Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.087 views

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:09
4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Ja lease - maar volgens de dealer 100% gegarandeerd op kenteken in 2020. (zwart op wit ook)
Uiteraard snap ik zelf prima als Corona nu de fabrieken weer doet sluiten dat ik van de koop/lease af kan zien, maar dat doe ik waarschijnlijk toch niet.. zelfs in 2021 is de auto nog steeds interessanter dan de benzine versie. Even los van de hele bijtelling - ik vind het gewoon een super mooie auto, en dat hij volledig electrisch is helemaal leuk.. (rij nu Foutlander :) )
_/-\o_

Al is het natuurlijk wel lekker als het je maandelijks een signifcant bedrag scheelt.

Hoorde overigens dat de VZR bij de regering wilt aandringen op het doorschuiven van de bijtellingsregels van 2020 naar 2021 ivm corona. Zou wat zijn.

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:59
JohnDoe77 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Dit is ook Thunder toch? Ik heb voor de P8 Thunder besteld, twijfelde (en twijfel 🤦🏼‍♂️) heel erg aan Bursting Blue. Maar misschien vind ik die net iets te opvallend voor mijn smaak. Maar hij ziet er prachtig uit op plaatjes.

Ik heb Thunder nog niet in het echt gezien, maar op plaatjes lijkt hij soms beton grijs, dan weer met een blauwe gloed... iemand ervaring mee in het echt?
Ik heb nu anderhalf jaar een XC60 met Bursting Blue. De kleur is inderdaad wat meer uitgesproken, maar ik ben nog elke dag blij met de keuze voor deze kleur.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
BartWNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:28:
[...]

_/-\o_

Al is het natuurlijk wel lekker als het je maandelijks een signifcant bedrag scheelt.

Hoorde overigens dat de VZR bij de regering wilt aandringen op het doorschuiven van de bijtellingsregels van 2020 naar 2021 ivm corona. Zou wat zijn.
Nou ja, wetende dat ik nu iets van 150 EUR betaal en voor de Volvo rond de 320/330 ? is nog best een stapje.. maar nog steeds beter dan de ruim 500 EUR voor de aangeklede benzine versie :)

2021 zou overigens 416 EUR zijn. Maar zoals ik zij - Frunk, 400PK, groener, leuker om bewust bezig te zijn ipv tankpas erdoorheen te knallen - zeker gezien de vakanties naar Italie een leuke uitdaging om goed te gaan plannen. Ik kijk er echt naar uit !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• JohnDoe77
  • Laatst online: 30-12-2024
Autowina schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Ik heb nu anderhalf jaar een XC60 met Bursting Blue. De kleur is inderdaad wat meer uitgesproken, maar ik ben nog elke dag blij met de keuze voor deze kleur.
Ga jij mij lekker aan het twijfelen maken 8)7

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:12:
[...]

Ga jij mij lekker aan het twijfelen maken 8)7
ik blijf erbij ! Mooie kleur :)

• BartWNL
P2 in Magnesium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRZQBUpRFvegkufBrd3YnKJAWPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQx1lnCCnPDIBcoxL5u19on4.jpg?f=fotoalbum_large

• Divaria
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-08-2021
Om het wachten te verzachten, hier wat leesvoer.

Waar wordt de Polestar 2 gemaakt?

https://dailykanban.com/2...l-went-production-heaven/

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 19:44
4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:37:
[...]

Nou ja, wetende dat ik nu iets van 150 EUR betaal en voor de Volvo rond de 320/330 ? is nog best een stapje.. maar nog steeds beter dan de ruim 500 EUR voor de aangeklede benzine versie :)

2021 zou overigens 416 EUR zijn. Maar zoals ik zij - Frunk, 400PK, groener, leuker om bewust bezig te zijn ipv tankpas erdoorheen te knallen - zeker gezien de vakanties naar Italie een leuke uitdaging om goed te gaan plannen. Ik kijk er echt naar uit !
Eens, mijn keuze was eerst een S60 polestar engineerd maar dat zou 779 euro bijtelling zijn... dat weegt dan ook wel mee in de keuze.

Groener ben ik het niet zo mee eens... rijden: ja. Maar winning componenten accu’s is echt totaal niet groen. Ik heb in Chili de mijnen en drooggepompte zoutvlaktes gezien en de locals daar gesproken: GIGA impact op de omgeving. Dus ja, wij rijden groen, maar of het in het einde zoveel beter is... dan nog maar niet te beginnen waar onze stroom vandaan komt en hoe deze opgewekt wordt indien je geen panelen hebt.

| Losing my religion |

• 4v4t4r
tzeunis schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Eens, mijn keuze was eerst een S60 polestar engineerd maar dat zou 779 euro bijtelling zijn... dat weegt dan ook wel mee in de keuze.

Groener ben ik het niet zo mee eens... rijden: ja. Maar winning componenten accu’s is echt totaal niet groen. Ik heb in Chili de mijnen en drooggepompte zoutvlaktes gezien en de locals daar gesproken: GIGA impact op de omgeving. Dus ja, wij rijden groen, maar of het in het einde zoveel beter is... dan nog maar niet te beginnen waar onze stroom vandaan komt en hoe deze opgewekt wordt indien je geen panelen hebt.
Ik heb in mn nieuwe guis panelen en zonneboiler

• BartWNL
Midnight mat is ook wel heel stoer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OKaN2yj-gB5-ibyFzPnFvh05cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SfWTLl497IeCg0kQlkGnWIO.jpg?f=fotoalbum_large

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-11 09:42
Ivm het aflopen van mijn huidige leasecontract, (Skoda Superb, diesel), ben ik op zoek gegaan naar een EV. Om veel redenen die hierboven al genoemd zijn, gekozen voor de P2 ipv de M3. Helaas geen gelegenheid gehad om voor de keuze in P2 te kunnen zitten. Langer uitstellen, is ook weer niet gunstig (bijtelling, verlengen bestaande contract etc)

In eerste instantie koos ik voor void, met charcoal interieur en performance pack.

Maar na 3 dagen reviews lezen en youtube videos kijken, ben ik toch wat gaan twijfelen.

