Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 17:54
Mede-auteur:
  • makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:58

makooy

Het grote Ford Mustang Mach-E topic

The All-Electric Pony

Welkom in het topic voor de Ford Mustang Mach-E, de elektrische crossover SUV van Ford die eind 2020 op de markt komt. Dit is de plek om te discussiëren, informatie te delen en ervaringen uit te wisselen. Schroom vooral niet om bij te dragen aan dit topic (en de topicstart).

Tweakers (video)review:
@Yero mocht al een prototype van dichtbij bekijken en schreef daar een uitgebreide review over op Tweakers. Daar staat al een schat aan informatie in. De rest van de informatie, en alle toekomstige ontwikkelingen, kunnen mooi gebundeld worden in dit topic.

Officiële website:
Link naar de officiële website van Ford (ook voor bestellen)

En check ook vooral deze topics:
Elektrische auto's in het algemeen: Elektrische auto's - deel 5
Alles over laadpalen: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Ja, ik heb de opmaak gestolen van andere topics maar wel een klein beetje aangepast O-)
(dank daarvoor wouterg00 en bottom line).

Uiteraard zal de topicstart worden bijgewerkt zodra er nieuwe, interessante toevoegingen zijn.
Laat het vooral weten als je nog wat mist in de topicstart.

Inhoud topic
Achtergrond en design

Al sinds 1964 maakt Ford de Mustang, bij de meeste mensen bekend als de sportieve 'pony car'. Daarvan zijn er inmiddels zes generaties, maar nu is het tijd voor de nieuwe generatie: een volledig elektrische Mustang. Op 17 november werd de Ford Mustang Mach-E gepresenteerd, als een 'all-electric SUV for a new generation of Mustang-owners'. Het is voor het eerst in 55 jaar dat Ford de Mustang-lijn uitbreidt. De naam is trouwens een verwijzing naar de Mach 1, één van de eerste generatie Mustangs.

Het wordt de eerste EV van Ford in Europa, nadat het bedrijf al experimenteerde met de Ford Focus Electric in de VS aan het begin van het vorige decennium. Eind 2017 besloot Ford tot het opzetten van Team Edison, dat zich binnen het bedrijf bezig moest gaan houden met het ontwikkelen van (met name) elektrische auto's. De Mach-E is daar het (eerste) resultaat van.

De lange motorkap is kenmerkend voor de Mustang, maar de wielen zijn verplaatst. Ook is er geen beroemde Mustang-grille meer. Die is immers niet nodig en zou alleen maar voor minder aerodynamica zorgen. Het zou wel mogelijk moeten zijn om een custom grille met glasplaat te bestellen.

Volgens Ford zelf past de auto volledig in de Mustang-spirit, maar er zijn ook genoeg mensen die beweren dat een (elektrische) SUV nooit een Mustang zou mogen zijn. Dat zal ongetwijfeld nog flink wat discussie opleveren, maar als we de eerste berichten mogen geloven zou de Mach-E wel eens een serieuze speler op de EV-markt kunnen worden.

De auto gaat vanaf de zomer van 2020 in productie in Mexico, en levering van de eerste batch staat gepland voor Q4 van 2020. Hoeveel dat er precies zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar de First Edition van de Mach E was binnen een maand na de presentatie uitverkocht. Op dit moment is het nog mogelijk om een model te reserveren voor levering eind 2020. Hiervoor is een aanbetaling van €1000 vereist.

Ze hebben bij Ford zelfs een mini-documentaire (met een hoog marketinggehalte) gemaakt over de geboorte van de Mach-E.

Modellen

De Mach-E komt in Nederland in vier verschillende uitvoeringen. Eigenlijk zes uitvoeringen, want bij de RWD en de AWD modellen is er daarnaast een keuze uit twee accupakketten.

Mach-E RWD (vanaf €49.925)
Mach-E AWD (vanaf €57.665)
Mach-E First Edition (vanaf €70.940 en reeds uitverkocht)
Mach-E GT Performance Edition (Prijs n.n.b., komt in 2021)

Mach-E RWD (standaard accu)
Vanaf €49.925
AccucapaciteitWLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
75.7 kWh450kmAchterwiel180km/u<8,0 sec415Nm190kW / 258 pk18"38 min.

Mach-E RWD (grote accu)
Vanaf €58.075
Accucapaciteit[WLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
98.8 kWh600kmAchterwiel180km/u<8,0 sec415Nm210kW / 285 pk18"45 min.

Mach-E AWD (standaard accu)
Vanaf €57.665
Accucapaciteit[WLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uKoppel (max)VermogenBandenLaadsnelheid (10-80%)
75.7 kWh420kmVierwiel, dubbele motor180km/u<7,0 sec565Nm190kW / 258 pk19"38 min.

Mach-E AWD (grote accu)
Vanaf €67.140
98.8 kWh540kmVierwiel, dubbele motor180km/u<7,0 sec565Nm248kW / 337 pk19"45 min.

Features

Alle modellen komen standaard met de volgende features:
  • 10.2 inch digitaal instrumentenpaneel en 15.5 inch touchscreen scherm
  • FordSync met verbonden navigatie en spraakbesturing (nieuwe generatie)
  • 230v oplaadkabel
  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera met sproeier
  • Active breaking / Pre Collision Assist
  • Adaptive cruise control met Lane Centring Assist en Stop&Go
  • Airbags (Voor, plus knie-airbag bestuurder. Zij-airbags en curtain airbags voor en achter
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Automatisch inschakelende dimlichten en grootlicht assistent
  • Draadloos opladen mobiele telefoon
  • Driver alert
  • Dual-Zone automatische airconditioning
  • Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels incl. BLIS en instapverlichting
  • Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
  • Elektrisch verwarmbare voorruit
  • Elektrisch verwarmbare voorstoelen
  • Ford Keyless Entry op voorportieren
  • FordPass Connect - Embeddem Modem 5
  • Frunk (bagageruimte voorin)
  • Geïntegreerde deurgrepen (komen automatisch naar buiten)
  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel en passagiersstoel
  • Intelligent Speed Assist
  • ISOFIX montagevoorziening voor kinderstoelen
  • Laadruimte met verlichting en 12V-aansluiting
  • Lane Departure Warning / Lane Keeping Aid en Road Edge Detection
  • LED-koplampen en achterlichten
  • Mobiele telefoon als sleutel
  • Navigatiesysteem met SYNC Bluetooth, voice-control en DAB+
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Privacy Glass
  • Regensensor
  • Tyre Pressure Monitoring System
  • Voorbereidingspakket voor trekhaakmontage
Standaard voor de AWD-variant en de First Edition
  • Adaptive front lighting system met dynamische koplampen en anti-verblinding
  • Aluminium pedaalafwerking
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Geluidswerende zijramen voor
  • Multi Color Ambient Light (LED-interieurverlichting met meerdere kleuren
  • Rode remklauwen
  • ST-Line voor- en achterbumper
  • Zwarte hemelbekleding (Ebony)
  • 8-weg elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en passagiersstoel
  • Hoofdsteunen voor 4-weg verstelbaar
  • Memory package voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
Standaard voor AWD-variant
  • Bekleding: Perforated Active X in de kleur Black Onyx
  • Deurbekleding voorportieren en dashboard met Twilled Carbon Fiber accenten
Standaard voor First Edition
  • Bekleding: Perforated Active X in Black Onyx met rode of blauwe stiksels
  • Deurbekleding voorportieren en dashboard met Diamond Alloy accenten
  • Unieke First Edition zijskirts
  • Unieke First Edition instaplijsten
  • Warmtewerende voorruit
  • Traffic Sign Recognition
  • Active Park Assist 2 (volledig automatisch inparkeren)
  • Active Driver Assist met lane-centering assist, Stop & Go en Handsfree mode (indien toegestaan)
  • Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
  • Bang&Olufsen audiosysteem met 9 speakers en 1 subwoofer
  • 360 graden camera
Verschillen tussen RWD - AWD - First Edition

