Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.306 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
madhondt schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:43:
[...]

Ik heb ook geen mening gegeven over hoe met de auto moet worden gereden, of welk plezier er al dan niet kan worden uitgehaald, ik heb enkel aangegeven wat de zuinigste rijstijl is. Ook zonder OPD kun je overigens veel plezier uit de auto halen :P Maar dat is elk zijn smaak 8)
Ik vind die OPD ook afbreuk doen aan het rijplezier. Op uit of op laag zorgt er nog voor dat de auto sportief en dynamisch te rijden is. Zet je 'm aan dan rijdt het lui (en suf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:26
GuiltyNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:49:
[...]

Valt mee hoor in de praktijk. Scheelde bij mij (P2) ongeveer 3 kWh/100km. En ik heb een flinke Thule.
Dat valt enorm mee! Had ik niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Laatst online: 00:34
Spanky79 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:48:
[...]

Dat valt enorm mee! Had ik niet verwacht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5NMuZfRycCC7RJEMH5n0jc75Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCvqhSKBFZRVQpuWAbC495Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

jck82 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:01:
Ik moet nog erg wennen aan de wat kleinere kofferbak van de p8 na mijn ruimtewonder Skoda Octavia (ook werkelijke het enige wonder aan die auto, maar dat terzijde), dus voor de zomervakantie in eigen land ben ik op zoek naar een (aerodynamische) dakkoffer voor de p8. Iemand hier al ervaring mee?
Onderschat de frunk niet 😉, kreeg er met weekje weg met drie kleine kinderen toch een grote boodschappentas aan spullen en laptoptas in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUe6AbCiGDh8-KZIokrOVFdhqvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MmMUYYskRpEHSqre3rNKDpa.jpg?f=fotoalbum_large

Bazzan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18
bottom line schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:21:
[...]

*Als je start bij 10%.

Nu nog vanaf 0% zodat de claim van Polestar/Volvo klopt.
ik heb het tot op heden altijd gehaald ! vanaf 3% tot 80%. nog nooit tot 0 leeg gereden.

Zie ook :

[ Voor 21% gewijzigd door 4v4t4r op 25-04-2021 22:31 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 13:33
madhondt schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:14:
[...]

Ik vermoed dat het puur toeval is, want de werkelijkheid zou net omgekeerd moeten zijn. Ik rijd zelf zonder OPD, en dat is ook wat mijn dealer en ook wat de gemeenschap aanziet als het zuinigst.

Als je doorredeneert op het gegeven dat regeneratie niet aan 100% efficiëntie gebeurt, dan blijf je best beter weg van regeneratie (en nog veel meer weg van mechanisch remmen). De zuinigste rijmethode is OPD uit, en zeer anticiperend het gaspedaal lossen, en met het rempedaal enkel regenereren indien nodig, en best zo gedoseerd mogelijk.
Precies, zou rij ik ook [P2]. Lekker uitrollen en gedoseerd electrisch remmen. ouderwets 2 pedalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:08:
In het kader van durf te vragen... Waar is dit soort van klipje voor? In de v40 zat ook zoiets en daar kon je dan je parkeerbon of dergelijke achter doen. Bij deze past dat niet. Kan nergens vinden waar dit nou voor is... 🤔 😁 [Afbeelding]
Deze vorm / styling is inderdaad voor de luchtstroom naar de ramen, wellicht kan je behoefte HIERMEE worden voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
sky_walker schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:59:
[...]

Precies, zou rij ik ook [P2]. Lekker uitrollen en gedoseerd electrisch remmen. ouderwets 2 pedalen :)
Afschuwelijk om zo te rijden, gewoon maximaal regenereren rijdt het fijnst en meest sportief. :*)

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
DutchBB schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:36:
[...]

Afschuwelijk om zo te rijden, gewoon maximaal regenereren rijdt het fijnst en meest sportief. :*)
Sportief?
Als ze een Tesla over de Nurburgring jagen, dan zetten ze de regen altijd uit....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
Er is een FLINK verschil tussen Nurburgring (Misha stijl :P ) en onze " straaatversie" sportief.

Ik kies dus voor max-regen, en kan daarmee supersnel/variabel tussen ZEER ssssportief en ZEER relaxed rijden.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Hansieo schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:10:
Er is een FLINK verschil tussen Nurburgring (Misha stijl :P ) en onze " straaatversie" sportief.

Ik kies dus voor max-regen, en kan daarmee supersnel/variabel tussen ZEER ssssportief en ZEER relaxed rijden.
Ik vind het wel relaxed met OPD aan. Ik kan hard bijremmen als het nodig is en verder gedoseerd uitrollen in de stad. Inmiddels zo aan gewend dat ik me steeds rot schrik als ik in een andere auto rijd en naar mijn gevoel steeds “doorschiet”. Ieder zn smaak. En als het voor regen niet heel veel uitmaakt blijf ik lekker zo rijden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik vind het maximaal met OPD rijden alsof ik op m'n 1 cilinder motor rijd. Heerlijk, die motorrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 17:12
[P2]
Een van de P2 rijders hier al eens mee te maken gehad? Lees er weinig over in het forum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4l9v9Fg9sLCQ_qk1jnzKcv_-yy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HDexpk1QIJ5wbRkfVpjnhnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
MartinP8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:16:
[...]

Ik vind het wel relaxed met OPD aan. Ik kan hard bijremmen als het nodig is en verder gedoseerd uitrollen in de stad. Inmiddels zo aan gewend dat ik me steeds rot schrik als ik in een andere auto rijd en naar mijn gevoel steeds “doorschiet”. Ieder zn smaak. En als het voor regen niet heel veel uitmaakt blijf ik lekker zo rijden. :)
Ik heb hetzelfde. Ik vind het heerlijk. De P8 regenereert nog iets steviger dan de Tesla model S die ik hiervoor had. Ik hoef nu echt zelden nog het rempedaal te gebruiken. Ik heb ook nog overwogen om voor de Audi eTron te kiezen en het gebrek aan OPD was een van de minpunten (na prijs en range) die heeft meegewogen. Hey is maar net wat je fijn vindt / gewend bent.

Overigens merk je dat alles went. Zo vergat ik in het begin nog regelmatig mijn P8 op slot te doen omdat ik zo gewend was dat de auto automatisch afsluit bij het weglopen. Inmiddels gebeurd dit nog maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
jswinkels schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:22:
[...]

Overigens merk je dat alles went. Zo vergat ik in het begin nog regelmatig mijn P8 op slot te doen omdat ik zo gewend was dat de auto automatisch afsluit bij het weglopen. Inmiddels gebeurd dit nog maar zelden.
Ik heb dat met mijn P2. Vaak kom ik terug bij de auto en staat hij gewoon open. Terwijl ik wel het idee had dat ik hem op slot had gedaan. Of ik word gewoon een dagje ouder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15
Hier nog grote twijfel tussen de XC40 recharge en de Polestar 2. De polestar inmiddels proefgereden en rijd zoals het hele topic ermee volstaat waanzinnig goed. Mijn vriendin is nog niet zo overtuigd vanwege de kofferbakruimte van de auto. De XC40 is wel iets groter maar scheelt nog steeds weinig. Hebben nu een Volvo V60 D6 met een kofferbak van 315 liter, dan klinkt 405/419 liter al een stuk meer.

