Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb maar één profiel op één specifieke sleutel staan en afgelopen week met een lange trip (den Haag/Venlo) had ik een reserve in de klep liggen. Na een koffie pauze pakte hij gewoon mijn profiel sleutel terwijl de andere sleutel in een tas achterin lag. Dus dan luistert de afstand wel heel nauwkeurig om de juiste sleutel te pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door rikoos op 12-04-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
rikoos schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:35:
Ik heb maar één profiel op één specifieke sleutel staan en afgelopen week met een lange trip (den Haag/Venlo) had ik een reserve in de klep liggen. Na een koffie pauze pakte hij gewoon mijn profiel sleutel terwijl de andere sleutel in een tas achterin lag. Dus dan luistert de afstand wel heel nauwkeurig om de juiste sleutel te pakken.
Hij weet ook of je de sleutel in de auto laat liggen bijvoorbeeld. Luistert inderdaad nauw. Volgens mij trianguleert hij dat aardig, zitten er meerdere zenders/ontvangers in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22

Lancer

What the......

jswinkels schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:17:
[...]

Interessant. Hoe werkt het dan als beide sleutels in de buurt zijn? Bij mijn Tesla werd het profiel gesielecteerd van de sleutel die als eerste in de buurt was, de auto werd dan ook automatisch unlocked dus dat is ook wel logisch. Het lijkt me dat dit willekeurig gaat als beide sleutel in range zijn. Ik heb geen profielen dus voor mij boeit het niet echt en ik kan het ook niet testen, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig......
De auto heeft een antenne in iedere deur. Als je het handvat beetpakt gaat de deur van het slot op het profiel van de sleutel die het dichtst bij die deur is (althans, zo werkten de vorige Volvo's, bij deze nog niet echt uitgeprobeerd)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 11:42
[P8]
Op de Belgische pagina van de XC40 Recharge (https://www.volvocars.com/nl-be/v/cars/xc40-electric) staat nu het volgende:
Meer dan 200.000 laadpunten. Dankzij een Plugsurfingaccount hebt u toegang tot één van de grootste en meest up-to-date laadnetwerken in Europa.

Bij doorklikken op de link (https://www.volvocars.com/nl-be/v/plugsurfing) komt er:
Plugsurfing is inbegrepen bij uw volledig elektrische Volvo

Maar vanaf daar wordt gewoon verwezen naar de homepage van Plugsurfing (https://www.plugsurfing.com/home), waar het blijkbaar 9.95€ blijkt te kosten...

Weet iemand meer? En hoe we dan specifiek zouden moeten inschrijven bij Plugsurfing (zonder de 9.95€ te betalen)?

Ter info: op de Nederlands Volvo-site vind ik deze link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:38
madhondt schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:12:
[P8]
Op de Belgische pagina van de XC40 Recharge (https://www.volvocars.com/nl-be/v/cars/xc40-electric) staat nu het volgende:
Meer dan 200.000 laadpunten. Dankzij een Plugsurfingaccount hebt u toegang tot één van de grootste en meest up-to-date laadnetwerken in Europa.

Bij doorklikken op de link (https://www.volvocars.com/nl-be/v/plugsurfing) komt er:
Plugsurfing is inbegrepen bij uw volledig elektrische Volvo

Maar vanaf daar wordt gewoon verwezen naar de homepage van Plugsurfing (https://www.plugsurfing.com/home), waar het blijkbaar 9.95€ blijkt te kosten...

Weet iemand meer? En hoe we dan specifiek zouden moeten inschrijven bij Plugsurfing (zonder de 9.95€ te betalen)?

Ter info: op de Nederlands Volvo-site vind ik deze link niet.
Ik heb in NL keurig een gratis laadpas gekregen bij de dealer en ik kon ‘m gratis activeren.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 11:42
Mga1600 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:18:
[...]
Ik heb in NL keurig een gratis laadpas gekregen bij de dealer en ik kon ‘m gratis activeren.
Ook Belgisch? Vanaf wanneer heb jij je wagen? Ik heb hem vanaf 10/02 en toen was er nog geen sprake van.

[ Voor 5% gewijzigd door madhondt op 12-04-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y9JaHaBvIrDRlWqlW3DQ_ROojY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjrGXYbEOF7HNf4GwLYZzlVF.jpg?f=fotoalbum_large

Even de boel lekker opjagen hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Whaaaa de App... voor de P8 medio 2021. Wordt het misschien tocht week 22, zoals Nieuwenhuise heeft gezegd? Hoe staat het voor de P2 voor? Daar al een releasedatum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:30:
[...]

Ook Belgisch? Vanaf wanneer heb jij je wagen? Ik heb hem vanaf 10/02 en toen was er nog geen sprake van.
Nee ik woon in NL en heb mijn auto sinds 26 januari. De laadpas lag bij de dealer klaar, maar ik moest ‘m nog wel even activeren (dat proces duurde twee dagen). Ik had zelf vooraf al een Shell Recharge pas geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
MartinP8 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:09:
[...]

Whaaaa de App... voor de P8 medio 2021. Wordt het misschien tocht week 22, zoals Nieuwenhuise heeft gezegd? Hoe staat het voor de P2 voor? Daar al een releasedatum bekend?
Ik heb zo'n idee dat de PS2 app als test wordt gezien. Pas als die een beetje goed lijkt te zijn wordt het uitgerold naar de P8. Natuurlijk zijn er her en der wat verschillen, maar onder water is vooral ook heel veel hetzelfde.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:20:
[...]

Ik heb zo'n idee dat de PS2 app als test wordt gezien. Pas als die een beetje goed lijkt te zijn wordt het uitgerold naar de P8. Natuurlijk zijn er her en der wat verschillen, maar onder water is vooral ook heel veel hetzelfde.
Ik denk niet dat Polestar als test instrument voor Volvo wordt gebruikt. Eerder dat Polestar zijn randzaken (app, communicatie) gewoon beter voor elkaar heeft dan Volvo.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:20:
[...]

Natuurlijk zijn er her en der wat verschillen, maar onder water is vooral ook heel veel hetzelfde.
Qua communicatie met de auto wel.
Volvo heeft nog wel de extra uitdaging dat de app ook nog moet communiceren met het "oude" sensus systeem.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:42:
[...]

