Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.083 views

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
misteriks schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Ev box Elvi als ik het goed zie?
Waarom heb je voor die gekozen? Heb hem zelf ook op mijn short list staan.
Om eerlijk te zijn heb ik me er niet super goed in verdiept en mijn elektricien de keuze laten maken. Deze paal heeft wel veel mogelijkheden:
  • Load balancing
  • Automatisch factureren naar mijn bedrijf (ik laad thuis)
  • 22 kW en klaar voor de toekomst
  • makkelijk voor gastgebruik
De opdracht was: ik wil een kwalitatief goede paal en ik vind gemak belangrijker dan een paar euro abonnementskosten. Ik wil alles netjes als factuur op de zaak hebben zodat ik de privé stroomkosten vergoed krijg.

Welke is het bij jou geworden?

[ Voor 18% gewijzigd door MarvinOA op 09-06-2020 15:46 ]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MarvinOA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik me er niet super goed in verdiept en mijn elektricien de keuze laten maken. Deze paal heeft wel veel mogelijkheden:
  • Load balancing
De opdracht was: ik wil een kwalitatief goede paal en ik vind gemak belangrijker dan een paar euro abonnementskosten. Ik wil alles netjes als factuur op de zaak hebben zodat ik de privé stroomkosten vergoed krijg.

Dat heeft mijn Alfen Eve Single Pro Line ook allemaal. Maar ook hier geen idee waarom dit de goede/beste keuze is (heeft Alphabet bepaald). Zal ongetwijfeld zo zijn dat er meerdere goede opties zijn en dat het qua prijs wat verschil maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 09-06-2020 15:58 ]

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
MarvinOA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:44:
[...]

• Load balancing

Ik ben zelf nu ook bezig met het inventariseren van alle plussen en minnen van verschillende laadpalen. De EVBox Elvi en NewMotion Home Advanced staan hoog op het lijstje omdat mijn leasemaatschappij daar standaard mee samenwerkt (Arval); kortom: daar hebben ze wat betreft kosten en koppelingen al afspraken mee gemaakt. Echter, aangezien ik zelf de laadpaal ga aanschaffen en laat installeren ben ik ook iets verder aan het kijken, puur om het blikveld wat te verbreden. De meeste leveranciers leveren namelijk palen die min of meer hetzelfde kunnen als hierboven beschreven, maar de aanschafprijs, het uiterlijk en de abonnementsgelden (als uberhaupt van toepassing) kunnen natuurlijk wel verschillen. Zo heb ik ook even gebeld met LuxeLaadpaal.nl - hun sterke kant zit 'm vooral in leuk design en lage abonnementskosten. Ik moet echter nog concrete offertes opvragen en heb nog wat vragen bij de leveranciers uit staan dus ik wacht nog even af. Gelukkig heb ik nog even de tijd :)

There can be only fun

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-10 09:49
Ik ga denk ik voor de Zappi. Met warmtepomp, elektrisch koken en 24 pv panelen wel een goede keuze vanwege de loadbalancing en eco mode. Prijs incl. installatie valt me ook mee.

Die luxelaadpaal ziet er mooi uit, maar ze zijn erg karig met specs zeg.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
DLodder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:39:
[...]
Een nieuwe Model 3 Performance vind ik nu te duur worden, een Model 3 Long Range zou een stapje terug zijn en alsnog meer betalen dan eerst.
Stapje terug is toch prima als je de vorige hebt gecrasht? ;)

• secret17
michr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:32:
...

Klopt, daarom heb ik ze ook even gebeld. Ze zijn een relatief kleine partij die de elektronica inkoopt bij een partner. Ik begreep uit het gesprek dat ze in principe alles bieden wat de reguliere palen van EVBox en newmotion ook bieden - dus opladen tot 22kW, automatische facturatie/beveiliging via alle gangbare laadpassen en automatische facturatie via je je leasemaatschappij o.b.v. een abonnement (ik dacht € 4,- p/m). Het enige wat bij hun nog in ontwikkeling is, is de mogelijkheid tot dynamic load balancing. Dat zou ik Q4 komen zeiden ze.

Enfin, ik vind die EVBox Elvi er ook wel goed uit zien, en i.c.m. met mijn LM wel een van de makkelijkste opties. Ik wil de box echter wel op een paal monteren, dus misschien moet ik de lokale timmerman maar vragen of hij iets kan maken waar dat ding dan opgeschroefd kan worden :)

There can be only fun

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:43
michr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:32:
Ik ga denk ik voor de Zappi. Met warmtepomp, elektrisch koken en 24 pv panelen wel een goede keuze vanwege de loadbalancing en eco mode. Prijs incl. installatie valt me ook mee.

Ik ga voor https://f1rst.nl/cube/ (ook kleine partij, levertijd momenteel 3 weken)
Brochure: https://e-mobilityenergy....n-brochure-e-mobility.pdf

Zonder laadpas (met installatie) ben ik gequote op ongeveer 1650 euro.
Met laadpas ongeveer 1950 euro en 6,75 euro/maand abonnement.

Voor 45 euro kan je zelf de kleur kiezen uit alle RAL kleuren kreeg ik door.
Anders is het deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKNSN9x6rfjy6UqSg12GgDMT5HA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xGfKZemczHOAm9DVUlc534oM.png?f=user_large

• bvkeirsb
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-11-2020
Hoi, lees ook al even mee.
(P2 bestelling vandaag via LM (Athlon), staat op de lijst).

Weet iemand of de P2 7.4KW 1 fase kan laden? - deze info vind ik niet direct ergens. (of pointer naar informatie op polestar site?)

Achtergrond:
Ik heb een 1 fase 50A aansluiting (ja, vijftig), en zou dus 32A (7.4KW) naar een laadpaal kunnen zetten (met loadbalancing).
Polestar support kon me niet echt duidelijk maken wat er max op 1 fase kan geladen worden: er werd me verteld 11KW max, wat 3 fase 3.7 is als ik het goed begrijp; bij verdere vraag naar max 1 fase kwam er via de teamleider toch weer 11KW max uit (hmm).
indien 1-fase 7.4W laden mogelijk is, kan ik nl. vermijden om de aansluiting/meterkast naar 3x25A om te moeten zetten. (7.4W lijkt me vooralsnog voldoende)

Of sla ik de bal hier dan helemaal mis met mijn vraag.

