Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.469 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-10 19:36
Freezhost schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:44:
Vrijdag de proefrit gehad en wat een geweldige auto, twee keer 30 minuten mee kunnen rijden en spelen. Besturing spreek voor zich en het rijden is geweldig, Android spreekt voor zich en werkt prettig maar er zijn toch wel wat punten die mij tegenvielen.

Zo vind ik de middenconsole vrij groot, groter dan ik van de foto's zou verwachten. Ik zit er ook met mijn knie tegenaan en ik vraag me af of dat op lange ritten niet gaat irriteren. De zitpositie is ook wel even wennen, die oplopende vloer voor de bestuurders stoel voelt ook wat vreemd. Nu heb ik niet uitgebreid de tijd genomen om de stoel instellingen te veranderen dus mogelijk valt daarin nog wel e.e.a. te verbeteren. Achterin is de hoofdruimte ook beperkt, ik kom zelf tegen het dak aan en ook de kofferbak is kleiner dan onze huidige auto. Nu maar een lijst opstellen van alle plus en minpunten en dan een knoop doorhakken.
Je zou ook eens de P8 kunnen uitproberen. Ik heb de P2 en de P8 allebei proefgereden en voor de P8 gekozen. Vooral vanwege de beperkte hoofdruimte achterin de P2.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
pepijnkummel schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag, zat nog 2% in. Voornamelijk snelweg kms.
P2? P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Vrijdag de proefrit gehad en wat een geweldige auto, twee keer 30 minuten mee kunnen rijden en spelen. Besturing spreek voor zich en het rijden is geweldig, Android spreekt voor zich en werkt prettig maar er zijn toch wel wat punten die mij tegenvielen.

Zo vind ik de middenconsole vrij groot, groter dan ik van de foto's zou verwachten. Ik zit er ook met mijn knie tegenaan en ik vraag me af of dat op lange ritten niet gaat irriteren. De zitpositie is ook wel even wennen, die oplopende vloer voor de bestuurders stoel voelt ook wat vreemd. Nu heb ik niet uitgebreid de tijd genomen om de stoel instellingen te veranderen dus mogelijk valt daarin nog wel e.e.a. te verbeteren. Achterin is de hoofdruimte ook beperkt, ik kom zelf tegen het dak aan en ook de kofferbak is kleiner dan onze huidige auto. Nu maar een lijst opstellen van alle plus en minpunten en dan een knoop doorhakken.
P8 biedt je meer ruimte. Wellicht ook een optie? Succes met het hakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
FW423130 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:42:
[...]

Gelukkig is een performance update voor de P2 in het roadboak voor toekomstige updates opgenomen. :-)😀
Ben benieuwd wanneer die update komt en met hoeveel het vermogen stijgt. Mogelijk naar twee keer 225 pk, aangezien de single motor nu ook 225 levert? Zou mooi zijn!
Ik ben benieuwd en vooral of Volvo dat dan volgt. Tesla doet dit soort dingen vaak tegen betaling... En weet je zeker dat ze met “performance update” doelen op pks? Het kan natuurlijk ook veel andere dingen omvatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23
Duidelijk een P2
oranje thema: P2
blauw thema: P8

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-10 20:07
j4ck1nth3b0x schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:15:
Ik ben sinds twee weken een trotse eigenaar van een P2, en ik ben er supercontent mee. Echter zijn er wat dingetjes die mij niet helemaal duidelijk zijn, of niet beschreven staan in de handleiding, zoals wat is de functie van deze knoppen op het stuurwiel? Bij mij gebeurt helemaal niks wanneer ik deze indruk, ik had het idee dat het bij Pilot assist hoorde, maar ik kan geen veranderingen ontdekken als ik deze indruk. Worden deze knoppen in de toekomst belegd? Wie kan mij verlichten met dit raadsel?
[Afbeelding]
Jouw vraag is inmiddels al door enkele behulpzame lezers beantwoord.
De handleiding had je waarschijnlijk nog sneller kunnen helpen. Gewoon in het zoekveld "stuur" intypen en vervolgens het derde resultaat uit de lijst met voorgestelde zoektermen selecteren: "Stuurknoppen van de cruise controlfuncties". Het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ik ben benieuwd en vooral of Volvo dat dan volgt. Tesla doet dit soort dingen vaak tegen betaling... En weet je zeker dat ze met “performance update” doelen op pks? Het kan natuurlijk ook veel andere dingen omvatten.
Ik las dat er ook een Eco-mode zou komen. Als de andere mode (huidige mode dan misschien) de performance mode genoemd gaat worden, schiet je er dus 0,0 mee op...
Wordt afwachten, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 12:10
PvS_68 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:50:
[...]

Ik las dat er ook een Eco-mode zou komen. Als de andere mode (huidige mode dan misschien) de performance mode genoemd gaat worden, schiet je er dus 0,0 mee op...
Wordt afwachten, denk ik.
Er kan voor een performance mode nog wel iets getuned worden in de response va het stroompedaal, als ze de reactie directer maken voelt dat een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Skyrunner schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
Was al een tijdje op zoek naar een nieuwe lease auto en wel bij voorkeur 100% elektrisch. Helaas viel de Tesla M3 met een hele EUR 0,78 buiten budget. En toen kwam de Polestar 2 (single motor), ruim binnen budget. Hoefde ik niet lang over na te denken.

Wel een levertijd van 6mnd :-(

Wel hier en daar een concessie moeten doen, zoals geen adaptive cruise. Toch wel blij na een paar jaren dieselen in een Mondeo.
[off-topic]
78 cent was niet bespreekbaar... ? 8)7

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de Polestar. Stuk chiquer natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022

Mijn vader had hetzelfde issue, hij is 1,86 en ik 1,91, toen we bij de Polestar space geweest waren viel hem de zitpositie heel erg tegen en haar tegen het dak, dit was tijdens de opening van de eerste space dus er was een grote groep mensen die er in wilden zitten, we konden er niet meer dan 3min goed in zitten.

Hij heeft uiteindelijk de P2 met PP gekocht en is er nu heel blij mee. Het probleem met de hoofdruimte bleek puur door het niet goed instellen van de stoel te komen. Het middenpaneel is inderdaad wel een beetje krap maar dat is even zoeken naar de juiste instelling, daar had ik bij de P2 wel last van (lange benen), bij de P8 niet, heb de P8 zelf besteld.

