Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.465.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
theomanders schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Wat is een E-Rating? Ik zie bij Thatcham alleen Category 1,2 etc. Alarmklasse 1,2 etc.
"E = Exceeds security requirement for a car of this type and the group rating has therefore been reduced."

Het is een aanbevolen indicator voor het te hanteren tarief.

bron

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
Pffff, dat Polestar is vooral ster in het ontwijken van antwoord geven...
Die Lexus wordt toch steeds interessanter... zeker niet mooier, maar qua communicatie en VIPtreatment naar de klanten toe is dat toch een ander verhaal hoor ik van mijn collega's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:22
drtngs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
Die Lexus wordt toch steeds interessanter... zeker niet mooier, maar qua communicatie en VIPtreatment naar de klanten toe is dat toch een ander verhaal hoor ik van mijn collega's
Dan moet je overstappen naar een Lexus.

Ik vind persoonlijk dat je Polestar niet heel veel kan kwalijk nemen. Je kiest voor een nieuwe auto van een nieuw merk, dan neem je zelf al een risico.

Ze hebben niet de middelen en senioriteit van een Lexus en ze kunnen zich geen harde afspraken veroorloven omdat ze zich daarmee alleen maar in de voet schieten. Voor een nieuw merk vind ik dat ze goed roeien met de riemen die ze hebben en daarnaast zijn leverdata nog niet gigantisch uit de klauwen gelopen. Zeker in deze tijd met covid-19 kunnen hebben ze de externe factoren minder goed in de hand wat duidelijkheid lastiger maakt.
Persoonlijk denk ik dat mensen ze wat slack moeten geven en de vriendelijke en snelle communicatie die ze bieden moeten waarderen. Maar zo sta ik er in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-05 17:55
Ik ben het wel met @BartWNL eens op dat vlak. Daarnaast kiezen we wel met z'n allen voor een merk dat in navolging Tesla een nieuwe manier van interactie met de klant kiest. We hebben allemaal op basis van Internet-informatie voor deze auto gekozen, misschien een enkeling daargelaten die hem op een beurs heeft kunnen aanraken.
Maar we hebben nog geen gesprekken gehad met een dealer die een stapel mooie folders had liggen en je meteen in een showroom model kan zetten.
Polestar is een nieuw merk met een andere aanpak en dan vind ik idd dat het nog niet tegen valt.Ze communiceren vrij nauwkeurig en daardoor misschien naar ons gevoel wat weinig. Dat heeft voor mij ook een slecht gevoel gegeven t.a.v. wat de tussenliggende leasemaatschappij vervolgens communiceert. Ook zij hebben hier nog moeite mee.
We moeten even wachten, maar ik ben er van overtuigd dat het straks allemaal de moeite waard was als hij eenmaal op de oprit staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Laten we met z'n allen niet vergeten dat we de Polestar officieel pas in maart / april hebben besteld. Dat is slechts 1-2 maand geleden. Een pre-order telt natuurlijk niet, dat is puur aangeven dat je interesse hebt in de auto.

Vanaf dag 1 heeft Polestar bij de officiële bestelling aangegeven dat de levering waarschijnlijk in juli volgt (in mijn geval). En dat lijken ze ook nog eens te gaan halen. Het is nu mei. Volgende week volgt er een update over levermaand. En 4 weken voor levering de exacte datum Ik weet niet welke verwachtingen je mag hebben van een nieuw merk, maar dit vind ik eigenlijk heel netjes voor een auto die in maart is besteld! Ben bij heel veel gerenommeerde merken veel langere levertijden tegengekomen en die communiceren 1-2 maand na bestelling ook helemaal niet. Daar lopen we ook niet over te zeuren en accepteren we ook de "geschatte/exacte" leverdatum, omdat we vertrouwen in het merk hebben. En dat Polestar geen tracking in hun fabriek heeft zoals sommige merken, prima toch. Genoeg merken die dat ook niet hebben. Bij mijn vorige auto wist ik de exacte leverdatum pas toen hij al een paar dagen bij de dealer stond...

Ik heb het al vaker gezegd in dit draadje: de communicatie van Polestar is netjes en consistent. Als ze een antwoord hebben geven ze die met nauwkeurigheid. Ze nemen alle tijd voor je, zijn vriendelijk en in mijn geval zelfs pro-actief met nabellen op een vraag per mail. Ik ben het dan ook pertinent niet eens met de mensen die Polestar betichten van slechte communicatie. Een bedrijf dat nog geen auto geleverd heeft en zijn organisatie al op deze manier ingericht heeft: chapeau. Om een paar punten te noemen:
  • In Nederland levering aan huis.
  • Onderhoud met pick up en return.
  • Dealernetwerk van Volvo ter beschikking met nationale dekking
  • Voorraad onderdelen op niveau Volvo
  • Een praktisch altijd beschikbare chatmedewerker die de tijd voor je neemt
En ja er zullen vast merken zijn die het beter voor elkaar hebben. Maar die bestaan ook allemaal wel iets langer ;)
drtngs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
Waar geven ze ontwijkende antwoorden dan? Kun je een omschrijving van die VIP treatment geven. Wat doet Lexus anders? Ik heb (helaas) geen ervaring met luxe merken en de manier waarop zijn bestellingen afhandelen.

Omdat ze nu niet de adressen van de Spaces geven? Lekker boeiend, je kan er toch pas heen als ze open zijn. Dat we nu weten in welke plaats het is lijkt mij voldoende.

Omdat ze nu geen exacte leverdatum communiceren? Iets dat je niet weet kun je niet communiceren. Het is nu mei en voor mij is het voldoende te weten dat hij ongeveer in juli komt. Volgende week lijkt er een update te komen. Prima toch, dat is nog bijna 2 maand voor de echte levering.

In geen van de gestelde vragen door de groep hebben ze naar mijn mening een ontwijkend antwoord gegeven. Soms noemen ze een maand of week ipv een specifieke datum. Prima. Verder zijn ze heel gedetailleerd voor zover ze dat kunnen zijn.

PS. ik denk dat veel onrust ontstaat door de door leasemaatschappijen gedeelde leverdata. En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze zeggen: we leveren eind juli hooguit 2-3 weken vertraging dan dat ze zeggen we leveren 18 juli en dat kunnen ze niet waar maken. En natuurlijk zijn we allemaal heel nieuwsgierig en kunnen we niet wachten en duurt het voor ons gevoel lang. Maar dat lijkt me geen reden om dat Polestar aan te rekenen :)

[ Voor 6% gewijzigd door MarvinOA op 28-05-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
3 jaar onderhoud met pickup and return (met een max. van 50.000 km).
De onderhoudsinterval is 30.000 km.

Klinkt leuk....maar je hoeft geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat er dus slechts 1x een onderhoudsbeurt wordt gegeven via het pickup and return principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
theomanders schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:32:

Klinkt leuk....maar je hoeft geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat er dus slechts 1x een onderhoudsbeurt wordt gegeven via het pickup and return principe.
Ik neem aan dat wanneer de auto aangeeft dat er service nodig is (omdat iets niet meer naar behoren werkt) dit er ook bij zit. Dat eventuele service misschien niet nodig is, lijkt me alleen maar goed, want dan hebben ze een goede wagen gebouwd ;)

En of het nu 1 of 2 of 3 keer is. Het gaat er om dat ze zich daarmee onderscheiden van bijvoorbeeld een Tesla waar je voor service in sommige gevallen echt ver moet rijden en dat veel tijd kost. Polestar maakt dankbaar gebruik van haar grote zus Volvo en dat doen ze slim!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12

Super toch, met een EV heb je sowieso amper normaal onderhoud nodig. Maar ik gok nog wel een garantiegevalletje of 2 a 3 ook die nodig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Kunnen we niet ergens productie aantallen van de fabriek te weten komen? Hoeveel P2s ze per dag maken en voor welke markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
S2000jan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:10:
Kunnen we niet ergens productie aantallen van de fabriek te weten komen? Hoeveel P2s ze per dag maken en voor welke markt?
Op Techcrunch stond:

"It’s not clear just how many Polestar 2 vehicles will be produced; Polestar has told TechCrunch that it is in the “tens of thousands” of cars per calendar year. Those numbers will also depend on demand for the Polestar 2 and other models that are built in the same factory."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rondom de communicatie en leverdata van de auto ben ik het grotendeels eens met @BartWNL @MarvinOA en @PvS_68 . Zelf denk ik dat de rol/communicatie van de leasemaatschappij het qua verwachtingsmanagement niet beter maakt doordat ze toch leverdata communiceren zonder dat deze werkelijk iets betekenen. Stiekem ging ik toch hopen op 15-6 toen Alphabet dat communiceerde.

