Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:35
jswinkels schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Dat WLTP geen goede weergave is van het daadwerkelijke verbruik en dus de range was natuurlijk al lang bekend. Het enige waarvoor het bruikbaar is om auto's met elkaar te vergelijken en dan nog zegt het niet zo veel. Ik heb er ook wel moeite mee dat het in de marketingpraatjes wordt gebruikt, het is echter wel de enige objectieve maatstaf, dus ik zie niet welke cijfers er anders gecommuniceerd zouden kunnen worden. (Het Amerikaanse EPA systeem is wat dat betreft wel beter.) Het daadwerkelijke verbruik is van zoveel zaken afhankelijk dat je dat nooit objectief kan maken (zie maar de verschillende berichten in dit topic).

Gezien de vorm en het gewicht van de P8 zal die naarmate de snelheid omhoog gaat naar verhouding steeds onzuiniger worden in vergelijking met de P2 (terwijl ze dezelfde motor en accu hebben). Ik denk dat het vooral goed is dat fabrikanten zoals Polestar (en Tesla in het verleden , ik weet niet of die er nog is) een rangecalculator op de site zetten. Dat geeft veel meer zicht en openheid over het daadwerkelijke verbruik en de range bij diverse omstandigheden.
100% met je eens hoor en ik geloof best dat de WLTP ergens zijn waarde voor heeft. Alleen net als jij heb ik ook grote moeite mee dat merken dit gebruiken in hun verkoop- en marketing verhaal want dat blijf ik gewoon misleiding vinden en dat mag simpelweg niet.

Volgens mij kan je vrij simpel maar wel eerlijk een betere weergave geven. Dus bijv. of de EV DB cijfers hanteren of een aangepaste WLTP, specifiek voor de verkoop folder. Met daarin dus realistische cijfers uit testen uit de praktijk. Dus niet zoals nu heel korte ritjes met iets hogere snelheden, nee, gewoon een langer stuk 100 rijden, daar een aantal testcases voor maken en daar het gemiddelde van pakken voor bijv. lente/zomer en herfst/winter. En hetzelfde voor bijv. stadsverkeer en dan nog een keer voor een combinatie van stad/snelweg. Zal dan natuurlijk nog nooit 100% kloppen en dat ga je met geen enkele auto krijgen, maar dat is wel een heel stuk realistischer dan de WLTP zoals die nu is. Of nog simpeler, haal standaard 25% van de WLTP af en gebruik die cijfers.

Als tegenargument hoor je dan vaak, ja maar dat gaan merken nooit doen om het slechter is voor de prestaties van de auto bij verkoop. Tja, daar kan ik eerlijk gezegd helemaal niks mee. Dan moeten ze maar zorgen dat de auto wel WLTP haalt. Het blijft zo misleiding omdat WLTP op een verkeerde manier ingezet wordt. Maargoed, dit is meer voor het elektrische auto topic aangezien het natuurlijk om ALLE elektrische autos gaat ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
4v4t4r schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:35:
Ik heb mogelijk een ingang naar het juiste google team.
Kan iemand mij aangeven (in het engels) wat de belangrijkste features / issues zijn ? Dan zet ik ze door. Had er op basis van de laatste comments al wat ingezet

1. You can’t properly filter on types of charging points (fastcharging/slow CCS/type2)
2. When you plan a longer trip that exceeds your battery %, it suggests slow charging of 4+ hours as well besides just giving fast chargers which makes no sense at all.
3. Maps doesn’t know if charging points are behind gates (company etc - some EV maps/apps allow to make comments etc on charging points so people know the current status so they can avoid if they are not working or not accessible)
4...
5..
6..
Opening the radio app opens on the complete stations list instead of the set favorites.
Using : "Hey google I want to hear radio station xxxx" is flaky and doesn't use the favorites as start point, neither does it seem to use DAB but instead tunes in to FM stations.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
Fladder80 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Opening the radio app opens on the complete stations list instead of the set favorites.
Using : "Hey google I want to hear radio station xxxx" is flaky and doesn't use the favorites as start point, neither does it seem to use DAB but instead tunes in to FM stations.
Ik ben in gesprek (via de mail) met het Maps team op dit moment. - Met deze kan ik denk ik niets nu. Sorry !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 19:00
Mijn auto is vanwege een radioprobleem meteen maar ge-update naar de juni-versie. Ik zie dat pilot assist nu eigenlijk maar 1 klikje nodig heeft in plaats van twee. Beter dus...! Voor de rest nog eigenlijk geen zichtbare wijzigingen vastgesteld, maar wel heel veel onderhuids zei de monteur.

Een van de 3 layouts van het bestuurderssscherm is vervallen, wel logisch want de informatie die daarin stond staat nu in het klein als symbool onderin de overgebleven schermen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:01:
@gerrit105 Yep. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat er ergens "iets" raar is gegaan waardoor ik/sommigen tussen wal en schip beland zijn. Zo had ik bij de privacy-items standaard sommige iteems expliciet op NIET delen gezet. Die heb ik uiteraard na de DK op WEL delen gezet (ook al vóór de full reset).

Als ik zin heb probeer ik het nog een keer, en anders gewoon wachten op de volgende OTA. De waterdichte key hangt toch aan m'n sleutelbos, en die is vast nog niet leeg in de komende maand :)
(@gerrit105 @Mr_Music)

Schiet mij maar lek... Ik kom toevallig in de P2 community op FB een post tegen die hetzelfde als bij mij beschreef. Een reactie daaronder was "Doe de TCAM reset, en wacht vervolgens 36 uur, daarna zal hij niet meer greyed out zijn".

Ik heb dus gewoon helemaal niets gedaan (een week of 1.5 nadat ik de TCAM Reset, app reinstall, etc. etc. had gedaan), heb de app geopend. En wis en waarachtig was de activeren knop niet greyed out. Heb er op geklikt, en hij activeerde hem gewoon. Ik zat ook niet eens in de buurt van de auto (nou ja hij staat voor de deur, maar ben er niet naartoe gelopen).

Rraaarrrr! Nu maar weer afwachten hoe lang het blijft werken

Grappig genoeg zie ik dat er 2 apparaten gekoppeld zijn, 2x "huidig apparaat" :')

[ Voor 5% gewijzigd door MaxxMark op 23-06-2021 13:56 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:33:
[...]

100% met je eens hoor en ik geloof best dat de WLTP ergens zijn waarde voor heeft. Alleen net als jij heb ik ook grote moeite mee dat merken dit gebruiken in hun verkoop- en marketing verhaal want dat blijf ik gewoon misleiding vinden en dat mag simpelweg niet.

Volgens mij kan je vrij simpel maar wel eerlijk een betere weergave geven. Dus bijv. of de EV DB cijfers hanteren of een aangepaste WLTP, specifiek voor de verkoop folder. Met daarin dus realistische cijfers uit testen uit de praktijk. Dus niet zoals nu heel korte ritjes met iets hogere snelheden, nee, gewoon een langer stuk 100 rijden, daar een aantal testcases voor maken en daar het gemiddelde van pakken voor bijv. lente/zomer en herfst/winter. En hetzelfde voor bijv. stadsverkeer en dan nog een keer voor een combinatie van stad/snelweg. Zal dan natuurlijk nog nooit 100% kloppen en dat ga je met geen enkele auto krijgen, maar dat is wel een heel stuk realistischer dan de WLTP zoals die nu is. Of nog simpeler, haal standaard 25% van de WLTP af en gebruik die cijfers.

