Mijn gedachte was tot voor kort ook dat de apps die voor Android Automotive worden ontwikkeld beschikbaar zouden komen voor alle Android Automotive gebruikers. Nu dan alleen nog even de P2'ers en P8'ers, maar in de toekomst ook andere modellen en merken.Blankinho schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:24:
[...]
WTF joh!!![]()
![]()
![]()
![]()
Een google android systeem wat juist een breed platform is en helemaal goed dat je ABRP of andere apps niet integreert met de auto ... Maar niet oke dat je beperkingen op gaat leggen voor je klant.. Je kiest alss Volvo voor een bepaald generiek en toekomstbestendig platform maar gaat dan alsnog wel Volvo restricties toepassen... Ik voel me serieus meer en meer bedonderd als het gaat om flexibiliteit en opties waar ik vanuit de brochures en gesprekken met dealer totaal andere indrukken kreeg.
Begrip voor dat we early adaptors zijn prima maar ik heb 0,0 begrip voor het missen van basis features, de trage doorlooptijd voor het toevoegen van bssis features (zoals vermeld in de brochures) carplay, VOC app etc en het wordt maar uitgesteld en uitgesteld.
Maar dat is dus niet het geval, onze auto's zijn dus net nog geen Android smartphones op wielen.
De accordering voor een app ligt dus niet alleen bij Google, maar juist ook bij de autofabrikant.
En die zullen begrijpelijk vanuit veiligheids- en liability-overwegingen hier verschillend tegen aan kijken.
En laten wij nu juist een Volvo hebben gekozen ....
XC40 EV Pro