Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 214 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ja juist, dan heb je de laatste versie ook. Vond het al gek haha maar dan is het dus wel zo dat je de laatste update moet hebben. Dan zal hij vrijdag wel al uitgekomen zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hqTCN5h8boz7a73WuEp-vdFna0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmcMuguEU3NRqn1LV14NAGiG.jpg?f=fotoalbum_large

So much voor 'over the air' ...... :?

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
barryvl74 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]

So much voor 'over the air' ...... :?
OTA werkt wel, alleen zal deze update langzaam worden uitgerold dus dat heeft tijd nodig. Kan volgens mij enkele weken duren voordat iedereen de OTA update binnen zal krijgen. Ik heb het geluk (eigenlijk pech natuurlijk.. :P ) gehad dat ik voor schade herstel langs mijn dealer moest en hun zo aardig zijn om even tussendoor de updates erop te gooien. Anders had ik helaas ook moeten wachten. Mijn compagnon heeft dezelfde P8 en dus nu ook de update niet, die baalt ook maar is wel benieuwd wanneer hij dan de update zal krijgen via OTA.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik vind het eigenlijk wel een mooie test om te zien of OTA idd daadwerkelijk werkt op je auto. De update is verder totaal niet spannend (misschien het voorverwarmen voor mensen met eigen laadpaal) dus even die paar weken wachten is geen punt. Zie het dan ook als mooie eerste OTA test!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:52:
Ik vind het eigenlijk wel een mooie test om te zien of OTA idd daadwerkelijk werkt op je auto. De update is verder totaal niet spannend (misschien het voorverwarmen voor mensen met eigen laadpaal) dus even die paar weken wachten is geen punt. Zie het dan ook als mooie eerste OTA test!
Wachten is geen probleem aangezien in deze eerste versie nog niet veel interessants zit. Alleen de melding in de app is dan niet handig.... zeg dan dat de update vanzelf via OTA beschikbaar komt ipv melden dat je langs de dealer moet gaan. Voor nu... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
barryvl74 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:56:
[...]

Wachten is geen probleem aangezien in deze eerste versie nog niet veel interessants zit. Alleen de melding in de app is dan niet handig.... zeg dan dat de update vanzelf via OTA beschikbaar komt ipv melden dat je langs de dealer moet gaan. Voor nu... :z
Bij mij werkt de app sowieso niet (4de sleutel verhaal) dus ik zie sowieso niets voorbij komen behalve dan op de Volvo site zelf :). Benieuwd hoelang het dan duurt voordat ik de update in de auto zie verschijnen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:00:
[...]

Bij mij werkt de app sowieso niet (4de sleutel verhaal) dus ik zie sowieso niets voorbij komen behalve dan op de Volvo site zelf :). Benieuwd hoelang het dan duurt voordat ik de update in de auto zie verschijnen!
Ik zie je 2 keer iets over een 4e sleutel schrijven, wat is het verhaal daarachter? Want volgens mij heb ik er ook maar 3, 2 normale en een afwijkende die ik in een grote sleutel verzamelbak heb gemikt.
Er zouden dus 4 sleutels moeten zijn? En die heb je allemaal nodig om de auto aan On Call te koppelen?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:03
Dan moet je langs de dealer, om de niet aanwezige 4e sleutel van de auto los te koppelen, alle geregistreerde sleutels moeten in de auto zijn voor koppeling met de app.

Ik heb slechts 2 sleutels, als het goed is is de kleine door de dealer losgekoppeld, maar daar kom ik pas achter als ik de P2 en de app kan koppelen.

[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 28-04-2021 16:28 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:05
Ik ben vandaag naar kantoor gereden met Spotify via iphone + Bluetooth in plaats van de Android Automotive app. Belachelijk hoeveel beter en dynamischer dat klinkt. Hebben jullie soortgelijke ervaringen? #P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:14:
[...]

Ik zie je 2 keer iets over een 4e sleutel schrijven, wat is het verhaal daarachter? Want volgens mij heb ik er ook maar 3, 2 normale en een afwijkende die ik in een grote sleutel verzamelbak heb gemikt.
Er zouden dus 4 sleutels moeten zijn? En die heb je allemaal nodig om de auto aan On Call te koppelen?
Jup, volgens mij heb ik dit gepost hier ergens in februari al. Kan je ff terugzoeken. Gaat om een 4de sleutel, soort van smarttag. Deze fout kreeg ik iig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQNLDhAyfTEDSn7A2MQ2icJie0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzbBIRMY03jN7NAnCjp2AQTm.jpg?f=fotoalbum_large

@guido66 ik had het ook aan de monteur laten zien toen, maar die herkende het niet en wist ook niet wat te doen... Ik wacht wel even op de update, misschien lost dat het gelijk ook op...

@Sander28 heb je Spotify wel als HQ gezet bij settings?

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 28-04-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:48
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:31:
[...]

Jup, volgens gepost hier ergens in februari al. Kan je ff terugzoeken. Gaat om een 4de sleutel, soort van smarttag. Deze fout kreeg ik iig:

[Afbeelding]

@guido66 ik had het ook aan de monteur laten zien toen, maar die herkende het niet en wist ook niet wat te doen... Ik wacht wel even op de update, misschien lost dat het gelijk ook op...
De dealer kan sleutels uit het geheugen van de auto weg- programmeren zodat de auto ze niet meer zoekt.
Bij mij is bijvoorbeeld de oranje sleutel weggehaald (had te maken met alarm certificaat) Als de auto blijft mekkeren om een 4e sleutel zal het dus wel om die tag gaan, die is bij auto’s van voor een bepaalde datum wel meegeleverd en bij latere niet. Misschien voor deze auto wel vanuit de fabriek meegeleverd maar bij de dealer achtergebleven?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sandervd00 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:29:
Ik ben vandaag naar kantoor gereden met Spotify via iphone + Bluetooth in plaats van de Android Automotive app. Belachelijk hoeveel beter en dynamischer dat klinkt. Hebben jullie soortgelijke ervaringen? #P2
En heb je ‘m in die ingebouwde app wel op de hoogste kwaliteit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Wachten is geen probleem aangezien in deze eerste versie nog niet veel interessants zit. Al
Behalve dan toch de laatste regel: de patch voor het airco-issue......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:53:
[...]