De ohlins dempers
In mijn huidige auto heb ik een dynamisch onderstel (DCC), dat via de drive-mode selectie in het infotainment systeem ingesteld wordt. Hier kan gekozen worden van comfortabel t/m sportief, en allerlei andere zaken zoals throttle response, automatische cruise control, veiligheidssystemen en stuurbekrachtiging, gaan ook mee in de gekozen setting. Heel handig, als je even wat sportiever wil rijden, of als je op wat minder goed wegdek rijdt. Bij de superb was er duidelijk een verschil tussem de standaard dempers, en DCC (1000 euro optie)

De Ohlins zijn ' manueel' verstelbaar. Blijkbaar heb je hier een krik en handschoenen voor nodig. Klopt dit? De dempers zijn volgens veel reviewers 'sportiever' dan het standaard model, waar overigens geen reviews van te vinden lijken te zijn. Is de standaard versie nu soft, of (te) stug voor normaal gebruik? Mijn referentie hier is een Volvo V40 D2 met 19", die ik toch wel als stug ervaarde.

Performance pakket
Hoe zijn de standaard remmen en dempers van de de P2?, Is het performance pakket een nuttige optie? Heb je die brembo remmen echt nodig, want je remt voornamelijk op de motoren? , De velgen zijn wel erg fraai, maar het zou fijn zijn, als daar een 19" versie van zou zijn, die los besteld kunnen worden. Gouden ventieldopjes ben je waarschijnlijk snel kwijt. Gouden gordels moeten je smaak maar zijn. En als je void kiest, dan is het deel tussen de achterruit en dakraam toch al zwart. (of een stukje plakfolie, bij de andere kleuren)

Interieur
In de introductie video van een jaar geleden, en veel van de vroegere meet&greets, is het interieur afgewerkt met een '3D edged' rand. Nu is deze vervangen door 'Ash'. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van hout in een autointerieur. Het doet ook een beetje afbreuk aan de moderne uitstraling.
De beperking om alleen charcoal te kunnen kiezen bij bepaalde exterieur kleuren is jammer.

Chrome accenten
Bij bepaalde kleuren (void, moon, midnight) is de grille en de reflectors in de achterbumper, voorzien van een chrome afwerking. Het is door de weerspiegeling in veel foto's en renders niet goed te zien. Het ziet er een beetje cheap uit. Niets wat niet met een wrap opgelost kan worden ;)

Levertijd
Juli/augustus lijkt niet echt haalbaar te zijn, maar is het uberhaupt realistisch, om voor het eind van het jaar een P2 geleverd te krijgen, als je nu besteld?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• De fiscalist
  • Laatst online: 01-11 10:44
Volgens mij zi in dit filmpje een korte opmerking over de standaard dempers.

Verder kun je de ohlins ook achteraf laten monteren lijkt me (ik hoop het iig, aangezien ik overweeg om dat te doen). De veren van het PP zijn ook iets stijver, dus verwacht een wat straffer afgeveerde auto met het PP.

• FirstEV
  • Laatst online: 02-11 21:53
Hallo allemaal. Bij deze mijn eerste post op enig forum ooit. Zakelijke Midnight 19 inch P2 zonder extra's is al toegevoegd aan de spreadsheet. Tot nu toe met veel aandacht en verbazing dit forum gevolgd. Ik had nooit gedacht dat ik op Chinese websites naar nieuwtjes zou rondstruinen of naar filmpjes van RoRo-schepen zou kijken :).

Ik heb de auto begin april rechtstreeks via de Polestar website besteld. Inmiddels dezelfde e-mail als enkele anderen ontvangen met vermoedelijke levering in augustus. De economische levensduur van mijn huidige V60 hybride eindigt pas half oktober, dus maak ik me nog niet druk over de levertermijn. (Mits het dit jaar is.)

Net als de Tesla Model 3 ziet de P2 er vanuit bepaalde hoeken heel mooi uit. Toch zie ik er vanaf de zijkant ook een doorsnee ontwerp in. Mijn allereerste associatie was met een Saab. En ze zijn iets te gemakzuchtig geweest door de voorkant bijna 1-op-1 te kopiëren van de Volvo S60. Maar verder een coole wagen hoor. Voor de high-tech minimalistische Tesla ben ik te conservatief en hecht bovendien meer waarde aan een gedegen afwerking.

Ik vraag me wel o.a. af:
- of de radar+camera in het midden van de grille te kwetsbaar zijn. Daar hebben ze bij Polestar toch vast goed over nagedacht?
- of ook anderen overwegen om het hoogglansvlak van de middenconsole te wrappen of iets dergelijks.
- of de bochtenverlichting (via de mistlampen) uit te schakelen is. Het legt vooral op rotondes overige weggebruikers in de luren.
- waarom volgens de ANWB de afschrijving van de P2 in totaal 61,1% is t.o.v. 49,3% voor de Model 3 LR AWD. (5 jr, 20.000 km/jr). Ik heb de kosten van de twee auto's hier opgevraagd: https://www.anwb.nl/auto/autokosten/#/merkentype

• BartWNL
Midnight denk ik?

Edit: ja, Midnight met 20”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNmHWr0dEL8j2IkPoYfgpXfBqJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvV8JTTjERCDegcbmWsLKMTv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 14-06-2020 23:35 ]

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:07
Ook een mooie kleur in het wild.....

• BartWNL
vandijk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:35:

De Ohlins zijn ' manueel' verstelbaar. Blijkbaar heb je hier een krik en handschoenen voor nodig. Klopt dit? De dempers zijn volgens veel reviewers 'sportiever' dan het standaard model, waar overigens geen reviews van te vinden lijken te zijn. Is de standaard versie nu soft, of (te) stug voor normaal gebruik? Mijn referentie hier is een Volvo V40 D2 met 19", die ik toch wel als stug ervaarde.

Je hebt niet perse een handschoen of krik nodig, want op sommige Chinese filmpjes is te zien dat ze het gewoon met de hand verstellen. Het zit inderdaad echt achter het wiel, dus snel afstellen zit er niet bij.
Hoe stug de reguliere vering is, is lastig te zeggen. Van de PP zeggen ze dat die wel stug is, maar wel goed alles wegfiltert zelfs op een slecht wegdek. Gok dat de non-PP vering iets meer op comfort gericht is

Performance pakket
Hoe zijn de standaard remmen en dempers van de de P2?, Is het performance pakket een nuttige optie? Heb je die brembo remmen echt nodig, want je remt voornamelijk op de motoren?

Ik mag aannemen dat in een auto van 60k de reguliere remmen afdoende zijn. Natuurlijk zijn de brembo's beter, waarschijnlijk ook meer gevoel, maar nodig is een andere vraag.

Interieur
In de introductie video van een jaar geleden, en veel van de vroegere meet&greets, is het interieur afgewerkt met een '3D edged' rand. Nu is deze vervangen door 'Ash'. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van hout in een autointerieur. Het doet ook een beetje afbreuk aan de moderne uitstraling.
De beperking om alleen charcoal te kunnen kiezen bij bepaalde exterieur kleuren is jammer.

