Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01:05
Dit is een linkje naar die presentatie:

https://www.volvo-forum.n...le.php?id=95286&mode=view

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 06-07 20:17
Leuk om te lezen van welke auto(s) je af komt en waarom de keuze.

Voor mij wordt de Polestar een stapje terug in performance en ruimte. De keuze is wat meer op de lange termijn gebaseerd icm de geweldige fiscale voordelen. Daarmee is ie een heel stuk voordeliger om te hebben en rijden.

Aangezien ik een goed deel van de tijd mij gezin er mee vervoer (en die allemaal niet heel goed tegen autorijden kunnen) tuf ik maar wat mee met het verkeer. elektrisch is daarin onovertroffen natuurlijk. Koppel daar mijn persoonlijke voorkeuren als autogek aan en de keuze wordt heel duidelijk....(hoop ik dan want ook ik heb er nog niet mee gereden).

Waarom kiezen jullie wat je kiest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 22:37
4v4t4r schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Lounge, Versatility, extra getint glas, Alarm 3, Warmtepomp, verwarmdevoorruit(welke ik verander naar draadloos laden). Ik wilde eerst powerseats, maar ik ben de enige die achter het stuur zit - dus als de stoel staat, staat hij. Ik heb heb nu ook alles electrisch - zit er nooit aan.
De toegevoegde waarde van de warmtepomp is m.i. beperkt. De extra range is beperkt en juist als het echt koud is werkt de pomp minder efficiënt. Het kan natuurlijk net het verschil maken maar voor mij dus niet. Verwarmde voorruit is ideaal. Maar in 99% van de koude ochtenden kan de auto in zijn geheel voorverwarmen aan de stekker. Zit nu ook op mijn phev. Maakt voor mij de verwarmbare voorruit overbodig. Draadloos laden begrijp ik niet echt. Ik weet niet of voorverwarmen op basis van alleen de accu een optie is. Ik neem aan van wel. Maar dat gaat dan natuurlijk wel ten koste van je bereik. Versatility is wel een .... handige optie. Maar paste bij mij niet meer in het budget. Het is een keer klaar 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:07
RJV2 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:03:
[...]

De toegevoegde waarde van de warmtepomp is m.i. beperkt. De extra range is beperkt en juist als het echt koud is werkt de pomp minder efficiënt. Het kan natuurlijk net het verschil maken maar voor mij dus niet. Verwarmde voorruit is ideaal. Maar in 99% van de koude ochtenden kan de auto in zijn geheel voorverwarmen aan de stekker. Zit nu ook op mijn phev. Maakt voor mij de verwarmbare voorruit overbodig. Draadloos laden begrijp ik niet echt. Ik weet niet of voorverwarmen op basis van alleen de accu een optie is. Ik neem aan van wel. Maar dat gaat dan natuurlijk wel ten koste van je bereik. Versatility is wel een .... handige optie. Maar paste bij mij niet meer in het budget. Het is een keer klaar 😉
Ik sta in een dichte garage tzt.. Dus die voorruitverwarming is dan echt niet nodig.draadloos laden lijkt me fijn. Nu overal kabeltjes 😁 vwb de pomp.. Het is naar verwchting 30km maximaal, en wellicht kan het net een keer uitmaken.het kost verder geen ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 06-07 17:39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06-07 15:41
De fiscalist schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:04:

Voor mij wordt de Polestar een stapje terug in performance en ruimte. De keuze is wat meer op de lange termijn gebaseerd icm de geweldige fiscale voordelen. Daarmee is ie een heel stuk voordeliger om te hebben en rijden.

Aangezien ik een goed deel van de tijd mij gezin er mee vervoer (en die allemaal niet heel goed tegen autorijden kunnen) tuf ik maar wat mee met het verkeer. elektrisch is daarin onovertroffen natuurlijk. Koppel daar mijn persoonlijke voorkeuren als autogek aan en de keuze wordt heel duidelijk....(hoop ik dan want ook ik heb er nog niet mee gereden).

P2 zakelijk, Alpina voor de hobby.. ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 08:13

Volkswagen Golf.

Was vanaf moment de onthulling heel geïnteresseerd in de P2 geweest en al het nieuws blijven volgen.
Kon gelukkig geregeld worden in combinatie met afloop huidige contract en overbrugging, dus geen moment twijfel en voor de P2 gegaan.
Is wel even 5 stappen vooruit qua vervoer, maar je hoort me niet klagen :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 07:35

Hiervoor reed ik met een Volvo V60 T5 uit 2018. Die is vertrokken omdat de meerprijs tov elektrisch/hybride rijden sinds 2020 toch écht niet meer te verantwoorden is, en ik ook wel zin had om elektrisch te gaan rijden. Dat was in 2018 nog niet echt een optie omdat ook de Model 3 toen nog net niet vlot leverbaar was. De V60 T8 was toen ook nog niet leverbaar. Nu naar een T8 gaan leek me toch een kleinere upgrade dan direct volledig elektrisch gaan, en PHEV is imo een beetje geen van beide. Je hebt niet alle voordelen van een elektrische auto door de kleine batterij en het lage elektrische vermogen, en zeker ook niet langer de voordelen van een leuke benzine door het gewicht. Verder nog een BMW oldtimer staan (1602 uit '75) en een BMW Z3 coupé :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: februari 2020
  • Nu online

Ben mij al een aantal jaren aan het oriënteren op een elektrische auto. Rij nu in een Peugeot RCZ en wil graag wat schoner rijden. Telkens de sprong niet durven wagen om uiteenlopende redenen. Op het lijstje hebben gestaan de iPace en de Model 3. In de Model 3 ook testgereden en het rijden was fenomenaal. Vorig jaar was echter niet het juiste moment.

Begin dit jaar toch de knoop doorgehakt: in 2020 ga ik elektrisch rijden op eigen zonne-energie. Panelen zijn reeds geplaatst. Nu de auto nog. De enige vereiste: ik wil op en neer naar een klant kunnen zonder bijladen. Nu zit ik zelf helemaal in het oosten en heb ik veel klanten in het zuiden en westen. Dus minimaal 400 was wel gewenst om ook in de winter zonder bijladen op en neer te kunnen. Daarmee vielen direct een flink aantal auto's af. Bijvoorbeeld testgereden in een Peugeot 208. Fantastisch leuke auto, maar net te weinig bereik.