Waar zie jij deze staan dan? Of mis ik hier iets?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
guido66 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:26:
Dan moet je langs de dealer, om de niet aanwezige 4e sleutel van de auto los te koppelen, alle geregistreerde sleutels moeten in de auto zijn voor koppeling met de app.

Ik heb slechts 2 sleutels, als het goed is is de kleine door de dealer losgekoppeld, maar daar kom ik pas achter als ik de P2 en de app kan koppelen.
Dit kun je zien als je vanaf de P8 de koppeling probeert te starten. Zal dan wel niet lukken, maar het systeem meldt wel naar hoeveel sleutels hij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:43:
[...]

En heb je ‘m in die ingebouwde app wel op de hoogste kwaliteit gezet?
Zeker! Het lijkt wel alsof de sub ook amper werkt met de ingebouwde app. Althans, als je het vergelijkt met Spotify via iPhone en Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:37
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:53:
[...]

En ook het voorverwarmen kan aardig wat range schelen dus zeker een interessante update. Niet iedereen laadt op straat en zelfs dan kan dat gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
P8

De nieuwe update zorgt er nu ook voor dat het draadloos laden van de iphone 12 en iphone 12 pro ook werkt, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:58:
[...]

Waar zie jij deze staan dan? Of mis ik hier iets?
Dit: Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:45:
[...]

Dit: Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen
Haha AC lezen de meeste EV rijders als iets gerelateerd aan AC laden maar lijkt me inderdaad airco gerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
sandervd00 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:22:
[...]

Zeker! Het lijkt wel alsof de sub ook amper werkt met de ingebouwde app. Althans, als je het vergelijkt met Spotify via iPhone en Bluetooth.
Hmm vreemd. Ik heb nu een hele volle sub in de juiste, voor mij, settings. En dan staat het laag nog lang nog voluit (dan klappen de ramen eruit denk ik haha).

Er waren al meerdere mensen hier die weinig laag hadden, lijkt me iets met een kabeltje dat half los zit. Maar aangezien jij zegt dat je met Bluetooth wel het laag hebt... 🤔 Misschien even langs de dealer voor een check? Want het is ook niet echt logisch omdat je met Bluetooth altijd iets van kwaliteit verlies hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

MaxxMark

HT is Tof!

Ik was een van die “meerdere mensen” ;). Interessant. Misschien dat het dat ook bij mij is/was. Ik heb de laatste tijd namelijk vooral m’n muziek over bt vanaf m’n telefoon omdat ik dan ook het andere geluid van de telefoon heb. Spotify van de auto zelf al een tijdje niet gebruikt dus. Ga ik de volgende keer ook even proberen!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]
Ik heb al een tijdje last van een piepende rem rechts achter. Eerst dacht ik dat het een piepende hoedenplank was. Maar toen ik gisteren een passagier had die het raam open had hoorde ik dat het toch echt daar vandaan kwam. Het treedt alleen op bij relatief lage snelheden (tot 30 maar niet onder de 10) en het is duidelijk sneller als je sneller rijdt.

Het voelt alleen een beetje karig om voor een piepende rem een afspraak te maken. Tegelijkertijd is het ook een beetje irritant :)

Klinkt het een ander bekend in de oren?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:04:
[...]

Haha AC lezen de meeste EV rijders als iets gerelateerd aan AC laden maar lijkt me inderdaad airco gerelateerd
Altijd leuk om het over iets anders dan laadstroom te kunnen hebben toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
MaxxMark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:57:
[p2]
Ik heb al een tijdje last van een piepende rem rechts achter. Eerst dacht ik dat het een piepende hoedenplank was. Maar toen ik gisteren een passagier had die het raam open had hoorde ik dat het toch echt daar vandaan kwam. Het treedt alleen op bij relatief lage snelheden (tot 30 maar niet onder de 10) en het is duidelijk sneller als je sneller rijdt.

Het voelt alleen een beetje karig om voor een piepende rem een afspraak te maken. Tegelijkertijd is het ook een beetje irritant :)

Ja dat heeft de onze ook bij het zachtjes achteruit wegrijden. Ik hoorde het buiten de auto toen mijn vrouw met de auto vertrok. In de auto hoor ik het niet dus ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed. Toeval of niet maar ook rechtsachter.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:00:
[...]

Altijd leuk om het over iets anders dan laadstroom te kunnen hebben toch?
Ja tja het staat er aardig krom. Zo zetten ze het eronder van het laden: Stabiliteitsverbeteringen bij oplading met AC. of deze: Stabiliteitsverbeteringen bij AC-laden (Polestar).

Hadden ze niet beter bij Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen kunnen kiezen voor Airco?
Het kan natuurlijk ook zijn dat als het buiten warm is dat de prestaties bij AC laden verbeterd zijn. Of weet jij zeker dat ze de Airco bedoelen?

Ik had namelijk sowieso nooit problemen met mijn airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:40:
[...]

Ja tja het staat er aardig krom. Zo zetten ze het eronder van het laden: Stabiliteitsverbeteringen bij oplading met AC. of deze: Stabiliteitsverbeteringen bij AC-laden (Polestar).

Hadden ze niet beter bij Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen kunnen kiezen voor Airco?
Het kan natuurlijk ook zijn dat als het buiten warm is dat de prestaties bij AC laden verbeterd zijn. Of weet jij zeker dat ze de Airco bedoelen?

