Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.469.006 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
P8 (zonder alarm)

Na het uitstel van de OTA-update, zoals door Volvo medegedeeld.op het forum, heb ik nog steeds geen enkel bericht/update in de auto ontvangen. De dealer kan geen uitsluitsel geven.
Weet iemand wat de status is?

Graag reactie.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:48
Je bent niet de enige hoor. Ik heb ook nog geen enkele keer bericht gehad over een OTA update. Ik wacht voor de verandering maar eens rustig af tot de eerste update binnenkomt! 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:14
XC40_P8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:59:
P8 (zonder alarm)

Na het uitstel van de OTA-update, zoals door Volvo medegedeeld.op het forum, heb ik nog steeds geen enkel bericht/update in de auto ontvangen. De dealer kan geen uitsluitsel geven.
Weet iemand wat de status is?

Graag reactie.
Kan het zijn dat je de P8 in of na februari hebt ontvangen en deze incl. de laatste software (en dus ook incl. de recall update) via de dealer is uitgeleverd? Of je de update later via de dealer hebt laten doen? De update heeft dan niet via OTA, maar via de dealer laatsgevonden. Als je recall niet meer bij RDW openstaat (te checken via je kenteken op rdw.nl), dan ben je volgens mij helemaal bij.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Petzun schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:17:
[...]

Kan het zijn dat je de P8 in of na februari hebt ontvangen en deze incl. de laatste software (en dus ook incl. de recall update) via de dealer is uitgeleverd? Of je de update later via de dealer hebt laten doen? De update heeft dan niet via OTA, maar via de dealer laatsgevonden. Als je recall niet meer bij RDW openstaat (te checken via je kenteken op rdw.nl), dan ben je volgens mij helemaal bij.
Dank. Auto is geleverd op 23-12-20. Bij RDW staat niks (meer) open. Op 11 maart heb ik in de garage een “update” gehad, maar stond met 10 minuten weer buiten,,,.. Is that all there is? De radiozenders stonden nog gewoon in de door mij gekozen volgorde en de camera’s geven niet echt een ander/beter beeld... ook de surround klinkt m.I. hetzelfde.
Ik wacht met spanning de grote update van “ultimo 2021} maar af.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 10:01
P2 - Voor de mensen die het niet meegekregen hadden: de achterste bekerhouder kan er uit! Meer ruimte! Er zitten twee schuifjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
XC40_P8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:28:
[...]

Dank. Auto is geleverd op 23-12-20. Bij RDW staat niks (meer) open. Op 11 maart heb ik in de garage een “update” gehad, maar stond met 10 minuten weer buiten,,,.. Is that all there is? De radiozenders stonden nog gewoon in de door mij gekozen volgorde en de camera’s geven niet echt een ander/beter beeld... ook de surround klinkt m.I. hetzelfde.
Volgens mij is bij de maart update (meest recente?) het surround schuifje bij de audio instellingen gekomen. Dus als je die hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:36:
[...]

Volgens mij is bij de maart update (meest recente?) het surround schuifje bij de audio instellingen gekomen. Dus als je die hebt...
Het schuifje zat er al eerder (bij mij al per aflevering op 1 februari) maar deed alleen niks met het geluid 😁

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 20-04-2021 21:40 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
XC40_P8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:28:
[...]

Heb toevallig de update op 11 maart jl. ook via de dealer laten doen met dezelfde ervaring t.a.v. zenders, camera e.d. Was volgens mij alleen nog maar de recall update en niet de volle 2104.1 update. Maar zeker weten doe ik ook niet, ik wacht de aankomende wk 19 -26 update ook rustig af.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:39:
[...]

Het schuifje zat er al eerder (bij mij al per aflevering op 1 februari) maar deed alleen niks met het geluid 😁
Ah ok, dan ben ik abuis. Overigens heb ik niks OTA ontvangen maar na een paar bezoekjes aan de dealer steeds software updates gehad. Zeggen ze... nog steeds jammer dat dat niet inzichtelijk is. Zoals de playstore apps, daar kan je voor iedere app zien wanneer die voor het laatst gebruikt, en voor het laatst geupdate is! Hoop dat dat ooit ook voor de Volvo componenten komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-08 12:19
XC40_P8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:59:
P8 (zonder alarm)

Het is niet zo dat de melding gewoon verborgen staat? (swipen van bovenaan scherm naar beneden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
madhondt schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:50:
[...]

Het is niet zo dat de melding gewoon verborgen staat? (swipen van bovenaan scherm naar beneden)
Dank. Helaas, als handleidingjunk, had ik dit al bijna dagelijks gecheckt. Zonder resultaat tot nu toe.
We wachten geduldig af ;-) :z

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:41
[P2]

Stukje van de lak afgesprongen tpv de kofferbak aan de achterkant van de laadklep. Steenslag denk ik of vrouwlief heeft in de parkeergarage even de deur opengedaan bij een laag plafond vermoed ik zo maar ...... :F

Weet iemand waar/hoe je een lakstift kan regelen voor de Polestar kleuren?
Mijne is midnight trouwens.

Vroeger kreeg je nog wel eens een lakstift mee bij een nieuwe auto ;-)

Skywalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
*dubbel*

[ Voor 95% gewijzigd door Juancho op 20-04-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even bij Volvo/Polestar vragen. Toen ik m'n v40 moest inleveren voor de P8 had ik ook wat plekjes. Stift besteld via m'n volvo dealer en netjes thuis bezorgt. Nog geen 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
sky_walker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:07:
[P2]

Stukje van de lak afgesprongen tpv de kofferbak aan de achterkant van de laadklep. Steenslag denk ik of vrouwlief heeft in de parkeergarage even de deur opengedaan bij een laag plafond vermoed ik zo maar ...... :F

Skywalker
Voor de P8 kun je via Vstore officiele lakstiften en lakbussen bestellen. Weet niet of er zoiets ook bestaat voor de P2? Ze delen niet dezelfde lakkleuren toch?

https://www.vstore.nl/bijwerklak-lakstift/

[ Voor 3% gewijzigd door MartinP8 op 20-04-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
[P2]
@sky_walker
In principe zijn die P2 lakkleuren identiek aan de Volvo-kleuren. Ze hebben alleen een andere naam. Keer ergens een overzichtje van gezien, volgens mij op polestar-forum of zo. In dat geval zou je dus de bijbehorende Volvo-kleur kunnen bestellen.
Ik heb de Midnight nog bij de Volvo-dealer op een V40 bekeken. Dealer zei dat de kleurcode gelijk was aan die van Volvo Denim Blue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
sky_walker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:07:
[P2]

Skywalker
Setje werd bij mij meegeleverd met de auto. Twee stiftjes: verf (Sage Green) en blanke lak.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36
XC40_P8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:05:
[...]

Dank. Helaas, als handleidingjunk, had ik dit al bijna dagelijks gecheckt. Zonder resultaat tot nu toe.
We wachten geduldig af ;-) :z
Mijn auto ook in december afgeleverd en toen kon ik niet voorverwarmen in plannen. Als je dat nu wel kan heb je iig een update gehad :) (welke is dan wel nog de vraag) Als ik het goed heb begrepen voert de dealer je kenteken in (of een ander uniek nummer vvoor je auto) en het systeem geeft aan welke update er is. Dat kan dus betekenen dat voor jou auto niet de laatste versie erbij zit (wellicht ivm gefaseerd invoeren oid ? )

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-07 20:18
gerrit105 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:55:
[P2]
@sky_walker
In principe zijn die P2 lakkleuren identiek aan de Volvo-kleuren. Ze hebben alleen een andere naam. Keer ergens een overzichtje van gezien, volgens mij op polestar-forum of zo. In dat geval zou je dus de bijbehorende Volvo-kleur kunnen bestellen.
Ik heb de Midnight nog bij de Volvo-dealer op een V40 bekeken. Dealer zei dat de kleurcode gelijk was aan die van Volvo Denim Blue.
:Y
DancePlaza schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:10:
Zit ook te twijfelen tussen een mustang / XC40 en een polestar. Graag wil ik naar een hogere instap van mijn huidige MB C350E. Zie dat de polestar iets hogere instap heeft, iemand een idee waar ik het mee kan vergelijken? De XC40 kan ik zo proberen, maar de p2 niet...

