De ingebouwde Mach-e navigatie loopt altijd enorm achter met het aantal snelladers. Vooral in Frankrijk waar erg veel is bijgebouwd de afgelopen jaren.clonedonkey schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:09:
Ik ga komend weekend voor het eerst een wat langere trip maken dan normaal met de Mach-e (Parijs). Normaal gebruik ik altijd Apple Maps voor navigatie maar die wil altijd veel meer/sneller laden dan nodig is (hij zegt b.v. dat ik 20% over zou houden maar heb uiteindelijk in werkelijkhed 30% over b.v.). Daarom dacht ik voor deze trip de ingebouwde navigatie te gaan gebruiken. Als ik de route bereken in de auto voegt hij netjes de laadstops toe maar ik zie niet voor welke hij gekozen heeft qua aanbieder en laadsnelheid. Kan je dit misschien nog ergens zien/instellen? En ook hoeveel percentage ik graag aan het einde van de rit over wil hebben? Of zeggen jullie gebruik een hele andere navigatie?
De beste navigatieplanner is naar mijn beleving ABRP met een OBD dongle. In het begin zal deze ook veel te pessimistisch zijn met percentages. Na verloop van tijd zal dit beter worden omdat hij de statistieken kan bijhouden van jouw rijgedrag.
Naar parijs via de normale tolweg is het vrijwel pijnloos reizen overigens. Je komt echt zoveel snelladers tegen op de snelweg. Mocht je nog beschikken over een Ionity abbo icm de Fordpass dan kun je bijvoorbeeld goed laden net onder Lille. Daar zit een mega snellaadstation midden in een winkelcentrum.
Overigens heb ik vaak maar 1 snellader onderweg nodig, maar ik heb de GT en die heeft het grote accupack.
Just here for the fun