Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
Nou vraag ik mij echt weer af hoe ik die cijfers moet opvatten, is het dan 480km in alle, zelfs ongunstige omstandigheden? Of is het dus zelfs zo dat die 600km gewoon klakkeloos aangepast is naar 480 met dezelfde voorwaarden... Er staat wel based on etc etc. Maar ze kunnen toch niet maken om dit zomaar omlaag te zetten met zo'n hoog percentage? Gaat opeens 20 procent verloren.

[ Voor 25% gewijzigd door Expendable op 05-11-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

FreeMen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:06:
Dat maakt voor de RWD dus ca 480/600 * 450 = 360 km. Klinkt iig een stuk geloofwaardiger dan de 450 voor de SR RWD.
Niet voor WLTP maar wel voor "daily use". EV database geeft wel wat scenario's welke kunnen helpen:

https://ev-database.nl/auto/1242/Ford-Mustang-Mach-E-SR-RWD

Overigens zou het voor de SR in verhouding iets meer moeten zijn, ivm het extra gewicht voor de batterij in de ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
600km is het gschatte wltp bereik met de grote 100kW accu, en zonder veiligheidsmarge die wordt ingebouwd door Ford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08
De 480km zou de EPA range kunnen zijn. Men praat al lang dat dit rond de 300mile zou zijn, dus dan kom je op 480 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
Valt mij nu wel op dat ze in Amerika met 68/88 kwh praten en Nederland dus 76 en 99kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
Hier zie je een schema van RORO Mexico - Europa. Volgens deze planning gaan er ongeveer 3 RORO schepen per maand van veracruz naar Europa

https://ivssuk.com/shipping-mexico-to-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Expendable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:35:
Valt mij nu wel op dat ze in Amerika met 68/88 kwh praten en Nederland dus 76 en 99kwh.
klopt, aanname is dat dit verschil het wel of niet meetellen van de buffer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Expendable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:20:
Nou vraag ik mij echt weer af hoe ik die cijfers moet opvatten, is het dan 480km in alle, zelfs ongunstige omstandigheden? Of is het dus zelfs zo dat die 600km gewoon klakkeloos aangepast is naar 480 met dezelfde voorwaarden... Er staat wel based on etc etc. Maar ze kunnen toch niet maken om dit zomaar omlaag te zetten met zo'n hoog percentage? Gaat opeens 20 procent verloren.
Alle ranges zijn nog steeds obv estimates van Ford. Er is nog geen EPA test geweest en ook nog geen WLTP test. Doorgaans is het ook zo dat WLTP hoger is dan EPA. Het is zeker niet zo dat je 480km gaat halen in de meest ongunstigste gevallen. Van die 600km met de ER RWD kun je rustig 25% afhalen. Dat kun je dan in "normale" omstandigheden met max 100km/h wel halen. In de winter met veel snelweg kilometer kun je het misschien wel halveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 05-11-2020 09:53 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
ze produceren nu ongeveer 20 auto's per uur, als je dat extrapoleert naar een week is dat toch al 2000 per week ;), zolang er niet teveel mis gaat schiet het lekker op zo!

Ik lees net dat het (nu nog) 7 uur per shift is? Dan alsnog 280 per dag, is nog steeds een flink tempo

[ Voor 240% gewijzigd door MarcelGo op 05-11-2020 14:21 . Reden: Dubbel ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
FreeMen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:06:
We worden weer wat wijzer tav de range, in de onderstaande presentatie wordt 480 voor de ER RWD opgegeven en geen 600 zoals de NL website nog altijd aangeeft.

https://www.macheforum.co...inside-mexico-plant.1928/

In terms of battery life, you'll have standard and extended range battery options with rear-wheel drive or all-wheel drive powered by permanent magnet motors. Equipped with an extended range battery and rear-wheel drive, it has an estimated range of at least 480 km.*

*Based on full load. Actual range varies with conditions such as external elements, driving behaviors, vehicle maintenance, and lithium-ion battery age.

Dat maakt voor de RWD dus ca 480/600 * 450 = 360 km. Klinkt iig een stuk geloofwaardiger dan de 450 voor de SR RWD.
Daar zit je fout ;)
In USA hanteren ze 11-12% accumarge als "extra accu". die wordt niet meegeteld in het bereik terwijl die wel in de accu zit. Zoals bijv de laatste 5 liter bij brandstofauto's.

NL = 600km = 100%
USA = 480km = circa 88%
NL = 450km = 100%
USA = 360km = circa 88%
Als ik het zo snel goed uitreken dan :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TerrorSource schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:20:
[...]

Daar zit je fout ;)
In USA hanteren ze 11-12% accumarge als "extra accu". die wordt niet meegeteld in het bereik terwijl die wel in de accu zit. Zoals bijv de laatste 5 liter bij brandstofauto's.

NL = 600km = 100%
USA = 480km = circa 88%
NL = 450km = 100%
USA = 360km = circa 88%
Als ik het zo snel goed uitreken dan :)
Bron? Het verschil in bereik is volgens mij het verschil tussen EPA en WLTP test. Ook de EPA gebruikt gewoon de hele (netto) accu capaciteit. Komt dus nog eens bij dat Ford nog geen enkele officiele test heeft laten doen. De extra bruto capaciteit zal in geen enkele test gebruikt worden omdat dit capaciteit is waar je niks mee kunt. Die is er alleen om degradatie binnen de perken te houden.