• michr
Arnold schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Ik ga voor https://f1rst.nl/cube/ (ook kleine partij, levertijd momenteel 3 weken)
Brochure: https://e-mobilityenergy....n-brochure-e-mobility.pdf

Zonder laadpas (met installatie) ben ik gequote op ongeveer 1650 euro.
Met laadpas ongeveer 1950 euro en 6,75 euro/maand abonnement.

Voor 45 euro kan je zelf de kleur kiezen uit alle RAL kleuren kreeg ik door.
Anders is het deze:
[Afbeelding]
Geinig ding. Ik wil graag een vaste kabel, dus de socket oplossingen vervallen daarmee. En ik wil graag een kast waar ik die vaste kabel goed omheen kwijt kan. Waarom een laadpas met abonnement trouwens? Ik zie het meer voorbij komen, maar snap niet zo goed waarom je op privé terrein een laadpas nodig hebt.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:19
@bvkeirsb volgens EV DB (meestal wel correcte info) kan hij met 1x32 laden. Dat zou dus prima kunnen. Hoef je niks aan te passen en snel zat. Als je hem alleen ‘s nacht laat laden heb je ook geen LB nodig.

@michr niet zozeer voor de pas. Meer voor het automatisch laten verrekenen en laden voor gasten. Die dan dus met eigen pas kunnen laden waarmee de kosten ook gedekt zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Arnold
michr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:52:
[...]

Geinig ding. Ik wil graag een vaste kabel, dus de socket oplossingen vervallen daarmee. En ik wil graag een kast waar ik die vaste kabel goed omheen kwijt kan. Waarom een laadpas met abonnement trouwens? Ik zie het meer voorbij komen, maar snap niet zo goed waarom je op privé terrein een laadpas nodig hebt.
Hij is ook met vaste kabel verkrijgbaar (weet prijs niet), maar ik wil zelf graag zonder. Dan alsnog te klein om kabel omheen te doen natuurlijk ;)

Als je prive een laadpas gebruik dan gebruik ik prive stroom die ik afreken met de laadpas die mijn bedrijf betaald. Per periode (maand of kwartaal bijvoorbeeld) krijgt ik de afgenomen stroom teruggestort. Bedrijf betaald dan de stroom die afgenomen is. Zo is je prive stroom zakelijk geworden zonder dat je aparte meter oid nodig hebt om fiscaal aan te tonen dat het om zakelijk gebruik ging.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@Arnold Je snapt hopelijk wel dat je met de servicekosten van zo'n pas binnen 2 jaar de kosten van een extra kWh meter al overschrijdt? Bovendien... als een laadpasaanbieder de interne kWh meter van de laadpaal gebruikt voor zakelijke verrekening dan mag jij het zelf ook.

Je hebt echt geen laadpas nodig om je privé stroom zakelijk te verrekenen. Zelf doe ik het andersom: de stroomaansluiting staat op naam van mijn BV zodat ik de BTW terug krijg voor de geladen kWh. Alle overig gebruikte stroom betaal ik vanuit privé terug aan de zaak.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• bvkeirsb
  • Laatst online: 17-11-2020
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:42:
@bvkeirsb volgens EV DB (meestal wel correcte info) kan hij met 1x32 laden. Dat zou dus prima kunnen. Hoef je niks aan te passen en snel zat. Als je hem alleen ‘s nacht laat laden heb je ook geen LB nodig.
@Inspired Bedankt! Ik vond dit niet direct op EV DB, maar zie nu een ook een 'alle laadmogelijkheden' link.
Wellicht ga ik toch voor loadbalancing - ik will gewoon niet hoeven na te denken wanneer wat kan, en 's nachts staat er vaak vaatwasser, wasmachine & droger tegelijk aan + hoop sluimerverbruik.

Na elektrische auto gaat er nu een wereld van laadpalen open voor me, pff.

• Arnold
RichieB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
@Arnold Je snapt hopelijk wel dat je met de servicekosten van zo'n pas binnen 2 jaar de kosten van een extra kWh meter al overschrijdt? Bovendien... als een laadpasaanbieder de interne kWh meter van de laadpaal gebruikt voor zakelijke verrekening dan mag jij het zelf ook.

Je hebt echt geen laadpas nodig om je privé stroom zakelijk te verrekenen. Zelf doe ik het andersom: de stroomaansluiting staat op naam van mijn BV zodat ik de BTW terug krijg voor de geladen kWh. Alle overig gebruikte stroom betaal ik vanuit privé terug aan de zaak.
Nee berekend dat het levert ongeveer 150 tot 270 euro per jaar voordeel op ondanks de servicekosten. Maar extra voordeel is dan gastladen met pas.
Ben er nog niet helemaal over uit. Simpele oplossing werkt ook gewoon ;)

• RichieB
  • Nu online
@Arnold Hoe haal je er voordeel uit door een externe serviceprovider in te schakelen? Gastgebruik snap ik, maar dat gaan om wellicht een paar euro per maand. Misschien omdat de serviceprovider een hogere kWh prijs vergoed aan je privé dan de kWh prijs van je energieleverancier? Het verschil moet je dan uiteraard opgeven als "inkomsten overige werkzaamheden".. En je hebt echt geen externe serviceprovider nodig om de belastingdienst op te lichten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RichieB op 09-06-2020 21:26 ]

• michr
Arnold schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:09:
[...]

Als je prive een laadpas gebruik dan gebruik ik prive stroom die ik afreken met de laadpas die mijn bedrijf betaald. Per periode (maand of kwartaal bijvoorbeeld) krijgt ik de afgenomen stroom teruggestort. Bedrijf betaald dan de stroom die afgenomen is. Zo is je prive stroom zakelijk geworden zonder dat je aparte meter oid nodig hebt om fiscaal aan te tonen dat het om zakelijk gebruik ging.
Ah, ik heb de auto gewoon volledig op mijn bedrijf staan, dus alle gebruik is dan "zakelijk". Volgens de leverancier kan ik op basis van gebruik Zappi mijn stroom declareren. Of je daar een geijkte meter voor nodig hebt, daar verschillen de meningen over. Pragmatisch mee om gaan lijkt ook hier een goed uitgangspunt.
RichieB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
Beetje offtopic, maar de stroomaansluiting op de BV? Gaat dat goed met btw zonnepanelen? of heb je die niet?

