Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.093 views

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Op de website van Polestar staat nu ook een menu-item "Spaces". Gaat naar deze pagina:

https://www.polestar.com/nl/spaces

Leuke info, maar nog geen locaties van Spaces in NL.

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11 14:31
BlacKstaR- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ik ga dat zeker doen, passagiers zijruiten, achterruit en dat paneel laten tinten en wrappen.
+1, kleur void, dus ramen ook donker... :9~

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:07
AartJW schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:51:
Op de website van Polestar staat nu ook een menu-item "Spaces". Gaat naar deze pagina:

https://www.polestar.com/nl/spaces

Leuke info, maar nog geen locaties van Spaces in NL.
Hopelijk binnenkort

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
BlacKstaR- schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]
Thunder, van donkergrijs tot lichtblauw. Hopelijk is de kleur in de werkelijkheid ook zo dynamisch.
Daar zou ik wel heel blij mee zijn! Goede foto, leuk! Iemand toevallig nog een mooie foto van deze kleur op een XC40 R-design?

• santana99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-09-2022

• JohnDoe77
Het wordt tijd voor de proefritten! De auto’s zijn er al begrijp ik, hopelijk wachten ze niet tot alle spaces klaar zijn! :)F

• thelion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-10 05:35
Er staan 4 spaces gepland (https://automotive-online...n-offline-belevingscentra) in Nederland, maar tot nu toe heb ik er nog niets concreets over weer gehoord.

Vandaag ook even met de Volvo dealer in Zwolle gebeld. Daar kun je een P2 wel laten afleveren maar geen showroommodel of proefrit helaas.

Edit: binnenkort een space in Rotterdam dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door thelion op 18-06-2020 06:47 ]

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-11 10:44
De Polestar space in Den Haag komt in winkelcentrum Leidschendam (in Leidschendam dus)

• PvS_68
De fiscalist schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:33:
De Polestar space in Den Haag komt in winkelcentrum Leidschendam (in Leidschendam dus)
En die in Eindhoven komt in het Emma District:
http://vastgoedberichten....ren-in-het-emma-district/

Waar ze komen is dus al redelijk bekend, maar wanneer........ Kan niet wachten

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:19
PvS_68 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:32:
[...]

En die in Eindhoven komt in het Emma District:
http://vastgoedberichten....ren-in-het-emma-district/

Waar ze komen is dus al redelijk bekend, maar wanneer........ Kan niet wachten
Ik zal het van de week nog eens vragen bij de dealer (Niham Den Haag gaat het verzorgen in leidschendam)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Montalbano
  • Niet online
Hier een P8 besteller. Bestelling is begin februari door leasemaatschappij bij dealer gedaan. Dealer geeft (nog steeds) aan dat ik uit moet gaan van december.
Kleur Thunder Grey besteld. Twijfel nog steeds over Sage Green, wat best een gave kleur zou kunnen zijn maar ik durf het ongezien niet aan, aangezien de kleuren in de configurator niet altijd goed overeenkomen met de werkelijkheid.

P8

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Een buurman van mij heeft een ‘Thunder’ grijze xc40. Die kleur valt mij in het echt persoonlijk erg tegen - heel dof en niet zo sprekend. Mede daardoor heb ik gekozen voor midnight.
Smaken verschillen!

• 4v4t4r
foxtrotc schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:36:
Een buurman van mij heeft een ‘Thunder’ grijze xc40. Die kleur valt mij in het echt persoonlijk erg tegen - heel dof en niet zo sprekend. Mede daardoor heb ik gekozen voor midnight.
Smaken verschillen!
ja same hier.. ik twijfelde heel sterk om (wederom) weer voor zwart te gaan, maar uiteindelijk gekozen voor bursting blue ( heb zelfs nog heel kort nagedacht over die rode kleur, maar dat is meer omdat mn vrouw die wel mooi vond :) )

• 4v4t4r
Montalbano schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Hier een P8 besteller. Bestelling is begin februari door leasemaatschappij bij dealer gedaan. Dealer geeft (nog steeds) aan dat ik uit moet gaan van december.
Kleur Thunder Grey besteld. Twijfel nog steeds over Sage Green, wat best een gave kleur zou kunnen zijn maar ik durf het ongezien niet aan, aangezien de kleuren in de configurator niet altijd goed overeenkomen met de werkelijkheid.
Leuk ! We hebben weinig P8 :) Welke opties heb je erbij genomen ?

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:09
JohnDoe77 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 02:41:
[...]

Daar zou ik wel heel blij mee zijn! Goede foto, leuk! Iemand toevallig nog een mooie foto van deze kleur op een XC40 R-design?
Scheelt best qua lichtinval (twijfel zelfs of die bovenste wel thunder grey is :P )

Afbeeldingslocatie: https://stockfeeds.barbagallo.com.au/img/2139V_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.harriearendsen.nl/resources/remote_images/media.eigenwebsiteincrementeel.export.doorlinkenvoorraad.nl/5836735620/_1080x870_fit_center-center/23171683-1.jpg

• 4v4t4r
BartWNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Scheelt best qua lichtinval (twijfel zelfs of die bovenste wel thunder grey is :P )

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ben indd baang dat het die onderste is (sorry, niet mijn smaak!)

• PvS_68
Thunder is idd wel erg 'divers' afhankelijk van lichtinval. Je twijfelt op sommige foto's zelfs of het wel die kleur is (hangt ook af van de camera waarmee de foto gemaakt is en het scherm waarop je de foto bekijkt).
Ik vond hem in het echt heel mooi, maar ook dat was onder de witte LED-bakken op de beurs in Brussel. Hoe hij er in het wild uit ziet blijft nog een beetje afwachten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 02:41:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.harriearendsen.nl/resources/remote_images/media.eigenwebsiteincrementeel.export.doorlinkenvoorraad.nl/4925932643/_1080x870_fit_center-center/21961064-1.jpg

Licht en achtergrond doet veel....