Vergelijking met de reserve tankinhoud is ook niet correct. Die 5L kun je oprijden. Het verschil tussen bruto en netto bij een EV niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 05-11-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Inspired schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:27:
[...]

Bron? Het verschil in bereik is volgens mij het verschil tussen EPA en WLTP test. Ook de EPA gebruikt gewoon de hele (netto) accu capaciteit. Komt dus nog eens bij dat Ford nog geen enkele officiele test heeft laten doen. De extra bruto capaciteit zal in geen enkele test gebruikt worden omdat dit capaciteit is waar je niks mee kunt. Die is er alleen om degradatie binnen de perken te houden.

Vergelijking met de reserve tankinhoud is ook niet correct. Die 5L kun je oprijden. Het verschil tussen bruto en netto bij een EV niet.
Dat heeft met de accucapaciteit te maken waarmee ze adverteren. Heeft niks met EPA of WLTP te maken.

88kw USA = 99kw EU
68kw USA = 76kw EU

Meer is het niet. USA mag schijnbaar niet 100% van de accucapaciteit gebruiken, of in EU mag dat juist wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:07:
[...]

Dat klinkt heel aannemelijk. Benieuwd hoeveel ze geproduceerd krijgen voor die tijd.
Er gaan 4900 CUE (car equivalent unit) op de boot waarvan ik denk dat hij op 17-jan vertrekt. dus 2000 naar NL zou prima passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TerrorSource schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:47:
[...]

Dat heeft met de accucapaciteit te maken waarmee ze adverteren. Heeft niks met EPA of WLTP te maken.

88kw USA = 99kw EU
68kw USA = 76kw EU

Meer is het niet. USA mag schijnbaar niet 100% van de accucapaciteit gebruiken, of in EU mag dat juist wel....
Dat ze in de US adverteren met bruto en hier netto heeft niks met de range te maken. Maar goed, het is wachten totdat er eindelijk een EPA & WLTP range komt. Beide gaan uit van netto capaciteit. Wat Ford verder voor onzin op de site zet maakt ook uiteindelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
Eigenlijk is het van de zotten dat dit nu nog steeds een vraag is.. waarom zijn die testen uberhaupt nog niet gedaan denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Expendable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:05:
Eigenlijk is het van de zotten dat dit nu nog steeds een vraag is.. waarom zijn die testen uberhaupt nog niet gedaan denk ik dan...
Waarschijnlijk omdat ze daar nu mee bezig zijn in USA, dan volgt een OKTB (OK To Buy) moment en kunnen de auto's gedistribueerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Hopelijk snel resultaten van de EPA & WLTP-test dan!

Is er al een Euro NCAP test gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
Ze hebben ook nog geen auto-reviews gedaan. Er zijn geruchten dat JD-power (een belangrijke auto-review site in de US) een initiële test hebben gedaan maar dat Ford een stokje voor de publicatie heeft gestoken omdat ze de auto nog steeds aan het ontwikkelen waren tot het laatste moment. Ook zijn de crash tests en de range testen nog niet uitgevoerd.
Ondanks dat ze aan het produceren zijn, is dit nog niet allemaal gedaan. Misschien dus maar beter dat Nederland auto's uit een iets latere productie-run komen. Laat de Amerikanen maar de kinderziektes er uit halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
Verwacht dat de pers reviews allemaal op hetzelfde moment vrijgegeven worden zoals ook bij andere auto's vaak gebeurd (gisteren bijv bij iX3). Lees dat veel Amerikanen vandaag weer een productie datum hebben doorgekregen (allemaal in Januari). Iemand hier die ook update gekregen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Wanneer iemand een VIN heeft kan de productieweek via deze link worden opgevraagd:

https://shop.ford.com/vehicleordertracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb vandaag 20 orders ingezien en allemaal hadden een chassisnummer. Echter alleen 11 tekens waar het er 17 moeten zijn.

Order 1: bouwdatum 20-nov-20
Order 2-20: bouwdatum 1-Dec-20
Behalve de FE’s, die hebben een bouwdatum van 4-Jan-21

Leverdatums van order 1 stond op 20-feb-21 waar order 2-20 een leverdatum 27-feb-21 hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:17
Je zou bijna denken dat Ford ons nog gaat verassen met een levering in 2020 ......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Goofy001 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:29:
[...]

Je zou bijna denken dat Ford ons nog gaat verassen met een levering in 2020 ......
Ga er maar vanuit dat dat hem niet gaat worden.

Alle productiedatums die hier langs zijn gekomen liggen tussen 1-dec en 4-jan. als de bootreis al 23 dagen duurt + transport van plant naar boot en transport van boot naar dealer is 31-dec-2020 onmogelijk.
Ook is het OKTB (OK To Buy) moment eind-november. voor die tijd mogen er geen Mach-E's verkocht worden aan klanten.

Waarschijnlijk gaat het om demo voertuigen, zijn echter speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Demo's lijkt mij ook het meest waarschijnlijk, productie van de demo's stond ook in een eerder overzicht op oktober dus dat past in het plaatje.