• RichieB
  • Nu online
michr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Beetje offtopic, maar de stroomaansluiting op de BV? Gaat dat goed met btw zonnepanelen? of heb je die niet?
Ik had de zonnepanelen al liggen voordat de EV kwam.. dus ja, die BTW heb ik teruggekregen. Opbrengst van de privé zonnepanelen gaat uiteraard af van het privé stroomverbruik. Is er meer opbrengst van de panelen dan privé verbruik dan betaalt de BV de rest aan privé voor het laden van de EV.

• De fiscalist
  • Laatst online: 01-11 10:44
Volgens mij kan je gewoon met een kWh meter de stroom naar de zakelijke auto meten en zakelijk verrekenen.

Ook btw aftrek is dan mogelijk (ook in een privé stroom aansluiting). Er bestaan richtlijnen voor btw verrekening bij gemengd gebruik:

Belastingdienst/

Dit werkt als je ib ondernemer bent.

De ratio home laadpaal kan ook met een kWh meter geleverd worden.

Heb zelf nog geen laadpaal keuze gemaakt. Mag een simpele zijn. Heb nog ouderwetse stroommeter, geen plek voor zonnepanelen, geen load balancing nodig icm s nachts laden.

Wil er uiteraard liefst zo min mogelijk aan betalen. Stroom loopt al tot in de garage met meerdere groepen.

Iemand tips?

• EVrp
  • Laatst online: 13-07-2021
Qua LP kijk ik ook naar een solaroplossing (bijv. https://www.ratio.nl/nl/c...7822/groups/g+c+a+nr+view) zodat ik tzt (2023 geloof ik?) probeer de teruglevering te vermijden en eerst zelf zoveel mogelijk op te maken. Is meestal ook inclusief loadbalancing. Heb nu een V60 PHEV die ik laad op een gewoon stopcontactje, vooral ‘s nachts, ik twijfel ook nog wel of ik het niet zo simpel moet houden met de P2. Rijd niet superveel; alleen voor een snelle laadsessie heb ik wat meer power nodig.

• Inspired
EVrp schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:29:
Qua LP kijk ik ook naar een solaroplossing (bijv. https://www.ratio.nl/nl/c...7822/groups/g+c+a+nr+view) zodat ik tzt (2023 geloof ik?) probeer de teruglevering te vermijden en eerst zelf zoveel mogelijk op te maken. Is meestal ook inclusief loadbalancing. Heb nu een V60 PHEV die ik laad op een gewoon stopcontactje, vooral ‘s nachts, ik twijfel ook nog wel of ik het niet zo simpel moet houden met de P2. Rijd niet superveel; alleen voor een snelle laadsessie heb ik wat meer power nodig.
Je kunt ook een CEE aansluiting monteren als die mogelijkheid er is. Dan kun je met de granny met 16a of wellicht 32a laden. Kun je in 2023 als het zin heeft een andere lader te installeren.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De fiscalist in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Heb zelf nog geen laadpaal keuze gemaakt. Mag een simpele zijn. Heb nog ouderwetse stroommeter, geen plek voor zonnepanelen, geen load balancing nodig icm s nachts laden.

Wil er uiteraard liefst zo min mogelijk aan betalen. Stroom loopt al tot in de garage met meerdere groepen.

Iemand tips?
Zie het grote thuisladen van je EV topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Claude op 10-06-2020 10:33 ]

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Claude
  • Niet online
Poleposition schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:36:
...
Met het dubbel glas dat blijkbaar is voorzien hoop ik dat het fluisterstille karakter van mijn A7 3.0 TDI (met dubbel glas)kan worden benaderd. Daarin kan je aan 150 km/uur werkelijk tegen mekaar (verstaanbaar) fluisteren. Stilste auto waar ik ooit in (mee)reed. Motor/windgeruis aan deze snelheid volkomen afwezig.
Dubbel glas? Dat heb ik dan over het hoofd gezien.
Ik weet dat Volvo gelaagd glas als optie aanbiedt voor de zijruiten. Maar bij Polestar had ik nog niet de feature van gelaagd of dubbel glas gezien.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:19
Claude schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Dubbel glas? Dat heb ik dan over het hoofd gezien.
Ik weet dat Volvo gelaagd glas als optie aanbiedt voor de zijruiten. Maar bij Polestar had ik nog niet de feature van gelaagd of dubbel glas gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3Vv2NTXAVWESgpObk1cmi-r5y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDIN3gaX3U0CkIuul1ZJRt3t.jpg?f=fotoalbum_large

AS2 geeft aan gehard glas en geen gelamineerd glas (dubbel glas /gelaagd). Dit betreft een test/prototype auto. AS1 geeft aan dat het gelamineerd glas betreft. Maar ik ga ervan uit dat de Polestar 2 niet beschikt over gelamineerde zijruiten.

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo! Ik dacht een hele pagina met nieuwtjes over de P2 en P8 te treffen, maar helaas gaat het meeste over welke laadpaal je het beste kunt kiezen. Is het misschien een idee die discussie op het daarvoor bedoelde forum onderdeel te plaatsen over laadoplossingen (zie post van Claude)? Dan houden wij dit forum schoon voor nieuws over beide auto’s; lekker overzichtelijk. Bovendien kun je meer kennis/informatie uitwisselen in het specifieke forum over laden van je EV omdat daar meer gebruikers zijn. Bedankt vast voor de medewerking, ik bedoel het goed al komt het “op papier” wellicht streng over (niet zo bedoeld, ik denk aan een “win-win”) 😇

• JohnDoe77
BlacKstaR- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:06:
[...]

[Afbeelding]

AS2 geeft aan gehard glas en geen gelamineerd glas (dubbel glas /gelaagd). Dit betreft een test/prototype auto. AS1 geeft aan dat het gelamineerd glas betreft. Maar ik ga ervan uit dat de Polestar 2 niet beschikt over gelamineerde zijruiten.
Voor de P8 zag ik die optie ook niet in de lijst. Wellicht met een EV niet echt nodig?

Verder vond ik het jammer dat voor de P8 geen HUD beschikbaar is (volgens mij voor de XC40 totaal niet). Voor de P2 ook niet? Mensen die ervaring hebben met de nieuwe digitale displays die dit soort systemen wellicht overbodig gemaakt hebben?

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-11 11:25
Nieuw Chinees filmpje met wat beelden van Polestar Space en van binnenuit tijdens rijden. Auto lijkt als een blok op de weg te liggen in de slalom.
(vooral beetje doorheen scrollen omdat er heel veel gepraat wordt :+ )

JohnDoe77 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Voor de P8 zag ik die optie ook niet in de lijst. Wellicht met een EV niet echt nodig?