Ja dat 3d is helaas niet teruggekomen

Chrome accenten
Bij bepaalde kleuren (void, moon, midnight) is de grille en de reflectors in de achterbumper, voorzien van een chrome afwerking. Het is door de weerspiegeling in veel foto's en renders niet goed te zien. Het ziet er een beetje cheap uit. Niets wat niet met een wrap opgelost kan worden ;)

Levertijd
Juli/augustus lijkt niet echt haalbaar te zijn, maar is het uberhaupt realistisch, om voor het eind van het jaar een P2 geleverd te krijgen, als je nu besteld?

Ze zeggen dat auto's die nu nog besteld worden, nog dit jaar geleverd worden. Het beste kan je hiervoor Polestar direct benaderen, om een goede indicatie te krijgen
Heb geprobeerd wat antwoorden te geven

• BartWNL
FirstEV schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:49:
Hallo allemaal. Bij deze mijn eerste post op enig forum ooit. Zakelijke Midnight 19 inch P2 zonder extra's is al toegevoegd aan de spreadsheet. Tot nu toe met veel aandacht en verbazing dit forum gevolgd. Ik had nooit gedacht dat ik op Chinese websites naar nieuwtjes zou rondstruinen of naar filmpjes van RoRo-schepen zou kijken :).

Ik heb de auto begin april rechtstreeks via de Polestar website besteld. Inmiddels dezelfde e-mail als enkele anderen ontvangen met vermoedelijke levering in augustus. De economische levensduur van mijn huidige V60 hybride eindigt pas half oktober, dus maak ik me nog niet druk over de levertermijn. (Mits het dit jaar is.)

Net als de Tesla Model 3 ziet de P2 er vanuit bepaalde hoeken heel mooi uit. Toch zie ik er vanaf de zijkant ook een doorsnee ontwerp in. Mijn allereerste associatie was met een Saab. En ze zijn iets te gemakzuchtig geweest door de voorkant bijna 1-op-1 te kopiëren van de Volvo S60. Maar verder een coole wagen hoor. Voor de high-tech minimalistische Tesla ben ik te conservatief en hecht bovendien meer waarde aan een gedegen afwerking.

Ik vraag me wel o.a. af:
- of de radar+camera in het midden van de grille te kwetsbaar zijn. Daar hebben ze bij Polestar toch vast goed over nagedacht?
- of ook anderen overwegen om het hoogglansvlak van de middenconsole te wrappen of iets dergelijks.
- of de bochtenverlichting (via de mistlampen) uit te schakelen is. Het legt vooral op rotondes overige weggebruikers in de luren.
- waarom volgens de ANWB de afschrijving van de P2 in totaal 61,1% is t.o.v. 49,3% voor de Model 3 LR AWD. (5 jr, 20.000 km/jr). Ik heb de kosten van de twee auto's hier opgevraagd: https://www.anwb.nl/auto/autokosten/#/merkentype
Proficiat :)

Radar+camera: Daar zullen ze wel over nagedacht hebben zowel estetisch als technisch. Tegenwoordig is dit de plek waar alle merken bijna hun radar/camera positioneren. Zit sowieso bescherming voor, dus dit mag geen probleem zijn. Tenzij je een eland kopt oid

bochtenverlichting uitschakelen: Hoogstwaarschijnlijk niet in de settings zelf. Wellicht via de dealer wel.

Afschrijving: Wellicht nog onbekendheid, nieuw merk? Van de tesla hebben ze al heel wat gegevens, van de Polestar nog niets natuurlijk.

• FirstEV
Afschrijving: Wellicht nog onbekendheid, nieuw merk? Van de tesla hebben ze al heel wat gegevens, van de Polestar nog niets natuurlijk.
Goed punt; dit is aannemelijk.

• PvS_68
Ik zag de leaseprijzen van de Tesla M3LR en de Polestar P2 nauwelijks verschillen. Aangezien ook de aanschafprijzen nauwelijks verschillen verwacht ik dat de leasemaatschappij niet zo'n groot verschil in afschrijving ziet, anders was de P2 vast veel duurder geweest.

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-10 09:49
vandijk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:35:

De ohlins dempers
In mijn huidige auto heb ik een dynamisch onderstel (DCC), dat via de drive-mode selectie in het infotainment systeem ingesteld wordt. Hier kan gekozen worden van comfortabel t/m sportief, en allerlei andere zaken zoals throttle response, automatische cruise control, veiligheidssystemen en stuurbekrachtiging, gaan ook mee in de gekozen setting. Heel handig, als je even wat sportiever wil rijden, of als je op wat minder goed wegdek rijdt. Bij de superb was er duidelijk een verschil tussem de standaard dempers, en DCC (1000 euro optie)

Ik heb daar in april nog iets over gepost (zie hieronder). Ik heb overigens ook een V40 D2 gereden en vond m prima, zo zie je maar. Op mijn huidige V70R heb ik achteraan ook verstelbare dempers geplaatst omdat er geen andere meer te krijgen zijn (leuk zo'n youngtimer). Grappig om in te stellen, maar als ze goed staan blijf je er verder vanaf. Behalve een trackday oid, maar dat ga ik met zowel mijn R als P2 niet doen.

Weet niet of de info al bekend was, maar ik ben eens in de schokdempers gedoken van de P2. Performance is natuurlijk Ohlins, maar was ook benieuwd naar wat de standaard nu precies was. Dat blijkt uit dit artikel:

https://www.vehicledynami...ride-control-options.html

Blijkt dus te gaan om Monroe RideRefine RC1: https://www.monroeintelli...ive/pages/products/rc.php

Lijken me prima dempers, iets meer op comfort gericht, maar met behoud van sportieve eigenschappen van het onderstel.

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Het is wel nog niet echt duidelijk welke de Standaard dempers zullen zijn. Het zal wel om Monroe's gaan, maar het juiste type is nog niet bekend volgens mij. Wel zullen de dempers een uitgerust zijn met een "add on valve" maar op welke dempers dit accessoire wordt geïnstalleerd is niet duidelijk. Monroe Rc1 zijn kleppen maar geen dempers op zich. Onder meer Jaguar XF, Mercedes G 500, Fiesta ST, maar ook Jeep Compass en andere Jeeps hebben schokdempers uitgerust met deze bijkomende kleppen. Jeeps hebben niet echt de reputatie wonderen van Ride/handling te zijn.

Weetje voor de Belgen : ex politicus Patrick Van Krunkelsven liet Zaterdag in "De Tijd" optekenen (interview over beheer persoonlijke financiën) dat hij in blijde verwachting is van een Polestar 2!