Wel vind ik de aangekondigde communicatie van komende week essentieel. Als daar nog steeds geen concretisering van de levering van mijn auto (en voor jullie natuurlijk die van jullie) bij zit dan zie ik daar toch echt wel een zwakte waarvan ik hoop dat ze dit gaan verbeteren voor de bestellers van de toekomst.

Ondertussen wordt, as we speak, mijn laadpaal geïnstalleerd. Werken gaat het blijkbaar niet want a) mijn meterkast is te oud en b) de slimme meter is niet up to date genoeg voor load balancing. Dus wat dat betreft 'geluk' dat de P2 er nog niet is want dat geeft nog even tijd voor een upgrade van de meterkast. Wellicht goed voor jullie om dit vooraf al te inventariseren om verrassingen bij installatie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
XeNeRgY schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:09:
Rondom de communicatie en leverdata van de auto ben ik het grotendeels eens met @BartWNL @MarvinOA en @PvS_68 . Zelf denk ik dat de rol/communicatie van de leasemaatschappij het qua verwachtingsmanagement niet beter maakt doordat ze toch leverdata communiceren zonder dat deze werkelijk iets betekenen. Stiekem ging ik toch hopen op 15-6 toen Alphabet dat communiceerde.

Wel vind ik de aangekondigde communicatie van komende week essentieel. Als daar nog steeds geen concretisering van de levering van mijn auto (en voor jullie natuurlijk die van jullie) bij zit dan zie ik daar toch echt wel een zwakte waarvan ik hoop dat ze dit gaan verbeteren voor de bestellers van de toekomst.

Ondertussen wordt, as we speak, mijn laadpaal geïnstalleerd. Werken gaat het blijkbaar niet want a) mijn meterkast is te oud en b) de slimme meter is niet up to date genoeg voor load balancing. Dus wat dat betreft 'geluk' dat de P2 er nog niet is want dat geeft nog even tijd voor een upgrade van de meterkast. Wellicht goed voor jullie om dit vooraf al te inventariseren om verrassingen bij installatie te voorkomen.
Wat mij als directe koper beetje tegenzat met communicatie is dat ik het idee kreeg dat Leasemaatschappijen meer info kregen. Dit bleek deze maand nu uiteindelijk duidelijk niet zo te zijn.

Wel vind ik om Polestar een 'nieuw' merkt te noemen niet helemaal waar. Ja het is nieuw, maar het is ook gewoon Volvo met veel Volvo mensen die nu bij Polestar werken. De productie draait echter in een fabriek van Geely waar al de XC40 en de Lync&Co 01 worden gemaakt. Ja, dit is een nieuwe auto, maar het proces en de processesn waren dus al 'in place'.

Noorse kopers hebben deze week een bericht gehad ("Nu productie en vervoer op gang is gekomen") van leveringen in juni die nu in augustus gaan plaatsvinden. Twee weken voor levering komt er de specifieke datum. Ik vind dat toch wel aan de late kant om daarmee te komen, maar het kan zo zijn dat ze alles hebben geprobeerd en het aan corona ligt (wat ze niet melden en het is misschien niet makkelijk momenteel om van BE naar NO te vervoeren en dus eerst maar alles in BE en NL leveren?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

Wat is je doel? Zo vaak mogelijk in een tijdelijke leenauto zitten of zo min mogelijk hinder ondervinden van onderhoud?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Bij mij is e.e.a. (3-fasen aansluiting en 3fasen hoofdschakelaar) al aangesloten in de meterkast en ligt de kabel al tot aan de oprit. De levertijd op mijn laadpaal loopt de spuigaten uit, dus die moet nog komen.
Ook de noodzakelijk aanpassing aan mijn aansluiting om van 1 naar 3 fasen te gaan heeft Enexis gecancelled vanwege corona en tot nog geen nader bericht over gehoord.

Vooralsnog ben ik dus blij met de standaard 230V huisaansluiting kabel die Polestar bij de auto levert... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Hoe bizar kun je het hebben. Belt Enexis net dat ze volgende week de aansluiting komen verzwaren.... :D

Nu de paal nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb een 3 fasen aansluiting in de meterkast en de kabel ligt al onder de oprit. Ik wacht al maanden op de EVBox laadpaal. Toevallig gisteren gehoord dat de paal volgende week gereed is en verstuurd wordt aan de installateur. Komt toch alles nog goed voor mijn geplande Polestar levering 'in de week van 30 juni' 😊

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:35
Zou toch eigenlijk verwachten dat de laadpaalboeren nu wel redelijk weer tijd zouden moeten hebben. Maar goed, in deze tijd kun je waarschijnlijk de auto wel opladen met een powerbankje. :) Nou ja, voor de noodzakelijke kilometers dan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 22:07
Quark2 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:41:
Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb een 3 fasen aansluiting in de meterkast en de kabel ligt al onder de oprit. Ik wacht al maanden op de EVBox laadpaal. Toevallig gisteren gehoord dat de paal volgende week gereed is en verstuurd wordt aan de installateur. Komt toch alles nog goed voor mijn geplande Polestar levering 'in de week van 30 juni' 😊
Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn aan het plaatsen van de laadpaal, inclusief graafwerk/kabels etc. van EVbox? Wij hebben al een 3-fase aansluiting en slimme meter, en graafwerk zou bij ons relatief eenvoudig moeten zijn (afstand van meterkast tot waar we de paal willen hebben is ongeveer 8 a 10 meter).

Va de leasemaatschappij kregen wij door dat ze meestal tussen de 2500 en 3500 kwijt zijn voor het installeren van een paal die SmartCharging ondersteunt, maar ik vraag me af of dat ook realistisch is of dat het een stuk goedkoper kan...

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
3491,- incl. BTW voor:
- Laadpaal E3320-A15082-11 Elvi Wi-Fi + kWh-meter + UMTS 22kW 8 meter type 2 kleur Polar White
- Elvi paal (montage in de grond)
- Meterkast ombouwen 1 -> 3 fasen
- Meterkast uitbreiden met hoofdschakelaar 400V 40A
- Meterkast uitbreiden met aardlekschakelaar
- plmin 25 meter grondkabel incl aanleg (17 meter graafwerk)

Ik ben niet wezen shoppen maar gebruik gemaakt van onze standaard leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Ik heb net een offerte opgevraagt voor voorbereiden van mijn meterkast naar 3 fase (volledige vervanging in mijn geval) en het plaatsen & aansluiten van een EV-Box (ik schaf hem zelf aan). Bij mij komt hij aan de gevel te hangen, dicht bij de meterkast. Ik laat wel even weten wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
secret17 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn aan het plaatsen van de laadpaal, inclusief graafwerk/kabels etc. van EVbox? Wij hebben al een 3-fase aansluiting en slimme meter, en graafwerk zou bij ons relatief eenvoudig moeten zijn (afstand van meterkast tot waar we de paal willen hebben is ongeveer 8 a 10 meter).

Va de leasemaatschappij kregen wij door dat ze meestal tussen de 2500 en 3500 kwijt zijn voor het installeren van een paal die SmartCharging ondersteunt, maar ik vraag me af of dat ook realistisch is of dat het een stuk goedkoper kan...
Via een LM betaal je de hoofdprijs. Bovenstaande is wel realistisch in zo'n geval. Het kan natuurlijk veel goedkoper. Is ook afhankelijk van wat nodig is/wat je wil.

Mijn LM offerte; Inspired in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

Had het echter ook zelf kunnen doen voor EUR 1000,- als de WG gewoon genoegen nam met declaratie van kWhs door mezelf. Ze wilde liever meer uitgeven aan een NM paal.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 28-05-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 22:07
PvS_68 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:43:
3491,- incl. BTW voor:
- Laadpaal E3320-A15082-11 Elvi Wi-Fi + kWh-meter + UMTS 22kW 8 meter type 2 kleur Polar White

Thnx, dat komt wel redelijk overeen met de bedragen die ik van de LM doorkreeg. Op basis van jouw info vermoed ik dat het bij ons iets minder zal kosten (ombouw meterkast naar 3-fase niet nodig en minder graafwerk), maar dat is er vanuitgaande dat we een vergelijkbare paal laten installeren en er verder geen gekke dingen bijkomen.
pepijnkummel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:44:
Ik heb net een offerte opgevraagt voor voorbereiden van mijn meterkast naar 3 fase (volledige vervanging in mijn geval) en het plaatsen & aansluiten van een EV-Box (ik schaf hem zelf aan). Bij mij komt hij aan de gevel te hangen, dicht bij de meterkast. Ik laat wel even weten wat het wordt.
De gevel zou bij ons ook kunnen, maar dat zouden we steeds over de kabel heen moeten stappen aangezien we de auto nooit naast het huis maar meer voor op de oprit zetten, en dat willen we liever niet. Bovendien willen we in de toekomst de voortuin helemaal opnieuw gaan inrichten, en dan is een losse paal die je gewoon weer kunt verplaatsen wel zo handig. :)
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:46:
[...]
Via een LM betaal je de hoofdprijs. Bovenstaande is wel realistisch in zo'n geval. Het kan natuurlijk veel goedkoper. Is ook afhankelijk van wat nodig is/wat je wil.
Ik had ook het idee dat de LM liever een iets te hoog bedrag in de boeken zet dan iets te laag. Bovendien ben je dan afhankelijk van de opties die je door de LM geboden worden. Dat gezegd hebbende willen we ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten - gewoon een goede, flexibele oplossing die 22kWh laden ondersteunt en slim genoeg om te combineren met huishoudelijk gebruik en zonnepanelen e.d.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Mijn laadpaal (KEBA P30) met installatie (ik heb reeds 3-fazen) en koppeling met domotica (Loxone) komt op €2.200 incl BTW

Ik ben in blijde verwachting van haar (is een laadpaal vrouwelijk ? :p)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
S2000jan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:48:
Mijn laadpaal (KEBA P30) met installatie (ik heb reeds 3-fazen) en koppeling met domotica (Loxone) komt op €2.200 incl BTW

In dit geval wel. De stekker gaat er immers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
secret17 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Ik had ook het idee dat de LM liever een iets te hoog bedrag in de boeken zet dan iets te laag. Bovendien ben je dan afhankelijk van de opties die je door de LM geboden worden. Dat gezegd hebbende willen we ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten - gewoon een goede, flexibele oplossing die 22kWh laden ondersteunt en slim genoeg om te combineren met huishoudelijk gebruik en zonnepanelen e.d.
Snap ik. Al vraag ik me af of je met de EVBox op termijn veel kunt qua zonnepanelen. Dat kan ik in ieder geval met mijn NM paal niet. Achteraf had ik liever een "domme" TWC gehad. Die kun je zelf slim maken en ook in de toekomst met zonnepanelen laten praten. Enige paal die standaard iets met terugleveren kan is de Zappi dacht ik.22kW zie ik niet snel als nuttig. Het kost je veel meer vastrecht en 11kW is echt snel zat. Auto staat bij mij toch snel minimaal 10-12 uur per dag aan de paal. Dan kun je dus ~120kWh laden. Meer ga ik niet snel nodig hebben.

Maar gewoon lekker alles door de LM laten regelen heeft ook zeker wat hoor.
Desmodromer schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:57:
[...]

In dit geval wel. De stekker gaat er immers in.
Niet altijd. :) Ik heb een mannelijke versie met een vaste stekker. Wel zo handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 28-05-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Via de LM kost mij niets (dus ook niet het aanpassen van mijn meterkast) omdat de auto incl. laadpaal binnen mijn leasebudget valt. Aangezien de laadvoorziening ook geen onderdeel is van de fiscale waarde van de auto kost he me dus niets. En geen zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PvS_68 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:19:
Via de LM kost mij niets (dus ook niet het aanpassen van mijn meterkast) omdat de auto incl. laadpaal binnen mijn leasebudget valt. Aangezien de laadvoorziening ook geen onderdeel is van de fiscale waarde van de auto kost he me dus niets. En geen zorgen..
Het kost mij ook niks maar dat wil niet zeggen dat je de beste oplossing krijgt natuurlijk. Jou paal heeft geen LB en geen authenticatie? Die twee dingen vind ik bijvoorbeeld wel super handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:19:
Mij kost het wel iets, want ik krijg het budget dat ik niet op maak bovenop mijn bruto salaris uitgekeerd. Bij mij is de P2 inclusief paal en 'brandstof' precies op budget. Laadpaal is overigens rond de 3000 euro incl. installatie.

Laadpaal werkt hier gedeeltelijk. Hij laadt op 3x11kW maar ik kan geen load balancing doen omdat mijn slimme meter (Enexis) versie 2.2 is en die moet vernieuwd worden. De aansluiting is nu op 3x16A gezet en wordt, nadat ik een nieuwe slimme meter heb weer naar 3x25A gezet. Maar de monteur zei dat het ook zo prima laadt (de P2 kan toch niet sneller laden) maar dat ik moet uitkijken dat ik niet tegelijkertijd vaatwasser/wasmachine etc. gebruik. Dus ik twijfel of ik kosten moet gaan maken voor die nieuwe slimme meter.

@PvS_68 Aangezien jij ook Enexis hebt kan dat wellicht bij jou ook spelen.

@Arnold Ik ben het wel met je eens. Polestar kan ruimschoots kopiëren van systemen en processen van Volvo lijkt me. Het wiel hoeft niet vanaf de grond opgebouwd te worden. Bovendien kun je jezelf, als je een professionele organisatie bent, niet schuilen achter het argument 'we zijn nieuw, doen ons best en beloven verbetering' op een simpel aspect als communicatie over een bestelling naar een klant. Dat doet de simpelste webshop ook gewoon prima dus dat moet een miljoenenbedrijf ook kunnen. Je kunt mij echt niet uitleggen dat:
1) ze geen enkel idee hebben in welke maand een specifieke auto wordt gebouwd. Er is een planning qua prioriteit weet ik uit betrouwbare bron. Je weet hoeveel je per dag/week/maand kunt produceren dus dan kun je ook gaan rekenen in welke maand een auto valt.
2) je jezelf niet ten doel stelt om minimaal 8 weken voorafgaand aan levering de leverdatum (onder voorbehoud) te communiceren. Er zijn een boel klanten die een huidige auto moeten verkopen/inruilen/lease contract afhandelen. Als je 2 weken voor levering op de hoogte bent heb je amper nog tijd daarvoor. Een gemiddeld mens vindt dat niet prettig. Als je jezelf in je klant inleeft dan begrijp je dat.

Ik had persoonlijk liever een update gehad dat mijn auto tussen week 41- 44 wordt verwacht, maar dat het mogelijk nog wat schuift, dan dat er volledige radiostilte is qua levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:29
XeNeRgY schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Mij kost het wel iets, want ik krijg het budget dat ik niet op maak bovenop mijn bruto salaris uitgekeerd. Bij mij is de P2 inclusief paal en 'brandstof' precies op budget. Laadpaal is overigens rond de 3000 euro incl. installatie.

Laadpaal werkt hier gedeeltelijk. Hij laadt op 3x11kW maar ik kan geen load balancing doen omdat mijn slimme meter (Enexis) versie 2.2 is en die moet vernieuwd worden. De aansluiting is nu op 3x16A gezet en wordt, nadat ik een nieuwe slimme meter heb weer naar 3x25A gezet. Maar de monteur zei dat het ook zo prima laadt (de P2 kan toch niet sneller laden) maar dat ik moet uitkijken dat ik niet tegelijkertijd vaatwasser/wasmachine etc. gebruik. Dus ik twijfel of ik kosten moet gaan maken voor die nieuwe slimme meter.

@PvS_68 Aangezien jij ook Enexis hebt kan dat wellicht bij jou ook spelen.

@Arnold Ik ben het wel met je eens. Polestar kan ruimschoots kopiëren van systemen en processen van Volvo lijkt me. Het wiel hoeft niet vanaf de grond opgebouwd te worden. Bovendien kun je jezelf, als je een professionele organisatie bent, niet schuilen achter het argument 'we zijn nieuw, doen ons best en beloven verbetering' op een simpel aspect als communicatie over een bestelling naar een klant. Dat doet de simpelste webshop ook gewoon prima dus dat moet een miljoenenbedrijf ook kunnen. Je kunt mij echt niet uitleggen dat:
1) ze geen enkel idee hebben in welke maand een specifieke auto wordt gebouwd. Er is een planning qua prioriteit weet ik uit betrouwbare bron. Je weet hoeveel je per dag/week/maand kunt produceren dus dan kun je ook gaan rekenen in welke maand een auto valt.
2) je jezelf niet ten doel stelt om minimaal 8 weken voorafgaand aan levering de leverdatum (onder voorbehoud) te communiceren. Er zijn een boel klanten die een huidige auto moeten verkopen/inruilen/lease contract afhandelen. Als je 2 weken voor levering op de hoogte bent heb je amper nog tijd daarvoor. Een gemiddeld mens vindt dat niet prettig. Als je jezelf in je klant inleeft dan begrijp je dat.

