Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-06 10:07
Hier thuis heb ik een Etrel Inch Pro in combinatie met een Flexio voor de loadbalancing.
Laden op de zon geeft geen problemen. Het laden pauzeert en herneemt telkens.

Ter info, onze vervangwagen, ook een Mach-E, laadt ook maar maximum 3,6-ish kW. Dus 16A op 230V.
Dus we kunnen concluderen dat Mach-E's op monofase maximum 16A * 230V = 3,6kW kunnen laden.

In onze situatie doet dat er niet echt toe, want de loadbalacning zorgt er altijd voor dat er geladen wordt met overschot van de zon (als de batterijen vol zijn) en indien er geen zon en de batterijen leeg zijn remt hij ook af om onder het maandelijks piekvermogen te blijven om het capaciteitstarief onder controle te houden.

Wel spijtig want op zonnige dagen halen we wel meer dan 5kW opbrengst met de zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:59
Bericht vanuit Ford:

Het is weer zo ver: de Ford Family Day komt eraan! Graag nodigen we jou en jullie clubleden uit voor de Ford Family Day 2025 op zondag 20 juli. Zoals benoemd in de save-the-date mail, zal het evenement dit jaar wederom plaatsvinden op Vliegveld Valkenburg/Theater Hangaar in Katwijk aan Zee.

De Ford Family Day is op zondag 20 juli te bezoeken van 11.00 tot 15.00 uur. Deelname en toegang op het buitenterrein van het Vliegveld Valkenburg zijn gratis.

Het zal een bijzondere Family Day worden, met o.a. het zestig jarig jubileum van de Ford Transit, waarvoor we een mooie line-up maken met alle generaties door de jaren heen. Uiteraard kan er weer volop worden proefgereden in alle geëlektrificeerde modellen - waaronder de gloednieuwe E-Transit Custom 🙂

Zijn er hier geinteresseerden? Zo ja, dan maak ik even een aanmeldformulier en ga ik de aanmeldingen doorgeven aan Ford.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-06 22:39
Sinds een aantal weken kan ik mijn auto niet mee via de app volgen, aanzetten/uitzetten, enz. Zijn er meer volgers hier met hetzelfde probleem.
App opnieuw installeren en of opnieuw inloggen helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
MarcelV00 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:44:
Sinds een aantal weken kan ik mijn auto niet mee via de app volgen, aanzetten/uitzetten, enz. Zijn er meer volgers hier met hetzelfde probleem.
App opnieuw installeren en of opnieuw inloggen helpt ook niet
Nope, hier werkt het.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 16:26
Weet iemand hoe je de meldingen kunt uitschakelen dat er een ongeval of wegenwerken zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
jgijsen schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:37:
Weet iemand hoe je de meldingen kunt uitschakelen dat er een ongeval of wegenwerken zijn ?
Daar heb ik ook al het menu voor doorgestruind maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
marteltor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Daar heb ik ook al het menu voor doorgestruind maar niet gevonden.
Gisteren nog wat verder gezocht, in de navigatie app van de auto staat een optie om dat soort meldingen uit te schakelen. Ik vermoed dat dit de oplossing gaat zijn, echt zeker weet ik het pas als ik wat verder heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 18:42
marteltor schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:33:
[...]

Niet lang terug was er urenlange storing met paak toch? Daardoor ben ik sowieso huiverig om op pad te gaan zonder reguliere sleutel.
Mocht dat gebeuren gewoon de code op de deur en backup code gebruiken om te starten. Tot nu toe in de afgelopen 4 jaar een keer of 3 moeten gebruiken (waarvan 1x omdat ik mijn bluetooth per ongeluk had uitgezet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5P977yqcXdFk40FsitUITkY4KQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llNZu5gNFy1Fdr8JjWcskcaU.jpg?f=fotoalbum_large

BlueCruise update eindelijk binnen op m'n 2021 Job 2 :)

Helaas niet onbeperkt gratis zoals eigenlijk oorspronkelijk beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:12

Blackrope

SAFETY FIRST

FlowDesign schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:15:
[Afbeelding]

Dat is super. Ben benieuwd wanneer ik hem zal ontvangen.

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.oostema
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-06 23:37
[Afbeelding]

Damn ik heb nog steeds niet eens de update dat je kan streamen tijdens laden. Sinds november al niks gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
g.oostema schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 00:43:
[...]

Damn ik heb nog steeds niet eens de update dat je kan streamen tijdens laden. Sinds november al niks gekregen.
Ohja, zal nog eens kijken of ik dat nu ook heb want de update waar dat in zou moeten zitten had ik al eerder maar dan zonder streaming 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 14:48
[Afbeelding]

Eindelijk. Ik heb dezelfde auto, ging voor de grap eens kijken en blijkt dat automatische software updates ineens uit stonden bij mij. Toch maar even aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Bij mij is de update geinstalleerd, maar ik zie niet hoe ik het kan gebruiken.
In de app ook nog geen optie om dat abonnement af te sluiten.

Volgende week tripje naar Zwitserland, dus het zou erg van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:15
Is er nog iemand die de Ford Laadpas gebruikt ?

Ik zag vandaag dat ik best hoge prijzen moet betalen voor Ionity ineens (69 cent)
Toen ik keek bij mijn abbo stond deze wel actief, maar kon ik geen upgrade meer afsluiten zodat de prijs bij Ionity lager word. Dat was voorheen iets van 130 euro per jaar dacht ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05 15:21
Goedemiddag,

Die is destijds vervangen omdat ik me er ontzettend aan ergerde. Helaas heb ik er nu weer last van.
En nee, ik luister geen hardcore op volume 20 😉.
brainovic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Gelukkig niet na 2,5 jaar, maar inmiddels wel na 3,5 jaar ;)
Ik zie online dat dit een vaker voorkomend probleem is. Mag ik vragen hoe je dit hebt opgelost?

Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt, maar dat wordt volle pond betalen en ik zie op YouTube dat het vervangen van die speaker vrij simpel is.

[ Voor 56% gewijzigd door Wessel.MachE op 23-05-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 14:48
Wessel.MachE schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:08:
Goedemiddag,

Die is destijds vervangen omdat ik me er ontzettend aan ergerde. Helaas heb ik er nu weer last van.
En nee, ik luister geen hardcore op volume 20 😉.

[...]
Ik heb die van mij maar zelf vervangen. Via een of andere Poolse / Litouwse site een vervangende tweedehands speaker besteld (was geloof ik 40 euro met express FedEx verzending). Heel simpel om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 22:13
Brotuck schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:37:
Is er nog iemand die de Ford Laadpas gebruikt ?

