Ivm het aflopen van mijn huidige leasecontract, (Skoda Superb, diesel), ben ik op zoek gegaan naar een EV. Om veel redenen die hierboven al genoemd zijn, gekozen voor de P2 ipv de M3. Helaas geen gelegenheid gehad om voor de keuze in P2 te kunnen zitten. Langer uitstellen, is ook weer niet gunstig (bijtelling, verlengen bestaande contract etc)
In eerste instantie koos ik voor void, met charcoal interieur en performance pack.
Maar na 3 dagen reviews lezen en youtube videos kijken, ben ik toch wat gaan twijfelen.
De ohlins dempers 
In mijn huidige auto heb ik een dynamisch onderstel (DCC), dat via de drive-mode selectie in het infotainment systeem ingesteld wordt. Hier kan gekozen worden van comfortabel t/m sportief, en allerlei andere zaken zoals throttle response, automatische cruise control, veiligheidssystemen en stuurbekrachtiging, gaan ook mee in de gekozen setting. Heel handig, als je even wat sportiever wil rijden, of als je op wat minder goed wegdek rijdt. Bij de superb was er duidelijk een verschil tussem de standaard dempers, en DCC (1000 euro optie)
De Ohlins zijn ' manueel'  verstelbaar. Blijkbaar heb je hier een krik en handschoenen voor nodig. Klopt dit? De dempers zijn volgens veel reviewers 'sportiever' dan het standaard model, waar overigens geen reviews van te vinden lijken te zijn. Is de standaard versie nu soft, of (te) stug voor normaal gebruik? Mijn referentie hier is een Volvo V40 D2 met 19", die ik toch wel als stug ervaarde. 
Performance pakket
Hoe zijn de standaard remmen en dempers van de de P2?, Is het performance pakket een nuttige optie?  Heb je die brembo remmen echt nodig, want je remt voornamelijk op de motoren? , De velgen zijn wel erg fraai, maar het zou fijn zijn, als daar een 19" versie van zou zijn, die los besteld kunnen worden. Gouden ventieldopjes ben je waarschijnlijk snel kwijt. Gouden gordels moeten je smaak maar zijn. En als je void kiest, dan is het deel tussen de achterruit en dakraam toch al zwart. (of een stukje plakfolie, bij de andere kleuren) 
Interieur
In de introductie video van een jaar geleden, en veel van de vroegere meet&greets, is het interieur afgewerkt met een '3D edged' rand. Nu is deze vervangen door 'Ash'. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van hout in een autointerieur. Het doet ook een beetje afbreuk aan de moderne uitstraling. 
De beperking om alleen charcoal te kunnen kiezen bij bepaalde exterieur kleuren is jammer. 
Chrome accenten
Bij bepaalde kleuren (void, moon, midnight) is de grille en de reflectors in de achterbumper, voorzien van een chrome afwerking. Het is door de weerspiegeling  in veel foto's en renders niet goed te zien. Het ziet er een beetje cheap uit. Niets wat niet met een wrap opgelost kan worden 

Levertijd
Juli/augustus lijkt niet echt haalbaar te zijn, maar is het uberhaupt realistisch, om voor het eind van het jaar een P2 geleverd te krijgen, als je nu besteld?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2