Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
darwusch schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:22:
[...]

De interne service die daarvoor nodig is zit niet in Android Automotive.
K*t :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Pure8 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:50:
[...]

Vertel mij wat. Mijn ritje van de dealer naar huis bedroeg 1300km. Ik was ‘m al redelijk gewend toen ik thuis kwam.
Ben je in de wagen gaan zitten toen ie op de trailer stond? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:50:
Vandaag de Volvo brillenhouder geinstalleerd in de P2. Mooi ding, installatie was ff klungelen, maar zeer content met het resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Welk Volvo model heb je gekozen om hem (online) te bestellen? Of is dat via de Volvo dealer verlopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Uit het Duitse Forum een samenvatting van de vragen en antwoorden die in de eerste Facebook live Q&A meeting door Polestar zijn gegeven.

Frage: Welche Art von Software kann via OTA aufgespielt werden?

Antwort: Der Polestar 2 wurde so konzipiert, dass alle Software-Knoten oder -Elemente remote aktualisiert werden können. In einigen Fällen muss die Software je nach Fahrzeugkonfiguration möglicherweise manuell angewendet werden.

Frage: Plant Polestar einen Eco-Mode für bestehende Fahrzeuge über OTA?

Antwort: Dies ist auf unserer Roadmap für ein zukünftiges Update 

Frage: wird es einen Sportmodus geben (gesteigerte Performance)?

Antwort: Ja, das ist auf unserer Roadmap für ein zukünftiges Update.

Frage: Bleiben die OTA-Update kostenfrei auch nach den ersten drei Jahren?

Antwort: Ja, OTA ist lebenslang enthalten.

Frage: Wie lange können wir in Zukunft mit Updates und Verbesserungen am Auto rechnen? Wirst du es einfach fallen lassen und vergessen, wenn ein neues Modell veröffentlicht wird?

Antwort: Nein, wir werden das Auto natürlich auch nach der Veröffentlichung neuer Modelle weiter aktualisieren. Die neuen Modelle könnten sogar Funktionen inspirieren, die wir in Polestar 2 integrieren könnten - das ist das Schöne an einem Auto mit OTA-Aktualisierbarkeit

Frage: Warum nutzt der Polestar 2 nicht die aktuelle Version von Android Automotive 11 obwohl es das erste Fahrzeug mit diesem Betriebssystem ist?

Antwort: Android Automotive OS 11 befindet sich in der Überprüfungsphase und sobald es fertig ist, werden wir es später in diesem Jahr in ein Update aufnehmen.

Frage: Wird OTA-Update per WLAN zu Hause möglich sein?

Antwort: Nein das ist nicht möglich. Sie müssen das Auto fahren, damit die Software heruntergeladen werden kann.

(Die Frage auf das Warum blieb unbeantwortet.)

Frage: Verkehrszeicheninformationen (VZE / RSI) funktionieren derzeit nicht ordnungsgemäß. Wird es in naher Zukunft OTA-Updates geben, um dies zu beheben? Und ist das auch ein Problem für laufende Updates von Google (Karten)?

Antwort: Wir sind uns der Ungenauigkeiten bewusst, die beim Verkehrszeichen-Informationssystem auftreten können. Dieses System verwendet sowohl die nach vorne gerichtete Kamera in der Windschutzscheibe als auch Informationen von Google Maps. Wir arbeiten mit Google und dem Entwickler der Kamerasoftware zusammen, um diese Funktionalität zu verbessern.

Frage: Das 1. OTA-Update war für ~ 5% nicht erfolgreich installiert, ~ 1% der Autos waren unbrauchbar. Wird sich die Situation für den 2. OTA erheblich verbessern oder ist es viel sinnvoller, ihn vom Service installieren zu lassen?

Antwort: Wir verbessern den OTA-Prozess und die Qualität der Updates weiter. Wie bei allen unseren OTA-Updates testen wir die neue Software und den OTA-Prozess vor der Bereitstellung an einer Gruppe interner Fahrzeuge. Alle Fehler werden untersucht und wir werden das Update nur veröffentlichen, wenn es die Anforderungen für die Bereitstellung erfüllt. Es können jedoch weiterhin Fehler aufgrund nicht identifizierter oder unvorhersehbarer Grundursachen auftreten. Wenn ein Fehler eine Pannenhilfe erfordert, kümmern sich unsere Pannenhilfepartner um Sie, egal wie weit Sie von einem Servicepunkt entfernt sind.

Frage: Wird es eine Statusleiste für den Fortschritt des Downloads und der Installation in zukünftigen OTAs geben sowie auch Versionsnummern, um die installierte und heruntergeladene Software zu identifizieren?

Antwort: Wir prüfen eine Art Statusleiste für die OTA-Updates. Dies ist eine großartige Idee. Die Versionsnummer wird in einem Sommer-Update enthalten sein.

Frage: Wird es beim nächsten OTA-Update möglich sein, von außerhalb des Fahrzeugs festzustellen, dass der OTA noch mit dem Update beschäftigt oder bereits beendet ist.

Antwort: Dies ist zur Zeit nicht möglich, aber es ist eine großartige Idee und ich werde sie mit dem OTA-Team aufnehmen. Sie sollten das Auto nach dem Start des Updates 90 Minuten lang stehen lassen - es wird nicht entsperrt, wenn es nicht vollständig ist.

Frage: Nach welchen Kriterien wird das OTA-Update verteilt? Das letzte Update benötigte lange Zeit, bis es an alle verteilt wurde.

Antwort: Wir rollen die Software schrittweise in Chargen aus, um die Robustheit der Systeme zu gewährleisten. Mit jedem Update stärken wir den Prozess und beabsichtigen, den Zeitrahmen für die Softwareversion mit jedem Update zu minimieren.

Der Roll-out-Plan wird schrittweise in Chargen in jedem Markt durchgeführt, um eine robuste Freigabe zu gewährleisten. Märkte mit höherem Autovolumen werden länger dauern als andere. Wir verkürzen den Veröffentlichungszeitraum mit jeder neuen Version.

Frage: In welchen Intervallen erfolgen die OTA-Updates?

Antwort: Es gibt keine festgelegten Intervalle.

Frage: Ist es möglich, die Batterie direkt vorzukonditionieren und wenn ja, wie wird die Steuerung / der Auslöser implementiert?

Antwort: Das Vorheizen des Akkus steht in unserer Roadmap, ja.

Frage: Gibt es Pläne, die Steuerung der Batterieheizung zu erweitern? Wäre gut, wenn man sehen könnte, wann die Batterie vom Auto aktiv erwärmt wird. Noch besser wäre, wenn man sie selbst aktivieren könnte. Dies bedeutet auch, dass man die Batterietemperatur sehen könnte.

Antwort: Wir heizen und kühlen den Akku bereits aktiv, aber derzeit werden erweiterte Funktionen entwickelt, um die Reichweite und die Ladeleistung zu verbessern.

Frage: Wird es möglich sein, den Status der 12-V-Batterie anzuzeigen?

Antwort: Nein, das ist nicht geplant.

Frage: Ist es geplant, dass die Ladegeschwindigkeit in kW angezeigt wird?

Antwort: Ja, es ist geplant, dass die Ladegeschwindigkeit ab dem Sommerupdate wird im Fahrerdisplay in kW angezeigt wird.

Frage: Wird es möglich sein, die 360°-Ansicht und Rückansicht gleichzeitig zu sehen?

Antwort: Das ist eine gute Idee und wird mit dem Entwicklerteam besprochen.

Frage: Wird es möglich sein, Netflix und Youtube zu streamen?

Antwort: YouTube und Netflix sind noch nicht im Plan, da sie von ihren Besitzern kontrolliert werden. Wir führen jedoch eine neue Video-Streaming-App ein, die verschiedene Web-Streams in verschiedenen Ländern enthalten wird. Mehr folgt bald!

(Auf meinen Einwand, dass mit Google als Partner YouTube keine Problem sein sollte, wurde nicht reagiert)

Frage: Was beinhaltet das nächste OTA-Update?

Antwort: Die nächste Softwareversion enthält eine Reihe von Elementen, die bei der Veröffentlichung der Software bekannt gegeben werden. Was ich (Beatrice Simonsson) sagen kann ist, dass der Polestar Digital Key (Beta) und die neue Polestar App mit Fahrzeugfunktionalität (Beta) enthalten sind sowie eine Lösung für das Problem mit dem kabellosen Laden des iPhone 12.

Frage an Beatrice Simonsson: Was ist dein Lieblingsfeature im nächsten OTA-Update?

Beatrice sagt: Ich teste den Digital Key seit ein paar Wochen und freue mich sehr, dass alle diese Funktion genießen können. Ich habe meinen physischen Schlüssel seitdem nicht mehr benutzt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Wall of text 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:52
Walk of text wellicht, maar wel lekker een concrete ja of nee (ja/nein), wat mij betreft heeft Polestar zich aardig herpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:32
barryvl74 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:57:
[...]

P8
Mijn ervaring is juist dat de XC40 met ACC en Pliot aan veel te veel tegen de middenlijn aan rijdt. Ik moet telkens naar links bijsturen omdat hij rakelings langs de auto's op de rechterbaan gaat. Nog meer deze ervaring of terug naar de dealer om dit na te laten kijken?
Ik heb het zelfde probleem met een P2. Is al van het begin. Heel vervelend. Vorige week bij de dealer alles laten updaten en nakijken - ze hebben de radar opnieuw uitgelijnd maar dat heeft niet geholpen.
Ze kunnen de camera niet uitlijnen - doen ze alleen als ze de voorruit vervangen. Auto stuurt normaliter keurig tussen de lijntjes dus dat lijkt me het probleem niet.

