Ik vind het ook heel jammer dat er enkel zwart interieur is. Cognac zou geweldig zijn, en bijzonder mooi ook inderdaad met Onyx Black. Hopelijk bedenken ze dat in Zweden ook nog een keerMga1600 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:17:
[...]
Ik heb ook een heel tijd gedubd toen ik moest bestellen. Ook mijn voorkeur heel lang op metallic zwart gestaan, maar ik vond bij nader inzien de combinatie van helemaal zwart van binnen en helemaal zwart van buiten toch wat somber worden. Als het interieur in andere kleuren ( cognac of zo) leverbaar geweest zou zijn had ik voor Onyx gekozen, maar aangezien dat niet zo was ‘moesten’ we wat anders. Ikzelf had als tweede keus wit metallic, maar mijn vrouw vond dat in combinatie met het zwarte dak etc. teveel op een Pandabeertje lijken.......dus uiteindelijk werd de consensus Thunder Grey. Geen spijt van overigens.
Dit zou ‘m moeten zijn als het goed is, maar mogelijk dat dat dan niet helpt helaas.
Ik heb nu voor de 2e keer een laadkabel besteld via evplug.eu. Dat is deze kabel:
/f/image/OFhKfKzzoWxiQH23wYfFKODa.png?f=fotoalbum_large)
Deze laadkabel geeft een fout in de auto: FOUT, steek stekker er opnieuw in. (de eerste (32A) kabel ook).
Weet iemand wat er mis is met deze kabel, en vooral, welke kabel wél werkt? De dealer weet het ook niet, kan mij ook geen specs geven van een werkende kabel en zegt dat ik maar de originele Volvo kabel moet kopen à €395.
Misschien al lang langsgekomen op dit forum, maar ik heb het niet kunnen vinden...
/f/image/OFhKfKzzoWxiQH23wYfFKODa.png?f=fotoalbum_large)
Deze laadkabel geeft een fout in de auto: FOUT, steek stekker er opnieuw in. (de eerste (32A) kabel ook).
Weet iemand wat er mis is met deze kabel, en vooral, welke kabel wél werkt? De dealer weet het ook niet, kan mij ook geen specs geven van een werkende kabel en zegt dat ik maar de originele Volvo kabel moet kopen à €395.
Misschien al lang langsgekomen op dit forum, maar ik heb het niet kunnen vinden...
Via de LM deze kabel geleverd i.v.m. te korte Volvo-kabel; nu 8 mtr, tot op heden probleemloos thuis en onderweg:AS P8 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:22:
Ik heb nu voor de 2e keer een laadkabel besteld via evplug.eu. Dat is deze kabel:
[Afbeelding]
https://www.ratio.nl/nl/c...281b/groups/g+c+a+nr+view
Volvo XC40 P8
Als je maar hard genoeg dramt4v4t4r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:54:
Ik zie extra filter optie in maps.. helaas kan ik nog niet alleen de ccs aanvinken.. maar we komen er wel!
[Afbeelding]

Welke versie van Maps heb je nu dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 18:03 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zal zo even kijken. Als je maps open doet zie je ook wat kleine snel keuze icoontjes (restaurant, laden etc) onder de search bar.Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:03:
[...]
Als je maar hard genoeg dramt![]()
![]()
Als je dan op laden drukt krijg je deze opties.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Er kwam net vanmiddag een Maps-update binnen, heb er nog niet naar gekeken, zit het daarin?Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:03:
[...]
Als je maar hard genoeg dramt![]()
![]()
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ai was ik al bang voor want die opties had ik al vanaf het begin. Scherm kwam me al een beetje bekend voor maar wist niet meer of het nu de auto was of gewoon maps op het web. Dan ben ik bang dat jij een nog oudere versie had van maps en nu bij bent. Maar hopelijk heb ik het mis 😁4v4t4r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:23:
[...]
Zal zo even kijken. Als je maps open doet zie je ook wat kleine snel keuze icoontjes (restaurant, laden etc) onder de search bar.
Als je dan op laden drukt krijg je deze opties.
Ben dus benieuwd naar je Maps versie! Dan kunnen we even vergelijken.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Maar dan kan je dus ook alleen op Combo filteren...? Zou handig zijn, want dan heb je dus automatisch een filter voor snelladers, 50kwh plus. Toch?4v4t4r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:54:
Ik zie extra filter optie in maps.. helaas kan ik nog niet alleen de ccs aanvinken.. maar we komen er wel!
[Afbeelding]
Nog een groot voordeel van Tidal is dat het geluidsniveau bij alle snelheden van de auto gelijk is. Dat vind ik bij Spotify echt heel irritant. Als je via Spotify afspeelt en je rijdt in de stad gaat het volume op en neer.BrFa2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:00:
[...]
Je hoeft de app niet opnieuw op te starten, maar je moet wel terug naar de playlist en opnieuw op het nummer drukken dat aan het spelen was. Of op het album, maar dan begint Tidal het album opnieuw af te spelen. Spotify heeft hier geen last van. Maar het geluid van spotify is minder goed.
Ook is mijn album lijst gesorteerd met mijn laatste toevoeging bovenaan in de lijst. Heel fijn. Ik zal nog ns testen of dat ook bij nummers zo werkt.
Al met al heeft Tidal echt voordelen, icm AA.
[P2]
Heb je niet op het moment van wisselen tussen Tidal en Spotify de laatste update voor de auto gehad?BrFa2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:16:
[...]
Nog een groot voordeel van Tidal is dat het geluidsniveau bij alle snelheden van de auto gelijk is. Dat vind ik bij Spotify echt heel irritant. Als je via Spotify afspeelt en je rijdt in de stad gaat het volume op en neer.
Ook is mijn album lijst gesorteerd met mijn laatste toevoeging bovenaan in de lijst. Heel fijn. Ik zal nog ns testen of dat ook bij nummers zo werkt.
Kan je ook (gratis) Spotify lijstjes naar Tidal zetten? Dan zou het voor mij een tijdjelijke oplossing kunnen zijn voor 1 grote playlist.BrFa2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:16:
[...]