Lukt het een beetje om voor 2 kleine kinderen alle "zooi" zoals kinderwagen ed makkelijk mee te nemen en heeft de vorm van de kofferbak van de XC40 nog wat voordelen? Die is wat hoekiger misschien daardoor practischer in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Tankcsapda schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:12:
Hier nog grote twijfel tussen de XC40 recharge en de Polestar 2. De polestar inmiddels proefgereden en rijd zoals het hele topic ermee volstaat waanzinnig goed. Mijn vriendin is nog niet zo overtuigd vanwege de kofferbakruimte van de auto. De XC40 is wel iets groter maar scheelt nog steeds weinig. Hebben nu een Volvo V60 D6 met een kofferbak van 315 liter, dan klinkt 405/419 liter al een stuk meer.

Lukt het een beetje om voor 2 kleine kinderen alle "zooi" zoals kinderwagen ed makkelijk mee te nemen en heeft de vorm van de kofferbak van de XC40 nog wat voordelen? Die is wat hoekiger misschien daardoor practischer in gebruik?
Je kan beter stapelen in de XC40 dan in de P2 (hoger) en minder last van het schuine raam
Ik heb met een rolstoel te maken, en hoewel deze in beide auto's past heb ik in de P8 meer mogelijkheden met de rolstoel en bagage dan in de P2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberChief
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik had sinds vorige week geen internet en GPS, daarom naar de garage geweest en heb daar de laatste software update gekregen. Helaas hielp dat toen niet en was de hele communicatiemodule niet meer zichtbaar in mijn P8. Vanochtend was het LTE icoon terug en ja, GPS en internet werken nu weer, heel blij mee want het is toch wel erg vervelend om je telefoon te gebruiken ipv de mooi in-auto navigatie en Spotify. Heel blij, en bijkomend voordeel, net ook de On-Call koppeling met de app aan kunnen zetten. Zo te zien een 'beta' versie waar je voorlopig alleen portieren kan ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:03
Tommie12 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:00:
[...]

Sportief?
Als ze een Tesla over de Nurburgring jagen, dan zetten ze de regen altijd uit....
Wat verwarring nu.
In een P2 kan je regen niet uitzetten; deze staat standaard aan tot een maximum van 0,3G geloof ik.
OPD aan of uit doet er niet toe.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:35

Denk dat de P8 dat ook heeft maar onder de kofferbak van de P2 zit ook nog wat ruimte, zeker goed voor 1 of 2 tassen met kleren. Hier met 1 klein kind op vakantie nog redelijk wat ruimte over. Maar lijkt me allemaal erg persoonlijk hoeveel je meeneemt 😀
P8 heeft een beter gevormde kofferbak maar verbruik ligt ook hoger wat op een vakantierit misschien wel 1 laadstop kan schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
[P2]
Gewoon een snelle vraag aan alle P2 rijders;
Kunnen de ramen van de achterportieren helemaalopen bij jullie?
Bij mij maar tot halverwege maar ik weet of dit ook zo was voordat ik met ramen deels heb laten blinderen.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:55
Jur gen schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:05:
[P2]
Gewoon een snelle vraag aan alle P2 rijders;
Kunnen de ramen van de achterportieren helemaalopen bij jullie?
Bij mij maar tot halverwege maar ik weet of dit ook zo was voordat ik met ramen deels heb laten blinderen.
Ja verder gaan ze niet omlaag helaas.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:01
EHAS schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:20:
[...]

Deze vorm / styling is inderdaad voor de luchtstroom naar de ramen, wellicht kan je behoefte HIERMEE worden voorzien?
Bedankt voor de tip maar het was niet zozeer dat ik op zoek was naar een oplossing voor mijn parkeerkaartjes :). Ik wist gewoon niet waarvoor die 2 dingen waren op het dashboard ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35

SpeedfreakR

Zoeffff.....

EHAS schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:20:
[...]

Je kan hem ook gewoon officieel volvo bestellen:
https://www.vstore.nl/comfort/parkeerticket-houder/
€2.95
Ik denk dat deze ook wel in de polestar past. Misschien eens een keer zelf bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
SpeedfreakR schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:29:
[...]

Je kan hem ook gewoon officieel volvo bestellen:
https://www.vstore.nl/comfort/parkeerticket-houder/
€2.95
Ik denk dat deze ook wel in de polestar past. Misschien eens een keer zelf bestellen.
Ik heb ‘m ook gekocht maar de plaatsing is nogal omslachtig. De hele bekleding van de A-stijl moet er af. Ik dacht dat het klipje gewoon achter de bekleding kon geschoven worden. Zal het ooit wel eens laten doen bij de dealer want zelf de bekleding verwijderen zie ik toch niet zitten bij een splinternieuwe auto. :-(

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11
Ik leg mijn parkeerbonnetjes gewoon op het dashboard. Wist geeneens dat er hiervoor speciale accesoires zijn ;)

Nee wacht, gewoon direct via de app betalen... die bonnetjes zijn zo 2020 :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23

Rianata

Have you played Atari today?

CyberChief schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:32:
Ik had sinds vorige week geen internet en GPS, daarom naar de garage geweest en heb daar de laatste software update gekregen. Helaas hielp dat toen niet en was de hele communicatiemodule niet meer zichtbaar in mijn P8. Vanochtend was het LTE icoon terug en ja, GPS en internet werken nu weer, heel blij mee want het is toch wel erg vervelend om je telefoon te gebruiken ipv de mooi in-auto navigatie en Spotify. Heel blij, en bijkomend voordeel, net ook de On-Call koppeling met de app aan kunnen zetten. Zo te zien een 'beta' versie waar je voorlopig alleen portieren kan ontgrendelen.
Benieuwd of ik ook de koppeling kon maken gelijk maar even de auto ingestapt. De app geeft niet meer aan dat het onmogelijk is voor P8’s om te koppelen maar als je probeert met VIN nummer dan krijg ik de melding dat ik langs de garage moet voor een software update 🤔

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Pure8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb ‘m ook gekocht maar de plaatsing is nogal omslachtig. De hele bekleding van de A-stijl moet er af. Ik dacht dat het klipje gewoon achter de bekleding kon geschoven worden. Zal het ooit wel eens laten doen bij de dealer want zelf de bekleding verwijderen zie ik toch niet zitten bij een splinternieuwe auto. :-(
Huh raar dat de xc40 dan niet meer zo een clipje heeft joh. Die stijl kan je als het goed is los trekken. Zit met clips vast. Maar de dealer kan dit zeker ook wel voor je doen, lijkt me 5min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Je parkeerbonnetje of laadpasje gewoon achter de zonneklep steken, onder het daarvoor? gemaakte klepje. Mooi uit het zicht. Of zit dat niet op de P8?

[ Voor 4% gewijzigd door Jehanthar op 26-04-2021 13:34 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8-adept
  • Laatst online: 14-11-2023
MartinP8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:16:
[...]

