Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 11 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
TheoQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:35:
eerste leveringen in europa pas in het voorjaar... :-(
Lente-2021 begint pas eind maart.
“That’s not what ̶S̶h̶e̶ the dealer said”

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

TerrorSource schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Lente-2021 begint pas eind maart.
“That’s not what ̶S̶h̶e̶ the dealer said”
Zou erg vreemd zijn als er al bekend is dat er een aantal NL autos in November worden gebouwd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Zou erg vreemd zijn als er al bekend is dat er een aantal NL autos in November worden gebouwd.....
Mijn dealer zag er al 20 met VIN's en productie week van 20-nov-20 en verwachte lever week van 20-feb-2021. ik ga er vanuit dat wat ze mij zeggen terwijl ze in de computer kijken ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
TheoQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:35:
eerste leveringen in europa pas in het voorjaar... :-(
Bron?

alle berichten zijn dermate tegenstrijdig dat ik durf te stellen dat iedereen gelijk heeft en toch heeft niemand gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Mijn dealer zag er al 20 met VIN's en productie week van 20-nov-20 en verwachte lever week van 20-feb-2021. ik ga er vanuit dat wat ze mij zeggen terwijl ze in de computer kijken ook klopt.
ik kan me best voorstellen dat Ford eerst alle dealers zo snel mogelijk demo-auto's wil leveren. Als ik het goed herinner, mag jij 1 zo'n auto overnemen (met bijbehorende levertijd) you lucky B. ;)

Voor de 'normale' reserveringen (via LM of direct bij ford) ben ik bang dat het op zijn vroegst eind maart begin april wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Bron?

alle berichten zijn dermate tegenstrijdig dat ik durf te stellen dat iedereen gelijk heeft en toch heeft niemand gelijk.
vanaf 00:30 een stukje over eerste leveringen.
00:45 "we're on track for the first deliveries to arrive in Europe in Spring 2021"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Oh ach, de combinatie "on track" en Spring 2021 klopt al niet en Ford heeft al aangetoond een meester te zijn in verkeerde en/of tegenstrijdige informatie op haar websites te zetten.

Om het het Trumps woorden te zeggen "Fake News!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:
Oh ach, de combinatie "on track" en Spring 2021 klopt al niet en Ford heeft al aangetoond een meester te zijn in verkeerde en/of tegenstrijdige informatie op haar websites te zetten.

Om het het Trumps woorden te zeggen "Fake News!"
Mee eens dat ze zichzelf nog wel eens tegen spreken of bv sites niet updaten. Ook weet (volgens mij) Ford.NL niet wat Ford.EU doet, die weer niet weet wat Ford.com zegt.
Tijdens de afkoopregeling is er gezegd levering in Q1-2021, en nu hebben ze het over de lente/ spring.
Maar ik geef hier toch meer waarde aan dan wat 1 of 2 dealers in NL beweren. Ford.com weet dat de eerste 2000 leveringen in NL zijn 'afgekocht' en kunnen best wat meer vertraagd worden om bv de Amerikanen of Canadezen te vrede te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Mee eens dat ze zichzelf nog wel eens tegen spreken of bv sites niet updaten. Ook weet (volgens mij) Ford.NL niet wat Ford.EU doet, die weer niet weet wat Ford.com zegt.
Tijdens de afkoopregeling is er gezegd levering in Q1-2021, en nu hebben ze het over de lente/ spring.
Maar ik geef hier toch meer waarde aan dan wat 1 of 2 dealers in NL beweren. Ford.com weet dat de eerste 2000 leveringen in NL zijn 'afgekocht' en kunnen best wat meer vertraagd worden om bv de Amerikanen of Canadezen te vrede te houden.
Zit wat in maar de afkoop is voor de bijtelling niet voor een nog latere levering.
Maar ook de amerikanen en wellicht ook de canadezen hebben een dikke belastingkorting als ze hem nog dit jaar krijgen dus het spel wordt vast hoog gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Maar dat ship eind november van Mexico naar Europa zal echt niet voor een paar Demo’s zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jochem_van_raak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:44:
Maar dat ship eind november van Mexico naar Europa zal echt niet voor een paar Demo’s zijn
Kan ook zomaar zijn dat er geen enkele Mach-E op staat ;)
Heb alleen genoemd dat er een schip gaat, weinig mensen die weten of er straks echt Mach-E's op staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Klopt... maar volgens de info die te vinden valt worden er verder geen auto’s voor de Europese markt geproduceerd in Mexico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
jochem_van_raak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:44:
Als elke dealer in west europa 2 of 3 demo's bestellen, schiet het al aardig op.

*typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem_van_raak
We zullen het de komende maand wel gaan horen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Ze zeggen voorjaar omdat ze over heel EU praten, anders krijgen ze gezeur uit landen waar ze inderdaad pas vanaf april geleverd worden...voor Nederland blijf ik uitgaan van eind februari >:) >:)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
jochem_van_raak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:50:
Klopt... maar volgens de info die te vinden valt worden er verder geen auto’s voor de Europese markt geproduceerd in Mexico...
Tiguan Allspace komt daar toch ook weg?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
(Huisgenoot) heeft recent een mach-e leasecontract afgesloten bij activelease, maar zit volgens hun wel nog bij de eerste 2000, en die korting van Ford lijkt ook berekend. Weet iemand hoe dat zit? Ik krijg het idee dat lease maatschappijen een aanzienlijk deel van de eerste batch opkopen, en dan het nu via lease nog prima mogelijk is een van de eerste 2000 te bemachtigen
Om een einde te maken aan alle onduidelijkheid rondom de korting heb ik Ford NL gebeld. Deze gaf aan dat onlangs de datum van handreiking is verandert naar 5 mei. Alle reserveringen of bestellingen van 5 mei of eerder krijgen de handreiking. Expliciet heb ik nagevraagd of dit ook voor leasemaatschappijen geld icm autos waar nog geen berijder voor was en zijn antwoord was een hele duidelijke JA.

