WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Dat snap ik, kentekens worden aangevraagd in NL heeft niks met je VIN te maken maar onze auto's zijn in dezelfde week gebouwd en afgeleverd dus je zou zeggen dat de onze redelijk in de buurt zitten. Misschien had ik het anders moeten verwoorden wil er enkel mee aangeven dat het een mooie test is om te kijken wanneer de update via OTA komt tegenover een update in de garagePvS_68 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:37:
[...]
Opvolgende kentekens zegt niets over de VIN nummers. Volvo/Polestar ken geen kentekens en zal updates doen op basis van VIN nummers (waarschijnlijk). Er kan dus best één/enkele maand(en) tussen de VIN nummers zitten, ook al zitten de kentekens dicht bij elkaar. Zeker van de auto's die in het begin zijn uitgeleverd.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie al vele bericht over een P8 app passeren.
Welke hebben we nodig voor de P2? Of is er daar nog helemaal niets van?
Zoek functie brengt niet dadelijk klaarheid ....
AFAIK is er nog niks voor de P2 qua App (Los van de App "Polestar wat hun hub is").S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:38:
[P2]
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie al vele bericht over een P8 app passeren.
Ik heb begrepen dat er net zoals voor de Polestar 1, een app genaamd "Polestar 2 Connect" zal uitkomen voor de connectiviteit met de auto.
Als ik tijd heb zal ik hem vanmiddag eens opnieuw koppelen, kijken of dat resultaat geeft...mvrooij schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:30:
[...]
Wel typisch want ik kan bijv. niet mijn accu percentage zien maar kan hem wel vergrendelen en ontgrendelen
XC40 P8
Probeer de volvo app eens... who knows...S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:38:
[P2]
XC40 P8
Wij wachten op onze eigen app, de Polestar 1 heeft bijvoorbeeld een eigen 'Digital Key for Polestar 1' app. Volvo lijkt alle auto's in dezelfde app te stoppen, wat op zich logisch is, maar daardoor 'lekt' er nu een en ander voortijdig voor mijn gevoel.S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:38:
[P2]
Paar dagen wachten 👍👍👍ach-jee schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:53:
[...]
Wij wachten op onze eigen app, de Polestar 1 heeft bijvoorbeeld een eigen 'Digital Key for Polestar 1' app. Volvo lijkt alle auto's in dezelfde app te stoppen, wat op zich logisch is, maar daardoor 'lekt' er nu een en ander voortijdig voor mijn gevoel.
/f/image/bwOgdvx7YYg8YyUl5dPh4wLB.png?f=fotoalbum_large)
Zit nu in de bus om mijn eigen Polestar op te halen. 13:00 afspraak voor overlevering. Plaatjes volgen 👏👏👏
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Veel plezier!Rene schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:
[...]
Zit nu in de bus om mijn eigen Polestar op te halen. 13:00 afspraak voor overlevering. Plaatjes volgen 👏👏👏
Ik heb het nu zo staan waarbij vooral het low/mid deel er behoorlijk strak uitkomt. In mijn muziek genre (trance & progresssive trance) is dat super belangrijk. Ik merk dat je nu soms al echt de bassen in je onderlichaam voelt, een beetje wat je ook hebt als je bijv. op een festival staat. Dan voel je het gewoon langs je benen gaan en voel je het echt in je lichaam om zo maar te zeggen. Wel viel het me op dat toen ik eens achterin ging zetten de sub/bass te overheersend was. Die afstemming qua speakers is helaas niet goed in de P8 en kan je ook alleen maar aanpassen door bijv. achter uit te zetten wat je eigenlijk ook niet wil. Dus in geval ik passagiers zal hebben (wat niet vaak gebeurt) schroef ik de sub en low wel wat terug. Kom ik gelijk bij een ander punt dat ik jammer vind: je kan geen presets maken en opslaan! Echt zo jammer! En ik blijf erbij dat een audio systeem als deze ook gewoon een EQ moet hebben waar je zelf de beste afstemming mee kan fixen voor jouw genre muziek die je vaak afspeelt. Zeker voor mensen met bovengemiddelde interesse en ervaring in muziek is dat gewoon echt een must have.
Anyway, de settings staan nu zo waarbij ik nog wel eens mee aan het experimenteren ben. Ik twijfel nog of ik surround zo laat (sommigen zetten die helemaal uit) of dat alleen de bestuurder optie de betere is. Maar voor nu dus even zo:
:strip_exif()/f/image/9f4gA7GnPbYH53ardiyH7KbV.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een ander puntje/bug wat me opviel: de laatste dagen werkt de google assistent stukken minder. Als ik bijv. vraag wat is mijn actieradius dan kapt de stem gewoon halverwege de zin. Vraag ik daarna om een mop te vertellen (gaat wel goed) en daarna vraag ik weer de actieradius op...gaat het goed. Maar is de auto op slot geweest en vraag ik de actieradius...gaat het weer fout. Reset heeft niet geholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 30-04-2021 11:15 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nice, P2 of P8: wie kan als eerste de fysieke sleutel thuislaten?? 😀
Ben benieuwd of iedereen de OTA op dezelfde dag krijgt. Vorige keer werd dat gespreid.
Is er een link naar die video?
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 30-04-2021 11:17 ]
Ze zeggen spreiding over ongeveer 2 weken, dus beetje extra geduld mogelijk nog wel...JTHZZ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:15:
[...]
Ben benieuwd of iedereen de OTA op dezelfde dag krijgt. Vorige keer werd dat gespreid.
Note to self: vanaf nu battery backup meenemen voor de smartphone of we geraken niet meer weg met de auto bij platte gsmJTHZZ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:15:
[...]

Ik hoop dat je zowel een sleutel als je telefoon gebruiken, dan kan je bijvoorbeeld die kleine activity key gebruiken als backup.S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:43:
[...]
Note to self: vanaf nu battery backup meenemen voor de smartphone of we geraken niet meer weg met de auto bij platte gsm
Geniet! Zou ik zeggen. Ik kijk al uit naar de plaatjes.Rene schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:
[...]
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Is het niet zo dat het alleen gaat werken met ‘telefoons’ die daarvoor geschikt zijn? Bij Apple is dat vanaf de iPhone 11 omdat er vanaf dan de U1 chip in zit.S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:43:
[...]
Note to self: vanaf nu battery backup meenemen voor de smartphone of we geraken niet meer weg met de auto bij platte gsm
In dat geval is het ook niet erg dat de batterij leeg is want de U1 chip heeft geen stroom nodig. Dus lege telefoonbatterij = toch de auto kunnen ontgrendelen.
Indien het via de VOC-app zou werken dan heb je gelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Pure8 op 30-04-2021 12:02 ]
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Bij mij merk ik dat het maken van de verbinding even duurt, maar ook bv. het ophalen van telefoonnummers uit mijn telefoon. Zowel gewone vragen via GA als bv het bellen naar een contact werkt echt pas als ik de wijk uit ben, in mijn geval een minuut of 2 a 3... Ik kan overigens wel bellen (telefoon met de hand bedienen) en navigeren (kaarten gedownload), maar handsfree is er dan ff niet bij...Juancho schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:14:
[...]
Ik heb het nu zo staan waarbij vooral het low/mid deel er behoorlijk strak uitkomt. In mijn muziek genre (trance & progresssive trance) is dat super belangrijk. Ik merk dat je nu soms al echt de bassen in je onderlichaam voelt, een beetje wat je ook hebt als je bijv. op een festival staat. Dan voel je het gewoon langs je benen gaan en voel je het echt in je lichaam om zo maar te zeggen. Wel viel het me op dat toen ik eens achterin ging zetten de sub/bass te overheersend was. Die afstemming qua speakers is helaas niet goed in de P8 en kan je ook alleen maar aanpassen door bijv. achter uit te zetten wat je eigenlijk ook niet wil. Dus in geval ik passagiers zal hebben (wat niet vaak gebeurt) schroef ik de sub en low wel wat terug. Kom ik gelijk bij een ander punt dat ik jammer vind: je kan geen presets maken en opslaan! Echt zo jammer! En ik blijf erbij dat een audio systeem als deze ook gewoon een EQ moet hebben waar je zelf de beste afstemming mee kan fixen voor jouw genre muziek die je vaak afspeelt. Zeker voor mensen met bovengemiddelde interesse en ervaring in muziek is dat gewoon echt een must have.
Anyway, de settings staan nu zo waarbij ik nog wel eens mee aan het experimenteren ben. Ik twijfel nog of ik surround zo laat (sommigen zetten die helemaal uit) of dat alleen de bestuurder optie de betere is. Maar voor nu dus even zo:
[Afbeelding]
Nog een ander puntje/bug wat me opviel: de laatste dagen werkt de google assistent stukken minder. Als ik bijv. vraag wat is mijn actieradius dan kapt de stem gewoon halverwege de zin. Vraag ik daarna om een mop te vertellen (gaat wel goed) en daarna vraag ik weer de actieradius op...gaat het goed. Maar is de auto op slot geweest en vraag ik de actieradius...gaat het weer fout. Reset heeft niet geholpen.
XC40 P8
XC40 P8
Ik heb dat ook gelezen maar dat is echt puur kwestie van smaak en ook het genre muziek speelt een rol. Er is niet iets goed of slecht in deze, puur kwestie van smaak en afhankelijk van wat parameters. Daarom is het ook erg jammer dat je niet kan werken met opgeslagen presets....nikagl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:10:
Wat betreft de surround settings las ik op Facebook een update deze uit te zetten en de hoge tonen op 10%, laag 20% en subwoofer op 40% te zetten. Spotify kwaliteit maximaal. Heb dat inmiddels zo staan en eigenlijk klinkt het echt beter dan met Surround aan... surround filtert toch ook wat van het geluid eruit... niet echt optimaal dus...
Die andere persoon in de FB groep adviseerde onderstaande. Waar ik het overigens niet helemaal mee eens was, wederom kwestie van smaak
Tip for the HK users among us: set quality to max in the Spotify settings, use the driver focused EQ setting and use no surround. For classical music leave all presets to original setting, for pop use 10% treble, 20% bass and 30% sub. For EDM and urban, use 10% treble, 20% bass and 40% sub. Bluetooth connection sound quality is very poor compared to the spotify app sound.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xYoQPlov22USyTBKlvi3oP4A.jpg?f=user_large)
Wbt Google Assistent, die heeft idd ook hier even tijd nodig blijkbaar om op te starten. Ik merk wel dat het de laatste dagen wat langer duurt en trager gaat met dus ook zinnen die halverwege worden afgebroken. Geen idee hoe dat kan, ik heb iig geen Android update gehad. Onlangs alleen Maps geupdate.
[ Voor 61% gewijzigd door Juancho op 30-04-2021 12:31 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Goeie opmerking! Geen idee, heb een Android feun en werkt dat niet via NFC ?Pure8 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:00:
[...]
Is het niet zo dat het alleen gaat werken met ‘telefoons’ die daarvoor geschikt zijn? Bij Apple is dat vanaf de iPhone 11 omdat er vanaf dan de U1 chip in zit.
In dat geval is het ook niet erg dat de batterij leeg is want de U1 chip heeft geen stroom nodig. Dus lege telefoonbatterij = toch de auto kunnen ontgrendelen.
Dus voor Android kan ik het niet zeggen of een platte gsm ook werkt als sleutel
[P2]SpeedfreakR schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:02:
P2 - GPS LTE storing + oplossing
.....
.....
.....
De oorzaak van de storing lijkt te zitten in het feit dat de auto een software update heeft gehad maar de TCAM module niet. Kennelijk is er een mismatch. Door een TCAM reset wordt dit gelijk getrokken. Mensen die dus een week lang storing hebben en in eens weer een werkende verbinding hebben, zal dit ook dezelfde oplossing zijn waarbij de TCAM vanzelf een reset doet.
Ik ben blij dat dit voor mij de oplossing is. Hoop dat andere er ook iets mee kunnen of aan hebben.