[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 09-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

laten we het weer eens over range hebben https://www.macheforum.co...ions-certifications.1961/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Heerlijk range discussies...ik wacht wel op de eerste real world metingen, die zeggen meestal wat meer. Daarnaast verschilt het verbruik heel erg per persoon/situatie en maakt het eigenlijk niet uit het is namelijk altijd niet genoeg. Ik begin aan mijn 6e jaar volledig elektrisch en de 1e jaren moest ik het doen met 120km, altijd gelukt ik ben al dik tevreden als het 300km is en het snelladen een beetje snel gaat😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:11:
Heerlijk range discussies...ik wacht wel op de eerste real world metingen, die zeggen meestal wat meer. Daarnaast verschilt het verbruik heel erg per persoon/situatie en maakt het eigenlijk niet uit het is namelijk altijd niet genoeg. Ik begin aan mijn 6e jaar volledig elektrisch en de 1e jaren moest ik het doen met 120km, altijd gelukt ik ben al dik tevreden als het 300km is en het snelladen een beetje snel gaat😋
ik heb zelf, buiten wat proefritjes om en EV Experience, nog nooit elektrisch gereden dus ik ben sowieso benieuwd naar de "range anxiety" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
TerrorSource schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:14:
[...]

ik heb zelf, buiten wat proefritjes om en EV Experience, nog nooit elektrisch gereden dus ik ben sowieso benieuwd naar de "range anxiety" :X
Wat over het algemeen wel erg prettig werkt is de GOM, niet bij een volle accu maar wel als de accu wat leger raakt, bovendien leer je snel de GOM op waarde in te schatten, daarna kan je er prima op vertrouwen. Ik kom regelmatig met minder dan 20km bereik thuis en dan heb ik echt niet in de piepzak gezeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Heeft er iemand al een VIN/chassisnummer? Ik heb alleen de laatste 11 tekens van de 17 tekens.
De eerste 4 weet ik ook. Dus ik mis plek 5,6

Iemand die mij kan helpen hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
Met betrekking tot de laadapparatuur thuis aansluiten.

Ik heb nu een 1x35 Ampere aansluiting

Om naar 11 kVA te gaan moet je dan naar 3 x 25 Ampere of naar 3 x 35 Ampere ?
Ik ben van plan om een load balancer erbij te nemen.

Ik lees dat het met een Laadpaal van 22 kVA direct een 3 x 35 Ampere moet worden, maar die heeft een hoger tarief gok ik ?

[ Voor 21% gewijzigd door Brotuck op 09-11-2020 20:51 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Brotuck schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:31:
Met betrekking tot de laadapparatuur thuis aansluiten.

Ik heb nu een 1x35 Ampere aansluiting

Om naar 11 kVA te gaan moet je dan naar 3 x 25 Ampere of naar 3 x 35 Ampere ?
Ik ben van plan om een load balancer erbij te nemen.

Ik lees dat het met een Laadpaal van 22 kVA direct een 3 x 35 Ampere moet worden, maar die heeft een hoger tarief gok ik ?
Naar mijn weten kan de MME, op dit moment iig, nog geen 22kwh aan. Daarnaast zijn de jaarlijkse vaste lasten voor 3x35 veel hoger (meen ca. € 500). Ik zou zelf altijd voor 3x25 gaan. Met 11kw is zowel de SR als ER vol na een nachtje laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Klopt. Mach-E kan 11KW laden wanneer de on-board lader gebruikt wordt.
11kW = 3-fase 16A toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
Volgens deze database, is het laden op een maximum gezet van 11 kVA in de auto zelf.
Dus ook al sluit je een 22 kVA aan dan nog is het laden maar op 50%

https://ev-database.nl/au...ach-E-ER-AWD#charge-table

Ik weet niet of Ford dit ooit nog gaat aanpassen naar 22 kVA, maar ik zie de toegevoegde waarde daar niet zo van. Op 11 kVA laad je volledig op in 9 uur en 30 minuten.
Vaak staat hij 12 uur voor de deur, van 1900 tot 0700.

Ik vroeg het ook meer vanwege het feit dat er nog meer elektrische apparaten tegelijk moeten kunnen werken zoals een wasmachine/droger en vaatwasser. Dat gaat nu prima overigens. Maar dat is op 1 fase.

Ik kan trouwens niets vinden over de officiele Ford Connected Wallbox, iemand een linkje daarvan (en prijs?)

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 09-11-2020 22:21 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
De huis elektricien wil in de meterkast van de algemene parkeergarage een 4 polige installatieautomaat plaatsen van 16 Amp. C kar.

Voor het verrekenen van het verbruik plaatsen ze een verdeelinrichting Hager 3 fase KwH tussenmeter.

Dan is dit voldoende toch?? Ik heb er totaal geen verstand van pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Luffbra schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:49:
De huis elektricien wil in de meterkast van de algemene parkeergarage een 4 polige installatieautomaat plaatsen van 16 Amp. C kar.

Voor het verrekenen van het verbruik plaatsen ze een verdeelinrichting Hager 3 fase KwH tussenmeter.