Ik zag vandaag dat ik best hoge prijzen moet betalen voor Ionity ineens (69 cent)
Toen ik keek bij mijn abbo stond deze wel actief, maar kon ik geen upgrade meer afsluiten zodat de prijs bij Ionity lager word. Dat was voorheen iets van 130 euro per jaar dacht ik.
Ik gebruik hem, ionity prijzen zijn hier gewoon €0,39 voor ionity in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Update kabel bij @Brotuck opgehaald, laptop ingericht en vandaar licentie gekocht om te updaten.

Laatste update volgens Ford Pass was augustus vorig jaar. Laatst is de auto wel bij de dealer geweest ivm niet willen opladen en hebben ze minimaal modules geupdate.

Vandaag zelf gekeken wat er nog open stond, 4 updates. Nu 3 gedaan en morgen de laatste doen.

Mocht iemand willen weten hoeveel updates er voor je auto open staan, stuur een PM met je VIN. Ik kan er vanavond/morgen nog een paar nakijken.

EDIT: Licentie verlopen

[ Voor 3% gewijzigd door makooy op 25-05-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SearchM
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 11:13
[Afbeelding]

Ik heb deze update ook binnen gekregen vorige week, dit na slechts 4 jaar wachten :).
In de Fordpass kan ik trouwens blue cruise niet activeren, deze staat niet in de lijst van abonnementen..
@FlowDesign Is het jou al gelukt te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
SearchM schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Ik heb deze update ook binnen gekregen vorige week, dit na slechts 4 jaar wachten :).
In de Fordpass kan ik trouwens blue cruise niet activeren, deze staat niet in de lijst van abonnementen..
@FlowDesign Is het jou al gelukt te activeren?
Ik kan evtl de BlueCruise testfase activeren als ik dat wil.

Moet er wel bij zeggen, dat ons Fordpass account nog steeds op Duitsland ingesteld staat (we hebben de auto uit Duitsland geïmporteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

makooy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:24:
Update kabel bij @Brotuck opgehaald, laptop ingericht en vandaar licentie gekocht om te updaten.

Laatste update volgens Ford Pass was augustus vorig jaar. Laatst is de auto wel bij de dealer geweest ivm niet willen opladen en hebben ze minimaal modules geupdate.

Vandaag zelf gekeken wat er nog open stond, 4 updates. Nu 3 gedaan en morgen de laatste doen.

Mocht iemand willen weten hoeveel updates er voor je auto open staan, stuur een PM met je VIN. Ik kan er vanavond/morgen nog een paar nakijken.

EDIT: Licentie verlopen
Ben wel benieuwd, is er iemand die tegen vergoeding de laatste updates erop kan zetten?
Of leuke/ belangrijke instellingen aanpassen?

1 van mijn vorige auto's was een Audi en daar kon je softwarematig wat nuttige en leuke aanpassingen laten doen.

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 13:49
Ik ga komend weekend voor het eerst een wat langere trip maken dan normaal met de Mach-e (Parijs). Normaal gebruik ik altijd Apple Maps voor navigatie maar die wil altijd veel meer/sneller laden dan nodig is (hij zegt b.v. dat ik 20% over zou houden maar heb uiteindelijk in werkelijkhed 30% over b.v.). Daarom dacht ik voor deze trip de ingebouwde navigatie te gaan gebruiken. Als ik de route bereken in de auto voegt hij netjes de laadstops toe maar ik zie niet voor welke hij gekozen heeft qua aanbieder en laadsnelheid. Kan je dit misschien nog ergens zien/instellen? En ook hoeveel percentage ik graag aan het einde van de rit over wil hebben? Of zeggen jullie gebruik een hele andere navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Blackrope schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:04:
[...]

Ben wel benieuwd, is er iemand die tegen vergoeding de laatste updates erop kan zetten?
Of leuke/ belangrijke instellingen aanpassen?

1 van mijn vorige auto's was een Audi en daar kon je softwarematig wat nuttige en leuke aanpassingen laten doen.
Afhankelijk van het aantal updates en welke updates het zijn kan het ergens tussen 2uur en 16uur duren. Actieve tijd. Dus je moet er bij blijven / in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
clonedonkey schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:09:
Ik ga komend weekend voor het eerst een wat langere trip maken dan normaal met de Mach-e (Parijs). Normaal gebruik ik altijd Apple Maps voor navigatie maar die wil altijd veel meer/sneller laden dan nodig is (hij zegt b.v. dat ik 20% over zou houden maar heb uiteindelijk in werkelijkhed 30% over b.v.). Daarom dacht ik voor deze trip de ingebouwde navigatie te gaan gebruiken. Als ik de route bereken in de auto voegt hij netjes de laadstops toe maar ik zie niet voor welke hij gekozen heeft qua aanbieder en laadsnelheid. Kan je dit misschien nog ergens zien/instellen? En ook hoeveel percentage ik graag aan het einde van de rit over wil hebben? Of zeggen jullie gebruik een hele andere navigatie?
Je kunt de route sowieso ook plannen met de ABRP app.

Verder misschien Google maps? Of de EnBW Mobility+ app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
Gewoon harder rijden waardoor Apple Maps wel klopt >:)

Als ik jou was zou ik eerder kijken naar prijs van laden of wat er in de buurt is dan of je 5 of 15% overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De ingebouwde Mach-e navigatie loopt altijd enorm achter met het aantal snelladers. Vooral in Frankrijk waar erg veel is bijgebouwd de afgelopen jaren.

De beste navigatieplanner is naar mijn beleving ABRP met een OBD dongle. In het begin zal deze ook veel te pessimistisch zijn met percentages. Na verloop van tijd zal dit beter worden omdat hij de statistieken kan bijhouden van jouw rijgedrag.

Naar parijs via de normale tolweg is het vrijwel pijnloos reizen overigens. Je komt echt zoveel snelladers tegen op de snelweg. Mocht je nog beschikken over een Ionity abbo icm de Fordpass dan kun je bijvoorbeeld goed laden net onder Lille. Daar zit een mega snellaadstation midden in een winkelcentrum.

Overigens heb ik vaak maar 1 snellader onderweg nodig, maar ik heb de GT en die heeft het grote accupack.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 06:45:
[...]

De ingebouwde Mach-e navigatie loopt altijd enorm achter met het aantal snelladers. Vooral in Frankrijk waar erg veel is bijgebouwd de afgelopen jaren.

De beste navigatieplanner is naar mijn beleving ABRP met een OBD dongle. In het begin zal deze ook veel te pessimistisch zijn met percentages. Na verloop van tijd zal dit beter worden omdat hij de statistieken kan bijhouden van jouw rijgedrag.