Nog een groot voordeel van Tidal is dat het geluidsniveau bij alle snelheden van de auto gelijk is. Dat vind ik bij Spotify echt heel irritant. Als je via Spotify afspeelt en je rijdt in de stad gaat het volume op en neer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mo7AuN6UujiDwCQR1r5fK9o9.jpg?f=user_large)
Verder over Maps en de update. Ik heb net even gechecked en idd was er een Maps update. Ik zie nu ook idd een filter optie maar weet niet meer 100% zeker of die er voor de update ook al was.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ay5gTuIWaRp4gesa5Nrgz4yi.jpg?f=user_large)
Je kan op dat stekkertje/filtertje klikken, dan wordt die blauw en actief. Maar er gebeurt wat ik zo zie verder nog niets. Of ik het nu aan/uit zit, dezelfde palen worden nog getoond. Er staat in principe ook niet dat er gefilterd moet worden op +50kW palen maar alleen geschikt voor de auto. En tja, dat zijn publieke palen maar ook privé palen natuurlijk ook
Tot slot nog over het automatisch dicht gaan van het zonnescherm... ik ben door alle instellingen gegaan maar kan het nergens vinden. Terwijl ik toch echt een panorama dak heb met zonnescherm. Waar zit die optie dus verscholen?
In de handleiding staat namelijk dit:
maar deze menuoptie heb ik helemaal niet...Druk op op het middendisplay en ga verder naar de instellingen voor het automatisch sluiten/openen van het zonnescherm.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 20:46 ]
Klopt. Heb het inmiddels aan de dealer gevraagd. Ik ga er vanuit dat het met een update beschikbaar komt.Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:42:
[...]
Tot slot nog over het automatisch dicht gaan van het zonnescherm... ik ben door alle instellingen gegaan maar kan het nergens vinden. Terwijl ik toch echt een panorama dak heb met zonnescherm. Waar zit die optie dus verscholen?
In de handleiding staat namelijk dit:
[...]
maar deze menuoptie heb ik helemaal niet...
Bij mij gaf juist de Volvo kabel problemen (aardingsfout). Ik heb nu zo’n krulkabel van Ratio en nooit meer problemen.AS P8 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:22:
[Afbeelding]
P8
Dat zou dus moeten betekenen dat er mensen zijn met die optie die NA de recall nog een update hebben gehad? OTA? Ik heb na de recall niets meer voorbij zien komen en volgens de dealer was ik op dat moment weer helemaal up to date....Sten2017 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:53:
[...]
Klopt. Heb het inmiddels aan de dealer gevraagd. Ik ga er vanuit dat het met een update beschikbaar komt.
Je bedoelt tav het geluidsniveau. Ik heb de laatste update, Maart, maar bij Spotify is een groot verschil in geluidsniveau. Nog steeds helaas.Arie van Dijk schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:25:
[...]
Heb je niet op het moment van wisselen tussen Tidal en Spotify de laatste update voor de auto gehad?
Is dat bij jou niet zo? En vind jij het niet vervelend?
In mijn vorige auto kon ik de gevoelheid van het volume in iets van tien stappen aan mijn persoonlijke voorkeur aanpassen. Werkte heel goed.
Ik vind het HK systeem eigenlijk wel goed icm lossless muziek. De soundstage is beter. Het vult de auto beter. Zonder dat ik de 3D surround instelling gebruik. Ik heb wel de instelling op de bestuurder aan staan.
[P2]
Yes! Ik heb een bruikbare oplossing gevonden voor het spotify sorterings systeem! Dus voor de mensen die het ook zo storend vinden... Ik bedacht me opeens, wat als ik nu een clone maak van de lijst op de PC die al in de juiste volgorde gesorteerd is en die copy/paste doe in een clone playlist. Heb je ook geen gezeur met oud naar nieuw toe gevoegd.
Dus ik heb de hele lijst, ruim 500 nummers en vandaag nog geupdate copy/paste gedaan in de clone lijst, ff naar de auto gegaan en wat denk je... alles staat netjes in de juiste volgorde!!
Het is nog niet helemaal ideaal natuurlijk omdat je nog altijd 1 handeling te veel zelf moet doen, maar in het vervolg, als ik mijn lijst weer wekelijks geüpdatet heb is het puur weer ff kwestie van clone lijst leeg halen, en de geüpdatet lijst er weer in zetten en klaar.
@BrFa2021 laat maar zitten, ik had het al geprobeerd maar ook daar wordt de lijst foutief overgenomen en bovendien moet je een betaald plan hebben. Ga ik niet aan beginnen. En bovendien, zie hierboven
. Met Spotify lukt het nu via een kleine omweg
Dus ik heb de hele lijst, ruim 500 nummers en vandaag nog geupdate copy/paste gedaan in de clone lijst, ff naar de auto gegaan en wat denk je... alles staat netjes in de juiste volgorde!!
Het is nog niet helemaal ideaal natuurlijk omdat je nog altijd 1 handeling te veel zelf moet doen, maar in het vervolg, als ik mijn lijst weer wekelijks geüpdatet heb is het puur weer ff kwestie van clone lijst leeg halen, en de geüpdatet lijst er weer in zetten en klaar.
@BrFa2021 laat maar zitten, ik had het al geprobeerd maar ook daar wordt de lijst foutief overgenomen en bovendien moet je een betaald plan hebben. Ga ik niet aan beginnen. En bovendien, zie hierboven
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 21:16 ]
Dit weet ik niet. Er is een tool om je biep over te zetten naar Tidal. En andersom. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik zal het even moeten opzoeken hoe die heet. Kom erop terug.Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:42:
[...]
Kan je ook (gratis) Spotify lijstjes naar Tidal zetten? Dan zou het voor mij een tijdjelijke oplossing kunnen zijn voor 1 grote playlist.
[P2]
P8:Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:07:
[...]
Dat zou dus moeten betekenen dat er mensen zijn met die optie die NA de recall nog een update hebben gehad? OTA? Ik heb na de recall niets meer voorbij zien komen en volgens de dealer was ik op dat moment weer helemaal up to date....
Nee, toen ik de auto in december kreeg werkte dit al niet en nu nog steeds niet, ik heb de laatste update overigens. Volgens mij werkt het nog bij niemand.
Geduld
Zie hierboven, het werkt dus al wel bij een aantal personen, of iig bij @Mga1600Sten2017 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:19:
[...]
P8:
Nee, toen ik de auto in december kreeg werkte dit al niet en nu nog steeds niet, ik heb de laatste update overigens. Volgens mij werkt het nog bij niemand.
Geduld
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 21:34 ]
Nee goed lezen zou ik zeggen.Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:33:
[...]
Zie hierboven, het werkt dus al wel bij een aantal personen, of iig bij @Mga1600
De tool die ik gebruik voor Tidal vs Qobuz is https://soundiiz.com/nl/featuresBrFa2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:15:
[...]
Dit weet ik niet. Er is een tool om je biep over te zetten naar Tidal. En andersom. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik zal het even moeten opzoeken hoe die heet. Kom erop terug.
Hier ben ik tot nu toe wel over te spreken.