OptieMach-E RWDMach-E AWDFirst Edition
Optisch:RWDAWDFirst Edition
Randen wielkastenMat zwartGespoten glimmend zwartGespoten in lakkleur
Velgen18" 19" 19"
BuitenspiegelsLakkleurContrastkleur ?
KoplampenLED-reflectorkoplampenAdaptieve, LED-koplampenAdaptieve, LED-koplampen
GrillMat zwart, "geribbeld"Gespoten glimmende randGrijze "grill look".
RemklauwenStandaardRoodRood
Opties:
Kleuropties773 + 4
PanoramadakOptioneel - TP PlusOptioneel - TP PlusV
Elektrische inklapbare buitenspiegelsOptioneel - TP PlusVV
InterieurbekledingLichte hemelbekleding en SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekleding met blauwe/rode stiksels

Overzicht opties

OptieMach-E RWDMach-E AWDFirst Edition
Panoramadak
Optioneel**
Optioneel**
Ja
Elektrisch inklabare buitenspiegels
Optioneel**
Ja
Ja
Verstelbare voorstoelen (8 standen) met geheugen
Optioneel**
Ja
Ja
Bang & Olusfen audio met 10 speakers
Optioneel*
Optioneel*
Ja
360-graden camera
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Handsfree achterklep
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Geavanceerde active parkeerhulp
Optioneel*
Optioneel*
Ja
Active driver assist
Optioneel*
Optioneel*
Ja

*Optioneel via Technology Pack (€1500)
**Optioneel via Technology Pack Plus (€3600)

Kleurtjes

Shadow Black

Infinite Blue

Star White

Space White

Lucid Red

Carbonized Grey

Iconic Silver

Grabber Blue (First Edition exclusive)

Opladen

De Mustang Mach-E kan overweg met de volgende soorten oplaadpunten:
  • Snelladers (‘AC’, 11-22 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 48 kilometer in een uur kan bijladen
  • Snelladers (‘DC', 50 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 300 kilometer in een uur kan bijladen
  • Opladers met hoog vermogen (‘DC’, 150 kW), waarmee je volgens Ford ongeveer 565 kilometer in een uur kan bijladen. In 10 minuten zou je daar 93 kilometer moeten kunnen bijladen. Dit zijn de IONITY-stations.
  • Thuisladen. Bij de auto zit een Ford Varipower thuislaadkabel die aangesloten kan worden op een stopcontact met hoog vermogen (ca. 20 k/m bijladen per uur). Daarnaast biedt Ford ook de Connected Wallbox aan (ca. 32 k/m bijladen per uur). En er is de mogelijkheid om via een gewoon stopcontact op te laden (ca. 13 km bijladen per uur)
Met de Mustang Mach-E behoort zowel AC-laden (met een ingebouwde acculader van 10,5 kW) als DC-laden tot de mogelijkheden. Met een DC-snellader van 150 kW (115 kW met een standaardaccu) kun je als het goed is 93 km rijbereik opladen in slechts 10 minuten bij een oplaadpunt met hoog vermogen (voor de grotere accu).

Ford is een van de oprichters van IONITY (samen met BMW, VW en Daimler): een snelgroeiend netwerk voor snel opladen in Europa, dat op dit moment bezig is met het installeren van oplaadpunten langs belangrijke Europese snelwegen. Tegen eind 2020 moet dit netwerk uit 400 oplaadpunten bestaan. Verder investeert Ford nog in het realiseren van 1000 oplaadstations bij eigen faciliteiten (dealers bijvoorbeeld).

Met de FordPass-app voor je smartphone en het FordPass Connect-modem kun je de status van je accu controleren en ook kun je zien waar je het dichtstbijzijnde oplaadpunt kunt vinden. Je kunt er ook mee betalen voor het verbruikte laadvermogen. Je kunt zelfs thuis vanuit je luie stoel je autorit plannen en dit naar je Mustang Mach-E sturen als je klaar bent om te vertrekken.

Plaatjes kijken

Handige links (coming soon)

Tweakers die de Ford Mustang Mach-E besteld hebben:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QppV5_U6WEqbdScKDfIfe0aGmtF0wRTLxlkBgyPRk14/edit?usp=sharing

[Voor 255% gewijzigd door makooy op 01-03-2021 16:05]

• brainovic
Wel handig om te vermelden: ik heb hem zelf besteld op 19 februari (RWD met grote accu en Technology Pack Plus). Bevestiging gekregen via de mail van Ford Nederland en later ook nog even gebeld en gemaild door de dealer. Het contact na reservering loopt namelijk in principe via de dealer.

Die wist me nog te vertellen dat de eerste berichten over het productieproces hoopgevend zijn (FWIW).

In principe beloven ze levering in 2020, in ieder geval tot de dealers vanuit Ford zelf te horen krijgen dat levering in 2020 niet meer gegarandeerd kan worden.

• brainovic
Falch schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Ja ik heb hetzelfde te horen gekregen. Auto gereserveerd op 13/2, lokale dealer belde me afgelopen week om langs te komen om bestelling af te ronden (afgelopen week gedaan). Hier een AWD met standaard accu en technology plus pack in iconic silver. Dealer gaat uit van levering in november.
Wat moest je dan nog bij de dealer doen als ik vragen mag? Ik heb verder alleen een pro forma factuur gehad.

• makooy
Road-runner83 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:37:
Ik meld me hier ook even :)

Op 6 december een Shadow black, RWD, 75KWH met Technology pack gereserveerd. Kon toen nog niet via lease dus zelf de 1K betaald. LM neemt het nu verder over.

Kan niet wachten tot hij er is rond okt/nov (wat is bevestigd per mail).

Ik ben ook naar het event in Amerongen geweest (zeer mooie locatie) en was daarna nog enthousiaster! 👌
Heb je al enig zicht op wat de leaseprijs gaat worden?

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• brainovic
IVIaarten schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:44:
@brainovic

voor de topicstart (tabel met modellen); de kWh inhoud van de accu is de accucapaciteit, niet het accuvermogen.
Aangepast!

• makooy
Ik betaal 91e eigen bijdrage, met een salaris tot 68k kom ik op het volgende uit:

2020:
8 % tot 45.000
22% tussen 45.000 en 61.000
Bijtelling: 337

2021:
12 % tot 40.000
22% tussen 40.000 en 61.000
Bijtelling: 431

Scheelt nogal :X

• brainovic
En dan lopen ze daar volgens mij nog achter wat betreft het besteproces ten opzichte van Europa. Want volgens mij hebben wij hier die eerste twee stappen in ieder geval doorlopen 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brainovic
Ik heb maar even bij mijn dealer geinformeerd wat precies de stand van zaken is met de huidige corona-crisis en de gevolgen voor een eventuele levering eind dit jaar.

Vooralsnog voorziet Ford geen problemen, ondanks het feit dat alle fabrieken gesloten zijn. De capaciteit zou, als dit alles voorbij is, dusdanig opgeschroefd kunnen worden dat de vertraging in kan worden gelopen. Dan moet alles wel begin juni weer gaan draaien.

Dit wordt min of meer gesterkt door dit artikel.

Er schijnt trouwens een kleine 'powerbump' in te zitten:
https://www.caranddriver....g-mach-e-more-horsepower/

• makooy
MarcelGo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:07:
Vandaag een belletje om mijn reservering om te zetten in een order, vindt ik nog wel een stap op dit moment...Ford houdt alle vrijheid, want overmacht, maar mijn spaargeld staat vast voor Ford en ik kan niets meer. Bij uitstel of tegenvallende rijeigenschappen oid...
Kan je er dan ook niet meer vanaf als je nu akkoord geeft?

Zeker ook geen levering-2020 gegarandeerd?

• makooy
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:18:
[...]

Waarom is dat vreemd? Tegenwoordig heb je al zoveel beeldmateriaal en reviews op internet dat je een hele afgewogen beslissing kan nemen zonder al teveel risico te nemen. Dat gezegd hebbende zitcomfort blijft wel heel persoonlijk

De Model 3 is ook wel een hele bijzondere, eigenzinnige auto in zijn segment, weinig wat er op lijkt. Ik had de Model 3 privé ook gewoon "blind" besteld. Ik was bij de introductie in 2016 al verkocht O+

Ik ben overig ENORM benieuwd naar de Mach-E, de auto spreekt mij wel aan, kan je al ergens proefrijden ? O-)
Eind-2020 hoopt Ford dat er proefgereden kan worden, rond dezelfde tijd dat er uitgeleverd gaat worden dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brainovic
Dan ga ik toch eens hartig woordje met mijn dealer voeren, die afgelopen maandag nog letterlijk heeft gezegd: 'alle bestelde auto's hebben zekerheid voor levering dit jaar' en 'het belangrijkste is dat levering inmiddels zeker is voor dit jaar'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Vooral dat laatste stukje.. ben je fcked als je dat niet kan doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brainovic
Een snelle berekening leert mij dat ik er netto 105 euro bijtelling meer voor ga betalen. Maar als ik me goed herinner vervalt de MIA (Milieu-investerings aftrek) in 2021 en komt er een in mijn geval lagere subsidie voor in de plaats. Kan dat kloppen?