Ik ben eveneens een OPD 'lover'. Maar het lijkt of de 'regenkracht' (na ca 7.000 km op te teller)op mijn P8 is afgenomen. Herkenbaar?

P8-Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Net een super kort ritje van 5km om ff boodschappen op te halen... gewoon 14/15/16kw op de teller! Nice! Waar zijn de tijden gebleven dat je rond de 50-80kW zat op korte ritjes.... ;w

En het leuke is, het was helemaal niet extreem warm buiten met 13 graden. De auto zelf stond wel een paar uur te bakken in de zon en in de cabine was het ook behoorlijk warm. Lekker dakraam open, heerlijk! Wat heb ik daar naar uit gekeken na jarenlang een V40 gereden te hebben met een mooi panorama dak die alleen niet open kon _/-\o_

Maar mijn vraag...: doet dit dan ergens ook iets goeds met de accu qua opwarmen? Ondanks dat de buiten temperatuur met 13 graden helemaal niet zo warm was? Verder ook geen updates gehad of dergelijke, de laatste was bij de dealer voor de recall. Dus ik ben wel benieuwd waar het positieve effect dan vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 26-04-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb/had een V60 D6 (MY2014) en heb nu een P2. De p2 is wel een bak (pun ;)) groter qua opslag vind ik. De v60 kon je wat hoger stapelen natuurlijk (want een meer rechte achterkant), maar de P2 is breder qua opslag. Ik heb het gevoel dat de P2 meer vierkant is dan de V60.

Ik heb geen 2 kleine kinderen, maar heb wel mijn broer, zijn vriendin, baby (<1jr) en een kat met kattenbak gereden vanaf Arnhem naar Delft. Daarmee ook een kinderwagen en een hoop zooi omdat zij een kleine 2 weken bij mn pa gingen logeren. Zij zaten zelf met z'n 2 op de achterbank met de maxi-cosi tussen hen in. Kat in kattenmand op de bijrijdersstoel. En de achterbak afgeladen.

In vergelijking met de v60 zaten broer/vriendin wat krapper. Maar qua oplsag vond ik het makkelijker om de P2 vol te stauwen (inclusief een beetje frunk voor biertjes, die goed gekoeld werden omdat het toen winter was ;))

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Mga1600 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:05:
[...]

Kan het toevallig zijn dat er downloads bezig waren die even de volledige aandacht van de processor vroegen?
Ik zag een update van de Assistant en van Maps en of een paar dingetjes voorbijkomen. Toen haperde het even maar even later draaide het weer soepeltjes
Wellicht handig voor de (nieuwe) bestuurders om na te lezen hoe Google Assistent bevraagd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8

[P8] Geen ervaring met kinderen, maar wel met grote hond, inclusief bench en troep... hoe dan ook: kofferbak vind ik erg praktisch. Vlakke laadvloer, vierkant, grote opening. Ik kwam uit een Landrover Freelander 2, dus best verwend wat dat betreft. Maar is eigenlijk net zo goed, of misschien wel beter. Ruimte onder de koffervloer is ook echt praktisch. En hoewel ik het jammer vind dat de P8 een echte hoedenplank heeft en geen roller, is het erg fijn dat de hoedenplak in het vak onder de bodem past!

Kortom, wat mij betreft erg praktisch de P8. Bovendien houd ik van het uiterlijk, de hoge zit en het goede zicht rondom (was wel beter in de Landrover). Op verbruik lever je wel in, daar wint de P2 ruimschoots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
jswinkels schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik vind het heerlijk. De P8 regenereert nog iets steviger dan de Tesla model S die ik hiervoor had. Ik hoef nu echt zelden nog het rempedaal te gebruiken. Ik heb ook nog overwogen om voor de Audi eTron te kiezen en het gebrek aan OPD was een van de minpunten (na prijs en range) die heeft meegewogen. Hey is maar net wat je fijn vindt / gewend bent.

Enige waar ik nog een beetje aan moet wennen/mee moet oefenen is het uitschakelen van ACC. Als je dat doet zonder alvast een beetje “gas” te geven remt OPD te hard naar mijn smaak. OPD zou iets meer snelheidsafhankelijk moeten zijn. Net als stuurbekrachtiging dat eigenlijk al is. Lijkt me een mooie voor een toekomstige software update

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

MartinP8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:52:
[...]

[P8] Geen ervaring met kinderen, maar wel met grote hond, inclusief bench en troep... hoe dan ook: kofferbak vind ik erg praktisch. Vlakke laadvloer, vierkant, grote opening. Ik kwam uit een Landrover Freelander 2, dus best verwend wat dat betreft. Maar is eigenlijk net zo goed, of misschien wel beter. Ruimte onder de koffervloer is ook echt praktisch. En hoewel ik het jammer vind dat de P8 een echte hoedenplank heeft en geen roller, is het erg fijn dat de hoedenplak in het vak onder de bodem past!

Kortom, wat mij betreft erg praktisch de P8. Bovendien houd ik van het uiterlijk, de hoge zit en het goede zicht rondom (was wel beter in de Landrover). Op verbruik lever je wel in, daar wint de P2 ruimschoots...
Zowel P2 als P8 geprobeerd met 2 stoeltjes en 1 zitje. In de P2 kreeg ik het er niet goed in, bij de P8 ging het redelijk goed (hoogte is ook veel praktischer met kinderen in en uit stoeltjes te krijgen). Volgens mij heeft de P8 naast de zittingen meer ruimte over (zeg ik nu uit mijn hoofd), maar als je echt 2x isofix wil, dan blijft er ook in de P8 geen ruimte over voor een normale plek er tussenin.

Ik heb het bagagenet(edit: veiligheidsnet) in de P8. Met de vakantie bovenkant buggy en alle wielen onder de vloer gekregen Met nog meer losse spullen (Bugaboo Cameleon). Kon zelfs nog een klein fietsje meenemen tegen de verwachting in met inladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7f4k0z5uFVfCGWluDEsrq9dNhLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmmyicjXf2t5gCZSAfoCX40B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Bazzan op 30-04-2021 07:25 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Rianata schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:49:
[...]

Benieuwd of ik ook de koppeling kon maken gelijk maar even de auto ingestapt. De app geeft niet meer aan dat het onmogelijk is voor P8’s om te koppelen maar als je probeert met VIN nummer dan krijg ik de melding dat ik langs de garage moet voor een software update 🤔
Is dat met de oncall app op Android of iOS? Op mn iphone namelijk nog geen nieuwe versie (4.13.0) en nog steeds de melding dat de recharge nog niet te koppelen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:59
EHAS schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:28:
[...]

Wellicht handig voor de (nieuwe) bestuurders om na te lezen hoe Google Assistent bevraagd kan worden.
Handig. Bedankt voor het delen.

Ze hebben het wel wat letterlijk vertaald uit het Amerikaans:
Autobediening gebruiken
'Zet de temperatuur op 70 graden.'

