P8
Op aanraden van iemand uit de XC40 FB groep, die zelf behoorlijk goede cijfers scoort, heb ik eens mijn bandenspanning sinds afgelopen dinsdag op 2.9 bar gezet ipv 2.8 bar. Woensdag had ik een langere rit naar Tilburg en merkte ik een heel klein verschilletje in verbruik, vooral de terugweg. Kwam uiteindelijk wel uit op 25kWh maar denk ook deels omdat ik ruim een half uur 130 heb gereden.
Vandaag test nummer 2: een langere rit naar Rotterdam met tussenstop van 2 uurtjes op locatie (daar de auto wel aan een publieke paal gezet). Eigenlijk zelfde weersomstandigheden (koude nacht, maar lekker zonnig overdag met graadje tussen 10-14). En nu heb ik wel mijn record te pakken qua verbruik, namelijk 21,5kWh. Dus dat ziet er wel een stukje beter uit weer! Met die cijfers zou je een range hebben van 348km. Kijk dat is een leuke verbetering!
Of het puur met de bandenspanning te maken heeft, werkelijk geen idee, maar mijn rijstijl is eigenlijk altijd hetzelfde. Vandaag was ook een ritje met alles erop en eraan: 50/70/100/110 gereden, zelfde route terug als heen, af en toe ff lekker door halen met inhalen etc en verder vooral lekker relaxt cruisen met de ACC veelvuldig aan. Een ritje zoals velen van ons denk ik ook wel maken. En dan is het echt een heerlijke auto!
Wel even 2 puntjes/vragen/opmerkingen die me opvielen:
1. ik dacht dat ik vaak gebeld werd door anonieme bellers (die ik geblokkeerd heb) maar wat blijkt nu... Flitsmeister wordt blijkbaar gezien als beller op moment dat de app een melding doorgeeft over het audio systeem van de auto (in te stellen in de FM app). Viel me nu pas op dat het FM was die steeds als anonieme beller mij lastig valt
2. Zijn er mensen die de gouden uitspraak/uitspraken weten voor Maps om heel simpel de eerstvolgende parkeerplaats of tankstation OP je route weer te geven? Zoals bekend toont Maps helaas geen basic POI dus ik dacht, ik test eens wat spraak commando's uit. Maar wat ik ook probeer, van wat is de eerst volgende parkeerplaatst op mijn route tot eerst volgende tankstation... Maps komt weer met allerlei voorstellen die nergens op slaan en die je ook niet wil. Iemand die de magic trick weet om zoals nog te weten hoe aan die info te komen als je bijv. hoge nood hebt of snakt naar een bakje verse koffie?

3. Ik heb even de tijd genomen om wat te tweaken (tot zover kan) met het HK audio systeem en ik kwam op een punt dat ik het geluid voor mijn gehoor een stukje beter had. Vond het wat vlak, maar heb nu de juiste diepte gevonden waarbij het low/mid er veel beter uit komt. Echt een hoorbaar verschil en het klinkt nu uitstekend. Niet top, want daarvoor zijn er betere systemen en/of heb je meer tweaks voor nodig die in de P8 niet kunnen, maar het klinkt wel beter dan het was. Dus een tip, ga er eens rustig voor zitten, speel wat met de opties die je hebt om zo tot je beste geluid te komen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Juancho op 16-04-2021 16:59
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio