Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:47:
Ik heb het ook gezien, net als dus gister die van Nieuwenhuijse. Op een paar punten spreken ze elkaar dus tegen. Maargoed, misschien is de één idd wat voorzichtiger als de andere. Hoe dan ook, ik waardeer hun tijd en moeite maar ik blijf nu wel met 1 belangrijke vraag (voor mezelf dan) zitten...
Voor wie was deze webinair nou eigenlijk bedoelt?
1. Voor nieuwe P8/C40 rijders/geïnteresseerden of geheel nieuwe elektrische rijders?
2. Voor ons als leden van dat platform waar zoveel ervaringen gedeeld zijn alsmede ook de groep op Tweakers hier die mede namens ons hun verhalen delen met Volvo?
In geval van 1: geslaagd! Prima presentatie!
In geval 2: volledig mislukt wat mij betreft aangezien men totaal niet dieper ingaat op onze genoemde zaken en het blijft maar hangen op een bepaalt niveau die wij eerlijk gezegd als eerste berijders wel voorbij zijn.
Dus voor wie was het bedoelt? En hoe gaat het vervolg er dan uit ziet? @
JohnDoe77 , misschien kan jij daar iets over vertellen want ik sta eigenlijk op het punt om mij sowieso af te melden van dat drivers platform. Alles is daar gezegd, gedeeld en bijna door iedereen afzonderlijk wel bevestigd. Maar op dat platform en ook in die video's blijft het niveau erg basic en worden de problemen totaal niet behandeld of het ligt gewoon aan ons omdat het allemaal zo ingewikkeld is. De video van Nieuwenhuijse was gewoon bijna een kopie van vanavond, en die was bedoelt voor geïnteresseerden van de auto en/of elektrisch rijden.
Dus wat gaat er nu gebeuren? Misschien een agendapunt die de 'vakgroep' van hier eens kan stellen aan de heren.
Sorry voor de late reactie, ik moest even door vijf pagina’s gebrom over een warmtepomp heen... Daar ga ik verder niets aan toevoegen!
Even wat verwachtingen managen hier, bij “een enkeling” lijkt de gedachte te zijn ontstaan dat nu wij een kort lijntje hebben met Volvo NL, de waslijst met verbeterpunten opgepakt wordt. En misschien zelfs al teleurstelling dat dit nog niet zover is...
We zijn met zeven mensen vanuit hier in contact met Volvo. Zeven mensen die dit vrijwillig doen, banen hebben, jonge kinderen, hobbies, etc... Er is regelmatig per mail contact en dus die uitgebreide sessie geweest. Daarvan hebben wij hier verslag gedaan. En inhoudelijk wasdag vooral voorstellen en verwachtingen managen. Je spreekt hier met een wereldwijd opererende auto producent. Als je de lokale timmerman vraagt je schutting een halve meter hoger te maken, gaat hij aan de slag. Vragen wij Volvo om het inzichtelijk maken van bijvoorbeeld de energiestroom (ala Mach-e) dj moet eerst gekeken worden door Zweden of dit past in de visie en filosofie van Volvo, zijn er bepaalde “windows” en budgetten waarin iets kan worden aangepast, etc. Dan heb je het dus al snel over een ander bouwjaar.
We gaan binnenkort (na week 15 waarin de VOC app komt) voor sessie twee. Weer een avondje voor ons zeven en de twee heren van Volvo. De suggestie dat men helemaal niets doet met onze lijst is echt onzin, alleen net als met de warmtepomp (@
Juancho ) moet je reële verwachtingen hebben en ons woord hierin dan maar geloven. Volgende vergadering gaan wenst meer naar de items op de lijst kijken naar dingen die snel op te lossen zijn. Of dat allemaal lukt is afhankelijk van een heel concern, maar zoals eerder gezegd neemt Volvo NL (Robert Timmers en Arthur van Es) donzen lijst en onze feedback heel serieus en zijn ze in de communicatie erg eerlijk en direct. Alleen hebben wij wel afgesproken o, niet alle details één op één op dit forum te plakken en daar hebben wij alle begrip voor. Doe je dat wel, krijgen zij gedoe intern en houdt het verhaal op. Nu kunnen we stapje voor stapje samen verder werken aan verbeteringen. Hopelijk kunnen we dit versnellen!
Één van de eerste stappen die vrijwel direct na ons teams gesprek 1 is gedaan is de aankondiging van wanneer de VOC app komt (week 15). Dit was het resultaat van onze discussie; Volvo wil pas communiceren als de uitrol kan beginnen, dan stellen ze niemand teleur mocht de deadline niet gehaald worden. Wij hebben gepleit voor openheid met voorbehoud dat de ontwikkeling conform planning loopt. En dat hebben ze dus aangenomen en ook gister communiceerde ze netjes dat de ontwikkeling nog op schema loopt en de release nog steeds voor week 15 gepland staat.
Heb vertrouwen maar blijf realistisch! En als dingen erg hoog zitten -zoals die warmtepomp- ; ga lekker naar de dealer en laat hem je het nog eens uitleggen. Voel je niet geremd door het bestaan van deze communicatie.
Tot slot drivers connect; of je daar op moet blijven is je eigen keuze @
Juancho . Ik hoop dat er meer komt en niveau van presentaties is met 500 man altijd lastig. Jij weet heeeeel veel

, maar een ander weet net hoe de stekker in de auto moet (bij wijze van spreken).
Na meeting twee weer een update!