Ik heb afgelopen maandag de laatste software update gekregen nav een storing in het motorkoelvloeistofsysteem. 2 dagen later geen internet meer (kruisje in het ontvangst icoontje) en wat ik ook doe, ik krijg het niet meer aan de praat. Homescreen reset (20sec inhouden) en TCAM reset zoals uitgelegd door @SpeedfreakR uitgelegd werken ook niet.
Na precies 50sec de ontwaseming knop te hebben ingedrukt start het ontwasemen ook daadwerkelijk, maar er gebeurt niets met het SOS lampjes of het connect lampje. Ik ga maar weer eens tijd zoeken om naar de dealer te rijden want zolang ik geen internet heb ontvang ik natuurlijk ook de OTA niet die vanaf aanstaande maandag uitgerold wordt.
Voor de update van afgelopen maandag (die van maart) had ik volgens mij nog een vrij oude waar ik zelden tot nooit problemen mee had.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Volgens mij hebben we nu ook contact op Github. Ik zal deze issue ook op de lijst zetten voor het volgende contact met Volvo NL.nikagl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:41:
[...]
Ik heb dezelfde software versie maar hij werkt nog niet. Wel inmiddels update ook op Android:
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik had precies hetzelfde.. 2 dagen nadat ik bij de dealer was geweest.. storing.Jur gen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:38:
[...]
[P2]
Ik heb afgelopen maandag de laatste software update gekregen nav een storing in het motorkoelvloeistofsysteem. 2 dagen later geen internet meer (kruisje in het ontvangst icoontje) en wat ik ook doe, ik krijg het niet meer aan de praat. Homescreen reset (20sec inhouden) en TCAM reset zoals uitgelegd door @SpeedfreakR uitgelegd werken ook niet.
Na precies 50sec de ontwaseming knop te hebben ingedrukt start het ontwasemen ook daadwerkelijk, maar er gebeurt niets met het SOS lampjes of het connect lampje. Ik ga maar weer eens tijd zoeken om naar de dealer te rijden want zolang ik geen internet heb ontvang ik natuurlijk ook de OTA niet die vanaf aanstaande maandag uitgerold wordt.
Voor de update van afgelopen maandag (die van maart) had ik volgens mij nog een vrij oude waar ik zelden tot nooit problemen mee had.
Houdt de knop eens 30 sec vast (timer) en laat dan los. Wacht een paar minuten en kijk wat er met de lampjes connect en SOS gebeurd.
Doe dit direct na je homescreen reset.
Als je lampjes uitgaan, laat het dan een paar uur voor wat het is. Misschien uberhaupt even niks doen, wellicht heb je de reset al in gang gezet en werkt alles morgen weer.
dat had ik ook eerder dit jaar na een dealer bezoek voor een update. Bij de dealer werkte het nog, na 500m rijden en de locatie bepaling was weg. Alle reset opties hadden geen effect. Na een weekend stil staan werkte alles weer normaal en daarna ook geen issues gehad. Nu 2 maanden geleden denk ik. Heel raar en niet wat je wil maar lost zich meestal vanzelf op. Dat las ik ook terug in nog oudere berichten met zelfde issue.Jur gen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:38:
[...]
[P2]
Sterkte, hopelijk moet je niet al te veel km naar onbekende bestemmingen maken de komende dagen.
Het is een mismatch tussen de software van de auto en de TCAM module die vanzelf recht getrokken wordt, of door een reset te doen van de TCAM module. Dan moet het natuurlijk wel lukken.Kallie123 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:28:
[...]
dat had ik ook eerder dit jaar na een dealer bezoek voor een update. Bij de dealer werkte het nog, na 500m rijden en de locatie bepaling was weg. Alle reset opties hadden geen effect. Na een weekend stil staan werkte alles weer normaal en daarna ook geen issues gehad. Nu 2 maanden geleden denk ik. Heel raar en niet wat je wil maar lost zich meestal vanzelf op. Dat las ik ook terug in nog oudere berichten met zelfde issue.
Sterkte, hopelijk moet je niet al te veel km naar onbekende bestemmingen maken de komende dagen.
Volgens mij krijgen we gewoon de 'ouderwetse' variant in combinatie met de app en BlueTooth, niet de U1 variant, die zit alleen nog in BMW's (maar ik heb het graag mis).Pure8 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:00:
[...]
Is het niet zo dat het alleen gaat werken met ‘telefoons’ die daarvoor geschikt zijn? Bij Apple is dat vanaf de iPhone 11 omdat er vanaf dan de U1 chip in zit.
Yes, ik zag het. Ik zit op vele kanalen en plant altijd overal de zaadjes om te kijken of er iemand meer weet. Ik ben ook bezig met de ontwikkeling van een AAOS app om stats uit de auto te halen, volg de thread hier (gedeeltelijk, alles in 1 thread is onmogelijk te volgen, dus lees niet regelmatig), zit op verschillende volvo forums en facebook pagina's en ook in het Driversconnect verhaalLancer schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:43:
[...]
Volgens mij hebben we nu ook contact op Github. Ik zal deze issue ook op de lijst zetten voor het volgende contact met Volvo NL.
Inmiddels de auto uit mijn VoC gehaald en sindsdien krijg ik de melding dat ik de update moet krijgen. Volvo gebeld en ze geven aan dat ik op de OTA moet wachten...
XC40 P8
Gaaf, gefeliciteerd! Veel veilige en probleemloze kilometers ermee!Rene schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:46:
Yesss!!!! Wat een heerlijke bak 🍾🍾🍾
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Even nuanceren hoor; ik gaf aan dat de subwoofer-slider weinig of geen impact leek te hebben. Dat is wat anders dan dat ik zeg dat het 'via bluetooth beter is'. Daar komt ook nog bij dat het heel goed mogelijk is geweest dat er inderdaad een situatie is geweest dat de sub het niet deed (niets is gek met de P2Juancho schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:18:
[...]
Ik heb dat ook gelezen maar dat is echt puur kwestie van smaak en ook het genre muziek speelt een rol. Er is niet iets goed of slecht in deze, puur kwestie van smaak en afhankelijk van wat parameters. Daarom is het ook erg jammer dat je niet kan werken met opgeslagen presets....
