Heb je de mach e toen bij een ford dealer gekocht? Het lijkt me dat je dan de garantie kan verlengen of kan dit ook als je hem via een niet ford dealer koopt? Dan is € 500,- best redelijk.FlowDesign schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:59:
[...]
Voordeel van de Mach-E is, dat alle kinderziektes inmiddels wel zo'n beetje bekend en opgelost zijn, al dan niet middels terugroepacties. Ik heb er zelf op een gegeven moment ook nog verlengde garantie bijgekocht voor €500, dat heb ik er ook wel uitgehaald denk ik. Hoewel daar eigenlijk alleen de LED logo schijnwerpers in de spiegels onder vielen en nog iets met de draaiknop van de versnelling.
Ik zou zéker garantie nemen.
Mijn ervaring 2.5 jaar Mustang uit 2021:
1. Lampjes in spiegel met logo verlicht op de grond waren stuk. Is vervangen. Inmiddels weer stuk. Ik accepteer mijn lot.
2. Mijn frunk ging op gegeven moment niet meer open. Auto afgesleept omdat de frunk ook niet echt dicht was. Bekend issue als je online zoekt.
3. Achterrem ging er niet af. ANWB kon het niet fixen. Auto afgesleept. Bekend issue als je online (en in dit topic) zoekt.
4. Er komt sinds enkele weken een hoge piep uit het dashboard. Soort coil wine. Als ik scherm minder fel en weer fel zet is het voor die rit weer weg.
Hoewel de auto erg leuk rijdt ben ik blij dat het zakelijke lease is.
1. Lampjes in spiegel met logo verlicht op de grond waren stuk. Is vervangen. Inmiddels weer stuk. Ik accepteer mijn lot.
2. Mijn frunk ging op gegeven moment niet meer open. Auto afgesleept omdat de frunk ook niet echt dicht was. Bekend issue als je online zoekt.
3. Achterrem ging er niet af. ANWB kon het niet fixen. Auto afgesleept. Bekend issue als je online (en in dit topic) zoekt.
4. Er komt sinds enkele weken een hoge piep uit het dashboard. Soort coil wine. Als ik scherm minder fel en weer fel zet is het voor die rit weer weg.
Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad erg veel issues en dat doet me twijfelen om 2de hands de mach e te kopen. Maar ik moet zeggen dat ik er wel een zwak voor heb, want wat een gave auto is dit!marteltor schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:12:
Ik zou zéker garantie nemen.
Zeker weten. De auto rijdt heerlijk. Elke rotonde bij licht vochtig wegdek is een perfecte opportunity voor een kleine driftNelis Green schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:42:
[...]
Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad erg veel issues en dat doet me twijfelen om 2de hands de mach e te kopen. Maar ik moet zeggen dat ik er wel een zwak voor heb, want wat een gave auto is dit!
Als je er eentje weet te vinden met garantie en idealiter eentje waarbij de officiële Ford accu garantie nog een tijd geldig is, dan heb je er wel een hele fijne auto aan. Overigens is de auto achter wel hard geveerd. Als je vaak passagiers hebt, wel iets om even te testen hoe dat bevalt.
Nou mijn GT komt op de markt in Juni en als ik niet zou gaan emigreren had ik hem persoonlijk overgenomen. Het is een mega fijne auto die zeker de laatste periode gewoon werkt zoals zou moeten
Just here for the fun
misschien heb ik gewoon pech gehad. Ik raad de auto ook niet af maar zou hem wel met garantie nemen. Uiteindelijk zijn de frunk, een hangende rem en een lichtje in de spiegel niet enorme kostenposten. Het is meer frustratie dat Ford weet dat dit vaak voorkomt maar het je eerst laat ervaren alvorens er iets mee te doen.Brotuck schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:00:
Nou mijn GT komt op de markt in Juni en als ik niet zou gaan emigreren had ik hem persoonlijk overgenomen. Het is een mega fijne auto die zeker de laatste periode gewoon werkt zoals zou moeten
O ik heb ook mijn deel wel gehad met kinderziektes hoor:marteltor schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:21:
[...]
misschien heb ik gewoon pech gehad. Ik raad de auto ook niet af maar zou hem wel met garantie nemen. Uiteindelijk zijn de frunk, een hangende rem en een lichtje in de spiegel niet enorme kostenposten. Het is meer frustratie dat Ford weet dat dit vaak voorkomt maar het je eerst laat ervaren alvorens er iets mee te doen.