Let hier op, moet in de lader zitten zo niet dan deze toepassen in de meterkast:

DC Lekstromen
Een vast laadpunt moet altijd een beveiliging hebben tegen wisselstroomfouten én tegen gelijkstroomfouten die vanaf de auto naar je huis kunnen lopen (en dat wil je echt niet). Dat kan met een aardlekschakelaar type B; dat is wat anders dan een zekeringautomaat met B-karakteristiek! Maar er zijn ook laadpalen die de gelijkstroombeveiliging ingebouwd hebben, zodat er in de meterkast een 'gewone' aardlekschakelaar (=type A) gebruikt kan worden.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967520

https://www.laadpaal24.nl/3-fase-laadpaal-installeren

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Luffbra schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:49:

Als je toch een kWh meter moet plaatsen, heb je nog vrije keuze in de variant?

Dan is de meter die hier wordt besproken wel leuk: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
Kun je hem via een app uitlezen. Met grafieken en alles.

MID gekeurd en volledig modulair, waardoor geen p1 meter vereist is voor de kWh meter.

Wel is WiFi vereist...

Edit:
De 3 fase kWh meter is er nog niet, al kan dat nooit lang meer duren...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 12-11-2020 06:06 ]

Youtube: DashcamNL

• Luffbra
De leasemaatschappij wil graag de Newmotion Advanced plaatsen. Laadpunt.nl komt binnenkort checken of ik voldoende gprs in de parkeergarage (-1) heb.

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Snap dat de leasemaatschappij dat wil, erg dure paal, waar ze iedere maand aan verdienen

• m24

m24

jochem_van_raak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:08:
Snap dat de leasemaatschappij dat wil, erg dure paal, waar ze iedere maand aan verdienen
Maar de kosten gaan van je bijtelling af (iig bij mij)... dus netto 50%....

Ik zou liever voor iets onopvallenders gaan.

• Luffbra
m24 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:49:
[...]
Maar de kosten gaan van je bijtelling af (iig bij mij)... dus netto 50%....
Het zit in het leasebedrag, dus geen extra kosten voor mij gelukkig.
Alleen als er niet voldoende gprs signaal is heb ik een probleem...

• FreeMen
jochem_van_raak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:08:
Vertel mij wat € 2798 voor dat ding incl. installatie en aanpassing meterkast naar 3 fasen.
Het is dat de baas het betaald en hij direct na installatie mijn eigendom is maar uit eigen zak had ik echt wel even verder gekeken.

NB, zover ik het zie zijn de newmotion advanced 3 fasen 11 kw fase ergens de afgelopen maanden geupgrade naar 22kw. Toen ik hem in mei bekeken heb op de website was het echt nog enkel 11kw, nu komt die geheel niet meer voor en staat er enkel de 22kw welke ook 11kw aan kan. 3x25 voor nu voor 11kw dus en bij de volgende auto over 5 jaar zien we wel weer verder.

[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 12-11-2020 15:57 ]

• FreeMen
Luffbra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:32:
[...]

Het zit in het leasebedrag, dus geen extra kosten voor mij gelukkig.
Alleen als er niet voldoende gprs signaal is heb ik een probleem...
Eigen simkaart in de paal en geen wifi dus...hmm...ach ja, als het maar werkt.
Bij mij hand hij aan de wand buiten het huis dus geen issue maar in een garage kan dat wel eens een probleem worden. Hangt beetje af hoe open hij is en of het onder een huizenblok is.
Heb je ontvangst met 3g of 4g? zo ja dan gaat het wel goed komen. zo nee dan wordt het tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustangmache
  • Laatst online: 12-12-2021
Komt er voor ons nog een optie om de bekleding naar licht grijs / wit te wijzigen? En misschien andere velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
mustangmache schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:12:
Komt er voor ons nog een optie om de bekleding naar licht grijs / wit te wijzigen? En misschien andere velgen?
Voor zover bij mij bekend kan dat voor NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
De dealer kan in NL andere velgen regelen. De 19 inch van de awd kosten 1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Gert69yvonne70 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:31:
De dealer kan in NL andere velgen regelen. De 19 inch van de awd kosten 1500 euro
Hoe regelt jouw dealer dat? Ik ben ook bezig met een set achteraf, maar komt uit het Ford magazijn en betaal met set banden ca. 3.000,- incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Op welke banden wordt de auto afgeleverd? Heeft het zin om een set winterbanden te kopen? Ik heb de Mach-E zelf gekocht en als daar 1500-3000 bij komt tikt het aardig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
TerrorSource schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:46:
Op welke banden wordt de auto afgeleverd? Heeft het zin om een set winterbanden te kopen? Ik heb de Mach-E zelf gekocht en als daar 1500-3000 bij komt tikt het aardig aan.
Volgens de afstellings deskundigen van Ford EU worden ze hier anders afgesteld omdat ze hier op zomerbanden worden afgeleverd en in de VS op 4 seizoenen banden. Zelf ga ik na de eerste zomer waarschijnlijk ook over op 4 seizoenen banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:51:
[...]

Hoe regelt jouw dealer dat? Ik ben ook bezig met een set achteraf, maar komt uit het Ford magazijn en betaal met set banden ca. 3.000,- incl. BTW
Ik heb mijn set 20 inches aftermarket al uitgezocht, Ford vraag absurde prijzen voor de 19inch en al helemaal voor de 20inches en die laatste vind ik niet eens mooi.
Hele set voor eigen rekening en niet aftrekbaar maar moet er toch 4 a 5 jaar tegenaan kijken en vindt het wel waard. € 3000 incl. BTW gaat het iig nooit kosten..belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
nm

[ Voor 103% gewijzigd door FreeMen op 15-11-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
FreeMen schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:27:
[...]

