbeelding]
In Zaandam valt elke auto op dat parkeervak die niet aan de lader staat onder foutparkeren/parkeren zonder parkeerkaart. Dus zelf als je een P2/P8 er neer zet zonder stekker krijg je een boete. Voor zover ik kon lezen in het plan van de gemeente is dat vooral gedaan om de Boa’s minder werk te geven omdat ze anders moeten checken of een auto wel echt elektrisch is. Is natuurlijk ook asociaal om je auto te parkeren zonder te laden op een laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Dat lijkt me nog een bevestiging dat dit niet helemaal de bedoeling was: ABRP voor de P8. Denk dat er anders ook wel een persbericht aan was besteed..
Voor live data moet je toch een premium abonnement nemen voor ca. 50 euro per jaar? Zo staat dat tenminste in de app …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[Afbeelding]
Inderdaad even uitzoeken hoe het in de betreffende gemeente zit. En daar actie op ondernemen. Ik weet dat Delft vrij goed z’n best doet om elektrische plekken te creëren. Dus die doen ook goed hun best om laders te faciliteren.
Tegelijkertijd is Den Haag (nog geen 10km verder) heel anders dan Delft. Ik werk er maar ik heb nog altijd geen goed beeld van hoe zij nou de boel aanvliegen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
gerrit105 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Ik heb óók een lange kabel en zal (indien er niet echt een andere paal is) gewoon mijn auto ervoor pleuren. Laat hém de handhaving maar bellen... }) en ik wacht dan gewoon in de auto.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 09:31
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:27:
[...]

Voor live data moet je toch een premium abonnement nemen voor ca. 50 euro per jaar? Zo staat dat tenminste in de app …..
Klopt zo staat het er. Maar dat klopt niet. Ik heb namelijk premium hiervoor aangeschaft en geen live data. Er is een site van ABRP waar ze de ondersteuning voor auto's bijhouden. P2 staat daar wel op, de P8 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:27:
[...]

Sorry, Ik bedoel met live data niet verkeersinformatie maar dat ABRP het verbruik, SoC, laadsnelheid en buitentemperatuur uitleest en dat live gebruikt bij de routeplanning. Dat werkt bij de P2 zonder abonnement.
Bijv temperatuur (ABRP al een tijdje niet meer gebruikt dus dit is oude data die nog in mijn smartphone app staat)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOBirl1TBWdUWaGoijwjx1sni6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbCcxYMC4sNrO7La9BIuGUkt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door JTHZZ op 03-07-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hansieo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Ik heb óók een lange kabel en zal (indien er niet echt een andere paal is) gewoon mijn auto ervoor pleuren. Laat hém de handhaving maar bellen... }) en ik wacht dan gewoon in de auto.
Tenzij het een bepaald type auto is want dan is de kans aanwezig dat je klappen krijgt :P

Hier stond overigens net ook weer een normale auto op de oplaadplek. Ben toch blij met mijn laadpaal thuis.
madhondt schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Ik heb vandaag in Frankrijk getankt bij Ionity Baie de Somme. Twee leuke vaststellingen:
- ik stond er moederziel alleen, gedurende gans mijn laadsessie (14:50-15:26)
- ik heb 10.44€ betaald voor 48.8kWh

Ik had schrik vooral voor de 'laadfile', maar dit viel alvast allemaal al goed mee!
Het is ook nog geen vakantie tijd en buiten het weekend natuurlijk. Tijdens schoolvakanties durf ik het niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 03-07-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:08
JTHZZ schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Sorry, Ik bedoel met live data niet verkeersinformatie maar dat ABRP het verbruik, SoC, laadsnelheid en buitentemperatuur uitleest en dat live gebruikt bij de routeplanning. Dat werkt bij de P2 zonder abonnement.
Bijv temperatuur (ABRP al een tijdje niet meer gebruikt dus dit is oude data die nog in mijn smartphone app staat)
[Afbeelding]
Voor ABRP is temperatuur, SoC ed wel degelijk oom live data. Ik had voor mijn Tesla op vakantie altijd even premium (kon toen per maand, weet niet of dat nog zo is) en dan haalde ABRP via de API live data op. Werkte prima, dit zou voor de Volvo inprincipe ook moeten kunnen.

De P2 manier is natuurlijk veel beter omdat de rechtstreeks uit de auto komt. De P2 ABRP app is natuurlijk door Polestar zelf gepubliceerd en daardoor kosteloos.

Overigens kan ik in de P8 met de ABRP app op zich wel de route plannen, maar ik zie geen kaart. En omdat je ook geen actuele dat hebt voegt de app weinig toe (de telefoon app is dan makkelijker).

Gisteren een flink stuk gereden en de Flitsmeister app blijft gewoon op de achtergrond draaien, zoals ook door anderen al is aangegeven is de app tijdens het rijden niet te openen waardoor je dus geen kaart kan zien (vreemd genoeg is ABRP wel te openen tijdens het rijden). Aankondigingen komen prima binnen en daarmee is het voor mij toch een welkome aanvulling (kan niet wachten op de echte Android Automotive app). Overigens valt het me wel op dat er ook visuele meldingen in het pull down scherm (ik weet niet hoe dat ding heet als je van de bovenkant van het scherm naar beneden swiped) staan, deze komen echter niet als berichtgeving binnnen op het scherm net als bijvoorbeeld een sms of binnenkomend telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 17:52
Flitsmeister staat na installatie (via playstore website) 2 maal bij de apps...
Iemand anders dit ook gezien? Het werkt verder wel gewoon en beide icons openen de app.

(sorry voor de slechte foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXpaA3vHrT70suWKhUYJO5coujQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RD3aPcYsPueGIZNwH1SONoKg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-04 12:56
[P8]
Heb donderdag de laatste update geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het schakelen tussen adaptive cruise control met of zonder stuurhulp alleen nog via het scherm kan. Via het stuur zelf kan ik alleen nog pilot assist aan of uit zetten. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing gevonden? En anders ben je gewaarschuwd dat deze functie verdwijnt.. Was mij niet duidelijk in de release notes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Twee zaken voor wat betreft de P8:

1) zie electric drivers platform donderdag 8/7 is er weer een interactieve sessie gepland

2) zoals eerder bleek uit het persbericht hebben we recht op een plugsurfing kaart waarmee Ionity voor 35 ct is te laden (in plaats van het dubbele). Volvo stuurt deze kaarten naar de dealer dus daar moet je even mee in contact treden.

Dit is de werkwijze (uit mail van Volvo aan dealer) :
Vanaf het moment van uitgifte - privé, zakelijke en leaseklanten - kunnen jouw XC40 Recharge P8 klanten de kaart registreren via de Plugsurfing-app.
Zij krijgen vervolgens automatisch het voorkeurstarief. Vanaf het moment van registratie is het aanbod 12 maanden geldig. Er is geen limiet voor hoe lang en hoe vaak klanten kunnen opladen gedurende deze periode.

Let op: een Plugsurfing pas die wordt ontvangen vanuit een niet-Volvo-kanaal geeft geen recht op het voorkeurstarief en geeft ook geen toegang tot het voorkeurstarief via de Ionity-app.

Hoe krijgen klanten toegang krijgen tot het aanbod:

1. Download de Plugsurfing app;
2. Maak een Plugsurfing-account aan;
3. Registreer de laadpas zodra deze ontvangen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
XeNeRgY schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Tenzij het een bepaald type auto is want dan is de kans aanwezig dat je klappen krijgt :P

Hier stond overigens net ook weer een normale auto op de oplaadplek. Ben toch blij met mijn laadpaal thuis.

[...]

Het is ook nog geen vakantie tijd en buiten het weekend natuurlijk. Tijdens schoolvakanties durf ik het niet aan.
klappen??? van de rechter moet ik waarschuwen dat ik hééél wat jaartjes (~50) vechtsport ervaring heb,
en dan mag ik mij verdedigen tegen lichamelijk letsel O-)

en dan komt de kip/ei vraag:
Wat is eerder, de klap of de trap _O-

Ik ben van nature niet agressief, maar als een aso parkeerder dan óók nog eens zijn vuistjes wil gaan gebruiken ipv, sorry (aangevuld met k.t excuus) dán ben je aan het verkeerde "loket"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Ik had eerder gevraagd hoe ik kan checken welke versie ik heb, en kreeg netjes door, hoe te checken (via instellingen waar ik het niet kon vinden)

Nu dacht ik nóg eens checken wellicht dat het er nu wél staat (kan maar zo het geval zijn met de P2)

Welnu, als ik naar de software ga dan zie "autom updaten áán" staan (géén versie!) en bij mij staat het bovenin het scherm en niet zoals op de hier getoonde versie ónderaan het scherm...

Loop ik dan ERG ver achter met mijn software of zo?? en daarom niet mijn versie kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Hansieo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Ik had eerder gevraagd hoe ik kan checken welke versie ik heb, en kreeg netjes door, hoe te checken (via instellingen waar ik het niet kon vinden)

Nu dacht ik nóg eens checken wellicht dat het er nu wél staat (kan maar zo het geval zijn met de P2)

Welnu, als ik naar de software ga dan zie "autom updaten áán" staan (géén versie!) en bij mij staat het bovenin het scherm en niet zoals op de hier getoonde versie ónderaan het scherm...

Loop ik dan ERG ver achter met mijn software of zo?? en daarom niet mijn versie kan zien?
Heb je de Mei OTA update gekregen?
Je kan de softwareversie pas zien met de Juli update, die pas vanaf volgende week zal verschijnen via OTA (deze week al in zweden en noorwegen). Sommige hebben die update wel al via dealer, maar OTA pas volgende week.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
ach-jee schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:39:
Inmiddels een paar keer met Flitsmeister gereden (proficiat @frankkie12345), maar ik kan van bepaalde zaken nog niet echt warm worden. Dat ligt niet zozeer aan FM, maar aan de wijze waarop apps werken in AAOS. Misschien ligt het aan mij, maar als ik Spotify fullscreen aan heb staan is het niet makkelijk om te zien of FM het nog steeds doet bijvoorbeeld. Geen idee hoe AAOS omgaat met geheugenmanagement, wanneer apps gekilled worden, of dat überhaupt gebeurt? Wil niet het risico lopen dat FM niet draait op de achtergrond. Het is allemaal nog niet helemaal intuïtief wat mij betreft. Straks heb je ook een brei van apps in je hoofdscherm staan, maar welke er dan allemaal actief zijn…? En of je bepaalde apps af kan sluiten (en vooral rijdend graag)? Zal nog wat aan AAOS geschaafd moeten worden wat mij betreft.
[P2] je kan in de instellingen van de app de notificatie aan zetten zodat je een geluidje te horen krijgt op het moment dat Flitsmeister Start en stopt. Je kan hier ook automatisch starten aanzetten, gevoeligheid op 55 is perfect, dan start de app voordat je de straat uit bent En weet je altijd zeker dat de app op de achtergrond door loopt.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Heb je de Mei OTA update gekregen?
Je kan de softwareversie pas zien met de Juli update, die pas vanaf volgende week zal verschijnen via OTA (deze week al in zweden en noorwegen). Sommige hebben die update wel al via dealer, maar OTA pas volgende week.
dank voor de head-up _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:16

[Afbeelding]
Vorige week ook aan de hand gehad in België. Nadat ik 3 palen na elkaar tegenkwam die bezet waren door een niet elektrische wagen de politie gebeld. Ze proberen de persoon dan telefonisch te bereiken en wanneer dat niet lukt wordt de wagen weggesleept. Nu bleek echter dat er bij deze parkeerplaatsen wel een laadpaal stond maar geen signalisatie… en dat iedereen er dus mocht parkeren. Politie kon niets doen. Kon dus op zoek naar laadpaal nr 4 met een paar % batterij…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:28
Tweaqer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:41:
[P8]
Heb donderdag de laatste update geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het schakelen tussen adaptive cruise control met of zonder stuurhulp alleen nog via het scherm kan. Via het stuur zelf kan ik alleen nog pilot assist aan of uit zetten. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing gevonden? En anders ben je gewaarschuwd dat deze functie verdwijnt.. Was mij niet duidelijk in de release notes.
Dat is hier al uitgebreid besproken en staat in de release notes alleen staat daar iets van "nog steeds van het stuur te bedienen" maar dat is niet zo.

Ik vind het een achteruitgang die ook nog eens onveilig is.
OP de snelweg gebruik ik graag de Cruisecontrol met Pilot Assist en daarbuiten alleen de CC.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
DarkShadow schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:37:
Ik probeer mijn Volvo car app te koppelen, maar het blijft vast zitten op naar sleutels zoeken. (2/3), zorg dat alle 3 de sleutels aanwezig zijn, maar ik heb er maar twee gekregen 😬
Je zou er 3 moeten hebben ontvangen van de dealer, 2x zwart en 1x oranje.
Er lijkt dus bij de uitlevering iets niet helemaal goed gegaan te zijn.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
jswinkels schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Voor ABRP is temperatuur, SoC ed wel degelijk oom live data. Ik had voor mijn Tesla op vakantie altijd even premium (kon toen per maand, weet niet of dat nog zo is) en dan haalde ABRP via de API live data op. Werkte prima, dit zou voor de Volvo inprincipe ook moeten kunnen.

De P2 manier is natuurlijk veel beter omdat de rechtstreeks uit de auto komt. De P2 ABRP app is natuurlijk door Polestar zelf gepubliceerd en daardoor kosteloos.

Overigens kan ik in de P8 met de ABRP app op zich wel de route plannen, maar ik zie geen kaart. En omdat je ook geen actuele dat hebt voegt de app weinig toe (de telefoon app is dan makkelijker).

Gisteren een flink stuk gereden en de Flitsmeister app blijft gewoon op de achtergrond draaien, zoals ook door anderen al is aangegeven is de app tijdens het rijden niet te openen waardoor je dus geen kaart kan zien (vreemd genoeg is ABRP wel te openen tijdens het rijden). Aankondigingen komen prima binnen en daarmee is het voor mij toch een welkome aanvulling (kan niet wachten op de echte Android Automotive app). Overigens valt het me wel op dat er ook visuele meldingen in het pull down scherm (ik weet niet hoe dat ding heet als je van de bovenkant van het scherm naar beneden swiped) staan, deze komen echter niet als berichtgeving binnnen op het scherm net als bijvoorbeeld een sms of binnenkomend telefoongesprek.
Als je in de instellingen van ABRP de "ABRP kaart" selecteert, dan krijg je de kaart op je scherm. Je kan je route en gekozen laadstations / laadstops ook delen met de Maps kaart.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Hansieo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:12:
[...]

klappen??? van de rechter moet ik waarschuwen dat ik hééél wat jaartjes (~50) vechtsport ervaring heb,
en dan mag ik mij verdedigen tegen lichamelijk letsel O-)

en dan komt de kip/ei vraag:
Wat is eerder, de klap of de trap _O-

Ik ben van nature niet agressief, maar als een aso parkeerder dan óók nog eens zijn vuistjes wil gaan gebruiken ipv, sorry (aangevuld met k.t excuus) dán ben je aan het verkeerde "loket"
Ik ga voortaan alleen nog maar aardige reacties geven op jouw posts. ;)

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
gerrit105 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
@Juancho @Mga1600
Ik weet natuurlijk niet exact hoe het bij de P8 zit maar bij de P2 had ik ook het probleem dat ik de app had verwijderd zonder de connectie met de auto te verwijderen. Ik heb met support gebeld en die gaf de onderstaande tip en die heb ik succesvol uitgevoerd. Misschien is er iets soortgelijks mogelijk met de P8.

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Polestar ID.
In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
App verwijderen (of misschien enkel Polestar ID uitloggen).
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.
Het was bij mij ook nodig om dit te doen, ondanks dat ik eerst de auto had afgemeld in de app. Na enkele pogingen is het uiteindelijk gelukt, maar bij elke poging gebeurt er wel iets vreemds. Zo kon ik de eerste keer geen beheerdersrechten verkrijgen voor het tijdelijke profiel.

En het lukt me nu compleet niet meer om een sleutel te koppelen aan het profiel van mijn vriendin. Als ik dat probeer, schakelt het systeem doodleuk naar mijn profiel. |:(

Android automotive is een vloek en een zegen, maar nu neig ik toch meer naar het eerste…

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Het lijkt erop dat het pasje wat ik nog in mijn dashboard kastje vond, de prijs van ionity dus verlaagd heeft. Hier vlakbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSgGGqIzU7suBQY7N7A-wN39xDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KVIbaA3koZ5HSP4DAGpM25m3.png?f=fotoalbum_large

Maar in Frankrijk niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbQRFSZ3IQUD--LY5kuVAWtDaCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mwNwvNT8MZnIBD6JOrEqIcIK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Waterblok schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Dat is hier al uitgebreid besproken en staat in de release notes alleen staat daar iets van "nog steeds van het stuur te bedienen" maar dat is niet zo.