Dat zou hem relatief nog duurder maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Geloof me, deze tool klopt niet!

Ik heb een auto van de zaak en zie een bijtelling van 322 op mijn loonstrook staan.
Volgens deze website zou er 266 moeten staan.

Deze is wel goed:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Z___Z schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:05:
[...]

De overheid naait helemaal niemand. Bij elke regeling vallen mensen buiten de boot. Dat was bij de 0%, 4%, 7%, 14%, 15% regelingen allemaal. De meeste zakelijke rijders zitten namelijk vast aan de lease termijn van 48-60 maanden. Dus kon je door regelingen tijdens je looptijd niet altijd profiteren van de juiste auto tegen de meest gunstige prijs.

Of je nu door COVID geen bijtellingskorting krijgt of door het vast zitten aan je bestaande auto is IMHO gelijk.

Het is hetzelfde als begin dit jaar als particulier een EV private leasen of kopen en nu gaan klagen dat je geen 4K aanschafsubsidie krijgt.

Denk zelf dat Ford volgend jaar nog prima de Mach-E kan verkopen in Nederland. Misschien niet meer aan dezelfde mensen die nu gaan annuleren, maar volgend jaar zullen weer veel lease contracten eindigen. Die zullen volgend jaar een nieuwe auto uitzoeken. Voor de standard range tegen 50k zijn er niet veel concurrenten (aangekondigd).

Auto’s hebben nog steeds enigszins een status symbool. Ook in Nederland, ondanks dat veel mensen zeggen can niet. De Model 3 heeft door het hoge volume verkoop van vorig jaar vrij weinig aanzien, omdat veel starters hem ook konden rijden vorig jaar. Door de Mach-E dit jaar niet meer te kunnen leveren, zal de Mach-E denk ik wel iets gaan stijgen in de status ladder.
Die 4K ga je ook niet krijgen met een Mach-e omdat die boven de subsidie grens valt. Is geloof ik tot 45.000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
ArCadE schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:30:
Ik weet niet wat er nodig is om een kenteken te registeren maar zouden ze dat niet al in december kunnen doen als de juiste gegevens van de auto bekend zijn?
In principe moet het voertuig op NL bodem staan. Al schijnt er vorig jaar met de massa last-minute Tesla 3's wel een regeling getroffen te zijn dat ze "onderweg" nog op kenteken gezet konden worden. Althans dat is mij verteld door een ex-collega.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
InComrad schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:30:
Zojuist een e-mail van de dealer ontvangen dat er €3000,- prijsverlaging komt voor de auto's die in 2020 geleverd zouden gaan worden. Ook indien het een privéaankoop betreft (in mijn geval).

Maar gezien de definitieve prijzen nog niet zijn bevestigd is natuurlijk nog steeds de vraag wat het uiteindelijk gaat kosten. En het basis model komt daarmee wel heel dicht bij de EV subsidie in de buurt, zonde als ze die niet meepakken.
Scheelt inderdaad maar heel weinig.
Maar wil je een grotere accu of een kleurtje zit je sowieso boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Ik zit heel erg in dubio om een Mach-E prive te kopen. Zakelijk leasen kan niet ivm budgetoverschrijving, zeker nu de bijtelling vanaf 1-1-2021 hoger wordt maakt het ook een minder aantrekkelijke optie.

Een Mach-E RWD Extended Range heeft 99kwh accu. In mijn buurt staan op grote afstand alleen 11kwh palen. Is dat een simpel rekensommetje van 99 / 11 = 9uur opladen?

• makooy
FreeMen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Er gaan geruchten dat er een kans is dat het kabinet met Prinsjesdag bekent maakt dat de bijtelling voor 2021 niet verhoogt gaat worden. En dermate gerucht dat Ford NL een disclaimer heeft gemaakt tav de € 3.000 korting die ze geven. Indien de bijtelling gelijk blijft aan 2020 vervalt de € 3.000. Aldus mijn leasemij.

Wel balen, wilde graag het tech plus pakket erbij doen obv de korting maar dat gaat dus niet totdat duidelijk is of de korting wel of niet gegeven gaat worden (budget bereikt...). Nu is het wachten op Prinsjesdag en dan hopen dat het pakket er alsof op kan mocht het zover komen.

Maar goed, als hij sowieso niet in je budget past dan helpt een evt lagere bijtelling je ook niet.
Ook nu lukt leasen niet. Ja misschien kaal Wel, zonder extended range, kleur en Tech pakket maar dat wil ik juist.

Bijtelling voor begin 2021 aanpassen naar 2020 maakt voor mij dus niks uit :(

• makooy
Hoeveel mensen hebben de Mach E privé gekocht?
Is het gelukt om korting te krijgen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• makooy
Afgelopen dagen meermaals contact gehad met verschillende dealers.

- 3000 euro tegemoetkoming is nog niet zeker. Ford is samen met BOVAG in overleg met overheid om de verandering van bijtelling 3 maanden uit te stellen
- 3000 euro tegemoetkomen wordt verrekend op de "cataloguswaarde" van de auto zodat die lager in RDW systeem staat.
- Alleen eerste 2000 bestellingen krijgen de tegemoetkoming.

- Nog niks bekend over eerste levering, meerdere dealers verwachten in januari niks te ontvangen en houden zelf eind-feb/begin-maart aan voor eerste lading
- Eerste lading zouden er initieel 1200 zijn, vanwege mindere orders in landen om ons heen komen er in de eerste lading 2000 naar NL.
- Alle annuleringen komen "Europees beschikbaar". Dus als er iemand in NL annuleert kan Ford BE bijv de auto "inpikken".

- Dealers krijgen geen "marge", alleen een "afleververgoeding". Lijken zich ook minimaal in te spannen voor klanten die deze auto willen kopen. Ik krijg zelf het idee dat de 1500euro rijklaarmaak kosten voor de dealers zijn.
- Niet alle Dealers leveren Mach-E uit. In regio Rotterdam zijn dit ongeveer de helft van de Ford dealers.
- Dealers kunnen geen "beschikbaarheid" inzien of wachttijden voor een bepaalde versie met opties. Voor andere Ford auto's kunnen ze dit wel.

• makooy
m24 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Goede info. Dank. Mijn dealer heeft in ieder geval ook weinig interesse in het hele process ;(
Dat komt dus omdat ze er niks voor krijgen om jouw te helpen.
Ja een afleververgoeding. die krijgen ze ook als je het hele verkoopproces zelf via internet regelt en hem op komt halen.

Ik ben zelf bij een paar dealers langsgeweest en heb er een paar telefonisch gesproken.
Sommige zouden mij terugbellen om te kijken wat er mogelijk was voor een plekje eerder in de wachtrij of indicatie van de levertijd.. je raadt het al, ik moet nog steeds teruggebeld worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Expendable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:
@TerrorSource Eigenlijk van de zotten, realiseren ze zich niet dat die auto ook door iemand onderhouden moet worden? Ondanks dat ze er nu niets aan verdienen, zou je toch denken dat ze realiseren dat enkele jaren onderhoud ook wat waard is?
Tjah.

Zo denk ik er ook over.

Zelf super slechte ervaringen met Renault dealers gehad de afgelopen jaren. 8 dealers versleten, zat 1 goede tussen.
Denk je dan serieus nog dat ik een Renault ga kopen?

Zelfde nu, ja je hebt ze nodig voor onderhoudt maar er zitten hier 10 Ford dealers in de regio. Als ik ergers slecht geholpen wordt zijn er nog 9 anderen.