Ik vind het ronduit gevaarlijk - stuurt echt centimeters langs auto's en vrachtwagens als je even niet op zit te letten. Als je in de spiegel kijkt zit hij tegen de lijn aan. Gaat over het algemeen goed - keurig in het midden en ineens krijgt hij het is mijn ervaring - dan blijft het een tijd erg op rechts vooral bij inhalen en daarna gaat hij langzaam weer keurig naar het midden. Twee keer op een echt hele lange rit gehad dat hij zo van slag raakt dat hij gewoon over de lijn gaat sturen met zelfs de waarschuwingen dat je zonder richting van rijbaan gaat wisselen tot gevolg. Hij stuurt je zo de berm in en dat blijft hij doen. Als je dan pilot assist een keer uit en aanzet is alles weer in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:32
Fijn dat Polestar deze vragen nu direct beantwoord. Ze zijn op de goede weg.
Ze noemen de Digital key en de App nu ineens Beta versies...... Wat we tot nog toe hebben gehad was dat dus niet. :o Ik hoop niet dat dat wat zegt over de werking / stabiliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ach-jee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:49:
[P2]

@Juancho heb je al eens geëxperimenteerd met de geluidsopties in FM, AD2P of AD2P alternatief?

Ik had vandaag een mooi ritje van het midden van het land naar Deventer. Heen rond de 115 over de snelweg en terug binnendoor, zo’n 160 km, dook net onder de 18 kWH gemiddeld. Laat de zomer maar komen. Hoe gaat het met @Aghanim qua verbruik?
P2
Die cijfers haal ik niet. Net wel 15km rustig stadsritje op 22 zonder voorverwarmen. Daar was ik al blij mee.
En ik kan bevestigen dat je accu vrij snel leeg loopt als je 50km lang gemiddeld 150 rijdt met een paar sprintjes naar de 210 :+

Overigens wel benieuwd wat de top zonder begrenzing zou zijn. Het wordt zo abrupt afgekapt dat het lijkt alsof de P2 nog wel even door kan.

En gisteren de P8 laten zien dat de P2 toch echt de baas is bij het stoplicht tot de 100 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:52
Aghanim schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:43:
[...]

P2
Die cijfers haal ik niet. Net wel 15km rustig stadsritje op 22 zonder voorverwarmen. Daar was ik al blij mee.
En ik kan bevestigen dat je accu vrij snel leeg loopt als je 50km lang gemiddeld 150 rijdt met een paar sprintjes naar de 210 :+

Overigens wel benieuwd wat de top zonder begrenzing zou zijn. Het wordt zo abrupt afgekapt dat het lijkt alsof de P2 nog wel even door kan.

En gisteren de P8 laten zien dat de P2 toch echt de baas is bij het stoplicht tot de 100 :P
Het moet lekker wonen zijn in Duitsland 🇩🇪 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Iemand nog tips voor goede zonneschermen voor kids op de achterbank? Voor de P2.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
High-Voltage2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:31:
[...]

Welk Volvo model heb je gekozen om hem (online) te bestellen? Of is dat via de Volvo dealer verlopen?
Ik heb hem hier vandaan. Volgens mij is hij voor alle modellen hetzelfde.

https://www.vstore.nl/brilhouder-2095/

Artikelnummer: 12818239

Volvo dealer zou hem ook moeten kunnen leveren

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 17-04-2021 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Arie van Dijk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met een P2. Is al van het begin. Heel vervelend. Vorige week bij de dealer alles laten updaten en nakijken - ze hebben de radar opnieuw uitgelijnd maar dat heeft niet geholpen.
Ze kunnen de camera niet uitlijnen - doen ze alleen als ze de voorruit vervangen. Auto stuurt normaliter keurig tussen de lijntjes dus dat lijkt me het probleem niet.

Ik vind het ronduit gevaarlijk - stuurt echt centimeters langs auto's en vrachtwagens als je even niet op zit te letten. Als je in de spiegel kijkt zit hij tegen de lijn aan. Gaat over het algemeen goed - keurig in het midden en ineens krijgt hij het is mijn ervaring - dan blijft het een tijd erg op rechts vooral bij inhalen en daarna gaat hij langzaam weer keurig naar het midden. Twee keer op een echt hele lange rit gehad dat hij zo van slag raakt dat hij gewoon over de lijn gaat sturen met zelfs de waarschuwingen dat je zonder richting van rijbaan gaat wisselen tot gevolg. Hij stuurt je zo de berm in en dat blijft hij doen. Als je dan pilot assist een keer uit en aanzet is alles weer in orde.
Daar heb ik ook al sinds het begin last van. Meestal blijft hij wel redelijk goed in het midden van de baan als je niet direct naast een andere auto zit, maar zodra je daadwerkelijk een andere auto voorbij rijdt lijkt het wel of ie echt naar die auto toestuurt... :? Je moet dan vaak best hard aan het stuur trekken om hem weer naar links te krijgen, omdat ie gewoon naar rechts blijft gaan. En dan opeens schiet ie "los" en moet je oppassen dat je niet naar links doorschiet.

Los daarvan vind ik het ook wel irritant dat hij steeds in kleine correcties stuurt. Mijn vorige auto (c350e) was een beetje een dinosaurus vwb de "moderne" dingen, maar het Lane-assist/auto-pilot/of hoe het ook heet werkte een stuk beter en vooral soepeler. Bochten in de snelweg gingen in een vloeiende beweging ipv steeds een kleine correctie. Dus ik rijd eigenlijk altijd zonder auto-pilot tegenwoordig. Op zich niet eens zo heel erg, want handmatig sturen voelt vind ik best goed aan. Zolang ie zelf niet gaat nadenken (Auto-pilot dus) is ie best koers-vast.

Ik hoop overigens wel dat er een keer een update komt voor de auto-pilot, want het lijkt me vooral een software dingetje. Kunnen ze ook gelijk zorgen dat ie wat later begint met afremmen bij hoge snelheden. Ik ben nog regelmatig te laat met naar links gaan.

Verder prima ding. Zomersloffen er weer onder, dus het verbruik zou icm hogere temperaturen ook beter moeten worden. Heb op een gegeven moment de handmatige tripcomputer met rust gelaten, die staat nu op 5000km en 25,4 kWh/100. Dat is met alles door elkaar. Af en toe hyper-milen, maar ook soms als een hooligan te keer gaan :9 8)

Wat betreft de Connect app, die heb ik in mijn hoofd maar ergens achteraf geparkeerd. Het zal wel. Begin mei? Nouja, eerst zien dan geloven. Ik heb hiervoor 3 auto's met Connect-achtige apps gehad en geen van allen werkte echt goed. Ik moest altijd naar buiten gaan controleren of ie nou echt was begonnen met verwarmen/koelen. Met de Benz kon je het tenminste nog met de sleutel doen. Gewoon even openen en dan meteen weer op slot, dan ging ie een paar minuten flink blazen. Dat werkte tenminste wel altijd!

Edit: Overigens, voor degenen die, net als ik, niet zo vaak onder de armsteun kijken: Die achterste bekerhouder kan er dus uit! Links en rechts bovenop de houder zitten lipjes/schuifjes/klemmetjes die naar binnen kunt schuiven en dan komt die houder los. Meer ruimte voor rommel dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexC op 17-04-2021 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odQGNjYMV_7wy7YqGrbPpH_IRUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdgKVwLyZy4bdpUTXPeJUHlf.jpg?f=fotoalbum_large

[P2] Retourtje Harmelen-Apeldoorn gistermiddag, acc op 110. Best tevreden met dit verbruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:08
Als speciale service heb ik de boel wat ingekort met de voor mij meest interessante info. Nog steeds veel Duits maar toch misschien mooi om te zien hoeveel gedetailleerde antwoorden er worden gegeven.
FW423130 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:32:
Uit het Duitse Forum een samenvatting van de vragen en antwoorden die in de eerste Facebook live Q&A meeting door Polestar zijn gegeven.

Frage: Plant Polestar einen Eco-Mode für bestehende Fahrzeuge über OTA?

Antwort: Dies ist auf unserer Roadmap für ein zukünftiges Update 

Frage: wird es einen Sportmodus geben (gesteigerte Performance)?

Antwort: Ja, das ist auf unserer Roadmap für ein zukünftiges Update.

Antwort: Android Automotive OS 11 befindet sich in der Überprüfungsphase und sobald es fertig ist, werden wir es später in diesem Jahr in ein Update aufnehmen.

Frage: verkeersbordherkenning werkt niet goed. Wordt daaraan gewerkt ?

Antwort: Wir sind uns der Ungenauigkeiten bewusst, die beim Verkehrszeichen-Informationssystem auftreten können. Dieses System verwendet sowohl die nach vorne gerichtete Kamera in der Windschutzscheibe als auch Informationen von Google Maps. Wir arbeiten mit Google und dem Entwickler der Kamerasoftware zusammen, um diese Funktionalität zu verbessern.

Frage: Wird es eine Statusleiste für den Fortschritt des Downloads und der Installation in zukünftigen OTAs geben sowie auch Versionsnummern, um die installierte und heruntergeladene Software zu identifizieren?

Antwort: Wir prüfen eine Art Statusleiste für die OTA-Updates. Dies ist eine großartige Idee. Die Versionsnummer wird in einem Sommer-Update enthalten sein.

Frage: In welchen Intervallen erfolgen die OTA-Updates?

Antwort: Es gibt keine festgelegten Intervalle.

Frage: Ist es möglich, die Batterie direkt vorzukonditionieren und wenn ja, wie wird die Steuerung / der Auslöser implementiert?

Antwort: Das Vorheizen des Akkus steht in unserer Roadmap, ja.

Frage: Wird es möglich sein, den Status der 12-V-Batterie anzuzeigen?

Antwort: Nein, das ist nicht geplant.

Frage: Ist es geplant, dass die Ladegeschwindigkeit in kW angezeigt wird?

Antwort: Ja, es ist geplant, dass die Ladegeschwindigkeit ab dem Sommerupdate wird im Fahrerdisplay in kW angezeigt wird.

Frage: Wird es möglich sein, die 360°-Ansicht und Rückansicht gleichzeitig zu sehen?

Antwort: Das ist eine gute Idee und wird mit dem Entwicklerteam besprochen.

Frage: Wird es möglich sein, Netflix und Youtube zu streamen?