Heb ook in een P1 gezeten in de Polestar Space en daar was de beenruimte wel goed, misschien is dat ook een optie voor je ;) :P _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik ga toch nog eens kijken naar de P8, ik ben 1,85 dus misschien zit dat wel beter. En als dat geen optie is toch maar een proefrit plannen in een Skoda Enyaq. :?

De Polestar 1 valt net buiten het budget ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:08
Ik ga vanmiddag de P2 ophalen. Ik las dat een Gsuite account niet te gebruiken is (jammer). Kun je wel inloggen met een normaal account met 2FA enabled? Of moet ik alvast even een App Password aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
guido66 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
[...]

Duidelijk een P2
oranje thema: P2
blauw thema: P8
Klopt, P2 (Moon, met 19inch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:32

Zo vind ik de middenconsole vrij groot, groter dan ik van de foto's zou verwachten. Ik zit er ook met mijn knie tegenaan en ik vraag me af of dat op lange ritten niet gaat irriteren.
Hier was ik in het begin ook bang voor, maar heb 'm nu 4 maanden en 14k km verder prima aan gewend, voelt nu heerlijk "ingepakt". Als ik in een auto stap die dat niet heeft voelt het ineens heel kaal en open 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:32
sandervd00 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:30:
Ik ga vanmiddag de P2 ophalen. Ik las dat een Gsuite account niet te gebruiken is (jammer). Kun je wel inloggen met een normaal account met 2FA enabled? Of moet ik alvast even een App Password aanmaken?
Moet gewoon lukken met 2FA, je logt in op je telefoon door een QR te scannen. Had ook liever Gsuite gekoppeld, maar even een los account voor in de auto gemaakt. Agenda app is er toch nog niet 😉

Veel plezier en veilige km's!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:25
Waar ik vorige week al wat records te pakken had met verbruik en snelladen was het net helemaal feest met het snelladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZfUVhuqoOonJWRsnM5DkmyzPrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fcq7qQwgVgtKD9WQJTxSeQpM.jpg?f=user_large

Wel met de opmerking dat ik nog 6 of 7% batterij over had en ik een rit van 250km zo goed als achter elkaar gereden had (leuke auto puzzeltocht gehad met een enkele korte stop). Dus waarschijnlijk zal beide punten hebben meegespeeld bij het behalen van de max laadsnelheid. En dat nog wel bij dezelfde Shell Recharge waar ik vrijwel altijd problemen heb! Hoera!! Verbruik lag ook vrij aardig met 21,6kWh, al had ik gezien de lagere snelheden wel iets beter verwacht.

Wel erg pijnlijk om net te willen afkoppelen omdat ik op de gewenste 20% zat en je ziet de snelheid in 1 klap kelderen naar 110kW. Niks met tussenstappen, gewoon in 1 klap ;w

Verder de hele rit geen enkel probleem gehad met Spotify en Maps. Dat hele data probleem heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Vanaf de auto starten tot afsluiten, altijd een stabiele data verbinding met Spotify ook op de hoogste streamingstand. Zeker bij dit soort leuke ritjes (lekker rond toeren door mooie plaatsen/dorpen, natuurgebieden tussendoor wegen ) is het zo gaaf om de P8 te rijden. Echt heerlijk gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 19-04-2021 16:44 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 21:55
Juancho schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:38:
Waar ik vorige week al wat records te pakken had met verbruik en snelladen was het net helemaal feest met het snelladen:

[Afbeelding]

Wel met de opmerking dat ik nog 6 of 7% batterij over had en ik een rit van 250km zo goed als achter elkaar gereden had (leuke auto puzzeltocht gehad met een enkele korte stop). Dus waarschijnlijk zal beide punten hebben meegespeeld bij het behalen van de max laadsnelheid. En dat nog wel bij dezelfde Shell Recharge waar ik vrijwel altijd problemen heb! Hoera!! Verbruik lag ook vrij aardig met 21,6kWh, al had ik gezien de lagere snelheden wel iets beter verwacht.

Wel erg pijnlijk om net te willen afkoppelen omdat ik op de gewenste 20% zat en je ziet de snelheid in 1 klap kelderen naar 110kW. Niks met tussenstappen, gewoon in 1 klap ;w

Verder de hele rit geen enkel probleem gehad met Spotify en Maps. Dat hele data probleem heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Vanaf de auto starten tot afsluiten, altijd een stabiele data verbinding met Spotify ook op de hoogste streamingstand. Zeker bij dit soort leuke ritjes (lekker rond toeren door mooie plaatsen/dorpen, natuurgebieden tussendoor wegen ) is het zo gaaf om de P8 te rijden. Echt heerlijk gewoon.
Ik zie die curve ook liever wat minder hard, maar ik merkte pas al - even koffie halen bij de SB, was 13 minuten verder (covid rules.. niet teveelmensen binnen). eer dat ik hem op had 20 - en zat ik ruimschoots vol genoeg (zelfs met 100kW)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Niet op de man spelen

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 19-04-2021 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GeForceFX_BE schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:26:
[...]

Waar staat die C juist voor?
Is de verhouding tussen laad/ontlaadstroom en batterijcapaciteit.
Als je een accu hebt van bv 50 Ah dan betekent 1C (ont)laden met 50 A. 2C zou in dat geval 100A betekenen en 0.5C zou 25A zijn.

Omdat batterijcapaciteit geen eenduidig gegeven is wordt de capaciteit in principe ook opgegeven bij een bepaalde laad/ontlaadsnelheid, uitgedrukt in "C".
Zo kan een batterij van 50 Ah (bij 1C) maar een capaciteit hebben van bv 40 Ah bij 3C.

