Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.483 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:18
Stukje over de P2 sleutel: https://www.carmagazine.c...ech/polestar-digital-key/

TLDR:

- 18 Bluetooth sensors in and around the doors and cabin to authenticate the user’s identity
- owners will neither have to tap their phone against a sensor nor have the app awake to operate the digital key
- CEO: "not having to carry a physical key is invaluable"
- the digital key system doesn’t use radio waves
- it is not susceptible to so-called relay attacks by thieves

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:04
Keurige mail van Polestar ontvangen over de aankomende OTA en app. Ook de release notes zitten erbij. Op https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/ staan nog uitgebreide antwoorden op veelgestelde vragen.
Bij de accu-voorverwarming: deze wordt 1x gedaan als de auto aan de laadpaal wordt opgeladen naar >90%. Daarnaast wordt de accu ook opgewarmd als de klimaatregeling is geprogrammeerd, als de auto aan de lader hangt. Lijkt me een belangrijke verbetering voor koude ochtenden. Net iets te laat qua winter maar mooi dat we dat nu ook hebben.
En opgelet: de range calculatie is realistischer gemaakt en vooral bij hoge SoC conservatiever. Niet schrikken als je dus bij 90% of 100% een lagere range ziet. Als het goed is zou de afname in de eerste 10-20% ook minder hard moeten gaan dan nu.

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 03-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
sandervd00 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:46:
Stukje over de P2 sleutel: https://www.carmagazine.c...ech/polestar-digital-key/

TLDR:

- 18 Bluetooth sensors in and around the doors and cabin to authenticate the user’s identity
- owners will neither have to tap their phone against a sensor nor have the app awake to operate the digital key
- CEO: "not having to carry a physical key is invaluable"
- the digital key system doesn’t use radio waves
- it is not susceptible to so-called relay attacks by thieves
Begrijp ik het dan toch goed dat je je telefoon niet hoeft te ontgrendelen of een actie hoeft de doen met de app? Kwestie van in de buurt zijn? Dat zou dan mooier werken dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-09-2022
P2 De app (android) werkt nog niet echt snel bij mij. 1de en 2de tab lang laden. 3de tab (het poppetje) laat voor alsnog niets zien. Server overbelast omdat iedereen het aan het proberen is misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:27
Drohanmovies schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:00:
P2 De app (android) werkt nog niet echt snel bij mij. 1de en 2de tab lang laden. 3de tab (het poppetje) laat voor alsnog niets zien. Server overbelast omdat iedereen het aan het proberen is misschien?
Ja hij werkte bij mij ook erg traag vanaf een iPhone. Denk inderdaad dat de server het wat druk heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Begrijp ik het dan toch goed dat je je telefoon niet hoeft te ontgrendelen of een actie hoeft de doen met de app? Kwestie van in de buurt zijn? Dat zou dan mooier werken dan ik dacht.
Ja volgens mij wel. Er staat ook een FAQ die aangeeft dat op een iPhone de app niet afgesloten mag worden maar op de achtergrond moet blijven. Dat is alleen relevant als het ‘automatisch’ werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
ach-jee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Klopt, hier het originele persbericht: https://www.polestar.com/...pdated-app-for-polestar-2

Die opmerking over 'geen radio waves' is een tikje raar natuurlijk. Wat ze vast bedoelen is encryptie over Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
PeterArrow schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:25:
[...]

P8

Goedemorgen deze morgen,

Ik zou nog even terug komen op euvel scherm-crashes; Ben afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor een styling pakket (waren ze vergeten... :X ) en voor de crashes.
Hebben de auto uitgelezen/doorgemeten en contact gehad met Volvo.
Ze gaan aan de hand van deze info het scherm (component wat erachter zit?) vervangen, dit zal zeer waarschijnlijk woensdag (overmorgen) gaan gebeuren.
Ben erg benieuwd of dit de oplossing is, zou wel erg prettig zijn, hoef ik niet op een update te wachten die wellicht veel langer op zich laat wachten.
Overigens kon ik bij het ophalen van de auto, weer alles opnieuw instellen en koppelen, dus ik ga er ook vanuit dat ze een reset o.i.d. hebben uitgevoerd.
Zodra ik meer weet, dan meld ik me weer!
Ook nog even voor de leuk; (incl. Styling set)

[Afbeelding]
Nice! Ziet er goed uit.
Ik heb geen crashes meer gehad sinds mn laatste dealerbezoek. Dus wellicht heeft dat toch geholpen. Ik houd het scherp in de gaten in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10 16:46
[P2]

Kan je eigenlijk 2 phones koppelen met die app?? voor zowel mijn vrouw als ik?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 17:23
Hansieo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:52:
[P2]

Kan je eigenlijk 2 phones koppelen met die app?? voor zowel mijn vrouw als ik?
Yes, je kunt per profiel een device koppelen.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10 16:46
dank .. _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
Is er een manier om die mei update te forceren in de Polestar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
PaintItGray schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:18:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
PaintItGray schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:18:
Ik zou het met een DM-etje naar Thomas Inglenrath proberen. Er is vast een magic button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
Eerdere OTA updates moest de accu voor minimaal 40% vol zijn en beter niet aan de lader. Iemand al iets gehoord of dit wellicht verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:48
Drohanmovies schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:23:
Eerdere OTA updates moest de accu voor minimaal 40% vol zijn en beter niet aan de lader. Iemand al iets gehoord of dit wellicht verbeterd is?
Verbeterd? Wat is er slecht aan dan?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
Mga1600 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Verbeterd? Wat is er slecht aan dan?
Dat je er dus rekening mee moet houden. Mijn accu staat nu op 25%, dus zit te twijfelen om de auto nu thuis aan de lader te zetten of morgen gratis op kantoor.