Antwort: YouTube und Netflix sind noch nicht im Plan, da sie von ihren Besitzern kontrolliert werden. Wir führen jedoch eine neue Video-Streaming-App ein, die verschiedene Web-Streams in verschiedenen Ländern enthalten wird. Mehr folgt bald!

Frage: Was beinhaltet das nächste OTA-Update?

Antwort: Die nächste Softwareversion enthält eine Reihe von Elementen, die bei der Veröffentlichung der Software bekannt gegeben werden. Was ich (Beatrice Simonsson) sagen kann ist, dass der Polestar Digital Key (Beta) und die neue Polestar App mit Fahrzeugfunktionalität (Beta) enthalten sind sowie eine Lösung für das Problem mit dem kabellosen Laden des iPhone 12.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 17-04-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
High-Voltage2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:27:
[...]

Ben je in de wagen gaan zitten toen ie op de trailer stond? _O-
Grapjas! Nee, ik heb ‘m zelf naar huis gereden. (Zie reisverslag zaterdag 3 april 10:01 op dit forum)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

kramon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:53:
Iemand nog tips voor goede zonneschermen voor kids op de achterbank? Voor de P2.
Helaas niet, heb nog niks gevonden. Had al wat bedrijven gebeld maar die kunnen nog niks leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
[P2] keuzestress

Goedemorgen.

Ik rij nu 4 maanden in een 2020 P2 pilot plus (intro) in de lease met dual engine, 20” velgen, midnight.
Dit is voor mij een tijdelijke auto omdat eind vorig jaar nieuwe lease contracten werden uitgesteld ivm corona.
Kon gelukkig dus nog wel een polestar rijden maar niet voor lange termijn. Soort van flex lease waarbij je elke maand van auto kan wisselen, als je dat wilt. Had eigenlijk de P8 op het oog maar ben heel tevreden over deze P2, wat een wagen.

Nu heb ik inmiddels weer de keuze voor een meerjarig leasecontract maar de 2020 P2 tegen 8% zit er niet meer in. De auto die ik nu rijd moet dan terug in de flex pool.

Omdat het budget ook nog meespeelt bij 12/22% bijtelling vanaf 40k denk ik nu aan een P2 single engine, long range, met plus pakket en weer 20”. Heb ik ook gelijk w pomp en flinke wltp range. Pilot pakket hoeft niet voor mij, ben niet zo van al die beveiligings/assist systemen.

Ik had eigenlijk verwacht dat polestar de prijzen in nederland van de pilot plus dual engine iets verlaagd had vanwege de verhoging in bijtelling, zoals andere merken vaak doen. De prijs is echter toegenomen van deze versie, niet zo slim van polestar.

mijn vraag:
Hoe zou de single motor versie met 230 pk en 330nm zich gedragen in de P2, voorwielaandrijving, nog een beetje sportief? Lijkt me nog steeds geen straf.

Zijn er al proefritten te maken met deze versies op korte termijn?

[ Voor 10% gewijzigd door sky_walker op 17-04-2021 10:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Pure8 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:14:
Heb gisteren van m’n vrouw te horen gekregen dat m’n kentekenbewijs binnen is. Vandaag gaat ze gelijk 2 kentekenplaten laten maken, morgenochtend schroef ik die op de auto en dan .... rijden maar.

Ja, het is knagen, hoor. Al die weken een P8 onder de carport staan hebben en er niet in mogen rijden☹️🤬😩
Geduld is de schoonste deugd!😌
Kentekenplaten zitten er op. Er was wel een tegenvallertje: ik had niet aan kentekenplaathouders gedacht. Ben dan naar de plaatselijke dealer gereden om houders en heb gelijk de nieuwe auto aan zijn dealerschap laten koppelen zodat het een Nederlandse Volvo wordt en ik bijgevolg gebruik kan maken van de VOC-app. (wanneer die er is, uiteraard)

Het heeft weer wat voeten in de aarde gehad maar alles is nu rond. oOo

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
sky_walker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:24:
[P2] keuzestress

Goedemorgen.

Ik rij nu 4 maanden in een 2020 P2 pilot plus (intro) in de lease met dual engine, 20” velgen, midnight.
Dit is voor mij een tijdelijke auto omdat eind vorig jaar nieuwe lease contracten werden uitgesteld ivm corona.
Kon gelukkig dus nog wel een polestar rijden maar niet voor lange termijn. Soort van flex lease waarbij je elke maand van auto kan wisselen, als je dat wilt. Had eigenlijk de P8 op het oog maar ben heel tevreden over deze P2, wat een wagen.

Nu heb ik inmiddels weer de keuze voor een meerjarig leasecontract maar de 2020 P2 tegen 8% zit er niet meer in. De auto die ik nu rijd moet dan terug in de flex pool.

Omdat het budget ook nog meespeelt bij 12/22% bijtelling vanaf 40k denk ik nu aan een P2 single engine, long range, met plus pakket en weer 20”. Heb ik ook gelijk w pomp en flinke wltp range. Pilot pakket hoeft niet voor mij, ben niet zo van al die beveiligings/assist systemen.

mijn vraag:
Hoe zou de single motor versie met 230 pk en 330nm zich gedragen in de P2, voorwielaandrijving, nog een beetje sportief? Lijkt me nog steeds geen straf.

Geef nu eens half power op de power meter ;) dat is nog steeds best aardig, maar het echte kanon zal er wel vanaf zijn. Voordelen, grotere range en beter verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Nu online
petervanstuiven schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:30:
[...]

Geef nu eens half power op de power meter ;) dat is nog steeds best aardig, maar het echte kanon zal er wel vanaf zijn. Voordelen, grotere range en beter verbruik.
Dat is een goede sugggestie ja. Dank. Ik gebruik het kanon zelden, rij eigenlijk rustiger nu dan met ICE. Het is wel leuk zo nu en dan maar de portemonee speelt ook mee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
sky_walker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:41:
[...]

Dat is een goede sugggestie ja. Dank. Ik gebruik het kanon zelden, rij eigenlijk rustiger nu dan met ICE. Het is wel leuk zo nu en dan maar de portemonee speelt ook mee |:(
Ik betaal alleen bijtelling, dus ik hoef niet aan geld te denken. Maar toch tijd ik met deze auto vrij rustig. Is voor mij, ondanks de power, een heel relaxte auto om te rijden. Hoge zit, comfortabel, voelt heel ‘klein’ tijdens het rijden en fijn afgeveerd. Heel stabiel.

Dus tsja, alleen af en toe. Bij het invoegen ofzo, dan gaat de naverbrander even aan. En zie je de verbaasde gezichten van de aso’s die je er niet tussen willen laten. Heel grappig. Laatst een Audi A6 die me vlak voor een vrachtwagen rechts wilde inhalen. Ik reed al 115 ofzo, dus al te hard. Even gas gegeven.... hij was zo verbaasd dat toen hij me later inhaalde ik een duimpje kreeg 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:46
JTHZZ schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:
Als speciale service heb ik de boel wat ingekort met de voor mij meest interessante info. Nog steeds veel Duits maar toch misschien mooi om te zien hoeveel gedetailleerde antwoorden er worden gegeven.
[...]
P2
Had in eerdere post al even de highlights van de Q&A gegeven voor het gemak, maar misschien iets ondergesneeuwd in alle posts hier:

1. Next OTA starts rollout in May, including the long awaited app/phone as key. (wisten we dus al, maar goed dat het nogmaals bevestigd wordt)
2. Android Automotive 11 coming later in the year
3. Ability to see software version (Summer update)
4. App and digital key will be “beta”
5. OTA will include a fix for iPhone 12 charging
6. Charging timer won’t be introduced until a later (Summer?)
7. Performance updates and ECO Mode are on the roadmap (exact timing not shared)NICE!! B-)
8. Preconditioning of the battery is on the roadmap Dubbel NICE
9. Charging speed in kW (summer update)

Vind het top dat Polestar dit allemaal al communiceert. Tuurlijk we hopen dat dingen sneller komen, maar als veel hiervan in de zomer beschikbaar is ben ik tevreden. Alles daarna is voor mij nice to have.

[ Voor 8% gewijzigd door AartJW op 17-04-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Nog een paar extra interessant punten uit de Q&A zijn naar buiten gekomen op de DE Polestar fans site:

- Laden op basis van een tijdplan (bijv laden tussen 20u en 6u) komt in de zomer
- Automatisch inparkeren is niet gepland
- Geen nerd modus gepland met diagnostische info
- Combineren van achteruitrijcamera en de zijcamera bij achteruitparkeren was een goed idee en wordt besproken met het team

[ Voor 18% gewijzigd door AartJW op 17-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

dagobert1966 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
P2

ik ben nieuw hier en zal woensdag aanstaande mijn Polestar 2 geleverd krijgen.
In mijn agenda staan nu al een aantal dagen waar ik serieus veel km ga rijden van klant naar klant in NL en Belgie.
Op 1 dag naar 1 klant in oost Belgie, dan door naar klant in west Belgie en dan naar huis. In totaal 600km.
Hoe plannen jullie de laadsessies in zo'n geval?
Kan Google Maps in de auto hier goed mee overweg?

De range anxiety is begonnen :)
Gisteren deze rit gedaan. Totaal 703 km, 80% snelweg. Om 6.00 uur vertrokken, 107 op ACC, net voor grens BE opgeladen tot 80%, door naar klant 1 in BE, daarna door richting Gent, daar weer opgeladen naar 80%, daarna klant 2, door naar klant 3 en daarna om 19.00 uur opgeladen in Hazeldonk en toen naar huis.
Om 20.30 uur thuis.

Al met al lange reis maar zeer goed! Wat is het toch een geweldige auto!
Stops vooraf gepland met ABRP en ingegeven in Maps.
Dat kan overigens wel wat beter, dat invoeren van tussenstops in Maps. Ik snap niet dat Google dat anders doet in de P2 dan op de gewone app.
Verder klopten de voorspelde batterij percentages dan wel weer perfect met de realiteit.
Toch een puntje van kritiek op de P2 laadcurve: met zoveel km was de batterij echt wel op temperatuur. Steeds opgeladen van ca. 20% naar ca. 80% (eerste stop van 50% naar 80%) maar slechts 1 keer (heel kort) op 80Kwh geladen. Verder steeds rond de 50Kwh. Daardoor waren de laadsessies wel langer dan vooraf gepland.
Verbruik, bij eerste stuk (smorgens) ACC op 107, in BE ACC op 127 en terug in NL (na 19.00) ACC weer op 127, op een nette 22,1Kw/100km.