Naar parijs via de normale tolweg is het vrijwel pijnloos reizen overigens. Je komt echt zoveel snelladers tegen op de snelweg. Mocht je nog beschikken over een Ionity abbo icm de Fordpass dan kun je bijvoorbeeld goed laden net onder Lille. Daar zit een mega snellaadstation midden in een winkelcentrum.

Overigens heb ik vaak maar 1 snellader onderweg nodig, maar ik heb de GT en die heeft het grote accupack.
Ik heb ABRP echt al heel lang niet meer gebruikt, maar kan die de SoC van de auto niet ophalen via Android Auto of Apple Carplay?

In het verleden heb ik ABRP ook nog weleens rechtreeks met m'n Tesla kunnen verbinden, en bij Volkswagen kon ik de SoC ophalen via Tronity. Maar Ford blokkeert vrijwel alles, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Ik heb ABRP echt al heel lang niet meer gebruikt, maar kan die de SoC van de auto niet ophalen via Android Auto of Apple Carplay?

In het verleden heb ik ABRP ook nog weleens rechtreeks met m'n Tesla kunnen verbinden, en bij Volkswagen kon ik de SoC ophalen via Tronity. Maar Ford blokkeert vrijwel alles, dat is wel jammer.
Daarom zeg ik ook dongle ;)

Een ODBLink CX is genoeg

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FreeMen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Mocht dat gebeuren gewoon de code op de deur en backup code gebruiken om te starten. Tot nu toe in de afgelopen 4 jaar een keer of 3 moeten gebruiken (waarvan 1x omdat ik mijn bluetooth per ongeluk had uitgezet).
Backup code werkt ook niet altijd (eigen ervaring...) Advies; sleutel mee voor nul risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aldusso schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Backup code werkt ook niet altijd (eigen ervaring...) Advies; sleutel mee voor nul risico
Sleutel kan je ook verliezen waarmee risico zeker niet 0 wordt maar als backup van je sleutel kan je natuurlijk ook PAAK gebruiken :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb deze week nogmaals getest of ik op paak kan vertrouwen. Ik heb mijn nieuwe telefoon met de nieuwste bluetooth versie (versie 6) gekoppeld, maar wel op 13-14 meter verderop gelegd.

Naar de auto gelopen en de deuren gingen gewoon open. Dus als je Paak hebt en je auto staat op de oprit is dit wel heel makkelijk erom vragen. Zeker als je dus zoals ikzelf op ongeveer 13 meter erboven ligt te slapen.

Voor mij geen paak meer.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:25
Brotuck schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:34:
Ik heb deze week nogmaals getest of ik op paak kan vertrouwen. Ik heb mijn nieuwe telefoon met de nieuwste bluetooth versie (versie 6) gekoppeld, maar wel op 13-14 meter verderop gelegd.

Naar de auto gelopen en de deuren gingen gewoon open. Dus als je Paak hebt en je auto staat op de oprit is dit wel heel makkelijk erom vragen. Zeker als je dus zoals ikzelf op ongeveer 13 meter erboven ligt te slapen.

Voor mij geen paak meer.
Zover ik heb begrepen zit hier een "beveiliging" op die registreert of je telefoon stil ligt of niet en in dat geval gaat je auto niet open...zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Sleutel kan je ook verliezen waarmee risico zeker niet 0 wordt maar als backup van je sleutel kan je natuurlijk ook PAAK gebruiken :o
Klopt, sleutel kan je verliezen. Maar de kans is wel wat kleiner dan dat er iets niet goed werkt. Paak nl ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
baszz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Zover ik heb begrepen zit hier een "beveiliging" op die registreert of je telefoon stil ligt of niet en in dat geval gaat je auto niet open...zoiets.
Hij zou open moeten gaan als je binnen een cirkel van 3 meter bent of zoiets dergelijks.

Echter als het van een veel grotere afstand werkt weet je het nooit. In mijn geval heb ik het toestel op het nachtkastje gelegd en naar beneden gelopen en direct naar de auto. Dan mag hij niet open gaan ! Dit is zeker 30 seconden nadat het toestel stil ligt.

Overigens zou dan een tik tegen het kastje ook genoeg moeten zijn om hem open te krijgen. Lekker veilig.

Ik heb dit overigens al vaker getest en het lukte me altijd om hem open te krijgen. Ik gebruik paak dus alleen tijdens een vakantie als ik de auto toch ergens op een parkeerterrein heb staan en ik alleen de telefoon bij me heb. Ook als de bluetooth verbinding op het randje zit en hij soms disconnect en reconnect werkt de deur gewoon.

Het is gewoon niet veilig

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:34:

Voor mij geen paak meer.
Dat gaat bij mij gelukkig toch echt anders.

De deur gaat absoluut niet open als ik niet binnen 20 tot 50cm van de auto sta. Op 1 meter werkt het al niet meer. De vrouw en kinderen lopen vaak al eerder naar de auto en volg dan een 10-20 seconden later maar zolang ik niet direct naast de auto sta gaat hij echt niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
FreeMen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:00:
[...]

Dat gaat bij mij gelukkig toch echt anders.

De deur gaat absoluut niet open als ik niet binnen 20 tot 50cm van de auto sta. Op 1 meter werkt het al niet meer. De vrouw en kinderen lopen vaak al eerder naar de auto en volg dan een 10-20 seconden later maar zolang ik niet direct naast de auto sta gaat hij echt niet open.
Bij mij gaat hij ook van redelijk ver open. Als ik in de huiskamer zit (meter of 3 afstand) zie ik regelmatig de lampen van de auto oplichten. Dan lijkt paak ook in range te komen. Ik heb nu Bluetooth maar uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:24
Idem hier. Als ik mijn telefoon in mijn linker broekzak heb zitten en teveel gedraaid voor de auto sta gaat ie al niet meer open. Moet ik echt even mijn lijf draaien zodat ie maar
20-30cm verwijderd is van de deur. Anders gaat er niets open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rowwan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Bij mij gaat hij ook van redelijk ver open. Als ik in de huiskamer zit (meter of 3 afstand) zie ik regelmatig de lampen van de auto oplichten. Dan lijkt paak ook in range te komen. Ik heb nu Bluetooth maar uitgezet
Met Bluetooth uit werkt paak niet meer. Beter dat je de welkomstverlichting uitzet. Dan is dat probleem weg.
Je auto gaat overigens niet open (ook niet als iemand het probeert) ook al gaan de lichten aan. Tenminste, zo zou het moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
FreeMen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:06:
[...]