Die andere persoon in de FB groep adviseerde onderstaande. Waar ik het overigens niet helemaal mee eens was, wederom kwestie van smaak. Ook opvallend hij geeft dus aan dat de bluetooth connectie van slechte kwaliteit is en de Spotify app ingebakken juist veel beter. Vind ik ook vrij logisch, dus de mensen uit dit topic die onlangs aangaven dat de kwaliteit via bluetooth beter was... speel eens met mijn en zijn settings en check het nog eens. Want het is volstrekt niet logisch dat bluetooth beter zou klinken dan de ingebakken apps.
[...]
[Afbeelding]
Overigens heb ik vandaag gewisseld tussen beiden, en is het inderdaad zo dat via BT de EQ instellingen inderdaad anders reageren dan als hij via de interne app loopt.
Een (welliswaar ietwat far-fetched) mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat hij intern de boel door de Dirac PEQ gooit, terwijl hij dat met BT misschien niet doet.
Interessant aan de door jou genoemde EQ settings is inderdaad dat die er wel heel erg boom-y uitzien (wat wel weer overeenkomt met je muziekstijl/smaak). Anderzijds kan zou dat ook niet raar hoeven te zijn als hij in de Spotify stand inderdaad minder impact op het sublaag heeft
Het was mijn gevoel overigens dat het systeem vooral in het mid en midhoog mist. Dat zou ook deels weer matchen met dat Dirac nog niet actief zou kunnen zijn en het eerder terugvalt op de 'smiley' eq (ofwel boost in het hoog, boost in het laag) zodat je veel oompf en veel tsss hebt.
Misschien dat ik voor de fun eens de meetmicrofoon er bij pak en eens ga kijken hoe het daadwerkelijk reageert. Maar zolang we niet 100% zeker weten of Dirac nu wel of niet actief is, ga je met die kennis ook niet veel opschieten
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Natuurlijk is het pas definitief als Polestar er zelf iets over laat horen. Maar voor mij wijst het eerder op dat het nog niet functioneel is, dan dat het wel functioneel is.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
:strip_exif()/f/image/cclBParHBjG06dvoIOynV75t.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens, met de april update hoor ik nu duidelijk de warmtepomp aanslaan als ik in de auto ga zitten. Morgen de eerste voorverwarmde rit. Ik ben benieuwd.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Smaken verschillen, maar als dat de P2 was geweest, was ik niet op dit forum aanwezig geweest

Interessant topic om dan te volgen. Misschien kunnen de heren hier die met Volvo in calls zitten dit ook even navragen? @JohnDoe77 misschien? Wat ik al zei, ik zou het in zo'n mate bizar vinden dat ik het me bijna niet kan voorstellen dat het niet actief is.MaxxMark schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:58:
@Juancho Omdat het enerzijds niet matcht met mijn ervaring met Dirac Live (zowel hoe het werkt, als hoe het resultaat ervan klinkt), anderzijds dat de Volvo-dealer dat zei/bevestigde. En in de laatste plaats omdat het nergens verder door Polestar verder kenbaar gemaakt wordt (dit terwijl ze het van de daken schreeuwden omdat zij de auto-pionier waren die Dirac for Auto ging toepassen).
Natuurlijk is het pas definitief als Polestar er zelf iets over laat horen. Maar voor mij wijst het eerder op dat het nog niet functioneel is, dan dat het wel functioneel is.
Kun je de release notes delen? Die staan in de handleiding app.Rene schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:05:
[Afbeelding]
P2
Volgens mij zit ik op de meest recente versie. Als de iOS app een update krijgt kan ik de sleutel in de la gooien
Het ziet er naar uit dat de opties die nu in de app zitten ik ook echt kan gebruiken:nikagl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:41:
[...]
Als ik tijd heb zal ik hem vanmiddag eens opnieuw koppelen, kijken of dat resultaat geeft...
/f/image/54mbmaYNiaS2qu8M7yPzAMEU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OyZtvPmMTrHac1zqEe5nfp5B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cwi1ycnDIpKQjkqMzB9dqrZW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PUKWq9XeDAnwT9KZTn9HSoTP.png?f=fotoalbum_large)
Mocht ik weer naar de dealer moeten ga ik het nog een keer vragen! Ik heb overigens weinig twijfel om te twijfelen aan de persoon in kwestie. Hij wist veel ins en outs mbt de P2/P8. Mbt dirac had ik er expliciet naar gevraagd omdat de XC90 in het verleden dat ook al had. Hij was er toen stellig in dat het in de P2 er dus nog niet was.Juancho schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:49:
[...]
Interessant topic om dan te volgen. Misschien kunnen de heren hier die met Volvo in calls zitten dit ook even navragen? @JohnDoe77 misschien? Wat ik al zei, ik zou het in zo'n mate bizar vinden dat ik het me bijna niet kan voorstellen dat het niet actief is.
Of het bizar is of niet hangt ook een beetje af van hoe het nu exact werkt. Hoe "Dirac Unison" (want dat is wat wordt toegepast in auto's) exact werkt weet ik niet. "Dirac Live" daarentegen weet ik wél. Ik zal eens gaan graven of ik er meer over kan vinden. Indertijd had ik een geweldig interview met de CEO van Dirac gezien die in detail uitlegde hoe Dirac nu exact werkt en waarom het zo goed werkt. Die zal ik ook even opsnorren mocht die nog publiekelijk te vinden zijn.
Klikkedieklik: YouTube: Home Theater Geeks 269: Dirac Room Correction and More
Mathias Johansson, CEO of Dirac Research, talks about how the company was formed, the principles of room correction (including frequency and impulse response), the importance measuring at many different locations and not overcorrecting, how digital signal processing can improve the sound of speakers as well as the room, how Dirac differs from other room-correction systems, active acoustic treatment with Dirac Unison, answers to chat-room questions, and more.