Ik had namelijk sowieso nooit problemen met mijn airco.
Zie een aantal weken terug toen we die paar mooie dagen hadden. Er waren hier toen verschillende mensen met airco’s die geen koude lucht gaven. Intermitterend probleem, soms wel/ soms niet.
Het probleem werd ook voor Volvo US gerapporteerd aan de dealers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toaulIIVx55GXP5aRYg2cN3uIAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4k1e0WLB2r3Ol79GYiS1Mjmz.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 28-04-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:45:
[...]

Zie een aantal weken terug toen we die paar mooie dagen hadden. Er waren hier toen verschillende mensen met airco’s die geen koude lucht gaven. Intermitterend probleem, soms wel/ soms niet.
Het probleem werd ook voor Volvo US gerapporteerd aan de dealers.[Afbeelding]
Nee dat punt is duidelijk, en ook goed als het opgelost is.

Maar het gaat mij over de manier van beschrijven, dit is niet duidelijk als je het laden altijd benoemd als DC en AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
MaxxMark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:57:
[p2]

Leuk dat het inmiddels gaat over "piepende" hoedenplanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:10:
P8

Net mijn auto opgehaald en heb nu inderdaad de nieuwste update gekregen. Deze gaat ook via OTA komen maar mijn dealer had er geen probleem mee om hem zelf vast erop te zetten. Ik heb nu een ander buildnummer, iets van Maart dacht ik. Hier helaas geen foto van gemaakt.

Ik heb nu de mogelijkheid om de Volvo app te koppelen maar hij kan nog niet alles uitlezen lijkt, verwacht dat er nog een update van de app moet komen. Zie hier wat screenshots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doet het klimaat instellen het wel? Op de screenshots lijkt dat wel een knop die actief is. Dit is voor samen met plannen van laden en SoC de belangrijkste functie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32

Lancer

What the......

[p8] VOC komt steeds meer tot leven. Nu ook accupercentage. En op slot doen werkt ook prima. Denk dat ik vrijdag al de april update heb meegekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_M3OmFb02-r4ncHJtyxV3l48Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KQ2py0LufUy9cSPtTBhfgLf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsyQ9BBIlRJTBZ5xsnJ__8s_MjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzh2G3zJLp3rcGJG3kqJihi7.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
Montalbano schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:10:
[...]

Ja, ik vind het ook erg prettig dat scheidingsrek. De hond vind het heerlijk om in een afgebakend stuk te liggen en je hebt nooit het gedoe met bagage dat gaat liggen schuiven.

Op zich is het goed te doen, maar ik was wel afhankelijk van een vriend met lasapparaat.
Het V60 rek is zo'n 10 cm te diep en iets te laag. We hebben er dus een stuk tussenuit gezaagd en in de plaats daarvan een nieuwe staander geplaatst (de vierkante staander in het midden op de foto). In die staander een moer vastgelast om de uitdraaibare stelknop in te kunnen draaien. En dan een beetje zwarte spuitverf erover en klaar.

Er is overigens wel een scheidingsrek voor de XC40 beschikbaar van een ander merk (Travall). Dat zou misschien ook een optie kunnen zijn.
Ik heb deze icm met het rek van Travall https://www.carparts-expe...den-hondenrek-detail.html het hondenrek heb in altijd in de auto zitten. Het best een werk om het rek erin en eruit te halen (omdat ik niet zeker wist of het scheidingsrek werkt icm die van Volvo heb ik die niet gekozen) Vorige week heb ik het scheidingsrek voor het eerst gebruikt. Het past maar net tussen het dak en de vloer en is daardoor ook lastig te installeren, maar het voldoet op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 17:32
sandervd00 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:38:
[...]

Neem aan dat het hetzelfde is als de Polestar:

- Two identical Valeo-Siemens motors, one per axle. (50/50 en werken onafhankelijk van elkaar)
- Single-speed front and rear sealed planetary gearsets (8.57:1 reduction)
- Electronic torque vectoring (ik vermoed brake-based)

Er zit geen keerkoppeling in haha 8)7
Dus? In zijn achteruit draaien de motoren andersom?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Waterblok schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:16:
[...]

Dus? In zijn achteruit draaien de motoren andersom?
Zo is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:54:
[...]

Nee dat punt is duidelijk, en ook goed als het opgelost is.

Maar het gaat mij over de manier van beschrijven, dit is niet duidelijk als je het laden altijd benoemd als DC en AC.
Ja eens....het is allemaal wel een beetje cryptisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:24
Ik stoor me al een tijd aan het geluid in de P2. Zojuist getest en steeds gewisseld tussen spotify App en spotify via Bluetooth.
App kwaliteit in de auto zeer hoog gezet.
Wat mij betreft veel cleaner en minder rommelig geluid via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Arie van Dijk schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:45:
Ik stoor me al een tijd aan het geluid in de P2. Zojuist getest en steeds gewisseld tussen spotify App en spotify via Bluetooth.
App kwaliteit in de auto zeer hoog gezet.
Wat mij betreft veel cleaner en minder rommelig geluid via Bluetooth.
Zo zat ik vanmiddag ook in de auto. Heen en weer terug. Bij mij is het verschil enorm in positieve zin voor Spotify via iPhone en Bluetooth. Veel meer dynamiek en ik hoor ook gewoon veel meer.

Benieuwd naar Tidal op beide devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
P2
Ik hoop dat het perceptie is (morgen maar eens testen) want anders is het wel een beetje droevig dat de enige fatsoenlijk beschikbare app alsnog het suffe broertje van het origineel blijkt te zijn. Zeker ook omdat de (oudere?) iPhone volgens mij geen high quality Bluetooth protocollen ondersteunt en dus juist slechter zou moeten klinken. Persoonlijk vind ik het geluid verre van fantastisch.

Hoe ervaren jullie de kwaliteit van het stoffen deel van het interieur? Ik heb een aantal kleine vlekken die er al niet meer uit gaan en heb niks bijzonders in de P2 gedaan. Niet in gegeten en de vlekken zitten op plekken waar je niet eenvoudig knoeit.