Met Bluetooth uit werkt paak niet meer. Beter dat je de welkomstverlichting uitzet. Dan is dat probleem weg.
Je auto gaat overigens niet open (ook niet als iemand het probeert) ook al gaan de lichten aan. Tenminste, zo zou het moeten zijn.
Dat is ook een optie, maar weet niet wat er verder nog allemaal gebeurt en wat het voor impact heeft o de batterij als auto de hele tijd geactiveerd wordt als ik in de woonkamer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rowwan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:12:
[...]

Dat is ook een optie, maar weet niet wat er verder nog allemaal gebeurt en wat het voor impact heeft o de batterij als auto de hele tijd geactiveerd wordt als ik in de woonkamer ben.
Uit 4 jaar ervaring met uitsluitend PAAK en de auto zo vlakbij mijn huis durf ik wel stellen dat er verder weinig gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Hij zou open moeten gaan als je binnen een cirkel van 3 meter bent of zoiets dergelijks.

Echter als het van een veel grotere afstand werkt weet je het nooit. In mijn geval heb ik het toestel op het nachtkastje gelegd en naar beneden gelopen en direct naar de auto. Dan mag hij niet open gaan ! Dit is zeker 30 seconden nadat het toestel stil ligt.

Overigens zou dan een tik tegen het kastje ook genoeg moeten zijn om hem open te krijgen. Lekker veilig.

Ik heb dit overigens al vaker getest en het lukte me altijd om hem open te krijgen. Ik gebruik paak dus alleen tijdens een vakantie als ik de auto toch ergens op een parkeerterrein heb staan en ik alleen de telefoon bij me heb. Ook als de bluetooth verbinding op het randje zit en hij soms disconnect en reconnect werkt de deur gewoon.

Het is gewoon niet veilig
Wellicht heeft de ene telefoon een beter Bluetooth bereik of sterker signaal dan een andere. Op mijn Samsung S25+ werkt NFC bijvoorbeeld ook beter dan op m'n vorige S23.

Wat voor telefoon heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:08:
[...]

Wellicht heeft de ene telefoon een beter Bluetooth bereik of sterker signaal dan een andere. Op mijn Samsung S25+ werkt NFC bijvoorbeeld ook beter dan op m'n vorige S23.

Wat voor telefoon heb jij?
Op dit moment heb ik het getest op een Xiaomi 15 Ultra en een Poco (ook Xiaomi) F7 Ultra, maar in het verleden op een Sony Xperia 1V, Samsung S23+, S21 Ultra, Xiaomi 14 Ultra, Sony Xperia 1 IV en weet ik veel nog meer modellen. Ik heb dit issue al sinds ik de auto heb en dat is al 3,5 jaar inmiddels. En ik ben niet echt Android merk trouw. Ik ga eerder voor de laatste features.

Vroeger stond er in Fordpass nogal eens de melding dat het toestel niet 100% geschikt is, maar die melding heb ik al meer dan een jaar niet meer gehad.

Dit probleem is niet gelimiteerd tot een merk of type toestel, daar ben ik zeker van.

Helaas gaat de kennis van een Ford dealer niet verder dan "tja je gebruikt ook een Chinees of Japans merk". Dus daar hoef ik niet aan te komen met versie nummers van bluetooth die naar mate de versie hoger is veel nauwkeuriger zijn qua positionering. Dat is niet hun "werk"

Ik denk eerder dat het probleem zit in de bluetooth versie van de auto, die best weleens anders kan zijn in mijn auto dan een 22, 23, 24 of zelfs 25 model. En wellicht gewoon de sync versie die niet up to date is. Ik heb al meer dan een jaar die oude sync versie erop staan. Overigens is er geen nieuwere beschikbaar, dat heeft de dealer bevestigd, maar ook @makooy heeft gecheckt afgelopen week met mijn spullen.

En het kan zomaar zijn dat een Apple toestel beter werkt met Paak, je merkt aan alles bij Ford dat ze die voorkeur hebben.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:33:
[...]

Op dit moment heb ik het getest op een Xiaomi 15 Ultra en een Poco (ook Xiaomi) F7 Ultra, maar in het verleden op een Sony Xperia 1V, Samsung S23+, S21 Ultra, Xiaomi 14 Ultra, Sony Xperia 1 IV en weet ik veel nog meer modellen. Ik heb dit issue al sinds ik de auto heb en dat is al 3,5 jaar inmiddels. En ik ben niet echt Android merk trouw. Ik ga eerder voor de laatste features.

Vroeger stond er in Fordpass nogal eens de melding dat het toestel niet 100% geschikt is, maar die melding heb ik al meer dan een jaar niet meer gehad.

Dit probleem is niet gelimiteerd tot een merk of type toestel, daar ben ik zeker van.

Helaas gaat de kennis van een Ford dealer niet verder dan "tja je gebruikt ook een Chinees of Japans merk". Dus daar hoef ik niet aan te komen met versie nummers van bluetooth die naar mate de versie hoger is veel nauwkeuriger zijn qua positionering. Dat is niet hun "werk"

Ik denk eerder dat het probleem zit in de bluetooth versie van de auto, die best weleens anders kan zijn in mijn auto dan een 22, 23, 24 of zelfs 25 model. En wellicht gewoon de sync versie die niet up to date is. Ik heb al meer dan een jaar die oude sync versie erop staan. Overigens is er geen nieuwere beschikbaar, dat heeft de dealer bevestigd, maar ook @makooy heeft gecheckt afgelopen week met mijn spullen.

En het kan zomaar zijn dat een Apple toestel beter werkt met Paak, je merkt aan alles bij Ford dat ze die voorkeur hebben.
Ik dacht dat ik veel exotische telefoons had gebruikt in het verleden, maar jij doet er nog een schepje bovenop 😄

Maar dan denk ik dat je gelijk hebt en het aan jouw auto ligt. Is de jouwe van vóór juli 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FlowDesign schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Ik dacht dat ik veel exotische telefoons had gebruikt in het verleden, maar jij doet er nog een schepje bovenop 😄

Maar dan denk ik dat je gelijk hebt en het aan jouw auto ligt. Is de jouwe van vóór juli 2021?
Mijn GT is een van de eerste in NL en komt uit december 2021, gemaakt augustus/september 2021

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 28-05-2025 10:28 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:59:
[...]

Mijn GT is een van de eerste in NL en komt uit december 2021, gemaakt augustus/september 2021
Ok, dat zou dan qua Bluetooth enzo ongeveer hetzelfde moeten zijn als de mijne.