Ga iig voor de thunder grey kleur.

Vond dit op een andere site voor de kleur coderingen. Voorbeelden zijn we op google image te vinden.

Thunder is Volvo Thunder Grey
Magnesium is Volvo Glacier Silver
Snow is Volvo Crystal White
Moon is Volvo Pebble Grey
Midnight is VolvoDenim Blue
PolestarVolvo
Thunder Thunder Grey
MagnesiumGlacier Silver
SnowCrystal White
MoonPebble Grey
MidnightDenim Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
Pure8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:54:
[...]

Setje werd bij mij meegeleverd met de auto. Twee stiftjes: verf (Sage Green) en blanke lak.
Oh dat is handig, lagen die ergens in de auto of kreeg je ze los erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
PaintItGray schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:55:
[...]

ja wil ik ook wel weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:14
[...]

Pure8 kreeg zijn auto door een dealer in Zweden afgeleverd, ik denk dat dat het verschil uitmaakt.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
[...]

Zat gewoon bij de toebehoren zoals de fluo hesjes, life hammer, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Mga1600 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:30:
[...]

Pure8 kreeg zijn auto door een dealer in Zweden afgeleverd, ik denk dat dat het verschil uitmaakt.....
Hebben de in Nederland afgeleverde auto’s dit dan niet meegekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Misschien ben ik spuit 11.. (sinds mijn jonge dochter geboren is 7 weken geleden, leef ik onder een steen...) maar ik heb gisteren een email gehad van Volvo Broekhuis over de VOC app vertraging, incl excuses van Volvo. En een link naar:

Geachte heer xxx,

Als één van de eersten in ons land rijdt u de Volvo XC40 Recharge P8 AWD. We hopen dat u tevreden bent en geniet van het gemak van ingebouwde Google Maps, Google Assistant en Google Play.

Een belangrijke feature van deze auto is de Volvo On Call-app. Deze app is tot op heden nog niet beschikbaar. Via deze e-mail willen wij u graag informeren over de huidige status.

Medio 2021 kunt u, na een Over The Air update, uw auto koppelen aan een “early access”-versie van de app met beperkte functionaliteit. Zoals het op afstand vergrendelen/ontgrendelen én via een directe start voorverwarmen of -koelen van de passagiersruimte in uw auto. Dit zorgt al voor vertrek voor een perfecte temperatuur in uw Volvo. Voor meer informatie over de update gaat u naar de support website.

Daarnaast krijgt uw auto later dit jaar nog meer updates. De Volvo On Call app wordt nog slimmer en beter. Maar ook wordt bijvoorbeeld Apple CarPlay toegevoegd om passagiers in staat te stellen hun telefoon met uw auto te integreren.

De updates worden via OTA (Over The Air) automatisch, rechtstreeks naar uw auto verzonden, zodat u onze werkplaats niet hoeft te bezoeken. Uiteraard zijn deze updates gratis. Zodra de updates beschikbaar zijn zullen wij u hierover informeren.

We kunnen ons voorstellen dat de afwezigheid van de Volvo On Call-app u ongemakken heeft veroorzaakt. Namens Volvo bieden wij u onze excuses aan voor de vertraagde lancering en wij stellen alles in het werk om u de best mogelijke ervaring te bieden.

En mocht u nog vragen hebben dan staan wij altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Broekhuis Groningen B.V.

Meer over de update

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dat is idd al gepost hier haha :). Geen punt natuurlijk! Ik denk dat de allereerste P8 rijders de app mogen testen komende periode. Ik zelf val daar denk ik niet onder (1 februari levering gehad) maar ben natuurlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen. Dus post die zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
jck82 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:50:
Misschien ben ik spuit 11.. (sinds mijn jonge dochter geboren is 7 weken geleden, leef ik onder een steen...) maar ik heb gisteren een email gehad van Volvo Broekhuis over de VOC app vertraging, incl excuses van Volvo. En een link naar:

Geachte heer xxx,

Als één van de eersten in ons land rijdt u de Volvo XC40 Recharge P8 AWD. We hopen dat u tevreden bent en geniet van het gemak van ingebouwde Google Maps, Google Assistant en Google Play.

Een belangrijke feature van deze auto is de Volvo On Call-app. Deze app is tot op heden nog niet beschikbaar. Via deze e-mail willen wij u graag informeren over de huidige status.

Medio 2021 kunt u, na een Over The Air update, uw auto koppelen aan een “early access”-versie van de app met beperkte functionaliteit. Zoals het op afstand vergrendelen/ontgrendelen én via een directe start voorverwarmen of -koelen van de passagiersruimte in uw auto. Dit zorgt al voor vertrek voor een perfecte temperatuur in uw Volvo. Voor meer informatie over de update gaat u naar de support website.

Daarnaast krijgt uw auto later dit jaar nog meer updates. De Volvo On Call app wordt nog slimmer en beter. Maar ook wordt bijvoorbeeld Apple CarPlay toegevoegd om passagiers in staat te stellen hun telefoon met uw auto te integreren.

De updates worden via OTA (Over The Air) automatisch, rechtstreeks naar uw auto verzonden, zodat u onze werkplaats niet hoeft te bezoeken. Uiteraard zijn deze updates gratis. Zodra de updates beschikbaar zijn zullen wij u hierover informeren.

We kunnen ons voorstellen dat de afwezigheid van de Volvo On Call-app u ongemakken heeft veroorzaakt. Namens Volvo bieden wij u onze excuses aan voor de vertraagde lancering en wij stellen alles in het werk om u de best mogelijke ervaring te bieden.

Met vriendelijke groet,

Broekhuis Groningen B.V.

Meer over de update
Op de volvo site staat dan weer niets over Apple Carplay..... lekker inconsistent allemaal. Maar goed, ook zonder apps is het genieten in de auto :)

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
[...]

Op de volvo site staat dan weer niets over Apple Carplay..... lekker inconsistent allemaal. Maar goed, ook zonder apps is het genieten in de auto :)
Apple Carplay komt met een beetje geluk pas einde dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
Juancho schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:54:
[...]

Apple Carplay komt met een beetje geluk pas einde dit jaar.
Zou mooi zijn, nu heb ik FlitsMeister aan op de telefoon maar dan kan je nog steeds wel eens een controle missen :-( . Ben wel benieuwd naar de integratie van Apple Carplay op Automotive....

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 14:20
MartinP8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:56:
[...]

Tjonge jonge, schandalig. Super irritant. Niks beschadigd verder?
Behalve een lichte kras op 1 van de velgen, valt het me nog mee. Maja, als ze er zo makkelijk afgaan.. koop ik nieuwe, zijn ze er volgende week weer af zeker.. volgens mij zijn de echte toch iets van 60 - 70 euro per set.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:57:
[...]

Zou mooi zijn, nu heb ik FlitsMeister aan op de telefoon maar dan kan je nog steeds wel eens een controle missen :-( . Ben wel benieuwd naar de integratie van Apple Carplay op Automotive....
Je moet even FM koppelen aan je P8 audio systeem. Dan krijg je altijd een melding als er iets gebeurt of een flitspaal komt. Ideaal! Ik heb het op mijn S21 zelfs zo ingesteld dat FM automatisch gestart wordt als ik in de P8 stap. Geen omkijken meer naar!

Apple carplay en integratie met Automotive is denk ik niet wat je kan/mag verwachten. Dat staat namelijk helemaal los van elkaar volgens mij. Ongeacht welk systeem draait in je auto clone je alsnog je telefoon naar je auto scherm. Volgens mij gaat dat buiten Android Automotive om toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:08

Geachte heer xxx,

Met vriendelijke groet,

Broekhuis Groningen B.V.

