Bij mij wilde de Leasemij dit niet doen. Voorlopige leverdatum staat vooralsnog in de week van 27 november, ben benieuwd..visje1991 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:02:
Doordat hier de bijtellingregels veranderen en de voorrang die we eventueel krijgen geeft een klein beetje hoop.
In mijn lease contract heb ik op laten nemen dat wanneer de auto niet in 2020 op kenteken kan ik er kostenloos vanaf kan.
Hoop dat ik daar geen gebruik van hoef te maken.
typo
[ Voor 93% gewijzigd door ArCadE op 28-04-2020 10:39 ]
Hier nog een leuke link om te zien wie er een Mach E besteld hebben, wereldwijd. Er staan al aardig wat NL bestellingen op:
https://www.macheclub.com...-reservation-tracker.680/
https://www.macheclub.com...-reservation-tracker.680/
Geven zij updates met betrekking tot deze leverweek?
Zelf krijg ik weinig los bij de leasemaatschappij over eventuele leverweken.
Zelf krijg ik weinig los bij de leasemaatschappij over eventuele leverweken.
Niet anders dan dat ze het doorgeven als er iets aangepast wordt.... Het zou me niet verbazen als ze een aantal slots van te voren gereserveerd hadden i.v.m. te verwachten bestellingen.
Dat vermoeden heb ik inderdaad ook.
Hopen dat het een beetje mee zit!
Hopen dat het een beetje mee zit!
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar m'n Ford contact met de vraag of ze al meer weten wanneer de reserveringen definitief gemaakt worden.
Van de Vestigingsdirecteur kreeg ik een mail terug waar oa dit in stond:
"Inmiddels zijn de online reserveringen in ons Vista bestelsysteem voor Breda gezet door Ford Nederland, zie de bijlage.
Binnenkort ga je een mail van Ford Europa krijgen om jouw reservering definitief te maken."
"Inmiddels zijn de online reserveringen in ons Vista bestelsysteem voor Breda gezet door Ford Nederland, zie de bijlage.
Binnenkort ga je een mail van Ford Europa krijgen om jouw reservering definitief te maken."
Ok, ik ben benieuwd of dat ook geldt voor leasemij bestellingen en of ze die dan terugkoppelen.Road-runner83 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:06:
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar m'n Ford contact met de vraag of ze al meer weten wanneer de reserveringen definitief gemaakt worden.
Ik heb die van mij begin december zelf gereserveerd en later overgedragen aan onze leasemaatschappij (er was toen nog geen mogelijkheid om hem meteen via de leasemij te bestellen).ArCadE schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:59:
[...]
Ok, ik ben benieuwd of dat ook geldt voor leasemij bestellingen en of ze die dan terugkoppelen.
Kreeg ook een telefoontje dat ik mijn bestelling definitief kon maken. Maar vind het als particulier toch wel een beetje te gortig om zo'n auto ongezien/gereden te kopen.
Iemand enig idee of de reservering uit te stellen is?
Of misschien zelfs over te dragen naar iemands anders?
Iemand enig idee of de reservering uit te stellen is?
Of misschien zelfs over te dragen naar iemands anders?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Tja, wat ga je dan rijden on 2021? Denk wel dat er dan meer keus is qua EV, maar niet dat het veel goedkoper gaat worden. Als de EU besluit om de CO2 boetes voor 2020 te schrappen, dan is de kans groot dat alle EVs naar volgend jaar geduwd worden (behalve Tesla).visje1991 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:02:
Doordat hier de bijtellingregels veranderen en de voorrang die we eventueel krijgen geeft een klein beetje hoop.
In mijn lease contract heb ik op laten nemen dat wanneer de auto niet in 2020 op kenteken kan ik er kostenloos vanaf kan.
Hoop dat ik daar geen gebruik van hoef te maken.
Zijn daar dan aanwijzingen voor?Z___Z schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:45:
[...]
Tja, wat ga je dan rijden on 2021? Denk wel dat er dan meer keus is qua EV, maar niet dat het veel goedkoper gaat worden. Als de EU besluit om de CO2 boetes voor 2020 te schrappen, dan is de kans groot dat alle EVs naar volgend jaar geduwd worden (behalve Tesla).
Nog niet, maar als je ziet dat het opstarten van productie van EVs overal enorm vertraagd is, zou het zomaar kunnen dat de CO2 doelstellingen dit jaar verschoven gaan worden naar volgend jaar.
Dan overweeg ik toch om een goedkopere benzine auto te gaan rijden (zonder laad stress).Z___Z schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:45:
[...]
Tja, wat ga je dan rijden on 2021? Denk wel dat er dan meer keus is qua EV, maar niet dat het veel goedkoper gaat worden. Als de EU besluit om de CO2 boetes voor 2020 te schrappen, dan is de kans groot dat alle EVs naar volgend jaar geduwd worden (behalve Tesla).
Vandaag een belletje om mijn reservering om te zetten in een order, vindt ik nog wel een stap op dit moment...Ford houdt alle vrijheid, want overmacht, maar mijn spaargeld staat vast voor Ford en ik kan niets meer. Bij uitstel of tegenvallende rijeigenschappen oid...