Als tegenargument hoor je dan vaak, ja maar dat gaan merken nooit doen om het slechter is voor de prestaties van de auto bij verkoop. Tja, daar kan ik eerlijk gezegd helemaal niks mee. Dan moeten ze maar zorgen dat de auto wel WLTP haalt. Het blijft zo misleiding omdat WLTP op een verkeerde manier ingezet wordt. Maargoed, dit is meer voor het elektrische auto topic aangezien het natuurlijk om ALLE elektrische autos gaat ;)
Het is hier al eerder gezegd: de opgegeven WLTP waarde is een wettelijke verplichting afgedwongen om onderling vergelijk mogelijk te maken. Het is GEEN reclame of marketing maar het is een wettelijke verplichting om dat op gestandaardiseerde wijze verkregen getal te publiceren in alle documentatie en reclame uittingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Jehanthar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:51:
P2 op 19 inch banden.
Ik heb hier al eens gemeld dat de WLTP range van 470 km best vrijwel haalbaar is in de zomer, mits je je aan de snelheid houdt. Ik heb paar weken geleden opgeladen tot 100% en vervolgens 356 km gereden (vooral snelweg en acc op 104 km) en had bij thuiskomst nog 18% / 85 km over. Dat is bij elkaar al een actieradius van 440 km. Bij een snelheid die gemiddeld wat lager ligt moet die 470 km dus best haalbaar zijn. Maar niemand rijdt natuurlijk tot 0 % leeg. Maar ik zou zeggen: geen reden tot klachten over de beloofde max. range
Vorige week woensdag haalde ik over 216km (85% snelweg, AC op 20 graden, in NL 107km/ uur op de ACC, in BE 127km/uur op de ACC, incl. files gem. snelheid 81km/uur) 17,4kWh/100km. Dat komt dan neer op 448km bij 100% batterij gebruik.
Daar werd ik wel blij van.

P2, 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-09 16:28
[P8]

Ik kreeg net heel even in de Volvo Cars app de melding dat er een update voor de P8 klaarstond waarvoor ik naar de dealer moest. Wilde daarna de VC-app opnieuw starten, kon ik niet meer inloggen. VC-app vervolgens geupdate opnieuw ingelogd, werkt weer zonder P8 update melding echter blijft de status van de zaken die we wel al konden zien in de VC-app, blanco
en update tot nu toe alleen de SOC niet, de rest heel traag (VC-app).

Ik heb de auto nu niet voor de deur staan om te kijken of daar (=P8) misschien een update melding voorbij gekomen is. Iemand dit verder ook al gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door RFolst op 23-06-2021 14:09 ]

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Het is hier al eerder gezegd: de opgegeven WLTP waarde is een wettelijke verplichting afgedwongen om onderling vergelijk mogelijk te maken. Het is GEEN reclame of marketing maar het is een wettelijke verplichting om dat op gestandaardiseerde wijze verkregen getal te publiceren in alle documentatie en reclame uittingen.
Je leest weer eens niet en trekt alles uit het verband. Geen zin in. Dus daar laat ik het bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-06-2021 14:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Je leest weer eens niet en trekt alles uit het verband. Geen zin in. Dus daar laat ik het bij.
Ik denk dat ik heel goed gelezen heb want dit schreef jij.

“…. Alleen net als jij heb ik ook grote moeite mee dat merken dit gebruiken in hun verkoop- en marketing verhaal want dat blijf ik gewoon misleiding vinden en dat mag simpelweg niet.……”
En daar reageer ik op. Jij zegt ‘dat mag niet’ en ik zeg ‘dat moet juist wettelijk’!

Dus voordat je zo geïrriteerd reageert moet je misschien even terugkijken wat je zelf ook alweer riep…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat bedoel ik, je quote selectief. Daar pas ik dus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik heb ook weer iets in de P8 wat ik nog niet gezien had in de posts maar wellicht heb ik er overheen gelezen: Sinds kort heb ik als ik in de auto stap en ik druk op Play (in het midden console) dat ik het nieuws te horen krijg. Voorheen speelde hij het laatste wat je gespeeld had bijv. DAB-Radio of Spotify maar nu krijg ik dus het nieuws. Als ik op het home-scherm kijk zie ik daar Spotify staan, druk ik daar op afspelen dan kan ik wel gewoon de Playknop op het midden-console weer gebruiken. Zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tweaqer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:18:
Ik heb ook weer iets in de P8 wat ik nog niet gezien had in de posts maar wellicht heb ik er overheen gelezen: Sinds kort heb ik als ik in de auto stap en ik druk op Play (in het midden console) dat ik het nieuws te horen krijg. Voorheen speelde hij het laatste wat je gespeeld had bijv. DAB-Radio of Spotify maar nu krijg ik dus het nieuws. Als ik op het home-scherm kijk zie ik daar Spotify staan, druk ik daar op afspelen dan kan ik wel gewoon de Playknop op het midden-console weer gebruiken. Zijn er meer die dit hebben?
Dat is een vreemde bug haha :) . Kan het toevallig niet iets met TMC (Of hoe heet dat, dat nieuws automatisch wordt afgespeeld....) te maken hebben? Dat je dat per ongeluk aan hebt gezet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:39:
Dat bedoel ik, je quote selectief. Daar pas ik dus voor.
Voordat je als door een wesp gestoken begon te tetteren : alles wat ik schreef is dat de volgens voorschriften vastgestelde WLTP is een verplicht getal is. Dat is het enige cijfer wat in reclame uitingen gepubliceerd mag worden.

Dan kan jij vinden dat het anders moet maar dat mag dus gewoon niet!
En je vond mijn reactie op jouw betoog selectief? Ik dacht het niet - want je schreef immers een heel verhaal hoe jij vindt dat het zou moeten?

“ Volgens mij kan je vrij simpel maar wel eerlijk een betere weergave geven. Dus bijv. of de EV DB cijfers hanteren of een aangepaste WLTP, specifiek voor de verkoop folder. Met daarin dus realistische cijfers uit testen uit de praktijk. Dus niet zoals nu heel korte ritjes met iets hogere snelheden, nee, gewoon een langer stuk 100 rijden, daar een aantal testcases voor maken en daar het gemiddelde van pakken voor bijv. lente/zomer en herfst/winter. En hetzelfde voor bijv. stadsverkeer en dan nog een keer voor een combinatie van stad/snelweg. Zal dan natuurlijk nog nooit 100% kloppen en dat ga je met geen enkele auto krijgen, maar dat is wel een heel stuk realistischer dan de WLTP zoals die nu is. Of nog simpeler, haal standaard 25% van de WLTP af en gebruik die cijfers.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zucht... nogmaals selectief quoten en daar een verhaaltje omheen tikken.. Ik zeg het nog maar eens; negeren is het beste. Zou je dat aub willen en kunnen doen? Ook voor de rest hier. Dank.

Ontopic nu graag!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:15
Jeetje wat een gezanik op dit forum.
Ik lees nu al een tijdje mee en het gezeur wordt alleen maar erger.
Daarom zelf maar weer eens een lekker ritje gemaakt in mijn (particuliere) P2
Wat rijdt dat fijn !!!
Langs de buitenwegen in Twente en de Achterhoek tik ik nog even de 17,8 kW/100 km verbruik aan.
Dat pre-conditioneren via de app help blijkbaar.
Even glimlachen als ik een tankstation voorbij rij en de benzine prijzen zie.
Hoezo BPM, euh wegenbelasting?
Google, op het dashboard, wijst me perfect de weg. En de jaren 60/70 muziek komt via DAB+ uit de HK set.
Met 80+ op de ACC richting de bestemming en weer naar huis.
Thuis weer aan de lader; gewoon een 3-fase stopcontact en een Polestar laadkabel, opladen naar 80%.
Ik ben techneut dus ik hou het simpel en ik ben zuinig op de batterij. Met een 3x 25A 3-fase huisaansluiting blijven er genoeg kW's over voor de huishoudelijke karweitjes.
Na een nacht aan de lader is de Polestar weer opgeladen voor de volgende rit; 80%, 340 km.
Als ik nu een langere rit zou moeten maken dan bereid ik deze voor met de ABRP app om een laadpunt te prikken. Voor een vakantiereis eventueel even dubbel checken met de ANWB onderweg app; Een goede voorbereiding is het halve werk.
De DK werkt bij mij ook nog niet. Maar dat vind ik volstrekt on-interessant. Ik heb altijd mijn huissleutel bij me en daar hangt nu de activiteiten sleutel van de PS aan.
Voor serieuze problemen, tips of meer PS fun verwijs ik graag naar het Engels talige PS forum.
groetjes,
Gerard
P2

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dagobert1966 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:03:
Vorige week woensdag haalde ik over 216km (85% snelweg, AC op 20 graden, in NL 107km/ uur op de ACC, in BE 127km/uur op de ACC, incl. files gem. snelheid 81km/uur) 17,4kWh/100km. Dat komt dan neer op 448km bij 100% batterij gebruik.
Daar werd ik wel blij van.