Meer over de update
Yes hier ook gehad, ben benieuwd!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
*kuch* naar *kuch* O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Weer best wat ruis met Spotify dus dacht ik kijk even.. en ja hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NEPotRFiBeo08Yi94GODy6d60A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHb7pOrRrKEydiLdph3WxpVR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
bakbakbak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:07:
[...]

Behalve een lichte kras op 1 van de velgen, valt het me nog mee. Maja, als ze er zo makkelijk afgaan.. koop ik nieuwe, zijn ze er volgende week weer af zeker.. volgens mij zijn de echte toch iets van 60 - 70 euro per set.
Balen. Prijs valt mee hoor: https://www.vstore.nl/naa...-wieldopset-ijzerembleem/ 25 eu voor een setje.
En dan kun je nog een kleur kiezen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:09:
[...]

Hebben de in Nederland afgeleverde auto’s dit dan niet meegekregen?
Niet automatisch nee, althans niet bij mijn dealer. Aan de andere kant, zo’n setje kost de kop niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:18:
[...]

Je moet even FM koppelen aan je P8 audio systeem. Dan krijg je altijd een melding als er iets gebeurt of een flitspaal komt. Ideaal! Ik heb het op mijn S21 zelfs zo ingesteld dat FM automatisch gestart wordt als ik in de P8 stap. Geen omkijken meer naar!
Bij een iPhone werkt dat helaas niet zomaar. In het beste geval kun je met de App "Opdrachten" een klein scriptje in elkaar zetten, waarmee bij een Bluetooth koppeling Flitsmeister wordt opgestart. Je moet echter elke keer bevestigen, dat die opdracht mag worden uitgevoerd... Je hebt er dus wel degelijk omkijken naar.
Dit is al eerder hier besproken.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Claude schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:08:
[...]

Bij een iPhone werkt dat helaas niet zomaar. In het beste geval kun je met de App "Opdrachten" een klein scriptje in elkaar zetten, waarmee bij een Bluetooth koppeling Flitsmeister wordt opgestart. Je moet echter elke keer bevestigen, dat die opdracht mag worden uitgevoerd... Je hebt er dus wel degelijk omkijken naar.
Dit is al eerder hier besproken.
Dat elke keer bevestigen is ook uit te zetten, heb het ook zo ingesteld bij mijn huidige auto (Nissan Leaf) werkt super! Start zodra BT verbinding maakt, stopt weer wanneer ik de auto afsluit (aparte opdracht om batterij te sparen)

Ik mag overigens volgende week mijn P2 op gaan halen in Beesd! Heb heel veel gehad aan alle reacties op dit draadje (y)

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 11:43
P8

Hi all,

Ik lees al een tijd mee op dit forum maar tot nu toe nog niet eerder gepost.
Ondertussen heb ik eergister mijn p8 in ontvangst genomen (!).
Heeft iemand al eerder totale crash van infotainment system + gedeelte van de cockpit gehad?
''Alles'' gaat ''uit'' (kan nog wel rijden etc. uiteraard), scherm wordt blauw, groen of paars en na een reset (knop 30 seconden indrukken) werk het weer.
Zodra het infotainment en het gedeelte van de cockpit crashed, geven zowel richting aanwijzers en alarm lichten ook geen geluid, doen het overigens wel.
Komt tot nu toe elke keer voor als ik rij, meestal meerdere keren, vrij vervelend.

Maar, anyway, wat een super auto, ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Q&A rubriek op Electric Drivers Connect
(mocht je het nog niet gezien hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
NickSsss schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:25:
[...]
Ik mag overigens volgende week mijn P2 op gaan halen in Beesd! Heb heel veel gehad aan alle reacties op dit draadje (y)
Lekker! Ik moet nog een paar weekjes wachten.. :z
Geniet ervan! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:06:
Q&A rubriek op Electric Drivers Connect
(mocht je het nog niet gezien hebben)
Ik neem aan dat het gewoon hier gedeeld mag worden dus bij deze...Van mijn lijst vragen helaas maar 1 die er tussen zit en een beetje in de richting komt. Verder vind ik vooral het meest interessant het onderstaande. Ook omdat hier in die filmpjes van die 2 Noren en die Engelsman aandacht aan besteed is en niemand echt duidelijk kon zeggen of het hielp. Voor zowel de P8 als P2 dus. Ik ben dan wel erg benieuwd hoe dat dan in zijn werkt gaat via de VOC app aangezien je Maps toch echt gebruikt in de auto en tijdens het rijden. Dus die combinatie is me nog even onduidelijk. Werkt het dan bijv. alleen als je via VOC de route naar de auto stuurt?

Q: Wordt de accu voorverwarmd/-gekoeld als je oplaadt bij een laadstation, via een vooraf opgegeven laadstation via je navigatie? A: Deze functie wordt geactiveerd wanneer Volvo On Call wordt gelanceerd. Op dit moment is deze functie dus niet actief.
Beste Electric Drivers Connect leden,

Zoals aangegeven in de LIVE sessie van 6 april konden niet alle vragen worden beantwoord. De meest gestelde vragen worden bij deze aan u teruggekoppeld.

Actieradius/WLTP + tips vragen:

Q: Komt er in de toekomst een mogelijkheid om AWD uit te schakelen om de range te vergroten? A: Nee, deze mogelijkheid komt er niet.

Q: Hoe lang van tevoren moet je de pre-heater aanzetten om te koelen of te verwarmen van accu + interieur om de actieradius te optimaliseren? A: Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Dit is afhankelijk van de buitentemperatuur en de gewenste binnentemperatuur. Een uur van tevoren is in de meeste situaties voldoende.

Let wel! Het voorverwarmen of koelen van de auto heeft enkel meerwaarde wanneer de auto aan de lader staat. De meerwaarde van voorverwarmen of koelen zit hem dus in dus het thuis laden (gedurende de nacht bijvoorbeeld).

Q: Heeft het uitzetten van de airco veel invloed op de actieradius? A: Dit is afhankelijk van de buitentemperatuur en de luchtvochtigheid. Het klimaat is de 2de grootste factor op de actieradius.

Q: Is het zinvol om de auto van tevoren te koelen als het meer dan 30 graden is? A: Ja dit heeft zin.

Let wel! Het koelen van de auto heeft enkel meerwaarde wanneer de auto aan de lader staat.

Q: Kun je accucapaciteit bijkopen als je huidige accu minder kWh levert na 5 jaar? A: Op dit moment is dat nog niet mogelijk.

Q: Wordt de accu voorverwarmd/-gekoeld als je oplaadt bij een laadstation, via een vooraf opgegeven laadstation via je navigatie? A: Deze functie wordt geactiveerd wanneer Volvo On Call wordt gelanceerd. Op dit moment is deze functie dus niet actief.

Q: Welk effect heeft een dakkoffer op het verbruik? A: Een dakkoffer heeft een (relatief groot) nadelig effect vanwege de grote invloed op de luchtweerstand.

Laadsnelheid (laden AC/DC) vragen:

Q: Mag je een verlengkabel gebruiken bij het opladen via een campingstekker? A: Nee, Volvo Cars adviseert dit niet te doen.

One-Pedal-Drive & Warmtepomp vragen:

Q: Komt er in de toekomst een mogelijkheid om One Pedal Drive in/ uit te schakelen via Google Assistant? A: Nee, deze mogelijkheid staat niet op de planning.

Q: Worden er nog andere standen te verwachten buiten One Pedal Drive aan of uit? A: Wij verwachten van niet.

Q: Heeft de airco invloed op de warmtepomp? A: De airco heeft geen invloed op de werking van de warmtepomp.

Namens het Volvo Drivers Connect team,

Robert Timmers & Arthur van Es

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 21-04-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun

Geachte heer xxx,

Met vriendelijke groet,

Broekhuis Groningen B.V.