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Kan je er dan ook niet meer vanaf als je nu akkoord geeft?MarcelGo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:07:
Vandaag een belletje om mijn reservering om te zetten in een order, vindt ik nog wel een stap op dit moment...Ford houdt alle vrijheid, want overmacht, maar mijn spaargeld staat vast voor Ford en ik kan niets meer. Bij uitstel of tegenvallende rijeigenschappen oid...
Zeker ook geen levering-2020 gegarandeerd?
Er zal toch een balans gezocht moeten worden want de bijtelling gaat ook wederom omhoog en er zullen er genoeg zijn die de auto dan alsnog laten schieten.Z___Z schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:29:
[...]
Nog niet, maar als je ziet dat het opstarten van productie van EVs overal enorm vertraagd is, zou het zomaar kunnen dat de CO2 doelstellingen dit jaar verschoven gaan worden naar volgend jaar.
@MarcelGo het is altijd een gok zonder proefrit maar het heeft er alle schijn van dat het weggedrag wel goed moet zitten. Accu in de bodem en zwaartepunt licht dus ook laag, dat in combinatie met de kennis qua rij eigenschappen van de Focus zou je toch denken dat die voor de NL wegen prima moet zijn. (Ik ken weinig mensen die überhaupt het potentieel van hun wagen kunnen benutten hoor, laat staan op de openbare weg)
Afwerking, zit positie en opties is natuurlijk wel afwachten.
[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 29-04-2020 19:00 ]
Levering staat volgens Ford nederland nog steeds op november, in ieder geval dit jaar....als ik vraag om een voorbehoud indien levering in 2021 dan krijg ik dat niet...en nee je kunt er niet meer vanaf nadat je een order ondertekendTerrorSource schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:41:
[...]
Kan je er dan ook niet meer vanaf als je nu akkoord geeft?
Zeker ook geen levering-2020 gegarandeerd?

Mijn vraag is dan aan jullie: Waarom wachten jullie dan niet af totdat het model ruimschoots goed verkrijgbaar is.
Of zijn dit allemaal op basis van lease contracten?
Ik denk dat je je eigen vraag nu beantwoord. Voor lease is het wel erg interessant om nu nog ongezien de auto te kopen als dit betekent dat hij dit jaar leverbaar is.MoldyInko schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:28:
Mijn vraag is dan aan jullie: Waarom wachten jullie dan niet af totdat het model ruimschoots goed verkrijgbaar is.
Ah. Duidelijk. Ik dacht al dat het zoiets was.-Splash- schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:37:
[...]
Ik denk dat je je eigen vraag nu beantwoord. Voor lease is het wel erg interessant om nu nog ongezien de auto te kopen als dit betekent dat hij dit jaar leverbaar is.
Overigens sluit het niet uit dat mensen een der mate grote vertrouwen in Ford hebben dat ze denken dat het goed komt. Je weet nooit hoe groot (of klein) de wachtrij wordt zodra hij uit is en er reviews komen.MoldyInko schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:
[...]
Ah. Duidelijk. Ik dacht al dat het zoiets was.
Bij Tesla hebben volgens mij juist veel privé eigenaren hem besteld zonder gezien te hebben. Ik vond dat ook vrij apart. Maar wellicht hoort dat bij de nieuwe 'online' manier van autoverkoop waar we naar toe bewegen.
Natuurlijk kan je hem bij Tesla ook zo weer inleveren als je hem niets vindt. Kan dat bij Ford wellicht ook?
Op de website zie ik alleen dit staan:
Dit kan natuurlijk van alles zijn.Wat als ik niet tevreden ben over de auto na ophalen/levering?
Informeer je Ford-dealer onmiddellijk over eventuele problemen.
We proberen eventuele problemen zo snel mogelijk te corrigeren en een oplossing te vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door -Splash- op 30-04-2020 07:33 ]
Bwa, tegen eind januari stond er een M3 in elke showroom. Dus iedereen kon hem sowieso eens bekijken / erin zitten.-Splash- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:30:
[...]
Bij Tesla hebben volgens mij juist veel privé eigenaren hem besteld zonder gezien te hebben. Ik vond dat ook vrij apart. Maar wellicht hoort dat bij de nieuwe 'online' manier van autoverkoop waar we naar toe bewegen.
Begin februari begonnen de proefritten in Europa voor de twijfelaars + je had tonnen filmpjes van gebruikers in de USA.
Laat dat nu net allemaal niet het geval zijn voor de Mach-E.
En die 100% annulatie garantie doet natuurlijk veel.
Waarom is dat vreemd? Tegenwoordig heb je al zoveel beeldmateriaal en reviews op internet dat je een hele afgewogen beslissing kan nemen zonder al teveel risico te nemen. Dat gezegd hebbende zitcomfort blijft wel heel persoonlijk-Splash- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:30:
[...]