Maar ik gebruik dus helemaal geen PaaK.
Misschien ga ik het uit nieuwsgierigheid wel een keer testen. Toch wel benieuwd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Na de bluecruise 1.1e update die ik nog niet kan/mag gebruiken om wat voor reden dan ook, nog een nieuwe update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fRZ34dwkIdH9BidjTHhj3MwjeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4h3NfaBuO8N5x4GFccA4f5SJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:24
jgijsen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:16:
Na de bluecruise 1.1e update die ik nog niet kan/mag gebruiken om wat voor reden dan ook, nog een nieuwe update.

[Afbeelding]
Vandaag een van de Ford "Specialisten" hierover gesproken van Ford.NL.
Volgens de vriendelijke dame is dit niet correct. Moeten veel updates uitgevoerd krijgen en de Text dat je BC 1.1E hebt is niet correct of in ieder geval te vroeg. Zal nog even duren maar....... "trommel geroffel" we kunnen nog niets zeggen over wanneer ie er is :+

Blijkbaar is die Youtube update die er bij vele is geweest maar geen Youtube App werkelijk in de auto ook zo eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
mtouw78 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:14:
[...]

Vandaag een van de Ford "Specialisten" hierover gesproken van Ford.NL.
Volgens de vriendelijke dame is dit niet correct. Moeten veel updates uitgevoerd krijgen en de Text dat je BC 1.1E hebt is niet correct of in ieder geval te vroeg. Zal nog even duren maar....... "trommel geroffel" we kunnen nog niets zeggen over wanneer ie er is :+

Blijkbaar is die Youtube update die er bij vele is geweest maar geen Youtube App werkelijk in de auto ook zo eentje.
Heb de auto nu bijna 3j (my 2022). Aan misschien, ooit, we kunnen er niets aan doen heb ik niets...
Vandaag stoort het mij even heel erg.
x jaar geleden al in een Tesla gezeten die veel meer zelf kon, dus mijn voorkeur gaat daar volgende keer toch naar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Zag dit toen ik wakker werd.. dacht yes het is zover. :-). Tot dat ik bij de abonnementen ging kijken voor de gratis proefperiode. En helaas staat er nog niet bij. In Nederland nog niet toegestaan helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-zinB1wRSuPqoHt_JZzmt6I0Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3USzyBpvqeWiRzKZ2P4D4le.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Blackrope op 29-05-2025 07:13 ]

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:16:

[Afbeelding]
Die heb ik gisteren ook nog gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Blackrope schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:12:
Tot dat ik bij de abonnementen ging kijken voor de gratis proefperiode. En helaas staat er nog niet bij. In Nederland nog niet toegestaan helaas.

[Afbeelding]
Dat laatste kan het eigenlijk niet zijn. Een typegoedkeuring en dergelijke geldt namelijk altijd voor heel de EU.
Bovendien kan BlueCruise alleen op bepaalde wegen geactiveerd worden, dus zou je net zo goed in Nederland BlueCruise kunnen nemen en het bij wijze van alleen in Duitsland kunnen gebruiken.

Ik bedoel, waarom zou ik 'm met m'n Duitse account wel kunnen activeren maar een Nederlands account niet? Klinkt voor mij totaal niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

FlowDesign schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:45:
[...]

Dat laatste kan het eigenlijk niet zijn. Een typegoedkeuring en dergelijke geldt namelijk altijd voor heel de EU.
Bovendien kan BlueCruise alleen op bepaalde wegen geactiveerd worden, dus zou je net zo goed in Nederland BlueCruise kunnen nemen en het bij wijze van alleen in Duitsland kunnen gebruiken.

Ik bedoel, waarom zou ik 'm met m'n Duitse account wel kunnen activeren maar een Nederlands account niet? Klinkt voor mij totaal niet logisch.
Ben het persoonlijk met je eens maar Ford denkt daar anders over helaas. Staat letterlijk in de tekst van de update dat je een mailtje ontvangst zodra BlueCruise in Nederland geactiveerd / goedgekeurd wordt.

Dus eigenlijk is dit een nutteloze update voor nu.

Blackrope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Brotuck schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Daarom zeg ik ook dongle ;)

Een ODBLink CX is genoeg
Sinds de laatste update is het niet langer nodig om een dongle te gebruiken voor ABRP wanneer je Android Auto gebruikt. Android Auto geeft nu automatisch het accupercentage (SoC) door. Dit geldt overigens ook voor Google Maps. :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Blackrope op 30-05-2025 13:06 ]

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Blackrope schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Sinds de laatste update is het niet langer nodig om een dongle te gebruiken voor ABRP wanneer je Android Auto gebruikt. Android Auto geeft nu automatisch het accupercentage (SoC) door. Dit geldt overigens ook voor Google Maps. :-)
Da's mooi, maar veel mensen hebben die updates nog lang niet....sommigen lopen 1-2 jaar achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aldusso schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:11:
[...]

Da's mooi, maar veel mensen hebben die updates nog lang niet....sommigen lopen 1-2 jaar achter
Dat klopt, daarvoor heb je de laatste Sync versie nodig en die heb ik niet en is er ook nog niet om handmatig te flashen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
Brotuck schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Dat klopt, daarvoor heb je de laatste Sync versie nodig en die heb ik niet en is er ook nog niet om handmatig te flashen.
Hebben de dealers deze wel? Kun je gewoon langs de garage rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Blackrope schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Maar dan moet je ABRP wel in AA gebruiken. Ga er vanuit dat dat inmiddels wel goed werkt? Laatste keer dat ik dat geprobeerd had werkte het heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Rowwan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:16:
[...]

Hebben de dealers deze wel? Kun je gewoon langs de garage rijden?
Nope de dealers beschikken over dezelfde software als die ik thuis gebruik om handmatig te updaten.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

FlowDesign schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:51:
[...]

Maar dan moet je ABRP wel in AA gebruiken. Ga er vanuit dat dat inmiddels wel goed werkt? Laatste keer dat ik dat geprobeerd had werkte het heel slecht.
Vandaag uitgebreid getest van huis naar werk naar projectlocatie en weer naar huis. Denk 250km en de percentage was 99% accuraat. Heel soms zag ik 1% verschil. De voorspelde aankomst percentage wat ook heel goed. Dus met AA super update.

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Blackrope schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:58:
[...]

Vandaag uitgebreid getest van huis naar werk naar projectlocatie en weer naar huis. Denk 250km en de percentage was 99% accuraat. Heel soms zag ik 1% verschil. De voorspelde aankomst percentage wat ook heel goed. Dus met AA super update.
Ok nice.
Ik bedoelde meer dat toen ABRP net uitgebracht was voor AA, dat de app in z'n geheel gewoon heel slecht werkte voor het plannen van laadstops en voor navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Antwoord van Ford over bluecruise in Europa en daarbij ook Nederland.