Volvo heeft nog wel de extra uitdaging dat de app ook nog moet communiceren met het "oude" sensus systeem.
Maar Polestar ook naar de P1 en dat is ook een Sensus systeem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:42:
[...]

Waarom? Dat zijn 2 totaal verschillende apps. Het duurt niet voor niets dat de nieuwe VOC zolang op zich laat wachten toch?

Of wat bedoel je?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kan wel huilen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/camvwHjm2YmVJv5ZLWTIKELvZ1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z3CuZWJpBaMxrAq6jrkdvib6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:46:
[...]

Waarom? Dat zijn 2 totaal verschillende apps. Het duurt niet voor niets dat de nieuwe VOC zolang op zich laat wachten toch?

Of wat bedoel je?
Volgens mij is er maar 1 VoC app.

Ik heb de app bij inruil van mijn vorige XC40 op mijn mobiel laten staan. En diezelfde app zegt nu dat ik nog niet kan koppelen met de P8.
Daaruit trek ik de conclusie dat dezelfde app voor twee platforms gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Mga1600 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:45:
[...]

Maar Polestar ook naar de P1 en dat is ook een Sensus systeem toch?
Ik had even niet aan de P1 gedacht.
Als die ook op sensus draait heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:06:
[...]

Ik had even niet aan de P1 gedacht.
Als die ook op sensus draait heb je helemaal gelijk.
Maar is de P2 app er al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Aiaiai. Da’s een lelijke. Alleen de deuren, of het platform ook beschadigd? Zelf met de schrik vrij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:05:
[...]

Ik heb de app bij inruil van mijn vorige XC40 op mijn mobiel laten staan. En diezelfde app zegt nu dat ik nog niet kan koppelen met de P8.
Daaruit trek ik de conclusie dat dezelfde app voor twee platforms gebruikt wordt.
Ik herken dit, heb de app ook nog op mijn iPhone van de vorige Volvo met dezelfde mededeling over de P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Oefff....niet zo mooi. Ben je er zelf goed vanaf gekomen? Dat is het belangrijkste, met die auto komt het wel weer goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:10:
[...]

Maar is de P2 app er al dan?
Nee toch? Alleen de toezegging dat die er in 2 weken zou zijn, maar die hebben we voor de P8 ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:15
[...]

Dat plaatje is de P2 app, aangekondigd in een persconferentie vorige week, dat hij over twee (!) weken zou komen. Dat zou volgende week al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:05:
[...]

Maar het is toch juist zo dat de functionaliteit van de P8 totaal verschillend is dan van de brandstof Volvo's? De informatie die je wil zien en die van/naar de auto moet is toch totaal verschillend? Als het dezelfde app blijft, waarom is dan niet de basis functionaliteit al vrijgegeven in de app die er al is? Bijv. het openen van deuren, voorverwarmen op afstand etc. Zijn basis zaken die ik ook in de V40 kon. En ja, wel met het Sensus systeem, maar volgens mij gaan die 2 apps wel echt verschillend zijn van elkaar. Misschien dat Volvo er wel een nieuwe look & feel over heen gooit om eenheid te houden, maar de app voor de elektrische Volvo gaat denk ik echt wel anders zijn. Anders valt het ook niet echt te verklaren dat ze er al zolang over doen...

Maar we gaan het zien, deze week zou de app uitkomen volgens Volvo NL zelf. Als dat niet gaat gebeuren weten we ook gelijk hoe serieus je die mensen kan nemen.

@Blankinho ai wat een pijnlijke foto! Met jou alles gezond en wel hoop ik? Een auto is maar een gebruiksobject natuurlijk, dus hopelijk heb jezelf geen 'schade'! Neemt niet weg dat het natuurlijk super vervelend is om mee te maken als je net een nieuwe auto hebt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blankinho
@Mga1600 @MartinP8 @Juancho

Het gaat gelukkig verder goed met mij en ook geen andere gewonden oid. Heb je nog net de 5000km niet aangetikt en hiervoor met lease auto's nog nooit wat gehad. Nu een eigen auto en dan dit... Naast de deuk in mn ego gaat de premie van mn verzekering echt zwaar omhoog waardoor ik in de komende 5jr 5000,- meer ga betalen..

De auto wordt donderdag gerepareerd (2-3 dagen) en krijg dan ook te horen wat de reparatiekosten en schade zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
[...]

Dit beeld komt uit de video persconferentie die is door de CEO van Polestar twee weken geleden heeft gegeven. Daar werd aangegeven dat de P2 app in de week van 22 april wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:47:
[...]

Maar we gaan het zien, deze week zou de app uitkomen volgens Volvo NL zelf. Als dat niet gaat gebeuren weten we ook gelijk hoe serieus je die mensen kan nemen.
Zoals ik de video op het Volvo forum heb begrepen gaan ze binnenkort (week 15??) op kleine schaal met de app testen in Zweden.
Er vanuit gaand dat deze test een paar weken duurt verwacht ik de app niet voor eind mei.

Voor mij niet onoverkomelijk maar wel weer een voorbeeld van onduidelijke/slechte communicatie. Waarbij de oorzaak ook in Zweden zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
JTHZZ schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:18:
[...]

Dat plaatje is de P2 app, aangekondigd in een persconferentie vorige week, dat hij over twee (!) weken zou komen. Dat zou volgende week al zijn.
YouTube: Polestar 2 Press Conference - Helsinki 04/2021

Dit is de link waar op 4.50 de app voor de P2 wordt beschreven en de launch aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:07:
[...]

Zoals ik de video op het Volvo forum heb begrepen gaan ze binnenkort (week 15??) op kleine schaal met de app testen in Zweden.
Er vanuit gaand dat deze test een paar weken duurt verwacht ik de app niet voor eind mei.

Voor mij niet onoverkomelijk maar wel weer een voorbeeld van onduidelijke/slechte communicatie. Waarbij de oorzaak ook in Zweden zou kunnen liggen.
Ik zal het morgen even nakijken dan maar volgens mij is er echt letterlijk gezegd dat de uitrol in week 15 op schema ligt. Maargoed, wat je al zegt, feit dat er nu weer onduidelijkheid is zegt genoeg over de communicatie vanuit Volvo. Bizar eigenlijk voor een merk dat de klant (wat ik altijd heb ervaren iig) altijd zoveel en goed mogelijk wil helpen.

