Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.462 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:57
High-Voltage2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet waar jullie die 10% laadverlies vandaan halen, maar bij een thuislaadpaal is dat absoluut niet van toepassing. Zelfs met 11 kW is dat "druppelladen" voor een accu van die omvang en zal er dus nauwelijks warmte gegenereerd worden.
Tenzij je het opwarmen van de batterijen ook als laadverlies ziet. Of het preconditionen...

Bottom line is wel dat de kWh's die uit de paal komen die in principe geteld moeten worden voor het verbruik. Want het zijn die kWh's die je moet betalen.

Zelf hou ik een Excelletje bij met mijn wekelijks verbruik, aangegeven door de auto. Binnenkort ga ik dat ook aanvullen met de getankte kWh's (nu nog niet mogelijk wegens geen toegang tot de gegevens). Ben eens benieuwd naar de delta tussen de twee. Ik verwacht dat dat in de winter stevig gaat zijn, maar dat die in de zomer wel quasi gelijk zullen komen.
https://www.anwb.nl/auto/...-van-een-elektrische-auto

"In de auto zit een lader die de wisselstroom die via de laadkabel binnenkomt omzet in gelijkstroom die kan worden opgeslagen in de accu. Daarbij gaat wat energie verloren als warmte, gemiddeld zo'n 15 procent. Er zit dus een verschil tussen wat de boordcomputer aangeeft als verbruilk en wat de meter in je meterkast toont. "

https://www.evforall.nl/l...h%20aan%20energie%20nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het elektriciteitsnet bestaat uit Wisselstroom, AC genoemd.
Om te kunnen laden moet de AC (wisselstroom) in een "transformator" omgezet worden naar DC (gelijkstroom). Bij dit proces gaat 10 - 20% energie verloren.
Dat een transformator noemen is nog erger dan Jip en Janneke taal ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

hlip schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:05:
[...]

Via de Alfen backoffice. Dat geeft mij de mogelijkheid om de laadpaal zelf te managen.
Ooh. Dat ga ik ns onderzoeken. Mij is niets verteld. Ik kan alleen info via de Vattenfall portal vinden. En die is heel summier. Thx.

[P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:36
hlip schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:28:
[...]

Had ik gisteren ook met mijn P8. Overnight spontaan van 80% naar 55%.
Daarna ongeveer 50 km. gereden en bij parkeren weer 67%. 7(8)7
Voor mij onverklaarbaar maar wel een teken dat er, ondanks alle updates, in het BMS nog iets niet goed zit.
Ik weet niet waar je woont, maar hier in het oosten van Nederland vroor het ‚s nachts behoorlijk. Uit een „bevroren“ batterij kan niet zoveel stroom gehaald worden. Na het opwarmen gaat dat weer makkelijker. Dus eerst minder en daarna weer meer stroom beschikbaar.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
High-Voltage2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:19:
[...]

Weet niet of jullie met de lease auto ook op vakantie mogen of überhaupt naar het buitenland. Maar in bepaalde gebieden zijn winterbanden nu eenmaal verplicht.
Als LM zou je die verantwoordelijkheid natuurlijk bij de bestuurder kunnen leggen...
Goede, “echte” all season banden voldoen aan zowel de zomerbanden en de winterbanden eisen en wetgeving. Daar mag je dus gewoon mee naar bijv. Duitsland en Oostenrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MartinP8 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:31:
[...]

Goede, “echte” all season banden voldoen aan zowel de zomerbanden en de winterbanden eisen en wetgeving. Daar mag je dus gewoon mee naar bijv. Duitsland en Oostenrijk
Cool, didn't know that :9
Heb vanuit de LM ook gewoon altijd zomer- en winterbanden liggen, dus nooit verdiept in de all-seasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Schiet mij maar lek...

Ben ik de afgelopen dagen aan het piepen over korte ritjes en veel te hoog verbruik, heb ik vandaag dit.

Ritje Hoofddorp Amsterdam, zonder preconditionen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67JtYuRBWgV8PTG-bECmeEDj8rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEvTk9wcpkMnegw9ZlhSQH1f.jpg?f=fotoalbum_large

2 en een half uur geparkeerd bij graad of 8. Pre conditioned op eigen accu, en rijd ik dit korte ritje. In de stad, met veel stoplichten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gpq1WZaSLBnXQlMHZugbr5m5AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL0qSdor80lo5FwrCW7A0rQA.jpg?f=fotoalbum_large

Begon op 10! Kwh/100km en liep langzaam op. Normaal begint ie op 400 en loopt (best snel) terug naar rond de 30. Ik geloof echt niet dat het preconditionen zo veel verschil maakt. Of heeft de accu zijn temp zo goed vastgehouden?

Raarrr, maar hoe dan ook: met dit soort waarden zou ik heel goed kunnen leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Accu pakket schijnt goed zijn temperatuur te houden. Dus een half uurtje parkeren gaat de accu zeker niet doen afkoelen.
Als je dan ook nog preconditiont dan hoef je niet meer te stoken en is het enkel nog het "echte" verbruik.

Met de regen zijn stoplichten veel minder nefast dan voor een ICE. Tenzij je natuurlijk aan elk stoplicht wegschiet als een rakket om vervolgens de mechanische remmen hard aan te spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Sebas84! schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:19:
[...]

Respect voor de manier waarop je dit aanpakt!
Dank en eens met jouw poging om vooral ook MGA hier aan boord te houden!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JohnDoe77
Freezhost schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:34:
Hebben jullie nog tips voor de proefrit? Zijn er dingen die ik even moet proberen of waar ik op moet letten?
Als je alleen gaat; labello om je gescheurde mondhoeken mee te behandelen. Als je met een partner gaat; spuug zakje! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Blankinho schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:57:
@JohnDoe77 of andere panelleden.

Zou je in de volgende gesprekken het groter geworden belang van Carplay nog een keer willen aanstippen en vragen wat de precieze reden is waarom dit ook uitgesteld is?

Het uitblijven en nu blijkt ook uitsluiten van apps binnen Google Automotive geeft voor mij persoonlijk een hogere prio voor deze functie. Ook het offline afspelen van spotify waardoor ik mijn thuisomgeving streamend op de sonos dan niet tot last ben of zij mij. Nu doe ik dit via bluetooth als workarround maar dat is toch wel back to basic..
Apple CarPlay staat ook op die lijst met punten die we hebben ingestuurd. Het wachten is op een volgende vergadering, dan kunnen we het nog eens aanhalen icm ABRP app... bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:34
MartinP8 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:37:
Of heeft de accu zijn temp zo goed vastgehouden?
Ja. Het effect van preconditioning is vrijwel nihil voor de warmte van de accu. Preconditioning is voor de cabine en mogelijk dat het de accu een verwaarloosbaar beetje verwarmt omdat die er nu eenmaal onder ligt. Dat ding is echter goed geïsoleerd dus dat effect zal allemaal wel meevallen. Preconditioning doe je zodat verwarmt aan de paal en als je gaat rijden niet verwarmt op basis van de accu, daar zit de winst. Niet in het eventueel opwarmen van de accu. Tijdens je eerste rit was de accu nog koud van afgelopen nacht. Tijdens je tweede ritje was gewoon met een nog lekker warme accu en andere effecten (temperatuur, snelheid, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:56
Venomer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:12:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar hier in het oosten van Nederland vroor het ‚s nachts behoorlijk. Uit een „bevroren“ batterij kan niet zoveel stroom gehaald worden. Na het opwarmen gaat dat weer makkelijker. Dus eerst minder en daarna weer meer stroom beschikbaar.
Het had hier inderdaad gevroren.
Maar kan dat resulteren in 25% "verlies"?

Dat het verbruik hoger is bij lage temperaturen is bekend maar dat de batterij 25% kwijtraakt tijdens stilstand vind ik merkwaardig.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
Op reddit beweert iemand dat de app + phone as key toch volgende week komt
Digital key coming in about a week!

Just got a call from my polestar contact who I got my P2 through and was told they are currently in a Polestar training session at this moment being told that the digital key and a corresponding OTA for the vehicle is coming in about a week.

Not a full list of features here but climate control and checking battery status will be a part of it. And obviously more will come with future updates.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[ Voor 51% gewijzigd door BartWNL op 14-04-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:41
Schiet mij maar lek...

Ben ik de afgelopen dagen aan het piepen over korte ritjes en veel te hoog verbruik, heb ik vandaag dit.

