Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 2 ... 176 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:01
Mede-auteurs:
  • makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20

makooy

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-05 16:21

Brotuck

Het grote Ford Mustang Mach-E topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HudtBUyiedpqiD4P6DVtm2af/full.jpg
The All-Electric Pony

Welkom in het topic voor de Ford Mustang Mach-E, de elektrische crossover SUV van Ford die eind 2020 op de markt komt. Dit is de plek om te discussiëren, informatie te delen en ervaringen uit te wisselen. Schroom vooral niet om bij te dragen aan dit topic (en de topicstart).

Tweakers (video)review:
@Yero mocht al een prototype van dichtbij bekijken en schreef daar een uitgebreide review over op Tweakers. Daar staat al een schat aan informatie in. De rest van de informatie, en alle toekomstige ontwikkelingen, kunnen mooi gebundeld worden in dit topic.

Officiële website:
Link naar de officiële website van Ford (ook voor bestellen)

En check ook vooral deze topics:
Elektrische auto's in het algemeen: Elektrische auto's - deel 5
Alles over laadpalen: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Ja, ik heb de opmaak gestolen van andere topics maar wel een klein beetje aangepast O-)
(dank daarvoor wouterg00 en bottom line).

Uiteraard zal de topicstart worden bijgewerkt zodra er nieuwe, interessante toevoegingen zijn.
Laat het vooral weten als je nog wat mist in de topicstart.

Inhoud topic
Achtergrond en design

Al sinds 1964 maakt Ford de Mustang, bij de meeste mensen bekend als de sportieve 'pony car'. Daarvan zijn er inmiddels zes generaties, maar nu is het tijd voor de nieuwe generatie: een volledig elektrische Mustang. Op 17 november werd de Ford Mustang Mach-E gepresenteerd, als een 'all-electric SUV for a new generation of Mustang-owners'. Het is voor het eerst in 55 jaar dat Ford de Mustang-lijn uitbreidt. De naam is trouwens een verwijzing naar de Mach 1, één van de eerste generatie Mustangs.

Design sketch

Het wordt de eerste EV van Ford in Europa, nadat het bedrijf al experimenteerde met de Ford Focus Electric in de VS aan het begin van het vorige decennium. Eind 2017 besloot Ford tot het opzetten van Team Edison, dat zich binnen het bedrijf bezig moest gaan houden met het ontwikkelen van (met name) elektrische auto's. De Mach-E is daar het (eerste) resultaat van.

De lange motorkap is kenmerkend voor de Mustang, maar de wielen zijn verplaatst. Ook is er geen beroemde Mustang-grille meer. Die is immers niet nodig en zou alleen maar voor minder aerodynamica zorgen. Het zou wel mogelijk moeten zijn om een custom grille met glasplaat te bestellen.

Volgens Ford zelf past de auto volledig in de Mustang-spirit, maar er zijn ook genoeg mensen die beweren dat een (elektrische) SUV nooit een Mustang zou mogen zijn. Dat zal ongetwijfeld nog flink wat discussie opleveren, maar als we de eerste berichten mogen geloven zou de Mach-E wel eens een serieuze speler op de EV-markt kunnen worden.

De auto gaat vanaf de zomer van 2020 in productie in Mexico, en levering van de eerste batch staat gepland voor Q4 van 2020. Hoeveel dat er precies zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar de First Edition van de Mach E was binnen een maand na de presentatie uitverkocht. Op dit moment is het nog mogelijk om een model te reserveren voor levering eind 2020. Hiervoor is een aanbetaling van €1000 vereist.

Ze hebben bij Ford zelfs een mini-documentaire (met een hoog marketinggehalte) gemaakt over de geboorte van de Mach-E.

Modellen

De Mach-E komt in Nederland in vier verschillende uitvoeringen. Eigenlijk zes uitvoeringen, want bij de RWD en de AWD modellen is er daarnaast een keuze uit twee accupakketten.

Mach-E RWD (vanaf €49.925)
Mach-E AWD (vanaf €57.665)
Mach-E First Edition (vanaf €70.940 en reeds uitverkocht)
Mach-E GT Performance Edition (Prijs n.n.b., komt in 2021)

Mach-E RWD (standaard accu)
Vanaf €49.925
AccucapaciteitWLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
75.7 kWh450kmAchterwiel180km/u<8,0 sec415Nm190kW / 258 pk18"38 min.

Mach-E RWD (grote accu)
Vanaf €58.075
Accucapaciteit[WLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
98.8 kWh600kmAchterwiel180km/u<8,0 sec415Nm210kW / 285 pk18"45 min.

Mach-E AWD (standaard accu)
Vanaf €57.665
Accucapaciteit[WLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
75.7 kWh420kmVierwiel, dubbele motor180km/u<7,0 sec565Nm190kW / 258 pk19"38 min.

Mach-E AWD (grote accu)
Vanaf €67.140
98.8 kWh540kmVierwiel, dubbele motor180km/u<7,0 sec565Nm248kW / 337 pk19"45 min.

Features

Alle modellen komen standaard met de volgende features:
  • 10.2 inch digitaal instrumentenpaneel en 15.5 inch touchscreen scherm
  • FordSync met verbonden navigatie en spraakbesturing (nieuwe generatie)
  • 230v oplaadkabel
  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera met sproeier
  • Active breaking / Pre Collision Assist
  • Adaptive cruise control met Lane Centring Assist en Stop&Go
  • Airbags (Voor, plus knie-airbag bestuurder. Zij-airbags en curtain airbags voor en achter
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Automatisch inschakelende dimlichten en grootlicht assistent
  • Draadloos opladen mobiele telefoon
  • Driver alert
  • Dual-Zone automatische airconditioning
  • Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels incl. BLIS en instapverlichting
  • Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
  • Elektrisch verwarmbare voorruit
  • Elektrisch verwarmbare voorstoelen
  • Ford Keyless Entry op voorportieren
  • FordPass Connect - Embeddem Modem 5
  • Frunk (bagageruimte voorin)
  • Geïntegreerde deurgrepen (komen automatisch naar buiten)
  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel en passagiersstoel
  • Intelligent Speed Assist
  • ISOFIX montagevoorziening voor kinderstoelen
  • Laadruimte met verlichting en 12V-aansluiting
  • Lane Departure Warning / Lane Keeping Aid en Road Edge Detection
  • LED-koplampen en achterlichten
  • Mobiele telefoon als sleutel
  • Navigatiesysteem met SYNC Bluetooth, voice-control en DAB+
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Privacy Glass
  • Regensensor
  • Tyre Pressure Monitoring System
  • Voorbereidingspakket voor trekhaakmontage
Standaard voor de AWD-variant en de First Edition
  • Adaptive front lighting system met dynamische koplampen en anti-verblinding
  • Aluminium pedaalafwerking
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Geluidswerende zijramen voor
  • Multi Color Ambient Light (LED-interieurverlichting met meerdere kleuren
  • Rode remklauwen
  • ST-Line voor- en achterbumper
  • Zwarte hemelbekleding (Ebony)
  • 8-weg elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en passagiersstoel
  • Hoofdsteunen voor 4-weg verstelbaar
  • Memory package voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
Standaard voor AWD-variant
  • Bekleding: Perforated Active X in de kleur Black Onyx
  • Deurbekleding voorportieren en dashboard met Twilled Carbon Fiber accenten
Standaard voor First Edition
  • Bekleding: Perforated Active X in Black Onyx met rode of blauwe stiksels
  • Deurbekleding voorportieren en dashboard met Diamond Alloy accenten
  • Unieke First Edition zijskirts
  • Unieke First Edition instaplijsten
  • Warmtewerende voorruit
  • Traffic Sign Recognition
  • Active Park Assist 2 (volledig automatisch inparkeren)
  • Active Driver Assist met lane-centering assist, Stop & Go en Handsfree mode (indien toegestaan)
  • Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
  • Bang&Olufsen audiosysteem met 9 speakers en 1 subwoofer
  • 360 graden camera
Verschillen tussen RWD - AWD - First Edition