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 18-06-2020 11:25 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Ik bedacht me net dat er volgens mij een week of 2 geleden door iemand in dit topic was aangegeven dat er afgelopen week communicatie vanuit Polestar aan de leasemaatschappijen zou komen. Ik krijg de indruk dat dit niet gebeurd is, of alle LM's hebben er vervolgens nog niks mee gedaan. Iemand op basis hiervan al iets concreets gehoord?

• AartJW
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:23:
Ik bedacht me net dat er volgens mij een week of 2 geleden door iemand in dit topic was aangegeven dat er afgelopen week communicatie vanuit Polestar aan de leasemaatschappijen zou komen. Ik krijg de indruk dat dit niet gebeurd is, of alle LM's hebben er vervolgens nog niks mee gedaan. Iemand op basis hiervan al iets concreets gehoord?
Mijn LM (Arval) heeft deze week wel de leverdatum aangepast naar week van 5 okt, net als bij vele andere LMs als ik het hier zo lees. Dus lijkt toch wel communicatie te zijn geweest de afgelopen week. Meeste LM orders staan nu ingepland om rond eind september / begin oktober te worden uitgeleverd.

Zie ook: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic

[ Voor 6% gewijzigd door AartJW op 18-06-2020 11:39 ]

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Bij mij heeft Arval vorige week ook gecommuniceerd dat de verwachte leverdatum is aangepast van week van 15 november naar week van 25 september. Dus er is wel degelijk naar LM's gecommuniceerd.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:23:
Heb deze week telefoon gehad ... levering week 36

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
S2000jan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Heb deze week telefoon gehad ... levering week 36
12 weken & counting! Kan je straks je ship gaan uitzoeken waar je auto op geleverd gaat worden!

• BartWNL
JackBol schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:42:
[...]

12 weken & counting! Kan je straks je ship gaan uitzoeken waar je auto op geleverd gaat worden!
De Theben wellicht :P

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Was het maar zo'n feest. Bij mij (ALD) zijn ze nog bezig om uberhaupt een ordernummer te achterhalen.......:P:P lol

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk meer de order via de LM die al in 2019 besteld zijn, o.a. bij Alphabet en Leaseplan. Volgens mij was daar de communicatie over bedoeld.

@JackBol Mooi! Ik denk dat je de eerste gaat zijn :)

• Montalbano
  • Niet online
4v4t4r schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Leuk ! We hebben weinig P8 :) Welke opties heb je erbij genomen ?
Ik heb het Lounge pakket er op besteld (fish eye park distance, panoramadak, harman kardon audio), het climate pro pakket (stoelverwarming voor en achter, verwarmd stuurwiel, koplampsproeiers), de warmtewisselaar, arienne leder, het draadloos laden van telefoon, getint glas en een inklapbare trekhaak.

Grappig om te zien dat er zo weinig P8's besteld lijken te zijn en zoveel Polestar 2's. Vind ik ook een schitterende auto. Maar ik wilde een keer een hogere auto en voor het gezinnetje met grote hond leek deze me net wat praktischer. En ik ben wel een beetje een Volvo persoon denk ik, haha.

P8

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
BartWNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een verschil zeg! Twijfel inderdaad wel of het dezelfde kleur is. Bovenste is erg mooi, onderste meer mwoh. (persoonlijk)

Tof al die leveringen die eraan komen, kan niet wachten om ze in het echt te zien!

[ Voor 6% gewijzigd door -Splash- op 18-06-2020 13:20 ]

• 4v4t4r
Montalbano schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb het Lounge pakket er op besteld (fish eye park distance, panoramadak, harman kardon audio), het climate pro pakket (stoelverwarming voor en achter, verwarmd stuurwiel, koplampsproeiers), de warmtewisselaar, arienne leder, het draadloos laden van telefoon, getint glas en een inklapbare trekhaak.

Grappig om te zien dat er zo weinig P8's besteld lijken te zijn en zoveel Polestar 2's. Vind ik ook een schitterende auto. Maar ik wilde een keer een hogere auto en voor het gezinnetje met grote hond leek deze me net wat praktischer. En ik ben wel een beetje een Volvo persoon denk ik, haha.
Prima opties ! Ik heb bijna dezelfde op de climate pro (ik heb gewone climate, kids hoeven geen stoelverwarming :) ) en de trekhaak na.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:18:
Ik bedoelde eigenlijk meer de order via de LM die al in 2019 besteld zijn, o.a. bij Alphabet en Leaseplan. Volgens mij was daar de communicatie over bedoeld.

@JackBol Mooi! Ik denk dat je de eerste gaat zijn :)
Ik doelde op de wagen van Jan.
Mijn XC40 P8 staat geplanned voor week 43 (nog 19 weken!)

Maar ik denk niet dat die met de boot vanuit Gent komt :+

• 4v4t4r
JackBol schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Ik doelde op de wagen van Jan.
Mijn XC40 P8 staat geplanned voor week 43 (nog 19 weken!)

Maar ik denk niet dat die met de boot vanuit Gent komt :+
is er een manier om je levering te tracken vanuit Volvo voor de P8 ? Of puur een indicatie van levering vanuit de dealer

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:33:
[...]

is er een manier om je levering te tracken vanuit Volvo voor de P8 ? Of puur een indicatie van levering vanuit de dealer
Indicatie vanuit de dealer.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

Montalbano schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:19:
[...]

ik twijfelde ook tussen xc40 en p2, maar als ik dezelfde opties aanklik bij de xc40 dat standaard bij de p2 zit, was ik per maand meer kwijt. Als dat hetzelfde is geweest, had ik misschien wel voor de xc40 gekozen..

Van het kastje naar de muur lopen...