[Afbeelding]

2 en een half uur geparkeerd bij graad of 8. Pre conditioned op eigen accu, en rijd ik dit korte ritje. In de stad, met veel stoplichten.
[Afbeelding]

Begon op 10! Kwh/100km en liep langzaam op. Normaal begint ie op 400 en loopt (best snel) terug naar rond de 30. Ik geloof echt niet dat het preconditionen zo veel verschil maakt. Of heeft de accu zijn temp zo goed vastgehouden?

Ik ga het nog gekker voor je maken... Ik had namelijk hetzelfde als jij. Bij een koude start fors hoog verbruik wat dan wel redelijk snel naar de 30 loopt en vanuit daar soms 24, soms 27...volgens mij bekend verhaal. Echter...

Vanmorgen na een hele koude nacht een langere rit moeten maken van 170km en zelfde verhaal. Uiteindelijk 25kWh gemiddeld. Maar nou komt het... Na 5 uurtjes werken ging ik weer naar huis terwijl de auto lekker in het zonnetje stond, niet aan de laadpaal. Maar ik reed weg (9 graden) en wist niet wat ik zag: 21kWh, 19kWh en zelfs even 18,6kWh! Dat was dan in de eerste kilometers voor ik de snelweg weer op moest.

Dat bleef ook heel lang op mijn laagste score ooit, rond de 22kWh. Liep daarna wel weer op en omdat ik het laatste half uurtje 130 reed was het gemiddelde wederom 25kWh.

Maar gaat dus even puur om die koude start / retour met blijkbaar nog een aardig verwarmde accu. Dat scheelt zoveel! Als dat nou eens goed aangepakt worden gaat het overal verbruik echt enorme stappen in de goede richting maken.

Om het feestje helemaal compleet te maken ging het snelladen ook voor het eerst top met over langere periode 110-120kW. Zal ook te maken hebben met dat de accu nog warmte vastgehouden had?

Ik kan het anders niet verklaren want ik heb dit ritje exact hetzelfde vaker gereden en mij rijstijl durf ik wel te betitelen als vrij stabiel. Het blijft dus een vreselijk onvoorspelbaar verhaal... Maandag ging het snelladen bijv dramatisch slecht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RWpSu9H6otJlDTB5QsZbGECC00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCkVEcdR7GD7zX5JgUJ4yb2n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzxxNy5HrbvTA7hxqU1iXwsg8HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLVug8j0sxBQPKgDEormucqC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 14-04-2021 23:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Even een heads-up / reminder voor de complottheorie denkers 😉 mbt de voorgenomen tijdslijn van de updates / ontwikkelingen, afgezien van de android automotive apps. (Bericht dateert van 16-02-2021)

[ Voor 3% gewijzigd door EHAS op 15-04-2021 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
Rene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:15:
Inderdaad wat @MaxxMark ook al noemt.

Hier stond het tussen een ID4, Enyaq of P2.

ID4 en Enyaq hebben beide meer ruimte en bereik. Zeker in ons geval met kinderen een plus. Qua kosten kwamen ze alledrie in hetzelfde prijssegment. En toen zijn we ons gaan afvragen:

- Hoeveel dagen per jaar hebben we meer ruimte dan de kofferbak nodig --> Tijdens wintersport/kamperen (10 dagen per jaar?)
(oplossing: dakboks voor de skis/tent, slaapzak en overige spullen)
- Hoeveel dagen per jaar is het bereik een issue --> In de praktijk nooit, langer dan 3 uur rijden met kinderen is geen optie.

Hoeveel dagen zit ik alleen in de auto? verrek, 240 dagen per jaar!

Wellicht dat emotie dan meegenomen kan worden. Saaie VW bak met 204 pk of heerlijke fastback met 408pk en 4WD (wat hier in Noorwegen ook een voordeel in de sneeuw is).

Uiteindelijk heeft dat de doorslag gegeven :D Niet uitgaan van worst case, maar kopen naar gebruik.
Leuk om ook bij jouw zoveel overeenkomstige afwegingen terug te lezen 😇

Vond dit ook wel een treffend stuk, mede nav de terugkoppeling van Volvo, “less is more”

Functies die de Volvo XC40 Recharge niet heeft, maar andere EV's wél

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
AartJW schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:30:
[...]

Geen idee eigenlijk, het is niet mijn auto dus heb me er niet in verdiept. Vond de verschillen gewoon opvallend en zat met open mond te kijken naar die 100% toen ik op mijn bestemming aan kwam. Zeker nu ik de Polestar gewend bent waar ik altijd schrik na een paar kilometer rijden.
Wellicht dat het daar inzit. Indien de batterij NIET opwarmt vanaf dat ZOE gaat rijden, is het puur verbruik.

Na de P2/8 update zag je óók dat de eerste km niet meer zoveel slurpte met de minder agressieve opwarming.

@iedereen-die-hier-leest

Er is dus véél verwarring of de P2/P8 nu wél of niét zijn batterij mee opwarmt tijdens voorverwarmen.

WIE heeft kloppende informatie? van welke bron?? of beter nog ..bewijs dat de batterijtemperatuur flink omhoog gaat tijdens voorverwarmen??

Alle info welkom, en graag aanvullen waar mogelijk _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Hansieo op 15-04-2021 08:08 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:58
Pure8 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:22:
[...]

Heeft de man van Volvo Nederland tijdens het laatste webinar niet uitdrukkelijk gezegd dat bij preconditioning de batterij óók mee verwarmd wordt?
Dat weet ik niet, maar ik dacht dat dit over de P2 ging en daarbij is dat toch niet het geval? Ik merk er i.i.g. niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Schiet mij maar lek...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het verschil tussen koude en warme accu is enorm. Zag ik gisteren ook. In den ochtend flink verbruik rond de 27. In de middag rond de 22,5.

Aan de accu opwarm systemen in dus prima gesleuteld worden zodat we ook bij kouder weer veel meer richting nominale range gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
hlip schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:43:
[...]

Dat het verbruik hoger is bij lage temperaturen is bekend maar dat de batterij 25% kwijtraakt tijdens stilstand vind ik merkwaardig.
Is een verkeerde registratie en geen werkelijk verlies. Zou zich ook weer moeten hebben hersteld. Ook een aantal keer ervaren, vooral met kou.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
hlip schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:43:
[...]

Nee dat lijkt me niet. Ik heb het nog nooit gemerkt in ieder geval, terwijl het hier in het oosten nu ook nog koud is en 's nachts nog best vriest. Bij kou is het verbruik tijdens rijden hoger maar tijdens stilstand heb ik nog nooit merkbaar zo'n battery drain gehad. Het lijkt er eerder op dat de SOC niet correct wordt weergegeven. Daar is op dit topic wel eens eerder door iemand melding van gemaakt.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Niet werkende airco in P2 opgelost door update, maar sindsdien functioneert parkeer klimaat weer zeer onbetrouwbaar.

Vanmorgen krabben en koude auto ondanks goed ingestelde timer . Gisteren deed hij het wel, eergisteren weer niet. Lijkt willekeurig en onbetrouwbaar. Irritant.

Iemand anders dezelfde problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Hansieo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:50:
[...]

Wellicht dat het daar inzit. Indien de batterij NIET opwarmt vanaf dat ZOE gaat rijden, is het puur verbruik.

Na de P2/8 update zag je óók dat de eerste km niet meer zoveel slurpte met de minder agressieve opwarming.

@iedereen-die-hier-leest

Er is dus véél verwarring of de P2/P8 nu wél of niét zijn batterij mee opwarmt tijdens voorverwarmen.

WIE heeft kloppende informatie? van welke bron?? of beter nog ..bewijs dat de batterijtemperatuur flink omhoog gaat tijdens voorverwarmen??

Ik herhaal even: de man van Volvo Nederland (die met de witte baard, ik denk dat hij Robert heet) heeft expliciet gezegd, en dat nog eens herhaalt, dat bij preconditioning naast het interieur ook de batterij opgewarmd wordt.
Ik mag toch aannemen dat hun informatie klopt, toch? Maar misschien zit er een bug in deze functie en werkt het in de praktijk niet. Dat weet ik niet, natuurlijk.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Pure8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:21:
[...]

Ik herhaal even: de man van Volvo Nederland (die met de witte baard, ik denk dat hij Robert heet) heeft expliciet gezegd, en dat nog eens herhaalt, dat bij preconditioning naast het interieur ook de batterij opgewarmd wordt.
Ik mag toch aannemen dat hun informatie klopt, toch? Maar misschien zit er een bug in deze functie en werkt het in de praktijk niet. Dat weet ik niet, natuurlijk.
Wat mij bijstaat is dat het hier echt om eventuele restwarmte en geleiding gaat door de verwarming van de cabine, en dat de accu zelf (nog) niet expliciet verwarmd wordt. Dus hoewel hij daarmee niet ongelijk heeft, neigt het een tikkeltje naar misleiding. Anders hadden we ook wel significant andere verbruiken gezien van mensen die elke dag netjes voorverwarmen. Wellicht dat het in de toekomst wel kan, want de hardware is er geloof ik wel voor aanwezig.

