P2 Moon 19”
Zojuist gebeld met leaseplan. Gedegen informatie gekregen. Leaseplan heeft er voor 2020 zo'n 700 besteld. Hiervan is op dit moment voor ongeveer de helft een order ontvangen.
De datum die te zien is in de polestar app is kennelijk niet de besteldatum....( bij mij klopt dat by far niet) maar zou het moment van productie gereed kunnen zijn.
Leaseplan verwacht eind juli ...begin augustus de eerste batch auto's .... hoeveel dat er zullen zijn is nu nog niet bekend.
Wanneer een bestelde auto dit jaar niet kan worden geleverd is er mogelijkheid om te ruilen met een auto nog beschikbaar uit de voorraad op de optie van kostenloze annulering.
Over de wijze van uitleveren denkt LP nog na.
Mij is verteld dat ze niet aan (standaard) pre-orders deden omdat ze niet aanbetalen. Wat dat betekent n het uiteindelijke proces is natuurijk nit duidelijk. Maar ik gok dat we na de pre-orders een van de eersten zijn geweest.P2_Moon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:21:
[...]
Ik heb geen preorder gehad.Maar misschien Leaseplan wel alhoewel ik ze daar nooit over gehoord heb.
Mijn ordernr is 110071xx en ik heb eind nov 2019 bij Leaseplan besteld.
Dat is wel opmerkelijke info. Toen ik bij Leaseplan NL wilde bestellen eind okt kon dat niet omdat hun systeem nog niet gekoppeld was aan dealer-info etc.LeasePlan BE had hem al op de site staan.BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:24:
Interessante informatie van de Polestar Facebook groep:
[...]
De 1e dag dat hij in de Leaseplan tool kwam wilde ik bestellen, maar ook dat ging toen nog niet omdat hun tooling (backend) geen dealer kende. Ze hebben toen met de hand de bestelling in de systemen aan moeten passen en bij Polestar besteld. Dat was tussen 29 nov en 3 dec..
Ik was dus één van de eersten (zoniet de 1e) die bij Leaseplan NL heeft besteld. Eerder kon nl. nog niet (waren ook geen prijzen bekend).
Het zou me verbazen als mijn auto niet in de eerste batch zit die Leaseplan krijgt afgeleverd.
Zoals gezegd staat in de bevestiging dat die van mij thuis wordt afgeleverd.
ik ben benieuwd.De auto’s zijn voornamelijk allemaal al voor ingekocht, dus hij zal niet nu pas mee gaan in het bestelproces. Deze loopt al, dus ook levering dit jaar zal zeker niet in het gedrang komen is mijn verwachting
Zou mooi zijn
Van het kastje naar de muur lopen...
Thank you for contacting us. The info you see is not correct. That is why you were advised to wait. Polestar send us more info yesterday afternoon. They now stated that we should inform new and existing customers not to register an account at Polestar. Their systems are still beiing developed and updated. Polestar wil create an account for you, arount 4 weeks before the estimated delivery date. The gap you mentioned is the difference between our initial bulk reservation at Polestar and the date we updated 1 of those orders with your personal details.
Denk dat dit op op hetzelfde verhaal van leaseplan lijkt Dat ze een batch verwachten en binnenkort hier mee info over hebben en dan gaan delen met klanten.
Fingers crossed
Na met mijn zakelijk email adres een Polestar ID te hebben gemaakt zie ik in de app 28 april als besteldatum. Inloggen via de website laat geen besteldatum zien....BartWNL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
Ik ben denk ik vooralsnog de enige zakelijke rijder hier die 22 april als besteldatum heeft staan ipv 20 mei?
Vind het best een groot verschil, aangezien we allemaal redelijk rond dezelfde tijd de bestelling gedaan hebben (de LM hem aan Polestar doorgegeven heeft)
@P2 - Snow ik heb hetzelfde als jij op de Polestar website maar geen order nummer van Alphabet.
Zou Alphabet gewoon een batch auto's besteld hebben en bij/rond levering deze zelf koppelen aan degenen die bij hen besteld hebben? Dat zou kunnen verklaren waarom ze geen ordernummers voor individuele bestellingen kunnen melden.
Misschien tijd voor een inhoudelijke vraag over de P2/P8; begrijp ik goed dat de standaard koplampen heel verschillend zijn qua techniek van beide auto’s?
En weet één van de P8 kopers wanneer we de telefoon als sleutel kunnen gebruiken?
Ik weet er niet het zijne van, maar Polestar adverteert met pixel led lamp techniek en ik denk dat ze voor de P8 de reguliere XC40 lamp gebruiken.JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:24:
Hmmm... twee pagina’s met bestelnummers, besteldata en mogelijke leveringsdata. Rode draad; er komt 4 weken voor de auto er is meer informatie en tot die tijd heeft speculeren en accounts aanmaken geen zin omdat Polestar dit proces nog niet goed ingericht heeft. Afwachten en duimen dus, niemand heeft hier namelijk het definitieve antwoord op Polestar na. En die zeggen geduld hebben 😇
Misschien tijd voor een inhoudelijke vraag over de P2/P8; begrijp ik goed dat de standaard koplampen heel verschillend zijn qua techniek van beide auto’s?
En weet één van de P8 kopers wanneer we de telefoon als sleutel kunnen gebruiken?
Phone as key komt later (2021) als OTA update volgens mij, zelfde besturingssysteem, dus dat zal wel redelijk gelijk lopen
XC40 heeft in het Lighting pack de full led koplampen met actieve bochten verlichting en verblinding bescherming van tegenliggers dmv shaden.JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:24:
Hmmm... twee pagina’s met bestelnummers, besteldata en mogelijke leveringsdata. Rode draad; er komt 4 weken voor de auto er is meer informatie en tot die tijd heeft speculeren en accounts aanmaken geen zin omdat Polestar dit proces nog niet goed ingericht heeft. Afwachten en duimen dus, niemand heeft hier namelijk het definitieve antwoord op Polestar na. En die zeggen geduld hebben 😇
P2 heeft pixel led waarmee ze naast bovenstaande ook logo’s en welcome sequences kunnen doen.
