Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:40
Lees dat er P8's zijn zonder alarm?
Krijg je zo'n auto dan wel verzekerd?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
hlip schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:13:
[...]

Is onderdeel van het versatility pack en dus een optie.
Ik héb het Versatility Pack!

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Waterblok schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:22:
Ja, maar dan zonder de clausule diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
JohnDoe77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 01:11:
Het was weer tijd om door mijn spam heen te gaan. Goede waarschuwing voor de Tweakers die actief zijn op de Drivers Community; niet te kritisch graag! :/

Nu heb ik van mijzelf altijd het idee dat ik redelijk genuanceerd en positief kritisch naar dingen kijk. Vandaar ook mijn initiatief om -met de zes van hier- met Robert Timmers en Arthur van Es van Volvo een avondje te babbelen. Geheel tot ieders genoegen overigens. Heb ik dit toch -geheel ongevraagd- in mijn persoonlijke mail zitten (SPAM map);

[Afbeelding]

Best knap van Apple mail dat hij zo goed inschat dat ik dat soort “troep” niet moet lezen. En mijn reactie:

[Afbeelding]

Pas dus op wat je in de community voor commentaar geeft. Anders volgen er stappen... })

Ik ga nog even op zoek naar een brakende smiley, tot morgen!
Hahahahaha.....
Dat jou dit nu juist moet overkomen. En wij maar denken dat jullie constructieve gesprekken voeren met Volvo. _/-\o_

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:53:
Net mijn airco even getest, maar die lijkt het prima te doen, ijskoude lucht. Als het goed is heb ik ook een warmtepomp.
Hier ook combi met warmtepomp, airco lijkt het gewoon goed te doen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Waterblok schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:22:
Jazeker, er zijn meerdere verzekeraars die onder bijvoorbeeld de nieuwwaarde grens van € 70.000,- incl. BTW geen alarmeis stellen (veelal met uitzondering van een aantal diefstalgevoelige auto's). O.a. Volvo Insurance zelf. Incl. een alarmsysteem met hellingshoekdetectie wordt de keuze wel groter.

[ Voor 7% gewijzigd door Petzun op 04-04-2021 14:02 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:07
Petzun schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:00:
[...]

Jazeker, er zijn meerdere verzekeraars die onder bijvoorbeeld de nieuwwaarde grens van € 70.000,- incl. BTW geen alarmeis stellen (veelal met uitzondering van een aantal diefstalgevoelige auto's). O.a. Volvo Insurance zelf. Incl. een alarmsysteem met hellingshoekdetectie wordt de keuze wel groter.
Dat was zo, maar tussenpersoon heeft toen ik mijn p8 in januari (met alarm) wilde verzekeren tegen diefstal een rondje gemaakt langs de grote maatschappijen. Er was er geen een die geen certificaat klasse 3 eiste, dat is allemaal aangescherpt per 1 januari j.l. Alleen inderdaad Volvo zelf, maar dat wilde ik niet!

Maar om nu dat certificaat klasse 3 te krijgen moet er sinds 1 januari niet alleen een goedgekeurd klasse 3 alarm aanwezig zijn maar ook een KE01 verklaring voor aanvullende voorzieningen (bij keyless entry moeten de sleutels omgebouwd worden zodat ze in ruststand na 5 minuten in slaap vallen en dus niet meer uit te lezen zijn.

Je moet echt even heel goed in de beroemde kleine lettertjes kijken wat er in de polis over vergoeding na diefstal staat. Je auto wordt wel verzekerd en mocht je een schade oplopen wordt dat wel geregeld, maar na diefstal ben je als je niet oppast de klos.
Want in de offertes/concept polissen van die grote maatschappijen stond zonder uitzondering dat je om een uitkering te krijgen na diefstal je claim vergezeld moet laten gaan van die juiste certificaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Mga1600 op 04-04-2021 14:42 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:34:
[...]

Dat was zo, maar tussenpersoon heeft toen ik mijn p8 in januari (met alarm) wilde verzekeren tegen diefstal een rondje gemaakt langs de grote maatschappijen. Er was er geen een die geen certificaat klasse 3 eiste, dat is allemaal aangescherpt per 1 januari j.l. Alleen inderdaad Volvo zelf, maar dat wilde ik niet!

Maar om nu dat certificaat klasse 3 te krijgen moet er sinds 1 januari niet alleen een goedgekeurd klasse 3 alarm aanwezig zijn maar ook een KE01 verklaring voor aanvullende voorzieningen (bij keyless entry moeten de sleutels omgebouwd worden zodat ze in ruststand na 5 minuten in slaap vallen en dus niet meer uit te lezen zijn.

Je moet echt even heel goed in de beroemde kleine lettertjes kijken wat er in de polis over vergoeding na diefstal staat. Je auto wordt wel verzekerd en mocht je een schade oplopen wordt dat wel geregeld, maar na diefstal ben je als je niet oppast de klos.
Want in de offertes/concept polissen van die grote maatschappijen stond zonder uitzondering dat je om een uitkering te krijgen na diefstal je claim vergezeld moet laten gaan van die juiste certificaten.
Bij de verzekering van een P8 zal je tussenpersoon naast de premie ook naar de voorwaarden en dekkingen hebben gekeken. En dan levert een Klasse 3 alarm meer keuzemogelijkheden op. Het aantal verzekeraars dat zonder klasse 3 alarm de P8 verzekerd is inderdaad heel erg beperkt. Prive zijn dit i.i.g. Aegon, Centraal Beheer, FBTO en Volvo. Zakelijk valt Aegon af. De nieuwwaarde dient wel lager dan € 70.000,- incl. BTW te zijn, maar je moet wel erg je best doen om hier boven te komen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:07
Mga1600 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:06:
[...]

Het meeste is al genoemd naar Volvo Nederland en die zouden nu de geesten aan het rijp maken moeten zijn in Zweden. Er is nog geen volgende sessie met ze gepland maar die komt zeker wel!
Jawel hoor. 6 april. In samenwerking met Prodrive.

Verder net op de terugweg van Haarlem/Bloemendaal naar Zwolle de beste cijfertjes tot nu toe gehaald: 22,6kWh op een rit van ongeveer 170km totaal. Het was 9 graden dus ik kan er geen touw aan vast knopen waarom nu opeens dit en laatst met 20 graden niet (bleef hangen rond de 23,7kWh/. Ik rij meestal hetzelfde namelijk qua stijl en snelheid. 🤔

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 04-04-2021 16:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P8-adept
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Juancho schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:27:
[...]