De Model 3 is ook wel een hele bijzondere, eigenzinnige auto in zijn segment, weinig wat er op lijkt. Ik had de Model 3 privé ook gewoon "blind" besteld. Ik was bij de introductie in 2016 al verkocht
Ik ben overig ENORM benieuwd naar de Mach-E, de auto spreekt mij wel aan, kan je al ergens proefrijden ?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Eind-2020 hoopt Ford dat er proefgereden kan worden, rond dezelfde tijd dat er uitgeleverd gaat worden dus.revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:18:
[...]
Waarom is dat vreemd? Tegenwoordig heb je al zoveel beeldmateriaal en reviews op internet dat je een hele afgewogen beslissing kan nemen zonder al teveel risico te nemen. Dat gezegd hebbende zitcomfort blijft wel heel persoonlijk
De Model 3 is ook wel een hele bijzondere, eigenzinnige auto in zijn segment, weinig wat er op lijkt. Ik had de Model 3 privé ook gewoon "blind" besteld. Ik was bij de introductie in 2016 al verkocht![]()
Ik ben overig ENORM benieuwd naar de Mach-E, de auto spreekt mij wel aan, kan je al ergens proefrijden ?
Ik vond de Model 3 in het begin echt afgrijselijkrevolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:18:
[...]
Waarom is dat vreemd? Tegenwoordig heb je al zoveel beeldmateriaal en reviews op internet dat je een hele afgewogen beslissing kan nemen zonder al teveel risico te nemen. Dat gezegd hebbende zitcomfort blijft wel heel persoonlijk
De Model 3 is ook wel een hele bijzondere, eigenzinnige auto in zijn segment, weinig wat er op lijkt. Ik had de Model 3 privé ook gewoon "blind" besteld. Ik was bij de introductie in 2016 al verkocht![]()
Ik ben opzicht erg benieuwd naar de Mach-E en de Polestar 2.
Ik werd net door de dealer gebeld om voor 9 mei de config te valideren.
Levering dec gegarandeerd zeiden ze.
w00t
Welke dealer? Bij mij in Almere soortgelijk verhaal, 8 mei was deadline...FireStarter schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:38:
Ik werd net door de dealer gebeld om voor 9 mei de config te valideren.
Van mossel Eindhoven. nummer 10015180
Het vervelende is dat ik de auto nog niet in reallife heb gezien
Met name de achterbank ruimte moet in orde zijn. Heb 3 kids van 9,7 en 2. En ze worden net zo lang als papa en mama
. Die van (net) 7 heeft al een ritje in de Baron kunnen maken, als enige in haar klas.
Kan iemand in dit topic hier iets zinnigs over zeggen?
Met name de achterbank ruimte moet in orde zijn. Heb 3 kids van 9,7 en 2. En ze worden net zo lang als papa en mama
w00t
Ik heb er uitgebreid in kunnen zitten, voor en achter, ik vond de ruimte prima, stuk ruimer dan mijn Golf 7
We komen van een Passat GTE af.MarcelGo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:05:
Ik heb er uitgebreid in kunnen zitten, voor en achter, ik vond de ruimte prima, stuk ruimer dan mijn Golf 7
Ik vind de man op de achterbank wel erg met zijn benen worstelen
w00t
Ik vond hem ruimer dan op de filmpjes lijken
[ Voor 23% gewijzigd door MarcelGo op 02-05-2020 11:13 ]
Achterbank lijkt me erg krap op jou filmpje. Vrouw kan achter een vrouw zitten, maar dan nog met haar benen tegen de stoel.
In de breedte lijkt me dit nu ook niet een super leuke achterbank voor volwassenen.
[YouTube: Ken Block and the Mustang Mach-E | Mustang Mach-E | Ford]
In de breedte lijkt me dit nu ook niet een super leuke achterbank voor volwassenen.
[YouTube: Ken Block and the Mustang Mach-E | Mustang Mach-E | Ford]
Ik ben niet zo groot, net geen 180, maar pas echt heel ruim achter mezelf, en de hoofdruimte is ook ruim. Maar inderdaad de filmpjes geven een iets andere indruk.
Net de overeenkomst getekend bij de dealer. Geschatte levertijd 20-12-2020
Gereserveerd op 19 november
[ Voor 17% gewijzigd door FireStarter op 02-05-2020 16:10 ]
w00t
Heb je nog iets van een voorbehoud voor leverdatum o.i.d. ?FireStarter schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:09:
Net de overeenkomst getekend bij de dealer. Geschatte levertijd 20-12-2020
Ze zei een gegarandeerde levering dit jaar. Er is ook een tweede lichting en die komt pas volgend jaar.MarcelGo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:08:
[...]
Heb je nog iets van een voorbehoud voor leverdatum o.i.d. ?
Normaal zouden de eerste klanten in juni de config definitief moeten maken. Dat is dus nu een maand naar voren gehaald. Geen idee of dit ook een positief effect heeft op de levering. Het zou dus ook eerder kunnen zijn.
w00t
Ha all, ik meld me ook even! Maandje geleden twee keer de AWD extended range met TP besteld. Geen TP Plus want door de standaard opties op de AWD is het enige verschil tussen TP en TP Plus het panorama dak, en laat ik die optie nou precies niet willen. Verder dus alle opties.