Conclusie: geweldige auto en, mits goed plannen, is ook het opladen in BE geen probleem!
Range anxiety is nu wel weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Nu online
dagobert1966 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:15:
[...]

Gisteren deze rit gedaan. Totaal 703 km, 80% snelweg. Om 6.00 uur vertrokken, 107 op ACC, net voor grens BE opgeladen tot 80%, door naar klant 1 in BE, daarna door richting Gent, daar weer opgeladen naar 80%, daarna klant 2, door naar klant 3 en daarna om 19.00 uur opgeladen in Hazeldonk en toen naar huis.
Om 20.30 uur thuis.

Al met al lange reis maar zeer goed! Wat is het toch een geweldige auto!
Stops vooraf gepland met ABRP en ingegeven in Maps.
Dat kan overigens wel wat beter, dat invoeren van tussenstops in Maps. Ik snap niet dat Google dat anders doet in de P2 dan op de gewone app.
Verder klopten de voorspelde batterij percentages dan wel weer perfect met de realiteit.
Toch een puntje van kritiek op de P2 laadcurve: met zoveel km was de batterij echt wel op temperatuur. Steeds opgeladen van ca. 20% naar ca. 80% (eerste stop van 50% naar 80%) maar slechts 1 keer (heel kort) op 80Kwh geladen. Verder steeds rond de 50Kwh. Daardoor waren de laadsessies wel langer dan vooraf gepland.
Verbruik, bij eerste stuk (smorgens) ACC op 107, in BE ACC op 127 en terug in NL (na 19.00) ACC weer op 127, op een nette 22,1Kw/100km.

Conclusie: geweldige auto en, mits goed plannen, is ook het opladen in BE geen probleem!
Range anxiety is nu wel weg!
Leuke ervaring, klinkt goed!

Ik heb zelf ervaren dat ik enkel hogere laadsnelheden krijg (>125kw) als ik echt onder de 10% start met laden, beter nog onder de 5%. dan kickstart het laden echt sneller en blijft langer snel....Niet zo makkelijk natuurlijk om je ritten zo te plannen dat je steeds onder de 10% bij een lader bent.

Heb eerder ook hier gelezen dat de trick is om vooral vanaf 5-10% tot 50-60-% te laden en dan maar wat meer stops, uiteindelijk sneller op bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:53
In dat kader echt jammer dat je niet gewoon altijd tot bijv. 80% zo goed als de volle snelheid hebt (misschien dat een warme accu dan het enige puntje is dat je echt de max oplevert). Ongeacht met welk % je start. Dan stop je even, ram je er een x aantal kW in dat voor jou genoeg is en snel weer door. Dan maakt het niet uit verder en zijn alle zorgen wel weg. De batterij moet dat toch ook gewoon aankunnen? Het is nu echt zo onvoorspelbaar.

Ik was vorige week al iets te laat op een afspraak omdat de auto met 13% aankomt bij Shell maar niet boven de 50kW wilde komen. Op dat moment loop je echt wel even te vloeken hoor! En dat ligt echt aan de auto, niet aan Shell.

Hopelijk komt Volvo nog met (forse) verbeteringen hierin. Sowieso een betere stabiliteit vind ik voor nu even super belangrijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 17-04-2021 13:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:24
Juancho schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:06:
Ik was vorige week al iets te laat op een afspraak omdat de auto met 13% aankomt bij Shell maar niet boven de 50kW wilde komen. Op dat moment loop je echt wel even te vloeken hoor! En dat ligt echt aan de auto, niet aan Shell.

Hopelijk komt Volvo nog met (forse) verbeteringen hierin. Sowieso een betere stabiliteit vind ik voor nu even super belangrijk.
Hoe weet je dat ? Andere autos die op dat moment wel sneller laden ?

Kan me voorstellen dat met een hoge belasting op het stroomnetwerk op sommige momenten van de dag er geknepen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
RobboNL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:29:
[...]
Jup. Ik was niet de enige auto en zelfs na het wisselen van paal kwam er nog een andere auto laden aan dezelfde paal die veel hoger zat. Ik heb zelfs nog navraag gedaan bij Shell maar die wijzen toch echt naar de auto. Zelfde als dat ik 3x op een rij niet eens kon laden en een andere auto wel. Nu trouwens 4x achter elkaar geen last meer van gehad.

En 3 dagen later, bij een fastned had ik opeens de snelste laadsessie ooit met langere tijd tussen 110 en 120. En wat ik al zei, dan is het top, gooi je er ff in 10 minuten genoeg in en weer door. Geen centje pijn. Maar zolang daar totaal geen stabiliteit in zit blijft het elke keer weer afwachten en 'spannend'.
Kan me voorstellen dat met een hoge belasting op het stroomnetwerk op sommige momenten van de dag er geknepen wordt.
Volgens Shell en Fastned dus niet. Dus tja wie heeft er dan gelijk he...🤔 😁

Ik had trouwens ook nog wat lopen testen met Spotify en spraak commando's. Ik kwam erachter dat je wel kan vragen om een playlist af te spelen van nieuw naar oud, die herkent het systeem ook maar vervolgens gebeurt er niks gek genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 17-04-2021 14:19 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

RobboNL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:29:
[...]

Kom op zeg ....
Er is toch ondertussen wel genoeg op dit forum geschreven over tegenvallende laadsnelheden om te weten dat Polestar hier echt nog wel tekort schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:30:
[...]

Kom op zeg ....
Er is toch ondertussen wel genoeg op dit forum geschreven over tegenvallende laadsnelheden om te weten dat Polestar hier echt nog wel tekort schiet.
Helemaal eens. En alles is al gezegd maar als ik dan lees dat ‘de batterij dat toch wel moet aankunnen’... Ja, het Nederland elftal moet ook gewoon wereldkampioen kunnen worden. Blijkbaar hebben we ook batterij-experts hier op het forum.

Zolang er nog geen update met batterijconditionering is, wordt het bij lage temperaturen niet beter. Je accu wordt alleen echt goed warm van flink vermogen trekken en dus niet van een rit met 100 per uur bij 6 graden, hoe lang die ook is. Bij lage SoC wordt er wel sneller geladen en door de opwarming van het snelladen gaat het dan langer door.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 17-04-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHHEx2qy9rdu04_eG0DFwTqcjaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qSDhDdcYWgvZEN7wj3A02wy.jpg?f=fotoalbum_large

Wie durft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
sky_walker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:24:
[P2] keuzestress

Goedemorgen.
....

mijn vraag:

even tijdelijk een blokje oid onder het pedaal plaatsen welke "in te stellen is" op ~50 % van je power.
dat "instellen" moet je zien als bv strookjes er tussen plaatsen zolang je meer dan 50% inschat.

of... 8)7 een 2e polestar er achter hangen en slepen _O-
of aanhanger met 1500kg bakstenen? om een idee te hebben |:(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
Hansieo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:13:
[...]

even tijdelijk een blokje oid onder het pedaal plaatsen welke "in te stellen is" op ~50 % van je power.
dat "instellen" moet je zien als bv strookjes er tussen plaatsen zolang je meer dan 50% inschat.

of... 8)7 een 2e polestar er achter hangen en slepen _O-
of aanhanger met 1500kg bakstenen? om een idee te hebben |:(
Wellicht wat overdreven maar ik den dat een FWD 100% functioneel is, maar 99% van de emotie uit de auto haalt.

Het is allemaal snel zat maar het spreekt voor zich dat de dikke glimlach een stuk minder is als je een keer wat dieper het gaspedaal intrapt.

(Uiteraard is dit het model voor Audi rijders die gewend zijn aan een raket met onderstuur :+)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:06
Het beste verbruik wat ik tot op heden in mijn p8 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ7dfkx3C6INcfo_wnrEsZTEig8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdTACMKjNr9IYuNib52u6Cxt.jpg?f=fotoalbum_largegezien heb. Een ritje van woerdens verlaat naar haastrecht. Met 12 celcius een redelijke temperatuur en voordeel van matige wind in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als jij het uitprobeert betaal ik dat ding wel ;)

Edit: Performance chip for cars with Hybrid Engine and LPG GAS or diesel Engine.

Ik zal het wel even op mijn P1 proberen. Die is nog niet snel genoeg 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 17-04-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:09:
[...]

Ik heb hem hier vandaan. Volgens mij is hij voor alle modellen hetzelfde.

https://www.vstore.nl/brilhouder/

Volvo dealer zou hem ook moeten kunnen leveren
Thanks, die link werkt wat makkelijker.
Was in het verleden al eens naar vstore gesurft, maar toen moest ik een MY kiezen en was niet zeker dat alle brilhouders hetzelfde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Vandaag de Volvo brillenhouder geinstalleerd in de P2. Mooi ding, installatie was ff klungelen, maar zeer content met het resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb ik ook liggen, en eens vlug een poging gedaan maar kreeg maar weinig beweging in het handvat (na losvijzen uiteraard :P ) Had nog niet veel zin om iets kapot te maken in de eerste maand na aankoop ook.

Enige tips wat te doen na het verwijderen van de 2 schroefjes?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik had er 4 jaar geleden ook een gekocht (voor €5 op marktplaats, origineel Volvo ) voor in mijn V60 PHEV.
Nu ook meteen ingebouwd in de Polestar. Erg handig!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:07:
[...]

Heb ik ook liggen, en eens vlug een poging gedaan maar kreeg maar weinig beweging in het handvat (na losvijzen uiteraard :P ) Had nog niet veel zin om iets kapot te maken in de eerste maand na aankoop ook.

Enige tips wat te doen na het verwijderen van de 2 schroefjes?
Die angst had ik ook, maar je moet iets harder trekken. Eerst de ene kant, dan de andere.