[ Voor 20% gewijzigd door MaxxMark op 01-05-2021 09:45 . Reden: Video toegevoegd ]
Weet niet precies wat je bedoeld maar bedoel je dit:sandervd00 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 00:40:
[...]
Kun je de release notes delen? Die staan in de handleiding app.
:strip_exif()/f/image/TpFdLzF67r6n9EUgqpKP53i4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ics2rfl3rLho2DsqmEcFBCpT.jpg?f=fotoalbum_large)
Het meeste wat je tegenkomt zijn press-releases met allerhande sales praatjes, buzz-words en hype-teksten. Interessant daarbij is dat regelmatig wordt getout met het feit dat je DSP presets kunt gebruiken als "Studio", "Gothnburg Concert Hall", "Individual Stage".
Daarnaast wordt aangegeven dat er een "static" deel is (fabriek af gok ik). En een "dynamic" component, wat van toepassing is obv condities als snelheid en volume-instellingen. Die laatste is interessant omdat dat zou impliceren dat je inderdaad ook zaken als user-defined EQ-settings daarin mee zou kunnen nemen. Als dat klopt vind ik dat behoorlijk impressive.
Als laatste heb ik ook nog de XC90 handleiding er bij gezocht. Daar wordt namelijk expliciet Dirac genoemd in de license toelichtingen. Ga je echter naar het "Sound experience" onderdeel (https://www.volvocars.com...internet/sound-experience) dan zie je de specifieke settings.
Dat neigt er (als ik naar de Harman Kardon settings kijk) dat die overeenkomstig zijn met wat de P2 nu ook doet/kan.
Wel blijf ik er bij dat de "surround" optie zo'n drol van een soundstage geeft dat ik dat niet echt Dirac waardig vind
Niet helemaal, ik heb de auto ook nog maar net. Ik dacht dat er een menu was in de digitale handleiding waar je de release notes van de software updates kon terugvinden. Zoals deze pagina: https://support.polestar..../article/softwareUpdates/Rene schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:48:
[...]
Weet niet precies wat je bedoeld maar bedoel je dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar daar staat de update die jij hebt nog niet op. Dank lig voor de moeite!
In de digitale handleiding op het middenscherm staan wel de release-notes vermeld (zie de inhoudsopgave) maar ik weet niet of die per update aangepast wordt. Je kunt het even checken welke daar genoemd staat
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Volgens mij zijn er maar een paar mensen bij wie het zo werkt en die zijn voor andere zaken bij de dealer geweest waarbij hun auto ‘’toevallig’ een update kreeg. Ik geloof niet dat de april update al OTA verspreid is.MartinP8 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:39:
[P8] controlevraag. Mensen die al met de on call app kunnen experimenteren: zijn jullie allemaal bij de dealer geweest voor de software update? Of heeft iemand hem al OTA ontvangen?
We moeten helaas nog even geduldig zijn.....
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe die OTA uiteindelijk "getriggerd" wordt. Voor de zekerheid zet ik altijd ff mijn Software Update schakelaar uit en weer aan als ik in de auto stap, hopende dat dit ook meteen een update-check forceert... uiteindelijk komt de update sowieso pas in de auto beschikbaar als je VIN wordt vrijgegeven (ervan uitgaande dat dit hetzelfde werkt als bij andere OTA methodes in andere auto's)...
XC40 P8
Hmm, goed dat ie eindelijk komt maar van dit filmpje wordt ik nou niet direct overladen met superenthousiaste gevoelens.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Haha, ik doe exact hetzelfde. Helpt niks, maar ik houd stug volnikagl schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe die OTA uiteindelijk "getriggerd" wordt. Voor de zekerheid zet ik altijd ff mijn Software Update schakelaar uit en weer aan als ik in de auto stap, hopende dat dit ook meteen een update-check forceert... uiteindelijk komt de update sowieso pas in de auto beschikbaar als je VIN wordt vrijgegeven (ervan uitgaande dat dit hetzelfde werkt als bij andere OTA methodes in andere auto's)...
Ik vind het wel cool en vooral typisch polestar. Bijna humor: Een app die precies 3 dingen kan: deuren, climate en SoC laten zien.Jur gen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Hmm, goed dat ie eindelijk komt maar van dit filmpje wordt ik nou niet direct overladen met superenthousiaste gevoelens.
Maar volgens mij is het in lijn met de roadmap. Verdere functies komen later
Update log van het Duitse forum (bron onbekend en matige vertaling), maar lijkt overeen te komen met eerdere berichten:
April 2021 updates (P2116.5)
- Polestar Digital Key (beta): Use your phone as a key for the Polestar vehicle functionality of the Pole Star app (beta): lock air, battery and doors / unlock
- A Polestar ID can now also be created in the start guide (denk eerste set up in de auto na reset)
- The problem with wireless charging for Apple IPhone12 has been fixed.
- Stability improvements for streaming via Bluetooth.
- Fixed issues for apps: driver performance, Vehicle status, OTA software updates (over-the-air) and charging cable display.
- Updated DTE (Distance to Empty) estimate for the more linear battery algorithm.
- Improved battery control software.
- Battery preconditioning: Improved battery pre-heating when charging AC power to improve overall effectiveness and the use of recuperation when a charging limit of 90-100% is selected.
[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 01-05-2021 19:50 ]
In dat opzicht vind ik het bankkaart formaat kaartje van Tesla een betere keuze.Arnold schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:44:
[...]
Ik hoop dat je zowel een sleutel als je telefoon gebruiken, dan kan je bijvoorbeeld die kleine activity key gebruiken als backup.
Die steek je netjes bij de andere docs die je ook nodig hebt om auto te rijden (ID en rijbewijs) zonder dat hij "aanwezig" is.
Met een fysieke sleutel kan dat helaas niet. Dan is de meerwaarde van phone as key gewoon weg, want met de fysieke sleutel kan ik hem ook ontgrendelen zonder de sleutel uit mijn zak te halen.
Ik meen dat het op basis van Bluetooth ging werken.S2000jan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:09:
[...]
Dus voor Android kan ik het niet zeggen of een platte gsm ook werkt als sleutel
Platte telefoon is dus gesloten deur.
