Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.957 views

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44
Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Ah, helder. Ja, dan is het even wat uitzoekwerk. Met name qua accomodaties waar je een paal kunt gebruiken. Qua snelladen kun je op ABRP al het nodig uitzoeken. Op die route heb je eigenlijk prima Ionity coverage.
en dan te bedenken dat we het over zomer 2021 hebben :D
Maar ik heb gelezen dat vakantie voorpret meer ontspanning geeft dan de vakantie zelf !

Alle gekheid op een stokje.. zoals ik het nu zie voor elke dag :

10 AM weg rond de lunch (12 a 12:30 ergens) stoppen en aan de lader (ik zoek 3 opties die snelladers hebben) en dan restand rit. Alleen de eerste dag denk ik dat ik voor de zekerheid een keer extra moet stoppen. Zeker als mn bereik op 300km uit komt. Ik denk dat ik dit voor alle zekerheid nog wel ga testen met koffer + volle auto om te zien wat dat doet :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Alarm zit er standaard bij > 50k auto geloof ik bij ons. en ja de auto voorverwarmen kan - maar ik ken mezelf.. haast , kids sochtends, rennen - oh verdorie ramen bevroren :)

ik had eerst 20" velg maar dat liep echt gigantisch op qua lease (gelijk 40 EUR erbij per maand) dus maar op de 19" laten staan.

Andere vraag : Ik heb het plan er mee op vakantie te gaan.. wat zou de actieradius een beetje zijn van de auto op de snelweg ( 100km/u + dakkoffer) haalt hij de 300km dan denk je ?
Volgens mij zit er een soort basis alarm in. Voor een auto van ruim € 66.000 vond ik het wel goed een alarm klasse drie te bestellen voor € 475;
Het alarm helpt u uw geparkeerde Volvo te beveiligen en ongewenste bezoekers af te schrikken. Het reageert daarnaast ook op bewegingen in de auto, op ruitbreuk en wanneer iemand probeert uw velgen te stelen of uw auto weg te slepen. Het wordt automatisch geactiveerd zodra u de auto afsluit en het is verbonden met de portieren, motorkap en achterklep. Een niveausensor schrikt dieven af die de auto willen opkrikken om uw velgen te stelen of om de auto weg te slepen, terwijl de dubbele vergrendeling het voor dieven onmogelijk maakt om de portieren van binnenuit te openen zodra de auto van buitenaf is afgesloten. U kunt de bewegingsmelder, niveausensor en dubbele vergrendeling uitschakelen, zodat personen of huisdieren in de geparkeerde afgesloten auto kunnen blijven.

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:38:
[...]

en dan te bedenken dat we het over zomer 2021 hebben :D
Maar ik heb gelezen dat vakantie voorpret meer ontspanning geeft dan de vakantie zelf !

Alle gekheid op een stokje.. zoals ik het nu zie voor elke dag :

10 AM weg rond de lunch (12 a 12:30 ergens) stoppen en aan de lader (ik zoek 3 opties die snelladers hebben) en dan restand rit. Alleen de eerste dag denk ik dat ik voor de zekerheid een keer extra moet stoppen. Zeker als mn bereik op 300km uit komt. Ik denk dat ik dit voor alle zekerheid nog wel ga testen met koffer + volle auto om te zien wat dat doet :)
Ik ben super benieuwd naar de range. Ze zeggen dat als Volvo 400km opgeeft, je moet rekenen op echt 325/350 maximaal. Met de warmtepomp (heb ik ook gekozen) zou je denk ik rond de 350 wel moeten halen dan, maar zal hij met dakkoffer en volle bepakking dan maar 50km range verliezen? En dat is gerekend van 0-100%.

Even rekenen; 75kw (effectief te gebruiken) geeft 400km, dus 5,3km per kWh. Effectief gebruik je de accu van 20-80% (anders duurt laden te lang en je wilt ook niet leeg rijden). Je gebruikt dan dus 60% Van 78kwh dus 46,8kwh. Dat maal 5,3 geeft 248km. Tel daar de 30 van de warmtepomp (maximaal) bij op, dus ergens rond de 275km lijkt mij dan goed haalbaar zonder dakkoffer en volle bepakking. Haal daar de eerder genoemde 15% vanaf en je houdt 235 km over ongeveer. De eerste fase kun je natuurlijk de accu wel naar 100% laden. O& maak ik ergens een denk/reken fout?

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Volgens mij zit er een soort basis alarm in. Voor een auto van ruim € 66.000 vond ik het wel goed een alarm klasse drie te bestellen voor € 475;
Het alarm helpt u uw geparkeerde Volvo te beveiligen en ongewenste bezoekers af te schrikken. Het reageert daarnaast ook op bewegingen in de auto, op ruitbreuk en wanneer iemand probeert uw velgen te stelen of uw auto weg te slepen. Het wordt automatisch geactiveerd zodra u de auto afsluit en het is verbonden met de portieren, motorkap en achterklep. Een niveausensor schrikt dieven af die de auto willen opkrikken om uw velgen te stelen of om de auto weg te slepen, terwijl de dubbele vergrendeling het voor dieven onmogelijk maakt om de portieren van binnenuit te openen zodra de auto van buitenaf is afgesloten. U kunt de bewegingsmelder, niveausensor en dubbele vergrendeling uitschakelen, zodat personen of huisdieren in de geparkeerde afgesloten auto kunnen blijven.
Ik heb deze op de offerte staan van de leasemij. ( geen keus.. verplicht)
Beveiligingspakket 3 (alarm klasse 3) Nee € 666,00
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Ik ben super benieuwd naar de range. Ze zeggen dat als Volvo 400km opgeeft, je moet rekenen op echt 325/350 maximaal. Met de warmtepomp (heb ik ook gekozen) zou je denk ik rond de 350 wel moeten halen dan, maar zal hij met dakkoffer en volle bepakking dan maar 50km range verliezen? En dat is gerekend van 0-100%.