Ik dacht trouwens dat er allang getest werd met de app, maar dan in België waar de auto's ook gemaakt worden...

@Blankinho goed om te horen dat er geen fysieke schade is. Dat is het belangrijkste! Wel enorm balen idd, zo zie je maar weer....een ongelukje zit in een klein hoekje! Daarover gesproken, mag ik vragen wat er gebeurt is? Gewoon uit interesse....

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 12-04-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:47:
[...]

Maar het is toch juist zo dat de functionaliteit van de P8 totaal verschillend is dan van de brandstof Volvo's? De informatie die je wil zien en die van/naar de auto moet is toch totaal verschillend? Als het dezelfde app blijft, waarom is dan niet de basis functionaliteit al vrijgegeven in de app die er al is? Bijv. het openen van deuren, voorverwarmen op afstand etc. Zijn basis zaken die ik ook in de V40 kon. En ja, wel met het Sensus systeem, maar volgens mij gaan die 2 apps wel echt verschillend zijn van elkaar. Misschien dat Volvo er wel een nieuwe look & feel over heen gooit om eenheid te houden, maar de app voor de elektrische Volvo gaat denk ik echt wel anders zijn. Anders valt het ook niet echt te verklaren dat ze er al zolang over doen...

@Blankinho ai wat een pijnlijke foto! Met jou alles gezond en wel hoop ik? Een auto is maar een gebruiksobject natuurlijk, dus hopelijk heb jezelf geen 'schade'! Neemt niet weg dat het natuurlijk super vervelend is om mee te maken als je net een nieuwe auto hebt....
Gelet op de onrust dit jaar met de huidige app, vermoed ik wel dat ze bezig zijn deze voor beide platformen geschikt te maken. Vooreen werkte de app namelijk prima en stabiel.

Qua releasedatum voor de P8 werd werd eerst week 15 (deze week) gezegd, toen door Nieuwenhuise week 22. En in de officiele Volvo communicatie spreken ze nu van medio 2021... mei klinkt dan ambitieus. Ik reken op juni, maar hoop op eerder. Gaat mij vooral om het pre-conditionen aanzetten. Dat wordt van de zomer (airco) en van de winter (voorverwarmen interieur en accu) pas echt belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Montalbano schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:22:
[...]

Ik denk niet dat Polestar als test instrument voor Volvo wordt gebruikt. Eerder dat Polestar zijn randzaken (app, communicatie) gewoon beter voor elkaar heeft dan Volvo.
Polestar en Volvo zullen steeds verder een eigen identiteit vormen, qua ontwerp, ontwikkeling, marketing, strategie en dergelijke.

(Vergelijk het met VAG: VW / Seat / Skoda / enz)

Dit is echter niet nieuw, maar wellicht wel steeds meer zicht- en merkbaar.
Zie: Polestar en Volvo in toekomst verder uit elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
Vanochtend de eerste 70km zonder verwarming gereden, het was ca 3 graden...
Ik kon instellen wat ik wilde in het klimaat-menu maar de uitgeblazen lucht werd niet warm. Stand Auto en temperatuur op HI, maar ventilator ging niet harder draaien en lucht bleef koud.

Ook de ventilator bleef zachtjes draaien bij stand 1 tm 5. Alleen bij de MAX stand kreeg ik windkracht 5.

Ik ben maar meteen naar de dealer gereden. Zit nu te wachten op fabrieksreset...

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
AS P8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:52:
Ik kon instellen wat ik wilde in het klimaat-menu maar de uitgeblazen lucht werd niet warm. Stand Auto en temperatuur op HI, maar ventilator ging niet harder draaien en lucht bleef koud.

Ook de ventilator bleef zachtjes draaien bij stand 1 tm 5. Alleen bij de MAX stand kreeg ik windkracht 5.

Ik ben maar meteen naar de dealer gereden. Zit nu te wachten op fabrieksreset...

Is hier al paar keer langs gekomen, op te lossen met een simpele reset dacht ik.
Of de befaamde "laat de auto even rusten en het probleem lost zichzelf op"

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AS P8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:52:

Ik heb het in november of december 1 keer gehad. Daarna nooit meer voorgekomen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Juancho schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:20:
[...]

Ik dacht trouwens dat er allang getest werd met de app, maar dan in België waar de auto's ook gemaakt worden...
Dat soort dingen gebeurd altijd in Zweden, wij bouwen ze gewoon :P
Heb hier op de parking zelf nog nooit een P8 gespot... wel al 3 P2's (de mijne inbegrepen)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Nieuwe configuraties voor de P2 zijn live op de website!

https://www.polestar.com/nl/polestar-2/configurator

Hmm.. andere bekleding opties zijn ook wel mooi. Polestar logo op het stuur lijkt nu ook donker te zijn ipv chrome.

[ Voor 34% gewijzigd door SpeedfreakR op 13-04-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:30
De single motor long range versie lijkt me een goede optie te zijn, warmtepomp zit in het Plus pakket. Levertijd pas in oktober van de nieuwe modellen. Mogelijk heeft de photoshopper van dienst zijn/haar werk niet goed gedaan, maar de chromen accenten lijken niet meer op de Void versie te zitten (wel weer op de Midnight versie gek genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Ook nieuwe interieur opties blijkbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egGZjWeOdywcyfNyx1h51gzqJoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkJMakA9HcdN9Idt1zDmrXiI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsVMY5D07_R6RsayldixZjHyHYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SblajK6APHntKljNYOA02qgx.jpg?f=fotoalbum_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ach-jee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:32:
.... Mogelijk heeft de photoshopper van dienst zijn/haar werk niet goed gedaan, maar de chromen accenten lijken niet meer op de Void versie te zitten (wel weer op de Midnight versie ge genoeg).
Viel me ook al op ja! ook op de buitenkant inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door SpeedfreakR op 13-04-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-09-2022
Er valt mij nog meer op in het pilot-pakket.
Zijdelings park assist. Zou dit in een nieuwe OTA komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-10 21:50
*knip Was al gepost

[ Voor 126% gewijzigd door AartJW op 13-04-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:57
Drohanmovies schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:06:
Wat verstaan ze onder zijdelings park assist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-10 21:50
Drohanmovies schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:06:
Je was me net voor met je reactie d:)b. Ben ook benieuwd of dit automatisch inparkeren is. Stond ooit wel op een slide van PS. In mijn vorige auto gebruikte ik het nooit, maar ivm het dramatische zicht naar achter komt het misschien toch van pas. Hier de details.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJwXqC6Lua85Q5kVKCs_DjUnO7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cl6LKE9UEGUDa3kb14Js4dB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 13:22
AartJW schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:13:
[...]