Als je nu nog een exemplaar weet te bemachtigen uit een reserveringspool dan krijg je dus alsnog de korting. Je huisgenoot heeft dus dat geluk.
Mijn offerte dateert van 22-4 maar de eerste formele datum welke ik kan vinden is 11 mei, datum bestelling. Ik ben nu aan het achterhalen of mijn auto bij leaseplan uit een reserveringspool komt of dat deze los besteld is. Ik vrees erg voor het laatste wat het extra zuur maakt aangezien er blijkbaar latere bestellingen bij leaseplan gedaan zijn welke wel uit de pool geleverd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Het is natuurlijk jammer wanneer je als lease rijder die korting niet hebt, maar wat scheelt het nou?

€ 25 - € 30 per maand extra bijtelling oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
RensJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:00:
Het is natuurlijk jammer wanneer je als lease rijder die korting niet hebt, maar wat scheelt het nou?

Eur 27 minder op een additionele bijtelling van Eur 95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08

ArCadE

No banana available

En een lagere leaseprijs over 48 maanden... maar als je die 25€ niet mist dan mag je ze ook naar mij overmaken elke maand....

Punt is dat er aangegeven was dit jaar te leveren en het zuur is als je wel voor de einddatum besteld hebt maat de leasemij dat niet op tijd heeft doorgevoerd.

Omdat de auto dit jaar niet komt gaat de bijtelling sowieso al duurder uitvallen.

[ Voor 23% gewijzigd door ArCadE op 28-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Luffbra schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Eur 27 minder op een additionele bijtelling van Eur 95 ;)
Dat bedoel ik. Ik ga nu +- 360 betalen ipv 387... Heb liever dat ze Den Haag nog een beetje aansporen om de bijtellingsregels een halfjaartje uit te stellen. Daar heb ik (prive) meer aan dan die € 3000 (of €2480 ex BTW) korting in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
ArCadE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

En een lagere leaseprijs over 48 maanden... maar als je die 25€ niet mist dan mag je ze ook naar mij overmaken elke maand....
8)7

Maar die lagere leaseprijs heb je als werknemer toch niks aan? Dat is voor de zaak leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08

ArCadE

No banana available

RensJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

8)7

Maar die lagere leaseprijs heb je als werknemer toch niks aan? Dat is voor de zaak leuk.
Nee, want de Mach-E zal vaak boven de leasenorm zitten en dat moet door de berijder bijbetaald worden elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Nee, het volledige tech plus pakket "gratis". Nu heb ik enkel de basis RWD met witte lak (dure verplichte kleur) en past er geen euro extra in het lease budget. Bijbetalen is helaas niet toegestaan dus de € 3000 opent een dikke deur naar het tech plus pakket of op zijn minst het normale tech pakket wat ik toch wel bijzonder jammer zou vinden als die aan mijn neus voorbij zou gaan door het missen van de deadline met nog geen week.

[ Voor 41% gewijzigd door FreeMen op 28-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

ArCadE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Nee, want de Mach-E zal vaak boven de leasenorm zitten en dat moet door de berijder bijbetaald worden elke maand.
Leaserijders hebben ook een lagere netto bijtelling. Mijn auto is van 49925 euro teruggegaan naar 46925. Dus de prijs waarover ik bijtelling moet betalen, is 3000 euro lager a 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
martjah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Leaserijders hebben ook een lagere netto bijtelling. Mijn auto is van 49925 euro teruggegaan naar 46925. Dus de prijs waarover ik bijtelling moet betalen, is 3000 euro lager a 22%.
Passen ze de catalogus waarde aan dan? Ik dacht dat dit niet het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Inspired schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Passen ze de catalogus waarde aan dan? Ik dacht dat dit niet het geval was?
Die gaan ze aanpassen voor de eerste leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Die gaan ze aanpassen voor de eerste leveringen.
Lees: alle exemplaren waar de € 3.000 korting op gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Lees: alle exemplaren waar de € 3.000 korting op gegeven wordt.
En dat waren in ieder geval de eerste 2000 auto’s.

Voor de mensen die de vorige tig pagina’s niet hebben gelezen. De korting is geen echte korting maar een vermindering van de Catalogusprijs.

Dat is de prijs waar de RDW mee rekent en dus ook de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

En dat waren in ieder geval de eerste 2000 auto’s.

Voor de mensen die de vorige tig pagina’s niet hebben gelezen. De korting is geen echte korting maar een vermindering van de Catalogusprijs.

Dat is de prijs waar de RDW mee rekent en dus ook de belastingdienst.
Terechte aanvulling mbt "korting".

De eerste 2000 is formeel vervangen door alle reserveringen/bestellingen tm 5 mei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:17

Het is wel iets meer dan dat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWUZ2Ixh-PeqtbUS4Kfl0bIYMAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SPicOCscoSTm50nWikeu3pA.jpg?f=fotoalbum_large

€ 67,- per maand, € 804,- per jaar, € 3.216,- over de gemiddelde lease periode.

Voor mij is dat wel serieus geld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
Goofy001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]

Dat is het verschil met 2020 en 2021 niet het verschil met of zonder korting. Dat is ook precies wat ik zeg: Laat ze proberen om die oude bijtellingsregels een paar maanden te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
Goofy001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]

Voor mijn auto is het een nog groter verschil:
-5692 euro NETTO meer betalen over 60 maanden zonder korting met de 12% bijtelling
-4059 euro NETTO meer betalen over 60 maanden met korting met de 12% bijtelling

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
[quote]Goofy001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
...

en € 4059,00 over de volle 5 jaar belastingvoordeel periode.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Waarom gaat het nu alleen maar over bijtelling?

Ik heb moeite met het feit dat je wel een auto van 50k+ wilt rijden maar je druk maakt over die bijtellingscenten. Wees dan gewoon realistisch en lease een auto van 30k die je ook overal kan heen rijden. Ik wil hier graag lezen over de auto zelf en niet over de financiele uitdagingen die mensen denken te krijgen... Kunnen we het laten rusten?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Venxir schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:43:
Waarom gaat het nu alleen maar over bijtelling?