Ik vind het een achteruitgang die ook nog eens onveilig is. OP de snelweg gebruik ik graag de Cruisecontrol met Pilot Assist en daarbuiten alleen de CC.
Je weet dat de P8 helemaal geen CC heeft? 😏. Die fout maakte ik ook... En maar zoeken naar de CC zoals in de handleiding stond, maar dat bestaat gewoon niet. Alleen AAC.

@Petzun
Als je in de instellingen van ABRP de "ABRP kaart" selecteert, dan krijg je de kaart op je scherm. Je kan je route en gekozen laadstations / laadstops ook delen met de Maps kaart.
Kan je eens aangeven hoe je dat dan doet? Ik heb ABRP nog nooit gebruikt en vindt Maps nog altijd dramatisch op gebied van juist ondersteunen bij meerdere locaties en laadsessies. Dit overigens wederom gemeld bij Volvo NL en ze gingen het navragen... 🤔 . Als je dus het beste van ABRP met '1 klik op de knop' kan plaatsen in Maps.... Graag! 🙏

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 03-07-2021 23:18 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Waterblok schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Ik vind het een achteruitgang die ook nog eens onveilig is.
OP de snelweg gebruik ik graag de Cruisecontrol met Pilot Assist en daarbuiten alleen de CC.
Ik heb een paar pagina's terug gebladerd maar overheen gekeken denk ik, is ook lastig bij te houden dit forum om eerlijk te zijn. Maar dank voor de heads up!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Je weet dat de P8 helemaal geen CC heeft? 😏. Die fout maakte ik ook... En maar zoeken naar de CC zoals in de handleiding stond, maar dat bestaat gewoon niet. Alleen AAC.

@Petzun

[...]

Kan je eens aangeven hoe je dat dan doet? Ik heb ABRP nog nooit gebruikt en vind Maps nog altijd dramatisch op gebied van juist ondersteunen bij meerdere locaties en laadsessies. Dit overigens wederom gemeld bij Volvo NL en ze gingen het navragen... 🤔 . Als je dus het beste van ABRP met '1 klik op de knop' kan plaatsen in Maps.... Graag! 🙏
Dat Maps niet lekker werkt met laden is hier al tot vervelend toe aan de orde gewest en meermaals aan Volvo geneest.
Volvo Nederland heeft aangegeven dat er door Google en Volvo USA samen wordt gewerkt aan o.a. een betere filter-oplossing van Maps. Daar zullen we op moeten wachten…….

Tot die oplossing er is kun je i.d.d ABRP goed als tussenstap gebruiken als je verder gewoon met Maps wilt navigeren. Dat zou ik wel aanraden want ABRP is nog niet erg stabiel op de P8 heb ik gemerkt (blijft af en toe ‘tollen’) en bovendien heb je daarmee geen kaart in je bestuurdersscherm.

Delen van een route van ABRP naar Maps wijst zichzelf: in ABRP de bestemming en alle evt. tussenbestemmingen kiezen en vervolgens op de blauwe ‘knop’ drukken om de route door te laten rekenen met laadpunten.
Daarna op ‘delen’ drukken en kiezen voor ‘delen met Google maps’. De gehele route verschijnt dan in Maps, maar de door ABRP gesuggereerde laadtijden bij de diverse laadpalen om tot een bepaalde soc te komen heb je helaas niet.

[Dat is uiteraard wel een beetje jammer omdat ABRP juist daarmee de route optimaliseert door vaak meerdere kortere laadstops te plannen omdat dat sneller lijkt te zijn dan eenmalig door te laden naar een hogere soc.]

EDIT: gisteren werkte het redelijk met ABRP, vandaag is het werkelijk super traag en blijft het maar tollen en tollen en tollen bij het berekenen van de route maar eerder ook al bij het kiezen van een volgende tussenstop.

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 04-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Tweaqer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:36:
[...]

Ik heb een paar pagina's terug gebladerd maar overheen gekeken denk ik, is ook lastig bij te houden dit forum om eerlijk te zijn. Maar dank voor de heads up!
Begrijp ik nu goed dat je met de nieuwe update. Niet meer de lane assist uit kunt zetten met het pijltje naar rechts op het stuur als je de pilot assist aan hebt?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Sebas84! schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:14:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je met de nieuwe update. Niet meer de lane assist uit kunt zetten met het pijltje naar rechts op het stuur als je de pilot assist aan hebt?
Klopt!

Nu moet je (tijdens het rijden) naar instellingen, rij ondersteuning en dan de slider stuurhulp omzetten..

Volgens mij hebben die knoppen links op je stuurwiel nu ook geen functie meer eigenlijk? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaqer op 04-07-2021 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Tweaqer schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Klopt!

Nu moet je (tijdens het rijden) naar instellingen, rij ondersteuning en dan de slider stuurhulp omzetten..

Volgens mij hebben die knoppen links op je stuurwiel nu ook geen functie meer eigenlijk? :?
Dat is dan of P8 only of het is in de volgende update weer terug gezet, want op mijn P2 (versie P2126, via dealer) kan ik nog steeds het knopje naar rechts gebruiken om Lane assist aan en uit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Dat is dan of P8 only of het is in de volgende update weer terug gezet, want op mijn P2 (versie P2126, via dealer) kan ik nog steeds het knopje naar rechts gebruiken om Lane assist aan en uit te doen.
P8 only. En het heet Pilot Assist. Lane assist is de functie die waarschuwt als je over de zijlijn rijdt (met trillen of tegensturen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Tweaqer schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Klopt!

Ik las dat al in de release notes en vond dat al heel raar. Lijkt mij achteruitgang, helemaal als die knopjes nu geen zin meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 13:02
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:11:
Twee zaken voor wat betreft de P8:

1) zie electric drivers platform donderdag 8/7 is er weer een interactieve sessie gepland

2) zoals eerder bleek uit het persbericht hebben we recht op een plugsurfing kaart waarmee Ionity voor 35 ct is te laden (in plaats van het dubbele). Volvo stuurt deze kaarten naar de dealer dus daar moet je even mee in contact treden.