Omdat het getal in verhouding staat tot de batterijcapaciteit geeft het ook goed weer hoe fel een batterij belast wordt. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat 10A uit een dikke P2 batterij niets voorstelt terwijl je dat niet moet halen uit een AAA celletje. Dus de 10A op zichzelf zegt weinig. Reken je dat om naar C ratings dan zie je dat je in het ene geval de batterij kietelt en in het andere geval de batterij dood maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023

[Afbeelding]

[P8] wat ik internet gezien heb (zelf nog niet zo veel ge-fastcharged) is dat hij inderdaad steeds een stukje verder naar beneden klapt, dan weer opkrabbelt, en weer naar beneden klapt, enzovoort. Per saldo vooral eerste 20% hoge snelheid en dan steeds minder. Rond de 40% zakt ie dan ook door de 100kwh heen en steeds lager. Heb wel het idee (1 keer gedaan nog maar) dattie tot 80% in veertig minuten wel haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 06-10 19:00
4v4t4r schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:37:
P8 - Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen veel ruis/haperingen hebben bij Spotify? Lijkt wel of de internet verbinding niet super is (qualy staat op auto, niet op hoog)
Van de week tijdens een ritje inderdaad een moeizame weergave van spotify en een traag reagerende Assistent. Later zag ik dat dat waarschijnlijk te maken heeft gehad met de installatie van een nieuwe app die (automatisch) was verlopen: Profile Setup.
Met die app kon ik verder (nog) niets maar na een reset was het allemaal weer prima (bij mij staat Spotify op de hoogste kwaliteit).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:16:
[...]

Van de week tijdens een ritje inderdaad een moeizame weergave van spotify en een traag reagerende Assistent. Later zag ik dat dat waarschijnlijk te maken heeft gehad met de installatie van een nieuwe app die (automatisch) was verlopen: Profile Setup.
Met die app kon ik verder (nog) niets maar na een reset was het allemaal weer prima (bij mij staat Spotify op de hoogste kwaliteit).
[P8]
Traag reagerende Google Assistant heb ik ook vaak. Geen idee waarom en wanneer. Soms reageert ze alleen traag (of niet) soms maakt ze daarna ook haar zinnen niet helemaal af. Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 09:46
[P8]

Zoals al enkele keren hier gelezen, lijkt de P8 goed geluidsgeïsoleerd te zijn.
Nu ook met cijfers zichtbaar in deze video.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
[P2] Ervaren anderen dat het ESP icoontje vrij snel verschijnt als je de auto over een hobbelige weg en/of drempel gooit? Ik hoef er niet eens asociaal hard voor te rijden, maar ook weer niet de snelheid die je zou rijden als je je oma naar de vaccinatiestraat brengt. Ik merk ook niet dat de ESP ingrijpt. Misschien toch het gevolg van relatief harde banden?

Off-topic: dit topic wordt steeds vermoeiender om te lezen. Volgens mij zijn de punten allemaal wel gemaakt, kunnen we iets minder op elkaar letten en iets meer op de auto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:30:
[P2]i Ervaren anderen dat het ESP icoontje vrij snel verschijnt als je de auto over een hobbelige weg en/of drempel gooit? Ik hoef er niet eens asociaal hard voor te rijden, maar ook weer niet de snelheid die je zou rijden als je je oma naar de vaccinatiestraat brengt. Ik merk ook niet dat de ESP ingrijpt. Misschien toch het gevolg van relatief harde banden?

Off-topic: dit topic wordt steeds vermoeiender om te lezen. Volgens mij zijn de punten allemaal wel gemaakt, kunnen we iets minder op elkaar letten en iets meer op de auto’s?
In mijn P8 heb ik nog nooit een ESP ingrijpen ervaren, ook niet terwijl mijn zoon kortgeleden als een waanzinnige in mijn auto reed [en zelfs ook niet toen ik vorige week voor mezelf onderweg was naar de vaccinatie straat .... haha].
Maar kan het met een hoge bandenspanning te maken hebben? Als je ze keihard hebt staan heb je minder grip - wat zich vertaald ik een lager verbruik dat is dan weer een voordeel. Ik heb ze op de voor de P8 geadviseerde spanning van 2.8 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[P2] Ervaren anderen dat het ESP icoontje vrij snel verschijnt als je de auto over een hobbelige weg en/of drempel gooit? Ik hoef er niet eens asociaal hard voor te rijden, maar ook weer niet de snelheid die je zou rijden als je je oma naar de vaccinatiestraat brengt. Ik merk ook niet dat de ESP ingrijpt. Misschien toch het gevolg van relatief harde banden?

Bij mijn p8 nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:24:
[...]

[P8]
Traag reagerende Google Assistant heb ik ook vaak. Geen idee waarom en wanneer. Soms reageert ze alleen traag (of niet) soms maakt ze daarna ook haar zinnen niet helemaal af. Weird
Wat mij de laatste tijd (denk sinds de maart update) opvalt is dat soms de muziek (radio/Spotify) gewoon doorspeelt als ik de assistent via het knopje iets vraag. Maar ze luistert er dan wel redelijk goed doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8

Het gebeurt wel eens bij wat harder (niet extreem) optrekken. Heb niet het idee dat de banden echt doorslippen, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling... dus of het werkt heel goed en subtiel, of onnodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
JohnDoe77 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:45:
[...]

Wat mij de laatste tijd (denk sinds de maart update) opvalt is dat soms de muziek (radio/Spotify) gewoon doorspeelt als ik de assistent via het knopje iets vraag. Maar ze luistert er dan wel redelijk goed doorheen.
Ja dat ook!
En... als de radio niet speelt (bij mij gaat ie nooit automatisch aan bij starten) en ik vraag iets aan de assistent, dan gaat de radio daarna wel spelen... super weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:47:
[...]

Ja dat ook!
En... als de radio niet speelt (bij mij gaat ie nooit automatisch aan bij starten) en ik vraag iets aan de assistent, dan gaat de radio daarna wel spelen... super weird
Haha, dat is vast een Easter egg om de radio aan te zetten! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:47:
[...]

Ja dat ook!
Op zich wel logisch als je vraagt om de radio aan te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zat nog even te kijken naar de Volvo update website, en daar staat voor de maart update onderstaande. Ik was even benieuwd of mensen ook dit echt ervaren en/of wat meer details hierover weten? Bijv. Meer auto-instellingen en verbeterde instellingen voor bestuurdersprofielen. Klinkt heel mooi, maar ik mis wat diepgang. Weet iemand toevallig om wat het dan specifiek gaat?
Updates vanaf maart 2021 (2104.1)
Verbeterde schatting van actieradius.
Stabiliteitsverbeteringen bij AC-laden.
Radio: FM/DAB-koppeling voor een aangename geluidservaring (NB: favoriete radiozenders worden gewist en moeten opnieuw worden geprogrammeerd).
Harman Kardon Premium Audio: verbeterde surround sound.
Meer auto-instellingen en verbeterde instellingen voor bestuurdersprofielen.
Timer voor klimaatregeling: stabiliteitsverbeteringen.
360-gradenbeeld van parkeerhulpcamera's: kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.
Bluetooth-telefonie: functie- en stabiliteitsverbeteringen.
OTA-kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:09:
Ik zat nog even te kijken naar de Volvo update website, en daar staat voor de maart update onderstaande. Ik was even benieuwd of mensen ook dit echt ervaren en/of wat meer details hierover weten? Bijv. Meer auto-instellingen en verbeterde instellingen voor bestuurdersprofielen. Klinkt heel mooi, maar ik mis wat diepgang. Weet iemand toevallig om wat het dan specifiek gaat?