Probleem is denk ik op dit moment dat de Ford dealers de bui zien hangen dat straks alle verkoop via Ford website/zelf gaat en dat Ford zelf onderhoudspunten opzet zoals bij Tesla ook gebeurd.
Dan kunnen al die dealers dicht en personeel wordt ontslagen.
-Splash- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Dat is voor een ICE het geval, maar hoevaak zal een EV naar je toe moeten voor onderhoud?
Het is voornamelijk garantie dingen etc vermoed ik de eerste jaren.
EV schijnt 30-50% van onderhoud van ICE auto nodig te hebben, dus minder bezoekjes aan garage.
Wel schijnt het zo te zijn dat wanneer je onderhoudt hebt, dat de kosten hoger zijn.

Dus bijvoorbeeld 2 bezoeken a 300euro is EV 1 bezoek a 600e.
Hebben ze maar de helft van de monteurs nodig en de helft van de ruimte.

[Voor 23% gewijzigd door makooy op 23-06-2020 13:35]

• makooy
Expendable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:39:
@-Splash- Uiteraard is het minder, maar ook garantie klussen houden je werknemers van de straat lijkt mij.
Daarnaast, maak jij als garage een goede indruk, dan denk ik dat veel gezinnen toch voor hun 2e auto ook bij desbetreffende garage kijken, welk waarschijnlijk geen EV is uit praktisch/financieel oogpunt.

@TerrorSource Heb je nog geluk gok ik, in het noorden van het land heb je van alle dealers maar enkele (of 1) in de omgeving beschikbaar.

Maar zelf onderhoudspunten, noem je wat, vraag mij af of dat uberhaupt haalbaar is? Moeten er denk ik eerst wel erg veel EV's rijden voor dat uit kan.
"Tesla doet het ook" zou Ford kunnen denken. Tesla koop je ook de auto volledig online, je mag hem dan ergens afhalen en onderhoud doe je bij een Tesla garage.
2de hands Tesla's nemen ze bij Tesla zelf niet in, moet je zelf maar voor zorgen.
Ze hebben ook maar heel beperkt showrooms en waar ze zitten worden ze kleiner.

• makooy
m24 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:57:
https://www.macheforum.co...ng-cabin-environment.891/

Eindelijk goed nieuws: de standaard velgen zien er een stuk beter uit dan in de configurator..... :)
Alleen zijn Amerikaanse pakketten die er bij staan. Niet de EU/NL pakketten.

Heb een RWD standaard range met TP pakket in reservering staat waarmee mijn dealer bezig is om hem uit die eerste levering van 2000 te halen. Om hem zo sneller te krijgen en evt aanspraak te maken op de 3000euro korting.

• makooy
Kort filmpje over de Active Driver Assist

• makooy
97.000km in 5 jaar is wel aan de karige kant. 19.000 per jaar is weinig.

Afgelopen jaren reed ik dat in iets meer als 2jr.
Nu werk ik dichter bij huis maar dan zou 97.000km nog steeds maar 3-4jr zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Ik heb vanmiddag een telefonische toezegging gekregen dat mijn dealer een Mustang Mach-E uit de eerste 2000 kan leveren ondanks dat ik hem pas afgelopen week heb besteld.

Ze hebben enkele Mach-E's voor hun zelf (showroom / demo) in de eerste batch van 2000 zitten en gaan er nu 1 van die naar mij doorschuiven.

Ze zijn alleen nog aan het navragen of ik dan ook in aanmerking kom voor de tegemoetkoming die Ford Nederland mogelijk aan de eerste batch kopers gaat toekennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brainovic
TerrorSource schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:54:
Ik heb vanmiddag een telefonische toezegging gekregen dat mijn dealer een Mustang Mach-E uit de eerste 2000 kan leveren ondanks dat ik hem pas afgelopen week heb besteld.

Ze hebben enkele Mach-E's voor hun zelf (showroom / demo) in de eerste batch van 2000 zitten en gaan er nu 1 van die naar mij doorschuiven.

Ze zijn alleen nog aan het navragen of ik dan ook in aanmerking kom voor de tegemoetkoming die Ford Nederland mogelijk aan de eerste batch kopers gaat toekennen.
Tja, dan heb je hem willens en wetens nu besteld in de wetenschap dat hij pas in 2021 komt. En dan wil je toch die tegemoetkoming? Ik snap het wel, geld is geld. Maar toch :P

• makooy
brainovic schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Tja, dan heb je hem willens en wetens nu besteld in de wetenschap dat hij pas in 2021 komt. En dan wil je toch die tegemoetkoming? Ik snap het wel, geld is geld. Maar toch :P
Ik heb alleen heel brutaal aan de dealer gevraagd of ze een mogelijkheid zien om mij een auto uit de eerste batch te kunnen leveren omdat ik ongeduldig ben ;)

“Als” die tegemoetkoming lukt dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Zoals je zegt, geld is geld. Als ze zelf van die 3k niks in hun zakken steken scheelt het mij 3k. Op een bedrag van 52k is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
TheoQ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:47:
Is er al bekend gemaakt wanneer het ordersysteem in NL (of EUR) beschikbaar komt?
Je kan al enige maanden orders plaatsen. Deze worden ook bevestigd door de dealers.

Dealer die mijn bevestiging afhandeld heeft een voorzichtig inschatting gemaakt qua levering, ze gaan er zelf vanuit dat ze de eerste in Maart gaan uitleveren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• makooy
Ik heb zelf een RWS - Standard in de kleur Rapid Red besteld met het Technology Pakket.

Foto's er van:

[Voor 20% gewijzigd door makooy op 29-06-2020 13:39]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• makooy
Ik heb in de start post een tabelletje toegevoegd waarin we bij kunnen houden wie hem besteld heeft :)
Mocht er iets niet kloppen, laat het even weten zodat ik het aan kan passen.

Zelf ben ik bereid om de auto, mocht ik hem eerder hebben dan een ander, wel te laten zien en uitleg te geven :)

Zal ook de startpost nog iets aanpassen met informatie

[Voor 14% gewijzigd door makooy op 29-06-2020 14:16]

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:40:
Ik heb ook een reservering voor een rode rwd SR met TP plus...nog niet omgezet naar order, zou als het goed is niets uitmaken, dealer had alle gereserveerde auto's Al een stap verder gezet in het proces en zo hou ik de vrijheid tot aflevering.

PS dit is geen SR, want andere velgen/koplampen/wielkasten/grill 😉
Bedoel je dat laatste op de foto’s die ik postte?

Ik weet dat de velgen anders zijn en de wielkast bij de SR RWD zwart zijn bij Lucid Red
Koplampen/grill heb ik niet op gelet.

[Voor 5% gewijzigd door makooy op 29-06-2020 17:04]

• makooy
Mach-E krijgt meer PK/KW en koppel

https://media.ford.com/co...mach-e-gets-upgraded.html

VanNaar
Typepkkwkoppel pkkwkoppel
AWD Extended332240417 346258428
RWD Extended282210306 290216317
AWD Standaard255190417 266198428
RWD Standaard255190306 266198317

• makooy
MarcelGo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:29:
Nog even nalopen, lijken een paar foutjes in te zitten, wel goed nieuws
Check de link maar. dit is wat Ford zelf aangeeft...

• makooy
Napo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:53:
[...]

Je hebt 3x AWD Extended genoteerd in je tabel
Ah dat was alles ;) is nu gefixed.

• makooy
Inspired schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:06:
Zijn de 0-100 tijden ook beter? En waarom een top van 180 limited als hij "Mustang DNA" heeft? De AWD Extended moet met die getallen toch sneller naar de 100 gaan dan 6s.
AWD Extended:
"with a targeted 0-60-mph time in the mid-5-second range* "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Luffbra schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:34:
Voor de tabel: 100411, MME ER RWD TP+ Shadow black
Zal hem toevoegen!

Reserveringsnummer klopt alleen niet.

@FireStarter @visje1991 @Predje @Bexxerz welke versies/modellen hebben jullie besteld?

[Voor 18% gewijzigd door makooy op 06-07-2020 16:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:47:
Ik lees net op de US forums dat productie pas start op 26 oktober😕
Ik las het ook ja.

Las ook dat ze wilden beginnen met 1.000 per week (50k per jaar + 2 weken fabriek dicht ivm vakantie) maar wel kunnen opschalen naar 240.000 per jaar in totaal.
Hoop niet dat ze met 1k per week beginnen, dan kunnen we uitlevering in feb/maart sowieso vergeten. Productie kost 2-3 dagen, dan 6-8 weken op de boot en 1-10 dagen in NL voor papierwerk.
Snelste geval zou het 8 weken duren vanaf begin productie tot levering in NL.