Je was me net voor met je reactie d:)b. Ben ook benieuwd of dit automatisch inparkeren is. Stond ooit wel op een slide van PS idd. In mijn vorige auto gebruikte ik het nooit, maar ivm het dramatische zicht naar achter komt het misschien toch van pas. Hier de details.
[Afbeelding]
Ik denk dat dit gewoon de camera aan de zijkant is dus door de 360 camera's kan je ook naar de zijkant kijken?

Automatisch inparkeren moet 'eenvoudig' kunnen met de 360 camera setup, vind het niet echt nodig, maar hardware is al wel meer dan voldoende aanwezig om dat goed mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
  • Laatst online: 29-09-2022
Arnold schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat dit gewoon de camera aan de zijkant is dus door de 360 camera's kan je ook naar de zijkant kijken?

Automatisch inparkeren moet 'eenvoudig' kunnen met de 360 camera setup, vind het niet echt nodig, maar hardware is al wel meer dan voldoende aanwezig om dat goed mogelijk te maken.
Ik denk ergens dat je gelijk hebt. Park assist zijn de grafische aanduidingen en geluiden bij parkeren. Polestar heeft ze ook aan de zijkant (dmv camera?).
Dus geen automatisch inparkeren denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
AartJW schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:13:
[...]

b. Ben ook benieuwd of dit automatisch inparkeren is. Stond ooit wel op een slide van PS. In mijn vorige auto gebruikte ik het nooit, maar ivm het dramatische zicht naar achter komt het misschien toch van pas.
Op mijn vorige auto had ik dat ook. Twee keer gebruikt om te kijken of het werkte. Daarna nooit meer. Want het is bij de Tesla in ieder geval waanzinnig traag. En ik hou er niet van hoe het systeem continue stuurt terwijl de auto stilstaat. Dat is erg slecht voor je banden.

Ik ben absoluut voorstander van rijhulp systemen, maar deze vond ik erg overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 16:54
Omdat ik nog wacht op mijn pre-configured auto heb ik hem voor de gein even door de (Noorse) configurator gehaald. Zelfde auto met zelfde pakketten en opties (Launch edition, 20" non PP, trekhaal, winterwielen 19" en matten/dakdrager):

52.530 euro voor mijn configuratie zoals besteld
55.650 euro voor mijn configuratie in de nieuwe configurator

Ergo: in mijn geval kost de warmtepomp me 3120 euro.

Nee wacht, ik heb hem gefinancieerd tegen 0,25% rente :+ De huidige rente is 2,79%, dat is over de komende 3 jaar ook een besparing van 4200 euro.

Effectief kost de WP dan 7320 euro. Ik laat mijn bestelling lekker staan!

(EV is een stuk meer rendabel in Noorwegen ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Rene op 13-04-2021 09:39 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 20:00
dvroegop schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:29:
[...]

Op mijn vorige auto had ik dat ook. Twee keer gebruikt om te kijken of het werkte. Daarna nooit meer. Want het is bij de Tesla in ieder geval waanzinnig traag. En ik hou er niet van hoe het systeem continue stuurt terwijl de auto stilstaat. Dat is erg slecht voor je banden.

Ik ben absoluut voorstander van rijhulp systemen, maar deze vond ik erg overbodig.
Heel herkenbaar, het haaks inparkeren was met de Tesla echt enorm traag en door de prima camera's is het veel sneller om zelf te doen. Voor het file parkeren (vooral plekken die net passen) heb ik het wel iets vaker gebruikt. Meestal liet ik hem dan zelf achterwaarts insteken en op het moment dat ie weer naar voren wilde rijden nam ik het laatste stukje over.

Kortom, meer een gimmick dan iets wat echt nodig is. Al moet ik zeggen dat de camera's op mijn P8 wel veel slechter zijn, waardoor ik nu toch nog vaak over mijn schouder check (bij mijn Model S deed ik alles gewoon op de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:57
Ik miste het in mijn Tesla M3 voornamelijk als de vrouw 'probeerde' in te parkeren, erg zonde van de mooie velgen! Het automatisch inparkeren van de BMW IX3 was dan echt een genot, echter wel alleen voor file parkeren inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door wgoos op 13-04-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Volgens dit polestar filmpje zou de Polestar connect app er volgende week moeten zijn!

2 weeks, from the 7th, so next week
:o

Overigens zag ik in de online handleiding al wat informatie over wearables en de connect app

[ Voor 19% gewijzigd door SpeedfreakR op 13-04-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
dvroegop schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:29:
[...]

Mijn eerdere XC90 kon ook semi- zelf parkeren, maar zoals gezegd een kunstje wat je een keer uittest en daarna weer gauw vergeet.
Je moest zelf nog wel volgens aanwijzingen de pook vooruit of achteruit zetten en een tikje gas geven maar je hoefde niet te sturen.
Zelf parkeren is inderdaad veel sneller maar het lukte het systeem wel om op hele krappe plaatsjes te gaan staan.
Alleen loop je daar dan weer het risico van schade die anderen bij het wegrijden aan jouw auto maken.
Wijs geworden door de ervaringen met een (toen splinternieuwe) V70 waar na twee weken al 4 van die nare parkeerdeuken veroorzaakt door andermans deuren in zaten, zoek ik altijd wat ruimere plaatsen (per definitie iets verderop) als het even kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Arnold schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:14:
[...]