Nu ook in de auto te zien in de release notes (via handleiding).AartJW schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:42:
P2
Update log van het Duitse forum (bron onbekend en matige vertaling), maar lijkt overeen te komen met eerdere berichten:
April 2021 updates (P2116.5)
- Polestar Digital Key (beta): Use your phone as a key for the Polestar vehicle functionality of the Pole Star app (beta): lock air, battery and doors / unlock
- A Polestar ID can now also be created in the start guide (denk eerste set up in de auto na reset)
- The problem with wireless charging for Apple IPhone12 has been fixed.
- Stability improvements for streaming via Bluetooth.
- Fixed issues for apps: driver performance, Vehicle status, OTA software updates (over-the-air) and charging cable display.
- Updated DTE (Distance to Empty) estimate for the more linear battery algorithm.
- Improved battery control software.
- Battery preconditioning: Improved battery pre-heating when charging AC power to improve overall effectiveness and the use of recuperation when a charging limit of 90-100% is selected.
:strip_exif()/f/image/LnHmerTzNVl1dZFRNa7mYota.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch echt een gemis dat de laadsnelheid ook niet op de app wordt getoond. Had ik wel op gehoopt als feature. Dan weet je tenminste als er wat mis tijdens het laden als je ondertussen aan het eten bent bijvoorbeeld tijdens het laden.sandervd00 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:04:
[...]
Nu ook in de auto te zien in de release notes (via handleiding).
[Afbeelding]
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je vergeet je telefoon te pakken als je uitstapt. Dit gebeurt me af en toe. Als je dan de sleutel niet bij je hebt, zou het niet mogelijk moeten zijn om de auto af te sluiten, maar of ze daar aan gedacht hebben?High-Voltage2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:53:
[...]
In dat opzicht vind ik het bankkaart formaat kaartje van Tesla een betere keuze.
Die steek je netjes bij de andere docs die je ook nodig hebt om auto te rijden (ID en rijbewijs) zonder dat hij "aanwezig" is.
Met een fysieke sleutel kan dat helaas niet. Dan is de meerwaarde van phone as key gewoon weg, want met de fysieke sleutel kan ik hem ook ontgrendelen zonder de sleutel uit mijn zak te halen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Vanavond voor het eerst in het donker gereden en net op een parkeerplaats even gespeeld met de interieurverlichting. Allemaal mooi, maar ik vind de verlichting in de footwell op mijn witte gympen echt wel storend. Iemand de de lampjes heeft verwijderd?
Nope … ik heb zwarte gympen gekochtsandervd00 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:13:
P2
Vanavond voor het eerst in het donker gereden en net op een parkeerplaats even gespeeld met de interieurverlichting. Allemaal mooi, maar ik vind de verlichting in de footwell op mijn witte gympen echt wel storend. Iemand de de lampjes heeft verwijderd?

Het is mij nog niet opgevallen trouwens dat het zo licht is?!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Maar toch niet onafhankelijk? Je hebt ‘t wieltje en het menu maar daar regel je praktisch alle lampen tegelijk mee.Spanky79 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:08:
𝕛𝕖 kunt die verlichting toch instellen? P. S. Wie draagt er nu witte sneakers? Ben je rapper ofzo?
(En ja toevallig luister ik veel -oudere- hiphop)

Als de app later dit jaar compleet is krijg je een push melding als het laden onderbroken wordt of gereed isBlacKstaR- schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:56:
[...]
Toch echt een gemis dat de laadsnelheid ook niet op de app wordt getoond. Had ik wel op gehoopt als feature. Dan weet je tenminste als er wat mis tijdens het laden als je ondertussen aan het eten bent bijvoorbeeld tijdens het laden.
En je kunt straks direct al het actuele laad-percentage zien (voortschrijden).
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Misschien de lamp(en) afplakken i.p.v. verwijderen?sandervd00 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Maar toch niet onafhankelijk? Je hebt ‘t wieltje en het menu maar daar regel je praktisch alle lampen tegelijk mee.
(En ja toevallig luister ik veel -oudere- hiphop)
En met witte gympies en oude hiphop is niets mis mee hoor.
Tijd om na 2 dagen alvast wat te modden. Ik vind die polestar stickers aan de zijkant helemaal niks. Ik weet dat ik een EV rij dus dat hoeft er niet met koeienletters op te staan.
Iemand deze al verwijderd? Gaat dat prima met een föhn en wat 3M citrus?
Al aantal keer voorbij gekomen hier. Gaat prima, zie ook deze video:Rene schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:56:
P2:
Tijd om na 2 dagen alvast wat te modden. Ik vind die polestar stickers aan de zijkant helemaal niks. Ik weet dat ik een EV rij dus dat hoeft er niet met koeienletters op te staan.
Iemand deze al verwijderd? Gaat dat prima met een föhn en wat 3M citrus?
YouTube: Removing the door stickers on my Polestar 2
Wat ik me dan afvraag: als je die stickers eraf hebt gehaald met een föhn, gaat dat eventuele residu er dan niet gewoon af met een paar wasbeurten?
Ik heb ze zojuist verwijderd met een gewone föhn. Bleven nagenoeg geen resten over. Microfiberdoek met een paar druppels 3M citrus en alles ziet er prima uit. Letterijk 5 minuten werk. 👍gerrit105 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:33:
P2
Wat ik me dan afvraag: als je die stickers eraf hebt gehaald met een föhn, gaat dat eventuele residu er dan niet gewoon af met een paar wasbeurten?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar niet aan gedacht zouden hebben eerlijk gezegd.guido66 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je vergeet je telefoon te pakken als je uitstapt. Dit gebeurt me af en toe. Als je dan de sleutel niet bij je hebt, zou het niet mogelijk moeten zijn om de auto af te sluiten, maar of ze daar aan gedacht hebben?