Maar goed je leest het: 'bijstaat', 'wellicht', 'geloof ik'. Zou een mooie concrete vraag zijn voor het forum, of de P2 Facebook groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 16:57
Ik zag net op electrek dat de Q4 daadwerkelijk aangekondigd is. https://electrek.co/2021/...roduction-version-unveil/

Interessant is om de gegevens op de website van Audi (https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q4/q4-e-tron.html) te vergelijken met wat er op elektrec staat mbt range en laadsnelheid. Het lijkt me dat Audi hier dingen beloofd die zelfs theoretich niet haalbaar zijn. Als ik in het positieve geval uitga van 17kWh verbruik per 100 km, zou je volgens mij boven de 200kW moeten laden om in 5 min 17kWh te leveren. Ook opvallend dat in het electrek stuk staat dat van 5 naar 80% 38 minuten kost, terwijl op de Audi website 22,5 min staat.

Tenslotte zij je ook dat Audi cherrypicking doet. Ze gebruiken de acceleratie en het vermogen van de 55 Quattro, maar de actieradius van de 40. op zich klopt het omdat ze termen als 'tot' en 'vanaf' gebruiken, maar ik vind het toch wel misleidende informatie.

Tenslotte lijkt mij het aangegeven verbruik ook wel heel erg rooskleurig gezien de aerodynamica van de Q4.

Op electrek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85kLVfR9CDGLEbTuOyjmqodWqdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrKyxabxjVNeUuivA7BlU8CL.jpg?f=fotoalbum_large
It enables a range of “up to 520 kilometers (323.1 miles)” on a single charge based on the WLTP cycle.

As for charging capacity, the Q4 e-tron can take DC fast-charge up to 125 kW, and the automaker says that under “ideal conditions,” the battery gets from a state of charge (SOC) of 5 to 80 percent in 38
minutes.

Op de Audi website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH49zZOTDFxgWxcoaSIESw4RqFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XvJWzsGaPd1kRcRX9gcXd42U.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeqM--56pJPDJPePS2jPP4w6B7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/scOSUayoq8TrghQx1BPPKqav.png?f=fotoalbum_large
Gemiddeld stroomverbruik1: 15,8–17,8 kWh/100 km (NEDC); 17,0–19,9 kWh/100 km (WLTP). Gemiddelde CO₂-emissie1: 0 g/km. Het stroomverbruik en de CO₂-emissie zijn mede afhankelijk van de gekozen uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:36
[...]

@iedereen-die-hier-leest

Uit de handleiding van de Volvo XC40 P8:

"Voor het functioneren van de auto moeten de hoogvoltaccu en het bijbehorende elektrische aandrijfsysteem de juiste werktemperatuur hebben. De accucapaciteit neemt mogelijk aanzienlijk af als de accu te koud of te warm is. Door de auto met behulp van de laadkabel die is aangesloten op het stroomnet te preconditioneren, worden het aandrijfsysteem en de passagiersruimte van de auto vóór vertrek voorbereid om op die manier de slijtage en de energiebehoefte tijdens het rijden te verminderen."

Bron: https://www.volvocars.com...r-elektrische-aandrijving

Dus: als de auto aan de laadpaal zit, wordt het aandrijfsysteem voorbereid. Er staat niet "accu's voorverwarmd", maar zo moeten we het wel lezen, toch?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Spanky79 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
[...]

Het verschil tussen koude en warme accu is enorm. Zag ik gisteren ook. In den ochtend flink verbruik rond de 27. In de middag rond de 22,5.

Aan de accu opwarm systemen in dus prima gesleuteld worden zodat we ook bij kouder weer veel meer richting nominale range gaan
Ik zal nog een screenshotje maken, maar na de hele zuinige heenrit, ben ik 2 1/2 uur later terug gereden, zonder preconditioning en toen lag het verbruik weer boven de 30. Heb dus toch het gevoel dat preconditioning de accu ook voorverwarmt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
De niet-sportback Q4 ziet er wel aardig uit wat mij betreft. Ik had verwacht dat Audi wat meer in zou zetten op performance dan VW/Skoda, maar blijkbaar moeten ze dan toch teveel onderdelen met elkaar delen. Blijken en blijven de P2 en de P8 toch aardig performante auto's zo :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Omdat dit forum (wat mij betreft helaas) nog steeds een gecombineerd P2/P8 forum is zou ik het prettig vinden als iedereen zijn/haar bijdrage begint met een P2 of P8 melding (in de handtekening onderaan werkt het niet). Met name ook omdat dit tweakers forum geen threads kent zoals bv het Engelse Polestar forum. Het is hinderlijk om steeds een post te moeten beginnen te lezen en dan al lezende te ontdekken dat het over de ándere auto gaat. En er zijn nogal wat verhalen die me totaal niet interesseren. Dus alsjeblieft....

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Venomer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:52:
[...]

Uit de handleiding van de Volvo XC40 P8:

"Voor het functioneren van de auto moeten de hoogvoltaccu en het bijbehorende elektrische aandrijfsysteem de juiste werktemperatuur hebben. De accucapaciteit neemt mogelijk aanzienlijk af als de accu te koud of te warm is. Door de auto met behulp van de laadkabel die is aangesloten op het stroomnet te preconditioneren, worden het aandrijfsysteem en de passagiersruimte van de auto vóór vertrek voorbereid om op die manier de slijtage en de energiebehoefte tijdens het rijden te verminderen."

Bron: https://www.volvocars.com...r-elektrische-aandrijving

Dus: als de auto aan de laadpaal zit, wordt het aandrijfsysteem voorbereid. Er staat niet "accu's voorverwarmd", maar zo moeten we het wel lezen, toch?
Qua hardware zou de Volvo P8 dus moeten voorbereid zijn op preconditioning van de accu. De vraag is of de software inmiddels ook zo ver is.

Probleem is natuurlijk, dat we niet kunnen zien of preconditioning van de accu plaatsvindt. We kunnen hooguit gissen via de verbruikscijfers (die echter ook door andere factoren worden beïnvloed).
Afijn, vroeger had ook niet elke auto een metertje voor de olietemperatuur. We zullen het dus moeten doen met een statement van Volvo, dat de software inderdaad ook de taak heeft en thans in staat is om de accu voor te verwarmen bij preconditioning en niet als nevenvangst bij de voorverwarming van de cabine.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
AartJW schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:15:
[...]

Ik rijd soms nog wel eens een Renault Zoe deelauto als mijn wederhelft er met de PS2 vandoor is :X Ik zie een bizar verschil op korte ritten tussen deze auto's. Een rit met de Zoe van 17min dwars door de stad resulteerde in 0% accuverlies en een laadpaal die bij aankomst zegt "Kan niet laden, accu vol". Dag later met PS2 in vergelijkbaar ritje en was 10% kwijt in 15min (22% heen en terug). Kan iemand dit uitleggen, komt het alleen door accu verwarmen? Ja de Zoe verbruikt minder energie (stad 13,5kWh), maar kan niet zo zijn dat als ik net de straat uit ben er al 5% accu verdwenen is ;) ;w Na 3 korte ritjes moet je echt weer laden en dat is wel irritant.
17 min rondrijden zonder ook maar iets te verbruiken bestaat gewoon niet, die zoe heeft dus gewoon een slechte batterymanagment. Wellicht is 100% niet echt 100% (zoals 0% ook niet direct volledig leeg is) en zit er redelijk wat speling op voordat hij het als "minder dan 100%" uitleest

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:26
FW423130 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:14:
Niet werkende airco in P2 opgelost door update, maar sindsdien functioneert parkeer klimaat weer zeer onbetrouwbaar.

Vanmorgen krabben en koude auto ondanks goed ingestelde timer . Gisteren deed hij het wel, eergisteren weer niet. Lijkt willekeurig en onbetrouwbaar. Irritant.

Iemand anders dezelfde problemen?
Parkeerklimaat doet het bij mij 90% van de tijd ook niet. Ik dacht dat dit normaal was bij de P2? 7(8)7

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:18
GeForceFX_BE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:09:
[...]
17 min rondrijden zonder ook maar iets te verbruiken bestaat gewoon niet
Toch wel ! Bergaf ! ;)
(dan kun je zelfs je batterij bijladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-10 20:29
P8
Hoe staat het er bij jullie voor met het airco probleem?
Vorige week hebben ze de pomp vervangen en het systeem opnieuw gevult.
Bij het ophalen van de auto deed de airco het weer prima.
Ook dat bonkende geluid vanaf de voorkant is verholpen. Nieuwe lagers en extra vet op de schokdempers. Dus daar ben ik blij mee.