Verder vond ik het jammer dat voor de P8 geen HUD beschikbaar is (volgens mij voor de XC40 totaal niet). Voor de P2 ook niet? Mensen die ervaring hebben met de nieuwe digitale displays die dit soort systemen wellicht overbodig gemaakt hebben?
P2 heeft ook geen HUD

[ Voor 40% gewijzigd door BartWNL op 10-06-2020 11:57 ]

• Duurt te lang
  • Laatst online: 25-10-2024
ik kreeg zojuist het volgende mailtje vanuit Arval:
Wij begrijpen dat u erg benieuwd bent naar wanneer uw Polestar geleverd gaat worden. In deze mail informeren wij u hier graag over.

In april hebben wij uw Polestar direct, toen Polestar ons en alle andere leasemaatschappijen hier de mogelijkheid toe gaf, definitief besteld bij de importeur. Particulieren, die zelf een online order geplaatst hadden, kregen deze mogelijkheid circa 6 weken eerder. Hierdoor worden de particulieren Polestar bestellingen eerder uitgeleverd en volgen de orders van leasemaatschappijen daarna. Doordat de Arval orders snel definitief zijn gemaakt, betekent dit dat de meeste Arval bestellingen vanaf september uitgeleverd gaan worden. U ontvangt van ons binnenkort de verwachte leverdatum van uw Polestar.

Hopelijk hebben wij voor u, met deze informatie, eventuele vragen opgehelderd. Heeft u alsnog een vraag?
Dan mag u altijd contact opnemen met uw accountmanager.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:15
Duurt te lang schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:21:

[...]
Dit komt idd overeen met hetgeen ik bij LeasePlan heb meegemaakt. Ook daar werd me begin april pas verteld dat de bestelling definitief was, ondanks dat ze al eerder hadden aangegeven de bestelling geplaatst te hebben.

• Rahza92
  • Laatst online: 10-08-2022

[...]
Yes, ik heb dezelfde email ontvangen.

• Inspired
Maar hebben de LMs dan lopen slapen met het defnitief maken? Polestar boeit het toch niet of het een particulier is of leaseklant?

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49

[...]
Ik heb een exacte kopie van Arval ontvangen voor mijn P2.
Hij stond eerst op een verwachte leverdatum in de week van 15 november, is nu dus bijgesteld naar september :D

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• PvS_68
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
Maar hebben de LMs dan lopen slapen met het defnitief maken? Polestar boeit het toch niet of het een particulier is of leaseklant?
Over het algemeen boeit het LM's wel als ze EUR 1.000,- moeten inleggen voor een pre-order. In theorie hadden de LM's dan vanaf 18 maart met het handje al hun orders kunnen invoeren, maar meestal maken zij aparte afspraken met leveranciers/dealers. Dat proces vergt aan beide kanten werk en duurt even. Vandaar waarschijnlijk de vertraging.
Ik heb zelfs een afschrift van een mail waarin een medewerker van Polestar zijn dank uitspreekt over een medewerken van LeasePlan voor de hulp bij het verwerken van de orders.....
Bestelprocessen van LM's wijken dus wel degelijk af van he een consument/eindgebruiker op de website iets bij elkaar klikt.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
Ik vermoed dat ze een kleine korting krijgen waarop ze ook zullen hebben moeten wachten. Ze gaan uiteraard geen orders definitief maken aan volledige prijs als ze via een of andere speciale bestelprocedure korting kunnen krijgen. Dat de eindklant zijn auto wat later krijgt is hun zorg niet vrees ik... Dit verklaart imo ook de volgorde in de ordernummers, die dus heel waarschijnlijk wel gewoon oplopend zijn.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-11 20:11
BartWNL schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
Nieuw Chinees filmpje met wat beelden van Polestar Space en van binnenuit tijdens rijden. Auto lijkt als een blok op de weg te liggen in de slalom.
(vooral beetje doorheen scrollen omdat er heel veel gepraat wordt :+ )

[YouTube: 设计让董买买惊喜,极星Polestar 1、2初体验【董买买】]

[...]

P2 heeft ook geen HUD
Eerste keer dat ik de 360 graden camera werkend heb gezien op de P2, op 11:39 en 11:43:
YouTube: YouTube

Zo te zien dezelfde functionaliteiten als bij het Volvo-systeem (ook wel logisch natuurlijk).

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
BlacKstaR- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:06:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit gehaald uit de handleiding (die ondertussen wel weer offline is) en waar duidelijk melding werd gemaakt van de aanwezigheid van gelaagd glas voor de zijruiten. Het kan zijn dat dit nog wordt gecorrigeerd in de uiteindelijke definitieve versie natuurlijk.

• michr
JohnDoe77 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:15:
Hallo! Ik dacht een hele pagina met nieuwtjes over de P2 en P8 te treffen, maar helaas gaat het meeste over welke laadpaal je het beste kunt kiezen. Is het misschien een idee die discussie op het daarvoor bedoelde forum onderdeel te plaatsen over laadoplossingen (zie post van Claude)? Dan houden wij dit forum schoon voor nieuws over beide auto’s; lekker overzichtelijk. Bovendien kun je meer kennis/informatie uitwisselen in het specifieke forum over laden van je EV omdat daar meer gebruikers zijn. Bedankt vast voor de medewerking, ik bedoel het goed al komt het “op papier” wellicht streng over (niet zo bedoeld, ik denk aan een “win-win”) 😇
Eens! Excuus, ik deed er volop aan mee. De discussie drijft dan langzaam af, niet de bedoeling! :X

• JohnDoe77
michr schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Eens! Excuus, ik deed er volop aan mee. De discussie drijft dan langzaam af, niet de bedoeling! :X
Geen probleem hoor, alleen vind ik het dan een domper als ik denk echt leuke nieuwtjes overéén van de modellen te lezen en het gaat alleen over laadpalen of berichtjes van Polestar icm leasemaatschappijen. Maar hopelijk kunnen die in de specifieke topics komen! ;)

Waarom heb jij gekozen voor deze auto en niet een andere EV?