Even rekenen; 75kw (effectief te gebruiken) geeft 400km, dus 5,3km per kWh. Effectief gebruik je de accu van 20-80% (anders duurt laden te lang en je wilt ook niet leeg rijden). Je gebruikt dan dus 60% Van 78kwh dus 46,8kwh. Dat maal 5,3 geeft 248km. Tel daar de 30 van de warmtepomp (maximaal) bij op, dus ergens rond de 275km lijkt mij dan goed haalbaar zonder dakkoffer en volle bepakking. Haal daar de eerder genoemde 15% vanaf en je houdt 235 km over ongeveer. De eerste fase kun je natuurlijk de accu wel naar 100% laden. O& maak ik ergens een denk/reken fout?
klinkt aannemelijk ! ik denk echter dat het wel iets meer is, want ik ga niet uit van 20% maar wellicht wat lager (zeg 15%) en het laden tot 80% klopt wel, maar ik ga denk ik lunchen.. uurtje zeker - dan zal hij hopelijk wel wat voller zitten dan die 80%.. 250 km moet hopelijk dan wel haalbaar zijn tussen de laadbeurten in.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:12
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Op lange stukken kun je prima van 80% - 10% rijden. In de zomer zal een warmtepomp weinig bijdragen denk ik. Alles hangt ook samen met snelheid. Volgens de ABRP schatting zit hij bij 110 op 21.6kWh/100km. Ga je in Duitsland 150 rijden dan zit je minimaal op 35kWh/100km.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Al die verbruikscijfers :)

Hopelijk (en ik verwacht dat wel) kunnen we het momentane verbruik aflezen zodat we snel een idee hebben van wat bepaalde snelheden aan elektriciteit kosten :)

• 4v4t4r
Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Op lange stukken kun je prima van 80% - 10% rijden. In de zomer zal een warmtepomp weinig bijdragen denk ik. Alles hangt ook samen met snelheid. Volgens de ABRP schatting zit hij bij 110 op 21.6kWh/100km. Ga je in Duitsland 150 rijden dan zit je minimaal op 35kWh/100km.
Nee, ik ben eerder iemand die cruise op 100 zet en hem daarop laat staan. Ik heb dat ook in ABRP gezet..
Ach we gaan het meemaken :)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:12
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:
[...]

Nee, ik ben eerder iemand die cruise op 100 zet en hem daarop laat staan. Ik heb dat ook in ABRP gezet..
Ach we gaan het meemaken :)
Ah, dat is wel positief voor de range van je auto. (y)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Rahza92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-08-2022
Hallo allemaal,

Zijn hier ook Arval klanten? Ik zou mijn Polestar 2 eind juni/begin juli krijgen (22 januari besteld). Afgelopen vrijdag checkte ik MyArval en zag ik tot mijn schrik dat de levering nu 12 oktober gepland staat.

Arval gebeld en men vertelde mij dat alle zakelijke Polestar 2 leveringen later worden uitgeleverd dan particuliere bestellingen. Men stelde dat zakelijke bestellingen pas in april in behandeling zijn genomen door Polestar. Bijzonder verhaal, als je het mij vraagt... Volgens de beste man krijgen alle Arval klanten hun Polestar 2 pas in oktober en dat de officiële communicatie in de loop van deze week volgt.

Ik wil even bij de zakelijke leasers (met name Arvalklanten) hier verifiëren of zij ook iets soortgelijks hebben gehoord. BVD!

[ Voor 4% gewijzigd door Rahza92 op 02-06-2020 16:01 ]

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Rahza92 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:59:
Hallo allemaal,

Zijn hier ook Arval klanten? Ik zou mijn Polestar 2 eind juni/begin juli krijgen (22 januari besteld). Afgelopen vrijdag checkte ik MyArval en zag ik tot mijn schrik dat de levering nu 12 oktober gepland staat.

Arval gebeld en men vertelde mij dat alle zakelijke Polestar 2 leveringen later worden uitgeleverd dan particuliere bestellingen. Men stelde dat zakelijke bestellingen pas in april in behandeling zijn genomen door Polestar. Bijzonder verhaal, als je het mij vraagt... Volgens de beste man krijgen alle Arval klanten hun Polestar 2 pas in oktober en dat de officiële communicatie in de loop van deze week volgt.

Ik wil even bij de zakelijke leasers (met name Arvalklanten) hier verifiëren of zij ook iets soortgelijks hebben gehoord. BVD!
Jeetje wat een schrik. Ik wist dat niet en heb zojuist gechecked nav jouw bericht. Korte versie: bij mij exact hetzelfde: Arval, oorspronkelijke planning was aflevering in de week van 30 juni. Nu in de week van12 oktober.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• EVrp
  • Laatst online: 13-07-2021
Hier beetje hetzelfde verhaal. Had zelf een vroege pre-order van feb '19 die overgenomen is door leasemaatschappij (MKB Lease) en krijg nu 20 oktober door als leveringsdatum (was juni). De vraag is nog of het klopt, Polestar geeft idd deze week meer info, is het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door EVrp op 02-06-2020 17:08 ]

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik had een pre order van januari dit jaar, bij bestelling in februari werd mij telefonisch gezegd dat dit leveren in juni betekende. Vandaag via de chat te horen gekregen dat mijn auto nu gepland staat voor augustus. Het ziet er dus naar uit dat de communicatie die deze week zal verzonden worden hier heel gelijkaardig zal zijn aan die vanuit Zweden en Noorwegen, zij het misschien met ook al wat leveringen in juli.

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Volgens de Vesselfinder update wordt de “Tulane” op 9 juni in Zeebrugge verwacht.

Zouden daar nu de auto’s voor de Polestar Spaces en testritten opstaan?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Poleposition schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:18:
Volgens de Vesselfinder update wordt de “Tulane” op 9 juni in Zeebrugge verwacht.

Zouden daar nu de auto’s voor de Polestar Spaces en testritten opstaan?
Dit soort posts geven me echt een Flashback van de Tesla Model 3 introductie.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JohnDoe77
JackBol schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:28:
[...]

Dit soort posts geven me echt een Flashback van de Tesla Model 3 introductie.
Was je daar ook actief mee? Heb je nu wel een hele mooie auto in het vooruitzicht! 😇

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:35:
[...]

Was je daar ook actief mee? Heb je nu wel een hele mooie auto in het vooruitzicht! 😇
Ik niet maar zo’n 30 van mijn collega’s wel. Dat was een hot topic bij ons op het werk.

Ik heb mijn lease contract een jaar verlengd speciaal voor de XC40.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Hi Allen!

Heb ook Polestar 2 besteld!
Pre-order van 3 maart 2019 omgezet op 11 maart 2020 in 3 jaar Polestar Private Lease.

Kleur Void, 19" velgen, Beige lederen bekleding en trekhaak.
Geen performance-pakket want...... elektrische auto is toch al supersnel ;-)

Volgens de app is de verwachte levering juni.......
Gisteren contact gehad met Polestar en ze verwachten nu in juli te leveren.