Echter doet de airco het nu weer niet....
Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] voor mensen die garantie, verbruik en regelmatig post van het CJIB niet belangrijk vinden: YouTube: Volvo XC40 P8 Recharged MY21 - full electric - speed limit unlock - ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
MartinP8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:53:
[...]

Ik zal nog een screenshotje maken, maar na de hele zuinige heenrit, ben ik 2 1/2 uur later terug gereden, zonder preconditioning en toen lag het verbruik weer boven de 30. Heb dus toch het gevoel dat preconditioning de accu ook voorverwarmt
Ik had mijn auto/accu niet voorverwarmd. Dus die was zeker koud, naar lichte nachtvorst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
madhondt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:41:
[...]

Toch wel ! Bergaf ! ;)
(dan kun je zelfs je batterij bijladen)
lol... dan rij je niet ROND :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

@iedereen-die-hier-leest

Het verlossende woord heb ik niet ;) Wat ik wel begreep (en dat was aldus de dealer bij de P2 ook het geval) is dat het batterijpakket van de V60 doorlopen is met "waterkoeling" zodat warmte verdeeld kan worden. En dat zal bij nieuwere batterijen ongetwijfeld en dus de P2 net zo zijn.

Wat de beste man mij toen ook vertelde was dat er een specifieke P2 was (in de winter 2020) die issues had waar de auto klaagde dat het koelsysteem niet goed functioneerde. Hij werd 'te warm'. Bleek een issue te zijn in het koelcircuit van de airco waardoor uiteindelijk oko de batterijen warm werden en hun warmte niet meer kwijt konden.

Hoewel er geen expliciet antwoord was over of beide systemen gekoppeld waren, geeft het wel indicatie dat het aircosysteem en het batterijsysteem zeer waarschijnlijk al dan niet gedeeltelijk gekoppeld aan elkaar zijn.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
guido66 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:27:
[...]

Parkeerklimaat doet het bij mij 90% van de tijd ook niet. Ik dacht dat dit normaal was bij de P2? 7(8)7
Polestar gaf in de 2104 update aan dat de stabiliteit was verbeterd. Kennelijk moeten we zo'n uitspraak dus inderdaad interpreteren als "nog niet volledig opgelost".
De auto rijdt heerlijk maar dit soort dingen is hoogst irritant. Zoiets moet gewoon betrouwbaar functioneren in een auto als hij de voorziening heeft, maar zeker in een auto van meer dan 60k.

Ik wacht nog even op de app met de timer en de bijbehorende ota update anders maar weer terug naar de garage. De zomer komt er ook aan en heerlijk om in een koele auto te kunnen stappen ( als het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 10:29
Jehanthar schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:16:
P2
Omdat dit forum (wat mij betreft helaas) nog steeds een gecombineerd P2/P8 forum is zou ik het prettig vinden als iedereen zijn/haar bijdrage begint met een P2 of P8 melding (in de handtekening onderaan werkt het niet). Met name ook omdat dit tweakers forum geen threads kent zoals bv het Engelse Polestar forum. Het is hinderlijk om steeds een post te moeten beginnen te lezen en dan al lezende te ontdekken dat het over de ándere auto gaat. En er zijn nogal wat verhalen die me totaal niet interesseren. Dus alsjeblieft....
Eens denk over P8 en vraag me vaak af over welke auto het gaat.
Sommigen zetten het bij hun forumnaam?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
MartinP8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:47:
[P8] voor mensen die garantie, verbruik en regelmatig post van het CJIB niet belangrijk vinden: YouTube: Volvo XC40 P8 Recharged MY21 - full electric - speed limit unlock - ...
Denk dat langdurig de top wel tot problemen leidt? Warmte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
Waterblok schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]

Eens denk over P8 en vraag me vaak af over welke auto het gaat.
Sommigen zetten het bij hun forumnaam?
Wellicht dat iemand het topic kan afsplitsen? Een eigen P2 topic lijkt mij ook de voorkeur te hebben.

Er is immers ook een eigen Enyaq / IDx topic.

Misschien dat een moderator een mening kan geven?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
MaxxMark schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:26:
[...]

Het verlossende woord heb ik niet ;) Wat ik wel begreep (en dat was aldus de dealer bij de P2 ook het geval) is dat het batterijpakket van de V60 doorlopen is met "waterkoeling" zodat warmte verdeeld kan worden. En dat zal bij nieuwere batterijen ongetwijfeld en dus de P2 net zo zijn.

Wat de beste man mij toen ook vertelde was dat er een specifieke P2 was (in de winter 2020) die issues had waar de auto klaagde dat het koelsysteem niet goed functioneerde. Hij werd 'te warm'. Bleek een issue te zijn in het koelcircuit van de airco waardoor uiteindelijk oko de batterijen warm werden en hun warmte niet meer kwijt konden.

Hoewel er geen expliciet antwoord was over of beide systemen gekoppeld waren, geeft het wel indicatie dat het aircosysteem en het batterijsysteem zeer waarschijnlijk al dan niet gedeeltelijk gekoppeld aan elkaar zijn.
Ze zijn gekoppeld. Anders kan het warmte-element de batterij helemaal niet voorverwarmen. De vraag is of de software en daarmee de hardware al in staat zijn de kleppen en verwarming zo aan te sturen dat er ook echt optimaal gebruik gemaakt wordt van de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
Momenteel rijd ik een Model 3 voor mijn werk, maar ik overweeg een Polestar 2 aangezien er gezinsuitbreiding is gekomen. Achterbak van de Polestar is dan een groot voordeel. Iemand enig idee (of zijn er filmpjes te vinden) hoe de Polestar 'autopilot' zich verhoudt tot die van Tesla?

Is die lane assist en adaptieve cruise control zga hetzelfde? Want dat gebruik ik wel veel bij de Model 3. Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door dedominee op 15-04-2021 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
dedominee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
Momenteel rijd ik een Model 3 voor mijn werk, maar ik overweeg een Polestar 2 aangezien er gezinsuitbreiding is gekomen. Achterbak van de Polestar is dan een groot voordeel. Iemand enig idee (of zijn er filmpjes te vinden) hoe de Polestar 'autopilot' zich verhoudt tot die van Tesla?

Is die lane assist en adaptieve cruise control zga hetzelfde? Want dat gebruik ik wel veel bij de Model 3. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als dit voor jou belangrijk is, blijf dan bij Tesla. Ik heb jaren in een Model S gereden maar dan nog in de 'oude' configuratie (dus wel autopilot maar met minder camera's dan de Model3 heeft).

En die was al stukken beter dan de P8 die ik nu heb.Tenminste: wat de Autopilot betreft ;-)

De Tesla is veel meer ontworpen om uiteindelijk zelf te kunnen rijden (regelgeving daargelaten) waarbij de P8 en P2 echt alleen maar rij ondersteuning hebben.

Het helpt wel en het is rustgevender rijden dan zonder, maar het is geen autopilot zoals je gewend bent. Bij lange na niet.

[ Voor 17% gewijzigd door dvroegop op 15-04-2021 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
dedominee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
[P2] Ik heb vooralsnog alleen met mijn proefrit even kort de pilot assist gebruikt. Ik dacht dat deze assist enkel binnen dezelfde strook werkte. Wat me echter opviel is dat het ook werkte om op de snelweg richting aan te geven en zodra je de lijn over aan het gaan was pakte de assist hem vanzelf door tot ie in de strook ernaast reed. Rechtuit ging aansluitend ook weer vanzelf. Je hoeft bij een strookwissel dus alleen richting aan te geven, heel iets te sturen en vervolgens pakt het systeem vanzelf weer de volgende strook rechtuit.

Verder geen ervaring met Tesla, maar voor mij is dit voldoende relaxed rijden. Volledig autonoom gaat toch nog wel even duren in verband met regelgeving, zelfs als de systemen dan al robuust genoeg zijn. Tegen die tijd wel weer een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
gerrit105 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:06:
[...]