P2
Vandaag rit van 250 km, vooral snelweg met 105 km acc, maar ook flink wat file. Auto volgeladen met 4 personen en bagage voor een weekje weg. Verbruik was 18,5 kWh met airco aan. Kan dus prima zonder echt je best te doen. Tijdens stadsritjes zelfs al 15 kwh gemiddeld gezien.
Vandaag rit van 250 km, vooral snelweg met 105 km acc, maar ook flink wat file. Auto volgeladen met 4 personen en bagage voor een weekje weg. Verbruik was 18,5 kWh met airco aan. Kan dus prima zonder echt je best te doen. Tijdens stadsritjes zelfs al 15 kwh gemiddeld gezien.
Leuk man!Koehandelaar schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:49:
Morgen kan ik m'n P2 ophalen. Zo'n zin in!
Dat wordt een hele leuke dag.
Geniet er maar van.
Geniet ervan!Koehandelaar schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:49:
Morgen kan ik m'n P2 ophalen. Zo'n zin in!
Dit is idd de tool die een collega getipt heeft. Ook voor Spotify. Ik heb nog geen tijd gehad om uit te proberen.Izjacques schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:46:
[...]
De tool die ik gebruik voor Tidal vs Qobuz is https://soundiiz.com/nl/features
Hier ben ik tot nu toe wel over te spreken.
[P2]
Grappig... Volvo NL gaf een heel verhaal af onlangs waarom ze er niet voor kiezen om het nog te rijden KM te tonen in het scherm voor je. Voor tekst en uitleg kan je de video terug kijken.
En nou hoor ik net in de video van de ANWB (autotest P8 VS iX3) dat Volvo toch komt met een update na vele klachten waardoor ze het toch zichtbaar maken. Ze konden nog niet zeggen wanneer overigens.
En nou hoor ik net in de video van de ANWB (autotest P8 VS iX3) dat Volvo toch komt met een update na vele klachten waardoor ze het toch zichtbaar maken. Ze konden nog niet zeggen wanneer overigens.
Deze week rijd ik in diverse ritten gecombineerd (dus ook vaak met de “dure” start kilometers erbij) net niet onder de 20; 20,5. Uit mijn hoofd is dat over 275km waaronder ook wat met 110km/h.Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:53:
[...]
Ik wil het feest niet verpesten, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met het feit dat hij een enorm laag verbruik heeft van onder de 20. Hoe hij dat voor elkaar krijgt geen idee (heb deze video ook nog niet kunnen kijken) maar voor zover ik hier lees en ook in de andere 2 groepen komt dat verbruik maar zelden voor. De meesten van ons halen dat bij lange na niet, zelfs toen hij onlangs +20 graden of zoals de laatste dagen rond de 13-15 graden. Wat ik lees ligt rond de 24kWh en een enkeling die een mooie 22/21kWh haalt.
Als we idd bij een graadje of 13-15 rond de 20kWh zitten is het idd geweldig, dan zou je met nog beter weer nog beter kunnen scoren en misschien zelfs bijna de WLTP aan kunnen tikken. Maar zoals ik al zei, cijfers van onder de 20kWh komen hier in NL iig volgens mij amper voor op een enkele geluksvogel na.
Neemt niet weg dat dit positief is om te zien en ik merk ook zeker bij mezelf een kleine verbetering in verbruik (zeker na bandenspanning op 2.9 gezet te hebben). En dan heb ik volgens mij nog niet eens de laatste update binnen (de recall wel gehad) of de grote eerste OTA update die nog moet komen en ook weer iets van verbetering zou moeten brengen toch?
In de video zie je zijn auto op “auto” staan en temperatuur wisselt tussen 20/22 graden. Daarbij reed hij volgens Google 393km, de auto had wat afwijking en gaf 386 aan. En; in tegenstelling tot andere video’s rijdt hij met 0% gewoon de laser binnen (ging 1,5km verder dan de auto aangaf). Ik dacht dat je daarna nog 20km zou moeten kunnen rijden toch? Dan zou hij rond de 410km moeten uitkomen. De ID4 die hij getest had kwam daar ook in de buurt, maar dat was wel 100km minder dan de WLTP range.Rene schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:29:
[...]
Dit heeft grote invloed opm het verbruik ja. Ik woon zelf ook in Noorwegen (limiet in de regio is hier 80 km/t) en ik zei dat P2 gebruikers al in de lage 16 kWh/100km zitten.
Temperatuur van 13 is ook ideaal, geen airvo en geen verwarming
Owjah, had ik al gezegd dat ik mijn P2 volgende vrijdag kan ophalen
Volvo zit er dus dicht tegenaan. Dan klopt dus wat veel ervaren rijders hier steeds hebben geroepen en ook wat die Robert Timmers aangaf; de winter was de meest ongelukkige tijd voor de lancering, in warmer weer hoor je niemand meer...
Toen ik gister in de playstore kerk zag ik ook de maps update van 21/4. Die geïnstalleerd en daarin zitten de kleine icoontjes. Toen ik Google vroeg: “Zoek snelladers op mijn route.” kwam er ook echt een lijst met snelladers.... eenmalig geprobeerd, maar wellicht gefixt?Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:49:
[...]
Ai was ik al bang voor want die opties had ik al vanaf het begin. Scherm kwam me al een beetje bekend voor maar wist niet meer of het nu de auto was of gewoon maps op het web. Dan ben ik bang dat jij een nog oudere versie had van maps en nu bij bent. Maar hopelijk heb ik het mis 😁
Ben dus benieuwd naar je Maps versie! Dan kunnen we even vergelijken.
Dankjewel! Voelde me gisteravond net als toen ik klein was en niet kon slapen omdat ik de volgende dag jarig was haha.dagobert1966 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:17:
[...]
Leuk man!
Dat wordt een hele leuke dag.
Geniet er maar van.
Dank! Komt goed 😁
Geniet ervan! En neem spuugzakjes mee voor je passagiers!Koehandelaar schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:07:
[...]
Dankjewel! Voelde me gisteravond net als toen ik klein was en niet kon slapen omdat ik de volgende dag jarig was haha.
[...]
Dank! Komt goed 😁
Daar zit ik ook op te wachten. Ik hoop dat dat met een volgende update er meer filter mogelijkheden komen. Het filter is nu op laadpunten die geschikt zijn voor de auto.MartinP8 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:51:
[...]
Maar dan kan je dus ook alleen op Combo filteren...? Zou handig zijn, want dan heb je dus automatisch een filter voor snelladers, 50kwh plus. Toch?
