Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 205 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.456 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 09:52
Aghanim schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:11:
Puur voor Android zou ik een andere auto niet laten lopen. Tot nu toe kun je er helemaal niks mee en ik begin het gevoel te krijgen dat het eerder een last dan een lust is. Als je zelf een systeem ontwikkelt kun je sneller toevoegingen of wijzigingen doen. Nu is het Google die bepaalt en (blijkbaar) weinig proactief is in het vrijgeven van opties/app mogelijkheden. Als Android voor de P2/P8 het komende jaar nog een speeltje van Google blijft dan hebben we daar toch wel last van.

Zelf ben ik blij met Void. Los van dat je er veel op ziet vind ik de auto chiquer ogen doordat het 1 geheel is. Er is namelijk relatief veel zwart plastic op de P2 te vinden en dat zie je op de andere kleuren heel duidelijk. Thunder valt mij in het echt flink tegen. Is 1x leuk om te zien maar het conflicteert in mijn ogen zo enorm met het zwarte plastic. Wat dat betreft ben ik blij dat Alphabet mijn kleur niet meer wilde wijzigen :)

Ben ik overigens de enige Alphabet rijder die al een keer of 3 een (digitale) brief heeft gekregen dat mijn fiscale waarde gewijzigd is? Ze staan blijkbaar niet in mijn inbox dus ze naast elkaar leggen om te kijken wat gewijzigd is lukt niet.
Ik heb niets van Alphabet of werkgever vernomen.
Viel we wel op dat de fiscale waarde van Alphabet verschilde van de waarde bij de RDW, dat destijds aangekaart.
Heb er eigenlijk niet meer op gelet verder tbh.

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 09-04-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 16:21
Juancho schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:53:
[...]

Ontopic: ik ben benieuwd of we straks met de eerste echte grote OTA update ook deze informatie krijgen te zien in het scherm voor je (en wat het voor extra opties biedt), die ook in de handleiding staat. Dus telefoon/muziek/navigatie. Al lijkt dit op een plaatje uit de benzine/diesel XC40 gezien er sprake is van L ipv kWh _O-
Klopt, het plaatje is van de benzine versie. Daar kun je inderdaad telefoon/muziek/navigatie én boordcomputer via de rechterstuurknoppen bedienen.

Ik mis zelf de extra opties niet zo. Google Assistant doet dat zeker zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door hlip op 09-04-2021 17:09 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:04
Aghanim schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:11:
Puur voor Android zou ik een andere auto niet laten lopen. Tot nu toe kun je er helemaal niks mee en ik begin het gevoel te krijgen dat het eerder een last dan een lust is. Als je zelf een systeem ontwikkelt kun je sneller toevoegingen of wijzigingen doen. Nu is het Google die bepaalt en (blijkbaar) weinig proactief is in het vrijgeven van opties/app mogelijkheden. Als Android voor de P2/P8 het komende jaar nog een speeltje van Google blijft dan hebben we daar toch wel last van.
Volgens mij kunnen de fabrikanten gewoon zonder al te veel beperkingen apps toevoegen. Dat is de reden dat bijvoorbeeld Easypark & ABRP voor de P2 onder het dev account van Polestar zijn uitgebracht. Voor 3rd party developers ligt dat een stuk moeilijker en ben ik ook benieuwd wanneer daarvoor meer mogelijk wordt qua categorieën apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_--[]--__ schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:49:
[...]

Volgens mij kunnen de fabrikanten gewoon zonder al te veel beperkingen apps toevoegen. Dat is de reden dat bijvoorbeeld Easypark & ABRP voor de P2 onder het dev account van Polestar zijn uitgebracht. Voor 3rd party developers ligt dat een stuk moeilijker en ben ik ook benieuwd wanneer daarvoor meer mogelijk wordt qua categorieën apps.
3rd party gaat het mij inderdaad om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
Wow..... te gek. Maar zal het rijcomfort niet ten goede komen.... bak stuitert nu al als een gek, laat staan als je de vering minimaliseert. Maar ziet er wel gaaf uit _/-\o_

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Vraagje over de P8.... ik heb de online handleiding doorgespit maar kan niet vinden of het mogelijk is om de camera bij achteruitrijden standard op de achteruit camera te zetten ipv de 360. Met inparkeren in de 360 zeker handig, maar achteruit de straat uit en bocht om is de achteruit camera erg fijn omdat je de straat goed in kan kijken.
Weet iemand of je dat kan instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik zat net even door wat dingen op het middenscherm te scrollen en kwam toen ik ‘Rijhulpen’ opende dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDb_GsvvU_W_yw0OqqU7nxBFS7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBik6N9Rhhw9PzWN6ppH6jEC.jpg?f=fotoalbum_large
Bij Lane Keeping staat: ‘Fout’. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Kon er ook niets veranderen of openen. Nooit een melding op bestuurdersscherm gehad hierover. Is dit nieuw na vorige update? Hebben jullie daar wat anders? (Auto stond in P toen ik deze foto maakte)

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:06

MaNdM

1000-dingen-doekje

#dommevraag Hoe check ik welke softwareversie mijn P2 heeft?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
[P8] Iemand nog tips voor een kundige, behulpzame Volvo dealer? Ik kom net van Bangarage Amsterdam Zuid-Oost en die lijken niet echt aan die beschrijving te voldoen. En ook nog eens uiterst onvriendelijk.

Ik ging er heen met een lijstje dingen. O.a regelmatig chrashend infotainment (dashboard en middenscherm), trillend stuur, verbruik van >30 op korte stadsritten, geluid (geluidsoverdracht wegdek en fluitend geluid van de aandrijving), wireless charging icm met iphone 12. Algemene conclusie was dat niets tijdens een proefrit is geconstateerd, er een algehele software update is gedaan (wat ik niet geloof, want is twee weken geleden al gedaan en toen waren ook alle instellingen gereset) en verder wisten ze eigenlijk ook niks. Oh ja, en ik kreeg een uitdraai van de Polestar (!?!?) website mee over verbruik gemiddelden. Verder moest ik vooral geen moeilijke vragen stellen. Na wat harder doorduwen is me nu beloofd dat de monteur me maandag gaat bellen. Ben benieuwd.

Oh, en onderweg naar huis chrashte de infotainment natuurlijk direct weer. En was het verbruik “gewoon” dik boven de 28kwh.

Pfff. Sta dus open voor een alternatieve dealer. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]
Ik kan de post niet meer terugvinden, maar iemand reageerde hier over het crashend infotainment probleem. Heeft dat ook gehad en de dealer had uiteindelijk het hele scherm vervangen. Ik heb heel benieuwd naar bij welke dealer dat is geweest. Misschien dat die mijne kan helpen. Enige wat die namelijk doen is elke keer (weer dezelfde..?!?!) een software update doen. Zonder resultaat... zou diegene mij even een berichtje willen sturen? Thx!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
MartinP8 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:32:
[P8] Iemand nog tips voor een kundige, behulpzame Volvo dealer? Ik kom net van Bangarage Amsterdam Zuid-Oost en die lijken niet echt aan die beschrijving te voldoen. En ook nog eens uiterst onvriendelijk.

Ik ging er heen met een lijstje dingen. O.a regelmatig chrashend infotainment (dashboard en middenscherm), trillend stuur, verbruik van >30 op korte stadsritten, geluid (geluidsoverdracht wegdek en fluitend geluid van de aandrijving), wireless charging icm met iphone 12. Algemene conclusie was dat niets tijdens een proefrit is geconstateerd, er een algehele software update is gedaan (wat ik niet geloof, want is twee weken geleden al gedaan en toen waren ook alle instellingen gereset) en verder wisten ze eigenlijk ook niks. Oh ja, en ik kreeg een uitdraai van de Polestar (!?!?) website mee over verbruik gemiddelden. Verder moest ik vooral geen moeilijke vragen stellen. Na wat harder doorduwen is me nu beloofd dat de monteur me maandag gaat bellen. Ben benieuwd.