• -Splash-
  • Laatst online: 16-10 10:03
BartWNL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:20:
Midnight denk ik?

Edit: ja, Midnight met 20”

[Afbeelding]
Wat ziet de P2 er toch zo waanzinnig mooi uit vanuit deze hoek! :9~
Verder wel met FirstEV eens, vanaf de zijkant vind ik hem echt een stuk minder interessant. Al heeft hij dan wel weer iets weg van een musclecar.

[ Voor 13% gewijzigd door -Splash- op 15-06-2020 12:38 ]

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-10 09:49
Poleposition schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:48:
Het is wel nog niet echt duidelijk welke de Standaard dempers zullen zijn. Het zal wel om Monroe's gaan, maar het juiste type is nog niet bekend volgens mij. Wel zullen de dempers een uitgerust zijn met een "add on valve" maar op welke dempers dit accessoire wordt geïnstalleerd is niet duidelijk. Monroe Rc1 zijn kleppen maar geen dempers op zich. Onder meer Jaguar XF, Mercedes G 500, Fiesta ST, maar ook Jeep Compass en andere Jeeps hebben schokdempers uitgerust met deze bijkomende kleppen. Jeeps hebben niet echt de reputatie wonderen van Ride/handling te zijn.

Weetje voor de Belgen : ex politicus Patrick Van Krunkelsven liet Zaterdag in "De Tijd" optekenen (interview over beheer persoonlijke financiën) dat hij in blijde verwachting is van een Polestar 2!
Zo had ik 'm nog niet gelezen, maar je hebt gelijk. Ben dan wel benieuwd idd naar de dempers waar ze op komen. De Ford ST en Jaguar XF zijn volgens mij prima auto's qua handling.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Die boot ligt ondertussen al een tijdje in Zeebrugge, is er al meer info over de eerste P2 leveringen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• 4v4t4r
JackBol schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
Die boot ligt ondertussen al een tijdje in Zeebrugge, is er al meer info over de eerste P2 leveringen?
Dat waren volgens mij showmodellen.. nog niet de auto's die worden uitgeleverd.

• Poleposition
Schip ligt ondertussen in de buurt van Bremerhaven.

Heeft vorige week in Zeebrugge gelost en geladen. Vanuit Polestar werd bevestigd dat de eerste exemplaren voor testen en spaces daar inderdaad werden gelost. Schip had zowel Shanghai als Zuid Korea aangedaan. Er zullen dus wellicht voor de rest voornamelijk Koreaanse auto’s op gestaan hebben.

• BartWNL
Gaat om het beeldmateriaal :+

• 4v4t4r
is het al december :D

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Als ik nu de leasemaatschappij of polestar bel. Dan geven ze een levertijd van 3,5 maand oftewel oktober. Hier zie ik al een aantal voorbeelden van december en zelfs week 52. Waar komt dat verschil vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Ronndr83 op 15-06-2020 16:18 ]

• 4v4t4r
Ronndr83 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:18:
Als ik nu de leasemaatschappij of polestar bel. Dan geven ze een levertijd van 3,5 maand oftewel oktober. Hier zie ik al een aantal voorbeelden van december en zelfs week 52. Waar komt dat verschil vandaan?
december is vooral de P8.. (ik iig) de P8 beginnen ze volgens mij pas Oct/Nov met leveren. De P2 begint al eerder (volgens mij juni/july voor prive aankopen en sept voor lease) alles onder voorbehoud uiteraard

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:29
Zie ik daar nu @0:46 de "welcome sequence" van de koplampen of is dat gewoon de koplamp die zichzelf aan het centreren is (of hoe ze dat ook noemen)? :P

Je ziet namelijk op de grond het licht voor de polestar 2 bewegen en het lijkt van de auto te zijn, maar misschien is het gewoon licht uit de polestar space zelf?

• Cor Bergshoeff
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 12:07
Goedemiddag Polestar/Volvo liefhebbers.
Ik heb mijn bestelling van half Maart zojuist ook aan de sheet toegevoegd:

Polestar 2
Kleur: Moon (Eerst - natuurlijk - getwijfeld, maar toen ik wist dat het de Volvo kleur Pebble Grey was wist ik het zeker)
Interieur: Charcoal
Wielen: Standaard 19" (lijkt me groot zat)
Performance Pack: Nee
Opties/acc.: Trekhaak, rubber matten (binnen en kofferbak)

Ben benieuwd wanneer de eerste geleverd gaat worden. En of de proefrit nog voor de levering gaat lukken.

Google Pixel 3a

• FirstEV
Devilan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Zie ik daar nu @0:46 de "welcome sequence" van de koplampen of is dat gewoon de koplamp die zichzelf aan het centreren is (of hoe ze dat ook noemen)? :P

Je ziet namelijk op de grond het licht voor de polestar 2 bewegen en het lijkt van de auto te zijn, maar misschien is het gewoon licht uit de polestar space zelf?
Scherp hoor. Het lijkt mij een welcome sequence en niet onderdeel van het centreren omdat dan de lichtstralen zich in de lengterichting van de auto bewegen. Dat laatste had ik gezien op een nachtelijk filmpje van Tesla Bjorn toen hij een paar Polestars was tegengekomen.

• De fiscalist
Dat knipperen van led lichten zie je toch wel vaker op film?

Heeft dat niet gewoon met de FPS rate van de film te maken?

• FirstEV
Het gaat om wat zich vóór de auto op de vloer geprojecteerd wordt.

• De fiscalist
Ahhh.... cool wel

• Cor Bergshoeff
Devilan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Als je hem op YouTube op 0.25x snelheid afspeel zie dit idd. de richting aanwijzers knipperen en daarna zie dat licht op de vloer geprojecteerd. Je ziet het dan ook oplichten in de koplamp unit. Dat zullen de Pixel-LED lampen doen.

Idd heel scherp gezien @Devilan

[ Voor 0% gewijzigd door Cor Bergshoeff op 15-06-2020 20:08 . Reden: Typo ]

Google Pixel 3a

• PvS_68
Je ziet ook nog net eerst een oranje LED (richtingaanwijzer) en daarna de witte hamer van Thor. Dat lijkt mij idd de welcome-sequence van de koplampen. Goed opgemerkt. Ik had hem eerst niet gezien.

• tzeunis
Zijn er meer mensen die hem al langer geleden bij LP besteld hebben en ook de laadpaal meegenomen hebben in de prijs?