Phone as key komt in 2021 als OTE zoals hierboven al aangegeven is.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Rutger
Staan daar geen webcams?Rutgert schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:49:
De TULANE komt dinsdag aan in Zeebrugge schat ik, gaat er iemand even kijken? :-)
Inmiddels zie ik dit in het portaal staan met als status "Delivery_planning".
/f/image/MQe3YHhouAiZ20nzboLQy9eC.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen idee wat dit kan betekenen, maar we wachten rustig af
Deze van het KMI staat op de havenmond (noem je dat zo?) gericht en schiet met een interval van 5 minuten een plaatje. As je mazzel hebt zie je hem daar op langs komen.
https://www.meteo.be/nl/w.../webcams/webcam-zeebrugge
[ Voor 28% gewijzigd door PvS_68 op 06-06-2020 19:33 ]
Volgens de website van Polestar op https://www.polestar.com/...star-2-standard-features/ kopje 'exterieur - lichtsequenties' staat het volgende:
These are patterns which the front and rear lights display when one locks or unlocks the vehicle. A futuristic detail which adds a bit of additional flavour to the Polestar 2.
Volgens de website van Port of Zeebrugge:Rutgert schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:49:
De TULANE komt dinsdag aan in Zeebrugge schat ik, gaat er iemand even kijken? :-)
AANKOMST DATUM / TIJD 08/06/2020 - 04:00
VERTREK DATUM / TIJD 10/06/2020 - 14:00
SCHIP NAAM TULANE
LOCATIE 531 (hier kun je zelfs zien waar hij in de haven komt te liggen)
Wordt vroeg opstaan dus als je hem wilt zien.
https://brickland.se/portfolios/polestar-2/
Welkom! Mooie post voor het nieuw geopende topic;YannickArens schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:29:
Na een tijdje meegelezen te hebben dacht ik, ik laat ook eens wat horen. Ook ik ben in afwachting van de P2 (Thunder, PP, trekhaak). Op 19 juni 2019 heb ik privé een reservering gemaakt, de auto is besteld door de LM op mijn reservering. De order is definitief gemaakt op 17 maart 2020.
Inmiddels zie ik dit in het portaal staan met als status "Delivery_planning".
[Afbeelding]
Ik heb geen idee wat dit kan betekenen, maar we wachten rustig af
Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic
😊
Wel een leuke gimmick!PvS_68 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:50:
Heeft iemand trouwens al de greeting-sequence van de koplampen gezien? Die van de achter lichtbalk is al meerdere keren langs gekomen op het Internet.
Volgens de website van Polestar op https://www.polestar.com/...star-2-standard-features/ kopje 'exterieur - lichtsequenties' staat het volgende:
These are patterns which the front and rear lights display when one locks or unlocks the vehicle. A futuristic detail which adds a bit of additional flavour to the Polestar 2.
Jammer dat de Volvo dat niet heeft! Enig idee of dat lightning pack de moeite waard is? Ik heb het besteld, maar niet ervaren😊JackBol schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:36:
[...]
XC40 heeft in het Lighting pack de full led koplampen met actieve bochten verlichting en verblinding bescherming van tegenliggers dmv shaden.
P2 heeft pixel led waarmee ze naast bovenstaande ook logo’s en welcome sequences kunnen doen.
Phone as key komt in 2021 als OTE zoals hierboven al aangegeven is.
Ik heb niets specifieks gevonden over de P8, maar blijkbaar wel in de andere versies van de XC40?JohnDoe77 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:42:
Iemand toevallig idee of er in de Volvo ook home link zit?
https://www.volvocars.com...homelink/using-homelink-r
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik heb het niet genomen - hoop niet dat ik wat leuks mis hahaJohnDoe77 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Jammer dat de Volvo dat niet heeft! Enig idee of dat lightning pack de moeite waard is? Ik heb het besteld, maar niet ervaren😊
Ik heb op mijn huidige auto al adaptieve bochten verlichting en anti verblinding en ik ben eraan gewend, dus ik wilde het gewoon weer. Ik vind dat pixel led wel ontzettend tof, maar het is voor mij niet essentieel.JohnDoe77 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Jammer dat de Volvo dat niet heeft! Enig idee of dat lightning pack de moeite waard is? Ik heb het besteld, maar niet ervaren😊
https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/
en tool om de laadtijd te berekenen
https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/charging/
[ Voor 29% gewijzigd door BartWNL op 07-06-2020 23:34 ]
Als de XC40 hetzelfde bereik heeft ben ik blijBartWNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:32:
Er is een actieradius calculator online op de polestar site
Polestar 2, snow met slate interieur en trekhaak.
Powerpack en 20" velgen heb ik achterwege gelaten.
Bestelling via LP gedaan op 20 januari, verwacht 'm in oktober/november.
@4v4t4r bereik van de P8 is kleiner dan die van de polestar 2.
Zet de velgen op 20" en er gaan nog eens 5km af om uit te komen op 325PvS_68 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:04:
Valt me niet tegen idd. Met de autosnelweg tegenwoordig op 100kmh wordt het zelfs nog beter dan de 330 die er nu als slechtste waarde uit rolt.
Ja true, Volvo is 200kilo zwaarder. Maar dan nog. Ik heb best wat filmpjes online bekeken waar Volvo echt aangeeft dat de auto meer dan 400km moet kunnen rijden (waarchijnlijk onder ideale omstandigheden)Fladder80 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:56:
@4v4t4r bereik van de P8 is kleiner dan die van de polestar 2.