[...]
Beheerderprivileges: stellen de berijder in staat om de fabrieksinstellingen te herstellen.
Harman Kardon premium audio: surround sound geoptimaliseerd.
Radio: FM/DAB gelinkt, voor naadloos luisteren (Belangrijk: radiozender favorieten worden gewist en moeten opnieuw worden ingesteld).
360-camera: verbetering van de kwaliteit en stabiliteit.
Bluetooth: favoriete contacten in de telefoon worden gesynchroniseerd met de auto; verbeteringen van de kwaliteit en stabiliteit.
Handleiding: verbeteringen van de kwaliteit.
Connected Safety: veiligheidsinformatie die in de cloud wordt gedeeld tussen Polestar en Volvo voertuigen, waarbij andere bestuurders worden gewaarschuwd voor mogelijke gevaren.
Actieradius: verbetering van het bereik en exactere weergave
DC opladen: verbeteringen in de laadsnelheid.
AC opladen: verbetering van de stabiliteit.
Rijervaring: verbeteringen in het starten vanuit stilstand, inclusief vloeiender vrijgave van de rem.
Verbinding: verbeteringen van de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
[P2] Vandaag voor het eerst spontaan ingrijpen van de collision avoidance zonder duidelijke oorzaak. De auto piepte, remde een beetje en het icoontje met de rode auto kwam in beeld. Ik had geen AC of PA aan en reed ca 60km/u op een provinciale weg. Het enige wat ik als oorzaak kan bedenken is dat de laagstaande zon zwaar “flikkerde” tussen de bomen door, daar had ik zelf ook last van. Die collision avoidance werkt toch ook met radar en niet alleen op de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
_--[]--__ schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:39:
[P2] Vandaag voor het eerst spontaan ingrijpen van de collision avoidance zonder duidelijke oorzaak. De auto piepte, remde een beetje en het icoontje met de rode auto kwam in beeld. Ik had geen AC of PA aan en reed ca 60km/u op een provinciale weg. Het enige wat ik als oorzaak kan bedenken is dat de laagstaande zon zwaar “flikkerde” tussen de bomen door, daar had ik zelf ook last van. Die collision avoidance werkt toch ook met radar en niet alleen op de camera?
Ik zag onlangs iets op TV/Nieuws over dat in een tunnel (het licht) dit ook geval kon zijn omdat de auto een schaduw herkent als een voorligger. Zou dat bij jou ook het geval geweest kunnen zijn? Dat door de zon/boom combinatie er een schaduw ontstond die de auto als voorligger zag en daarom ingreep?

Dit was overigens wel met ACC als ik het nog goed herinner.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 19-04-2021 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
VOC info van een lid van de FB groep, ontvangen van zijn dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4V734HdVBO5bTbGFANNifV5kaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zg3swa1OFWl86IFES9YAcHWK.png?f=fotoalbum_large

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
AWEF schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:52:
[...]

Op zich wel logisch als je vraagt om de radio aan te zetten 8)
Haha, ja dat zou een mooie zijn. Ze doet het ook als ik vraag naar mn bereik bijvoorbeeld.

Overigens, de radio aanzetten werkt dan weer niet. Dan zet ze de radio wel aan, noemt de juiste zender, maar speelt gewoon ruis af. Alsof de verkeerde frequentie wordt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]Da’s mooi nieuws. Paar weekjes nog maar als je geluk hebt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:02:
[...]

Haha, ja dat zou een mooie zijn. Ze doet het ook als ik vraag naar mn bereik bijvoorbeeld.

Overigens, de radio aanzetten werkt dan weer niet. Dan zet ze de radio wel aan, noemt de juiste zender, maar speelt gewoon ruis af. Alsof de verkeerde frequentie wordt ingesteld?
Dat komt niet toevallig door het verschil tussen ‘speel Radio 2’ (waarschijnlijk iets Brits) versus ‘speel NPO Radio 2’ (de NL variant)? Die ‘fout’ maakte ik in het begin tijdens het uitproberen, sindsdien eigenlijk geen radio meer geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@ach-jee hier ook regelmatig ESP (of zelfs 0 vermogen) na het pakken van een drempel. Auto valt soms helemaal stil en ik moet dan gas los laten. Dat gebeurt overigens niet als je met 30 over die drempel gaat ;)

@Freezhost Je zult denk ik wat concessies moeten doen om een P2 te rijden (al vind ik deze nog opvallend praktisch, zoals bijvoorbeeld de grootte van de kofferbak) maar je krijgt er wel een unieke auto voor terug. Persoonlijk doe ik graag wat concessies (of eigenlijk de kinderen op de achterbank) aangezien ik er 90% van de tijd alleen in rijd. Voor mij was het ook wel de keuze tussen praktisch/saai en minder praktisch/rijplezier. Scheelt wel dat wij een Peugeot 3008 als 2e auto hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Aghanim op 19-04-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
ach-jee schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:14:
[...]

Dat komt niet toevallig door het verschil tussen ‘speel Radio 2’ (waarschijnlijk iets Brits) versus ‘speel NPO Radio 2’ (de NL variant)? Die ‘fout’ maakte ik in het begin tijdens het uitproberen, sindsdien eigenlijk geen radio meer geprobeerd.
Nee bij alle zenders die ik geprobeerd heb. Bijv BNR: ze zegt dan zelfs: “ok, ik speel BNR radio op de autoradio...” en zet hem dan op ruis :)

Zelfde bij bijv Sublime FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
[...]

Het valt me op dat het heel afhankelijk is van welke zender: 538 geen enkel probleem, BNR niet via voice aan te krijgen (geldt trouwens ook voor de google speaker thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
AWEF schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:25:
[...]