Ben benieuwd... ;-)

Wallbox Copper thuislader is ook al geïnstalleerd 8)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sJ-DfrB-q3EWOjykTHZAwt4788=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uEGixXCMml8DC252dFv70Ajr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Philipvm op 03-06-2020 12:40 . Reden: Picture added en wallbox lader ]

• Philipvm
Polestar Space Den Haag schijnt in week 29 te openen...

Dit komt van de Polestar Chat

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Philipvm schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:30:
Volgens de app is de verwachte levering juni.......
Gisteren contact gehad met Polestar en ze verwachten nu in juli te leveren.
Ik heb ondertussen wel behoefte aan duidelijkheid. Dit correspondeert weer totaal niet met de berichten dat de eerste leveringen vertraagd zijn richting augustus/september.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-11 13:51
Zowel vanuit Polestar alsook vanuit Leaseplan nog steeds geen duidelijkheid idd. Ik hoop ook echt dat ze binnenkort een indicatie van levertijd (+ of - een maand) af gaan geven. Al is het maar van productiedatums (hetgeen ze wel zelf in de hand hebben) en het transport even buiten beschouwing latend.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-10 16:47
Collega van mij meldde dat hij net via de chat te horen heeft gekregen dat leverdata niet meer deze week gecommuniceerd gaan worden.

• JohnDoe77
Wel jammer voor de P2 klanten dat ook een productie datum niet aangegeven kan worden. Hopelijk gaat het met de P8 vanuit Gent gemakkelijker.

Zijn de standaard koplampen van de Polestar anders dan die van de Volvo P8? En waarom zou Volvo geen HUD leveren op dit model?

• EVrp
  • Laatst online: 13-07-2021
Update gehad van m'n LM. P2 is geproduceerd en staat op de boot. Levering begin augustus. Prima wmb. Geen juni, maar de wereld ziet er ook wat anders uit dan een half jaar terug. Alles is relatief, zal ik maar zeggen.

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
Hallo allemaal,

Ik zit ook bij Arval. Zoals eerder genoemd heb ik mijn bestelling relatief laat gedaan (half mei) en kreeg daags erop door dat Arval leveringsdatum op week van 16 november had gezet. Of dat ook specifiek door Polestar is doorgegeven of een vertaling/interpretatie is van de informatie die ze hebben weet ik niet zeker, maar ik ben allang blij als het iig in 2020 blijft. Ik denk eigenlijk dat alle vroege leveringen wat zijn opgeschoven maar dat ze proberen in Q3 en Q4 in één keer heel veel leveringen te doen, bijvoorbeeld door veel meer auto's op 1 boot te zetten dan van tevoren gepland was.

There can be only fun

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Prachtige kleur!! Heb er zelf ook enorm aan getwijfeld, maar toch voor Thunder gekozen. En waarom kies jij voor de verwarmde voorruit? Ik heb een paar jaar auto gereden met stand kachel (wat de P8 ook heeft) en als ik dan in de winter de auto in stapte was deze heerlijk warm en de ramen ontdooit. Om die reden heb ik de optie niet geselecteerd. Ik heb nog het draadloos opladen van de telefoon (heel handig voor die € 220), alarm en de 20” velgen.
Je opmerking heeft me aan het denken gezet - maar er is aangegeven dat ik niet meer kan veranderen :)
Het is wat het is !

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
Beste Marvin

Ondanks de uitdagingen die we sinds enkele maanden kennen, verloopt de productie van de Polestar 2 zoals gepland. En één van de auto’s die uit onze fabriek rolt, is uiteraard die van jou. We willen je nogmaals bedanken dat je voor Polestar hebt gekozen.

De eerste auto’s zijn nu onderweg naar hun eigenaar. Samen met onze partners doen we er alles aan om je Polestar zo snel mogelijk, met minimale transportvertragingen te leveren. Vanzelfsprekend gebeurt dit op basis van de geldende gezondheidsregels en nemen we de nodige voorzorgsmaatregelen.

Bij het bestellen van je Polestar 2 gaven we een geschatte bezorgperiode. Nu de productie en het transport in een verder stadium zijn, kunnen we een maand aangeven waarin we de auto verwachten te leveren. Op dit moment liggen we op schema om in augustus de handover te plannen.

Over ongeveer drie weken sturen we een uitnodiging om je keuze van onder meer de financiering en de extra’s te bevestigen. Ook vertellen we dan hoe de handover van je Polestar 2 in z’n werk gaat.

We waarderen je geduld en zorgen ervoor dat je op de hoogte blijft. Zeker nu de leveringsdatum dichterbij komt.

Bedankt en tot snel,

Polestar Nederland

• BartWNL
Polestar, het nieuwe automerk gericht op elektrificatie komt naar Rotterdam. In het hart van de havenstad, op de Meent 92, zal Polestar Space vestigen. Het automerk is het pand aan het verbouwen en de opening vindt plaats in de tweede week van juli.
https://barendrechtsdagbl...-op-de-meent-in-rotterdam

Afbeeldingslocatie: https://media.digitaaldagblad.nl/files/shares/dagblad010/polestarspace5ed7990de646d.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door BartWNL op 03-06-2020 16:33 ]

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:41
Net een mail van polestar over mijn bestelling die ik op 8 maart heb gedaan:
Bij het bestellen van je Polestar 2 gaven we een geschatte bezorgperiode. Nu de productie en het transport in een verder stadium zijn, kunnen we een maand aangeven waarin we de auto verwachten te leveren. Op dit moment liggen we op schema om in augustus de handover te plannen.

Over ongeveer drie weken sturen we een uitnodiging om je keuze van onder meer de financiering en de extra’s te bevestigen. Ook vertellen we dan hoe de handover van je Polestar 2 in z’n werk gaat.

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-10 09:49
MarvinOA schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:31:
Beste Marvin

Ondanks de uitdagingen die we sinds enkele maanden kennen, verloopt de productie van de Polestar 2 zoals gepland. En één van de auto’s die uit onze fabriek rolt, is uiteraard die van jou. We willen je nogmaals bedanken dat je voor Polestar hebt gekozen.

De eerste auto’s zijn nu onderweg naar hun eigenaar. Samen met onze partners doen we er alles aan om je Polestar zo snel mogelijk, met minimale transportvertragingen te leveren. Vanzelfsprekend gebeurt dit op basis van de geldende gezondheidsregels en nemen we de nodige voorzorgsmaatregelen.