• Poleposition
Poleposition schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:02:
Ik heb dit gehaald uit de handleiding (die ondertussen wel weer offline is) en waar duidelijk melding werd gemaakt van de aanwezigheid van gelaagd glas voor de zijruiten. Het kan zijn dat dit nog wordt gecorrigeerd in de uiteindelijke definitieve versie natuurlijk.
Windschutzscheibe, Panoramadach und Fensterscheiben bestehen aus Verbundglas. Verbundglas ist verstärkt, verbessert den Einbruchschutz und die Geräuschisolierung im Fahrzeuginnenraum.
[...]

Zo haal ik het uit de Duitse handleiding

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
en hoe zou het nog zijn met de 'muzikale' capaciteiten van de wagen ?

(de muziekinstallatie dus)

[ Voor 17% gewijzigd door S2000jan op 10-06-2020 14:53 ]

• MarvinOA
S2000jan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:52:
en hoe zou het nog zijn met de 'muzikale' capaciteiten van de wagen ?

(de muziekinstallatie dus)
Volgens de spes zit er een behoorlijke installatie in van Harmon Kardon. Dat het van Harman Kardon is zegt mij persoonlijk niet. zoveel. Veel automerken werken samen met bekende audiomerken. Maar alles valt en staat met een goede afstemming in het interieur en de akoestische (on)mogelijkheden.

Er is extra aandacht besteed aan het design: https://ifworlddesignguid...man-kardon-for-polestar-2

Volgens mij word ter gebruik gemaakt van 13 luidsprekers en een subwoofer

Wat wel aansprekend is, is de samenwerking met Dirac: https://www.dirac.com/new...th-dirac-automotive-audio. Daar heb ik wel hoge verwachtingen van. Met name van het bass-management systeem. Dat vind ik bij de meeste auto's een probleem (resonantie, etc.).

Maar ik ben heel benieuwd naar hoe het in het echt is.

• Claude
  • Niet online
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar de oplossing van de VAG-groep spreekt me wel aan. Moeten ze natuurlijk wel eerst hun software op orde krijgen >:)

• MarvinOA
[...]

Voor de P2 ook totaal niet. Meerdere auto's gereden met HUD en gemengde gevoelens over. Aan de ene kant mooi dat de meest relevante info in de ruiten geprojecteerd wordt. Helemaal icm navigatie instructies. Je focus blijft toch meer op de weg. Veel merken doen het met een al dan niet opklappend extra plastic schermpje. Andere merken direct op/in de voorruit. Mijn voorkeur gaat naar het laatste. Dat ziet er net wat mooier uit.

Mis ik het in mijn eigen auto? Nee niet echt. Navigatieinstructies heb ik tussen de tellers en rij 90% van de tijd op cruise control. Dus die km teller boeit niet zoveel dat hij niet in de voorruit staat.

De mooie navigatie oplossing van Polestar lijkt me meer toegevoegde waarde hebben en ben ik erg benieuwd naar in de praktijk.

Welke info toont de Polestar nog meer bij tellers? Audio info? Of alleen auto-relevante zaken?

• PvS_68
Welke info toont de Polestar nog meer bij tellers? Audio info? Of alleen auto-relevante zaken?
Het P2 dashboard kent 3 modi (de namen verzin ik ter plekke, maar er zijn ongetwijfeld officiële benamingen voor):
Navigation mode
Speed & Power mode
Speed, Power & Sensor mode

https://youtu.be/ddqLtEd5zbk?t=136

Dus geen infotainment, maar puur auto en rit gerelateerde info. Voor de rest heb je natuurlijk het touch-screen in het midden.

[ Voor 9% gewijzigd door PvS_68 op 10-06-2020 15:51 ]

• Autowina
  • Laatst online: 03-11 12:57
Ik heb nu een Volvo XC60 met als extra een geluidsinstallatie van Harmon Kardon: https://www.volvocars.com...diosystemen/harman-kardon. Die klinkt wat mij betreft heel goed en heeft een goede bas. Ik weet natuurlijk niet zeker of in de P2 dezelfde installatie komt, maar het aantal speakers komt wel overeen.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• MarvinOA
Krijgen wij de HARMAN KARDON ESQUIRE MINI 2 er ook bij? :)

• S2000jan
MarvinOA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Volgens de spes zit er een behoorlijke installatie in van Harmon Kardon. Dat het van Harman Kardon is zegt mij persoonlijk niet. zoveel. Veel automerken werken samen met bekende audiomerken. Maar alles valt en staat met een goede afstemming in het interieur en de akoestische (on)mogelijkheden.

Er is extra aandacht besteed aan het design: https://ifworlddesignguid...man-kardon-for-polestar-2

Volgens mij word ter gebruik gemaakt van 13 luidsprekers en een subwoofer

Wat wel aansprekend is, is de samenwerking met Dirac: https://www.dirac.com/new...th-dirac-automotive-audio. Daar heb ik wel hoge verwachtingen van. Met name van het bass-management systeem. Dat vind ik bij de meeste auto's een probleem (resonantie, etc.).

Maar ik ben heel benieuwd naar hoe het in het echt is.
Harman Kardon gehad in mijn vorige wagen (BMW) én een HUD; ik vond beiden inderdaad (zeer) goed; snelheid aflezen van een HUD is toch nét dat tikkeltje veiliger dan effe naar beneden kijken.

Ik dacht ook dat er opslag (?? Gb) voorzien was?
Nu ja, met een simkaar en connectiviteit en een spotify account ga ik waarschijnlijk niet veel muziek opslagen

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

Ik had het ook bij mijn V40, en ik vond het zeker niet slecht klinken.

Hoop dat het geen kinderkwaaltjes heeft, had zelf de eerste generatie V40, dat last had van lak op de bumpers en windgeruis bij de voorportieren.

Van het kastje naar de muur lopen...

• PvS_68
Ik dacht ook dat er opslag (?? Gb) voorzien was?
Nu ja, met een simkaar en connectiviteit en een spotify account ga ik waarschijnlijk niet veel muziek opslagen
Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is een USB-stick met muziek in te pluggen. Nu heb ik een SD-kaartje in de auto waarop ik mijn muziek heb staan. Kan wel Spotify gebruiken maar dan wordt het vechten met mijn kinderen om de online-stream van Spotify....