Die was ik idd vergeten aan te klikken bij het bepalen van het worst case scenario omdat ik toch de 19" hebS2000jan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:01:
[...]
Zet de velgen op 20" en er gaan nog eens 5km af om uit te komen op 325
[Afbeelding]
Ik zie online dat de P2 1900 kilo weegt en de P8 ruim 2100 - dat is toch wel redelijk wat!Poleposition schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:27:
Het verschil in range tussen P8 en P2 (zo’n 17 % in het voordeel van P2) is hoofdzakelijk terug te voeren tot aërodynamica, die bij P8 veel ongunstiger is. Gewicht zal blijken ongeveer gelijk te zijn, met misschien enkele tientallen kilo’s in het voordeel van P2.
En indd de aerodynamica ..
Op de prijslijst van XC40 staat de P8 aangegeven met meer dan 2100 kg en je mag ervan uitgaan dat het in die buurt zal liggen voor een P2. 15 cm dakpillars minder tav. een P8 zal geen 200 kilo verschil maken hoor.
Ik wacht wel op de praktijktesten. Fabrikanten en range guestimates zijn niet echt waar ik meer op vertrouw.BartWNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:32:
Er is een actieradius calculator online op de polestar site
Overigens denk ik dat de cijfers een beetje in lijn met de LR van de model 3 zullen zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door -Splash- op 08-06-2020 10:54 ]
Mensen moet niet vergeten dat deze calculator uitgaat van 100% accu status. Velen van onze zullen laden tot 80% laden en doorrijden tot 10% procent, en bij een lange reis tot 100% laden en tot 10% doorrijden.-Splash- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
[...]
Ik wacht wel op de praktijktesten. Fabrikanten en range guestimates zijn niet echt waar ik meer op vertrouw.
Overigens denk ik dat de cijfers een beetje in lijn met de LR van de model 3 zullen zitten.
/edit - vraag2..
Waarom hebben dit soort electrische autos geen zonnepaneeltje (oid) welke tijdens het stil staan of rijden op 1 of andere wijze iets kunnen laden ? Uiteraard niet even 50KW bij laden in een paar uur
[ Voor 42% gewijzigd door 4v4t4r op 08-06-2020 12:17 ]
Edit: hoeveel je minder hoeft te laden omdat hij bijlaadt als je geparkeerd staat
[ Voor 23% gewijzigd door Quark2 op 08-06-2020 12:28 ]
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
In het begin zijn er nog geen video media apps, maar de verwachting is wel dat uiteindelijk YouTube, Netflix e.d. Naar Android automotive gaat komen, uiteraard alleen als je stil staat.4v4t4r schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:52:
Weet iemand of de P8 media systemen ook bijv carstream toestaan (ik weet niet wat de kwaliteit is van het scherm) zodat mn kids een filmpje kunnen kijken zoals in de tesla tijdens het laden? Of moeten ze maar gewoon op hun tablet/phone
Volgens mij weegt een zonnepaneel al meer dan dat het potentieel oplevert./edit - vraag2..
Waarom hebben dit soort electrische autos geen zonnepaneeltje (oid) welke tijdens het stil staan of rijden op 1 of andere wijze iets kunnen laden ? Uiteraard niet even 50KW bij laden in een paar uurmaar als je de hele dag op pad bent , je dak zit grotendeels toch in de zon. Als het maar bijv het airco verbruik covered ?
Is een trip van 280km (in 2x, 140 op dag 1 en 140 op dag 2) een trip waarbij je tot 90-100% zou laden?
[ Voor 62% gewijzigd door Aghanim op 08-06-2020 12:57 ]
Hangt van meerdere factoren af?S2000jan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:51:
In welke omstandigheden zouden jullie tot >80% laden?
Is een trip van 280km (in 2x, 140 op dag 1 en 140 op dag 2) een trip waarbij je tot 90-100% zou laden?
Kan ik op een mijn eindbestemming met 80 komen en kan ik daar vervolgens laden. Dan is tot 100% laden niet nodig. Als ik een lange reis maak, dan zou ik ervoor zorgen dat ik met 100% begin en vervolgens gaan snelladen (10-70 procent, meestal is dat de snelste manier). Tot 100% laden, zou ik alleen doen als ik van tevoren weet, dat ik met 80% niet mijn eindbestemming kan bereiken.
Probeer een week tot 80% te laden en kijk vervolgens of dat voldoende is. Dagelijks tot 100% laden is niet goed voor je accu, hiermee versnel je het degradatie proces. Dit betekent dat je minder actieradius gedurende overhoud gedurende het bezet van je wagen. Plus dat je laadtijden langer worden bij snelladen omdat de accu's de volle 150kw niet meer kunnen verwerken.Aghanim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:55:
Ik steek gewoon de stekker er in als ik thuis kom en dan ga ik er van uit dat ik in de ochtend erna 100% heb. Het is misschien range anxieity vanuit het onbekende, maar als ik onverwacht ergens extra naartoe moet dan verwacht (klantafspraak, ziekenhuis, kinderen ergens ophalen etc.) wil ik geen gedoe met bereik. Dat is wel het nadeel vergeleken met een benzine/diesel tankstation, waar je in 2 min tijd weer 600km kan rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-06-2020 13:06 ]
Precies - een paar keer snelladen tot 70-80% is sneller dan steeds tot 100 willen proppen.BlacKstaR- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
[...]
Hangt van meerdere factoren af?
Kan ik op een mijn eindbestemming met 80 komen en kan ik daar vervolgens laden. Dan is tot 100% laden niet nodig. Als ik een lange reis maak, dan zou ik ervoor zorgen dat ik met 100% begin en vervolgens gaan snelladen (10-70 procent, meestal is dat de snelste manier). Tot 100% laden, zou ik alleen doen als ik van tevoren weet, dat ik met 80% niet mijn eindbestemming kan bereiken.