Ik heb gisteren even snel gekeken hoe maps oplaadpunten inpland bij een rit waar je 1 keer moet laden. Het leek erop dat ie wel op een logische plek ging laden (met een vrijwel lege accu) in het verleden kreeg ik bij dezelfde route veel eerder een oplaadpunt voorgesteld. Ik kreeg 4 keuzes voorgeschoteld waarbij de 2e in snellaadplek was. Het lijkt erop dat het algoritme in de buurt gaat zoeken naar oplaadalternatieven (dus op basis van lokatie). Ik zou het logischer vinden dat ie juist eerst kijkt naar de snelheid van laden en dat combineert met de aanwezige SoC. Ik zou dus liever willen kiezen tussen snellaadpunten zodat ik zelf kan bepalen of ik eerder of later ga laden.
Ik ben (volgens de app) beta tester, maar ik weet niet hoe ik feedback kan geven. Weet iemand hoe je feedback kan geven op de Android Automotive versie?
Dit net geprobeerd op deze manier maar de lijst die hij geeft bevat helaas niet alleen snelladers en ook niet alleen lang de route. Niet zoals je het zou willen .JohnDoe77 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 07:44:
[...]
Toen ik gister in de playstore kerk zag ik ook de maps update van 21/4. Die geïnstalleerd en daarin zitten de kleine icoontjes. Toen ik Google vroeg: “Zoek snelladers op mijn route.” kwam er ook echt een lijst met snelladers.... eenmalig geprobeerd, maar wellicht gefixt?
En een nek spalk. Ik moet tenminste altijd vooraf even waarschuwen als ik van plan ben een spurt te maken.JohnDoe77 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:20:
[...]
Geniet ervan! En neem spuugzakjes mee voor je passagiers!
Helemaal eens hoor maar dat filter wat er nu wel/niet nieuw in zit houdt ook eigenlijk in "toon ALLE laadpalen die geschikt zijn voor de auto". Dus tja de uitkomt is dan logisch. Alleen Tesla laadpalen zijn niet geschikt dan toch? 😁FW423130 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:33:
[...]
Dit net geprobeerd op deze manier maar de lijst die hij geeft bevat helaas niet alleen snelladers en ook niet alleen lang de route. Niet zoals je het zou willen .
Ze moeten dat filtertje gewoon even aanpassen zodat je wat je zegt alleen de gekozen type laadpalen te zien krijgt. En dat ook liefst op je huidige route die je gebruikt in maps. Dan is het feest compleet 😁
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 24-04-2021 11:20 ]
Ik zat hier afgelopen week ook op 22-23 kWh bij een hoop snelweg op 110-120 km/u. En de ritten waren niet zo lang en zonder voorverwarmen. Verbruik is in de winter dus drastisch slechter.
Bij de opdracht 'toon snellaadpunten' krijg je ook de snelladers van 50kW met een type 2 stekker te zien. Maar aan die stekker kunnen we met maar 11kW laden. Niet zo snel dus. Moet inderdaad type CCS zijn dat er uitgefilterd wordt.Juancho schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:18:
[...]
Ze moeten dat filtertje gewoon even aanpassen zodat je wat je zegt alleen de gekozen type laadpalen te zien krijgt. En dat ook liefst op je huidige route die je gebruikt in maps. Dan is het feest compleet 😁
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Maar de auto kan wel laden aan die palen. Of het nu 11kW is of meer. Je opmerking toon snellaadpunten klopt dus niet want daar kijkt de auto (nog) niet naar. Het kijkt naar geschikte laadopties voor de P8. Dus kijkend naar wat Maps zegt te doen klopt het wel. Je kan er immers ladenPure8 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:02:
[...]
Bij de opdracht 'toon snellaadpunten' krijg je ook de snelladers van 50kW met een type 2 stekker te zien. Maar aan die stekker kunnen we met maar 11kW laden. Niet zo snel dus. Moet inderdaad type CCS zijn dat er uitgefilterd wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 24-04-2021 12:08 ]
50kW AC laders? Bestaan die dan?Pure8 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:02:
[...]
Bij de opdracht 'toon snellaadpunten' krijg je ook de snelladers van 50kW met een type 2 stekker te zien. Maar aan die stekker kunnen we met maar 11kW laden. Niet zo snel dus. Moet inderdaad type CCS zijn dat er uitgefilterd wordt.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Bij Shell heb je qua 50kW laders deze opties:
50 kW-snelladers
De snelladers met een vermogen van 50 kW zijn voorzien van drie stekkers: Combined Charging System (CCS), CHAdeMO, en Type 2. Met een 50 kW-snellader laad je maximaal zo’n 5 kilometer actieradius per minuut bij. In 20 minuten heb je dan maximaal 100 kilometer actieradius bijgeladen.
Nee. Dit zijn DC laders.
22 kW is meestal de Max op AC. (Alhoewel oudere Zoë met 44kW kan laden met zijn dubbele kameleonlader)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Die hebben dan toch ook geen type 2 aansluiting? Dus dat je daar dan met max 11kW zou kunnen laden snap ik dan even niet.Rene schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:41:
[...]
Nee. Dit zijn DC laders.
22 kW is meestal de Max op AC. (Alhoewel oudere Zoë met 44kW kan laden met zijn dubbele kameleonlader)
De omvormer (AC) kan max. 11kW aan. Dus ook als er meer beschikbaar is.Inspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:46:
[...]
Die hebben dan toch ook geen type 2 aansluiting? Dus dat je daar dan met max 11kW zou kunnen laden snap ik dan even niet.
Voor hogere snelheden moet je de auto echt aan een CCS (DC) stekker hangen.
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
De CCS combo wordt officieel ook gezien als type 2 maar denk niet dat Shell dat bedoelt. Alleen in de volksmond is type 2 de AC plug en socket zonder de DC uitbreiding. 50kW is in Nederland (en volgens mij wereldwijd) alleen via DC te laden. Die Shell lader laadt via de ‘type 2’ ‘AC-only’ stekker dus niet 50kWInspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:46:
[...]
Die hebben dan toch ook geen type 2 aansluiting? Dus dat je daar dan met max 11kW zou kunnen laden snap ik dan even niet.
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 24-04-2021 14:50 ]
Volgens mij we hebben dat destijds allemaal gehad 😉Koehandelaar schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:07:
Voelde me gisteravond net als toen ik klein was en niet kon slapen omdat ik de volgende dag jarig was haha.
Veel plezier ermee en dat gaat goed komen weet ik uit eigen ervaring.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Juancho, jongen toch. Ik zeg toch niet dat ie niet kan laden. Natuurlijk wel. Maar niet snel.Juancho schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:04:
[...]