En als ze er wel aan gedacht hebben zou het net een verbetering zijn om de smartphone als key te gebruiken, je stapt uit, probeert de wagen af te sluiten en merkt dat het niet lukt. Zo weet je direct dat je hem vergeten bent
Woon zelf op een appartement en al enkele keren terug naar beneden moeten lopen naar de garageboxen om mijn telefoon te halen

P2 thunder 20" non-PP
Eens kijken of ze hier ook een Red Dot award voor gaan krijgen.ach-jee schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:31:
Ik vind het wel mooi minimalistisch. Bovendien is Thomas waarschijnlijk duizenden uren kwijt aan het overdenken van de optimale regelafstand van het lettertype.
https://www.red-dot.org/project/polestar-49412
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Alleen is de clou dus juist dat je de auto niet actief afsluit maar gewoon wegloopt. En dan is je auto dus nog open. En sluit wellicht na een tijdje automatisch af, of niet en dan heeft iemand je telefoon gejatGeForceFX_BE schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:10:
[...]
En als ze er wel aan gedacht hebben zou het net een verbetering zijn om de smartphone als key te gebruiken, je stapt uit, probeert de wagen af te sluiten en merkt dat het niet lukt. Zo weet je direct dat je hem vergeten bent

De “ koelkast” achter de P8 is vervangen door een wat meer aerodynamisch model.
Ik schat verbruik van de eerste rit 150 km rond de 35 kWh.
Zuid Frankrijk blijft de missie’ zal nog steeds puzzelen worden maar zou moeten schelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kxC12EdQ28tMnXDoHCTgLkNn.jpg?f=user_large)
35kw vind ik helemaal niet gek hoor.Trafo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:32:
Caravan actieradius “bijgekocht”’ Fendt vervangen door een T@b 💨
Zuid Frankrijk blijft de missie’ zal nog steeds puzzelen worden maar zou moeten schelen.
[Afbeelding]
En zou een dakspoiler daar nog helpen?
2dagen??gerrit105 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:33:
P2
Heb je lang volgehouden met die stickers erop.
Bij mijn auto heb ik ze nog voor de aflevering samen met de polestar sales rep eraf getrokken in de garage van de Volvo dealer
Vandaag 160km met Knaus 420QD (1300kg) 39.9 kWh/100km gedaan. Niet mals dus.
Nieuwe FastNed locaties hebben een mooie hoge doorgang, dus dat ging prima. Als het warmer wordt wellicht nog iets lager, hopelijk richting de 35kWh.
Misschien met hemelvaart nog eens een poging.
Als je de caravan er achterste voren achter hangt zal je verbruik dalen?Trafo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:32:
Caravan actieradius “bijgekocht”’ Fendt vervangen door een T@b 💨
[Afbeelding]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
[ Voor 34% gewijzigd door guido66 op 03-05-2021 06:20 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Is dit op een Android toestel? In de App Store van Apple staat nog de oude versie, alhoewel de preview op de voorpagina veelbelovend zijn…SpeedfreakR schreef op maandag 3 mei 2021 @ 06:51:
De al bestaande polestar app heeft zojuist een update ontvangen.
Hiermee kunnen we de auto koppelen aan de app![]()
Straks eens kijken of de auto een update heeft klaar staan![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/6stdYQKuOSZVLNXcjMMN6Yj8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9CYud9tqR0kBUPA93HgYhXhK.jpg?f=fotoalbum_large)
P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12
/f/image/Sjo6sVWfaBmzarbNHct7hA0D.png?f=fotoalbum_large)
Hier ook op IOS. Zometeen Even proberen!
Edit:
En het werkt! Zowel digital key als informatie (al is dat bijna niks
/f/image/9tbBHZ2oIZXsWyOYTypCJQuo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Rene op 03-05-2021 07:57 ]
Ik ben benieuwd wie de eerste is met live plaatjes 🧐?!
Ik zal het niet zijn, want vrouwlief heeft de auto mee 🥺.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Is dat niet een afschermplaatje van de stoelgeleidingen?wht_nl schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:53:
[P8]
Zag vanmorgen, op de vloer van de bestuurder, dit liggen:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand enig idee waar dit hoort?Dacht misschien op dat ding (3e foto) maar dat past niet.
Ik had de app al geïnstalleerd staan (ios) en keek bij updates en zag dat er een update voor de polestar app klaar stond. Dus downloaden en dan even extra naar updates zoeken denk ik.HarmP2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:22:
[...]
Is dit op een Android toestel? In de App Store van Apple staat nog de oude versie, alhoewel de preview op de voorpagina veelbelovend zijn…
[Afbeelding][Afbeelding]
In de app krijg ik de melding dat de auto eerst ge-update moet worden, hij ziet in mijn account de gekoppelde auto icm vin nummer.
Tip: zorg dat je een polestar connect account hebt, en zorg dat je polestar al in je account staat. Voor sommige zal dit nog een ding zijn ivm lease auto en werkmail accounts denk ik?
Bron: polestar (Thomas Ingenlath) zelf in de besloten Facebook groep voor p2 eigenarenDear Polestar 2 owners,
Finally - the roll out of the new software version P2116.5 via OTA starts from today!
I was looking forward to this because now we deliver to you great functionality like the digital key and the possibility to check the battery status and remote start the climate of your Polestar 2 from your phone.
And we introduce better battery preconditioning.
At the same time, we change the DTE (distance to empty) in the driver display in Europe.
Instead of showing 440 km when charged to 100%, we start at 400 km. That is of course NOT because we reduced the range of the car (the opposite is the case – battery preconditioning will have a positive effect on the range) but to give you a better experience with the DTE calculation – avoiding the drastic drop of the DTE figure in the beginning of a journey.
You will see a much more consistent, linear behaviour of the DTE figure along the journey.
One more thing: now you can wirelessly charge your iPhone 12 in the Polestar 2. The magnets that were introduced in the back of that phone were not compatible with the charging software – not anymore with P2116.5. 🙂
Massive steps forward with this release – enjoy!
Polestar website NL is ook bijgewerkt met de release notesMaxxMark schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:15:
[...]
Bron: polestar zelf in de besloten Facebook groep voor p2 eigenaren
https://support.polestar..../article/softwareUpdates/
Nu is bij mij versie 3.0.0 ook beschikbaar in de App Store, misschien was ik iets te ongeduldigSpeedfreakR schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:58:
[...]