Dit is de werkwijze (uit mail van Volvo aan dealer) :
Vanaf het moment van uitgifte - privé, zakelijke en leaseklanten - kunnen jouw XC40 Recharge P8 klanten de kaart registreren via de Plugsurfing-app.
Zij krijgen vervolgens automatisch het voorkeurstarief. Vanaf het moment van registratie is het aanbod 12 maanden geldig. Er is geen limiet voor hoe lang en hoe vaak klanten kunnen opladen gedurende deze periode.

Let op: een Plugsurfing pas die wordt ontvangen vanuit een niet-Volvo-kanaal geeft geen recht op het voorkeurstarief en geeft ook geen toegang tot het voorkeurstarief via de Ionity-app.

Hoe krijgen klanten toegang krijgen tot het aanbod:

1. Download de Plugsurfing app;
2. Maak een Plugsurfing-account aan;
3. Registreer de laadpas zodra deze ontvangen is.
Ik was gisteren bij Bluekens en vroeg hier naar. Zij wisten (nog) van niks. Ze hadden wel plugsurfing druppels dus daar heb ik er 1 van gekregen. Vraag me alleen af of ik via deze ook het aangepaste tarief zou krijgen. Heb een leasepas maar straks met buitenland heb ik graag een extra voor als die van TNM het niet doet (en ik het moet voorschieten/zelf lappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
TheRebell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Ik was gisteren bij Bluekens en vroeg hier naar. Zij wisten (nog) van niks. Ze hadden wel plugsurfing druppels dus daar heb ik er 1 van gekregen. Vraag me alleen af of ik via deze ook het aangepaste tarief zou krijgen. Heb een leasepas maar straks met buitenland heb ik graag een extra voor als die van TNM het niet doet (en ik het moet voorschieten/zelf lappen)
Als die ‘laadpas’ niet dezer dagen officieel door Volvo Nederland is verzorgd krijg je die korting niet. Zie het bericht!
Ik heb indertijd ook een druppel van de dealer gekregen maar die geeft mij ook geen korting. De korting-laadpas ga ik daarom morgen even oppikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:46:
Het lijkt erop dat het pasje wat ik nog in mijn dashboard kastje vond, de prijs van ionity dus verlaagd heeft. Hier vlakbij:
[Afbeelding]

Maar in Frankrijk niet:
[Afbeelding]
Om mezelf even aan te vullen: met Shell recharge is het dus 66ct per kWh:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqq-jAIPSb4JFEPADWwZxOz31jg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JBob6Rknxnvdk71BeY1DOiTe.png?f=fotoalbum_large

Maingau is 75ct per kWh.

Nu iets wat ik deze week wil testen. Ik heb 1 account van plugsurfing, met 2 zelf bestelde druppels en die ene polestar pas. Ik ben benieuwd of de hele account inclusief de twee druppels nu op het lagere tarief zitten, of alleen die pas. Eens kijken of ik dat kan testen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Ik las dat al in de release notes en vond dat al heel raar. Lijkt mij achteruitgang, helemaal als die knopjes nu geen zin meer hebben
Hopelijk gaan die loze knopjes bij gelegenheid een andere functie krijgen. Er is hier bijvoorbeeld gevraagd om een snellere toegang tot OPD on/off maar ook naar een ECO rijstand. Wie weet?

Er is ook goed nieuws: het PA systeem is nu gelukkig iets minder kritisch met de voorwaarden voor het strak vasthouden van het stuur. Je kunt nu wel met èèn hand wat losser aan het stuur rijden zonder dat het systeem protesteert.

Is het volgende niet een bruikbare workaround voor het gewenste al rijdend kunnen schakelen tussen PA en ACC?:
Ik moet het nog uitproberen (want heb de auto een paar dagen alleen zeer lokaal gebruikt). Maar het lijkt me dat als je het stuur kort loslaat terwijl je op PA rijdt de stuurhulp na een paar waarschuwingen afvalt maar de ACC functie toch wel gehandhaafd blijft? Zo ja: problem solved…….en als je later weer PA wilt activeren druk je weer even op het omhoog knopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
kramon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:46:
[Afbeelding]

Maar in Frankrijk niet:
[Afbeelding]
29 cent per kWh in Nederland? Ik dacht dat het verlaagde tarief 35 cent was zoals hier staat:
https://www.polestar.com/nl/news/op-vakantie-elektrische-auto-opladen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
darwusch schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:47:
[...]

29 cent per kWh in Nederland? Ik dacht dat het verlaagde tarief 35 cent was zoals hier staat:
Waarschijnlijk is 0,29 euro de prijs zonder BTW. Op de factuur wordt dan later de BTW {21%) toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
De juni update is hier een groot succes. Met name omdat de app nu echt goed werkt. Gisteren 280 gereden en op de heenweg zo’n 21/100 gebruikt bij 110 op autopilot. Terug groot stuk 130 gereden en zat toen op 23/100. Tussendoor even getest met snelladen, de granny deed het op de bestemming ook prima.

In Nederland is range bij deze temperaturen echt geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mga1600 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Hopelijk gaan die loze knopjes bij gelegenheid een andere functie krijgen. Er is hier bijvoorbeeld gevraagd om een snellere toegang tot OPD on/off maar ook naar een ECO rijstand. Wie weet?

Er is ook goed nieuws: het PA systeem is nu gelukkig iets minder kritisch met de voorwaarden voor het strak vasthouden van het stuur. Je kunt nu wel met èèn hand wat losser aan het stuur rijden zonder dat het systeem protesteert.