Weet iemand welke paal en wat er inbegrepen is in die "stelpost"?

| Losing my religion |

• PvS_68
Ik heb inderdaad de laadpaal in de leaseprijs verwerkt en LeasePlan als LM. Of dat echter altijd dezelfde is weet ik niet. Wordt verzorgd door JustPlugin. In mijn geval is de 22Kw Elvi opgenomen omdat de levertijd op de auto nog lang is. Anders was het waarschijnlijk de Elvi 11Kw lader geweest.
Het kan overigens dat JustPlugin door mijn werknemer is geselecteerd i.p.v. door LeasePlan, dat weet ik niet.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:38
Net een bestelling gedaan van rubber matten in de - nog niet officiële - shop op Polestar.com voor mijn openstaande LM bestelling (na okay van LM Arval dat ze vergoed worden). Kon betalen iDeal en staan nu op de orderpagina bij mijn PS2 order. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRmDXXjEMAWszswgrp0nEngLZE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5ciyvMrDhNXjNKEwuKSzp4b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door AartJW op 15-06-2020 20:02 ]

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:49
@AartJW, als ik je een vraagje mag stellen? Hoe heb je de P2 onder je eigen polestar account gekregen? (aanname dat ie door de LM besteld is en dus niet door jezelf)

LM heeft besteld namelijk en zou graag inzicht willen hebben in de levering onder mijn eigen polestar account.

Alvast bedankt voor de hulp!

P2

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
ivosimon schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:34:
@AartJW, als ik je een vraagje mag stellen? Hoe heb je de P2 onder je eigen polestar account gekregen? (aanname dat ie door de LM besteld is en dus niet door jezelf)

LM heeft besteld namelijk en zou graag inzicht willen hebben in de levering onder mijn eigen polestar account.

Alvast bedankt voor de hulp!
Als je een Polestar account aanmaakt met het mailadres dat bij je LM bekend is, heb je kans dat je direct je order te zien krijgt.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:38
Desmodromer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Als je een Polestar account aanmaakt met het mailadres dat bij je LM bekend is, heb je kans dat je direct je order te zien krijgt.
Zo idd. @ivosimon, succes hopelijk werkt het. Gek genoeg zie ik de order soms wel en dan weer niet.

• Ovinomis
Desmodromer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Super bedankt voor het snelle antwoord, dat heb ik gedaan maar helaas geen order terug te vinden. Ik ga ze nog wel vragen welk email ze gebruikt hebben.

P2

• PvS_68
ivosimon schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Super bedankt voor het snelle antwoord, dat heb ik gedaan maar helaas geen order terug te vinden. Ik ga ze nog wel vragen welk email ze gebruikt hebben.
Bij mij hadden ze ook mijn privé email adres gebruikt waarop ik nu de flexlease auto rijdt (relatief nieuw bij de baas...).
Ik heb LeasePlan gewoon geraagd naar het ordernr en onder wek email adres ze besteld hebben. Ze waren gelukkig zo vriendelijk het te geven.
Gewoon vragen dus.

• Ovinomis
Bedankt allemaal! Ik ga morgen de LM weer contacteren voor de details.. Ben erg benieuwd of ie nog dit jaar gaat komen.

P2

• tzeunis
Bij mij is vrijdag de bestelling naar LP akkoord gegeven door de wagenparkbeheerder binnen ons bedrijf. Ik ben benieuwd wanneer ik via LP iets verneem en de auto in de PS app staat :-)

| Losing my religion |

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:26:
[...]

december is vooral de P8.. (ik iig) de P8 beginnen ze volgens mij pas Oct/Nov met leveren. De P2 begint al eerder (volgens mij juni/july voor prive aankopen en sept voor lease) alles onder voorbehoud uiteraard
Klopt; fabriek in Genk wordt straks omgebouwd en vanaf september begint de productie van de P8. Er komen er 1.300 naar Nederland voor aflevering in 2020. Dat is thans de planning nu, als Corona niet roet in het eten gooit. Laten we daarom, maar vooral om andere redenen hopen dat we dit virus snel de baas zijn!

Levering van de P8 start dus eind september, gewoon bij de Volvo dealers 🤪
Helaas verwacht ik geen proefrit voor die tijd...

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 01:49:
[...]

Klopt; fabriek in Genk wordt straks omgebouwd en vanaf september begint de productie van de P8. Er komen er 1.300 naar Nederland voor aflevering in 2020. Dat is thans de planning nu, als Corona niet roet in het eten gooit. Laten we daarom, maar vooral om andere redenen hopen dat we dit virus snel de baas zijn!

De dealer vertelde me indd sept/oct proefrit pas.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 01:49:
[...]

Ze zijn al geruime tijd bezig om de fabriek in Gent te re-toolen. In juli 2019 liep de laatste V40 daar van de band en ze zijn vrijwel meteen met de ombouw van de lijn begonnen. Eerste P8’s lopen de laatste week van september van de band.

De mijne staat gepland voor levering op 2e week van oktober.

• 4v4t4r
JackBol schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Ze zijn al geruime tijd bezig om de fabriek in Gent te re-toolen. In juli 2019 liep de laatste V40 daar van de band en ze zijn vrijwel meteen met de ombouw van de lijn begonnen. Eerste P8’s lopen de laatste week van september van de band.

Ik ben daar weleens geweest - best impressive om zo'n fabriek te zien!

• BartWNL
Zou dit ook werken met de P2/P8 als phone as key?

https://www.iculture.nl/nieuws/carkey-privacy-release/

• PvS_68
Ik neem aan van niet. Dit werkt op basis van NFC en daarvoor moet je je telefoon ongeveer tegen de 'reader' aan houden. Volgens mij heb ik wel eens ooit iemand een Tesla zo zien openen met een pasje tegen de deurstijl. Dat is dus op basis van NFC.
De P2 werkt met bluetooth, zodat je vanaf 1,5/2 m afstand al 'gehoord' wordt en de auto dus van het slot af gaat als je hem al nadert. Daarvoor zijn 4 bluetooth antennes in de auto ingebouwd. Je kan dan gewoon de auto openen terwijl je telefoon in je broekzak zit.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PvS_68 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan van niet. Dit werkt op basis van NFC en daarvoor moet je je telefoon ongeveer tegen de 'reader' aan houden. Volgens mij heb ik wel eens ooit iemand een Tesla zo zien openen met een pasje tegen de deurstijl. Dat is dus op basis van NFC.
De P2 werkt met bluetooth, zodat je vanaf 1,5/2 m afstand al 'gehoord' wordt en de auto dus van het slot af gaat als je hem al nadert. Daarvoor zijn 4 bluetooth antennes in de auto ingebouwd. Je kan dan gewoon de auto openen terwijl je telefoon in je broekzak zit.
Correct, met als enige aantekening dat Tesla ook gewoon via bluetooth werkt als je dat instelt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BartWNL
PvS_68 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Wat dus eigenlijk fijner werkt. Thanks

Stond niets over in de handleiding toch? Hopelijk is dit een functie die niet al te lang op zich laat wachten.