Ik had persoonlijk liever een update gehad dat mijn auto tussen week 41- 44 wordt verwacht, maar dat het mogelijk nog wat schuift, dan dat er volledige radiostilte is qua levering.
Vrachtverkeer is ontregeld, schepen liggen al weken aangemeerd. Toeleveranciers kunnen omvallen of moeten fabrieken weer sluiten. Er zijn zoveel variabelen op dit moment dat een planning niet mogelijk is. We hebben het niet over een wagen die in Europa wordt gefabriceerd. Ik snap de wens wel, maar soms zijn dingen gewoon niet mogelijk en om nou iedereen foutief in te lichten zou Polestar helemaal in een verkeerd daglicht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
PvS_68 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:43:
3491,- incl. BTW voor:

Nou dat klinkt mij als een goede deal. Ik heb mij er niet in verdiept omdat ik via werkgever en LM geen vrije keuze heb. Ik ben nu 3500 kwijt voor EVBox en plaatsen en aansluiten. Daar zit dan wel ruim 60 meter kabel bij omdat ons huis wat verder van de weg af ligt. Om het nog enigszins betaalbaar te houden heb ik het graafwerk zelf gedaan. Voor wat ze daarvoor vroegen had ik bijna zelf een minigraver kunnen kopen...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arnold
Volgens een Zweedse Polestar group zou dit de boot zijn waarop de nodige Polestars staan:

https://www.vesselfinder....zzvblRNJs6ODT-ehBL4ED3pRA

En een artikel over de leveringsproblemen in het Zweeds:

https://www.mestmotor.se/...kjuts-fram-flera-manader/

[ Voor 28% gewijzigd door Arnold op 28-05-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
Wat is je doel? Zo vaak mogelijk in een tijdelijke leenauto zitten of zo min mogelijk hinder ondervinden van onderhoud?
[/quote]

Nou ik bedoelde waarom heeft men er geen 60.000 van gemaakt (of gewoon 3 jaar onbeperkt) zeker bij de early adopters. 3 Jaar en 50.000 max met een interval van 30.000 klink voor mij marketing-technisch weer als een stukje volksverlakkerij. Ze willen toch dat wij vol lof straks over deze auto spreken, om marktaandeel op langere termijn op te bouwen. Ik heb de laatste jaren auto's gereden die de eerste 3 jaar alleen voor een beurt naar de garage moesten. Misschien moet ik dat hier niet verwachten.
Wij (de particulieren die deze auto gewoon met eigen geld betalen) steken onze nek uit . Bij Tesla kreeg men b.v. bij die eerste modellen gratis super-charger voor de rest van het leven van die auto. Zoiets zou ik bij Polestar eigenlijk ook verwachten (in China doen ze b.v. veel meer voor die eerste klanten)..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrkrH1e7RLTihO3m3jSMTi1SiwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqmNZdhwMko3uKn7MlzizY5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNjuHINADrpMDfq47lnVo1qHHvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGeLJ3Xzdu2svxqbLCj7ozNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt3783yFBVg5-w6GXAwzvCD1bV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5fsaskUCnLsIHQ1bej0kKVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGW20gPWrSFDAjuVWqoWHJTuJa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLMKZJ0krehjbwgtigfB11IE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3dGZr5YrdMt21txqP8iOFkKe9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zemSxSLeSOChCuZMgwehUk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt-CBM77MNMbmLmxngth8zVVrQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqaITf8cX0QnZZfZw0ZlfKSN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk niet dat ik deze al gepost had.
Het boek dat ik gekregen heb op het autosalon van Brussel nav mijn pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 20:57
S2000jan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:48:

Hoe ziet die koppeling met Loxone eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolomeister
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik ben de Polestar 2 aan het samenstellen, voor zover daar sprake van is. Zijn er mensen die hebben gekozen voor het interieurpakket "Ventilated Nappa leather Barley with reconstructed wood deco" ter waarde van € 3.719?

Qua kleur lijkt me de Slate WeaveTech mij namelijk ook prima, maar ik zou graag (actieve) stoelkoeling willen. De naam van dit lichte interieurpakket doet vermoeden dat deze inderdaad beschikt over koeling. Hoe zit dit bij de andere interieur kleuren?

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
baldbelow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Hoe ziet die koppeling met Loxone eruit?
Ik zal het je weten zeggen als die geïnstalleerd is. Via KNX vermoed ik,maar zo technisch ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
XeNeRgY schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:09:
Goede tip! Ik neem aan dat je dit na kunt vragen bij de netbeheerder? Ik heb al een tijdje een stekker auto gehad, maar dat was voor installatie van de slimme meter. Dus even nakijken lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Snap ik. Al vraag ik me af of je met de EVBox op termijn veel kunt qua zonnepanelen. Dat kan ik in ieder geval met mijn NM paal niet. Achteraf had ik liever een "domme" TWC gehad. Die kun je zelf slim maken en ook in de toekomst met zonnepanelen laten praten. Enige paal die standaard iets met terugleveren kan is de Zappi dacht ik.22kW zie ik niet snel als nuttig. Het kost je veel meer vastrecht en 11kW is echt snel zat. Auto staat bij mij toch snel minimaal 10-12 uur per dag aan de paal. Dan kun je dus ~120kWh laden. Meer ga ik niet snel nodig hebben.

Maar gewoon lekker alles door de LM laten regelen heeft ook zeker wat hoor.

[...]

Niet altijd. :) Ik heb een mannelijke versie met een vaste stekker. Wel zo handig.
Ik heb echt geen verstand van stroom, aansluitingen ed. Ik heb -reeds geïnstalleerd voor een plug-in welke ik in 2016/17 reed- een NewMotion Home Advance laadpaal. Deze is voor zover ik weet aangesloten als één fase omdat de auto niet meer nodig had/aan kon (accu van 7,4kwh dacht ik). Wat ik begrijp is dat ik hierdoor op 3,7kwh laadde.

Ik wil deze laadpaal ook gebruiken voor de P8, die sneller kan laden en meer nodig heeft. De meterkast is voorzien van slimme lader en een Liander 3 x 25 Ampère aansluiting. Wellicht heeft iemand hier tips/antwoorden voor mij;

-Kan het zijn dat de lader zoals hij nu is aangesloten toch op 11kwh de Volvo gaat laden als die er is?
-Als hij inderdaad op 1-fase (3,7kwh Max?) is aangesloten, is het dan lastig/kostbaar/mogelijk dit om te bouwen naar 3-fase waardoor hij Max 11kwh haalt?

Hopelijk kan iemand hierin helpen, ik heb inderdaad geen zin meer vastrecht te betalen, maar volgens mij is dat niet nodig met de huidige aansluiting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-05 14:41
Zijn jullie al bij dit topic op bezoek geweest? https://gathering.tweaker...ist_messages/1967520/last

Qua laden is een polestar of een p8 niet anders dan andere ev’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:06
Weten jullie of de Polestar2 en de Volvo XC40 Recharge dezelfde basis opties aan boord hebben?? en zo niet, wat is duidelijk anders?

tia

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:38:
[...]

Ik heb echt geen verstand van stroom, aansluitingen ed. Ik heb -reeds geïnstalleerd voor een plug-in welke ik in 2016/17 reed- een NewMotion Home Advance laadpaal. Deze is voor zover ik weet aangesloten als één fase omdat de auto niet meer nodig had/aan kon (accu van 7,4kwh dacht ik). Wat ik begrijp is dat ik hierdoor op 3,7kwh laadde.

Ik wil deze laadpaal ook gebruiken voor de P8, die sneller kan laden en meer nodig heeft. De meterkast is voorzien van slimme lader en een Liander 3 x 25 Ampère aansluiting. Wellicht heeft iemand hier tips/antwoorden voor mij;

-Kan het zijn dat de lader zoals hij nu is aangesloten toch op 11kwh de Volvo gaat laden als die er is?
-Als hij inderdaad op 1-fase (3,7kwh Max?) is aangesloten, is het dan lastig/kostbaar/mogelijk dit om te bouwen naar 3-fase waardoor hij Max 11kwh haalt?

Hopelijk kan iemand hierin helpen, ik heb inderdaad geen zin meer vastrecht te betalen, maar volgens mij is dat niet nodig met de huidige aansluiting toch?
Let op: ik heb ook geen verstand van stroom maar na 2 dagen specialisten over de vloer gehad te hebben (zonnepanelen en laadpaal) heb ik wel eea geleerd. Als het goed is (maar check het even bij iemand die er verstand van heeft) kun je gewoon laden op 3x11kWh vanuit je stroom aansluiting. Bij mij is dat ook mogelijk en er is niks gewijzigd. Ik heb 3x 25A. Volgens mij kan alleen het extra kastje in je meterkast voor je laadpaal (aardlek) eventueel een bottleneck zijn mocht daar te weinig vermogen op kunnen. Maar dat lijkt me stug. Ik kan bij die van mij in elk geval niks ontdekken van hoeveelheid vermogen dus misschien is het echt niet meer dan alleen een aardlek.

Maar beter even vragen in het EV laden topic :)
Hansieo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:06:
Weten jullie of de Polestar2 en de Volvo XC40 Recharge dezelfde basis opties aan boord hebben?? en zo niet, wat is duidelijk anders?

tia
Je kunt toch simpel zelf een vergelijk doen als je de configurators naast elkaar houd?

