Dank voor het starten van dit topic. Hebben veel mensen veel informatie opgedaan.Brotuck schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:03:
Auto is ingeleverd bij de Leasemaatschappij, ik heb geen auto meer.
Bedankt voor alle input en leuke berichtenBrotuck schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:03:
Ging jij nou emigreren en heb je daarom geen auto meer? Of wacht je nog op de levering van een nieuwe?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)
Inmiddels aangekomen in Bali en ja een auto heeft hier niet veel zin meer.FlowDesign schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:55:
[...]
Bedankt voor alle input en leuke berichten![]()
Ging jij nou emigreren en heb je daarom geen auto meer? Of wacht je nog op de levering van een nieuwe?
Ik zal eerder een scooter gaan rijden hier. Ford word in heel Indonesie niet verkocht. Er rijden Chinese EV's rond. Maar niet veel, het eiland is hier totaal niet mee bezig.
Just here for the fun
Wel oppassen met scooterrijden daar in die chaos 😄Brotuck schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 01:46:
[...]
Inmiddels aangekomen in Bali en ja een auto heeft hier niet veel zin meer.
Ik zal eerder een scooter gaan rijden hier. Ford word in heel Indonesie niet verkocht. Er rijden Chinese EV's rond. Maar niet veel, het eiland is hier totaal niet mee bezig.
Bedankt voor al je input, veel aan gehad! En wat was het lang wachten op die eerste auto’s…Brotuck schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:03:
Afgelopen dinsdag trouwens ivm deze lekkage naar de dealer geweest. Blijkbaar zat de hele achterlichtunit in de achterklep los. Ondanks dat ik een verlengde garantie heb, mocht ik €94 afrekenen voor het opnieuw vastzetten. Daar ga ik dus nog wel even m'n beklag over doen bij Ford Nederland.FlowDesign schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand weleens gehad dat er bij het openen van de achterklep het water eruit liep bij de handgreep en/of het lampje?
Ik vermoed dat de afdichting van de achterruit niet helemaal goed is, maar is moeilijk te zeggen.
Volgens mij heeft mijn Mustang dat ook. Zo even checkenFlowDesign schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:15:
[...]
Afgelopen dinsdag trouwens ivm deze lekkage naar de dealer geweest. Blijkbaar zat de hele achterlichtunit in de achterklep los. Ondanks dat ik een verlengde garantie heb, mocht ik €94 afrekenen voor het opnieuw vastzetten. Daar ga ik dus nog wel even m'n beklag over doen bij Ford Nederland.
Hallo allen,
Wat leuk om te zien dat er zo enthousiast over een Mach E wordt gesproken. Ik heb er zelf namelijk sinds een paar weken ook één. In eerste plaats: wat een fijne auto, wat rijdt die relax, stuurt die fijn en is die ook nog eens snel. Ben ook een paar dingen tegengekomen die me minder bevallen. Hopelijk kunnen jullie mij daar meer verder helpen.
- Als je op de snelweg rijdt, bijvoorbeeld een km of 110 a 120 en harder, dan moet je constant het stuur corrigeren. Is dit iets wat bij Mustang mach e hoort? Ik heb al vele Ford's gehad maar dit ken ik niet. Mocht dit niet kloppen, wat kan het dan zijn? Heeft niets met uitlijning ofzo te maken want bij lagere snelheden zoals 80 merk ik het niet.
- Dan een tweede punt. Hoe kan het dat die wel soepel over drempels gaat en fijn meeveert (was bang voor te stug) maar doet die dat niet bij kleine onevenheden? Ieder steentje / onevenheid op de weg voel je. Dan denk ik... waarom deinst die bij die kleine onevenheden ineens niet mee
- En dan een ander irritatie punt. Waarom kan je de binnenspiegel niet hoger zetten? Op de hoogtste kijkstand kun je nog niet "wegkijken" naar achteren. Alleen dichtbij de auto zie je wat er zit. Heel raar want ik ben niet eens echt lang, dus lange mannen zouden hier nog veel meer problemen mee moeten hebben
- De eerste keer dat ik de auto ophaalde stond die 100% op 400 km. Na een nachtje thuis laten staat die ook op 100% maar dan slechts 365 km. Hoe kan dit? 100% is toch 100%
Wat leuk om te zien dat er zo enthousiast over een Mach E wordt gesproken. Ik heb er zelf namelijk sinds een paar weken ook één. In eerste plaats: wat een fijne auto, wat rijdt die relax, stuurt die fijn en is die ook nog eens snel. Ben ook een paar dingen tegengekomen die me minder bevallen. Hopelijk kunnen jullie mij daar meer verder helpen.