Even gezocht op `"Park Assist Side"` op Google, dat is hoe het op polestar.com/uk staat, dan kom je uit op een aantal Volvo Manuals o.a. van de laatste V60: https://www.volvocars.com...sist-front-rear-and-sides
Lijkt dus inderdaad op een parkeersensor aan de zijkant, niet het automatisch inparkeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Gisteren nog even zitten kijken in het developer portal van Volvo. Helaas kun je met de Volvo APIs nog niks uitlezen van de P8 omdat Volvo on Call gekoppeld moet zijn met de auto 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KeWig1vEXFjrIF6eCK7EzlTIOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M2iDy114EHZaPNQ5yup8j9Qs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ach-jee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:32:
De single motor long range versie lijkt me een goede optie te zijn, warmtepomp zit in het Plus pakket. Levertijd pas in oktober van de nieuwe modellen. Mogelijk heeft de photoshopper van dienst zijn/haar werk niet goed gedaan, maar de chromen accenten lijken niet meer op de Void versie te zitten (wel weer op de Midnight versie gek genoeg).
Hmm ik wilde eigenlijk geld gaan betalen voor 'chrome delete' op de Void. Als dat nu standaard wordt dan laat ik het zitten. Ik vind het ergens ook wel leuk dat duidelijk is (los van het J kenteken) dat ik de 'full package' P2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Aghanim schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:00:
[...]

Hmm ik wilde eigenlijk geld gaan betalen voor 'chrome delete' op de Void. Als dat nu standaard wordt dan laat ik het zitten. Ik vind het ergens ook wel leuk dat duidelijk is (los van het J kenteken) dat ik de 'full package' P2 heb.
Hahaha, ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar nu hebben we de Limited Edition _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

gerrit105 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:04:
[...]

Hahaha, ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar nu hebben we de Limited Edition _/-\o_
Heb je sowieso wel want geen warmte pomp :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Nu online
@tim-dev
If you don‘t have a Volvo, you can order one here.
:P

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
SpeedfreakR schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:09:
[...]

Heb je sowieso wel want geen warmte pomp :'(
Letterlijk limited inderdaad ;)
Misschien zit ie er stiekem al in... 8)7

Er zijn overigens in de aanpassingen aan de website volgens mij ook wat zaken omgevallen, want er staat geen lopende order meer open op mijn account...

[ Voor 23% gewijzigd door gerrit105 op 13-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
tim-dev schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:28:
[...]

Even gezocht op `"Park Assist Side"` op Google, dat is hoe het op polestar.com/uk staat, dan kom je uit op een aantal Volvo Manuals o.a. van de laatste V60: https://www.volvocars.com...sist-front-rear-and-sides
Lijkt dus inderdaad op een parkeersensor aan de zijkant, niet het automatisch inparkeren dus.
Zijn dus de camera's aan de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ1GQKYU8go0rXEvL8SCd3q5Loc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/krObhi53XmKRj6dC44nNbSXx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

P2

ik heb de configurator ook eens ingevuld met mijn configuratie:

- Polestar 2 Long Range Dual motor
- Midnight
- 19"wielen (mijn vorige 20"reed mijn vrouw aan gort tegen stoepranden en ik vond ze te stug)
- Ventilerend Nappa
- Pilot + Plus (geen Performance want de remmen wil ik zo weinig mogelijk gebruiken en de schokdempers zijn niet eenvoudig te verstellen)
- Trekhaak.

Dan kom ik op €68.500,- tegen €65.500,- die ik betaald heb ..
Introductie model was dus inderdaad een goede deal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Nog een photoshop foutje (hoop ik :p )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-TXNGoaZMyJNOp-6CS72Sj5vyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKheQ59QbR7KEWVMnU3PI0Ab.jpg?f=fotoalbum_large

performance pack zonder plus pack (en dus glazen dak)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

MaxxMark

HT is Tof!

Connectivity and digital integration also continue as Polestar 2 hallmarks. The famed Android Automotive OS-powered infotainment system with its 11-inch centre display and 12.3-inch driver display is featured as standard on all models. Integrated into the new Polestar app with other vehicle functionality controls is the new Polestar Digital Key, which is also included as standard, as is Over-the-Air updatability which allows Polestar to release software updates to owners remotely on a regular basis. The new Polestar app and Polestar Digital Key begin rolling out to all Polestar 2 owners OTA from May 2021.
Bron: https://www.polestar.com/...expands-to-three-variants

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Mijn configuratie is trouwens ook 2100€ duurder geworden, zo wordt het wel een heel dure warmtepomp. Toch blij dat ik niet gewacht heb *O*

[ Voor 17% gewijzigd door GeForceFX_BE op 13-04-2021 12:44 ]

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Oeps....dus bij Polestar ook uitstel van de app? Geen wonder lijkt me want het zal in de basis hetzelfde ding zijn als de uitgestelde P8 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

MaxxMark

HT is Tof!

Of je het als "uitstel" moet lezen of als moment dat "met grotere zekerheid" te zeggen valt dat het er is weten we natuurlijk niet.

Het kan zijn dat de uitrol al in april gaat gebeuren zoals werd benoemd. Maar dat ze medio mei communiceren omdat de kans groter is dat dan iedereen hem (al) heeft.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:56:
Of je het als "uitstel" moet lezen of als moment dat "met grotere zekerheid" te zeggen valt dat het er is weten we natuurlijk niet.

Het kan zijn dat de uitrol al in april gaat gebeuren zoals werd benoemd. Maar dat ze medio mei communiceren omdat de kans groter is dat dan iedereen hem (al) heeft.
Dit stond er zojuist op het P8 platform. Nog geen nieuwe planning dus.....

>:) Volvo On Call update
Beste Electric Drivers Connect leden,

Afgelopen dinsdag hebben wij in de online sessie de laatst bekende status van Volvo on Call met u gedeeld. Zoals tijdens de sessie kort toegelicht stond de lancering op dat moment nog altijd voor week 15 gepland, onder voorbehoud van een aantal testen die in Zweden werden uitgevoerd. Afgelopen vrijdag ontvingen wij het bericht dat deze testen niet allemaal succesvol zijn afgerond. Daarom is besloten de lancering nog even uit te stellen. Wij hebben op dit moment nog geen nieuwe week ontvangen, maar verwachten niet dat de lancering heel lang op zich zal laten wachten. Zodra wij meer details weten zullen we die uiteraard direct met u delen.