Oh, en onderweg naar huis chrashte de infotainment natuurlijk direct weer. En was het verbruik “gewoon” dik boven de 28kwh.

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Volvo Nieuwenhuijse Zwolle, (hebben meerdere vestigingen) echter zal de geografische ligging ook meespelen met het maken van een keuze. Neem aan dat je in de omgeving randstad zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
ach-jee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:53:
Volgens Reddit is er op een private Facebook groep (jaja) bekend gemaakt dat de MY22 modellen van de P2 volgende week bekend gemaakt gaan worden. Eigenlijk de info die al bekend was geworden via de leasemaatschappijen, maar waarschijnlijk dus volgende week officieel:

[...]
De lokale spaces meldde dit mij ook vandaag. Alles wat nu te bestellen is zijn voorraad modellen, nieuwe auto bestellen is niet meer mogelijk de komende 2 weken.

Hij zei overigens dat er ook een prijsstijging aan zit te komen en een P2 gelijkwaardig aan de launch editie duurder zal zijn. (Of dit marketing praat is weet ik, maar waarom zou hij erover liegen als hij weet dat de mijne besteld is?).

Enige verschil voor de huidige P2 rijders is dus de warmtepomp ;)

Ik hoop (al zal dit ijdele hoop zijn) dat we een performance update krijgen. De nieuwe RWD is 165kW. Als dit dezelfde motor als nu is zou er dus 15kW per motor te winnen zijn ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27
Rene schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:55:
[...]

De lokale spaces meldde dit mij ook vandaag. Alles wat nu te bestellen is zijn voorraad modellen, nieuwe auto bestellen is niet meer mogelijk de komende 2 weken.

Hij zei overigens dat er ook een prijsstijging aan zit te komen en een P2 gelijkwaardig aan de launch editie duurder zal zijn. (Of dit marketing praat is weet ik, maar waarom zou hij erover liegen als hij weet dat de mijne besteld is?).

Enige verschil voor de huidige P2 rijders is dus de warmtepomp ;)

Ik hoop (al zal dit ijdele hoop zijn) dat we een performance update krijgen. De nieuwe RWD is 165kW. Als dit dezelfde motor als nu is zou er dus 15kW per motor te winnen zijn ;)
Is me ooit door iemand ‘beloofd’ bij de vorige update. Bleek dan uiteindelijk niet zo te zijn. Maar heb er dus nog altijd wel hoop op dat dit eraan komt bij een update 😊 Kan dat eigenlijk zomaar? Werkelijke vermogen komt dan toch niet meer overeen met de technische fiches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:55:
[...]
Ik hoop (al zal dit ijdele hoop zijn) dat we een performance update krijgen.
Kan dat wettelijk gezien wel?
Tesla heeft het ooit gedaan, maar trekken die zich wel iets aan van de regels?
Het vermogen staat immers toch op het gelijkvormigheidsattest. Als dat zomaar wijzigt moeten ze ineens ook een nieuw attest opmaken? In theorie zou je je auto dan opnieuw moeten inschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
High-Voltage2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:07:
[...]

Het vermogen staat immers toch op het gelijkvormigheidsattest. Als dat zomaar wijzigt moeten ze ineens ook een nieuw attest opmaken? In theorie zou je je auto dan opnieuw moeten inschrijven...
Het zal daarom vast op niets uitlopen ;) maar sommige ICE hebben ook 10-15 pi meer dan standaard. Wellicht kunnen ze het aanbieden als “boost” ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
ach-jee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
Ik rij ook een Void, orange peeling zal ze ongetwijfeld hebben, maar dat valt niet op als je er niet naar op zoek bent volgens mij. Persoonlijk vind ik het niet de mooiste kleur voor de P2 (dat is Snow, Moon of Thunder), maar het blijft een mooi apparaat :)
Jouw P2 is een “ze”? Je doet je nick eer aan! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:52:
[...]

Ik zal het morgen even opnieuw proberen. Auto heeft de laatste update volgens mij gewoon OTA gehad. Was in februari/mrt ongeveer.

Mijn LTE staat alleen standaard al op een kruisje. Is misschien een verschilletje maar kan ook niet relevant zijn natuurlijk. Morgen een nieuwe poging. Hopelijk werkt dan zowel LTE als GPS weer.
Bij mij in werkt deze work around ook niet en heeft woensdag de allerlaatste update in de werkplaats gehad. Daarvoor werkte hij bij mij ook al niet. Verlate 1 april grap of moet je er een liedje bij zingen om het wel te laten functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
P2*

Weet iemand of je die oranje knoppenkleur voor het middendisplay ook kunt aanpassen naar een andere kleur? Kan het zelf zo snel niet vinden in de handleiding. Zou wel een mooie feature zijn voor een update. Vind het zelf niet echt een subtiel kleurenschema.

* geldt misschien ook voor P8?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
JohnDoe77 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:43:
[...]

Jouw P2 is een “ze”? Je doet je nick eer aan! _O-
Eleanor in ‘Gone in 60 seconds’ heeft me vroeger verpest. Voertuigen, en dan vooral vaartuigen, zijn vaak vrouwelijk, en de P2 is een aardig slagschip ;) Laat staan de P8, daar kun je een Suez kanaal mee blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
P2

In de configurator staat nu trouwens ook al expliciet de huidige versie benoemd als Long range Dual motor.
Andere versies overigens nog niet te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Bhjg8_f65ehOMPfuIcwI57otok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NSCOrhrAFFK12sQNsvAZQjOU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14

Ik was ook bij Bangarage, ik ben overgestapt naar Buitenweg in Naarden.

Voor verbuik, check je bandenspanning eens, bij mij stonden die van Bangarage veel te laag en dat geeft een veel hoger gebruik. Tevens is ook een boel afhankelijk de climate control en stoelverwarming, hoe warm staan deze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Stoelverwarming en stuurverwarming is juist gunstig is onlangs verteld in een masterclass van Volvo zelf dat kost amper iets. Het climate systeem daarentegen....

Je kan beter de temperatuur lager houden in de auto en stoel/stuurverwarming te gebruiken om als individu het lekker warm te houden.

@MartinP8 ik zit al vele jaren bij Volvo Nieuwenhuijse in Zwolle en ik vind ze echt oprecht top. Ze stonden toevallig nog net voor de deur hier met een grote bos bloemen en een HK boxje omdat mijn huur contract is overgegaan naar lease. Nooit meer aan gedacht maar echt heel attent. Sowieso bellen ze vaak na als je langs bent geweest, kan je direct (mail) contact hebben met de expert/monteur. Klantenservice is bij de Nieuwenhuijse groep echt wel top! Geen idee of dat wat voor je is qua locatie.

Wel is het zo dat ook zij afhankelijk zijn van Volvo Nederland en die op hun beurt weer van Zweden. Ik merk wel heel duidelijk verschil daarin nu ik elektrisch rijd. Maar dat is interne communicatie waar je als klant natuurlijk geen invloed op hebt 😁

[ Voor 58% gewijzigd door Juancho op 09-04-2021 20:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:03:
Stoelverwarming en stuurverwarming is juist gunstig is onlangs verteld in een masterclass van Volvo zelf dat kost amper iets. Het climate systeem daarentegen....

Je kan beter de temperatuur lager houden in de auto en stoel/stuurverwarming te gebruiken om als individu het lekker warm te houden.
Dat houdt alleen steek als de auto al op temperatuur is (bv voorverwarming) en als je langere ritten maakt.
Het venijn zit hem in het warmstoken van die kist vanuit vriestemperaturen. Als dat nu naar 17 of naar 20 is maakt nauwelijks een verschil.
Verwarming uit laten en enkel vertrouwen op stuur- en zetelverwarming is absoluut geen comfort. Been there, don't that. Na verloop van tijd beslaan zelfs je ruiten en is het sowieso gedaan met de pret.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik bedoel is dat je beter de temperatuur op 18/19 kan zetten en middels stoel/stuurverwarming de comfort warmte kan creëren ipv je algehele verwarming op 22+ graden te zetten. Dat haalde ik tenminste uit de webinair. Stoelverwarming kost amper energie omdat je heel lokaal verwarmt. Als je de hele auto gaat verwarmen kost dat veel, veel meer energie.