Is het volgende niet een bruikbare workaround voor het gewenste al rijdend kunnen schakelen tussen PA en ACC?:
Ik moet het nog uitproberen (want heb de auto een paar dagen alleen zeer lokaal gebruikt). Maar het lijkt me dat als je het stuur kort loslaat terwijl je op PA rijdt de stuurhulp na een paar waarschuwingen afvalt maar de ACC functie toch wel gehandhaafd blijft? Zo ja: problem solved…….en als je later weer PA wilt activeren druk je weer even op het omhoog knopje.
Sorry, vast domme vraag, maar wat is PA? En hoe kan je schakelen tussen de cruise control en dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
darwusch schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Is er ook zoiets voor de p8 rijders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
[...]

@Petzun

[...]

Kan je eens aangeven hoe je dat dan doet? Ik heb ABRP nog nooit gebruikt en vindt Maps nog altijd dramatisch op gebied van juist ondersteunen bij meerdere locaties en laadsessies. Dit overigens wederom gemeld bij Volvo NL en ze gingen het navragen... 🤔 . Als je dus het beste van ABRP met '1 klik op de knop' kan plaatsen in Maps.... Graag! 🙏
Je hebt gelijk -gedeeltelijk- we zijn beiden niet goed in afkortingen... Onze P8 en die van jou heeft geen CC, ook geen AAC maar ACC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
De laatste update bracht mij een ander euvel, de radio wisselt spontaan van zender en als ik hem naar NPO2 zet gebeurt er niks, stilte.
Met de homeknop reset ik en vervolgens gaat dan de kachel stoken en doet de radio het.
De airco aan en uit en de temperatuur verstellen lost dat dan weer op.

Zeg het maar....
Inmiddels is dit een paar keer opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 11:43
DarkShadow schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:37:
Ik heb een XC40 T4 gehad en de 'rode' sleutel zat bij mij onder de armsteun achter het netje al tijdens de levering. Wellicht daar ook bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Sorry, vast domme vraag, maar wat is PA? En hoe kan je schakelen tussen de cruise control en dat?
PA is pilot assist en dat is ACC + Stuurhulp
Eerst schakelde je dat in de P8 in met knopje omhoog en daarna knopje naar rechts, nu alleen knopje omhoog. Als je geen Stuurhulp wilt maar wel ACC moet je dat eerst in het centrale scherm omzetten.
Gewone CC heeft de P8 niet alleen ACC (distance control).

(Stuurhulp wordt hier ook wel verward met Lane Assist maar dat is bij Volvo geen stuurmiddel maar slechts een signaleren als je over de streep gaat, in tegenstelling tot de Stuurhulp functie welke wel actief stuurt)

Waar de discussie nu over gaat is of de keuze van Volvo om ACC en Stuurhulp nu samen te voegen onder een druk op de knop handig is of niet.
Mij maakt het eigenlijk niet uit, want ik rij buiten de bebouwde kom altijd met PA aan en in de bebouwde kom gebruik ik geen ACC en ook geen Stuurhulp. Dus als ik de bebouwde kom nader tik ik even de rem aan en neem ik het zelf over.

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 04-07-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
Eigenlijk best raar dat 2 “technisch” gelijke auto’s zo kunnen verschillen.

P2 met (2124 update):
Knopje omhoog: ACC/CC/limiter aan/stand-by
Knopje naar rechts: Pilot assist aan/uit
Knopje naar links: limiter/dynamische limiter

Om te wisselen van ACC naar CC moet je naar het menu, PA aan/uit kan gewoon via het stuur (gelukkig).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brekie
  • Laatst online: 07-02 19:11
TheRebell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:25:
[...]

[P8]
Ik heb vorige week de laadpas van TNM gebruikt in Duitsland en zelfs met hun app het laden kunnen starten en stoppen. Was er ook benieuwd naar maar dat werkt dus prima.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rene schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:03:

P2 met (2124 update):

Om te wisselen van ACC naar CC moet je naar het menu, PA aan/uit kan gewoon via het stuur (gelukkig).
Ja, zo werkte het in mijn vorige Volvo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ

P2 met (2124 update):

Knopje omhoog? Die is bij mij voor ‘resume’
De knop tussen omhoog en omlaag is voor aan-uit zetten. Zoals bij de meeste huidige Volvo’s

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 04-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Zoals ik had verwacht is de Flitsmeister app alweer uit de Play Store verdwenen. Denk dat het een foutje was.
Geluk voor de mensen die hem al hadden geïnstalleerd want bij mij blijft hij gewoon zijn werk doen.
Waarschijnlijk is ABRP dan ook weer verdwenen voor de P8? Die voor de P2 was sowieso een aparte versie van Polestar.

[ Voor 33% gewijzigd door JTHZZ op 04-07-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 10:11

P2 met (2124 update):

P2 - Als die limiter echt zonder het middenacherm met het linkerknopje te activeren is zou dit echt fantastisch zijn.
Grootste wens gaat wat mij betreft dan in vervulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
guido66 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Het was bij mij ook nodig om dit te doen, ondanks dat ik eerst de auto had afgemeld in de app. Na enkele pogingen is het uiteindelijk gelukt, maar bij elke poging gebeurt er wel iets vreemds. Zo kon ik de eerste keer geen beheerdersrechten verkrijgen voor het tijdelijke profiel.