We waarderen je geduld en zorgen ervoor dat je op de hoogte blijft. Zeker nu de leveringsdatum dichterbij komt.

Bedankt en tot snel,

Polestar Nederland
Ik kreeg m net ook, ook in augustus! Kan ik de opties voor de laadpaal eens gaan bekijken. En nog even sparen... ;)

• S2000jan
Hier ook nog eens de LM gebeld .... die hadden nog geen effectieve datum maar die spraken van September (BE)

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
michr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:33:
[...]

Ik kreeg m net ook, ook in augustus! Kan ik de opties voor de laadpaal eens gaan bekijken. En nog even sparen... ;)
Yes hier ook in augustus.
Laadpaal wordt bij mij waarschijnlijk een Wallbox Pulsar Plus. Lijkt me wel handig om wat (app) controle erover te hebben.

• Laurent1602
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0R1cRRiczumbX_UW9nn9QdWlAgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PQpKxeUOrPagJ5lXEdgEzn3A.png?f=fotoalbum_large

Dan toch communicatie deze week ;) Helaas, maar weinig aan te doen. Het zijn uitzonderlijke omstandigheden voor iedereen...

Edit: Had blijkbaar beter eerst eens gerefresht :D

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent1602 op 03-06-2020 16:40 ]

• MarvinOA
Laurent1602 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:39:
[Afbeelding]

Dan toch communicatie deze week ;) Helaas, maar weinig aan te doen. Het zijn uitzonderlijke omstandigheden voor iedereen...

Edit: Had blijkbaar beter eerst eens gerefresht :D
Jouw bericht is anders dan die van ons.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

goed om te horen dat er vooruitgang zit in de orders :)

Van het kastje naar de muur lopen...

• Laurent1602
MarvinOA schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Jouw bericht is anders dan die van ons.
Zal een verschil België-Nederland zijn neem ik aan, maar de bottom line is hetzelfde natuurlijk.

• MarvinOA
Laurent1602 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Zal een verschil België-Nederland zijn neem ik aan, maar de bottom line is hetzelfde natuurlijk.
Dat zal inderdaad. Maar ze gaan veel inhoudelijker in op waarom er vertraging is. Uit jouw mail maak ik op dat ze nog in de vertrekhaven liggen (en dus niet op de boot die eerder werd genoemd staan).

Verder is de strekking hetzelfde: over 3-4 weken een exacte datum en voor nu alles leveren in augustus.

• Laurent1602
MarvinOA schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Dat zal inderdaad. Maar ze gaan veel inhoudelijker in op waarom er vertraging is. Uit jouw mail maak ik op dat ze nog in de vertrekhaven liggen (en dus niet op de boot die eerder werd genoemd staan).

Verder is de strekking hetzelfde: over 3-4 weken een exacte datum en voor nu alles leveren in augustus.
Klopt. Ik gok dan ook dat de boot hoogstens P2's voor de spaces en testritten zal meehebben, if any :)

• Philipvm
RobboNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Yes hier ook in augustus.
Laadpaal wordt bij mij waarschijnlijk een Wallbox Pulsar Plus. Lijkt me wel handig om wat (app) controle erover te hebben.
Wallbox Pulsar werkt niet op de Polestar 2....... Er zit geen Chademo -stekker op.
Hopelijk komt dat in de toekomst, want het 2-weg gebruik van een 78 Kwh accu is natuurlijk wel mooi ;-)

• Philipvm
Ook hier een email gekregen met levering in augustus.
Dit lijkt een algemene email te zijn; De "early-adopters" zouden toch eerder geleverd moeten krijgen...?

Mijn ordernummer is 110042XX, en staat nog steeds op juni.......

[ Voor 0% gewijzigd door Philipvm op 03-06-2020 17:21 . Reden: typefoutje ]

• PvS_68
BartWNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:45:
Collega van mij meldde dat hij net via de chat te horen heeft gekregen dat leverdata niet meer deze week gecommuniceerd gaan worden.
En 2 uur daarna vallen de melding op het forum binnen van mensen die een indicatie van een leverdatum hebben gekregen....
Schiet mij maar lek. 8)7

• Aghanim
  • Niet online
Morgen maar eens informeren bij alphabet of voor mij ook augustus geldt maar dat lijkt dan wel het geval te zijn.

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Philipvm schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:07:
Ook hier een email gekregen met levering in augustus.
Dit lijkt een algemene email te zijn; De "early-adopters" zouden toch eerder geleverd moeten krijgen...?

Mijn ordernummer is 110042XX, en staat nog steeds op juni.......
Mijn ordernummer is eveneens 1100420X De order staat inderdaad nog op juni, maar via de e-mail krijg je nu dus te horen dat het augustus wordt.

• BartWNL
PvS_68 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
[...]

En 2 uur daarna vallen de melding op het forum binnen van mensen die een indicatie van een leverdatum hebben gekregen....
Schiet mij maar lek. 8)7
Inconsistent, maar wel fijn dat het niet klopte :)

• Rahza92
Hallo allemaal,

Update: vandaag gebeld door Arval. De datum van 12 oktober is een datum die Arval zelf heeft geschat, omdat men nog geen informatie van Polestar had gehad. Zodra er meer bekend is zal de definitieve datum worden gecommuniceerd, is mij verteld. Auto’s worden uitgeleverd op volgorde van de bestellingen. Hopelijk schuift de leverdatum nog wat naar voren... 🤞

• Philipvm
theomanders schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:53:
[...]

Mijn ordernummer is eveneens 1100420X De order staat inderdaad nog op juni, maar via de e-mail krijg je nu dus te horen dat het augustus wordt.
Terwijl gisteren via de chat werd gemeld dat het "zeker" vóór eind juli wordt....

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Je opmerking heeft me aan het denken gezet - maar er is aangegeven dat ik niet meer kan veranderen :)
Het is wat het is !
Waar ging je aan twijfelen? Niet de kleur toch?