[ Voor 8% gewijzigd door XeNeRgY op 29-05-2020 07:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

ThaDude

Hang Loose

JohnDoe77 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:38:
[...]

Een 3 fase paal heeft 5 aders nodig. Een een fase paal heeft 3 aders nodig. Kan zijn dat er een nieuwe kabel moet komen te liggen. Daarnaast moet de binnenkant van je paal dit ook aankunnen. Ze hebben hier laatst een NewMotion home Advancend geplaatst welke op meerdere manieren kan werken 3,7-22kW. Hier werkt hij op 3 fasen 11 kW. Bij mijn collega op 7,4 kW een fase.. Overigens is 11 kW best fors. Daarom is hier ook loadbalancing aangelegd. Als we gaan koken (Inductie) en heb de auto aan dan zit ik al zo op 6 kW + 11 kW is bijna over de hoofdzekering van 3 x 25 Ampere heen ( 230 x 25A x 3 (fasen) = 17,2 kW

Ofwel even uitzoeken welke paal je hebt en wat voor kabel er destijds is gelegd! Als ze voortschrijdend hebben nagedacht moet het kunnen 8)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Yolomeister schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
Ik ben de Polestar 2 aan het samenstellen, voor zover daar sprake van is. Zijn er mensen die hebben gekozen voor het interieurpakket "Ventilated Nappa leather Barley with reconstructed wood deco" ter waarde van € 3.719?

Qua kleur lijkt me de Slate WeaveTech mij namelijk ook prima, maar ik zou graag (actieve) stoelkoeling willen. De naam van dit lichte interieurpakket doet vermoeden dat deze inderdaad beschikt over koeling. Hoe zit dit bij de andere interieur kleuren?

Kan iemand dit bevestigen?
Ventilated Nappa is inderdaad de enige interieurkeuze met stoelventilatie. Bij Charcoal en Slate is dit niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
BartWNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Ventilated Nappa is inderdaad de enige interieurkeuze met stoelventilatie. Bij Charcoal en Slate is dit niet inbegrepen
Vond op de Autosalon van Brussel de kwaliteit van het leer echt een stuk beter dan de Charcoal/slate opties.
Toen inderdaad bleek dat deze actief geventileerd werd was ik eigenlijk om. Juist de performance package laten zitten en voor het leer gekozen. Naar mijn idee gaat je dat, zeker met veel kilometers gewoon meer comfort geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyU5FedzNO_wuYQqLi7GZq3yD78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XY8U6jVtaU8NA89Dhyccb31Y.png?f=fotoalbum_large

Order die op dit moment worden geplaatst worden in september/oktober geleverd (polestar noorwegen website). Denk dat al onze orders veilig zijn wat dat betreft. Ik denk dat de vertraging geld voor de mensen met pre-orders. Deze zouden aanvankelijk in juli geleverd worden, maar deze zijn vertraagd naar augustus/september. Ik denk eerlijk gezegd dat Polestar, geen zin heeft om een half lege boot (productie vertraging) met auto's weg te sturen en vrachtkosten wilt besparen. Door pre-orders en early orders gelijktijdig te leveren, maar dat is puur speculatie aan mijn kant.

Toch leuk als je redenatie gedeeltelijk wordt ondersteund, door echte feiten: https://www.tv2.no/a/11471800/

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 29-05-2020 10:35 . Reden: toevgen noorse bron ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
BlacKstaR- schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:18:
[Afbeelding]

Order die op dit moment worden geplaatst worden in september/oktober geleverd (polestar noorwegen website). Denk dat al onze orders veilig zijn wat dat betreft. Ik denk dat de vertraging geld voor de mensen met pre-orders. Deze zouden aanvankelijk in juli geleverd worden, maar deze zijn vertraagd naar augustus/september. Ik denk eerlijk gezegd dat Polestar, geen zin heeft om een half lege boot (productie vertraging) met auto's weg te sturen en vrachtkosten wil besparen. Door pre-orders en early orders gelijktijdig te leveren, maar dat is puur speculatie aan mijn kant.

Toch leuk als je redenatie gedeeltelijk wordt ondersteund, door echte feiten: https://www.tv2.no/a/11471800/
Volgende week gaan we meer horen. Zowel aan SE als NO is dus nu September/Oktober bevestigd.
Wel stonden veel van die auto's sowieso voor levering augustus wat ik begreep. In NL + BE stonden ze vooral op Juni/Juli. Als het klopt dat het die "TULANE" boot is die gebruikt wordt voor de verscheping, dan zouden daar volgens de reder 7934 auto's op kunnen. Dat is 1 maand productie. Het zou me niet verbazen als alle orders tot nu toe geplaatst in 1x mee zouden kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Het kost mij ook niks maar dat wil niet zeggen dat je de beste oplossing krijgt natuurlijk. Jou paal heeft geen LB en geen authenticatie? Die twee dingen vind ik bijvoorbeeld wel super handig.
Ik had me er niet in verdiept en deze werd eigenlijk meteen aangeboden als een nieuwer model dat tot 22kWh kan laden. Wel langere levertijd, maar dat was met de levertijd op mijn P2 niet erg.
Ik heb even de datasheet opgezocht maar hij doet wel degelijk:
Authorisation: Autostart / Keyfob / RFID card - controller with RFID reader type Mifare 13.56 MHz
en
Smart Charging: Dynamic load balancing, solar integration, and scheduled charging via EVBox Smart Charging

Een energiemanager zou niet nodig zijn (ik kook niet electrisch of zo, maar heb wel zonnepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolomeister
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05-2022
Arnold schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Vond op de Autosalon van Brussel de kwaliteit van het leer echt een stuk beter dan de Charcoal/slate opties.
Toen inderdaad bleek dat deze actief geventileerd werd was ik eigenlijk om. Juist de performance package laten zitten en voor het leer gekozen. Naar mijn idee gaat je dat, zeker met veel kilometers gewoon meer comfort geven.
BartWNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Beiden bedankt! Dan zal inderdaad de keuze uitgaan naar het Nappa interieur pakket. Performance pack vind ik het geld niet waard.

Hopelijk wordt hij dit jaar nog geleverd, maar gezien de berichten hier lijkt dat wel goed te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Arnold schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Volgende week gaan we meer horen. Zowel aan SE als NO is dus nu September/Oktober bevestigd.
Wel stonden veel van die auto's sowieso voor levering augustus wat ik begreep. In NL + BE stonden ze vooral op Juni/Juli. Als het klopt dat het die "TULANE" boot is die gebruikt wordt voor de verscheping, dan zouden daar volgens de reder 7934 auto's op kunnen. Dat is 1 maand productie. Het zou me niet verbazen als alle orders tot nu toe geplaatst in 1x mee zouden kunnen.
Ik dacht dat men over 60000 exemplaren per jaar sprak, dus max 5000/maand. Dacht zelfs ergens gelezen te hebben eerste jaar 25000. Men is op 23 of 25 maart met de productie gestart. De productie is voor een gedeelte voor de Chinese markt bestemd.

Het schip (TULANE) is op 29 april in Shanghai vertrokken. Dus zal het wellicht eerder over een paar duizend exemplaren voor Europa gaan. Ik kreeg alleszins bevestiging dat de mijne reeds is geproduceerd, en wel in week 21 (vorige week). Ik bestelde (zonder reservatie vooraf) op 24 februari. Transport zou een twaalftal weken duren minimaal, want grote problemen met cargo door Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Poleposition schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Ik dacht dat men over 60000 exemplaren per jaar sprak, dus max 5000/maand. Dacht zelfs ergens gelezen te hebben eerste jaar 25000. Men is op 23 of 25 maart met de productie gestart. De productie is voor een gedeelte voor de Chinese markt bestemd.