En ja, voorverwarmen of voorkoelen is het beste maar lang niet iedereen heeft natuurlijk die mogelijk dmv een eigen laadpaal aan huis.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 09-04-2021 20:29 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:26
FW423130 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:44:
[...]

Bij mij in werkt deze work around ook niet en heeft woensdag de allerlaatste update in de werkplaats gehad. Daarvoor werkte hij bij mij ook al niet. Verlate 1 april grap of moet je er een liedje bij zingen om het wel te laten functioneren?
Het is niet altijd 1 april. O-)
Het werkt echt zoals beschreven. O-)
Anders probeer het eerst met een gewone reset.
Zie:
https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/

En deze: een video op de officiele facebook account van Polestar
https://www.facebook.com/...t/videos/3816338488421310

[ Voor 10% gewijzigd door Cello66 op 09-04-2021 20:53 ]

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
EHAS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:41:
[...]

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Volvo Nieuwenhuijse Zwolle, (hebben meerdere vestigingen) echter zal de geografische ligging ook meespelen met het maken van een keuze. Neem aan dat je in de omgeving randstad zoekt?
Yep. Wel een beetje in de buurt. Maar dank voor de tip! Misschien hebben zij een tip voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
petervanstuiven schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:59:
[...]

Ik was ook bij Bangarage, ik ben overgestapt naar Buitenweg in Naarden.

Voor verbuik, check je bandenspanning eens, bij mij stonden die van Bangarage veel te laag en dat geeft een veel hoger gebruik. Tevens is ook een boel afhankelijk de climate control en stoelverwarming, hoe warm staan deze?
Banden stonden goed. Heb zelf nog wat geexperimenteerd met 2,8 en 3,0. Stoel en stuurverwarming meestal niet in gebruik. Verwarming op 19 of 20 graad.

Dank voor je tip. Je bent tevreden dus over Buitenweg? Naarden is goed te doen vanuit Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:03:

@MartinP8 ik zit al vele jaren bij Volvo Nieuwenhuijse in Zwolle en ik vind ze echt oprecht top. Ze stonden toevallig nog net voor de deur hier met een grote bos bloemen en een HK boxje omdat mijn huur contract is overgegaan naar lease. Nooit meer aan gedacht maar echt heel attent. Sowieso bellen ze vaak na als je langs bent geweest, kan je direct (mail) contact hebben met de expert/monteur. Klantenservice is bij de Nieuwenhuijse groep echt wel top! Geen idee of dat wat voor je is qua locatie.

Wel is het zo dat ook zij afhankelijk zijn van Volvo Nederland en die op hun beurt weer van Zweden. Ik merk wel heel duidelijk verschil daarin nu ik elektrisch rijd. Maar dat is interne communicatie waar je als klant natuurlijk geen invloed op hebt 😁
Goed om te horen dat er ook fijne dealers zijn. Geeft de burger moed. Helaas is Nieuwenhuijss te ver weg voor mij.

Die afhankelijkheid snap ik helemaal. “Ik weet het niet” is dan ook een prima antwoord. Uiteindelijk wil ik vooral het gevoel hebben dat ik vriendelijk, goed en eerlijk geholpen en geinformeerd word. Ze hoeven niet alles direct op te lossen, als ze maar hun best doen en eerlijk zijn. Nieuwehuijse klinkt als zo’n club en dat is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 22:02
[P2]

Tijdje geleden meldde ik hier dat mijn auto trilt bij een snelheid van 80/90 km/h en soms bij het afremmen (op schijven), vooral bij koud weer wanneer er niet of minder geregenereerd wordt. Niet constant even erg, maar bijna altijd goed voelbaar. Paar weken geleden weer naar de dealer gegaan voor de 2e keer (1e keer konden ze niets vinden). Toen is de boel opnieuw gebalanceerd, maar helaas zonder resultaat.

Vandaag terug geweest (3e keer) en wederom de boel opnieuw gebalanceerd. Er was weer een onbalans. De dealer vertelde me dat het komt omdat de auto veel vermogen heeft en bij het snelle accelereren kan de band iets verschuiven t.o.v. de velg. Had dit nog niet eerder gehoord, maar blijkbaar kan het. Heb 19" en de standaard zomerbanden van Michelin die erop zitten sinds de levering (12500 km gereden inmiddels). Geen wissel gehad. Dealer vertelde me dat sommige merken (Porsche bijvoorbeeld) een bepaalde pasta gebruiken waarmee ze de banden erop leggen en die later hard wordt tot een soort lijm en zo voor meer houvast zorgt, maar dat zij dat eigenlijk nooit doen. Daarbij begint nu de vraag te spelen of dit nog wel onder garantie verholpen kan worden, want waar ligt de oorzaak. Is het schade? Ligt het aan de fabrikant/dealer die de "lijm" niet gebruikt of aan de berijder die het vermogen van de auto aanspreekt?

Voor het ongekijkmatig remmen wat ik soms ervaar is de verklaring dat dit bewust is, de auto remt af en toe om zo de schijven "schoon" te houden en daarbij kan het voorkomen dat dit onregelmatig voelt. Ik had dit alleen dagelijks bij koud weer. Geen oplossing voor, by design 🤷🏼‍♂️

Hoe dan ook, uiterst rustig de weg terug naar huis ingezet maar helaas nog steeds een onbalans voelbaar. Begin het inmiddels wel vervelend te vinden, niets ten nadele van de dealer of de auto zelf overigens, op dit getril na nooit problemen gehad in de afgelopen 12,5k. Denk dat ik maar eens bij Polestar ga aankloppen om te vragen hoe nu verder, al was het maar om de discussie wiens "schuld" het is voor te zijn, want denk dat het anders bij opnieuw balanceren blijft.

Verder echt een top auto waar ik elke dag met veel plezier in rij, maar dit geeft wel een vervelende bijsmaak. Iemand nog tips of hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:08:
[...]

Dat houdt alleen steek als de auto al op temperatuur is (bv voorverwarming) en als je langere ritten maakt.
Het venijn zit hem in het warmstoken van die kist vanuit vriestemperaturen. Als dat nu naar 17 of naar 20 is maakt nauwelijks een verschil.
Verwarming uit laten en enkel vertrouwen op stuur- en zetelverwarming is absoluut geen comfort. Been there, don't that. Na verloop van tijd beslaan zelfs je ruiten en is het sowieso gedaan met de pret.
Eens. Ik heb ermee zitten testen maar merkte sowieso geen groot verschil in het verbruik. Bij mij gaat het comfort boven een paar extra km op een volle lading, dus AC staat nu gewoon permanent op auto en 20 graden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Cello66 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:44:
Het is niet altijd 1 april. O-)
Het werkt echt zoals beschreven. O-)
Anders probeer het eerst met een gewone reset.
Zie:
https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/

En deze: een video op de officiele facebook account van Polestar
https://www.facebook.com/...t/videos/3816338488421310
De gewone reset heb ik geprobeerd maar werkte ook niet helaas. De vraag is ook een beetje wat precies het moment is waarop je dan de knop in gaat drukken.

Die Facebook video kan ik niet openen (ben geen Facebook gebruiker). Wat wordt daar dan in getoond?

En andere vraag is: hoe kan ik zien welke update versie ik heb? Kan de build zien maar ik herken die versie nummers niet. Vast een stomme vraag hoor, maar ik mis iets.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
@dnns85 Als het een design issue is dat bij alle P2’s speelt zou je toch denken dat er meer meldingen van moeten zijn. Ik heb nergens last van en “spreek ook regelmatig het vermogen van mijn P2 aan” O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
MaNdM schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:47:
[...]

De gewone reset heb ik geprobeerd maar werkte ook niet helaas. De vraag is ook een beetje wat precies het moment is waarop je dan de knop in gaat drukken.