Namens het Volvo Drivers Connect team,

Arthur van Es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Heb 2 weken geleden aan Volvo NL de vraag gesteld of de ABRP app ook voor de P8 vrij gegeven kan worden en heb daarop vandaag antwoord ontvangen:

Dank voor uw email, wij hebben recent een antwoord gekregen (vanuit Zweden) op uw vraag.
Helaas heeft Volvo geen plannen om ABRP uit te gaan rollen.
Ze geven wel aan dat er later dit jaar een soort gelijke app zal verschijnen.
Wij hopen dat uw vraag hiermee beantwoord is.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:58
Vraag me af wat de reden is het voor het "beperken" van het vermogen voor de dual motor versie, aangezien in theorie 462 pk mogelijk is op basis van de 231 pk voor de single motor versies. (Aannamen doen ze in de bouw, maar het ik kan me niet voorstellen dat ze aparte motoren hebben ontwikkeld voor de single motor versies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 16:59
BartWNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
Vraag me af wat de reden is het voor het "beperken" van het vermogen voor de dual motor versie, aangezien in theorie 462 pk mogelijk is op basis van de 231 pk voor de single motor versies. (Aannamen doen ze in de bouw, maar het ik kan me niet voorstellen dat ze aparte motoren hebben ontwikkeld voor de single motor versies).
De accu is de beperkende factor? 300 kW afgegeven vermogen is al 4C. Van 300 kW ga je naar 340 kW. Dat speelt niet bij een single motor.
Ik ben geen expert en het zal wel kunnen, maar je wil het ook heel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
BartWNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
Ik denk dat het met de batterij "belasting" te maken heeft.

Kijk maar eens naar de Tesla-M3 op de Nurburgring...de M3 kreeg al snel "batterij temp mededeling" terwijl P2 nog flink door kon sjeeeezen...

Dus als je dan nóg meer er uit gaat knijpen...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:53:
[...]

Oeps....dus bij Polestar ook uitstel van de app? Geen wonder lijkt me want het zal in de basis hetzelfde ding zijn als de uitgestelde P8 app.
De OTA voor de P2 komt denk ik in mei en dat is voor het digital key deel, zoals ik het lees dan. De app zal denk ik nog steeds eerder komen. Ik verwacht en hoop dan volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Petzun schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
Heb 2 weken geleden aan Volvo NL de vraag gesteld of de ABRP app ook voor de P8 vrij gegeven kan worden en heb daarop vandaag antwoord ontvangen:

Dank voor uw email, wij hebben recent een antwoord gekregen (vanuit Zweden) op uw vraag.
Heel bijzonder. Ze kunnen beter met Google om de tafel gaan zitten om die laatste punten op te lossen in Maps want dan heb je een fantastische navigatie app incl. alles wat je nodig hebt als elektrische rijder om je vooral te ontzien |:( Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat ze niet aangeven waarom de app niet uitgerold mag worden. Als het in andere autos kan/mag...waarom zou het dan niet mogen voor de P8? Gaan we dan steeds weer zien dat Volvo zelf nieuwe apps tegen houdt die zo uitgerold kunnen worden omdat....? Tja waarom eigenlijk?

Verder misschien heel persoonlijk, maar ik vind het veelzeggend dat er nog geen sorry afkan na weer uitstel van de app. Het hoeft natuurlijk niet, maar het zou wel zo netjes zijn richting de kopers (prive of via lease).

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 13-04-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Wat volvo al eens eerder noemde is dat de inmiddels beruchte VOC app “straks” heel intensief samenwerkt met Maps en dat dan het goed plannen van een enkele laadstop dan ook ‘onder controle’ zou moeten zijn. Klink vaag maar concreter was het ook niet. Misschien doelen ze daar op met dat antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
[...]

Wat volvo al eens eerder noemde is dat de inmiddels beruchte VOC app “straks” heel intensief samenwerkt met Maps en dat dan het goed plannen van een enkele laadstop dan ook ‘onder controle’ zou moeten zijn. Klink vaag maar concreter was het ook niet. Misschien doelen ze daar op met dat antwoord?
Heb je hiervan een linkje waar Volvo dit heeft benoemd? Ben wel benieuwd naar dat verhaal dan. Hoe kort en vaag het ook was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 04-10 16:59
Juancho schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:15:
[...]

Heel bijzonder. Ze kunnen beter met Google om de tafel gaan zitten om die laatste punten op te lossen in Maps want dan heb je een fantastische navigatie app incl. alles wat je nodig hebt als elektrische rijder om je vooral te ontzien |:( Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat ze niet aangeven waarom de app niet uitgerold mag worden. Als het in andere autos kan/mag...waarom zou het dan niet mogen voor de P8? Gaan we dan steeds weer zien dat Volvo zelf nieuwe apps tegen houdt die zo uitgerold kunnen worden omdat....? Tja waarom eigenlijk?
Google zal echt wel die punten gaan oplossen aangezien meerdere fabrikanten het platform gaan gebruiken. Het is alleen niet zo dat Google gelijk met 20 programmeurs in de startblokken staat als er 1 sneeuwvlokje wat roept.

Ik denk dat Polestar afspraken zal hebben gemaakt met ABRP over de App. (lees financieel bijgedragen of programmeurs / kennis geleverd) In dat geval kan Volvo kan niet leveren wegens deze afspraken of willen ze niet betalen wat men vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:53:
[...]

Nee volgens mij komt de app gewoon half april. Op de Duitse site staat namelijk in het nieuwsbericht de app voor ‘Mitte April’. En op de Nederlandse site hebben ze de betreffende alinea uit het nieuwsbericht geschrapt. Onduidelijk dus nog even wanneer NL app komt maar in DE volgende week?
Die neue Polestar App und der Polestar Digital Key werden ab Mitte April 2021 für alle Polestar 2 Besitzer via Over-the-Air Updates verfügbar sein
https://www.polestar.com/...tzt-neu-in-drei-varianten

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 13-04-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Juancho schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:15:
[...]