Maar de auto kan wel laden aan die palen. Of het nu 11kW is of meer. Je opmerking toon snellaadpunten klopt dus niet want daar kijkt de auto (nog) niet naar. Het kijkt naar geschikte laadopties voor de P8. Dus kijkend naar wat Maps zegt te doen klopt het wel. Je kan er immers laden. Dat het niet logisch is....daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar dat zeg ik vaker, even terug naar de tekentafel en dit gewoon goed en logisch inrichten. Het zou moeten kunnen met de data etc die Google heeft.
En met mijn zin: zoek snellaadpunten bedoel ik dit niet letterlijk, natuurlijk. Ik bedoel wanneer je zoekt naar snellaadpunten.
Trouwens, jouw antwoord "Of het nu 11kW is of meer." is ook niet correct want met de type 2 stekker is het tot 11kW.(Punt) Niks meer! Ook niet wanneer het een laadpunt is dat bijv. 22kW kan leveren.
Hier in Noorwegen is de configuratie bij 50kW laders meestal:Inspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:46:
[...]
1 CSS DC
1 ChaDeMo DC
1 Type 2 AC 22/44kW
Er kan slechts 1 DC tegelijk gebruikt worden. AC kan tegelijk met DC gebruikt worden.
Ja, precies. Vandaar mijn vraag. Als het een 50kW paal is dan is het geen Type 2. Ook geen AC dus het max 11kW verhaal opladen is dan niet van toepassing.JTHZZ schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:48:
[...]
De CCS combo wordt officieel ook gezien als type 2 maar denk niet dat Shell dat bedoelt. Alleen in de volksmond is type 2 de AC plug en socket zonder de DC uitbreiding. 50kW is in Nederland (en volgens mij wereldwijd) alleen via DC te laden. Die Shell lader laadt via de ‘type 2’ ‘AC-only’ stekker dus niet 50kW
Nee, jullie halen verscheidene dingen door elkaar.Inspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:34:
[...]
Ja, precies. Vandaar mijn vraag. Als het een 50kW paal is dan is het geen Type 2. Ook geen AC dus het max 11kW verhaal opladen is dan niet van toepassing.
Ja! Er zijn wél Type 2 AC laders van meer dan 22kW
En ja, daar kunnen we met max. 11kW laden want onze auto's zijn beperkt tot 11kW laden aan een AC-lader.
/f/image/lU8pE5fHtomDzaFmoiK0s9E3.png?f=fotoalbum_large)
Het ging toch over 50kW? Zoals gezegd kon alleen het oude model Zoe met Quickcharge op 43 kW AC laden. Maar die had geen DC laadmogelijkheid. Verder zijn er maar heel weinig auto’s die 22kW AC kunnen laden. Volgens mij heeft Audi het als optie. En de huidige Zoe kan het ook.Pure8 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:42:
[...]
Nee, jullie halen verscheidene dingen door elkaar.
En ja, daar kunnen we met max. 11kW laden want onze auto's zijn beperkt tot 11kW laden aan een AC-lader.
[Afbeelding]
Ik vind het weinig toevoegen. Met 11kW is de auto na een nacht gewoon vol en voor onderweg snelladen is ook 22 of 43 te langzaam.
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 24-04-2021 16:55 ]
Precies wat ik zei.JTHZZ schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:53:
[...]
Ik vind het weinig toevoegen. Met 11kW is de auto na een nacht gewoon vol en voor onderweg snelladen is ook 22 of 43 te langzaam.
Mijn punt was: enkel filteren op CCS voor onderweg, Type 2 is te traag. Maar m’n opmerking is een beetje beginnen escaleren. En ... misschien ben ik niet zo duidelijk geweest. Mea culpa

[ Voor 7% gewijzigd door Pure8 op 24-04-2021 17:44 ]
Ik lees de discussie over de snelheid van type 2 icm laden. Met mijn Tesla Model S ging het laden bij een supercharger gewoon met 120kw (DC) met een type 2 stekker en met een adapter kun je bij fastned ook gewoon via chademo laden. Volgens mij is het een beetje met als met HDMI en USB-C: het is afhankelijk van het apparaat wat je over de kabel / stekker kan sturen. Er is een groot verschil tussen HDMI 1.4 en 2.1 (en zelfs binnen 2.1) over wat er over de kabel /stekker gestuurd kan worden. AC is natuurlijk altijd beperkt tot een bepaalde snelheid onafhankelijk van de gebruikte stekker. De kabel bij een supercharger is ook heel anders dan de kabel die je gebruikt bij een 11kw lader, maar die kan wel dezelfde stekker hebben.
Ik weet niet in hoeverre de Volvo over een type 2 meer zou kunnen laden, maar eventuele beleggingen liggen aan de auto en niet aan de stekker.
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat een filter op CCS of KW handig zou zijn.
Ik weet niet in hoeverre de Volvo over een type 2 meer zou kunnen laden, maar eventuele beleggingen liggen aan de auto en niet aan de stekker.
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat een filter op CCS of KW handig zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door jswinkels op 24-04-2021 19:20 ]
Ach jongen toch...Pure8 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:35:
[...]
misschien ben ik niet zo duidelijk geweest. Mea culpa
Het wordt er niet simpeler op zo maar toch om het even zuiver te houden: de oude Tesla model s en x hadden een gemodificeerde Tesla-only Type 2 stekker waar je ook DC mee kon laden omdat CCS toen nog niet bestond. 2 fasepinnen werden als DC ‘misbruikt’. Daarmee kon je (alleen) bij een Supercharger 120kW DC laden. Met een adapter kon je later chademo stekkers gebruiken bij bijv Fastned maar dan maar tot 50kW. Pas nog later is Tesla met de intro van de Model 3 op de standaard type 2/CCS overgestapt en tegenwoordig kun je oudere modellen laten ombouwen. In de EU is CCS nu verplicht voor DC chargers dus andere DC stekkers zullen verdwijnen (maar mogen naast CCS worden aangeboden bij laders)jswinkels schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:19:
Ik lees de discussie over de snelheid van type 2 icm laden. Met mijn Tesla Model S ging het laden bij een supercharger gewoon met 120kw (DC) met een type 2 stekker en met een adapter kun je bij fastned ook gewoon via chademo laden. Volgens mij is het een beetje met als met HDMI en USB-C: het is afhankelijk van het apparaat wat je over de kabel / stekker kan sturen. Er is een groot verschil tussen HDMI 1.4 en 2.1 (en zelfs binnen 2.1) over wat er over de kabel /stekker gestuurd kan worden. AC is natuurlijk altijd beperkt tot een bepaalde snelheid onafhankelijk van de gebruikte stekker. De kabel bij een supercharger is ook heel anders dan de kabel die je gebruikt bij een 11kw lader, maar die kan wel dezelfde stekker hebben.