Geduld en afwachten dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_GZcaohr4cZsdAIJgh4pl4zvwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne0xNNMwu6XpDIJh8Y7mByUB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Blackrope op 31-05-2025 14:39 ]

Blackrope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
Ik vind het maar een vaag statement. Als je op de website van Ford lijkt suggereren ze dat het al lang beschikbaar is in Nederland.

[ Voor 190% gewijzigd door Rowwan op 31-05-2025 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 08:59
Ik schat dat het beschikbaar komen van bluecruise ongeveer gelijk zal lopen met het aflopen van mijn vijfjarige leasetermijn, ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 11:20

ArCadE

No banana available

Brotuck schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Hm, ik heb ook een begin 2021 versie maar wel de laatste updates. Ook het percentage wordt nu idd getoond door google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:09
Rowwan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 14:39:
Ik vind het maar een vaag statement. Als je op de website van Ford lijkt suggereren ze dat het al lang beschikbaar is in Nederland.
Ik heb een Mach E van April 2024 en daar is BlueCruise op beschikbaar, wel via een abonnement van 25 euro per maand. Ik heb nu de 90 dagen test versie, maar weet eerlijk gezegd niet of ik deze ga verlengen voor 25 euro per maand. Ik gebruik hem namelijk niet vaak. Omdat je je handen niet aan het stuur hoeft te hebben ga je je toch vervelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
ElCasa schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:07:
[...]

Ik heb een Mach E van April 2024 en daar is BlueCruise op beschikbaar, wel via een abonnement van 25 euro per maand. Ik heb nu de 90 dagen test versie, maar weet eerlijk gezegd niet of ik deze ga verlengen voor 25 euro per maand. Ik gebruik hem namelijk niet vaak. Omdat je je handen niet aan het stuur hoeft te hebben ga je je toch vervelen :D
Daarom begrijp ik bovenstaand bericht niet dat het in Nederland nog niet is toegestaan (of ik lees het verkeerd). Die van mij is net, vorige week opgehaald bij de dealer (maar is MY2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Hebben jullie toevallig gisteren Zembla gezien? Ging over Tesla Auto Pilot en de vreemde rol van de RDW daarin om het Europees goedgekeurd te krijgen.

ChatGPT samenvatting:
"De Zembla-aflevering van 1 juni 2025, getiteld "Black Box Tesla", onderzoekt hoe Tesla's Autopilot-systeem in 2015 werd goedgekeurd voor de Europese markt via een juridische maas in de wet, met medewerking van de Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Het programma belicht de interne verdeeldheid binnen de RDW over deze goedkeuring en de zorgen van buitenlandse toezichthouders over de veiligheid van het systeem. Daarnaast onthult Zembla dat Tesla duizenden meldingen van incidenten met Autopilot ontving, waaronder plotselinge acceleraties en remacties, en dat deze informatie niet werd gedeeld met de RDW. Ondanks de controverse blijft Tesla streven naar de introductie van Full Self Driving in Europa."

Wat ook belicht werd is dat de meeste Europese landen hadden zorgen geuit bij de Europese Commissie en vonden dat Auto-Pilot niet goedgekeurd had mogen worden. In de uitzending werd getoond dat ambtenaren uit andere landen de RDW er min of meer van beschuldigen dat ze samen met Tesla een maas in de wet hebben gevonden om het er toch doorheen te krijgen.

Er kwamen ook dodelijke ongelukken naar voren in het buitenland en in Nederland, die waarschijnlijk toe te schrijven zijn aan het gebruik van Auto-Pilot.

Ik kan mij dus zo voorstellen, dat de RDW door al deze opschudding nu ineens erg voorzichtig is geworden en als de dood zijn om weer iets te snel goed te keuren.

[ Voor 82% gewijzigd door FlowDesign op 02-06-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Rowwan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 14:39:
Had hetzelfde gevoel en daarom het artikel van Ford over bluecruise in de EU waaronder NL uit 2024 toegestuurd met de vraag wat nu de huidige waarheid is.

Artikel: https://media.ford.com/co...rijden-nu-beschikbaa.html

Wederom een reactie gehad en het lijkt dat er dus nog geen volledige goedkeuring is voor de 2021/2022 modellen. Hardware is dys wel aanwezig alleen mogelijk de goedkeuring voor activatie nog niet. Modellen 2023 en later schijnen dit blijkelijk alwel te hebben en kunnen in NL gebruik maken van bluecruise.

Zie de screenshot voor de reactie vanuit Ford.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXZith3sNEnyXC8fDs2bcTYY1WA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVCoDutNLjrKmJ2VXbtuO3yO.jpg?f=fotoalbum_large

Blackrope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
Blackrope schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Had hetzelfde gevoel en daarom het artikel van Ford over bluecruise in de EU waaronder NL uit 2024 toegestuurd met de vraag wat nu de huidige waarheid is.

Artikel: https://media.ford.com/co...rijden-nu-beschikbaa.html

Wederom een reactie gehad en het lijkt dat er dus nog geen volledige goedkeuring is voor de 2021/2022 modellen. Hardware is dys wel aanwezig alleen mogelijk de goedkeuring voor activatie nog niet. Modellen 2023 en later schijnen dit blijkelijk alwel te hebben en kunnen in NL gebruik maken van bluecruise.

Zie de screenshot voor de reactie vanuit Ford.[Afbeelding]
Wat een onzinnige reactie. Als ze nu gewoon in de officiële communicatie en website aangegeven wat er wel en niet beschikbaar is, hoeft niet iedereen dezelfde vraag te stellen. Ik heb modeljaar 2023, en ook geen bluecruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 10:57
Rowwan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:22:
[...]

Wat een onzinnige reactie. Als ze nu gewoon in de officiële communicatie en website aangegeven wat er wel en niet beschikbaar is, hoeft niet iedereen dezelfde vraag te stellen. Ik heb modeljaar 2023, en ook geen bluecruise.
Ik heb een dag BC gehad in mijn Mach E Job 1.

Ik denk dat Ford dit bewust niet beschikbaar maakt voor ons, aangezien ons is beloofd dat dit gratis zou zijn, indien beschikbaar.

Nog even wachten en dan hebben alle leaserijders een andere auto en hoeven ze het niet gratis aan te bieden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgijsen
Goofy001 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb een dag BC gehad in mijn Mach E Job 1.

Ik denk dat Ford dit bewust niet beschikbaar maakt voor ons, aangezien ons is beloofd dat dit gratis zou zijn, indien beschikbaar.