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 28-04-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Lancer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:55:
[...]

Nou, mijn app geeft ook aan dat er nog niet te koppelen is. Dat had ik gister nog geprobeerd. Daarbij kreeg ik de melding dat VOC niet beschikbaar was voor het VIN nummer.

Maarrrrr..... als gevolg van de posts hier heb ik net nog eens geprobeerd te koppelen en het is nu wel gelukt! :*) Je hebt er niet veel aan, want de auto geeft nog niet veel door, maar ik kan nu zien dat d eeduren op slot zijn en dat de verwarming uit is.
Toch leuk dat hij al werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:34:
P8

De nieuwe update zorgt er nu ook voor dat het draadloos laden van de iphone 12 en iphone 12 pro ook werkt, eindelijk!
Dat werkte altijd al, heb zelf een 12. Alleen moet je hem links boven leggen. Hopelijk kun je hem nu gewoon neergooien in plaats van plaatsen... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:30:
[...]

Hmm vreemd. Ik heb nu een hele volle sub in de juiste, voor mij, settings. En dan staat het laag nog lang nog voluit (dan klappen de ramen eruit denk ik haha).

Er waren al meerdere mensen hier die weinig laag hadden, lijkt me iets met een kabeltje dat half los zit. Maar aangezien jij zegt dat je met Bluetooth wel het laag hebt... 🤔 Misschien even langs de dealer voor een check? Want het is ook niet echt logisch omdat je met Bluetooth altijd iets van kwaliteit verlies hebt.
Ga je jouw settings nog delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Lancer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:37:
[p8] VOC komt steeds meer tot leven. Nu ook accupercentage. En op slot doen werkt ook prima. Denk dat ik vrijdag al de april update heb meegekregen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah netjes, heb je android of iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet iemand al preciezer wanneer de app voor de P2 beschikbaar komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:01:
[...]

Dat werkte altijd al, heb zelf een 12. Alleen moet je hem links boven leggen. Hopelijk kun je hem nu gewoon neergooien in plaats van plaatsen... 8)
Dat dus, dat is nu niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
dagobert1966 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:14:
[...]

Weet iemand al preciezer wanneer de app voor de P2 beschikbaar komt?
De dealer gaf gisteren aan dat het laatste wat Polestar heeft gecommuniceerd week 19 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

P2void19noPP schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:00:
[...]

Leuk dat het inmiddels gaat over "piepende" hoedenplanken.
De reden dat ik dat dacht is omdat eerder (hier of op FB, dat weet ik niet meer) 'gebonk' werd geconstateerd. Dat bleek toen het gevolg te zijn van heen en weer bungelende contragewichtjes bij de hoedenplank-lifter.

Omdat het geluid van rechts-achter kwam was dat het eerste waar ik aan dacht. Misschien dat het draadje door de hoedenplank heen-en-weer ging en dus voor een piepje zorgde. Helaas voor mij bleek dat dus niet het geval, en dat het dus ergens bij de wielen/remmerij vandaan komt. Ik heb veel liever dat het mn hoedenplank is, dan dat ik potentieel naar een dealer moet met de wagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:54
De bekende EV-tester Kris Rifa verkoopt "0% SoC" shirts en petjes: https://shop.spreadshirt.nl/krisrifa/.

Hier zie je hoe hij een P8 leegrijdt: https://www.youtube.com/watch?v=lqTSMUS5JTc.

Wat is jullie laagste SoC ooit?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
3% met de P8
0% met de Model S (die gaat overigens niet minder hard rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:09:
[...]

Ah netjes, heb je android of iphone?
iPhone. De app crashte gister wel een keer, waarna ik opnieuw in moest loggen. Nu ben ik de SoC waarde weer kwijt. Helemaal stabiel is het nog niet dus.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Venomer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:54:
De bekende EV-tester Kris Rifa verkoopt "0% SoC" shirts en petjes: https://shop.spreadshirt.nl/krisrifa/.

Hier zie je hoe hij een P8 leegrijdt: https://www.youtube.com/watch?v=lqTSMUS5JTc.

P2
15% :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
[P8]

Al (veel) langer dit draadje volgend, maar nu in de vakantie maar eens de tijd genomen om te posten en in de toekomst wellicht ook wat terug te kunnen geven aan de groep. Dank in ieder geval voor al jullie posts, het heeft mijn keuze om voor elektrisch rijden te gaan, en dan met name de keuze voor de P8, een stuk overzichtelijker gemaakt (OK, het weekje mogen spelen met een P2 en een proefrit in een P8 voor de afmetingen, hielpen natuurlijk ook :) ).

Als het goed is wordt begin juni een Volvo XC40 P8 AWD pure electric geleverd met:
  • Onyx Black metallic
  • Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal
  • 20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
  • Warmtepomp
  • Trekhaak met semi elektrisch inklapbare kogel, 13 poli
  • Exterieur Styling set, skidplate voor en achter en por
  • Extra getint glas in achterportieren & achterruit
  • Lines: Power Seats, Lighting, Driver Assist, Climate Pro, Lounge
  • En nog wat kleine dingen zoals o.a. geen type aanduiding, bagage-/hondenrek, protection pack, etc.
Al met al een best compleet lijstje, als ik dit zo teruglees. 8)

Dank jullie wel voor alle info (met name v.w.b. de VOC-app en de range). Maakt het wachten een klein beetje aangenamer.... 8)7

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-10 12:13
P8
0%

Acceleratie was uiteindelijk nog net iets meer dan 0% ;)
Was nog voor de update waar de reserve werd verlaagd, dus niks aan het handje.