AWD genomen omdat ik graag een zwarte hemel heb in mijn auto’s voor het sportieve gevoel. De overige standaard opties op de AWD zoals de stoelen en audio waren een mooie bonus.
In overleg met de LM en Ford Nederland kunnen regelen dat ze dit jaar nog geleverd worden. Zo niet heb ik een exit clausule bij Ford.
Ben benieuwd!
Iemand al foto's van andere kleuren inmiddels gespot? Ik zoek me kapot naar infinite blue (geen grabber blue) maar daar zijn alleen een aantal wazige stock foto’s van.
AWD genomen omdat ik graag een zwarte hemel heb in mijn auto’s voor het sportieve gevoel. De overige standaard opties op de AWD zoals de stoelen en audio waren een mooie bonus.
In overleg met de LM en Ford Nederland kunnen regelen dat ze dit jaar nog geleverd worden. Zo niet heb ik een exit clausule bij Ford.
Ben benieuwd!
Iemand al foto's van andere kleuren inmiddels gespot? Ik zoek me kapot naar infinite blue (geen grabber blue) maar daar zijn alleen een aantal wazige stock foto’s van.
De Mach E hebben mensen ook kunnen bekijken (zie mijn post op de 1e pagina) maar dan moest je wel daarvan op de hoogte zijn (Ford heeft dit wel rond gemaild). Mensen met een reservering kregen voorrang.bottom line schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:46:
[...]
Bwa, tegen eind januari stond er een M3 in elke showroom. Dus iedereen kon hem sowieso eens bekijken / erin zitten.
Begin februari begonnen de proefritten in Europa voor de twijfelaars + je had tonnen filmpjes van gebruikers in de USA.
Laat dat nu net allemaal niet het geval zijn voor de Mach-E.
En die 100% annulatie garantie doet natuurlijk veel.
Ik werd zojuist gebeld door de Ford dealer om mijn contract door te nemen, deze krijg ik dadelijk opgestuurd. Volgens hem heb ik hem gegarandeerd dit jaar nog (kan ook verkoperspraat zijn natuurlijk maar heb sowieso een clausule in m'n leasecontract)
Wij hebben ook 3 kids in de leeftijd van 7, 5 en bijna 2. Ik heb de auto in het echt gezien en dat moet mijn inziens prima lukkenFireStarter schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:49:
Van mossel Eindhoven. nummer 10015180
Met name de achterbank ruimte moet in orde zijn. Heb 3 kids van 9,7 en 2. En ze worden net zo lang als papa en mama. Die van (net) 7 heeft al een ritje in de Baron kunnen maken, als enige in haar klas.
@MarcelGo Waar zie jij de leverdatum? Op Ford.nl bij Reserveringen zie ik het niet staan. Nu is die van mij wel omgezet naar lease (reservering) dus kan het nog eens bij hun checken. Eerder werd oktober/november aangegeven.
Ik kon meekijken in de pc van de dealer ;-)
Ik werd net gebeld door de dealer om te vragen of ik nog de Focus wilde bestellen. Ik had vorig jaar aangegeven dat ik rond mei, mogelijk de Focus wilde bestellen.
Uitgelegd dat ik een Mach E had besteld via de lease maatschappij en dat deze hem bestelde bij van Mossel.
10 minuten later wordt ik door haar teruggebeld en per toeval wordt de auto door haar vestiging geleverd. Hierbij kwam natuurlijk de vraag of zij meer wist over de levering en dat was zo.
De auto van mijn collega en ik, staan gepland om in augustus geproduceerd te worden. Dan 4-5 weken op de boot, vervolgens duane, registratie etc. dus ze worden geleverd in November/December
Wij hebben op 18 maart besteld.
Je kan alleen op Ford.nl kijken als de reservering op je eigen naam staat, als dit niet zo is, dan zal je het bij de dealer moeten navragen.
Uitgelegd dat ik een Mach E had besteld via de lease maatschappij en dat deze hem bestelde bij van Mossel.
10 minuten later wordt ik door haar teruggebeld en per toeval wordt de auto door haar vestiging geleverd. Hierbij kwam natuurlijk de vraag of zij meer wist over de levering en dat was zo.
De auto van mijn collega en ik, staan gepland om in augustus geproduceerd te worden. Dan 4-5 weken op de boot, vervolgens duane, registratie etc. dus ze worden geleverd in November/December
Wij hebben op 18 maart besteld.
Je kan alleen op Ford.nl kijken als de reservering op je eigen naam staat, als dit niet zo is, dan zal je het bij de dealer moeten navragen.
hier nog meer die deze mail hebben gehad?
RESERVERING STAAT IN HET SYSTEEM
Beste M.,
In deze uitdagende tijd doen we er alles aan om de reservering van jouw Mustang Mach-E zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Je reservering staat in ons systeem. Zodra het zover is, laten we je weten wanneer en hoe je als een van de eersten in Nederland wegrijdt in je volledig elektrische Mustang Mach-E..