Het schip (TULANE) is op 29 april in Shanghai vertrokken. Dus zal het wellicht eerder over een paar duizend exemplaren voor Europa gaan. Ik kreeg alleszins bevestiging dat de mijne reeds is geproduceerd, en wel in week 21 (vorige week). Ik bestelde (zonder reservatie vooraf) op 24 februari. Transport zou een twaalftal weken duren minimaal, want grote problemen met cargo door Corona.
Van wie ben je een productiedatum te weten gekomen? Tot nu toe nog van niemand gehoord die van Polestar zelf zo'n duidelijke feedback kreeg. Het lijkt eerder of ze een specifiek order amper kunnen/willen opzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Arnold schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Dat aantal cars is obv de "1966 Toyota Corona". (Toepasselijke auto trouwens in deze tijd..) Daar kunnen er dus 7934 van op. In de praktijk kom je eerder op de helft uit qua P2s lijkt me. (Groter en 2x zo zwaar.) Ook op basis van de Model 3 shipments. Tesla gebruikt vergelijkbare schepen en er staan meerstal rond de 4k Model 3s op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
En de vraag is ook of zo'n schip afgeladen is met alleen maar P2's of ook met andere vracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Iets bizar in mijn Polestar app mbt mijn bestelling. Ik zie er 2! Eentje met de pre order datum en eentje met een datum van 3 dagen geleden terwijl mijn bestelling reeds in februari werd doorgeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LDf-ws2JgtmzrXZkVeJrNvAyGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28lqIy6e1emR2JNgrSt82xlz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmLDPFCWTAFr4B1lWC2cBeS1Pxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Q2I5Jl7pZi85RWY4w5gqH1u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurent1602
S2000jan schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:48:
Iets bizar in mijn Polestar app mbt mijn bestelling. Ik zie er 2! Eentje met de pre order datum en eentje met een datum van 3 dagen geleden terwijl mijn bestelling reeds in februari werd doorgeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie er al 2 sinds het definitief maken van m'n bestelling. 1 van mijn pre-order, en 1 van de definitieve bestelling. Lease maatschappij die nu pas je bestelling definitief heeft gemaakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik kreeg eergisteren ook eerst 'besteldatum 25 mei' terug toen ik in de chat zat met de service-desk. Daarna zei ze dat het ook te maken kon hebben met het 'in productie gaan'.
Volgende week zou de status ge-update worden en zou er ook meer inzicht komen werd me verteld.

Misschien zijn ze nu een planning-systeem aan het implementeren (en waarschijnlijk koppelen naan de website/app) en komen er dus dit soort 'loze' meldingen uit. Dat is de enige manier waarop ik dit soort info kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Laurent1602 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Ik zie er al 2 sinds het definitief maken van m'n bestelling. 1 van mijn pre-order, en 1 van de definitieve bestelling. Lease maatschappij die nu pas je bestelling definitief heeft gemaakt? :?
Die 2 zie ik al wel een tijdje hoor, maar die datum 26/5/2020 dat is zeer recent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
Laurent1602 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Hoe krijg je uberhaupt een bestelde leaseauto gekoppeld aan je persoonlijke Polestar account, zodat je bestelling in de app te zien is?

Iemand die dit voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
https://insideevs.com/new...arge-p8-available-uk/amp/

De Engelsen mogen ook gaan bestellen!

[ Voor 21% gewijzigd door JohnDoe77 op 30-05-2020 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@Desmodromer mij niet gelukt. Wel aan alphabet om login gegevens gevraagd maar was niet mogelijk blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Bij Leaseplan zijn de Corona maatregelen veranderd. Ze geven niet meer aan dat nieuwe auto’s pas vanaf september worden geleverd.

En kreeg op YouTube een ad van leaseplan voor de P2: “Polestar 2 leasen? Leverbaar vanaf augustus 2020.”

Via een ad dus meer info dan rechtstreeks als besteller..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
Uit een Zweeds artikel van NyTeknik
De eerste schone elektrische auto van Volvo's dochteronderneming Polestar wordt 4-5 weken later geleverd dan verwacht.

Update: in een eerdere versie van het artikel stond ten onrechte dat de leveringen in Zweden zouden moeten starten in september of oktober, zoals Dagens Industri meldde. Volgens Polestar vinden de eerste leveringen plaats in augustus.

In juni zouden de eerste exemplaren van Volvo's eerste schone elektrische auto in Zweden rollen. Maar vanwege de corona-crisis worden leveringen uitgesteld, meldt Dagens Industri .

De informatie had de afgelopen dagen naar kopers moeten gaan, en het nieuwe bericht is dat auto's die in juni en juli zouden worden geleverd nu in plaats daarvan klanten in augustus bereiken, zegt Polestars-communicatiemanager Brent Ellis tegen Ny Teknik.

"Het is de logistieke keten van het verschepen van de auto's vanuit China, die nu bewezen heeft langer te duren tijdens de corona-pandemie," vertelde Brent Ellis, communicatiemanager van Polestar, aan DI.

Op dit moment hebben kopers die de leveringsdatum in augustus of later hebben ontvangen geen last van de vertraging.
De auto's worden geproduceerd in de fabriek van Geely in het Chinese Luqiao, die wordt beheerd door Volvo Cars. Volgens Polestar verloopt de productie zelf zoals gepland, maar duurt het transport van de afgewerkte auto's naar Europa langer dan normaal.

- Pas nu is duidelijk geworden dat het verschepen van de auto's langer duurt. Dit zijn vertragingen bij de verzending naar de havens, douaneprocedures en meer. Op veel plaatsen is er minder personeel door het coronavirus en het treft ons, zegt Brent Ellis tegen DI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Afrokwijt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:43:
Bij Leaseplan zijn de Corona maatregelen veranderd. Ze geven niet meer aan dat nieuwe auto’s pas vanaf september worden geleverd.

En kreeg op YouTube een ad van leaseplan voor de P2: “Polestar 2 leasen? Leverbaar vanaf augustus 2020.”

Via een ad dus meer info dan rechtstreeks als besteller..
Ik heb vrijdag na vraag of leasemaatschappijen wel meer info kregen dit daarover in de mail gehad:

“Wat betreft de leasemaatschappijen dat is alleen maar een ongevere indicatie het is niet vastgesteld.”

Kortom... die weten het ook niet echt...

[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 30-05-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Leaseplan had een algemene Corona maatregel: we leveren niemand een nieuwe auto tot september (ongeacht merk). Dus ik had de verwachting Q4. Dat gaven ze ook aan.

Kan nu dus Q3 of Q4 worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 22:06
Had? Hebben ze die niet meer dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-05 16:56
Twee weken mijn PS2 besteld bij de LM.
PP, Thunder, Slate, 19"
De LM gaf afgelopen week aan dat als ik met zekerheid dit jaar geleverd wil hebben ze de uitvoering moet aanpassen naar de door hun bestelde uitvoeringen, dús het wordt nu:
PP, Thunder, Charcoal, 20" 😀
Gisteren bevestigd gekregen dat deze naw eind september wordt geleverd.
Vandaag nog even naar de Volvo dealer in Tilburg geweest om de kleur Thunder te bekijken op de XC40. (Foto volgt) Geen spijt.
Ze vertelde dat over twee weken de Polestar Space in Eindhoven opengaat. De service wordt gewoon bij Volvo in Tilburg gedaan. De Volvo monteurs worden daarvoor opgeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alingsås
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3wIshmeAxpOaOcG7zskstQ2pV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWVQP2cjVj4CgQkSG0OdXNK1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theomanders
Transport Polestar 2 vanaf de fabriek??? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqYnfJtRAzvaY_XGMlnF3LWPsU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtH0W5r3oJNTd73nF4jNMxs4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door theomanders op 31-05-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aan de achterlichten te zien zijn dit Polestar 1 modellen en dus ook vanaf een andere fabriek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
@theomanders dat is inderdaad een trailertje p2's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Nu ik het op mijn laptop bekijk zie ik het idd beter. Ik had me laten foppen doordat ik de onderste lijn van het achterlicht niet zag. Ook het model verraad idd P2 contouren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alingsås
Onderstaand bericht kwam ik op internet tegen. Dit wordt vermoedelijk een Polestar Space. Het adres wordt waarschijnlijk Nieuwe Emmasingel 40 in Eindhoven. Hier zat voorheen Ziengs in.

http://vastgoedberichten....ren-in-het-emma-district/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 09-05 22:06
Kwam net foto tegen van een witte PS2 zonder performance pack. Te zien aan het witte gedeelte tussen het dakraam en de achter ruit. Daar zie ik ook het PS logo maar mij niet bekend of deze er standaard op zit. Vind het eigenlijk wel mooi eerlijk gezegd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaZ1A63NZXUqFQJ_ohu4dpcuVJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyS4ta6gNEatXCwdgGTyyJRl.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold
Jur gen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:01:
Kwam net foto tegen van een witte PS2 zonder performance pack. Te zien aan het witte gedeelte tussen het dakraam en de achter ruit. Daar zie ik ook het PS logo maar mij niet bekend of deze er standaard op zit. Vind het eigenlijk wel mooi eerlijk gezegd. [Afbeelding]
Volgens mij is dat de reflectie van het Polestar logo op het gebouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 09-05 22:06
Arnold schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:05:
[...]

Volgens mij is dat de reflectie van het Polestar logo op het gebouw?
Oh ja, ik zie het nu 7(8)7

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Alingsås schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:48:
Onderstaand bericht kwam ik op internet tegen. Dit wordt vermoedelijk een Polestar Space. Het adres wordt waarschijnlijk Nieuwe Emmasingel 40 in Eindhoven. Hier zat voorheen Ziengs in.

http://vastgoedberichten....ren-in-het-emma-district/
Oeh nice info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Lijkt erop dat leasemaatschappijen een deal hebben met Polestar en van tevoren een bepaalde hoeveelheid slots hadden als ik dit zo lees?
LeasePlan verwacht in augustus honderden Polestars in ontvangst te nemen. Ben jij één van de gelukkigen?
https://www.leaseplandire...AOPiYyQ4jkjRoC-ioQAvD_BwE

[ Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 01-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik heb mn XC40 deze week besteld , Volvo heeft nog een paar extra leveringen gekregen en ik kreeg 100% leverings garantie eind 2020. Ik ben er blij mee :) Zodra alles rond is post ik nog wel even wat ik als opties heb.