Die Facebook video kan ik niet openen (ben geen Facebook gebruiker). Wat wordt daar dan in getoond?

En andere vraag is: hoe kan ik zien welke update versie ik heb? Kan de build zien maar ik herken die versie nummers niet. Vast een stomme vraag hoor, maar ik mis iets.
Het is toch echt gewoon de ontwasemingsknop ingedrukt houden. Tot wel een minuut. Totdat het SOS lampje in het plafond reageert. Weer niet meer of ie nou gaat knipperen of branden. Hoe dan ook tot er iets gebeurt. Daarna gaat het resetten van start. Te zien aan het SOS lampje en op het middenscherm waar de vervindingsicoontjes eerst uit gaan en daarna weer een voor een terugkomen.

Ik heb het een keer rijdend gedaan, en een keer in parkeerstand. Zou dus beiden moeten werken.

Versies zijn helaas niet echt inzichtelijk. Build versies zijn al maanden hetzelfde, ondanks diverse updates. Via “instellingen”, “applicaties”, “alle apps” kun je wel per app de versie zien. Daar zitten dan naast de playstore apps ook systeemcomponenten tussen. Zoals Volvocarfunctions. Daar kun je de versies van zien, maar wordt niet echt duidelijk van wanneer ze zijn.

De playstore apps kun je via de instellingen in de playstore bekijken. Via “mijn apps” en dan op de betreffende app klicken. Je ziet dan per app de versie en wanneer ze voor het laats geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 22:26
[...]

De facebook link is een video van een tcam reset.

De softwareversie van de auto is niet zichtbaar te maken, maar in de update waar de android naar versie 10 is gegaan en ook de updates daarna is de tcam reset functionaliteit zeker aanwezig.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024

In aanvulling op Petervanstuiven, ik zit ook bij Volvo Buitenweg, maar dan die in Hilversum. Ze hebben 2 vestigingen. Erg positief over hun kennis, kunde en geduld. Denk dat Naarden dichterbij ligt voor je, dus ga daar gerust de volgende keer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:39
dnns85 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:09:
[P2]

[...]

Vandaag terug geweest (3e keer) en wederom de boel opnieuw gebalanceerd. Er was weer een onbalans. De dealer vertelde me dat het komt omdat de auto veel vermogen heeft en bij het snelle accelereren kan de band iets verschuiven t.o.v. de velg. Had dit nog niet eerder gehoord, maar blijkbaar kan het.
[...]
Met een auto heb ik dit nog nooit gehad, maar wel met mijn mountainbike. Doordat de band redelijk zacht opgepompt was, kon hij iets schuiven in de velg, waardoor het ventiel afscheurde. Met iets meer druk in de band blijft hij beter zitten. Ik heb absoluut geen idee of dit te vergelijken is met een autoband. Ik neem aan dat de bandenspanning in orde is op je P2.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Zoals we weten zou komende week de VOC app voor de XC40P8 uitkomen. Dit is deze week nog aangegeven in die webinair. Vandaag een update uit Noorwegen of Zweden dat de app weer uitgesteld is. Dit keer naar midden 2021 (dus zomer lijkt me). Zou een behoorlijke tegenvaller zijn..

Ik heb het even vertaald :
Updates voor de Volvo On Call- app
Bijgewerkt op 9-4-2021
Aankomende Volvo On Call- functies voor de XC40 Recharge Pure Electric worden hier gepresenteerd .

De volgende Volvo On Call- functies komen medio 2021 beschikbaar:
Vergrendelen / ontgrendelen - vergrendelen en vergrendelen en portieren en achterklep via mobiele telefoon
Directe start van pre-airconditioning - start op afstand voor verwarming of koeling van het passagierscompartiment voor een perfecte temperatuur voor vertrek
Oplaadstatus - kijk hoeveel de batterij is opgeladen
Verwerken van persoonlijke instellingen voor de app en account
Timer voor airconditioning - timer voorinstelling op afstand, voor een perfect klimaat in het passagierscompartiment voor vertrek
Waar is de auto? - Bekijk de positie van de auto op een kaart en activeer desgewenst de claxon en koplampen van de auto, zodat de auto de aandacht trekt
Bron:
https://www.volvocars.com...r-for-volvo-on-call-appen

Om niet ieders weekend te verpesten 😁 hier nog goed/leuk nieuws vanuit het platform. Op voorhand kan dit een hele interessante webinair worden!
Opvolging online interactieve P8 sessie
Beste Electric Drivers Connect leden,

Dank voor uw deelname aan de online interactieve P8 sessie. Ruim 300 mensen hebben de video inmiddels bekeken en we hebben vele positieve reacties van platformleden mogen ontvangen.Zoals aangegeven in de sessie konden niet alle vragen worden beantwoord. De meest gestelde vragen zullen binnenkort via het platform aan u worden teruggekoppeld.

Specifieke vragen over software (updates) en infotainment willen we graag uitgebreider behandelen in een volgende sessie.

Namens het Volvo Drivers Connect team,

Arthur van Es

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 09-04-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:05:
Zoals we weten zou komende week de VOC app voor de XC40P8 uitkomen. Dit is deze week nog aangegeven in die webinair. Vandaag een update uit Noorwegen of Zweden dat de app weer uitgesteld is. Dit keer naar midden 2021 (dus zomer lijkt me). Zou een behoorlijke tegenvaller zijn..

[...]

Bron:

Om niet ieders weekend te verpesten 😁 hier nog goed/leuk nieuws vanuit het platform. Op voorhand kan dit een hele interessante webinair worden!

[...]
Da’s wel echt een tegenvaller... :(
Hier ook van de NL site: https://www.volvocars.com...voor-de-volvo-on-call-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
In de VS moeten P8 kopers bij ontvangst van hun auto tekenen voor acceptatie van het uitstellen van bepaalde functies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAbEDhjIYFhRA5G9ijQCtdj8YvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CT7hzDo2Lano43YyF7sHvDT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:05
High-Voltage2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:07:
[...]

Dat kan al wel gewoon hoor. Tesla doet ook bijv. OTA updates aan de remmen of het vermogen. De RDW loopt in dat soort controles erg achter de feiten aan, het is in hun ogen namelijk een “software update”.

Wat de RDW er zelf over zegt:
“De RDW is op de hoogte over een aspect aan een voertuig, dat een gevaar kan opleveren bij het gebruik van het voertuig door een (software-)update van de fabrikant.

Op dit moment is er geen wet- en regelgeving die dergelijke updates achteraf reguleren en/of verbieden
De conclusie of dit goed of slecht is mag je zelf trekken. (Ik ben er nog niet helemaal uit; ik vind het namelijk top dat er updates zijn, maar gevaarlijk dat er geen regulatie is - wat bijv. als er een bug voor de remmen per ongeluk in komt)

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 09-04-2021 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
MartinP8 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:55:
[...]

Banden stonden goed. Heb zelf nog wat geexperimenteerd met 2,8 en 3,0. Stoel en stuurverwarming meestal niet in gebruik. Verwarming op 19 of 20 graad.

Dank voor je tip. Je bent tevreden dus over Buitenweg? Naarden is goed te doen vanuit Amsterdam.
Buitenweg is prima: goede ervaring, kennis en aardige mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
JohanB schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:36:
[...]

Dat kan al wel gewoon hoor. Tesla doet ook bijv. OTA updates aan de remmen of het vermogen. De RDW loopt in dat soort controles erg achter de feiten aan, het is in hun ogen namelijk een “software update”.

Wat de RDW er zelf over zegt:

[...]

De conclusie of dit goed of slecht is mag je zelf trekken. (Ik ben er nog niet helemaal uit; ik vind het namelijk top dat er updates zijn, maar gevaarlijk dat er geen regulatie is - wat bijv. als er een bug voor de remmen per ongeluk in komt)
Vermogen opkrikken achteraf is toch vergelijkbaar met chiptuning bij ICE wagens? Qua wetgeving gewoon toegestaan, maar wellicht vanuit garantie van de fabrikant wel wat restrictiea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:50
[...]