Verder misschien heel persoonlijk, maar ik vind het veelzeggend dat er nog geen sorry afkan na weer uitstel van de app. Het hoeft natuurlijk niet, maar het zou wel zo netjes zijn richting de kopers (prive of via lease).
Ik lees hieruit dat Volvo i.i.g. hierin bewust een eigen pad zoekt en in de loop van dit jaar met een vergelijkbare oplossing komt. Als dat in combinatie met Maps is, dan juich ik dit zeker toe en zouden we ABRP waarschijnlijk alleen in de tussentijd gebruiken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
[...]

Kan me dit wel voorstellen en zou mooi zijn. Met een paar aanpassingen in Maps zal ik niet snel meer een andere planner gebruiken. En in de tussentijd staat ABRP op de telefoon.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Vrijdag ga ik de Polestar 2 ervaren, heb een proefrit gepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:29:
[...]

Heb je hiervan een linkje waar Volvo dit heeft benoemd? Ben wel benieuwd naar dat verhaal dan. Hoe kort en vaag het ook was.
Niet alles is schriftelijk, maar neem van me aan dat het zo door VNL gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 05-10 22:26
Hansieo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat het met de batterij "belasting" te maken heeft.

Kijk maar eens naar de Tesla-M3 op de Nurburgring...de M3 kreeg al snel "batterij temp mededeling" terwijl P2 nog flink door kon sjeeeezen...

Dus als je dan nóg meer er uit gaat knijpen...
Volgens mij verloor de P2 in dat filmpje ook vermogen, alleen wordt dit niet gemeld op het display.

De reden dat er niet meer vermogen beschikbaar wordt gesteld schijnt niet aan de motoren of accu te liggen, maar aan beperkingen van bedrading en inverters.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

Nee volgens mij komt de app gewoon half april. Op de Duitse site staat namelijk in het nieuwsbericht de app voor ‘Mitte April’. En op de Nederlandse site hebben ze de betreffende alinea uit het nieuwsbericht geschrapt. Onduidelijk dus nog even wanneer NL app komt maar in DE volgende week?

[...]

Ik hoop het van harte voor jullie P2-ers, maar na het bericht van Volvo Nederland over het resultaat van de test vorige week zou ik er niet al te hard op rekenen om teleurstelling te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 03-10 14:49
Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:15:
[...]

Ik hoop het van harte voor jullie P2-ers, maar na het bericht van Volvo Nederland over het resultaat van de test vorige week zou ik er niet al te hard op rekenen om teleurstelling te beperken.
JTHZZ schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

[...]

Inmiddels is het in het nieuwsbericht ook alweer aangepast:
Die neue Polestar App und der Polestar Digital Key werden ab Mai 2021 für alle Polestar 2 Besitzer via Over-the-Air Updates verfügbar sein.
Dat ging snel 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Ovinomis op 13-04-2021 16:46 ]

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ovinomis schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:22:
[...]

[...]

Inmiddels is het in het nieuwsbericht ook alweer aangepast:

[...]

Dat ging snel 8)7
Jammer, ik had liever ongelijk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:18:
[...]

Heb je enkel de laadpas t.w.v. €9,95 gratis gekregen of een gratis abonnement t.w.v. maandelijks €7,99 ?

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Cello66 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:10:
[...]

Volgens mij verloor de P2 in dat filmpje ook vermogen, alleen wordt dit niet gemeld op het display.

De reden dat er niet meer vermogen beschikbaar wordt gesteld schijnt niet aan de motoren of accu te liggen, maar aan beperkingen van bedrading en inverters.
Niet in de eerste (YT) volle ronde, hij bleef stampen.

In zijn 2e film (YT), zat hij pas in de láátste bocht met minder power... maar wat wil je?
ik geloof dat hij nog maar iets van 20% had... en dan nog 660Nm willen trekken??

Een 10 met griffel zou ik zeggen. Ik zou dit graag een keer zien met de standaard remmen :9~

Die zijn écht niet misselijk, groter dan veel andere (gelijkwaardige) EV auto's én dan óók nog eens geventileerde áchter..

Wellicht gaan we het een keer zien in filmpje 3 van hem oOo

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hansieo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:03:
[...]

Niet in de eerste (YT) volle ronde, hij bleef stampen.

In zijn 2e film (YT), zat hij pas in de láátste bocht met minder power... maar wat wil je?
ik geloof dat hij nog maar iets van 20% had... en dan nog 660Nm willen trekken??

Een 10 met griffel zou ik zeggen. Ik zou dit graag een keer zien met de standaard remmen :9~

Die zijn écht niet misselijk, groter dan veel andere (gelijkwaardige) EV auto's én dan óók nog eens geventileerde áchter..

Wellicht gaan we het een keer zien in filmpje 3 van hem oOo
Las dat de id4 achter trommelremmen heeft 🙈😂. Dit om de onderhoudskosten te drukken.

Onze e-up had ook trommelremmen, hoop dat het patent bij de id4 van een ander kaliber is want op de e-up waren de trommels niks anders dan ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
rikoos schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:50:
P8

Sinds donderdag heb ik iets vreemds met laden. Elke normale straat laadpaal waar ik wil opladen knalt eruit als ik een laadsessie start. Je hoort het laadstation echt eruit klappen. Ik kan mijn auto alleen opladen op een 320kw laadstation zonder problemen. Dit is opeens opgetreden uit het niets. Iemand bekend hiermee?

Heel vervelend voor mijn buren want elke normale paal hier in de buurt (2 stuks) staan nu op storing door mij.
Nou net bij de dealer geweest en ik mocht mijn auto gelijk achter laten. Ze hebben hem doorgemeten en het bleek dat de weergave van de aanwezige lading niet meer goed was en dat de on board charger sluiting maakt. Dit was dus de oorzaak dat hij eruit knalde steeds. Hij gaf gelijk aan dat er misschien nog meer dingen hierdoor kapot zijn gegaan. Minimaal tot vrijdag moet hij bij de dealer blijven :-(

(Wel een leuke S90 T4 meegekregen als vervangende auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:48:
[...]