OptieMach-E RWDMach-E AWDFirst Edition
Optisch:RWDAWDFirst Edition
Randen wielkastenMat zwartGespoten glimmend zwartGespoten in lakkleur
Velgen18" 19" 19"
BuitenspiegelsLakkleurContrastkleur ?
KoplampenLED-reflectorkoplampenAdaptieve, LED-koplampenAdaptieve, LED-koplampen
GrillMat zwart, "geribbeld"Gespoten glimmende randGrijze "grill look".
RemklauwenStandaardRoodRood
Opties:
Kleuropties773 + 4
PanoramadakOptioneel - TP PlusOptioneel - TP PlusV
Elektrische inklapbare buitenspiegelsOptioneel - TP PlusVV
InterieurbekledingLichte hemelbekleding en SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekleding met blauwe/rode stiksels

Overzicht opties

OptieMach-E RWDMach-E AWDFirst Edition
Panoramadak
Optioneel**
Optioneel**
Ja
Elektrisch inklabare buitenspiegels
Optioneel**
Ja
Ja
Verstelbare voorstoelen (8 standen) met geheugen
Optioneel**
Ja
Ja
Bang & Olusfen audio met 10 speakers
Optioneel*
Optioneel*
Ja
360-graden camera
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Handsfree achterklep
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Geavanceerde active parkeerhulp
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Active driver assist
Optioneel*
Optioneel*
Ja

*Optioneel via Technology Pack (€1500)
**Optioneel via Technology Pack Plus (€3600)

Kleurtjes

Shadow Black
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QtjzC1kyQIlmGjvrVuUc58O9/full.png

Infinite Blue
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wH8RaAkOUJknuBfiTj0CAV0n/full.png

Star White
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/asm2oweiUJz9M8gseOUC5e0w/full.png

Space White
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qyJ3QZrqdSk98ZXkD6fnI4S9/full.png

Lucid Red
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D46fXKNpg6Z3lIjdVfKEWX8B/full.png

Carbonized Grey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PQFWhu3I7x7kyvBZR26wvziZ/full.png

Iconic Silver
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NK7PX9PaT96jBci9dmbegYz6/full.png

Grabber Blue (First Edition exclusive)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H4GYHihARLBlOm1cZcChyx9H/full.png

Opladen

De Mustang Mach-E kan overweg met de volgende soorten oplaadpunten:
  • Snelladers (‘AC’, 11-22 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 48 kilometer in een uur kan bijladen
  • Snelladers (‘DC', 50 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 300 kilometer in een uur kan bijladen
  • Opladers met hoog vermogen (‘DC’, 150 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 565 kilometer in een uur kan bijladen. In 10 minuten zou je daar 93 kilometer moeten kunnen bijladen. Dit zijn de IONITY-stations.
  • Thuisladen. Bij de auto zit een Ford Varipower thuislaadkabel die aangesloten kan worden op een stopcontact met hoog vermogen (ca. 20 k/m bijladen per uur). Daarnaast biedt Ford ook de Connected Wallbox aan (ca. 32 k/m bijladen per uur). En er is de mogelijkheid om via een gewoon stopcontact op te laden (ca. 13 km bijladen per uur)
Met de Mustang Mach-E behoort zowel AC-laden (met een ingebouwde acculader van 10,5 kW) als DC-laden tot de mogelijkheden. Met een DC-snellader van 150 kW (115 kW met een standaardaccu) kun je als het goed is 93 km rijbereik opladen in slechts 10 minuten bij een oplaadpunt met hoog vermogen (voor de grotere accu).

Ford is een van de oprichters van IONITY (samen met BMW, VW en Daimler): een snelgroeiend netwerk voor snel opladen in Europa, dat op dit moment bezig is met het installeren van oplaadpunten langs belangrijke Europese snelwegen. Tegen eind 2020 moet dit netwerk uit 400 oplaadpunten bestaan. Verder investeert Ford nog in het realiseren van 1000 oplaadstations bij eigen faciliteiten (dealers bijvoorbeeld).

Met de FordPass-app voor je smartphone en het FordPass Connect-modem kun je de status van je accu controleren en ook kun je zien waar je het dichtstbijzijnde oplaadpunt kunt vinden. Je kunt er ook mee betalen voor het verbruikte laadvermogen. Je kunt zelfs thuis vanuit je luie stoel je autorit plannen en dit naar je Mustang Mach-E sturen als je klaar bent om te vertrekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rp4swgBPMkg8cojIg8bN9xX2/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mWhHMEQi4U4dQ2F1I8ZqLcRA/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KdjzeOSD0jWZUcnkMwPNuQWY/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZYCgOxhkjLERT8r2ODQBZTk4/medium.jpg

Plaatjes kijken

Handige links (coming soon)

Tweakers die de Ford Mustang Mach-E besteld hebben:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QppV5_U6WEqbdScKDfIfe0aGmtF0wRTLxlkBgyPRk14/edit?usp=sharing

[ Voor 255% gewijzigd door makooy op 01-03-2021 16:05 . Reden: Mede-auteur toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Mooie Amerikaanse auto.

Kijk er naar uit om hier in Nederland vanaf eind dit jaar te zien rondrijden.

De eerste (p)reviews zijn ook gemaakt:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Ford Mustang Mach-E - Eerste kennismaking

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Dit is de nieuwe Ford Mustang Mach-E

Een dijk van een auto met grote range, goed stuurgevoel ik ben benieuwd hoeveel ford er van kan leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door 3x3 op 21-02-2020 22:12 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Wel handig om te vermelden: ik heb hem zelf besteld op 19 februari (RWD met grote accu en Technology Pack Plus). Bevestiging gekregen via de mail van Ford Nederland en later ook nog even gebeld en gemaild door de dealer. Het contact na reservering loopt namelijk in principe via de dealer.

Die wist me nog te vertellen dat de eerste berichten over het productieproces hoopgevend zijn (FWIW).