Er bleven op het moment van beslissen 2 auto's over: Volvo XC 40 P8 en de Polestar 2. Andere auto's vielen al snel af om prijstechnische redenen, zoals de Mercedes en Audi. Te groot, te duur.

Voordat ik besloot om elektrisch te rijden twijfelde ik nog aan de hybride versie van de XC40. De elektrische was op het moment van beslissen al niet meer verkrijgbaar voor dit jaar. En bovendien is die een stuk duurder op hetzelfde uitrustingsniveau van de Polestar 2. En 70 km minder actieradius is ook wel serieus.

Kortom: de Polestar 2 moest het worden.

Eenmaal de keuze voor de Polestar kwamen er allemaal andere keuzes: kleur, wielen, performance, leer. En tot op de dag vandaag twijfel ik nog steeds over mij keuze. Eerst gekozen voor 20" wielen. De 19" vond ik qua vorm mooier en betere actieradius. Dus geswitched naar de 19". Nu lijkt de actieradius maar 5 km minder te zijn op de 20" en begin ik de 20" wel mooier te vinden qua opvulling van de wielkasten. Maar goed, de19" heeft 5 spaken en dat ziet er beter uit.

De kleur: vanaf het begin getwijfeld tussen Thunder en Void. En die twijfel is er nog steeds. Helemaal na de foto die laatst is gedeeld op dit forum van Thunder in een perfecte belichting. Wat ik minder mooi vind aan de Thunder is dat het dak vanaf het panorama gedeelte niet zwart is, maar in carrosserie kleur. Verder vind ik bij de meeste Volvo's en nu ook bij de Polestar de niet in kleur meegespoten bumpers echt lelijk. En die vallen bij Void het minste op.

Leer en Performance waren vanaf het begin geen optie. De meerpijs van beide waren het mij niet waard ze aan te schaffen. Bij leer vind ik de houtafwerking en kleur niet mooi in combinatie met de rest van het interieur. Anders was dat nog wel een optie geweest. Was het cognac geweest met charcoal accenten, dan had ik er wel voor gekozen.

Nog twee maanden wachten en dan blij zijn met de keuze ;-)

• FirstEV
  • Laatst online: 23:50
MarvinOA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:57:
[...]
In de Model 3 ook testgereden en het rijden was fenomenaal.
[...]
Waarom dan toch niet voor de Model 3 gegaan?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• MarvinOA
  • Nu online
FirstEV schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Waarom dan toch niet voor de Model 3 gegaan?
Als ik vorig jaar een elektrische auto had gekocht was het de Model 3 geworden. Dit jaar was de keuze ruimer en ik vind de Polestar veel mooier. De pluspunten van de Model 3 wegen voor mij niet op tegen de pluspunten van de Polestar 2.

Model 3
  • Supercharger netwerk: gebruik je hooguit een paar keer per jaar. Niet relevant genoeg.
  • Autonoom rijden: werkt nog niet goed genoeg. Volledig autonoom nog veel te kostbaar
  • 300 KW laden: werkt maar tot xx% In praktijk scheelt het een paar minuten.En voor die paar keer snelladen niet relevant.
  • Actieradius: is even afwachten. Op papier lijkt de Model 3 beter, in de praktijk nog geen idee.
  • Sneller accelereren: totaal niet relevant voor mij
  • Meer PK: totaal niet relevant voor mij
Polestar 2
  • Mooier van buiten
  • Veel mooier van binnen
  • Meer vertrouwen in kwaliteit (maar dat moet nog blijken)
  • Meer vertrouwen in service (maar dat moet nog blijken)
  • Volvo netwerk
  • Naast pilot assist ook een conventionele cruise control. De Model 3 adaptive cruise control is soms dramatisch en geen fallback naar een conventionele
  • Had ik al gezegd dat hij mooier is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
MarvinOA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Als ik vorig jaar een elektrische auto had gekocht was het de Model 3 geworden. Dit jaar was de keuze ruimer en ik vind de Polestar veel mooier. De pluspunten van de Model 3 wegen voor mij niet op tegen de pluspunten van de Polestar 2.

Model 3
  • Supercharger netwerk: gebruik je hooguit een paar keer per jaar. Niet relevant genoeg.
  • Autonoom rijden: werkt nog niet goed genoeg. Volledig autonoom nog veel te kostbaar
  • 300 KW laden: werkt maar tot xx% In praktijk scheelt het een paar minuten.En voor die paar keer snelladen niet relevant.
  • Actieradius: is even afwachten. Op papier lijkt de Model 3 beter, in de praktijk nog geen idee.
  • Sneller accelereren: totaal niet relevant voor mij
  • Meer PK: totaal niet relevant voor mij
Polestar 2
  • Mooier van buiten
  • Veel mooier van binnen
  • Meer vertrouwen in kwaliteit (maar dat moet nog blijken)
  • Meer vertrouwen in service (maar dat moet nog blijken)
  • Volvo netwerk
  • Naast pilot assist ook een conventionele cruise control. De Model 3 adaptive cruise control is soms dramatisch en geen fallback naar een conventionele
  • Had ik al gezegd dat hij mooier is?
Daar wil ik nog wel een puntje aan toevoegen.
Ik werk (onder normale omstandigheden) in een betonnen kantoren-toren met een parkeergarage in de kelder. Als ik een model 3 zou leasen, zou ik elke dag een half uur naar mijn eigen model 3 kunnen gaan zoeken in de garage. Dat ding is zo wijd verspreid in de leasemarkt dat het gewoon niet meer leuk is.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• MarvinOA
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Daar wil ik nog wel een puntje aan toevoegen.
Ik werk (onder normale omstandigheden) in een betonnen kantoren-toren met een parkeergarage in de kelder. Als ik een model 3 zou leasen, zou ik elke dag een half uur naar mijn eigen model 3 kunnen gaan zoeken in de garage. Dat ding is zo wijd verspreid in de leasemarkt dat het gewoon niet meer leuk is.
_O-

Pimpelpaars met gele stippen laten wrappen, problem solved.