• JohnDoe77
Spannend nieuws;

https://www.autoblog.nl/n...egg-samen-van-plan-156463

Niet voor de P2, maar voor het merk zou het wel mooie publiciteit geven als ze samen met Koeningsegg iets gaan doen!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
Philipvm schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Wallbox Pulsar werkt niet op de Polestar 2....... Er zit geen Chademo -stekker op.
Hopelijk komt dat in de toekomst, want het 2-weg gebruik van een 78 Kwh accu is natuurlijk wel mooi ;-)
Staat vermeldt als compatible voertuig op de site van Wallbox:
https://wallbox.com/nl_nl...ype-2-5m-11kw-drie-fasige

Polestar 2 is overigens Type 2 / CCS.

• Philipvm
RobboNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Staat vermeldt als compatible voertuig op de site van Wallbox:
https://wallbox.com/nl_nl...ype-2-5m-11kw-drie-fasige

Polestar 2 is overigens Type 2 / CCS.
Foutje van mij! Ik was in de war met de Quasar. 8)7 Sorry!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Ik heb ook maar een polestar id aan gemaakt met mijn zakelijke email adres, dat geregistreerd staat bij leaseplan

En zie hier, meer info over mijn auto, mirgen maar is peilen voor de verwachtte leverdatum 🥳

Mijn ordernumer is 11007xxx

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T79LyL0HGjgjtHlj-LHhQAunSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrmT1I5i84WuN2aLxQrLJJyl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DancePlaza op 03-06-2020 23:30 ]

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
secret17 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zit ook bij Arval. Zoals eerder genoemd heb ik mijn bestelling relatief laat gedaan (half mei) en kreeg daags erop door dat Arval leveringsdatum op week van 16 november had gezet. Of dat ook specifiek door Polestar is doorgegeven of een vertaling/interpretatie is van de informatie die ze hebben weet ik niet zeker, maar ik ben allang blij als het iig in 2020 blijft. Ik denk eigenlijk dat alle vroege leveringen wat zijn opgeschoven maar dat ze proberen in Q3 en Q4 in één keer heel veel leveringen te doen, bijvoorbeeld door veel meer auto's op 1 boot te zetten dan van tevoren gepland was.
Ja hier ook bij Arval besteld op 17 maart en dag later stond de verwachte leverdatum al op 15 november.
https://gathering.tweaker...message/61781014#61781014

Later op 19 mei gebeld met Arval:
https://gathering.tweaker...message/62464290#62464290

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Waar ging je aan twijfelen? Niet de kleur toch?
Haha nee absoluut niet, aan de phone lader 😁
Ik heb gewoon ook te snel alles ingevuld. Ik besef me ook namelijk dat over 1.5 jaar mn nieuwe huis klaar is en de auto in een garage staat.. waarom zou ik dan voorrruit verwarming nodig hebben :D

Oh well - luxe problemen !

[ Voor 33% gewijzigd door 4v4t4r op 04-06-2020 08:46 ]

• BartWNL
DancePlaza schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:23:
Ik heb ook maar een polestar id aan gemaakt met mijn zakelijke email adres, dat geregistreerd staat bij leaseplan

En zie hier, meer info over mijn auto, mirgen maar is peilen voor de verwachtte leverdatum 🥳

Thanks, dit ook geprobeerd.

Hij zag ook gelijk de bestelling.
Enige aparte is dat ik een bestelbevestiging bij Polestar heb gekregen op 28 feb (via Alphabet), maar er in mijn account staat dat de auto 22 april besteld is.

Ordernummer overigens: 11005xxx

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:08
Bedankt voor de zakelijke e-mail tip! Mijn ordernummer is blijkbaar 11006xxx, laat die boten maar komen.

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Thanks, dit ook geprobeerd.

Hij zag ook gelijk de bestelling.
Enige aparte is dat ik een bestelbevestiging bij Polestar heb gekregen op 28 feb (via Alphabet), maar er in mijn account staat dat de auto 22 april besteld is.

Ordernummer overigens: 11005xxx
Nu wordt het toch wel spannend, op mijn zakelijke e-mail staat geen Polestar geregistreerd blijkbaar :+
Heb ook Alphabet dus de werkwijze zal hetzelfde zijn lijkt me. Zal ze vandaag eens bellen.Bij mij staat besteldatum bij Alphabet op 28-05 overigens. Dat moet haast een foutje zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 04-06-2020 08:49 ]

• 4v4t4r
Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Ah, dat is wel positief voor de range van je auto. (y)
Ja ik heb voor de zekerheid bij het bepalen van routes ook de reference consumption naar beneden gezet naar 4km per KW/u. en al die andere zaken (350K extra gewicht) 80% accu bij vertrek 20% bij aankomst etc etc om maar een beetje worst case scenario te creeeren. Sowieso door de Alpen heen zal ook nog wel extra verbruiken.. al met al moet ik blij zijn als ik dan de 200km haal op een lading denk ik :)

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Aghanim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Nu wordt het toch wel spannend, op mijn zakelijke e-mail staat geen Polestar geregistreerd blijkbaar :+
Heb ook Alphabet dus de werkwijze zal hetzelfde zijn lijkt me. Zal ze vandaag eens bellen.Bij mij staat besteldatum bij Alphabet op 28-05 overigens. Dat moet haast een foutje zijn.
Ram je browser cache is leeg, collega had het zelfde eerst op zijn prive email adres en vervolgens met zijn werk adres. Daarna krijgt hij netjes de auto te zien.

• Aghanim
  • Niet online
DancePlaza schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Ram je browser cache is leeg, collega had het zelfde eerst op zijn prive email adres en vervolgens met zijn werk adres. Daarna krijgt hij netjes de auto te zien.
Goede tip! Helaas hetzelfde resultaat.

Zojuist met Alphabet gebeld. De leverdatum van 28-05 in het Alphabet portaal komt omdat de afleverkosten gewijzigd zijn vanuit Polestar. Het is dus een update en niet de feitelijke datum van bestelling.

Waarom mijn e-mailadres geen koppeling/auto bevat op de Polestar website weten ze niet. Na 10 minuten in de wacht vanwege overleg met de afdeling inkoop kwam de informatie dat we 4 weken van te voren informatie krijgen over de levering. Dat wist ik natuurlijk al.

Er is geen bestelnummer met 11xxxxx code bekend bij Alphabet. Waarom anderen dan wel een auto + bestelnummer hebben en in de Polestar website deze info kunnen zien wist hij ook niet. Hij zei nog net niet dat het hem stug leek dat andere Alphabet rijders dat wel kunnen. Hij zou een notitie maken bij de afdeling inkoop 8)7 .

Of mijn bestelling nu goed gaat of er tussenuit gevallen is omdat ik geen login op de Polestar portaal heb moet ik dan maar afwachten tot eind augustus.

