- het corrigeren van de auto op hogere snelheid is redeljik normaal voor een SUV, maar is vaak ook afgemeten aan wat je hiervoor reedt. Ik reed een Stationcar met AMG onderstel, dus tja de Ford was heel erg onstabiel in het begin, voor mijn gevoel. Na 150k + merkte ik het niet meer, je went er meestal gewoon aan. Nu in Tesla is het andersom, hoge snelheid stabiel, lage snelheid best veel corrigeren (80km wegen e.d.)Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:27:
Hallo allen,
Wat leuk om te zien dat er zo enthousiast over een Mach E wordt gesproken. Ik heb er zelf namelijk sinds een paar weken ook één. In eerste plaats: wat een fijne auto, wat rijdt die relax, stuurt die fijn en is die ook nog eens snel. Ben ook een paar dingen tegengekomen die me minder bevallen. Hopelijk kunnen jullie mij daar meer verder helpen.
- Als je op de snelweg rijdt, bijvoorbeeld een km of 110 a 120 en harder, dan moet je constant het stuur corrigeren. Is dit iets wat bij Mustang mach e hoort? Ik heb al vele Ford's gehad maar dit ken ik niet. Mocht dit niet kloppen, wat kan het dan zijn? Heeft niets met uitlijning ofzo te maken want bij lagere snelheden zoals 80 merk ik het niet.
- Dan een tweede punt. Hoe kan het dat die wel soepel over drempels gaat en fijn meeveert (was bang voor te stug) maar doet die dat niet bij kleine onevenheden? Ieder steentje / onevenheid op de weg voel je. Dan denk ik... waarom deinst die bij die kleine onevenheden ineens niet mee
- En dan een ander irritatie punt. Waarom kan je de binnenspiegel niet hoger zetten? Op de hoogtste kijkstand kun je nog niet "wegkijken" naar achteren. Alleen dichtbij de auto zie je wat er zit. Heel raar want ik ben niet eens echt lang, dus lange mannen zouden hier nog veel meer problemen mee moeten hebben
- De eerste keer dat ik de auto ophaalde stond die 100% op 400 km. Na een nachtje thuis laten staat die ook op 100% maar dan slechts 365 km. Hoe kan dit? 100% is toch 100%
- vering is (of was bij de oudere modellen) spijkerhard, maar ook dit is per persoon verschillend qua ervaring. Dwarsriggels kan bijna geen enkele auto goed verwerken, zeker als ze wat zwaarder zijn, die kan niet zo snel inveren als voor bijvoorbeeld een drempel met lagere snelheid.
- 100% is geen 100% bij een EV accu
[ Voor 3% gewijzigd door Aldusso op 22-05-2026 13:02 ]
:strip_exif()/f/image/LufPsV9oXG2qEllW04qxGyTV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6a9L4RcxMMEQZZxDWGe63399.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FTXq4krsNuVL8hkD7Rqkr8h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IBhimroht1tm4gapZ228CHnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RTYTWSwsNcGB5jNpg5SrbByd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NDqdX1Clh8txtnDSP32JBmj3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LhocpcqGUCxsgLsKNegAslqE.png?f=fotoalbum_large)