Als je echter weet dat je savonds thuis/hotel/oid gewoon aan de "normale" lader kan hangen, waarom niet doen.. mijn werkgever heeft ook liever niet dat je de snellader pakt (kan wel overigens)
Het is zeer concreet voor mij: vaste rit waarbij ik NIET kan laden onderweg, dus 280km in totaal te doen (in heen/terug beweging). Bij 80% laden lijkt het mij nogal krap te worden, dan mag er niet veel mis lopen onderweg.... (range anxiety kicks inBlacKstaR- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
[...]
Hangt van meerdere factoren af?
280km (voornamelijk) snelweg zonder mogelijkheid om te laden, wat is dat voor route dan?S2000jan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:07:
[...]Het is zeer concreet voor mij: vaste rit waarbij ik NIET kan laden onderweg, dus 280km in totaal te doen (in heen/terug beweging). Bij 80% laden lijkt het mij nogal krap te worden, dan mag er niet veel mis lopen onderweg.... (range anxiety kicks in)
[ Voor 98% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-06-2020 14:53 . Reden: verkeerd ]
In dat geval, zorgen dat je het laadproces vlak voor vertrek eindigt en dan met 100 procent vertrekt. Als dit een route is die je dagelijks rijdt, bij thuiskomt controleren wat je overhoud. Zodat je voor jezelf kan bepalen wat een comfortabele marge is als bij thuiskomt (10%, zou ik hanteren). Hiermee kan je achterhalen tot welke percentage je moet opladen om de 10% marge te houden.S2000jan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Het is zeer concreet voor mij: vaste rit waarbij ik NIET kan laden onderweg, dus 280km in totaal te doen (in heen/terug beweging). Bij 80% laden lijkt het mij nogal krap te worden, dan mag er niet veel mis lopen onderweg.... (range anxiety kicks in)
De WLTP meetcyclus maakt onderscheid tussen lage, gemiddelde, hoge en extra hoge snelheid. Ik weet niet wat Polestar heeft gebruik om de snelweg schattingen in de calculator te geven. Het verschil in verbruik tussen hoog en extra is zeer groot door de exponentieel groeiende luchtweerstand. Gezien wij in Nederland nu grotendeels zijn gelimiteerd tot 100k/m. Kan het natuurlijk zijn dat mijn schattingen veel te strikt zijn, als de calculator uitgaat van een snelweg snelheid van 130km/h.
Laag= 56.5 km/h
Gemiddeld=76.6 km/h
Hoge= 97.4 km/h
Extra hoge= 131.3 km/h
[ Voor 26% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-06-2020 15:03 . Reden: extra info ]
Als je hem eenmaal hebt neemt het wel af dat gevoel. Tenminste, bij de meeste wel.Aghanim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:55:
Ik steek gewoon de stekker er in als ik thuis kom en dan ga ik er van uit dat ik in de ochtend erna 100% heb. Het is misschien range anxieity vanuit het onbekende, maar als ik onverwacht ergens extra naartoe moet dan verwacht (klantafspraak, ziekenhuis, kinderen ergens ophalen etc.) wil ik geen gedoe met bereik. Dat is wel het nadeel vergeleken met een benzine/diesel tankstation, waar je in 2 min tijd weer 600km kan rijden.
100% is natuurlijk niet nodig voor ziekenhuis/kinderen ophalen etc. Klantafspraak weet je wel een dag voor de tijd lijkt me. 100% laden zou ik niet doen. Dat kost veel meer tijd (laatste 10% gaat het laden trager) en het is gewoon niet best voor de accu. Nu boeit dat met lease misschien wat minder, maar als je in jaar 3/4/5 al 10% minder zou hebben is het toch jammer. Met 80% heb je (doorgaans) ook genoeg range, en mocht je dan een keer naar de andere kant van het land moeten onverwacht dat is er altijd nog Ionity/Fastned. Die 20% gaat het verschil dan ook niet maken.
De range calculator is wat (te) basic IMHO. Dat doet Peugeot dan beter. Daar staat ook deze disclaimer bij;
Bij een constante snelheid van 130 km/u wordt de actieradius van een 100% elektrische wagen gehalveerd tov het WLTP actieradius.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 08-06-2020 15:11 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Onderweg gewoon achter een vrachtwagen in de slipstream hangenInspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:01:
[...]
Als je hem eenmaal hebt neemt het wel af dat gevoel. Tenminste, bij de meeste wel.![]()
100% is natuurlijk niet nodig voor ziekenhuis/kinderen ophalen etc. Klantafspraak weet je wel een dag voor de tijd lijkt me. 100% laden zou ik niet doen. Dat kost veel meer tijd (laatste 10% gaat het laden trager) en het is gewoon niet best voor de accu. Nu boeit dat met lease misschien wat minder, maar als je in jaar 3/4/5 al 10% minder zou hebben is het toch jammer. Met 80% heb je (doorgaans) ook genoeg range, en mocht je dan een keer naar de andere kant van het land moeten onverwacht dat is er altijd nog Ionity/Fastned. Die 20% gaat het verschil dan ook niet maken.
De range calculator is wat (te) basic IMHO. Dat doet Peugeot dan beter. Daar staat ook deze disclaimer bij;
[...]
Mijn Tesla is gecrasht dus ik ga nu een Polestar 2 bestellen 😃
Doe je daar wat voorzichtiger mee[b]DLodder in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Ik ben serieus benieuwd waarom een Tesla Model 3 rijder overstapt naar een Polestar 2. Zou je uit een kunnen zetten waarom je de overstap heb gemaakt. Welke verbeteringen verwacht je ten opzichte van de model 3? Op welke punten verwacht je dat je moet gaan inleveren ten op zichte van de model 3?DLodder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:52:
Je kunt een EV ook tot 90% laden zonder problemen, dat deed ik althans altijd met mijn Tesla Model 3 Performance. Eigenlijk kun je overal waar je heen gaat wel snelladen, het is soms alleen ff goed zoeken.