• PvS_68
DennusB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Correct, met als enige aantekening dat Tesla ook gewoon via bluetooth werkt als je dat instelt :)
Dat wist ik dan weer niet. Ik krijg dan meteen de volgende vraag: Zou Polestar ook NFC ondersteunen? Ze maken enkel reclame met de bluetooth functie die uiteraard handiger is in gebruik.

Verwijderd

Ovinomis schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Hier ook geen order te zien bij Polestar bij mij. Alphabet zoekt momenteel uit waarom, maar garandeert mij wel dat de auto gewoon besteld is. Toch zou ik graag het ordernummer hebben, dat communiceert ook wat eenvoudiger met Polestar. Hopelijk hoor ik snel meer.

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
@Verwijderd ik heb exact hetzelfde "probleem". Bestelling via ALD maar wordt gegarandeerd dat alles in orde is.

Verwijderd

P2 - Snow schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:28:
@Verwijderd ik heb exact hetzelfde "probleem". Bestelling via ALD maar wordt gegarandeerd dat alles in orde is.
Voor mij 'fijn' dat ik in elk geval niet de enige ben, dat maakt de kans dat er bij mij specifiek iets mis is natuurlijk wat kleiner. Echter snap ik niet waarom er (zelfs binnen dezelfde leasemaatschappij) verschillende informatie beschikbaar is bij Polestar en dat maakt me aan het twijfelen. Gezien mijn historie (blijkbaar dubbele bestelling + laadpaal eerst dubbel besteld en beide geannuleerd) zit het me niet lekker zo lang ik geen 11xxx bestelnummer heb.

Het blijft lastig dat je gewoon een nummertje bent en niemand zich echt in jou verplaatst. Zelf zou je ook zsm bevestiging willen van een 'onzekere' grote bestelling. Waarom er steeds een week en meerdere keren een reminder sturen overheen moet om een antwoord te krijgen begrijp ik niet.

Maar we blijven hopen op goed nieuws op korte termijn. En volgende week een poolauto omdat mijn huidige auto uit contract loopt, de oorspronkelijke levertiming op 15-6 was daarom perfect :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2020 12:39 ]

• tzeunis
Zojuist met PS gesproken: alle nieuwe orders hebben maximaal 4 maanden productietijd.

| Losing my religion |

• BartWNL
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Voor mij 'fijn' dat ik in elk geval niet de enige ben, dat maakt de kans dat er bij mij specifiek iets mis is natuurlijk wat kleiner. Echter snap ik niet waarom er (zelfs binnen dezelfde leasemaatschappij) verschillende informatie beschikbaar is bij Polestar en dat maakt me aan het twijfelen. Gezien mijn historie (blijkbaar dubbele bestelling + laadpaal eerst dubbel besteld en beide geannuleerd) zit het me niet lekker zo lang ik geen 11xxx bestelnummer heb.

Het blijft lastig dat je gewoon een nummertje bent en niemand zich echt in jou verplaatst. Zelf zou je ook zsm bevestiging willen van een 'onzekere' grote bestelling. Waarom er steeds een week en meerdere keren een reminder sturen overheen moet om een antwoord te krijgen begrijp ik niet.

Maar we blijven hopen op goed nieuws op korte termijn. En volgende week een poolauto omdat mijn huidige auto uit contract loopt, de oorspronkelijke levertiming op 15-6 was daarom perfect :)
Was even vergeten dat de originele datum op 15 juni stond. Dat had wat geweest...

Raar dat ze nog steeds niet zijn teruggekomen op je vraag, ze zouden relatief makkelijk moeten achterhalen waar het bij jou fout gaat tov andere bestellers.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:40
Ik krijg toch altijd een beetje spijt van mijn keuze voor Void als ik 'm in Magensium of Thunder zie, vooral vanwege die w.m.b. overbodige chroomaccenten op de Void en Midnight uitvoeringen :X Gelukkig heb je daar binnen niet zo'n erg in :9

• JBuure
  • Laatst online: 10-10-2020
ach-jee schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Ik krijg toch altijd een beetje spijt van mijn keuze voor Void als ik 'm in Magensium of Thunder zie, vooral vanwege die w.m.b. overbodige chroomaccenten op de Void en Midnight uitvoeringen :X Gelukkig heb je daar binnen niet zo'n erg in :9
Ik heb ook de void besteld en eigenlijk de chrome accenten gemist. Maar dat is natuurlijk eenvoudig op te lossen door die drie delen zwart te maken.
Enige wat ik nog zie is dat op sommige foto's een grill staat als de P1 dus met wat chrome elementen erin ipv helemaal zwart zoals in de configurator.
Denk maar even afwachten hoe het er dadelijk daadwerkelijk uitziet.

• ach-jee
JBuure schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb ook de void besteld en eigenlijk de chrome accenten gemist. Maar dat is natuurlijk eenvoudig op te lossen door die drie delen zwart te maken.
Enige wat ik nog zie is dat op sommige foto's een grill staat als de P1 dus met wat chrome elementen erin ipv helemaal zwart zoals in de configurator.
Denk maar even afwachten hoe het er dadelijk daadwerkelijk uitziet.
Ik zit inderdaad te overwegen om te kijken wat de wrap-mogelijkheden zijn, maar eerst maar eens kijken hoe die delen er in de praktijk uit zien.

De grap is dat de eerste demoversies ook chromen elementen in de grill hadden zitten, zie bijvoorbeeld: YouTube: YouTube

Die chroomelementen lijken de productieversie gelukkig niet gehaald te hebben: YouTube: 29.8万起的高性能电动车 百公里加速4.7s 极星2能否战胜Model 3?

• PvS_68
ach-jee schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Ik zit inderdaad te overwegen om te kijken wat de wrap-mogelijkheden zijn, maar eerst maar eens kijken hoe die delen er in de praktijk uit zien.

De grap is dat de eerste demoversies ook chromen elementen in de grill hadden zitten, zie bijvoorbeeld: YouTube: YouTube

Die chroomelementen lijken de productieversie gelukkig niet gehaald te hebben: YouTube: 29.8万起的高性能电动车 百公里加速4.7s 极星2能否战胜Model 3?
Sterker nog. Hij stond in januari zo nog op de beurs in Brussel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV3s0jEIvK5A_Jh3dyqtySMKQOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5oHAyu0WQvuNR2sdeg4BJT8.jpg?f=fotoalbum_large
Dat was met PP, maar dat maakt in de configurator ook niet uit. Het lijkt dus een last minute change, of misschien toch anders voor de Chinese markt?