In principe beloven ze levering in 2020, in ieder geval tot de dealers vanuit Ford zelf te horen krijgen dat levering in 2020 niet meer gegarandeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 20:43
brainovic schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:30:
Wel handig om te vermelden: ik heb hem zelf besteld op 19 februari (RWD met grote accu en Technology Pack Plus). Bevestiging gekregen via de mail van Ford Nederland en later ook nog even gebeld en gemaild door de dealer. Het contact na reservering loopt namelijk in principe via de dealer.

Die wist me nog te vertellen dat de eerste berichten over het productieproces hoopgevend zijn (FWIW).

In principe beloven ze levering in 2020, in ieder geval tot de dealers vanuit Ford zelf te horen krijgen dat levering in 2020 niet meer gegarandeerd kan worden.
Ja ik heb hetzelfde te horen gekregen. Auto gereserveerd op 13/2, lokale dealer belde me afgelopen week om langs te komen om bestelling af te ronden (afgelopen week gedaan). Hier een AWD met standaard accu en technology plus pack in iconic silver. Dealer gaat uit van levering in november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
Falch schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Ja ik heb hetzelfde te horen gekregen. Auto gereserveerd op 13/2, lokale dealer belde me afgelopen week om langs te komen om bestelling af te ronden (afgelopen week gedaan). Hier een AWD met standaard accu en technology plus pack in iconic silver. Dealer gaat uit van levering in november.
Had je niet liever de grote accu met rwd gehad? In geld ongeveer hetzelfde.

Ik heb zelf in januari een RWD met kleine batterij besteld, rijd al twee jaar Ioniq ev, de range zal afdoende zijn gezien mijn eigen ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
jerh schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Had je niet liever de grote accu met rwd gehad? In geld ongeveer hetzelfde.

Ik heb zelf in januari een RWD met kleine batterij besteld, rijd al twee jaar Ioniq ev, de range zal afdoende zijn gezien mijn eigen ervaringen.
Ik rij zelden meer dan 200 km per dag en heb ook nog een ICE auto dus de extended range heeft geen meerwaarde voor mij. De AWD heeft juist de opties die ik wil hebben (AWD, mooiere velgen, mooiere lichten, nog wat kleinere verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
[...]

Wat moest je dan nog bij de dealer doen als ik vragen mag? Ik heb verder alleen een pro forma factuur gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
@brainovic

voor de topicstart (tabel met modellen); de kWh inhoud van de accu is de accucapaciteit, niet het accuvermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door IVIaarten op 24-02-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 16:40
[...]

Ik dacht dat je de reservering pas in het voorjaar definitief kan maken? Heb hier nog niks over gezien/gehoord...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Road-runner83
Ik meld me hier ook even :)

Op 6 december een Shadow black, RWD, 75KWH met Technology pack gereserveerd. Kon toen nog niet via lease dus zelf de 1K betaald. LM neemt het nu verder over.

Kan niet wachten tot hij er is rond okt/nov (wat is bevestigd per mail).

Ik ben ook naar het event in Amerongen geweest (zeer mooie locatie) en was daarna nog enthousiaster! 👌

EDIT: hier nog wat pics van het event :)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49579904247_3f3aaed147_h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49579679151_283f255b95_h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49579889602_5c164f12a1_h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49579664226_221f666c30_h.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Road-runner83 op 24-02-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Road-runner83 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:37:

Op 6 december een Shadow black, RWD, 75KWH met Technology pack gereserveerd. Kon toen nog niet via lease dus zelf de 1K betaald. LM neemt het nu verder over.

Ik ben ook naar het event in Amerongen geweest (zeer mooie locatie) en was daarna nog enthousiaster! 👌
Heb je al enig zicht op wat de leaseprijs gaat worden?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@TerrorSource Jazeker contract is al helemaal rond. Ik betaal 929 incl. winterbanden en laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
Road-runner83 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:20:
@TerrorSource Jazeker contract is al helemaal rond. Ik betaal 929 incl. winterbanden en laadpaal.
en dat is voor hoeveel jaar/km ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@jerh 4jr en 40K per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
IVIaarten schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:44:
@brainovic

voor de topicstart (tabel met modellen); de kWh inhoud van de accu is de accucapaciteit, niet het accuvermogen.
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 08:07
Road-runner83 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:20:
Watvoor laadpaal heb je gekozen als ik vragen mag? Een generieke, of een Ford Connected Wallbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Meester_J schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:16:
[...]

Watvoor laadpaal heb je gekozen als ik vragen mag? Een generieke, of een Ford Connected Wallbox?
Geen idee nog. Is een stelpost van 2500 bij onze LM. Het liefst ga ik voor een generieke zolang die even snel laad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
brainovic schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:15:
[...]

Wat moest je dan nog bij de dealer doen als ik vragen mag? Ik heb verder alleen een pro forma factuur gehad.
Het tekenen van de overeenkomst voor levering.
Road-runner83 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:37:

EDIT: hier nog wat pics van het event :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuke pics. Kan niet wachten de auto ook eens in het echt te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
41K reserveringen:
https://electrek.co/2020/...th-some-in-all-50-states/

Voor dit jaar niet meer te reserveren kreeg een tweaker te horen van zijn LM.

[ Voor 30% gewijzigd door Road-runner83 op 03-03-2020 07:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik vind het rare marketing van Ford. Mustang associeer je toch met een grote sportauto(lange neus) waar minimaal een V8 in zit. Dat die V8 op den duur het veld moet ruimen voor een elektromotor is niet zo'n verrassing, maar de rest van de auto heeft ook niet veel weg van een mustang. Zou het eerder als afgeleide van de Kuga of Focus zien.
De laatste Mustang die 8 seconde nodig had om de 100 te bereiken werd nog door Henry zelf in elkaat gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
jadjong schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:47:
Ik vind het rare marketing van Ford. Mustang associeer je toch met een grote sportauto(lange neus) waar minimaal een V8 in zit. Dat die V8 op den duur het veld moet ruimen voor een elektromotor is niet zo'n verrassing, maar de rest van de auto heeft ook niet veel weg van een mustang. Zou het eerder als afgeleide van de Kuga of Focus zien.
De laatste Mustang die 8 seconde nodig had om de 100 te bereiken werd nog door Henry zelf in elkaat gezet. :P
De echte die-hard Mustang liefhebbers hebben hier wellicht moeite mee inderdaad. Persoonlijk vind ik hem erg geslaagd (qua model) en bijvoorbeeld een stuk mooier dan de Model 3. Daarnaast sluit deze ook beter aan met 3 jonge kids :). En hij heeft toch echt wel uiterlijke kenmerken van een Mustang....dus als je hem gewoon Ford had willen noemen + modelnaam dan had hij er toch heel anders uit moeten zien ;).

En 0-100 is volgens EV (voor de RWD, 75KWH) 6,6sec en heb ook al 5,5sec voorbij zien komen. Maar dat is nog even afwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Road-runner83
Mooi (marketing) filmpje over de software in de Mach E:
[YouTube: All-New Next Generation SYNC® | Mustang Mach-E | Ford]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:30
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken als dat een elektrische is. De auto wordt gekocht. Mijn eerste keus was een Tesla model 3 SR+. Die is zeker dit jaar leverbaar. Maar nu gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de Mach E.