Ik heb moeite met het feit dat je wel een auto van 50k+ wilt rijden maar je druk maakt over die bijtellingscenten. Wees dan gewoon realistisch en lease een auto van 30k die je ook overal kan heen rijden. Ik wil hier graag lezen over de auto zelf en niet over de financiele uitdagingen die mensen denken te krijgen... Kunnen we het laten rusten?
Als je over de auto wilt lezen is er genoeg op internet te vinden.. Dit is een Nederlands forum toch? ;)

Niemand hier praat over financiële uitdagingen overigens... Het bijtelling verhaal scheelt gewoon heel veel geld. Het gaat ook niet eens zozeer over de bijtelling maar meer over de korting, die krijg je ook particulier. Ik vind het interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Het gaat hier zeker niet alleen over de bijtelling, maar het is wel de harde werkelijkheid dat een paar maanden echt duizenden euro's uitmaken. Daar is iedereen mee bezig, ik ook.

Het is natuurlijk ook zo dat we allemaal zitten te wachten totdat de eerste echte ervaringen gedeeld gaan worden, want dat wachten is iedereen wel klaar mee denk ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Brotuck schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:20:
Het gaat hier zeker niet alleen over de bijtelling, maar het is wel de harde werkelijkheid dat een paar maanden echt duizenden euro's uitmaken. Daar is iedereen mee bezig, ik ook.

Het is natuurlijk ook zo dat we allemaal zitten te wachten totdat de eerste echte ervaringen gedeeld gaan worden, want dat wachten is iedereen wel klaar mee denk ik.
Ik in ieder geval wel!

Toen heb bestelde zou het in oktober geleverd worden, toen lachte ik nog al mijn 13-in-dozijn Model3 rijdende collega's uit..
Inmiddels lachen ze mij uit vanuit hun fijne auto :P

Nu wacht ik al zolang dat ik niet meer terug kan en wil, maar had ik dit vooraf geweten dan was ik gewoon voor een andere auto gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Ik in ieder geval wel!

Toen heb bestelde zou het in oktober geleverd worden, toen lachte ik nog al mijn 13-in-dozijn Model3 rijdende collega's uit..
Inmiddels lachen ze mij uit vanuit hun fijne auto :P

Nu wacht ik al zolang dat ik niet meer terug kan en wil, maar had ik dit vooraf geweten dan was ik gewoon voor een andere auto gegaan.
Ik heb een paar weken geleden eerst meegereden met een Mach-E en later dezelfde dag een dik uur proefrit gedaan in een Polestar2 en waar ik vooraf twijfelde was er na de proefrit geen twijfel meer. Polestar2 sla ik over.

Tijdens de EV-Experience ook in een Tesla S gereden, zeer mooie auto maar prijsverschil met Mach-E is erg groot
Model 3 rijd je alleen voor de bijtelling/prijs, die kan je gewoonweg niet mooi vinden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Model 3 rijd je alleen voor de bijtelling/prijs, die kan je gewoonweg niet mooi vinden... :X
Ik heb ook in een model 3 mogen rijden en was danig onder de indruk dat ik voor elektrisch ben gaan kijken en bij de Mach E uit kwam omdat, zoals je terecht zegt, ook ik de model 3 ook niet zo mooi vind. Er klopt gewoon iets niet aan de verhoudingen. De voornaamste reden is echter dat ik het hogere rijden sinds mijn tiguan zeer kan waarderen en daar komt de Mach E een stuk dichter bij in de buurt dan een model 3.

Maar dat je hem enkel rijdt voor de bijtelling/prijs, mwa, dat vind ik toch net te cru ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 30-10-2020 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy001
Brotuck schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:20:

Wat het natuurlijk extra zuur maakt is dat klanten in de USA al wel hun auto krijgen in December.

Het is toch echt USA First, NL :)F Second or Third or .....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
Het is uiteindelijk de schuld van niemand.
Ford kan ook niks doen aan corona, niet alles is de schuld van corona.
De wereld heeft gewoon stilgestaan.

Het is wel onze overheid die 1-1 de nieuwe tarieven willens en weten doorvoert.
Dus dankzij onze eigen overheid ben ik een paar duizend euro duurder uit.

Maargoed ik HOEF geen auto te leasen natuurlijk, of ik kan een auto kiezen dus wel leverbaar is.

De vertraging is gewoon vervelend voor alle betrokkenen. En de overheid zou ook moeten inzien dat 2020 een uniek jaar is en dat het best wel redelijk is om dan ook de regeltjes wat door te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Denk dat iedereen voor wie die paar tientjes per maand verschil echt een probleem is op een auto van 50k+ beter meteen kan overstappen op de Model 3. Van die auto weet je zeker dat je nog 8% bijtelling kan krijgen. Blijven de liefhebbers van de Mach-E die wel de meerprijs willen betalen voor een veel mooiere auto hier over :)

Het gaat misschien over 60-70 euro/maand netto op totale kosten voor de auto van die rond de 1000 euro ex btw kost aan lease, afhankelijk van de lease voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:
Denk dat iedereen voor wie die paar tientjes per maand verschil echt een probleem is op een auto van 50k+ beter meteen kan overstappen op de Model 3. Van die auto weet je zeker dat je nog 8% bijtelling kan krijgen. Blijven de liefhebbers van de Mach-E die wel de meerprijs willen betalen voor een veel mooiere auto hier over :)

Het gaat misschien over 60-70 euro/maand netto op totale kosten voor de auto van die rond de 1000 euro ex btw kost aan lease, afhankelijk van de lease voorwaarden.
Nou dat dus nooit, het is simpelweg niet met elkaar te vergelijken. Ik betaal graag meer om niet in een pauper wagen te zitten. (Pun intended)

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:

Zeg dan niks.

Ik kan die tientjes makkelijk missen.. en toch ben ik er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Zeg dan niks.