Ik heb vooralsnog alleen met mijn proefrit even kort de pilot assist gebruikt. Ik dacht dat deze assist enkel binnen dezelfde strook werkte. Wat me echter opviel is dat het ook werkte om op de snelweg richting aan te geven en zodra je de lijn over aan het gaan was pakte de assist hem vanzelf door tot ie in de strook ernaast reed. Rechtuit ging aansluitend ook weer vanzelf. Je hoeft bij een strookwissel dus alleen richting aan te geven, heel iets te sturen en vervolgens pakt het systeem vanzelf weer de volgende strook rechtuit.

Verder geen ervaring met Tesla, maar voor mij is dit voldoende relaxed rijden. Volledig autonoom gaat toch nog wel even duren in verband met regelgeving, zelfs als de systemen dan al robuust genoeg zijn. Tegen die tijd wel weer een andere auto.
[P8] ik denk dat Tesla hier verder in is. Die durven ook meer. Maar ik vind wel dat het bij de P8 best verfijnd werkt. Het wisselen van strook gaat inderdaad heel goed en hij blijft netjes en rustig goed midden tussen de lijnen. Dus geen geslinger of te dicht erop naar links of rechts. Verder werkt het alleen icm acc. Dat vind ik wel een beetje jammer. Ik zou graag zelf snelheid en soms afstand tot voorligger willen bepalen en dat kan niet (heb geexperimenteerd met acc op lage snelheid, pilot assist aan en dan zelf gas geven voor de snelheid, maar dan kapt de pilot assist er na een half minuutje of zo mee. Helaas)

Acc vind ik niet altijd fijn rijden. Ook icm pilot assist, want de snelheid past niet aan als de bochten in de weg daar om vragen. Soms sjeest de auto daardoor met zo veel snelheid door een bocht dat Pilot Assist door Lane Assist (of de bestuurder) tot de orde geroepen moet worden. En acc remt in sommige gevallen te hard af als er een voorganger tussenkruipt of probeert te kruipen.

Lane Assist is echt een alert functie. Piept, trilt en stuurt een beetje bij als je per ongeluk over de lijntjes kleurt. Kan je niet op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
[P2]
@MartinP8
Ongetwijfeld is Tesla hier verder in. Dat heb ik wel gezien in de filmpjes en ervaringen.
Het viel mij wel mee dat ie nog best wat slimmer was dan ik dacht. Hopelijk meer verbeteringen de komende tijd. Denk dat het voor mij voldoende rijgemak biedt en de andere argumenten waren ruim in het voordeel van Polestar. Ik ga het ervaren over een paar weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
MartinP8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:25:
[P8]Ik zou graag zelf snelheid en soms afstand tot voorligger willen bepalen en dat kan niet (heb geexperimenteerd met acc op lage snelheid, pilot assist aan en dan zelf gas geven voor de snelheid, maar dan kapt de pilot assist er na een half minuutje of zo mee. Helaas)
Ga ik daar toch nog een keer wat meer op letten (P2). Had namelijk diezelfde gedachte en de beleving dat ook zonder problemen in de praktijk te hebben toegepast. Als ik ACC en Pilot Assist aan zet en er is een auto in zicht zijn alle drie de icoontjes onderin opgelicht. Geef je dan wat gas bij gaat de indicatie van "de auto voor je" uit en bepaal je zelf de snelheid.. Kan me niet herinneren dat dit maar een halve minuut werkte, zou jammer zijn. (En ook soortgelijk bij het harder rijden dan de initieel aangegeven ACC snelheid)
Soms sjeest de auto daardoor met zo veel snelheid door een bocht dat Pilot Assist door Lane Assist (of de bestuurder) tot de orde geroepen moet worden. En acc remt in sommige gevallen te hard af als er een voorganger tussenkruipt of probeert te kruipen.
Volgens mij is het op zich ook vooral voor de snelweg bedoeld en is de enige snelheidsaanpassing o.b.v. verkeer. Wat ik dan weer wel positief vind is dat de snelheid van dat verkeer wel in de afweging wordt meegenomen. Voegt een langzame auto in zal hij wat (te enthousiast soms) inhouden, maar als een auto op snelheid invoegt houdt hij regelmatig gewoon de snelheid vast.

Maar inderdaad is Tesla meer gericht op Full-Self drive (of in ieder geval wat mogelijk is binnen de wet) en is dat van Volvo / Polestar vooral een hulpmiddel (voor de veiligheid) op de snelweg.. Rij er regelmatig zonder problemen mee van oprit tot afrit. (Af en toe zelf wat gas bij geven bij wat verkeer op de rechterbaan om niet zo vroeg naar links te hoeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:10
[P2]
Als je sneller rijdt dan de ingestelde ACC snelheid gaat Pilot assist inderdaad na een tijdje automatisch uit. De pilot assist vertraagt wel degelijk in de bochten maar alleen als je het stuur al redelijk draait en dus niet al voor het ingaan van de bocht. Van mij mag de Pilot assist soms wel wat vlotter "de bocht uit" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
P2Void schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:44:

Maar inderdaad is Tesla meer gericht op Full-Self drive (of in ieder geval wat mogelijk is binnen de wet) en is dat van Volvo / Polestar vooral een hulpmiddel (voor de veiligheid) op de snelweg.. Rij er regelmatig zonder problemen mee van oprit tot afrit. (Af en toe zelf wat gas bij geven bij wat verkeer op de rechterbaan om niet zo vroeg naar links te hoeven)
Uiteraard hebben we de software van T’s autopilot al bekeken en zoals ik hier eerder al aangaf: vertrouw het systeem niet!!! Het is gewoon een veredelde assist. En de naam ‘Autopilot’ is enkel marketing. We hebben verscheidene simulaties uitgevoerd waar deze gewoon niet ingreep. Leuk speeltje misschien maar blijf dan steeds alert. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
We?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Heeft iemand de Google locatiegeschiedenis al aan de praat gekregen?
Ik had gehoopt dat je hiermee kon volgen waar je auto zich ergens bevond. Helaas blijft mijn geschiedenis leeg... Ik gebruik voor mijn auto een ander account dan voor mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:01
High-Voltage2 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:59:
Heeft iemand de Google locatiegeschiedenis al aan de praat gekregen?
Ik had gehoopt dat je hiermee kon volgen waar je auto zich ergens bevond. Helaas blijft mijn geschiedenis leeg... Ik gebruik voor mijn auto een ander account dan voor mijn telefoon.
De interne service die daarvoor nodig is zit niet in Android Automotive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
Pure8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:00:
Leuk speeltje misschien maar blijf dan steeds alert. :-(
Een van de redenen waarom het Volvo / Polestar systeem absoluut mijn voorkeur heeft. Ik bepaal zelf wel op welke snelheid ik de ACC wil en ik weet wat het systeem doet en niet doet. Op deze manier hoef ik niet continu overdreven alert te zijn op het automatische systeem, of dit mogelijk onverwachte keuzes maakt.
Alle voordelen van ontspannen rijden (zeker in de file) maar toch volledige controle.

Persoonlijk ben ik van mening dat zeker buiten de snelweg er zoveel onvoorspelbare en uitzonderings situaties zijn dat een self-drive systeem in europa niet echt realistisch is. Kan er veel.. ja, vast.. maar hoe meer de auto voor je doet des te meer men er op vertrouwd (/ moet kunnen vertrouwen).. des te groter de impact van die uitzonderingen.. Maar goed.. die discussie is hier al vaker gevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 09:46
[P8]

Weet iemand de reden dat de R-design XC40 alle metallic kleuren toelaat in optie terwijl de full electric slechts 4 metallic + 2 exclusieve metallic kleuren beschikbaar heeft?
Men zou de andere metallic kleuren toch ook mogelijk kunnen maken?
Zo is er nu zelfs geen zwart metallic mogelijk... Toch een gemis voor leaserijders waarbij metallic verplicht kan zijn.

Uiterlijk is de R-design op details (grille, uitlaten,...) toch identiek?

Ter voorbeeld (België):@JohnDoe77, zou je daar eens naar kunnen polsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
C.QL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:06:
[P8]

Weet iemand de reden dat de R-design XC40 alle metallic kleuren toelaat in optie terwijl de full electric slechts 4 metallic + 2 exclusieve metallic kleuren beschikbaar heeft?
Zo is er nu zelfs geen zwart metallic mogelijk... Toch een gemis voor leaserijders waarbij metallic verplicht kan zijn.

Puur marketing voor de “launch editie”. Net als dat zwarte dak. Keuze zal in de toekomst wel wat breder worden. Tenzij ze niet alle kleurtjes helemaal naar Gent willen brengen natuurlijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnDoe77
[P8]

Wie ik? Euhm.... :? Nou ja, omdat je het zo lief vraagt! Wat is het telefoonnummer van je Volvo dealer en welke verkoper spreek je daar? Dan bel ik hem even en dan laat ik het hier horen... 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door JohnDoe77 op 15-04-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
JohnDoe77 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:27:
[...]