[ Voor 59% gewijzigd door Aghanim op 04-06-2020 09:34 ]

• Rahza92
DancePlaza schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:23:

[Afbeelding]
Ook even gedaan en het werkt! Orderdatum staat op 19 mei 2020, terwijl de bestelling volgens Arval op 22 januari is gedaan.

Ordernummer 11005xxx

• Duurt te lang
  • Laatst online: 25-10-2024
Rahza92 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Ook even gedaan en het werkt! Orderdatum staat op 19 mei 2020, terwijl de bestelling volgens Arval op 22 januari is gedaan.

Ordernummer 11005xxx
Ik heb precies hetzelfde. Bestelling bij Arval gedaan begin februari, besteldatum volgens Polestar 20 mei. Ordernummer 11006xxx

• BartWNL
Wellicht is het wel de interne productie datum, besteldatum voor de productielijn?

• PvS_68
BartWNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:19:
Wellicht is het wel de interne productie datum, besteldatum voor de productielijn?
Dat denk ik ook. Ik kreeg vorige week in de chat eerst: u heeft 22 mei besteld?
Toen ik aangaf dat als dat klopt mijn LM me 3 maanden voor had zitten liegen ging ze dubbelchecken. Toen kwam er:
inderdaad, ik zie dat de order in december vorig jaar is geplaatst. Dan neem ik aan dat uw Polestar op 22 mei i n de productie is gegaan

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-10 15:26
PvS_68 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Dat denk ik ook. Ik kreeg vorige week in de chat eerst: u heeft 22 mei besteld?
Toen ik aangaf dat als dat klopt mijn LM me 3 maanden voor had zitten liegen ging ze dubbelchecken. Toen kwam er:
inderdaad, ik zie dat de order in december vorig jaar is geplaatst. Dan neem ik aan dat uw Polestar op 22 mei i n de productie is gegaan
Heb mijn wagenparkbeheerder een mailtje gestuurd, kijken wat daaruit komt. Het begint allemaal te kriebelen :9~

• deturfsteker
  • Laatst online: 01-04 15:35
Bestelling van 03-06 inmiddels naar 11008***

[ Voor 160% gewijzigd door deturfsteker op 04-06-2020 12:15 . Reden: Plaatje zat er niet bij ]

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
Met ordernummer 11007XXX zie ik inmiddels ook een 'besteldatum' van 20.06.03. Ik vermoed dus dat ze gisteren de productie van een nieuwe set bestellingen zijn gestart.

There can be only fun

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 19:49
Inmiddels van Polestar bericht gekregen dat mijne geleverd gaat worden in Augustus.
3 weken voor die tijd wordt er nog bevestigd om de financiering en degerlijke te bepalen.

• 4v4t4r
BlacKstaR- schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Heb mijn wagenparkbeheerder een mailtje gestuurd, kijken wat daaruit komt. Het begint allemaal te kriebelen :9~
En dan te bedenken dat ik tot december moet wachten ..
In mn hoofd krijg ik hem morgen :D

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Duurt te lang schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Bestelling bij Arval gedaan begin februari, besteldatum volgens Polestar 20 mei. Ordernummer 11006xxx
Ik heb het ook gedaan en zie ook besteldatum 20-5-2020 staan terwijl deze op 18 maart al is besteld bij Arval.
Mijn ordernummer valt ook in de 11006xxx range.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• M.Koers
secret17 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:19:
Met ordernummer 11007XXX zie ik inmiddels ook een 'besteldatum' van 20.06.03. Ik vermoed dus dat ze gisteren de productie van een nieuwe set bestellingen zijn gestart.
Wordt die datum pas gevuld als ze starten dan?

Heb zelf order 11004*** en bestel datum is 20.03.11 wat ook de datum is dat ik m bevetsigd heb na hun mail.

• MarvinOA
M.Koers schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Wordt die datum pas gevuld als ze starten dan?

Heb zelf order 11004*** en bestel datum is 20.03.11 wat ook de datum is dat ik m bevetsigd heb na hun mail.
Geen idee. Ik heb helemaal geen besteldatum in mijn orderoverzicht staan, maar kreeg wel de brief met levering in augustus. Het boeit me ook niet zoveel of er nou wel/niet een besteldatum en welke besteldatum er op mijn bestelling staat. Zolang de bestelling maar staat en deze uitgevoerd wordt dit jaar. En vooralsnog heb ik dezelfde leverdatum dan de rest van het forum, dus dat zit wel snor.

ps. mijn officiële besteldatum is 12 maart 2020. Rechtstreeks besteld bij Polestar

[ Voor 8% gewijzigd door MarvinOA op 04-06-2020 16:34 ]

• M.Koers
MarvinOA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Geen idee. Ik heb geen besteldatum, maar kreeg wel de brief met levering in augustus. Het boeit me ook niet zoveel of er nou wel/niet een besteldatum en welke besteldatum er op mijn bestelling staat. Zolang de bestelling maar staat en deze uitgevoerd wordt dit jaar. En vooralsnog heb ik dezelfde leverdatum dan de rest van het forum, dus dat zit wel snor.

ps. mijn officiële besteldatum is 12 maart 2020. Rechtstreeks besteld bij Polestar
Order datum is me ook niet intressant inderdaad. Als ze leveren in 2020 en ook nog eens in de maand die ze communiceren. Zonder elke keer op te schuiven ben ik al tevreden.

• Aghanim
  • Niet online
@BartWNL even een checkvraag: jij hebt niet toevallig Alphabet private lease maar echt een zakelijke lease bestelling en het emailadres waarmee je bij Polestar inlogt is het emailadres wat ook in de Alphabet portal bij je bestelling staat (je werk email)?

• Quark2
Jur gen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb het ook gedaan en zie ook besteldatum 20-5-2020 staan terwijl deze op 18 maart al is besteld bij Arval.
Mijn ordernummer valt ook in de 11006xxx range.
Ik heb exact hetzelfde. Besteldatum 20-05-2020 terwijl deze dec 19 al is besteld bij Arval. Mijn ordernummer is ook 11006xxx.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:49:
@BartWNL even een checkvraag: jij hebt niet toevallig Alphabet private lease maar echt een zakelijke lease bestelling en het emailadres waarmee je bij Polestar inlogt is het emailadres wat ook in de Alphabet portal bij je bestelling staat (je werk email)?
Yes sir!
Zakelijke lease, bestelling is ook gegaan via werkgever.
(zakelijke) Emailadres alphabet portal en polestar account is gelijk.