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Cello66 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Jawel dat kan wel. Had de lader ook uit staan en na de november update was het menu weg en werkte de oplader niet meer. Helaas is de oplossing nogal rigoureus. Je moet namelijk de auto resetten naar de fabrieksinstelling en dan is de oplader weer actief. Nadeel is dus dat je dan weer alles opnieuw moet doen, profielen, apps enz.
[P2]
Heb vanmiddag nieuwste update uit laten voeren bij de Volvo garage. Gelijk ook alles terug naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw alles ingesteld. Helaas nog altijd doet mijn draadloze oplader het niet. Vergeten te vragen bij de garage, maar fabrieksinstellingen helpt dus ook niet.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
P8

Pet peeve: veel video’s / foto’s waar de motorkap open is geweest en daarna niet goed is gesloten waardoor er een spleet van ongeveer 2cm zit, voorbeeld in onderstaande link:

https://www.facebook.com/...0/posts/1095357090942003/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
[P2]

Mijn radio (DAB) gaat nu iedere keer vanzelf aan als ik in stap. Dat gebeurde eerst nooit.
Wel heel fijn, hoef ik nog minder te doen ;)

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:26
tim-dev schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:14:
P8

Pet peeve: veel video’s / foto’s waar de motorkap open is geweest en daarna niet goed is gesloten waardoor er een spleet van ongeveer 2cm zit, voorbeeld in onderstaande link:

https://www.facebook.com/...0/posts/1095357090942003/
Ja hier ook. De dealer kan de motorkap blijkbaar niet netjes sluiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
baldbelow schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:01:
[P2]

Mijn radio (DAB) gaat nu iedere keer vanzelf aan als ik in stap. Dat gebeurde eerst nooit.
Wel heel fijn, hoef ik nog minder te doen ;)

Hebben anderen dit ook?
P8 - nee, helaas niet. Telkens weer radio / spotify aanzetten na instappen. Heb ook al maanden (heb de P8 nu 6 weken ;) ) geen update voorbij zien komen. Hoe weet ik of ik de laatste versie heb??

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Bazzan schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:55:
[...]

Ik heb het bagagenet in de P8.

[...]
Dat kan dus tóch! Mijn dealer zei van niet, hoewel ik het wel in de configurator had gezien. Ik heb nu het veiligheidsrek besteld. Ook blij mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Venomer schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:39:
[...]

Dat kan dus tóch! Mijn dealer zei van niet, hoewel ik het wel in de configurator had gezien. Ik heb nu het veiligheidsrek besteld. Ook blij mee hoor.
Volgens mij zijn er twee accesoires te bestellen: een bagagenet (inclusief bij het Versatility Pack) en een veiligheidsnet. Zie ook de Vstore:

https://www.vstore.nl/bagagenet-bagageruimte-1811/
https://www.vstore.nl/veiligheidsnet-nylon-1743/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
JTHZZ schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:03:
[...]

Moon! (de op een na mooiste kleur 8) )
Ja eens, Thunder is wel heeeeeel tof! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23

Rianata

Have you played Atari today?

MartinP8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:07:
[...]

Is dat met de oncall app op Android of iOS? Op mn iphone namelijk nog geen nieuwe versie (4.13.0) en nog steeds de melding dat de recharge nog niet te koppelen is.
On Call op iOS... kan het morgen/vandaag nog even proberen met Android, maar gezien de melding lijkt het platform van je mobiele device niet uit.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 28-01-2024
Lancer schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:46:
[...]

Volgens mij kun je het typische Volvo lipje er wel in laten zetten. Ik heb de A-stijl bekleding nog niet los gehad, maar in mijn vorige Volvo's liet ik er aan de rechter kant ook altijd 1 inzetten. De auto was daar op voorbereid. Als ik er aan denk zal ik het eens bij de dealer vragen.
Parkmobile app is best praktisch👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P8 D schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:14:
[...]

Parkmobile app is best praktisch👍
Kan me niet heugen dat ik nog aan de paal heb betaald :)
Wellicht een keer in het buitenland ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 09:45
[P8]

Na weken dit forum gevolgd te hebben, heb ik vandaag onderstaande bestelling geplaatst:

Volvo XC40 Recharge Twin Pure electric Pro

Opties:
- Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal
- Onyx Black metallic
- Extra getint glas in achterportieren & achterruit

Accessoires:
- Trekhaak met semi elektrisch inklapbare kogel, 13 polig

Helaas nog wachten tot mid augustus totdat mijn huidige leasecontract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
P8 - wat is jullie ervaring met lane assist? Het houdt me niet netjes in het midden en grijpt pas (te laat) als ik bij de lijntjes ben. Als ik niet actief meestuur dan zigzag ik van links naar rechts. Vaak tot over de lijn. Lijkt me niet de bedoeling van lane assist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
barryvl74 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:17:
P8 - wat is jullie ervaring met lane assist? Het houdt me niet netjes in het midden en grijpt pas (te laat) als ik bij de lijntjes ben. Als ik niet actief meestuur dan zigzag ik van links naar rechts. Vaak tot over de lijn. Lijkt me niet de bedoeling van lane assist
Dit is precies wat lane assist doet ;) je als een flipperbal over de weg sturen.

Als je Pilot assist bedoelt zou dit een stuk beter moeten werken. Deze zal continu sturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Dat is precies wat lane assist doet. Jij bent opzoek naar de pilot assist. Die moet je nog wel aanzetten als je cruise control activeert. Pijltje naar rechts op je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Lane assist is er alleen maar om fouten te signaleren en bij te sturen. Niet om het sturen van je over te nemen. Daarvoor is er Pilot assist, activeren met pijltje rechts op de linker stuurknoppen pad. Werkt alleen als ook ACC aan geactiveerd is trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Rianata schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 03:39:
[...]

On Call op iOS... kan het morgen/vandaag nog even proberen met Android, maar gezien de melding lijkt het platform van je mobiele device niet uit.
Ah, nu heb ik ook een update op de iphone. App versie 4.13.1. Ben benieuwd, straks even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Rianata schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 03:39:
[...]

Hmmm. Nog steeds de melding in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn5ZaCieECMlNU0aIHQtKADN0K8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P1Nk6Kb4SSNOXue80TdDusfP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
MartinP8 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:29:
[...]

Volgens mij zijn er twee accesoires te bestellen: een bagagenet (inclusief bij het Versatility Pack) en een veiligheidsnet. Zie ook de Vstore:

https://www.vstore.nl/bagagenet-bagageruimte-1811/
https://www.vstore.nl/veiligheidsnet-nylon-1743/
Ik bedoelde het veiligheidsnet. Die heb ik nu ook in de V50. Straks in de P8 dus het rek. Ook prima. Als ik maar bagage kan stapelen boven de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Venomer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:58:
[...]

Ik bedoelde het veiligheidsnet. Die heb ik nu ook in de V50. Straks in de P8 dus het rek. Ook prima. Als ik maar bagage kan stapelen boven de achterbank.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen staks met het rek. Of het storend is om die er altijd in te houden, of dat je hem makkelijk erin kan zettenen eruit kan halen. En of hij ook werkt achter de voorstoelen, of alleen voor de kofferbak. Let me know please?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
MartinP8 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
[...]