Die lijkt mij als hatchback praktischer en heeft op papier vooralsnog een grotere range en de prijs voor de basisversie is hetzelfde. Gisteren ben ik bij een Ford dealer geweest en die zegt nog dit jaar te leveren als je nu bestelt. Dat wordt dan mijn eerste auto vanaf een plaatje gekocht.

Ik zou graag een iets rechtere zit hebben dan in de Tesla of de Volvo V40 die ik nu heb. Voor mijn gevoel lig ik nl in de auto. De stoel staal staat nogal laag. Heeft iemand al in de Mach E kunnen zitten en hoe zit dat. Zijn het ruime/grote stoelen?

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 21:41
Kan nergens vinden of er een warmtepomp inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Gisteren de aanvraag ingediend voor een Mach-e rwd 75kWh infinity blue en technology pack.
Ben benieuwd wat de levertijd zal zijn i.v.m Corona

Edit levertijd

[ Voor 6% gewijzigd door runner83 op 19-03-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
runner83 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
Gisteren de aanvraag ingediend voor een Mach-e rwd 75kWh infinity blue en technology pack.
Ben benieuwd wat de levertje zal zijn i.v.m Corona
Ben idd bang dat Corona wel flink wat roet in het eten kan gooien aangezien de 'normale' levertijd al okt/nov/dec 2020 was. Op de FB groep zag ik dat zowel in USA als mexico de fabrieken voor 2/3wk dichtgaan.

Blijft afwachten allemaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 09:34

martjah

Appel

De mijne is gisteren officieel besteld.

75kwh zwart met Technology pack. Als leverdatum wordt de week van 28 december opgegeven.

Ik heb de laatste week vaak op de Ford pagina gekeken i.v.m. levertijden en hij sprong afgelopen maandag rond de middag op leverdatum "Begin 2021". Een paar uur later was een collega aan het kijken en toen was hij weer op "eind 2020" gezet. Via via te horen gekregen dat Ford Nederland nog een aantal extra plaatsen heeft weten te reserveren voor dit jaar.

Ik kwam deze pagina tegen in de zoektocht naar een echt foto van een zwarte Mach E:
https://www.macheforum.co...nd-interior-closeups.168/

Daarna besloten dat ik ook alle type aanduidingen eraf wil hebben zodat de auto zo clean mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Road-runner83 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Ben idd bang dat Corona wel flink wat roet in het eten kan gooien aangezien de 'normale' levertijd al okt/nov/dec 2020 was. Op de FB groep zag ik dat zowel in USA als mexico de fabrieken voor 2/3wk dichtgaan.

Inderdaad las wel al dat de fabriek voor deze maand gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
runner83 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Inderdaad las wel al dat de fabriek voor deze maand gesloten is.
Wellicht is het enige voordeel dat ze van de zomer 'pas' geproduceerd gaan worden alleen hebben ze waarschijnlijk nu de tijd hard nodig om alles voor te bereiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
December als voorlopige afleverdatum is wel krap. Tenzij je de extra bijtelling niet boeit natuurlijk. :) Wellicht clausule meenemen dat je er vanaf kunt mocht het 2021 gaan worden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
Ford maakt jaarlijks circa 1,1 miljoen F150 pickups. Als de productie van de Mach-E eenmaal is opgestart zitten die 60.000 zo in elkaar. Ik dacht althans dat ze er 60.000 willem maken dit jaar.

Europa krijgt voorrang bij de levering omdat Ford hier het CO2 quotum moet halen om hoge boetes te voorkomen. Zou overigens goed zijn als het kabinet ook de wijziging van de bijtelling een jaar doorschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Een EV is wel iets anders dan een ICE. Kijk naar VAG met de ID.3. Zeg niet dat het ze niet lukt maar ervaring met ICE zegt niet alles. Ook is men afhankelijk van andere partijen voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:20:
December als voorlopige afleverdatum is wel krap. Tenzij je de extra bijtelling niet boeit natuurlijk. :) Wellicht clausule meenemen dat je er vanaf kunt mocht het 2021 gaan worden.
Nederlander hè. Zit een clausule in dat hij in 2020 geleverd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde maar ondanks dat het enorme aantallen zijn is dat voor een autofabrikant als Ford niet veel. Het grootste probleem zal waarschijnlijk bevoorrading zijn. Onderdelen komen uit alle hoeken van de wereld. Als 1 toeleverancier plat ligt houdt alles op. Ook de hele logistiek is verstoord.

@martjah Een Ford Mach-E heeft een hogere fiscale waarde dan de auto die ik nu heb of dan ik normaal zou kiezen. Ook valt hij buiten het beschikbare budget. Ondanks de hogere fiscale waarde en een kleine eigen bijdrage kom ik iets goedkoper uit ten opzichte van mijn huidige auto. Bij een hogere bijtelling zou ik dus niet snel kiezen voor een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

factor15 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:44:
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde maar ondanks dat het enorme aantallen zijn is dat voor een autofabrikant als Ford niet veel. Het grootste probleem zal waarschijnlijk bevoorrading zijn. Onderdelen komen uit alle hoeken van de wereld. Als 1 toeleverancier plat ligt houdt alles op. Ook de hele logistiek is verstoord.

@martjah Een Ford Mach-E heeft een hogere fiscale waarde dan de auto die ik nu heb of dan ik normaal zou kiezen. Ook valt hij buiten het beschikbare budget. Ondanks de hogere fiscale waarde en een kleine eigen bijdrage kom ik iets goedkoper uit ten opzichte van mijn huidige auto. Bij een hogere bijtelling zou ik dus niet snel kiezen voor een elektrische auto.
Bij mij is dat precies hetzelfde. Ik rij momenteel een plug-in hybride en ik vind het elektrische rijden fijn, ik laad hem iedere dag netjes op. Maar vanaf volgend jaar wordt het verschil tussen elektrische rijden en benzine rijden zo klein dat ik vanaf dan weer een benzine auto zou kiezen.
Ik was eigenlijk aan het kijken voor een Ford Focus, totdat ik deze auto voorbij zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik betaal 91e eigen bijdrage, met een salaris tot 68k kom ik op het volgende uit:

2020:
8 % tot 45.000
22% tussen 45.000 en 61.000
Bijtelling: 337

2021:
12 % tot 40.000
22% tussen 40.000 en 61.000
Bijtelling: 431

Scheelt nogal :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:20

ArCadE

No banana available

Ook hier de bevestiging gekregen dat mijn Mach E besteld is bij Ford. Eerste indicatie levertijd is levering in de week van 27 november 2020.

Het gaat om een 75kwh Carbonized Grey met Technology pack Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
Road-runner83 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Dat denk ik ook. En er zal ook nog wel vraag wegvallen. Alles hangt af van hoe de economie er zometeen voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Helaas de auto is afgelopen vrijdag afgekeurd maar meteen in gesprek gegaan met de directie en waarschijnlijk wordt die toch aankomende maandag besteld.
Twijfel nu wel over de kleur en om toch het tech+ pakket te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
@runner83 Bij mij ook afgekeurd door de directie. Overweeg ook in gesprek te gaan. Auto kost mij het nodige aan bijtelling en eigen bijdrage en dan wil ik de komende 5 jaar wel iets rijden dat mij helemaal bevalt.