PS. Ik ga voor de Volvo ivm hoge instap en ruimte voor een rolstoel

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
theomanders schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:27:
Transport Polestar 2 vanaf de fabriek??? [Afbeelding]
De overige foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNfAtnMZnjjLZ8QTFvhV7qgJdPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tttYAteOHHLgMsCd2em5BcBj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky4OnDUWp_FT2DiBMYkF2uefDCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IPyNPf1lT3q16ZpeBmvbL2mH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hkrJTYgGnu5frk9Ga6Gfe3nyTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2yxoljmLZNRf6BiVhQl1msg2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2GWNFjgXlpe_xJotOTq_RrgLdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XPoclFAzgacnaQFOwPcZarLT.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Heb jij soms chinese kennissen? Kun heb je die op een chinese website opgedoken?
Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:33:
Heb jij soms chinese kennissen? Kun heb je die op een chinese website opgedoken?
Top!
Ik heb geen Chinese kennissen, maar ik bezoek af en toe deze pagina:https://club.autohome.com.cn/bbs/forum-c-5078-1.html

Daar kun je soms nieuwe dingen zien en lezen (google translate). Volgens een van de posts heeft de Polestar 2 een CW-waarde van 0.27. De Tesla model 3 heeft een CW-waarde van 0.23 en de Jaguar I-Pace heeft een CW waarde van 0.29.

[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-06-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Ik twijfel of dat daadwerkelijk dan de Tulane is dat de Polestars vervoert. De gegevens van vertrekhaven en bestemming komen in ieder geval niet overeen met Vesseltracker.

[ Voor 19% gewijzigd door Quark2 op 01-06-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Denk dat je je vergist. Tweede haven was Shanghai en daar worden Polestars inderdaad verscheept. Op Vesselfinder zie je alleen de volgende haven en was hiervoor Suez en nu Piraeus (Athene)

Maar de uiteindelijke eindbestemming kan je nog niet zien. Zou dus Zeebrugge moeten zijn. Belangrijkste haven voor autotransport van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:30:
Ik heb mn XC40 deze week besteld , Volvo heeft nog een paar extra leveringen gekregen en ik kreeg 100% leverings garantie eind 2020. Ik ben er blij mee :) Zodra alles rond is post ik nog wel even wat ik als opties heb.

PS. Ik ga voor de Volvo ivm hoge instap en ruimte voor een rolstoel
Leuk, gefeliciteerd! Stond je op de wachtlijst voor een 2020 levering? Wel goed te horen zij verwachten dit jaar te leveren, dat is ook wat mij gezegd is. Alleen 100% lijkt mij over enthousiasme van de verkoper, hij weet natuurlijk niet of de fabriek straks niet weer een periode zou moeten sluiten als Corona weer terug zou keren...

Wat heb je precies besteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:33:
[...]

Leuk, gefeliciteerd! Stond je op de wachtlijst voor een 2020 levering? Wel goed te horen zij verwachten dit jaar te leveren, dat is ook wat mij gezegd is. Alleen 100% lijkt mij over enthousiasme van de verkoper, hij weet natuurlijk niet of de fabriek straks niet weer een periode zou moeten sluiten als Corona weer terug zou keren...

Wat heb je precies besteld?
Hi John,

Ik kreeg zwart op wit de garantie van 100%. (For whatever it's worth) en stond niet op de wachtlijst.

XC40 P8
Inscription Bursting Blue metallic
Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal
Versatility
Lounge
Extra getint glas in achterportieren & achterruit
Zonder model- en motoraanduiding
Verwarmbare voorruit
Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Poleposition schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:46:
Denk dat je je vergist. Tweede haven was Shanghai en daar worden Polestars inderdaad verscheept. Op Vesselfinder zie je alleen de volgende haven en was hiervoor Suez en nu Piraeus (Athene)

Maar de uiteindelijke eindbestemming kan je nog niet zien. Zou dus Zeebrugge moeten zijn. Belangrijkste haven voor autotransport van Europa.
Ja zou kunnen dat ik me vergis, maar waar zie jij Shanghai dan als tweede haven? Als je hier kijkt https://www.myshiptrackin...msi-248265000-imo-9505089 zie je dat de Tulane uberhaupt niet in Shanghai is geweest. Tenzij ik iets verkeerd zie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
Nieuwsbericht vandaag over laadmogelijkheden:

Polestar werkt samen met Plugsurfing

https://www.polestar.com/...ing-convenience-in-europe

Je kan hier sowieso mee laden bij:
- Shell-Recharge
- Fastned Innogy
- Ionity
- Allego
- Corri-Door
- Vattenfall
- EnBW

Onafhankelijke info over Plugsurfing: https://laadpastop10.nl/chargecard/10/Plugsurfing

"Reis je veel door Europa dan is de Plugsurfing sleutelhanger onmisbaar. Bijvoorbeeld in Scandinavië ondersteunen ze veel meer laadpunten dan The New Motion. De laadpunten van Plugsurfing zijn erg betrouwbaar en zo ook hun kaart. Je zult bij Plugsurfing weinig laadpunten aantreffen die niet bruikbaar zijn of zich bijvoorbeeld op een afgesloten terrein of gesloten parkeergarage bevinden. In Nederland is de pas prima bruikbaar maar zijn ze door hun vaste prijs afspraken één van de duurste aanbieders geworden."

Kosten ladenbij Plugsurfing zonder abonnement "CPO tarief + 10% per kWh roamingkosten. Met veel aanbieders vaste prijsafspraken met hoge tarieven, bijv. Vattenfall en álle Allego laadpunten €0,37/kWh. Bekijk de Plugsurfing app voor alle actuele tarieven per laadpunt."

Er is ook een "plus' optie met abonnement van €7,99 per maand:
https://laadpastop10.nl/chargecard/175/Plugsurfing%20Plus

Kosten bij plus abonnement (€7,99 per maand dus)
Dan betaal je €0,32 / kWh AC en € 0,51 / kWh voor DC.

Topic op GOT over laden en laadpassen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door Arnold op 02-06-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Dat zijn toch forse prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
wd200 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:35:
Dat zijn toch forse prijzen..
Plugsurfing is zeker niet de goedkoopste (verre van) maar wel een die eigenlijk altijd werkt.
Zie het laadtopic hier op GOT. Je kan het beste een combinatie van verschillende passen op zak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Als ik naar mijzelf kijk is zoiets wel heel gebruiksvriendelijk. In NL krijg ik een pas van de LM, dus voor die paar keer naar het buitenland is transparantie en gemak wel een pre. Dan heb ik bij wijze van spreken geen zin om tussen 5 passen te gaan zoeken welke ik het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Quark2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Ja zou kunnen dat ik me vergis, maar waar zie jij Shanghai dan als tweede haven? Als je hier kijkt https://www.myshiptrackin...msi-248265000-imo-9505089 zie je dat de Tulane uberhaupt niet in Shanghai is geweest. Tenzij ik iets verkeerd zie natuurlijk.
Volgens de site Vesselfinder is de Tulane op 27 april gedurende 1 dag en 1 uur in Sjanghai geweest.

Zou dus kunnen kloppen. Myshiptracking lijkt niet alle havens weer te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Met dergelijke prijzen wordt elektrisch rijden een stuk duurder dan ICE rijden.

Aan 51 cent/kw en 22 kWh verbruik betaal je op 100 km : 11,2 Euro

Snelle Dieselwagen : 6,5 l X 1,3 = 8,4 Euro

Meer dan 30% duurder dus. Zelf zal ik wellicht 95% thuisladen maar voor hen die veel zouden moeten snelladen geen leuk perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
Ik had vorige week eigenlijk al een laadpas besteld bij Plugsurfing omdat ik dit precies het beste alternatief vond. Wat duurder, maar meestal ga ik thuis laden dus dan heb ik voor de keren dat ik onderweg moet laden liefst zo veel mogelijk keuze, en een zo groot mogelijke dekking. De meerprijs daarvan zal op jaarbasis toch verwaarloosbaar zijn. Blijkbaar krijg ik dus nog een RFID tag op reserve bij de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Hi John,

Ik kreeg zwart op wit de garantie van 100%. (For whatever it's worth) en stond niet op de wachtlijst.