Ben wel benieuwd naar je ervaringen staks met het rek. Of het storend is om die er altijd in te houden, of dat je hem makkelijk erin kan zettenen eruit kan halen. En of hij ook werkt achter de voorstoelen, of alleen voor de kofferbak. Let me know please?
Als het goed is kan je hem makkelijk tegen het plafond klappen als je hem niet gebruikt. Maar ik denk niet dat hij achter de voorstoelen te gebruiken is. Zie de beschrijving en het filmpje op https://www.vstore.nl/transport/veiligheidsrek-staal-1677/. Ik zal mijn ervaringen delen als de P8 geleverd is. (Nou ja, ik ga dan eerst een eindje rijden. :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22:53
MartinP8 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:44:
[...]

Hmmm. Nog steeds de melding in de app:
[Afbeelding]
Helaas maar waar! Eerst moet de auto geüpdatet worden met software die er helaas nog niet is.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanspoolfilm
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb zo een stalen veiligheidsrek omdat ik best vaak zware spullen moet vervoeren met mensen achter in de auto. Staat altijd omhoog als ik niets vervoer. Want het rek kan niet blijvend in de beneden stand staan met de hoedenplank, dat past dus net niet. Eigenlijk heel erg dom. Ik had dit wel in mijn Volvo V70-D5. Ik heb er zelfs aan gedacht om twee inkepingen aan de achterkant zelf maar uit de hoedenplank te snijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:38:
[...]

Helaas maar waar! Eerst moet de auto geüpdatet worden met software die er helaas nog niet is.
Maar dan ook een nieuwe versie iPhone app toch, die melding in de app staat los van de software in de auto. Er is immers geen verbinding nog. Tenzij Volvo via de app bepaalt wie er met de beta mag meedoen... in welke iOS Volvo On Call app is de melding weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:34
Nieuwe update Volvo P8 is uit: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Morgen moet ik toevallig naar de dealer voor kleine schade herstel, zal eens vragen of de nieuwe update er al is en of ze deze eventueel direct handmatig kunnen doen, Hoef ik niet te wachten tot hij via OTA komt.

Hier het lijstje:

Updates vanaf april 2021.
Voorverwarming van de accu bij oplading tot 90% en 100% zorgt voor een verbeterde actieradius. Geen voorverwarming bij oplading onder 90%.
Profielbeheer en mogelijkheid om eenheid miles per hour te kiezen voor Care Key.
OTA (Over-the-Air) software-update: Fout gecorrigeerd waarbij melding over uitgevoerde update niet werd weergegeven.
Applicatie autostatus: Fout gecorrigeerd waarbij informatie over het aantal kilometers soms niet de juiste waarden aangaf.
Klok in auto: Fout verholpen waarbij soms onjuiste tijd werd weergegeven.
Profielinstellingen:
Aanmelden met Volvo ID in de opstartwizard.
Controleren van privé-instellingen in de opstartwizard.
Telefoon met Bluetooth-aansluiting: Stabiliteitsverbeteringen voor bepaalde telefoonmodellen.
Probleem met draadloos opladen voor iPhone 12 is opgelost.
Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen.

[ Voor 57% gewijzigd door mvrooij op 27-04-2021 16:55 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Sorry, dubbele post 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Pure8 op 27-04-2021 17:10 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
mvrooij schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:54:
Nieuwe update Volvo P8 is uit: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Morgen moet ik toevallig naar de dealer voor kleine schade herstel, zal eens vragen of de nieuwe update er al is en of ze deze eventueel direct handmatig kunnen doen, Hoef ik niet te wachten tot hij via OTA komt.

Hier het lijstje:

Updates vanaf april 2021.
Voorverwarming van de accu bij oplading tot 90% en 100% zorgt voor een verbeterde actieradius. Geen voorverwarming bij oplading onder 90%.
Profielbeheer en mogelijkheid om eenheid miles per hour te kiezen voor Care Key.
OTA (Over-the-Air) software-update: Fout gecorrigeerd waarbij melding over uitgevoerde update niet werd weergegeven.
Applicatie autostatus: Fout gecorrigeerd waarbij informatie over het aantal kilometers soms niet de juiste waarden aangaf.
Klok in auto: Fout verholpen waarbij soms onjuiste tijd werd weergegeven.
Profielinstellingen:
Aanmelden met Volvo ID in de opstartwizard.
Controleren van privé-instellingen in de opstartwizard.
Telefoon met Bluetooth-aansluiting: Stabiliteitsverbeteringen voor bepaalde telefoonmodellen.
Probleem met draadloos opladen voor iPhone 12 is opgelost.
Verbeteringen van AC-prestaties bij hoge temperaturen.
Wat is de logica van die voorverwarming van de accu? Tussen 90% en 100%? Huh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNetze
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen: op het moment dat je je auto na (veelal nachtelijke) complete oplaadsessie van de oplader haalt is accu voorverwarmd, zodat je zuiniger rijdt. Bij een 80% oplaadsessie of lager (meestal tussendoor even laden om direct weer door te kunnen) zou dat ten koste gaan van laadsnelheid wat je dan natuurlijk niet wilt. Lijkt mij een prima oplossing!
JTHZZ schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:09:
[...]

Wat is de logica van die voorverwarming van de accu? Tussen 90% en 100%? Huh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 23:55
[...]

Wat ze eigenlijk willen aangeven is dat voorverwarmen alleen werkt als de accu aan de lader hangt.
Anders is het toch een sigaar uit eigen doos: de kWh’s die gebruikt worden om op te warmen gaan dan sowieso al ten koste van je range, dus dan kun je net zo goed ‘koud’ vertrekken. En zeker bij een korte rit is dat waarschijnlijk voordeliger omdat je al op je bestemming bent voordat de accu warm is. Had je je accu volledig opgewarmd, dan was dat verloren energie geweest.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
SpeedfreakR schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:30:
[...]

Dat is precies wat lane assist doet. Jij bent opzoek naar de pilot assist. Die moet je nog wel aanzetten als je cruise control activeert. Pijltje naar rechts op je stuur.
Ahh... de lane assist op mijn Skoda Superb stuurt wel continue mee en houdt m netjes in het midden tussen de lijntjes.... ook zonder ACC, vandaar de vraag. Dus alleen met Pilot Assist zou de XC40 m netjes tussen de lijntjes moeten houden. Helaas doet die dat ook niet... plakt geheel rechts tegen de lijn aan of zelfs op de lijn waardoor ik echt bovenop de auto's recht van me zit. Heb dit eerder gelezen hier. Terug naar de dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MartinP8 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb het rek er al vanaf november in zitten ivm hond. Ook in eerdere V60’s gehad. Er zitten gasveren aan om hem tegen het plafond te kunnen klappen. In de praktijk doe je dat denk ik zelden. Mij stoort het absoluut niet.

Ik heb er ook nog een scheidingsrek en hondenhok in, verbouwd van de originele V60 variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6hFQiwXqlHMjlsBB3H9fw-cpcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFDatqEzEeTty8dIo7iBsayZ.jpg?f=fotoalbum_large

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
JNetze schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:34:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen: op het moment dat je je auto na (veelal nachtelijke) complete oplaadsessie van de oplader haalt is accu voorverwarmd, zodat je zuiniger rijdt. Bij een 80% oplaadsessie of lager (meestal tussendoor even laden om direct weer door te kunnen) zou dat ten koste gaan van laadsnelheid wat je dan natuurlijk niet wilt. Lijkt mij een prima oplossing!