P2, 19"
Afgelopen vrijdag deed ik vrijwel hetzelfde. 210km met 105 ACC en 90% snelweg. Ik weet niet hoeveel km je in BE hebt gereden maar jouw gemiddelde snelheid is hoger dan die van mij. Maar ik win met verbruik :+ 20.8kWh.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij 3.5kWh minder verbruikt terwijl je sneller rijdt 8)7

Het antwoord is vast mijn 20” velgen…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
In de juni update (p8) zit nu onder het hoofdje ‘software update’ een testknop waarna het systeem gaat zoeken en terugmeld of je de laatste versie hebt
Nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27
Ik heb nooit problemen gehad met mijn P2 tot ik een 2-tal weken plots niet kon vertrekken omwille van de melding ‘systeemcontrole’. Nadat de wagen even ‘gerust’ had werkte het plots weer. Nadien ineens allerlei kleine probleempjes die hier al vaak gepasseerd zijn zoals airco die niet werkt, radio die niet werkt, laden stopt bij 80% terwijl limiet op 100% staat, enz. Ik vermoed dat dit komt door bepaalde updates in de achtergrond want ik heb hier echt nooit last van gehad. Ik lees hier momenteel echter niets over op dit forum. Heeft nog iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
RFolst schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:04:
[P8]

Ik kreeg net heel even in de Volvo Cars app de melding dat er een update voor de P8 klaarstond waarvoor ik naar de dealer moest. Wilde daarna de VC-app opnieuw starten, kon ik niet meer inloggen. VC-app vervolgens geupdate opnieuw ingelogd, werkt weer zonder P8 update melding echter blijft de status van de zaken die we wel al konden zien in de VC-app, blanco
en update tot nu toe alleen de SOC niet, de rest heel traag (VC-app).

Ik heb de auto nu niet voor de deur staan om te kijken of daar (=P8) misschien een update melding voorbij gekomen is. Iemand dit verder ook al gehad?
En de auto staat weer voor de deur en wat denk je? Geen data... (wel GPS). TCAM-reset meermaals uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Ach, misschien morgen spontaan opgelost en anders een bezoekje bij de dealer inplannen. Overduidelijk dat er in ieder geval iets te gebeuren staat... O-)

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:13
Aghanim schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:53:
[...]

Afgelopen vrijdag deed ik vrijwel hetzelfde. 210km met 105 ACC en 90% snelweg. Ik weet niet hoeveel km je in BE hebt gereden maar jouw gemiddelde snelheid is hoger dan die van mij. Maar ik win met verbruik :+ 20.8kWh.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij 3.5kWh minder verbruikt terwijl je sneller rijdt 8)7

Het antwoord is vast mijn 20” velgen…..
Vanmiddag een zakelijk ritje, vrijwel alleen maar snelweg, zie onder. Op de terugweg 130/135 gereden want trajectcontroles en dat trok hem over de 120 km totaal weer naar de 20.1 kWH.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkU7OXHhud-2YVseLsJfudFZVes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pqbDa8KZjZXUy3HWgpVnvFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zie ik nou goed dat bij de P2 de rit info uiterst rechts van het scherm wordt weergegeven zodat je je navigatie kan blijven gebruiken? Bij de P8 zit de ritinfo echt midden in het scherm waardoor je niks anders meer kan zien/gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

[P8]

Je zou denken dat ik mn portie elllende wel gekregen had met de eerste P8, maar deze week 2x raak met de nieuwe.

Het eerder gemelde dakgeluid bij regen en vandaag wilde de auto niet meer rijden met 85% accu. Wegenwacht er bij en gaf aan zelfde bij een Polestar 2 had maand terug. Zie foto.

Het lukte hem weg te rijden, alleen daarna nog foutmelding - aandrijflijn, ga naar de dealer/garage. Na uitlezen auto alle storingsmeldingen weg en geen storing te zien.

Het is een fijn huwelijk met de P8’s..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjepJEIaYehqgxdqviin64VOBLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jNqgurnnjio9uToQYYtLnbe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DewuczdBgcKWwkKibGYUwlug0CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqBOwpNNt1nKIXpiSQbfpTmd.jpg?f=fotoalbum_large

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45
Davy_Rx schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:52:
Ik heb nooit problemen gehad met mijn P2 tot ik een 2-tal weken plots niet kon vertrekken omwille van de melding ‘systeemcontrole’. Nadat de wagen even ‘gerust’ had werkte het plots weer. Nadien ineens allerlei kleine probleempjes die hier al vaak gepasseerd zijn zoals airco die niet werkt, radio die niet werkt, laden stopt bij 80% terwijl limiet op 100% staat, enz. Ik vermoed dat dit komt door bepaalde updates in de achtergrond want ik heb hier echt nooit last van gehad. Ik lees hier momenteel echter niets over op dit forum. Heeft nog iemand deze problemen?
1x gehad dat de P2 niet wilde starten. Melding dat ik moest wachten op een systeemcontrole. Dit ging in een bootloop zonder mogelijkheid te starten.

Na 15 minuten een een ijsje was alles weer prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU_rU_lSvvwvRyHXcmviQMNKPsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qxdgf5vpSHn5OZOaUmYDH8S9.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Zie ik nou goed dat bij de P2 de rit info uiterst rechts van het scherm wordt weergegeven zodat je je navigatie kan blijven gebruiken? Bij de P8 zit de ritinfo echt midden in het scherm waardoor je niks anders meer kan zien/gebruiken.
Niet alleen dat, voor zover ik weet is het bij de P2 ook altijd al geweest dat pilot assist met 1 druk op de knop is in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fladder80 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Niet alleen dat, voor zover ik weet is het bij de P2 ook altijd al geweest dat pilot assist met 1 druk op de knop is in te schakelen.
Hoe bedoel je dit? Er is toch geen losse knop voor? Of krijg je dan dat als je ACC aanzet gelijk ook pilot assist hebt? Ik hoop toch van niet want dat gebruik ik zelden tot nooit. Mag toch hopen dat je nog wel standaard alleen ACC kan aanzetten met 1 druk op de knop? Aangezien dit toch ook op de P8 komt met de nieuwe update?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 23-06-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Als ik de cruise aan zet hoef ik daarna alleen maar op het pijltje naar rechts op het d-pad te klikken om pilot assist an te zetten. Weer een klik naar rechts en hij is weer uit.
Was trouwens een reactie op:
Mga1600 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:48:
Mijn auto is vanwege een radioprobleem meteen maar ge-update naar de juni-versie. Ik zie dat pilot assist nu eigenlijk maar 1 klikje nodig heeft in plaats van twee. Beter dus...!

[ Voor 47% gewijzigd door Fladder80 op 23-06-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:45
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Toch echt te gek voor woorden dit, er is net buiten Reims gewoon een Ionity laadstation
Die heb ik op een gegeven moment ook wel als voorstel gekregen maar dat was toen inmiddels al weer 42 minuten omrijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:45
4v4t4r schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:35:
Ik heb mogelijk een ingang naar het juiste google team.
Kan iemand mij aangeven (in het engels) wat de belangrijkste features / issues zijn ?
Bij geplande laadstops weergeven (tot) hoeveel je moet laden.