Nee zonder gekheid, ik snap wat je bedoeld. Daarom koos ik 14 jaar geleden voor een Volvo C30 ipv een Audi A3, BMW 1 of Volkswagen Golf. En daarom rijd ik nu een Peugeot RCZ.

Die Model 3 kom je nu echt elke 5 minuten tegen, waarbij zelfs een Golf schaars lijkt te zijn geworden. Ben wel benieuwd wat de Polestar 2 gaat doen. Aan de ene kant wens ik ze de meeste verkoopaantallen toe. Maar aan de andere kant vind ik het wel fijn om niet in een 13 in een dozijn auto rond te rijden.

• robklink
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21:00
is er bekend hoeveel Polestars er naar Nederland komen dit jaar?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Duurt te lang
  • Laatst online: 06-07 17:32

Ik heb bewust voor de Polestar 2 gekozen, aangezien ik hiervoor een Volvo V60 D6 Twin Engine en een V40 heb gehad. Niets dan lof over deze fijne auto's. Bijtellingwise, leek het me de meest logische volgende stap. Daarnaast ben ik erg geinteresseerd in elektrisch rijden en merkte ik bij de V60 al dat ik het leuk vond om zoveel als mogelijk mijn kilometers elektrisch af te leggen. Momenteel is de M3 door de aanwezigheid geen unieke auto meer en zal de P2 wat unieker zijn en ziet er wat robuuster uit. Daarnaast vind ik het interieur van de P2 prachtig. Het enige puntje is de kofferbakruimte. De P2 had wel iets langer mogen zijn (zoals de S60). Hij heeft een te korte kont. Maar goed je kan niet alles hebben :P.

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:53

Groot fan fan electrisch rijden, maar het nooit eerder gedaan.
Zitten tijfelen over een Tesla Model S, maar niet gedaan.. stom stom stom zou achteraf zelfs goede investering zijn geweest...
Lang over een BMW i3 zitten twijfelen.. De BMW i3 was niet betrouwbaar genoeg bij collega toendertijd en we konden niet laden op kantoor, dat zou een REX moeten worden, maar fiscaal zat daar niet meer de voordelen aan. Weer geen electrische auto...
Lang over een Tesla Model 3 zitten twijfelen, maar toch niet gedaan. Het interieur vond ik persoonlijk gewoon een stap terug van wat ik rijd (Volvo V60).

Toen kwam de Polestar 2, wat natuurlijk gewoon een Volvo S40 zou zijn geweest (S50?). Net ietsje kleiner (vooral smaller) dan een S60/V60, maar qua ruimte meer dan groot genoeg voor onze twee kinderen. Gezien we nog maar een buggy nodig hebben en geen kinderwagen meer, is de laadruimte ook meer dan genoeg. De look en feel.. tja ben Volvo fan, dus dat zat al goed. Interieus was wat me meeste aantrok. Geen enorm minimalisme, maar goede combinatie van wat ik al gewend was en dan stukkie moderner weer. Was ook groot fan van het idee van een vegan auto, helaas bij bezoek aan Autosalon in Brussel gemerkt dat het materiaal me niet aanstond. Daarom gekozen voor het leer, wat echt prachtig is met dat design erin ook.

Ik had een preorder in magnesium staan, maar uiteindelijk toch voor midnight gekozen. Zeker met het leer erg smaakvolle optie en had nu juist lichte kleur auto, dus dan is er wat afwisseling ;)

• secret17
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:46

Ik rijd inmiddels alweer bijna 5 jaar in een V40 D2. Daarvoor jarenlang VW (golf en scirocco) gereden. Toen ik voor de V40 koos was ik eigenlijk heel tevreden over de scirocco (sportief, anders dan anders), maar die werd niet meer geleverd, dus moest verder kijken. En naast dat de V40 een prima wagen was voor ons (vrouw, twee honden, geen kinderen), was die ook fiscaal heel interessant (niet te duur en 14% bijtelling). Elektrisch rijden was toen nog geen redelijke optie.

Nu mijn leasecontract afloopt beetje zelfde verhaal: de V40 gaat eruit, dus op zoek gegaan naar vergelijkbaar model. Polestar 2 kwam dus al snel op de radar - moest ook eigenlijk de elektrische vervanger vd V40 worden natuurlijk. Heb altijd achter het concept van elektrisch rijden gestaan dus nu de mogelijkheden breder zijn qua modellen en laden had dat mijn voorkeur nu. Bovendien inmiddels weer verhuisd dus nu gelegenheid om thuis te gaan laden.

Uiteraard ook naar alternatieven gekeken, maar om te beginnen is fiscaal gezien een brandstofauto even duur of duurder als je voor dezelfde klasse gaat. Het kan altijd goedkoper, maar dan zouden we echt inleveren in luxe en comfort en dat wilden we niet. Qua elektrisch alternatief natuurlijk ook naar de model 3 en de Kona gekeken, maar vond de P2 echt veel mooier en luxer afgewerkt, zoals de meesten al hebben vermeld, en gezien mijn ervaring met de V40 ook genoeg vertrouwen in het volvo-consortium om deze keuze te maken. En vond een range van > 400km ook wel prettig. Bovendien kan de P2 straks ook geleverd en in onderhoud bij de dealer waar ik nu ook al zit.

Maar doorslaggevend was natuurlijk dat mijn vrouw 'm ook mooi vindt dus hij ging feilloos langs de welstandscommissie :')

There can be only fun

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:35
MarvinOA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Leer en Performance waren vanaf het begin geen optie. De meerpijs van beide waren het mij niet waard ze aan te schaffen. Bij leer vind ik de houtafwerking en kleur niet mooi in combinatie met de rest van het interieur. Anders was dat nog wel een optie geweest. Was het cognac geweest met charcoal accenten, dan had ik er wel voor gekozen.