Op het internationale forum wordt gezegd dat de procedure na de laatste update schijnbaar is vernieuwd: Eerst reset via centrale scherm (de normale reset) en dan meteen de tcam reset (lang indrukken ontwassemknop). Heb je dat geprobeerd? Exacte uitleg staat hier:
https://www.polestar-foru...t-method.2081/#post-41849

Anders toch even langs de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Vraagje over de P8.... ik heb de online handleiding doorgespit maar kan niet vinden of het mogelijk is om de camera bij achteruitrijden standard op de achteruit camera te zetten ipv de 360. Met inparkeren in de 360 zeker handig, maar achteruit de straat uit en bocht om is de achteruit camera erg fijn omdat je de straat goed in kan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:05
[P2]

Tijdje geleden meldde ik hier dat mijn auto trilt bij een snelheid van 80/90 km/h en soms bij het afremmen (op schijven), vooral bij koud weer wanneer er niet of minder geregenereerd wordt. Niet constant even erg, maar bijna altijd goed voelbaar. Paar weken geleden weer naar de dealer gegaan voor de 2e keer (1e keer konden ze niets vinden). Toen is de boel opnieuw gebalanceerd, maar helaas zonder resultaat.

Vandaag terug geweest (3e keer) en wederom de boel opnieuw gebalanceerd. Er was weer een onbalans. De dealer vertelde me dat het komt omdat de auto veel vermogen heeft en bij het snelle accelereren kan de band iets verschuiven t.o.v. de velg. Had dit nog niet eerder gehoord, maar blijkbaar kan het. Heb 19" en de standaard zomerbanden van Michelin die erop zitten sinds de levering (12500 km gereden inmiddels). Geen wissel gehad. Dealer vertelde me dat sommige merken (Porsche bijvoorbeeld) een bepaalde pasta gebruiken waarmee ze de banden erop leggen en die later hard wordt tot een soort lijm en zo voor meer houvast zorgt, maar dat zij dat eigenlijk nooit doen. Daarbij begint nu de vraag te spelen of dit nog wel onder garantie verholpen kan worden, want waar ligt de oorzaak. Is het schade? Ligt het aan de fabrikant/dealer die de "lijm" niet gebruikt of aan de berijder die het vermogen van de auto aanspreekt?

Voor het ongekijkmatig remmen wat ik soms ervaar is de verklaring dat dit bewust is, de auto remt af en toe om zo de schijven "schoon" te houden en daarbij kan het voorkomen dat dit onregelmatig voelt. Ik had dit alleen dagelijks bij koud weer. Geen oplossing voor, by design 🤷🏼‍♂️

Hoe dan ook, uiterst rustig de weg terug naar huis ingezet maar helaas nog steeds een onbalans voelbaar. Begin het inmiddels wel vervelend te vinden, niets ten nadele van de dealer of de auto zelf overigens, op dit getril na nooit problemen gehad in de afgelopen 12,5k. Denk dat ik maar eens bij Polestar ga aankloppen om te vragen hoe nu verder, al was het maar om de discussie wiens "schuld" het is voor te zijn, want denk dat het anders bij opnieuw balanceren blijft.

Verder echt een top auto waar ik elke dag met veel plezier in rij, maar dit geeft wel een vervelende bijsmaak. Iemand nog tips of hetzelfde gehad?
Een (heel) aantal post terug gaf ik aan dat het een "wielflens"probleem kan zijn. Kán... hoeft niet maar zou ik ZEKER even naar laten kijken checken door een wielen SPECIALIST, gewone garage zal het niet snel opvallen.

vb:

1985 met een lease Audi
trilling bij bepaalde snelheid, en wel 5x teruggeweest bij orginele dealer, was niks aan te doen.

Toen naar Ster Bandenservice te Leiden (1985!) en vertelde het verhaal.
Hij liep naar de auto, legde zijn handen naast elkaar bovenop de band en ging met zijn handen naar beneden en zei: je hebt een "eitje" en na wat overleg met het leasebedrijf vervangen, en de auto reed als een zonnetje. (en al de jaren dat ik in de randstad woonde bleef STER mijn huis/hof leverancier d:)b .

Moraal van het verhaal, haal je advies bij diegene die er DAGELIJKS mee van doen heeft.

Waarom heb ik de flens op -1- verdenking??
omdat je ook bij remmen duidelijk een trilling voelt

-2- óók een "paaseitje"?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06

[...]

Bron:

[...]
Had hier al rekening mee gehouden omdat men in de EV Drivers sessie van afgelopen dinsdag aangaf dat een aantal Zweedse P8 bezitters vanaf deze week de app kregen en hiermee gingen testen. Dan zou uitlevering vanaf de komende week echt niet mogelijk zijn. Daarnaast was in de VS al gecommuniceerd dat de app er per medio 2021 zou komen. Het voorjaar en de zomer komen eraan, we wachten maar geduldig (?) af.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:24:
[...]

Had hier al rekening mee gehouden omdat men in de EV Drivers sessie van afgelopen dinsdag aangaf dat een aantal Zweedse P8 bezitters vanaf deze week de app kregen en hiermee gingen testen. Dan zou uitlevering vanaf de komende week echt niet mogelijk zijn. Daarnaast was in de VS al gecommuniceerd dat de app er per medio 2021 zou komen. Het voorjaar en de zomer komen eraan, we wachten maar geduldig (?) af.
Het demonstreert wel het “probleem” bij Volvo. Als zelfs de importeur twee weken voor een eerder afgegeven deadline “geen signalen heeft ontvangen dat dat anders zou worden” en er een paar dagen later alleen een datum op een webpagina wordt aangepast zonder verdere communicatie naar berijders toe, dan is er zowel een (groot) intern als een extern communicatie probleem.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vind dat toch wel een magere prestatie...

Mijn oude e-up (2014) had vanaf dag 1 al een app.
- batterij status
- voorwarmen / afkoelen
- status deuren
- starten / stoppen laden

Dat Volvo / PS dit in 2021 niet vanaf dag 1 kunnen leveren is eigenlijk belachelijk.

Ik zal er niet minder om slapen en heb mijn P2 besteld wetende dat de app nog niet klaar is. Maar het is in de zomer best relaxed om de airco aan te zetten als je van het strand gaat, om vervolgens in een koude auto in te stappen ;)

Overigens werd in de Finse P2 presentatie 2 weken genoemd. Wellicht dat de P2 app eerder komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[P2]

Over het balanceren:
(1) Is er ook dynamisch gebalanceerd? Dat is balanceren terwijl het wiel op de auto blijft. Op die manier wordt ook een eventuele onbalans in de aandrijfas meegenomen.
(2) Denk daarnaast aan controle op eventuele hoogteslag.

Beide onderzoeken kunnen door een in autobanden gespecialiseerd bedrijf worden uitgevoerd. Ik weet niet zeker of een willekeurige Volvo-dealer op dezelfde manier is uitgerust.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotzooi007
  • Laatst online: 02-06 13:32
MartinP8 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:38:
[P8]
Ik kan de post niet meer terugvinden, maar iemand reageerde hier over het crashend infotainment probleem. Heeft dat ook gehad en de dealer had uiteindelijk het hele scherm vervangen. Ik heb heel benieuwd naar bij welke dealer dat is geweest. Misschien dat die mijne kan helpen. Enige wat die namelijk doen is elke keer (weer dezelfde..?!?!) een software update doen. Zonder resultaat... zou diegene mij even een berichtje willen sturen? Thx!!
Ik heb een probleem gehad met het crashende systeem, dit is door Bluekens Roosendaal verholpen. Niet in de richting voor je, maar ze kunnen natuurlijk wel aangeven wat ze precies gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 07:22:
Zou ik ook graag willen instellen maar is volgens mij niet mogelijk. Sowieso is er lang niet altijd een touw aan vast te knopen. De ene keer lijkt de camera de laatst gekozen optie te onthouden maar even later weer niet en is de 360 view weer standaard. Zou fijn zijn als je 1 camera bijv ff een paar seconden kan indrukken zodat die als standaard gemarkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
Rene schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:10:
Mijn oude e-up (2014) had vanaf dag 1 al een app.

Dat Volvo / PS dit in 2021 niet vanaf dag 1 kunnen leveren is eigenlijk belachelijk.
Volgens mij heeft ook Volvo dat in het verleden al wel vaker gedaan.

Verwacht eerder dat het ergens in de combi met Android Automotive zit. Eerste auto's waar het in zit. Volvo zal voor zekerheid gaan en bij twijfel uitstellen. Nog een aanpassing nodig in Android..? Succes...!

Eerder uitbrengen met beperkte functies? Dan krijg je ook enkel: "Hebben ze er zo lang aan besteed. Is dit alles? Dat had....". Hopelijk dat ze die extra tijd ook besteden om te voorkomen dat we ons straks beta-testers voelen.

Ben zelf vooral blij dat ze er voor gekozen hebben om de auto gewoon te launchen en niet als in amerika in het begin de levering uit te stellen om alle claims m.b.t. ontbreken van een app te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjxOfujWaRXLuPwrSYDjmoiEU_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJsL3D4N4KvELzSBghrcQHMT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tA7v4xFe_kxxyFsAf3tD5CBWxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cC2SouoyXZ76Bo3RpjxjViiE.jpg?f=fotoalbum_tile

Na de sneeuw kreeg ik voor het eerst melding dat ACC het niet meer deed. Er zat sneeuw op de front camera.

Alle sensoren schoon gemaakt maar nu toch al paar dagen deze errors.

Welke reset kan ik naast 15 sec home button nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:46
Pepehv schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:26:
[Afbeelding][Afbeelding]

Na de sneeuw kreeg ik voor het eerst melding dat ACC het niet meer deed. Er zat sneeuw op de front camera.

Alle sensoren schoon gemaakt maar nu toch al paar dagen deze errors.

Welke reset kan ik naast 15 sec home button nog meer proberen?
Ook je ramen gewassen? Achter de spiegel zitten een hoop sensoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
P2Void schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:19:
[...]

Verwacht eerder dat het ergens in de combi met Android Automotive zit. Eerste auto's waar het in zit. Volvo zal voor zekerheid gaan en bij twijfel uitstellen. Nog een aanpassing nodig in Android..? Succes...!

Eerder uitbrengen met beperkte functies? Dan krijg je ook enkel: "Hebben ze er zo lang aan besteed. Is dit alles? Dat had....". Hopelijk dat ze die extra tijd ook besteden om te voorkomen dat we ons straks beta-testers voelen.

Ben zelf vooral blij dat ze er voor gekozen hebben om de auto gewoon te launchen en niet als in amerika in het begin de levering uit te stellen om alle claims m.b.t. ontbreken van een app te voorkomen.
Ik denk ook dat ze veel problemen ondervinden met het geschikt maken dan de app voor beide platformen (Sensus én Android) tegelijkertijd. Ik vermoed dat ze naar één app gaan waar alle Volvo’s gebruik van kunnen maken. De laatste maanden gaat er ook heel veel mis na updates van de huidige on-call app. Zie ook de reviews in de apple app store... ik verwacht dat dit het gevolg is van ontwikkelwerk om de app multi-platform geschikt te maken, vooruitlopend op de uitrol voor Android auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
P8

Sinds donderdag heb ik iets vreemds met laden. Elke normale straat laadpaal waar ik wil opladen knalt eruit als ik een laadsessie start. Je hoort het laadstation echt eruit klappen. Ik kan mijn auto alleen opladen op een 320kw laadstation zonder problemen. Dit is opeens opgetreden uit het niets. Iemand bekend hiermee?

Heel vervelend voor mijn buren want elke normale paal hier in de buurt (2 stuks) staan nu op storing door mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:35

Rianata

Have you played Atari today?

rikoos schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:50:
P8

Sinds donderdag heb ik iets vreemds met laden. Elke normale straat laadpaal waar ik wil opladen knalt eruit als ik een laadsessie start. Je hoort het laadstation echt eruit klappen. Ik kan mijn auto alleen opladen op een 320kw laadstation zonder problemen. Dit is opeens opgetreden uit het niets. Iemand bekend hiermee?

Heel vervelend voor mijn buren want elke normale paal hier in de buurt (2 stuks) staan nu op storing door mij.
Direct naar de dealer zou ik zeggen. Je AC-laden lijkt dus niet goed te gaan en veroorzaakt problemen bij dergelijke laadpalen. De snelladers gaan op DC.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 10:35
JohanB schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:36:
[...]

Destijds moest men in Florida evacueren en toen heeft Tesla bij de Tesla's in Florida OTA de range uitgebreid.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

P2Void schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:19:
[...]

Ik schat zo in dat Google te laat opgeleverd heeft. Dat kan ook door PS/Volvo veroorzaakt zijn. Het is duidelijk dat men zeker de PS2 te snel gelaunched heeft. Dat is vooral voor de eerste kopers zeer vervelend geweest en soms zelfs gevaarlijk.
Ik heb mijn auto 1 dec mogen ontvangen en op een aantal zaken na ben ik er vooral heel blij mee. Ook met de 8% bijtelling.
Hiervoor heb ik drie Audi’s gehad 1x a3 en 2x a5 en met alle drie auto’s heb ik veel grotere problemen gehad die in twee gevallen nooit opgelost zijn (multi tronic/trauma versnellingsbak en resonerend interieur en krakende stoelen).
Ik vind dat de PS een hele goede auto is. Het kan altijd beter maar vergeleken bij de audi’s is het gewoon goed.
Gelukkig is het automotive software platform aan het verbeteren en mogen we de app snel in gebruik nemen :)

[P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 11:42
Toen ik eind maart bij mijn (Belgische) dealer ging voor mijn P8-update, heb ik ook gevraagd naar de On Call update, en daar zeiden ze me toen al dat ze hadden vernomen dat het 'zomer 2021' zou worden. Maar ik wist toen niet of ik ze daarin kon geloven of niet... (ze waren bv. nog niet op de hoogte dat er problemen waren met de ota-updates, maar ik was wel dan ook één van de eerste Belgische leveringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[P2, P8]

Schiet mij zonet te binnen, Bjorn heeft de ABRP getest en kon géén route aanpassen tijdens rijden..

Dat zóu kunnen zijn omdat je niet onder het rijden "andere" dingen mag doen.

Maar zou het óók niet kunnen komen, omdat hij alléén in de auto zat? [P2 wéét dat!!] en dus met zijn fikken :X van ABRP instellingen moet blijven??

Zóu je mét een bijrijder :(:) wél een stop mogen toevoegen?? o.i.d. ??

(8>

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Heb nu meerdere pogingen gedaan voor de TCAM reset en uiteindelijk Polestar maar gebeld. Ik blijk de stappen goed uit te voeren, maar het is dus volgens de persoon die ik aan de lijn had zo dat het voor kan komen dat het gewoon niet werkt bij sommige autos. Ik zal ermee naar de dealer moeten was de conclusie. Niet echt wat ik wilde horen natuurlijk.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 04-10 11:07
P8

Ik heb dat hier al eens eerder voorbij zien komen een paar maanden geleden ....... er moest toen geloof ik een nieuwe AC laadunit in vanwege een interne kortsluiting.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MartinP8 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:41:
[...]

Vermogen opkrikken achteraf is toch vergelijkbaar met chiptuning bij ICE wagens? Qua wetgeving gewoon toegestaan, maar wellicht vanuit garantie van de fabrikant wel wat restrictiea.
BE wetgeving toch niet zomaar "gewoon toegestaan" als ik dit artikel mag geloven:
https://autofans.be/repor...derzoek-chiptuning-legaal
In mensentaal komt het er op neer dat je - pakweg - jouw Volkswagen Golf mag laten chiptunen als je toestemming krijgt van Volkswagen en als je daarna heel de wagen laat testen door een erkende technische dienst (lees: bij de autokeuring).