Verbeterd is misschien niet het juiste woord. Is dit nog steeds zo is dan mijn vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:20
Drohanmovies schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Dat je er dus rekening mee moet houden. Mijn accu staat nu op 25%, dus zit te twijfelen om de auto nu thuis aan de lader te zetten of morgen gratis op kantoor.

Verbeterd is misschien niet het juiste woord. Is dit nog steeds zo is dan mijn vraag :)
Je hoeft er geen rekening mee te houden. Het komt vanzelf. Als je de update persé op de 1e dag wilt ontvangen, moet je er rekening mee houden.

Dit is een belangrijke update omdat iedereen hierop zit te wachten, maar over een jaar stap je en en zie je weer dat je auto weer een nieuw kunstje heeft geleerd zonder dat je het wist........ Zo zou het i.i.g. moeten werken, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drohanmovies
PvS_68 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Je hoeft er geen rekening mee te houden. Het komt vanzelf. Als je de update persé op de 1e dag wilt ontvangen, moet je er rekening mee houden.

Dit is een belangrijke update omdat iedereen hierop zit te wachten, maar over een jaar stap je en en zie je weer dat je auto weer een nieuw kunstje heeft geleerd zonder dat je het wist........ Zo zou het i.i.g. moeten werken, toch?
Ja, daar heb je een punt. Wellicht moet ik gewoon geduld hebben. Maar het is dat er geen F5 knopje in de Polestar zit anders zat ik daar nu op te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
[P2]

Haha ik ben net zo, wil zsm de update zodat ik de app kan gebruiken.
Ik heb afgelopen donderdag de P2 in onvangst mogen nemen (wat een auto!) en had stiekem de hoop dat de nieuwe update er al in zou zitten. (maar helaas)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVZ_2b-jfbhIOELlR5f96gjscaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VD4XnOpTcmQmaq07pASdSxZ8.png?f=fotoalbum_large

Zometeen een lange rit (+/- 150km), hoop dan een melding te zien.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
P8
Ik zag hier al afbeeldingen voorbij komen van de VOC app maar bij mij is er nog niets te zien.
Moeten de P8 rijders nu naar de dealer voor een update om VOC te gebruiken of niet?
In mijn VOC app staat ga naar de dealer voor een update maar ik dacht dat OTA al actief was.

[ Voor 21% gewijzigd door Pet66 op 03-05-2021 14:25 ]

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pet66 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:23:
Moeten de P8 rijders nu naar de dealer voor een update om VOC te gebruiken of niet?
In mijn VOC app staat ga naar de dealer voor een update maar ik dacht dat OTA al actief was.
Volgens mij komt het OTA maar het wordt in kleine porties uitgerold. Dus het kan nog wel even duren voor je aan de beurt bent en ze zijn er nog niet eens begonnen dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 03-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Pet66 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:23:
P8
Ik zag hier al afbeeldingen voorbij komen van de VOC app maar bij mij is er nog niets te zien.
Heb nog de update van jan 8 en android 1 dec 2020 versie, de App doet wat maar niet veel. Als ik de klimaatregeling wil starten hoor je wel wat gebeuren in de auto maar er gebeurd verder niks en app geeft aan dat starten niet mogelijk is. Deur openen werkt niet, laadstatus uitlezen werkt wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zb5qTK9QAsdx9zm4p1LwG0rpgB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEIF8GYkRWyP3dubfVVQM3o8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-10 07:32
Vanmiddag (toevallig) een rit van ruim 2,5 uur gemaakt in m'n P2 maar nog geen update binnen. Vorige keer had ik 'm redelijk snel.

Kan overigens wel de app proberen te koppelen via het profiel van de beheerder en dan naar apparaten, dan gaat ie de sleutels zoeken en die vindt ie ook, alleen de volgende stap mislukt en daar lijkt nog wat software te ontbreken. Zo'n 3,5 week geleden bij de dealer geweest, dus vast niet de volledige versie gehad toen.

Nog even geduld! Scheelt dat zowel verwarmen als koelen op dit moment niet heel noodzakelijk is 😉

Met de sleutel zet ik nu wel es voor vertrek alle ramen open als de zon er een hele tijd op staat (zwart) de ontgrendelknop ingedrukt te houden. Polestar noemde dat in de omschrijving in de app "met het portier wapperen" 😂 maar dat gaat straks denk ik niet meer als je geen fysieke sleutel meer bij je draagt. Voelt als het niet al te warm is buiten iets efficiënter dan meteen de airco aan, zeker als je niet aan de paal hangt. Maar komt wellicht in de toekomst nog in de app 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:27
dnns85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:51:
Vanmiddag (toevallig) een rit van ruim 2,5 uur gemaakt in m'n P2 maar nog geen update binnen. Vorige keer had ik 'm redelijk snel.

Kan overigens wel de app proberen te koppelen via het profiel van de beheerder en dan naar apparaten, dan gaat ie de sleutels zoeken en die vindt ie ook, alleen de volgende stap mislukt en daar lijkt nog wat software te ontbreken. Zo'n 3,5 week geleden bij de dealer geweest, dus vast niet de volledige versie gehad toen
Heb hier ook een ritje gemaakt, maar ook nog geen update binnengekregen. Vorige keer inderdaad ook vrij vlot.

Mijn huidige versie is P2104.1 voor zover ik weet, en bij mij kon hij uberhaupt de "sleutel" niet vinden. Denk dat er dan toch onder de motorkap wat wijzigingen zijn geweest in de releases er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 14:12

npolm

P8

P8
Als ik in de VOC app mijn VIN invoer staat er dat hij de auto niet kan koppelen, ik type het echt goed.
Iemand bekend met dit probleem?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
npolm schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:09:
P8
Als ik in de VOC app mijn VIN invoer staat er dat hij de auto niet kan koppelen, ik type het echt goed.
Bij mij zegt hij dat ook en dat ik naar de dealer moet voor een update.. ik ga er vanuit dat de OTA dit gaat oplossen..