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
PvS_68 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is een USB-stick met muziek in te pluggen. Nu heb ik een SD-kaartje in de auto waarop ik mijn muziek heb staan. Kan wel Spotify gebruiken maar dan wordt het vechten met mijn kinderen om de online-stream van Spotify....
Family account spotify..? 4 gebruikers 5 euro meer p mnd

Midnight Blue
Geen PP
20"
Nappa Leder
Auto van m'n vrouw helaas... :X

P2, Zappi V2

• JohnDoe77
Claude schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar de oplossing van de VAG-groep spreekt me wel aan. Moeten ze natuurlijk wel eerst hun software op orde krijgen >:)
Heel erg cool! Nog niet gezien zo... toch een hele verbetering van de BMW HUD!

• De fiscalist
JohnDoe77 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Geen probleem hoor, alleen vind ik het dan een domper als ik denk echt leuke nieuwtjes overéén van de modellen te lezen en het gaat alleen over laadpalen of berichtjes van Polestar icm leasemaatschappijen. Maar hopelijk kunnen die in de specifieke topics komen! ;)

Vanwege:
de reputatie van Polestar, de looks, de specs en het feit dat het iets bijzonders is op de weg maar technisch gezien gewoon een Volvo.

Ik heb iets met exclusieve auto's, ofwel een bijzondere uitvoering op een veelgebruikte technisch platform (zoals de Polestar of een Porsche 911 speedster) of juist bijzondere techniek in een normale koets (zoals een Alpina).

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 10:47
Terwijl we allemaal uitkijken naar de levering van onze P2's hebben we al weer iets om naar uit te kijken voor 2022: de P3 🤗

https://www.autoexpress.c...w-polestar-3-suv-pictures

• michr
JohnDoe77 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Ik had bijna een Tesla M3 gereden, maar vrouwlief schoot in de stress van de ipad, de kofferklep is verschrikkelijk en de kwaliteit overall viel me nogal tegen. Daarnaast rij ik sinds 15 jaar Volvo, nu een V70R classic youngtimer. _/-\o_ Super ding, heel praktisch en heerlijk om te rijden, maar ik loop er aardig op leeg. Ik heb een paar keer de TCO berekend van verschillende Volvo's en dit was de beste en leukste optie! Want het is natuurlijk gewoon een Volvo... :Y

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 19:44
Heel lang getwijfeld tussen een S60 polestar engineerd of de polestar 2 maar......

Zojuist een 2 besteld via LP:
- snow
- performance pack
- charcoal

Nu wachten op alle info.

| Losing my religion |

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:40
tzeunis schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:50:
Heel lang getwijfeld tussen een S60 polestar engineerd of de polestar 2 maar......

- snow
- performance pack
- charcoal

Nu wachten op alle info.
Leuk ! Wat heeft je doen besluiten voor de P2 ipv de S60?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• tzeunis
Uiteindelijk het feit dat ik minder KM’s hoef te maken met de nieuwe werkwijzen en ik eerder 80k per jaar reed en dus hybride daarbij handiger was. Nu maakt t minder uit.
Daarnaast vind ik de achterliggende filosofie van Polestar goed en last but not least het design van de 2 én de integratie van Android auto. Die filmpjes zien er super soepel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door tzeunis op 11-06-2020 08:03 ]

| Losing my religion |

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tzeunis schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:58:
Uiteindelijk het feit dat ik minder KM’s hoef te maken met de nieuwe werkwijzen en ik daarom een hybride handiger vond.
Daarnaast vind ik de achterliggende filosofie van Polestar goed en last but not least het design van de 2 én de integratie van Android auto. Die filmpjes zien er super soepel uit.
Huh? Hybride? De Polestar 2 is toch gewoon full electric? :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Aghanim
  • Niet online
4v4t4r schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Leuk ! Wat heeft je doen besluiten voor de P2 ipv de S60?
Mij de kosten ;) De Volvo's zijn qua bijtelling 2x zo duur.

• tzeunis
DennusB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Correct, mijn uitdrukking was ongelukkig. Aangepast :-)

| Losing my religion |

• tzeunis
Aghanim schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:04:
[...]

Mij de kosten ;) De Volvo's zijn qua bijtelling 2x zo duur.
Lig ik niet zo wakker van aangezien ik de auto alleen zakelijk rijd. Maar bij een switch later, is het wel voordeliger ja :-). Scheelt de helft.

| Losing my religion |

• Aghanim
  • Niet online
tzeunis schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Lig ik niet zo wakker van aangezien ik de auto alleen zakelijk rijd. Maar bij een switch later, is het wel voordeliger ja :-). Scheelt de helft.
Dat was eerder ook mijn overweging. Maar om dan je dikke V60 T8 op de oprit te laten staan en in een lullige privé auto te stappen zag ik ook niet echt zitten :)

Verwijderd

Het Google sheet (zojuist ingevuld) is wat verwarrend: de datumvelden worden mm-dd-jjjj opgeslagen, in de weergave wordt mmm-dd weergegeven, waar veel gebruikers volgens mij daar de mmm-jj van hun pre-order/bestelling/verwachte levering verwachten...

• tzeunis
Aghanim schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:07:
[...]

Dat was eerder ook mijn overweging. Maar om dan je dikke V60 T8 op de oprit te laten staan en in een lullige privé auto te stappen zag ik ook niet echt zitten :)
Klopt, maar ook dat is niet zo’n probleem hier...
Er staat:
- een BMW 330i xdrive 2019 (mijn daily privé)
- een RX8 2006 (mooi weer auto)
- Mini Cooper uit 1992 met een V-TEC motor conversie (ook mooi weer auto)

Maar als de polestar dusdanig goed bevalt, dan gaat de 3 eruit en de polestar in de privé bijtelling.

| Losing my religion |

• michr
tzeunis schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Klopt, maar ook dat is niet zo’n probleem hier...
Er staat:
- een BMW 330i xdrive 2019 (mijn daily privé)
- een RX8 2006 (mooi weer auto)
- Mini Cooper uit 1992 met een V-TEC motor conversie (ook mooi weer auto)

Maar als de polestar dusdanig goed bevalt, dan gaat de 3 eruit en de polestar in de privé bijtelling.
Zo dan. Niet heel merkentrouw, maar met zo'n wagenpark wel een autoliefhebber :)

• JohnDoe77
tzeunis schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:50:

- snow
- performance pack
- charcoal

Nu wachten op alle info.
Welkom en mooie keuze!

• JohnDoe77
DennusB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:02:
[...]

