JohnDoe77 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:25:
[...]Intrappen van open deuren.Wat wordt je hier wijzer van?
Sorry voor de late reactie, ik moest even door vijf pagina’s gebrom over een warmtepomp heen... Daar ga ik verder niets aan toevoegen!
Even wat verwachtingen managen hier, bij “een enkeling” lijkt de gedachte te zijn ontstaan dat nu wij een kort lijntje hebben met Volvo NL, de waslijst met verbeterpunten opgepakt wordt. En misschien zelfs al teleurstelling dat dit nog niet zover is...![]()
We zijn met zeven mensen vanuit hier in contact met Volvo. Zeven mensen die dit vrijwillig doen, banen hebben, jonge kinderen, hobbies, etc... Er is regelmatig per mail contact en dus die uitgebreide sessie geweest. Daarvan hebben wij hier verslag gedaan. En inhoudelijk wasdag vooral voorstellen en verwachtingen managen. Je spreekt hier met een wereldwijd opererende auto producent. Als je de lokale timmerman vraagt je schutting een halve meter hoger te maken, gaat hij aan de slag. Vragen wij Volvo om het inzichtelijk maken van bijvoorbeeld de energiestroom (ala Mach-e) dj moet eerst gekeken worden door Zweden of dit past in de visie en filosofie van Volvo, zijn er bepaalde “windows” en budgetten waarin iets kan worden aangepast, etc. Dan heb je het dus al snel over een ander bouwjaar.
We gaan binnenkort (na week 15 waarin de VOC app komt) voor sessie twee. Weer een avondje voor ons zeven en de twee heren van Volvo. De suggestie dat men helemaal niets doet met onze lijst is echt onzin, alleen net als met de warmtepomp (@Juancho ) moet je reële verwachtingen hebben en ons woord hierin dan maar geloven. Volgende vergadering gaan wenst meer naar de items op de lijst kijken naar dingen die snel op te lossen zijn. Of dat allemaal lukt is afhankelijk van een heel concern, maar zoals eerder gezegd neemt Volvo NL (Robert Timmers en Arthur van Es) donzen lijst en onze feedback heel serieus en zijn ze in de communicatie erg eerlijk en direct. Alleen hebben wij wel afgesproken o, niet alle details één op één op dit forum te plakken en daar hebben wij alle begrip voor. Doe je dat wel, krijgen zij gedoe intern en houdt het verhaal op. Nu kunnen we stapje voor stapje samen verder werken aan verbeteringen. Hopelijk kunnen we dit versnellen!
Één van de eerste stappen die vrijwel direct na ons teams gesprek 1 is gedaan is de aankondiging van wanneer de VOC app komt (week 15). Dit was het resultaat van onze discussie; Volvo wil pas communiceren als de uitrol kan beginnen, dan stellen ze niemand teleur mocht de deadline niet gehaald worden. Wij hebben gepleit voor openheid met voorbehoud dat de ontwikkeling conform planning loopt. En dat hebben ze dus aangenomen en ook gister communiceerde ze netjes dat de ontwikkeling nog op schema loopt en de release nog steeds voor week 15 gepland staat.
Heb vertrouwen maar blijf realistisch! En als dingen erg hoog zitten -zoals die warmtepomp- ; ga lekker naar de dealer en laat hem je het nog eens uitleggen. Voel je niet geremd door het bestaan van deze communicatie.
Tot slot drivers connect; of je daar op moet blijven is je eigen keuze @Juancho . Ik hoop dat er meer komt en niveau van presentaties is met 500 man altijd lastig. Jij weet heeeeel veel, maar een ander weet net hoe de stekker in de auto moet (bij wijze van spreken).
Na meeting twee weer een update!
Ik heb de video bekeken; interessant om te zien en zou het ook graag als alternatief beschikbaar hebben voor de P8. Afwachten maar
Verrassing / spoiler, volgens Bjorn is ABRP absoluut op dit moment nog geen aanrader, zeker niet voor P2 rijders en voor P8 en Tesla rijders als het daarvoor beschikbaar komt ook niet, omdat de eigen systemen beter zijn.
Daarnaast zul je voor specifieke functionaliteit ook nog moeten betalen.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
ik zie dat het polestar embleem hier een afstekende kleur heeft... is dat bij deze standaard??tim-dev schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:37:
[...]
Heb vorige maand de P8 besteld bij Stern in Zaandam, levering midden Mei. Ze raadden daar de warmtepomp vrijwel standaard aan, is nog steeds 395 euro, heb het op basis van dat advies daarom gedaan, als het 695 was geweest had ik er misschien langer over nagedacht.
Verdere specs:
Sage green, Lounge pack, alarm, power seats, 20” velgen, draadloos laden telefoon, standaard stoelen nappa/nubuck.
Bedankt voor alle posts hier, heeft behoorlijk geholpen met de keuze maken.
Staat hier overigens ook een P2 thunder grey met 20” standaard velgen (zonder PP) in de straat. Iemand van hier?
Vader heeft een P2 thunder grey met PP, ramen getint en polestar logo gewrapt in zwart, ook erg nice, is tevreden met de range / performance, rijd er wel geen lange afstanden mee normaal.
Ik heb midnightblue, en het embleem heeft dezelfde kleur... jammer... zou het graag in een afwijkende kleur zien ( iemand ruilen?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
He man, super bedankt voor de moeite. Fijn dat jullie contact hebben en steeds weer het geduld hebben om mensen van dit forum wederom tot bedaren te brengen.JohnDoe77 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:25:
[...]
Sorry voor de late reactie, ik moest even door vijf pagina’s gebrom over een warmtepomp heen... Daar ga ik verder niets aan toevoegen!
Even wat verwachtingen managen hier, bij “een enkeling” lijkt de gedachte te zijn ontstaan dat nu wij een kort lijntje hebben met Volvo NL, de waslijst met verbeterpunten opgepakt wordt. En misschien zelfs al teleurstelling dat dit nog niet zover is...![]()
We zijn met zeven mensen vanuit hier in contact met Volvo. Zeven mensen die dit vrijwillig doen, banen hebben, jonge kinderen, hobbies, etc... Er is regelmatig per mail contact en dus die uitgebreide sessie geweest. Daarvan hebben wij hier verslag gedaan. En inhoudelijk wasdag vooral voorstellen en verwachtingen managen. Je spreekt hier met een wereldwijd opererende auto producent. Als je de lokale timmerman vraagt je schutting een halve meter hoger te maken, gaat hij aan de slag. Vragen wij Volvo om het inzichtelijk maken van bijvoorbeeld de energiestroom (ala Mach-e) dj moet eerst gekeken worden door Zweden of dit past in de visie en filosofie van Volvo, zijn er bepaalde “windows” en budgetten waarin iets kan worden aangepast, etc. Dan heb je het dus al snel over een ander bouwjaar.
We gaan binnenkort (na week 15 waarin de VOC app komt) voor sessie twee. Weer een avondje voor ons zeven en de twee heren van Volvo. De suggestie dat men helemaal niets doet met onze lijst is echt onzin, alleen net als met de warmtepomp (@Juancho ) moet je reële verwachtingen hebben en ons woord hierin dan maar geloven. Volgende vergadering gaan wenst meer naar de items op de lijst kijken naar dingen die snel op te lossen zijn. Of dat allemaal lukt is afhankelijk van een heel concern, maar zoals eerder gezegd neemt Volvo NL (Robert Timmers en Arthur van Es) donzen lijst en onze feedback heel serieus en zijn ze in de communicatie erg eerlijk en direct. Alleen hebben wij wel afgesproken o, niet alle details één op één op dit forum te plakken en daar hebben wij alle begrip voor. Doe je dat wel, krijgen zij gedoe intern en houdt het verhaal op. Nu kunnen we stapje voor stapje samen verder werken aan verbeteringen. Hopelijk kunnen we dit versnellen!
Één van de eerste stappen die vrijwel direct na ons teams gesprek 1 is gedaan is de aankondiging van wanneer de VOC app komt (week 15). Dit was het resultaat van onze discussie; Volvo wil pas communiceren als de uitrol kan beginnen, dan stellen ze niemand teleur mocht de deadline niet gehaald worden. Wij hebben gepleit voor openheid met voorbehoud dat de ontwikkeling conform planning loopt. En dat hebben ze dus aangenomen en ook gister communiceerde ze netjes dat de ontwikkeling nog op schema loopt en de release nog steeds voor week 15 gepland staat.
Heb vertrouwen maar blijf realistisch! En als dingen erg hoog zitten -zoals die warmtepomp- ; ga lekker naar de dealer en laat hem je het nog eens uitleggen. Voel je niet geremd door het bestaan van deze communicatie.
Tot slot drivers connect; of je daar op moet blijven is je eigen keuze @Juancho . Ik hoop dat er meer komt en niveau van presentaties is met 500 man altijd lastig. Jij weet heeeeel veel, maar een ander weet net hoe de stekker in de auto moet (bij wijze van spreken).
Na meeting twee weer een update!
@Juancho Ik denk echt dat je een toontje lager moet gaan zingen. Niet iedereen zit steeds op jouw mening te wachten. Dit schrijf ik niet om je af te zeiken maar het is echt al vaker door verschillende mensen tegen je gezegd... mijn tip aan jou zou zijn dat je wat meer leest en minder gaat reageren....
XC40 P8
Hier gisteren trouwens toen ik richting 20% ging gaf google me suggesties voor laders, de snelladers stonden toch echt bovenaan. Dus met het rijden zelf lijkt google snelladen wel voorrang te geven. Maar bij het plannen is dit blijkbaar nog niet zo goed (ik heb nog geen lange ritten gepland waarbij ik onderweg moest bijladen).Rianata schreef op donderdag 8 april 2021 @ 02:09:
[...]
Ik heb de video bekeken; interessant om te zien en zou het ook graag als alternatief beschikbaar hebben voor de P8. Afwachten maar![]()
Verrassing / spoiler, volgens Bjorn is ABRP absoluut op dit moment nog geen aanrader, zeker niet voor P2 rijders en voor P8 en Tesla rijders als het daarvoor beschikbaar komt ook niet, omdat de eigen systemen beter zijn.
dubbel - was al gepost
[ Voor 102% gewijzigd door 4v4t4r op 08-04-2021 09:40 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dat geldt voor het navigeren maar niet voor het plannen van de route met laadstops. Daarin is ABRP toch echt nog beter op dit moment. Het is momenteel tevens de enige manier om de laadsnelheid in kW te zienRianata schreef op donderdag 8 april 2021 @ 02:09:
[...]
...knip...
...knip...
Ik weet niet obv waarvan je die conclusie trekt? Volgens mij geen correcte weergave van het filmpje. Hij geeft volgens mij alleen aan dat je het voor de voorspelling van de SoC @ destination niet hoeft te doen. Wil niet zeggen dat het niet veel andere pluspunten heeft. Ik gebruik ABRP zeker voor lange (vakantieritten) om een idee te krijgen van de laadstops, en om te zien of er snellere/slimmere keuzes zijn.Rianata schreef op donderdag 8 april 2021 @ 02:09:
[...]
Ik heb de video bekeken; interessant om te zien en zou het ook graag als alternatief beschikbaar hebben voor de P8. Afwachten maar![]()
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
GefeliciteerdRene schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:45:
Zojuist de knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst.
P2 in Magnesium / Charcoal Black met 20" zonder PP.
Kreeg zojuist de VIN door. Is het mogelijk om de productiedato te bekijken?
Levering eind april zoals het er nu naar uitziet. Dat wordt genieten
Zijn hier trouwens mensen die de auto hebben gekocht via financial lease?
Op de site van Athlon zie ik een 63kWh Single Motor Standard Range 5D 165kW staan. Echter staat deze niet op de polestar site zelf? Bestaat deze uitvoering dan al wel?
Helaas net te laat voor een foto, maar was net bij Volvo Bangarage Adam Zuidoost en daar reed net een blauwe Lynk&Co het terrein af. Testwagen voor de pers. Zag er op het eerste gezicht wel tof uit. Veel XC40, maar dan met meer tierelantijnen. Dus die rijdt dezer dagen in de buurt van Amsterdam rond! Keep an eye out
Komt er aan, eind 2021/Begin 2022 volgens mij.sgouman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:34:
Op de site van Athlon zie ik een 63kWh Single Motor Standard Range 5D 165kW staan. Echter staat deze niet op de polestar site zelf? Bestaat deze uitvoering dan al wel?
[P8]
Zijn er meer P8 rijders die af en toe (bij/na nat weer) een lichte trilling soms horen waar ik het panorama dak hevig vermoed.
Ik heb hier eerder al naar laten kijken bij de garage en toen was uiteraard de trilling niet te horen maar gaf de verkoper aan dat hij dit zelf ook een aantal keer heeft gemerkt als het nat was geweest. Ik rij helaas erg weinig maar merkte het gisteren weer op en indd bij natte condities. Tijdens mijn bezoek heeft de garage wel even gekeken naar het dak en de afstelling en niets raars gezien, ik heb ook geen lekkage of wat dan ook.
Zijn er meer P8 rijders die af en toe (bij/na nat weer) een lichte trilling soms horen waar ik het panorama dak hevig vermoed.
Ik heb hier eerder al naar laten kijken bij de garage en toen was uiteraard de trilling niet te horen maar gaf de verkoper aan dat hij dit zelf ook een aantal keer heeft gemerkt als het nat was geweest. Ik rij helaas erg weinig maar merkte het gisteren weer op en indd bij natte condities. Tijdens mijn bezoek heeft de garage wel even gekeken naar het dak en de afstelling en niets raars gezien, ik heb ook geen lekkage of wat dan ook.
Nog niet opgevallen.Blankinho schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:28:
[P8]
Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020
Obv de uitkomsten van de voorspellingen van SoC en aankomsttijd. Ook geen donkere modus.Inspired schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:14:
[...]
Ik weet niet obv waarvan je die conclusie trekt? Volgens mij geen correcte weergave van het filmpje. Hij geeft volgens mij alleen aan dat je het voor de voorspelling van de SoC @ destination niet hoeft te doen. Wil niet zeggen dat het niet veel andere pluspunten heeft. Ik gebruik ABRP zeker voor lange (vakantieritten) om een idee te krijgen van de laadstops, en om te zien of er snellere/slimmere keuzes zijn.
Misschien moet ik het nuanceren en zijn het Google systeem en ABRP niet 1 op 1 vergelijkbaar; voor het (vooruit) plannen van een route is ABRP de betere optie, voor het navigeren tijdens de rit is Google beter. Het zou dan mooi zijn wanneer nog gesleuteld zou kunnen worden aan de optie om de geplande route in ABRP naar Google door te sturen, waarbij deze meer dan alleen de coördinaten verstuurd of Google het iig beter weet te interpreteren, zoals in de video te zien.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik heb in algemene zin het idee dat er veel trillingen doorkomen de auto in. Stuur, pedalen en doordreunend geluid. Panoramadak is mij nog niet opgevallen. Ook de afstelling voelt heel hard en stijf. Wordt vandaag door de dealer naar gekeken. Ben een beetje bang dat ze niets gaan vinden, of nog erger: het “normaal” vinden. Moet ook zeggen dat de hagelnieuwe V60 diesel die ik als vervangend vervoer heb meegekregen nog veel meer trilt en schudt...Blankinho schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:28:
[P8]
Ik voel geen trillingen maar ervaar wel relatief veel “last” van aanwezig windgeruis. Kan de precieze oorzaak nog niet aanwijzen.MartinP8 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:38:
[...]
Ik heb in algemene zin het idee dat er veel trillingen doorkomen de auto in. Stuur, pedalen en doordreunend geluid. Panoramadak is mij nog niet opgevallen. Ook de afstelling voelt heel hard en stijf. Wordt vandaag door de dealer naar gekeken. Ben een beetje bang dat ze niets gaan vinden, of nog erger: het “normaal” vinden. Moet ook zeggen dat de hagelnieuwe V60 diesel die ik als vervangend vervoer heb meegekregen nog veel meer trilt en schudt...
Daarnaast maken de 20” zomerbanden erg veel geluid op bepaalde asfaltsoorten, veel meer dan de winterbanden deden. Ze staan precies op de voorgeschreven spanning van 2.8 bar, ze zijn niet voor/achter verwisseld of zo, daar ligt het niet aan.
Door die bandenherrie ontstaat (alleen op die wegen met dat ruwe asfalt) wel een forse geluidsdruk die je ook als trilling zou kunnen ervaren.
Maar op glad asfalt zijn de banden lekker stil. Wie het snapt mag het me uitleggen.....
[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 08-04-2021 12:32 ]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
In de gequote tekst staat letterlijk dat het embleem gewrapped is...Hansieo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:32:
[...]
ik zie dat het polestar embleem hier een afstekende kleur heeft... is dat bij deze standaard??
Ik heb midnightblue, en het embleem heeft dezelfde kleur... jammer... zou het graag in een afwijkende kleur zien ( iemand ruilen?)
P2 thunder 20" non-PP
Erg mooi gedaantim-dev schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:51:
P2 PP thunder grey met wrapped logo, getinte ramen, wrapped spiegels:
GeForceFX_BE schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:49:
[...]
In de gequote tekst staat letterlijk dat het embleem gewrapped is...
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Heb een jaar of twee/drie geleden een Lynk&co gezien in Gotenburg. Stond daar ten toon samen met een XC40. Ik vond deze wel OK maar was wel met zeer veel chroom afgewerkt. Waarschijnlijk voor de Chinese markt. Ik weet niet of die voor de Europese markt ook zo veel chroomdelen heeft.MartinP8 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:36:
Helaas net te laat voor een foto, maar was net bij Volvo Bangarage Adam Zuidoost en daar reed net een blauwe Lynk&Co het terrein af. Testwagen voor de pers. Zag er op het eerste gezicht wel tof uit. Veel XC40, maar dan met meer tierelantijnen. Dus die rijdt dezer dagen in de buurt van Amsterdam rond! Keep an eye out
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Goeie, ik heb ook al eens iets dergelijks gehad en ook het idee dat dit net het dak te maken had. Kon er toen niet de vinger opleggen. Was wel aanwezig, maar niet heel hinderlijk. Gelukkig niet structureel,maar zal het in de gaten houden.Blankinho schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:28:
[P8]
Zoals anderen aangaven is het inderdaad gewrapped, in dit geval het logo en de spiegelkappen. Alleen het logo wrappen lijkt me relatief weinig werk (ben geen expert) en zal in kosten dus wel meevallen.Hansieo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:32:
[...]
ik zie dat het polestar embleem hier een afstekende kleur heeft... is dat bij deze standaard??
Ik heb midnightblue, en het embleem heeft dezelfde kleur... jammer... zou het graag in een afwijkende kleur zien ( iemand ruilen?)
Ik vond hem redelijk gepimpt eruit zien. Zeker niet het scandinavische minimalistische design wat voor mij de Volvo zo mooi maaktPure8 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:50:
[...]
Heb een jaar of twee/drie geleden een Lynk&co gezien in Gotenburg. Stond daar ten toon samen met een XC40. Ik vond deze wel OK maar was wel met zeer veel chroom afgewerkt. Waarschijnlijk voor de Chinese markt. Ik weet niet of die voor de Europese markt ook zo veel chroomdelen heeft.
Ik kwam gisteren ook met 5% thuis (voor het eerst dat ik de accu zo ver leeg heb gereden). Bij het handmatig zoeken voor oplaadpunten bij het wegrijden zag ik alleen 11kw laders. Gedurende de rit (toen ik onder de 20% kwam) werd er ook een Fastned getoond (overigens niet bovenaan). Ik blijf het toch gek vinden dat Google dit niet beter kan doen. Wat mij betreft is dit het grootste gemis (naast de VOC). Google zou toch moeten snappen dat je als je onderweg bij moet laden een lader wil hebben die 1. snel kan laden en 2. daadwerkelijk op je route ligt. (Overigens zou ik het ook fijn vinden als je zou kunnen zoeken naar laders in de buurt van je eindbestemming. Volgens mij kan dit nu niet)Spanky79 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:47:
[...]
Hier gisteren trouwens toen ik richting 20% ging gaf google me suggesties voor laders, de snelladers stonden toch echt bovenaan. Dus met het rijden zelf lijkt google snelladen wel voorrang te geven. Maar bij het plannen is dit blijkbaar nog niet zo goed (ik heb nog geen lange ritten gepland waarbij ik onderweg moest bijladen).
Overigens vond ik het ook wel irritant dat het vermogen fors beperkt wordt. Terwijl ik toch gewoon met 5% thuis zou komen volgens Google. Het lijkt erop dat de inschatting los staat van de route die gepland is. Bij Tesla krijg je een melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven om jhe eindpunt te halen
Een positieve noot: Bij het wegrijden had Google ingeschat dat ik met 7% aan zou komen. Ik heb iets harder gereden waardoor de verwachting gedurende de rit langzaam omlaag ging naar 5%. Die inschatting bleek dus prima te zijn! Dat wekt wel vertrouwen.
Zo heb ik gisteren dezelfde ervaring gehad. Vanaf mijn werk 100 km rijden, en dáár al gaf Google aan dat ik met 4% thuis zou komen. Op 12 km. van huis toch voor de zekerheid 10% bijgeladen bij een Fastned, en ik kwam met 14% thuis.jswinkels schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
[...]
Ik kwam gisteren ook met 5% thuis (voor het eerst dat ik de accu zo ver leeg heb gereden). Bij het handmatig zoeken voor oplaadpunten bij het wegrijden zag ik alleen 11kw laders. Gedurende de rit (toen ik onder de 20% kwam) werd er ook een Fastned getoond (overigens niet bovenaan). Ik blijf het toch gek vinden dat Google dit niet beter kan doen. Wat mij betreft is dit het grootste gemis (naast de VOC). Google zou toch moeten snappen dat je als je onderweg bij moet laden een lader wil hebben die 1. snel kan laden en 2. daadwerkelijk op je route ligt. (Overigens zou ik het ook fijn vinden als je zou kunnen zoeken naar laders in de buurt van je eindbestemming. Volgens mij kan dit nu niet)
Overigens vond ik het ook wel irritant dat het vermogen fors beperkt wordt. Terwijl ik toch gewoon met 5% thuis zou komen volgens Google. Het lijkt erop dat de inschatting los staat van de route die gepland is. Bij Tesla krijg je een melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven om jhe eindpunt te halen
Een positieve noot: Bij het wegrijden had Google ingeschat dat ik met 7% aan zou komen. Ik heb iets harder gereden waardoor de verwachting gedurende de rit langzaam omlaag ging naar 5%. Die inschatting bleek dus prima te zijn! Dat wekt wel vertrouwen.
De inschatting van Google met hoeveel SoC je aankomt is dus behoorlijk accuraat, ook als je nog 100km voor de boeg hebt.
Ik heb vorige week ook een lange rit gemaakt (1300 km) en volledig gebruik gemaakt van de Google navigatie.jswinkels schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
[...]
Ik kwam gisteren ook met 5% thuis (voor het eerst dat ik de accu zo ver leeg heb gereden). Bij het handmatig zoeken voor oplaadpunten bij het wegrijden zag ik alleen 11kw laders. Gedurende de rit (toen ik onder de 20% kwam) werd er ook een Fastned getoond (overigens niet bovenaan). Ik blijf het toch gek vinden dat Google dit niet beter kan doen. Wat mij betreft is dit het grootste gemis (naast de VOC). Google zou toch moeten snappen dat je als je onderweg bij moet laden een lader wil hebben die 1. snel kan laden en 2. daadwerkelijk op je route ligt. (Overigens zou ik het ook fijn vinden als je zou kunnen zoeken naar laders in de buurt van je eindbestemming. Volgens mij kan dit nu niet)
Ik was ook onder de indruk van de accurate soc-voorspellingen en dan nog wel zonder referenties. De navigatie gaf wel keurig snellaadstations langs het traject weer. Geen 'rare' voorstellen.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Het is hier al een paar keer eerder aan de orde geweest. Het is precies zoals Google Maps nu is gespecificeerd. Bij langere routes optimaliseert een Google algoritme de laadstops. Dat werkt perfect. Zeker omdat de SoC inschatting steeds wordt geactualiseerd. Volgens de Bjorn video is de inschatting van Maps accurater dan die van ABRP.Pure8 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:05:
[...]
Ik heb vorige week ook een lange rit gemaakt (1300 km) en volledig gebruik gemaakt van de Google navigatie.
Ik was ook onder de indruk van de accurate soc-voorspellingen en dan nog wel zonder referenties. De navigatie gaf wel keurig snellaadstations langs het traject weer. Geen 'rare' voorstellen.
Voor kortere trips doet Google dat (nog) niet. Daar selecteert hij (ook) laadmogelijkheden die niet direct langs de snelweg liggen. Dat kan wellicht aardig bedacht zijn, maar in het dichtbevolkte Nederland werkt dat natuurlijk niet fijn. Als je onderweg bent wil je ook dan alleen snelladers langs de snelweg. Daarom klagen veel rijders hier ook over.
Maar technisch gesproken is het conform spec's (en dus geen bug). Maar hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt gewijzigd.
Hier ter verduidelijking nogmaals de specs zoals het werkt. (is eerder gedeeld in dit forum)
Now when you enter a destination that requires two or more recharge stops, algorithms in Maps will search and filter through tens to thousands of public charging stations to find the most efficient route — all in less than 10 seconds. You can see how long each charge will take and your updated total trip time, so your final ETA will never again be a mystery.
Hit the road with confidence
For shorter trips where only one charge is needed, like a Saturday hike or weekend getaway, you can select a charging station that best fits your needs from a list of recharge points in Google Maps
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Dit punt is zoals bekend al bij Volvo Nederland gemeld!Quark2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:30:
[...]
Het is hier al een paar keer eerder aan de orde geweest. Het is precies zoals Google Maps nu is gespecificeerd. Bij langere routes optimaliseert een Google algoritme de laadstops. Dat werkt perfect. Zeker omdat de SoC inschatting steeds wordt geactualiseerd. Volgens de Bjorn video is de inschatting van Maps accurater dan die van ABRP.
Voor kortere trips doet Google dat (nog) niet. Daar selecteert hij (ook) laadmogelijkheden die niet direct langs de snelweg liggen. Dat kan wellicht aardig bedacht zijn, maar in het dichtbevolkte Nederland werkt dat natuurlijk niet fijn. Als je onderweg bent wil je ook dan alleen snelladers langs de snelweg. Daarom klagen veel rijders hier ook over.
Maar technisch gesproken is het conform spec's (en dus geen bug). Maar hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt gewijzigd.
Hier ter verduidelijking nogmaals de specs zoals het werkt. (is eerder gedeeld in dit forum)
Now when you enter a destination that requires two or more recharge stops, algorithms in Maps will search and filter through tens to thousands of public charging stations to find the most efficient route — all in less than 10 seconds. You can see how long each charge will take and your updated total trip time, so your final ETA will never again be a mystery.
For shorter trips where only one charge is needed, like a Saturday hike or weekend getaway, you can select a charging station that best fits your needs from a list of recharge points in Google Maps
Ik vermoed dat het vermogen beperken niet enkel is om het bereik te vergroten, maar ook om de stroom die te batterij moet leveren, te beperken. Dit zou best een beschermingsmaatregel voor de batterij kunnen zijn (net zoals niet lang <20% te laten staan).jswinkels schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
[...]
Het liefst zouden we dan dus de mogelijkheid hebben om zelf te filteren op 50 kWh en hoger in de instellingen, dit lijkt me geen hele grote opgave voor google. Toch.?Quark2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:30:
[...]
Het is hier al een paar keer eerder aan de orde geweest. Het is precies zoals Google Maps nu is gespecificeerd. Bij langere routes optimaliseert een Google algoritme de laadstops. Dat werkt perfect. Zeker omdat de SoC inschatting steeds wordt geactualiseerd. Volgens de Bjorn video is de inschatting van Maps accurater dan die van ABRP.
P2, Zappi V2
Ja, is een race monster! 🤗P2Boxtel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:36:
Hebben jullie een groot nadeel van de Polestar ook al ontdekt?
Veel meer post van het CJIB.
Ja, inderdaad dat is de gestelde vraag: een (instelbaar) filter op het laadvermogen van de palen en ook een beperking op het stekkertype (omdat er soms ook voor ons onbruikbare in de lijst staan).Headfirst schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:21:
[...]
Het liefst zouden we dan dus de mogelijkheid hebben om zelf te filteren op 50 kWh en hoger in de instellingen, dit lijkt me geen hele grote opgave voor google. Toch.?
Bij mij stond fastened wel bovenaan, ook heel duidelijk als (super)snellader. Inschatting isardig goed inderdaad.jswinkels schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
[...]
Ik dacht hier al een aantal x gelezen te hebben dat 20” PP tot 3.0 bar opgepompt moeten worden om het verbruik te verminderen. Is het nu 2.8 of 3.0? Heb ze vorige week speciaal opgepompt tot 3.0 bar om de lage verbruiken die hier soms passeren te kunnen halen 😊😅Mga1600 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:34:
[...]
Ik voel geen trillingen maar ervaar wel relatief veel “last” van aanwezig windgeruis. Kan de precieze oorzaak nog niet aanwijzen.
Daarnaast maken de 20” zomerbanden erg veel geluid op bepaalde asfaltsoorten, veel meer dan de winterbanden deden. Ze staan precies op de voorgeschreven spanning van 2.8 bar, ze zijn niet voor/achter verwisseld of zo, daar ligt het niet aan.
Door die bandenherrie ontstaat (alleen op die wegen met dat ruwe asfalt) wel een forse geluidsdruk die je ook als trilling zou kunnen ervaren.
Maar op glad asfalt zijn de banden lekker stil. Wie het snapt mag het me uitleggen.....
Volvo adviseert echte 2.8 ook voor ECO rijden op de P8. (Die 3.0 bar wordt genoemd voor de P2).Davy_Rx schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:46:
[...]
Ik dacht hier al een aantal x gelezen te hebben dat 20” PP tot 3.0 bar opgepompt moeten worden om het verbruik te verminderen. Is het nu 2.8 of 3.0? Heb ze vorige week speciaal opgepompt tot 3.0 bar om de lage verbruiken die hier soms passeren te kunnen halen 😊😅
Het zal geen kwaad kunnen met 3.0 op de P8 rond te rijden maar het wordt wel wat bonkig.
Daarnaast is het zo dat iets minder harde banden niet perse meer weerstand geven. Bij racefietsen zie je dat men nu teruggaat naar bredere en zachtere banden. Dit omdat de weerstand in een lab op een perfecte weg wel iets lager is, maar zachtere banden juist minder ‘gestuiter’ geven en daarmee minder energieverbruik om de hele auto omhoog te doen stuiteren. Vanwege het gewicht is een paar millimeter al relatief veel energie.Mga1600 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:07:
[...]
Volvo adviseert echte 2.8 ook voor ECO rijden op de P8. (Die 3.0 bar wordt genoemd voor de P2).
Het zal geen kwaad kunnen met 3.0 op de P8 rond te rijden maar het wordt wel wat bonkig.
Zolang de volgende OTA maar komt voor het terug 25°C is maakt het mij niet uitFW423130 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:05:
[...]
Nee, ik heb begrepen van niet. Complete reset gedaan en versie 2111.01 geïnstalleerd. Deze wordt niet via ota verspreid maar zal wel weer verwerkt worden in de volgende ota.
De 2111 heeft geen aanvullende zichtbare functionaliteit.
Dat is omdat je anders je batterij naar de zak rijdt.jswinkels schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
[...]
Overigens vond ik het ook wel irritant dat het vermogen fors beperkt wordt. Terwijl ik toch gewoon met 5% thuis zou komen volgens Google.
Een bijna lege accu kan geen groot vermogen meer leveren. En ja, als je 300 kW uit een 78 kWh batterij trekt is dat echt wel groot vermogen, bijna 4C !!!
Vandaag eindelijk m’n Polestar 2 ontvangen! Erg blij mee. Wel een korte vraag: Als ik de auto op slot druk hoor ik de sloten in het slot schieten, maar na een kleine 10 sec hoor ik de sloten nogmaals klikken. Alsof de sloten weer open gaan. Iemand enig idee wat dat is?
Heb ik ook. In begin dacht ik iedere keer "shit, heb ik per ongeluk op de knop gedrukt".Bjornson schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:59:
Vandaag eindelijk m’n Polestar 2 ontvangen! Erg blij mee. Wel een korte vraag: Als ik de auto op slot druk hoor ik de sloten in het slot schieten, maar na een kleine 10 sec hoor ik de sloten nogmaals klikken. Alsof de sloten weer open gaan. Iemand enig idee wat dat is?
Maar wees gerust, ze gaan in ieder geval niet open. Denk dat het een soort van dubbele vergrendeling is.
En zoals bekend kan Volvo daar niks mee doen omdat ze niet gaan over Apps van externe partijen.Mga1600 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:34:
[...]
Dit punt is zoals bekend al bij Volvo Nederland gemeld!
Je kan dit beter massaal gaan neerleggen bij Google maar gezien die organisatie heb ik zo mijn vraagtekens of je ze gaat bereiken. Net zoals mijn irritatie puntje van Spotify...daar kan Volvo ook helaas niks aan doen en heb ik ook maar bij Spotify neergelegd.Gaat Google Maps de snellaadstations duidelijker op de kaart laten zien?
Wij hebben geen directe invloed op apps van andere ontwikkelaars.
Ik had eigenlijk wel gehoopt/verwacht dat Volvo (en ook andere merken die met Android/Google samenwerken) een soort van direct contact met Google/Spotify zouden hebben om zo ook weer ervaringen direct door te zetten. Uiteindelijk is het een experiment voor alle partijen: automerken/Google &Spotify etc./wij als rijders waarbij ik samenwerking juist wel had verwacht. Maar het antwoord van Volvo zelf zegt wat anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 08-04-2021 21:10 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Veel rij plezier!Bjornson schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:59:
Safelock-functie
Na activering van de Safelock-functie worden bij vergrendeling van de buitenzijde alle openingsgrepen mechanisch losgekoppeld, zodat de portieren niet meer van de binnenzijde te openen zijn.
De Safelock-functie wordt geactiveerd via de sleutel en bij passieve vergrendeling en wordt na vergrendeling van de portieren met een vertraging van zo'n 10 seconden ingeschakeld. Als er binnen deze vertragingsperiode een van de portieren wordt geopend, wordt de functie geannuleerd en het alarm gedeactiveerd.
P8
Zijn er beperkingen bij een EV voor het verlagen van de auto? Denk dat het best mooi staat (indien subtiel) in combinatie met de 20 inch velgen zonder dat t gelijk een sjonniebak wordt 😉). Ennuhmm aangezien het een baksteen is qua weerstand, scheelt dat nog wat/veel als je 1 a 1,5 cm zakt in totaal met je auto?
👍
Zijn er beperkingen bij een EV voor het verlagen van de auto? Denk dat het best mooi staat (indien subtiel) in combinatie met de 20 inch velgen zonder dat t gelijk een sjonniebak wordt 😉). Ennuhmm aangezien het een baksteen is qua weerstand, scheelt dat nog wat/veel als je 1 a 1,5 cm zakt in totaal met je auto?
👍
Bazzan
Bazzan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:33:
P8
👍
:strip_exif()/f/image/SEVK2UIjJro1wliD9otV4FVq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zeg doen!
Bron/ eigenaar: https://instagram.com/dnnsksch?igshid=1outivkrg3xcg
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedfreakR op 08-04-2021 21:42 ]
Zo die kan mooi op het lijstje ‘uit zijn verhouding getrokken auto’s’. Lijkt Pinokkio wel. Stel je voor dat je hier nog geld voor hebt moeten betalen
Haha Tjah uhm ach, ik sla een rondje over. Mn oude BMW e39 touring met M pakket en daardoor 1,5 cm lager stond erg mooi zonder dat je dit soort fratsen krijgt, zag al wat xc40’s, maar ben met name benieuwd of er beperkingen zouden zijn, omdat t een EV is.SpeedfreakR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:41:
[...]
[Afbeelding]
Ik zeg doen!
[ Voor 42% gewijzigd door Bazzan op 08-04-2021 21:56 ]
Bazzan
In 3 maanden/3000 km totaal 150 euro aan schikkingsvoorstellen binnen gekregen. Vorige auto in 4 jaar, /100.000 km, 90 euro.P2Boxtel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:36:
Hebben jullie een groot nadeel van de Polestar ook al ontdekt?
Veel meer post van het CJIB.
Vooral binnen de bebouwde kom is het vreselijk opletten. Je rijdt zonder het te weten 20km/u te hard.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Al geprobeerd om met de oranje sleutel te rijden?vandijk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:15:
[...]
In 3 maanden/3000 km totaal 150 euro aan schikkingsvoorstellen binnen gekregen. Vorige auto in 4 jaar, /100.000 km, 90 euro.
Vooral binnen de bebouwde kom is het vreselijk opletten. Je rijdt zonder het te weten 20km/u te hard.
Ik heb mijn P* vorig jaar pal voor kerst op mogen halen. Het is een midnight blue met 20” velgen en trekhaak. Tot dusver erg tevreden en blij mee. Ook al regelmatig leuke commentaren gekregen op parkeerplaatsen.
Sinds kort een paar problemen en ik krijg het maar niet opgelost. Namelijk geen GPS en geen 4G meer. Heb al meerdere keren de gebruikelijke reset gedaan. Die hielp voorheen wel, maar nu niet meer. De reset via de ontwaseming heb ik geprobeerd, maar die lukt me maar niet. Toch wel vervelend dingetje. Iemand al een idee hoe die reset nu precies gedaan moet worden?
Een ander ding wat me op is gevallen. Ik heb twee profielen met eigen instellingen, ieder gekoppeld aan een eigen sleutel. In het begin was het zo dat als je met je eigen sleutel de wagen opende je automatisch ook jouw profiel kreeg. Stoel gaat goed staan etc. Sinds kort doet dit het niet meer.
Sinds kort een paar problemen en ik krijg het maar niet opgelost. Namelijk geen GPS en geen 4G meer. Heb al meerdere keren de gebruikelijke reset gedaan. Die hielp voorheen wel, maar nu niet meer. De reset via de ontwaseming heb ik geprobeerd, maar die lukt me maar niet. Toch wel vervelend dingetje. Iemand al een idee hoe die reset nu precies gedaan moet worden?
Een ander ding wat me op is gevallen. Ik heb twee profielen met eigen instellingen, ieder gekoppeld aan een eigen sleutel. In het begin was het zo dat als je met je eigen sleutel de wagen opende je automatisch ook jouw profiel kreeg. Stoel gaat goed staan etc. Sinds kort doet dit het niet meer.
To be determined...
Het is de knop direct rechts naast de volume knop.....MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:37:
Ik heb mijn P* vorig jaar pal voor kerst op mogen halen. Het is een midnight blue met 20” velgen en trekhaak. Tot dusver erg tevreden en blij mee. Ook al regelmatig leuke commentaren gekregen op parkeerplaatsen.
De knop heeeel lang ingedrukt houden. Ongeveer 40-50 sec.
De SOS lamp in het dak gaat dan knipperen en de knop blijft oranje branden.
De knop nog een keer kort indrukken zodat het oranje lampje van de knop uitgaat.
Dan begint TCAM reset.
Wat sleutels betreft: Even de sleutels opnieuw koppelen aan het profiel en dan komt het weer goed.
P2 Launch Edition Void 20”
Die heb ik inderdaad geprobeerd en meer dan een minuut maar geen knipperende SOS helaas. Zijn er nog voorwaarden die erbij horen? Wel of niet in P staan of iets van die strekking.Cello66 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:10:
[...]
Het is de knop direct rechts naast de volume knop.....
De knop heeeel lang ingedrukt houden. Ongeveer 40-50 sec.
De SOS lamp in het dak gaat dan knipperen en de knop blijft oranje branden.
De knop nog een keer kort indrukken zodat het oranje lampje van de knop uitgaat.
Dan begint TCAM reset.
Wat sleutels betreft: Even de sleutels opnieuw koppelen aan het profiel en dan komt het weer goed.
To be determined...
Mooie Audi velgenSpeedfreakR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:41:
[...]
[Afbeelding]
Ik zeg doen!
Net nog even voor je gecheckt.MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:17:
[...]
Die heb ik inderdaad geprobeerd en meer dan een minuut maar geen knipperende SOS helaas. Zijn er nog voorwaarden die erbij horen? Wel of niet in P staan of iets van die strekking.
Auto staat in P.
Ontwasemingsknop brand wit
Indrukken en ingedrukt houden.
Bij mij gaat dan na ongeveer 15 sec de LTE op kruisje en precies bij 40 sec gaat de SOS lamp rood knipperen.
De ontwasemingsknop brand nu oranje.
Dan de knop nogmaals indrukken, weer op wit.
Na een sec of 20 is de LTE weer terug en gaat de SOS weer uit.
Wanneer dit niet werkt bij jou kan ik maar 2 redenen verzinnen
- je auto heeft niet de laatste software
- de comm module is echt stuk.
P2 Launch Edition Void 20”
Ik zal het morgen even opnieuw proberen. Auto heeft de laatste update volgens mij gewoon OTA gehad. Was in februari/mrt ongeveer.Cello66 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:40:
[...]