De palletjes die je ziet aan het uiteinde maken het wat lastiger, maar ze veren uiteindelijk wel mee. De dakbekleding is sterk genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ39UzYlCFuip3vtbqN52z3J6Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/039blbc6V8H8llJsfHx3Thiu.jpg?f=fotoalbum_large

De brillenhouder heeft die palletjes ook, het naar buiten laten splijten achter de bekleding was de volgende uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Heb het artikelnummer van deze overigens, dus wellicht de verkeerde gelinkt. Excuus.
Al zou het ook zomaar dezelfde kunnen zijn, met een ander naampje.

https://www.vstore.nl/brilhouder-2095/

Artikelnummer: 12818239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Nu online
[p2]
Weet iemand of er wellicht nog 8% bijtelling nieuwe polestars op kenteken 2020 beschikbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Leaseplan scheen er nog wat te hebben ongeveer anderhalve maand geleden. Geen idee hoe het nu is. Ik heb toen met ze gebeld, maar kon niet via mijn LM Alphabet bij hen afnemen. Volgens mij heeft er later nog iemand hier gezegd dat ie er een via Leaseplan heeft besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:13
sky_walker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:20:
[p2]
Weet iemand of er wellicht nog 8% bijtelling nieuwe polestars op kenteken 2020 beschikbaar zijn ?
Ja zat. Ik ben er afgelopen twee weken mee bezig geweest. Leaseplan nog een stuk of 20 begreep ik. En ik weet van LeaseCompany toevallig dat ze nog een herinzet hebben in het grijs. Ik heb net mijn leasecontract bij Ton van Kuyk rond. Volgende week rijden.

Check ook AutoScout en Gaspedaal als je privé wilt kopen, of zelf je financiering of lease wilt organiseren. Schrik niet van de prijzen... (al is het verschil met het nieuwe model weer een stukje kleiner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
gerrit105 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:48:
Leaseplan scheen er nog wat te hebben ongeveer anderhalve maand geleden. Geen idee hoe het nu is. Ik heb toen met ze gebeld, maar kon niet via mijn LM Alphabet bij hen afnemen. Volgens mij heeft er later nog iemand hier gezegd dat ie er een via Leaseplan heeft besteld.
Ben je al voorzien Gerrit? Die 8% herinzet bij LeaseCompany die mij werd aangeboden was een auto van Alphabet als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
sandervd00 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:52:
[...]

Ben je al voorzien Gerrit? Die 8% herinzet bij LeaseCompany die mij werd aangeboden was een auto van Alphabet als ik het me goed herinner.
Ja, wordt een nieuwe met 12%, ophalen half mei. Alphabet had zelf niks meer en ik mocht niet via elders een model binnenhalen. Jammer van de centjes, maar heb het ervoor over. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Nu online
sandervd00 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:48:
[...]

Ja zat. Ik ben er afgelopen twee weken mee bezig geweest. Leaseplan nog een stuk of 20 begreep ik. En ik weet van LeaseCompany toevallig dat ze nog een herinzet hebben in het grijs. Ik heb net mijn leasecontract bij Ton van Kuyk rond. Volgende week rijden.

Check ook AutoScout en Gaspedaal als je privé wilt kopen, of zelf je financiering of lease wilt organiseren. Schrik niet van de prijzen... (al is het verschil met het nieuwe model weer een stukje kleiner).
Dank ik zal het checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
C.QL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 01:36:
[...]

Nevermind, ik wou maar input geven.
Analoog aan je reactie op de vraag om Apple Carplay nog eens aan te stippen.

Het was echt vriendelijk als suggestie bedoeld, niet als opdracht. Maar goed, we lezen dan wel het 347e bericht over de VOC app.
Ahh... je ziet de humor er niet in. Mijn reactie was ook vriendelijk bedoeld, no hard feelings! Alle punten staan volgens mij wel op die lijst die men bij Volvo al heeft.

Maar om er 348 van te maken; iemand al iets meer definitiefs gehoord over de VOC app? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:55:
P8

Op aanraden van iemand uit de XC40 FB groep, die zelf behoorlijk goede cijfers scoort, heb ik eens mijn bandenspanning sinds afgelopen dinsdag op 2.9 bar gezet ipv 2.8 bar. Woensdag had ik een langere rit naar Tilburg en merkte ik een heel klein verschilletje in verbruik, vooral de terugweg. Kwam uiteindelijk wel uit op 25kWh maar denk ook deels omdat ik ruim een half uur 130 heb gereden.

Vandaag test nummer 2: een langere rit naar Rotterdam met tussenstop van 2 uurtjes op locatie (daar de auto wel aan een publieke paal gezet). Eigenlijk zelfde weersomstandigheden (koude nacht, maar lekker zonnig overdag met graadje tussen 10-14). En nu heb ik wel mijn record te pakken qua verbruik, namelijk 21,5kWh. Dus dat ziet er wel een stukje beter uit weer! Met die cijfers zou je een range hebben van 348km. Kijk dat is een leuke verbetering!

Of het puur met de bandenspanning te maken heeft, werkelijk geen idee, maar mijn rijstijl is eigenlijk altijd hetzelfde. Vandaag was ook een ritje met alles erop en eraan: 50/70/100/110 gereden, zelfde route terug als heen, af en toe ff lekker door halen met inhalen etc en verder vooral lekker relaxt cruisen met de ACC veelvuldig aan. Een ritje zoals velen van ons denk ik ook wel maken. En dan is het echt een heerlijke auto!

Wel even 2 puntjes/vragen/opmerkingen die me opvielen:

1. ik dacht dat ik vaak gebeld werd door anonieme bellers (die ik geblokkeerd heb) maar wat blijkt nu... Flitsmeister wordt blijkbaar gezien als beller op moment dat de app een melding doorgeeft over het audio systeem van de auto (in te stellen in de FM app). Viel me nu pas op dat het FM was die steeds als anonieme beller mij lastig valt :)
2. Zijn er mensen die de gouden uitspraak/uitspraken weten voor Maps om heel simpel de eerstvolgende parkeerplaats of tankstation OP je route weer te geven? Zoals bekend toont Maps helaas geen basic POI dus ik dacht, ik test eens wat spraak commando's uit. Maar wat ik ook probeer, van wat is de eerst volgende parkeerplaatst op mijn route tot eerst volgende tankstation... Maps komt weer met allerlei voorstellen die nergens op slaan en die je ook niet wil. Iemand die de magic trick weet om zoals nog te weten hoe aan die info te komen als je bijv. hoge nood hebt of snakt naar een bakje verse koffie? :)
3. Ik heb even de tijd genomen om wat te tweaken (tot zover kan) met het HK audio systeem en ik kwam op een punt dat ik het geluid voor mijn gehoor een stukje beter had. Vond het wat vlak, maar heb nu de juiste diepte gevonden waarbij het low/mid er veel beter uit komt. Echt een hoorbaar verschil en het klinkt nu uitstekend. Niet top, want daarvoor zijn er betere systemen en/of heb je meer tweaks voor nodig die in de P8 niet kunnen, maar het klinkt wel beter dan het was. Dus een tip, ga er eens rustig voor zitten, speel wat met de opties die je hebt om zo tot je beste geluid te komen.
Ik ben niet zo’n audio-fiel; zou je jouw settings kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
SpeedfreakR schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:50:
Mijn zonnebril ligt op de draadloze telefoon oplader, omdat deze toch (nog) niet werkt met mijn iPhone 12 :+
Die werkt wel; telefoon helemaal links boven in de hoek leggen. Na een minuutje zie je rechtsboven in je display een telefoon symbool dat hij werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Verhogen paard power; wie wil dat nu niet als je het met maar 408pk moet stellen. Daarvoor geef je de garantie op je auto van € 60.000 toch wel op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

MaxxMark

HT is Tof!

P2

Met betrekking tot de audio merk ik toch dat de auto vrij wispelturig is.

Hierbij wel de genoemde issues over de achterspeakers daargelaten (bij mij lijkt dat probleem er nooit te zijn geweest, als ik hem op rear zet hoor ik het geluid daar netjes vandaan komen).

Wat mij namelijk opvalt is dat soms de sub het gewoon helemaal niet doet en andere keren wel...

Het nare daaraan is dat er heel veel factoren mee kunnen spelen. De relatief lage audiokwaliteit van Spotify icm een hoogwaardig audiosysteem kan er al voor zorgen dat je ogenschijnlijk kwaliteit mist.

Zowel in mn thuisbios als voor andere speakeropstellingen heb ik altijd een paar go-to nummers om te controleren of er rare dingen zijn. Die ken ik zowel qua lossless audio als via bijvoorbeeld (compressed) spotify.

Ik ben die nummers (eindelijk) eens rustig gaan beluisteren in de auto en als ik twijfels had of eea goed werkte pakte ik ze er bij. Ik heb daar twee conclusies uit getrokken:

1. Wanneer de sub het daadwerkelijk doet, doet hij het ook gewoon écht goed. Hij integreert erg goed, waardoor je juist het gevoel dat hij er niet is. Je merkt pas dat hij mee deed als je op dat moment de volume slider van de sub helemaal uit zet, dan "mis" je het. Slide je hem omhoog, dan merk je dat hij weer 'boomy' wordt.

2. Wanneer de sub het niet doet kan je er ook vrij weinig aan doen. De sub-slider naar 0 of naar max sliden doet helemaal niets meer. Interessant is dat het sliden van de lage tonen het wel doet en dat je die potentieel zou kunnen verwarren met dat de sub 'wel wat' lijkt te doen.

Als de sub het niet doet merk je ook echt dat het systeem de lage tonen normaal naar de sub stuurt om de low/mid drivers te ontlasten. Dit gaat nog meer parten spelen op het moment dat je dan het volume hoger gaat zetten.

Het gaat veel detail missen in het laag. Iets wat je gaat compenseren door in de EQ de lage tonen te boosten. Maar dat heeft natuurlijk helemaal geen zin als een deel van de lage tonen naar de sub worden gestuurd.