Nog twee maanden wachten en dan blij zijn met de keuze ;-)
Je kan ook kiezen voor leer als inbouw optie. Dan kan toch de combinatie van black ash en cognac leer kiezen. Volgens een collega, kost dat+/- 1300 euro ( Voor mijn Superb was dat +/- 2000 euro) En omdat het achteraf ingebouwd wordt, heb je er geen bijtelling over.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
PvS_68 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan van niet. Dit werkt op basis van NFC en daarvoor moet je je telefoon ongeveer tegen de 'reader' aan houden. Volgens mij heb ik wel eens ooit iemand een Tesla zo zien openen met een pasje tegen de deurstijl. Dat is dus op basis van NFC.
De P2 werkt met bluetooth, zodat je vanaf 1,5/2 m afstand al 'gehoord' wordt en de auto dus van het slot af gaat als je hem al nadert. Daarvoor zijn 4 bluetooth antennes in de auto ingebouwd. Je kan dan gewoon de auto openen terwijl je telefoon in je broekzak zit.
Zie hier: nieuws: Ultrawideband-chip in iPhones is vanaf volgend jaar te gebruiken als ...

Apple gaat de U1 UWB chip gebruiken voor remote unlocken van autos met Carplay.
Hopen dat het backwards compatible is met de XC40/P2.

• Ronndr83
  • Laatst online: 07:18
robklink schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:02:
is er bekend hoeveel Polestars er naar Nederland komen dit jaar?
Ik had vorige week polestar gebeld met die vraag om meer zekerheid te krijgen over levering in 2020. Maar ze mogen geen aantallen delen werd mij verteld.

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01:48
RJV2 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:32:
Ik lees al een tijdje mee en heb nu ook maar een account aangemaakt. Afgelopen maand drie verschillende auto’s bovenaan de shortlist gehad. Uiteindelijk een P8 besteld.
Die stond steeds wel bovenaan maar ik was in januari al te laat voor een productieplaats.
Reservering gedaan voor een P2 en een Mach-E. Die laatste ging het worden en was bijna besteld. Totdat duidelijk werd dat die pas in 21 komt. Snel alsnog een P2 besteld (want P8 was nog altijd geen optie volgens dealer en LM). En in het pinksterweekend hier gelezen dat er extra productieplaatsen beschikbaar zouden komen voor P8. P2 on hold gezet en op woensdag gehoord dat P8 inderdaad alsnog mogelijk was. Dat is hem dus geworden. Omdat donkergrijs of donkerblauw niet mogelijk is wordt het Bursting Blue. Levering half december. Hoop ik 😉.
Gefeliciteerd, mooie wagen! Waarom ga je uit van levering half december?

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Lounge, Versatility, extra getint glas, Alarm 3, Warmtepomp, verwarmdevoorruit(welke ik verander naar draadloos laden). Ik wilde eerst powerseats, maar ik ben de enige die achter het stuur zit - dus als de stoel staat, staat hij. Ik heb heb nu ook alles electrisch - zit er nooit aan.
Goede uitruil van voorruit naar draadloos laden! 🤗

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:45:
[...]
Overigens, ik ben net nieuw hier dus nog niet erg ‘thuis’ en heb dus niet alle 80 pagina`s helemaal gelezen. Wel ben ik al heel lang lid van het Volvo Forum. Kent iedereen dat hier?
Welkom hier! Ook ik heb een P8 in bestelling, toevallig vandaag de kleur in het echt mogen zien (Thunder Grey) en het heeft al mijn twijfel weggenomen (al vind ik Bursting Blue ook erg fraai!). De kleur lijkt mat grijs met een vleugje blauw in de zon en glimmend beton grijs in de schaduw. Combineert erg fraai met het zwarte dak. Ik heb overigens een verwachte leveringsdatum; productie tweede helft oktober en levering week twee november. Alle P8’s zijn nu ingedeeld begreep ik.

Welk Volvo forum is het? Ik volg er eentje maar daar wordt bijna niets geplaatst. En je had het over “Remote Parking”; wat is dat?

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:25
JackBol schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Zie hier: nieuws: Ultrawideband-chip in iPhones is vanaf volgend jaar te gebruiken als ...

Apple gaat de U1 UWB chip gebruiken voor remote unlocken van autos met Carplay.
Hopen dat het backwards compatible is met de XC40/P2.
Dat biedt enig perspectief. Ik lees dat de U1 chip BLE bluetooth Low Energy gaat doen. Polestar geeft aan bluetooth te gebruiken maar of dat dan ook BLE kan ondersteunen is idd de vraag.
Ik denk niet dat het veel zal uitmaken toch? Met de Polestar app op je iPhone moet het via bluetooth toch ook gewoon werken neem ik aan? Daar heb je dan die U1 chip toch niet voor nodig?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
PvS_68 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 01:14:
[...]

Dat biedt enig perspectief. Ik lees dat de U1 chip BLE bluetooth Low Energy gaat doen. Polestar geeft aan bluetooth te gebruiken maar of dat dan ook BLE kan ondersteunen is idd de vraag.
Ik denk niet dat het veel zal uitmaken toch? Met de Polestar app op je iPhone moet het via bluetooth toch ook gewoon werken neem ik aan? Daar heb je dan die U1 chip toch niet voor nodig?
Die U1 chip is gewoon net iets meer geoptimaliseerd dan een gewone BLE chip, waardoor Apple wat trucjes beter kan uitvoeren zoals afstand meten naar andere Bluetooth devices.

Ik denk dat de echte waarde in het CarKey software framework zit. Apple is heel protectionistisch over hun Secure Enclave (de hardwarematige kluis in de iPhone) en volgens mij kan een gewone app zoals VOC of de P2 app daar niet zomaar bij. Via het CarKey framework stelt Apple deze enclave open voor het gebruik hiervan aan deze apps via gecontroleerde interfaces.

• Autowina
  • Laatst online: 07:41
JohnDoe77 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:46:
[...]

..

Welk Volvo forum is het? Ik volg er eentje maar daar wordt bijna niets geplaatst. En je had het over “Remote Parking”; wat is dat?
https://www.volvo-forum.nl/index.php?f=127

• JohnDoe77
Dank je, deze ken ik maar het is er wel erg stil en ik lees weinig over de P8?

En het remote parking, wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• deturfsteker
  • Laatst online: 06-07 11:53
Hier een P2 besteller, in de "poor man's" versie (Void, 19" wielen).
In mei 2020 na een poos in Duitsland te hebben gewoond weer naar Nederland gekomen.
Hier kom ik in aanmerking voor een leaseauto, dus blijft de 535d achter in Duitsland (dat deed wel een beetje zeer)
Voor de P2 gekozen omdat:
- Ziet er veel beter uit dan de M3
- Is beschikbaar voor levering in 2020, wat de Mach-E niet had
- Veel goedkoper qua bijtelling
- Exclusiever (want minder volume nog) dan M3 of Kona's etc

• 4v4t4r
Er is geen subforum voor de P8 (Wel voor de electrische C30 ... ) en het is er indd verdacht stil :)
Hier een stuk actiever en meer nieuwtjes !