Nog even wachten en dan hebben alle leaserijders een andere auto en hoeven ze het niet gratis aan te bieden
... en volgende keer dan toch een ander merk. Ik had erg gerekend op bluecruise, en na 3j nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
jgijsen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:52:
[...]

... en volgende keer dan toch een ander merk. Ik had erg gerekend op bluecruise, en na 3j nog steeds niets.
Welk merk dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblok
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:13
jgijsen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:52:
[...]

Denk dat alle mogelijkheden/diensten van ALLE auto merken niet gratis aangeboden gaan worden.

Dus inderdaad de vraag welk merk dan?

Walking on water and developing software from a specification are easy if both are frozen. - Edward V Berard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogEd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 12:52
Sinds december vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Mach-e van 2022.
Bij aankoop had deze auto blue cruise, maar niet handsfree. Dit werkte op snelwegen en de meste N-wegen.
Maar sinds een over the air update een aantal maanden geleden werkt de blue cruise zo goed als niet meer op de N-wegen. snelwegen nog wel goed trouwens.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mee lotgenoten die ditzelfde ervaren hebben?
In mijn geval is de update gebeurd vlak na aankoop, maar ik ben benieuwd of meer eigenaren dit hebben gemerkt bij de laatste update.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
HertogEd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:52:
Sinds december vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Mach-e van 2022.
Bij aankoop had deze auto blue cruise, maar niet handsfree. Dit werkte op snelwegen en de meste N-wegen.
Maar sinds een over the air update een aantal maanden geleden werkt de blue cruise zo goed als niet meer op de N-wegen. snelwegen nog wel goed trouwens.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mee lotgenoten die ditzelfde ervaren hebben?
In mijn geval is de update gebeurd vlak na aankoop, maar ik ben benieuwd of meer eigenaren dit hebben gemerkt bij de laatste update.

Alvast bedankt :)
Even paar berichtjes teruglezen..kom je een heel eind ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Laten we wel even duidelijk zijn met zijn alle.

Het blauwe rondje om je auto is NIET automatisch "BlueCruise". Dat is Adaptive Cruise Control. Dat vraagt elke 10-20 seconden om beweging aan het stuur.

Zet je dit aan via knopje op je stuur en vraagt de auto om stuur te bewegen = Adaptive Cruise Controle

Zet je dit aan, heb je de juiste software EN het abonnement en rijdt de auto zonder meldingen om stuur te bewegen = BlueCruise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
rblok schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:14:
[...]

Denk dat alle mogelijkheden/diensten van ALLE auto merken niet gratis aangeboden gaan worden.

Dus inderdaad de vraag welk merk dan?
Hangt er vanaf wat er over 2j op de markt is wat leuk is.
Als ik echt niet weet wat te kiezen zal het een "saaie" Tesla 3 worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq_HF2HpFibrvF4Q7niMIQfL140=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPcB5OZg5SrfPNNNJIelGlRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, heb de BlueCruise 1.1E op mijn 2021 GT. Werkt super en ga het deze proefperiode eens goed uit proberen.

Ps, ja er staat MPH maar dat komt omdat we op vakantie zijn in de UK.

[ Voor 7% gewijzigd door Blackrope op 07-06-2025 09:12 ]

Blackrope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-06 13:20
Blackrope schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:10:
[Afbeelding]

Yes, heb de BlueCruise 1.1E op mijn 2021 GT. Werkt super en ga het deze proefperiode eens goed uit proberen.

Ps, ja er staat MPH maar dat komt omdat we op vakantie zijn in de UK.
Deed ie het in NL ook al of pas in de UK? Have fun hoe dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Mbakker7 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:06:
[...]

NL weet ik nog niet. Kom ik over 2 weken achter.

Blackrope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 06:31
Ik heb de BlueCruise proefperiode gisteren ook kunnen activeren (2021 bouwjaar). Ik heb een klein stukje op de A12 gereden, daar activeerde BlueCruise niet bij het activeren van cruise control. Morgen rij ik een wat langer stuk op de snelweg, o.a. de A28 en de A1, dan probeer ik het uiteraard nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 18:59
Ik heb een MY2023 Mach-E AWD, en die heeft problemen om 'netjes tussen de lijntjes' te rijden.
Adaptive cruise control staat aan, lane-assist is geactiveerd, en de optie 'lane centering' staat ook aan.

Het gedrag is dat lane assist soms automatisch uit gaat (groene 'lane-assist' logo wordt grijs), en even later automatisch weer aan. Misschien omdat hij de snelweg-lijnen niet altijd goed detecteert. Daarnaast (als lane-assist wel aan blijft), dan ping-pongt hij tussen de lijnen: raakt de linker-lijn, stuurt naar rechts, raakt de rechter-lijn, stuurt naar links, enz. En blijft dus niet netjes in het midden tussen de lijnen.

Is er nog iets wat ik zelf zou kunnen checken, of is dit iets waarmee ik naar de dealer zou moeten? Misschien een defecte sensor/camera of zo?

Overigens heb ik een bericht gekregen dat BueCruise voor mij beschikbaar is. Maar nog niet geactiveerd, want als hij al niet netjes tussen de lijntjes kan rijden heb ik er weinig vertrouwen in dat hij zelfstandig kan sturen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Big Mama op 08-06-2025 11:38 ]

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 06:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z30sjKqWSxVlxVI2xd20uZInOvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmSbLWPOXlYESCxey6dMhosX.jpg?f=fotoalbum_large

Jahoor, het werkt. En voor zover ik heb kunnen ervaren ook wel echt een verbetering (nog los van het hands-free rijden), bijvoorbeeld in het remgedrag (soepeler, rustiger) en het iets uitwijken bij het inhalen van een vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 22:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJgULLr8W5m9LS9nKBGC0uuDMMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFVCTS01zLqpG9TWiZag1vB9.jpg?f=fotoalbum_large Hier ook sinds gisteren BueCruise kunnen activeren (2021 model). Vandaag direct veel kunnen uittesten, werkt erg goed. Alleen op de A27 richting Utrecht waren de spitsstroken op de vluchtstrook nog iets teveel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
commichael schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:39:
[Afbeelding] Hier ook sinds gisteren BueCruise kunnen activeren (2021 model). Vandaag direct veel kunnen uittesten, werkt erg goed. Alleen op de A27 richting Utrecht waren de spitsstroken op de vluchtstrook nog iets teveel van het goede.
Spitsstroken zijn voor 80% van de automobilisten al teveel van het goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-06 19:08
Hier ook bc proefperiode kunnen activeren. Job 1 2021. Net al rit gedaan en werkt prima!
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:05
Ik heb het nog niet geactiveerd, mooi proberen tijdens de vakantieperiode. Ik hoorde vandaag ook iemand spreken over comma.ai en een unit die je in kan bouwen in je auto die zowat volledig autonoom rijden mogelijk maakt op alle wegen, landen etc. Iemand hier toevallig ervaring mee? Wat ik zie op filmpjes ziet er veelbelovend uit. Kost zo'n €1500 aan materiaal en dan nog (zelf) inbouwen en integreert naadloos met de auto verder. Gebruikt OpenPilot als software.