Het valt me op dat het heel afhankelijk is van welke zender: 538 geen enkel probleem, BNR niet via voice aan te krijgen (geldt trouwens ook voor de google speaker thuis)
Ah, die ga ik morgen eens proberen dan! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Maar is het niet zo dat de radio uiteindelijk wel gaat spelen na een tijdje (iets van 15 - 20sec)? Dat viel mij laatst op - ik denk dat hij de beste frequentie eerst moest zoeken en vinden. Moet trouwens zeggen dat de DAB ontvangst wel goed is, maar FM geeft bij mij relatief veel ruis en storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Juancho schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:43:
[...]

Ik zag onlangs iets op TV/Nieuws over dat in een tunnel (het licht) dit ook geval kon zijn omdat de auto een schaduw herkent als een voorligger. Zou dat bij jou ook het geval geweest kunnen zijn? Dat door de zon/boom combinatie er een schaduw ontstond die de auto als voorligger zag en daarom ingreep?

Dit was overigens wel met ACC als ik het nog goed herinner.
Dat zou best kunnen, er waren inderdaad snel veel hoog contrast schaduwen op de weg. Ik heb eerder al een keer gemerkt dat de parkeer camera aanging toen ik langzaam langs een schaduw op de weg reed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:14
Petzun schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:54:
VOC info van een lid van de FB groep, ontvangen van zijn dealer.

[Afbeelding]
Ben benieuwd. Zou dit dan een beta voor iedereen in Nederland zijn of een beta voor een beperkte groep in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:24:
[...]

Nee bij alle zenders die ik geprobeerd heb. Bijv BNR: ze zegt dan zelfs: “ok, ik speel BNR radio op de autoradio...” en zet hem dan op ruis :)

Zelfde bij bijv Sublime FM
Ik had vandaag hetzelfde toen mijn dochter skyradio aan wilde zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
Overigens vind ik het nog vrij irritant dat ik niet naar mijn volgende agenda afspraak kan navigeren. Niet via voice en ook niet via het zoeken in maps. Als ik aan google vraag welke afspraken ik heb haalt ie die wel gewoon uit mijn account op.

Nog een laatste punt om mijn hart te luchten: bij het zoeken in maps kan ik wel mijn contactpersonen vinden, maar via de google assistant kan ik niet naar contactpersonen navigeren.

[ Voor 27% gewijzigd door jswinkels op 19-04-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 16:24
4v4t4r schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:37:
P8 - Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen veel ruis/haperingen hebben bij Spotify? Lijkt wel of de internet verbinding niet super is (qualy staat op auto, niet op hoog)
P2
Audio op hoog.
Ik rij niet heel veel op dit moment, maar ik merk wel dat bij een podcast deze niet altijd verder gaat waar ik eerder was gebleven. Voor regulier muziek geen klachten.

[ Voor 3% gewijzigd door RobboNL op 19-04-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb de laatste week af en toe dat als ik zoiets zeg als "hey Google, zet de radio aan" dat ze dan kiest voor Spotify ipv de radio 8)7
Maanden niks aan het handje, en sinds vorige week ineens dit. Zou Google iets aangepast hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Fladder80 op 20-04-2021 09:36 . Reden: spelllllling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jswinkels schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:45:
[...]

Ben benieuwd. Zou dit dan een beta voor iedereen in Nederland zijn of een beta voor een beperkte groep in Nederland?
Ik denk voor iedereen als ik het zo lees, maar het kan dus wel inhouden dat je pas rond 1 juli aan de beurt bent (week26). Dat is wel weer een eind weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fladder80 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:48:
Heb de laatste week af en toe dat als ik zoiets zeg als "hey Google, set de radio aan" dat ze dan kiest voor Spotify ipv de radio 8)7
Maanden niks aan het handje, en sinds vorige week ineens dit. Zou Google iets aangepast hebben?
Als ik het goed heb worden updates van bijv. Maps en Spotify achter de schermen uitgevoerd en zie je niks van. Echter van Volvo (alles wat met de auto zelf te maken heeft) zou je een OTA bericht moeten krijgen voor je iets installeert. Die ik overigens nog nooit voorbij heb zien komen maar dat terzijde.

Ik weet echter niet hoe het zit met alle techniek achter Android Automotive (ik denk dat de Google voice assistent daar onder valt?) en of je daar dus ook bericht van zou krijgen of dat dat gewoon gepushed wordt naar je auto zonder bericht. Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Juancho schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:59:
[...]

Als ik het goed heb worden updates van bijv. Maps en Spotify achter de schermen uitgevoerd en zie je niks van. Echter van Volvo (alles wat met de auto zelf te maken heeft) zou je een OTA bericht moeten krijgen voor je iets installeert. Die ik overigens nog nooit voorbij heb zien komen maar dat terzijde.

Ik weet echter niet hoe het zit met alle techniek achter Android Automotive (ik denk dat de Google voice assistent daar onder valt?) en of je daar dus ook bericht van zou krijgen of dat dat gewoon gepushed wordt naar je auto zonder bericht. Iemand die dit weet?
Google assistent werkt alleen met internet verbinding, dus dit zit gewoon bij Google die daar iets aangepast hebben lijkt me. Al dan niet bewust overigens, zou me niks verbazen als er een algoritme is die daar over gaat, maar irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:59:
[...]

Playstore apps worden met grote regelmaat op de achtergrond geupdate (is te zien via playstore/settings/mijn apps). Assistant is een losse app, al veel geupdate (ander voorbeeld is het omschakelen van “de resterende electrisch” naat “de resterende accu”. Maar ook mapsc andere apps en soms android “conponenten”, zoals android web viewer. Dat werkt echt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:22:
[...]

Playstore apps worden met grote regelmaat op de achtergrond geupdate (is te zien via playstore/settings/mijn apps). Assistant is een losse app, al veel geupdate (ander voorbeeld is het omschakelen van “de resterende electrisch” naat “de resterende accu”. Maar ook mapsc andere apps en soms android “conponenten”, zoals android web viewer. Dat werkt echt wel goed
Web viewer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Geen browser, wordt bijvoorbeeld gebruikt om da handleiding weer te geven

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:37:
[...]

Geen browser, wordt bijvoorbeeld gebruikt om da handleiding weer te geven
Ja en ik hoop bij iedere update dat het mijn infotainment crashes verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
MartinP8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:39:
[...]

Ja en ik hoop bij iedere update dat het mijn infotainment crashes verhelpt.
Heb je die dan zo vaak?

Ik eigenlijk nog geen enkel probleem ervaren, of misschien een enkele keer dat de kaart van maps op het hoofdscherm even 1 sec zwart werd en toen terug kwam.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:47:
[...]