Net nog even voor je gecheckt.
Auto staat in P.
Ontwasemingsknop brand wit
Indrukken en ingedrukt houden.
Bij mij gaat dan na ongeveer 15 sec de LTE op kruisje en precies bij 40 sec gaat de SOS lamp rood knipperen.
De ontwasemingsknop brand nu oranje.
Dan de knop nogmaals indrukken, weer op wit.
Na een sec of 20 is de LTE weer terug en gaat de SOS weer uit.
Wanneer dit niet werkt bij jou kan ik maar 2 redenen verzinnen
- je auto heeft niet de laatste software
- de comm module is echt stuk.
Mijn LTE staat alleen standaard al op een kruisje. Is misschien een verschilletje maar kan ook niet relevant zijn natuurlijk. Morgen een nieuwe poging. Hopelijk werkt dan zowel LTE als GPS weer.
To be determined...
Zelfde probleem hier sinds gisterochtend. Vorige week laatste update door de dealer laten installeren. @MaNdM heb je een alarm of niet ?MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:52:
[...]
Ik zal het morgen even opnieuw proberen. Auto heeft de laatste update volgens mij gewoon OTA gehad. Was in februari/mrt ongeveer.
Mijn LTE staat alleen standaard al op een kruisje. Is misschien een verschilletje maar kan ook niet relevant zijn natuurlijk. Morgen een nieuwe poging. Hopelijk werkt dan zowel LTE als GPS weer.
[ Voor 3% gewijzigd door EHAS op 09-04-2021 02:48 ]
Mocht het niet werken: er is nog een andere methode te vinden op het Engelse forum: https://www.polestar-foru...l-tcam-reset-method.2081/MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:52:
[...]
Ik zal het morgen even opnieuw proberen. Auto heeft de laatste update volgens mij gewoon OTA gehad. Was in februari/mrt ongeveer.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
lol, je wilt niet weten hoe vaak ik de LIM functie gebruik... zalig bij dit vermogen / stilte / serene rust.vandijk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:15:
[...]
In 3 maanden/3000 km totaal 150 euro aan schikkingsvoorstellen binnen gekregen. Vorige auto in 4 jaar, /100.000 km, 90 euro.
* al zou ik graag GRAAAAAG zien dat
Links op het stuur de LIM is en .....................<....0......>................RECHTS op het stuur de Cruise is
Is toch niet zo moeilijk om je aan ongeveer de max snelheid te houden?
Hard rijden is sowieso niet boeiend toch? Dat kan iedere malloot
, hard de bocht door daarentegen is een ander verhaal
Hard rijden is sowieso niet boeiend toch? Dat kan iedere malloot

Ik vind dit echt heel lelijkSpeedfreakR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:41:
[...]
[Afbeelding]
Ik zeg doen!
Dat begrijp ik niet helemaal.. Dus als iemand binnen 10 sec de deur opent dan kan men nog in de auto? Wat zou daar het nut van kunnen zijn?SpeedfreakR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:18:
[...]
Veel rij plezier!
Safelock-functie
Na activering van de Safelock-functie worden bij vergrendeling van de buitenzijde alle openingsgrepen mechanisch losgekoppeld, zodat de portieren niet meer van de binnenzijde te openen zijn.
De Safelock-functie wordt geactiveerd via de sleutel en bij passieve vergrendeling en wordt na vergrendeling van de portieren met een vertraging van zo'n 10 seconden ingeschakeld. Als er binnen deze vertragingsperiode een van de portieren wordt geopend, wordt de functie geannuleerd en het alarm gedeactiveerd.
Van binnen uit. Dus als iemand nog in de auto zit, je doet de auto op slot. Dan heeft de persoon in de auto 10 seconden om zichzelf te bevrijden. Anders gaan de deuren van binnenuit niet meer open en gaat het alarm af.Bjornson schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:29:
[...]
Dat begrijp ik niet helemaal.. Dus als iemand binnen 10 sec de deur opent dan kan men nog in de auto? Wat zou daar het nut van kunnen zijn?
Van buitenaf is de auto direct al gesloten nadat je deze op slot doet.
Ik moet zeggen dat ik dit echt “fout” vind staan, past totaal niet bij de uitstraling van de auto.SpeedfreakR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:41:
[...]
[Afbeelding]
Ik zeg doen!
En ik vraag me af waarom je het zou willen? De auto is al vrij stug geveerd en stuurt (voor een SUV) al als een scheermes. Als je strakker en lager zou willen kun je beter de P2-met-PP nemen lijkt me.
Voor die extra range natuurlijkMga1600 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:58:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit echt “fout” vind staan, past totaal niet bij de uitstraling van de auto.
En ik vraag me af waarom je het zou willen?
Hallo allen; via LeasePlan ben ik een P2 aan het bestellen (voorraad, 8%). Nu zou ik jullie graag advies vragen in mijn keuzes:
1. Void vind ik eigenlijk het mooiste, stoer. Maar de Polestar Space geeft aan dat deze kleur minder mooi blijft dan de metallic kleuren. Iemand hier ervaring mee?
2. Void is alleen met trekhaak te krijgen icm PP (als voorraad), echter vind ik dat net even te schreeuwerig en heb ik er die 6k extra niet voor over. Zijn er mensen die/is het mogelijk om een (inklapbare) trekhaak na levering te laten monteren?
Dank alvast!
1. Void vind ik eigenlijk het mooiste, stoer. Maar de Polestar Space geeft aan dat deze kleur minder mooi blijft dan de metallic kleuren. Iemand hier ervaring mee?
2. Void is alleen met trekhaak te krijgen icm PP (als voorraad), echter vind ik dat net even te schreeuwerig en heb ik er die 6k extra niet voor over. Zijn er mensen die/is het mogelijk om een (inklapbare) trekhaak na levering te laten monteren?
Dank alvast!
1. De kleur Void is van zichzelf al minder mooi, de kleur heeft veel "orange peel". Ik denk dat ze dat bedoelen. Ik denk niet dat de kleur minder mooi wordt. Dat zal je eerder met rood hebben.wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:13:
Hallo allen; via LeasePlan ben ik een P2 aan het bestellen (voorraad, 8%). Nu zou ik jullie graag advies vragen in mijn keuzes:
Dank alvast!
2. Ja de trekhaak kan gewoon achteraf gemonteerd worden. In de fabriek wordt deze ook pas achteraf gemonteerd en niet op de lopende band.
P2
Wat Void betreft: daarover verschillen (uiteraard) de meningen. Ik heb Void gekozen omdat ik zwart of Midnight het mooist vind bij de Polestar en die ‘kleur’ Void gratis is. Bij aflevering begin januari meteen de lak aan alle kanten gecontroleerd omdat er zoveel over gepost werd. Ik zie bij mijn auto totaal geen oranje peeling. Gewoon mooi zwart. En als je toch 1K euro extra zou willen besteden kun je ook altijd nog kiezen voor een glascoating achteraf. Ik vind het bij mijn auto vooralsnog niet nodig. Hij glanst prachtig na het wassen. Maar bij ons Hollandse weer en bv saharazand-verspreiding is elke auto in gebruik vrij snel smerig. Ach, het is ‘maar een vervoersmiddel’ en op dat punt (het er mee rijden) heb ik totaal geen klachten.
Wat Void betreft: daarover verschillen (uiteraard) de meningen. Ik heb Void gekozen omdat ik zwart of Midnight het mooist vind bij de Polestar en die ‘kleur’ Void gratis is. Bij aflevering begin januari meteen de lak aan alle kanten gecontroleerd omdat er zoveel over gepost werd. Ik zie bij mijn auto totaal geen oranje peeling. Gewoon mooi zwart. En als je toch 1K euro extra zou willen besteden kun je ook altijd nog kiezen voor een glascoating achteraf. Ik vind het bij mijn auto vooralsnog niet nodig. Hij glanst prachtig na het wassen. Maar bij ons Hollandse weer en bv saharazand-verspreiding is elke auto in gebruik vrij snel smerig. Ach, het is ‘maar een vervoersmiddel’ en op dat punt (het er mee rijden) heb ik totaal geen klachten.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Duidelijk; dank. Het wordt een Void op 19 inch (comfort & verbruik belangrijker dan uiterlijk). Trekhaak dan door de dealer achteraf laten monteren en waar nodig in later stadium een coating voor de lak!
1. Ik heb zelf een void... Auto is net terug van de spuiter waar de achterbumper volledig bekrast was door de laadkabel... Ik zou bij herhaling absoluut geen Void meer kiezen (ben fan van Thunder!!)... Geen metallic, zachte lak en orangepeel... Weinig tevreden over die lak!wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:13:
Dank alvast!
2. Trekhaak plaatsing na levering mogelijk bij volvodealer... Scheelt ook weer € in de bijtelling omdat het niet-fabriek af accessoire is. Bij mij zit die er nu wél bij...
De baazin thuis vond die voor 50+ ers, en met mijn 28 red ik dat net niet! Vind het zelf overigens wel een 'chique' kleur!Spanky79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:55:
Ik vind moon bij de p2 wel mooi
Ik rij ook een Void, orange peeling zal ze ongetwijfeld hebben, maar dat valt niet op als je er niet naar op zoek bent volgens mij. Persoonlijk vind ik het niet de mooiste kleur voor de P2 (dat is Snow, Moon of Thunder), maar het blijft een mooi apparaat
Dacht ik eerst ook, maar in real life overtuigd de kleur wel echt.wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:
[...]
De baazin thuis vond die voor 50+ ers, en met mijn 28 red ik dat net niet! Vind het zelf overigens wel een 'chique' kleur!
Gefeliciteerd met je keuze
wat ze volgens mij bedoelen is dat je op zwarte lak alles ziet. En je dus eerder krassen en doffe plekken gaat zien omdat het meer opvalt.wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:13:
Dank alvast!
Dat vond mijn vrouw ook tijdens de testritwgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:
[...]
De baazin thuis vond die voor 50+ ers, en met mijn 28 red ik dat net niet! Vind het zelf overigens wel een 'chique' kleur!
Void vonden we allebei erg mooi, maar toch een beetje bang voor lakschade.
Uiteindelijk magnesium gekozen, wat mijn persoonlijke favoriet was
Dit filmpje laat mooi alle kleuren zien (m.u.v. moon)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb een partner die beslist geen witte auto wilde ‘omdat je daar alle viezigheid op ziet’ Tja zo heb je heel wat meningen en voorkeuren. Ach, als je hem eenmaal hebt dan geniet je gewoon van het rijden en dat is voldoende. Die viezigheid en krasjes komen tóch wel. Ik waste mijn vorige (zwarte) auto ook na het eerste jaar misschien nog maar 2x of 3x per jaar 😁
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Dank voor alle nuttige reacties, ik kom van een Tesla Model 3, de lak van de P2 zal altijd beter zijn dan die van Tesla, wat was dat een ramp zeg!
Ik vind de P8 nu al te hard afgeveerd eigenlijk. Lager en strakker moet het echt niet worden. Qua uiterlijk verschillen smaken natuurlijk, maar ik vind het er op zich niet onaantrekkelijk uit zien. Uiteindelijk zou ik voor meer comfort kiezen, dus liever luchtvering met een zachtere afstelling.Mga1600 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:58:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit echt “fout” vind staan, past totaal niet bij de uitstraling van de auto.
En ik vraag me af waarom je het zou willen? De auto is al vrij stug geveerd en stuurt (voor een SUV) al als een scheermes. Als je strakker en lager zou willen kun je beter de P2-met-PP nemen lijkt me.
Als dat de motivatie is kun je misschien beter van die gladde wieldoppen over de wielen heen zetten zoals bij de Model3 het geval was (is?)ach-jee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:09:
[...]
Voor die extra range natuurlijkVooral het rijden op die hoepels van wielen lijkt me een pijnlijke aangelegenheid.
bestaan die voor de Polestar/XC40 velgen??Mga1600 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:32:
[...]
Als dat de motivatie is kun je misschien beter van die gladde wieldoppen over de wielen heen zetten zoals bij de Model3 het geval was (is?)
Ik wil over een half jaar wel eens lezen over je ervaringen met beide auto's. Interessant om dat eens mee te krijgen van iemand die ook daadwerkelijk langere tijd in beide gereden heeft in plaats van mensen uit de 'twee kampen' die in het luchtledige schreeuwen om hun aankoop te verantwoordenwgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:21:
Dank voor alle nuttige reacties, ik kom van een Tesla Model 3, de lak van de P2 zal altijd beter zijn dan die van Tesla, wat was dat een ramp zeg!
Bijna anderhalf jaar in de M3 gereden, toentertijd gekozen vanwege de fiscale voordelen. Nu getwijfeld tussen de Polestar 2, BMW IX3 en nieuwe Audi Q4 ETRON. Tesla reed enorm kunstmatig - weinig echt stuurgevoel. Nu twee middagen in een Polestar gereden, is de eerste elektrisch aangedreven auto welke ook echt een sportief gevoel geeft. Range is wel echt een ding, met Tesla M3 redde ik 500km als ik er goed op lette (LR, verbruik 14-15 kwh per 100km). BMW reed als een oude mannen auto, en is 2x zo duur in de bijtelling. Na anderhalf jaar, en 10.000'en Model 3's op de weg wilde ik dat gewoon niet meer, ik heb het gevoel de M3 nu wel gezien en gereden te hebben - was eigenlijk geen optie om die nogmaals te kiezen. Dus de rationele knop omgezet en voor de P2 gegaan. Zal over enkele maanden nog eens een uitgebreide vergelijking maken.ach-jee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:52:
[...]
Ik wil over een half jaar wel eens lezen over je ervaringen met beide auto's. Interessant om dat eens mee te krijgen van iemand die ook daadwerkelijk langere tijd in beide gereden heeft in plaats van mensen uit de 'twee kampen' die in het luchtledige schreeuwen om hun aankoop te verantwoorden
Auch, ik heb als 29 jarige toch voor de Moon kleur gekozen.wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:
[...]
(Midnight was uitverkocht bij LP)
Ik vind het inderdaad een sjieke kleur, lijkt ook erg veel op de beige kleur van minis/Range rovers
Is het niet de knop links van de volumeknop?MaNdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:17:
[...]
Die heb ik inderdaad geprobeerd en meer dan een minuut maar geen knipperende SOS helaas. Zijn er nog voorwaarden die erbij horen? Wel of niet in P staan of iets van die strekking.
Volvo XC40 P8
Vanmiddag even abrp uitgeprobeerd, de gratis variant.
Zoals Tesla Björn al gezegd had kun je onderweg je route niet echt wijzigen. En ik vind de kaart weergave niet zo fijn als van Google. Ook wordt de route niet in je dashboard weergegeven. Dat is schijnbaar voorbehouden aan Google maps.
Bij mij was er zelfs een reboot van het systeem waarna ik geen navigatie meer in het dashboard had.
Verder geeft deze versie je wel wat info over soc,etc. Maar denk dat de betaalde versie toch interessanter is omdat je de onboard app dan kunt koppelen aan je account en je via je mobiel dan ook de nodige info kunt krijgen.
Maar zolang ik voornamelijk thuis zit ga ik geen abonnement afsluiten voor iets wat ik zelden tot niet nodig heb.
Zoals Tesla Björn al gezegd had kun je onderweg je route niet echt wijzigen. En ik vind de kaart weergave niet zo fijn als van Google. Ook wordt de route niet in je dashboard weergegeven. Dat is schijnbaar voorbehouden aan Google maps.
Bij mij was er zelfs een reboot van het systeem waarna ik geen navigatie meer in het dashboard had.
Verder geeft deze versie je wel wat info over soc,etc. Maar denk dat de betaalde versie toch interessanter is omdat je de onboard app dan kunt koppelen aan je account en je via je mobiel dan ook de nodige info kunt krijgen.
Maar zolang ik voornamelijk thuis zit ga ik geen abonnement afsluiten voor iets wat ik zelden tot niet nodig heb.
500km was met zomerse temperaturen neem ik aan?wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:57:
[...]
Bijna anderhalf jaar in de M3 gereden, toentertijd gekozen vanwege de fiscale voordelen. Nu getwijfeld tussen de Polestar 2, BMW IX3 en nieuwe Audi Q4 ETRON. Tesla reed enorm kunstmatig - weinig echt stuurgevoel. Nu twee middagen in een Polestar gereden, is de eerste elektrisch aangedreven auto welke ook echt een sportief gevoel geeft. Range is wel echt een ding, met Tesla M3 redde ik 500km als ik er goed op lette (LR, verbruik 14-15 kwh per 100km). BMW reed als een oude mannen auto, en is 2x zo duur in de bijtelling. Na anderhalf jaar, en 10.000'en Model 3's op de weg wilde ik dat gewoon niet meer, ik heb het gevoel de M3 nu wel gezien en gereden te hebben - was eigenlijk geen optie om die nogmaals te kiezen. Dus de rationele knop omgezet en voor de P2 gegaan. Zal over enkele maanden nog eens een uitgebreide vergelijking maken.