Ik had de app al geïnstalleerd staan (ios) en keek bij updates en zag dat er een update voor de polestar app klaar stond. Dus downloaden en dan even extra naar updates zoeken denk ik.
In de app krijg ik de melding dat de auto eerst ge-update moet worden, hij ziet in mijn account de gekoppelde auto icm vin nummer.
Tip: zorg dat je een polestar connect account hebt, en zorg dat je polestar al in je account staat. Voor sommige zal dit nog een ding zijn ivm lease auto en werkmail accounts denk ik?
Polestar connect account heb ik ook mét mijn auto gekoppeld (ondanks dat het een leaseauto is).
Bij mij geeft hij nu ook aan dat ik op de OTA moet wachten.
De mijne is vorige week woensdag nog geüpdatet, dus misschien al mazzel gehad en staat deze update er al op …. vanavond maar eens proberen 🤞HarmP2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:17:
[...]
Nu is bij mij versie 3.0.0 ook beschikbaar in de App Store, misschien was ik iets te ongeduldig![]()
Polestar connect account heb ik ook mét mijn auto gekoppeld (ondanks dat het een leaseauto is).
Bij mij geeft hij nu ook aan dat ik op de OTA moet wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door P2Hattem op 03-05-2021 08:23 ]
10 mei moet die van mij naar de garage i.v.m. niet werkende AC. Als ik de OTA dan nog niet heb, zal ik de software update dán wel krijgen.P2Hattem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:20:
[...]
De mijne is vorige week woensdag nog geüpdatet, dus misschien al mazzel gehad en staat deze update er al op …. vanavond maar eens proberen 🤞
Yes, klopt. Bedankt!petervanstuiven schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:57:
[...]
Is dat niet een afschermplaatje van de stoelgeleidingen?
Was er bij mij ook al afgeknapt. Ze hebben hem er weer opgedrukt waarnaar hij weer eraf is geschoten.petervanstuiven schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:57:
[...]
Is dat niet een afschermplaatje van de stoelgeleidingen?

[P2]P2Hattem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:48:
P2
Ik ben benieuwd wie de eerste is met live plaatjes 🧐?!
Ik zal het niet zijn, want vrouwlief heeft de auto mee 🥺.
Zojuist geprobeerd, maar het lukt nog niet. Hij ziet wel alle sleutels, dan naar stap 2 en dan meteen mis:
"Geen apparaat gekoppeld - Controleer vóór het koppelen of alle geregistreerde sleutels in de auto aanwezig zijn en of u bent aangemeld bij de Polestar app op uw apparaat"
Ik heb nog de eerste OTA update (maart), dus vanavond maar eens een stukje gaan rijden om een mogelijk nieuwe OTA update te downloaden.... Gisteravond gedaan, dus toen was hij er nog niet.
Ik had precies hetzelfde. Geduldig afwachten op de OTA update.PvS_68 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:20:
[...]
[P2]
Zojuist geprobeerd, maar het lukt nog niet. Hij ziet wel alle sleutels, dan naar stap 2 en dan meteen mis:
"Geen apparaat gekoppeld - Controleer vóór het koppelen of alle geregistreerde sleutels in de auto aanwezig zijn en of u bent aangemeld bij de Polestar app op uw apparaat"
Ik heb nog de eerste OTA update (maart), dus vanavond maar eens een stukje gaan rijden om een mogelijk nieuwe OTA update te downloaden.... Gisteravond gedaan, dus toen was hij er nog niet.
Zojuist wat getest met de app. Het werkt super 👍
Was positief verrast over de snelheid. Ik stond 200 meter van de auto vandaan en als ik unlock reageert de auto binnen 2 sec.
Dit is bij de VW app wel even anders 👏
Vertrok bijna zonder sleutel maar aangezien de P2 vandaag een IGL kenzo coating krijgt moest er toch een sleutel mee 😉. Kan nu wel mooi zien of ze met de auto aan het werk zijn. Vooralsnog staat deze op slot 🤣 en ze zijn bezig!
/f/image/GLyXg7XZKiea1n3dxJhQ91bd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Rene op 03-05-2021 09:29 ]
P8MartinP8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:06:
[...]
Ja superweird. Er is hier iemand geweest met hetzelfde probleem, en daar is uiteindelijk het middenscherm (en ik vermoed een deel van de andere hardware) vervangen. Helaas kan ik die post niet meer terugvinden. Ondanks dat ik niet alleen met mijn neus, maar ook met diverse andere zintuigen zoek....
Hoe dan ook, ik zit bij Bangarage amsterdam zo. Heb ik niet veel vertrouwen in. Hoor goede berichten over Buitenweg Naarden, dus ik denk dat ik voortaan daarnaartoe ga.
En de iphone 12 (pro) werkt wel als je hem helemaal links bovenin het vakje legt. Soms nog wel een paar foutmeldingen, maar uiteindelijk pakt ie hem. Te zien aan het stoppen van de meldingen en het icoontje rechtsboven in het middenscherm
Goedemorgen deze morgen,
Ik zou nog even terug komen op euvel scherm-crashes; Ben afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor een styling pakket (waren ze vergeten...

Hebben de auto uitgelezen/doorgemeten en contact gehad met Volvo.
Ze gaan aan de hand van deze info het scherm (component wat erachter zit?) vervangen, dit zal zeer waarschijnlijk woensdag (overmorgen) gaan gebeuren.
Ben erg benieuwd of dit de oplossing is, zou wel erg prettig zijn, hoef ik niet op een update te wachten die wellicht veel langer op zich laat wachten.
Overigens kon ik bij het ophalen van de auto, weer alles opnieuw instellen en koppelen, dus ik ga er ook vanuit dat ze een reset o.i.d. hebben uitgevoerd.
Zodra ik meer weet, dan meld ik me weer!
Ook nog even voor de leuk; (incl. Styling set)
:strip_exif()/f/image/UdiR87TFI6DTmW4Kg2VQtbEA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door PeterArrow op 03-05-2021 11:14 ]
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.