Alleen in NL zijn er al meer dan 3.000 orders lijkt mij.

Bron: https://www.macheclub.com...uautitlan.1013/#post-8595

[Voor 8% gewijzigd door makooy op 06-07-2020 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
w0w schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:37:
Ik ben ook uitgenodigd voor vrijdag om te komen kijken. Helaas blijft hij wel in een doorzichtige container dus men kan er niet in en de deuren blijven dicht. De dealer geeft aan dat het een corona-maatregel is. Ben benieuwd!
Hoe ben je uitgenodigd? Ik ben heel erg benieuwd naar heb tot op heden niks van de dealer gehoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Vrijdag 10 juli om 00:30 (als ik goed omgerekend hebt ;) ) is er een “Design livestream and Q&A” via MachE Club website:

https://www.macheclub.com...sign-livestream-q-a.1145/
As the world's leading Mach-E community we're VERY excited to have partnered with Ford on an exclusive event for our members.

On Thursday, July 9th at 6:30 PM eastern there will be an invite-only design walkthrough of the vehicle for MachEClub.com members followed by a Q&A.

This live event will feature Chris Walter, Design Manager, and Jason Castriota, Chief Designer and Ford Global Brand Director for Battery Electric Vehicles.

For anyone who wants to join this livestream, just reply to this post and we'll add you to the invite list. If you're not yet a member of MachEClub, it's simple: just register here.

Space is limited, so register early!

We'll email everyone who registers with a link to the live stream on Thursday, July 9th.

[Voor 64% gewijzigd door makooy op 08-07-2020 07:56]

• makooy
Meer previews!

https://www.ardeaauto.nl/sneak-preview

Lijstje met previews tot nu toe bekend:

Vrijdag 10 juli van 10.00u – 18.00u bij Ford-dealer Stern in Amsterdam
Zaterdag 11 juli van 10.00 - xx.00u bij Ford-dealer Zeeuw en Zeeuw in De Meern - Utrecht

Dinsdag 14 juli van 10.00u – 18.00u bij Ford-dealer Stern in Den Haag
Vrijdag 17 juli van xx.00u – xx.00u bij Ford-dealer Baan in Hengelo
Zondag 19 juli van 11.00 - 14.00 bij Ford-dealer Van Mossel in Eindhoven

[Voor 36% gewijzigd door makooy op 08-07-2020 17:08]

• makooy
martjah schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:36:
Ford eindhoven op 19 juli tussen 11 en 14 (ongeveer). Net even gebeld.
Ze gaan nog een mailing de deur uit doen. Je hoeft je niet in te schrijven o.i.d.
19de is op een zondag. klopt dat wel? :)

Ik heb net ook mijn dealer gebeld, zou zo terug gebeld worden.

• makooy
Nog een lijstje van locaties:

vr 10/7 Adam
za 11/7 Utrecht
zo 12/7 Zaandam
di 14/7 Den Haag
wo 15/7 Zwolle
vr 17/7 Hengelo
za 18/7 Groningen
zo 19/7 Einhoven
di 21/7 Zeist

Bron:
https://www.macheforum.co...-e.539/page-20#post-22212

[Voor 4% gewijzigd door makooy op 08-07-2020 17:21]

• makooy
Falch schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Jammer dat Ford denkt dat er onder Eindhoven blijkbaar geen mensen wonen. :F
Woon zelf onder Rotterdam. Den Haag is dan 35m+ rijden.

Wat denk je van alle mensen in bijv Zeeland... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Volgens mij is deze nog niet gedeeld:

Mustang Mach-E World Debut

De "Mach-E Design Livestream + Q&A" van vannacht vond ik een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn.

[Voor 20% gewijzigd door makooy op 10-07-2020 07:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Staan ze zo bij elke dealer tijdens de preview’s?

Officieel persbericht mbt de preview/promo Tour:

https://www.ford.nl/handi...edingen/mach-e-promo-tour

[Voor 12% gewijzigd door makooy op 10-07-2020 09:38]

• makooy
MarcelGo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:03:
Ben net even wezen kijken in A'dam, staat dus inderdaad in een glazen container :'(

Blij dat ik 'm begin dit jaar al goed heb kunnen bekijken, binnen en buiten...
En dat terwijl de Mach-E op de foto’s van Instagram wel “open en bloot” staat. Fotograaf heeft ook foto’s van de binnenkant.

Heb je misschien een foto gemaakt van de Mach-E in de glazen container?

• makooy
Echt een gemiste kans zeg. Iedereen mag wel (of de leasemaatschappij) minimaal 50k neerleggen maar eens "goed" bekijken mag/kan niet. Pas bij aflevering, maar dan kan je geen "nee" meer zeggen... :/

• makooy
Op Instagram nu foto’s/gifs in 2 verschillende “settings”. 1 in de container en 1 binnen. Ook beeld van de binnenkant.

https://www.instagram.com/p/CCdn6ZAjNj1/?igshid=3v741t0ua19j

• makooy
m24 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:25:
Ook in Utrecht in de container. Blijft elke keer een grotere auto dan je denkt. [Afbeelding]
Zeker! Ben er net ook geweest. Echt super mooie auto! Alleen jammer dat personeel van de dealer de Mustang continue af loopt te kraken.

Ook een hoop mensen die komen kijken wat ze gekocht hebben en qua opties/kleuren etc geen idee hebben wat ze precies hebben gekocht.

[Voor 10% gewijzigd door makooy op 11-07-2020 11:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Zojuist bij de Ford dealer een offerte getekend voor een Mach-E die door de dealer wordt geregeld.
Ze hadden van de 2.000 batch1 auto’s 3 stuks als demo gereserveerd. Van die 3 wordt er nu 1 naar mijn wensen aangepast met 3.000euro korting op de factuur.

Order blijft op naam van de dealer staan maar de auto komt wel na levering op mijn naam te staan. Ik kan dus ook niet zelf de order status inzien helaas. Van naam wijzigen zou er voor zorgen dat de 3.000 euro korting verviel.

Uiteindelijk wel besloten om met de 3.000 korting het Technology Pakket Plus te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Falch schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Gefeliciteerd! Welke kleur?

Nog enige indicatie van leverdatum gekregen?
RWD
Standaard range
Lucid Red
Technology Pakket Plus

Leverdatum kon hij niet vertellen. Hoopte op 1e kwartaal voor batch1 bestellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
ArCadE schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Op de kleur na dezelfde gekozen. De mijne wordt Carbonized Grey. Nog even navragen of de velgen ook in Carbonized Grey worden geleverd. In de VS wel namelijk...
Volgens mij gewoon deze velgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
TheoQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Op papier heb ik de order getekend, maar als ik bij ford inlog is mijn status nog steeds gereserveerd.
Volgens de dealer heeft dat te maken met de gewijzigde tenaamstelling (mijn werkgever koopt de auto) en dat de auto op zeker de status order heeft, maar voor mij niet zichtbaar is.

Ik denk dat Ford global het ordersysteem voor europa nog niet heeft geopend en dat ford.nl op papier alvast de order wil vastleggen.
Mijn dealer zei afgelopen zaterdag dat het ordersysteem een beetje een rommeltje is. Ford wou eerst alle bestellingen via Ford.nl zelf laten lopen maar heeft dat toch weer veranderd dat de dealers ook zelf bestellingen kunnen plaatsen.

Ordernummers kunnen niet aan een ander Ford account gekoppeld worden.
Moet dan een order worden = kan invloed hebben op levertijd en evt 3k korting.

• makooy
Enige foto die je hebt kunnen vinden? Volgens mij krijgen wij in NL standaard de zilveren variant en niet de grijze.

Denk dat ik persoonlijk liever de zilveren zou hebben.

• makooy
Ze hadden dit eigenlijk onderdeel moeten maken van een pakket of kleur.

Ik vindt persoonlijk de AWD velgen ook een stuk mooier dan de RWD-velgen maar om alleen daarom een AWD te nemen...

• makooy
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:09:
Heb contact gehad met dealer. Velgen van awd zijn 1500 euro extra en huidige velgen laten spuiten kost 600 euro
Heb je een Mach-E besteld/gereserveerd?