Of, recenter, zijn YouTube kanaal bezoeken voor een volledige teardown van de model Y, de afwerking van Tesla schijnt niet geweldig te zijn.Sandy Munro. Model 3
Besteld in maart 2020, geplande levering augustus
Magnesium
Slate grey
19 inch
Geen PP. (maar wel een voornemen om iig de ohlins demper achteraf te laten monteren)
die zwarte plastic accenten komen imho het beste uit met een contrasterende kleur (of zwart). Zwart en wit zijn altijd vies in gebruik, dus vandaar de magnesium, die hopelijk wat naar het witte neigt.
Geen PP vanwege:
Prijs en bijtelling
Gouden gordels
Grote remmen = meer onafgeveerd gewicht wat je niet nodig hebt, je remt immers bijna nooit bij normaal gebruik.
Is het jullie opgevallen dat de charcoal bekleding een soort wafel structuur heeft? Bij de slate zie ik dat niet op de foto’s van de Chinese vrienden
Weet iemand wat voor een materiaal er op het bovendien van het dashboard zit? Op de plaatjes lijkt het wel stof maar het kan ook de structuur zijn die volvo tegenwoordig in de deurpanelen aan de bovenkant gebruikt.
Chinese fotos
[ Voor 11% gewijzigd door De fiscalist op 08-06-2020 19:57 ]
Gelukkig weet jij al wel hoe de afwerking van de Polestar is, zonder hem gezien te hebbenFladder80 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:24:
In dat geval moet je maar eens googlen op
[...]
Of, recenter, zijn YouTube kanaal bezoeken voor een volledige teardown van de model Y, de afwerking van Tesla schijnt niet geweldig te zijn.
Ik heb ze allebei in het echt gezien op het autosalon in januari, en het verschil in kwaliteit is imo zeker niet klein. Dat was dan ook een doorslaggevende factor voor mij om voor de Polestar te gaanbottom line schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Gelukkig weet jij al wel hoe de afwerking van de Polestar is, zonder hem gezien te hebben
Daarin is meer ruimte om opties te verwerken en kunnen we ook makkelijk de verdeling zien van de bepaalde opties. Tevens kan je makkelijker zoeken en filteren.
https://drive.google.com/...eNrhohKr/view?usp=sharing
bottom line schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Gelukkig weet jij al wel hoe de afwerking van de Polestar is, zonder hem gezien te hebben
Daarentegen heb ik dan weer genoeg Tesla's gezien en gevoeld en verhalen gehoord om te weten dat het afwerkingsniveau inderdaad niet heel geweldig is voor de prijs.
Noem mij maar gek, maar ik heb meer vertrouwen in een submerk van volvo om dat direct goed te krijgen.
Ik denk dat qua aandrijflijn, snelheid en gadget-gehalte er niets boven een Tesla komt. Een model 3 is snel, comfortabel, goed audiosysteem en de auto zelf ziet er ook mooi uit vind ik (als performance, de standaard versie met standaard velgen vind ik niet zo mooi). Ook is het blijkbaar een veilige auto want hoewel de auto total loss is heb in zelf niks gevoeld van het ongeluk. Tesla auto's zijn top. Klantenservice is wel een drama.BlacKstaR- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:01:
[...]
Ik ben serieus benieuwd waarom een Tesla Model 3 rijder overstapt naar een Polestar 2. Zou je uit een kunnen zetten waarom je de overstap heb gemaakt. Welke verbeteringen verwacht je ten opzichte van de model 3? Op welke punten verwacht je dat je moet gaan inleveren ten op zichte van de model 3?
Maar iedereen heeft al een Tesla, een nieuwe model 3 performance zou me nu 480 euro per maand kosten (incl eigen bijdrage) in plaats van 250, en ik heb in een half jaar tijd al 25000 km met die Tesla gereden.
Een nieuwe Model 3 Performance vind ik nu te duur worden, een Model 3 Long Range zou een stapje terug zijn en alsnog meer betalen dan eerst.
De Polestar kon je vorig jaar toch niet krijgen dus dit is de beste deal die je gaat krijgen op deze auto. Ik twijfelde eerst tussen de Volvo S60 en een Tesla 3, had de Tesla gekozen. Nu ga ik dichtbij de Volvo zitten met een Polestar 2. Ziet er mooi uit, kost me ca. 350 euro per maand, actieradius prima, ook snel (hoewel minder), beter materiaalgebruik schijnt het, en het ziet er iets meer uit als een auto dan een Tesla.
Grootste nadelen van de Polestar voor mij zijn waarschijnlijk dat de auto maar met 150KW kan snelladen en dat je geen autopilot hebt. Maar die gok neem ik, en misschien verbetert het nog met een OTA update.
Snelladen met Tesla deed ik sowieso maar af en toe. Supercharger netwerk is handig maar ik ga liever langs de snelweg bij Ionity of iets soortgelijks. Zo heb ik het ook gedaan toen ik met de Model 3 op wintersport ging; 1x uitgeweken voor een supercharger en dat was gelijk een drama: snelweg af, binnendoorweg afgesloten, omrijden, druk bij supercharger. Nu moet ik wel zeggen dat Ionity ook een logische keuze was omdat ik toen nog voor 8 euro de hele accu vol kon gooien.
Als de Polestar 2 straks gewoon 150KW kan laden en dat tempo een beetje volhoud tot en met 60% dan gaat het laden waarschijnlijk ongeveer even snel als met een Tesla: daar zakt de stroomsterkte al naar 110KW vanaf 50% batterij ofzo.