En het lukt me nu compleet niet meer om een sleutel te koppelen aan het profiel van mijn vriendin. Als ik dat probeer, schakelt het systeem doodleuk naar mijn profiel. |:(

Android automotive is een vloek en een zegen, maar nu neig ik toch meer naar het eerste…
Mezelf maar even quoten, het is gefixt. Ik was de sleutel voor mijn vriendin aan het koppelen, met mijn eigen telefoon met digital key op zak. Dan werkt het dus niet….. :X

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
JTHZZ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Knopje omhoog? Die is bij mij voor ‘resume’
De knop tussen omhoog en omlaag is voor aan-uit zetten. Zoals bij de meeste huidige Volvo’s
I stand corrected 👍. Inderdaad is de knop in het midden aan uit en omhoog resume!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik heb het idee dat die hele Flitsmeister app een clone is van de mobiele app en niet zozeer een specifiek ontworpen versie voor Android Automotive...? Klopt dit @frankkie12345? Als ik zie welke opties er allemaal inzitten en die niet nodig zijn voor je auto app... 🤔 Komt op mij iig over als een 1:1 clone van de mobiele app.

ABRP eigenlijk net zo. Het invoer veldje is zo klein dat het wel een browser variant lijkt en zeker geen specieke ontworpen versie voor een auto.

Edit: Ik zie dat hierboven al staat dat het uit de appstore gehaald is. Dan lijkt het me idd een foutje en dat het helaas nog steeds niet officieel beschikbaar is voor de P8.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 04-07-2021 13:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Flitsmeister app op de P2/P8 was inderdaad een issue bij Google waardoor je de Android app van flitsmeister op de auto kon installeren. Zie bijgevoegd screenshot uit de xc40 groep op Facebook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opqj7WCPO4HapccBkaRUOLnDEl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tV5s2i4Pk9yip4KkZjCQi7eh.jpg?f=fotoalbum_large

Als dat vaker fout gaat kun je straks Candy crushen voor het stoplicht 😜 (grapje natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:12
P2: Ik zie op sommige foto's dan men "ineens" de mogelijkheid heeft om 2 temperaturen in te stellen. Is dit een nieuwe update of heb ik ergens een knopje gemist? Ik heb namelijk nog maar 1 temperatuur setting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@AWEF druk op de temperatuur en dan zie je een ontkoppel symbooltje, voor dual zone bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
jswinkels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:07:
Puur uit nieuwsgierigheid heb ik meteen Flitsmeister geinstalleerd. Ik ben nog wel benieuwd hoe / of dit werkt op de achtergrond. @frankkie12345 Misschien kun jij een en ander toelichten? Werkt parkeren bijvoorbeeld ook? Dat doe ik nu ook vanuit de Flitmeister app namelijk.

Ik heb net even (stilstaand) een route gepland met zowel Flitsmeister als Maps (zodat je de route ook op het bestuurderdisplay ziet), maar merkte meteen dat spotify al haperde. Ik weet niet in hoeverre mijn P8 dit gaat trekken. Ik kon wisselen tussen de maps en flitsmeister app, volgens mij blijven ze dus beide actief. Overigens ben ik me direct af gaan vragen hoe ik de Flitsmeister app eventueel ook kan killen (heb daar nog geen mogelijkheid voor gezien).
Via het notificatiescherm kan dit eenvoudig (van bovenkant scherm omlaag swipen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
tim-dev schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:16:
Flitsmeister app op de P2/P8 was inderdaad een issue bij Google waardoor je de Android app van flitsmeister op de auto kon installeren. Zie bijgevoegd screenshot uit de xc40 groep op Facebook:

[Afbeelding]

Als dat vaker fout gaat kun je straks Candy crushen voor het stoplicht 😜 (grapje natuurlijk)
Mogen ze op zich wel vaker doen met apps. FM is niet perfect omdat je tijdens het rijden niets ziet maar zolang de waarschuwingspiepjes gewoon werken is de basisfunctie er gewoon wel. Ik ga hem voorlopig niet deïnstalleren (want dan kun je hem niet meer opnieuw installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Spanky79 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:11:
De juni update is hier een groot succes. Met name omdat de app nu echt goed werkt. Gisteren 280 gereden en op de heenweg zo’n 21/100 gebruikt bij 110 op autopilot. Terug groot stuk 130 gereden en zat toen op 23/100. Tussendoor even getest met snelladen, de granny deed het op de bestemming ook prima.

In Nederland is range bij deze temperaturen echt geen enkel probleem.
Ik deed gisteren een 27.1 op een rit van 45km (38 snelweg) met snelheden tussen 115 en 130. Ik heb nog even gevoeld buiten maar het was toch echt geen winter :+

Ik denk dat ik gewoon 100% ga laden met dit verbruik. Jammer voor degene die na mij de auto krijgt maar het geeft omgerekend wel de range die de meesten van jullie op 90% hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door XeNeRgY op 04-07-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
XeNeRgY schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Ik deed gisteren een 27.1 op een rit van 45km (38 snelweg) met snelheden tussen 115 en 130. Ik heb nog even gevoeld buiten maar het was toch echt geen winter :+

Ik denk dat ik gewoon 100% ga laden met dit verbruik. Jammer voor degene die na mij de auto krijgt maar het geeft omgerekend wel de range die de meesten van jullie op 90% hebben.
Ben je hier nou al eens mee terug geweest? Dit is echt geen normaal verbruik voor een P2. Of hangt er stiekem een caravan achter? Merk je met een P2 nauwelijks dus zou natuurlijk ongemerkt kunnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-04 20:15
JTHZZ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Ben je hier nou al eens mee terug geweest? Dit is echt geen normaal verbruik voor een P2. Of hangt er stiekem een caravan achter? Merk je met een P2 nauwelijks dus zou natuurlijk ongemerkt kunnen 8)
Met 130km/u heb je wel 170% luchtweerstand van wat je hebt met 100km/u..... Zeker met de CW waarde (van een baksteen) met de P2 geeft dat ook veel meer verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
JTHZZ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:11:
[...]

FM is niet perfect omdat je tijdens het rijden niets ziet maar zolang de waarschuwingspiepjes gewoon werken is de basisfunctie er gewoon wel.
Je kan de overlay aanzetten in de settings. Dan zie je de meldingen links boven in beeld, over bijvoorbeeld de google maps kaart heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
petervanstuiven schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:24:
[...]