Ik heb ondertussen nu 2 of 3x onderbouwd kunnen constateren dat de sub het niet doet. Maar omdat ik altijd op laag volume speel (en het afhankelijk van het type muziek is) valt het niet altijd op en controleer ik het niet altijd. Even zo veel keren heb ik overigens ook geconstateerd dat de sub het wél echt doet.

Moraal van het verhaal: zorg éérst dat je zeker weet dat de sub het doet, ga dáárna pas spelen met je settings :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:06:
De batterij moet dat toch ook gewoon aankunnen?
Nee, ga jezelf eens verdiepen in batterij technologie en BMS systemen.
Als jet met 0.1C laadt, dan kan je op elke SoC die laadstroom halen. Om te laden met 1C en zeker met nog meer gaat die logica al niet meer op. Zeker niet als je batterijpakket ontworpen is voor lange levensduur in plaats van instant performance.
Maar die aspecten zijn hier al meermaals neergeschreven door verschillende mensen.
Het is nu echt zo onvoorspelbaar.
Het is allemaal 100% voorspelbaar. Want de beslissingsstructuur erachter is gewoon zwart/wit, geen fancy black box AI die met rare uitkomsten komt. Gewoon een aantal inputs, een eenduidige beslissingslogica en een output.
Dat het voor jou onvoorspelbaar lijkt is omdat je geen zicht hebt op alle parameters (één van de belangrijkste: accu temperatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-10 20:07
[P2]

Vanochtend al zappend even bij de marathon van Hamburg (in Twente?!) gestopt.
Leuk om een zwarte P2 Performance als tijdwagen te zien en ook af en toe wat flinke Polestar reclameborden langs en boven het parcours.

De winnaar bij de mannen liep trouwens gemiddeld net iets meer dan 20 km/u !! (in 2.04.30 uur)
Zijn batterij was al goed voorverwarmd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
P2

Ik ben aan het kijken naar een fietsendrager voor 2 elektrische fietsen. Deze moet kantelbaar zijn.

Zijn er ervaringen met de aansluiting op de P2 i.r.t. de verlichting? Wel/niet LED bijvoorbeeld?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
High-Voltage2 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:05:
Dat het voor jou onvoorspelbaar lijkt is omdat je geen zicht hebt op alle parameters (één van de belangrijkste: accu temperatuur).
Was het idd maar zo simpel... de praktijk wijst echter uit dat er zelfs met vrijwel dezelfde parameters er fors verschillende uitkomsten zijn. Dat er een bepaalde marge is snap ik ook, maar er is regelmatig geen touw aan vast te knopen. Zelfde als met het verbruik. De parameters zijn allemaal wel bekend, maar dat je beter scoort terwijl de randvoorwaarden minder gunstig zijn dan een andere rit... Dat is gewoon soms zo onvoorspelbaar. Dat jij andere ervaringen hebt prima, maar ik geef mijn ervaringen weer.

Voor de anderen in een P8 die het verbruik ook aan de hoge kant vinden... zet je bandenspanning eens op 2.9 bar. Ik merk nu toch wel beetje bij beetje dat het verbruik minder is dan op 2.8 terwijl de (weers) omstandigheden echt niet zo gek veel anders dan daarvoor. Sterker nog, toen het +20 graden was voor een weekje zat ik hoger in verbruik. Vanmorgen ook een kort ritje van 20km. Normaal vrij hoog in de 20, nu opeens 22.4kW. Geen idee hoe dat zo kan en heb ook zeker geen OTA voorbij zien komen. Niet dat ik het erg vind natuurlijk.. _/-\o_

Qua rijgedrag vind ik dat de auto trouwens ook net wat soepeler stuurt sinds ik er iets meer lucht ingeblazen heb. Of dat daardoor komt weet ik niet, maar het voelt allemaal net wat soepeler aan.

@MaxxMark als jij ervaart dat je sub het gewoon niet doet dan zou ik toch echt langs de garage staan. Ik ben zelf in mijn vrije tijd muziek producer in de genres trance & progressive trance en daar zit altijd wel een sub/mid laag in. Die komen er vrij strak uit moet ik zeggen nu ik wat getest heb. En ook altijd. Dus als je sub wegvalt in een track waar gewoon low/mid zit... dan lijkt me er een kabeltje of dergelijke half los te hangen.

@JohnDoe77 ik wil nog even verder tweaken tot zover mogelijk en dan zal ik het wel even delen.

[ Voor 61% gewijzigd door Juancho op 18-04-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
P2Hattem schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:17:
P2

Ik ben aan het kijken naar een fietsendrager voor 2 elektrische fietsen. Deze moet kantelbaar zijn.

Zijn er ervaringen met de aansluiting op de P2 i.r.t. de verlichting? Wel/niet LED bijvoorbeeld?!
Mijn Uebler X21 (met BMW labeling, was een stuk goedkoper) is al wat ouder, dus met gewone lampjes. Helemaal geen probleem. De achteruitrijverlichting is met fietsendrager ineens 300% beter. :)

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 18-04-2021 16:11 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
Arie van Dijk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
[...]

Heel herkenbaar bij mijn P8. Vooral echt knullig dat de de pilot assist door de lane assist waarschuwing heenstuurt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
JohnDoe77 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:37:
[...]

Verhogen paard power; wie wil dat nu niet als je het met maar 408pk moet stellen. Daarvoor geef je de garantie op je auto van € 60.000 toch wel op?
Gelukkig is een performance update voor de P2 in het roadboak voor toekomstige updates opgenomen. :-)😀
Ben benieuwd wanneer die update komt en met hoeveel het vermogen stijgt. Mogelijk naar twee keer 225 pk, aangezien de single motor nu ook 225 levert? Zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
Zojuist een update van de Polestar app in de play store (beta programma) ontdekt. Helaas geen enkele verwijzing naar bediening van de auto met de app.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 18-04-2021 19:01 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48
Zijn er mensen die een rol hoes over de kofferbak hebben voor hun xc40? Zou er zelf ook wel 1 willen maar kan het niet vinden online.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:45:
[...]

Was het idd maar zo simpel...
Zo simpel is het ook :)
de praktijk wijst echter uit dat er zelfs met vrijwel dezelfde parameters er fors verschillende uitkomsten zijn.
Dat is net mijn hele punt... Je *denkt* dat alle parameters hetzelfde zijn, maar aangezien jou niet alle parameters bekend zijn is er toch een anders dan verwachte -op basis van de parameters die je wel bekend zijn en die gelijk zijn- uitkomst.

Opnieuw: één parameter die super voor de hand liggend is, is accu temperatuur. Ken je die? Nee!
Kan je daar een inschatting van maken op basis van omgevingstemperatuur? Kan je proberen, maar de kans is reëel dat je ernaast zit. Je weet immers niet hoe de accu verwarming/koeling gestuurd wordt.
Meer abstracte parameters zijn bv de historiek van de laadsessies. Bij Tesla is bv bekend dat iemand die met de regelmaat van de klok aan de supercharger hangt uiteindelijk minder snel kan laden. Wat daar de achterliggende reden voor is (technisch omwille van levensduurhandhaving accu of commercieel omdat SuC's gratis waren) laat ik nog in het midden en is ook niet relevant. Mogelijk zit er in het BMS van de P8 of P2 een gelijkaardige parameter die invloed heeft.
En zo zijn er straks nog tig andere parameters waar je geen flauw benul van hebt, maar die wél een rol spelen in het beslissings- en stuurproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

High-Voltage2 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:59:
[...]

Zo simpel is het ook :)

[...]

Dat is net mijn hele punt... Je *denkt* dat alle parameters hetzelfde zijn, maar aangezien jou niet alle parameters bekend zijn is er toch een anders dan verwachte -op basis van de parameters die je wel bekend zijn en die gelijk zijn- uitkomst.

Opnieuw: één parameter die super voor de hand liggend is, is accu temperatuur. Ken je die? Nee!
Kan je daar een inschatting van maken op basis van omgevingstemperatuur? Kan je proberen, maar de kans is reëel dat je ernaast zit. Je weet immers niet hoe de accu verwarming/koeling gestuurd wordt.
Meer abstracte parameters zijn bv de historiek van de laadsessies. Bij Tesla is bv bekend dat iemand die met de regelmaat van de klok aan de supercharger hangt uiteindelijk minder snel kan laden. Wat daar de achterliggende reden voor is (technisch omwille van levensduurhandhaving accu of commercieel omdat SuC's gratis waren) laat ik nog in het midden en is ook niet relevant. Mogelijk zit er in het BMS van de P8 of P2 een gelijkaardige parameter die invloed heeft.
En zo zijn er straks nog tig andere parameters waar je geen flauw benul van hebt, maar die wél een rol spelen in het beslissings- en stuurproces.
Met andere woorden: we moeten kritiekloos aannemen dat Polestar het echt optimaal doet, dat het absoluut onredelijk is om er dan ook maar iets van kritiek op te hebben dat de beloofde laadsnelheden praktisch bijna nooit gehaald worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:57:
[...]

Met andere woorden: we moeten kritiekloos aannemen dat Polestar het echt optimaal doet, dat het absoluut onredelijk is om er dan ook maar iets van kritiek op te hebben dat de beloofde laadsnelheden praktisch bijna nooit gehaald worden.
Dat is toch niet wat @High-Voltage2 schrijft?? Nee, er is nog geen goede batterij-conditionering geïmplementeerd in de software zodat je accu altijd op temperatuur is als je de snellader inplugt. Dat is balen en ik hoop dat Polestar of Volvo dat zsm oplost. Tot die tijd is het zinloos om allerlei theorietjes op te zetten of beweringen te doen dat het allemaal zo simpel op te lossen is. Solliciteer dan bij Volvo, misschien zijn ze nog op zoek naar experts.