Jammer, ik had liever ongelijk gehad!
Nou, ik hou goede hoop dat het dan toch begin mei wordt. Als er al een screenshot van de app te zien is, dan moet de app binnen handbereik zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Op basis van het plaatje dat ze in dat filmpje lieten zien zou ik geen aannames doen over de vorderingen in het ontwikkel/test/validatie/implementatie process

Een mock-up van hoe een app er (ongeveer) uit gaat zien is vaak het eerste dat klaar is! De hele loodgieterij aan de achterkant is meestal wat voor vertragingen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] vraag aan andere P8 rijders:

Zelf vind ik dat het stuur te veel trilt bij snelheden boven de 100kmh. De dealer zegt de trillingen niet te constateren, oftewel, vindt het normaal. Stand-off dus... nou kan ik het niet vergelijken met andere P8s.

Ik overweeg bij een andere dealer een proefrit te plannen om toch te kunnen vergelijken. Maar voor die tijd ben ik wel benieuwd naar wat anderen via het stuur (en trouwens volgens mij ook via de pedalen) aan trillingen voelen. Is dat volledig trillingsvrij? Of toch altijd wel een beetje beweging?

Oftewel: stel ik me aan? Of moet ik toch nog even naar een andere dealer voor een second opinion?

[ Voor 8% gewijzigd door MartinP8 op 13-04-2021 20:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
MartinP8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:13:

Zelf vind ik dat het stuur te veel trilt bij snelheden boven de 100kmh. De dealer zegt de trillingen niet te constateren, oftewel, vindt het normaal. Stand-off dus... nou kan ik het niet vergelijken met andere P8s.

Ik overweeg bij een andere dealer een proefrit te plannen om toch te kunnen vergelijken. Maar voor die tijd ben ik wel benieuwd naar wat anderen via het stuur (en trouwens volgens mij ook via de pedalen) aan trillingen voelen. Is dat volledig trillingsvrij? Of toch altijd wel een beetje beweging?

Oftewel: stel ik me aan? Of moet ik toch nog even naar een andere dealer voor een second opinion?
Zou ik wel doen...! Weet niet waar je woont maar je mag ook even met die van mij komen rijden.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun

Geen trillingen in stuur of pedalen hier. Wel lastig dat jij dit ervaart, maar de dealer niet. Goed om inderdaad een nadere vergelijking te maken door in een andere P8 te rijden. Als je in dit topic aangeeft waar je woont, is dat denk ik snel geregeld.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Ik vermoed dat ik daar helaas goed antwoord op kan geven.. (trilling in het stuur dan, pedalen geen last van). Je kunt ook mijn trilling ervaren, over een paar weken komt de nieuwe..

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

npolm

P8

Misschien is de vraag al ergens beantwoord, maar kan ‘m niet vinden. Ik heb nog altijd geen OTA-update gekregen in mijn auto, maar wel bij de dealer geweest. Kan ik checken of ik de meest recente versie in mijn auto heb?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Petzun schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:
[...]

Geen trillingen in stuur of pedalen hier. Wel lastig dat jij dit ervaart, maar de dealer niet. Goed om inderdaad een nadere vergelijking te maken door in een andere P8 te rijden. Als je in dit topic aangeeft waar je woont, is dat denk ik snel geregeld.
Amsterdam, dus mocht er een P8er in de regio wonen. Graag, even een half uurtje ruilen en samen toeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Bazzan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
[...]

Ik vermoed dat ik daar helaas goed antwoord op kan geven.. (trilling in het stuur dan, pedalen geen last van). Je kunt ook mijn trilling ervaren, over een paar weken komt de nieuwe..
I know... ik hoop een beetje dat ik me aanstel en het achter me kan laten... maar als dat niet zo is wil ik het wel graag weten en ben ik bang dat ik jouw traject in moet... mocht dat zo zijn, denk ik wel dat ik dat dan via jouw dealer doe. Wel zo handig die ervaring!

Buitenweg Naarden toch? Krijgt ook van anderen hier goede pers, en is in de buurt genoeg. Denk sowieso dat ik naar hun ga overstappen

[ Voor 10% gewijzigd door MartinP8 op 13-04-2021 21:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blankinho

WTF joh!! 8)7 |:( 8)7 |:(

Een google android systeem wat juist een breed platform is en helemaal goed dat je ABRP of andere apps niet integreert met de auto ... Maar niet oke dat je beperkingen op gaat leggen voor je klant.. Je kiest alss Volvo voor een bepaald generiek en toekomstbestendig platform maar gaat dan alsnog wel Volvo restricties toepassen... Ik voel me serieus meer en meer bedonderd als het gaat om flexibiliteit en opties waar ik vanuit de brochures en gesprekken met dealer totaal andere indrukken kreeg.

Begrip voor dat we early adaptors zijn prima maar ik heb 0,0 begrip voor het missen van basis features, de trage doorlooptijd voor het toevoegen van bssis features (zoals vermeld in de brochures) carplay, VOC app etc en het wordt maar uitgesteld en uitgesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Blankinho op 13-04-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:05:
[...]

Is hier al paar keer langs gekomen, op te lossen met een simpele reset dacht ik.
Of de befaamde "laat de auto even rusten en het probleem lost zichzelf op"
Ben vanochtend bij de dealer geweest ivm. niet werkende kachel. De reset onderweg bood geen soelaas, alles bleef koud.
Dealer heeft hem teruggezet naar fabrieksinstellingen (?) en alles deed het weer...
Er werd me ook verteld dat er een recall voor het aircosysteem klaar stond. Hier heb ik op dit forum nog niets over gelezen. Maar goed, a.s. maandag afspraak gemaakt, duurt een halve dag.
Raar, maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
npolm schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:05:
Misschien is de vraag al ergens beantwoord, maar kan ‘m niet vinden. Ik heb nog altijd geen OTA-update gekregen in mijn auto, maar wel bij de dealer geweest. Kan ik checken of ik de meest recente versie in mijn auto heb?
Update zal via de dealer gedaan zijn, was bij mij ook het geval. Je kunt op RDW.nl kijken of je recall is verwijderd. Dan weet je dat deze in de update is verwerkt.

XC40 EV Pro

Pagina: 1 ... 206 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.