Verder net op de terugweg van Haarlem/Bloemendaal naar Zwolle de beste cijfertjes tot nu toe gehaald: 22,6kWh op een rit van ongeveer 170km totaal. Het was 9 graden dus ik kan er geen touw aan vast knopen waarom nu opeens dit en laatst met 20 graden niet (bleef hangen rond de 23,7kWh/. Ik rij meestal hetzelfde namelijk qua stijl en snelheid. 🤔
Je P8 blokkendoos had de zw-wind in de rug . . . .

P8-Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:00
Petzun schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:05:
[...]

Bij de verzekering van een P8 zal je tussenpersoon naast de premie ook naar de voorwaarden en dekkingen hebben gekeken. En dan levert een Klasse 3 alarm meer keuzemogelijkheden op. Het aantal verzekeraars dat zonder klasse 3 alarm de P8 verzekerd is inderdaad heel erg beperkt. Prive zijn dit i.i.g. Aegon, Centraal Beheer, FBTO en Volvo. Zakelijk valt Aegon af. De nieuwwaarde dient wel lager dan € 70.000,- incl. BTW te zijn, maar je moet wel erg je best doen om hier boven te komen.
Ik heb gezocht in de voorwaarden van Interpolis en ik zie alleen bij een zakelijke autoverzekering dat een alarm vereist is. Ik zal na Pasen eens contact met ze opnemen om er naar te vragen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Venomer schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:18:
[...]

Ik heb gezocht in de voorwaarden van Interpolis en ik zie alleen bij een zakelijke autoverzekering dat een alarm vereist is. Ik zal na Pasen eens contact met ze opnemen om er naar te vragen.
Toch nog wat gevonden op de site van de Rabobank:
Alarm verplicht bij auto’s boven € 75.000 en jonger dan 5 jaar
Heeft jouw auto een cataloguswaarde boven € 75.000 en is de auto jonger dan 5 jaar? Dan moet je auto zijn uitgerust met een werkend VbV/SCM gecertificeerd voertuigvolgsysteem met jamming. Alleen dan kun je de auto bij Interpolis verzekeren tegen diefstal en inbraak.
Dat zou ik een P8 toch zonder alarm moeten kunnen verzekeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Pure8 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:44:
[...]

Ik héb het Versatility Pack!
Als je de optie hebt en in het menu zit werkt het gewoon hoor. Ik heb ook een paar keer gehad dat het “uitgegrijsd” was. Later werkte het dan gewoon. Heb er niet goed op gelet maar waarschijnlijk werkt het niet tijdens het rijden, of zoiets. Of als ze al naar beneden geklapt zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 16:21
MartinP8 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:10:
[...]
Heb er niet goed op gelet maar waarschijnlijk werkt het niet tijdens het rijden, of zoiets. Of als ze al naar beneden geklapt zijn natuurlijk.
Of er ligt iets op de achterbank waardoor de sensor denkt dat er iemand zit.

Ze klappen echt met een behoorlijke klap naar beneden. Die wil je niet in je nek krijgen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:38:
[...]

[...]

Criterium is polis voor of na 02-01-2021. Die voorwaarde is door de bond van verzekeraars bedacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Venomer schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:18:
[...]

Bij de anwb (unigarant) voorwaarden stond het ook niet, maar toen ik wilde afsluiten kwam het er als aanvullende polisvoorwaarde in de laatste stap bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
De Volvo verzekering was bij mij geen optie omdat ze een 5-serie niet als tweede auto wilden verzekeren.
Let daar ook op als je een verzekeraar vindt die het scm certificaat niet vereist: met een tweede auto schiet de prijs omhoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:27:
[...]

Gisteren had ik een rit van 275 km en kwam uit op 22,4 gemiddeld. Deels snelweg en kachel op 20. In die 275 zat een stuk van 25 km wat door mijn zoon werd gereden die voor het eerst de P8 van dicht bij zag. Hij heeft die km’s gereden alsof hij door paar gangsters met doorgeladen geweren moest afschudden 😀.... Ergo: het gemiddelde had zonder die actie gunstiger kunnen zijn .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het gaat mij nogmaals om het feit dat vandaag de weeromstandigheden (waar zo op gehamerd wordt) veel slechter waren dan onlangs met 21 graden en geen wind. Toen lag m'n verbruik een stuk hoger dan vandaag. Dus dat verbaasde me nogal en maakt het er niet duidelijker op.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:47:
De Volvo verzekering was bij mij geen optie omdat ze een 5-serie niet als tweede auto wilden verzekeren.
Let daar ook op als je een verzekeraar vindt die het scm certificaat niet vereist: met een tweede auto schiet de prijs omhoog.
Ik wilde geen Volvo verzekering omdat ik niet alle eieren in hetzelfde mandje wilde stoppen: stel je voor dat je een keer een aanrijding krijgt omdat je dwars op de weg staat omdat de aandrijving weg is gevallen (komt dat bekend voor...?). Als iemand daardoor jouw auto niet kan ontwijken en je dus torpedeert is het niet zijn schuld, maar de jouwe. En dan kun jij Volvo weer aansprakelijk stellen maar ik denk niet dat Volvo’s eigen verzekeringsmaatschappij daarin met je mee gaat.
Stom voorbeeld misschien maar ik hou het graag gescheiden

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 04-04-2021 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
hlip schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:24:
[...]

Of er ligt iets op de achterbank waardoor de sensor denkt dat er iemand zit.

Ze klappen echt met een behoorlijke klap naar beneden. Die wil je niet in je nek krijgen.
Er ligt een jas op de achterbank. Kan toch niet de veroorzaker zijn neem ik aan. Zal straks eens proberen.
Petzun schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:05:
[...]

Bij m'n vorige verzekering was het: tot €50.000 klasse 2, tot €75.000 klasse 3, vanaf €75.000 klasse 4.
Maar dit kan ondertussen al veranderd zijn, dat weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egisseur
  • Laatst online: 31-07-2021
P2

Afgelopen week ben ik hier toevallig achteraan gegaan bij mijn verzekeraar 'Unive' (zakelijk). Wellicht een tip voor NL eigenaren gezien dit verreweg de goedkoopste optie is die ik vond.

In de kleine letters stond ook een vermelding van het certificaat. Na een belletje met de klantenserice bleek dat Polestar momenteel in het proces is deze aan te vragen. Bij Unive hadden ze hem echter al aangemerkt en is dus verzekerd bij diefstal. Dit omdat het klasse 3 systeem fabriek af geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:34
Weet je wel zeker dat dit ook voor reeds afgeleverde P2’s gaat gelden en niet vanaf een bepaald VIN nummer? Mijn verzekeraar (ZLM) vereist dat ik een geldig SCM klasse 3 certificaat kan overleggen, nadat de auto gestolen is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egisseur
Naar wat ik begrijp is dit afhankelijk per verzekeraar. Ik kan enkel vertellen dat Unive nu al zal vergoeden bij diefstal.