We will see
Goed 'gevangen' je kan hem idd nog terugkijken op de KMI stite. Waarschijnlijk tot plmin 10 uur. De snapshot-video betreft een timeframe van plmin 1,5 uur, Daus na 10 uur verdwijnt hij uit beeld.
Op dit moment ligt hij in de sluis, onderweg om aangemeerd te worden. Jammer dat er daar geen camera's staan..
Ha ha ha, wat zijn wij toch kinderlijk blij :-)
Goede punten!DLodder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:39:
[...]
Ik denk dat qua aandrijflijn, snelheid en gadget-gehalte er niets boven een Tesla komt. Een model 3 is snel, comfortabel, goed audiosysteem en de auto zelf ziet er ook mooi uit vind ik (als performance, de standaard versie met standaard velgen vind ik niet zo mooi). Ook is het blijkbaar een veilige auto want hoewel de auto total loss is heb in zelf niks gevoeld van het ongeluk. Tesla auto's zijn top. Klantenservice is wel een drama.
Maar iedereen heeft al een Tesla, een nieuwe model 3 performance zou me nu 480 euro per maand kosten (incl eigen bijdrage) in plaats van 250, en ik heb in een half jaar tijd al 25000 km met die Tesla gereden.
Een nieuwe Model 3 Performance vind ik nu te duur worden, een Model 3 Long Range zou een stapje terug zijn en alsnog meer betalen dan eerst.
De Polestar kon je vorig jaar toch niet krijgen dus dit is de beste deal die je gaat krijgen op deze auto. Ik twijfelde eerst tussen de Volvo S60 en een Tesla 3, had de Tesla gekozen. Nu ga ik dichtbij de Volvo zitten met een Polestar 2. Ziet er mooi uit, kost me ca. 350 euro per maand, actieradius prima, ook snel (hoewel minder), beter materiaalgebruik schijnt het, en het ziet er iets meer uit als een auto dan een Tesla.
Grootste nadelen van de Polestar voor mij zijn waarschijnlijk dat de auto maar met 150KW kan snelladen en dat je geen autopilot hebt. Maar die gok neem ik, en misschien verbetert het nog met een OTA update.
Snelladen met Tesla deed ik sowieso maar af en toe. Supercharger netwerk is handig maar ik ga liever langs de snelweg bij Ionity of iets soortgelijks. Zo heb ik het ook gedaan toen ik met de Model 3 op wintersport ging; 1x uitgeweken voor een supercharger en dat was gelijk een drama: snelweg af, binnendoorweg afgesloten, omrijden, druk bij supercharger. Nu moet ik wel zeggen dat Ionity ook een logische keuze was omdat ik toen nog voor 8 euro de hele accu vol kon gooien.
Als de Polestar 2 straks gewoon 150KW kan laden en dat tempo een beetje volhoud tot en met 60% dan gaat het laden waarschijnlijk ongeveer even snel als met een Tesla: daar zakt de stroomsterkte al naar 110KW vanaf 50% batterij ofzo.
We will see
Ik denk dat je inderdaad goed zit.
Tesla voor:
- De tech
- Gadget gehalte
- Laadnetwerk
- Efficiency (of dit nog steeds zo is na de polestar, geen idee)
*ik noem autopilot nog niet omdat ik denk dat er nog veel winst te behalen is.
Polestar 2 voor:
- Unieker (als je daar waarde aan hecht)
- Meer standaard auto gevoel
- Kwaliteit (ik denk dat dit wel goed zit bij een Volvo dochteronderneming (submerk klinkt zo naar)
- Ruimte (hoewel hij kleiner is dan de Model 3 denk ik dat je makkelijker dingen mee kan nemen)
Wat ik echt jammer vindt aan de Polestar 2 is dat hij qua software er gewoon nog niet is. Er komt veel aan, maar het is er nog niet. Dat geeft mij bijna het gevoel alsof hij net te vroeg gereleased wordt. Aan de andere kant zijn er zoveel mooie vooruitzichten.
Consensus: Softwarematig is de Model 3 echt de winnaar, maar qua kwaliteit auto als geheel denk ik dat je met de Polestar 2 een betere keuze maakt.
Is toch ook tof! Ik kan niet wachten tot ik ze echt zie rijden! (echt zo jammer dat de Mustang vertraagd is)S2000jan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:41:
Niemand hier van Zeebrugge die ter plaatse effe kan gaan kijken![]()
![]()
Ha ha ha, wat zijn wij toch kinderlijk blij :-)
Precies. De laadcurve is met name belangrijk. Een E-Tron kan ook "maar" met max 150kW laden. Maar die heeft een super laadcurve waardoor hij niet veel langzamer is dan een Model 3. Tot 250kW kunnen laden is leuk voor in de boekjes, maar als je dat maar kort weet vol te houden heb je er niet zoveel aan. Ook is 150kW over een langere tijd minder slecht voor de accu dan 250kW erin jassen.DLodder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:39:
[...]
..
We will see
Kwaliteit moeten we natuurlijk nog afwachten. Er is nog geen enkele P2 afgeleverd aan een klant toch? Ik zou persoonlijk ook verwachten dat de kwaliteit beter is van een P2 tov Model 3. Maar we zullen pas echt iets kunnen roepen zo over een maand of 6.-Splash- schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:19:
[...]
...
Consensus: Softwarematig is de Model 3 echt de winnaar, maar qua kwaliteit auto als geheel denk ik dat je met de Polestar 2 een betere keuze maakt.
Daar heb je 100% gelijk in, maar de verwachting is dat het Volvo kwaliteit is. Niet gek, omdat het uit dezelfde fabriek komt. Maar vergis je ook niet dat Tesla leert en steeds betere kwaliteit levert.Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:28:
[...]