Verwijderd

Ik zal wel de enige zijn die zich niet stoort aan de chrome elementen op de Void. Ik moest net 10 foto's bekijken om te zien wat er nu precies als storend bedoeld wordt? Kan ook zijn omdat ik tot nu toe vrijwel altijd een zwarte auto met chrome raamlijsten en dakranden heb gehad. Dat mis ik op deze zelfs wel een beetje :)

Thunder vind ik ook erg gaaf, maar die vond ik op sommige foto's weer wat minder mooi uitkomen. Vond het risico daarbij dus te groot dat deze in werkelijkheid meer leek op de 'lelijkere foto's'. Wit vind ik ook vet, vooral de combi met de zwarte elementen. Maar ik poets mijn auto nooit dus dan wordt een witte auto die vies is snel lelijk.

Puntje voor mezelf is dat ik me eigenlijk te weinig in de kleuren verdiept heb (had in 2019 nog niet door dat het de Volvo kleuren zijn) en heb daarom als risicomijdend gedrag maar zwart besteld.

In deze versie zit het overigens weer wel. Kan me voorstellen dat dit een vrij definitieve versie is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zJDWlBp.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2020 14:02 ]

• ach-jee
PvS_68 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Sterker nog. Hij stond in januari zo nog op de beurs in Brussel:
[Afbeelding]
Dat was met PP, maar dat maakt in de configurator ook niet uit. Het lijkt dus een last minute change, of misschien toch anders voor de Chinese markt?
Zo is ie nog mooier in beeld ja. Ik hoop dat de configurator het bij het laatste eind heeft.

• ach-jee
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:59:

In deze versie zit het overigens weer wel. Kan me voorstellen dat dit een vrij definitieve versie is:

[Afbeelding]
Nee, dit was juist één van de eerste testauto's die op het Europese continent rond reed. We gaan het zien de komende weken, neem aan dat er binnenkort toch wat sneak peeks van die afgeleverde testrit en Spaces modellen voorbij gaan komen.

• Cor Bergshoeff
In deze video valt me op dat er aan beide zijden een laadklep zit!! Iemand dit eerder gezien of gehoord?
(Tussen 2.48 en 2.55 goed zichtbaar)

Google Pixel 3a

• -Splash-
Cor Bergshoeff schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:12:
[...]

In deze video valt me op dat er aan beide zijden een laadklep zit!! Iemand dit eerder gezien of gehoord?
(Tussen 2.48 en 2.55 goed zichtbaar)
Dat komt omdat linkerkant type-2 is en de rechterkant CCS.
Omdat onze snelladers combi zijn hebben wij maar 1 poort.

• Cor Bergshoeff
^ Oke, dus dat is markt specifiek! Weer wat geleerd 😊

Google Pixel 3a

• -Splash-
Gelukkig hebben we 1 standaard en niet over de hele wereld allemaal andere standaarden. :)

Oh wacht... in azie komen ze met weer een nieuwe standaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzPK39QUOMeFDGiV7TXIAQMrVto=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZAFIBu7I42XJOu2fz0oEHQ83.png?f=user_large

Bron: https://electrek.co/2020/...to-leapfrog-the-industry/

Ach zolang ze die maar overal kunnen gebruiken, wel hippe throughput.

[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 16-06-2020 15:58 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
900kW 8)7

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10 08:08
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:59:
Ik zal wel de enige zijn die zich niet stoort aan de chrome elementen op de Void.
[Afbeelding]
Ik twijfelde eerst heel erg, midnight, thunder of snow. Gekozen voor midnight vanwege de meer glanzende metallic lak, ondanks die chromen stukjes. Maar ik moet zeggen dat ik de combo toch mooi begin te vinden. Donkerblauw met paar chromen accenten, er zit toch ook chroom op de velgen. Voor, achter en op de wielen een beetje chroom. En voor de rest shiny blauw en glossy zwart. :*)

• BartWNL
Hier in Haarlem worden al voorbereidingen getroffen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10yMobb9j7LDyY-WfghrQUmcXD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zfkf9MgrlGr2G0v3vukRFVlo.jpg?f=fotoalbum_large

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
BartWNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:33:

[Afbeelding]
We zitten hier gewoon als kleine kinderen af te tellen tot we ons cadeau mogen uitpakken en tot die tijd een beetje ongeduldig ieder plaatje en nieuwtje te posten :') Zit ook met smart te wachten op het bericht voor de proefrit..

There can be only fun

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-11 09:42
ach-jee schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Vandaag de knoop doorgehakt, en ook de P2 in void besteld.Die chromestrip rond de grille laat ik wrappen in zwart. Of goud, zodat het bij de rest van de bling past 8)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Poleposition
Chroom zou ik het toch niet echt noemen. Is meer grijs matte Alu look vind ik

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 10:47
BartWNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:33:

[Afbeelding]
Het wordt wel steeds serieuzer :*) Nu nog de eerste Space en de P2 in het "wild" zien...

• JohnDoe77
JackBol schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Oh super! Ik heb deze auto februari besteld en weet tot nu toe alleen “4e kwartaal levering”. Moet zeggen dat ik de dealer ook verder niet hoor, is prima. Maar kan hij al wel zien wanneer die van mij ingedeeld staat dan?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:18:
[...]

Oh super! Ik heb deze auto februari besteld en weet tot nu toe alleen “4e kwartaal levering”. Moet zeggen dat ik de dealer ook verder niet hoor, is prima. Maar kan hij al wel zien wanneer die van mij ingedeeld staat dan?
Lijkt me wel. Alle verkochte auto’s krijgen een productie slot toegekend.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnXgn9VXdPGKA0H8Se3lQENmhNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zPrPSjNA8mQ5RSXYh0jGvfgt.png?f=user_large
Thunder, van donkergrijs tot lichtblauw. Hopelijk is de kleur in de werkelijkheid ook zo dynamisch.

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
BlacKstaR- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]
Thunder, van donkergrijs tot lichtblauw. Hopelijk is de kleur in de werkelijkheid ook zo dynamisch.
zou je ,als je geen PP hebt, de daklijn makkelijk glossy zwart kunnen wrappen? is toch wel een stuk mooier met het PP.