3 x een hvbjb (stroomverdeler) probleem gehad, de tweede en derde keer is hij vervangen (dit was een bekend probleem) Overigens keurig en snel opgelost door de dealer
1 x een probleem gehad met mijn schakelknop van de versnelling die een storing gaf, kon wel gewoon rijden ermee. Maar hij is uiteindelijk vervangen bij de dealer.
Het is een van de eerste GT modellen uit laat 2021, dus kinderziektes horen erbij. Maar buiten wat pech met de banden (snelle slijtage en spijker in een band) reed de auto altijd wel als een zonnetje.
En sinds een paar weken dus bluecruise zonder dat ik ervoor hoef te betalen, ik ga niet meer naar de dealer iig voor een eventuele update waardoor ik ineens moet betalen voor BC.
Ik heb een kennis die een model (AWD) heeft gekocht uit 2021 en die was en is er mega blij mee. Je moet altijd wel een beetje mazzel hebben met een auto toch
Just here for the fun
Zeker. Het gaat er ook om hoe een merk problemen verhelpt. Want problemen zijn er bij nagenoeg elke auto.Brotuck schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:57:
[...]
O ik heb ook mijn deel wel gehad met kinderziektes hoor:
3 x een hvbjb (stroomverdeler) probleem gehad, de tweede en derde keer is hij vervangen (dit was een bekend probleem) Overigens keurig en snel opgelost door de dealer
1 x een probleem gehad met mijn schakelknop van de versnelling die een storing gaf, kon wel gewoon rijden ermee. Maar hij is uiteindelijk vervangen bij de dealer.
Het is een van de eerste GT modellen uit laat 2021, dus kinderziektes horen erbij. Maar buiten wat pech met de banden (snelle slijtage en spijker in een band) reed de auto altijd wel als een zonnetje.
En sinds een paar weken dus bluecruise zonder dat ik ervoor hoef te betalen, ik ga niet meer naar de dealer iig voor een eventuele update waardoor ik ineens moet betalen voor BC.
Ik heb een kennis die een model (AWD) heeft gekocht uit 2021 en die was en is er mega blij mee. Je moet altijd wel een beetje mazzel hebben met een auto toch
Als Ford een facelift had gegeven, met zuinigere motor, 800v systeem en paar kleine irritaties had verholpen (denk aan kofferafdekzeil) dan had mn volgende leaseauto zeker weer een Mustang geweest (maar dan wel een GT in babyblauw ipv een zwarte RWD ER)
Ik had 'm bij de Ford dealer in Hamburg gekocht. Na iets meer dan 6 maanden zelf naar NL geïmporteerd en wat later bij de Nederlandse Ford dealer de garantieverlenging gekocht. Dat moest overigens wel voordat de auto 2 jaar oud was.Nelis Green schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:57:
[...]
Heb je de mach e toen bij een ford dealer gekocht? Het lijkt me dat je dan de garantie kan verlengen of kan dit ook als je hem via een niet ford dealer koopt? Dan is € 500,- best redelijk.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Hoeveel heb je bijgekocht dan? Ik had ook zitten kijken en 6 jaar verlengen kost 1650 euro. Toch zit ik dit ook te overwegen.FlowDesign schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:04:
[...]
Ik had 'm bij de Ford dealer in Hamburg gekocht. Na iets meer dan 6 maanden zelf naar NL geïmporteerd en wat later bij de Nederlandse Ford dealer de garantieverlenging gekocht. Dat moest overigens wel voordat de auto 2 jaar oud was.
Er staan er genoeg op Autowereld of marktplaats. En als ik dan het kenteken check via het rdw zie ik bijna altijd nog de terugroep actie erin staan. Die moeten neem ik aan wel door een ford dealer verholpen worden.