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Gewoon even rustig op de OTA wachten lijkt mij. Officieel is de app ondersteuning voor de P8 nog niet eens uit toch? Zal heus wel één dezer dagen wat communicatie over uitgebracht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:21
P2
Vandaag zijn er 1.500 P2s geupdate in Noorwegen volgende de grote baas. Vandaag hoef je dus zeker niks te verwachten in NL. Gelukkig zijn dit wel serieuze aantallen en neem aan dat ze het aantal gaan vergroten de aankomende twee weken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfVydD_y7lpNNbn6fDsciu9ofTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe4SLFzFCum3DFv0oH8BBQK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Voor de velen die over de P8 app posten... de app is idd helemaal nog niet uit, behalve voor een zeer selectief groepje die mogen beta testen. Dus je kan elke dag wel proberen te koppelen of te updaten, maar zolang de app nog niet eens uit is lijkt het met weinig zinvol. Niet dat ik iemand wil tegenhouden het te blijven proberen hoor, maar het bespaart je misschien wat tijd en irritatie... _O-

Wat opverigens wel handig was geweest is dat Volvo iets communiceert van wat nu de status van OTA is, wat kan je ermee, wat kan je er vooral nog niet mee en moeten we alsnog straks eerst naar de garage of niet. Lijkt me toch dat dat voor Volvo zelf wel bekend is. Misschien mis ik zelf nu iets, maar het is mij even volstrekt onduidelijk wanneer en vanaf welke update versie (kan je dat nog steeds niet zien?) OTA actief is en je dus idd rustig kunt wachten tot je bericht in de auto krijgt dat je daadwerkelijk de update kan binnen halen....

[ Voor 43% gewijzigd door Juancho op 03-05-2021 16:39 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 17:54
Aanstaande donderdag mogen wij onze P8 ophalen. Ik ben benieuwd wat er dan allemaal wel en niet werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFMKSoGV3I5NXhMT6nTnRn6AX10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ck9eBJKtINuZXRGekd0RyKBA.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Venomer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:47:
Aanstaande donderdag mogen wij onze P8 ophalen. Ik ben benieuwd wat er dan allemaal wel en niet werkt.

[Afbeelding]
Nog drie nachtjes slapen. :z Veel plezier ermee! d:)b

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
npolm schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:09:
P8
Als de app meldt dat de auto een update nodig heeft heb je de juiste app versie, maar moet de auto nog een update (OTA of dealer, OTA moet uitrol nog beginnen zo lijkt het.

Als de app alleen meldt dat je niet kan koppelen, of daarvoor in het startscherm al meldt dat de recharge nog niet gekoppeld kan worden dan heb je een oude app versie. Kan zijn dat je de oude moet verwijderen, voordat de nieuwe goed werkt. Je zou versie 4.13.3 van de app moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik een klikkend geluid afkomstig ergens achter mijn dashboard richting de motorkap. Het is alleen als ik de auto gestart heb en nog niet ben weggereden. Kan het niet beter omschrijven dan een soort tik die een aantal keren te horen is met een interval van een seconde of 2. Het is echt een nieuw geluid dat los staat van het opstarten van de auto en losgaan van de parkeer rem. Iemand dit al eens meegemaakt?

De laatste week heb ik wat langere afstanden gereden en het valt me op dat de stabiliteit van het (audio) systeem niet denderend is. Spotify moet ik meerdere keren opnieuw op Play drukken omdat het afspelen out of the blue stopt en ik heb af en toe dat het scherm ineens terug naar home gaat en dat scherm duidelijk opnieuw op moet bouwen. Hopelijk zit er ook een stabiliteits fix in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb juist dat sinds de laatste Spotify update de assistent grote problemen heeft. Heel trage reactie, zinnen die halverwege worden afgekapt of dat er gewoon niks geen response gegeven wordt. Ik moet het nog even vaker testen, maar vandaag 1x gehad dat ik spotify zelf op pauze zette en toen de assist vroeg naar mijn actieradius...geen centje pijn.

Zoals ik het nu inschat lijkt de assistent Spotify niet meer of niet goed te kunnen onderbreken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusknol
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024

kobusknol

XC40 P8 MY2021 - Honda e

Iemand een tip hoe ik "Hey Google" weer aan de praat kan krijgen? Al van alles geprobeerd (aan/uit van de Hey Google optie, profiel verwijderen en weer toevoegen, etc. etc.).
Op het profiel van mijn vrouw werkt het nog steeds als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Bij mij zegt hij dat ook en dat ik naar de dealer moet voor een update.. ik ga er vanuit dat de OTA dit gaat oplossen..
Inderdaad gewoon een paar weken geduld tot de OTA update uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 09:24
Edit: bericht verwijderd. Niet goed gelezen.

[ Voor 190% gewijzigd door Arie van Dijk op 03-05-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
kobusknol schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:37:
Iemand een tip hoe ik "Hey Google" weer aan de praat kan krijgen? Al van alles geprobeerd (aan/uit van de Hey Google optie, profiel verwijderen en weer toevoegen, etc. etc.).
Op het profiel van mijn vrouw werkt het nog steeds als een zonnetje...
Heb je het niet per ongeluk uitgezet in het menu? Werkt de knop op het stuur nog wel? Dan heb je het waarschijnlijk uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Shorteh schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Heb hier ook een ritje gemaakt, maar ook nog geen update binnengekregen. Vorige keer inderdaad ook vrij vlot.

Mijn huidige versie is P2104.1 voor zover ik weet, en bij mij kon hij uberhaupt de "sleutel" niet vinden. Denk dat er dan toch onder de motorkap wat wijzigingen zijn geweest in de releases er na.
[P2]
Je hebt wel alle sleutels nodig om dit te laten werken. Pas dan gaat hij door naar stap 2. En daar gaat het bij mij ook nog mis omdat ik de laatste OTA update nog niet heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[P2]

De app is gekoppeld, dus de update van vorige week had die functie al.

Krijg alleen de melding in de app dat de accu gegevens niet uitgelezen kunnen worden ivm privacy instellingen en dat ik die in de auto moet instellen.
Echter, onder instellingen en privacy staan 3 opties die grijs zijn en uit staan. Ik kan deze niet bedienen, dus welke instellingen moet ik dan hebben?!
Ik meen het vandaag ergens gezien te hebben bij iemand die hetzelfde had, maar dat kan ik niet meer terugvinden 😩

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
P2Hattem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:40:
[P2]

Krijg alleen de melding in de app dat de accu gegevens niet uitgelezen kunnen worden ivm privacy instellingen en dat ik die in de auto moet instellen.
Echter, onder instellingen en privacy staan 3 opties die grijs zijn en uit staan. Ik kan deze niet bedienen, dus welke instellingen moet ik dan hebben?!
Ik meen het vandaag ergens gezien te hebben bij iemand die hetzelfde had, maar dat kan ik niet meer terugvinden 😩
Ik zou rustig wachten op de OTA… Verder werken een hoop van die instellingen niet als de auto niet in P staat, mogelijk is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
ach-jee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:43:
[...]

Ik zou rustig wachten op de OTA… Verder werken een hoop van die instellingen niet als de auto niet in P staat, mogelijk is dat het?
Lijkt me niet verstandig om de auto te verlaten als deze niet in P staat? Of bedoel je dat het niet werkt als bijvoorbeeld je partner met de auto op pad is?

Overigens moet je wel eerst koppelen met je polestar account in je profiel. Dan vraagt hij om toegang tot alle gegevens.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Aghanim schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:41:
Sinds een paar dagen heb ik een klikkend geluid afkomstig ergens achter mijn dashboard richting de motorkap. Het is alleen als ik de auto gestart heb en nog niet ben weggereden. Kan het niet beter omschrijven dan een soort tik die een aantal keren te horen is met een interval van een seconde of 2. Het is echt een nieuw geluid dat los staat van het opstarten van de auto en losgaan van de parkeer rem. Iemand dit al eens meegemaakt?

De laatste week heb ik wat langere afstanden gereden en het valt me op dat de stabiliteit van het (audio) systeem niet denderend is. Spotify moet ik meerdere keren opnieuw op Play drukken omdat het afspelen out of the blue stopt en ik heb af en toe dat het scherm ineens terug naar home gaat en dat scherm duidelijk opnieuw op moet bouwen. Hopelijk zit er ook een stabiliteits fix in de update.
P8/P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
[P2]

Gevalletje VTFV (hedendaagse variant op RTFM) … videootje in de app toch nog even bekeken en daar bleek dat je je eerst aan moet melden met je Polestar account. (Ik dacht dat ik dat lang geleden al eens gedaan had, maar mogelijk door de vorige gecrashte update weer gereset of zo?)

Daarna ook binnen 2 tellen SoC in beeld. Dat is dus wel goed geregeld!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Rene schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:45:
[...]

Lijkt me niet verstandig om de auto te verlaten als deze niet in P staat? Of bedoel je dat het niet werkt als bijvoorbeeld je partner met de auto op pad is?

Overigens moet je wel eerst koppelen met je polestar account in je profiel. Dan vraagt hij om toegang tot alle gegevens.
Ik bedoel dat sommige instellingen niet aan te passen zijn in de auto als deze in 'D' staat bijvoorbeeld, maar blijkbaar is het al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
[P2]
Ik heb de app inmiddels ook werkend. Vorige week maandag bij de dealer geweest en toen de laatste update gekregen en die is blijkbaar ook al compatible met de app.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[P2]

Ga rechtsboven naar je profiel en dan naar accounts. Waarschijnlijk moet je daar je Polestar account opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
eLScha schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Ga rechtsboven naar je profiel en dan naar accounts. Waarschijnlijk moet je daar je Polestar account opnieuw toevoegen
Bedankt! Ik had het inmiddels ook al ontdekt en ben weer blij als een klein kind 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Klopt het dat als ik dit zo lees dat eigenlijk nog niemand in Nederland de P2 update vandaag als OTA heeft ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
sandervd00 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:38:
Klopt het dat als ik dit zo lees dat eigenlijk nog niemand in Nederland de P2 update vandaag als OTA heeft ontvangen?
Gaat misschien wel op dezelfde manier als de vorige OTA. Toen waren Noorwegen en Duitsland voor ons aan de beurt meen ik. Dan duurt het nog een paar dagen 😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[P8]

Mijn P8 is netjes hersteld (nieuwe deur) en ik moet zeggen dat de kosten nog best mee vielen >5000,-
Ik heb ook mijn ramen laten blinderen en wat een mooi verschil is dat zeg!

@Juancho RBZ mocht je dit evt ook overwegen, kost iets meer dan 200,- en zelfs voor een lease auto een aanrader.

In de korte ritjes die ik maak op dit moment merk ik alleen op dat bij mij de radio behoorlijk vaak issues heeft. Ik los het in ide ritjes maar op met tunein radio of spotify en laat het verder maar even zitten :)

Ik heb sinds vorige week ook een nieuwe motor dus ben daar vooral crossen verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
sandervd00 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:38:
Dat klopt volgens mij. Alleen mensen die vanaf week 16 bij de dealer zijn geweest hebben de update daar al gekregen. Vandaag alleen 1500 auto’s in Noorwegen. Polestar geeft aan dat ze de OTA over twee weken uitsmeren dus het kan zijn dat het nog even duurt. De systematiek van de uitrol is niet bekendgemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 03-05-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

JTHZZ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Nee alleen mensen die in de laatste weken bij de dealer zijn geweest hebben de update al. Vandaag alleen 1500 auto’s in Noorwegen. Polestar geeft aan dat ze de OTA over twee weken uitsmeren dus het kan zijn dat het nog even duurt. De systematiek van de uitrol is niet bekendgemaakt.
Weet iemand waarom het eigenlijk gefaseerd wordt uitgerold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Weet iemand waarom het eigenlijk gefaseerd wordt uitgerold?
Dat is niet bekendgemaakt maar lijkt me ivm voorkomen van server of netwerk overload? Of voorzichtigheid voor als er toch een bug in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

JTHZZ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Dat is niet bekendgemaakt maar lijkt me ivm voorkomen van server of netwerk overload? Of voorzichtigheid voor als er toch een bug in zit.
Maar men hoopt toch nog veel meer P2's te verkopen?
Hoe lang gaat de uitrol dan duren?
Hoe doet Tesla dat dan met nu al miljoenen auto's?
En een bug in het besturingssysteem van de auto .... zou wel eens killing kunnen zijn voor zo'n jong merk. Dat zullen ze echt wel uitgesloten hebben, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
dagobert1966 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Maar men hoopt toch nog veel meer P2's te verkopen?
Hoe lang gaat de uitrol dan duren?
Hoe doet Tesla dat dan met nu al miljoenen auto's?
En een bug in het besturingssysteem van de auto .... zou wel eens killing kunnen zijn voor zo'n jong merk. Dat zullen ze echt wel uitgesloten hebben, toch?
Ik weet niet hoe lang je al mee leest, maar bugs zijn er (nog steeds) zat ;) Bij de vorige OTA update vielen er zelfs hele auto’s stil die vervolgens afgesleept moesten worden. Ze spreiden de uitrol over 2 weken uit, gewoon een normale risico afweging. Kleine centrale organisatie met beperkte regionale capaciteit, nieuw OS, nieuwe hardware, Bij tesla zijn ze al wat jaartjes verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Blankinho schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:14:
[P8]

@Juancho RBZ mocht je dit evt ook overwegen, kost iets meer dan 200,- en zelfs voor een lease auto een aanrader.
:)
Ik heb al donker getinte achterramen, zat blijkbaar al in het pakket van mij P8.

Wel wil ik nog altijd de binnen console deels mooi laten wrappen want dat hoogglans.... Ik blijf het echt helemaal niets vinden en verbaas me eigenlijk dat automerken dat gebruiken in luxe auto's. Dat kan echt 10x beter, mooier, prettiger en strakker. Op hun site bieden ze het niet aan maar weet jij of ze dat toevallig ook kunnen doen?

Fijn dat je P8 weer gemaakt is en je er zelf ook goed van af gekomen bent!

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 03-05-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Zou dit technisch gezien ook als OTA ingevoerd kunnen worden? https://www.ad.nl/auto/ge...heid-overtreden~aba5c650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Klinkt als een late 1 april grap. Maar als dit echt geimplementeerd moet worden kan dat zeker softwarematig, maar er moet nog wel een hoop gebeuren met de kwaliteit van verkeersbordherkenning en de betrouwbaarheid van nav/snelheid bepaling. Daar klopt nu meestal maar weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
MartinP8 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Klinkt als een late 1 april grap. Maar als dit echt geimplementeerd moet worden kan dat zeker softwarematig, maar er moet nog wel een hoop gebeuren met de kwaliteit van verkeersbordherkenning en de betrouwbaarheid van nav/snelheid bepaling. Daar klopt nu meestal maar weinig van.
Ze zijn er al jaren mee bezig: https://etsc.eu/intelligent-speed-assistance-isa/

Ik vermoed dat die data dan beschikbaar wordt gesteld door de overheid ipv herkenning. Net zoals ze per april met alle laadpaal info doen.

Een deel van het ETSC verhaal (staat niet in het AD stukje), de ‘zwarte doos’ zit sowieso al in de auto. De politie gebruikt die al steeds vaker in onderzoeken na een ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
sandervd00 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 04:46:
[...]

Ze zijn er al jaren mee bezig: https://etsc.eu/intelligent-speed-assistance-isa/

Ik vermoed dat die data dan beschikbaar wordt gesteld door de overheid ipv herkenning. Net zoals ze per april met alle laadpaal info doen.

Een deel van het ETSC verhaal (staat niet in het AD stukje), de ‘zwarte doos’ zit sowieso al in de auto. De politie gebruikt die al steeds vaker in onderzoeken na een ongeluk.
Volgens mij staat deze standaard uit op de P2. Maar hij is inderdaad aanwezig.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
Bij mij is de OTA gearriveerd! Nu even naar het werk rijden en dan installaren!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDwMddNcdbVXEsj6A8_guU-EhjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjFySiSiRpBh7OgXPita82eU.jpg?f=fotoalbum_large

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure8
Blankinho schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:14:
[P8]

In de korte ritjes die ik maak op dit moment merk ik alleen op dat bij mij de radio behoorlijk vaak issues heeft. Ik los het in ide ritjes maar op met tunein radio of spotify en laat het verder maar even zitten :)
Heb ik dit weekend ook gemerkt. Zowel bij DAB- als FM zenders. Er zitten constant korte haperingen in. Vorige week had ie het nog niet en ondertussen zijn er naar mijn weten geen updates geweest.

Zijn er nog mensen met dit probleem want in dat geval ligt het dus niet aan mijn apparatuur.
Zo niet moet ik dus even contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Pure8 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:09:
[...]

Heb ik dit weekend ook gemerkt. Zowel bij DAB- als FM zenders. Er zitten constant korte haperingen in. Vorige week had ie het nog niet en ondertussen zijn er naar mijn weten geen updates geweest.

Zijn er nog mensen met dit probleem want in dat geval ligt het dus niet aan mijn apparatuur.
Ja. Precies dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:48:
[...]

Gaat misschien wel op dezelfde manier als de vorige OTA. Toen waren Noorwegen en Duitsland voor ons aan de beurt meen ik. Dan duurt het nog een paar dagen 😏
Wat voor issues met de radio bedoel je? Ik heb (P8) af-en-toe slechte ontvangst op zowel DAB als FM, op andere momenten juist prima. Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
[...]

Ja had ik ook. Klinkt alsof je naar internet radio luistert en hij om de zoveel tijd opnieuw moet bufferen. Ik dacht eerst dat het een antenne probleem was of slechte ontvangst, maar ik heb diverse landelijke zenders geprobeerd en heb er met vorige autos nooit problemen mee gehad. Ik had ook fm/dab optimalisatie uitgeschakeld maar dat hielp niet. Toen reset gedaan met de midden knop en toen werkte het wel weer de laatste keer. Wellicht ook bij jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaqer op 04-05-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 16:09
Tweaqer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Ja had ik ook. Klinkt alsof je naar internet radio luistert en hij om de zoveel tijd opnieuw moet bufferen. Ik dacht eerst dat het een antenne probleem was of slechte ontvangst, maar ik heb diverse landelijke zenders geprobeerd en heb er met vorige autos nooit problemen mee gehad. Ik had ook fm/dab optimalisatie uitgeschakeld maar dat hielp niet. Toen reset gedaan met de midden knop en toen werkte het wel weer de laatste keer. Wellicht ook bij jullie?
Hier ook. Een reset met de midden knop doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 11:35
[P2]

De Polestar app op android vraagt om de permissie "altijd toegang tot je locatie". Dit heb ik gisteren ingesteld, maar na een aantal uren was de Polestar app al verantwoordelijk voor 30% van mijn batterij verbruik.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
misteriks schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:24:
[P2]

De Polestar app op android vraagt om de permissie "altijd toegang tot je locatie". Dit heb ik gisteren ingesteld, maar na een aantal uren was de Polestar app al verantwoordelijk voor 30% van mijn batterij verbruik.

Nee, bij mij geen opvallend hoog batterij verbruik en ook ik heb gekozen voor "altijd toegang tot je locatie". Gisteren rond 18:00 de app geinstalleerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
[P2]

Ik heb alleen toegang bij gebruik van de app toegestaan. Verder geen vreemde zaken met accu gebruik gemerkt, maar dat is dan logisch.
Weet iemand überhaupt waarom je zou willen kiezen voor altijd toegang tot locatie? Digital Key werkt met bluetooth dus daarvoor is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
wht_nl schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Hier ook. Een reset met de midden knop doet wonderen.
Dat wonder is hier nog niet geschied ondanks herhaalde malen een reset te hebben uitgevoerd.
Ik heb echt het gevoel dat het de antenne de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Mga1600 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:42:
[...]

Dat wonder is hier nog niet geschied ondanks herhaalde malen een reset te hebben uitgevoerd.
Ik heb echt het gevoel dat het de antenne de boosdoener is.
Geen flauw idee maar misschien helpt een reset van de communicatie-modules. DIe voor 4G wel problemen oplost. Ik weet niet of de reguliere (analoge en digitale DAB-)antennes door ook op zitten geconnect.
Dat is het truukje met 40 sec de ontwasemingsknop ingedrukt houden.......
Het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PvS_68 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Geen flauw idee maar misschien helpt een reset van de communicatie-modules. DIe voor 4G wel problemen oplost. Ik weet niet of de reguliere (analoge en digitale DAB-)antennes door ook op zitten geconnect.
Dat is het truukje met 40 sec de ontwasemingsknop ingedrukt houden.......
Het proberen waard.
[P8]

Dat truukje met de ontwasemingsknop (bij mij: de knop voor de elektrische voorruitverwarming) lukte in mijn geval niet. Zo'n anderhalve minuut ingedrukt gehouden, maar géén reset gezien. 4G en GPS waren daarna nog steeds niet in gebruik. De volgende dag was alles "vanzelf" opgelost.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 10:03
Juancho schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Ik heb al donker getinte achterramen, zat blijkbaar al in het pakket van mij P8.

Wel wil ik nog altijd de binnen console deels mooi laten wrappen want dat hoogglans.... Ik blijf het echt helemaal niets vinden en verbaas me eigenlijk dat automerken dat gebruiken in luxe auto's. Dat kan echt 10x beter, mooier, prettiger en strakker. Op hun site bieden ze het niet aan maar weet jij of ze dat toevallig ook kunnen doen?

Fijn dat je P8 weer gemaakt is en je er zelf ook goed van af gekomen bent!
Heb zelf ook de getinte achterramen, ''moest'' dit wel zelf kiezen, zat bij mij niet in een pakket verwerkt (volgens mij).

Ik ben het volledig eens m.b.t. het kunststof wat hoogglans zwart is, vind het beetje een ''afbreuk'' doen aan het geheel, met name het vlek gevoelige aspect uiteraard.
Zat er zelf ook al aan te denken om er iets mee te doen.
Heb je zelf al iets in gedachten met wat je het zou (willen laten) wrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 17:01
[P2]

Sinds Android 10 kun je niet kiezen voor "altijd toegang tot je locatie", slechts voor "alleen tijdens gebruik van de app".
Dus ik neem aan dat je een oudere versie gebruikt. Wellicht kun je kijken of er een update voor je telefoon beschikbaar is, of dat je de permissie intrekt en alsnog kan instellen voor "alleen tijdens gebruik van de app".

<edit> Ik vergiste me, ook bij Android 10 kun je kiezen voor "altijd toegang tot je locatie" zolang de app zich niet onzichtbaar maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door darwusch op 04-05-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Claude schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:19:
[...]

[P8]

Dat truukje met de ontwasemingsknop (bij mij: de knop voor de elektrische voorruitverwarming) lukte in mijn geval niet. Zo'n anderhalve minuut ingedrukt gehouden, maar géén reset gezien. 4G en GPS waren daarna nog steeds niet in gebruik. De volgende dag was alles "vanzelf" opgelost.
De TCAM reset (middels ontwasemingsbutton) heeft inderdaad vaak pas nadat de auto meerdere uren niet in gebruik is geweest resultaat. Had ik vorige week ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Tweaqer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Goed, ga ik dit weekend dan ook eens proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
P2:

Voor de app gebruikers: ik zag dat er een tweede Polestar Bluetooth eenheid in de iPhone settings was gekomen. Dit is waarschijnlijk de digital key.

Vandaag getest om de auto te openen zonder dat de app draait. Dit gaat prima 👏

Het is dus niet nodig om de app op de achtergrond open te hebben 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PeterArrow schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Heb zelf ook de getinte achterramen, ''moest'' dit wel zelf kiezen, zat bij mij niet in een pakket verwerkt (volgens mij).

Ik ben het volledig eens m.b.t. het kunststof wat hoogglans zwart is, vind het beetje een ''afbreuk'' doen aan het geheel, met name het vlek gevoelige aspect uiteraard.
Zat er zelf ook al aan te denken om er iets mee te doen.
Heb je zelf al iets in gedachten met wat je het zou (willen laten) wrappen?
Ik vind de auto vrij donker van binnen en omdat er ook eigenlijk amper tot geen sfeerverlichting is zou ik graag wat lichter materiaal willen gebruiken. Ik denk alleen niet dat het heel mooi zal staan als je alleen wat hoogglans verandert in de middenconsole en misschien het stukje om het grote scherm heen. Qua eenheid denk ik dat je al vastzit aan meer de licht grijs/zilveren kleur van het paneel in het dashboard. Maar dan uiteraard mat. Er zijn wel wat voorbeelden voorbij gekomen, of dat nou hier was of in de FB groep weet ik zo even niet.

Maar wellicht heeft de partij die kan wrappen wel hele toffe (en betaalbare) ideeën! Wat meer licht kan de P8 wel gebruiken vind ik persoonlijk :). Als ik meer weet zal ik je op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Ik vind de auto vrij donker van binnen en omdat er ook eigenlijk amper tot geen sfeerverlichting is zou ik graag wat lichter materiaal willen gebruiken. Ik denk alleen niet dat het heel mooi zal staan als je alleen wat hoogglans verandert in de middenconsole en misschien het stukje om het grote scherm heen. Qua eenheid denk ik dat je al vastzit aan meer de licht grijs/zilveren kleur van het paneel in het dashboard. Maar dan uiteraard mat. Er zijn wel wat voorbeelden voorbij gekomen, of dat nou hier was of in de FB groep weet ik zo even niet.

Maar wellicht heeft de partij die kan wrappen wel hele toffe (en betaalbare) ideeën! Wat meer licht kan de P8 wel gebruiken vind ik persoonlijk :). Als ik meer weet zal ik je op de hoogte houden!
Op AliExpress zijn rvs overzet stukken voor de console van de XC40 te koop. Weet niet of die ook voor dr P8 passen. Zelf vind ik dat glanzende zwart juist mooi, maar ieder zijn ding natuurlijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3rgW6SvJ3nFaUxnFr16ISbG6S0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qx6LvmwnNTuPRtwiCt5I1r8V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp1XsgGnn13hgKjh4reaBQHQRKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mTNNnLf8O9D17rLtDcIkbOxg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJRq5GUzdGFdwOH-2m7V15UO2u8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DMulfSiXDut5meUwn728FBx5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Mga1600 op 04-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ga zelf niet lopen prutsen, ik ken mezelf. Dat laat ik liever aan een professional over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mga1600 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Op AliExpress zijn rvs overzet stukken voor de console van de XC40 te koop. Weet niet of die ook voor dr P8 passen. Zelf vind ik dat glanzende zwart juist mooi, maar ieder zijn ding natuurlijk. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jezus! Op die foto is het al afzichtelijk! Moet je voorstellen hoe groot de teleurstelling is wanneer je het uit de doos haalt 🤣

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Mga1600 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Op AliExpress zijn rvs overzet stukken voor de console van de XC40 te koop. Weet niet of die ook voor dr P8 passen. Zelf vind ik dat glanzende zwart juist mooi, maar ieder zijn ding natuurlijk. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De eersten weet ik niet zeker maar de laatste (central gearbox panel) past zeker al niet. Deze zijn enkel voor de ICE varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JackBol schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Jezus! Op die foto is het al afzichtelijk! Moet je voorstellen hoe groot de teleurstelling is wanneer je het uit de doos haalt 🤣
Compleet off topic (sorry) maar wel grappig. Over teleurstelling gesproken als je dit van Ali haalt :)
https://www.aliexpress.co...2f156495db895ab16e8b8396b

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JTHZZ
P2
Elders op DE forum gevonden: dit overzichtje (komt van Facebook) over de OTA voortgang Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOGVqIlxEwZwW64Wm2P2w-Hx7i0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zw3S6zUhRWLJzDoCdv8ftJGe.png?f=user_large
Mooi hoe transparant Polestar zich hier opstelt. Kan me niet herinneren dat ik bij vorige auto’s zoveel info kon krijgen over updates (welke updates überhaupt). Op zich heb je weinig aan deze info, maar toch :)

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 04-05-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
Quark2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Compleet off topic (sorry) maar wel grappig. Over teleurstelling gesproken als je dit van Ali haalt :)
Haha, denk een paar Vovlo stickers bij Ali te bestellen.
Ze hebben wel zo ongeveer alles wat je kunt bedenken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

P8
Ja heb ik ook gehad en alleen bij radio volgens mij, via Spotify had ik het niet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rene
Laatste spam met plaatjes van mij. De auto is terug van de detailer en voorzien van IGL kenzo coating en velgencoating. Heb zeg ook de stickers maar verwijderd. Ben er nu helemaal tevreden mee 👍🍾

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRVvCQsWF5060o03AXJmnmg1k3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmLAZmhTJUlDT6w2D0d8FFEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUiOTIuSgDNv-JMthb_33oKzPd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TpRj2d2p6T09v0bfCuQVanM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc8MPrME6r4QOGCnnXa4F2zozRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJETN9yQaCzBBYyXi9PyOsB4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX7oIdc3VoOBMgBv_Ifl7bj1-D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hPRbTECJrZhQJtBuII3thEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:18:
[...]

...weet je wel zeker dat er een doos omheen zit....?

Ik vind dat soort glimmers ook helemaal niets, maar wat mij betreft is het wrappen van interieurdelen meestal ook niet mooi. Dus ik laat het lekker zoals het is.......

Overigens (off-topic) heb ik in de loop der jaren al het nodige op A.E. gekocht. Variërend van mistlampen voor onze VW (waar de logos en onderdeelnummers van VW op stonden - maar een beetje weggekrast - ze waren voor 1/10 van de VAG-prijs en niet te onderscheiden, Ook een heleboel-LED dakgoot spots voor bijna niets. Deze werken al 6 jaar perfect, in tegenstelling tot de eerste paar exemplaren die ik hier bij de "gerenommeerde vakhandel" voor een veelvoud van het geld kocht (en die na 2 jaar al verroest waren) en een groot aantal rechthoekige plafond inbouwspots (LED), die het ook al jaren prima doen. Om zeker te weten dat je - als ze ooit defect raken - je niet met onbruikbare gaten in je plafond blijft zitten heb ik bij het bestellen contact gezocht en meteen een heleboel reserve delen (leds en drivers) meebesteld.

Niet alles uit China is slecht....maar je moet wel goed blijven opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Quark2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:43:
[...]

In werkelijkheid staan de letters wel goed denk ik, ze laten het zo zien om geen problemen met de eigenaren van het merk te krijgen. Je ziet ook advertenties waarbij het volvo logo verminkt lijkt te zijn. Soms moet je even een p.m. sturen naar de shophouder om een foto te krijgen die laat zien hoe het er echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rene schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:51:
Laatste spam met plaatjes van mij. De auto is terug van de detailer en voorzien van IGL kenzo coating en velgencoating. Heb zeg ook de stickers maar verwijderd. Ben er nu helemaal tevreden mee 👍🍾

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig,,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 21:19
HarmP2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:09:
Bij mij is de OTA gearriveerd! Nu even naar het werk rijden en dan installaren![Afbeelding]
Bij mij is hij ook binnengekomen en inmiddels met succes geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm ik heb de P8 nu sinds 1 februari en vanaf moment van aflevering tot vanmorgen eigenlijk top verbinding. Stabiel, altijd snel op orde.

Maar nou zei mijn vriendin dat ze vanmiddag geen navigatie had omdat het systeem steeds naar GPS bleef zoeken. Hoop niet het begin van veel ellende die anderen een tijdje terug hadden met 4G en dat het gewoon een storing of dergelijke bij Tmobile is....

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 04-05-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:03
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd veel bugs op weg naar huis.

Eerst geen LTE en ook geen mogelijkheid om met de hotspot van mijn telefoon te verbinden. Na 5 minuten was er ineens weer wel LTE, maar liep de kaartweergave achter het stuur vast. Na een reset weigerde Google maps 5 minuten lang dienst, daarna werkte alles weer als vanouds.

Ik hoopte dat het kwam omdat de update op de achtergrond werd binnengehaald, maar helaas: nog geen melding als ik nu weer in de auto stap.

Het zal vast met overbelasting van het netwerk door het uitrollen van de update te maken hebben.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
guido66 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:55:

Eerst geen LTE en ook geen mogelijkheid om met de hotspot van mijn telefoon te verbinden. Na 5 minuten was er ineens weer wel LTE, maar liep de kaartweergave achter het stuur vast. Na een reset weigerde Google maps 5 minuten lang dienst, daarna werkte alles weer als vanouds.

Ik hoopte dat het kwam omdat de update op de achtergrond werd binnengehaald, maar helaas: nog geen melding als ik nu weer in de auto stap.

Het zal vast met overbelasting van het netwerk door het uitrollen van de update te maken hebben.
De P8 rolt nog helemaal niets uit dus als er net als mij nog meer p8 rijders zijn die vandaag problemen met 4g hebben zou het wel heel toevallig zijn dat ook de P2 problemen heeft. Dan zou ik eerder denken iets bij Tmobile.. ;)

Edit: op de terugweg had ze ook weer geen 4G...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:03
Misschien is T mobile overbelast door alle P2 updates...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:55:

Dat vastgelopen bestuurdersscherm (kaart weergave) had ik zondag. Het hoofdscherm was wel live en de gesproken tekst werkte ook evenals de aanwijzingen bovenin het bestuurdersscherm. Maar de kaart zelf stond vast op het vertrekpunt. Na een rijdende reset was alles weer o.k. Oorzaak onbekend, er was geen update aan de gang.

Vandaag geen problemen met LTE gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
[P2]

Vandaag met een Wrapper in Maastricht gesproken. Hij vraagt 35€ voor middenconsole te wrappen

[ Voor 79% gewijzigd door NickSsss op 04-05-2021 17:42 ]

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Niet duur als hij het netjes doet!
(Zag hier een bedrijf dat voor wrappen middenconsole €125,- voor standaard folie en €140,- voor speciale folie vraagt)

[ Voor 64% gewijzigd door Jehanthar op 04-05-2021 18:12 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Pagina: 1 ... 216 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.