[...]
Hoop wel dat het dan gekoppeld is aan het voorverwarmen oid want lijkt me niet handig dat hij de hele nacht de accu’s op temperatuur blijft houden aan de oplader. En als het dan gekoppeld is aan voorverwarmen, waarom dan nog linken aan SoC? Als aan laadpaal en voorverwarmen dan ook accu’s meeverwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 12:30
[...]
Of zou het betekenen dat ze tijdens het laden zelf de accu extra opwarmen tijdens de fase 90-100% om er nog wat extra kilowatjes in te kunnen proppen? (geen idee of hier dan een fysische/chemische verklaring voor zou zijn).

Als het zou gaan over het niet voorverwarmen voorafgaand aan vertrek om de kW's in de accu te steken ipv aan het voorverwarmen te besteden, dan zijn ze toch ergens in contradictie met hun eigen richtlijn van maar tot 90% op te laden; we komen bij normaal gebruik dan immers nooit in het 90-100% gebied terecht. De correcte redenering/formulering zou dan moeten zijn dat ze voorverwarming toelaten vanaf 90-100% van de ingestelde laadlimiet.

[ Voor 38% gewijzigd door madhondt op 27-04-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:57:
[...]

Ik heb het rek er al vanaf november in zitten ivm hond. Ook in eerdere V60’s gehad. Er zitten gasveren aan om hem tegen het plafond te kunnen klappen. In de praktijk doe je dat denk ik zelden. Mij stoort het absoluut niet.

Ik heb er ook nog een scheidingsrek en hondenhok in, verbouwd van de originele V60 variant.

[Afbeelding]
Netjes dat hondenrek! Maar zelf geklust dus? Niet zo aangeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:44:
[...]

Netjes dat hondenrek! Maar zelf geklust dus? Niet zo aangeschaft?
Het is een combinatie van:
- stalen bagagerek XC40
- stalen scheidingsrek V60 (het rek dat in de lengterichting staat)
- hondenhok V60 (dat is de voorwand met deurtje)

Het scheidingsrek is er (naar mijn weten) niet voor de XC40. Dus heb ik met een vriend het rek van de V60 aangepast.

De bootprotector is overigens ook aan te bevelen met een hond.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
[P2]
In Noorwegen worden de messen geslepen:

https://kapatens.com/en/n...-totalling-262500000-nok/

Ben benieuwd of dit ergens toe leidt voor de ‘aanklagers’?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:52
P2Hattem schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:21:
[P2]

Ik ben geen Polestar apologeet, maar ik vraag me wel af of mensen die meedoen aan dergelijke rechtszaken zich enigszins verdiept hebben in EV’s voordat ze de knoop doorhakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
[P2]

Als «Noor» kan ik hier wel wat over zeggen. Heel deze claim baseert zich op een uitspraak van Polestar waarin gezegd werd dat Oslo - Hemsedal (ski-oord) heen en weer kon worden gereden op 1 lading. Dit is ruim 400km en in de winter dus niet realistisch. Later is deze uitspraak aangepast.

Gebaseerd hierop denken ze (Kapatens) nu 15% schadevergoeding te krijgen.

Ik heb nog niemand gezien die hier serieus in meegaat. Het is namelijk verboden in Noorwegen om dit soort no cure no pay rechtszaken te voeren. Het zijn dus geen advokater die dit runnen maar een stel geluksjagers welke er wat geld uit willen halen. (Immers kapatens zal 42,5% van het bedrag zelf houden).

Als ik de Noorse P2 Facebook erop nasla is het meerendeel Hartstikke tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 12:34

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2021
[P2]

Geloof niet dat ik het helemaal snap; in de winter haal je dit idd niet. Maar bij 13 graden voor langere afstanden op de snelweg haal ik best 400 km en dan hoef je niet eens heel erg je best te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Tommees schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:11:
[...]

Geloof niet dat ik het helemaal snap; in de winter haal je dit idd niet. Maar bij 13 graden voor langere afstanden op de snelweg haal ik best 400 km en dan hoef je niet eens heel erg je best te doen.
Maar als de ‘belofte’ was dat je heen en terug kunt rijden naar een of ander ski-oord, dan denk je wel aan de winter toch ❄️ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 27-05 17:13
Ik lees nergens over de techniek van de aandrijflijn van de P8.
De vragen die ik heb:
Iedere as heeft een differentieel neem ik aan?
De verdeling tussen voor en achteras is die electronisch?
Mijn XC70 uit 2001 heeft een Vico nog geen Haldex (?) die voor en achter verdeeld (olie) met iets meer power naar de vooras.
Voor en achteruit? De motoren andersom draaiend of een versnellingsbakje met een extra tandwiel voor achteruit zoals de keerkoppeling in boten?

[ Voor 3% gewijzigd door Waterblok op 27-04-2021 23:54 ]

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 21:58
Waterblok schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:44:
Ik lees nergens over de techniek van de aandrijflijn van de P8.
De vragen die ik heb:
Iedere as heeft een differentieel neem ik aan?
De verdeling tussen voor en achteras is die electronisch?
Mijn XC70 uit 2001 heeft een Vico nog geen Haldex (?) die voor en achter verdeeld (olie) met iets meer power naar de vooras.
Voor en achteruit? De motoren andersom draaiend of een versnellingsbakje met een extra tandwiel voor achteruit zoals de keerkoppeling in boten?
Neem aan dat het hetzelfde is als de Polestar:

- Two identical Valeo-Siemens motors, one per axle. (50/50 en werken onafhankelijk van elkaar)
- Single-speed front and rear sealed planetary gearsets (8.57:1 reduction)
- Electronic torque vectoring (ik vermoed brake-based)

Er zit geen keerkoppeling in haha 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door sandervd00 op 28-04-2021 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22:53
[...]

Er staat niet tussen 90% en 100% maar laden tot 90% of tot 100% (en niet onder de 90%).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:19:
[...]

Er staat niet tussen 90% en 100% maar laden tot 90% of tot 100% (en niet onder de 90%).
Maar helemaal helder is de tekst niet:
code:
1
Preheating the battery during charging to 90% and 100%, resulting in improved range. No preheating during charging below 90%.

Wat bedoelen ze nu precies. Dat als je hebt ingesteld om te laden tot 90% of 100%, dat hij dan altijd de batterij gaat opwarmen tijdens het laden, omdat dat een teken is dat je een grote afstand wilt gaan rijden direct na het laden?
Ik laad standaard tot 90%, maar vertrek vrijwel nooit direct na het laden, dus als mijn interpretatie hierboven klopt, zou het volgens mij juist resulteren in een hoger stroomverbruik vanwege onnodig opwarmen.

P8

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mvrooij
P8

Net mijn auto opgehaald en heb nu inderdaad de nieuwste update gekregen. Deze gaat ook via OTA komen maar mijn dealer had er geen probleem mee om hem zelf vast erop te zetten. Ik heb nu een ander buildnummer, iets van Maart dacht ik. Hier helaas geen foto van gemaakt.