Uitleg: Bij het tonen van laders als je een route plant staat er bij hoe lang je moet laden maar niet tot welk percentage of hoeveel KWh. Aangezien verschillende auto’s met verschillende snelheden laden die ook nog eens afhankelijk zijn van temperatuur of soc is de laadtijd iets wat volgens mij nooit (zonder hele advanced ai berekeningen) accuraat gematched kan worden met het aantal te laden kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Fladder80 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Is (was) het bij de P2 niet zo dat je eerst de boel stand-by zet met de middenknop, dan pijltje omhoog moet doen om de acc te activeren en dan pijltje naar rechts om pilot assist te activeren?
Zo was het bij de P8, maar nu is het (na stand-by zetten) alleen een klikje omhoog dan heb je meteen Pilot assist,
Mocht je dat niet willen en alleen ACC willen hebben moet je dat in het hoofdscherm eerst zo kiezen.

Persoonlijk vind ik deze wijziging een verbetering(etje) ook omdat je nu het aantal streepjes afstand in beeld hebt als je Maps aan hebt.

Ondanks de update is mijn radio probleem nog steeds aanwezig..... er is slechte ontvangst van zowel FM als DAB en dat is eigenlijk door het hele land heen. Als ik de koppeling tussen FM en DAB aanzet wordt het helemaal een ramp, dan schakelt hij over van storing naar storing.

[ Voor 24% gewijzigd door Mga1600 op 23-06-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Vandaag weer lekker 300KM gereden van Amsterdam naar Eindhoven, op locatie van mijn afspraak is een lader aanwezig dus weet niet wat de batterijstatus van een retour zou zijn maar merkte wel dat ik vanmorgen 19,9 haalde met mijn P8 20”. Vanavond na 19:00 terug en dus met 130 over de A2 met vrijwel geen verkeer (dus geen wind brekende andere suvs/vrachtwagens) was het verbruik rond de 26 over de hele rit, groot verschil in dit geval dus.

Vanmorgen toen ik weg reed was de google maps kaart op het dashboard vastgelopen, toen een 30sec reset gedaan en daarna werkte het. Verder nog opgemerkt dat de verkeersborden uitlezen op de A2 in ieder geval voor geen meter werkt, blijft de hele tijd aangeven dat je 100 moet rijden waar 130 mag na 19:00, vreemd genoeg werd het bord wel met “time” aangegeven maar dan als zijnde “je zit nog in de tijd”. De meest vreemde was toen een 70km bord op een parallelweg bij Utrecht gelezen werd terwijl ik gewoon op het 100 stuk reed.

Anyway, die hiccups maken mij niet zoveel uit want het rijd gewoon top en de andere systemen werken goed (en dit kan gewoon OTA gefixed worden uiteindelijk), vrijwel alles met Google assistant gedaan ipv door menu’s scrollen etc. Zeker het bellen/navigatie bedienen met je stem is significant beter dan elke auto die ik hiervoor geprobeerd heb. Een grappige was dat “hoe laat kom ik aan op mijn bestemming” en “hoe lang moet ik nog rijden” beiden werken, net welke context je fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 17:54
Mga1600 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Is (was) het bij de P2 niet zo dat je eerst de boel stand-by zet met de middenknop, dan pijltje omhoog moet doen om de acc te activeren en dan pijltje naar rechts om pilot assist te activeren?
Zo was het bij de P8, maar nu is het (na stand-by zetten) alleen een klikje omhoog dan heb je meteen Pilot assist,
Mocht je dat niet willen en alleen ACC willen hebben moet je dat in het hoofdscherm eerst zo kiezen.

Persoonlijk vind ik deze wijziging een verbetering(etje) ook omdat je nu het aantal streepjes afstand in beeld hebt als je Maps aan hebt.
Ik wil graag makkelijk PA aan en uit kunnen zetten onafhankelijk van de ACC. Voor mij is dit absoluut een hele erge verslechtering.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:32
JohnDoe77 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:24:
[...]

Kun je nu dan via spraaksturing zeggen: “Navigeer naar Pietje PUK”? Ik kan ze alleen vinden via opgeslagen items en dan contacten, maar met spraak sturing doet hij het niet.
Sorry even gemist nee kan de contacten niet met spraak/de assistent oproepen, jammer is dat.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Mga1600 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Ondanks de update is mijn radio probleem nog steeds aanwezig..... er is slechte ontvangst van zowel FM als DAB en dat is eigenlijk door het hele land heen. Als ik de koppeling tussen FM en DAB aanzet wordt het helemaal een ramp, dan schakelt hij over van storing naar storing.
Pijltje omhoog is altijd resume geweest in de P2.
De middenknop "set" en naar rechts pilot assist. Waarvan ik trouwens geen idee heb of je die onafhankelijk aan kan zetten van de adaptive
In het menu kun je bij de P2 volgens mij alleen schakelen tussen gewone cruise en adaptive. Hoewel ik dat laatste niet 100% zeker meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Laatst online: 06-07 13:19
Toch wel redelijk jaloers meelezen hier hoor. Een P8 uit nov. 2020, maar ondanks allerlei beloftes en ettelijke malen nabellen bij de dealer nog steeds geen updates gekregen. Dus geen juni update, en ook geen update waarmee ik de app kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
strikkert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:17:
Toch wel redelijk jaloers meelezen hier hoor. Een P8 uit nov. 2020, maar ondanks allerlei beloftes en ettelijke malen nabellen bij de dealer nog steeds geen updates gekregen. Dus geen juni update, en ook geen update waarmee ik de app kan gebruiken.
Serieus? Dan zou ik eens hoofdkantoor bellen.
De app kun je al een tijdje soort van gebruiken, vaker niet dan wel.

De juni update komt in juli OTA volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
strikkert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:17:
Gelijk een andere dealer bellen, zitten best wat essentiele updates tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Ik ben in gesprek (via de mail) met het Maps team op dit moment. - Met deze kan ik denk ik niets nu. Sorry !
Ik heb er nog 1, weet niet of deze al in de lijst staat? Namelijk dat maps als navigatie wel fijn is alleen de lay-out is wel erg achterhaald. Kunnen ze niet een 3D schil maken? Of nog een niveautje beter? Dit kan al tijden op je telefoon...

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 24-06-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-10 09:02
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Ja!! Het is een GEWELDIGE wagen!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Ik heb er nog 1, weet niet of deze al in de lijst staat? Namelijk dat maps als navigatie wel fijn is alleen de lay-out is wel erg achterhaald. Kunnen ze niet een 3D schil maken? Of nog een niveautje beter? Dit kan al tijden op je telefoon...
Straks wil je ook nog een 4k scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Maar met november- software werkt OTA nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Laatst online: 06-07 13:19
[...]

Zojuist ook maar weer eens gebeld, maar kunnen ook niets doen. Geen app nog voor mij. Gewoon afwachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door strikkert op 24-06-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
strikkert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Zojuist ook maar weer eens gebeld, maar kunnen ook niets doen. Geen app nog voor mij. Gewoon afwachten dus.
Dat is toch vreemd? Die brief met afspraak om naar werkplaats te gaan om de OTA software te krijgen is toch al van enkele maanden geleden?

Zou inderdaad eens een andere dealer gaan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34
4v4t4r schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb nog een toevoeging die niet heel moeilijk zou moeten zijn omdat dat op alle platforms al standaard functionaliteit is: Sateliet weergave!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:47
Juancho schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Hoe bedoel je dit? Er is toch geen losse knop voor? Of krijg je dan dat als je ACC aanzet gelijk ook pilot assist hebt? Ik hoop toch van niet want dat gebruik ik zelden tot nooit. Mag toch hopen dat je nog wel standaard alleen ACC kan aanzetten met 1 druk op de knop? Aangezien dit toch ook op de P8 komt met de nieuwe update?
Ik heb afgelopen dinsdag de nieuwste software gekregen en er is op het middendisplay nu een extra instelling beschikbaar voor pilot assist met of zonder stuurhulp. Je kunt dit nu niet meer snel via het stuur wijzigen.

Bij mij staat de stuurhulp standaard uit want die reageert veel te nerveus voor mij.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
_--[]--__ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Bij geplande laadstops weergeven (tot) hoeveel je moet laden.