Ik ga in deze denk volgende week een proefrit regelen.
https://www.autowereld.nl...-al-42168446/details.html
Nice. Ik heb een ER RWD. Ik zie dat deze die jij stuurt ook een camera-balkje heeft achter het stuur (tussen stuur en display). Dat is goed, want dat heb je waarschijnlijk nodig voor bluecruise, en mijn job1 uit zomer 2021 heeft dat niet. Verder dus even letten op de instapverlichting in de spiegels. Het hoort een mooi paardje op de grond te projecteren, maar het gebeurt vaak dat het een soort mozaik van licht is omdat er een glaasje stuk is.Nelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:59:
Er staan er genoeg op Autowereld of marktplaats. En als ik dan het kenteken check via het rdw zie ik bijna altijd nog de terugroep actie erin staan. Die moeten neem ik aan wel door een ford dealer verholpen worden.
Mocht dit hem worden, dan wel even de kentekenplaathouder achterop vervangen om die reclame (in groen
Hahaha ja esthetisch gezien zal ik dit meteen doen 🤭😉.marteltor schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:27:
[...]
Nice. Ik heb een ER RWD. Ik zie dat deze die jij stuurt ook een camera-balkje heeft achter het stuur (tussen stuur en display). Dat is goed, want dat heb je waarschijnlijk nodig voor bluecruise, en mijn job1 uit zomer 2021 heeft dat niet. Verder dus even letten op de instapverlichting in de spiegels. Het hoort een mooi paardje op de grond te projecteren, maar het gebeurt vaak dat het een soort mozaik van licht is omdat er een glaasje stuk is.
Mocht dit hem worden, dan wel even de kentekenplaathouder achterop vervangen om die reclame (in groen) ) weg te krijgen
Ik zal dan alleen bij een ford dealer die garantie moeten regelen of kan dit dan niet als ik hem bij een niet ford dealer koop?
5 jaar/100.000 km voor €520.Rowwan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:37:
[...]
Hoeveel heb je bijgekocht dan? Ik had ook zitten kijken en 6 jaar verlengen kost 1650 euro. Toch zit ik dit ook te overwegen.
Dit is wat ze tegenwoordig 2+3 jaar noemen, dus heb 5 jaar garantie vanaf de aankoopdatum (augustus 2022).
Tegenwoordig vragen ze hier €880 voor:
https://www.ford.nl/eigen...anties/verlengde-garantie
Wordt denk ik lastig. Volgens mij kan het alleen gekocht worden door degene die de auto nieuw kocht en moet het binnen 2 jaar vanaf eerste registratie.Nelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:33:
[...]
Hahaha ja esthetisch gezien zal ik dit meteen doen 🤭😉.
Ik zal dan alleen bij een ford dealer die garantie moeten regelen of kan dit dan niet als ik hem bij een niet ford dealer koop?
Vraag anders ff bij een Ford dealer na
En mss hebben ze een Mach-E te koop staan en kun je het bij een Ford dealer in de aankoop soort van afdwingen, wie weet.
Wat er op RDW staat klopt vaak niet omdat Ford niet afmeldt dat het issue al verholpen is. Moet ik voor de mijne ook nog even achteraanNelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:59:
Ik heb even wat onderzoek gedaan. Ik zou als koper wel de garantie van ford protect kunnen verlengen, maar dan moet de auto wel eerste tenaamstelling van februari 2024 zijn of nieuwer. Dan moet ik mijn budget bijstellen naar 40000,- 🥴.
Denk toch dat ik bij deze afhaak. Want durf zonder die garantie de mach niet te kopen. Zeker omdat ik er toch wel een hele poos mee willen blijven rijden.
Bedankt voor de reacties!
Denk toch dat ik bij deze afhaak. Want durf zonder die garantie de mach niet te kopen. Zeker omdat ik er toch wel een hele poos mee willen blijven rijden.
het grootste risico is natuurlijk de accu, en daar zit wel langer garantie opNelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:38:
Ik heb even wat onderzoek gedaan. Ik zou als koper wel de garantie van ford protect kunnen verlengen, maar dan moet de auto wel eerste tenaamstelling van februari 2024 zijn of nieuwer. Dan moet ik mijn budget bijstellen naar 40000,- 🥴.