Heb je die dan zo vaak?

Ik eigenlijk nog geen enkel probleem ervaren, of misschien een enkele keer dat de kaart van maps op het hoofdscherm even 1 sec zwart werd en toen terug kwam.
[P8]
Afkloppen... maar nu een week (maar niet zo veel gereden) niet meer gezien. Daarvoor wel regelmatig,om de paar honderd kilometer. Midden van dashboard en/of middenconsole worden ineens een gekke kleur (ik heb paars, groen en wit gehad) soms beide schermen, soms eentje, de andere wordt dan zwart. Alleen een reset met de home knop werkt dan nog. Minuutje later komt alles dan weer langzaam op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18
Sinds gistermiddag gaat mijn radio weer automatisch aan als ik weg rij. Ik kan hier werkelijk geen vinger opleggen waardoor dit nu wel weer werkt. Andere dit ook gemerkt? Ik vind het erg fijn dus dat is het probleem niet alleen waarom het nu weer wel werkt en echt weken niet vind ik gek. Ik heb niks veranderd en updates lijken mij niet te gebeuren, of misschien dat Android een update gehad heeft dat moet ik even kijken maar lijkt mij dat hier dan een melding van komt?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik blijf de Polestar een hele mooie auto vinden maar aangezien ik twijfel stel ik de aanschaf uit. Het is voor mij als ondernemer een hele investering en dat moet je niet doen als er twijfel is. ;w

Geniet allemaal van jullie mooie P2 en P8! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
Juancho schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:02:
@Blankinho voor dat laatste moet je een request inschieten bij Spotify. En vervolgens moet je genoeg likes krijgen daar om het door het proces te krijgen. Heb ik ook gedaan met het ontbreken van een sorterings optie. Volvo zelf kan/wil niets doen met externe apps zoals Maps en Spotify. Ookal zitten ze ingebakken in de auto.
Ik heb vanmorgen mijn allereerste rit in mijn eigen P2 gemaakt, wat een feest.

Maar helaas ook een grote ergernis: Spotify op Android Automotive lijkt gebruik te maken van haar eigen API en biedt playlist alleen maar aan op volgorde van toevoegen (oud = eerst) 8)7 Drama voor muziekliefhebbers die actief hun muzieklijstjes bijhouden. Sorteren zit er niet in. Sonos kent hetzelfde euvel. Ik begreep van hen dat ze er niet veel aan kunnen doen omdat die informatie kennelijk niet (meer) verstrekt wordt door de Spotify API. Een poos geleden werkte dit trouwens prima, het nam iig de laatste sortering over van Spotify.

@Juancho heeft gelijk, en iemand met een P8 is ons al voor (of ben jij dit @Juancho :D ):

https://community.spotify...ng-playlist/idi-p/5154456

Ik kon geen andere feature request vinden voor specifiek Android Automotive, dus mis je deze feature ook stem dan even mee _/-\o_ Ik meen dat we er 500 nodig hebben voordat Spotify 'm in behandeling neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
sandervd00 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb vanmorgen mijn allereerste rit in mijn eigen P2 gemaakt, wat een feest.

Maar helaas ook een grote ergernis: Spotify op Android Automotive lijkt gebruik te maken van haar eigen API en biedt playlist alleen maar aan op volgorde van toevoegen (oud = eerst) 8)7 Drama voor muziekliefhebbers die actief hun muzieklijstjes bijhouden. Sorteren zit er niet in. Sonos kent hetzelfde euvel. Ik begreep van hen dat ze er niet veel aan kunnen doen omdat die informatie kennelijk niet (meer) verstrekt wordt door de Spotify API. Een poos geleden werkte dit trouwens prima, het nam iig de laatste sortering over van Spotify.

@Juancho heeft gelijk, en iemand met een P8 is ons al voor (of ben jij dit @Juancho :D ):

https://community.spotify...ng-playlist/idi-p/5154456

Ik kon geen andere feature request vinden voor specifiek Android Automotive, dus mis je deze feature ook stem dan even mee _/-\o_ Ik meen dat we er 500 nodig hebben voordat Spotify 'm in behandeling neemt.
Dat is mijn request... :) Gaat lekker met de likes haha. Maar helaas schijnt dat systeem zo corrupt als wat te zijn en Spotify bepaalt zelf alsnog wat ze door laten gaan en wat niet. Tis natuurlijk heel makkelijk te manipuleren. Maargoed, als iedereen hier, op dat andere platform en in de FB groep nou ff liked schiet het iig een beetje op _/-\o_. Ik zal het daar ook even delen nog!

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 20-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Juancho schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is mijn request... :) Gaat lekker met de likes haha. Maar helaas schijnt dat systeem zo corrupt als wat te zijn en Spotify bepaalt zelf alsnog wat ze door laten gaan en wat niet. Tis natuurlijk heel makkelijk te manipuleren. Maargoed, als iedereen hier, op dat andere platform en in de FB groep nou ff liked schiet het iig een beetje op _/-\o_. Ik zal het daar ook even delen nog!
Precies! Ik lees net bij een ander request:
It looks like your idea was posted a while ago but, unfortunately, it hasn't gathered the minimum amount of votes to stay active in the Ideas Exchange (50 votes in the first 3 months). I'll mark your idea as "Closed - Not Enough Votes". You can learn more on how the Ideas Exchange works here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat bedoel ik, dat hele votes systeem is zo idioot als wat. Mocht die van mij eruit gaan moeten we even met een groep (en eigenlijk moet je dan al minimaal 50 mensen hebben die gelijk mee willen doen :)) een nieuw request inschieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:14:
Dat bedoel ik, dat hele votes systeem is zo idioot als wat. Mocht die van mij eruit gaan moeten we even met een groep (en eigenlijk moet je dan al minimaal 50 mensen hebben die gelijk mee willen doen :)) een nieuw request inschieten :)
Ik heb op "Vote" geklikt, maar het aantal votes blijft op 9 staan. Bijzonder... In elk geval heb je mijn morele steun. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Juancho schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:36:
[...]

Heb em aangeklikt.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik ook. Nu al 15... Het gaat hard !

8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Nu online
dvroegop schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:08:
[...]

Ik ook. Nu al 15... Het gaat hard !