Men vond de uitstraling verkeerd, een Tesla model 3 zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:01
Vreemd. Zo sportief/aggressief ziet ie er niet uit. Zeker geen Mustang iig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Idd vreemd. Een auto nono denkt ook eerder dat een Tesla veel duurder is. Maar goed, weet ook niet of het nog zo slim is nu nog een Mach-E te bestellen? Kans op levering in 2020 is wel redelijk klein toch? Of zijn ze niet allemaal verkocht al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:17
Ik twijfel om de short range te nemen, heb vaak 225km ritten enkel. Hoe gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wvkreg schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:13:
Ik twijfel om de short range te nemen, heb vaak 225km ritten enkel. Hoe gaat dit werken?
Als je op bestemming kunt laden is het geen issue. Als je vaak dit soort ritten hebt en niet kunt laden op bestemming zou ik geen EV nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Met het bijkomende nadeel dat ik thuis van de gemeente geen laadpaal mag plaatsen en dus publiek moet laden. Hierdoor is het 'brandstof' voorschot opeens 40% hoger. Ik denk dat ik dus nog even pas voor elektrisch. Jammer, dat wel want de Mach-E is wel full option met tech+ pack. Dan wordt het een Mercedes CLA Shooting Brake AMG Edition... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
Met zo'n publieke laadpaal is het ook maar gokken of je bij thuiskomst plek hebt. Misschien staat een onbekende buurvrouw er wel de hele nacht haar laatste 10% er in te duwen terwijl jij met een lege accu moet wachten tot ze in de ochtend haar auto pakt. Als je vaak op het randje zit en geen gegarandeerde laadplek hebt moet je wel heel veel vrije dagen van de baas krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Op zich werk ik 2 dagen per week thuis. Mijn ritten zijn door NL en vaak ver (200km). Vandaar dat ik het overwoog. Ik mag met het leasecontract ook een extra laapunt bij alliander aanvragen. Ik heb er 4 van 11kw op 250 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
factor15 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:12:
@runner83 Bij mij ook afgekeurd door de directie. Overweeg ook in gesprek te gaan. Auto kost mij het nodige aan bijtelling en eigen bijdrage en dan wil ik de komende 5 jaar wel iets rijden dat mij helemaal bevalt.

Men vond de uitstraling verkeerd, een Tesla model 3 zou wel kunnen.
Bij mij ging het om de levertijd en omdat er collega’s waren die een tesla besteld hadden maar gedurende de lange levertijd ontslag hadden genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Tesla M3 is voor mij geen optie, op elke hoek staat er al 1 (witte). Daarnaast is Tesla vanaf Model S pas interessant voor een gezin. De 3 is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wvkreg schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:25:
Tesla M3 is voor mij geen optie, op elke hoek staat er al 1 (witte). Daarnaast is Tesla vanaf Model S pas interessant voor een gezin. De 3 is te klein.
Hangt van je gezin af. Met jonge kids is een 3 meer dan prima. En een CLA is nou ook geen ruimtewonder. :) Qua been ruimte is een 3 beter voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
Ik heb alvast een proefrit in de M3 gereserveerd als die bevalt wordt het helaas een M3 SR+. Anders weet ik het nog niet. Op papier heeft de goedkoopste Mach-E een iets betere range plus meer ruimte en praktischer. In de M3 zou je erg laag zitten en ik verwacht dat de zit in de Mach-E iets hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waarom een Tesla? Je kan de Ford gewoon bestellen en rijden in 2020.

[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 22-03-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
@wvkreg omdat mijn baas een Mach-E niet passend vindt. Door hem dus afgekeurd. Tesla mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat is vreemd, Tesla is een sportauto (meestal uitgesloten) en Ford een SUV (tegenwoordig meestal toegelaten, zeker in elektrisch). Is je baas wel mee met MVO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
Ik zal het hem zeggen. Ik ben het helemaal met je eens en wat mij betreft is de uitstraling van de Tesla niet beter of slechter. Ga misschien toch nog het gesprek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 06-05 11:43
Hier zojuist ook een bestelling geplaatst bij de leasemaatschappij (die al productieplekken had ingekocht). Standard range, zonder extra pakketten (helaas). Hoop dat de standaardaudio een beetje fatsoenlijk is tegenwoordig bij Ford. Was er bij mijn oude Focus niet over te spreken.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Serial-X schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:20:
Hier zojuist ook een bestelling geplaatst bij de leasemaatschappij (die al productieplekken had ingekocht). Standard range, zonder extra pakketten (helaas). Hoop dat de standaardaudio een beetje fatsoenlijk is tegenwoordig bij Ford. Was er bij mijn oude Focus niet over te spreken.
Welke kleur is het geworden? En waarom geen Technology package? Die valt wel mee qua prijs....

En nu nog hopen dat hij dit jaar geleverd word ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 06-05 11:43
Road-runner83 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Welke kleur is het geworden? En waarom geen Technology package? Die valt wel mee qua prijs....

Zwart! Vond die toch het mooiste. Had graag Technology package gehad, maar dat viel net een tientje buiten budget helaas.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Road-runner83 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Meer opties zijn er ook niet op de RWD toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Inspired schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Meer opties zijn er ook niet op de RWD toch?
Nee klopt idd. Best stom eigenlijk dat de Technology plus niet beschikbaar is voor de RWD...niet dat ik die genomen had maar lijkt me niet meer werk dan op een AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:43

w0w

Road-runner83 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:03:
[...]

Nee klopt idd. Best stom eigenlijk dat de Technology plus niet beschikbaar is voor de RWD...niet dat ik die genomen had maar lijkt me niet meer werk dan op een AWD.
De technology plus is ook beschikbaar op de RWD. Als je via de configurator kijkt moet je alleen wel eerst de standaard bekleding uitzetten bij interieur (je krijgt andere bekleding als je tech plus neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
w0w schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:08:
[...]