[ Voor 44% gewijzigd door Pr8chtig op 29-04-2021 10:48 ]

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
P8 en Max tot 5% gereden. Ik merk wel dat ik steeds minder angstig ben om door te rijden onder de 15%. Dat zat er echt eerst in bij mij. Allereerste elektrische auto ook dus wellicht heeft iedereen wel eens zo'n omslagpunt gehad.

Sterker nog, ik probeer op langere ritjes liever zolang mogelijk door te rijden omdat het snelladen dan tenminste opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
4%, tijdens m’n eerste rit van de dealer naar huis.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
P2

3%, Google Maps geeft behoorlijk nauwkeurig aan wat geschat aankomstpercentage is.
Dat geeft vertrouwen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Op de allereerste dag naar 1% gereden, wat een stress was dat zeg en dat omdat ik geen snellader kon vinden en de navigatie mij naar een Tesla laadplek had gezonden hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
RFolst schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:58:
[P8]

Al (veel) langer dit draadje volgend, maar nu in de vakantie maar eens de tijd genomen om te posten en in de toekomst wellicht ook wat terug te kunnen geven aan de groep. Dank in ieder geval voor al jullie posts, het heeft mijn keuze om voor elektrisch rijden te gaan, en dan met name de keuze voor de P8, een stuk overzichtelijker gemaakt (OK, het weekje mogen spelen met een P2 en een proefrit in een P8 voor de afmetingen, hielpen natuurlijk ook :) ).

Als het goed is wordt begin juni een Volvo XC40 P8 AWD pure electric geleverd met:
  • Onyx Black metallic
  • Warmtepomp
  • En nog wat kleine dingen zoals o.a. geen type aanduiding, bagage-/hondenrek, protection pack, etc.

Dank jullie wel voor alle info (met name v.w.b. de VOC-app en de range). Maakt het wachten een klein beetje aangenamer.... 8)7
Van Harte! Completer kan volgens mij niet.
Goede keuze, een heerlijke auto.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Ik ben een complete Android noob en er blijft al enkele dagen een update hangen van Webview oid. Enig idee hoe je zoiets een zet kunt geven? Een reboot van het P2 Android systeem helpt niet. Heb ook nog even naar de lopende processen gekeken en daar dat ding geforceerd gestopt (grappig dat de helft van alle processen Volvo in de naam heeft) maar nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
sandervd00 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:29:
Ik ben een complete Android noob en er blijft al enkele dagen een update hangen van Webview oid. Enig idee hoe je zoiets een zet kunt geven? Een reboot van het P2 Android systeem helpt niet. Heb ook nog even naar de lopende processen gekeken en daar dat ding geforceerd gestopt (grappig dat de helft van alle processen Volvo in de naam heeft) maar nog steeds niks.
P8, zelfde hier. Die update wil maar niet starten. En blijft dus idd in het lijstje hangen. Geen idee of dat een ramp is of dat het ding maar weinig doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Ik heb in de P8 hetzelfde. En ook nog eens heel vaak. Dat ding wordt veruit het vaakst geupdatet. Hij blijft inderdaad lang op pending staan, maar uiteindelijk gaat ie er wel doorheen. Heb ook geen idee wat het component doet, dus negeer het tegenwoordig maar. Overigens kun je op de P8 (neem aan ook op de P2) via Playstore/Settings/Mijn Apps de updates zien, en ook de laatst gebruikt en laatst geupdate gegevens per app bekijken. Al lijkt dat laatste niet altijd accuraat. Ik heb toch echt afgelopen week een Maps update langs zien komen, maar in de app gegevens staat nog steeds laatste update 7 april... misschien was het een update van die datum, die pas een week later is doorgekomen. Bedenk ik nu. Zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier al 2 maanden hetzelfde, is niet te updaten lijkt wel blijft er maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RFolst schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:58:
[P8]

• Onyx Black metallic
  • Warmtepomp

Mooie specs! Wordt dit MY22 met alarm en warmtepomp etc. in de standaard scope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Bij mij blijft ie ook op updaten staan. Als je naar de geïnstalleerde versie kijkt zie je wel dat ie geupdate wordt. Ik denk dat er ergens niet goed bijgewerkt wordt waardoor die op ‘updaten’ blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Mga1600 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:35:
[...]

Mooie specs! Wordt dit MY22 met alarm en warmtepomp etc. in de standaard scope?
Ik vermoed van niet; de order is eind maart geplaatst. Bij het samenstellen bij de dealer zaten zowel warmtepomp als alarm niet bij de standaard uitrusting (beide waren toen in ieder geval opties in het bestelsysteem).

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
P8 (sorry @Poleposition )

Ik had gisteren avond (al voor de 3e keer) een foutmelding over mijn verlichting. De automatische grootlicht functie geeft dan een melding en zowel de het automatische grootlicht als de pilotassist gaan uit. Er komt een oranje lampje op mijn dashboard met een icoon van aan lampje en aan beide zijden een pijltje (ik kan de afbeelding niet in de handleiding vinden) De volgende dag is het probleem dan weer weg. Meer mensen met dit probleem? Omdat ik er eigenlijk niet zoveel last van heb, heb ik het bezoekje aan de dealer nog even uitgesteld.

[ Voor 2% gewijzigd door jswinkels op 29-04-2021 12:06 . Reden: Model toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Al tot in den treure herhaald maar aub vermeld toch of je een P2 of P8 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
jswinkels schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:00:
P8 (sorry @Poleposition )

Ik had gisteren avond (al voor de 3e keer) een foutmelding over mijn verlichting. De automatische grootlicht functie geeft dan een melding en zowel de het automatische grootlicht als de pilotassist gaan uit. Er komt een oranje lampje op mijn dashboard met een icoon van aan lampje en aan beide zijden een pijltje (ik kan de afbeelding niet in de handleiding vinden) De volgende dag is het probleem dan weer weg. Meer mensen met dit probleem? Omdat ik er eigenlijk niet zoveel last van heb, heb ik het bezoekje aan de dealer nog even uitgesteld.
Bij mij kwam dit een paar keer voor bij weer waaarbij je beslagen ruiten krijgt. Ik heb voorruit verwarming en die aanzetten met tegelijk de ontwaseming loste het snel op.