[ Voor 28% gewijzigd door JTHZZ op 18-04-2021 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
[P2]
Voorspelbaar of niet, voor ons als consument is van belang dat de beloofde snelheid wordt waargemaakt. Dat is mijn maatstaf. Dan kan het nog steeds technisch wel interessant zijn wat er allemaal speelt (vind ik ook) maar uiteindelijk wil ik gewoon laden met minimaal de beloofde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

JTHZZ schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:21:
Dat is toch niet wat @High-Voltage2 schrijft?? Nee, er is nog geen goede batterij-conditionering geïmplementeerd in de software zodat je accu altijd op temperatuur is als je de snellader inplugt. Dat is balen en ik hoop dat Polestar of Volvo dat zsm oplost. Tot die tijd is het zinloos om allerlei theorietjes op te zetten of beweringen te doen dat het allemaal zo simpel op te lossen is. Solliciteer dan bij Volvo, misschien zijn ze nog op zoek naar experts.
Wat is het toch dat men kritiek op Polestar zo persoonlijk opvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:22:
[P2]
Voorspelbaar of niet, voor ons als consument is van belang dat de beloofde snelheid wordt waargemaakt. Dat is mijn maatstaf. Dan kan het nog steeds technisch wel interessant zijn wat er allemaal speelt (vind ik ook) maar uiteindelijk wil ik gewoon laden met minimaal de beloofde snelheden.
Daar zijn we het volgens mij allemaal over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
High-Voltage2 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:05:
[...]

Nee, ga jezelf eens verdiepen in batterij technologie en BMS systemen.
Als jet met 0.1C laadt, dan kan je op elke SoC die laadstroom halen. Om te laden met 1C en zeker met nog meer gaat die logica al niet meer op.
Waar staat die C juist voor?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:23:
[...]

Wat is het toch dat men kritiek op Polestar zo persoonlijk opvat?
Niks persoonlijks, zit hier te glimlachen en heb ook zelf meer dan genoeg kritiek. Maar ik vind het weinig toevoegen als hier beweringen worden gedaan over of iets simpel op te lossen is of niet. Het is niet op orde en ik kan persoonlijk niet inschatten of het simpel is of niet. Misschien heb ik minder behoefte om telkens maar weer leeg te lopen over mijn kritiekpunten op welk automerk dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waarom zou je verbruik bij warmer weer dan beter moeten zijn als je toch niet weet wat er allemaal speelt beste @High-Voltage2? Er worden juist een aantal hele belangrijke zaken door volvo aangegeven die invloed hebben op alles. En het weer is er daar 1 van. Een hele belangrijke zelfs.

Dus als simpele gebruiker vind ik het dan vreemd dat je bij 22 graden slechter presteert dan bij 9-12 graden op hetzelfde ritje. Je kan op een gegeven moment ook alles willen proberen te verklaren of zelfs goed willen praten door het op de techniek te gooien (wat Volvo zelf ook al regelmatig doet) maar dan krijg je dus precies wat ik ervaar: amper vat en grip op prestaties en dus onbetrouwbaarheid of zelfs twijfels. En bij een elektrische auto is dat het laaste wat je wil lijkt me.

Volvo zelf gaf toch ook aan dat er iets van een stabiliteits update komt voor het snelladen? Dat zullen ze vast niet doen omdat het dus zo lekker.... Juist... Stabiel is nu. Wat ik dus in praktijk ervaar.

En niet alles hierin is dus negatief. Ik gaf ook juist aan dat ik bijv vrijdag echt een top dag had, zelfs de beste prestaties ooit in mijn P8 op gebied van verbruik als snelladen. Maar ik vind het ook interessant om het te kunnen verklaren. Hoe meer ik over de auto weet, hoe meer ik bepaalde dingen ook kan aanleren om, als ik dat wil, zuinig te kunnen rijden Max met range... Dus voor de mensen die gelijk weer lopen te zeiken (sorry voor het woord) dat ik zo irritant negatief ben... Dat is helemaal de insteek niet en dan lees je vooral wat jezelf wil lezen.

Wat ik me ook afvraag is of 0.1 bar meer of minder zo'n groot verschil kan uitmaken. En zoniet, dan zou ik dus niet weten waarom de voorzichtige eerste cijfers een beter verbruik laten zien nadat ik die 0.1 bar er extra ingepompt heb. Ook weer uit nieuwsgierigheid aangezien Volvo zelf 2.8 adviseert.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 18-04-2021 21:47 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Mijn collega's zijn helaas wat onderbemand afgelopen dagen, vandaar dat ik het topic heb 'geruimd'. In een eerdere discussie die hier is geweest, wil ik daar wel wat aan toevoegen. Aan alleen ja-knikkers heb je niet veel in de maatschappij. Dus als hier een kritische houding wordt gegeven (of soms wat negatief) is dat helemaal niet erg. Wat het wel vervelend maakt, is het herhalen van stappen (continu een negatieve houding of een uiterst positieve houding (als de werkelijkheid anders is)). Probeer dat achterwege te laten, de sfeer mag namelijk wel goed blijven :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-01-2024
FirstEV schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:26:
[P2]

Vanochtend al zappend even bij de marathon van Hamburg (in Twente?!) gestopt.
Leuk om een zwarte P2 Performance als tijdwagen te zien en ook af en toe wat flinke Polestar reclameborden langs en boven het parcours.

De winnaar bij de mannen liep trouwens gemiddeld net iets meer dan 20 km/u !! (in 2.04.30 uur)
Zijn batterij was al goed voorverwarmd... :)
Ik zag dat er zeker 3 Polestars reden, drie verschillende kleuren. Voor de lopers wel fijn dat ze geen uitlaatgassen hoeven te happen wat je in andere wedstrijden nog vaak wel ziet. Lekker heel de marathon uitgekeken, beetje voor de Polestars maar eigenlijk omdat mijn zoon ook mee liep 😄

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zat er nou wel/geen veiligheidsgeluid (om zo maar te zeggen) op de P8 als je stapvoets rijdt? Vanmorgen moest ik heel rustig rijden vanwege spelende kinderen op de straat en ik had het idee dat ze de auto ook totaal niet hoorden. Kan het zo 123 niet terug vinden maar ik dacht hier ooit iets gelezen hebben over dat de auto dan iets van extra geluid maakt uit veiligheid overwegingen? Of klopt dit niet en is het ook bij heel lage snelheden muisstil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:56
Juancho schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:08:
Zat er nou wel/geen veiligheidsgeluid (om zo maar te zeggen) op de P8 als je stapvoets rijdt? Vanmorgen moest ik heel rustig rijden vanwege spelende kinderen op de straat en ik had het idee dat ze de auto ook totaal niet hoorden. Kan het zo 123 niet terug vinden maar ik dacht hier ooit iets gelezen hebben over dat de auto dan iets van extra geluid maakt uit veiligheid overwegingen? Of klopt dit niet en is het ook bij heel lage snelheden muisstil?
Nee. AVAS is pas vanaf my22 beschikbaar.
Ik hoop, alleen al voor de veiligheid, dat dit via een software update ook voor ons beschikbaar komt.

Er is vast wel een onderdeel in de auto dat voor extra geluid kan zorgen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
guido66 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:37:
Zojuist een update van de Polestar app in de play store (beta programma) ontdekt. Helaas geen enkele verwijzing naar bediening van de auto met de app.
Was ik toch niet de enige die daar op hoopte toen ik het zag _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
gerrit105 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:22:
[P2]
En zo is het!

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
hlip schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:34:
[...]

Nee. AVAS is pas vanaf my22 beschikbaar.
Ik hoop, alleen al voor de veiligheid, dat dit via een software update ook voor ons beschikbaar komt.

Er is vast wel een onderdeel in de auto dat voor extra geluid kan zorgen.
[P2]
Er stond direct vanaf het begin al een gelikt audiofragment op de website waarin ze het geluid van de P2 lieten horen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat er gewoon al op zat dus lijkt me niet meer dan logisch dat als dat niet zo is, het nog komt. Is het niet ook gewoon wettelijk verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
gerrit105 schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:16:
[...]

[P2]
Er stond direct vanaf het begin al een gelikt audiofragment op de website waarin ze het geluid van de P2 lieten horen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat er gewoon al op zat dus lijkt me niet meer dan logisch dat als dat niet zo is, het nog komt. Is het niet ook gewoon wettelijk verplicht?
Inderdaad. In Noorwegen is dit verplicht voor alle nieuwe EVs. Zal eens kijken of de XC40 dit ook heeft.

(Overigens is er hier wel een soort van recall voor de externe luidspreker. Deze schijnt niet goed waterdicht te zijn, met elektrische storingen tot gevolg.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Rene schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:20:
[...]

Inderdaad. In Noorwegen is dit verplicht voor alle nieuwe EVs. Zal eens kijken of de XC40 dit ook heeft.

(Overigens is er hier wel een soort van recall voor de externe luidspreker. Deze schijnt niet goed waterdicht te zijn, met elektrische storingen tot gevolg.
P2
Las dat ook in Duitsland mensen na bijvoorbeeld het autowassen met een hogedrukspuit foutmeldingen krijgen. Dit kwam idd door de voorste luidspreker die nat was geworden en deze is dan vervangen. In Nederland hier nog niemand over gehoord.

AVAS voor werkt wel op de P2, maar echt minimaal. Je moet de voetganger al onder je auto hebben voor hij/zij het hoort . Zie deze video:
YouTube: Proving the front AVAS works on the Polestar 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Buren 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGalynANPX4J3kh6EygHRCYlgfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h63niGU9aIIdG2V5vs36f6aa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRCQqsviIYj09H-rcf_j385dgY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3gajS8EA1ZTwFC37UF8S0tA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L41kK8Of9RieFO8boJCO_0rUV58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEFrgnTTw6hWq6GyyXKQ0Nf6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXLs2_VyeLAFSkFWQRqRejwhdnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mm1AyudLWWJrxnDd034neMcn.jpg?f=fotoalbum_large

(Ja ik heb inmiddels de auto gewassen😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:21
Ja, hier in de straat staan in middels dire P2 in de kleur Thunder )incl. die van mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
P2

Feature request; Bij afsluiten van de auto een melding als er nog ramen openstaan....🥴
Bij andere auto's gaan de ramen vaak automatisch dicht als je de auto op slot doet; Vanwege veiligheid etc. begrijp ik wel dat Polestar ze niet dicht wil laten gaan, maar je krijgt al waarschuwingen als je in de auto zit, weg rijdt, de frunk open doet etc. dus zou een waarschuwing of melding dat er nog een raam openstaat er best bij kunnen toch?