Je moet dan nog steeds een goedkeuring aanvragen bij de DIV. En je wagen opnieuw laten verzekeren.

Ook een artikeltje gevonden voor het Tesla verhaal:
https://www.auto55.be/nie...ware-update-reactie-tesla
Bevestigd eigenlijk mijn gedachte:
Er is echter een probleem. In België en de meeste andere Europese landen, wordt een voertuig steeds geacht in overeenstemming te zijn met de homologatie- en gelijkvormigheidsdocumenten. En die kan Tesla bij een software-update niet aanpassen. Dat resulteert onvermijdelijk in voertuigen waarvan de feitelijke toestand niet in overeenkomst is met de gehomologeerde toestand.

Tesla heeft daarin wel een loop-hole gevonden precies:
"Voor vermogensverklaringen gebruiken we de resultaten van de R85-testprocedure. Volgens deze procedure worden motoren getest op componentniveau, los van het voertuig. De resultaten zijn het maximaal mogelijke vermogen voor de motor.

In het geval van de recente OTA-updates is de vermogenslimiet van de auto verbeterd, maar het maximale motorvermogen blijft hetzelfde. Met andere woorden, hoewel het maximale vermogen voor het voertuig is verhoogd, is het maximale motorvermogen, zoals goedgekeurd volgens R85, niet veranderd."

Maar dus bottom line: niet zo evident om vermogen zomaar via OTA aan te passen (wettelijk gezien dan). Tesla staat erom bekend de kantjes er vanaf te lopen, wat ze in deze dus ook doen.
Denk als een verzekeraar weigert uit te betalen bij een schadegeval omdat het "vermogen is opgevoerd" en niet meer in overeenstemming is (zeker als snelheid aan de basis van het ongeval ligt) en er volgt daaruit een rechtszaak dat je toch met geknepen billen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P8

Dat klinkt als een aardlek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:31
Of kortsluiting..Wel apart om dat eerst hier te gaan vragen/melden. Ik zou linea recta naar de dealer rijden voor een vervangende auto zolang het nog kan. Laat ze het daar maar oplossen. Wie weet scheidt ook het DC laden er mee uit en dan ben je verder van huis.

[ Voor 41% gewijzigd door JTHZZ op 10-04-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Kan ook ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

MaNdM schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:48:
Heb nu meerdere pogingen gedaan voor de TCAM reset en uiteindelijk Polestar maar gebeld. Ik blijk de stappen goed uit te voeren, maar het is dus volgens de persoon die ik aan de lijn had zo dat het voor kan komen dat het gewoon niet werkt bij sommige autos. Ik zal ermee naar de dealer moeten was de conclusie. Niet echt wat ik wilde horen natuurlijk.
Natuurlijk, stap net in en wat denk je. Alles werkt weer. Zomaar... :/

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 22:39
MaNdM schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:31:
[...]

Natuurlijk, stap net in en wat denk je. Alles werkt weer. Zomaar... :/
Misschien ligt het aan de stand van de maan? :P

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Venomer schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:33:
[...]

Misschien ligt het aan de stand van de maan? :P
Waarschijnlijk aan die van de Pool-ster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Toevallig is wel vandaag de wind gedraaid.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

P2
Vanavond bleek de klok ik ineens niet goed te staan terwijl dat vanmiddag nog wel goed was.
Ook is de instructie om het volume te veranderen anders geworden (was eerst een getal tussen 0 en 10 en nu in procent)
Het lijkt wel alsof er een update is uitgevoerd al heb ik daarvan geen melding gezien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EHAS
Autowassen vindt ik een leuke bezigheid, maar met al het landbouwverkeer en b-wegen in de regio waarbij ik woon, is het soms wel erg vaak nodig. Met name de achterbumper, doordat de banden breder zijn / uitsteken.

Dus vandaag maar eens aan het schroeven geweest (uiteindelijk in 10min klaar)
Even proberen of het wat is, en anders draai ik ze er weer af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqgnBsxXFCLGAz--uApzJDCbqss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEMAa2pqnH04flMube3zKNoC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80LkeP_zG7nDu282OGXlIUOKEN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTpnvRtipUVrFckAHqG8BHas.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zsU3H3EdWwnvZ0F9wWLOIkRty4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoUB7Dsm8wEuZ6GJI2C4cLea.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 04-10 11:07
EHAS schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:34:
Autowassen vindt ik een leuke bezigheid, maar met al het landbouwverkeer en b-wegen in de regio waarbij ik woon, is het soms wel erg vaak nodig. Met name de achterbumper, doordat de banden breder zijn / uitsteken.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vind het wel stoer staan! Zijn het originele van Volvo? En bij alle 4 wielen? Laat alsjeblieft na een tijdje even weten of het helpt de auto een beetje schoonste houden!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
P8

Precies hetzelfde probleem gehad met m'n p2. Iemand anders hier in het topic ook.

Dealer heeft de on board charger vervangen en het probleem was opgelost: eLScha in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSIP8
  • Laatst online: 12-04-2021
Vandaag laad de P8 opeens niet meer op bij de laadpaal thuis. Als de pas er langs wordt gehaald begint de paal groen te knipperen maar gaat niet door naar blauw. In de auto alleen de melding "Laden initialiseren", zie foto. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSIP8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CAD9Zbn77MpatKc4gr4pQM6prA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fycwe27LTsjS8HN0cHrnNcoM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
Mga1600 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:03:
[...]

Vind het wel stoer staan! Zijn het originele van Volvo? En bij alle 4 wielen? Laat alsjeblieft na een tijdje even weten of het helpt de auto een beetje schoonste houden!
Ik heb ze nu enkel aan de achterzijde gemonteerd, om te proberen, hoe het zou staan en of het werkt. Om eerlijk te zijn geen originele van Volvo, echter deze set paste perfect, goede pasvorm voor een fractie van de prijs. Ik zal binnenkort laten weten of ze bevallen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 22:02
HSIP8 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:24:
Vandaag laad de P8 opeens niet meer op bij de laadpaal thuis. Als de pas er langs wordt gehaald begint de paal groen te knipperen maar gaat niet door naar blauw. In de auto alleen de melding "Laden initialiseren", zie foto. Herkent iemand dit?
Eens een keer een soortgelijk iets gehad, even de stroom van de paal en weer erop hielp toen. Geen idee of het aan de paal of auto lag, maar bij mij werkte het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:46

Een linkje naar welke je gekocht hebt en waar is altijd welkom :)
Desnoods via PM als dat hier posten als reclame zou beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

Een iets grotere Inch-maat velgen heeft al gevolgen voor het verbruik.
(windgeleiding langs de velgen/banden)

Je hebt nu de windgeleiding langs de banden verkleint (+meer turbulentie).
Ben je niet bang dat je range verder afneemt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
Hansieo schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:07:
[...]

Een iets grotere Inch-maat velgen heeft al gevolgen voor het verbruik.
(windgeleiding langs de velgen/banden)

Je hebt nu de windgeleiding langs de banden verkleint (+meer turbulentie).
Ben je niet bang dat je range verder afneemt?
Nee, want “Vaak ben je te bang”
Ik denk dat het verwaarloosbaar is, mocht het wel een onacceptabele impact hebben op de actieradius, dan zal ik het het (ook hier) eerlijk toegeven. In dat geval schroef ik ze eraf en gaan ze in de kliko, niet geschoten is altijd mis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8y8ZQh9UV3fMOGjil6OePQZq2T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePQRXQbti6CqYOvbslMSzJHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:31
HSIP8 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:24:
Dit ligt aan je laadpaal. Geeft geen akkoord op je laadpas. Inderdaad laadpaal resetten kan helpen anders met de leverancier contact opnemen. Bij mij was de paal de plug-and-charge instelling vergeten en toen deed hij het ook pas nadat het pasje weer was gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSIP8
dnns85 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:36:
[...]