Ik kan die tientjes makkelijk missen.. en toch ben ik er niet blij mee.
voor mij eigenlijk hetzelfde.

Verder vind ik dat Ford gewoon een comerciele keuze heeft gemaakt door mij de auto in 2020 te beloven. Ze weten waarom ik dit wil. Ze weten wat de consequentie voor mij is als de auto in 2021 komt. De regering zou best wat soepeler mogen zijn, maar die heeft mij niets beloofd.

Een man een man. Een woord een woord.

Het huidige compensatie voorstel is gewoon te weinig.

Het is niet dat Ford falliet gaat, als ze ons nu beter tegemoet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Goofy001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:
[...]

Verder vind ik dat Ford gewoon een comerciele keuze heeft gemaakt door mij de auto in 2020 te beloven. Ze weten waarom ik dit wil. Ze weten wat de consequentie voor mij is als de auto in 2021 komt. De regering zou best wat soepeler mogen zijn, maar die heeft mij niets beloofd.

Als de 3.000 korting nu voor 30euro netto minder bijtelling zorgt zal om de 100euro compleet goed te maken er ongeveer 10.000 korting gegeven moeten worden. Dat is zo'n 20% (afhankelijk van gekozen model/versie). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:51:
Het is uiteindelijk de schuld van niemand.
Ford kan ook niks doen aan corona, niet alles is de schuld van corona.
De wereld heeft gewoon stilgestaan.

Het is wel onze overheid die 1-1 de nieuwe tarieven willens en weten doorvoert.
Dus dankzij onze eigen overheid ben ik een paar duizend euro duurder uit.

Maargoed ik HOEF geen auto te leasen natuurlijk, of ik kan een auto kiezen dus wel leverbaar is.

De vertraging is gewoon vervelend voor alle betrokkenen. En de overheid zou ook moeten inzien dat 2020 een uniek jaar is en dat het best wel redelijk is om dan ook de regeltjes wat door te schuiven.
Ford zat natuurlijk al op een hele strakke planning. Polestar had ook een strakke planning en die hebben amper vertraging opgelopen door COVID. Dus hoezo de schuld van de overheid? Er zijn genoeg mensen die nu zonder inkomen thuis zitten. Ja, het is vervelend maar ik denk dat wij allemaal nog wel in een prima positie zitten. Mocht het geld echt een issue zijn had je nog alternatieven gehad in 2020, en niet alleen de Model 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luffbra
Ik denk dat iedereen nu wel z'n punt hierover heeft gemaakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
De Chinezen hebben Covid op de markt gebracht en vervolgens succesvol geëxporteerd zonder zelf er al te veel van te hebben gehouden, lol. Daarom kon Geely de Polestar wel bouwen. Overigens denk ik dat de Polestar te vroeg op de markt is gezet, als je bij zo'n 10% van de auto's een uitval hebt vanwege het 12volt probleem (waardoor ze niet meer willen rijden, ook niet als ie 100km/u aan het rijden was). Lijkt of het testtraject niet helemaal goed doorlopen is om de auto zo snel mogelijk op de markt te krijgen. Nu ook nog de hardware vervanging bij alle Polestars...

Hopelijk heeft Ford die 6 maanden vertraging van de productie dan gebruikt om goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Blijft toch opvallend dat het juist bij een electrische auto zoveel voorkomt. Issues met 12V. Tesla's hebben hiermee ook de nodige issues gehad. Veel EVs kennen wel de nodige issues. Al is wellicht Ford de uitzondering. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Inspired schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:11:
[...]

Ford zat natuurlijk al op een hele strakke planning. Polestar had ook een strakke planning en die hebben amper vertraging opgelopen door COVID. Dus hoezo de schuld van de overheid? Er zijn genoeg mensen die nu zonder inkomen thuis zitten. Ja, het is vervelend maar ik denk dat wij allemaal nog wel in een prima positie zitten. Mocht het geld echt een issue zijn had je nog alternatieven gehad in 2020, en niet alleen de Model 3.
Noem één 50K 2020 EV alternatief dan...

En dan wel met de ruimte, kwaliteit, design, performance van ME.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Predje schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:13:
[...]

Noem één 50K 2020 EV alternatief dan...

En dan wel met de ruimte, kwaliteit, design, performance van ME.
Als de eis het design van de ME is dan zijn er natuurlijk geen alternatieven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Inspired schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:17:
[...]

Als de eis het design van de ME is dan zijn er natuurlijk geen alternatieven. :)
IMHO is design van een auto heel belangrijk.

Maargoed, zonder design.. wat is dan het alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Predje schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:22:
[...]

ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Tesla Model 3, Kia e-Niro, VW ID.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Voor de 50k versie niet veel in 2020 idd. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:24:
[...]

Tesla Model 3, Kia e-Niro, VW ID.4.
Als dit de alternatieven zijn heb ik mijn punt wel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
Wat me meer verbaast is dat de ID.4 en Enyaq en nog een paar qua liters een grotere bagageruimte hebben dan de Mach e...hij is al besteld, maar dat blijf ik vreemd vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Luffbra schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:32:
Wat me meer verbaast is dat de ID.4 en Enyaq en nog een paar qua liters een grotere bagageruimte hebben dan de Mach e...hij is al besteld, maar dat blijf ik vreemd vinden...
Dak van de ME loopt toch veel eerder af? Als ik de vorm bekijk vind ik het niet zo gek. Ook wil soms een VAG liter wel eens anders zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Inspired schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:35:
[...]