Ik ga er daarbij ook vanuit dat wanneer het SCM certificaat er officieel door is dit bij andere verzekeraars ool het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor het SCM certificaat is een aanpassing aan de sleutels (ke01) nodig. Dit heb ik uit eigen zak betaald. Nieuwere P2’s zullen dit mogelijk af fabriek hebben, maar ze gaan de reeds geleverde auto’s echt niet meer gratis modificeren

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:05
guido66 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:26:
Voor het SCM certificaat is een aanpassing aan de sleutels (ke01) nodig. Dit heb ik uit eigen zak betaald. Nieuwere P2’s zullen dit mogelijk af fabriek hebben, maar ze gaan de reeds geleverde auto’s echt niet meer gratis modificeren
@guido66 @Egisseur Ik ben ook verzekerd bij Univé zakelijk en in eerste instantie (begin september) moest ik een ke01 certificaat hebben, wat ik dus ook heb laten doen (keylessprotector) maar daarna heeft Univé deze eis laten vallen, dat hebben ze mij in ieder geval per mail bevestigd.

[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 05-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:47
Pure8 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:02:
[...]

Er ligt een jas op de achterbank. Kan toch niet de veroorzaker zijn neem ik aan. Zal straks eens proberen.
Het is een leuk pesterijtje tussen mij en de kinderen. Werkt prima als iemand er zit en we aan het rijden zijn. Weet je zeker dat je de optie hebt genomen?

Hier staat overigens dat de auto in de stand "passief" moet staan:
https://www.volvocars.com...nen-achterbank-verstellen

De hoofdsteunen zijn om te klappen als de auto in de gebruiksstand Passief staat.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egisseur
Precies. Over het ke01 certificaat las ik ook. Blijkt echter inderdaad geen verplichting bij unive. Desalniettin verstandig om je sleutels te beveiligen of op te bergen in een faraday doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
nikagl schreef op maandag 5 april 2021 @ 02:01:
[...]

Het is een leuk pesterijtje tussen mij en de kinderen. Werkt prima als iemand er zit en we aan het rijden zijn. Weet je zeker dat je de optie hebt genomen?

Hier staat overigens dat de auto in de stand "passief" moet staan:
https://www.volvocars.com...nen-achterbank-verstellen

De hoofdsteunen zijn om te klappen als de auto in de gebruiksstand Passief staat.
Ok, bedankt, het werkt!
Als ik instap en plaats neem staat de functie grijs in het menu en werkt het niet. Wanneer ik de auto dan in een rijstand zet en daarna terug in neutraal dan wordt de tekst wit en werkt het wel. Bij het terug openen van de deur wordt de tekst terug grijs en werkt het niet meer.
In ieder geval allen bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
Pure8 schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:40:
[...]

Ok, bedankt, het werkt!
Als ik instap en plaats neem staat de functie grijs in het menu en werkt het niet. Wanneer ik de auto dan in een rijstand zet en daarna terug in neutraal dan wordt de tekst wit en werkt het wel. Bij het terug openen van de deur wordt de tekst terug grijs en werkt het niet meer.
In ieder geval allen bedankt voor de reacties.
Ik had dit in mijn vorige Volvo (XC60) als fysiek knopje in de middenconsole. Werd nog wel eens per ongeluk ingedrukt met mijn dochter op de achterbank... 8)7 -> :(
Maar zonder dollen, ik vond dit de meest nutteloze functie ooit in een auto. Kan iemand mij uitleggen wat het nut hiervan is (en dat ze dan ook nog met grote kracht omklappen)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
AS P8 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:32:
[...]

Ik had dit in mijn vorige Volvo (XC60) als fysiek knopje in de middenconsole. Werd nog wel eens per ongeluk ingedrukt met mijn dochter op de achterbank... 8)7 -> :(
Maar zonder dollen, ik vond dit de meest nutteloze functie ooit in een auto. Kan iemand mij uitleggen wat het nut hiervan is (en dat ze dan ook nog met grote kracht omklappen)? :?
Volgens mij is dat uitsluitend voor het verbeteren van het zicht naar achter. Als er geen achterpassagiers zijn natuurlijk.... ;)

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Venomer schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:38:
[...]

[...]

Eens, ik zou voor de zekerheid nog even informeren. Maar het lijkt me dat dit moet lukken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:59:
[...]

Ik wilde geen Volvo verzekering omdat ik niet alle eieren in hetzelfde mandje wilde stoppen: stel je voor dat je een keer een aanrijding krijgt omdat je dwars op de weg staat omdat de aandrijving weg is gevallen (komt dat bekend voor...?). Als iemand daardoor jouw auto niet kan ontwijken en je dus torpedeert is het niet zijn schuld, maar de jouwe. En dan kun jij Volvo weer aansprakelijk stellen maar ik denk niet dat Volvo’s eigen verzekeringsmaatschappij daarin met je mee gaat.
Stom voorbeeld misschien maar ik hou het graag gescheiden
Dat is wel een goeie, bij dit soort schades en bij eigen gebrek schades zou dit wel eens het geval kunnen zijn.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Petzun schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:54:
[...]

Dat is wel een goeie, bij dit soort schades en bij eigen gebrek schades zou dit wel eens het geval kunnen zijn.
Ik weet het niet. Deze gedachte kun je ook te ver doordrijven. Dan zou je ook kunnen stellen dat wanneer jij botst met iemand die bij dezelfde verzekering is aangesloten als jij, deze verzekeringsmaatschappij diegene met de minste schade in het gelijk zou stellen opdat ze dan het minst moet uitkeren. (behalve bij All Risk)

Trouwens, in Nederland is Volvo Insurance geen onderdeel meer van Volvo Finance. Volvo Insurance Nederland heeft zijn polissen geplaatst bij de Belgische verzekeraar Baloise. Dus volgens mij (vergeef me als ik het fout heb) is er in het voorbeeld van Mga1600 geen belangenconflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 21:21
Ik zat even op de lease site van Athlon met de configurator te spelen en zag in ene dat er ook een 63kWh voorwielaangedreven versie te selecteren is met een stuk lagere fiscale waarde. Daarnaast ook een versie met de 'gewone' 78 kWh accu en voorwielaandrijving. Na een beetje zoeken lijkt het erop dat dit versies zijn die wellicht binnekort uitgebracht gaan worden?

Ik kan er heel weinig over vinden online en ook bij het doorspeuren van dit topic kan ik weinig vinden (kan ook aan de hoeveelheid pagina's liggen). Is er al meer bekend over deze modellen? Vind het zo gek dat ik op de site van polestar hier niets over lees maar dat Athlon blijkbaar deze info al wel heeft. Iemand enig idee wanneer deze versies uitkomen? Qua bijtelling vind ik deze namelijk een stuk interessanter dan het huidige model.

edit: heb het dan over de Polestar 2 natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Niltag op 05-04-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34
Pure8 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:42:
[...]