Absoluut, 15 kwh per 100 km in de zomer, winter rond de 18 kwh bij 100kmpu op autopilot.Hansieo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:14:
[...]
500km was met zomerse temperaturen neem ik aan?
Da's toch erg knap van Tesla.wgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:17:
[...]
Absoluut, 15 kwh per 100 km in de zomer, winter rond de 18 kwh bij 100kmpu op autopilot.
Ik zit met mijn P2 in de winter niet onder de 22. Bij koude (beetje vorst) en 130km/h zelfs rond de 28/29.
Oranje sleutel wordt niet meegeleverd bij de P2. Ik heb oranje tape geprobeerd, maar ook dat hielp nietTweaqer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:19:
[...]
Al geprobeerd om met de oranje sleutel te rijden?
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Ik moet toegeven, als ik in de winter in de P2 een verbruik van 22 haal (340km), en in de zomer 18 (415km), ben ik meer dan tevreden!PvS_68 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:27:
[...]
Da's toch erg knap van Tesla.
Ik zit met mijn P2 in de winter niet onder de 22. Bij koude (beetje vorst) en 130km/h zelfs rond de 28/29.
Volgens Reddit is er op een private Facebook groep (jaja) bekend gemaakt dat de MY22 modellen van de P2 volgende week bekend gemaakt gaan worden. Eigenlijk de info die al bekend was geworden via de leasemaatschappijen, maar waarschijnlijk dus volgende week officieel:
Posted to a private FB group, so I won't copy the full content of the post, but the gist:
Polestar UK suspended orders because they were prepping to shift to MY22 production.
Demand has outpaced supply, so there aren't many MY21 cars left for UK fleet/leasing.
Polestar will be announcing the MY22 cars next week.
Expected:
- 2WD Long Range (78kWh battery)
- 2WD Standard Range
- AWD Long Range
- Pilot and Plus packages optional
- Heat pump option
[ Voor 8% gewijzigd door ach-jee op 09-04-2021 14:53 ]
Dat denk ik niet. Dat is namelijk de knop voor de gevarenlichten.XC40_P8 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:15:
Is het niet de knop links van de volumeknop?
To be determined...
Ik denk dat we over verschillende knoppen praten. Bij mijn P8 zitten de alarmlichten uiterst links. Daarnaast, dus tussen alarmlichten en volumeknop, de achterruit verwarming en ontwaseming (die twee haal ik altijd door elkaar). Hoe dan ook, waar ie ook zit. Resetten is met de voorruit ontwaseming knop.MaNdM schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:21:
[...]
Dat denk ik niet. Dat is namelijk de knop voor de gevarenlichten.
Dat is wel grappig, ik twijfel juist nog tussen de M3 LR of de Polestar. Puur vanwege het bereik/verbruik, qua auto vind ik de Polestar mooier. Inmiddels staat de Kia EV6 ook op mn lijstje, die specs zien er ook goed uit alleen jammer genoeg geen Android. Het wordt er niet makkelijker op met al die nieuwe modellenwgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:57:
[...]
Bijna anderhalf jaar in de M3 gereden, toentertijd gekozen vanwege de fiscale voordelen. Nu getwijfeld tussen de Polestar 2, BMW IX3 en nieuwe Audi Q4 ETRON. Tesla reed enorm kunstmatig - weinig echt stuurgevoel. Nu twee middagen in een Polestar gereden, is de eerste elektrisch aangedreven auto welke ook echt een sportief gevoel geeft. Range is wel echt een ding, met Tesla M3 redde ik 500km als ik er goed op lette (LR, verbruik 14-15 kwh per 100km). BMW reed als een oude mannen auto, en is 2x zo duur in de bijtelling. Na anderhalf jaar, en 10.000'en Model 3's op de weg wilde ik dat gewoon niet meer, ik heb het gevoel de M3 nu wel gezien en gereden te hebben - was eigenlijk geen optie om die nogmaals te kiezen. Dus de rationele knop omgezet en voor de P2 gegaan. Zal over enkele maanden nog eens een uitgebreide vergelijking maken.

De nieuwe Audi die straks komt is ook geweldig....Maargoed, dat is meer voor het andere topic denk ikFreezhost schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:31:
[...]
Dat is wel grappig, ik twijfel juist nog tussen de M3 LR of de Polestar. Puur vanwege het bereik/verbruik, qua auto vind ik de Polestar mooier. Inmiddels staat de Kia EV6 ook op mn lijstje, die specs zien er ook goed uit alleen jammer genoeg geen Android. Het wordt er niet makkelijker op met al die nieuwe modellen
Ontopic: ik ben benieuwd of we straks met de eerste echte grote OTA update ook deze informatie krijgen te zien in het scherm voor je (en wat het voor extra opties biedt), die ook in de handleiding staat. Dus telefoon/muziek/navigatie. Al lijkt dit op een plaatje uit de benzine/diesel XC40 gezien er sprake is van L ipv kWh

/f/image/TEXM2J8wTDRbrzL6sB4Hxraz.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 09-04-2021 16:05 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
En de hyundai I5? Dat zag er ook aardig uit. Tesla M3 vind ik echt heel lelijk. En de Ford Mach-e is qua bereik ook echt wel aardig en vrij ruim van binnen, vrijwel een station.Freezhost schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:31:
[...]
Dat is wel grappig, ik twijfel juist nog tussen de M3 LR of de Polestar. Puur vanwege het bereik/verbruik, qua auto vind ik de Polestar mooier. Inmiddels staat de Kia EV6 ook op mn lijstje, die specs zien er ook goed uit alleen jammer genoeg geen Android. Het wordt er niet makkelijker op met al die nieuwe modellen
Puur voor Android zou ik een andere auto niet laten lopen. Tot nu toe kun je er helemaal niks mee en ik begin het gevoel te krijgen dat het eerder een last dan een lust is. Als je zelf een systeem ontwikkelt kun je sneller toevoegingen of wijzigingen doen. Nu is het Google die bepaalt en (blijkbaar) weinig proactief is in het vrijgeven van opties/app mogelijkheden. Als Android voor de P2/P8 het komende jaar nog een speeltje van Google blijft dan hebben we daar toch wel last van.
Zelf ben ik blij met Void. Los van dat je er veel op ziet vind ik de auto chiquer ogen doordat het 1 geheel is. Er is namelijk relatief veel zwart plastic op de P2 te vinden en dat zie je op de andere kleuren heel duidelijk. Thunder valt mij in het echt flink tegen. Is 1x leuk om te zien maar het conflicteert in mijn ogen zo enorm met het zwarte plastic. Wat dat betreft ben ik blij dat Alphabet mijn kleur niet meer wilde wijzigen
Ben ik overigens de enige Alphabet rijder die al een keer of 3 een (digitale) brief heeft gekregen dat mijn fiscale waarde gewijzigd is? Ze staan blijkbaar niet in mijn inbox dus ze naast elkaar leggen om te kijken wat gewijzigd is lukt niet.
Zelf ben ik blij met Void. Los van dat je er veel op ziet vind ik de auto chiquer ogen doordat het 1 geheel is. Er is namelijk relatief veel zwart plastic op de P2 te vinden en dat zie je op de andere kleuren heel duidelijk. Thunder valt mij in het echt flink tegen. Is 1x leuk om te zien maar het conflicteert in mijn ogen zo enorm met het zwarte plastic. Wat dat betreft ben ik blij dat Alphabet mijn kleur niet meer wilde wijzigen
Ben ik overigens de enige Alphabet rijder die al een keer of 3 een (digitale) brief heeft gekregen dat mijn fiscale waarde gewijzigd is? Ze staan blijkbaar niet in mijn inbox dus ze naast elkaar leggen om te kijken wat gewijzigd is lukt niet.
lol, cijfers om van te kwijlenwgoos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:17:
[...]
Absoluut, 15 kwh per 100 km in de zomer, winter rond de 18 kwh bij 100kmpu op autopilot.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.