Dak van de ME loopt toch veel eerder af? Als ik de vorm bekijk vind ik het niet zo gek. Ook wil soms een VAG liter wel eens anders zijn.. :)
Mooi kontje he! :) Prachtig zo'n sporty "suv"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@Predje je moet de keuze maken aan de hand van de huidig beschikbare informatie. Gezien de Mach-E pas in 2021 leverbaar is, kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij daarmee de prijs nog waard is. Ik denk zelf dat de Mach-E concurrerend geprijsd is, gezien het IMHO by far de beste auto is in de 50k prijs range. Ik snap dat er geklaagd wordt dat hij niet in 2020 leverbaar is, maar goed hetzelfde geldt voor mensen die eind vorig jaar 4% zijn misgelopen op bijvoorbeeld de Kia e-Niro. Als Ford de Mach-e goed kan leveren volgend jaar, lijkt mij de e-Niro Executive overpriced, maar goed dat kan ook een kwestie van smaak zijn.
Feit is wel dat er volgend jaar meer concurrenten zijn. Dus kijkend naar 2021 zou je ook kunnen kijken naar de Enyaq, Audi Q4, Tesla Y en wellicht nog wat meer modellen die in 2021 op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
[...]

niet alleen de liters maar ook de uitstoot :X

Zijn maar weinig VAG-auto's die in de buurt van de look-and-feel komen van de Mach-E, als ze er zijn dan zijn ze ook meteen duurder (E-Tron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
[...]

Volgens mij is de berekening gebaseerd op het aantal liters onder de hoedenplank (doek bij de Mach e)...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Goofy001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:
[...]

Over het algemeen kan je gewoon je geld terugkrijgen als er niet geleverd wordt wat er initieel beloofd is.
Dus eerlijk gezegd vind ik de keuze van korting (zeer) netjes van Ford, ze hadden ook kunnen kiezen voor gratis annuleren en geen korting.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Luffbra schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:20:
[...]

Volgens mij is de berekening gebaseerd op het aantal liters onder de hoedenplank (doek bij de Mach e)...
Ja, maar die zal dus lager zitten door de aflopende daklijn en/of de kofferbak is minder diep. Enyaq is dus bijvoorbeeld wel een stuk ruimte. ME zit een beetje in de lijn van P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:58:
@Predje je moet de keuze maken aan de hand van de huidig beschikbare informatie. Gezien de Mach-E pas in 2021 leverbaar is, kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij daarmee de prijs nog waard is. Ik denk zelf dat de Mach-E concurrerend geprijsd is, gezien het IMHO by far de beste auto is in de 50k prijs range. Ik snap dat er geklaagd wordt dat hij niet in 2020 leverbaar is, maar goed hetzelfde geldt voor mensen die eind vorig jaar 4% zijn misgelopen op bijvoorbeeld de Kia e-Niro. Als Ford de Mach-e goed kan leveren volgend jaar, lijkt mij de e-Niro Executive overpriced, maar goed dat kan ook een kwestie van smaak zijn.
Feit is wel dat er volgend jaar meer concurrenten zijn. Dus kijkend naar 2021 zou je ook kunnen kijken naar de Enyaq, Audi Q4, Tesla Y en wellicht nog wat meer modellen die in 2021 op de markt komen.
Ik heb in maart besteld met beloofde levering in oktober.

Dus 2021 alternatieven zijn niet relevant geweest voor mijn keuze destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Er is altijd een risico dat de deadline niet gehaald wordt. In de meeste koopovereenkomsten staat dat invloed van belasting wijzigingen 1:1 worden doorberekend naar de klant. In dit geval was ruim van te voren bekend dat in 2021 de bijtelling omhoog ging, en zullen veel contracten opgenomen hebben dat je het recht op annuleren hebt als er niet geleverd wordt in 2020.
De historie bewijst dat mensen die voor je merk gekozen hebben vanwege de bijtelling, geen merkvaste klanten zijn (populaire 14% auto's zoals de Lexus CT200h, Renault Megane hebben vaak geen IS300h of nieuwe Megane opgeleverd na het eind van het contract). Met die informatie in het achterhoofd, had Ford Nederland ook gewoon kunnen besluiten om geen korting te geven en kijken of ze de auto's niet bij andere geïnteresseerden kunnen slijten.
De overheid heeft er sowieso weinig mee te maken. Waarom zou de overheid de 8% bijtelling behouden als 12% bijtelling genoeg stimulans blijkt te zijn? Andere fabrikanten hebben dit jaar wel gehaald, zoals VW met de ID.3.
Ik vraag me wel af of 16% bijtelling tot 40k genoeg korting is om mensen over de streep te halen om nog een EV te nemen. Daarvoor moet denk ik de prijs van de EV nog wat gaan dalen het komende jaar. Zo niet, is een 16% EV in 2022 duurder dan hetzelfde model met ICE. Dan heeft Jan Modaal leaserijder denk ik geen zin meer in de nadelen van een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:42:

Ik vraag me wel af of 16% bijtelling tot 40k genoeg korting is om mensen over de streep te halen om nog een EV te nemen. Daarvoor moet denk ik de prijs van de EV nog wat gaan dalen het komende jaar. Zo niet, is een 16% EV in 2022 duurder dan hetzelfde model met ICE. Dan heeft Jan Modaal leaserijder denk ik geen zin meer in de nadelen van een EV.
Klopt in mijn geval...die Eur 3k was nog net het zetje om electrisch te gaan rijden...anders was het een BMW 3 touring geworden...die is Eur 80 duurder in bijtelling...nu maar eens voor electrisch gekozen 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Luffbra schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:33:
[...]

Klopt in mijn geval...die Eur 3k was nog net het zetje om electrisch te gaan rijden...anders was het een BMW 3 touring geworden...die is Eur 80 duurder in bijtelling...nu maar eens voor electrisch gekozen 8) :P
Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat de geluidsisolatie tegen valt in de Mach-E. Ik kan er verder niet zoveel van vinden, maar mijn ervaring met niet Duitse auto's is dat die over het algemeen veel wind en bandengeluid hebben op hogere snelheden (130+). Tot nu toe in ieder geval nog geen sub 50k EV gezien waarbij de geluidsisolatie wel in orde is (misschien de ID.3, nog geen real world ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als ik kijk naar de Ford C-MAX hybride (ik was toen 1 van de 1000 die hem nog voor 7% kon bestellen) was er helemaal niks mis met de geluidsisolatie. Daar maak ik me het minste zorgen om.