Meer over de update
Als je net een dochtertje hebt gekregen, dan wordt het je vergeven dat je niet alle P2 en P8 posts doorleest.
Geniet ervan en lekker toeren met dochter in de maxi-cosy!

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:40
PeterArrow schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:27:
P8

Hi all,

Heeft iemand al eerder totale crash van infotainment system + gedeelte van de cockpit gehad?
''Alles'' gaat ''uit'' (kan nog wel rijden etc. uiteraard), scherm wordt blauw, groen of paars en na een reset (knop 30 seconden indrukken) werk het weer.
Zodra het infotainment en het gedeelte van de cockpit crashed, geven zowel richting aanwijzers en alarm lichten ook geen geluid, doen het overigens wel.
Komt tot nu toe elke keer voor als ik rij, meestal meerdere keren, vrij vervelend.

Dit probleem is hier een aantal keer voorbij gekomen, een paar pagina’s terug nog geloof ik. Als je zoekt op ‘crash’ moet je een aardig eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
ach-jee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:27:
[...]

Dit probleem is hier een aantal keer voorbij gekomen, een paar pagina’s terug nog geloof ik. Als je zoekt op ‘crash’ moet je een aardig eind kunnen komen.
Excuus! Is zie het inderdaad, Martin P8 heeft dus hetzelfde probleem crash/kleuren.
Had de dealer al gesproken, die vertelde mij dat ik de auto aan de lader moest doen die avond, maar niet geholpen, helaas...
Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
P8

Hi all,

Gefeliciteerd!
Is denk ik een bug die weinig P8 berijders kennen (toch?), maar er is i.i.g. nog een P8 berijder die dit meerder keren heeft gehad. Is terug te vinden in eerdere berichten. Ik heb dit nog niet meegemaakt en lijkt me wel iets voor de dealer als dit regelmatig gebeurd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
PeterArrow schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:31:
[...]

Excuus! Is zie het inderdaad, Martin P8 heeft dus hetzelfde probleem crash/kleuren.
Had de dealer al gesproken, die vertelde mij dat ik de auto aan de lader moest doen die avond, maar niet geholpen, helaas...
Wordt vervolgd.
Zo was het niet bedoeld hoor, alleen als melding dat het in ieder geval vaker voorbij gekomen is. Hopelijk is het te fiksen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterArrow
Dank je @Petzun !
Ga er nog mee aan de slag (dealer).

Ik begrijp dat je het niet negatief bedoelde @ach-jee , ik had er wel naar ''gezocht'' met mijn neus blijkbaar.
Zodra ik wat weet zal ik nog een update plaatsen, ter info, voor andere wellicht.

Ik had me van tevoren gelukkig vrij goed ingelezen over de auto (vooral hier) en had weet van alle bugs e.d., voordat ik de auto had besteld.
Ben bewust van de dingen die (nog) niet werken en wat er, als het goed is, allemaal aan zit te komen.

Ben in ieder geval buiten het best vervelende euvel erg tevreden, kijk af en toe nog naar buiten of de auto er nog staat... hehe.

[ Voor 24% gewijzigd door PeterArrow op 21-04-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:45:
[...]

Niet automatisch nee, althans niet bij mijn dealer. Aan de andere kant, zo’n setje kost de kop niet toch?
https://www.vstore.nl/bijwerklak-lakstift/
11,50 eurootjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
P8

Hi all,

Yep! Ik heb/had dat ook. Dealer heeft twee keer een software update gedaan (zegt ie), maar kwam steeds weer terug. Ook na de laatste keer bog 1 keer voorgekomen. Laatste weken niet meer dus ik hoop dat het over is. Advies van de dealer was: bijhouden wanneer het gebeurt en onder welke omstandigheden (bijv wat stond er aan, navigatie, andere apps, welke stand driver display, en dergelijke) en liefst foto of filmpje (laatste is een beetje raat natuurlijk, het moment zelf zal je niet filmen) zodat hij een dossier kan maken om naar Zweden te sturen. Hij kan namelijk wel zien dat er een storing is geweest, maar niks anders doen dan de meest recente software update uitvoeren.

Kan trouwens ook vanzelf oplossen door updates van google. Ik heb namelijk het idee dat het door maps wordt veroorzaakt.

Dusss: naar de dealer met het probleem!

Ps: de dealer zegt dus dat er wekelijks software updates komen die de dealer kan installeren. Vraag aan het forum: is dat ook zo? Naast de OTA updates? Of is het dealer lulkoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
PeterArrow schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:31:
[...]

Wordt vervolgd.
Echt, die dealers roepen maar wat...
Bij welke zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
MartinP8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:54:
[...]

Echt, die dealers roepen maar wat...
Bij welke zit jij?
Eerlijk gezegt had ik exact hetzelfde idee toen hij dit zei.
Weet namelijk 98% zeker dat de nieuwste versie erop zit, heb er van tevoren nog specifiek om gevraagd.

Dealer is Ton van Kuyk Waterland.

Ik ga het in de gaten houden, het gebeurd wel het meest (heb ik het idee) als ik ''alles'' gebruik.
En telefoon gekoppeld (jammer genoeg Iphone 12), Spotify en/of radio aan, googlemaps aan (te zien in scherm van de cockpit) etc.

Wel apart dat inderdaad de kleuren vaak verschillend zijn en ook nog verschillend zijn onderling (infotainment systeem een andere kleur dan b.v. de cockpit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:48
Gister mijn P8 weer weggebracht voor het airco probleem (3de keer). Vandaag kon ik hem weer ophalen. Het bleek een software probleem te zijn, maar de vorige keren mochten ze van Volvo de software niet aanpassen... vreemd verhaal.
Bij het ophalen deed de airco het prima. 2 uur later stap ik weer de auto in, helaas, weer geen gekoelde lucht......

Begin er nu wel een beetje geïrriteerd van te worden. Wordt morgen weer teruggebeld door Niham, maar die hebben blijkbaar ook geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
PeterArrow schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:00:
[...]

Weet namelijk 98% zeker dat de nieuwste versie erop zit, heb er van tevoren nog specifiek om gevraagd.

Ik ga het in de gaten houden, het gebeurd wel het meest (heb ik het idee) als ik ''alles'' gebruik.
En telefoon gekoppeld (jammer genoeg Iphone 12), Spotify en/of radio aan, googlemaps aan (te zien in scherm van de cockpit) etc.

Wel apart dat inderdaad de kleuren vaak verschillend zijn en ook nog verschillend zijn onderling (infotainment systeem een andere kleur dan b.v. de cockpit).
Ja superweird. Er is hier iemand geweest met hetzelfde probleem, en daar is uiteindelijk het middenscherm (en ik vermoed een deel van de andere hardware) vervangen. Helaas kan ik die post niet meer terugvinden. Ondanks dat ik niet alleen met mijn neus, maar ook met diverse andere zintuigen zoek... ;).

Hoe dan ook, ik zit bij Bangarage amsterdam zo. Heb ik niet veel vertrouwen in. Hoor goede berichten over Buitenweg Naarden, dus ik denk dat ik voortaan daarnaartoe ga.

En de iphone 12 (pro) werkt wel als je hem helemaal links bovenin het vakje legt. Soms nog wel een paar foutmeldingen, maar uiteindelijk pakt ie hem. Te zien aan het stoppen van de meldingen en het icoontje rechtsboven in het middenscherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik vind het wel interessant dat er zulke verschillen zijn met dealers. Ik heb persoonlijk geen email gehad van mijn dealer met bovengenoemde informatie,. Verder overigens prima tevreden met de auto en geen gekke storingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
PeterArrow schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:00:
[...]

En vooral: heel veel plezier van en met de wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
MartinP8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:06:
[...]