Ik heb nu de mogelijkheid om de Volvo app te koppelen maar hij kan nog niet alles uitlezen lijkt, verwacht dat er nog een update van de app moet komen. Zie hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62DQ8CUK6ZGbfVmngh1DFiKqcTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvycTqWe9sgfWh6POGHJeinP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6g68deuK-yK9wEMsk86Csnx-Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQAb6MiLZzdpNHbKrjKFpJqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJYgl0A-71lAyUzDeK_LZebfS3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkmQeIZlqghUchF5Z7xVPyua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LA6ZgWfIjd8br-I4Lh3656yUUSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWmjcvEdMJQjtgUXe1SYfqVf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 28-04-2021 12:20 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Montalbano schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:53:
[...]

Maar helemaal helder is de tekst niet:
code:
1
Preheating the battery during charging to 90% and 100%, resulting in improved range. No preheating during charging below 90%.

Wat bedoelen ze nu precies. Dat als je hebt ingesteld om te laden tot 90% of 100%, dat hij dan altijd de batterij gaat opwarmen tijdens het laden, omdat dat een teken is dat je een grote afstand wilt gaan rijden direct na het laden?
Ik laad standaard tot 90%, maar vertrek vrijwel nooit direct na het laden, dus als mijn interpretatie hierboven klopt, zou het volgens mij juist resulteren in een hoger stroomverbruik vanwege onnodig opwarmen.
Het lijkt er meer op dat de batterij wordt verwarmd om de laadprestaties tussen 90% en 100% te verbeteren. Zoals bekend gaat die laatste 10% nu (zonder verwarming) heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Montalbano schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:57:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb in mijn vorige V70 ook altijd het stalen veiligheidsrek gehad in combinatie met een scheidingsrek ivm honden. Hoe makkelijk of ingewikkeld is het om het scheidingsrek van een V60 te gebruiken?Ben ik erg in geïnteresseerd, want dan kun je op een veilige manier toch wat bagage meenemen naast de honden. Jammer trouwens dat er geen scheidingsrek is uitgebracht voor de XC40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Zouden ze niet misschien bedoelen dat ze alleen de batterij mee preconditionen wanneer de SoC >= 90% is? Zeker met het oog op de app die komt.

Dus dat hij snachts aan de lader hangt en je in de ochtend voor wilt verwarmen. Omdat ie dan >= 90 is zal ie dat wel doen. Maar als hij nog niet vol is misschien niet omdat het dan mogelijk het laden in de weg zit?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 12:30
MaxxMark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:32:
Zouden ze niet misschien bedoelen dat ze alleen de batterij mee preconditionen wanneer de SoC >= 90% is? Zeker met het oog op de app die komt.

Dus dat hij snachts aan de lader hangt en je in de ochtend voor wilt verwarmen. Omdat ie dan >= 90 is zal ie dat wel doen. Maar als hij nog niet vol is misschien niet omdat het dan mogelijk het laden in de weg zit?
Al verschillende interpretaties zijn de revue gepasseerd. Maar door de vage omschrijving blijft het toch maar een beetje gokken. Zou iemand met een 'directere link' naar Volvo de vraag eens kunnen stellen aan de mensen die het echt zouden moeten weten ? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

P2 - GPS LTE storing + oplossing

Voor het eerst sinds ik de auto heb, heb ik afgelopen weekend last gehad van de GPS en LTE storing. En dit is een paar dagen nadat ik bij de dealer een software update voor de airco heb laten doen. En had dus ook meteen spijt van het feit dat ik bij de dealer ben geweest.

Na wat onderzoek tot de conclusie gekomen dat het een software storing in de TCAM module is. Dit omdat WiFi ook niet werkte.

Wat heb ik gedaan?
Eerst een reset van het infotainment scherm, dit bleek niet te helpen.
Daarna geprobeerd de TCAM reset te doen door middel van de voorruit verwarming knop ingedrukt te houden. Ook dit leek niet te helpen/ de reset in gang brengen lukte me gewoon niet.

Vervolgens wat terug gezocht in dit topic, en kwam op de post van het Engelse polestar forum uit:
https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/

Dit was voor mij de oplossing. Verliep wel iets anders bij mij.

Eerst dus het infotainment gereset, en binnen 1min na de reset begonnen met de TCAM reset. In mijn geval hield ik de voorruit verwarming knop vast tot de connect en sos lampjes uitgingen. Deze gingen ook niet meer aan. Na nog een keer de hele procedure doorlopen gingen ze nog steeds niet aan of knipperen.
Ik ben met de knopjes sos en connect uit, uitgestapt en ben pas de volgende ochtend weer gaan kijken, en jawel. We hadden weer internet. TCAM reset was dus de oplossing maar het verschilt heel erg per auto hoe dit werkt.

De oorzaak van de storing lijkt te zitten in het feit dat de auto een software update heeft gehad maar de TCAM module niet. Kennelijk is er een mismatch. Door een TCAM reset wordt dit gelijk getrokken. Mensen die dus een week lang storing hebben en in eens weer een werkende verbinding hebben, zal dit ook dezelfde oplossing zijn waarbij de TCAM vanzelf een reset doet.
Ik ben blij dat dit voor mij de oplossing is. Hoop dat andere er ook iets mee kunnen of aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
madhondt schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:45:
[...]

Al verschillende interpretaties zijn de revue gepasseerd. Maar door de vage omschrijving blijft het toch maar een beetje gokken. Zou iemand met een 'directere link' naar Volvo de vraag eens kunnen stellen aan de mensen die het echt zouden moeten weten ? ;)
Ergens wel grappig... we klagen al steen en been over de communicatie vanuit Volvo en bij de eerste beste grotere OTA update (?) is er alweer zoveel twijfel over de omschrijving van de genoemde update van accu voorverwarmen. Niet alleen hier overigens, ook in de FB groep van de P8/C40. Allemaal verschillende interpretaties van 2 zinnen :). Typisch misschien.... _O- . Over OTA heb ik zelf ook nog veel twijfel want kan dat nu wel of niet? Ook hierover lees ik verschillende dingen. Dan weer moet je toch naar de garage en dan weer niet.. Tis voor mij iig nog erg onduidelijk of de boel vanaf nu gepushed wordt naar de auto met OTA of niet.

Misschien dat @JohnDoe77 binnenkort nog met Volvo NL een call heeft en dit even kan navragen wat het nu precies inhoudt.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 28-04-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
T0V schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:32:
[...]

Ik heb in mijn vorige V70 ook altijd het stalen veiligheidsrek gehad in combinatie met een scheidingsrek ivm honden. Hoe makkelijk of ingewikkeld is het om het scheidingsrek van een V60 te gebruiken?Ben ik erg in geïnteresseerd, want dan kun je op een veilige manier toch wat bagage meenemen naast de honden. Jammer trouwens dat er geen scheidingsrek is uitgebracht voor de XC40...
Ja, ik vind het ook erg prettig dat scheidingsrek. De hond vind het heerlijk om in een afgebakend stuk te liggen en je hebt nooit het gedoe met bagage dat gaat liggen schuiven.