• RJV2
JohnDoe77 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:34:
[...]

Gefeliciteerd, mooie wagen! Waarom ga je uit van levering half december?
Tnxs. Omdat dat de gevraagde leverdatum is. Mijn huidige contract loopt tot half december.
Maar van mij mag hij eerder komen. Al was het maar oom wat marge in te bouwen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:29
In verband met mijn twijfel over de kleur (Thunder) vanmorgen ook nog maar even naar de dealer geweest. Er zat nog wat twijfel tussen Thunder, Onyx Black en Sage Green.
Onyx Black stond voor de deur. Prima kleur, ziet er stoer uit, maar wel een tikje saai. Het is dan vooral een groot zwart ding.
Sage Green was er inmiddels op staal. Blijft lastig kijken op een staal en hoewel de kleur me best aardig lijkt, denk ik niet dat ik dat heel lang mooi ga vinden.
En er stond gelukkig een XC40 in Thunder Grey in de showroom.
Weg twijfel, Thunder Grey it is :)

• BartWNL
Montalbano schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:00:
In verband met mijn twijfel over de kleur (Thunder) vanmorgen ook nog maar even naar de dealer geweest. Er zat nog wat twijfel tussen Thunder, Onyx Black en Sage Green.
Onyx Black stond voor de deur. Prima kleur, ziet er stoer uit, maar wel een tikje saai. Het is dan vooral een groot zwart ding.
Sage Green was er inmiddels op staal. Blijft lastig kijken op een staal en hoewel de kleur me best aardig lijkt, denk ik niet dat ik dat heel lang mooi ga vinden.
En er stond gelukkig een XC40 in Thunder Grey in de showroom.
Weg twijfel, Thunder Grey it is :)
Toevallig een foto gemaakt :)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montalbano
BartWNL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Toevallig een foto gemaakt :)?
Nee, dat ben ik vergeten, maar vraag de dealer wel even er een paar te sturen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JohnDoe77
Ik heb wel foto’s gemaakt!

Ik vond het wel opvallend dat hij mat lijkt in de zon en meer glimmend in schaduw. Helaas stond hij een beetje ingebouwd.

[Voor 7% gewijzigd door JohnDoe77 op 23-06-2020 14:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Thanks!
Bijzonder om al het verschil te zien idd tussen zon en schaduw kant!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Montalbano
Hierbij de foto's van de XC40 Thunder Grey bij mijn dealer (geen R-Design).
Het is een lastige kleur om op de foto te krijgen, zeker binnen, omdat hij in ieder licht er weer anders uitziet. Maar dat maakt de kleur juist bijzonder in mijn optiek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Ook dank voor de foto's.

Lees heel uiteenlopende meningen over Thunder, sommigen vinden het niets. Maar ben zelf erg blij met de keuze en al deze foto's bevestigen de keuze weer :)

• MarvinOA
  • Nu online
Wat een wereld van verschil tussen de binnen en buiten foto's...

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:25
MarvinOA schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:32:
Wat een wereld van verschil tussen de binnen en buiten foto's...
Meer waar voor je centjes, 5 kleuren voor de prijs van 1 :*) Ik ben na enige twijfel nu ook echt blij met mijn keuze (Thunder dus).

• tzeunis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03:16
PvS_68 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 01:14:
[...]

Dat zou gewoon via de PS app moeten werken inderdaad. Daar adverteren ze wel mee :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
tzeunis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Dat zou gewoon via de PS app moeten werken inderdaad. Daar adverteren ze wel mee :-)
Het zal zondermeer functioneren, omdat er gewoon een cryptografische authenticatie over de bluetooth wordt uitgewisseld, net zoals je bij je bank inlogt.

Wat apple toevoegd is dat je de private key van je auto in de secure enclave van de iPhone kan opslaan. Het voorkomt dat er iemand hypothetisch de geheugenchip van je iPhone af soldeert en de key achterhaalt.

Maar dat is natuurlijk een beetje ver gezocht, aangezien je sneller een baksteen door de raam kan gooien :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:56
JackBol schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Het voorkomt dat er iemand hypothetisch de geheugenchip van je iPhone af soldeert en de key achterhaalt.

Maar dat is natuurlijk een beetje ver gezocht, aangezien je sneller een baksteen door de raam kan gooien :+
Het voorkomt ook dat een malafide app op je iphone je sleutel achterhaalt, dat is een iets waarschijnlijker scenario :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:46

tupolev141

Vlaams rund

Zijn er ergens foto's van een P2 in Moon? De meeste real-life foto's zijn Void, Snow en Thunder. Een Midnight heb ik op Reddit gevonden. Dat is ook wel een lekker kleurtje vind ik. https://www.reddit.com/r/...2_in_midnight_color_with/

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:46:
[...]

Welkom hier! Ook ik heb een P8 in bestelling, toevallig vandaag de kleur in het echt mogen zien (Thunder Grey) en het heeft al mijn twijfel weggenomen (al vind ik Bursting Blue ook erg fraai!). De kleur lijkt mat grijs met een vleugje blauw in de zon en glimmend beton grijs in de schaduw. Combineert erg fraai met het zwarte dak. Ik heb overigens een verwachte leveringsdatum; productie tweede helft oktober en levering week twee november. Alle P8’s zijn nu ingedeeld begreep ik.

Welk Volvo forum is het? I er eentje maar daar wordt bijna niets geplaatst. En je had het over “Remote Parking”; wat is dat?
Ik weet ook niet wat remote parking is, ik kopieerde de tekst uit die presentatie (zie eerder, waar ik helaas niet bij ben geweest).