8)7
Net geklikt. We zitten al op 24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Nu online
[P2]
Gisteren voor het eerst een serieuze 4G storing. Reset van de console hielp niet.
Even opgezocht hoe de reset van de communicatie-module ook alweer werkte (40 sec. ontwasemingsknop) en die herstelde het probleem. Overigens gewoon onder het rijden.
Zonder dit forum had ik dat dus nooit geweten. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Voor de mensen die het interessant vinden (kan me voorstellen dat er ook nog andere requests zijn, zoals hier ook wel eens genoemd...

Het spotify proces werkt als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMuTCf4f9nBXJAs6HFXNboaz78M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/926y3HxGP7k32eVFJxmSKez1.jpg?f=fotoalbum_large

In dit tempo moeten we wel aan 180 likes komen lijkt me :). Het voorstel is ondertussen gedeeld op 2 P2 FB groepen (samen +4000 leden) en ook de P8 groep met +2000 leden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venomer
Het proces is dus dat je genoeg stemmen moet hebben, en daarna moet je nog meer stemmen hebben. Dat kan een half jaar duren. Daarna doet Spotify waar ze zelf zin in hebben. Net een echte democratie! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt en zelfs als je meer dan genoeg stemmen hebt kunnen ze nog terugvallen op "not on the road map now" _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Pepehv schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:06:
[...]

[off-topic]
78 cent was niet bespreekbaar... ? 8)7

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de Polestar. Stuk chiquer natuurlijk! :)
Gaat nergens over idd, maar je moet ergens de streep trekken. Plus dat wij met vrije keuze in merk/type al een heel liberaal leasebeleid hebben :)

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:05
Is 180 het totale aanta votes? Niet ergens kleine letters dat dit x100/1000 is?

Met 180 votes kan je elk willekeurig idee erdoor drukken.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

MaxxMark

HT is Tof!

Ook maar een vote gedaan! Niet zo zeer omdat ik de feature mis, maar omdat het ook helpt om AAOS serieuzer als target platform voor Spotify op de roadmap te houden.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
Rene schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:19:
Is 180 het totale aanta votes? Niet ergens kleine letters dat dit x100/1000 is?

Met 180 votes kan je elk willekeurig idee erdoor drukken.
Zo werkt het helaas niet.

Maar met die 180 votes beland je wel op het bureau van de product owner. Als het een simpele feature is, en de andere apps voor andere platformen dit al hebben, zal het wellicht iets makkelijker gaan.

De eerste 50 hebben we iig gehaald.

Waar ik persoonlijk bang voor ben is dat de app niet meer dan een wrapper is. En als je kijkt naar de Spotify webclient dan zie je dat je daar, in tegenstelling tot iOS en MacOS (En Windows vast ook), ook niet kunt sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 18:01

Rianata

Have you played Atari today?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die sortering in Spotify ook niet mis...

Maar benieuwd naar concurrenten heb ik Youtube Music er eens bij gepakt; deze heeft ook in de webclient niet de optie om te sorteren, vergelijkbaar met Spotify. Waar Spotify het wel in de desktop app heeft en ook in de (iOS) app, laat Youtube Music het helemaal afweten, want sortering zit niet in de (iOS) app en ook niet in de PWA voor Chrome.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Ook maar even gestemd, had het zelf ook nog niet gemist (omdat ik vooral radio luister in de auto), maar het wel goed is om ze te laten weten dat het wel gebruikt wordt.
Sowieso, een lijst hebben zonder sorteer mogelijkheden, dat is jaren 80 technologie. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
Op het gebied van feature requests trouwens;
Heb toen bekend werd dat 1 parkeer bedrijf een app aanbood in Automotive contact gezocht met Park Mobile waar ik al jaren naar volle tevredenheid een account bij heb.
Antwoord van de helpdesk medewerker was dat ze geen inzicht had in de roadmap, maar het verzoek door zou geven.
Lijkt me heerlijk om tegen google assistent te kunnen roepen dat er een parkeeractie gestart moet worden. 8) :+

[ Voor 14% gewijzigd door Fladder80 op 20-04-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
MaxxMark schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:44:
Ook maar een vote gedaan! Niet zo zeer omdat ik de feature mis, maar omdat het ook helpt om AAOS serieuzer als target platform voor Spotify op de roadmap te houden.
Heb om dezelfde reden ook gevote. Overigens mis ik in Spotify vooral de mogelijkheid om een nummer aan de afspeel queue toe te voegen. Misschien ook maar eens als idee inschieten (ik zag hem hem niet in de lijst staan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Bedankt allen die gestemd hebben, top!! Ik heb nu al 63 votes dus de eerste horde is genomen. Nu nog even flink meer votes krijgen (vooral uit die FB groepen hoop ik) zodat ook ronde 2 overleefd worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Vandaag was het weer een lekker temperatuurtje buiten, dus is de auto flink warmer. Heb standaard de airco aanstaan en in dit geval de temperatuur van de climate control op 19graden. Maar het werd maar niet koud in de auto (Polestar 2). Toen maar even de temp op lo gezet en de airco even aan het uit. Maar geen lekkere koude lucht. Alleen fris van de rij wind. Ook als ik de airco echt uitzet is er geen verschil in kou uit de roosters met aan.
Straks maar even Volvo bellen voor een afspraak. Begreep al dat er meerdere zijn met issues en dat een software update moet helpen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
New kid on the block...

In Fusion Red zijn hier nog niet veel foto's geplaatst. Vandaar deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbfmCMCboVZAnr4F-7vFWWLZPgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/punfanSxMizZYWwH8wrEyUEX.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Iemand dit al meegemaakt? Van het weekend zijn 's avonds / 's nachts de naafkapjes van mijn velgen (P8) gepikt, alle 4... moet toch niet gekker worden?! Niet gedacht dat die dingen er zo makkelijk af zouden gaan (er is iets zoals een schroevendraaier gebruikt)..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSnR_M1z9fO16PHwnRqG1nqs_dY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/az39Owfqpy1F3Il9PTOKiN2t.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Rianata schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:33:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die sortering in Spotify ook niet mis...

Maar benieuwd naar concurrenten heb ik Youtube Music er eens bij gepakt; deze heeft ook in de webclient niet de optie om te sorteren, vergelijkbaar met Spotify. Waar Spotify het wel in de desktop app heeft en ook in de (iOS) app, laat Youtube Music het helemaal afweten, want sortering zit niet in de (iOS) app en ook niet in de PWA voor Chrome.
Wat ik vooral mis, is het kunnen toevoegen van een nummer aan de queue. Nu kun je wel zoeken, maar heb je alleen de optie om dat nummer dan te spelen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:22:
[...]