Uitleg: Bij het tonen van laders als je een route plant staat er bij hoe lang je moet laden maar niet tot welk percentage of hoeveel KWh. Aangezien verschillende auto’s met verschillende snelheden laden die ook nog eens afhankelijk zijn van temperatuur of soc is de laadtijd iets wat volgens mij nooit (zonder hele advanced ai berekeningen) accuraat gematched kan worden met het aantal te laden kWh.
Deze triggered mij wel en wil me hierbij aansluiten dat dit wel een belangrijk punt is. Ik gaf al aan dat ik graag zou zien dat ze de planning confrom ABRP doen en die geeft inderdaad ook aan tot hoever je moet laden en hoeveel tijd dat kost. Aangezien het laden boven 80% erg traag gaat is het beter (sneller) om een extra laadstop in te plannen dan tot 100% te laden. Bij ABRP kun je dit allemaal zelf instellen (lijkt me niet wenselijk), maar Google zou met wat intelligentie dit ook als parameter in de berekening mee moeten kunnen nemen. Dus wat mij betreft niet alleen de weergave, maar ook wat intelligentie in de routeberekening.

Bij Tesla is (was, mogelijk is dat inmidels verbeterd sinds mijn Model S weg is) het iets minder intelligent dan ABRP maar werkt het op dezelfde wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik kwam gisteren de Volvo XC40 P8 tegen op een parkeerplaats. Mooie auto hoor. We krijgen morgen onze eerste eigen EV (Nissan Leaf), maar zo'n Volvo zou ik ook wel willen hebben, al is het alleen maar omdat ik er een aanhanger achter mag hangen.
Het viel me wel op dat deze geen "kunstmatig" geluid maakte bij het inparkeren/langzaam rijden. Ik dacht dat dat standaard/verplicht was op nieuwe EVs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
boxlessness schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:31:
Ik kwam gisteren de Volvo XC40 P8 tegen op een parkeerplaats. Mooie auto hoor. We krijgen morgen onze eerste eigen EV (Nissan Leaf), maar zo'n Volvo zou ik ook wel willen hebben, al is het alleen maar omdat ik er een aanhanger achter mag hangen.
Het viel me wel op dat deze geen "kunstmatig" geluid maakte bij het inparkeren/langzaam rijden. Ik dacht dat dat standaard/verplicht was op nieuwe EVs?
Als je Hey Google , doe eens een spookhuis zegt dan gaat men wel aan de kant :)

Nee zit er niet op, geen idee waarom niet. Vind het ook niet erg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Een wetenswaardigheid(je) waar waarschijnlijk niemand op zat te wachten....:

Op dit moment rijden de P2 en P8 in zo’n beetje gelijke aantallen rond in NL.
Waar de P8 zoals bekend pas een aantal maanden later kwam dan de P2 en dus eerdere steeds in de aantallen achterbleef, zijn ze nu met beide zo’n 3430 stuks gelijk vertegenwoordigd!

En als je dan ziet hoe weinig dat er eigenlijk nog maar zijn valt het nog mee hoe vaak je ze onderweg al ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Dat van dat verplichte geluid dacht ik ook, maar dat zit bij de P8 alleen op de MY22 auto’s nog niet op MY21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Fladder80 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Pijltje omhoog is altijd resume geweest in de P2.
De middenknop "set" en naar rechts pilot assist. Waarvan ik trouwens geen idee heb of je die onafhankelijk aan kan zetten van de adaptive
In het menu kun je bij de P2 volgens mij alleen schakelen tussen gewone cruise en adaptive. Hoewel ik dat laatste niet 100% zeker meer weet.
Klopt helemaal. En het is ook zo dat je bij resume direct weer de assist krijgt die je daarvoor ook had (resp. ACC met of zonder PA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:07
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:43:
Een wetenswaardigheid(je) waar waarschijnlijk niemand op zat te wachten....:

Op dit moment rijden de P2 en P8 in zo’n beetje gelijke aantallen rond in NL.
Waar de P8 zoals bekend pas een aantal maanden later kwam dan de P2 en dus eerdere steeds in de aantallen achterbleef, zijn ze nu met beide zo’n 3430 stuks gelijk vertegenwoordigd!

En als je dan ziet hoe weinig dat er eigenlijk nog maar zijn valt het nog mee hoe vaak je ze onderweg al ziet....
Ik zag van de week een P2 Moon in Leiden. Wat een mooie kleur _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Bij langzaam achteruitrijden klinkt er wel een pingeltje. Bij vooruit niet.

Ik heb al meerdere malen gemerkt dat voetgangers je niet aan horen komen. En kijken doen ze blijkbaar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Ik heb al meerdere malen gemerkt dat voetgangers je niet aan horen komen. En kijken doen ze blijkbaar niet.
Ik reed met het mooie weer van een paar weken terug door wat smalle straten in Leiden centrum.
Dit was echt niet te doen - mensen horen je gewoon niet.. muziek maar wat harder gedaan en raampjes open.. toeteren vind ik ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:05
gerrit105 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:10:
P2
In de laatste update van mei zou er preconditioning op de accu moeten zitten bij laden boven 90%. Als ik echter de stekker van mijn NM paal erin stop en hij tot 100% laadt zie ik geen verbetering in verbruik bij het begin van de rit. Iemand enig idee hoe dit precies werkt?
Ik heb ook niet het idee dat het werkt. Ik vind het bovendien een vreemde functie qua logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
[...]

Voor degenen die het gemist hebben: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Ik heb gisteren een systeem reset gedaan (fabrieksinstellingen) om de VOC app aan de praat te krijgen, maar hij kan nog steeds de sleutels niet vinden (leg alle 0 de sleutels in de auto..).

Sinds die reset heb ik geen google maps meer in mijn bestuurdersscherm :S . Iemand een idee hoe ik dit weer terug krijg? Op de middenconsole werkt alles wel gewoon.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Bloemstukje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:43:
Ik heb gisteren een systeem reset gedaan (fabrieksinstellingen) om de VOC app aan de praat te krijgen, maar hij kan nog steeds de sleutels niet vinden (leg alle 0 de sleutels in de auto..).

Sinds die reset heb ik geen google maps meer in mijn bestuurdersscherm :S . Iemand een idee hoe ik dit weer terug krijg? Op de middenconsole werkt alles wel gewoon.
Ja, voor dat laatste geldt de homeknop 30 seconden indrukken en wachten tot dat je scherm op zwart gaat. Moet het daarna weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Ja, voor dat laatste geldt de homeknop 30 seconden indrukken en wachten tot dat je scherm op zwart gaat. Moet het daarna weer doen.
Dat heb ik geprobeerd, maar heeft niet gewerkt helaas. Heb de auto vannacht zonder lader laten staan, dan zou hij in principe ook uit en aan moeten gaan naar mijn weten, maar vanochtend nog hetzelfde euvel helaas.

gewoon nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Ik ben 100% voor minder geluid en meer rust in de straten, maar "de schuld" bij de voetganger neer leggen is wat kort door de bocht. Je verwacht/merkt het gewoon niet als voetganger of fietser. Het is als een ninja die je van achteren besluipt. En je oren zijn een belangrijke sensor voor alles wat buiten je 120 graden front-vision gebeurt (slechts 7 graden scherp zicht zelfs).

Ik denk dat de komende 10 jaar, de transitie periode, het lastigst gaat zijn in het combineren van voetgangers en EVs. Je hebt nog steeds veel omgevingsgeluid van andere luide voertuigen, waardoor je oren op demp-modus gaan en de zacht klinkende ninja-EV niet op pikken. Als de algehele leefomgeving stiller wordt zullen voetgangers je ook eerder horen.

Wel jammer dat Volvo, met hun focus op veiligheid, het waarschuwingsgeluid niet bij de eerste versies in heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
boxlessness schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Ik ben 100% voor minder geluid en meer rust in de straten, maar "de schuld" bij de voetganger neer leggen is wat kort door de bocht. Je verwacht/merkt het gewoon niet als voetganger of fietser. Het is als een ninja die je van achteren besluipt. En je oren zijn een belangrijke sensor voor alles wat buiten je 120 graden front-vision gebeurt (slechts 7 graden scherp zicht zelfs).