De technology plus is ook beschikbaar op de RWD. Als je via de configurator kijkt moet je alleen wel eerst de standaard bekleding uitzetten bij interieur (je krijgt andere bekleding als je tech plus neemt).
Ahh ok is dat het...beetje buggy wel dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
"Despite these troubled times, it seems Ford is working to keep the Mach-E on schedule."

https://insideevs.com/new...JUWXQLV6wfeUevqYI_uzjdTvA

https://www.macheforum.co...detailed-for-dealers.616/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
En dan lopen ze daar volgens mij nog achter wat betreft het besteproces ten opzichte van Europa. Want volgens mij hebben wij hier die eerste twee stappen in ieder geval doorlopen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

w0w schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Ik heb ook de RWD met TP plus besteld dus kan inderdaad gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Interessant artikel:

https://www.macheclub.com...development-on-track.757/

Edit

Origineel artikel:
https://eu.detroitnews.co...p-coronavirus/2925506001/

[ Voor 41% gewijzigd door Road-runner83 op 30-03-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iepstra
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03 22:22
Bestelling is gisteren gedaan door LM voor een RWD met standaard accu en TP plus pakket. Ford had aan LM aangegeven dat de bestellingen voor 2020 heel binnenkort zullen stoppen. Dealer gaat nu uit van levering in week 52. Zal dus een dubbeltje op zijn kant worden, maar vermoed dat het zo maar 2021 kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 11:19
Hier ook één in bestelling, zwart, standard range maar wel de meest uitgebreide technology pack erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Iepstra schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:30:
Bestelling is gisteren gedaan door LM voor een RWD met standaard accu en TP plus pakket. Ford had aan LM aangegeven dat de bestellingen voor 2020 heel binnenkort zullen stoppen. Dealer gaat nu uit van levering in week 52. Zal dus een dubbeltje op zijn kant worden, maar vermoed dat het zo maar 2021 kan worden.
Welke kleur is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iepstra
ArCadE schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:58:
[...]

Welke kleur is het geworden?
De Star White. Dit in combinatie met het panoramadak leek mee een mooie combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Iepstra schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:42:
[...]

De Star White. Dit in combinatie met het panoramadak leek mee een mooie combi.
Ik ben wel benieuwd of we alle kleuren kunnen verzamelen met RWD, Standaard Battery Pack en TPPlus :P

Inmiddels Carbonized Grey, Shadow Black, Infinity Blue, Star White...

[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 01-04-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-05 00:28
Ben dit draadje gaan.vokgen aangezien ik medio 2021 weer van lease auto mag wisselen en elektrisch de voorkeur heeft.

Ruimte is van groot belang dit keer. gezin is wat uitgebreid de afgelopen periode en dat merken we met mijn huidige auto nogal :-)

De Tesla model 3 is om die reden afgevallen en de Model Y zal net buiten budget gaan vallen.als ik verschillende online calculaties mag geloven.

Dan een vraag over de ruimte van de kofferbak. Ik lees enerzijds dat daar 29cu ft (822ltr) bagage ruimte is. maar ik lees of zie in verschillende video's ook dat het om iets meer dan 400ltr gaat en ergens anders weer 500ltr Dat is nogal een verschil.

Als ik de foto's zie lijkt de achterbak wel serieus groter dan mijn huidige 370ltr. Dus weet iemand hier de exact inhoud. 822ltr zou top zijn, maar lijkt me ook wel weer ruim gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@FJP84 Veel groter dan de Model 3 is hij qua kofferbak niet hoor. Hij heeft iets van 410 achterin en 100 voorin. Model 3 heeft samen iets minder maar dat gaat het verschil niet maken. Met hele jonge kids is een station dan toch een stuk praktischer. Als ze wat ouder zijn kan het prima. Als je nu 370 hebt is het verschil met de Mach-E maar klein.

[ Voor 83% gewijzigd door Inspired op 10-04-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:53:
@FJP84 Veel groter dan de Model 3 is hij qua kofferbak niet hoor. Hij heeft iets van 410 achterin en 100 voorin. Model 3 heeft samen iets minder maar dat gaat het verschil niet maken. Met hele jonge kids is een station dan toch een stuk praktischer. Als ze wat ouder zijn kan het prima. Als je nu 370 hebt is het verschil met de Mach-E maar klein.
Dank voor de info. De kids zijn inderdaad nog jong. Ik zal nog eens het eea overwegen. Ga liever niet nog 4jr aan de ICE. Eens kijken of er tzt elektrische stations op de markt zijn/komen. Of toch kijken of ik wat meer eigen bijdrage hij een Model Y Kan/wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:17
Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:53:
Daarbij moet je ook niet vergeten dat de Model 3 een sedan is en dat ruimte dan weer anders berekent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
-Splash- schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:54:
[...]

Daarbij moet je ook niet vergeten dat de Model 3 een sedan is en dat ruimte dan weer anders berekent wordt.
En dat bedoel je in het voordeel van de model 3 of de Mach E? De achterbak van de Mach E kijkt wel wat prakktischer omdat het een hatchback is. Toch eens kijken wat ik aan ruimte nodig ga hebben met een frunk van 100ltr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
FJP84 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:04:
[...]

En dat bedoel je in het voordeel van de model 3 of de Mach E? De achterbak van de Mach E kijkt wel wat prakktischer omdat het een hatchback is. Toch eens kijken wat ik aan ruimte nodig ga hebben met een frunk van 100ltr
In het voordeel van een hatchback. Zo is de Model 3 gewaardeerd op 542 liter ruimte en de Model y op 1900 liter (max). Eh.... hoe dan... er is echt niet zoveel meer ruimte als in de Model 3. Er is wel meer ruimte, maar niet 4x zoveel.

Het zijn blijkbaar andere rekenmethodes. Dit heeft o.a. te maken met dat een sedan een gesloten ruimte als kofferbak heeft en een hatchback een open ruimte.

Dit staat bij de e-mach qua ruimte:

Baggageruimte 402 L
Baggageruimte Max 1520 L

Max is dus met de bank plat.

[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 10-04-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
-Splash- schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:12:
[...]

In het voordeel van een hatchback. Zo is de Model 3 gewaardeerd op 542 liter ruimte en de Model y op 1900 liter (max). Eh.... hoe dan... er is echt niet zoveel meer ruimte als in de Model 3. Er is wel meer ruimte, maar niet 4x zoveel.

Het zijn blijkbaar andere rekenmethodes. Dit heeft o.a. te maken met dat een sedan een gesloten ruimte als kofferbak heeft en een hatchback een open ruimte.

Dit staat bij de e-mach qua ruimte:

Baggageruimte 402 L
Baggageruimte Max 1520 L

Max is dus met de bank plat.
toon volledige bericht
Dank!

Ik vraag me nog wel af hoe ik het volgende moet interpreteren:

"In terms of cargo room, the Mach-E offers a respectable 29.0 cubic feet of space behind the rear seats. Fold the rear row, and there's 59.6 cubic feet of room. And because there's no engine up front, the Mach-E has a "frunk," or front trunk, with up to 4.8 cubic feet."

29.0 cubic feet is ±820ltr, 59.6 cubic feet is ±1685 ltr en 4.8 cubic feet is ± 135ltr. Of Google ik verkeerd :-) en/of is dat juist waar je qua rekenmethode op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
FJP84 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:55:
[...]

Dank!

Ik vraag me nog wel af hoe ik het volgende moet interpreteren:

"In terms of cargo room, the Mach-E offers a respectable 29.0 cubic feet of space behind the rear seats. Fold the rear row, and there's 59.6 cubic feet of room. And because there's no engine up front, the Mach-E has a "frunk," or front trunk, with up to 4.8 cubic feet."