• Montalbano
  • Niet online
foxtrotc schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:36:
Smaken verschillen!
Ik had het liefst de grijze kleur die ik nu op de V60 heb weer gehad (Osmium), of Denim Blue, maar die zijn er helaas (nog) niet voor de P8. Die felle kleuren ben ik niet zo van. Thunder Grey heb ik nu een paar keer gezien en het is een bijzondere kleur. Soms net iets te staalblauw, maar soms ook erg fraai. Zoals gezegd lijkt Sage Green me ook fraai, maar als die net zoveel afwijkt van de plaatjes als de rest van de kleuren is het een te grote gok vind ik.

P8

Verwijderd

Ik heb sinds nu ook eindelijk een bestelnummer zichtbaar op mijn Polestar account zie ik zojuist. Dat is het goede nieuws :)

Het slechte nieuws is dat ik een 110009 nummer heb en dat de status op 'lopende aanvraag' staat. Hopelijk is dit een administratief foutje omdat het account handmatig gekoppeld lijkt te zijn (LM en Polestar hadden hierover contact) en geen gevolg van dat mijn bestelling kwijt is.

De LM gaf mij aan dat in mei nog een update vanuit Polestar is gekomen voor mijn auto ivm gewijzigde afleverkosten, daarom staat in het Alphabet portaal ook een datum in mei bij 'besteldatum'. Dat laatste zou dus moeten betekenen dat alles in orde is.

• BartWNL
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:21:
Ik heb sinds nu ook eindelijk een bestelnummer zichtbaar op mijn Polestar account zie ik zojuist. Dat is het goede nieuws :)

Het slechte nieuws is dat ik een 110009 nummer heb en dat de status op 'lopende aanvraag' staat. Hopelijk is dit een administratief foutje omdat het account handmatig gekoppeld lijkt te zijn (LM en Polestar hadden hierover contact) en geen gevolg van dat mijn bestelling kwijt is.

De LM gaf mij aan dat in mei nog een update vanuit Polestar is gekomen voor mijn auto ivm gewijzigde afleverkosten, daarom staat in het Alphabet portaal ook een datum in mei bij 'besteldatum'. Dat laatste zou dus moeten betekenen dat alles in orde is.
Beetje dubbel nieuws dus...
Nog meer info vanuit Alphabet omtrent leveringen of indicaties?

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:21:

Zeker van die 3 nullen? Dat zou het laagste ordernummer zijn dat ik al gezien heb 8)7
On a serious note, klinkt alsof ze gewoon je order vergeten zijn bestellen, want ik denk dat ze nu pas aan zo'n hoge nummers zitten... Welke besteldatum zie je op je Polestar account?

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
DancePlaza schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:45:
[...]

ik twijfelde ook tussen xc40 en p2, maar als ik dezelfde opties aanklik bij de xc40 dat standaard bij de p2 zit, was ik per maand meer kwijt. Als dat hetzelfde is geweest, had ik misschien wel voor de xc40 gekozen..
Dat is een interessante. Persoonlijk zou ik nooit voor een xc40 gaan en voor een SUV tout court gaan. Behalve de Porsche Macan (Rijdt als een sportwagen) zijn suv’s aan mij totaal niet besteed (en ook aan mijn vrouw niet - ik weet het we zijn atypisch en zij als vrouw zeker). Rijden met een SUV vinden we als rijden met een bestelwagen (sorry voor de fans) ik had trouwens ooit een XC40 als vervangwagen en was underwhelmed. Nu zal de P8 door het lagere en andere zwaartepunt een totaal andere beleving zijn, maar de veel mindere efficiëntie (400 km tegen 470 km) is ook geen adelbrief voor het concept.

Zijn er veel onder de P2 forumbezoekers voor wie de P8 een optie was/zou zijn?

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
ja, bij mij staan ze beide nog op mijn shortlist.. 8)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Verwijderd

Laurent1602 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Zeker van die 3 nullen? Dat zou het laagste ordernummer zijn dat ik al gezien heb 8)7
On a serious note, klinkt alsof ze gewoon je order vergeten zijn bestellen, want ik denk dat ze nu pas aan zo'n hoge nummers zitten... Welke besteldatum zie je op je Polestar account?
Nee het waren er 2, dus 11009xxxx. Besteldatum is 18-6 (vandaag). Ik hoop dus dat 18-6 betekent dat er nu pas een koppeling met een e-mail account gemaakt is (handmatig, want eerder had ik geen orders bij mijn e-mailadres), maar dat de Alphabet pre-order (bevestigd dat die gedaan is) wel gewoon geproduceerd is/wordt. Oftewel een administratieve fout en niet een nieuwe bestelling. Nu nog duidelijkheid zien te krijgen, wat een gedoe zeg 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2020 14:54 ]

• PvS_68
Poleposition schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Dat is een interessante. Persoonlijk zou ik nooit voor een xc40 gaan en voor een SUV tout court gaan. Behalve de Porsche Macan (Rijdt als een sportwagen) zijn suv’s aan mij totaal niet besteed (en ook aan mijn vrouw niet - ik weet het we zijn atypisch en zij als vrouw zeker). Rijden met een SUV vinden we als rijden met een bestelwagen (sorry voor de fans) ik had trouwens ooit een XC40 als vervangwagen en was underwhelmed. Nu zal de P8 door het lagere en andere zwaartepunt een totaal andere beleving zijn, maar de veel mindere efficiëntie (400 km tegen 470 km) is ook geen adelbrief voor het concept.