Ja superweird. Er is hier iemand geweest met hetzelfde probleem, en daar is uiteindelijk het middenscherm (en ik vermoed een deel van de andere hardware) vervangen. Helaas kan ik die post niet meer terugvinden. Ondanks dat ik niet alleen met mijn neus, maar ook met diverse andere zintuigen zoek... ;).

Hoe dan ook, ik zit bij Bangarage amsterdam zo. Heb ik niet veel vertrouwen in. Hoor goede berichten over Buitenweg Naarden, dus ik denk dat ik voortaan daarnaartoe ga.

En de iphone 12 (pro) werkt wel als je hem helemaal links bovenin het vakje legt. Soms nog wel een paar foutmeldingen, maar uiteindelijk pakt ie hem. Te zien aan het stoppen van de meldingen en het icoontje rechtsboven in het middenscherm
Ha, you got me.. ;-)
Heel weird inderdaad, ik ga het meemaken wat ze gaan doen.
We zitten met ons bedrijf in Amsterdam (Noord), woon zelf in Waterland maar ik ben voor TvK Waterland gegaan puur aan de hand van de reviews. Beide locaties hadden opzich prima geweest qua ligging.
Maar ik moet zeggen, dat ik het idee (nu al) krijg, dat de Tweakers bijna ''meer'' weten dan de dealers.. best apart eigenlijk.
Ik wist van het trukje (links bovenin, wist de dealer overigens ook niet), het is inderdaad wat zoeken, soms pakt de auto 'm wel inderdaad.
Kijk het in ieder geval nog even aan, als het helemaal uit de hand loopt kan ik inderdaad altijd nog naar een andere dealer op zoek maar dat is absoluut niet iets wat mijn voorkeur heeft, hehe.
MartinP8 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:14:
[...]

En vooral: heel veel plezier van en met de wagen!
Dank je, dat komt zeker goed!

[ Voor 6% gewijzigd door PeterArrow op 21-04-2021 22:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Ondertussen ben ik drie weken en ruim 2500km verder met de P8, wat een auto! :)

Geen noemenswaardige problemen. De google Maps doet het goed, ook het percentage SoC bij aankomst is erg accuraat!

Verder werd een tijd geleden op dit forum genoemd dat de laadpalen van Shell er nog niet in staan. Volgens mij staan deze er nog steeds in onder New Motion. Althans hier in Leeuwarden wel.

Wat ik tot nu toe opvallend vind is dat de dealer hier vooral een aantal P8's verkocht heeft aan mensen die veel korte afstanden rijden. Ik ben de eerste die regelmatig langere afstanden rijdt. Ze zijn erg nieuwsgierig hoe het bevalt en waar ik tegenaan loop. Dus wat eerder genoemd wordt dat de mensen die dit forum meer weten dan de dealers..., dat klopt volgens mij wel. :?

Fijn om de Q&A van het electric drivers forum even te lezen. Hier heb ik jammer genoeg geen login van. Ik ben zeer benieuwd naar het moment dat de warmtepomp de accu ook gaat voorverwarmen bij het inplannen van een laadstop. Dit zou echt perfect zijn!

Verder heb ik ook de screenprotector geplaatst die eerder genoemd wordt. Dit scheelt vooral veel vingerafdrukken op het scherm. Het tast naar mijn idee de gevoeligheid van het scherm niet aan.

Wel valt het me op dat Tidal niet verder speelt wanneer ik uit de auto geweest ben. Als ik de muziek weer start dan kan hij geen verbinding maken, ook niet als ik een paar minuten rijdt en daarna op play druk. Wanneer ik de app opnieuw start en een nieuwe playlist kies doet deze het wel. Iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe dit op te lossen? Wellicht heeft Spotify hetzelfde euvel? Of heeft die dit niet en ligt het aan de app van Tidal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
sebastiaanarda schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:01:
Gister mijn P8 weer weggebracht voor het airco probleem (3de keer). Vandaag kon ik hem weer ophalen. Het bleek een software probleem te zijn, maar de vorige keren mochten ze van Volvo de software niet aanpassen... vreemd verhaal.
Bij het ophalen deed de airco het prima. 2 uur later stap ik weer de auto in, helaas, weer geen gekoelde lucht......

Begin er nu wel een beetje geïrriteerd van te worden. Wordt morgen weer teruggebeld door Niham, maar die hebben blijkbaar ook geen idee.
Inderdaad heel vervelend en irritant. Bij mij is tot nu toe het airco probleem wel opgelost na software opnieuw te installeren maar sindsdien werkt mijn parkeer climate niet meer. Het blijft een gedoe en instabiel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jck82
Petzun schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:24:
[...]

Als je net een dochtertje hebt gekregen, dan wordt het je vergeven dat je niet alle P2 en P8 posts doorleest.
Geniet ervan en lekker toeren met dochter in de maxi-cosy!
Mijn dochtertje van het ziekenhuis terug naar huis rijden was wel de mooiste rij ervaring tot nu toe indd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:41
jck82 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:22:
[...]

Mijn dochtertje van het ziekenhuis terug naar huis rijden was wel de mooiste rij ervaring tot nu toe indd :-)
Gefeliciteerd met je dochtertje. En met je nieuwe auto uiteraard!

Wij hebben onze P8 ook besteld in Glacier Silver op 19" wielen en met warmtepomp. Het verschil is dat we de onze nog niet hebben. :/

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-08 14:49
sandervd00 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb vanmorgen mijn allereerste rit in mijn eigen P2 gemaakt, wat een feest.

Maar helaas ook een grote ergernis: Spotify op Android Automotive lijkt gebruik te maken van haar eigen API en biedt playlist alleen maar aan op volgorde van toevoegen (oud = eerst) 8)7 Drama voor muziekliefhebbers die actief hun muzieklijstjes bijhouden. Sorteren zit er niet in. Sonos kent hetzelfde euvel. Ik begreep van hen dat ze er niet veel aan kunnen doen omdat die informatie kennelijk niet (meer) verstrekt wordt door de Spotify API. Een poos geleden werkte dit trouwens prima, het nam iig de laatste sortering over van Spotify.

@Juancho heeft gelijk, en iemand met een P8 is ons al voor (of ben jij dit @Juancho :D ):

https://community.spotify...ng-playlist/idi-p/5154456

Ik kon geen andere feature request vinden voor specifiek Android Automotive, dus mis je deze feature ook stem dan even mee _/-\o_ Ik meen dat we er 500 nodig hebben voordat Spotify 'm in behandeling neemt.
Toch zelf ook nog even naar een oplossing gezocht. Twee uur per dag naar 'oude' liedjes luisteren is niks voor mij :P Ik heb een tijdje Tidal gebruikt en synchroniseerde toen mijn playlists van Spotify naar Tidal via Soundiiz

Ik gebruik nu Soundiiz om een paar favoriete Spotify-lijstjes the klonen en draai vervolgens de volgorde om.

Het stemmen gaat ook lekker @Juancho _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

SpeedfreakR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:05:
Vandaag was het weer een lekker temperatuurtje buiten, dus is de auto flink warmer. Heb standaard de airco aanstaan en in dit geval de temperatuur van de climate control op 19graden. Maar het werd maar niet koud in de auto (Polestar 2). Toen maar even de temp op lo gezet en de airco even aan het uit. Maar geen lekkere koude lucht. Alleen fris van de rij wind. Ook als ik de airco echt uitzet is er geen verschil in kou uit de roosters met aan.
Straks maar even Volvo bellen voor een afspraak. Begreep al dat er meerdere zijn met issues en dat een software update moet helpen.
P2

Vandaag is de auto bij de dealer geweest, software update uitgevoerd en de airco werkt weer. Meteen het portier rechtsachter laten afstellen en sluit ook weer beter. En meteen gewassen, jammer dat hij niet ff aan de laadpaal stond 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

MaxxMark

HT is Tof!

sebastiaanarda schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:01:

Bij welke Niham zit je? Mijn ervaring is dat ze bij Niham aardig kundig zijn! Heb daar met regelmaat behoorlijk diepgaande gesprekken gehad over euvels en issues met volvo's (toen ik m'n v60PIH reed) en nu ook met m'n P2 (zie eerder in dit topic).