Werkt niet op de nieuwste modellen omdat die blijkbaar beveiligd zijn in de sync module, maar modeljaar 21, 22 en 23 zijn bevestigd. https://comma.ai/vehicles#ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tedillac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:47:
Ik heb het nog niet geactiveerd, mooi proberen tijdens de vakantieperiode. Ik hoorde vandaag ook iemand spreken over comma.ai en een unit die je in kan bouwen in je auto die zowat volledig autonoom rijden mogelijk maakt op alle wegen, landen etc. Iemand hier toevallig ervaring mee? Wat ik zie op filmpjes ziet er veelbelovend uit. Kost zo'n €1500 aan materiaal en dan nog (zelf) inbouwen en integreert naadloos met de auto verder. Gebruikt OpenPilot als software.

Werkt niet op de nieuwste modellen omdat die blijkbaar beveiligd zijn in de sync module, maar modeljaar 21, 22 en 23 zijn bevestigd. https://comma.ai/vehicles#ford
Lijkt me echt een fantastisch idee! Wanneer je dan per ongeluk iemand aanrijdt ofzo, dat die leverancier en Ford naar elkaar gaan wijzen en uiteindelijk word jij persoonlijk aansprakelijk gesteld.

En hoe gaat de RDW dit systeem überhaupt goedkeuren voor gebruik? BlueCruise goedgekeurd krijgen was al een zware bevalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-06 21:40
Tedillac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:47:

Klinkt wel leuk alleen voor dat geld kan je 60 maanden en blue cruise abo nemen want neem aan dat eigenlijk iedereen het Tech Pakket al wel neemt voor andere redenen dan dat BC kan. Dat is nog afgezien van inbouwtijd die het je kost (en dat het waarschijnlijk helemaal niet goedgekeurd is hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
rcdbee89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:19:
Hier ook bc proefperiode kunnen activeren. Job 1 2021. Net al rit gedaan en werkt prima!
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
De willekeur en traagheid waarmee deze feature wordt geactiveerd bij eigenaars stoort mij enorm.

Dat er een maand of 2 zit tussen auto a en b kan ik volgen maar dit is ronduit belachelijk.

Natuurlijk ben ik blij dat het voor jou nu werkt.
Uit welk land komt jouw wagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
jgijsen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:03:
[...]

De willekeur en traagheid waarmee deze feature wordt geactiveerd bij eigenaars stoort mij enorm.

Dat er een maand of 2 zit tussen auto a en b kan ik volgen maar dit is ronduit belachelijk.

Natuurlijk ben ik blij dat het voor jou nu werkt.
Uit welk land komt jouw wagen ?
Voor de zoveelste keer nog eens in de fordpass app gekeken en ik kon nu de functie activeren op mijn be my2022. In de auto zelf was er daarstraks nog geen spoor dat deze optie er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
commichael schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:39:
[Afbeelding] Hier ook sinds gisteren BueCruise kunnen activeren (2021 model). Vandaag direct veel kunnen uittesten, werkt erg goed. Alleen op de A27 richting Utrecht waren de spitsstroken op de vluchtstrook nog iets teveel van het goede.
In de app staat de functie aan. In de auto geen spoor te bekennen, of wordt de optie enkel zichtbaar wanneer je op de autostrade rijdt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
Het zit dus onder lane centering. Als je op de autostrade adaptieve cruise control aan zet komt het beeld dat anderen ook al hebben gepost. Voorbij steken etc doet hij helaas nog niet.

Je kan wel kijken waar je wil, hij begint niet meer te piepen als je even te lang weg kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
jgijsen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:22:
[...]

In de app staat de functie aan. In de auto geen spoor te bekennen, of wordt de optie enkel zichtbaar wanneer je op de autostrade rijdt ?
BlueCruise is inderdaad alleen op bepaalde snelwegen beschikbaar. Volgens mij zou er ergens een kaartje online moeten staan van Ford waarop aangegeven is waar je het gebruiken kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-06 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
FlowDesign schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:26:
[...]

BlueCruise is inderdaad alleen op bepaalde snelwegen beschikbaar. Volgens mij zou er ergens een kaartje online moeten staan van Ford waarop aangegeven is waar je het gebruiken kunt.
Klopt. Maar je kan altijd hopen dat er meer kan :)

Zolang hij niet zelf kan voorbij steken op de autostrade vind ik het eigenlijk zijn geld niet waard.
In Europa moeten we rechts blijven, en je wil niet continu links blijven hangen, of rechts aan 90/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Iemand al een 2025 Mach-E gereden of gezien van na de laatste update ? (dus geen ronde draaiknop voor PRND maar aan het stuur - zie plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR8LzWTcH9Cfdim-6UqxrZcoImQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbEynBAijEsDC10NjAk6o9Ep.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 16:09
Had nu voor de 3e keer de melding "Parkeerrem storing, onderhoud nu"

Dit terwijl de kabelboom aan beide kanten al een keer was vernieuwd.
De laatste keer was de rechterkant 2 maanden geleden.

Je gaat toch zelf even kijken en zag al snel dat het niet het beste werk van de monteur was...
Een stuk draad lag alweer een klein beetje bloot en niet de hele kabel was ingetapet. Slecht een klein stukje waar het op de originele bekabeling was vastgemaakt.

Als ik de verbonden kabels een beetje samenkneep of naar elkaar toe drukte verdween de melding weer.
Melding is wel paar keer teruggekomen maar kabel weer beetje samenknijpen verdween het ook weer.

Dinsdag gebeld en mocht vandaag langskomen.
Direct opgelost, kabelboompje weer volledig vervangen en nu goed ingetapet. Zoals ze het 2 jaar geleden ook aan de linkerkant hadden gedaan.
Kosteloos
Ze gaven toe dat het de vorige keer niet helemaal top was gedaan en boden excuses aan.

Zo kan het dus ook :), foutje kan, maar dan wel netjes oplossen.

Garage was van Mossel Ford, Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackrope

Blackrope

SAFETY FIRST

Mbakker7 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Werkt ook perfect in NL.

Blackrope

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste