Laten we met z'n allen niet vergeten dat we de Polestar officieel pas in maart / april hebben besteld. Dat is slechts 1-2 maand geleden. Een pre-order telt natuurlijk niet, dat is puur aangeven dat je interesse hebt in de auto.
Vanaf dag 1 heeft Polestar bij de officiële bestelling aangegeven dat de levering waarschijnlijk in juli volgt (in mijn geval). En dat lijken ze ook nog eens te gaan halen. Het is nu mei. Volgende week volgt er een update over levermaand. En 4 weken voor levering de exacte datum Ik weet niet welke verwachtingen je mag hebben van een nieuw merk, maar dit vind ik eigenlijk heel netjes voor een auto die in maart is besteld! Ben bij heel veel gerenommeerde merken veel langere levertijden tegengekomen en die communiceren 1-2 maand na bestelling ook helemaal niet. Daar lopen we ook niet over te zeuren en accepteren we ook de "geschatte/exacte" leverdatum, omdat we vertrouwen in het merk hebben. En dat Polestar geen tracking in hun fabriek heeft zoals sommige merken, prima toch. Genoeg merken die dat ook niet hebben. Bij mijn vorige auto wist ik de exacte leverdatum pas toen hij al een paar dagen bij de dealer stond...
Ik heb het al vaker gezegd in dit draadje: de communicatie van Polestar is netjes en consistent. Als ze een antwoord hebben geven ze die met nauwkeurigheid. Ze nemen alle tijd voor je, zijn vriendelijk en in mijn geval zelfs pro-actief met nabellen op een vraag per mail. Ik ben het dan ook pertinent niet eens met de mensen die Polestar betichten van slechte communicatie. Een bedrijf dat nog geen auto geleverd heeft en zijn organisatie al op deze manier ingericht heeft: chapeau. Om een paar punten te noemen:
- In Nederland levering aan huis.
- Onderhoud met pick up en return.
- Dealernetwerk van Volvo ter beschikking met nationale dekking
- Voorraad onderdelen op niveau Volvo
- Een praktisch altijd beschikbare chatmedewerker die de tijd voor je neemt
En ja er zullen vast merken zijn die het beter voor elkaar hebben. Maar die bestaan ook allemaal wel iets langer

drtngs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
Pffff, dat Polestar is vooral ster in het ontwijken van antwoord geven...
Die Lexus wordt toch steeds interessanter... zeker niet mooier, maar qua communicatie en VIPtreatment naar de klanten toe is dat toch een ander verhaal hoor ik van mijn collega's
Waar geven ze ontwijkende antwoorden dan? Kun je een omschrijving van die VIP treatment geven. Wat doet Lexus anders? Ik heb (helaas) geen ervaring met luxe merken en de manier waarop zijn bestellingen afhandelen.
Omdat ze nu niet de adressen van de Spaces geven? Lekker boeiend, je kan er toch pas heen als ze open zijn. Dat we nu weten in welke plaats het is lijkt mij voldoende.
Omdat ze nu geen exacte leverdatum communiceren? Iets dat je niet weet kun je niet communiceren. Het is nu mei en voor mij is het voldoende te weten dat hij ongeveer in juli komt. Volgende week lijkt er een update te komen. Prima toch, dat is nog bijna 2 maand voor de echte levering.
In geen van de gestelde vragen door de groep hebben ze naar mijn mening een ontwijkend antwoord gegeven. Soms noemen ze een maand of week ipv een specifieke datum. Prima. Verder zijn ze heel gedetailleerd voor zover ze dat kunnen zijn.
PS. ik denk dat veel onrust ontstaat door de door leasemaatschappijen gedeelde leverdata. En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze zeggen: we leveren eind juli hooguit 2-3 weken vertraging dan dat ze zeggen we leveren 18 juli en dat kunnen ze niet waar maken. En natuurlijk zijn we allemaal heel nieuwsgierig en kunnen we niet wachten en duurt het voor ons gevoel lang. Maar dat lijkt me geen reden om dat Polestar aan te rekenen
[
Voor 6% gewijzigd door
MarvinOA op 28-05-2020 07:34
]