Ik weet het niet. Deze gedachte kun je ook te ver doordrijven. Dan zou je ook kunnen stellen dat wanneer jij botst met iemand die bij dezelfde verzekering is aangesloten als jij, deze verzekeringsmaatschappij diegene met de minste schade in het gelijk zou stellen opdat ze dan het minst moet uitkeren. (behalve bij All Risk)

Trouwens, in Nederland is Volvo Insurance geen onderdeel meer van Volvo Finance. Volvo Insurance Nederland heeft zijn polissen geplaatst bij de Belgische verzekeraar Beloise. Dus volgens mij (vergeef me als ik het fout heb) is er in het voorbeeld van Mga1600 geen belangenconflict.
Klopt, plus ze hadden een hele mooie actie voor de P8 het eerste jaar. Geen enkele verzekering kon op tegen hun prijs, heb er meerdere een berekening laten maken dus de keus was bij mij niet zo moeilijk. Ging allemaal soepel en ben nu goed verzekerd!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
mvrooij schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:13:
[...]

Klopt, plus ze hadden een hele mooie actie voor de P8 het eerste jaar. Geen enkele verzekering kon op tegen hun prijs, heb er meerdere een berekening laten maken dus de keus was bij mij niet zo moeilijk. Ging allemaal soepel en ben nu goed verzekerd!
Eens, voor mij geldt hetzelfde. Daarnaast is de wallbox ook nog een “gratis” meeverzekerd. En omdat deze bij mij op de buitenmuur hangt was dit voor mij een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Pure8 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:42:
[...]

Trouwens, in Nederland is Volvo Insurance geen onderdeel meer van Volvo Finance. Volvo Insurance Nederland heeft zijn polissen geplaatst bij de Belgische verzekeraar Beloise. Dus volgens mij (vergeef me als ik het fout heb) is er in het voorbeeld van Mga1600 geen belangenconflict.
Moeten we inderdaad ook niet te ver doorvoeren en is misschien zelfs wat theoretisch. Ik had me nog wat voorzichtiger moeten uitdrukken. Het Volvo product is overigens verder een prima verzekering waarvoor ik bij afwezigheid van een alarmsysteem met hellingshoekdetectie ook heb gekozen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:23:
[...]

Eens, voor mij geldt hetzelfde. Daarnaast is de wallbox ook nog een “gratis” meeverzekerd. En omdat deze bij mij op de buitenmuur hangt was dit voor mij een no brainer.
De Wallbox valt onder de opstalverzekering (net als zonnepanelen) dus als je een eigen huis hebt hoef je die dus niet apart te verzekeren is mij bevestigd.

Ik heb de kosten van de verschillende auto-verzekeraars vergeleken en stelde juist vast dat die bij Volvo in onze situatie wat hoger was dan de rest doordat korting % voor schadevrij rijden (in ons geval 20 jaar) bij Volvo gemaximeerd is (uit mijn hoofd tot 18 jaar). Bij de tussenpersoon krijgen we ook nog eens een pakketkorting als je alles bij hem onderbrengt (opstal, inboedel, aansprakelijkheid, auto etc.).

En wij vinden een actieve tussenpersoon die voor je aan het werk gaat als er eens wat is heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Mga1600 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:15:
[...]
En wij vinden een actieve tussenpersoon die voor je aan het werk gaat als er eens wat is heel prettig.
(y)
Prima toch dat iedereen o.b.v eigen voorkeuren zijn eigen keuzes kan maken?

Bottom line voor mij is dat je je goed moet verdiepen in de voorwaarden zodat je ook een objectieve keuze kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
Univé heeft een uitzondering gemaakt voor de P2's, de aanpassing van de sleutel is daar niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Niltag schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:00:
Ik zat even op de lease site van Athlon met de configurator te spelen en zag in ene dat er ook een 63kWh voorwielaangedreven versie te selecteren is met een stuk lagere fiscale waarde. Daarnaast ook een versie met de 'gewone' 78 kWh accu en voorwielaandrijving. Na een beetje zoeken lijkt het erop dat dit versies zijn die wellicht binnekort uitgebracht gaan worden?

Ik kan er heel weinig over vinden online en ook bij het doorspeuren van dit topic kan ik weinig vinden (kan ook aan de hoeveelheid pagina's liggen). Is er al meer bekend over deze modellen? Vind het zo gek dat ik op de site van polestar hier niets over lees maar dat Athlon blijkbaar deze info al wel heeft. Iemand enig idee wanneer deze versies uitkomen? Qua bijtelling vind ik deze namelijk een stuk interessanter dan het huidige model.

edit: heb het dan over de Polestar 2 natuurlijk
Zie hier voor de eerste vermelding:

Tommees in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Ze hoeven niets te modificeren, alleen de sleutels programmeren dat die niet meer zenden als er geen beweging is binnen de gestelde tijd.
Die sleutels kunnen het al, het staat alleen niet aan. 8)7

Werkt die ke01 aanpassing bij jou goed? Ik heb de sleutel altijd in mijn zak en na 8 weken is de batterij leeg. Nu twee keer voor terug geweest. Ze gaan komende week alles vervangen maar ik heb weinig vertrouwen in de oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Arie van Dijk op 05-04-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De ene was binnen een week kapot en meteen vervangen, verder geen bijzonderheden tot nu toe (ruim 4 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Arie van Dijk schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:34:
[...]

Ze hoeven niets te modificeren, alleen de sleutels programmeren dat die niet meer zenden als er geen beweging is binnen de gestelde tijd.

Werkt die ke01 aanpassing bij jou goed? Ik heb de sleutel altijd in mijn zak en na 8 weken is de batterij leeg. Nu twee keer voor terug geweest. Ze gaan komende week alles vervangen maar ik heb weinig vertrouwen in de oplossing.
Weet jij wie de sleutel kan programmeren dan? Bij mij is de batterij ook snel leeg, nu voor de tweede keer in 7 maanden vervangen. Batterij die bij de keylessprotector wordt geleverd is ook een stukje kleiner dan het origineel, anders past het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Er komt wel degelijk een extra onderdeeltje ;een soort schijfje) in de sleutel, dat is ook de reden dat er een ander batterijtje in moet omdat het anders niet meer past. Google maar eens op
Keyless Protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
_--[]--__ schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:50:
[...]

Weet jij wie de sleutel kan programmeren dan? Bij mij is de batterij ook snel leeg, nu voor de tweede keer in 7 maanden vervangen. Batterij die bij de keylessprotector wordt geleverd is ook een stukje kleiner dan het origineel, anders past het niet.
Dat zou Volvo / Polestar moeten kunnen. De sleutel is ontwikkeld voor Volvo: HUF8423MS - MS staat voor Motion Sensor.

Link: https://fccid.io/YGOHUF84...anual/User-Manual-4372641

Uit deze pagina:

Relay-Station-Attack (RSA) countermeasure: when the key has been stationary without movement for a defined time (timer configurable), the motion sensor will deactivate the LF front end in the keyfob and the key will not react to Keyless Entry or Start LF triggers from the vehicle. Only when motion has been de-tected by the implemented motion sensor, the LF front end of the keyfob will become active for a defined time.

Als je zoekt op het sleutelnummer is deze sleutel ook bij andere Volvo's toegepast onder andere de XC90.

Het is mij niet duidelijk waarom het niet kan. Misschien dat ze die sleutels via de middenconsole van de auto programmeren en was / is simpelweg de software daarvoor niet klaar. Ik roep maar iets, maar het zou mij niet verbazen.

Ik ben blijkbaar niet de enige waar die batterij het niet lang uithoudt. Heel frustrerend, want je staat zonder waarschuwing buiten en die noodstart kan niet zonder het alarm af te laten gaan. €500,-- betaald voor iets dat op orde had moeten zijn, ze gaan het maar oplossen. Inmiddels kost het me qua tijd het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Mga1600 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:32:
[...]

Er komt wel degelijk een extra onderdeeltje ;een soort schijfje) in de sleutel, dat is ook de reden dat er een ander batterijtje in moet omdat het anders niet meer past. Google maar eens op
Keyless Protector.
Zie bovenstaand bericht en info.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:28
Hi,

P8 rijder hier. Heb niet alle bladzijden doorgenomen, maar sinds begin december trotse bezitter. Ik heb de kleur nog niet voorbij zien komen, dus maar even een plaatje van blauwe metallic P8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXHYwhm40sdtGX7sLOVKZWMTBr0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YHoVWQMUzEzvwd9yMiZGDuiw.png?f=fotoalbum_large

En wat rijdt het heerlijk. Verder nog wel wat wensen op het gebied van de software (snelladers kunnen selecteren, ABRP installeren, en VOC voornamelijk)

Audi A6 Avant e-tron 210kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mooie kleur! Zou ook de mijne worden ware het niet dat er alsnog een 1e keuze sage green voorbij kwam 😉

Vraagje nog trouwens. Is het iemand al gelukt om de bekerhouder aan te passen qua diepte? Ik heb eigenlijk altijd een dopper fles bij me maar die past voor geen meter in beide bekerhouders. Gewoon te ondiep zodat de fles alle kanten opschiet. Is het überhaupt mogelijk om die dingen wat dieper te maken?

Alsnog beter dan de "design fout" in de P2 maar toch... 🤔😉

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 05-04-2021 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
MartinP8 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:48:
[P8] eens iets anders:

Mijn P8 wish list (buiten “the usual”):

- Dashboard weergave bereik kunnen switchen van percentage naar kilometers
- Weergave (in dashboard of boordcomputer schermpje) van zowel actueel verbruik als gemiddeld verbruik huidige (TA of TM) rit.
- Simpel in- en uitschakelen OPD. Bijv. Met die toch loze rechterknop naast volume control.
- Pilot Assist kunnen gebruiken zonder ACC. Gewoon met pijltje naar rechts.
- Spotify speellijst (queue) kunnen zien en bewerken (toevoegen, verwijderen, verplaatsen). Net als op de iphone app.
- EQ toegevoegen aan het volume drop down menu. Ruimte zat daaronder zou ik zeggen.

Kan prima leven zonder, maar wat zou het fijn zijn als...

Eens? Mis ik dan nog iets?
En kunnen we dit soort dingen ook meegeven bij het volgende officiele contact met Volvo?
Dashboard weergave ook iets dat je je radio/muziek kunt zien en switchen wellicht ook nog een extra toevoeging? Het dashboard op dit moment is buiten de google maps weergave echt minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
theran schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:38:
Hi,

P8 rijder hier. Heb niet alle bladzijden doorgenomen, maar sinds begin december trotse bezitter. Ik heb de kleur nog niet voorbij zien komen, dus maar even een plaatje van blauwe metallic P8.

[Afbeelding]

En wat rijdt het heerlijk. Verder nog wel wat wensen op het gebied van de software (snelladers kunnen selecteren, ABRP installeren, en VOC voornamelijk)
Mooi, die kleur heb ik ook. Nog steeds blij mee!

Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:59
Juancho schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:08:

Alsnog beter dan de "design fout" in de P2 maar toch... 🤔😉
Designfout? Je had meegekregen dat de armsteun verstelbaar is en de twee bekerhouders gewoon te gebruiken zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door JTHZZ op 05-04-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:00:
[...]

Designfout? Je had meegekregen dat de armsteun verstelbaar is en de twee bekerhouders gewoon te gebruiken zijn?
Wat ik vooral lees en hoor in reviews is dat je moet kiezen. Of armsteun gebruiken of de bekerhouders.

Beetje zelfde als in m'n vorige V40. Daar kon je maar 1 bekerhouder gebruiken omdat de andere niet mogelijk was door de armsteun. Bij de P2 zit de armsteun toch helemaal over de bekerhouders heen?

Het staat tussen haakjes overigens hé. Geintje moet kunnen... 😁

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 05-04-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blankinho schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:14:
[...]

Dashboard weergave ook iets dat je je radio/muziek kunt zien en switchen wellicht ook nog een extra toevoeging? Het dashboard op dit moment is buiten de google maps weergave echt minimaal
Ik denk dat dit nog wel gaat komen met een update. De ruimte in het scherm is er en de benzine/diesel xc40 heeft het toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00
Deze week proefrijden in een P2.

Moet dan de primaire gezinsauto worden voor ons (is nu een Q2). Valt of staat met de kofferbak en de ruimte voor de kids.

Configuratie wordt waarschijnlijk Magnesium, 19”, trekhaak.

Andere forum gebruikers met een magnesium P2?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:36:
[...]

Dat zou Volvo / Polestar moeten kunnen. De sleutel is ontwikkeld voor Volvo: HUF8423MS - MS staat voor Motion Sensor.

Link: https://fccid.io/YGOHUF84...anual/User-Manual-4372641

Uit deze pagina:

Relay-Station-Attack (RSA) countermeasure: when the key has been stationary without movement for a defined time (timer configurable), the motion sensor will deactivate the LF front end in the keyfob and the key will not react to Keyless Entry or Start LF triggers from the vehicle. Only when motion has been de-tected by the implemented motion sensor, the LF front end of the keyfob will become active for a defined time.

Als je zoekt op het sleutelnummer is deze sleutel ook bij andere Volvo's toegepast onder andere de XC90.

Het is mij niet duidelijk waarom het niet kan. Misschien dat ze die sleutels via de middenconsole van de auto programmeren en was / is simpelweg de software daarvoor niet klaar. Ik roep maar iets, maar het zou mij niet verbazen.

Ik ben blijkbaar niet de enige waar die batterij het niet lang uithoudt. Heel frustrerend, want je staat zonder waarschuwing buiten en die noodstart kan niet zonder het alarm af te laten gaan. €500,-- betaald voor iets dat op orde had moeten zijn, ze gaan het maar oplossen. Inmiddels kost het me qua tijd het dubbele.
Sinds 1 januari is er alleen in Nederland een eis van 5 minuten van toepassing. De Volvo sleutels
(En die van andere merken) blijven 30
minuten actief). Volvo liep aardig vooruit met dr sleutel beveiliging maar 5 minuten regel is door de verzekeraars bedacht en. Iet duur de auto fabrikanten. In andere landen is die 30 minuten de norm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
AS P8 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:32:
[...]

Het is niet echt met kracht maar met zwaartekracht - het enige wat gebeurd is dat dr vergrendeling open gaat. Het nut? : uitzicht verbeteren als er niemand op de achterbank zit -veiligheid dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
-Eco- schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:11:
Inmiddels zijn we weer aan aantal maanden verder. Ik ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke carkit voor mijn P2. Brodit heeft (voor zover ik weet) nog steeds geen oplossing. Zijn er hier nog mensen met andere carkits?
Deze is fijn😊
combinatie van twee:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dp1FWzo

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dFEEAkb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNlNBiepAiT9r1DfdK2y0kk__kE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5st6PKkZ4M9q599117y5efte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXNiaAlX_PlcaI-lxfaMDWgDCP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ht2czABj86n5MEVu9lx888Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6B4Vikqtfh5Wmh_-vdG-plZeieo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN7oMCgCHm73AJ0FSajEqHpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBCUZTFWGBrsMsyTsWvCfF65qiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1Yqw8cIk0Jkm4kYagYqM5xT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
-Eco- schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:11:
Inmiddels zijn we weer aan aantal maanden verder. Ik ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke carkit voor mijn P2. Brodit heeft (voor zover ik weet) nog steeds geen oplossing. Zijn er hier nog mensen met andere carkits?
Of deze:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65209960

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
[...]

JA, hier is de batterij ook erg snel leeg. Nu al 2 keer gehad en dan moet je met de noodsleutel naar binnen en gaat het alarm enthousiast af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
petervanstuiven schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 06:50:
[...]

JA, hier is de batterij ook erg snel leeg. Nu al 2 keer gehad en dan moet je met de noodsleutel naar binnen en gaat het alarm enthousiast af. 8)7
Hoe schakel je het alarm daarna uit?
In de handleiding staat dat je de transponder dan op de daarvoor bestemde plaats legt en dan de auto start.
Wat bedoelen ze met 'start'? Gewoon in een rijstand zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:09:
[...]

Wat ik vooral lees en hoor in reviews is dat je moet kiezen. Of armsteun gebruiken of de bekerhouders.

Beetje zelfde als in m'n vorige V40. Daar kon je maar 1 bekerhouder gebruiken omdat de andere niet mogelijk was door de armsteun. Bij de P2 zit de armsteun toch helemaal over de bekerhouders heen?

Het staat tussen haakjes overigens hé. Geintje moet kunnen... 😁
Nee 1 bekerhouder is gewoon altijd te gebruiken. De armsteun zit als hij uitgeschoven is alleen over de tweede bekerhouder, niet over allebei. Wil je de tweede gebruiken, dan kun je de armsteun verstellen. Is die ‘designfout’ van de starre armsteun al opgelost in de P8 trouwens? Haha geintje moet kunnen maar ik vind wel dat hier snel over dingen geklaagd wordt die toch wel echt luxeproblemen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 06-04-2021 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Juancho schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:36:
[...]
Ik denk dat dit nog wel gaat komen met een update. De ruimte in het scherm is er en de benzine/diesel xc40 heeft het toch ook?
Iets met assumption is the mother of all .......

Ik ga nergens meer vanuit qua features dat we evt krijgen of zouden krijgen. Voor mij was carplay en bediening van muziek/radio in je dashboard display een no-brainer aangezien elke auto dit heeft |:(

Het enige dat ik nu als insteek heb is dat ik me laat verrassen door de toekomstige "gemiste" features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Pure8 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:09:
[...]

Hoe schakel je het alarm daarna uit?
In de handleiding staat dat je de transponder dan op de daarvoor bestemde plaats legt en dan de auto start.
Wat bedoelen ze met 'start'? Gewoon in een rijstand zetten?
De sleutel in de desbetreffende bekerhouder leggen en dan wordt de sleutel herkent en kan je inderdaad starten (en het alarm stopt).
Let wel bij de P2 is het de achterste bekerhouder onder de armsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:13:
[...]

Nee 1 bekerhouder is gewoon altijd te gebruiken. De armsteun zit als hij uitgeschoven is alleen over de tweede bekerhouder, niet over allebei. Wil je de tweede gebruiken, dan kun je de armsteun verstellen. Is die ‘designfout’ van de starre armsteun al opgelost in de P8 trouwens? Haha geintje moet kunnen maar ik vind wel dat hier snel over dingen geklaagd wordt die toch wel echt luxeproblemen zijn.
Dat laatste is persoonlijk. Ik had hetzelfde in de V40... 1 bekerhouder kon je altijd gebruiken, de ander niet tenzij je de armsteun niet gebruikt. Ik kan dat soort dingen echt niet begrijpen, in mijn ogen echt een designfout/keuze. Wat zou er trouwens star zijn aan de armsteun in de P8? Is me dan even ontgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Mga1600 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:02:
[...]

Sinds 1 januari is er alleen in Nederland een eis van 5 minuten van toepassing. De Volvo sleutels
(En die van andere merken) blijven 30
minuten actief). Volvo liep aardig vooruit met dr sleutel beveiliging maar 5 minuten regel is door de verzekeraars bedacht en. Iet duur de auto fabrikanten. In andere landen is die 30 minuten de norm
8<--- for a defined time (timer configurable) --- >8
Ik lees: de tijd is instelbaar. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:54:
[...]

Dat laatste is persoonlijk. Ik had hetzelfde in de V40... 1 bekerhouder kon je altijd gebruiken, de ander niet tenzij je de armsteun niet gebruikt. Ik kan dat soort dingen echt niet begrijpen, in mijn ogen echt een designfout/keuze. Wat zou er trouwens star zijn aan de armsteun in de P8? Is me dan even ontgaan...
Niet verstelbaar, en naar mijn smaak net iets te kort. Maar went snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:19:
[...]

Niet verstelbaar, en naar mijn smaak net iets te kort. Maar went snel genoeg.
Heb je al eens wat getest met je stoel en stuur? Ik ben vrij klein, 1.78m, maar heb totaal geen problemen met de armsteun. Die past prima. Verstelbaar hoeft ook niet aangezien je niet zoals in de P2 hebt dat de armsteun iets 'blokkeert'. Die in de V40 was wel verstelbaar maar vond ik wel te kort. De armsteun in de P8 bevalt mij veel beter! Irriteer me meer aan rammelende waterflessen die niet goed passen in de bekerhouders ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 06-04-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Zag dat @MartinP8 zelf al had gereageerd.
Wat de P2 betreft: makkelijk om te zeggen dat het een fout is maar ik zou niet weten hoe het anders had gekund zonder dat je een compleet andere middenconsole krijgt.

[ Voor 73% gewijzigd door JTHZZ op 06-04-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:23:
[...]

Heb je al eens wat getest met je stoel en stuur? Ik ben vrij klein, 1.78m, maar heb totaal geen problemen met de armsteun. Die past prima. Verstelbaar hoeft ook niet aangezien je niet zoals in de P2 hebt dat de armsteun iets 'blokkeert'.
Lees je ook wat anderen schrijven? De reden van verstelbaarheid is niet dat het iets blokkeert maar gewoon comfort. Misschien een keer een proefrit in de P2 maken voordat je hier statements maakt?

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 06-04-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Om nog even terug te komen op de verzekering: Ik heb gebeld met Interpolis. De mevrouw aan de telefoon bevestigde dat de grens voor een verplicht autoalarm bij hen bij EUR 75.000 ligt. De P8 die wij in bestelling hebben ligt daar ruim onder. Die kan zonder alarm verzekerd worden.

Ze vroeg nog wel of het om een bijzonder automerk gaat. Volvo vond ze niet bijzonder. Niet interessant om te stelen, blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
petervanstuiven schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:36:
[...]

De sleutel in de desbetreffende bekerhouder leggen en dan wordt de sleutel herkent en kan je inderdaad starten (en het alarm stopt).
Let wel bij de P2 is het de achterste bekerhouder onder de armsteun.
Bij de P8 niet in de bekerhouder, maar onderin het kastje onder de armsteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vanavond gaan we eindelijk de geheimen van en achter de warmtepomp horen! _/-\o_ ;)
Refererend aan het bericht van vorige week, nodigen we u bij deze graag uit voor een online interactieve P8 sessie in samenwerking met ProDrive.
In deze sessie worden praktische tips en informatie met betrekking tot actieradius, laadsnelheid, One Pedal Drive en de werking van de warmtepomp besproken. Tevens krijgt u de gelegenheid om live via een WhatsApp-bericht uw vragen te stellen m.b.t. deze onderwerpen.
De sessie vindt plaats op dinsdag 6 april van 19:30 tot 20:30 uur. Wij communiceren uiterlijk 19:15 via het platform een link, waarmee u de live sessie kan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Jup! eens.. Ik heb exact dezelfde opstelling. Ik ben er super tevreden mee. Je moet wel een iphone 12 hebben met magsafe. Athans, dat is wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:56:
Vanavond gaan we eindelijk de geheimen van en achter de warmtepomp horen! _/-\o_ ;)

[...]
Interessant !! Kan iedereen zich daarvoor aanmelden?

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Venomer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:
Om nog even terug te komen op de verzekering: Ik heb gebeld met Interpolis. De mevrouw aan de telefoon bevestigde dat de grens voor een verplicht autoalarm bij hen bij EUR 75.000 ligt. De P8 die wij in bestelling hebben ligt daar ruim onder. Die kan zonder alarm verzekerd worden.

Ze vroeg nog wel of het om een bijzonder automerk gaat. Volvo vond ze niet bijzonder. Niet interessant om te stelen, blijkbaar...
Dat kost dan ook wel wat. Voor mijn P2 €1308 per jaar tegen €648 euro nu. Scheelt €660 per jaar. Dan kan je beter dat alarm nemen en die KE01 aanpassing laten doen. Zal voor andere situaties misschien anders uitpakken - maar zou het zeker meenemen in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Mga1600 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat je de vraag beter op dat electric drivers platform kunt zetten: dan blijft het centraal...
Waar is dit 'Electric Drivers platform' te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:02:
[...]

Waar is dit 'Electric Drivers platform' te vinden?
Moderator Hortense
Moderator
Geplaatst op
4 dagen geleden

We hebben inmiddels meer dan 500 deelnemers in deze community, en dat is helaas de maximum capaciteit. Maar geïnteresseerden kunnen mij altijd mailen op moderator.hortense@insitessquare.com.
Wanneer er weer openingen zijn kunnen we contact opnemen.
Hoop dat u hiermee genoeg informatie heeft!

U kan mij ook direct een bericht sturen via de community, rechtsboven info button, contact
https://driversconnectnl....a1-4e03-83f4-72bfd751f9b6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:23:
[...]

Heb je al eens wat getest met je stoel en stuur? Ik ben vrij klein, 1.78m, maar heb totaal geen problemen met de armsteun. Die past prima. Verstelbaar hoeft ook niet aangezien je niet zoals in de P2 hebt dat de armsteun iets 'blokkeert'. Die in de V40 was wel verstelbaar maar vond ik wel te kort. De armsteun in de P8 bevalt mij veel beter! Irriteer me meer aan rammelende waterflessen die niet goed passen in de bekerhouders ;)
Net wat je gewend bent. Ik kom net uit een landrover en die had geen stoelen maar fauteuils... en die bekerhouders dienen bij mij vooral voor opslag kaugom potjes en andere misc rommel :) dus daar niet echt een mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:26:
[...]

Net wat je gewend bent. Ik kom net uit een landrover en die had geen stoelen maar fauteuils... en die bekerhouders dienen bij mij vooral voor opslag kaugom potjes en andere misc rommel :) dus daar niet echt een mening over.
Ik was dus de V40 gewend die net als de P2 een verschuifbare armsteun had maar hierdoor ook niet de 2de bekerhouder (goed) bruikbaar was. Vond ik heel irritant, zeker als je met 2 personen in de auto zit. Ik vraag me ook af wat een verschuifbare armsteun voor toegevoegde waarde heeft. Ik kan me in praktijk alleen voorstellen dat het handig is dat je het echt een heel eind verder naar voren kan schuiven. Maar volgens mij is dat niet het geval en is de lengte van de P8 (vast) en P2 (uitschuifbaar) even lang.

Anyway, ik vind het in de P8 prima, alleen nog even kijken of de houders wat dieper kunnen. Of iig 1 :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 22:26
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:11:
[...]

Ik was dus de V40 gewend die net als de P2 een verschuifbare armsteun had maar hierdoor ook niet de 2de bekerhouder (goed) bruikbaar was. Vond ik heel irritant, zeker als je met 2 personen in de auto zit. Ik vraag me ook af wat een verschuifbare armsteun voor toegevoegde waarde heeft. Ik kan me in praktijk alleen voorstellen dat het handig is dat je het echt een heel eind verder naar voren kan schuiven. Maar volgens mij is dat niet het geval en is de lengte van de P8 (vast) en P2 (uitschuifbaar) even lang.

Anyway, ik vind het in de P8 prima, alleen nog even kijken of de houders wat dieper kunnen. Of iig 1 :).
Ja je kunt die houders prima dieper maken, je kunt hier deze set voor aanschaffen:
https://www.bol.com/nl/p/...-a-hout/9200000060597909/

Wat een problemen allemaal, het is een bekerhouder en geen flessenhouder...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartinP8
AartJW schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:20:
[...]

Ja je kunt die houders prima dieper maken, je kunt hier deze set voor aanschaffen:

Haha, mooi. Kan je meteen met de hand af en toe de temperatuur van het accupakket controleren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
AartJW schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:20:
[...]

Of een 'adaptor' gebruiken zodat flessen er beter in blijven staan... zoiets bijv:
https://www.wish.com/prod...2xoCkzEQAvD_BwE&share=web

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AartJW
barryvl74 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:43:
[...]

Of een 'adaptor' gebruiken zodat flessen er beter in blijven staan... zoiets bijv:
https://www.wish.com/prod...2xoCkzEQAvD_BwE&share=web
Oh ja top, daar kan zelfs je soep in! _/-\o_ Al ben ik zelf meer op zoek naar een houder voor mijn champagneglas, die valt constant om als ik aan het rijden ben... 8)7 Mijn Maybach had dat standaard en was echt top! d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw-DWTBbrbZtzxUxym344Zsarms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T96BFXVq5DfqVpSPiZCiGXYu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Oe, lekker noedels eten achter het stuur! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nevermind.. Ga maar weer een aantal pagina's verder ouwehoeren over het betere verzekeringswerk. Veel interessanter!

Ps. voor de mensen die me een PM hadden gestuurd voor een overzicht van de vragen + antwoorden van de meeting van Nieuwenhuijse van laatst... ik hoor net dat ze die vandaag of morgen af proberen te hebben. Men moest bepaalde zaken voorleggen bij Volvo NL en ProDrive omdat ze zelf het antwoord ook niet wisten en dat nam wat meer tijd in beslag. Wordt vervolgt...

[ Voor 61% gewijzigd door Juancho op 06-04-2021 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Er kan een structureel probleem tussen de stoel en het stuur zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
Arie van Dijk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:57:
Er kan een structureel probleem tussen de stoel en het stuur zitten.
PEBCAS :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Een fles past toch gewoon in het deurvak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
Of je koopt een fles met een grotere diameter.

Problem solved _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Zijn er al 2 verschillende P2's op de markt? Ik was aan het kijken voor anti-reflectie folie voor het scherm, en er is een versie voor een 2020 en een 2021 model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkAJQqRtG1R-FzcQzbrD_nHKoVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/twCtF87bBYJTVgG3S2RpOv8F.jpg?f=user_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:43:
Zijn er al 2 verschillende P2's op de markt? Ik was aan het kijken voor anti-reflectie folie voor het scherm, en er is een versie voor een 2020 en een 2021 model.

[Afbeelding]
Geen idee wat het verschil is idd, maar ik heb zelf de volgende 2021 screenprotector gekocht:
https://www.amazon.de/dp/...3XCS?_encoding=UTF8&psc=1

Super tevreden met de functionaliteit; bijna geen vingerafdrukken, matte look is mooier en veel minder last van schitteringen.
Enige probleem is wel de pasvorm. De radius in de hoeken is niet precies gelijk en hij is 2 millimeter te lang (bijsnijden is makkelijk). Maar je moet het weten om te zien van die radius. Je krijg er twee dus je kunt oefenen. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Juancho schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:54:
Ps. voor de mensen die me een PM hadden gestuurd voor een overzicht van de vragen + antwoorden van de meeting van Nieuwenhuijse van laatst... ik hoor net dat ze die vandaag of morgen af proberen te hebben. Men moest bepaalde zaken voorleggen bij Volvo NL en ProDrive omdat ze zelf het antwoord ook niet wisten en dat nam wat meer tijd in beslag. Wordt vervolgt...
De vragen en antwoorden zijn binnen: de pdf vind je hier:
https://tracking.nieuwenh...AACAAAgQFAESO5MPxueSoQ1QI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Was een reactie op het al eerder besproken zeer studentikoze “meiden” wat je steeds gebruikt. Ben toch benieuwd hoe de reactie is als jij dit bij een zakelijke bespreking met hoger management doet; “Zo meiden, zullen we maar beginnen met mijn presentatie?”. Denk dat je bij mijn bedrijf dat binnen 2 minuten aan de andere kant van de deur zou staan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RC06OF78p5oGjlg6ZNZfe0Wavo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QgFrOteDJImomkYAjofNPVXC.png?f=fotoalbum_large

Iemand al gevonden waar je de warmtepomp kunt activeren? Dacht dat ik de menu's onderhand allemaal wel gezien had.

[ Voor 12% gewijzigd door RoyTerWelle op 06-04-2021 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
hlip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:18:
Of je koopt een fles met een grotere diameter.

Problem solved _/-\o_
Als het een hele speciale fles is zou ik toch voor een andere auto gaan. Wel voor het bestellen ff de diameter van de bekerhouder checken in de specsheet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Bekijk nu hier live de webinar van volvo:

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
RoyTerWelle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:21:
[Afbeelding]

Iemand al gevonden waar je de warmtepomp kunt activeren? Dacht dat ik de menu's onderhand allemaal wel gezien had.
Als ie echt alleen maar voor het preconditioneren werkt heeft het totdat de on call app het doet niet zo veel zin. Ik zie sowieso het nut niet in van preconditioneren als ik al in de auto zit. En voor het schedulen heb ik een te onregelmatige agenda. 20 minuutjes van te voren via de app aanzetten zou perfect zijn. Nog een paar weekjes wachten... :)
Pagina: 1 ... 202 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.