Velgen zijn waar dan ook al goed aan de prijs. Spuiten is misschien wel een betere optie als je krasjes hebt/maakt.

• makooy
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:51:
Heb in februari een carbongrijze rwd besteld, vind standaard velgen wat basic
Met een Carbonized Grey kleur snap ik inderdaad dat de zilvere velgen wat te fel zijn en dat daar de donkere beter onder passen.

Heb je een RWD Standaard of Extended? Ook TP of TP+ pakket?
Dan voeg ik je toe aan het tabelletje :)

• makooy
Bij Wensink Zwolle is de container ook open.

Raar, alsof de Ford Store zelf mag bepalen of de Mach-E er uit gereden mag worden en of de deuren open mogen...

https://www.instagram.com/p/CCqTliAp5AY/?igshid=2jvizbmohsq7

• makooy
Luffbra schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:37:
Als ze overal de container open hebben en je kunt er omheen lopen zou al fijn zijn...krijg je toch een beter beeld dan achter glas en iets hoger dan dat ie in werkelijkheid is!
Deur open maakt al een flink verschil. Voora inderdaad de hoogte. In de container staat die al snel 15-20cm hoger dan dat wanneer hij op straat had gestaan.

• makooy
Hele korte video over het scherm:

https://twitter.com/EVBite/status/1283598768701681665

Nog een video met een Mach-E First Edition in Carbonized Grey.

Kleur ziet er in het echt stukken beter uit als op de Ford website! :P

[Voor 142% gewijzigd door makooy op 16-07-2020 17:44]

• makooy
Kosten geloof ik iets van 1500 extra... iemand had het al uitgezocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• makooy
En ik ga gewoon rustig door met informatie delen :)

B&O Sound System information:

Bron:
https://www.macheautos.co...-is-better-than-you-think

• makooy
Joost124 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:00:
Ik persoonlijk vind het erg zonde dat de RWD variant zo afwijkt van de veel duurdere AWD! De velgen die een stuk minder mooi en groot zijn, en dan die plastic rand rondom de wielen etc ipv gewoon glimmende lak.. Ik vind het echt een heel goedkoop gezicht. Ook is het met de RWD variant bijvoorbeeld niet mogelijk adaptieve koplampen te kiezen, wat is dat nou weer? (Naast het adaptive gedeelte, zien ze er ook gewoon een stuk mooier uit dan de standaard koplampen van de RWD)

Ik denk er bijna aan niet meer voor de mustang mach-e te gaan. Mede omdat de long-range RWD inmiddels al boven de 60.000 euro uitkomt, een stuk meer dan wat ze zeiden bij introductie. AWD drive vind ik te duur en gewoon onzin in Nederland.

Edit: de uiterlijke verschillen tussen de RWD en AWD lijken me redelijk definitief, aangezien hier in het begin nog minder (in ieder geval minder opvallend) sprake van was. De mooiere velgen zijn bij de Ford configuratie in ieder geval niet te kiezen. Wat eveneens opvallend is, is dat er opties geschrapt zijn. Zo is het advanced technology pakket nu een verplichtte optie bij de RWD, en dat was eerst niet zo. (Er zullen wel optie keuzes geschrapt worden i.v.m. productie?)
Het is bij een RWD nog steeds mogelijk om "Er is geen Pack nodig" te kiezen.
Echter kan dat alleen bij de "Black Sensico" bekleding en NIET bij de "Black Sensico (i.c.m. TP Plus)" bekleding. Daar moet TP Plus bij, niet logisch inderdaad.

RWD SR = 49,925
RWD ER = 58,075
Kleur = 0 - 1,000 - 1,200 - 1,400
Technology Pack = 1,500
Technology Pack Plus = 3,600

Qua kleurstelling zijn er inderdaad verschillen tussen RWD - AWD - First Edition.

Optisch:RWDAWDFirst Edition
Randen wielkastenMat zwartGespoten glimmend zwartGespoten in lakkleur
Velgen18" 19" 19"
BuitenspiegelsLakkleurContrastkleur ?
KoplampenLED-reflectorkoplampenAdaptieve, LED-koplampenAdaptieve, LED-koplampen
GrillMat zwart, "geribbeld"Gespoten glimmende randGrijze "grill look".
RemklauwenStandaardRoodRood
Opties:
Kleuropties773 + 4
PanoramadakOptioneel - TP PlusOptioneel - TP PlusV
Elektrische inklapbare buitenspiegelsOptioneel - TP PlusVV
InterieurbekledingLichte hemelbekleding en SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekledingDonkere hemelbekleding en geperforeerde SENSICO-stoelbekleding met blauwe/rode stiksels

[Voor 26% gewijzigd door makooy op 23-07-2020 16:55]

• makooy
Alicos schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:52:
Was vandaag te bewonderen op de stoep bij Ford. Blijft een mooie auto. Hij ziet er wel lager uit als verwacht.
"Wij" mochten hem alleen zien in de container met alle deuren/frunk/trunk dicht. Container bleef gesloten.
Qua hoogste stond die in de container ook 10-15cm hoger dan straatniveau.

• makooy
Nog een paar foto's van vandaag bij Ford HQ:
https://www.macheforum.co...-e.539/page-23#post-24572

• makooy
MarcelGo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:53:
Antwoord van de dealer:

Ik heb zojuist antwoord gekregen van Ford Nederland. De trekhaak voor de Mustang Mach-E komt als accessoire beschikbaar en zal dus lokaal bij de dealer gemonteerd kunnen worden.

Let echter wel op dat de kogeldruk slechts 30kg bedraagt, dus dat zal al snel onvoldoende zijn om daar fietsen mee te kunnen vervoeren.

Oeps, tegenvallertje
En dat terwijl ik al meermaals heb gelezen dat er wel een trekhaak op kan met max trekgewicht van 750kg bedoeld voor een fietsendrager, niet voor een aanhanger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• makooy
Video over hoe een Mach-E door alleen vrouwen in elkaar wordt gezet:
https://videosat.ford.com...36-433a-9024-712d474d52d9

Geeft een leuk kijkje in de fabriek en manier hoe hij gemaakt wordt.

• makooy
FJP84 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:46:
Weet iemand of de Mustang qua navigatie ook laadmomenten/punten meeneemt bij lange ritten zoals Tesla dat bijvoorbeeld doet. De Mach e staat voor medio volgend jaar hoog op de verlanglijst als nieuwe leaseauto. Als ik er mee op vakantie (Oostenrijk en omstreken) zou willen is het wel prettig als ik niet zelf alles qua laden uit moet zoeken voor/tijdens de rit.
Ford is met een cloud-based systeem bezig waarin ze alle ritten/verbruik/etc meenemen van alle Mach-E rijders om zo best mogelijke scenario's te schetsen.

Of ze ook echt laten zien wanneer er een "stekker-moment" is als je de route niet in 1 lading redt weet ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• makooy
Video van de Ford Mustang Mach-E Sneak Preview Tour gepost op Facebook pagina van Ford:

https://www.facebook.com/...ts/3280562961965594/?vh=e

• makooy
InComrad schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Voor de Tweakers die dit willen volgen, deze quote is afkomstig van Macheforum.com:
https://www.macheforum.co...in-mexico.1100/post-26250

[...]

Ik volg deze threads ook (krijgen we hier toch iets van informatie) en dacht hetzelfde. Maar bij VAG hebben ze ook problemen om Android Auto en Apple Carplay te implementeren in de ID.3, terwijl vrijwel alle automerken dat toch ook al heel wat jaren hebben... Laten we hopen dat het zo gefixed is en we gewoon in februari de eerste Mach-E's gaan zien hier.
Februari? :> enige bron?

Mijn dealer heeft "Leverdatum: 29-maart (onder voorbehoud)" op de factuur gezet, ze gingen er zelf ook al vanuit dat Mach-E's niet in jan/feb geleverd zouden worden.

• makooy
Wat "Glamour interiour shots" zoals ze het zelf noemen.

Vooral panoramadak wordt erg goed weergegeven:

https://www.macheforum.co...erior-glamour-shots.1213/

[Voor 20% gewijzigd door makooy op 07-08-2020 16:39]

• makooy
Waar? Staat hij er nog? dan rij ik meteen even langs! Woon er 20min vandaan :*)

Edit: foto gemaakt op de wilhelminakade, kop van zuid

Edit 2: ze staan er nog. Foto’s worden gemaakt met een bepaalde setting.