Eerder de vering en wat zwaardere belading ben ik erg benieuwd naar.
Nu heb ik luchtvering om de extra ballast te dragen op mijn C350e, maar ik las dat de ME " gewone" vering krijgt. De EQC heb ik om die reden niet doorgezet, die was zo slap in de vering dat je met drie kinderen achterin en wat bagage al schuurde over de grond.

En merkvast is toch iets van het verleden ? Tegenwoordig koop/lease gewoon iets wat je aanspreekt en dat is in mijn geval zeker geen merk, eerder het totaalplaatje

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 02-11-2020 14:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:07:
[...]

Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat de geluidsisolatie tegen valt in de Mach-E. Ik kan er verder niet zoveel van vinden, maar mijn ervaring met niet Duitse auto's is dat die over het algemeen veel wind en bandengeluid hebben op hogere snelheden (130+). Tot nu toe in ieder geval nog geen sub 50k EV gezien waarbij de geluidsisolatie wel in orde is (misschien de ID.3, nog geen real world ervaring mee).
Dit kan inderdaad wel een dingetje worden bij de RWD, de AWD krijgt standaard geluidswerendglas in de voorportieren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:16:
Als ik kijk naar de Ford C-MAX hybride (ik was toen 1 van de 1000 die hem nog voor 7% kon bestellen) was er helemaal niks mis met de geluidsisolatie. Daar maak ik me het minste zorgen om.

Eerder de vering en wat zwaardere belading ben ik erg benieuwd naar.
Nu heb ik luchtvering om de extra ballast te dragen op mijn C350e, maar ik las dat de ME " gewone" vering krijgt. De EQC heb ik om die reden niet doorgezet, die was zo slap in de vering dat je met drie kinderen achterin en wat bagage al schuurde over de grond.

En merkvast is toch iets van het verleden ? Tegenwoordig koop/lease gewoon iets wat je aanspreekt en dat is in mijn geval zeker geen merk, eerder het totaalplaatje
Ik zag een sticker op het US mach e forum waarbij er heel duidelijk stond vermeld dat het totale beladingsgewicht van personen + belading de 416kg niet mag overschrijden. 5 volwassen a 80kg = 0 kg bagage. Gelukkig komt het niet vaak voor in mijn geval maar ook met 4 volwassenen en 4 koffers wordt het al tricky :?

https://www.macheforum.co...rd-silver-spring-md.1862/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08
Ik heb 2 keer meegereden in de MME. Beide keren AWD ER. In Rotterdam voorin en in Eindhoven achterin.
In mijn perceptie was de 1ste rit goed stil toen ik voorin zat maar de 2de rit achterin stuk minder. Geluid van elektrische motor en rolgeluiden duidelijk hoorbaar. Misschien door de combi van dichterbij zitten bij achtermotoren en wielen en ontbreken geluidwerend glas achterin.

Ik heb de dame die reed in Eindhoven ook gevraagd naar de vering en hoe de auto drempels nam; want die kwamen natuurlijk niet in de proefrit voor. Antwoord: "stugge vering en drempels moet je voorzichting nemen, maar dat moet je met elke auto". Dat laatste ben ik niet helemaal met haar eens. Er zijn auto's waarmee je een drempel behoorlijk snel kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Zandje06 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:03:
Ik heb 2 keer meegereden in de MME. Beide keren AWD ER. In Rotterdam voorin en in Eindhoven achterin.
In mijn perceptie was de 1ste rit goed stil toen ik voorin zat maar de 2de rit achterin stuk minder. Geluid van elektrische motor en rolgeluiden duidelijk hoorbaar. Misschien door de combi van dichterbij zitten bij achtermotoren en wielen en ontbreken geluidwerend glas achterin.

Ik heb de dame die reed in Eindhoven ook gevraagd naar de vering en hoe de auto drempels nam; want die kwamen natuurlijk niet in de proefrit voor. Antwoord: "stugge vering en drempels moet je voorzichting nemen, maar dat moet je met elke auto". Dat laatste ben ik niet helemaal met haar eens. Er zijn auto's waarmee je een drempel behoorlijk snel kunt nemen.
Dat is een Bronco, geen Mach-e :)

Stond bij beide ritten wel de "propulsion sound" uit? die zorgt ook voor geluid en zal je achter ook meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Klinkt niet zo veelbelovend, gezien die ritjes binnen bebouwde kom waren en EV's over het algemeen juist daar wel heel stil zijn. Als het ook al een model was met geluidwerend glas...
Ik zie dat je dit glas niet op een RWD model kan bestellen. Dat is dan wel een dure optie, als je dat wil hebben moet je dus naar een AWD model upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:07:
[...]

Nou zal met 130+ ook niet zo lang last hebben...(als je BEV vergelijkt met ICE is het verschil best groot, wat ben je gewend?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Heeft alles te maken met het gewicht. Een AWD ER weegt 2250kg en dat gewicht wil op een drempel graag rechtdoor maar niet omhoog. De vering krijgt flink wat meer te voorduren dan bij een gem 1500kg auto. Stugge vering ben ik overigens wel gewend van mijn Audi A4 S-line 19inch en Tiguan R-line 20inch. Als het maar niet is net zoals bij een mini cooper S, stugge vering is wat anders dan stuiterende vering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 04:56
FreeMen schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:42:
[...]
5 volwassen a 80kg = 0 kg bagage. Gelukkig komt het niet vaak voor in mijn geval maar ook met 4 volwassenen en 4 koffers wordt het al tricky :?
Ford is Amerikaans ik denk dat ze wel ervaring hebben met mensen die 80kg of 180kg wegen.

Ben zelf ook niet de dunste maar ik ga er van uit dat we dezelfde versie krijgen als die van Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MarcelGo schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:34:
[...]

Nou zal met 130+ ook niet zo lang last hebben...(als je BEV vergelijkt met ICE is het verschil best groot, wat ben je gewend?)
Mercedes C had ik voor m’n e-Niro. De Niro is tot 100 km/uur vrij aangenaam, maar daarboven is het een herriebak. Alles is relatief natuurlijk. Ik reed laatst in een A3 vorige generatie. In geen enkele opzichte vind ik dat een betere auto dan de e-Niro, behalve de geluidsisolatie. Wat een rust aan boord op de snelweg. Zelfs als je in de 4e versnelling 130 rijdt is het nog aangenaam rustig, waardoor ik helemaal vergeten was om door te schakelen naar 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Mijn productiedatum en leverdatum zijn verschoven:

productie
van: 20-nov-2020
naar: 1-dec-2020

levering
van: 20-feb-2021
naar: 27-feb-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Dat je met gewone vering moet opletten over hobbels weet ik wel.

Het is trouwens wel zo dat ik nu zonder remmen zonder problemen iedere hobbel kan pakken, want de luchtvering past zich heel goed aan.

Moet natuurlijk geen hufterig gedrag worden dat je met 80 door de stad rijd, maar met 50 is iedere verkeersdrempel geen probleem.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:31:
Dat je met gewone vering moet opletten over hobbels weet ik wel.

Het is trouwens wel zo dat ik nu zonder remmen zonder problemen iedere hobbel kan pakken, want de luchtvering past zich heel goed aan.

Moet natuurlijk geen hufterig gedrag worden dat je met 80 door de stad rijd, maar met 50 is iedere verkeersdrempel geen probleem.
Ik het dorp waar ik woon pak je de gemiddelde drempel niet met 50 want dan kan je direct door naar de schade reparateur als je hem al niet moet afslepen. Er zijn veel, heel veel verschillende drempels. Drempels waar je met 50 overheen kan in een 50 gebied liggen er voor de sier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
TerrorSource schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:27:

productie

levering
Waar vind je deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:27:

productie

levering
Gezien de geruchten dat we helemaal niets meer hoeven te verwachten voor de lente is dit meer goed dan slecht nieuws. Weekje meer of minder op een jaar wachttijd doet er ook niet meer toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Niet zelf. Dealer bellen, hem zijn lever systeem laten openen en laten oplezen wat hij ziet ;)
FreeMen schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:48:
[...]

Gezien de geruchten dat we helemaal niets meer hoeven te verwachten voor de lente is dit meer goed dan slecht nieuws. Weekje meer of minder op een jaar wachttijd doet er ook niet meer toe ;)
Ik hoop dat de productieweek en leveringsweek niet blijven opschuiven maar vooralsnog hangt aan mij auto een VIN en “een” datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
TerrorSource schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:41:
[...]

Niet zelf. Dealer bellen, hem zijn lever systeem laten openen en laten oplezen wat hij ziet ;)

[...]

Ik hoop dat de productieweek en leveringsweek niet blijven opschuiven maar vooralsnog hangt aan mij auto een VIN en “een” datum.
Productieweek zit ik 1 week later, levering was ook 27 feb, zal volgende week weer eens bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik denk dat je de leverdatum in zowel positieve als negatieve zin met een korrel zout moet nemen. Het feit dat de leverdatum in lijn mee verschuift met de productiedatum zegt mij, buiten de toch al onrealistische termijn tussen productie en levering, dat er weinig basis achter de leverdatum zit. Een week later productie zit of op dezelfde boot of hij mist de boot net waardoor er zo een maand extra bij komt.

Maar goed, we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
Ik had vorige week nog met dealer gebeld, maar nog maar klein aantal van de honderden bestellingen die hij open had staan hadden een productie datum. Besloten om maar gewoon af te wachten. Elke week word er gepland en komen er nieuwe data bij (of wijzigingen). Is voor dealer ook niet te doen om elke week alle klanten te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Ik weet ook zeker dat de mensen DIE een auto krijgen allemaal dezelfde leverdatum zullen hebben. Er komt 1 boot met een paar duizend auto's voor Europa.
Zit jou MME daar niet tussen dan zal hetzelfde zich minimaal een maand later herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

RudiP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:13:
Ik weet ook zeker dat de mensen DIE een auto krijgen allemaal dezelfde leverdatum zullen hebben. Er komt 1 boot met een paar duizend auto's voor Europa.
Zit jou MME daar niet tussen dan zal hetzelfde zich minimaal een maand later herhalen.
Klopt de meerderheid heeft een datum van 26-2 gekregen. Helaas lukt het me niet een VIN nummer te krijgen van dealer of leasemaatschappij.... dus hier moet ik het voorlopig maar mee doen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Ik heb zelf de 75KWH RWD met Tech Pakket besteld eind mei via Leaseplan. Levertijd staat nu op week 13 (net als bij velen anderen). Echter heb ik vorige week bevestiging gehad van Leaseplan dat ik inderdaad ook 3000Euro korting krijg. Ik weet verder niet bij welke dealer zij bestellen en of ik bij de eerste 2000 zit.

Echter werd ik wel afgelopen Juni nog gebeld door Leaseplan met de vraag of ik mijn order wil annuleren en wil omzetten naar bijv. Tesla, omdat deze nog wel leverbaar zijn in 2020. Het kan dus zijn dat meerdere mensen hun order geannuleerd hebben en dat ik een aantal plaatsen ben gestegen op de bestellijst. Is een aanname, maar ben wel blij met 3000 korting.
F1dude, mijn dank is groot voor deze post. Dit was de post welke mij er toe heeft gedreven om mijn leasemaatschappij te vragen waarom ik buiten de boot viel voor de korting waar andere na mij blijkbaar wel in aanmerking kwamen.

Op het laatste is nooit een antwoord gekomen maar in het kader van de aanhouder wint, de korting is rond en ingeruild voor het tech plus pakket _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
RudiP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:13:
In VS worden de dealer demo auto's eerder gemaakt en uitgeleverd. Maar weet niet of dit zogenaamde FCTP programma ook voor Europa van toepassing is. Weet iemand dat ?
Zo ja dan zou het ook kunnen zijn dat er een aantal klant auto's samen komen met deze batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Zandje06 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:10:
[...]