Ik denk dat de komende 10 jaar, de transitie periode, het lastigst gaat zijn in het combineren van voetgangers en EVs. Je hebt nog steeds veel omgevingsgeluid van andere luide voertuigen, waardoor je oren op demp-modus gaan en de zacht klinkende ninja-EV niet op pikken. Als de algehele leefomgeving stiller wordt zullen voetgangers je ook eerder horen.

Wel jammer dat Volvo, met hun focus op veiligheid, het waarschuwingsgeluid niet bij de eerste versies in heeft gebouwd.
Sorry maar de straat is geen speelplaats natuurlijk. Ook al denken de meeste kinderen en ouders wel......

Zoiets kan Volvo achteraf via OTA toch doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Sorry maar de straat is geen speelplaats natuurlijk. Ook al denken de meeste kinderen en ouders wel......

Zoiets kan Volvo achteraf via OTA toch doen?
Binnen de woonwijk is de straat gewoon de leefomgeving van mensen en kinderen. Natuurlijk zijn er regels, maar je kan kinderen vanaf 6 jaar niet verbieden buiten te spelen. En die zijn niet altijd scherp als het gaat om verkeer, dus samen moeten we er het beste van maken (ook buiten de regels om).

Zeker geen kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
DarkShadow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Binnen de woonwijk is de straat gewoon de leefomgeving van mensen en kinderen. Natuurlijk zijn er regels, maar je kan kinderen vanaf 6 jaar niet verbieden buiten te spelen. En die zijn niet altijd scherp als het gaat om verkeer, dus samen moeten we er het beste van maken (ook buiten de regels om).

Zeker geen kinderen?
Haha. Ja 1 van 3 hoor. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je je kind opvoedt. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
hlip schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb afgelopen dinsdag de nieuwste software gekregen en er is op het middendisplay nu een extra instelling beschikbaar voor pilot assist met of zonder stuurhulp. Je kunt dit nu niet meer snel via het stuur wijzigen.

Bij mij staat de stuurhulp standaard uit want die reageert veel te nerveus voor mij.
Die snap ik even niet. Pilot assist is toch juist stuurhulp? Dat de auto binnen de lijntjes blijft? Hoe kan je dat nou zonder stuurhulp hebben? Wat doet Pilot Assist dan nog?

Wat ik bedoelde is dat ik graag gewoon net zoals nu met 1 druk op de knop ACC aan heb. Dus geen pilot assist erbij, dat gebruik ik nooit. Wat je zegt, veelste nerveus. Ook prima trouwens als je de keuze zelf kan maken in het menu. Ik begreep juist dat dat in de nieuwe update zit?
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Nee zit er niet op, geen idee waarom niet. Vind het ook niet erg eigenlijk.
Ik wel omdat het gewoon voor de veiligheid 10x beter is. Ik heb ook al regelmatig gehad dat andere verkeersdeelnemers je gewoon niet horen. Zeker in nieuwbouwwijken en in de stad is het soms enorm goed uitkijken en alvast anticiperen op bijv. fietsers en voetgangers die je gewoon niet horen.

Ik dacht ook dat dit een verplichting was, juist voor de veiligheid. Dus dat een merk als Volvo niet één of ander geluid heeft toegevoegd tot een bepaalde max snelheid en bij het achteruit rijden... Laat ik het heel bijzonder noemen :). Hetzelfde overigens met die elektrische scooters die je nu overal ziet. Die hoor je ook totaal niet, soms levensgevaarlijk. De stilte is fijn en goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar tot een bepaalde snelheid en bij het achteruitrijden of inparkeren etc is iets van een goed horend geluid wel een vereiste vind ik. Je zal maar iemand aanrijden zeg...
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Straks wil je ook nog een 4k scherm :)
Beetje mee gaan met de tijd toch? ;) Als je ziet wat sommige auto's al kunnen met oa dat AR systeem (Mercedes)... Echter super tof. Maargoed, ik ben dan ook van de nieuwe snufjes, technologie etc en dat zal niet voor iedereen gelden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 24-06-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
DarkShadow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Zeker geen kinderen?
Ik wil daar nog aan toevoegen dat er behoorlijke beperkingen zijn aan de menselijke (visuele) perceptie. Er is geen enkele garantie dat je betrouwbaar een bewegend object op pikt in de randen van je zicht (buiten die 7 graden), en zeker als deze naar je toe (of van je af) beweegt, of als er weinig contrast is (grijze auto tegen een betonnen achtergrond). Dus ook een overstekende voetganger kan je op een bepaald moment gewoon gemist hebben.
Als automobilist ben je gewend om alleen op zicht te navigeren, en je traject is ook redelijk 1-dimensionaal, wat het kwa perceptie van gevaar/obstakels veel eenvoudiger maakt. De indeling van wegen is daarop ontworpen.
De discussie/oplossing is niet zo "clear-cut" als "ze moeten maar uitkijken" of "niet op straat komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
boxlessness schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Ik wil daar nog aan toevoegen dat er behoorlijke beperkingen zijn aan de menselijke (visuele) perceptie. Er is geen enkele garantie dat je betrouwbaar een bewegend object op pikt in de randen van je zicht (buiten die 7 graden), en zeker als deze naar je toe (of van je af) beweegt, of als er weinig contrast is (grijze auto tegen een betonnen achtergrond). Dus ook een overstekende voetganger kan je op een bepaald moment gewoon gemist hebben.
Als automobilist ben je gewend om alleen op zicht te navigeren, en je traject is ook redelijk 1-dimensionaal, wat het kwa perceptie van gevaar/obstakels veel eenvoudiger maakt. De indeling van wegen is daarop ontworpen.
De discussie/oplossing is niet zo "clear-cut" als "ze moeten maar uitkijken" of "niet op straat komen".
Dat zeg ik toch ook niet? Maar de straat volgooien met speelgoed en andere troep en totaal niet uitkijken is het andere uiterste. Dus leer je kids om het gevaar te zien....en ruim die zooi op.

Verder gewoon met 20 km/pu door de wijk rijden en alert zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Maar de straat volgooien met speelgoed en andere troep en totaal niet uitkijken is het andere uiterste. Dus leer je kids om het gevaar te zien....en ruim die zooi op.

Ik heb het maar even opgezocht en het is gewoon verplicht:
Waarom elektrische auto’s geluid maken
Elektrische auto's kunnen in theorie fluisterstil zijn, maar maken toch geluid
Stille auto’s zijn fijn, maar kunnen ook gevaarlijk zijn voor andere verkeerdeelnemers die ze niet horen aankomen. Daarom moeten elektrische auto’s bij lage snelheden verplicht geluid maken. Zo hoor je ook elektrische auto’s aankomen en wordt je als voetganger of fietser niet compleet verrast.

https://www.anwb.nl/auto/...os-niet-fluisterstil-zijn
Ik vraag me nu echt af of de P8 dus tegen de regels in geen geluid maakt. Ik heb het persoonlijk iig nog nooit gehoord bij rijden tot 20km/h en bij achteruit rijden. Gaan we eens testen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:04
Mga1600 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Dat van dat verplichte geluid dacht ik ook, maar dat zit bij de P8 alleen op de MY22 auto’s nog niet op MY21.
De P2 heeft het wel, achteruit duidelijk hoorbaar, vooruit bij lage snelheid heel erg zacht en mist dus behoorlijk zijn doel. Ik vind het op zich niet zo erg. Maar @Juancho: daar zijn dus die car sound apps voor! Volume op 10 en raampjes open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:20:
[...]

De P2 heeft het wel, achteruit duidelijk hoorbaar, vooruit bij lage snelheid heel erg zacht en mist dus behoorlijk zijn doel. Ik vind het op zich niet zo erg. Maar @Juancho: daar zijn dus die car sound apps voor! Volume op 10 en raampjes open
Ik wist niet hoe snel ik die idiote app eraf moest gooien. Wat een onzin zeg! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Of het spookhuis even aanzetten, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanDeMann
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
[P8]

Vanochtend laatste update gehaald (nog nooit OTA aangeboden gekregen) in de hoop dat app nu wel gaat werken. Helaas, app blijft foutmelding "kan apparaten niet laden" geven. Dealer heeft daarna nog reset aan de kabel gedaan, maar tot mijn verbazing blijken alle instellingen daarna nog in het systeem te zitten. Zelfs telefoon is nog verbonden. Bij on call staat ook nog gewoon het verbonden toestel (die dus niet werkt). Om de een of andere reden heb ik niet idee dat dit een echte reset is geweest, maar dealer geeft aan dat dat zijn enige optie is.

Daarna tegen beter weten in nog fabrieksreset in auto EN reset met knop gedaan, alles weer ingesteld en doorgelopen maar bij on call blijft de iPhone staan die het dus niet doet. Ik kan in de app ook niet verder, want foutmelding blijft staan. Ander Volvo ID heeft geen zin. Synchronisatie bij Volvo account staat op altijd uitgeschakeld, dus ik neem aan dat dat de fout is.

Iemand tips...?

[ Voor 9% gewijzigd door SanDeMann op 24-06-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Dan zijn we het dus wel eens :)
Onze kleine is 2-en-een-half, en we zijn net op het punt dat hij snapt "auto, kijk uit, op zij". "De straat niet blokkeren met je skelter" komt later wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Die snap ik even niet. Pilot assist is toch juist stuurhulp? Dat de auto binnen de lijntjes blijft? Hoe kan je dat nou zonder stuurhulp hebben? Wat doet Pilot Assist dan nog?

Wat ik bedoelde is dat ik graag gewoon net zoals nu met 1 druk op de knop ACC aan heb. Dus geen pilot assist erbij, dat gebruik ik nooit. Wat je zegt, veelste nerveus. Ook prima trouwens als je de keuze zelf kan maken in het menu. Ik begreep juist dat dat in de nieuwe update zit?
ACC inschakelen kan nog steeds met 1 druk op de stuurknop. Alleen is de default waarde nu incl. stuurhulp.
De stuurhulp moet je uitschakelen op het middendisplay. Je kunt dit, met de nieuwste software, niet meer regelen met de stuurknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
aha ok, dan is het goed! Tenminste, als de auto de setting maar wel onthoudt en je dit niet elke keer hoeft te doen als je instapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:30:
aha ok, dan is het goed! Tenminste, als de auto de setting maar wel onthoudt en je dit niet elke keer hoeft te doen als je instapt ;)
Don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[P8]

Ik had eerder een bericht gepost over een "lawaaimakend" panorama dak na/tijdens regenval hierbij een update na mijn bezoek gisteren bij de dealer.

Ik had een video/audio opname gemaakt van het geluid en dit gisteren laten horen. Ik begreep van de dealer dat dit inmiddels een bekend probleem kan zijn en dat dit opgelost wordt door het afstellen van het panoramadak (kleine handeling) ik had echter geen tijd meer dus een afspraak gemaakt voor volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blankinho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:34:
[P8]

Ik had eerder een bericht gepost over een "lawaaimakend" panorama dak na/tijdens regenval hierbij een update na mijn bezoek gisteren bij de dealer.

Ik had een video/audio opname gemaakt van het geluid en dit gisteren laten horen. Ik begreep van de dealer dat dit inmiddels een bekend probleem kan zijn en dat dit opgelost wordt door het afstellen van het panoramadak (kleine handeling) ik had echter geen tijd meer dus een afspraak gemaakt voor volgende week.
Dit had ik dus vorig weekend ook voor het eerst toen we reden in een flinke regenbui! Zou je mij die video eens kunnen sturen? Dan kan ik even checken of we hetzelfde probleem hebben. En aangezien we ook bij dezelfde dealer zitten.... net zo handig! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:19
madhondt schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:52:
[P8] Sinds gisteren 'Collision Avoidance is defect' en vandaag daar nog 'Rijondersteuning is defect' bovenop.
[P8]

Voor zij die wakker lagen van mijn bovenstaand probleem:
dit hebben ze opgelost louter door de software update te doen, of daardoor zijn ze dan toch spontaan verdwenen...

Voor mij de belangrijkste zaken in de update (ook reeds ten dele vermeld):
- Je kunt zien of je op de laatste versie zit
- Je kunt de release notes raadplegen
- Aan het stuur kun je niet meer kiezen tussen ACC met/of zonder pilot assist. Dit dien je nu bij de instellingen te doen. Daardoor wordt het minder flexibel, maar msch kiezen de meeste mensen toch wsch voor het één of het ander. Het pijltje naar rechts aan het stuur doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
tim-dev schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:56:

Vanmorgen toen ik weg reed was de google maps kaart op het dashboard vastgelopen, toen een 30sec reset gedaan en daarna werkte het. Verder nog opgemerkt dat de verkeersborden uitlezen op de A2 in ieder geval voor geen meter werkt, blijft de hele tijd aangeven dat je 100 moet rijden waar 130 mag na 19:00, vreemd genoeg werd het bord wel met “time” aangegeven maar dan als zijnde “je zit nog in de tijd”. De meest vreemde was toen een 70km bord op een parallelweg bij Utrecht gelezen werd terwijl ik gewoon op het 100 stuk reed.
Ik reed net ook op de A2 van Amsterdam naar Utrecht (11.45) en op het eerste stuk gaf hij 130 aan vanaf Vinkeveen werd het in een keer 100. Ik zie 's avonds inderdaad bask het time icoontje, maar eigenlijk zelden de juiste max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Ik heb het maar even opgezocht en het is gewoon verplicht:

[...]

Ik vraag me nu echt af of de P8 dus tegen de regels in geen geluid maakt. Ik heb het persoonlijk iig nog nooit gehoord bij rijden tot 20km/h en bij achteruit rijden. Gaan we eens testen! :)
Niet goed opgezocht dan.

Vanaf 1 juli 2019 moet elk nieuw model dat deels of volledig elektrisch rijdt het AVAS hebben.
Vanaf 1 juli 2021 elke nieuw ingeschreven auto die deels of volledig elektrisch rijdt.
Vermits de XC40 een model is uit 2017 en op 1 juli 2019 dus al bestond is dit momenteel nog niet verplicht. Alle deels of volledig elektrische XC40’s die vanaf 1 juli a.s. worden ingeschreven zullen dit dan wel hebben. :)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Ik wist niet hoe snel ik die idiote app eraf moest gooien. Wat een onzin zeg! _O-
Nu weet je waar hij voor is: voetgangers waarschuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Er wordt inmiddels wel veel reclame gemaakt voor de P8....

Iemand al de p8 op schaalmodel kunnen scoren?

[ Voor 5% gewijzigd door Sten2017 op 24-06-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Sten2017 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:32:
Er wordt inmiddels wel veel reclame gemaakt voor de P8....

Iemand al de p8 op schaalmodel kunnen scoren?
Helaas is de p8 nergens verkrijgbaar. Wel is de reguliere xc40 verkrijgbaar via dealer schaal 1:43 alleen in de inscription kleuren wit en blauw. Op enkele sites voor miniaturen o.a. Schouten in R’dam heeft ook een rood exemplaar.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
XC40_P8 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Helaas is de p8 nergens verkrijgbaar. Wel is de reguliere xc40 verkrijgbaar via dealer schaal 1:43 alleen in de inscription kleuren wit en blauw. Op enkele sites voor miniaturen o.a. Schouten in R’dam heeft ook een rood exemplaar.
Op AliExpress in 3 kleuren. Kost 11 euro, de wielen moet je zelf nog wel even zwart maken…..zoeken met ‘XC40 Model’
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY9fwOSe-4u7Y1pKid7T0fgfDVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DC0kNiSrQRTE4RSIHJOAxWu4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:17:

[...]