Toen ik ging bestellen (nov 2019) wist ik niet beter dan dat de P8 eind 2020 (met risico op uitloop) en de P2 vanaf juli zou komen. Daarnaast is de P8 idd duurder en heeft minder bereik. Met name het bereik en risico op extra kosten voor de bijtelling van 2021 heeft me voor de P2 doen kiezen (150km enkele reis werk en mijn uitgangspunt is dat ik op-en-neer moet kunnen voor het geval de laadpalen bezet zijn op het werk).
Had de P8 toen dezelfde leverdatum en hetzelfde bereik gehad, dan was het voor mij een serieuze optie geweest. Dan was het de P8 (iets duurdere) ruimte vs. de P2 unieker geweest.....

• Jur gen
[...]

Ik wilde in februari ook voor de XC40 gaan, maar de onzekerheid of deze nog in 2020 geleverd zou worden (en dus hogere bijtelling) + dat ik qua lease hoger uit zou komen (nu met de P2 snow op max) deed me kantelen naar de Polestar.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Als ik geen zoon van 1 had gehad, had ik ook de P2 besteld. Maar de hoeveelheid zooi die ik mee moet slepen als we ergens een keer met hem naar toe willen (in combinatie met de wens om ooit nog eens verder uit te breiden) heeft mij er toe doen besluiten de XC40 te kiezen.

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Interessant. Ik denk dat de P8 sneller/krachtiger is dan menig sportwagen en dat veel postbezorgers heel blij zouden worden van zo'n bestelwagen :) Maar een andere rijbeleving zal het absoluut wel zijn ja.
Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk dat een echte sportwagenliefhebber sowieso liever in een dikke achtcilinder stapt dan in een EV.
Gelukkig hebben we nog een Mini, voor het echte kartgevoel :)

P8

Verwijderd

De P8 is in mijn ogen ook niet heel erg ruim, zeker de kofferbak niet. Ik heb de T4 vorig jaar proefgereden en concludeerde toen dat die voor gezinnen met jonge kinderen te klein is (dubbele kinderwagen).

• 4v4t4r
[...]

P8 > P2 hier.. maar om andere redenen. als ik de ruimte niet nodig had gehad was de P2 zeker optie geweest.
Laden thuis & kantoor geen probleem dus die 70km extra boeit me sowieso niet.

• 4v4t4r
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:11:
De P8 is in mijn ogen ook niet heel erg ruim, zeker de kofferbak niet. Ik heb de T4 vorig jaar proefgereden en concludeerde toen dat die voor gezinnen met jonge kinderen te klein is (dubbele kinderwagen).
Het heeft ook te maken met hoe de kofferbak is opgebouwd. Ik moet er bijv een rolstoel/rollator in kwijt en bagage.. Als ik de rolstoel in de P2 leg ben ik redelijk klaar.. in de P8 kunnen er nog koffer onder/op.

En ja ik ben gaan passen met de rolstoel :D (nee niet met de P2.. dat is i.o.m. de dealer besproken toen ik daar zat.

Zoals je hier ziet, hoedenplak eruit en en kan nog zat op (of onder waarschijnlijk beter). Dat gaat gewoon niet met de P2... helaas. daarnaast is een hoge instap ook wel een vereiste.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t27PWmZ/IMG-20200530-153631.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door 4v4t4r op 18-06-2020 15:23 ]

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
JackBol schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Als ik geen zoon van 1 had gehad, had ik ook de P2 besteld. Maar de hoeveelheid zooi die ik mee moet slepen als we ergens een keer met hem naar toe willen (in combinatie met de wens om ooit nog eens verder uit te breiden) heeft mij er toe doen besluiten de XC40 te kiezen.
Hier ook 1 met een zoontje van 1, maar ik ben wel voor de P2 gegaan (rij momenteel talisman Estate dus ik ga heel erg inleveren op bagage ruimte)
En kan me er niet heel druk om maken. Betekend dat we of minder mee gaan nemen (wat ik alleen maar als positief kan bestempelen) of dat er eventueel een dakkoffer dan wel een aanhangertje moet komen.

• Jur gen
Fladder80 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Hier ook 1 met een zoontje van 1, maar ik ben wel voor de P2 gegaan (rij momenteel talisman Estate dus ik ga heel erg inleveren op bagage ruimte)
En kan me er niet heel druk om maken. Betekend dat we of minder mee gaan nemen (wat ik alleen maar als positief kan bestempelen) of dat er eventueel een dakkoffer dan wel een aanhangertje moet komen.
Ik heb een tweeling van 9 en nog een zoontje van 6 en die prop ik gewoon in de P2. Heb een keer een stukje film en wat foto's gezien met 3 volwassenen op de achterbank. Dat was wellicht wat aan de krappe kant maar 3 kleine die over 5 jaar (einde lease) wat gegroeid zijn..... die keren dat ze op de achterbank zitten komt wel goed ;)

• Fladder80
Precies, mijn opa en oma hadden 3 kinderen en gingen in een lelijk eendje op vakantie naar Frankrijk en Zwitserland. Dan moet het in een P2 geen uitdaging zijn ;)

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
Betekent dat we of minder mee gaan nemen (wat ik alleen maar als positief kan bestempelen) of dat er eventueel een dakkoffer dan wel een aanhangertje moet komen.
ik zit te kijken naar een fietsendrager waar ook een koffer op kan zoals https://www.thule.com/nl-...ule-backspace-xt-_-938300

Een fietsendrager schijnt nl stuk beter voor het verbruik te zijn dan een dakkoffer (Heb ik me laten vertellen)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Fladder80 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb een schurft hekel aan alles wat achter mijn auto aan zwenkt ;) en die dakkoffer gaat er alleen op voor de wintersport.

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-11 09:28
Hebben jullie eigenlijk accessoires bij de P2 mee besteld? Inmiddels heb ik namelijk bericht gekregen van de LM over de leverdatum en omdat er nog budget over is, ben ik ook van plan om een aantal extra's te bestellen:
- Dakdragers,
- Sneeuwkettingen
- Automatten (al vraag ik mij af of deze een grote verbetering zijn t.o.v. van de standaard matten, jullie een idee hierover??)