EDIT 3: ze hebben ook de GT versie bij zich, alleen gebruiken ze niet vandaag.

EDIT4: ik blijf editen :X
Foto’s die genomen worden worden gebruikt voor de Ford NL en waarschijnlijk ook Europa reclame campagne.

[Voor 46% gewijzigd door makooy op 10-08-2020 17:04]

• makooy
Links vervangen. Doen het nu wel.

Deel 1/3

Deel 2/3

Deel 3/3

[Voor 40% gewijzigd door makooy op 10-08-2020 19:23]

• makooy
Wors schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Sorry, dacht dat de locatie wel herkenbaar was. Inderdaad een fotoshoot.

Zo in het echt op straat krijg je een betere indruk dan in een zaaltje in Amerongen of een glazen container :)
Dacht eerst centrum bij Weena maar toen bedacht ik de link tussen de reclame en Port of Rotterdam = Wilheminakade

• makooy
Wors schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:42:
Bedankt voor de extra foto’s.

Ik begreep dat filmen met bewegende beelden in een later stadium gaat volgen. Wederom in Rotterdam :)
Dat werd mij ook verteld, dat Rotterdam de enige plek was waar ze foto's gingen maken en gingen filmen.
Ze doen eerst de foto's van de rode AWD, daarna de GT, daarna het filmen

• makooy
Ze zijn weer in Rotterdam bezig.

Ze hebben 2 rode AWD’s ER bij zich en 1 GT blauw.

To be continued.

EDIT 1: Grabber Blue GT foto’s, 10 stuks.

Nog 2 sets van 10 foto’s van de Lucid Red:

[Voor 89% gewijzigd door makooy op 11-08-2020 18:41]

• makooy
FW423130 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen wie de dealer is.? Ik had eerder de vraag gesteld en mijn dealer (Wensink) gaf aan dat de 19" AWD velgen niet after sales beschikbaar zijn voor de RWD |:(

Overigens, is het iemand opgevallen dat de foto's op de Ford NL site zijn aangepast? in de eerdere plaatjes waren de 18 " RWD velgen zilver en nu zijn ze donker. Blijft allemaal heel verwarrend.

Ik zou iig graag de 19" (of 20") inch velgen willen op mijn RWD en ben geinteresserd in de dealer die deze prijs afgaf.
Krijg nou wat! je hebt gelijk!

Nu ook de donkere "loop"-velgen zoals ik ze noem (lijkt op een stukje onderbeen + voet per spaak)

De foto's in de startpost hebben wel de zilvere velgen.

Echt super verwarrend allemaal... :?

• makooy
FW423130 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:55:
Het vreemde is ook dat sinds de kleur van de velgen is aangepast, je op de foto geperforeerde stoelen ziet in combinatie met de TPplus pakket. Eerder was dit niet zo.
Ik weet niet of dit een fout is want geperforeerde stoelen waren eerder alleen voorbehouden aan de AWD modellen.
Klopt! Dit was eerst "standaard" gladde bekleding zoals bij de "Black sensico"(zonder TP Plus).

Weet niet echt of dat de bedoeling is en of ik dat wel fijner ga vinden.
Enige reden die ik zo kan bedenken is dat misschien met de verwarmbare voorstoelen te maken heeft.

• makooy
FW423130 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:06:
Nee heeft niks met stoelverwarming te maken denk ik. Daarvoor kan het ook glad zijn. Heb ik nu ook icm stoelverwarming. Geperforeerd oogt sportiever en ademt iets meer in de zomer.

Op de inzoom-foto bij het TP plus pakket is het leer wel geperforeerd maar op de grote foto van het hele interieur is dit niet het geval en is het gewoon glad leer.

Bij de AWD zie je op de grote foto van het hele interieur wel geperforeerd leer.

In ieder geval is het niet consistent en ik denk dat de RWD geen geperforeerd leer heeft in de TP plus versie.
Heb je er ook 1 gekocht/geleased? zo ja welke?

Zal van de week eens de dealer bellen of zij misschien iets meer weten.

• makooy
Ikke_Niels schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:37:
Misschien interessante voor andere kijkers op dit topic, ik heb vandaag van de leasemaatschappij doorgekregen dat Ford NL de korting van 3.000 euro (definitief) aan de leasemaatschappij heeft doorgegeven.

Dus lagere fiscale waarde, en licht lagere leaseprijs in mijn geval.
Het heft natuurlijk niet het verschil tussen 12% en 8% op, maar het is wel een charmante actie.

Dus de leasemaatschappijen lijken het nu ook actief door te zetten, ook fijn :)
Was toch al bekend?

Ik heb hier in ieder geval een getekende offerte van een prive aankoop liggen van de dealer waar 3.000 euro korting op verrekend is, ligt er al 1-2 maanden.

Prive-kopers krijgen de 3.000 korting alleen wanneer ze bij de eerste 2.000 bestellingen zitten. De eerste 2.000 orders waren "gegarandeerd" van levering in 2020 voordat corona begon.

• makooy
FJP84 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:53:
Weet iemand of het in Q1 volgend jaar mogelijk zal zijn een proefrit te maken. Ik overweeg de Mach E als serieuze optie voor een nieuwe leaseauto maar kan sowieso pas mei 2021 over. Ben vooral benieuwd of ik de auto ruim en praktisch genoeg vind met 2 jonge kinderen (nu nog in kinderstoelen) voor de komende 5 jaar.

Ik leun ook steeds meer naar de Standard Range RWD met TP2. Goed betaalbaar in 2021 namelijk. Sporadisch heb ik een rit van 310km (retour) en meestal blijft ik dan ook overnachten. Er blijken ook op 5 min loopafstand van bestemming 2 laadpunten te zitten en op de route meerdere fast charge locaties. Thuis heb ik meerdere publieke laadpunten binnen 2 a 5 min loopafstand. Goed te doen dus lijkt me.

Enige twijfel is nog over autovakanties naar Zuid Duitsland/Oostenrijk in de zomer incl Dakkoffer. Maar goed ook met de extended range moet je een aantal keer aan de lader, dat zal het verschil niet echt maken volgens mij ;)
Vooralsnog worden de eerste geleverd eind Q1-2021, ook bij de dealers.
Mijn dealer heeft 1 demo auto over (van de 3, andere 2 zijn verkocht).

• makooy
Zojuist een Polestar 2 in het echt gezien, nog niet in gezeten of in gereden, maar wat ben ik blij dat ik die niet besteld hebt vanaf papier/foto’s en wel de Mach-E besteld hebt. Wat een wereld van verschil in uiterlijk, “body” en digitalisering.

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:07:
[...]

18 inch wordt 99,0% zeker donker grijs/antraciet. Foto's van die velg circuleren al maanden op het net en alhoewel schaars zijn er diverse foto's online te vinden. Er bestaat geen zilveren 18 inch van het getoonde model, enkel een andere 18 inch specifiek voor een speciale California editie in de USA (zie "folder foto" hieronder) maar van dat model wordt ik niet warm. En dealers weten vaak minder van de details dan ze laten blijken. Wij als kopers weten vaak meer van de opties en details dan de dealers zelf. Zou mij niets verbazen als de dealer van ArCadE zijn uitspraak baseert obv de getekende plaatjes van de Ford website.

Ik heb een standard RWD in bestelling staan en vind persoonlijk de 18 inch echt te klein. Wel prima voor de winter, zeker in antraciet, maar voor de zomers ga ik er voor eigen rekening achteraf wel 19" of wellicht 20" opleggen.
Ik heb de vraag over de velgen ook mijn dealer uit staan, die had in hun order/cms-systeem geen wijzigingen aan de auto voorbij zien komen en ging nu via zijn kanalen navraag doen voor de kleur velgen, zodra ik iets hoor post ik het hier.

@FreeMen welke kleur/opties heb je? Dan zal ik je in het lijstje erbij zetten.

• makooy
Serial-X schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:04:
[...]