“...handiger vond.” Hij heeft het dus over zijn oude situatie. Had je bijna je order geannuleerd? 😇

[ Voor 10% gewijzigd door JohnDoe77 op 11-06-2020 11:04 ]

• BartWNL
10 juli gaat de Polestar Space in Goteborg open en 17 juli die in Stockholm

Proefritten beginnen iig in Zweden ook vanaf dan.

• secret17
BartWNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:11:
10 juli gaat de Polestar Space in Goteborg open en 17 juli die in Stockholm

Proefritten beginnen iig in Zweden ook vanaf dan.
Gisteren toevallig nog even contact gehad met mijn huidige Volvo-dealer (Zeist). Die verwachten eind deze maand of begin juli ook een Polestar te krijgen waarin proefritten gemaakt kunnen worden, maar exacte data kon hij dus nog niet afgeven. Het klinkt echter aannemelijk dat zo'n beetje alle dealers en spaces rond dezelfde week proefritten kunnen gaan aanbieden. Ben benieuwd! :D (En ook benieuwd of degenen die zich destijds via Polestar hebben ingeschreven voor een proefrit ook voor die tijd bericht krijgen.)

There can be only fun

• BartWNL
Polestar shop is online

https://www.polestar.com/..._53Y5cj-fWlDaDibqeYNTZP9c

Zoals eerder besproken hier, zijn inderdaad 2 kabels inbegrepen bij de auto
  • Publieke laadkabel, type 3 (EU standaard)
  • Thuislaadkabel, Schuko CEE 7-7, type 2 (EU standaard)
Hopelijk hebben ze ook binnenkort merchandise of schaalmodellen. (voel me net weer een klein kind)

[ Voor 12% gewijzigd door BartWNL op 11-06-2020 13:57 ]

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Alingsås schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:02:
Terwijl we allemaal uitkijken naar de levering van onze P2's hebben we al weer iets om naar uit te kijken voor 2022: de P3 🤗

https://www.autoexpress.c...w-polestar-3-suv-pictures
Knip-en-plak plaatjes...... die c-stijl :? totaal niet naar de design-filosofie gekeken van Precept of P2.....
Thomas Ingenlath is designer tenslotte. Dus de Polestar 3 zal mooier worden dan deze Avarvarii "getekend" heeft naar mijn bescheiden mening ;-)

• Inspired
BartWNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
Polestar shop is online

Hopelijk hebben ze ook binnenkort merchandise of schaalmodellen. (voel me net weer een klein kind)
Hoop wel dat ze hier type 2 kabels erin doen. :)

• De fiscalist
Philipvm schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Knip-en-plak plaatjes...... die c-stijl :? totaal niet naar de design-filosofie gekeken van Precept of P2.....
Thomas Ingenlath is designer tenslotte. Dus de Polestar 3 zal mooier worden dan deze Avarvarii "getekend" heeft naar mijn bescheiden mening ;-)
Het lijkt wel een Peugeot mustang mach E

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

Zou deze kleuren ooit uitkomen?

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Donkergroen zou ik wel heel vet vinden of in het Polestar blauw.

Van het kastje naar de muur lopen...

• JohnDoe77
Philipvm schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Haha, dit is meer de design filosofie van Tesla! Gewoon je sedans opblazen naar SUV’s. 🤦🏼‍♂️

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 11:23
DancePlaza schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:41:
Zou deze kleuren ooit uitkomen?

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Donkergroen zou ik wel heel vet vinden of in het Polestar blauw.
Gewoon laten wrappen? :-)

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-11 20:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-Fe8vHUV7Bff_xbWn_y3ZwxWO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RRKDDBqCEPa2yG08J4zxVu9T.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf de 20" velgen (non PP) gekozen, maar zie in de configurator een verschil bij 19" (extra zwarte lijn). De velgen in de 360 graden view zijn visueel gelijk aan die op de Polestar 1, en zien er gaaf uit (is wel 21"):

https://scontent-amt2-1.x...51d264fb13705&oe=5F0A7B50

De 20" inch (non PP) lijken iig zonder die zwarte streep te komen:
https://preview.redd.it/f...82336e1ee7eb81b1037b5de12

• Poleposition
AartJW schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:32:
[Afbeelding]

Ik heb zelf de 20" velgen (non PP) gekozen, maar zie in de configurator een verschil bij 19" (extra zwarte lijn). De velgen in de 360 graden view zijn visueel gelijk aan die op de Polestar 1, en zien er gaaf uit (is wel 21"):

https://scontent-amt2-1.x...51d264fb13705&oe=5F0A7B50

De 20" inch (non PP) lijken iig zonder die zwarte streep te komen:
https://preview.redd.it/f...82336e1ee7eb81b1037b5de12
Zwarte streep is inderdaad op gelijkaardige velgen op Polestar 1. Er zijn echter al tal van foto’s van Chinese P2’s en daar komt dit niet op voor, net zoals op de meeste afbeeldingen van Polestar zelf. Is dus ongetwijfeld een foutje.

• BartWNL
Ben heel benieuwd hoe Thunder er in het echt uit gaat zien.

Hier wat foto's van een Chinees forum en op de 2 foto's van de auto lijkt de kleur wat te verschillen (ook afhankelijk van lichtinval natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://club2.autoimg.cn/album/g29/M0B/B5/84/userphotos/2020/06/12/15/500_ChsEfl7jNeqAf5gXAAGHGizErDg455.jpg

Afbeeldingslocatie: https://club2.autoimg.cn/album/g29/M04/B3/33/userphotos/2020/06/12/15/500_ChsEn17jNeqAJEUFAAGBHHw_fOk381.jpg

En nog additionele foto van de lokale Polestar Space
Afbeeldingslocatie: https://club2.autoimg.cn/album/g29/M0B/F6/8E/userphotos/2020/06/12/15/500_ChwFk17jNeqAJ974AAFaU0r6wc4966.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BartWNL op 12-06-2020 12:16 ]

• Philipvm
BartWNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
Polestar shop is online

Je link werkt, heb ook items besteld, maar kan shop niet via polestar.com benaderen....
Anyone andere ervaringen?

• 4v4t4r
BartWNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
Ben heel benieuwd hoe Thunder er in het echt uit gaat zien.

Hier wat foto's van een Chinees forum en op de 2 foto's van de auto lijkt de kleur wat te verschillen (ook afhankelijk van lichtinval natuurlijk)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog additionele foto van de lokale Polestar Space
[Afbeelding]
Mooie kleur! Ik heb die verschillen ook met bursting blue bij mn P8. Als je er op googled zie je zoveel verschillende kleuren blauw..