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
robklink schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:36:
[...]

zou je ,als je geen PP hebt, de daklijn makkelijk glossy zwart kunnen wrappen? is toch wel een stuk mooier met het PP.
Tuurlijk, dat is echt niet heel moeilijk.

• BartWNL
Zal ergens tussen de 100 en 200 euro kosten?
Kan je eventueel ook nog achterruiten laten tinten, gelijk klaar!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:19
BartWNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:47:
Zal ergens tussen de 100 en 200 euro kosten?
Kan je eventueel ook nog achterruiten laten tinten, gelijk klaar!
Ik ga dat zeker doen, passagiers zijruiten, achterruit en dat paneel laten tinten en wrappen.

• BartWNL
Zou er op 1 van deze vessels weer een nieuwe lading P2's zitten?
Als iemand ergens weer een schip weet te achterhalen, hebben we iets om naar uit te kijken 8)7

https://www.vesselfinder....MO-9293612-MMSI-248923000

https://www.vesselfinder....MO-9505041-MMSI-266338000

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
BlacKstaR- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]
Ik krijg steeds meer spijt van mijn Void....

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
BartWNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:02:
Zou er op 1 van deze vessels weer een nieuwe lading P2's zitten?
Als iemand ergens weer een schip weet te achterhalen, hebben we iets om naar uit te kijken 8)7

https://www.vesselfinder....MO-9293612-MMSI-248923000

https://www.vesselfinder....MO-9505041-MMSI-266338000
Ik gok op de Figaro, komt perfect op tijd aan in Zeebrugge om nog wat tijd te laten voor distributie tot aan de eerste leveringen begin augustus. Alsook waren er tot deze geen andere boten die in aanmerking kwamen qua vertrek/aankomstdatum sinds de Tulane die de demo's mee had. Aangezien hij nu pas vertrekt in Shangai kan het ook perfect zijn dat de auto's die een drietal weken terug geproduceerd zijn er op staan aangezien ook daar wat tijd over gaat om ze in de haven te krijgen. En toevallig waren er een aantal weken terug data die zich vreemd gedroegen in de orders, en het gerucht dat dit gebeurt bij productie... :) Mijn order had dit ook, en ondertussen staat de besteldatum weer op z'n oude waarde, met status Delivery_planning.

Edit: nevermind, nu zie ik op de website van Wallenius plots een heel aantal boten extra, er zijn nog kanshebbers en de Titus is er misschien ook wel een van, al klopt die timing toch iets minder :)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent1602 op 17-06-2020 16:20 ]

• BartWNL
Is Shanghai nu de haven waar de Polestars op de boot gezet worden of Lianyungang?
Dacht zelf Lianyungang, weet niet waarom eigenlijk

[ Voor 24% gewijzigd door BartWNL op 17-06-2020 16:23 ]

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
MarvinOA schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Als die er eenmaal is niet meer ;)

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

BlacKstaR- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ik ga dat zeker doen, passagiers zijruiten, achterruit en dat paneel laten tinten en wrappen.
iemand idee hoeveel dit extra zal kosten..als je dit achteraf doet.

Van het kastje naar de muur lopen...

• Ronndr83
DancePlaza schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:29:
[...]

iemand idee hoeveel dit extra zal kosten..als je dit achteraf doet.
Zat voor een model 3 te kijken voor ramen tinten en chrome delete. Kwam op 500 voor ramen tinten en ~600 voor chrome delete, maar dat is meer chroom denk ik.

Vandaag toch maar de p2 besteld: moon.
🤞 Voor levering 2020

[ Voor 5% gewijzigd door Ronndr83 op 17-06-2020 18:31 ]

• tzeunis
Ronndr83 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:29:
[...]

Zat voor een model 3 te kijken voor ramen tinten en chrome delete. Kwam op 500 voor ramen tinten en ~600 voor chrome delete, maar dat is meer chroom denk ik.

Vandaag tot p2 besteld in moon
Wat een geld voor die paar raampjes... als je least ben je toch op folie aangewezen neem ik aan? Moet er aan het eind ook weer af. Voor folie ben je rond 250 wel klaar voor de achterkant.

| Losing my religion |

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
MarvinOA schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:14:

Ik had ook eerst Void besteld maar toen ik hem in januari in Brussel in het echt heb gezien ben ik geswitcht naar Thunder. Ook omdat Void niet metallic is ziet de lak er toch minder uit (vind ik dan).
Ben nu blij met mijn keuze, zeker als ik zulke foto's als deze zie :P

Vandaag trouwens telefoon gehad van Polestar, levering is voorzien voor week 37 (week van 7 september) :*)

• FirstEV
BartWNL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:18:
Is Shanghai nu de haven waar de Polestars op de boot gezet worden of Lianyungang?
Dacht zelf Lianyungang, weet niet waarom eigenlijk
Shanghai is logischer, omdat Lianyungang een stuk noordelijker ligt t.o.v. de fabriek vlakbij Taizhou.

Dit zijn de komende maanden de schepen met aankomstdata in Zeebrugge die de meeste kans maken om 'onze' P2's te vervoeren:
Torrens 26 juni
Titus 11 juli
Figaro 25 juli
Theben 14 augustus
Thermopylae 25 augustus
Traviata 4 september

• Ronndr83
baldbelow schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Ik had ook eerst Void besteld maar toen ik hem in januari in Brussel in het echt heb gezien ben ik geswitcht naar Thunder. Ook omdat Void niet metallic is ziet de lak er toch minder uit (vind ik dan).
Ben nu blij met mijn keuze, zeker als ik zulke foto's als deze zie :P

Vandaag trouwens telefoon gehad van Polestar, levering is voorzien voor week 37 (week van 7 september) :*)
Besteld via leasemaatschappij?

• BP2020
  • Laatst online: 21-11-2021
Afgelopen maandag (15 juni jl.) P2 Void besteld bij LeaseplanDirect. Tot op heden geen bevestiging van bestelling en/of bericht over verwachte leverdatum. Wat is normale termijn voor bevestiging? Het betreft een bestelling van een behoorlijke waarde en naar mijn mening mag een dergelijke bestelling toch met enige voortvarendheid worden opgepakt.

Daarnaast zag ik vandaag op de website van Leaseplandirect dat in vergelijking met afgelopen maandag het leasebedrag iets lager uitvalt. Iemand dit ook al geconstateerd? Het betreft overigens maar een klein verschil van € 10,-.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

ST10©DE

Dus.............

Is er iemand die 'm bij ALD heeft geleased? Ik ben benieuwd naar de prijzen bij de verschillende kilometrages en looptijden bij ALD...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1 ... 19 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.