Kwaliteit moeten we natuurlijk nog afwachten. Er is nog geen enkele P2 afgeleverd aan een klant toch? Ik zou persoonlijk ook verwachten dat de kwaliteit beter is van een P2 tov Model 3. Maar we zullen pas echt iets kunnen roepen zo over een maand of 6.
Is zeker een nadeel! Maar het rijden in alle stilte, geen trilling en 408pk vierwiel aangedreven met 660nm maakt dat wel goed! Ik heb de Volvo natuurlijk nog niet gereden, maar lijkt mij echt geweldig zoveel kracht in een SUV! Dat wordt toch gewoon dagelijks genieten?Aghanim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:55:
Wat een top lijstje! Hopelijk komen er nog meer P8 bestellers bij! Voor de aanvulling;BartWNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:47:
Ik heb alle data verwerkt in een Google spreadsheet.
Daarin is meer ruimte om opties te verwerken en kunnen we ook makkelijk de verdeling zien van de bepaalde opties. Tevens kan je makkelijker zoeken en filteren.
https://drive.google.com/...eNrhohKr/view?usp=sharing
Ik heb de auto februari besteld en “bevestigde” dat hij 2020 geleverd wordt. Voor wat dat waard is natuurlijk. Verdere opties;
-20” velgen
-Lightning pack
-Lounge pack
-Warmtepomp
-Versatility pack
-Getinte ramen achter
-Geen motor en type aanduiding
-Hopelijk een Zweeds vlaggetje 😇
-Draadloos telefoon lader
Leuk!
Welkom bij het korte P8 lijstjeJohnDoe77 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Wat een top lijstje! Hopelijk komen er nog meer P8 bestellers bij! Voor de aanvulling;
Ik heb de auto februari besteld en “bevestigde” dat hij 2020 geleverd wordt. Voor wat dat waard is natuurlijk. Verdere opties;
-20” velgen
-Lightning pack
-Lounge pack
-Warmtepomp
-Versatility pack
-Getinte ramen achter
-Geen motor en type aanduiding
-Hopelijk een Zweeds vlaggetje 😇
-Draadloos telefoon lader
Leuk!
Die stond er al in; Thunder Grey ☺️4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:20:
[...]
Welkom bij het korte P8 lijstjewelke kleur heb je ?
POLESTAR - SPACE MANAGER
Als er mensen gaan solliciteren, kunnen ze misschien meteen vragen wanneer de opening is?!
[ Voor 3% gewijzigd door PvS_68 op 09-06-2020 12:49 ]
De Michelin is een zeer comfortgeoriënteerde band met zeer laag afrolgeluid. Op de vaak slechte Belgische wegen dus voor mij de beste keuze. Maar op dit moment nog niet op de vervangmarkt in Europa in deze maat.
Met het dubbel glas dat blijkbaar is voorzien hoop ik dat het fluisterstille karakter van mijn A7 3.0 TDI (met dubbel glas)kan worden benaderd. Daarin kan je aan 150 km/uur werkelijk tegen mekaar (verstaanbaar) fluisteren. Stilste auto waar ik ooit in (mee)reed. Motor/windgeruis aan deze snelheid volkomen afwezig.
Ook nogmaals bevestiging van Polestar dat de top 205 km/uur is, in de lijn van de I Pace.
Ik vermoed trouwens dat de motoren van I pace en Polestar dezelfde zijn : beide zijn van Bosch of Siemens, en de batterijen zijn in beide gevallen van LG Chem. Vermogen in beide gevallen 408 pk. Koppel I Pace lichtjes hoger.
Ongelofelijk waar jullie al die info vandaan halen.
Heb ook een leuke: een site waar veel P2 filmpjes van youtube zijn verzameld:
https://evcompare.io/cars/polestar/polestar_2/videos/
Heb zelf ook een P2 besteld:
Kleur Void
Geen Performance, wel 20” velg
Pre order maart 2019
Besteld maart 2020
Verwachte levering augustus
Ordernummer 110042XX
Charcoal
zonder trekhaak
Koop
[ Voor 0% gewijzigd door Cello66 op 09-06-2020 14:22 . Reden: Correctie ]
P2 Launch Edition Void 20”
Er komt geen granny lader met gewoon 16A stekkertje maar met een 25A 3 polige stekker (camper ding). Definitief bevestigd door VOLVO nu.. weet niet of ik dit nou zou handig vind
m.b.t. de P2
in Den haag komt er een store in The mall of the Netherlands (leidschendam) voor de Polestar.
Zullen daar al snel (lees, enkele weken) met een auto staan
Niet vergeten nog even het grind te strijken, een rode loper uit te rollen en wat kussentjes in de hoek te leggen. De Polestar moet toch wel een warm plekje krijgen
There can be only fun
secret17 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Niet vergeten nog even het grind te strijken, een rode loper uit te rollen en wat kussentjes in de hoek te leggen. De Polestar moet toch wel een warm plekje krijgen
Maar dan is het een kwestie van ander verloop stekkertje kopen denk ik. Al lijkt het me gek als ze geen schuko stekker meeleveren.4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:41:
Zojuist de dealer gesproken over de P8.
Er komt geen granny lader met gewoon 16A stekkertje maar met een 25A 3 polige stekker (camper ding). Definitief bevestigd door VOLVO nu.. weet niet of ik dit nou zou handig vind
De standaard meegeleverde kabel is primair bedoeld als een kabel voor huishoudelijke apparaten en wordt niet aanbevolen voor het regelmatig opladen van de accu. Voor regelmatig opladen en beduidend kortere oplaadtijden, kunt u kiezen voor ofwel een 1-fase 16A “Blue Plug” kabel ofwel een 3-fase 16A “Red Plug” kabel met een capaciteit van 3.5 kW (1-fase) of 11 kW (3-fase) opladen. En om de oplaadtijd echt zo kort mogelijk te maken kiest u voor de Volvo Wallbox.