Ook zie ik dat je een hoog vermogen thuislader type 2, 3-fase (EU IEC60309 3P-16A, rood) kunt bestellen. Heeft deze kabel alleen nut als je thuis zorgt voor de juiste aansluiting, of bestaat de kans dat de kabel ook te gebruiken is op bepaalde openbare plekken/ buitenland/ campings?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 19:49
Tommie01 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:28:
Hebben jullie eigenlijk accessoires bij de P2 mee besteld? Inmiddels heb ik namelijk bericht gekregen van de LM over de leverdatum en omdat er nog budget over is, ben ik ook van plan om een aantal extra's te bestellen:
- Dakdragers,
- Sneeuwkettingen
- Automatten (al vraag ik mij af of deze een grote verbetering zijn t.o.v. van de standaard matten, jullie een idee hierover??)

Ook zie ik dat je een hoog vermogen thuislader type 2, 3-fase (EU IEC60309 3P-16A, rood) kunt bestellen. Heeft deze kabel alleen nut als je thuis zorgt voor de juiste aansluiting, of bestaat de kans dat de kabel ook te gebruiken is op bepaalde openbare plekken/ buitenland/ campings?
De tekst geeft aan dat de lader erbij zit. Dus dan kan je er 3 fase mee laden.
Om dat te kunnen zal je huisaansluiting wel 3 fase moeten zijn en moet je ruimte in de meterkast hebben om een automaat voor de laadpaal te plaatsen. En een flinke kabel moet richting de laadpaal zelf natuurlijk.

Zelf heb ik een Webasto Live hangen inmiddels. Voor bereid op 22Kwh (nu gelimiteerd op 11Kwh) voor de toekomst. Direct een S/FTP CAT6 kabel meegelegd naar de laadpaal zodat deze niet via wifi hoeft te worden geconfigureerd.

• kombuis2008
  • Laatst online: 13-07-2023
Hier ook een P8 besteller, Februari 2020 besteld via LM met de toezegging dat dit het laatst beschikbare exemplaar was met ' garantie' op levering in 2020. Vandaag van de LM de toezegging gehad dat hij idd bij de eerste batch zit en levering - o.o.v. - November-December plaats zal vinden, we keep the fingers crossed :)

Keuze voor P8 is ipv P2 is omdat de P8 voor mij toch meer als een Volvo oogt.

Kleur word Glacier Silver Metallic, leder interieur, Lounge pakket (ben benieuwd naar de Harman-Kardon stereo!) , Power Seats, 20# Diamond Cut velgen (gewoon omdat het kan) draadloos telefoon opladen en een elektrische trekhaak.

Kan niet wachten om te zien hoe ie staat en rijdt in vergelijking tot mijn '93 245 ;)

• 4v4t4r
kombuis2008 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:02:
Hier ook een P8 besteller, Februari 2020 besteld via LM met de toezegging dat dit het laatst beschikbare exemplaar was met ' garantie' op levering in 2020. Vandaag van de LM de toezegging gehad dat hij idd bij de eerste batch zit en levering - o.o.v. - November-December plaats zal vinden, we keep the fingers crossed :)

Kleur word Glacier Silver Metallic, leder interieur, Lounge pakket (ben benieuwd naar de Harman-Kardon stereo!) , Power Seats, 20# Diamond Cut velgen (gewoon omdat het kan) draadloos telefoon opladen en een elektrische trekhaak.

Kan niet wachten om te zien hoe ie staat en rijdt in vergelijking tot mijn '93 245 ;)
Wel fijn dat Volvo later nog extra exemplaren heeft gekregen met levering 2020 voor NL :) Die van mij is pas officieel een week of 2 geleden besteld. Ik denk dat iedereen die een P8 neemt wel het Lounge pakket erbij neemt !

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
kombuis2008 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:02:

Woah! Lekker dik aangekleed! Ik ben ook benieuwd naar lounge, de HK en het panorama dak. Ik heb die 20” laten zitten omdat die enorm hard aantikte in de lease (40€ pm of zo).

• kombuis2008
  • Laatst online: 13-07-2023
Uhhm, met de kilometers die ik er mee rij konden ze er nog wel vanaf;)

Ja die HK lijkt me ook echt supervet, iemand die deze kent uit een andere auto wellicht?

• Fladder80
theusibo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:56:
[...]

ik zit te kijken naar een fietsendrager waar ook een koffer op kan zoals https://www.thule.com/nl-...ule-backspace-xt-_-938300

Een fietsendrager schijnt nl stuk beter voor het verbruik te zijn dan een dakkoffer (Heb ik me laten vertellen)
mooie oplossing, maar wat een geld, 1100 euro voor 300 liter/50kg aan extra bagage... :X
Tommie01 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:28:
- Dakdragers,
- Sneeuwkettingen

Extra accessoires bestel ik wel zodra ik de auto heb en iets nodig heb. De mattenset gaat daar niet bij zitten trouwens. Zo'n waterdichte set vind ik vreselijk en ik kom niet genoeg in modderig gebied daarvoor.
Ook de omkeerbare kofferbak mat laat ik zitten. Heb er eentje in mijn huidige auto. Hoewel het de kofferbak misschien iets schoner houdt, is mijn voornaamste irritatie dat het een obstakel is als je in de vakken onder de laadvloer moet zijn.

• De fiscalist
  • Laatst online: 01-11 10:44
theusibo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Met 100 km/u zal dat wel meevallen toch?

• JohnDoe77
Montalbano schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Gaaf, welkom! Leuk dat je ook voor Thunder Grey gekozen hebt, ik ook. Maken de reacties van anderen nog dat je aan de kleur gaat twijfelen?