Je schrijft “Alle P8’s zijn nu ingedeeld begreep ik”......dat zou mooi zijn, maar ik kreeg juist te horen dat de P8 nog niet zijn ingedeeld en dat de Hybride Recharges naar voren lijken getrokken. Die komen achter elkaar bij de dealer binnen en ook vaak weken eerder dan ooit werd opgegeven.l

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06:38
Iemand een idee of de kleur van de P2 bestelling ook nog te wijzigen is net als bij de P8?

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Alingsås
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 21:41
24 juni en 8 juli is er een online event: Polestar 2 vs Tesla Model 3. Zie onderstaande link. Is er iemand die zich voor de 24e heeft aangemeld? Deze zit al vol. Voor 8 juli zijn nog (gratis) tickets beschikbaar. Benieuwd wat er te zien is...

https://www.eventbrite.co...10250217368?aff=ebdssbeac

• BartWNL
XeNeRgY schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:22:
Iemand een idee of de kleur van de P2 bestelling ook nog te wijzigen is net als bij de P8?
Nog niet eerder ergens gelezen, denk dat je daarvoor Polestar moet benaderen.

Welke kleur zou je willen kiezen?

• BartWNL
tupolev141 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:22:
Zijn er ergens foto's van een P2 in Moon? De meeste real-life foto's zijn Void, Snow en Thunder. Een Midnight heb ik op Reddit gevonden. Dat is ook wel een lekker kleurtje vind ik. https://www.reddit.com/r/...2_in_midnight_color_with/
Nee nog nergens gezien. Eigenlijk alles al voorbij zien komen behalve Moon :/

• BartWNL
Alingsås schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:24:
24 juni en 8 juli is er een online event: Polestar 2 vs Tesla Model 3. Zie onderstaande link. Is er iemand die zich voor de 24e heeft aangemeld? Deze zit al vol. Voor 8 juli zijn nog (gratis) tickets beschikbaar. Benieuwd wat er te zien is...

Nee, maar ben benieuwd waar ze het over willen hebben. Lijkt me sterk dat ze een P2 hebben om te vergelijken met een Tesla M3?

• BartWNL
De Tulane is na Zeebrugge naar Goteborg gegaan en gaat nu weer terug naar Zeebrugge.

Zouden daar nog wat Polestars op vervoerd worden?

https://www.vesselfinder....MO-9505089-MMSI-248265000

• Desmodromer
  • Registratie: april 2017
XeNeRgY schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:22:
Dat is een goede vraag. De grootste factor van invloed is waarschijnlijk de tijd die nodig is om de auto te transporteren tussen einde productie en aflevering. Voor de P8 is dat natuurlijk een stuk korter.

• Philipvm
  • Laatst online: 07:59
Alingsås schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:24:

Ben ook benieuwd😊

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
@BartWNL van Void naar Thunder (dus ook impact op leaseprijs)

• BartWNL
XeNeRgY schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:43:
Zal alphabet niet echt om malen gok ik. Wellicht kunnen ze je nog wel assisteren in dit proces richting polestar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
XeNeRgY schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:43:
Ik heb dezelfde vraag inmiddels ook uitstaan bij Alphabet :)

• XeNeRgY
ach-jee schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb dezelfde vraag inmiddels ook uitstaan bij Alphabet :)
Wil je mij dan svp even informeren over het antwoord? Enige risico dat ik zie is dat je weer achteraan in de queue komt, maar dat lijkt me niet nodig als het om het wijzigen van een kleur gaat bij een nog niet bestelde auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
XeNeRgY schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:10:
[...]

Wil je mij dan svp even informeren over het antwoord? Enige risico dat ik zie is dat je weer achteraan in de queue komt, maar dat lijkt me niet nodig als het om het wijzigen van een kleur gaat bij een nog niet bestelde auto.
Will do. Heb inderdaad ook gevraagd of, indien wijzigen mogelijk is, dit invloed zal hebben op de positie in de queue.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Desmodromer
Oh WOW!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-07 11:10
je zal de Thunder maar besteld hebben _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: maart 2020
Dan hoor je binnenkort hier of je misschien toch nog naar Moon kunt switchen. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnDoe77
Een verhaaltje over de P2 en het PP;

https://www.autoblog.nl/n...-dit-wist-jij-niet-160165

• vandijk
geen idee of deze al voorbij gekomen is:

Vandaag besteld (Void/Charcoal/Performance) En volgens de LM 30/10 voor de deur. Overigens geeft de bestelpagina op polestar.com aan, dat bij nu bestellen, de levering in augustus is. We gaan het zien.

[Voor 12% gewijzigd door vandijk op 24-06-2020 22:10]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Ik weet ook niet wat remote parking is, ik kopieerde de tekst uit die presentatie (zie eerder, waar ik helaas niet bij ben geweest).

Je schrijft “Alle P8’s zijn nu ingedeeld begreep ik”......dat zou mooi zijn, maar ik kreeg juist te horen dat de P8 nog niet zijn ingedeeld en dat de Hybride Recharges naar voren lijken getrokken. Die komen achter elkaar bij de dealer binnen en ook vaak weken eerder dan ooit werd opgegeven.l
Dit was informatie van mijn Volvo dealer waar ik maandag even bij was. Hij gaf aan dat alle P8’s nu een productie datum hebben. Uiteraard beginnen ze gewoon pas september zoals gepland. Ik heb een printscreen gekregen met daarop de productiedatum van mijn auto (20/10), gereed datum (1 week later), datum dat de auto in Oosterhout is (28/10) en eerste aflevermoment 4-11.

• JohnDoe77
Weet iemand wat men in die presentatie met “remote parking” bedoelt voor de P8 (en dus wellicht ook voor de P2)?

• Desmodromer
vandijk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:09:

[YouTube: Polestar 2 Performance Pack]

Vandaag besteld (Void/Charcoal/Performance) En volgens de LM 30/10 voor de deur. Overigens geeft de bestelpagina op polestar.com aan, dat bij nu bestellen, de levering in augustus is. We gaan het zien.
Gefeliciteerd! Dat moet LeasePlan zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:17:
Weet iemand wat men in die presentatie met “remote parking” bedoelt voor de P8 (en dus wellicht ook voor de P2)?
Ik heb de vraag op het Volvo-forum gesteld, misschien is er iemand die wel bij de presentatie was en het onthouden heeft..... Mocht er een antwoord komen zal ik het hoer uiteraard delen.