Wat @marteltor al zegt, alles wat met het hoogvoltage-systeem te maken heeft, waaronder accu en e-motor, heeft 8 jaar garantie.Nelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:38:
Alle overige dingen zou ik best het risico op durven te nemen, met de kennis van nu. Vergeet ook niet dat je per definitie voor elke auto een potje voor onderhoudskosten opzij moet zetten, want ook niet alles wat kapot kan aan een auto valt onder fabrieksgarantie (ongeacht merk en type).
By the way, nu nog extra garantie bijkopen op een Mach-E uit 2021/2022 lijkt me sowieso niet echt een slimme zet aangezien het geldt vanaf eerste registratiedatum. Dus op eentje uit 2021 ben je dan de eerste 5 jaar (extra) garantie sowieso al van kwijt.
Het kan alleen maar bij eentje van maximaal 2 jaar oud en ook alleen dan is het m.i. het geld waard.
Yep, bij mij ook, staat nu steeds 0 km. Knap om iets dat gewoon werkt bij een update weer te verprutsen…Mikee007 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:23:
Hebben meer mensen dat als ze via google maps (Android Auto) in hun kleine dashboard achter het stuur niet meer zien hoeveel km. het rijden is? (zeg maar naast het zwart wit geblokte vlaggetje)
Bij mij blijft er constant 0km staan sinds kort.
Onderstaand een voorbeeld foto;
[Afbeelding]
Hier ook.Mikee007 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:23:
Hebben meer mensen dat als ze via google maps (Android Auto) in hun kleine dashboard achter het stuur niet meer zien hoeveel km. het rijden is? (zeg maar naast het zwart wit geblokte vlaggetje)
Bij mij blijft er constant 0km staan sinds kort.
Onderstaand een voorbeeld foto;
[Afbeelding]
Ligt niet aan Ford deze keer, maar aan Google Maps update
https://www.macheforum.co...gation-issue.36358/page-3
Er is dus een workaround door een eerdere versie van Google Maps te installeren.
Ik wacht het even af of een volgende update het oplost.
Irritant is wel dat pre-conditioning van accu nu ook niet meer werkt wanneer je met Google Maps navigeert via Android Auto. Kwam ik laatst dus bij een rit achter. Met pre-conditioning begon het laden altijd over de 100 kW nu genavigeerd met de 0km bug naar laadpunt, begon op 50-60 kW
Heeft Waze eigenlijk ook de accu pre-heating functionaliteit? Of zit dat alleen in Google Maps en de Ford eigen navi?Maxmannl schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
[...]
Hier ook.
Ligt niet aan Ford deze keer, maar aan Google Maps update![]()
Er is dus een workaround door een eerdere versie van Google Maps te installeren.
Irritant is wel dat pre-conditioning van accu nu ook niet meer werkt wanneer je met Google Maps navigeert via Android Auto. Kwam ik laatst dus bij een rit achter. Met pre-conditioning begon het laden altijd over de 100 kW nu genavigeerd met de 0km bug naar laadpunt, begon op 50-60 kW
Zover ik weet alleen de eigen navigatie en Google/Apple Maps.FlowDesign schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:07:
[...]
Heeft Waze eigenlijk ook de accu pre-heating functionaliteit? Of zit dat alleen in Google Maps en de Ford eigen navi?
Thanks voor de update, ik vond het ook al zo vreemd dat het plotseling niet meer werkte.Maxmannl schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:41:
[...]
Hier ook.
Ligt niet aan Ford deze keer, maar aan Google Maps update![]()
Ik kan wel terug naar de oude versie van Google Maps maar ik denk dat dit issue wel door Google opgelost zal worden (hoop ik)
Hopelijk bij de volgende update van Google Maps dat het opgelost is.
[ Voor 6% gewijzigd door Mikee007 op 05-02-2026 19:33 ]
Ik had vorige maand eindelijk door dat Google maps ook preheating doet en wilde dag volgende week gaan gebruiken. Niet dus
PS de SOH die hier staat is dus niet de werkelijke SOH, maar op basis van fabrieksgegevens..(theorie dus)Nelis Green schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:59:
Wel nette auto zo te zien
Hmmm...wat betekent "op basis van fabrieksgegevens"? Het is niet iets volledig theoretisch, Er zijn wel degelijk metingen uitgevoerd. Het gedetaileerde rapport (weinig details) laat oa ook de cel met hoogste en laagste spanning zien.Aldusso schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:18:
[...]
PS de SOH die hier staat is dus niet de werkelijke SOH, maar op basis van fabrieksgegevens..(theorie dus)
Wel nette auto zo te zien
Ja...en denk je dat SOH kan worden berekend met de hoogste en laagste spanningswaarde van 2 x 1 cel?Rowwan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:28:
[...]
Hmmm...wat betekent "op basis van fabrieksgegevens"? Het is niet iets volledig theoretisch, Er zijn wel degelijk metingen uitgevoerd. Het gedetaileerde rapport (weinig details) laat oa ook de cel met hoogste en laagste spanning zien.
Een test van 57 seconden met enkel spanningswaardes is geen SOH test (zoals er ook bij staat)
Ben wsl iets bevooroordeeld als grote leverancier aan de automotive industrie, met een eigen tech centre met grote accu test faciliteit, kan ik wel rustig zeggen dat dit rapport absolute nonsens is. Wil overigens niet zeggen dat de SOH veel minder is, dat kan van alles zijn, maar dat haal je niet uit deze test.
TNO?Aldusso schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:01:
Ben wsl iets bevooroordeeld als grote leverancier aan de automotive industrie, met een eigen tech centre met grote accu test faciliteit, kan ik wel rustig zeggen dat dit rapport absolute nonsens is. Wil overigens niet zeggen dat de SOH veel minder is, dat kan van alles zijn, maar dat haal je niet uit deze test.
Wel lekker rustig, je kinderen in de frunkmarteltor schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:20:
[Afbeelding]2 paar volwassene skischoenen en 3x kinderen past prima in frunk
Heeft er nog iemand updates gekregen ? De laatste hier is HVAC-25.26 die in mijn ogen niets verhelpt.
Bij mij is de laatste van augustus 2025. BC25DC, waar ik niks aan had.jgijsen schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:21:
Heeft er nog iemand updates gekregen ? De laatste hier is HVAC-25.26 die in mijn ogen niets verhelpt.
@jgijsen Hier ook al maaaaanden geen update meer gezien.
Wat anders: ik heb voor binnenkort een afspraak gemaakt bij de dealer, omdat ik merk bij volledige stuuruitslag naar links, het linker voorwiel bonkt bij langzaam vooruit of achteruit rijden.
Komt iemand hier dit bekend voor?
Wat anders: ik heb voor binnenkort een afspraak gemaakt bij de dealer, omdat ik merk bij volledige stuuruitslag naar links, het linker voorwiel bonkt bij langzaam vooruit of achteruit rijden.
Komt iemand hier dit bekend voor?
Bij mij update 9 januari nog, ipc-25.7.46. Verhelpt het 1 km/h op je display achter het stuur als je stilstaat.
Die heb ik een maandje eerder gehad (10-dec), zit aardig wat spreiding in dus (MY2023)Pon-e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:39:
Bij mij update 9 januari nog, ipc-25.7.46. Verhelpt het 1 km/h op je display achter het stuur als je stilstaat.
Krijg je die updates over the air? Of moet je daarvoor langs de dealer? Voor terugroepacties die worden verholpen met software moet je sowieso langs de dealer toch?
Meestal gaan ze over the air, soms moet je naar de dealer. Ligt aan de update.Martinezzz schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:48:
Krijg je die updates over the air? Of moet je daarvoor langs de dealer? Voor terugroepacties die worden verholpen met software moet je sowieso langs de dealer toch?
Bosch, Continental?
:strip_exif()/f/image/gNnHwwcZxNqcvGUiCQT2yXR6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sdGDzhEulLoRaNAVQA3RMm8i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VGkW5U2Dm26S0P7eaC85UE1b.jpg?f=fotoalbum_large)