• BartWNL
MarvinOA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Geen idee. Ik heb helemaal geen besteldatum in mijn orderoverzicht staan, maar kreeg wel de brief met levering in augustus. Het boeit me ook niet zoveel of er nou wel/niet een besteldatum en welke besteldatum er op mijn bestelling staat. Zolang de bestelling maar staat en deze uitgevoerd wordt dit jaar. En vooralsnog heb ik dezelfde leverdatum dan de rest van het forum, dus dat zit wel snor.

Lijkt erop dat iedereen die persoonlijk de P2 aanschaft in ieder geval deze communicatie heeft gehad. Volgens mij nog niemand bij een LM die deze communicatie van Polestar van levering in augustus heeft ontvangen.

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:51:
[...]

Yes sir!
Zakelijke lease, bestelling is ook gegaan via werkgever.
(zakelijke) Emailadres alphabet portal en polestar account is gelijk.
Thx. Vreemd dan dat ik geen info bij Polestar zie met dit e-mailadres. Het lijkt er toch op dat de koppeling Leasemaatschappij - Polestar op basis van e-mailadres is. Als Alphabet het 11xxx bestelnummer echt niet heeft dan heeft Polestar het gekoppeld aan een e-mailadres dat bij een bestelling opgegeven is. Klinkt toch alsof er bij mij geen bestelling gekoppeld is dan. Dat zou een grap zijn, van een 'dubbele' bestelling naar geen bestelling :+

• Rahza92
BartWNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Lijkt erop dat iedereen die persoonlijk de P2 aanschaft in ieder geval deze communicatie heeft gehad. Volgens mij nog niemand bij een LM die deze communicatie van Polestar van levering in augustus heeft ontvangen.
Daar lijkt het wel op. Dit zou passen bij wat mijn LM zei, namelijk dat Polestar de zakelijke orders later heeft behandeld.

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Thx. Vreemd dan dat ik geen info bij Polestar zie met dit e-mailadres. Het lijkt er toch op dat de koppeling Leasemaatschappij - Polestar op basis van e-mailadres is. Als Alphabet het 11xxx bestelnummer echt niet heeft dan heeft Polestar het gekoppeld aan een e-mailadres dat bij een bestelling opgegeven is. Klinkt toch alsof er bij mij geen bestelling gekoppeld is dan. Dat zou een grap zijn, van een 'dubbele' bestelling naar geen bestelling :+
Ja of ze hebben misschien het verkeerde emailadres doorgegeven? Wellicht kan je dat checken bij Alphabet of Polestar NL?

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:58:
[...]

Ja of ze hebben misschien het verkeerde emailadres doorgegeven? Wellicht kan je dat checken bij Alphabet of Polestar NL?
Bij beide 2x gedaan vandaag. Kastje muur. Zonder 11xx nummer doet Polestar niks en Alphabet heeft geen 11xx nummer gekregen blijkbaar. Ik maak me niet direct zorgen dat mijn bestelling weg is maar vraag me wel af hoe ze straks dan die 20" Void aan mij gaan koppelen.

• BlacKstaR-
Volgens de website van Polestar wordt de P2 vanaf augustus geleverd. Gister stond nog juni.

• S2000jan
BlacKstaR- schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:54:
Volgens de website van Polestar wordt de P2 vanaf augustus geleverd. Gister stond nog juni.
Als je hem nu pas besteld vermoed ik ?

• BlacKstaR-
S2000jan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Als je hem nu pas besteld vermoed ik ?
Nee, dit geld voor alle leveringen. Als Noorwegen al naar augustus is geschoven dan geldt dat zeker ook voor leveringen in NL.

• Aghanim
  • Niet online
Lijkt mij een 'vanaf' datum anders zouden nog steeds alle P2's (pre-order t/m vandaag besteld) in dezelfde maand geleverd kunnen worden. Dan zou het aantal NL-bestellingen wel heel mager zijn.

• BlacKstaR-
Aghanim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:02:
Lijkt mij een 'vanaf' datum anders zouden nog steeds alle P2's (pre-order t/m vandaag besteld) in dezelfde maand geleverd kunnen worden. Dan zou het aantal NL-bestellingen wel heel mager zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8AKtnGan0pwpOKrQOgL4JHWJKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BNXBpdKa8qZFgINCIfGXGay8.png?f=user_large

Op de website van Polestar Noorwegen, staat de eerste levering voor september 2020. Het ziet er na uit dat Nederland voorrang krijgt, wie weet heeft dat te maken met extra orders (Mach-e annuleringen + bijtelling stijging 2021).

[ Voor 19% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-06-2020 10:08 ]

• PvS_68
Inmiddels heeft LeasePlan - na contact met Polestar - ook mijn leverdatum teruggekoppeld. De auto komt eind september aan in NL. Aflevering (thuis) zal 1e/2e week oktober zijn.
Die eerder in de chat genoemde 22 mei 'bestelling' zal dus gegaan hebben om een start productie. Ik vermoed dan dat hij nu ong. klaar is en dat ook bekend is op welk schip hij naar hier komt. Eind september is vanaf nu 16 weken. Met de eerder genoemde 13 a 14 weken vaartijd kan dat redelijk kloppen.

Tsja. Het duurt nog even maar gelukkig wel een datum om me op te richten.

• Aghanim
  • Niet online
PvS_68 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:10:
Inmiddels heeft LeasePlan - na contact met Polestar - ook mijn leverdatum teruggekoppeld. De auto komt eind september aan in NL. Aflevering (thuis) zal 1e/2e week oktober zijn.
Die eerder in de chat genoemde 22 mei 'bestelling' zal dus gegaan hebben om een start productie. Ik vermoed dan dat hij nu ong. klaar is en dat ook bekend is op welk schip hij naar hier komt. Eind september is vanaf nu 16 weken. Met de eerder genoemde 13 a 14 weken vaartijd kan dat redelijk kloppen.

Tsja. Het duurt nog even maar gelukkig wel een datum om me op te richten.
Dat klinkt alsof de leveringen van augustus ook opschuiven naar eind september dan? Jij had toch een vrij vroege pre-order (2019) als ik me goed herinner?