Mijn P8 doet het dus wel bij achteruitrijden. Maar het is vrij zacht. Zet even de achterramen open als je gaat testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
hlip schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:27:
[...]

ACC inschakelen kan nog steeds met 1 druk op de stuurknop. Alleen is de default waarde nu incl. stuurhulp.
De stuurhulp moet je uitschakelen op het middendisplay. Je kunt dit, met de nieuwste software, niet meer regelen met de stuurknop.
Dit vind ik erg jammer. Als ik lekker aan het cruisen ben op een rustige snelweg, dan zet ik de stuurhulp aan. Maar er zijn ook situaties waar ik het snel uit wil zetten, bijvoorbeeld als je langs werkzaamheden rijdt waar onduidelijke belijning is. Even klik met de duim om te switchen. Maar wel de ACC aan laten, zodat je niet boven de snelheidsbeperking komt. Dat kan dus na de update niet meer.

Ik vraag me echt af waarom Volvo hiertoe besloten heeft. Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Nog iets anders over Pilot Assist: die werkt dus niet boven de 139 km/u. Dat heb ik laatst gemerkt op de Autobahn. Ik dacht eerst dat het kwam door de combinatie van een licht wegdek (beton), versleten belijning en tegenlicht, maar verderop waar alles er beter uitzag ging PA ook uit. Bij 139 doet 'ie het wel en bij 140 niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Dit vind ik erg jammer. Als ik lekker aan het cruisen ben op een rustige snelweg, dan zet ik de stuurhulp aan. Maar er zijn ook situaties waar ik het snel uit wil zetten, bijvoorbeeld als je langs werkzaamheden rijdt waar onduidelijke belijning is. Even klik met de duim om te switchen. Maar wel de ACC aan laten, zodat je niet boven de snelheidsbeperking komt. Dat kan dus na de update niet meer.

Ik vraag me echt af waarom Volvo hiertoe besloten heeft. Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen?
Mag hopen dat ze dat voor de P2 niet ook gaan doen. Zou een ernstige tekortkoming zijn maar mijn idee. Gebruik dat switchen heel veel en lijkt me ook goed te beargumenteren als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:06:
Nog iets anders over Pilot Assist: die werkt dus niet boven de 139 km/u. Dat heb ik laatst gemerkt op de Autobahn. Ik dacht eerst dat het kwam door de combinatie van een licht wegdek (beton), versleten belijning en tegenlicht, maar verderop waar alles er beter uitzag ging PA ook uit. Bij 139 doet 'ie het wel en bij 140 niet meer.
Klopt idd dat 140 de grens is. Geldt ook voor de P2. Wat ik echter wel merk is dat die grens niet zo strikt is. Soms doet ie het ook niet bij 138 of 139. Paar tikjes terug en dan doet ie het wel weer. Zal dus ook aan de omstandigheden liggen denk ik. Misschien herkent de software als ie niet meer veilig en vlot genoeg kan werken/reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Venomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:06:
De P2 trilt even in het stuur als PA aanstaat en je gaat boven de 139. Vervolgens wordt het icoontje ook grijs. Neem aan dat P8 dat ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Nu weet je waar hij voor is: voetgangers waarschuwen!
Voor je die app hebt aangezet ligt (spreekwoordelijk natuurlijk) die voetganger al onder de auto ;w
Maar ik ga het nu wel eens testen, ben wel benieuwd. Ik heb de laatste dagen best vaak met het voorraam + dakraam open weggereden van huis en heb niets gehoord....Misschien hoor je het alleen echt als je buiten de auto staat eventueel aangevuld met gehoorapparatuur op standje maximaal ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 24-06-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024

GZL

SanDeMann schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:24:
[P8]

Vanochtend laatste update gehaald (nog nooit OTA aangeboden gekregen) in de hoop dat app nu wel gaat werken. Helaas, app blijft foutmelding "kan apparaten niet laden" geven. Dealer heeft daarna nog reset aan de kabel gedaan, maar tot mijn verbazing blijken alle instellingen daarna nog in het systeem te zitten. Zelfs telefoon is nog verbonden. Bij on call staat ook nog gewoon het verbonden toestel (die dus niet werkt). Om de een of andere reden heb ik niet idee dat dit een echte reset is geweest, maar dealer geeft aan dat dat zijn enige optie is.

Daarna tegen beter weten in nog fabrieksreset in auto EN reset met knop gedaan, alles weer ingesteld en doorgelopen maar bij on call blijft de iPhone staan die het dus niet doet. Ik kan in de app ook niet verder, want foutmelding blijft staan. Ander Volvo ID heeft geen zin. Synchronisatie bij Volvo account staat op altijd uitgeschakeld, dus ik neem aan dat dat de fout is.

Iemand tips...?
Bij mij werkte het volgende:
* App verwijderen van de telefoon, telefoon opnieuw opstarten en Volvo Cars installeren
* Volvo ID en Telefoonkoppeling verwijderen van de auto
* Opnieuw connectie maken tussen telefoon en auto
* Inloggen met VolvoID op auto
* Procedure van de app koppelen doorlopen

Succes.

[ Voor 22% gewijzigd door GZL op 24-06-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:20:
Voor je die app hebt aangezet ligt (spreekwoordelijk natuurlijk) die voetganger al onder de auto ;w
Maar ik ga het nu wel eens testen, ben wel benieuwd. Ik heb de laatste dagen best vaak met het voorraam + dakraam open weggereden van huis en heb niets gehoord....Misschien hoor je het alleen echt als je buiten de auto staat eventueel aangevuld met gehoorapparatuur op standje maximaal ;)
Zet creep eens uit, dan werkt het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Zet creep eens uit, dan werkt het prima ;)
Creep? Is dat een ander woord voor OPD? De P8 heeft namelijk geen specifieke creep mode volgens mij die de P2 wel heeft ;)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:37
Beste P2/P8 eigenaren en geïnteresseerden.

We zijn bezig met het proces om het topic te splitsen.

Dit nav de grote onduidelijkheid of berichten over een Polestar of Volvo gaan en omdat er heel veel berichtenstromen door elkaar heen lopen.

De splitsing is al vaker ter sprake gekomen, maar we wilden eerst aanzien of de overeenkomsten tussen de twee modellen sterker waren dan de verschillen. Echter blijkt dat de OTA´s, de app en de problemen toch wezenlijk van elkaar verschillen.

Voor Tweakers die geïnteresseerd zijn in beide modellen is dit misschien niet ideaal, maar je bent natuurlijk van harte welkom in beide aparte topics.

Voor nu danken we (@JackBol, @S2000jan en mijzelf) jullie voor de actieve bijdragen en hopelijk tot in 1 van beide topics (wanneer het moment daar is)

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 24-06-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:19
Daaààaaag P2'ers, het ga jullie goed !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Daaaaag P8ers, insgelijks !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:13
Mods ook bedankt! Toedels P8'ers, succes met het topic voor jullie (toch net iets minder) mooie wagen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ach-jee op 24-06-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-08 15:42
Mga1600 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:48:
Mijn auto is vanwege een radioprobleem meteen maar ge-update naar de juni-versie. Ik zie dat pilot assist nu eigenlijk maar 1 klikje nodig heeft in plaats van twee. Beter dus...! Voor de rest nog eigenlijk geen zichtbare wijzigingen vastgesteld, maar wel heel veel onderhuids zei de monteur.

Een van de 3 layouts van het bestuurderssscherm is vervallen, wel logisch want de informatie die daarin stond staat nu in het klein als symbool onderin de overgebleven schermen.
Deze update heb ik gisteren gekregen. Ik kan niet meer met het > pijltje naast de ACC de Pilot Assist aan- of uitzetten. Kan jij dat nog wel?
Ik heb Pilot Assist nu maar via het menu op het display uitgezet.

Niet ver genoeg doorgelezen, is duidelijk nu.

[ Voor 3% gewijzigd door AS P8 op 24-06-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Thanks allen, tot ziens in het P2 topic.

XPENG G9 Performance 2024

Pagina: 1 ... 242 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.