Met 130km/u heb je wel 170% luchtweerstand van wat je hebt met 100km/u..... Zeker met de CW waarde (van een baksteen) met de P2 geeft dat ook veel meer verbruik.
P2
Zelfs met 130 à 140 km/u zit ik momenteel flink onder die 27 hoor. Dat is naar mijn idee echt abnormaal. Tenzij je iedere op- en afrit onderweg meepakt en daar volle bak gaat accelereren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
darwusch schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Je kan de overlay aanzetten in de settings. Dan zie je de meldingen links boven in beeld, over bijvoorbeeld de google maps kaart heen.
Dat is wel een heel goed idee. Nog niet aan gedacht. Werkt die overlay echt met die abusievelijk toegevoegde FM app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
XeNeRgY schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Raar. Dat eerste stuk gebruikt hij zelfs met voorverwarmen nog steeds wat meer kWh, maar 27.1 daar zat hij gisteren al onder voordat ik op de snelweg zat. De eerste 150km 110 op autopilot gereden met een gebruik van 21.1. De terugweg 23 gedaan maar wel een heel eind dik 130 gereden. Deels over een natte weg

Zou bijna zeggen dat er bij jou iets niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
JTHZZ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Nee nog niet. Heb daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Dan moet ik de garage zo gek krijgen om een vergelijkingstest te doen en als ze dat al willen doen vermoed ik ergens tussen de 20 en 25 gemiddeld uit te komen (1 rit is immers ook maar 1 meting) en dat is volgens Polestar normaal verbruik (op basis van een reactie op de vraag hoe het verbruik per auto zo kan verschillen). Dat ik pas 1x in 14000km onder de 20 ben uitgekomen is blijkbaar conform verwachting. Ik rijd vrijwel nooit zo hard/sportief als met mijn vorige auto’s. Gisteren wel met 27.1 als resultaat en dan was het nog steeds niet buitensporig sportief.

Er is ook niks stuk dus ze zullen niet zomaar allerlei zaken gaan vervangen lijkt me.

Maar misschien denk ik te weinig in kansen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
[...]

@Petzun

[...]

Is eigenlijk alleen zinvol bij een langere rit. Je kunt je SoC, verbruik, favoriete laadnetwerken in de instellingen opgeven. Daarna startpunt, bestemming en evt. tussenstops in de route ingeven, de ronde blauwe routeknop kiezen, voor de "delen graphic" kiezen en "delen met Maps" kiezen. Je krijgt dan de route incl. laadstops in Maps. Is eigenlijk alleen zinvol voor langere ritten.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:33
Hallo allen!

De nieuwe topics zijn zojuist aangemaakt

Geïnteresseerden voor de P2 kunnen verder discussieren in het
Het grote Polestar 2 Topic

en geïnteresseerden voor de P8 kunnen terecht in het
Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic

Nogmaals dank allen! :)
En tot in 1 vd 2 topics (of beide :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JTHZZ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:20:
Zoals ik had verwacht is de Flitsmeister app alweer uit de Play Store verdwenen. Denk dat het een foutje was.
Geluk voor de mensen die hem al hadden geïnstalleerd want bij mij blijft hij gewoon zijn werk doen.
Waarschijnlijk is ABRP dan ook weer verdwenen voor de P8? Die voor de P2 was sowieso een aparte versie van Polestar.
Ik denk dat je gelijk hebt, nog niet lang geleden gaf Volvo immers aan de ABRP app niet te willen aanbieden.
Ik heb nog niet nagekeken of ABRP uit de Play Store van de P8 is gehaald, maar ik kan zwoel ABRP als Flitsmeister wel gebruiken. Is nog niet P2/P8 ready en zonder scherm, maar geeft wel de juiste alarm meldingen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
[quote]Mga1600 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:49:
[...]

PA is pilot assist en dat is ACC + Stuurhulp
Eerst schakelde je dat in de P8 in met knopje omhoog en daarna knopje naar rechts, nu alleen knopje omhoog. Als je geen Stuurhulp wilt maar wel ACC moet je dat eerst in het centrale scherm omzetten.
Gewone CC heeft de P8 niet alleen ACC (distance control).

(Stuurhulp wordt hier ook wel verward met Lane Assist maar dat is bij Volvo geen stuurmiddel maar slechts een signaleren als je over de streep gaat, in tegenstelling tot de Stuurhulp functie welke wel actief stuurt)

Waar de discussie nu over gaat is of de keuze van Volvo om ACC en Stuurhulp nu samen te voegen onder een druk op de knop handig is of niet.
Mij maakt het eigenlijk niet uit, want ik rij buiten de bebouwde kom altijd met PA aan en in de bebouwde kom gebruik ik geen ACC en ook geen Stuurhulp. Dus als ik de bebouwde kom nader tik ik even de rem aan en neem ik het zelf over.
Goede uitleg! De omgeving waar ik woon heeft veel 60km zones waar geen middenstreep is. Dus daar gebruik ik pilot assist zonder lane assist. Vond ik wel handig om via het stuur te bedienen. Maar dat het nu niet meer kan, is ook niet wereldschokkend

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
BartWNL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:25:
Hallo allen!

De nieuwe topics zijn zojuist aangemaakt

Geïnteresseerden voor de P2 kunnen verder discussieren in het
Het grote Polestar 2 Topic

en geïnteresseerden voor de P8 kunnen terecht in het
Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic

Nogmaals dank allen! :)
En tot in 1 vd 2 topics (of beide :*) )
Bedankt Topicstarters Jan, Bart en Jack!
En veel plezier van jullie EV, P2 rijders!

P6 19" | EVBox Elvi

Pagina: 1 ... 246 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.