Typisch iets dat voorkomt bij een warme vochtige cabine en koudere ruiten dus. De Sensor zit achter je achteruitkijkspiegel. Als het daar beslaat of vies wordt kun je hier last van krijgen.

Laatste keer is al even geleden voor mij. De sensor lijkt iig erg gevoelig voor beslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Spanky79 op 29-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

petervanstuiven schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:04:
P2

3%, Google Maps geeft behoorlijk nauwkeurig aan wat geschat aankomstpercentage is.
Dat geeft vertrouwen :)
Ik vind het nog steeds jammer dat Google Maps geen negatieve waarde weergeeft. Ik merk vaak dat ik er wat procentjes bij rij. En als de initiële inschatting dan -3% (of écht 0%) is zou ik het er nog op durven wagen. Is het -20% dan kan ik veel beter rekening houden met of/wanneer ik moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy63
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06-2024
LS,
Ik rijd sinds maandag een P2 midnight zonder PP en ik geniet er iedere minuut van. :)
Er valt mij wel een tweetal eigenaardigheden op waarvan ik mij afvraag of er ook anderen zijn die hier last van hebben:
1 Met mijn profiel kan ik via de google assistent naar huis navigeren door "navigeer naar huis" uit te spreken. Google maps start dan op en leidt mij naar huis.
Als ik hetzelfde doe als het profiel van mijn vrouw geactiveerd is geeft de assistent aan dat de assistent hier niet mee kan helpen.
In maps is de thuis locatie exact gelijk ingesteld. Ik heb zelfs de locatie opnieuw via de kaart ingesteld en dan is de reactie hetzelfde. :-(
Is er iets dat ik kan doen om dit issue op te lossen?
2 Mijn contacten heb ik op mijn telefoon voorzien van adresgegevens. Deze zijn netjes gesynchroniseerd naar de auto.
Als ik het contact open kan ik op het adres klikken en zo naar het desbetreffende contact navigeren.
Echter als ik de google assistent vraag om naar het contact te navigeren geeft ze niet thuis. De google assistent vragen om te bellen en/of te SMS'en werkt als een zonnetje.
Hoe geef je de Google assistent rechten om ook deze gegevens in te zien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
P2

Zojuist gebeld met Polestar support of ze de nieuwe update (met ondersteuning voor de app) willen installeren op de auto die ik over twee weken ga ophalen. De medewerker gaf aan dat dat moet gaan lukken en dat de start van algemene uitrol voor volgende week gepland staat. Precies goed getimed, mooie bijkomstigheid 8)
Helaas wilden ze de stickers op de voorportieren niet verwijderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Eddy63 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:37:
LS,

2 Mijn contacten heb ik op mijn telefoon voorzien van adresgegevens. Deze zijn netjes gesynchroniseerd naar de auto.
Als ik het contact open kan ik op het adres klikken en zo naar het desbetreffende contact navigeren.
Echter als ik de google assistent vraag om naar het contact te navigeren geeft ze niet thuis. De google assistent vragen om te bellen en/of te SMS'en werkt als een zonnetje.
Vind ik persoonlijk ook erg irritant. Het gekke is dat in Maps wel de adressen staan (mits ze natuurlijk in je google account staan). Voor het bellen gebruikt assistant volgens mij de synchronisatie met je telefoon (dat hoeft bij iOS natuurlijk niet hetzelfde te zijn als in je google account), mogelijk dat er daarom geen toegang is omdat dit nog niet in Android Automotive zit.

Het aparte is ook dat je wel kan vragen welke afspraken in je agenda staan (en die leest ie dan ook netjes op), maar dat je Google er niet naar toe kan laten navigeren. Ergens gaat er toch iets mis in de integratie.

Aan de andere kant kan ik wel gewoon mij hele huis bedienen (tv, thermostaat, lampen en stofzuiger) vanuit mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Sten2017 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:53:
[...]

Klopt. Heb het inmiddels aan de dealer gevraagd. Ik ga er vanuit dat het met een update beschikbaar komt.
P8:
Dealer geeft aan dat deze optie niet beschikbaar is/komt in de P8. In de handleiding staat alles benoemd en dus ook zaken die niet geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
P8:
Dealer geeft aan dat deze optie niet beschikbaar is/komt in de P8. In de handleiding staat alles benoemd en dus ook zaken die niet geleverd worden.
Handig.... soort puzzelboekje..... wat zit er wel op de auto en wat niet? Wie heeft de puzzel al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Sten2017 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:32:
[...]

P8:
Serieus? Zou ik eigenlijk best een schande vinden. Zo staan er her en der wel meer dingen in de handleiding die er gewoon niet zijn of niet kloppen. En dan gaat het me nog niet eens om dat iets niet gaat komen of niet in de auto zit, maar wel dat ze er (potentiele) kopers er mee kunnen misleiden.

Ik vind dat persoonlijk niet kunnen. Zorg dan dat je documentatie gewoon op orde is. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Eddy63 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:37:
LS,
Ik rijd sinds maandag een P2 midnight zonder PP en ik geniet er iedere minuut van. :)
Er valt mij wel een tweetal eigenaardigheden op waarvan ik mij afvraag of er ook anderen zijn die hier last van hebben:
1 Met mijn profiel kan ik via de google assistent naar huis navigeren door "navigeer naar huis" uit te spreken. Google maps start dan op en leidt mij naar huis.
Als ik hetzelfde doe als het profiel van mijn vrouw geactiveerd is geeft de assistent aan dat de assistent hier niet mee kan helpen.
In maps is de thuis locatie exact gelijk ingesteld. Ik heb zelfs de locatie opnieuw via de kaart ingesteld en dan is de reactie hetzelfde. :-(
Is er iets dat ik kan doen om dit issue op te lossen?
Punt 1 zou kunnen komen omdat Google assistant nog geen toegang heeft tot persoonlijke data. Ga naar instellingen en dan even zoeken naar assistent instellingen. Daar zit een instelling om toegang tot persoonlijke data te geven. Dan zou navigeer naar huis moeten werken. Punt 2 los je daar helaas niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:19
[P8]
Vandaag voor het eerst met echte regen gereden en er viel mij het volgende op: als ik het rempedaal ingedrukt houd, dan voel ik de ruitenwisser aanzet via het rempedaal (ruitenwisser stond in interval-mode).