Ontdek in de tussentijd onze oplaadoplossingen voor onderweg en thuis.
spacer
Lees meer
spacer
Beste M.,
In deze uitdagende tijd doen we er alles aan om de reservering van jouw Mustang Mach-E zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Je reservering staat in ons systeem. Zodra het zover is, laten we je weten wanneer en hoe je als een van de eersten in Nederland wegrijdt in je volledig elektrische Mustang Mach-E..
spacer
Lees meer
spacer
Yes, vanmiddag om exact 14uMarcelGo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:50:
Beste M.,
spacer
Lees meer
spacer
Vandaag ook nog even met de Ford dealer gebeld ivm de aanbetaling die ik terug krijg (was eerst even onduidelijk of dit via de LM zou lopen maar gaat toch rechtstreeks). Gelijk nog gevraagd of er nog een status update is en hij zag dat er een Batch en Serie nummer is toegekend dus al ingepland staat
Het is volgens mij alleen onduidelijk of de productie op 1-6 of 1-7 gaat starten maar zodra deze start zouden ze een update krijgen met een preciezere leverdatum als het goed is....
Laten we elkaar op de hoogte houden
Ja dat lijkt me een goed plan, updates graag vermelden, zou ze graag zien in “mijn Ford”
Waarom is een Mustang Mach-E niet gewoon wat de naam zegt: een Mustang?
Omdat Mach E een verwijzing is naar de legendarische Mach 1? En de traditionele Mustang sportscoupe blijft bestaan?t_captain schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:18:
Waarom is een Mustang Mach-E niet gewoon wat de naam zegt: een Mustang?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang_Mach_1
[ Voor 21% gewijzigd door MarcelGo op 15-05-2020 23:55 ]
hier ook exact om 14.00 uur. Verder staat er geen info in mijnford. Reservering ontvangen, dat is het.Road-runner83 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:55:
[...]
Yes, vanmiddag om exact 14u.
Vandaag ook nog even met de Ford dealer gebeld ivm de aanbetaling die ik terug krijg (was eerst even onduidelijk of dit via de LM zou lopen maar gaat toch rechtstreeks). Gelijk nog gevraagd of er nog een status update is en hij zag dat er een Batch en Serie nummer is toegekend dus al ingepland staat![]()
Het is volgens mij alleen onduidelijk of de productie op 1-6 of 1-7 gaat starten maar zodra deze start zouden ze een update krijgen met een preciezere leverdatum als het goed is....
Laten we elkaar op de hoogte houden
Ik ga voor de ID3, maar ik ben wat dieper in de mach e gedoken en wat een prachtige bak eigenlijk. Ik gok dat ze die bij ons puur op opties, en formaat indelen in een hoge managersfuntie.. (Tesla model 3 en id3 schelen 3k maar de model 3 zit 6 klasse hoger dan mijn klasse
)
Maar ik hoop dat iedereen hem dit jaar nog kan rijden, ook voor het straatbeeld een hele vooruitgang.
Maar ik hoop dat iedereen hem dit jaar nog kan rijden, ook voor het straatbeeld een hele vooruitgang.
Bouw dan een moderne reïncarnatie van de Mach I, EV. Ik keek voor het eerste naar de Mach-E, en vind het een burgerbak doe de naam Mustang niet zou moeten dragen. Vierdeurs? Come on 
Noem hem “Mondeo Super E” en ik had de auto juust vrij positief ontvangen. Alles wat een heilige naam draagt, kan alleen maar tegenvallen.
Noem hem “Mondeo Super E” en ik had de auto juust vrij positief ontvangen. Alles wat een heilige naam draagt, kan alleen maar tegenvallen.
Zei hij met “captain” in zijn naamt_captain schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:25:
Bouw dan een moderne reïncarnatie van de Mach I, EV. Ik keek voor het eerste naar de Mach-E, en vind het een burgerbak doe de naam Mustang niet zou moeten dragen. Vierdeurs? Come on
Ik vind hem eigenlijk wel eigenzinnig en dat was volgens mij ook waar Mustang voor staat. En ach, what’s in a name
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2020 10:31 ]
Persoonlijk vindt ik het wel mooi geen “Ford” op de auto maar alleen die pony. De mustang puristen zijn erg verdeeld, maar boeien....
Die is hier ook op de digitale mat gevallen, alleen als ik inlog op ford.nl is het nog steeds een reserveringMarcelGo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:50:
Beste M.,
spacer
Lees meer
spacer
Ja precies, status lijkt onveranderd:-(
Ik heb van de dealer te horen gekregen dat het omgezet is naar een order.
Begin februari heb ik hem besteld (lease) en hij zei dat het nog op schema loopt. Blijft afwachten.
Begin februari heb ik hem besteld (lease) en hij zei dat het nog op schema loopt. Blijft afwachten.
Volgens de volgende bron heeft de Mach E 2 maanden vertraging door Corona:
https://www.autoblog.com/...YC4g-aAEdPgv04PSWBTao1em4
Ford dealer geeft aan gegarandeerd dit jaar nog te leveren...ben benieuwd...