- Als je op de snelweg rijdt, bijvoorbeeld een km of 110 a 120 en harder, dan moet je constant het stuur corrigeren. Is dit iets wat bij Mustang mach e hoort? Ik heb al vele Ford's gehad maar dit ken ik niet. Mocht dit niet kloppen, wat kan het dan zijn? Heeft niets met uitlijning ofzo te maken want bij lagere snelheden zoals 80 merk ik het niet.
- Dan een tweede punt. Hoe kan het dat die wel soepel over drempels gaat en fijn meeveert (was bang voor te stug) maar doet die dat niet bij kleine onevenheden? Ieder steentje / onevenheid op de weg voel je. Dan denk ik... waarom deinst die bij die kleine onevenheden ineens niet mee
- En dan een ander irritatie punt. Waarom kan je de binnenspiegel niet hoger zetten? Op de hoogtste kijkstand kun je nog niet "wegkijken" naar achteren. Alleen dichtbij de auto zie je wat er zit. Heel raar want ik ben niet eens echt lang, dus lange mannen zouden hier nog veel meer problemen mee moeten hebben
- De eerste keer dat ik de auto ophaalde stond die 100% op 400 km. Na een nachtje thuis laten staat die ook op 100% maar dan slechts 365 km. Hoe kan dit? 100% is toch 100%
De correcties merk ik niet heel erg. Bijv. bij bluecruise vind ik hem gewoon goed recht sturen en misschien wel iets teveel in het midden van de baan (bij inhalen vrachtwagens).Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:27:
Hallo allen,
Drempels en oneffenheden, ik heb zelf de banden op 2.8 voor en 3.1 achter staan, maar na een beurt zag ik dat de dealer ze weer richting 2.5 voor en achter had gezet. Ik merkte dat vrij direct bij de terugrit en ik vind dat minder comfortabel rijden. Volgens mij hoort het juist andersom te zijn, dat mijn bandenspanning minder comfortabel moet zijn, of het is gewoon een voorkeur per persoon. Je kunt daar een beetje mee spelen. Als je RWD hebt zou ik achter iets hoger zetten dan voor. Gezien je AWD hebt zou je alle banden op een hogere of juist lagere spanning kunnen proberen.
Binnenspiegel nul klachten over.
100% en range, het kan zijn dat je wat sportief hebt gereden. De range is naar mijn idee vrij accuraat, in tegenstelling tot benzineauto's die ik hiervoor reed die begonnen op 900 bij een volle tank maar uiteindelijk slechts 600 haalden. Maar als je stevig doorrijdt of hij merkt dat je meer kWh per 100km verbruikt dan hij verwacht, dan past ie de range daarop aan.
Misschien dat er verschillen zitten in onze modellen want ik rijd 2023 model met NMC accu en laad enkel tot 100% bij een opkomende lange trip. Dus alles met korrel zout nemen als je nieuw model hebt
Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)
Weet je zeker dat het niet een kwestie is van donker/licht thema? Heb dezelfde app als in de screenshot, maar dan alles in wit.Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:40:
[...]
wat is dit voor een app? Ik ken deze helemaal niet, ik heb een andere app geadviseerd gekregen in ieder geval. Die ziet er heel anders uit.
Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)
Ik heb ook geen klachten over rechtuitstabjliteit.
Binnenspiegel ook nooit issue. Is alle kanten op te verstellen zoals elke andere auto die ik ken.
Qua vering: ja die is soms hard.
Die app is de standaard Ford app.
Binnenspiegel ook nooit issue. Is alle kanten op te verstellen zoals elke andere auto die ik ken.
Qua vering: ja die is soms hard.
Die app is de standaard Ford app.
Ik ga echt nooit meer verlengde garantie afsluiten bij Ford. Naast dat ze altijd een verhaal hebben waarom je er niet onder valt, heeft het ook heel veel discussie en irritatie gegeven met medewerkers van Ford Nederland. Dat je volledig geirriteerd de telefoon ophangt. Voor mij niet meer, was overigens bijna een reden om geen Ford meer te nemen maar die verleiding kon ik niet weer staan. Dus dit keer zonder verlengde garantie. En hopen op je eigen verzekering in bepaalde gevallenFlowDesign schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:15:
[...]
Afgelopen dinsdag trouwens ivm deze lekkage naar de dealer geweest. Blijkbaar zat de hele achterlichtunit in de achterklep los. Ondanks dat ik een verlengde garantie heb, mocht ik €94 afrekenen voor het opnieuw vastzetten. Daar ga ik dus nog wel even m'n beklag over doen bij Ford Nederland.
Is het zoals dit?Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:55:
[...]