Dus niet helemaal hetzelfde @jswinkels
En dan kunnen we het nu weer over de P2/P8 hebben!
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 24-04-2021 20:01 ]
Inderdaad dus let’s check the facts:Pure8 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:42:
[...]
Nee, jullie halen verscheidene dingen door elkaar.
[Afbeelding]
https://ev-database.nl/au...AWD-Recharge#charge-table
Ik ben ook een van de gelukkigen met het airco-probleem, gelukkig is Polestar op de hoogte en is het een softwarematige fix. Komt in de volgende OTA mee.
We are aware of that some of you are experiencing issues related to the performance of the AC. As you state, Richard, if anyone are experiencing this issue now, we'd recommend you to book a service time to have this fixed. For your information, we do have a solution for this, which will be released within a short time, as part of the next OTA software update
(Officiële Polestar Facebook groep)
Computers are not intelligent, they just do what you say...
Dikke bak, mooiste kleur voor de P2 vind ik persoonlijk. Veel plezier alleen in de wagen!Koehandelaar schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:31:
Hij is binnen. En wat een mooie auto. Ben echt blij met de kleur. En m’n moeder ging mee ophalen, die wil alleen nog maar mee voortaan als ik geen sprints meer doe. Net als m’n vriendin 🤭
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gefeliciteerd!Koehandelaar schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:31:
Hij is binnen. En wat een mooie auto. Ben echt blij met de kleur. En m’n moeder ging mee ophalen, die wil alleen nog maar mee voortaan als ik geen sprints meer doe. Net als m’n vriendin 🤭
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier en geluk ermee.
Wordt wel netjes afgeleverd zo te zien.
Dank. De aflevering werd echt netjes gedaan inderdaad. Er waren daar 5 soort van pitboxes zoals ze ook in de Formule 1 hebben, waar een Polestar afgeleverd kon worden. Ze lieten een filmpje zien en gelijktijdig ging het scherm omhoog en kon je de auto zien. Stuk meer dan ik verwacht had.
Toen ik aan kwam rijden en wel twee P2’s zag staan, maar niet de mijne was ik al bang dat het niet door zou gaan. Gelukkig waren die voor proefritten. Ook een uitgebreide instructie, erg goed verzorgd. Ben alleen nu alweer de helft vergeten.
Toen ik aan kwam rijden en wel twee P2’s zag staan, maar niet de mijne was ik al bang dat het niet door zou gaan. Gelukkig waren die voor proefritten. Ook een uitgebreide instructie, erg goed verzorgd. Ben alleen nu alweer de helft vergeten.
Gefeliciteerd! Wat is dat nou voor kleur? Heb ik nooit eerder gezien... 🤔
Ik begin de Polestar steeds meer te kunnen waarderen. Toen ik begin dit jaar mocht kiezen was ik niet helemaal overtuigd nog, metname over de achterkant. Maar hoe vaker ik de auto nu zie hoe mooier ik hen vind worden. Neemt niet weg dat ik de P8 nog net wat toffer vind hoor 😁
Veel rijplezier en als je vragen hebt... Er staat hier een professionele team voor je klaar! 🤭
Ik begin de Polestar steeds meer te kunnen waarderen. Toen ik begin dit jaar mocht kiezen was ik niet helemaal overtuigd nog, metname over de achterkant. Maar hoe vaker ik de auto nu zie hoe mooier ik hen vind worden. Neemt niet weg dat ik de P8 nog net wat toffer vind hoor 😁
Veel rijplezier en als je vragen hebt... Er staat hier een professionele team voor je klaar! 🤭
Moon! (de op een na mooiste kleurJuancho schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:24:
Gefeliciteerd! Wat is dat nou voor kleur? Heb ik nooit eerder gezien... 🤔
[ Voor 46% gewijzigd door JTHZZ op 25-04-2021 11:04 ]
In het kader van durf te vragen... Waar is dit soort van klipje voor? In de v40 zat ook zoiets en daar kon je dan je parkeerbon of dergelijke achter doen. Bij deze past dat niet. Kan nergens vinden waar dit nou voor is... 🤔 😁
:strip_exif()/f/image/l8w39eWc8e7vYmUU1aWMLmN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien de choke?
[ Voor 7% gewijzigd door Waterblok op 25-04-2021 11:13 ]
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Zo te zien kun je er een parkeerkaartje onder doen als je naar het ziekenhuis gaat.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Is geen klipje. Dit is gewoon de luchtgeleider van de blaasmond voor de zijruiten. Het is dus niet de bedoeling om daar iets achter te stoppen.Juancho schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:08:
In het kader van durf te vragen... Waar is dit soort van klipje voor? In de v40 zat ook zoiets en daar kon je dan je parkeerbon of dergelijke achter doen. Bij deze past dat niet. Kan nergens vinden waar dit nou voor is... 🤔 😁 [Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Pure8 op 25-04-2021 12:00 ]
P8, net iets raars. Mn knipperlicht maakte veel meer geluid dan normaal, muziek kwam geen geluid uit, radio niet en Spotify niet. System gereset met 20sec knop en dat loste het op.
Er is een P8'er die dacht zijn laaddruppel hierachter te kunnen vastzetten, handig. Waarna deze in het gat viel, niet zo handig. Maar wel weer met een ijzerdraadje eruit kunnen halen. Daarna had ik de functie van dit onderdeel ook door.Pure8 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:59:
[...]
Is geen klipje. Dit is gewoon de luchtgeleider van de blaasmond voor de zijruiten. Het is dus niet de bedoeling om daar iets achter te stoppen.
XC40 EV Pro
Samenvatting: 10 - 80% opladen in 37,5 minuten met een gemiddeld laden van 95,5KW.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Betekent zo’n bovenstaande filmpje ook dat wanneer de snelheid steady op 150 kw ligt, de accu veel sneller op 80% kan zitten? In pak em beet 25 minuten (2/3e ivm de 50% hogere laadsnelheid)?
Theoretisch ja, maar de gedefinieerde laadcurve, die Volvo dus per software kan beïnvloeden, wordt bewust gemaakt t.b.v. de levensduur van de accu en mogelijk andere beperkingen (overheating?).Koehandelaar schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:10:
Betekent zo’n bovenstaande filmpje ook dat wanneer de snelheid steady op 150 kw ligt, de accu veel sneller op 80% kan zitten? In pak em beet 25 minuten (2/3e ivm de 50% hogere laadsnelheid)?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Goed om te zien dat ze even 10 minuten van de laadtijd af hebben gesnoept. Wellicht valt er nog wat meer te halen in toekomstige updates. Maar 10-80 onder de 40 minuten is eigenlijk best prima.