Ik heb mijn set 20 inches aftermarket al uitgezocht, Ford vraag absurde prijzen voor de 19inch en al helemaal voor de 20inches en die laatste vind ik niet eens mooi.
Hele set voor eigen rekening en niet aftrekbaar maar moet er toch 4 a 5 jaar tegenaan kijken en vindt het wel waard. € 3000 incl. BTW gaat het iig nooit kosten..belachelijk...
Welke velgen heb je op het oog? Ik denk dat ik de 18inch velgen ga gebruiken als winter velgen, en dan een mooi setje 19 of 20 inch (niet te oncomfortabel?) uitzoek voor de zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Deze is ook wel interessant als je met die grote maten op vakantie wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Falch schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:49:
[...]

Welke velgen heb je op het oog? Ik denk dat ik de 18inch velgen ga gebruiken als winter velgen, en dan een mooi setje 19 of 20 inch (niet te oncomfortabel?) uitzoek voor de zomerbanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBz9pNg9PtkAwgRPTdn72Lil9zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9j8pHqHY00N28JYfyLkOG4By.jpg?f=fotoalbum_large

Even wat zitten stoeien met paint.
Bovenste is de standaard 19inch, onderste de aftermarket 20inch in dezelfde stijl.
Rode remklauwen mag je wegdenken aangezien ik de standaard rwd met 18inch ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hmm, thanks, dit schept wel een iets ander licht op de mogelijkheden.

Mijn gedachte was altijd dat met name de breedte van de band van invloed zou zijn maar uit het filmpje blijkt dat de wangdikte veel belangrijker is en de breedte er amper toe doet. Het range effect van 18 inch vs 20inch op een model 3 is wel een erg dramatisch met 15% op snelwegsnelheid tot 25% op 50 km wegen ..wow. Bij de model S en X zijn de verhoging met 2 inches veel minder drastisch maar nog altijd 10%

Het effect bij de model 3 is gevoelsmatig zo groot omdat deze op 20inch weinig wang overhoudt

Op de standaard 18inch (235/45/18) heeft de model 3 een wangdikte van 10,6cm (45%*235).
Op 20inch (235/35/20) blijft daar nog maar 8,2cm van over (35%*235)

De model S heeft op 19inch een banddikte van 11,0 cm en zit op 21 inch op 8,6cm zelfs nog boven de model e op 20inch. De model S verliest max 9% range

De mach E op zijn standaard set (225/60/18) heeft een wangdikte van 13,5cm.
Op 20inch (235/45/20 -1,0% diameter afw. tov de 18inch) is dat nog altijd 10,6cm wat precies de dikte is van de model 3 op 18inch!
Op 245/34/20 (+0,2% afw.) is het zelfs 11,0cm wat weer gelijk is aan de model S op 19inch.

Gezien de hoeveelheid wang wat er nog over blijft op 20inch verwacht ik zelf dat het effect van het verbruik van 18inch naar 20inch op de mach E tussen de 5% en 10% zal liggen. Voor mij niet zo'n issue maar wel iets om rekening mee te houden.

Mijn plan is om de nieuwe Michelin e primacy 20/235 er onder te leggen welke begin maart 2021 uit gaan komen al hangt dat wel van de prijs af. Het is een speciaal op elektrische auto's gerichte band met zeer lage rolweerstand.
Obv de nieuwe kennis zou het wel eens 245 kunnen worden ipv 235 aangezien hier de wang net iets hoger is wat gunstig is, de breedte van de band er blijkbaar nauwelijks toe doet voor het verbruik en ook nog eens net wat dikker oogt. Deze band zou ca 7 tot 10% range extra moeten geven tov een conventionele band wat mooi het effect van de 18 naar 20 inch zou opvangen ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 16-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
FreeMen schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:27:
[...]

Vond ik ook, vandaar de vraag hoe een bepaalde dealer het voor €1.500,- voor elkaar krijgt.
Aanbod dat ik nu heb is voor ca 3k de 19" aanschaffen en de 18" set wordt dan voor de winterbanden. Moet nu een klein beetje bij betalen als eigen bijdrage, maar blijft het raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

AvantBlack schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:17:
[...]

Vond ik ook, vandaar de vraag hoe een bepaalde dealer het voor €1.500,- voor elkaar krijgt.
Aanbod dat ik nu heb is voor ca 3k de 19" aanschaffen en de 18" set wordt dan voor de winterbanden. Moet nu een klein beetje bij betalen als eigen bijdrage, maar blijft het raar vinden.
Ik vermoed dat de 1500 een meerprijs is en dat de 18 inch dan wordt ingeruild voor de 19 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
m24 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:21:
[...]

Ik vermoed dat de 1500 een meerprijs is en dat de 18 inch dan wordt ingeruild voor de 19 inch.
Dat lijkt mij dan ook, mijn dealer kon deze optie echter niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:17:
[...]

Direct via de werkgever/leasemij zit je wellicht vast aan de dealer al schijnen er ook veel leasemaatschappijen zaken te doen met aftermarket verkopers.