Wie weet heeft iemand connecties via FB-community o.i.d.? Ga het ook aan Polestar vragen hoor😉

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pepijnkummel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTkPo4bpDzO86NDvvS6RaudiFbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CcQqpMj1heGPDaD3blS1YPX.jpg?f=fotoalbum_large

[P2] Afgelopen zaterdag, zat nog 2% in. Voornamelijk snelweg kms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
Philipvm schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
P2

Feature request; Bij afsluiten van de auto een melding als er nog ramen openstaan....🥴
Bij andere auto's gaan de ramen vaak automatisch dicht als je de auto op slot doet; Vanwege veiligheid etc. begrijp ik wel dat Polestar ze niet dicht wil laten gaan, maar je krijgt al waarschuwingen als je in de auto zit, weg rijdt, de frunk open doet etc. dus zou een waarschuwing of melding dat er nog een raam openstaat er best bij kunnen toch?

Wie weet heeft iemand connecties via FB-community o.i.d.? Ga het ook aan Polestar vragen hoor😉
Binnen 2 minuten reactie van Polestar :

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Polestar Support. Goed om te zien dat u meedenkt om het product te verbeteren. De Polestar app verwachten we op zeer korte termijn wellicht is het dan ook mogelijk om dit soort informatie te zien.

Ik weet helaas niet of er ooit nog een melding gaat komen op het dashboard maar deze aanvulling ga ik wel voor u doorsturen.

Met vriendelijke groeten,

Uw Polestar Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:36
pepijnkummel schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag, zat nog 2% in. Voornamelijk snelweg kms.
Spannend hoor, aankomen met 2%.

Je hebt dus bijna 383 km op een lading gereden? Dat is netjes! Wat was de SoC bij vertrek?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
guido66 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:37:
iOS release notes version 2.5.0 van gisteren:

"This update includes the release of Polestar 2 model year 22. We have also started rolling out our new Service Booking feature. With Service Booking, you can book, view and cancel workshop visits directly in the app. In addition, this version contains several enhancements and bug fixes to make the Polestar digital experience even better. In this version we’re letting go of support for iOS 13."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philipvm
Afgelopen weekend met Tesla X rijder gesproken :
Lane keeping assist werkt alleen als Autopilot aanstaat....
Je kunt maar 1 bestemming invoeren in de navigatie, niet een additionele stop...
Regensensor werkt op de camera's, dus met motregen gaan de ruitenwissers op standje "moesson" en bij zware regenval gaan ze niet aan..
Autopilot gebruikt hij niet meer omdat de "Phantom-braking" issue nog steeds niet opgelost is..... maar er is bij de laatste update wel een nieuw spelletje toegevoegd! Backgammon.....

De Tesla-app is wel top en het Battery Management ook.
Nu de bijtellings regeling "minder gunstig" is voor auto's boven de ton € zullen er wel veel Model X goedkoop op de markt komen....
Waardedaling was in dit geval ongeveer €100.000,- in 5 jaar......

Polestar mag dan nog wel wat verbeteren hier en daar, maar in het praktische gebruik is het in mijn bescheiden mening een fijnere auto en ben ik weer een beetje blijer dat ik destijds niet een Tesla heb gekocht😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
P8 - Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen veel ruis/haperingen hebben bij Spotify? Lijkt wel of de internet verbinding niet super is (qualy staat op auto, niet op hoog)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

4v4t4r schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:37:
P8 - Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen veel ruis/haperingen hebben bij Spotify? Lijkt wel of de internet verbinding niet super is (qualy staat op auto, niet op hoog)
P8, wel haperingen tijdens gebruik van Maps en Google assistent. Wel herkennen wat je zegt maar er vervolgens niks mee doen. Spotify deed het wel storingsvrij, Tidal moet regelmatig herstart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
P2
Ik heb dat ook. Ik had quality op hoog staan en heb hem op auto gezet. Dat heeft het probleem niet opgelost.
Bij mij is het bij ieder begin van een nieuw nummer dat de eerste paar seconden kraken.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

MaxxMark

HT is Tof!

Juancho schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:45:
[...]

@MaxxMark als jij ervaart dat je sub het gewoon niet doet dan zou ik toch echt langs de garage staan. Ik ben zelf in mijn vrije tijd muziek producer in de genres trance & progressive trance en daar zit altijd wel een sub/mid laag in. Die komen er vrij strak uit moet ik zeggen nu ik wat getest heb. En ook altijd. Dus als je sub wegvalt in een track waar gewoon low/mid zit... dan lijkt me er een kabeltje of dergelijke half los te hangen.
Ja, dat ga ik zeker ook doen als het vaker gebeurt. Ik heb nu nog onvoldoende helder of het incidenten zijn of dat het blijft.

Ik vertelde het vooral omdat er zo veel te doen is om het geluid en de kwaliteit er van en dat het zonde is als iemand een verkeerde conclusie zou trekken :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48
Bij mij geen problemen met spotify. Maar wel nog steeds met DAB radio, die hikt elke 5 seconde. Dit is verholpen bij mij door een reset van het hele infotainment systeem. Maar om dat nu elke keer te doen is ook al zo wat. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 21:55
Quark2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:06:
[...]

P2
Ik heb dat ook. Ik had quality op hoog staan en heb hem op auto gezet. Dat heeft het probleem niet opgelost.
Bij mij is het bij ieder begin van een nieuw nummer dat de eerste paar seconden kraken.
ja precies dit - vooral in het begin van elk nummer.. lijkt of het bufferen teveel data trekt? Geen idee.. wel irritant. Wellicht ook maar eens systeem resetten proberen.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4ck1nth3b0x
  • Laatst online: 08-05 20:49
Ik ben sinds twee weken een trotse eigenaar van een P2, en ik ben er supercontent mee. Echter zijn er wat dingetjes die mij niet helemaal duidelijk zijn, of niet beschreven staan in de handleiding, zoals wat is de functie van deze knoppen op het stuurwiel? Bij mij gebeurt helemaal niks wanneer ik deze indruk, ik had het idee dat het bij Pilot assist hoorde, maar ik kan geen veranderingen ontdekken als ik deze indruk. Worden deze knoppen in de toekomst belegd? Wie kan mij verlichten met dit raadsel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS536uNsx4JFGdjE2ojKZnd7AlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24TWyfdkD5Wb7iDbwhweFncD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
Venomer schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:21:
[...]

Spannend hoor, aankomen met 2%.

Je hebt dus bijna 383 km op een lading gereden? Dat is netjes! Wat was de SoC bij vertrek?
SoC was 100% bij vertrek, niet echt gereden op maximaal bereik dus het kan nog wat beter. 400km lijkt me haalbaar. Google maps schat het bereik verder goed in, daar kan je prima op vertrouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:51
j4ck1nth3b0x schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:15:
Ik ben sinds twee weken een trotse eigenaar van een P2, en ik ben er supercontent mee. Echter zijn er wat dingetjes die mij niet helemaal duidelijk zijn, of niet beschreven staan in de handleiding, zoals wat is de functie van deze knoppen op het stuurwiel? Bij mij gebeurt helemaal niks wanneer ik deze indruk, ik had het idee dat het bij Pilot assist hoorde, maar ik kan geen veranderingen ontdekken als ik deze indruk. Worden deze knoppen in de toekomst belegd? Wie kan mij verlichten met dit raadsel?
[Afbeelding]
Dat is voor ACC, om je afstand tot je voorligger te vergroten of te verkleinen.
Als je ACC aan hebt staan en je drukt de knoppen in zie je onderaan de streepjes bewegen bij ACC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
j4ck1nth3b0x schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:15:
[Afbeelding]
gefeliciteerd!
Ik weet niet of het beschreven staat in de manual. Maar ze horen idd bij de pilot assist / adaptive cc. Je kunt daarmee kiezen hoeveel afstand hij houdt tot zijn voorganger. Bovenste knop = minder streepjes / minder afstand. Onderste knop = meer streepjes / meer afstand. Je zou het verschil in streepjes op je dashboard moeten zien.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Was al een tijdje op zoek naar een nieuwe lease auto en wel bij voorkeur 100% elektrisch. Helaas viel de Tesla M3 met een hele EUR 0,78 buiten budget. En toen kwam de Polestar 2 (single motor), ruim binnen budget. Hoefde ik niet lang over na te denken.

Wel een levertijd van 6mnd :-(

Wel hier en daar een concessie moeten doen, zoals geen adaptive cruise. Toch wel blij na een paar jaren dieselen in een Mondeo.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:09
Vrijdag de proefrit gehad en wat een geweldige auto, twee keer 30 minuten mee kunnen rijden en spelen. Besturing spreek voor zich en het rijden is geweldig, Android spreekt voor zich en werkt prettig maar er zijn toch wel wat punten die mij tegenvielen.

Zo vind ik de middenconsole vrij groot, groter dan ik van de foto's zou verwachten. Ik zit er ook met mijn knie tegenaan en ik vraag me af of dat op lange ritten niet gaat irriteren. De zitpositie is ook wel even wennen, die oplopende vloer voor de bestuurders stoel voelt ook wat vreemd. Nu heb ik niet uitgebreid de tijd genomen om de stoel instellingen te veranderen dus mogelijk valt daarin nog wel e.e.a. te verbeteren. Achterin is de hoofdruimte ook beperkt, ik kom zelf tegen het dak aan en ook de kofferbak is kleiner dan onze huidige auto. Nu maar een lijst opstellen van alle plus en minpunten en dan een knoop doorhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4ck1nth3b0x
  • Laatst online: 08-05 20:49
fyr0 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is voor ACC, om je afstand tot je voorligger te vergroten of te verkleinen.
Als je ACC aan hebt staan en je drukt de knoppen in zie je onderaan de streepjes bewegen bij ACC
Dank voor de uitleg (ook Quark2 bedankt voor de moeite) _/-\o_
Pagina: 1 ... 209 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.