Volgens mij kun je het typische Volvo lipje er wel in laten zetten. Ik heb de A-stijl bekleding nog niet los gehad, maar in mijn vorige Volvo's liet ik er aan de rechter kant ook altijd 1 inzetten. De auto was daar op voorbereid. Als ik er aan denk zal ik het eens bij de dealer vragen.Juancho schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:08:
In het kader van durf te vragen... Waar is dit soort van klipje voor? In de v40 zat ook zoiets en daar kon je dan je parkeerbon of dergelijke achter doen. Bij deze past dat niet. Kan nergens vinden waar dit nou voor is... 🤔 😁 [Afbeelding]
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Dat vind ik dan ook het enige storende aan de P2: de laadtijd.Rene schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:25:
Goed om te zien dat ze even 10 minuten van de laadtijd af hebben gesnoept. Wellicht valt er nog wat meer te halen in toekomstige updates. Maar 10-80 onder de 40 minuten is eigenlijk best prima.
Gisteren ook weer: van 18% naar 55% in 37 minuten aan een 160kW laadstation.
Echt vervelend, vooral als je al haast hebt ...
Die topsnelheid haal je echt alleen als je rond de 5% zit. Zo had ik dat ook opeens vorige week toen ik met iets van 5% aan kwam na zo'n 2 uur gereden te hebben. Opeens vloog de snelheid vrij snel naar 150kW. Kom je echter aan met, zoals jij 18%, ligt dat helaas anders. Zou mooi zijn als daar nog een verbeterslag in komt, dat je idd eerder en wat langer rond de piek zit .Wellicht kan Volvo daar nog wat aan tweaken, dat zou echt de laatste stap zijn wat mij betreft wat ook het snelladen prima voor elkaar maakt.dagobert1966 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:58:
[...]
Dat vind ik dan ook het enige storende aan de P2: de laadtijd.
Gisteren ook weer: van 18% naar 55% in 37 minuten aan een 160kW laadstation.
Echt vervelend, vooral als je al haast hebt ...
Gaan we nu echt weer opnieuw alles over snelladen herhalen?
Heb ik ook gehad eerder deze week, alleen maakte mijn knipperlicht juist geen geluid. Zelfde oplossing wel4v4t4r schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:13:
P8, net iets raars. Mn knipperlicht maakte veel meer geluid dan normaal, muziek kwam geen geluid uit, radio niet en Spotify niet. System gereset met 20sec knop en dat loste het op.
Liever niet.. we weten het nu wel.JTHZZ schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:43:
Gaan we nu echt weer opnieuw alles over snelladen herhalen?
Tot 80% in 40 mins is gewoon haalbaar. Punt.
[P8]
Regen vraag, voor de technische kenners van de accu-laad materie hier:
Ik heb het gevoel (geen verstand van, dus puur gevoel, niet gebaseerd op enige kennis van zaken) dat de P8 veel beter regenereert als je met OPD hard afremt (dus pedaal helemaal los) dan wanneer je dat geleidelijk doet (dus een beetje gedoseerd langzaam laat afremmen). Mijn logica zegt dat per saldo er evenveel afgeremd wordt, dus evenveel energie vrijkomt en dus evenveel zou regenereren. Echter beetje geexperimenteerd bij stadsverkeer, en het lijkt toch of het verbruik beter is bij hard laten afremmen. Alleen rijdt dat niet prettig. Voor mij niet, laat staan voor passagiers.
Zit hier logica achter? Of zijn de “uitkomsten” van mijn experimenten gewoon toeval?
Ik heb het gevoel (geen verstand van, dus puur gevoel, niet gebaseerd op enige kennis van zaken) dat de P8 veel beter regenereert als je met OPD hard afremt (dus pedaal helemaal los) dan wanneer je dat geleidelijk doet (dus een beetje gedoseerd langzaam laat afremmen). Mijn logica zegt dat per saldo er evenveel afgeremd wordt, dus evenveel energie vrijkomt en dus evenveel zou regenereren. Echter beetje geexperimenteerd bij stadsverkeer, en het lijkt toch of het verbruik beter is bij hard laten afremmen. Alleen rijdt dat niet prettig. Voor mij niet, laat staan voor passagiers.
Zit hier logica achter? Of zijn de “uitkomsten” van mijn experimenten gewoon toeval?
Dat is een ventilatie outlet om de zijarmen te ontwasemen.Juancho schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:08:
Nooit eerder gehad, maar vanmiddag hier ook geen geluid van radio en Spotify direct na wegrijden. Heb direct de resetknop 20 sec vastgehouden en na herstart wel weer geluid. Richtingaanwijzer heb ik niet gebruikt, maar dit lijkt dus veel op elkaar.4v4t4r schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:13:
XC40 EV Pro
Kan het toevallig zijn dat er downloads bezig waren die even de volledige aandacht van de processor vroegen?Petzun schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:58:
[...]
Nooit eerder gehad, maar vanmiddag hier ook geen geluid van radio en Spotify direct na wegrijden. Heb direct de resetknop 20 sec vastgehouden en na herstart wel weer geluid. Richtingaanwijzer heb ik niet gebruikt, maar dit lijkt dus veel op elkaar.
Ik zag een update van de Assistant en van Maps en of een paar dingetjes voorbijkomen. Toen haperde het even maar even later draaide het weer soepeltjes
*Als je start bij 10%.4v4t4r schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:37:
[...]
Liever niet.. we weten het nu wel.
Tot 80% in 40 mins is gewoon haalbaar. Punt.
Nu nog vanaf 0% zodat de claim van Polestar/Volvo klopt.
[P8]
Bij mij vanmorgen: "camera's tijdelijk niet beschikbaar".
Opgelost met 20 seconden reset via Home-knop. De updates van Google Maps en Assistant waren al een paar dagen eerder gedownload. Daaraan lag het niet.
Bij mij vanmorgen: "camera's tijdelijk niet beschikbaar".
Opgelost met 20 seconden reset via Home-knop. De updates van Google Maps en Assistant waren al een paar dagen eerder gedownload. Daaraan lag het niet.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Hier hetzelfde probleem helaas, maar dan in een P8. Toevallig al feedback of een oplossing ontvangen?Starpol schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:13:
Mobiele telefoon OnePlus 7 Pro werkt niet in mijn Polestar 2 (voorzien van laaste upddate)
Connectie, adressen boek inlezen en bellen werkt allemaal prima, alleen hoort de ontvanger bij het opnemen van de de telefoon een soort van faxgeluid en is vanuit de Polestar niets te horen. Met een Samsung telefoon werkt alles wel prima in de Polestar
Overigens deze OnePlus 7 Pro mobiele telefoon werkt wel prima in andere auto's zoals de XC 40 diesel van mijn vrouw.