In mijn geval accepteert de werkgever geen eigen bijdrage want dan wordt het ze allemaal te ingewikkeld in wat ze wel en niet moeten accepteren. Zelf betalen mag formeel zelfs niet eens (is immers ook eigen bijdrage... |:( ) echter gezien de levering 2020 is geworden, ik alsnog de korting (en daarmee het TP+ pakket) niet krijg doordat zowel de dealer als de leasemij te laks hebben geacteerd en de productieplek waarmee ik geruild had inmiddels al in planning bleek te zitten en de kleur dus niet meer aangepast kon worden (zojuist telefonisch definitief te horen gekregen...), knijpt de werkgever hier een oogje dicht maar dus wel zelf regelen.

Of ik de leasemij er in ga betrekken twijfel ik nog even over, ze hebben mij het de korting en het TP+ pakket door de neus geboord door hun onkunde rondom de hele regeling dus ik weinig zin om het risico te lopen dat ze ook nog eens de velgen afkeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
Ik ben blij met m'n Shadow Black met donkergrijze 18" velgen _/-\o_

YouTube: 🚗 10 CHOSES À SAVOIR SUR LA FORD MUSTANG MACH-E

[ Voor 49% gewijzigd door Luffbra op 16-11-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ja! In het zwart issie wel bruut hoor! Kijkt veel stoerder!

Zelf heb ik overigens helemaal geen hekel aan de 18" grijze velgen.
Tuurlijk groter is stoerder, maar in mijn hoofd vind ik ze er wel bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08

ArCadE

No banana available

FreeMen schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:52:
[...]

Direct via de werkgever/leasemij zit je wellicht vast aan de dealer al schijnen er ook veel leasemaatschappijen zaken te doen met aftermarket verkopers.

In mijn geval accepteert de werkgever geen eigen bijdrage want dan wordt het ze allemaal te ingewikkeld in wat ze wel en niet moeten accepteren. Zelf betalen mag formeel zelfs niet eens (is immers ook eigen bijdrage... |:( ) echter gezien de levering 2020 is geworden, ik alsnog de korting (en daarmee het TP+ pakket) niet krijg doordat zowel de dealer als de leasemij te laks hebben geacteerd en de productieplek waarmee ik geruild had inmiddels al in planning bleek te zitten en de kleur dus niet meer aangepast kon worden (zojuist telefonisch definitief te horen gekregen...), knijpt de werkgever hier een oogje dicht maar dus wel zelf regelen.

Of ik de leasemij er in ga betrekken twijfel ik nog even over, ze hebben mij het de korting en het TP+ pakket door de neus geboord door hun onkunde rondom de hele regeling dus ik weinig zin om het risico te lopen dat ze ook nog eens de velgen afkeuren.
Welke leasemij/dealer heb je dat ze een levering in 2020 afgegeven hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ok. vraagje: heeft iemand gezien of je bij de MME het laden ook kan timen? (Dus aangeven dat de auto 's nachts tussen 12:00 en 6:00 gaat laden ipv meteen bij het aansluiten? Of het laadvermogen kan variëren op basis van de tijd?) Volgens mij is dit bij Tesla iig instelbaar.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
m24 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
ok. vraagje: heeft iemand gezien of je bij de MME het laden ook kan timen? (Dus aangeven dat de auto 's nachts tussen 12:00 en 6:00 gaat laden ipv meteen bij het aansluiten? Of het laadvermogen kan variëren op basis van de tijd?) Volgens mij is dit bij Tesla iig instelbaar.....
Ik heb inderdaad gezien dat je een heel schema kunt instellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJdt7C-7ND9CTSmm1E8NH8X7DTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oXR9QVXegCPlybpOa4muk40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

dank beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ArCadE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:28:
[...]

Welke leasemij/dealer heb je dat ze een levering in 2020 afgegeven hebben?
Sorry, moest zijn niet 2020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
Vind het verontrustend dat we niets horen en bij ford de bestellingen nog op fase 1 staan, terwijl de auto's over ruim een maand op de boot zouden moeten om in februari te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:17:
Vind het verontrustend dat we niets horen en bij ford de bestellingen nog op fase 1 staan, terwijl de auto's over ruim een maand op de boot zouden moeten om in februari te kunnen leveren.
Ik dacht vandaag hetzelfde, omdat ik hem los koop (niet via lease maatschappij) en ik dus nog een definitief akkoord moet geven zodra hij gebouwd wordt. Dat vertelde de dealer mij, want dat is het laatste moment dat ik nog wat kan aanpassen of kan annuleren.

Dus ik zou voordat hij gebouwd wordt nog bericht moeten krijgen. En het is stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
brainovic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ik dacht vandaag hetzelfde, omdat ik hem los koop (niet via lease maatschappij) en ik dus nog een definitief akkoord moet geven zodra hij gebouwd wordt. Dat vertelde de dealer mij, want dat is het laatste moment dat ik nog wat kan aanpassen of kan annuleren.

Dus ik zou voordat hij gebouwd wordt nog bericht moeten krijgen. En het is stil.
Wanneer heb je besteld dan? Ik kan je in ieder geval zeggen dat alle reserveringen/bestellingen met leverdatum 28 feb al gepland zijn er er niets meer te wijzigen valt. Ik ben daar ook "slachtoffer" van omdat ik mijn exemplaar met één van deze kon ruilen ware het niet dat de kleur niet meer aan te passen was omdat deze allemaal al in de planning zaten. Wat ik te horen heb gekregen is dat Ford USA niets of zeer weinig communiceert met Ford NL en pas toen ze mijn bestelling wilde wijzigen dit te horen hebben gekregen.