Als zij zeggen dat ze het niet weten, zou ik het eigenlijk blind geloven. Zeker ook kijkend naar mijn geschiedenis met ze mbt m'n v60. Goed voorbeeld daarin is de V60 met de airco perikelen. De compressor kapt er nog wel eens mee (wat nog altijd door Volvo onder coulance wordt gefixed!!). Ik heb alle ins-en-outs gehoord van waar de vermoedens lagen, wat er geprobeerd is, en wat "nu écht" de oplossing zou gaan zijn en waarom.

Ik vind dat altijd echt super interessant, het maakt voor mij dat ik juist liever een Volvo/Polestar rij dan dat ik voor een ander merk zou gaan :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Vandaag ca 100 km ritje naar de bollenvelden. Had pas koude airco na een hele tijd rijden. In het begin alleen wat koele lucht uit de roosters. Het gebruik (TA) bij 13 graden was best okay:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lRaRNgg9yPHiQorxrtXUanhT6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuV7nzeQVPpZ4647fOjTSMXu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JukRtnN3odVPa0l9x5rJEss2qLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFxVYgYhNwlYPsfBgewuaCsm.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
SpeedfreakR schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:03:
[...]

P2

Vandaag is de auto bij de dealer geweest, software update uitgevoerd en de airco werkt weer. Meteen het portier rechtsachter laten afstellen en sluit ook weer beter. En meteen gewassen, jammer dat hij niet ff aan de laadpaal stond 🤪
Super dat je airco het weer doet. Ik hoop dat je parkeer climate het ook blijft doen. Bij mij werkte de airco ook eerst niet en door software installatie verholpen maar vervolgens is parkeer climate instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Nieuwe update iOS Volvo On Call app. Version 4.13.0. Helaas, nog steeds de melding dat de Recharge niet gekoppeld kan worden. Niet verrassend natuurlijk, maar toch. Hoopte het heeeel eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Laatst online: 17:48
MaxxMark schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:08:
[...]

Bij welke Niham zit je? Mijn ervaring is dat ze bij Niham aardig kundig zijn! Heb daar met regelmaat behoorlijk diepgaande gesprekken gehad over euvels en issues met volvo's (toen ik m'n v60PIH reed) en nu ook met m'n P2 (zie eerder in dit topic).
Ik kom bij Niham in Den Haag. Ik wil niet zeggen dat ze niet kundig en behulpzaam zijn, maar als je bij een nieuwe auto 4x terug moet komen voor de airco, komt dat niet zo best over.

Ik had bij de eerste keer dat ik de auto daar bracht gevraagd voor een zonnebrilhouder ipv handgreep. Hebben ze netjes gedaan, maar ik hoefde niets te betalen bij het ophalen. Ik ging er een beetje vanuit dat ze dit als coulance gedaan hadden omdat ze het probleem niet op konden lossen. Maar vorige week kreeg ik de rekening alsnog thuis gestuurd.

Vandaag weer telefonisch contact gehad, het zou een bekend probleem zijn bij Volvo en waarschijnlijk komt er komende week een software update die het zal verhelpen. Dus komende week word ik teruggebeld om een afspraak te maken.

Ik hoop maar dat het dan gefixed kan worden met die update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Nieuwe video van onze Noorse vriend..

YouTube: Volvo XC40 P8 Recharge 615km Range Test (NHSR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

FW423130 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:16:
[...]

Super dat je airco het weer doet. Ik hoop dat je parkeer climate het ook blijft doen. Bij mij werkte de airco ook eerst niet en door software installatie verholpen maar vervolgens is parkeer climate instabiel.
Ik zal het in de gaten houden, gelukkig wordt het wat mooier weer en heb ik de parkeer climate niet echt nodig. En de app komt hopelijk snel incl update.. maar vind de airco werking nu even belangrijker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Laatst online: 15-07 20:44
Vanmiddag voor de eerste keer vertrokken met onze Hobby 540 (1500kg); verbruik over ca 30km snelweg: <35kw/h. Bij 12graden en zijwind. Viel me niet tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mINLUAECKeyb8jWs5O9zbFxtfGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1fbBjBrnkaKnZxu2VcbGWTV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
Ik heb trouwens een aantal keer gevraagd of iemand suggestie had voor caravanspiegels; het zijn de zuignap-spiegels geworden van Defa. Setje voor 40,-. En ja, ze bleven prima zitten (hoewel ik zelf wel wat sceptisch was)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_iSMuAU734WHmm9ulGKXkVSri4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ag9dQvRlJEMkWNwhM7NpgXeI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

Izjacques schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:26:
Ondertussen ben ik drie weken en ruim 2500km verder met de P8, wat een auto! :)

Geen noemenswaardige problemen. De google Maps doet het goed, ook het percentage SoC bij aankomst is erg accuraat!

Verder werd een tijd geleden op dit forum genoemd dat de laadpalen van Shell er nog niet in staan. Volgens mij staan deze er nog steeds in onder New Motion. Althans hier in Leeuwarden wel.

Wat ik tot nu toe opvallend vind is dat de dealer hier vooral een aantal P8's verkocht heeft aan mensen die veel korte afstanden rijden. Ik ben de eerste die regelmatig langere afstanden rijdt. Ze zijn erg nieuwsgierig hoe het bevalt en waar ik tegenaan loop. Dus wat eerder genoemd wordt dat de mensen die dit forum meer weten dan de dealers..., dat klopt volgens mij wel. :?

Fijn om de Q&A van het electric drivers forum even te lezen. Hier heb ik jammer genoeg geen login van. Ik ben zeer benieuwd naar het moment dat de warmtepomp de accu ook gaat voorverwarmen bij het inplannen van een laadstop. Dit zou echt perfect zijn!

Verder heb ik ook de screenprotector geplaatst die eerder genoemd wordt. Dit scheelt vooral veel vingerafdrukken op het scherm. Het tast naar mijn idee de gevoeligheid van het scherm niet aan.

Wel valt het me op dat Tidal niet verder speelt wanneer ik uit de auto geweest ben. Als ik de muziek weer start dan kan hij geen verbinding maken, ook niet als ik een paar minuten rijdt en daarna op play druk. Wanneer ik de app opnieuw start en een nieuwe playlist kies doet deze het wel. Iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe dit op te lossen? Wellicht heeft Spotify hetzelfde euvel? Of heeft die dit niet en ligt het aan de app van Tidal?
Je hoeft de app niet opnieuw op te starten, maar je moet wel terug naar de playlist en opnieuw op het nummer drukken dat aan het spelen was. Of op het album, maar dan begint Tidal het album opnieuw af te spelen. Spotify heeft hier geen last van. Maar het geluid van spotify is minder goed.

[P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] best interessante vergelijking P8 en iPace. Gek eigenlijk dat de iPace vergelijking hier nooit voorkomt. Ik heb er indertijd wel naar gekeken als alternatief. Uiteindelijk gaven google, het klassieke uiterlijk en het zweeds design interieur de doorslag. Voor mij hoeft het allemaal niet zo futuristisch...

YouTube: Volvo XC40 Recharge electric vs Jaguar I-PACE - Scandi chic or Briti...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Venomer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:07:
[...]

Gefeliciteerd met je dochtertje. En met je nieuwe auto uiteraard!

Wij hebben onze P8 ook besteld in Glacier Silver op 19" wielen en met warmtepomp. Het verschil is dat we de onze nog niet hebben. :/
Thanks! Van de bestelling ga je geen spijt krijgen en het is het wachten waard hoor! kleur is overigens heel tof. Soms lijkt hij bijna wit en soms echt zilvergrijs. Krijg er veel positieve reacties over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:00
[P8]

Gisteren gebeld door de dealer dat XC40 MY22 toch in Onyx Black geleverd kan worden. Ze hebben zich bij Volvo bedacht en bieden nu dus ook metallic zwart aan op het nieuwe model.