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-11 17:13
Even een vraagje. Op de Volvo website kan je via download info (prijslijst/broschure) een mooie dwarsdoorsnede zien van de Volvo V60 met alle maten er in zoals hoofd/been/stoel/stuur etc etc.

Is er ook zoiets voor/van de Polestar2 ??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• S2000jan
Hier nog 2 foto's genomen op het autosalon van Brussel begin dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw5gGG-gq-dwFlmo0AOQqKJRuVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2Sn7Nh9QRXiizZUCdkeBvC2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX6NmWi-hMwQVAQbfd17_xV7iv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49Cciv1p3ddWWMv6PVpnr4dJ.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
S2000jan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een gave auto blijft het toch.. hoeveel krijgt NL er totaal? is dat bekend?

• Hansieo
S2000jan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook zij-aanzicht foto's met de voordeur open zodat ik de stoel/weg hoogte kan herleiden?

Zit/instap hoogte is érg belangrijk voor onze ruggen _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• De fiscalist
maten Polestar 2

zoiets?

Of anders even rondklikken op die site, staan erg veel foto's op.

[ Voor 25% gewijzigd door De fiscalist op 12-06-2020 14:28 ]

• S2000jan
Hansieo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Heb je ook zij-aanzicht foto's met de voordeur open zodat ik de stoel/weg hoogte kan herleiden?

Helaas!

Nog wel een andere gevonden op mijn telefoon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4fferiQ7GYmIBF_Ag1R2QkX-m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O57dslccawBJLphX5lV8kLhe.jpg?f=fotoalbum_large

• JohnDoe77
S2000jan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Helaas!

Nog wel een andere gevonden op mijn telefoon

[Afbeelding]
Dit is ook Thunder toch? Ik heb voor de P8 Thunder besteld, twijfelde (en twijfel 🤦🏼‍♂️) heel erg aan Bursting Blue. Maar misschien vind ik die net iets te opvallend voor mijn smaak. Maar hij ziet er prachtig uit op plaatjes.

Ik heb Thunder nog niet in het echt gezien, maar op plaatjes lijkt hij soms beton grijs, dan weer met een blauwe gloed... iemand ervaring mee in het echt?

• JohnDoe77
Ik heb een tijdje geleden in de E-tron van een collega gereden. Die had “schakel” paddles achter het stuur waarmee je de regeneratie sterkte kon instellen. Iemand bekend mee of Volvo dat ook op de P8 zo doet?

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 10:47
Philipvm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Je link werkt, heb ook items besteld, maar kan shop niet via polestar.com benaderen....
Anyone andere ervaringen?
Mij lukt het ook niet via de Polestar site. Hoe is jou wel gelukt?

• BartWNL
JohnDoe77 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:59:
Ik heb een tijdje geleden in de E-tron van een collega gereden. Die had “schakel” paddles achter het stuur waarmee je de regeneratie sterkte kon instellen. Iemand bekend mee of Volvo dat ook op de P8 zo doet?
Ik denk dat de P8 net zoals de P2 deze optie beschikbaar heeft via het touchscreen. Daar heb je 3 opties voor regeneratie.

• Philipvm
Alingsås schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Mij lukt het ook niet via de Polestar site. Hoe is jou wel gelukt?
Via de link in de post

• PvS_68
[...]

Ik realiseer me dat de foto niet optimaal is, maar er worden eigenlijk geen foto's op die manier gemaakt, lijkt het wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeLZ4etHCdGbiNMsI1wuDZ9wNlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kf1O73S59H7xWQKV2RGHIgEg.jpg?f=fotoalbum_large

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

Misschien heb je hier iets aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCFXupgrhPQuJiZX9z5VE6kc_v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPVXLLvajf0wOLZ5FDt357eg.jpg?f=fotoalbum_large

• Hansieo
lol, ik ga ff aan de slag... DANK U... _/-\o_

• Hansieo
WIE... is de éérste die 'm voor de deur heeft??

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 15:01
Hansieo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
WIE... is de éérste die 'm voor de deur heeft??
De garage :+

• BartWNL
Zag deze post in het elektrische auto's topic.

Als ze iets dergelijks deden bij Polestar, zouden ze veel minder "gezeur" krijgen rondom de levering en worden kopers meer betrokken bij het product. In hoeverre kan je dit verwachten van een merk als Polestar.

Iets in de trend van: (en dan liefste met foto's erbij O-) )
  • Order confirmed
  • In Production
  • Waiting for Shipment
  • Shipping
  • Final check at Polestar HQ
  • Shipping to customer
India Sierra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:41:
Vannacht email gehad van Opel :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEyenyjBDU6m2y4H8nNiAFf9xD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0hcw2P3AsBnPZfZcjAKmR4z7.png

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren

• 4v4t4r
BartWNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:12:
Zag deze post in het elektrische auto's topic.

Als ze iets dergelijks deden bij Polestar, zouden ze veel minder "gezeur" krijgen rondom de levering en worden kopers meer betrokken bij het product. In hoeverre kan je dit verwachten van een merk als Polestar.

Iets in de trend van: (en dan liefste met foto's erbij O-) )
  • Order confirmed
  • In Production
  • Waiting for Shipment
  • Shipping
  • Final check at Polestar HQ
  • Shipping to customer
[...]
Ja eens, maakt het wachten dragelijker :) Ik heb net de formele order bevestiging binnen van de dealer..
ETA : week52/2020

• BartWNL
4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Ja eens, maakt het wachten dragelijker :) Ik heb net de formele order bevestiging binnen van de dealer..
ETA : week52/2020
Heb je lease? Dat wordt dan nog behoorlijk krap

• 4v4t4r
BartWNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Heb je lease? Dat wordt dan nog behoorlijk krap
Ja lease - maar volgens de dealer 100% gegarandeerd op kenteken in 2020. (zwart op wit ook)
Uiteraard snap ik zelf prima als Corona nu de fabrieken weer doet sluiten dat ik van de koop/lease af kan zien, maar dat doe ik waarschijnlijk toch niet.. zelfs in 2021 is de auto nog steeds interessanter dan de benzine versie. Even los van de hele bijtelling - ik vind het gewoon een super mooie auto, en dat hij volledig electrisch is helemaal leuk.. (rij nu Foutlander :) )

Pagina: 1 ... 18 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.