Wie ik? Euhm.... :? Nou ja, omdat je het zo lief vraagt! Wat is het telefoonnummer van je Volvo dealer en welke verkoper spreek je daar? Dan bel ik hem even en dan laat ik het hier horen... 7(8)7
Nevermind, ik wou maar input geven.
Analoog aan je reactie op de vraag om Apple Carplay nog eens aan te stippen.

Het was echt vriendelijk als suggestie bedoeld, niet als opdracht. Maar goed, we lezen dan wel het 347e bericht over de VOC app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
C.QL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 01:36:
[...]

Nevermind, ik wou maar input geven.
Analoog aan je reactie op de vraag om Apple Carplay nog eens aan te stippen.

Het was echt vriendelijk als suggestie bedoeld, niet als opdracht. Maar goed, we lezen dan wel het 347e bericht over de VOC app.
Maar de VOC!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pure8
Heb gisteren van m’n vrouw te horen gekregen dat m’n kentekenbewijs binnen is. Vandaag gaat ze gelijk 2 kentekenplaten laten maken, morgenochtend schroef ik die op de auto en dan .... rijden maar.

Ja, het is knagen, hoor. Al die weken een P8 onder de carport staan hebben en er niet in mogen rijden☹️🤬😩
Geduld is de schoonste deugd!😌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
Pure8 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:14:
Heb gisteren van m’n vrouw te horen gekregen dat m’n kentekenbewijs binnen is. Vandaag gaat ze gelijk 2 kentekenplaten laten maken, morgenochtend schroef ik die op de auto en dan .... rijden maar.

Ja, het is knagen, hoor. Al die weken een P8 onder de carport staan hebben en er niet in mogen rijden☹️🤬😩
Geduld is de schoonste deugd!😌
Het rijdt heerlijk! Ben nog steeds erg blij met het rijgedrag het geluid en de algehele ervaring als je op de weg zit.

Range ben ik al aan gewend en valt voor mijn kilometrage prima binnen bandbreedte (eigenlijk is alleen vakantie een probleem). Voor langere ritten moet ik een lader op lokatie vinden of een kwartier ergens bijladen.

Als ze de voc app uitbrengen en voor de winter de warmtepomp en voorverwarming wat beter regelen dan is het voor mij een Homerun.

Alle andere zaken die ik hier hoor heb ik geen last van of ze zijn voor mij niet relevant.

[ Voor 12% gewijzigd door Spanky79 op 16-04-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
[P8]

De full electric is voor ons (volvo Gent) wel degelijk een andere auto (andere vloer, andere zijden, ...) Zelf werk ik niet in de spuitafdeling en weet ik er dus het fijne niet van, maar ik vermoed dat het iets met bufferplaats te maken kan hebben, er is een grote buffer met gespoten body's om de juiste mix van de assamblagelijn te kunnen volgen, en hoe meer verschillen, hoe minder per type er in zitten. Zo is elke extra kleur terug 2 verschillende types in die buffer (rechtsgestuurd en linksgestuurd).

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Yes, de afleverafspraak is gemaakt. Nog 8 nachten slapen en dan kan ik m'n Polestar 2 ophalen. In Beesd, al heb ik gevraagd of ze hem thuis willen komen afleveren.

P2 - Moon - 19" velgen en zonder PP pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Koehandelaar schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:10:
Yes, de afleverafspraak is gemaakt. Nog 8 nachten slapen en dan kan ik m'n Polestar 2 ophalen. In Beesd, al heb ik gevraagd of ze hem thuis willen komen afleveren.

P2 - Moon - 19" velgen en zonder PP pakket.
Het is even wat georganiseer misschien, maar ik kan je verzekeren dat zo'n ritje naar huis in een nieuwe auto ook z'n charme heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
ach-jee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:16:
[...]

Het is even wat georganiseer misschien, maar ik kan je verzekeren dat zo'n ritje naar huis in een nieuwe auto ook z'n charme heeft :)
haha ja, nog nooit met zoveel omwegen naar huis gereden : :D
Ze hadden hem gelukkig tot 90% geladen

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
[...]

Dat geloof ik direct. Het is alleen een uur en 15 minuten rijden en er moet dan iemand mee. Voor diegene kost het dan zo een halve dag in het weekend. Dan prefereer ik toch de thuisbezorging, die rit maak ik toch wel, maar dan alleen 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
[P2]
Je kunt er ook met de trein heen hè. Zit een station naast. Doe ik zelf ook met m'n pa. Leuk uitje voor de mannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Heeft iemand zich in de prijslijst van de P8 verdiept? Modeljaar 22?
Je hebt twee versies Plus en Pro.
Koop je een Plus kan je niet bijv. een open dak bij bestellen.
Dat zit alleen in de Plus versie die je niet zonder open dak kan bestellen.
Zie ik dat goed?
Warmtepomp is standaard, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waterblok schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:51:
---
Koop je een Plus kan je niet bijv. een open dak bij bestellen.
Dat zit alleen in de Plus versie die je niet zonder open dak kan bestellen.
Zie ik dat goed?
Warmtepomp is standaard, dat dan weer wel.
De versie met open dak is de Pro versie ;)

Verder moet je vanaf MY2022 bijbetalen voor bekleding in leder/nubuck of volledig leder en is voortaan 3 jaar garantie en 3 jaar onderhoud opgenomen in de catalogusprijs.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure8
[...]

Vertel mij wat. Mijn ritje van de dealer naar huis bedroeg 1300km. Ik was ‘m al redelijk gewend toen ik thuis kwam. Daarna enkele weken enkel naar kunnen kijken maar vanaf morgen kunnen letterlijk en figuurlijk alle remmen los oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Claude schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:58:
[...]

De versie met open dak is de Pro versie ;)

Verder moet je vanaf MY2022 bijbetalen voor bekleding in leder/nubuck of volledig leder en is voortaan 3 jaar garantie en 3 jaar onderhoud opgenomen in de catalogusprijs.
Ja ook gezien maar een versie zonder open dak maar met Visual Park Assist zou dus niet samen te stellen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
[P2]

Van de official community:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Yt0_cVAc0ncFJ79ZDw7AuYmYbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DF2KskVU3shuSwDmfd5gdbYd.png?f=user_large

en...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u39-KMqFwCZF8ykeFnDXpoOnCQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T5bDv59pg3VUR99TOvo78g9O.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Rene op 16-04-2021 13:30 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
GeForceFX_BE schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:02:
[...]

De full electric is voor ons (volvo Gent) wel degelijk een andere auto (andere vloer, andere zijden, ...) Zelf werk ik niet in de spuitafdeling en weet ik er dus het fijne niet van, maar ik vermoed dat het iets met bufferplaats te maken kan hebben, er is een grote buffer met gespoten body's om de juiste mix van de assamblagelijn te kunnen volgen, en hoe meer verschillen, hoe minder per type er in zitten. Zo is elke extra kleur terug 2 verschillende types in die buffer (rechtsgestuurd en linksgestuurd).
Bedankt voor de heldere uitleg! De dealer wist het ook niet (had het al nagevraagd voor ik de vraag hier stelde).
Je vermoeden ivm bufferplaats zal waarschijnlijk wel juist zijn. Ik ging er verkeerdelijk van uit dat de zijden bvb hetzelfde waren als de plug-in hybride.
Waterblok schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ja ook gezien maar een versie zonder open dak maar met Visual Park Assist zou dus niet samen te stellen zijn?
Klopt, de keuzemogelijkheden zijn sterk beperkt. Soms in het voordeel, soms in het nadeel. Als je nu een panoramisch dak wil is het 4000 euro extra. Je krijgt daarnaast wel nog een hoop extra (audio, stoelen, etc), maar als je dat niet nodig vindt, is dat jammer.
Anderzijds heeft de standaard versie wel wat extra (warmtepomp, draadloos GSM opladen, BLIS, ACC, verwarmde zetels/stuur, versatility pack, achteruitrijcamera,...). Nubuck/nappa leder is dan weer vervangen door textiel.

Wie al een bestelling heeft open staan wordt automatisch geüpgrade naar de versie waarin zit wat hij/zij besteld had (en krijgt dus evt. wat extra gratis).
Zo ben ik met bestelling van MY21 met panoramisch dak en Harman Kardon audio automatisch geüpgrade naar de Pro versie met Nubuck/nappa leder bekleding.

[ Voor 35% gewijzigd door C.QL op 16-04-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Rene schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:27:
[P2]

Van de official community:

[Afbeelding]

en...