Ik ga echt nooit meer verlengde garantie afsluiten bij Ford. Naast dat ze altijd een verhaal hebben waarom je er niet onder valt, heeft het ook heel veel discussie en irritatie gegeven met medewerkers van Ford Nederland. Dat je volledig geirriteerd de telefoon ophangt. Voor mij niet meer, was overigens bijna een reden om geen Ford meer te nemen maar die verleiding kon ik niet weer staan. Dus dit keer zonder verlengde garantie. En hopen op je eigen verzekering in bepaalde gevallen
YouTube: Mustang Mach e tail lights
Ik heb een 2022 met heel weinig km's. Van een oud vrouwtje geweestRefl schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:42:
[...]
De correcties merk ik niet heel erg. Bijv. bij bluecruise vind ik hem gewoon goed recht sturen en misschien wel iets teveel in het midden van de baan (bij inhalen vrachtwagens).
Drempels en oneffenheden, ik heb zelf de banden op 2.8 voor en 3.1 achter staan, maar na een beurt zag ik dat de dealer ze weer richting 2.5 voor en achter had gezet. Ik merkte dat vrij direct bij de terugrit en ik vind dat minder comfortabel rijden. Volgens mij hoort het juist andersom te zijn, dat mijn bandenspanning minder comfortabel moet zijn, of het is gewoon een voorkeur per persoon. Je kunt daar een beetje mee spelen. Als je RWD hebt zou ik achter iets hoger zetten dan voor. Gezien je AWD hebt zou je alle banden op een hogere of juist lagere spanning kunnen proberen.
Binnenspiegel nul klachten over.
100% en range, het kan zijn dat je wat sportief hebt gereden. De range is naar mijn idee vrij accuraat, in tegenstelling tot benzineauto's die ik hiervoor reed die begonnen op 900 bij een volle tank maar uiteindelijk slechts 600 haalden. Maar als je stevig doorrijdt of hij merkt dat je meer kWh per 100km verbruikt dan hij verwacht, dan past ie de range daarop aan.
Misschien dat er verschillen zitten in onze modellen want ik rijd 2023 model met NMC accu en laad enkel tot 100% bij een opkomende lange trip. Dus alles met korrel zout nemen als je nieuw model hebt
- het corrigeren van de auto op hogere snelheid is redeljik normaal voor een SUV, maar is vaak ook afgemeten aan wat je hiervoor reedt. Ik reed een Stationcar met AMG onderstel, dus tja de Ford was heel erg onstabiel in het begin, voor mijn gevoel. Na 150k + merkte ik het niet meer, je went er meestal gewoon aan. Nu in Tesla is het andersom, hoge snelheid stabiel, lage snelheid best veel corrigeren (80km wegen e.d.)Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:27:
Hallo allen,
- vering is (of was bij de oudere modellen) spijkerhard, maar ook dit is per persoon verschillend qua ervaring. Dwarsriggels kan bijna geen enkele auto goed verwerken, zeker als ze wat zwaarder zijn, die kan niet zo snel inveren als voor bijvoorbeeld een drempel met lagere snelheid.
- 100% is geen 100% bij een EV accu
[ Voor 3% gewijzigd door Aldusso op 22-05-2026 13:02 ]
In dat geval is het aan te raden om laden op max 90% zetten, niet op 100%. Zie Ford handleiding die dit ook adviseert.Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:59:
[...]
Ik heb een 2022 met heel weinig km's. Van een oud vrouwtje geweest
Dit is de Android App van Ford en inderdaad in de donkere modus.Jarno V schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:40:
[...]
wat is dit voor een app? Ik ken deze helemaal niet, ik heb een andere app geadviseerd gekregen in ieder geval. Die ziet er heel anders uit.
Just here for the fun
Dit hebben ze allemaal. Hij zat blijkbaar nog losser dan dit (rechts).marteltor schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:59:
[...]
Is het zoals dit?
YouTube: Mustang Mach e tail lights
Ja rechts is bij mij ook erger:FlowDesign schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:16:
[...]
Dit hebben ze allemaal. Hij zat blijkbaar nog losser dan dit (rechts).
YouTube: 23 mei 2026
Wat betreft de harde veren: zie even Pon-e in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic". Kost wat, maar dat lost een hele hoop op, rijdt helemaal super nu.
Heb al vrij lang een verlagingsset van Karelsen Soest onder m'n Mach-E en dat is ook een verbetering. Niet fantastisch maar wel beter. Destijds 600€ betaald voor de veren voor en achter.Pon-e schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:07:
Wat betreft de harde veren: zie even Pon-e in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic". Kost wat, maar dat lost een hele hoop op, rijdt helemaal super nu.