Nog mensen die dit gewaarworden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JNetze
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2023
3% en zal nog wel lager worden. Maar ja, ook al 3 keer met een brandstofauto met lege tank langs de weg gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy63
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06-2024
JTHZZ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:49:
[...]

Punt 1 zou kunnen komen omdat Google assistant nog geen toegang heeft tot persoonlijke data. Ga naar instellingen en dan even zoeken naar assistent instellingen. Daar zit een instelling om toegang tot persoonlijke data te geven. Dan zou navigeer naar huis moeten werken. Punt 2 los je daar helaas niet mee op.
That's it 8)7 mijn dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2022
Venomer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:54:

P8: 0% gedurende ongeveer 5 km. Dat was de nog af te leggen afstand tot de thuislader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:32:
[...]

P8:
Dit punt staat al op de lijst van onderwerpen die door de groep van 7 afgevaardigden met Volvo aangekaart gaan worden.
Dealers zijn wat de P8 betreft zeker niet alwetend, en ze spreken elkaar af en toe nog tegen ook.
Dus gaan we checken bij de bron.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:46
JNetze schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:23:
[...]

3% en zal nog wel lager worden. Maar ja, ook al 3 keer met een brandstofauto met lege tank langs de weg gestaan...
rotf.. _O-

Er bestaan nog echte kerels

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Lancer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:23:
[...]

iPhone. De app crashte gister wel een keer, waarna ik opnieuw in moest loggen. Nu ben ik de SoC waarde weer kwijt. Helemaal stabiel is het nog niet dus.
Hier kon ik net voor het eerst mijn auto vergrendelen en ontgrendelen met de app, rest doet het nog niet. Gisteren kon hij enkel laten zien of hij dicht of open was als ik dit met mijn sleutel deed. Lijkt dus of ze soms functies open zetten om te testen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-10 23:48
sandervd00 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:53:
[...]

Zo zat ik vanmiddag ook in de auto. Heen en weer terug. Bij mij is het verschil enorm in positieve zin voor Spotify via iPhone en Bluetooth. Veel meer dynamiek en ik hoor ook gewoon veel meer.

Benieuwd naar Tidal op beide devices.
Maakt het nog verschil of je een gratis of betaald Spotify abonnement hebt? Ik heb een betaald abonnement en vind het voor een auto stereo prima klinken. Er zit zelfs front stage in het geluidsbeeld, dat heb ik niet eerder zo meegemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Lancer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:23:
[...]

Welke app versie heb je dan? Ik 4.13.2 (sinds vandaag weer een nieuwe), maar nog steeds de melding in de app dat de recharge niet geconnect kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
pertinent schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:53:
[...]

Maakt het nog verschil of je een gratis of betaald Spotify abonnement hebt? Ik heb een betaald abonnement en vind het voor een auto stereo prima klinken. Er zit zelfs front stage in het geluidsbeeld, dat heb ik niet eerder zo meegemaakt..
Ik deel jouw ervaring. Geluid is uitstekend van spotify. Stukken beter dan dab+ Sommige nummers zijn wel iets minder dan anderen maar dat lijkt meer aan de opnamebron en mastering te liggen.

Radio via dab+ is ook prima trouwens en de carkit/telefoon is de beste die ik ooit in een auto heb gehoord/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

MartinP8 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:38:
[...]

Welke app versie heb je dan? Ik 4.13.2 (sinds vandaag weer een nieuwe), maar nog steeds de melding in de app dat de recharge niet geconnect kan worden
Vandaag was er idd een nieuwe. Crash was gister met de vorige versie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Na wat zoeken en proberen heb ik nu ook een goede manier gevonden om de smartphone in de auto te bevestigen (voor waze/flitsmeister)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7Q2B_qCSGZUUYS_jzul1FP5JbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnhTyxxguaZ3mu5uvlNuqGyq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij aliexpress zo een magnetisch wegklapbaar dingetje gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8GjNbp4jZV0He6YvMDOBNrrd1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hr2fHKbEcwAvm6pg7TMcTX6T.jpg?f=fotoalbum_large

En vervolgens daarop met behulp van de 3D printer een oud ventilatierooster-houdertje gemonteerd zodat het onder een lichte hoek naar mij gericht en voor de brede bezel van het scherm komt te zitten.
Wel wat moeten experimenteren met de juiste hoek, want te schuin zorgde voor heel wat reflecties vanuit het zijvenster. Het blokje + houder is magnetisch en kan dus mooi weggenomen en weggeklapt worden als ik het niet gebruik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCCB8RfUPC2baoX0PjYTGSm8g4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yztIVVDsrGbOCfo0BqjC8pr.jpg?f=fotoalbum_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
MartinP8 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:38:
[...]

Het heeft enkel met de update van je auto te maken, die moet de laatste hebben dan kun je hem koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
mvrooij schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:13:
[...]

Het heeft enkel met de update van je auto te maken, die moet de laatste hebben dan kun je hem koppelen.
Hier helaas nog niet zo ver. Ik heb wel de ota en recall gehad. Zal wel gefaseerd uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:32:
[...]