XC40 P8
Inscription Bursting Blue metallic
Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal
Versatility
Lounge
Extra getint glas in achterportieren & achterruit
Zonder model- en motoraanduiding
Verwarmbare voorruit
Warmtepomp
Prachtige kleur!! Heb er zelf ook enorm aan getwijfeld, maar toch voor Thunder gekozen. En waarom kies jij voor de verwarmde voorruit? Ik heb een paar jaar auto gereden met stand kachel (wat de P8 ook heeft) en als ik dan in de winter de auto in stapte was deze heerlijk warm en de ramen ontdooit. Om die reden heb ik de optie niet geselecteerd. Ik heb nog het draadloos opladen van de telefoon (heel handig voor die € 220), alarm en de 20” velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Prachtige kleur!! Heb er zelf ook enorm aan getwijfeld, maar toch voor Thunder gekozen. En waarom kies jij voor de verwarmde voorruit? Ik heb een paar jaar auto gereden met stand kachel (wat de P8 ook heeft) en als ik dan in de winter de auto in stapte was deze heerlijk warm en de ramen ontdooit. Om die reden heb ik de optie niet geselecteerd. Ik heb nog het draadloos opladen van de telefoon (heel handig voor die € 220), alarm en de 20” velgen.
Alarm zit er standaard bij > 50k auto geloof ik bij ons. en ja de auto voorverwarmen kan - maar ik ken mezelf.. haast , kids sochtends, rennen - oh verdorie ramen bevroren :)

ik had eerst 20" velg maar dat liep echt gigantisch op qua lease (gelijk 40 EUR erbij per maand) dus maar op de 19" laten staan.

Andere vraag : Ik heb het plan er mee op vakantie te gaan.. wat zou de actieradius een beetje zijn van de auto op de snelweg ( 100km/u + dakkoffer) haalt hij de 300km dan denk je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Alarm zit er standaard bij > 50k auto geloof ik bij ons. en ja de auto voorverwarmen kan - maar ik ken mezelf.. haast , kids sochtends, rennen - oh verdorie ramen bevroren :)

ik had eerst 20" velg maar dat liep echt gigantisch op qua lease (gelijk 40 EUR erbij per maand) dus maar op de 19" laten staan.

Andere vraag : Ik heb het plan er mee op vakantie te gaan.. wat zou de actieradius een beetje zijn van de auto op de snelweg ( 100km/u + dakkoffer) haalt hij de 300km dan denk je ?
Blijft nog gokken. Maar ik denk dat een XC40 met 100 in de zomer zo op 18kWh/100km zit. Dakkoffer (afhankelijk van model) kost je zo'n 20-25% extra. Zou je zo tegen 22kWh/100km max zitten. 90>10% is 60kWh. Dus dan zou je richting de 300km gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Nog wat info : weliswaar heeft Polestar de handleiding van de 2 verwijderd van de site (wellicht voor updates), maar deze is nog altijd te bekijken (stand 23.4) via iemand van de site Polestar.fans als Google document :

http://bit.ly/polestar-2-handbuch

Wel zijn er nogal wat dubbele blz en de grafische uitwerking is niet perfect : meer dan 1500 blz aub!

Een bijzondere ontdekking : Voor en achtervelgen hebben niet dezelfde maat, ook al dragen ze dezelfde bandenmaat. Bij de 19 inch is dit :

8 X 19 X 50 vooraan
9 X 19 X 53 achteraan

Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt en verklaart wellicht waarom op verschillende plaatsen in de handleiding wordt benadrukt dat voor- en achterwielen niet mogen worden verwisseld!

Te bekijken op blz 1277 van de handleiding.

De Michelin Primacy 4 banden die blijkens alle foto’s van 19 inch Polestar 2’s worden gemonteerd zijn trouwens op de Europese markt nog niet verkrijgbaar in de maat 245/45 R 19. Hier stopt het bij 18 inch.

Wordt leuk als je een kapotte band zou hebben in de wittebroodsweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Blijft nog gokken. Maar ik denk dat een XC40 met 100 in de zomer zo op 18kWh/100km zit. Dakkoffer (afhankelijk van model) kost je zo'n 20-25% extra. Zou je zo tegen 22kWh/100km max zitten. 90>10% is 60kWh. Dus dan zou je richting de 300km gaan ja.
Ja dat hoopte ik al (dat is ook de reden dat ik die 30km van de warmtepomp graag wil :) )
Dakkoffer was volgens de dealer 15% - maar die zal het wel conservatief inschatten.

Ik red de meeste dagen wel qua reis - maar de overgang van Oostenrijk naar waar ik naar Italie moet zijn heeft niet echt veel fast laders - even zoeken word het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Ja dat hoopte ik al (dat is ook de reden dat ik die 30km van de warmtepomp graag wil :) )
Dakkoffer was volgens de dealer 15% - maar die zal het wel conservatief inschatten.

Ik red de meeste dagen wel qua reis - maar de overgang van Oostenrijk naar waar ik naar Italie moet zijn heeft niet echt veel fast laders - even zoeken word het zeker :)
Heb je de dakkoffer echt nodig? Wij gingen in het verleden met Superb en dakkoffer op vakantie. 8)7 Nu alleen met de Model 3. Kinderen zijn wat ouder, dus wel wat minder zut mee maar het kan eigenlijk nu ook prima. Een dakkoffer zou ik proberen te vermijden.

Op ABRP kun je alvast (met beta gebruiksinfo) een route plannen. In de settings zou je 20% bijop het verbruik kunnen zetten om te kijken hoeveel impact het heeft.

Dit is bijvoorbeeld een "test" van iemand met een Model S en een kleine dakkoffer; https://teslamotorsclub.c...el-s-met-dakkoffer.27027/

Vond ik al vrij veel extra verbruik.

Je moet ook even rekening houden met het feit dat je eigenlijk tot max 70/80% wilt snelladen. Daarboven gaat het steeds langer duren. Het is dan efficienter een stop meer te pakken dan te willen laden tot 90%. Tenzij je dit echt moet om de volgende lader te halen natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 02-06-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Heb je de dakkoffer echt nodig? Wij gingen in het verleden met Superb en dakkoffer op vakantie. 8)7 Nu alleen met de Model 3. Kinderen zijn wat ouder, dus wel wat minder zut mee maar het kan eigenlijk nu ook prima. Een dakkoffer zou ik proberen te vermijden.

Op ABRP kun je alvast (met beta gebruiksinfo) een route plannen. In de settings zou je 20% bijop het verbruik kunnen zetten om te kijken hoeveel impact het heeft.

Dit is bijvoorbeeld een "test" van iemand met een Model S en een kleine dakkoffer; https://teslamotorsclub.c...el-s-met-dakkoffer.27027/

Vond ik al vrij veel extra verbruik.
Helaas wel ja, mn vrouw heeft een rolstoel en wat andere zorg spullen.. dat ding neemt dramatisch veel ruimte in beslag - hoe ik hem ook vouw :) en 2 kids (tieners) .. en dan bijna 3 weken op pad..

Het voordeel is :
Woe/Do/Vrij/Zat gebruik ik om op bestemming te komen, dus met destination charging hoef ik eigenlijk maar 1x onderweg te laden (misschien 2x afhankelijk van type lader) want meer dan 4 a 5 uur per dag rijden word al teveel voor haar. Ik vind het stoppen om te laden ook helemaal geen probleem - maar wil het wel goed plannen (met meerdere opties etc)

Met ABRP zit ik al te kijken ja (met chargemap/google) wat de mogelijkheden zijn.
Ik zet hem op 15% over bij tussenstops , 10% bij aankomst en 80% bij start en 250kilo extra laad gewicht )

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 02-06-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Helaas wel ja, mn vrouw heeft een rolstoel en wat andere zorg spullen.. dat ding neemt dramatisch veel ruimte in beslag - hoe ik hem ook vouw :) en 2 kids (tieners) .. en dan bijna 3 weken op pad..

Het voordeel is :
Woe/Do/Vrij/Zat gebruik ik om op bestemming te komen, dus met destination charging hoef ik eigenlijk maar 1x onderweg te laden (misschien 2x afhankelijk van type lader) want meer dan 4 a 5 uur per dag rijden word al teveel voor haar. Ik vind het stoppen om te laden ook helemaal geen probleem - maar wil het wel goed plannen (met meerdere opties etc)
Ah, helder. Ja, dan is het even wat uitzoekwerk. Met name qua accomodaties waar je een paal kunt gebruiken. Qua snelladen kun je op ABRP al het nodig uitzoeken. Op die route heb je eigenlijk prima Ionity coverage.

@Poleposition dat gaat natuurlijk wel eens mis bij de bandenboer. :) Zal met koppel te maken hebben maar wel opvallend dat alleen de velg breder is. Bij Tesla zit er wel eens een bredere band op de achterwielen.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 02-06-2020 13:55 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.