Stond al in de thread electrische auto's, maar nu meer details:
https://fordmediacenter.n...n-119-km-extra-rijbereik/
en
https://fordmediacenter.n...euw-over-the-air-systeem/
en
https://fordmediacenter.n...euw-over-the-air-systeem/
Ik verwacht inderdaad dat ze de bulk dit jaar niet meer halen, maar krijg sterk de indruk dat de eerste helft van de 50000 nog wel mogelijk is EN dat wij in Nederland/Europa de allereerste zullen krijgen...Road-runner83 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:37:
Volgens de volgende bron heeft de Mach E 2 maanden vertraging door Corona:
Uiteindelijk zouden ze pas eind mei/ begin juni beginnen, als dat eind juli wordt hebben ze 4 maanden om die auto’s deze kant op te krijgen, en ik vermoed dat ze in de USA nog wel wat afzeggingen zullen krijgen met nu al ruim meer dan 36 miljoen werklozen
Waarom zeggen ze niets over de laadvermogen? 100kWh? 200kWh? Wat hadden ze eerst voorzien van laadvermogen? Desnoods welke piek hij kan bereiken. Lijkt me maar een raar persartikel/marketing stunt.jerh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:57:
Stond al in de thread electrische auto's, maar nu meer details:
Inderdaad. Post een video van de totale sessie.bottom line schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:21:
[...]
Waarom zeggen ze niets over de laadvermogen? 100kWh? 200kWh? Wat hadden ze eerst voorzien van laadvermogen? Desnoods welke piek hij kan bereiken. Lijkt me maar een raar persartikel/marketing stunt.
119km in 10 minuten is zo’n 18kWh als ik het goed heb. Zegt niet zoveel allemaal. Gedurende die tien minuten dus 105kW als gemiddelde. Niet spectaculair aangezien dit natuurlijk de beste tien minuten van de curve zijn.
10-80 tijd is nog steeds 45 minuten volgens dat artikel.
Ze gingen dus eerst van max 80kW uit? Lijkt me toch niet?
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 18-05-2020 19:26 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Yay, net ook bevestiging van de LM dat mij Ford Mustang Mach-E 98kwh shadow black met technology pack plus medio november wordt verwacht 😊
https://media.ford.com/co...p-off-mustang-mach-e.htmlInspired schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:15:
[...]
Inderdaad. Post een video van de totale sessie.
119km in 10 minuten is zo’n 18kWh als ik het goed heb. Zegt niet zoveel allemaal. Gedurende die tien minuten dus 105kW als gemiddelde. Niet spectaculair aangezien dit natuurlijk de beste tien minuten van de curve zijn.
10-80 tijd is nog steeds 45 minuten volgens dat artikel.
Ze gingen dus eerst van max 80kW uit? Lijkt me toch niet?
Mustang is idd niet zo'n beste naam. Ding kan alleen maar een beetje hard rechtdoor, volledig inefficiënt, vouwt dubbel als ie een bocht door moet en is net ietsjes steviger als een natte spaghetti sliert.t_captain schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:25:
Ik weet niet wat voor associatie jij hebt met Mustang maar we delen niet dezelfde geloof ik. Jij kent Mustangs vooral door de verhalen uit de verkoop brochures zo lijkt het. Als James Dean er in rijdt moet het wel goed zijn!
Met een beetje mazzel kan deze Mustang weer een beetje kwaliteit terugbrengen in het merk.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Wat wil je met dit artikel laten zien?
Dat ze zelfs in Amerika geen informatie durven te geven in verband met de laadsnelheid?
Ze willen blijkbaar zo vaag mogelijk blijven en mensen de kans niet willen geven om te vergelijken met andere merken.
Voor mij is een Mustang een musclecar, leverbaar als tweedeurs coupé of tweedeurs softtop cabrio.
RWD, veel vermogen op een eigenlijk te primitief chassis. Geen electronische rijhulpsystemen. Rechtuit als een raket, bochten alleen voor dappere mensen.
Als je dat niet meer kunt produceren (bijvoorbeeld door veranderde wetgeving), conserveer de mooiste exemplaren in je museum en begraaf de naam op een eervolle plek in de geschiedenisboeken.
Een nieuwe legende beginnen mag altijd. Kapitaliseren op het erfgoed van je merk is gewoon fout.
Overigens had de generatie uit de jaren ‘90 ook niet moeten bestaan.
RWD, veel vermogen op een eigenlijk te primitief chassis. Geen electronische rijhulpsystemen. Rechtuit als een raket, bochten alleen voor dappere mensen.
Als je dat niet meer kunt produceren (bijvoorbeeld door veranderde wetgeving), conserveer de mooiste exemplaren in je museum en begraaf de naam op een eervolle plek in de geschiedenisboeken.
Een nieuwe legende beginnen mag altijd. Kapitaliseren op het erfgoed van je merk is gewoon fout.
Voor de die hard Mustang liefhebbers kan ik begrijpen dat ze problemen hebben met de Mach E. Echter gaat hij denk ik zeer populair worden bij het gros van de mensen en dan denk ik dat de die hard groep een stukje kleiner zal zijnt_captain schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:36:
Voor mij is een Mustang een musclecar, leverbaar als tweedeurs coupé of tweedeurs softtop cabrio.