• vandijk
Desmodromer schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Gefeliciteerd! Dat moet LeasePlan zijn!
Nope, Alphabet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montalbano
Kwam nog een videootje tegen van een XC40 in Thunder Grey R-design: YouTube: YouTube

• FirstEV
Mga1600 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Ik heb de vraag op het Volvo-forum gesteld, misschien is er iemand die wel bij de presentatie was en het onthouden heeft..... Mocht er een antwoord komen zal ik het hoer uiteraard delen.
Als je op "remote parking" googlet, dan lijkt het erop dat het gaat om het parkeren van de auto met behulp van een afstandsbediening (kan bijv. een app op een telefoon zijn). De bestuurder bevindt zich dus buiten de auto. Zou handig zijn als de auto in een krappe ruimte geparkeerd moet worden.

• JohnDoe77
Mogelijk zijn er nog geïnteresseerden in de P8 voor dit jaar? Volgens deze kerel hebben zij nog vijf plekken;

YouTube: Autoblog Goes Electric (deel 1) - eerste stap naar elektrisch rijden

Zie rond minuut 4.40...

• XeNeRgY
vandijk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:09:

[YouTube: Polestar 2 Performance Pack]

Als dat zo gaat zijn dan was een pre order bij alphabet dus niet nodig, want ook de pre orders komen in de loop van oktober. Is dan ongetwijfeld 1 boot/batch. Betekent wel dat er in principe nog eenvoudig van kleur te wisselen moet zijn :)

• BartWNL
Polestar biedt in de shop ook "Autosocks" aan, had er zelf nog nooit van gehoord.

https://autosock.nl/

Iemand hier ervaring mee?

[Voor 15% gewijzigd door BartWNL op 25-06-2020 10:09]

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:25
Volgens mij heb ik er wel al eens ergens een foto van gezien van een P2 op een beurs die uit een truck komt en deze socks aan heeft......

Maar ervaring? Nee.

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 05:12
BartWNL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:09:
Polestar biedt in de shop ook "Autosocks" aan, had er zelf nog nooit van gehoord.

Ik denk dat de kans dat je dit nodig hebt érg klein is.

Mijn Audi quattro doet zonder iets (wel winterbanden)
méér/beter dan een "gewone" auto met winterbanden én kettingen

AWD rocks _/-\o_ kortom ik zou eerst eens proberen van de winter.. ( have fun O-) )

2x9 DMH320M6A-120BB (=5.750Wp) op ZW 230° met dakoek 47° op SAJ R5-5K-S2 omvormer (top 5.500VA) (NO-Groningen, beetje schaduw aan einde van de dag))

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:06
https://www.electrive.com...fing-as-charging-partner/
Volvo says that the PlugSurfing account can also be used to add other charge-related services at a later date. This might include the ‘PlugSurfing Plus’ offer. For a monthly subscription, PlugSurfing will then offer fixed rates per kWh instead of the CPO-based prices. According to the PlugSurfing website in Germany, the service costs 19.99 euros per month and then 0.34 euros per kilowatt-hour, including at Ionity columns.
€20 euro per maand voor laden voor €0.34 per kWh is het zeker waard geen gekloot met passen en laadpaaltarieven (Duitse klanten)

NEDERLAND
€ 7,99 per maand
€ 0,32 / kWh op AC-laders
€ 0,51 / kWh op DC-laders

Geen idee of dit alleen geld voor Nederlandse laadpalen of voor alle plugsurfing palen.

[Voor 12% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-06-2020 11:41]

• 4v4t4r
oh kijk eens aan !

Nogmaals gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe Volvo!

Volgens opgave van de fabriek zal uw Volvo in week 47 geproduceerd worden. Wij verwachten uw auto te ontvangen in week 50. Zodra er wijzigingen zijn in de productie of leverdata, laten wij u dat uiteraard zo snel mogelijk weten.

Tot die tijd kunt u zich vast oriënteren op beschikbare accesoires specifiek voor uw Volvo.

PS- duurt me echt te lang :( ;) aan de andere kant, ik zit midden in een verhuizing de komende maand met heel veel ritjes tussen woningen & opslag - kan ik mooi de foutlander nog voor gebruiken :D

[Voor 19% gewijzigd door 4v4t4r op 25-06-2020 12:04]

• BartWNL
Zag hem staan in de Polestar Facebook groep, foto kwam me niet bekend voor.
Midnight staat hem ook erg goed!

[Voor 38% gewijzigd door BartWNL op 25-06-2020 14:06]

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:53
BartWNL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:04:
Zag hem staan in de Polestar Facebook groep, foto kwam me niet bekend voor.
Midnight staat hem ook erg goed!

[Afbeelding]
Haha je bent me gewoon voor met ook hier plaatsen :D :P
Volgende keer bij beide tegelijk maar op send drukken ;)

• BartWNL
Arnold schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Haha je bent me gewoon voor met ook hier plaatsen :D :P
Volgende keer bij beide tegelijk maar op send drukken ;)
haha, zien wel weer waar de prio's liggen!

Dacht wel netjes om te zeggen waar ik hem vandaan had ;)
Maar het is inderdaad dikke foto, had hem ook nog niet eerder gezien

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:06

Midnight

• baldbelow
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik lease mijn P2 via ALD en nu zie ik zojuist dat Polestar twee dagen geleden de aanbetaalde € 1000,- heeft terug gestort, goed bezig! :)

• P2Hattem
https://polestar.fans/t/l...rt-sich-auf-august/135/76

Binnenkort goed nieuws!?

[Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 25-06-2020 21:20]

• P2Hattem
Net nieuw hier, dus nog even de reden van mijn aanwezigheid 🙂:

Snow / Performance Pack / trekhaak / winterbanden

• P2Hattem
En had ook een vraag over Vehicle-to-grid gesteld bij Polestar, maar dat zit er niet in voor de P2:

De Polestar 2 is niet uitgerust met een Vehicle to grid optie. Of dit later bij de nieuwe modellen van Polestar zal gaan komen, kunnen wij voor nu nog niet bevestigen.

Daar hoeft mijn laadpaal dus niet geschikt voor te zijn ☺️.