Heb het probleem al gemeld bij Polestar support in janauri en een case nummer ontvangen maar tot op heden geen oplossing. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad met de OnePlus 7 Pro verbinding met Polestar 2 en is er een oplossing?
Ik moet nog erg wennen aan de wat kleinere kofferbak van de p8 na mijn ruimtewonder Skoda Octavia (ook werkelijke het enige wonder aan die auto, maar dat terzijde), dus voor de zomervakantie in eigen land ben ik op zoek naar een (aerodynamische) dakkoffer voor de p8. Iemand hier al ervaring mee?
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Dakkoffers zullen echt veel extra verbruik verzorgen. Denk niet dat je er zomaar de grens mee haalt. Als je een trekhaak hebt zou ik kijken naar een trekhaak- koffer. Die geeft je meer ruimte zonder extreem hoog extra verbruik.jck82 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:01:
Ik moet nog erg wennen aan de wat kleinere kofferbak van de p8 na mijn ruimtewonder Skoda Octavia (ook werkelijke het enige wonder aan die auto, maar dat terzijde), dus voor de zomervakantie in eigen land ben ik op zoek naar een (aerodynamische) dakkoffer voor de p8. Iemand hier al ervaring mee?
Ik vermoed dat het puur toeval is, want de werkelijkheid zou net omgekeerd moeten zijn. Ik rijd zelf zonder OPD, en dat is ook wat mijn dealer en ook wat de gemeenschap aanziet als het zuinigst.MartinP8 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:47:
[P8]
Als je doorredeneert op het gegeven dat regeneratie niet aan 100% efficiëntie gebeurt, dan blijf je best beter weg van regeneratie (en nog veel meer weg van mechanisch remmen). De zuinigste rijmethode is OPD uit, en zeer anticiperend het gaspedaal lossen, en met het rempedaal enkel regenereren indien nodig, en best zo gedoseerd mogelijk.
Oh jee daar gaan we weer. Ik ga er inhoudelijk niet op in, dit soort discussies voegt wat mij betreft niets aan dit forum toe. Vorige keren (ook door mijn toedoen) alleen maar veel Babylonische spraakverwarringen en geen zinvolle uitkomsten.bottom line schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:21:
[...]
*Als je start bij 10%.
Nu nog vanaf 0% zodat de claim van Polestar/Volvo klopt.
Valt mee hoor in de praktijk. Scheelde bij mij (P2) ongeveer 3 kWh/100km. En ik heb een flinke Thule.Spanky79 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:13:
[...]
Dakkoffers zullen echt veel extra verbruik verzorgen. Denk niet dat je er zomaar de grens mee haalt. Als je een trekhaak hebt zou ik kijken naar een trekhaak- koffer. Die geeft je meer ruimte zonder extreem hoog extra verbruik.
[ Voor 7% gewijzigd door GuiltyNL op 25-04-2021 20:50 ]
Mooi hoor zo zuinig rijden, maar dat beperkt voor mij echt mijn rijplezier en je mist dan totaal de dynamiek en sportiviteit die de P2 en P8 bieden. Daar zit je dan met je 408pk, te hypermilen voor die 20 kilometer meer range per paadbeurt.madhondt schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:14:
[...]
Ik vermoed dat het puur toeval is, want de werkelijkheid zou net omgekeerd moeten zijn. Ik rijd zelf zonder OPD, en dat is ook wat mijn dealer en ook wat de gemeenschap aanziet als het zuinigst.
Als je doorredeneert op het gegeven dat regeneratie niet aan 100% efficiëntie gebeurt, dan blijf je best beter weg van regeneratie (en nog veel meer weg van mechanisch remmen). De zuinigste rijmethode is OPD uit, en zeer anticiperend het gaspedaal lossen, en met het rempedaal enkel regenereren indien nodig, en best zo gedoseerd mogelijk.

Dit is een interessant filmpje van Bjorn over een dak-koffer; YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox testjck82 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:01:
Wellicht is dit een optie?
[P2] Ik heb de auto nu bijna een week en de eerste 1500 km zitten er al op. Wat een auto zeg. Van volgas haaks de bocht om, tot lekker relaxt 100 (of 130) rijden op de snelweg, alles doet 'ie goed. Heb alleen een 'krak' of tik als ik een drempel pak, en las dat meer PP auto's dit hebben.
Ik heb een vraag aan de mederijders over het schoonhouden van het interieur. Ik heb het standaard zwarte charcoal interieur en merk dat het best viezig wordt zo na een week intensief gebruik. De structuur lijkt me ook wat opener dan wat ik ken van andere auto's. Hoe houden jullie dit schoon? Sopje, goede sprays, poetsdoeken? Iemand goede ervaringen met specifieke schoonmaakmiddelen?
Ik heb een vraag aan de mederijders over het schoonhouden van het interieur. Ik heb het standaard zwarte charcoal interieur en merk dat het best viezig wordt zo na een week intensief gebruik. De structuur lijkt me ook wat opener dan wat ik ken van andere auto's. Hoe houden jullie dit schoon? Sopje, goede sprays, poetsdoeken? Iemand goede ervaringen met specifieke schoonmaakmiddelen?
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn, op de terugweg nl. wel weer gewoon radio en Spotify.Mga1600 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:05:
[...]
Kan het toevallig zijn dat er downloads bezig waren die even de volledige aandacht van de processor vroegen?
Ik zag een update van de Assistant en van Maps en of een paar dingetjes voorbijkomen. Toen haperde het even maar even later draaide het weer soepeltjes
XC40 EV Pro
Ik heb ook geen mening gegeven over hoe met de auto moet worden gereden, of welk plezier er al dan niet kan worden uitgehaald, ik heb enkel aangegeven wat de zuinigste rijstijl is. Ook zonder OPD kun je overigens veel plezier uit de auto halenGuiltyNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:55:
[...]
Mooi hoor zo zuinig rijden, maar dat beperkt voor mij echt mijn rijplezier en je mist dan totaal de dynamiek en sportiviteit die de P2 en P8 bieden. Daar zit je dan met je 408pk, te hypermilen voor die 20 kilometer meer range per paadbeurt.Het voelt voor mij totaal doorgeslagen, daar koop je deze auto toch niet voor?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.