[Afbeelding]
Dus nog tussen de 2 en 6 weken wachten totdat de app er is 😅. Hoef ik eindelijk de deuren niet meer handmatig te ontgrendelen. Oh wacht.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 16-04-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
JTHZZ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:32:
[...]

Dus nog tussen de 2 en 6 weken wachten totdat de app er is 😅. Hoef ik eindelijk de deuren niet meer handmatig te ontgrendelen. Oh wacht.. ;)
Dat van tevoren afkoelen van de auto lijkt me ook wel wat voor de zomer _/-\o_ . Het blijft toch een groot zwart blok met glas er in, en het vegan stoelenspul is nogal plakkerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
C.QL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor de heldere uitleg! De dealer wist het ook niet (had het al nagevraagd voor ik de vraag hier stelde).
Je vermoeden ivm bufferplaats zal waarschijnlijk wel juist zijn. Ik ging er verkeerdelijk van uit dat de zijden bvb hetzelfde waren als de plug-in hybride.
Zelfs de plug-in hybride is een andere (versteviging voor batterij en laadklepje vooraan)
Dus alleen al voor de XC40 zijn dat 6 verschillende types die uit de lasfabriek rollen (ICE, PHEV en BEV, allen LH en RH drive), daarnaast nog de V60 types en binnenkort C40

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
P8

Op aanraden van iemand uit de XC40 FB groep, die zelf behoorlijk goede cijfers scoort, heb ik eens mijn bandenspanning sinds afgelopen dinsdag op 2.9 bar gezet ipv 2.8 bar. Woensdag had ik een langere rit naar Tilburg en merkte ik een heel klein verschilletje in verbruik, vooral de terugweg. Kwam uiteindelijk wel uit op 25kWh maar denk ook deels omdat ik ruim een half uur 130 heb gereden.

Vandaag test nummer 2: een langere rit naar Rotterdam met tussenstop van 2 uurtjes op locatie (daar de auto wel aan een publieke paal gezet). Eigenlijk zelfde weersomstandigheden (koude nacht, maar lekker zonnig overdag met graadje tussen 10-14). En nu heb ik wel mijn record te pakken qua verbruik, namelijk 21,5kWh. Dus dat ziet er wel een stukje beter uit weer! Met die cijfers zou je een range hebben van 348km. Kijk dat is een leuke verbetering!

Of het puur met de bandenspanning te maken heeft, werkelijk geen idee, maar mijn rijstijl is eigenlijk altijd hetzelfde. Vandaag was ook een ritje met alles erop en eraan: 50/70/100/110 gereden, zelfde route terug als heen, af en toe ff lekker door halen met inhalen etc en verder vooral lekker relaxt cruisen met de ACC veelvuldig aan. Een ritje zoals velen van ons denk ik ook wel maken. En dan is het echt een heerlijke auto!

Wel even 2 puntjes/vragen/opmerkingen die me opvielen:

1. ik dacht dat ik vaak gebeld werd door anonieme bellers (die ik geblokkeerd heb) maar wat blijkt nu... Flitsmeister wordt blijkbaar gezien als beller op moment dat de app een melding doorgeeft over het audio systeem van de auto (in te stellen in de FM app). Viel me nu pas op dat het FM was die steeds als anonieme beller mij lastig valt :)
2. Zijn er mensen die de gouden uitspraak/uitspraken weten voor Maps om heel simpel de eerstvolgende parkeerplaats of tankstation OP je route weer te geven? Zoals bekend toont Maps helaas geen basic POI dus ik dacht, ik test eens wat spraak commando's uit. Maar wat ik ook probeer, van wat is de eerst volgende parkeerplaatst op mijn route tot eerst volgende tankstation... Maps komt weer met allerlei voorstellen die nergens op slaan en die je ook niet wil. Iemand die de magic trick weet om zoals nog te weten hoe aan die info te komen als je bijv. hoge nood hebt of snakt naar een bakje verse koffie? :)
3. Ik heb even de tijd genomen om wat te tweaken (tot zover kan) met het HK audio systeem en ik kwam op een punt dat ik het geluid voor mijn gehoor een stukje beter had. Vond het wat vlak, maar heb nu de juiste diepte gevonden waarbij het low/mid er veel beter uit komt. Echt een hoorbaar verschil en het klinkt nu uitstekend. Niet top, want daarvoor zijn er betere systemen en/of heb je meer tweaks voor nodig die in de P8 niet kunnen, maar het klinkt wel beter dan het was. Dus een tip, ga er eens rustig voor zitten, speel wat met de opties die je hebt om zo tot je beste geluid te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 16-04-2021 16:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:22
Juancho schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:55:
3. Ik heb even de tijd genomen om wat te tweaken (tot zover kan) met het HK audio systeem en ik kwam op een punt dat ik het geluid voor mijn gehoor een stukje beter had. Vond het wat vlak, maar heb nu de juiste diepte gevonden waarbij het low/mid er veel beter uit komt. Echt een hoorbaar verschil en het klinkt nu uitstekend. Niet top, want daarvoor zijn er betere systemen en/of heb je meer tweaks voor nodig die in de P8 niet kunnen, maar het klinkt wel beter dan het was. Dus een tip, ga er eens rustig voor zitten, speel wat met de opties die je hebt om zo tot je beste geluid te komen.
Welkom terug @Juancho!

Misschien interessant om even de instellingen te delen hier van je geluidsinstellingen. Kan een goed begin zijn voor anderen die ook willen tweaken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:22
P2
Leden van het Duitse forum hebben een Q&A gehad met de Head of Product Management van Polestar. Zie hier de volledige Q&A in het Duits (Google translate is your friend):
https://polestar.fans/t/f...lestar-16-04-2021/6185/27

De opvallendste zaken:
1. Next OTA starts rollout in May, including the long awaited app/phone as key. (wisten we dus al, maar goed dat het nogmaals bevestigd wordt)
2. Android Automotive 11 coming later in the year
3. Ability to see software version (Summer update)
4. App and digital key will be “beta”
5. OTA will include a fix for iPhone 12 charging
6. Charging timer won’t be introduced until a later (Summer?)
7. Performance updates and ECO Mode are on the roadmap (exact timing not shared)NICE!! B-)
8. Preconditioning of the battery is on the roadmap Dubbel NICE
9. Charging speed in kW (summer update)

[ Voor 8% gewijzigd door AartJW op 16-04-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:55:
P8

Op aanraden van iemand uit de XC40 FB groep, die zelf behoorlijk goede cijfers scoort, heb ik eens mijn bandenspanning sinds afgelopen dinsdag op 2.9 bar gezet ipv 2.8 bar. Woensdag had ik een langere rit naar Tilburg en merkte ik een heel klein verschilletje in verbruik, vooral de terugweg. Kwam uiteindelijk wel uit op 25kWh maar denk ook deels omdat ik ruim een half uur 130 heb gereden.

Vandaag test nummer 2: een langere rit naar Rotterdam met tussenstop van 2 uurtjes op locatie (daar de auto wel aan een publieke paal gezet). Eigenlijk zelfde weersomstandigheden (koude nacht, maar lekker zonnig overdag met graadje tussen 10-14). En nu heb ik wel mijn record te pakken qua verbruik, namelijk 21,5kWh. Dus dat ziet er wel een stukje beter uit weer! Met die cijfers zou je een range hebben van 348km. Kijk dat is een leuke verbetering!

Of het puur met de bandenspanning te maken heeft, werkelijk geen idee, maar mijn rijstijl is eigenlijk altijd hetzelfde. Vandaag was ook een ritje met alles erop en eraan: 50/70/100/110 gereden, zelfde route terug als heen, af en toe ff lekker door halen met inhalen etc en verder vooral lekker relaxt cruisen met de ACC veelvuldig aan. Een ritje zoals velen van ons denk ik ook wel maken. En dan is het echt een heerlijke auto!