29.0 cubic feet is ±820ltr, 59.6 cubic feet is ±1685 ltr en 4.8 cubic feet is ± 135ltr. Of Google ik verkeerd :-) en/of is dat juist waar je qua rekenmethode op doelt?
Ik heb het artikel bekeken, maar geen idee wat zij roepen. Persoonlijk zou ik de Ford website aanhouden:

Achter (402 l) + voor (100 liter) = 502 liter.

https://www.ford.nl/alle-...QbUNVvOuBl8xoCVScQAvD_BwE

En qua rekenmethode, zou zo maar kunnen. Of een verkeerde calculatie. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Splash- op 10-04-2020 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
FJP84 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:41:
[...]

Dank voor de info. De kids zijn inderdaad nog jong. Ik zal nog eens het eea overwegen. Ga liever niet nog 4jr aan de ICE. Eens kijken of er tzt elektrische stations op de markt zijn/komen. Of toch kijken of ik wat meer eigen bijdrage hij een Model Y Kan/wil leggen.
Kofferruimte viel mij reuze mee, heb hem in januari in real life gezien :). Heb zelf ook 3 jonge kids van 7, 5 en bijna 2. Ook een reden waarom de Tesla Model 3 af viel. Kofferbak van de Mach E is zeker wat minder diep dan die van m'n 5-serie (E61) maar wel weer wat hoger dus al met al maakt het mekaar niet mega veel uit voor mijn gevoel. En je hebt dan natuurlijk de Frunk nog :).

Dit filmpje werd een tijd geleden geshared in de FB groep (is wel in het Noors maar het gaat om het idee van de ruimte):

Bekijk op YouTube
Bagasjerom i Mustang Mach-E

Succes met je keuze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Road-runner83 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:02:
[...]

Kofferruimte viel mij reuze mee, heb hem in januari in real life gezien :). Heb zelf ook 3 jonge kids van 7, 5 en bijna 2. Ook een reden waarom de Tesla Model 3 af viel. Kofferbak van de Mach E is zeker wat minder diep dan die van m'n 5-serie (E61) maar wel weer wat hoger dus al met al maakt het mekaar niet mega veel uit voor mijn gevoel. En je hebt dan natuurlijk de Frunk nog :).

Dit filmpje werd een tijd geleden geshared in de FB groep (is wel in het Noors maar het gaat om het idee van de ruimte):
[YouTube: Bagasjerom i Mustang Mach-E]

Succes met je keuze ;)
Dank. Ik verwacht begin q1 van 2021 wel te kunnen proefrijden. Heb even nagevraagd ook hoe ver mag gaan qua eigen bijdrage. Daar zit in principe een max aan. Verder de kosten eens vergeleken met een goed aangelegde Octavia combi 2020 als fallback. Ontloopt elkaar niet veel. Ik ga de ervaringen hier volgen In ieder geval. Veel plezier alvast met deze wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen een model 3 en de Mach E. De model 3 kan ik voor de zomer nog rijden, dus met 8%. De Mach E wordt ws pas 2021 met 12%. Rij nu nog een Kona ev met 4% maar mag wegens promotie een nieuwe auto kiezen met een iets hoger lease budget. Jammer dat de polestar zeker pas in 2021 komt en die is gelijk ook goed duurder. Met eigen bijdrage scheelt die 220 euro netto per maand in en vergelijking tot de model 3. Dat is toch wel veel... De Mach E is op de plaatjes wel mooi, maar de kofferbak valt me tegen. Maar ja, ik kom nu uit een Kona met iets meer dan 400 liter, dus ik ga altijd vooruit 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iepstra
FJP84 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:21:
[...]

Dank. Ik verwacht begin q1 van 2021 wel te kunnen proefrijden. Heb even nagevraagd ook hoe ver mag gaan qua eigen bijdrage. Daar zit in principe een max aan. Verder de kosten eens vergeleken met een goed aangelegde Octavia combi 2020 als fallback. Ontloopt elkaar niet veel. Ik ga de ervaringen hier volgen In ieder geval. Veel plezier alvast met deze wagen. :)
Ik zat met dezelfde afweging. Wij betalen echter ook een eigen bijdrage gebaseerd op CO2 uitstoot. In dat geval valt een ICE auto al heel snel af qua maandelijkse kosten. Ik hoop dat de Ford nog dit jaar geleverd gaat worden. Scheelt toch een aardig bedrag netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Iepstra schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:49:
[...]

Ik zat met dezelfde afweging. Wij betalen echter ook een eigen bijdrage gebaseerd op CO2 uitstoot. In dat geval valt een ICE auto al heel snel af qua maandelijkse kosten. Ik hoop dat de Ford nog dit jaar geleverd gaat worden. Scheelt toch een aardig bedrag netto per maand.
Ik hoop het voor je. Net eens ruwweg zitten rekenen/begroten. Een Mach E extended RWD TP+ zou netto ±30 - 45 eur per maand meer zijn vergeleken met een ongeveer naar wens geconfigureerde bovengenoemde ICE (de CO2 bijdrage die ik ook heb in acht genomen). Dan gaat de het toch van de proefrit afhangen tzt al heb ik anno 2021 toch ook principieel een voorkeur voor elektrisch. Standaard range is dan ook een realistisch alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

FJP84 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:34:
[...]

Ik hoop het voor je. Net eens ruwweg zitten rekenen/begroten. Een Mach E extended RWD TP+ zou netto ±30 - 45 eur per maand meer zijn vergeleken met een ongeveer naar wens geconfigureerde bovengenoemde ICE (de CO2 bijdrage die ik ook heb in acht genomen). Dan gaat de het toch van de proefrit afhangen tzt al heb ik anno 2021 toch ook principieel een voorkeur voor elektrisch. Standaard range is dan ook een realistisch alternatief.
Ik vraag mij serieus af waarom mensen graag de extended willen....... Ik rij gemiddeld 34000km per jaar. Nu heb ik niet echt inzichtelijk hoeveel dagen ik per jaar niet in de auto rij en ik ga 2/3x per jaar naar Italië/spanje op en neer. Voor het gemak zeggen we 2x en dat het in totaal maar 4000km is. Dan blijft er 30 000 over, waarvan ik geen flauw idee heb hoeveel er privé mee gereden wordt.

Maargoed. kleine berekening met ruime cijfers:
35 000km per jaar / 200 dagen autorijden = 175km per dag gemiddeld. De dagen dat ik meer dan 150km enkele rit rij, kan ik op 1 hand tellen en bij al deze klanten is er een laadpaal aanwezig.
Ik heb geen idee wat de extended range zou kosten voor mij, maar stel dat het 60 euro per maand is. Voor 720 euro per jaar wil ik best een paar uur langer doen over een vakantierit. Buiten het feit dat je vakantie hebt en dus toch tijd genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
martjah schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:02:
[...]

Ik vraag mij serieus af waarom mensen graag de extended willen....... Ik rij gemiddeld 34000km per jaar. Nu heb ik niet echt inzichtelijk hoeveel dagen ik per jaar niet in de auto rij en ik ga 2/3x per jaar naar Italië/spanje op en neer. Voor het gemak zeggen we 2x en dat het in totaal maar 4000km is. Dan blijft er 30 000 over, waarvan ik geen flauw idee heb hoeveel er privé mee gereden wordt.