Zelf ben ik blij met de Mustang details op de Mach E en ook zeker met de paarden logo's ipv de saaie Ford. Maargoed dat is mijn bescheiden mening
Kan ik me wel in vinden. Echter hoort een Ecoboost motor ook niet in een Mustang en dat gebeurd ook....t_captain schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:36:
Of er nou een paardje op stond of het normale Ford logo had mijn keuze niet beïnvloed.
Ik rij graag iets anders dan de vele Tesla's en Niro etc...
Als je alle elektrische auto's op een rij zet in deze prijsklasse vind ik deze het mooist. Voor mij was de keuze daarom simpel en heeft de naam of imago hier geen invloed op gehad.
De naam mustang is natuurlijk een simpele marketing tool. Nu heb je een sexy paard op je stuur in plaats van een Ford logo. Of die naam deze auto wel of niet past is een ander verhaal, hij lijkt op een (dikke) mustang en je kunt er zelf vroom vroom bij zeggen
Ford heeft met Mustang wel een naam te verliezen, voor mij het idee dat Ford er wel voor zorgt dat deze auto niet teveel tegenvalt en ze er dus een zeer serieuze poging van maken.
Daarnaast kan het echt niet boeien dat er mensen zijn die dit een soort van heiligschennis vinden, bij Porsche, Jaguar zijn er ook veel meningen over de nieuwere modellen ;-)
Daarnaast kan het echt niet boeien dat er mensen zijn die dit een soort van heiligschennis vinden, bij Porsche, Jaguar zijn er ook veel meningen over de nieuwere modellen ;-)
Dat is balen zeg. Overstappen op de Polestar 2 is wellicht een optie. Die kunnen nog wel in 2020 leveren volgens het topic. (Of Model 3 maar dat willen de meeste niet denk ik.) De "garantie" van de dealers is dus niet veel waard. Neem aan dat iedereen van de auto af kan nu levering uitgesteld is en verschillende dealers wel garantie op levering in 2020 gegeven hebben?
[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 22-05-2020 09:03 ]
Wanneer had jij de auto besteld?JdJtA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:53:
***members only***
Ik begrijp hieruit, geen enkele Mach E naar Europa in 2020? Aangezien ik privé koop is begin 2021 geen probleem maar hier zullen wel een aantal annuleringen volgen...
Ja, zou ik wel zeggen ja. Wellicht nog wat leveringen in 2020 in de US omdat die sneller te leveren zijn maar zou ook zomaar kunnen zijn dat alles naar 2021 gaat. Als ze nu al aangeven op zijn vroegst Q1 2021 dan kan het ook maar zo zijn dat er geen enkele Mach-E uitgeleverd gaat worden in 2020. Ze hadden waarschijnlijk sowieso al een hele strakke planning om 2020 te halen.MarcelGo schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:04:
Ik begrijp hieruit, geen enkele Mach E naar Europa in 2020? Aangezien ik privé koop is begin 2021 geen probleem maar hier zullen wel een aantal annuleringen volgen...
Zo te zien kan ik hem dan volgend jaar gewoon eerst normaal proefrijden en op korte termijn krijgen als veel 2020 8% bijtelling bestellers afhaken.
IMHO tegen 12% nog steeds een aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Over de kwaliteit kunnen we natuurlijk echt pas iets zeggen als het productiemodel proef te rijden is.
IMHO tegen 12% nog steeds een aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Over de kwaliteit kunnen we natuurlijk echt pas iets zeggen als het productiemodel proef te rijden is.
Enig idee wanneer deze gecommuniceerd gaat worden?JdJtA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:53:
***members only***
Dan ga ik toch eens hartig woordje met mijn dealer voeren, die afgelopen maandag nog letterlijk heeft gezegd: 'alle bestelde auto's hebben zekerheid voor levering dit jaar' en 'het belangrijkste is dat levering inmiddels zeker is voor dit jaar'.
Ik ga die van mij ook nog even bellen. Deze gaf ook aan dat de auto dit jaar nog komt....brainovic schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:25:
Dan ga ik toch eens hartig woordje met mijn dealer voeren, die afgelopen maandag nog letterlijk heeft gezegd: 'alle bestelde auto's hebben zekerheid voor levering dit jaar' en 'het belangrijkste is dat levering inmiddels zeker is voor dit jaar'.
Wat een teleurstelling. Ik begrijp van de dealer dat ze over 2 weken iets hopen te weten over een mogelijke compensatie... mogelijk dan toch terugvallen op een model 3.... hmm... moeilijk.
Of Polestar 2 wellicht? Al is dat misschien ook een gok. Compensatie zou ik me niet teveel van voorstellen. Zie ze niet even het verschil in bijtelling vergoeden. (tot EUR 6500,- oid)m24 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:57:
Wat een teleurstelling. Ik begrijp van de dealer dat ze over 2 weken iets hopen te weten over een mogelijke compensatie... mogelijk dan toch terugvallen op een model 3.... hmm... moeilijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 22-05-2020 12:02 ]
Polestar 2 is weer een stapje duurder in mijn geval.... dan kan ik net zo goed wachten op de Mustang.....Inspired schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:58:
[...]