[ Voor 9% gewijzigd door JohnDoe77 op 19-06-2020 01:41 ]

• theusibo
Fladder80 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:40:
[...]
mooie oplossing, maar wat een geld, 1100 euro voor 300 liter/50kg aan extra bagage... :X
1100 euro? Dan vergeet je de kosten van de trekhaak nog 8)7

Maar goed, voor die 1100 euro heb ik dan ook een fietsendrager he.

• 4v4t4r
theusibo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:24:
[...]

1100 euro? Dan vergeet je de kosten van de trekhaak nog 8)7

Maar goed, voor die 1100 euro heb ik dan ook een fietsendrager he.
Maar kan niet echt op slot heh ? Of zie ik het filmpje gewoon niet goed (lees ik ga liever niet mn auto in een vreemde stad aan de laadpaal hangen savonds met dat ding erop :) )

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:31:
[...]

Gaaf, welkom! Leuk dat je ook voor Thunder Grey gekozen hebt, ik ook. Maken de reacties van anderen nog dat je aan de kleur gaat twijfelen?
Dank je. Nee, reacties van anderen over smaak kwesties ben ik over het algemeen niet zo gevoelig voor. Die twijfel was er altijd al sinds de bestelling, en dat komt omdat er eigenlijk geen een kleur bij zit waar ik 100% voor ga. Osmium Grey of Denim Blue was ik 100% voor gegaan. Thunder Grey sprak me op moment van bestellen het meeste aan, maar Sage Green blijft me toch ook wel interesseren en Onyx Black lijkt me de auto ook wel stoer maken, zo helemaal zwart. Ik twijfel gewoon nog even verder :-)

P8

• AartJW
  • Nu online

21 juni in première, ben benieuwd wat de samenwerking is.

• misteriks
  • Laatst online: 03-11 20:32
AartJW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:23:
21 juni in première, ben benieuwd wat de samenwerking is.
Zal wel buiten mijn lease budget vallen 8)7

Verwijderd

Ben net gebeld door de contactpersoon bij Alphabet die direct contact heeft met Polestar. Mijn bestelling zit er 'gewoon' bij en geen reden tot zorg. Er werd aangegeven dat de verwachte leverperiode voor de Alphabet auto's (dus ook de lease pre-orders) oktober is. Garantie op levering 2020 heb ik gekregen. Er zou geen sprake zijn van een 1 op 1 koppeling tussen bestelnummer en levermoment. Het kan zijn dat mijn of een andere auto eerder geleverd kan worden maar voor nu is de indicatie dus oktober. Een account aanmaken was nu nog niet nodig, er komt rond 4 weken voor levering een e-mail vanuit Polestar met het verzoek te registeren en een leverdatum af te spreken.

Dat sluit dus aan bij de informatie van andere leasemaatschappijen maar is wel een domper voor de pre-orders. Die zouden daarmee dus wat opschuiven.

Ik kreeg in elk geval het gevoel dat de informatie klopt. Was duidelijk de juiste persoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 15:47 ]

• BartWNL
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
Ben net gebeld door de contactpersoon bij Alphabet die direct contact heeft met Polestar. Mijn bestelling zit er 'gewoon' bij en geen reden tot zorg. Er werd aangegeven dat de verwachte leverperiode voor de Alphabet auto's (dus ook de lease pre-orders) oktober is. Garantie op levering 2020 heb ik gekregen. Er zou geen sprake zijn van een 1 op 1 koppeling tussen bestelnummer en levermoment. Het kan zijn dat mijn of een andere auto eerder geleverd kan worden maar voor nu is de indicatie dus oktober. Een account aanmaken was nu nog niet nodig, er komt rond 4 weken voor levering een e-mail vanuit Polestar met het verzoek te registeren en een leverdatum af te spreken.

Dat sluit dus aan bij de informatie van andere leasemaatschappijen maar is wel een domper voor de pre-orders. Die zouden daarmee dus wat opschuiven.

Ik kreeg in elk geval het gevoel dat de informatie klopt. Was duidelijk de juiste persoon.
Thanks!

Oktober is wel erg lang wachten nog als je een tijd lang een andere afleverdatum (aug) is voorgehouden :/

Verwijderd

BartWNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Thanks!

Oktober is wel erg lang wachten nog als je een tijd lang een andere afleverdatum (aug) is voorgehouden :/
Inderdaad. En het was nog een voorbehoud. Maar tegelijkertijd kan ik me wel voorstellen dat het redelijk klopt als de eerste auto van @S2000jan voor week 36 (begin september) staat en België inderdaad eerder is dan Nederland. En de lease orders later dan de directe pre orders. Dan zit je zo in oktober.

Ik had ook niet gerekend op meerdere keren uitstel, al was dat sowieso nergens op gebaseerd en met corona erbij ook wel logisch. Maar in alle eerlijkheid heb ik me deze week wel afgevraagd of ik niet beter een M3P had kunnen bestellen omdat mijn huidige auto deze week afliep. Maar dat gevoel zal wel weg zijn als de P2 eindelijk op de oprit staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 16:11 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34
@Verwijderd Het is nog niet te laat om je te bedenken.. een M3P kan je volgende week al rijden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:19
RichieB schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:25:
@Verwijderd Het is nog niet te laat om je te bedenken.. een M3P kan je volgende week al rijden.
Haastige spoed is zelden goed.
Geduld is een schone zaak.

Hopelijk helpt dit :)

• PvS_68
zekers

• Hansieo
Zijn er ook mensen in de provincie Groningen die de Polestar 2 besteld hebben??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:17
Hansieo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:47:
Bijna (Paterswolde)

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 10:47
Gisteren geplaatst voor de space in Eindhoven:

https://www.jobmotive.nl/...pecialist_1133227_11.html

[ Voor 10% gewijzigd door Alingsås op 20-06-2020 11:50 ]

• Hansieo
Dan woon jij heuuul mooi ! vlakbij zo'n meer

mooi voor een foto- :9~ shoot

• Autowina
  • Laatst online: 12:59
In woon in Zeijen (Noord Drenthe) maar werk in Groningen.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Wat zou de beste telefoon zijn icm de P2?

Heb nu een OnePlus 7T maar die kan niet draadloos laden

• theusibo
jazeker. Ik (thunder), een collega (wit)

• 4v4t4r
ik heb er naar geprobeerd te zoeken - maar niet echt succesvol. Weet iemand al wat voor app er komt voor de P8 op de phone? (bijv laadsessie bijhouden, op afstand de auto verwarmen etc) of word dat gewoon de Volvo On Call app die er nu al is voor de hybride autos ?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:03:
ik heb er naar geprobeerd te zoeken - maar niet echt succesvol. Weet iemand al wat voor app er komt voor de P8 op de phone? (bijv laadsessie bijhouden, op afstand de auto verwarmen etc) of word dat gewoon de Volvo On Call app die er nu al is voor de hybride autos ?
De On Call App gaat een update krijgen.

• 4v4t4r
JackBol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:33:
[...]

De On Call App gaat een update krijgen.
leuk, ik ben wel van de gadgets.. de app voor de Outlande PHEV was enigzins een teleurstelling 5 jaar terug :)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34
Kun je nagaan als je nu in een gebruikte Outlander rijdt.. heb je nog steeds een app die 5 jaar geleden al treurig was.

[ Voor 34% gewijzigd door RichieB op 20-06-2020 18:48 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:36:
[...]

leuk, ik ben wel van de gadgets.. de app voor de Outlande PHEV was enigzins een teleurstelling 5 jaar terug :)
Ik ben nog nooit onder de indruk geraakt van een app van een autoleverancier ;)

Ik ben benieuwd maar heb geen hoop. Ik rijd nu Mercedes maar die app is ook teleurstellend.

• 4v4t4r
RichieB schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:47:
Kun je nagaan als je nu in een gebruikte Outlander rijdt.. heb je nog steeds een app die 5 jaar geleden al treurig was.
ik rij er nog in.. gaat Oct pas uit de lease. leuk die 7% , maar klopt geen drol van uiteraard..

• 4v4t4r
JackBol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Ik ben nog nooit onder de indruk geraakt van een app van een autoleverancier ;)

Ik ben benieuwd maar heb geen hoop. Ik rijd nu Mercedes maar die app is ook teleurstellend.
anno 2020 is dat nou net waar je op kan scoren. Net zoals die leverstatus updates die Opel wel doet. Zijn net de leuke dingetjes die prima geautomatiseerd kunnen worden via een simpele app..

Dus bijv installeer alvast de Volvo app - en track je bestelling

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Ik lees al een tijdje mee en heb nu ook maar een account aangemaakt. Afgelopen maand drie verschillende auto’s bovenaan de shortlist gehad. Uiteindelijk een P8 besteld.
Die stond steeds wel bovenaan maar ik was in januari al te laat voor een productieplaats.
Reservering gedaan voor een P2 en een Mach-E. Die laatste ging het worden en was bijna besteld. Totdat duidelijk werd dat die pas in 21 komt. Snel alsnog een P2 besteld (want P8 was nog altijd geen optie volgens dealer en LM). En in het pinksterweekend hier gelezen dat er extra productieplaatsen beschikbaar zouden komen voor P8. P2 on hold gezet en op woensdag gehoord dat P8 inderdaad alsnog mogelijk was. Dat is hem dus geworden. Omdat donkergrijs of donkerblauw niet mogelijk is wordt het Bursting Blue. Levering half december. Hoop ik 😉.

[ Voor 0% gewijzigd door RJV2 op 20-06-2020 19:41 . Reden: Taalfout ]

• 4v4t4r
RJV2 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:32:
Ik lees al een tijdje mee en heb nu ook maar een account aangemaakt. Afgelopen maand drie verschillende auto’s bovenaan de shortlist gehad. Uiteindelijk een P8 besteld.
Die stond steeds wel bovenaan maar ik was in januari al te laat voor een productieplaats.
Reservering gedaan voor een P2 en een Mach-E. Die laatste ging het worden en was bijna besteld. Totdat duidelijk werd dat die pas in 21 komt. Snel alsnog een P2 besteld (want P8 was nog altijd geen optie volgens dealer en LM). En in het pinksterweekend hier gelezen dat er extra productieplaatsen beschikbaar zouden komen voor P8. P2 on hold gezet en op woensdag gehoord dat P8 inderdaad alsnog mogelijk was. Dat is hem dus geworden. Omdat donkergrijs of donkerblauw niet mogelijk is wordt het Bursting Blue. Levering half december. Hoop ik 😉.
Een mede bursting blue !! Goede keus :)
Welke andere opties heb je erbij ?

• Mga1600
  • Laatst online: 17:20
Ik heb een Volvo XC90T8 in Bursting blue gehad, mooie kleur, geweldige auto. Maar omdat we wat kleiners wilden, maar wel weer een hoge instap en elektrisch rijden heerlijk is nu een P8 besteld (al in februari). Privé auto, dus bijtelling niet van belang. Ongeveer alle opties aangevinkt. Kleur nog niet 100% vast gekozen (dat mag nog wijzigen tot 6 weken voor levering). De productie van de P8 is nog niet ingedeeld, dus afwachten wanneer hij wordt gemaakt.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:01:
Ik heb een Volvo XC90T8 in Bursting blue gehad, mooie kleur, geweldige auto. Maar omdat we wat kleiners wilden, maar wel weer een hoge instap en elektrisch rijden heerlijk is nu een P8 besteld (al in februari). Privé auto, dus bijtelling niet van belang. Ongeveer alle opties aangevinkt. Kleur nog niet 100% vast gekozen (dat mag nog wijzigen tot 6 weken voor levering). De productie van de P8 is nog niet ingedeeld, dus afwachten wanneer hij wordt gemaakt.....
Nice ! Toch steeds meer p8 ook hier :) leuk.