Op zich is het goed te doen, maar ik was wel afhankelijk van een vriend met lasapparaat.
Het V60 rek is zo'n 10 cm te diep en iets te laag. We hebben er dus een stuk tussenuit gezaagd en in de plaats daarvan een nieuwe staander geplaatst (de vierkante staander in het midden op de foto). In die staander een moer vastgelast om de uitdraaibare stelknop in te kunnen draaien. En dan een beetje zwarte spuitverf erover en klaar.

Er is overigens wel een scheidingsrek voor de XC40 beschikbaar van een ander merk (Travall). Dat zou misschien ook een optie kunnen zijn.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH-P8
  • Laatst online: 25-04-2022

EH-P8

P8

mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:10:
P8

Net mijn auto opgehaald en heb nu inderdaad de nieuwste update gekregen. Deze gaat ook via OTA komen maar mijn dealer had er geen probleem mee om hem zelf vast erop te zetten. Ik heb nu een ander buildnummer, iets van Maart dacht ik. Hier helaas geen foto van gemaakt.

Ik heb nu de mogelijkheid om de Volvo app te koppelen maar hij kan nog niet alles uitlezen lijkt, verwacht dat er nog een update van de app moet komen. Zie hier wat screenshots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke dealer is dit geweest, want ik heb wel al nieuwe VOC-app en meld niet meer dat hij niet voor P8 geschikt is. Maar installatie meld dat dealer nog update moet uitvoeren. De dealer gebeld, maar die melden dat er nog geen nieuwe software update beschikbaar is.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
EH-P8 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:27:
[...]

Welke dealer is dit geweest, want ik heb wel al nieuwe VOC-app en meld niet meer dat hij niet voor P8 geschikt is. Maar installatie meld dat dealer nog update moet uitvoeren. De dealer gebeld, maar die melden dat er nog geen nieuwe software update beschikbaar is.
Volgens mij geven ze de updates vrij per chassisnummer dat ik begreep. Weet niet hoelang jij jou P8 al hebt maar ik was wel een van de eerdere vorig jaar plus had ook een e-mail gehad dat wij een van de eerste zijn die kunnen gaan testen met de app.

Mijn dealer gaf ook aan dat er wel updates gedaan waren maar hij dacht dat deze niet zo spannend waren maar dit was dus blijkbaar wel de laatste grote update. Ik heb alleen mijn iPhone 12 Pro nog niet getest, ben benieuwd of dit nu ook gewoon zonder problemen werkt want ze hebben volgens mij hardware matig niks aangepast. Misschien kan dit ook nog niet of is dit er nog niet dat weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:04:
[...]

Ergens wel grappig... we klagen al steen en been over de communicatie vanuit Volvo en bij de eerste beste grotere OTA update (?) is er alweer zoveel twijfel over de omschrijving van de genoemde update van accu voorverwarmen. Niet alleen hier overigens, ook in de FB groep van de P8/C40. Allemaal verschillende interpretaties van 2 zinnen :). Typisch misschien.... _O- . Over OTA heb ik zelf ook nog veel twijfel want kan dat nu wel of niet? Ook hierover lees ik verschillende dingen. Dan weer moet je toch naar de garage en dan weer niet.. Tis voor mij iig nog erg onduidelijk of de boel vanaf nu gepushed wordt naar de auto met OTA of niet.

Misschien dat @JohnDoe77 binnenkort nog met Volvo NL een call heeft en dit even kan navragen wat het nu precies inhoudt.
Vraag neergelegd bij Robert Timmers, als ik iets hoor laat ik het weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:01

Lancer

What the......

mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens mij geven ze de updates vrij per chassisnummer dat ik begreep. Weet niet hoelang jij jou P8 al hebt maar ik was wel een van de eerdere vorig jaar plus had ook een e-mail gehad dat wij een van de eerste zijn die kunnen gaan testen met de app.

Mijn dealer gaf ook aan dat er wel updates gedaan waren maar hij dacht dat deze niet zo spannend waren maar dit was dus blijkbaar wel de laatste grote update. Ik heb alleen mijn iPhone 12 Pro nog niet getest, ben benieuwd of dit nu ook gewoon zonder problemen werkt want ze hebben volgens mij hardware matig niks aangepast. Misschien kan dit ook nog niet of is dit er nog niet dat weet ik niet.
Nou, mijn app geeft ook aan dat er nog niet te koppelen is. Dat had ik gister nog geprobeerd. Daarbij kreeg ik de melding dat VOC niet beschikbaar was voor het VIN nummer.

Maarrrrr..... als gevolg van de posts hier heb ik net nog eens geprobeerd te koppelen en het is nu wel gelukt! :*) Je hebt er niet veel aan, want de auto geeft nog niet veel door, maar ik kan nu zien dat d eeduren op slot zijn en dat de verwarming uit is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:43:
[...]

Vraag neergelegd bij Robert Timmers, als ik iets hoor laat ik het weten!
Dank je! Ben erg benieuwd naar wat die update nou exact inhoudt.. Ik heb op mijn beurt net nog eens bij de dealer nagevraagd of ze al meer weten over het alarmprobleem. Want ook dat is nog steeds niet opgelost natuurlijk... Als ik reactie heb zal ik het hier posten maar ik verwacht een "het ligt nog in Zweden" antwoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Lancer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:55:
[...]

Nou, mijn app geeft ook aan dat er nog niet te koppelen is. Dat had ik gister nog geprobeerd. Daarbij kreeg ik de melding dat VOC niet beschikbaar was voor het VIN nummer.

Maarrrrr..... als gevolg van de posts hier heb ik net nog eens geprobeerd te koppelen en het is nu wel gelukt! :*) Je hebt er niet veel aan, want de auto geeft nog niet veel door, maar ik kan nu zien dat d eeduren op slot zijn en dat de verwarming uit is.
Juist, maar jij hebt nog niet de laatste update dus die nu uitgekomen is? Want dan wil dat zeggen dat die update er niks mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:01

Lancer

What the......

mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:59:
[...]

Juist, maar jij hebt nog niet de laatste update dus die nu uitgekomen is? Want dan wil dat zeggen dat die update er niks mee te maken heeft.
Ik ben vrijdag voor een nog uitstaande update geweest (van eerder uit maart). Mijn auto heeft nu security patchlevel maart 2021. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook de april update zou hebben.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:59:
[...]

Ik zal het straks, als mijn vriendin thuis is (ze rijdt notabene vaker in de P8 dan ik in deze tijden... |:( ) ook nog eens proberen. De laatste keer lukte het niet omdat de auto om een 4de sleutel begon die ik helemaal niet heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Lancer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:02:
[...]

Ik ben vrijdag voor een nog uitstaande update geweest (van eerder uit maart). Mijn auto heeft nu security patchlevel maart 2021. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook de april update zou hebben.
Ja juist, dan heb je de laatste versie ook. Vond het al gek haha maar dan is het dus wel zo dat je de laatste update moet hebben. Dan zal hij vrijdag wel al uitgekomen zijn!

Pagina: 1 ... 213 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.