Zijn letterlijke tekst was :Ze hebben problemen geconstateerd op 16A.. De kabel smelt als ze hem niet op 25A zetten.. dus ik denk niet dat hij het gaat doen als je hem aan een verloopje op 16A hangt ?Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:30:
[...]
Maar dan is het een kwestie van ander verloop stekkertje kopen denk ik. Al lijkt het me gek als ze geen schuko stekker meeleveren.
[...]
Ik bedoel meer een aparte verloopstekker van Volvo. Zo doet Tesla het ook. En dat een kabel zou smelten op 16A en niet op 25A is nogal opvallend te noemen.4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:33:
[...]
Zijn letterlijke tekst was :Ze hebben problemen geconstateerd op 16A.. De kabel smelt als ze hem niet op 25A zetten.. dus ik denk niet dat hij het gaat doen als je hem aan een verloopje op 16A hangt ?
(Zoiets dus; https://tm3enlhome.files....e_connector_eu.png?w=1140)
Ik denk dat er wel een mogelijkheid is om gewoon om Schuko met 10A te laden. Net zoals bij alle andere EVs zo'n beetje het geval is.
[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 09-06-2020 14:37 ]
Ja direct van de verkoper zelf. Ik weet niet of dat smelten een grapje was, maar hij vertelde het over de kabel omdat we tijdens het bestel process zo bezig zijn geweest met kabelsInspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:35:
[...]
Ik bedoel meer een aparte verloopstekker van Volvo. Zo doet Tesla het ook. En dat een kabel zou smelten op 16A en niet op 25A is nogal opvallend te noemen.Dit heb je van een verkoper?
(Zoiets dus; https://tm3enlhome.files....e_connector_eu.png?w=1140)
Ik denk dat er wel een mogelijkheid is om gewoon om Schuko met 10A te laden. Net zoals bij alle andere EVs zo'n beetje het geval is.
verloopje werkt vast wel prima - maar ik vermoed dat de lader niet functioneerd op 16A ?
In mijn ervaring zijn verkopers niet de beste bron voor dit soort info..4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
[...]
Ja direct van de verkoper zelf. Ik weet niet of dat smelten een grapje was, maar hij vertelde het over de kabel omdat we tijdens het bestel process zo bezig zijn geweest met kabels(het moest allemaal zo snel en bij de configurator staat niet welke je krijgt standaard dus ik had alles aangevinkt
)
verloopje werkt vast wel prima - maar ik vermoed dat de lader niet functioneerd op 16A ?
Via schuko (normale stekker) kun je doorgaans tot 10A laden. Soms wijkt het wat af maar geen 16A idd.
Voor 16A zou je met een blauwe "camping" stekker moeten gaan laden. Via een rode "camping" stekker kun je tot 3x16A laden met de mobiele lader aldus de info van Volvo op de site.
We gaan het meemaken ! Hoe eerder hoe beterInspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:46:
[...]
In mijn ervaring zijn verkopers niet de beste bron voor dit soort info..![]()
Via schuko (normale stekker) kun je doorgaans tot 10A laden. Soms wijkt het wat af maar geen 16A idd.
Voor 16A zou je met een blauwe "camping" stekker moeten gaan laden. Via een rode "camping" stekker kun je tot 3x16A laden met de mobiele lader aldus de info van Volvo op de site.
Goed en slecht nieuws. De Tulane ligt inmiddels aangemeerd in Zeebrugge en er zijn een heleboel P2’s aan boord die er de komende dagen af zullen rollen. Echter geen klanten auto’s! Showroom auto’s, demo’s en proefrit auto’s. De volgende boot “landt” eind van de maand/ begin juli en daar zitten de eerste klanten auto’s in. Leveringen eerste voorbestellers eind juli/ begin augustus.
Waar de info vandaan komt:
Van een hele aardige goed op de hoogte zijnde meneer bij Polestar support.
Aflevering bij Volvo dealer gaat optie zijn.
Productie loopt zeer goed. Vertraging zit bij logistiek tussen China en Europa maar dat loopt nu ook.
Sorry - vergat ik ook te melden (sorry, ik luister minder goed naar de P2 gesprekken dan de P8
4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Sorry - vergat ik ook te melden (sorry, ik luister minder goed naar de P2 gesprekken dan de P8) De dealer vertelde me indd dat die ingezet worden naar de showrooms. Ze zullen binnenkort bijv bij Leidschendam er 1 in de gang ergens zetten tot hun winkel helemaal af is waar er dan enkele komen..
Wat deed jou voor de P8 kiezen?
Ik heb een vrouw die minder valide is (hoge instap/zit noodzakelijk, voldoende ruimte in de auto qua rolstoel/rollator/andere hulpmiddelen). Als ik dat niet had gehad had ik de P2 gekozen - toch meer een "toekomstige" auto naar mijn gevoel dan de P8 al vind ik die ook gewoon mooi.
- Torrens (aankomst Zeebrugge 26 juni)
- Figaro (aankomst Zeebrugge 23 juli)
- Theben (aankomst Zeebrugge 14 Aug)
[ Voor 11% gewijzigd door BartWNL op 09-06-2020 15:32 ]
Ev box Elvi als ik het goed zie?
Waarom heb je voor die gekozen? Heb hem zelf ook op mijn short list staan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
:strip_exif()/f/image/JBLCqX0l1bj6VoihDHMolNqA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/j7xw0p9jDXIoyEqstFJ97Cp2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FfHDCUKRQd5lqvpj3NjZJNDT.jpg?f=fotoalbum_large)