Alle productie tm dit jaar is dus zeker al gepland en niet meer aan te passen.

Disclaimer, dit is wat de leasemij mij in ieder geval wijs heeft gemaakt nadat ik ze bestookt heb met onvrede mails over de gang van zaken

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 17-11-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Volgens mij geldt die fase 1 status voor alle niet USA kopers, mijn contactpersoon bij de dealer houdt me goed op de hoogte en ik kan ook gewoon bellen voor een update, die ik dan indien die er is snel te horen krijg. Ik zou zeggen bel je dealer😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:57:
[...]

Volgens mij geldt die fase 1 status voor alle niet USA kopers, mijn contactpersoon bij de dealer houdt me goed op de hoogte en ik kan ook gewoon bellen voor een update, die ik dan indien die er is snel te horen krijg. Ik zou zeggen bel je dealer😉
Daar zit het probleem, Ford usa communiceert niet met Ford NL dus er wordt niets geupdate en de dealer blijft in het ongewisse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Blijft bijzonder dat ik in het interne Ford bestelsyteem elke keer kan meekijken als ik bij de dealer ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik corrigeer je hier even. Dit jaar staat er geen enkele voor klanten op de boot naar Europa. Alle bouwdatums zijn vanaf 1-dec. Eer dat die dan gemaakt zijn, nagekeken zijn en op transport zijn naar de boot ben je al 2-3 weken verder en fabriek is met kerst-nieuwjaar ruim een week dicht.

Naar wat ik zelf kon vinden vertrekt de boot 17-18-Jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:59:
Blijft bijzonder dat ik in het interne Ford bestelsyteem elke keer kan meekijken als ik bij de dealer ben...
Ik dus ook. Toen ik daar laatste keer was zag ik de eerste 20 bestellingen met verwachte bouwdatum en verwachte levering “aan dealer” in het systeem staan.

Heb er zelfs een foto van gemaakt (van mijn bestelling, andere mocht ik niet in zien)

Mocht iemand al een VIN hebben of een deel ervan, stuur me even een PM! Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 17-11-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:59:
klopt, maar dit schijnt/blijkt niet up-to-date te zijn. Vandaar dat mijn dealer er ook geen probleem in zag om het exemplaar wat hij nog had uit een voorreservering om te ruilen voor mijn "na deadline korting" auto maar moest daar een week later op terug komen omdat de bewuste order al in planning zat maar dat stond zo dus niet in het systeem.

maar goed, allemaal indirecte informatie waarvan de betrouwbaarheid helaas niet te controleren is door mij.

[ Voor 42% gewijzigd door FreeMen op 17-11-2020 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
(jarig!)
Kwam net de handleiding tegen op het forum!
https://www.macheforum.co...anual-now-available.2052/
Ziet er interessant uit! :)

• alex81
(jarig!)
Kennelijk kan de frunk ook worden geopend via de sleutel en via je telefoon zelfs. Mits er geen divider is geïnstalleerd. Das wel echt beter als dat zo is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
alex81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:41:
Kennelijk kan de frunk ook worden geopend via de sleutel en via je telefoon zelfs. Mits er geen divider is geïnstalleerd. Das wel echt beter als dat zo is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyA1vCaAFd1bw1Zco28IbAW_KvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMnOH7XAq026Hn0i2QVNt5ft.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto heb ik gemaakt tijdens de testrit. Er zitten twee knopjes op om de trunk/frunk open te maken.

• alex81
(jarig!)
Luffbra schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]

Deze foto heb ik gemaakt tijdens de testrit. Er zitten twee knopjes op om de trunk/frunk open te maken.
Ach die heb ik gemist! Das wel beter. Kunnen de kabeltjes daar in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Ik lijk achter de ontbrekende eerste 6 tekens van mijn VIN te zijn, ik kon hem ook toevoegen in Ford Pass.
Hierbij wat screenshots van de App.

Handleidingen in het Nederlands staan er ook al in, even kijken hoe ik die er uit krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKeL6cKQMKHjI2q8I03QKKhtdN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsoOHUZNKII8bEm4KGKCzKtp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KtVDOfZNiy75Nnv8hgowQdxSDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKnlpmy5fb3eBviVGgkMVASm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCknJvV9tC3KQRhUd2Jet1Ov6dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOf7HQVObxVOL5MDVtz8Iepq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RifMOl-ATh5jPox0ymBwb-SqqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4byB96Uwib2mvKcjMsEQZyv4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyYhU_Zr-bRd85MMSKV10Fxr4fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpfmb6AABJNaQ8OFZJGKCuog.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ic1mPCVQ-euB6WrZKKnOt7HQYMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmSBKGzvI2RcLF9NpPeGaAWl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door makooy op 19-11-2020 09:32 ]

• RensJ
  • Laatst online: 01-08 15:32
alex81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:57:
[...]

Ach die heb ik gemist! Das wel beter. Kunnen de kabeltjes daar in :)
Dat is wel tegenstrijdig met wat de dealer aan geeft. Bij onthulling was dit inderdaad het geval, maar inmiddels zou het via een knop gaan in de auto.