Nu is er de twijfel met het alternatief Denim Blue waar ik dan voor ging gaan. Maar ik ga toch maar terug switchen naar Onyx Black denk ik. Ik vind één kleur nog altijd mooier, en dan is de grille meteen zwart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
BrFa2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:00:
[...]

Je hoeft app niet opnieuw op te starten, maar wel terug gaan naar de playlist en opnieuw op het nummer drukken dat aan het spelen is. Of op het album, maar da begint het die helemaal opnieuw. Spotify heeft hier geen last van. Maar het geluid is minder.
Deze ervaring had ik zelf ook inderdaad. Ik hoopte dat daar een oplossing voor was :). Playlist maar in shuffle afspelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Voor de P8 liefhebbers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
C.QL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:08:
[P8]

Gisteren gebeld door de dealer dat XC40 MY22 toch in Onyx Black geleverd kan worden. Ze hebben zich bij Volvo bedacht en bieden nu dus ook metallic zwart aan op het nieuwe model.

Nu is er de twijfel met het alternatief Denim Blue waar ik dan voor ging gaan. Maar ik ga toch maar terug switchen naar Onyx Black :) denk ik. Ik vind één kleur nog altijd mooier, en dan is de grille meteen zwart :Y)
Ik heb ook een heel tijd gedubd toen ik moest bestellen. Ook mijn voorkeur heel lang op metallic zwart gestaan, maar ik vond bij nader inzien de combinatie van helemaal zwart van binnen en helemaal zwart van buiten toch wat somber worden. Als het interieur in andere kleuren ( cognac of zo) leverbaar geweest zou zijn had ik voor Onyx gekozen, maar aangezien dat niet zo was ‘moesten’ we wat anders. Ikzelf had als tweede keus wit metallic, maar mijn vrouw vond dat in combinatie met het zwarte dak etc. teveel op een Pandabeertje lijken.......dus uiteindelijk werd de consensus Thunder Grey. Geen spijt van overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:30:
[...]

386 km. Niet zo heel gek toch?
Nee helemaal niet! 30km af van wltp. En dan te bedenken dat het nog warm moet worden.

Ok ok.. je rijd niet vaak van 100 naar 0% maar voor de eventuele aankomende vakantie trips is dit wel fijn om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Dat geeft de burger moed. Blijkbaar toch de hogere buitentemperatuur. Bijna 400 km op een volle lading!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
P8

Merkte dat op het kentekenbewijs bij ‘Vermogen’ (P.2) 80,00kW staat.
Dit is dan toch niet het vermogen van de auto? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:05:
[...]

Nee helemaal niet! 30km af van wltp. En dan te bedenken dat het nog warm moet worden.

Ok ok.. je rijd niet vaak van 100 naar 0% maar voor de eventuele aankomende vakantie trips is dit wel fijn om te weten.
Ik wil het feest niet verpesten, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met het feit dat hij een enorm laag verbruik heeft van onder de 20. Hoe hij dat voor elkaar krijgt geen idee (heb deze video ook nog niet kunnen kijken) maar voor zover ik hier lees en ook in de andere 2 groepen komt dat verbruik maar zelden voor. De meesten van ons halen dat bij lange na niet, zelfs toen hij onlangs +20 graden of zoals de laatste dagen rond de 13-15 graden. Wat ik lees ligt rond de 24kWh en een enkeling die een mooie 22/21kWh haalt.

Als we idd bij een graadje of 13-15 rond de 20kWh zitten is het idd geweldig, dan zou je met nog beter weer nog beter kunnen scoren en misschien zelfs bijna de WLTP aan kunnen tikken. Maar zoals ik al zei, cijfers van onder de 20kWh komen hier in NL iig volgens mij amper voor op een enkele geluksvogel na.

Neemt niet weg dat dit positief is om te zien en ik merk ook zeker bij mezelf een kleine verbetering in verbruik (zeker na bandenspanning op 2.9 gezet te hebben). En dan heb ik volgens mij nog niet eens de laatste update binnen (de recall wel gehad) of de grote eerste OTA update die nog moet komen en ook weer iets van verbetering zou moeten brengen toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:53:
[...]

Ik wil het feest niet verpesten, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met het feit dat hij een enorm laag verbruik heeft van onder de 20. Hoe hij dat voor elkaar krijgt geen idee (heb deze video ook nog niet kunnen kijken) maar voor zover ik hier lees en ook in de andere 2 groepen komt dat verbruik maar zelden voor. De meesten van ons halen dat bij lange na niet, zelfs toen hij onlangs +20 graden of zoals de laatste dagen rond de 13-15 graden. Wat ik lees ligt rond de 24kWh en een enkeling die een mooie 22/21kWh haalt.

Als we idd bij een graadje of 13-15 rond de 20kWh zitten is het idd geweldig, dan zou je met nog beter weer nog beter kunnen scoren en misschien zelfs bijna de WLTP aan kunnen tikken. Maar zoals ik al zei, cijfers van onder de 20kWh komen hier in NL iig volgens mij amper voor op een enkele geluksvogel na.

Neemt niet weg dat dit positief is om te zien en ik merk ook zeker bij mezelf een kleine verbetering in verbruik (zeker na bandenspanning op 2.9 gezet te hebben). En dan heb ik volgens mij nog niet eens de laatste update binnen (de recall wel gehad) of de grote eerste OTA update die nog moet komen en ook weer iets van verbetering zou moeten brengen toch?
Je mag in Norwegen vaak maar 80. Zn gemiddelde snelheid ligt tussen de 80 en 90. Ik rij nu zelf rond de 20kW (op de snelweg iets meer, want ik rij 110). Wellicht toch eens je rechterschoen wegen ?

Let wel : er is een verschil in mijn rijstijl.. Hij probeert er gewoon het meeste uit te halen. Wellicht airco uit ;) en heel rustig rijden.. als ik normaal rij hou ik ook wel van wat pittiger rijden, en dus verbruik omhoog. maar als ik netjes 100 rechterbaan rij en niet hard op trek valt het best wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:00:
[...]

Je mag in Norwegen vaak maar 80. Zn gemiddelde snelheid ligt tussen de 80 en 90.
Dat zou het kunnen verklaren, de auto presteert toch het beste tussen de 80 en 100km dacht ik?
Ik rij nu zelf rond de 20kW (op de snelweg iets meer, want ik rij 110). Wellicht toch eens je rechterschoen wegen ?
Ik rijd zelf ook bijna altijd +5 of +10, dus net als jij vaak met 110 op de ACC op de snelweg. Ik zat laatst opeens ook vrij strak in het verbruik op een mooie zonnige dag met 13 graden en een ritje van bijna 300km. Volgens mij 21.8 ofzo. Maar net als jij heb ik ook wel eens (kortere) ritten dat ik lekker geniet van de power van de auto. Moet ook kunnen natuurlijk ;)

Ben erg benieuwd hoever we nog kunnen zakken met updates en temperaturen van +20! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 13:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 12:59
[...]

Je mag in Norwegen vaak maar 80. Zn gemiddelde snelheid ligt tussen de 80 en 90. Ik rij nu zelf rond de 20kW (op de snelweg iets meer, want ik rij 110). Wellicht toch eens je rechterschoen wegen ?

Let wel : er is een verschil in mijn rijstijl.. Hij probeert er gewoon het meeste uit te halen. Wellicht airco uit ;) en heel rustig rijden.. als ik normaal rij hou ik ook wel van wat pittiger rijden, en dus verbruik omhoog. maar als ik netjes 100 rechterbaan rij en niet hard op trek valt het best wel mee
Dit heeft grote invloed opm het verbruik ja. Ik woon zelf ook in Noorwegen (limiet in de regio is hier 80 km/t) en ik zei dat P2 gebruikers al in de lage 16 kWh/100km zitten.