Maargoed. kleine berekening met ruime cijfers:
35 000km per jaar / 200 dagen autorijden = 175km per dag gemiddeld. De dagen dat ik meer dan 150km enkele rit rij, kan ik op 1 hand tellen en bij al deze klanten is er een laadpaal aanwezig.
Ik heb geen idee wat de extended range zou kosten voor mij, maar stel dat het 60 euro per maand is. Voor 720 euro per jaar wil ik best een paar uur langer doen over een vakantierit. Buiten het feit dat je vakantie hebt en dus toch tijd genoeg hebt.
Als je max 175km op een dag doet kun je met de SR uit de voeten. Als je regelmatig 300km pakt, waarbij het niet zeker is dat je bij de klant kunt laden, moet je rekening houden met een stop onderweg. Zeker in de winter. Geen issue, maar die 20kWh extra zou mij de 60 EUR wel waard zijn.

Ik neem aan dat het bij de Mach-E ook beter is om tot max 90% te laden doorgaans. Dus, je hebt dan +/- 80% van de capaciteit. (Je wilt toch rekenen met 10% over houden.) Volgens EV-DB heeft de SR/RWD een "real" range van 360km. In de winter kun je daar echt nog wel wat vanaf halen. Dus, zeg 300*0,8 is dan 240km.

Verschil tussen SR/RWD en ER/RWD;

Utrecht - Bordeaux met SR/RWD - 10:10 rijden en 2:48 laden. (En een stuk niet harder dan 110)

https://abetterrouteplann...7f-4c4f-bce3-e78e81a15bef

Utrecht - Bordeaux met ER/RWD - 09:39 rijden en 1:50 laden.

https://abetterrouteplann...75-4223-97c6-28922f0e915a

De verbruikcijfers is nog het betere gokwerk voor de Mach-E. Maar bij andere auto's zit ABRP er niet veel naast. AWDs zijn nog weer langer onderweg.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 17-04-2020 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brainovic
Ik heb maar even bij mijn dealer geinformeerd wat precies de stand van zaken is met de huidige corona-crisis en de gevolgen voor een eventuele levering eind dit jaar.

Vooralsnog voorziet Ford geen problemen, ondanks het feit dat alle fabrieken gesloten zijn. De capaciteit zou, als dit alles voorbij is, dusdanig opgeschroefd kunnen worden dat de vertraging in kan worden gelopen. Dan moet alles wel begin juni weer gaan draaien.

Dit wordt min of meer gesterkt door dit artikel.

Er schijnt trouwens een kleine 'powerbump' in te zitten:
https://www.caranddriver....g-mach-e-more-horsepower/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
martjah schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:02:
[...]
Het is nog wat wikken en wegen maar ik heb tot nu altijd het idee dat ik (nu met twee jonge kinderen) met volle accu op en neer zou moeten kunnen naar opa/oma. Retour is 310km. Een vaak gebruiken en de auto dat ook nog in de nabij omgeving. Een keer onderweg laden is natuurlijk niet erg maar het zou voor mij niet perse de regel moeten zijn.

Maar goed anderzijds is op een paar minuten loopafstand en publiek laadpunt is (indien beschikbaar). Vakantie met de auto zal niet snel veel verder zijn dan zie Duitsland/Oostenrijk. Met een beetje plannen lukt dat ook wel.

Dus aan de andere kant waar maak ik me druk om. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 08:07
Hij is twee weken geleden besteld: In het rood, 75KWh RWD.
Technology-pack zat niet meer in het budget (alles wat ik belangrijk vind zit al in de standaard-uitvoering, en ik wilde geen zwarte).

Nu nog een paar dingetjes regelen:
- Liander de boel naar 3-fase laten zetten
- extra groepenkast. Ik heb begrepen dat ze 16 eenheden extra nodig hebben voor de loadbalancer, aardlek, groepszekering etc.
- laadkast plaatsen (gaat Engie doen, zit in leasecontract).

[ Voor 40% gewijzigd door Meester_J op 21-04-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 20:44
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe "leasebak".. Rij nu een A180D, maar iets meer ruimte is wel praktisch (prive heb ik een Q5). De mustang lijkt eindelijk een eind te maken aan de suffe electrische wagens, want ik vind de meeste gewoon niet mooi..

Kortom, waar kan ik een Mach E bezichtigen? En hoe realistisch is het nog om er eentje dit jaar te krijgen? (31-12 is prima)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

jantje112 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:37:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe "leasebak".. Rij nu een A180D, maar iets meer ruimte is wel praktisch (prive heb ik een Q5). De mustang lijkt eindelijk een eind te maken aan de suffe electrische wagens, want ik vind de meeste gewoon niet mooi..

Kortom, waar kan ik een Mach E bezichtigen? En hoe realistisch is het nog om er eentje dit jaar te krijgen? (31-12 is prima)..
Bezichtigen zal online zijn, ze staan niet bij de dealer. Of je er nog een dit jaar kan krijgen lift aan de leasemaatschappij. Mogelijk dat die nog reserveringen heeft staan die nog niet ingevuld zijn. Ik heb half maart besteld en kreeg toen een leverdatum in de laatste week van november. De First Edition is voor zover ik weet niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
ArCadE schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:24:
[...]

Bezichtigen zal online zijn, ze staan niet bij de dealer. Of je er nog een dit jaar kan krijgen lift aan de leasemaatschappij. Mogelijk dat die nog reserveringen heeft staan die nog niet ingevuld zijn. Ik heb half maart besteld en kreeg toen een leverdatum in de laatste week van november. De First Edition is voor zover ik weet niet meer beschikbaar.
Staat er nergens in Nederland een "demo" model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visje1991
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-08-2020
Helaas niet.

Er is een moment geweest waarvoor je moest inschrijven en dan kon je hem bekijken in Amerongen.
Zelf kon ik daar ook niet bij aanwezig zijn en daarom ook maar ongezien besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door visje1991 op 22-04-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

visje1991 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:58:
Helaas niet.

Er is een moment geweest waarvoor je moest inschrijven en dan kon je hem bekijken in Amerongen.
Zelf kon ik daar ook niet bij aanwezig zijn en daarom ook maar ongezien besteld.
Hetzelfde geldt voor mij. Ook live niet gezien, maar er is genoeg materiaal online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ik heb nu de standaard geconfigureerd, de Audi is ongeveer 200 duurder in de configurator.. Twijfel of ik dat nog extra wil uitgeven.. keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

jantje112 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:46:
Ik heb nu de standaard geconfigureerd, de Audi is ongeveer 200 duurder in de configurator.. Twijfel of ik dat nog extra wil uitgeven.. keuzes keuzes
De Audi heeft ook een hogere bijtelling ivm de aanschafwaarde... Ook iets om mee te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visje1991
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-08-2020
Doordat hier de bijtellingregels veranderen en de voorrang die we eventueel krijgen geeft een klein beetje hoop.

In mijn lease contract heb ik op laten nemen dat wanneer de auto niet in 2020 op kenteken kan ik er kostenloos vanaf kan.

Hoop dat ik daar geen gebruik van hoef te maken.
Pagina: 1 2 ... 176 Laatste