Maar ik blijf hopen dat dit niet alleen op het demo model zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• makooy
alex81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:03:
Kwam net de handleiding tegen op het forum!
https://www.macheforum.co...anual-now-available.2052/
Ziet er interessant uit! :)
Ik kan het nog beter doen O-) Ik heb de Nederlandse versie van de handleiding:

https://www.fordserviceco...3555&userMarket=NLD&div=f

Instructieboekje:
https://www.fordserviceco...rsion-1_om_NL_09_2020.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door makooy op 19-11-2020 09:35 ]

• Zandje06
Wat ik via Duitse forum begrepen heb komt het openen van frunk via sleutel en via scherm via een OTA update.

• alex81
(jarig!)
Hahaha beter!!!!

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59
Goed bezig TerrorSource! Ik vind de gekozen vertaling voor de rijstand "Inzet" alleen een beetje apart :?

• makooy
InComrad schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:45:
[...]

Goed bezig TerrorSource! Ik vind de gekozen vertaling voor de rijstand "Inzet" alleen een beetje apart :?
Dat dus, ik had "Normaal" of "Standaard" prima zat gevonden.

• Luffbra
Een bijzondere achterkant van de Mach e bij het hoofdstuk Adaptive cruise control :?

• makooy
Luffbra schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:20:
Een bijzondere achterkant van de Mach e bij het hoofdstuk Adaptive cruise control :?
Is dat geen Audi op pagina 228 :X

• FreeMen
Ik kon het in de handleiding niet vinden dus ben even wat verder gaan zoeken maar voor degene welke de velgen willen vervangen, helaas gebruikt Ford losse sensoren gebruikt in de velgen ipv via de ABS.

onderstaand zouden de standaard sensoren moeten zijn

Vehicle TPMS Information
Make: Ford
Model: Mach E
Model Year: 2021 - 2021
OE Sensor Manufacturer: Schrader
OE Sensor Number: JX7T1A180A
Sensor Frequency: 433 MHz

Even verder googlen op schrader levert een webshop op welke voor dit type sensor inderdaad Ford en Ford USA als enige geschikt merk meldt. Er zijn 2 typen welke beide gelukkig zijn ze niet heel prijzig zijn met met € 32 / € 38 p/s (normale prijs, nu € 23/€ 27).
Ford TMPS

[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 19-11-2020 12:18 ]

• MarcelGo
Toch weer een beetje verwarrend, max 75 kg fietsendrager inclusief fietsen...

En dan 30 kg is de maximale verticale belasting....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV1FVjj4Ny0pT2YWeG8kxKMdQsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEnAPpC6w0h719vTwJBCbZLZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiwAsL7OXQkq5QUfBNcwUjLRNrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z2XsPyMEw8suM6LqTlfR8jR0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 19-11-2020 15:55 ]

• MarcelGo
TerrorSource schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:59:
[...]

Dat dus, ik had "Normaal" of "Standaard" prima zat gevonden.
In de handleiding staan andere termen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UzEurgehFSFae5E6LGmooHJOk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cAaghO4AbyO2X1BMPlAqlEHO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Kijkend naar de laatste posts is het eerst wat ik ga doen als ik de auto heb de interface op engels zetten xD

Aangenaam, fluitseren, ja mooi :P

User Error -- Please Replace User

• AvantBlack
Is er iemand die de Mustang 19” velgen kan photoshoppen onder een mustang Carbonized Grey met de matgrijze bumpers?
Ik wil graag beeld hebben of de auto daar echt leuker van wordt tov de standaard grijze 18”.

• makooy
Ikke_Niels schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:17:
Kijkend naar de laatste posts is het eerst wat ik ga doen als ik de auto de interface op engels zetten xD

Aangenaam, fluitseren, ja mooi :P
Hoop dat je het per "gebruiker" kan instellen. Vrouw zal niet blij zijn als de auto in het engels staat.

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59
MarcelGo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:00:
[...]

In de handleiding staan andere termen...[Afbeelding]
Dat was ook al mijn gedachte om hem in Engels te zetten. Het is in ieder geval duidelijk langs verschillende vertalers gegaan. Ik snap alleen niet hoe 'Active' is vertaald naar deze rare termen...

• makooy
Ik heb zelf nog de handleidingen niet doorgenomen maar ik zie op MachE-Forum een post van iemand over de WLTP-ranges:

Afbeeldingslocatie: https://www.macheforum.com/site/attachments/6fe6da5e-2e85-474c-92b9-a1efb2a2cfe7-jpeg.8701/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:41:
Ik heb zelf nog de handleidingen niet doorgenomen maar ik zie op MachE-Forum een post van iemand over de WLTP-ranges:

[Afbeelding]
400 voor een SR AWD en 610 voor een ER RWD? zou kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Volgens de, recent bijgewerkte, "Mach e samenstellen" pagina op Ford.nl is het:
RWD SR = 440km = 17,3 kw/100km
RWD ER = 610km = 16,2 kw/100km
AWD SR = 400km = 19,0 kw/100km
AWD ER = 540km = 18,3 kw/100km

Bereik komt overeen tussen website en boekje, verbruik alleen niet.

Pagina: 1 ... 12 ... 179 Laatste