• RJV2
BartWNL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:09:

Ook geen ervaring mee maar wel eea over gelezen. Is echt geen alternatief voor kettingen. Eerder een wegrijhulp. Wordt in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ook niet geaccepteerd als alternatief voor kettingen.
Gebruik zelf al een paar jaar hybride sneeuwkettingen (van RUD). Die lijken op zo’n sock maar dan wel echte kettingen. Aan de binnenzijde, in de wielkast, zit een soort stalen elastiek. Waardoor monteren en weer verwijderen heel snel en eenvoudig werkt.

• FirstEV
Begin mei hebben we al de geluiden kunnen horen voor vooruit rijden tot 30 km/u en achteruit rijden. Op de Noorse Polestar site wordt ook een derde geluid genoemd: "The idle noise is a changing mixture of volatile sounds that tell those close to the car that the Polestar car is running even though it is stationary."

Het is me niet gelukt om dit geluid ergens op het internet terug te vinden. Ben bang dat het (nog) niet door Polestar is vrijgegeven.

• P2Hattem
FirstEV schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:55:
Begin mei hebben we al de geluiden kunnen horen voor vooruit rijden tot 30 km/u en achteruit rijden. Op de Noorse Polestar site wordt ook een derde geluid genoemd: "The idle noise is a changing mixture of volatile sounds that tell those close to the car that the Polestar car is running even though it is stationary."

Het is me niet gelukt om dit geluid ergens op het internet terug te vinden. Ben bang dat het (nog) niet door Polestar is vrijgegeven.
Hopelijk zijn al die geluiden binnenin de auto niet hoorbaar!

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:52
RJV2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Ook geen ervaring mee maar wel eea over gelezen. Is echt geen alternatief voor kettingen. Eerder een wegrijhulp. Wordt in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ook niet geaccepteerd als alternatief voor kettingen.
Gebruik zelf al een paar jaar hybride sneeuwkettingen (van RUD). Die lijken op zo’n sock maar dan wel echte kettingen. Aan de binnenzijde, in de wielkast, zit een soort stalen elastiek. Waardoor monteren en weer verwijderen heel snel en eenvoudig werkt.
Klinkt interessant. Heb je daar een linkje van?

• RJV2

• FirstEV
Ik lees net een bericht binnen de Polestar 2 Facebookgroep waarin verwezen wordt naar dit artikel: https://www.autoblog.nl/n...slechtste-automerk-160253

Jammer genoeg vreselijk ongenuanceerd. Vooral als je dit er tegenover zet: https://eu.usatoday.com/s...vehicles-2020/3249943001/

Het gaat om de ervaringen van gebruikers in de eerste 90 dagen na levering. En ja, de verhalen over de afwerking en bouwkwaliteit van de Tesla's worden hiermee wel nogmaals bevestigd. Volvo doet het overigens in dit onderzoek ook slecht, maar dat zou net als bij o.a. Audi en Mercedes vooral veroorzaakt zijn door problemen met het infotainmentsysteem.
Nu maar hopen dat Google ons niet in de steek laat in de P2 & P8.

• Poleposition
  • Laatst online: 04-07 21:58
RJV2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Dit soort kettingen bestaat al decennia. Ik had er al voor mijn 850 T5 in 1996 (1 keer nodig gehad) en heb er ook voor mijn v70 2007 gekocht (ook 1 keer nodig gehad).

• Poleposition
  • Laatst online: 04-07 21:58
Werkt trouwens perfect. En eerdere gemakkelijk te plaatsen en te verwijderen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:38:
oh kijk eens aan !

Nogmaals gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe Volvo!

Volgens opgave van de fabriek zal uw Volvo in week 47 geproduceerd worden. Wij verwachten uw auto te ontvangen in week 50. Zodra er wijzigingen zijn in de productie of leverdata, laten wij u dat uiteraard zo snel mogelijk weten.

Tot die tijd kunt u zich vast oriënteren op beschikbare accesoires specifiek voor uw Volvo.

PS- duurt me echt te lang :( ;) aan de andere kant, ik zit midden in een verhuizing de komende maand met heel veel ritjes tussen woningen & opslag - kan ik mooi de foutlander nog voor gebruiken :D
Super! Die van mij staat voor levering week 46. Geeft nog een klein beetje marge voor 2021 en 12% start!

• JohnDoe77
FirstEV schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:55:

Heeft iemand de geluiden van de P8 al gehoord of zijn die gelijk aan de P2? Heb wel ergens gelezen dat ze voor het knipperlicht geluid een brekend takje gebruiken 😂

• JohnDoe77
Voor de P8 bestellers; weten jullie of Park Pilot er standaard op zit of komt?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
FirstEV schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:09:
Nu maar hopen dat Google ons niet in de steek laat in de P2 & P8.
Het gaat over de eerste auto’s met de eerste versies, ik zou je verwachtingen erop aanpassen ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 01:02:
Voor de P8 bestellers; weten jullie of Park Pilot er standaard op zit of komt?
Ik had park pilot assist als optie op het lounge pakket maar dat is er door de dealer afgehaald omdat dat een fout in de prijslijst bleek te zijn. Ik hoop dat het er wel op zit want ik gebruik het in mijn huidige auto regelmatig.

• bakbakbak
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 06-07 11:55
JackBol schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:11:
[...]

Ik had park pilot assist als optie op het lounge pakket maar dat is er door de dealer afgehaald omdat dat een fout in de prijslijst bleek te zijn. Ik hoop dat het er wel op zit want ik gebruik het in mijn huidige auto regelmatig.
Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, maar ik kreeg deze link van mijn dealer waarin de standaarduitrusting staat:

https://volvo-tools-prd-m...e-20200907-Volvo_XC40.pdf

Mijn bescheiden Fortnite Save the World YT kanaal en Mijn Battle.net account

• Mga1600
Park pilot, zo is mij verteld, is voor MY21 geheel verdwenen en staat dus ook niet in het lijstje van zaken die later OTA toegevoegd worden!. Het is pas vanaf MY 22 exemplaren leverbaar

Persoonlijk lig ik daar niet wakker van omdat ik het in mijn XC90 in de praktijk ook nooit gebruikte omdat het zoveel tijd kost. Met de 360 graden camera en alle piepertjes zet je ‘m zelf veel sneller op x zijn plek.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True