Overigens net weer naar Alphabet gebeld omdat het me niet lekker zit dat ik geen bestelinformatie zie (gekoppeld aan dubbele bestelling in 2019 en de laadpaal bestelling die 'verdwenen' was). Deze keer had ik iemand aan de telefoon die mijn onrust wel begreep en uit sprak dat ze dat voor me op wil lossen. Ze gaan er vandaag achteraan bij Polestar zelf en koppelen terug. Zo niet, dan kan ik komende week bellen en naar haar specifiek vragen. In elk geval fijn dat er zo mee omgegaan wordt nu :)

• PvS_68
Ik heb idd begin dec bij de LM besteld. Aangezien zij geen reguliere pre-orders met aanbetaling doen is die status lang onduidelijk geweest bij mij. Polestar gaf in de chat vorige week wel aan te herkennen dat er in december besteld is.
Dus ja, ik word waarschijnlijk ergens in de pre-orders meegeteld.

Of dat nu ook de in augustus verwachtte leveringen zijn, weet ik niet. Er is hier al vaker gesproken over een boot die al onderweg is en binnenkort aankomt. Mijn auto gaat dan waarschijnlijk binnenkort op de boot, maar of daartussen in dan nog een boot is vertrokken, weet ik niet. Dat zou mogelijk nog wel een augustus-levering kunnen zijn.

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik heb ook van de LM (ALD) begrepen dat accounts gekoppeld gaan worden voor de "zakelijke" rijders. Dit was/is overduidelijk een gap. Als er volgende week geen nieuws is vanuit Polestar dan moest ik weer bellen met ALD.

• Quark2
P2 - Snow schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:28:
Ik heb ook van de LM (ALD) begrepen dat accounts gekoppeld gaan worden voor de "zakelijke" rijders. Dit was/is overduidelijk een gap. Als er volgende week geen nieuws is vanuit Polestar dan moest ik weer bellen met ALD.
Ja dat klopt. Als je een account aanmaakt met als mail adres je zakelijke mail dan is hij automatisch gekoppeld

• BartWNL
Ik ben denk ik vooralsnog de enige zakelijke rijder hier die 22 april als besteldatum heeft staan ipv 20 mei?
Vind het best een groot verschil, aangezien we allemaal redelijk rond dezelfde tijd de bestelling gedaan hebben (de LM hem aan Polestar doorgegeven heeft)

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
Ik ben denk ik vooralsnog de enige zakelijke rijder hier die 22 april als besteldatum heeft staan ipv 20 mei?
Vind het best een groot verschil, aangezien we allemaal redelijk rond dezelfde tijd de bestelling gedaan hebben (de LM hem aan Polestar doorgegeven heeft)
Ik heb net met mijn zakelijke mail een Polestar account aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiVDl8x-NkGWPz3243-Wx821pCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yPdCoh6Qq3UzSPEVflA18DkA.png?f=fotoalbum_large

Is dit 6 april of 4 juni? Ik hoop 6 april.

[ Voor 2% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-06-2020 12:48 . Reden: extra info ]

• BartWNL
Oh jemig, dat is weer een stuk later...

Ben heel erg benieuwd naar de structuur hier achter, jammer dat Polestar daar niet heel veel over (kan) vertellen.

Nee @BlacKstaR- , dat is juni helaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pi4WroHM-jLLcYyHuA2mTXNd8vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hq8lVZziMjj288hsFpR9dw5U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door BartWNL op 05-06-2020 12:53 ]

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:51:
Oh jemig, dat is weer een stuk later...

Ben heel erg benieuwd naar de structuur hier achter, jammer dat Polestar daar niet heel veel over (kan) vertellen.

Nee @BlacKstaR- , dat is juni helaas

[Afbeelding]
Dat is echt waardeloos, in februari van Multilease op papier gekregen dat de auto is besteld. Hopelijk heeft dit geen impact op mijn leverdatum. :-(

• MarvinOA
Zoals eerder gezegd. Denk dat je je niet blind hoeft te staren op besteldatum. Ik heb er helemaal geen datum staan en kreeg net als iedereen een mail voor levering in augustus. Een ordernummer zegt denk ik meer.

[ Voor 9% gewijzigd door MarvinOA op 05-06-2020 13:14 ]

• BartWNL
MarvinOA schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:14:
Zoals eerder gezegd. Denk dat je je niet blind hoeft te staren op besteldatum. Ik heb er helemaal geen datum staan en kreeg net als iedereen een mail voor levering in augustus. Een ordernummer zegt denk ik meer.
Maar jij hebt zelf gekocht toch?
Zakelijke rijders hebben voor zover ik weet die mail niet gehad, dus wij hebben nog niet echt een houvast qua levering of wat we kunnen verwachten.

Wat is jouw ordernummer?

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
Heb ook in Janauari al besteld bij Leaseplan. Mijn besteldatum is 28 Mei ... Ordernummer is 110075XX. Zou teleurstellend zijn als er inderdaad pas op 28 Mei daadwerkelijk besteld is. Ordernummer lijkt dit te bevestigen.

P2 Moon 19”

• 4v4t4r
P2_Moon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:22:
Heb ook in Janauari al besteld bij Leaseplan. Mijn besteldatum is 28 Mei ... Ordernummer is 110075XX. Zou teleurstellend zijn als er inderdaad pas op 28 Mei daadwerkelijk besteld is. Ordernummer lijkt dit te bevestigen.
wellicht is de preorder toen omgezet naar een definitieve order ?

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
@Quark2 In mijn geval werkt dit niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS1TlIyNvl5_6TuyQi3l56omH14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SIlffr96T6slDdtOshANIUmB.png?f=fotoalbum_large

• MarvinOA
BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Maar jij hebt zelf gekocht toch?
Zakelijke rijders hebben voor zover ik weet die mail niet gehad, dus wij hebben nog niet echt een houvast qua levering of wat we kunnen verwachten.

Wat is jouw ordernummer?
Inderdaad zelf gekocht (wel zakelijk). Ordernummer 110044XX.

Maar blijft natuurlijk wel vreemd dat er geen orderdatum bij staat. Heb de order op 12 maart definitief gemaakt.

Snap dat je als leaserijder wat houvast wilt. Maar ik ben bang dat orderdatum niet het geschikte item voor is. Ordernummer zal denk ik meer zeggen. Daar zal toch wel een soort van volgorde in zitten. Het lijkt er op dat met data gegoocheld wordt.

• Quark2
Ok, balen. Bij mij ging het automatisch goed.

Pagina: 1 ... 16 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.