In VS worden de dealer demo auto's eerder gemaakt en uitgeleverd. Maar weet niet of dit zogenaamde FCTP programma ook voor Europa van toepassing is. Weet iemand dat ?
Zo ja dan zou het ook kunnen zijn dat er een aantal klant auto's samen komen met deze batch.
Van alles wat ik nu gehoord en gelezen heb zal het zo zijn dat de Demo-auto's (FCTP) op dezelfde boot zullen staan.
"wij" hebben de auto toch al besteld dus daar is geen haast bij. Ze hebben er al een hele klus aan om de totale hoeveelheid reeds gemaakte bestellingen te fabriceren. De FCTP auto's zijn om nieuwe klanten te verleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
FreeMen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:23:
[...]

F1dude, mijn dank is groot voor deze post. Dit was de post welke mij er toe heeft gedreven om mijn leasemaatschappij te vragen waarom ik buiten de boot viel voor de korting waar andere na mij blijkbaar wel in aanmerking kwamen.

Op het laatste is nooit een antwoord gekomen maar in het kader van de aanhouder wint, de korting is rond en ingeruild voor het tech plus pakket _/-\o_ .
You're Welcome! Hoe meer Happy MME's des te beter! We komen elkaar wel tegen onderweg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Nu het Tech plus pakket er alsnog op gaat komen zojuist eens even gekeken naar het panoramdak maar het blijkt dat deze helemaal niet dicht kan. Leuk dat het er mooi uit ziet maar toch een bijzondere keuze om het niet afsluitbaar te maken. Althans, dat dacht ik totdat ik wat verder ben gaan zoeken en het volgende tegen kwam op een US site.

Panoramic fixed-glass roof with Low-E coating - Low-E blocks UV and IR radiation (blocking heat), while letting visible light in. It also helps stop heat loss in the winter. (PRM, Rt1, FE)
Front windshield with infrared reflective (IRR) coating, reduces heat. (PRM, Rt1, FE)

The benefits of this available Panoramic Fixed Glass roof go beyond its expansive view. Special coating is designed to help the interior stay cooler in the summer and warmer in the winter with a Low-E on the roof and Infra-red Reflective coating on the windshield.

Mocht dit toch nog niet genoeg blijken is er altijd nog deze:

sunshade 8)

NB, ik kon er niks over vinden op de NL site maar wellicht heb ik ergens een verborgen pagina over het hoofd gezien

[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 04-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:19:
Nu het Tech plus pakket er alsnog op gaat komen zojuist eens even gekeken naar het panoramdak maar het blijkt dat deze helemaal niet dicht kan. Leuk dat het er mooi uit ziet maar toch een bijzondere keuze om het niet afsluitbaar te maken. Althans, dat dacht ik totdat ik wat verder ben gaan zoeken en het volgende tegen kwam op een US site.

Panoramic fixed-glass roof with Low-E coating - Low-E blocks UV and IR radiation (blocking heat), while letting visible light in. It also helps stop heat loss in the winter. (PRM, Rt1, FE)
Front windshield with infrared reflective (IRR) coating, reduces heat. (PRM, Rt1, FE)

The benefits of this available Panoramic Fixed Glass roof go beyond its expansive view. Special coating is designed to help the interior stay cooler in the summer and warmer in the winter with a Low-E on the roof and Infra-red Reflective coating on the windshield.

Mocht dit toch nog niet genoeg blijken is er altijd nog deze:

sunshade 8)

NB, ik kon er niks over vinden op de NL site maar wellicht heb ik ergens een verborgen pagina over het hoofd gezien
Informatie in NL hierover is karig. ik dacht dus ook dat het panoramadak juist voor enorme warmte zou zorgen in de zomer maar bij Tesla's is dat niet het geval, op basis daar van + de 3000e korting heb ik Tech Packet Plus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik ben even aan het zoeken geslagen en ik zie dat er 17-Jan-2021 een RoRo uit Veracruz vertrekt waar naar toe kan ik echter nog niet zien. Ik verwacht dat die naar Europa komt. Veracruz > Antwerpen is circa 23dagen volgens een schema van een bestaande route.
17-Jan vertrekken Veracruz maakt aankomst Antwerpen rond 9-feb-2021. Zou dan 18dagen tussen zitten tussen aflevering Antwerpen en aflevering bij dealer zijn. Wat vrij reeel lijkt bij levering op 27-feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
We worden weer wat wijzer tav de range, in de onderstaande presentatie wordt 480 voor de ER RWD opgegeven en geen 600 zoals de NL website nog altijd aangeeft.

https://www.macheforum.co...inside-mexico-plant.1928/

In terms of battery life, you'll have standard and extended range battery options with rear-wheel drive or all-wheel drive powered by permanent magnet motors. Equipped with an extended range battery and rear-wheel drive, it has an estimated range of at least 480 km.*

*Based on full load. Actual range varies with conditions such as external elements, driving behaviors, vehicle maintenance, and lithium-ion battery age.

Dat maakt voor de RWD dus ca 480/600 * 450 = 360 km. Klinkt iig een stuk geloofwaardiger dan de 450 voor de SR RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:38:
Ik ben even aan het zoeken geslagen en ik zie dat er 17-Jan-2021 een RoRo uit Veracruz vertrekt waar naar toe kan ik echter nog niet zien. Ik verwacht dat die naar Europa komt. Veracruz > Antwerpen is circa 23dagen volgens een schema van een bestaande route.
17-Jan vertrekken Veracruz maakt aankomst Antwerpen rond 9-feb-2021. Zou dan 18dagen tussen zitten tussen aflevering Antwerpen en aflevering bij dealer zijn. Wat vrij reeel lijkt bij levering op 27-feb
Dat klinkt heel aannemelijk. Benieuwd hoeveel ze geproduceerd krijgen voor die tijd.
Pagina: 1 ... 11 ... 179 Laatste