Of Polestar 2 wellicht? Al is dat misschien ook een gok. Compensatie zou ik me niet teveel van voorstellen. Zie ze niet even het verschil in bijtelling vergoeden. (tot EUR 6500,- oid)
het scheelt inderdaad ong. 100 euro per maand, dus dat lijkt me ook onoverbrugbaar....
Zelfde voor mij! Maar wel echt giga balen! Sowiewo haat ik wachten.. en het is toch weer 100 euro per maand! Maar een vergelijkbare auto met 22% zou 300 euro schelen en is ook niet leverbaar....m24 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:22:
[...]
Polestar 2 is weer een stapje duurder in mijn geval.... dan kan ik net zo goed wachten op de Mustang.....
het scheelt inderdaad ong. 100 euro per maand, dus dat lijkt me ook onoverbrugbaar....
Als je geen Tesla wil leasen heeft elke vergelijkbare auto 6+ maanden levertijd.
Dit is mijn keuze lijstje, met de netto kosten:
2020 Tesla model 3 std+ (wit) 251
2020 Tesla model 3 std+ (dark grey) 268
2020 Telsa model 3 LR (dark grey) 409
2020 Polestar2 (thunder grey) 404
2020 Ford Mach-E tech pack plus (carbonized grey) 329
2021 Ford Mach-E tech pack plus (carbonized grey) 425
2020 Tesla model 3 std+ (wit) 251
2020 Tesla model 3 std+ (dark grey) 268
2020 Telsa model 3 LR (dark grey) 409
2020 Polestar2 (thunder grey) 404
2020 Ford Mach-E tech pack plus (carbonized grey) 329
2021 Ford Mach-E tech pack plus (carbonized grey) 425
Ik heb nog geen mail gehad maar het was helaas wel te verwachtenJdJtA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:53:
***members only***
Ben benieuwd wat ze hier nog mee gaan doen want volgend jaar scheelt toch wel weer behoorlijk (minimaal 100 euro netto dacht ik maar laat dan wel een berekening maken door HR).
Edit: krijg net de mail binnen om 14u
[ Voor 5% gewijzigd door Road-runner83 op 22-05-2020 14:03 ]
Als de levering inderdaad minimaal 2021 wordt, zal ik mijn reservering helaas gaan annuleren. Wat jammer maar wel begrijpelijk...
Good luck
Ford Nederland is in gesprek met Ford Europa 'of we onze klanten een handreiking kunnen doen'. De pre-orders van de Mustang Mach-E kunnen volgens de woordvoerder kosteloos worden geannuleerd. Bij klanten die deze pre-order hadden omgezet in een order, is dit mogelijk niet het geval.
Vooral dat laatste stukje.. ben je fcked als je dat niet kan doen...
Je zou nu zelfs hopen dat je order is blijven hangen bij de leasemaatschappijTerrorSource schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:19:
[...]
Vooral dat laatste stukje.. ben je fcked als je dat niet kan doen...
Ik mag hopen dat de meeste wel een clausule hebben opgenomen om er nog vanaf te zien als hij dit jaar niet geleverd word....tenminste ik welbottom line schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:21:
[...]
Je zou nu zelfs hopen dat je order is blijven hangen bij de leasemaatschappij
Een snelle berekening leert mij dat ik er netto 105 euro bijtelling meer voor ga betalen. Maar als ik me goed herinner vervalt de MIA (Milieu-investerings aftrek) in 2021 en komt er een in mijn geval lagere subsidie voor in de plaats. Kan dat kloppen?
Dat zou hem relatief nog duurder maken.
Dat klopt. MIA stopt per eind 2020.brainovic schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:54:
Een snelle berekening leert mij dat ik er netto 105 euro bijtelling meer voor ga betalen. Maar als ik me goed herinner vervalt de MIA (Milieu-investerings aftrek) in 2021 en komt er een in mijn geval lagere subsidie voor in de plaats. Kan dat kloppen?
Zijn vooral mensen die normaal een C segment auto leasen en nu door de lage bijtelling een D segment EV kunnen lessen die nu afhaken. Snelle berekening zegt dat een BMW 320i nog steeds 150 euro/maand netto duurder is.
Nou poeh, dan gaat hij van 146 naar 217 euro netto bijtelling. Is nog steeds goedkoop.
Een niet-electrische van 35K kost 240 euro.
https://www.leaseplan.nl/zelf-regelen/fiscale_bijteller#
Een niet-electrische van 35K kost 240 euro.
https://www.leaseplan.nl/zelf-regelen/fiscale_bijteller#
Ik heb de "el-goedkopie" versie van 50k in de bestelling staan en dat kost me door de verschuiving ongeveer 50 euro netto meer.
Vervelend? Tuurlijk. Een reden om te cancellen? Nee dat niet.
Vervelend? Tuurlijk. Een reden om te cancellen? Nee dat niet.
User Error -- Please Replace User