Hier helaas nog niet zo ver. Ik heb wel de ota en recall gehad. Zal wel gefaseerd uitgerold worden.
Ah ja ik weet ook niet hoe het precies gaat.. Ben je deze week of vrijdag bij de garage geweest dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 17:54
Onze P8 wordt als het goed is deze week rijklaar gemaakt. Volgende week is dan de aflevering. Ik ga er vanuit dat de dealer de nieuwste updates er op zet. Ik ben benieuwd...

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
mvrooij schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:45:
[...]

Ah ja ik weet ook niet hoe het precies gaat.. Ben je deze week of vrijdag bij de garage geweest dan?
Nee, paar weken terug. Maar vanaf nu zou hij alles OTA moeten krijgen. Tenminste, dat dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
mvrooij schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:13:
[...]

[P8] Nee mijn app gaf nog steeds aan dat de recharge niet te koppelen is. VIN nummer werd als niet valid gezien. Wat werkt is de app verwijderen en opnieuw installeren. De melding is dan weg en VIN wordt geaccepteerd. Helaas daarna wel de melding dat de auto software geupdate moet worden. Dus even wachten nog... overigens zegt de app dat ik een afspraak met de dealer moet maken. Niks over OTA. Ik geef het een weekje en hoop op OTA, anders ga ik een afspraak bij de dealer plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
[...]

Ik kreeg vandaag bericht van de dealer:

ik lees nu ook dat een deel van de updates beschikbaar zijn na bezoek werkplaats, voordat ze mogelijk zijn via OTA.
Het lijkt mij handig om even een afspraak te maken met onze werkplaats.

Na nog een keer doorvragen gaf de dealer aan dat hij denkt dat het deze keer inderdaad nog via de werkplaats gaat.

Wellicht lang wachten als je hem via OTA wilt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Izjacques schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:15:
[...]

Ik kreeg vandaag bericht van de dealer:

ik lees nu ook dat een deel van de updates beschikbaar zijn na bezoek werkplaats, voordat ze mogelijk zijn via OTA.
Het lijkt mij handig om even een afspraak te maken met onze werkplaats.

Na nog een keer doorvragen gaf de dealer aan dat hij denkt dat het deze keer inderdaad nog via de werkplaats gaat.

Wellicht lang wachten als je hem via OTA wilt? :?
Mijn app zegt dat mijn auto nog software nodig heeft en ik de dealer moet bellen. Maar of het ook OTA kan weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Spanky79 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:31:
[...]

Mijn app zegt dat mijn auto nog software nodig heeft en ik de dealer moet bellen. Maar of het ook OTA kan weet ik dus niet.
Dit was de vraag die ik aan de dealer gesteld had. Hij gaf dus aan dat ik langs moest komen omdat deze nog niet OTA ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Izjacques schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:35:
[...]

Dit was de vraag die ik aan de dealer gesteld had. Hij gaf dus aan dat ik langs moest komen omdat deze nog niet OTA ging.
Nou, bedankt, zal ik ook maar doen dan... meteen maar vragen waarom ze het dan over OTA hadden voorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
MarvinOA schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:55:
heeft iemand enig idee of (sommige) precept eigenschappen via OTA ook in de Polestar 2 beschikbaar komt? Zoals bijvoorbeeld het registreren van focus op de web / het scherm.
Nee hardware daarvoor is niet aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:31:
[...]

Dealer gaf mij duidelijk aan dat deze update gewoon via OTA komt maar zoals ik al vertelde moest ik er zijn voor schade herstel en had hij er geen probleem mee om ondertussen de update erop te knallen. De update via OTA kan goed paar weken later komen, deze stond werkelijk pas een paar dagen in het systeem. De werkplaats ontvangt updates veel eerder dan dat het via OTA komt. Dit was bij Polestar volgens mij ook precies hetzelfde. Mijn collega heeft de update ook niet en wij hebben opvolgende kentekens, we gaan daarom nu ook testen hoelang het duurt voordat deze update dan beschikbaar komt via OTA, vervelend voor mijn collega maar wel een leuke test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:20
mvrooij schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:21:
[...]

Dealer gaf mij duidelijk aan dat deze update gewoon via OTA komt maar zoals ik al vertelde moest ik er zijn voor schade herstel en had hij er geen probleem mee om ondertussen de update erop te knallen. De update via OTA kan goed paar weken later komen, deze stond werkelijk pas een paar dagen in het systeem. De werkplaats ontvangt updates veel eerder dan dat het via OTA komt. Dit was bij Polestar volgens mij ook precies hetzelfde. Mijn collega heeft de update ook niet en wij hebben opvolgende kentekens, we gaan daarom nu ook testen hoelang het duurt voordat deze update dan beschikbaar komt via OTA, vervelend voor mijn collega maar wel een leuke test.
Opvolgende kentekens zegt niets over de VIN nummers. Volvo/Polestar ken geen kentekens en zal updates doen op basis van VIN nummers (waarschijnlijk). Er kan dus best één/enkele maand(en) tussen de VIN nummers zitten, ook al zitten de kentekens dicht bij elkaar. Zeker van de auto's die in het begin zijn uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde software versie maar hij werkt nog niet. Wel inmiddels update ook op Android:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmBa_vTjQSkE2CZcrA3PM1q_FV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqFzLVDcUiLU1fMs6eMTSBqL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl8Oe5pXjsor6BFPoCATEIs_BtI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHB3zR0O3uTpPjAjRceE85iK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8oZVn2yO8W71bq7BzYbDJMUHaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXR4A6ZIitJA4epbKWZiDal7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZBPSqAoPi8xsOQNqPv6SrXZBSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5xEGSxrsjeCFvXZguey3nah.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqA9oDq1HKf46MfdafR8goPGGNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HH4BzTLo4KuWECStbFIP4maJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf1Gbs8rEquWLfWt6o2mhRXAo_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QldQEpGVbdfSeXPaWzg4iWTG.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Pagina: 1 ... 214 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.