Wel even 2 puntjes/vragen/opmerkingen die me opvielen:

1. ik dacht dat ik vaak gebeld werd door anonieme bellers (die ik geblokkeerd heb) maar wat blijkt nu... Flitsmeister wordt blijkbaar gezien als beller op moment dat de app een melding doorgeeft over het audio systeem van de auto (in te stellen in de FM app). Viel me nu pas op dat het FM was die steeds als anonieme beller mij lastig valt :)
2. Zijn er mensen die de gouden uitspraak/uitspraken weten voor Maps om heel simpel de eerstvolgende parkeerplaats of tankstation OP je route weer te geven? Zoals bekend toont Maps helaas geen basic POI dus ik dacht, ik test eens wat spraak commando's uit. Maar wat ik ook probeer, van wat is de eerst volgende parkeerplaatst op mijn route tot eerst volgende tankstation... Maps komt weer met allerlei voorstellen die nergens op slaan en die je ook niet wil. Iemand die de magic trick weet om zoals nog te weten hoe aan die info te komen als je bijv. hoge nood hebt of snakt naar een bakje verse koffie? :)
[P8]
Mooie berichten. Ik had vandaag een ritje Apeldoorn - Amsterdam, preconditioned aan de paal, 14 graden buiten. Eerste km “slechts” 40kwh/100km. Over de gehele rit gemiddeld 22,6. Daar ben ik echt wel content mee, na de eerste periode (veel korte ritten) nooit onder de 25 te zijn gekomen.

Kan het zijn dat de auto ook een beetje (net als vroeger) “ingereden” moet worden? Of scheelt de combi iets minder koud en preconditioning zo veel?

Qua audio vind ik het tweaken ingewikkeld. Niet zozeer omdat je weinig opties hebt, maar vooral omdat het heel erg scheelt per bron (spotify of radio bijv) per radiostation, en zelfs voor een specifiek radiostation van moment tot moment (ik vermoed door het schakelen tussen fm, dab en dab+?)

[ Voor 4% gewijzigd door MartinP8 op 16-04-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[P2]

@Juancho heb je al eens geëxperimenteerd met de geluidsopties in FM, AD2P of AD2P alternatief?

Ik had vandaag een mooi ritje van het midden van het land naar Deventer. Heen rond de 115 over de snelweg en terug binnendoor, zo’n 160 km, dook net onder de 18 kWH gemiddeld. Laat de zomer maar komen. Hoe gaat het met @Aghanim qua verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
ach-jee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:49:
@Juancho heb je al eens geëxperimenteerd met de geluidsopties in FM, AD2P of AD2P alternatief?

Ik had vandaag een mooi ritje van het midden van het land naar Deventer. Heen rond de 115 over de snelweg en terug binnendoor, zo’n 160 km, dook net onder de 18 kWH gemiddeld. Laat de zomer maar komen. Hoe gaat het met @Aghanim qua verbruik?
P2 right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Ah ja, zal m er even bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ach-jee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:49:
[P2]

Nope want buiten het nieuws om luister ik eigenlijk nooit naar de radio. Altijd Spotify. Bovendien weet je met FM DAB+ nooit welke kwaliteit je hebt, te veel afhankelijk om te gaan tweaken aan je sound. Radio zou ik daarom op neutraal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
MartinP8 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:25:
[...]

[P8] ik denk dat Tesla hier verder in is. Die durven ook meer. Maar ik vind wel dat het bij de P8 best verfijnd werkt. Het wisselen van strook gaat inderdaad heel goed en hij blijft netjes en rustig goed midden tussen de lijnen. Dus geen geslinger of te dicht erop naar links of rechts. Verder werkt het alleen icm acc. Dat vind ik wel een beetje jammer. Ik zou graag zelf snelheid en soms afstand tot voorligger willen bepalen en dat kan niet (heb geexperimenteerd met acc op lage snelheid, pilot assist aan en dan zelf gas geven voor de snelheid, maar dan kapt de pilot assist er na een half minuutje of zo mee. Helaas)

Acc vind ik niet altijd fijn rijden. Ook icm pilot assist, want de snelheid past niet aan als de bochten in de weg daar om vragen. Soms sjeest de auto daardoor met zo veel snelheid door een bocht dat Pilot Assist door Lane Assist (of de bestuurder) tot de orde geroepen moet worden. En acc remt in sommige gevallen te hard af als er een voorganger tussenkruipt of probeert te kruipen.

Lane Assist is echt een alert functie. Piept, trilt en stuurt een beetje bij als je per ongeluk over de lijntjes kleurt. Kan je niet op rijden.
P8
Mijn ervaring is juist dat de XC40 met ACC en Pliot aan veel te veel tegen de middenlijn aan rijdt. Ik moet telkens naar links bijsturen omdat hij rakelings langs de auto's op de rechterbaan gaat. Nog meer deze ervaring of terug naar de dealer om dit na te laten kijken?

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
ach-jee schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:51:
[...]

Ah ja, zal m er even bij zetten.
Ik schrok al, dan worden de P8-P2 verschillen wel erg groot :). Volgens mij nu P2 topscores rond de 18, P8 topscores rond de 22...? 4 kwh/100kmh verschil dankzij het rijdend windscherm design van de Volvo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
barryvl74 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:57:
[...]

P8
Mijn ervaring is juist dat de XC40 met ACC en Pliot aan veel te veel tegen de middenlijn aan rijdt. Ik moet telkens naar links bijsturen omdat hij rakelings langs de auto's op de rechterbaan gaat. Nog meer deze ervaring of terug naar de dealer om dit na te laten kijken?
Nou je het zegt. Afgelopen maand prima, niks aan de hand. En vandaag moest ik hem ook steeds naar links trekken.

Scheelt wel een hoop keer oranje en rood geknipper. Dat dan weer wel...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
Vandaag de Volvo brillenhouder geinstalleerd in de P2. Mooi ding, installatie was ff klungelen, maar zeer content met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw-mBKrtd-DFiyvOSXUVXlpuhzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmFs9hYGZ4uC573N98clZhgx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PD2Se7luPReC3CwxxZyRrP5Lp_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbBc1sZndD0JK0wGgOsQiz9L.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Juancho schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:55:
[...]

Nope want buiten het nieuws om luister ik eigenlijk nooit naar de radio. Altijd Spotify. Bovendien weet je met FM DAB+ nooit welke kwaliteit je hebt, te veel afhankelijk om te gaan tweaken aan je sound. Radio zou ik daarom op neutraal houden.
Met FM bedoelde ik FlitsMeister :), dan krijg je misschien niet meer de gemiste oproepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
[P8]

Is de kleur volvo xc40 p8 onyx black nu niet meer beschikbaar? Als hier het zonnetje schijn is het metallic- / kleureffect echt prachtig, en bij minder zon of licht zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqnYk5srlMbvXwfun-OdlDtCFu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuuCDtxGRYtODA880fZq8VXA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S9RLEcFqUnjiwnLk4R6gvXDf7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86o89s1VuTInpyRbflDbcpyu.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 28% gewijzigd door EHAS op 16-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
BartWNL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:50:
Vandaag de Volvo brillenhouder geinstalleerd in de P2. Mooi ding, installatie was ff klungelen, maar zeer content met het resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hej tof, die heb ik ook in mijn P8:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTft-cP-a33hOpWx5PXWvbywU6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GDQAun7o9nYTUqWCAb47lAA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT9DP1TMySUjXOUPIVyTMr6NZmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7UVi0fMFePtZBlWbH9rvtbz.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Voor je zonnebril is dat opbergplekje links van de midden console perfect. Die is te klein voor de meeste items maar een zonnebril past er perfect in. Je zou bijna denken dat die daarvoor bewust is gemaakt maar dat Volvo het alleen even vergeten is om te melden 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mijn zonnebril ligt op de draadloze telefoon oplader, omdat deze toch (nog) niet werkt met mijn iPhone 12 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Juancho schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:40:
Voor je zonnebril is dat opbergplekje links van de midden console perfect. Die is te klein voor de meeste items maar een zonnebril past er perfect in. Je zou bijna denken dat die daarvoor bewust is gemaakt maar dat Volvo het alleen even vergeten is om te melden 🤣
Klopt werd mij door de HOS uitgebreid gedemonstreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
SpeedfreakR schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:50:
Mijn zonnebril ligt op de draadloze telefoon oplader, omdat deze toch (nog) niet werkt met mijn iPhone 12 :+
Helemaal links bovenin leggen en dan doet mijn iphone 12 het (uiteindelijk, soms eerst een paar keer de foutmelding) wel!

Zonnebril past er dan nog naast :)

[ Voor 5% gewijzigd door MartinP8 op 16-04-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 04-10 12:21
[P2]

Bij RDW is op 2 april een P2 geregistreerd met een fiscale waarde van € 44.800. Goedkoper dan de meest uitgeklede P2 op de polestar site. Kenteken K-563-ZH.

De gegevens bij RDW laten zien dat beide assen aangedreven zijn. Iemand heeft een mooie deal gemaakt :D

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:26
Is een 2e hands import, gezien de prijs denk ik aan een schade gevalletje. Geen enkele terugroepactie uitgevoerd...

[ Voor 23% gewijzigd door guido66 op 17-04-2021 08:47 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1 ... 208 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.