Temperatuur van 13 is ook ideaal, geen airvo en geen verwarming ;)

Owjah, had ik al gezegd dat ik mijn P2 volgende vrijdag kan ophalen _/-\o_

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wist iemand hier overigens al vanaf? Handige functie die ik niet kende!
Automatische sluiting van zonnescherm van panoramadak
Bijgewerkt 10-11-2020
Dankzij deze functie sluit het zonnescherm als de auto bij warm weer geparkeerd staat automatisch 15 minuten na vergrendeling. Dit gebeurt om de interieurtemperatuur te verlagen en de autobekleding te beschermen tegen verkleuring door de zon.

U kunt de functie die bij aflevering vanuit de fabriek gedeactiveerd is via het middendisplay activeren of deactiveren.

Druk op op het middendisplay en ga verder naar de instellingen voor het automatisch sluiten/openen van het zonnescherm.
Enige vraag die ik dan wel heb... wat verstaat de auto dan onder warm weer? Bijv. vanaf 20 graden? Iemand dit al eens getest toen het laatst een paar dagen +20 graden was?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 00:46
Rene schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:29:
[...]

Temperatuur van 13 is ook ideaal, geen airvo en geen verwarming ;)
Misschien interessant om te weten dat, uit een grote data set bestaande uit verschillende type elektrische voertuigen (geen personenauto's helaas)en circa een jaar aan data, blijkt dat voor vrijwel alle typen de optimale temperatuur voor het verbruik ligt rond de 17 graden Celsius.

Verwarming doet veel meer dan verkoeling en vanaf circa 5 C wordt het verbruik bijna exponentieel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:47:
Wist iemand hier overigens al vanaf? Handige functie die ik niet kende!

[...]

Enige vraag die ik dan wel heb... wat verstaat de auto dan onder warm weer? Bijv. vanaf 20 graden? Iemand dit al eens getest toen het laatst een paar dagen +20 graden was?
Mijn vorige Volvo had dat ook en ik weet dat het goed werkt en ik vermoed dat het op de binnentemperatuur reageert. Dus je op een zonnige plaats staat reageert het snel en als je onder een boom in de schaduw staat minder snel. Dus de buitentemperatuur zegt niet alles.

Kan me bij een EV voorstellen dat het in het vroege voorjaar handiger is om de schuif open te hebben (en zo je interieur gratis opwarmt door de zon) en het automatisch regelen dus uit zet, maar ‘s zomers zou ik het zeker aan zetten zodat je bij mooi weer minder hoeft weg te koelen als je wegrijdt om het qua temperatuur aangenaam te krijgen

[ Voor 31% gewijzigd door Mga1600 op 23-04-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Maar ik kom nu in ons eigen landje ook aardig in de buurt met een voorspelling van 370-375km (gecorrigeerd voor 100% lading) maar dat is dan inderdaad wel op overwegend 80 en 100kmh wegen, temp op 19 graden stoel en 20” wielen (hij heeft 19”). (En daar zitten best een paar sprintjes bij.... veel te leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:39:
[...]
Kan me bij een EV voorstellen dat het in het vroege voorjaar handiger is om de schuif open te hebben (en zo je interieur gratis opwarmt door de zon) en het automatisch regelen dus uit zet, maar ‘s zomers zou ik het zeker aan zetten zodat je bij mooi weer minder hoeft weg te koelen als je wegrijdt om het qua temperatuur aangenaam te krijgen
Vandaar dus mijn vraag ook en vond ik het wel belangrijk... (ik zie dat je je eerste zin weg gehaald hebt, maar daar slaat het dus op). Het kan wel lekker zonnig zijn maar dat wil niet zeggen dat het ook warm is. Maar juist dan wil je lekker de auto van binnen op laten warmen door de zon. Terwijl je met 25+ graden buiten wellicht juist wil dat de auto lekker koel blijft. Allemaal om onnodig "stoken/koelen" te voorkomen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de grenswaarde van de auto om het zonnescherm te sluiten of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:00:
[...]

Vandaar dus mijn vraag ook en vond ik het wel belangrijk... (ik zie dat je je eerste zin weg gehaald hebt, maar daar slaat het dus op). Het kan wel lekker zonnig zijn maar dat wil niet zeggen dat het ook warm is. Maar juist dan wil je lekker de auto van binnen op laten warmen door de zon. Terwijl je met 25+ graden buiten wellicht juist wil dat de auto lekker koel blijft. Allemaal om onnodig "stoken/koelen" te voorkomen. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de grenswaarde van de auto om het zonnescherm te sluiten of juist niet.
Het is hier nu 12 graden, mijn auto staat in de zon uit de wind en het schuifje is dicht gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberChief
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik ben een blije bezitter van een p8, alle updates gehad en de nodige internet storingen natuurlijk ook, maar ging de afgelopen twee maanden na de update eigenlijk goed. Sinds afgelopen maandag heb ik ineens geen internet en gps meer. Vandaag naar de Volvo dealer geweest, die hebben een software update gedaan (beveiliging maart 2021) maar hebben het helaas niet aan de praat gekregen. Het gekke is dat het hele LTE / verbindingsicoon weg is. Ze hebben een call aangemaakt bij Volvo zelf. Jullie nog ideeen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdNZFXHTVNjQjLA7I2_HW7pJJkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxR8pG9nWL5W2S130EZ74KCv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:
[...]

Het is hier nu 12 graden, mijn auto staat in de zon uit de wind en het schuifje is dicht gegaan
Waar staat dat schuifje voor het dak in de P8?
Ik heb een mooi glazen dak, maar ik kan in mijn instellingen geen zonnescherm activatie knopje vinden.

Groet en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
CyberChief schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:20:
Ik ben een blije bezitter van een p8, alle updates gehad en de nodige internet storingen natuurlijk ook, maar ging de afgelopen twee maanden na de update eigenlijk goed. Sinds afgelopen maandag heb ik ineens geen internet en gps meer. Vandaag naar de Volvo dealer geweest, die hebben een software update gedaan (beveiliging maart 2021) maar hebben het helaas niet aan de praat gekregen. Het gekke is dat het hele LTE / verbindingsicoon weg is. Ze hebben een call aangemaakt bij Volvo zelf. Jullie nog ideeen? [Afbeelding]
Heb je de truc met de ontwasemingsknop geprobeerd? Moet je in dit topic kunnen vinden als je daar op zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberChief
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
ach-jee schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:24:
[...]

Ja, werkt niet. Voor de zekerheid, dat is deze knop toch? 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzNDShjXEgE-xQNrWV7vR_qQnYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9AMjmjNiY9AY3CYKczv83Q8.jpg?f=fotoalbum_large
Heb je de truc met de ontwasemingsknop geprobeerd? Moet je in dit topic kunnen vinden als je daar op zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:22:
[...]

Waar staat dat schuifje voor het dak in de P8?
Ik heb een mooi glazen dak, maar ik kan in mijn instellingen geen zonnescherm activatie knopje vinden.

Groet en bedankt.
Ik bedoelde met schuifje het scherm onder het glazen dak. Volgens mij had ik het open staan en dan is het vanzelf dicht gegaan. Ik was dat gewend van mijn vorige Volvo en heb ‘nergens aangezeten’ maar kan ook geen knopje vinden om die automatische regeling aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:06:
[...]

Ik bedoelde met schuifje het scherm onder het glazen dak. Volgens mij had ik het open staan en dan is het vanzelf dicht gegaan. Ik was dat gewend van mijn vorige Volvo en heb ‘nergens aangezeten’ maar kan ook geen knopje vinden om die automatische regeling aan of uit te zetten.
die van mij staat standaard open - en ik kan me niet herinneren dat hij ineens dicht stond?
Zal er eens op letten nu het mooier weer word

Pagina: 1 ... 211 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.