Eens een keer een soortgelijk iets gehad, even de stroom van de paal en weer erop hielp toen. Geen idee of het aan de paal of auto lag, maar bij mij werkte het.
Dank, ga het zo proberen en laat de uitkomst weten. Rijd al 6 jaar elektrisch maar deze nog niet eerder ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
EHAS schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:55:
[...]

Nee, want “Vaak ben je te bang”
Ik denk dat het verwaarloosbaar is, mocht het wel een onacceptabele impact hebben op de actieradius, dan zal ik het het (ook hier) eerlijk toegeven. In dat geval schroef ik ze eraf en gaan ze in de kliko, niet geschoten is altijd mis.
[Afbeelding]
Zien er goed uit! Laat even weten na je eerste ritten. En een link mag hier vast wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSIP8
HSIP8 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:14:
[...]

Dank, ga het zo proberen en laat de uitkomst weten. Rijd al 6 jaar elektrisch maar deze nog niet eerder ervaren.
Stroom eraf gehaald, helaas zonder positief resultaat :-( . Zal morgen Vattenfall gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
HSIP8 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:45:
[...]

Stroom eraf gehaald, helaas zonder positief resultaat :-( . Zal morgen Vattenfall gaan bellen.
Ik heb met mijn p2 ook een vreemd probleem gehad. Tijd geleden hier beschreven. Wat bij mij toen werkte (niet gaan lachen en het is geen grap): de auto aan de granny charger hangen. Dashboard werd toen rood met een foutmelding "sluit opnieuw aan" maar hij ging daarna wél laden... Vreemde van al: de laadpaal deed het daarna gewoon weer...

Paar keer gehad en elke keer werkte dit. Na de laatste software update heb ik dit niet meer nodig gehad...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
[P2] Mijn spiegels willen sinds een paar weken niet goed meer bewegen en het wordt steeds erger. Ze gaan wel goed naar beneden en naar binnen maar naar boven en naar buiten gaat erg moeizaam/schokkerig. Als ze automatisch terugdraaien (bij wisseling profiel of na achteruit rijden) dan komen ze niet meer in de juiste positie. Ik krijg ze nog wel goed door het “spiegel pookje” lang in te drukken maar dat gaat erg langzaam. De dealer heeft ernaar gekeken en het bevestigd maar had zo direct geen oplossing, ze hebben het gemeld bij Polestar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:02
_--[]--__ schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:05:
[P2] Mijn spiegels willen sinds een paar weken niet goed meer bewegen en het wordt steeds erger. Ze gaan wel goed naar beneden en naar binnen maar naar boven en naar buiten gaat erg moeizaam/schokkerig. Als ze automatisch terugdraaien (bij wisseling profiel of na achteruit rijden) dan komen ze niet meer in de juiste positie. Ik krijg ze nog wel goed door het “spiegel pookje” lang in te drukken maar dat gaat erg langzaam. De dealer heeft ernaar gekeken en het bevestigd maar had zo direct geen oplossing, ze hebben het gemeld bij Polestar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Bij mij doet de rechterspiegel al een hele tijd nauwelijks mee. Als ik onder het rijden de M1 (waar mij stand in zit opgeslagen) druk dan komt hij nog langzaam (en schikkerig) bij.
Ik moet er idd ook eens mee naar de dealer. Ik heb het idee dat rechts het nooit goed gedaan heeft (in het begin last van het niet terug komen uit 'achteruitrijden' stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38

Ziet er stoer uit en scheelt veel vuil (ook aan de voorwielkasten)
Vraag: passen deze -niet originele- spatlappen in de aanwezige bevestigingspunten/bestaande schroeven?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSIP8
JTHZZ schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:08:
[...]

Dit ligt aan je laadpaal. Geeft geen akkoord op je laadpas. Inderdaad laadpaal resetten kan helpen anders met de leverancier contact opnemen. Bij mij was de paal de plug-and-charge instelling vergeten en toen deed hij het ook pas nadat het pasje weer was gekoppeld.
Zoals in een eerder reply gemeld, stroom van paal halen en er weer opzetten werkte helaas niet. Vanochtend Vattenvall gebeld en deze heeft het probleem remote kunnen oplossen. De sim in de paal is gereset, oorzaak kon degene aan de telefoon niet verklaren, misschien tijdelijk slechte ontvangst van de sim...
In ieder geval bedankt voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
PvS_68 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:27:
[...]

Bij mij doet de rechterspiegel al een hele tijd nauwelijks mee. Als ik onder het rijden de M1 (waar mij stand in zit opgeslagen) druk dan komt hij nog langzaam (en schikkerig) bij.
Ik moet er idd ook eens mee naar de dealer. Ik heb het idee dat rechts het nooit goed gedaan heeft (in het begin last van het niet terug komen uit 'achteruitrijden' stand).
De spiegels hebben het bij mij ongeveer 6 maanden prima gedaan maar nu wordt het steeds slechter.

Dat helemaal niet terugkomen na achteruit rijden is een ander probleem dat inmiddels met een software update is opgelost. Ik heb ook gemerkt dat het in de achteruit stand zetten van de spiegels niet werkt als je te snel/in één keer van vooruit/of P stand naar achteruit schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XC40_P8 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:24:
[...]

Ziet er stoer uit en scheelt veel vuil (ook aan de voorwielkasten)
Vraag: passen deze -niet originele- spatlappen in de aanwezige bevestigingspunten/bestaande schroeven?
@EHAS Aanvullend op bovenstaande vraag: is het materiaal hard plastic of buigzaam rubber? Een linkje zou welkom zijn ;)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
JTHZZ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:13:
[...]

Of kortsluiting..Wel apart om dat eerst hier te gaan vragen/melden. Ik zou linea recta naar de dealer rijden voor een vervangende auto zolang het nog kan. Laat ze het daar maar oplossen. Wie weet scheidt ook het DC laden er mee uit en dan ben je verder van huis.
Je hebt gelijk maar ik zat een weekend in de bossen tot zonet dus weinig mogelijkheden om naar een dealer te rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 10:35
Als je partner en jij ieder een een transponder hebben en je gaat samen naar de auto?

Kiest de auto altijd voor een bepaalde sleutel als er keus is? (Met bijbehorend persoonlijk profiel.)

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17

Lancer

What the......

Het profiel wordt gekozen bij het ontgrendelen. Dus degene die moet rijden doet de auto van het slot, terwijl de ander nog op een afstandje is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
M'n Polestar 2 nog steeds niet binnen. Blijkbaar lopen ze enorm achter ofzo, want ik belde ze zojuist om te vragen wanneer m'n bestelling zou worden uitgeleverd (via Leaseplandirect, een voorraad model want al in 2020 op kenteken gezet). De man aan de telefoon gaf aan dat er in het systeem stond: april/mei. Ondanks dat ie al op kenteken staat en dergelijke, er moesten wat updates aan gebeuren en de auto moest nog worden nagekeken. Dat kan dus blijkbaar zo maar 2 maanden duren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

P2

kun je instellen hoeveel de buitenspiegels kantelen bij het achteruit rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
@dagobert1966 nee, vreemd genoeg is dat geen optie. Net zoals je bv. ook niet de voorverwarmtemperatuur in kunt stellen.

Ik heb ooit een DS5 gehad en die had gewoon 2 spiegelgeheugens: 1 gewone en 1 voor als de auto in R stond.

[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 12-04-2021 16:12 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:00
Lancer schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:52:
Het profiel wordt gekozen bij het ontgrendelen. Dus degene die moet rijden doet de auto van het slot, terwijl de ander nog op een afstandje is.
Interessant. Hoe werkt het dan als beide sleutels in de buurt zijn? Bij mijn Tesla werd het profiel gesielecteerd van de sleutel die als eerste in de buurt was, de auto werd dan ook automatisch unlocked dus dat is ook wel logisch. Het lijkt me dat dit willekeurig gaat als beide sleutel in range zijn. Ik heb geen profielen dus voor mij boeit het niet echt en ik kan het ook niet testen, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig......
Pagina: 1 ... 205 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.