Wat ik vooral mis, is het kunnen toevoegen van een nummer aan de queue. Nu kun je wel zoeken, maar heb je alleen de optie om dat nummer dan te spelen. Of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt 1 alternatief: het toevoegen als favoriet. Maar dat is natuurlijk niet wat je wil en ik snap je punt. Ze mogen aan de bak daar bij Spotify! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Fladder80 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:49:
Op het gebied van feature requests trouwens;
Heb toen bekend werd dat 1 parkeer bedrijf een app aanbood in Automotive contact gezocht met Park Mobile waar ik al jaren naar volle tevredenheid een account bij heb.
Antwoord van de helpdesk medewerker was dat ze geen inzicht had in de roadmap, maar het verzoek door zou geven.
Lijkt me heerlijk om tegen google assistent te kunnen roepen dat er een parkeeractie gestart moet worden. 8) :+
De Easypark app die wel op de Polestar werkt moet zsm naar de P8 komen. Volgens Easypark is dat wel het plan, maar kunnen ze nog niets zeggen over de timeline.

Overigens is de kans groot dat Parkmobile overgenomen gaat worden door Easypark, dus dan is dat ook geregeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
bakbakbak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:03:
Iemand dit al meegemaakt? Van het weekend zijn 's avonds / 's nachts de naafkapjes van mijn velgen (P8) gepikt, alle 4... moet toch niet gekker worden?! Niet gedacht dat die dingen er zo makkelijk af zouden gaan (er is iets zoals een schroevendraaier gebruikt)..[Afbeelding]
Ik kan me zoiets nog voorstellen met de gouden ventieldopjes van een Polestar, maar dit? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
bakbakbak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:03:
Iemand dit al meegemaakt? Van het weekend zijn 's avonds / 's nachts de naafkapjes van mijn velgen (P8) gepikt, alle 4... moet toch niet gekker worden?! Niet gedacht dat die dingen er zo makkelijk af zouden gaan (er is iets zoals een schroevendraaier gebruikt)..[Afbeelding]
Tjonge jonge, schandalig. Super irritant. Niks beschadigd verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]

Vandaag retourtje Amsterdam-Hoofddorp. Kort ritje dus km of 20 snelweg, 5 stad.

Heenweg zonder preconditioning, 9 graden, 24,7.
Terugweg met preconditioning, 16 graden, 21,8.

Dat ziet er goed uit! Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Kan iemand mij vertellen of ACC een software-only upgrade is (als onderdeel vh Pilot Pack), maw zijn de benodigde sensoren al aanwezig in de P2?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Zojuist ontvangen e-mail van de dealer

Als één van de eersten in ons land rijdt u de Volvo XC40 Recharge P8 AWD. We hopen dat u tevreden bent en geniet van het gemak van ingebouwde Google Maps, Google Assistant en Google Play.

Een belangrijke feature van deze auto is de Volvo On Call-app. Deze app is tot op heden nog niet beschikbaar. Via deze e-mail willen wij u graag informeren over de huidige status.

Medio 2021 kunt u, na een Over The Air update, uw auto koppelen aan een “early access”-versie van de app met beperkte functionaliteit. Zoals het op afstand vergrendelen/ontgrendelen én via een directe start voorverwarmen of -koelen van de passagiersruimte in uw auto. Dit zorgt al voor vertrek voor een perfecte temperatuur in uw Volvo. Voor meer informatie over de update gaat u naar de support website.

Daarnaast krijgt uw auto later dit jaar nog meer updates. De Volvo On Call app wordt nog slimmer en beter. Maar ook wordt bijvoorbeeld Apple CarPlay toegevoegd om passagiers in staat te stellen hun telefoon met uw auto te integreren.

De updates worden via OTA (Over The Air) automatisch, rechtstreeks naar uw auto verzonden, zodat u onze werkplaats niet hoeft te bezoeken. Uiteraard zijn deze updates gratis. Zodra de updates beschikbaar zijn zullen wij u hierover informeren.

We kunnen ons voorstellen dat de afwezigheid van de Volvo On Call-app u ongemakken heeft veroorzaakt. Namens Volvo bieden wij u onze excuses aan voor de vertraagde lancering en wij stellen alles in het werk om u de best mogelijke ervaring te bieden.

En mocht u nog vragen hebben dan staan wij altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:47
Inderdaad, deze kreeg ik net ook via Hooftman Woerden...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

nikagl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:11:
Inderdaad, deze kreeg ik net ook via Hooftman Woerden...
Opmerkelijk dat ze zeggen "uiteraard zijn deze updates gratis", alsof je een kadootje krijgt .....
Je hebt voor deze functionaliteit al lang betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Claude schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:26:
New kid on the block...

In Fusion Red zijn hier nog niet veel foto's geplaatst. Vandaar deze afbeelding:

[Afbeelding]
Ziet er dik uit, leuk weer wat kleur op de weg.... Heb zelf een Thunder 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:59:
[P8]

Vandaag retourtje Amsterdam-Hoofddorp. Kort ritje dus km of 20 snelweg, 5 stad.

Heenweg zonder preconditioning, 9 graden, 24,7.
Terugweg met preconditioning, 16 graden, 21,8.

Dat ziet er goed uit! Toch?
Ik rijd sinds de zomerbanden wissel van maandag vooral korte ritjes. Vaak zonder voorverwarmen en niet harder dan 80km/h. Hier en daar wel een tussensprintje. Zit nu rond de 65km en gemiddeld 21,1... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:16
dagobert1966 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:22:
[...]

Opmerkelijk dat ze zeggen "uiteraard zijn deze updates gratis", alsof je een kadootje krijgt .....
Je hebt voor deze functionaliteit al lang betaald!
Ach, er hoeft niet op alle slakken zout gelegd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Claude schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:26:
New kid on the block...

[Afbeelding]
Prachtig ! Ik ben erg gecharmeerd van fusion red, super met dat zwarte dak. In de volle zon in het echt is hij nog mooier. Foto’s doen hem geen recht. Zelfde met de bursting blue trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 20-04-2021 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

GuiltyNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:38:
[...]

Ach, er hoeft niet op alle slakken zout gelegd te worden.
:) en daar heb jij weer gelijk :)
Pagina: 1 ... 210 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.