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

4v4t4r schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Een mede bursting blue !! Goede keus :)
Welke andere opties heb je erbij ?
Lounge, powerseats en een trekhaak (achteraf).
En jij?

• 4v4t4r
RJV2 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Lounge, powerseats en een trekhaak (achteraf).
En jij?
Lounge, Versatility, extra getint glas, Alarm 3, Warmtepomp, verwarmdevoorruit(welke ik verander naar draadloos laden). Ik wilde eerst powerseats, maar ik ben de enige die achter het stuur zit - dus als de stoel staat, staat hij. Ik heb heb nu ook alles electrisch - zit er nooit aan.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:58
Nog wat meer beelden van de Precept in de collab video met Koenigsegg - YouTube: Polestar and Koenigsegg

• Mga1600
Mga1600 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:01:
Wij hebben Lounge, Versatility, Power Seats, Lighting, Leer, trekhaak, warmtepomp, draadloos laden gekozen en o ja 20”

• Mga1600
4v4t4r schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:03:
De gewone Volvo on call app is heel nuttig. Ik heb hem al op 3 voorgaande Volvo’s gehad. Adres opzoeken en alvast naar navigatie van de auto sturen, rijlogboek, standverwarming aanzetten, alarm controle, status van de auto monitoren, brandstof en/of acculading, auto op afstand openen, motor starten etc. Ik heb er al heel veel plezier van gehad.

Voor de P8 zou er het volgende aangepast cq toegevoegd worden:

- Zoek laadstations (publiek)
- Klimaat pre-conditioning (koelen en verwarmen)
- Laad status
- Car sharing
- Remote parking (beschikbaar vanaf 2021)

• Mga1600
De kleurkeuze voor de P8 is nog moeilijk te beslissen. Eerst gingen we voor Thunder Grey, mooie kleur bij mooi weer, maar beetje somber bij slecht weer. Bursting blue hebben we net gehad op de XC90 en dus u wat anders....... Rood hou ik niet van. Zwart altijd mooi maar niet spectaculair, zilvergrijs heb ik al meermaals op allerlei auto’s gehad, dat nieuwe groene kleurtje is op het kleurenstaaltje bij de dealer een beetje bleek legergroen. Zou ik eerst eens op een auto moeten zien. Kortom het blijft lastig.....zwart of wit of grijs dus....

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:04:
[...]

De gewone Volvo on call app is heel nuttig. Ik heb hem al op 3 voorgaande Volvo’s gehad. Adres opzoeken en alvast naar navigatie van de auto sturen, rijlogboek, standverwarming aanzetten, alarm controle, status van de auto monitoren, brandstof en/of acculading, auto op afstand openen, motor starten etc. Ik heb er al heel veel plezier van gehad.

- Laad status
- Car sharing
Thanks ! Dat klinkt best goed ja. Enig idee uit welke database de laadstations worden gehaald?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:04:
[...]

- Laad status
- Car sharing
Dank voor je mening, ik begin er nieuwsgierig naar te worden!

• Mga1600
4v4t4r schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Thanks ! Dat klinkt best goed ja. Enig idee uit welke database de laadstations worden gehaald?
Ik weet het niet zeker, maar in de auto zelf komt ook een Finding Charger app, die wordt door Google gebouwd. Ik vermoed dat die informatie overgehaald wordt naar de VOC app.

Overigens, ik ben net nieuw hier dus nog niet erg ‘thuis’ en heb dus niet alle 80 pagina`s helemaal gelezen. Wel ben ik al heel lang lid van het Volvo Forum. Kent iedereen dat hier? Leuk forum met aparte afdelingen voor de diverse modellen En ergens op dat forum staat een powerpoint van een introductiebijeenkomst van de P8 aan leden van het forum en verzorgd door Volvo. Dat was ergens in de vorige herfst. Ik ben daar helaas niet bij geweest, maar je kunt dus wel deels nalezen wat er gezegd is.
Dat forum is sowieso leuk omdat het ook events organiseert, ook van tijd tot tot tijd bezoeken aan Volvo plants. Wij zijn een heel aantal jaren in Gent geweest, waanzinnig mooie dag!

• Mga1600
Ik heb al veel Volvo’s ‘versleten’ ( niet echt, dat lukt bijna niet) en de laatste was een XC90Hybride met alles erop en eraan. Mijn vrouw vond hem te groot om te parkeren e.d. En omdat we inmiddels beiden uitgewerkt en met pensioen zijn rijden we niet veel meer. Vandaar de overstap.
Maar al die hulp-en veiligheidssystemen systemen die die XC90 had werken ‘verslavend’ (pilot assist is de som van adaptief cruise control en zelfsturen tussen de lijntjes). Werkte goed en werd na elke update beter. Eenmaal gewend wil je niet meer zonder......

De systemen die de XC40P8 biedt zijn vergelijkbaar maar beter/ nauwkeuriger omdat er nieuwe technologie in gestopt is.

De XC90 was een hybride die een benzinemotor had van 320 pk ( Polestar tuned) en een elektromotor van 87 pk. Die auto heeft verschillende rijmodi (hybride, pure, constant AWD, power, etc.) en ik vond her rijden in pure (elektrisch) bijna vorstelijk zo stil en soepel. Altijd jammer als de accu leegraakte ne de benzine motor mee ging werken.
Her vermogen van de P8 is vergelijkbaar, ook die pk’s en vooral het grote koppel is heerlijk.

Dat bij elkaar verklaart onze keuze voor volledig elektrische XC40. Ik denk dat ik voor 85-90% van de tijd met thuis laden uit de voeten zal kunnen, de rest moet onderweg.

Pagina: 1 ... 20 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.