Hier een SR RWD Shadow Black zonder opties, zelfde reden. Ik zie vandaag echter op zowel directlease als leaseplandirect dat het TP+ pakket in prijs is verlaagd van €3600 naar €2400.. dat gaat dus fijn passen in de €3k korting hopelijk. Vrijdag krijg ik hierover duidelijkheid van de LM.

Op Ford.nl is de prijs overigens nog niet verlaagd.
Technology Pakket = 1,500 bij AWD
Technology Pakket Plus = 2,400 bij AWD

Technology Pakket = 1,500 bij RWD
Technology Packet Plus = 3,600 bij RWD

[Voor 6% gewijzigd door makooy op 03-09-2020 12:27]

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:07:
Vandaag een update via de dealer....Laatste info van Ford Nederland: ze verwachten dat eind september de auto’s een geplande bouwdatum in ons autobestelsysteem gaan krijgen en dat de eerste auto’s dan medio februari geleverd gaan worden.
Van mijn dealer heb ik nog niks gehoord, zelfde vraag gesteld.

Ben benieuwd! Ook omdat die van mij via de dealer zelf gaat en niet via lease maatschappij of Ford website.

• makooy
Predje schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:28:
Wanneer gaan de 1e productieversies rijden in USA?
Ben razend benieuwd naar de reviews! Wat duurt het allemaal toch lang! :)
Er staat toevallig een soort-van-review op macheforum waar iemand hem een dag heeft gereden, Mach-E was van een kennis die bij Ford werkt.

Geruchten gaan dat er nog wel mensen in de USA hem dit jaar gaan krijgen, overige vanaf januari in de USA/Canada.

• makooy
Brotuck schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:33:
[...]

Erg interessant.

Belangrijkste hebben ze het niet over gehad en dat is of ik netflix kan draaien tijdens het laden.. :P

Ik heb een AWD + LR batterij besteld ergens in februari. Erg jammer dat hij pas komt volgend jaar. Ik had begrepen dat hij wel in Amerika komt dit jaar nog, dus ik ben erg benieuwd naar de eerste echte recenties. Ik ben nu wel een beetje klaar met die Ford marketing video's.
Welke kleur en evt nog pakket? Dan zal ik je in de tabel zetten in de OP :)

Moet eerlijk zeggen dat ik echt weinig communicatie vanuit Ford NL/Europa komt, de informatie die ik nu weet komt voor meer dan 80% van forums en blogs af.

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Zojuist geïnformeerd door de leasemaatschappij dat de korting aan mijn neus voorbij gaat. Schijnt dat het enkel geldt voor orders voor 6 april. Deze deadline zou door Ford NL bepaald zijn. Mijn bestelling is van begin mei waar er nog weinig tot niets (formeel) bekend was tav de vertraging. Wel balen, had erg graag op zijn minst het tech pakket non plus erbij gehad maar dat gaat hem dus niet worden ;w
De korting van 3.000 euro is alleen op de eerste 2.000 auto’s. Als je er net na bent heb je inderdaad net pech.

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:31:
[...]

Tjsa, wie zegt mij dat ik niet no 1000 was. Ik heb besteld met de veronderstelling levering 2020 zoals ook nog de Ford website stond destijds. Op 23 mei is door Ford NL (formeel) wereldkundig gemaakt dat het 2021 zou worden, mijn bestelling is van "ruim" daarvoor. Zou niet meer dan correct zijn geweest om alle orders van voor deze datum te compenseren en niet een "fictief" aantal van 2000 of willekeurige datum 1,5 maand voor aankondiging :|

Voor de zekerheid ook maar een mailtje gestuurd naar Ford NL met de vraag hoe het zit. Vertrouw dealers niet zo zeer om eerlijk te zijn.
Dat is meer omdat Ford NL maar 2.000 auto’s kreeg voor 2020 (waren er eerst 1200, toen 1500 en uiteindelijk 2000).
Vandaar dat de eerste 2000 bestellingen die 3000 lagere cataloguswaarde hebben.

• makooy
InComrad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:22:
[...]

Op zich plausibel, maar volgens mij moeten we nog het proces van reserveringen omzetten naar orders doorlopen. Als ik annuleer zou iemand anders ineens tot die eerste 2000 behoren. Dus lijkt mij niet hele sterke logica?
Dat process ( reserveringen omzetten naar orders) is al geweest voor de eerste 2.000 auto’s, dat was net voordat de fabrieken dicht gingen.
Dat is ook precies de reden dat die 2.000 auto’s 3.000 lagere cataloguswaarde krijgen voor de bijtelling - privé kopers betalen 3.000 minder.

• makooy
Brotuck schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:02:
[...]

@TerrorSource Zou je de first post willen updaten met de nieuwe info ? Nu staat er bij de AWD dat hij veel minder PK zou hebben dan daadwerkelijk het geval. Ik denk een Typo ?
Aangepast naar 337pk volgens https://www.ford.nl/alle-modellen/mustang-mach-e > Vergelijk Uitvoeringen

Ford NL heeft de aanpassing nog steeds niet gecommuniceerd waar het in de USA al wel gecommuniceerd is.

[Voor 11% gewijzigd door makooy op 09-09-2020 09:40]

• makooy
Brotuck schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:41:
[...]

Het is dezelfde auto toch ? :)

Ford USA is gewoon wat sneller ermee
Of Ford NL loopt hopeloos achter.. wat zeker het geval is!

Ja, zou dezelfde auto moeten zijn
nee, is het op papier niet. Kijk maar naar accupakket, hier wordt 77kWh en 99kWh geadverteerd/gecommuniceerd en in USA is het 68kWh en 88kWh

Wij hebben hier ook geen "Select", "Premium", "California Route.1" versies.
Het is de "RWD", "AWD" of "First Edition".
Qua opties lijken de "Select" en de "RWD" ook niet helemaal overeen te komen maar zo ver ben ik er nog niet in gedoken.

• makooy
InComrad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:44:
[...]

Weet je het zeker voor niet-leaserijders? Ik zou sowieso bij de eerste 2000 moeten zitten (in de eerste uren na presentatie gereserveerd). Maar ik sta nog op stap 1 in het Ford-portaal en ik kan nog steeds afzien van de reservering/bestelling. Het enige dat de dealer heeft gevraagd in mei is om de reservering te controleren.
Ja. Dit is bevestigd door de dealer. Ik koop hem ook privé.

Zie; TerrorSource in "Het grote Ford Mustang Mach-E Topic"

• makooy
InComrad schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:32:
[...]

Dat lijkt mij dan inderdaad de meest reële situatie, maar dan blijft het toch gek dat we pas in stap 1 zitten van het reserveringsportaal. Dan zouden we toch in ieder geval in stap 2 'Bestelling bevestigd' moeten zitten.

De FAQ op Ford.nl geeft overigens nog steeds zomer 2020 aan voor het bevestigen van orders en de financieringsopties: "In de zomer van 2020 zullen we je een e-mail sturen met het verzoek om je bestelling te bevestigen." & "Ford Credit biedt een aantal financieringsopties om je, als je dat wilt, te helpen bij het afronden van je aankoop. Meer informatie zal vanaf de zomer van 2020 beschikbaar zijn." Dan moeten ze nog aardig doorwerken de komende week.

In het persbericht in Noorwegen staat 17 september als start van orders, de kans is groot dat wij dan ook iets kunnen verwachten. Gezien ze in Noorwegen ook verwachten begin 2021 te gaan leveren en deze eerste lading Europese auto's waarschijnlijk op één schip staan vanuit Mexico.
Zover ik van andere niet-Ford dealers heb gehoord gaan Ford's via Bremerhaven omdat dat papiertechnisch makkelijker is. Vanuit Bremerhaven zit je in principe zo in Noorwegen en Nederland.

• makooy
FreeMen schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:18:
Aangemeld voor zondag.

Mijn lease budget laat helaas niet meer toe dan de RWD zonder enige opties (buiten verplichte witte metallic lak) en nu de levering zeker 2021 is en ik tevens achter het net vis voor de € 3000 korting twijfel ik of de Ford wel de beste keuze is. Ik heb ook sterke twijfels over de werkelijke leverdatums in de EU. Corona gaat weer de verkeerde kant op en of de productie in Mexico het bol gaat werken...ik vrees er voor. Mijn leverdatum staat nu op week 13 (voor wat het waard is) maar zou mij niets verbazen als daar nog 2 maanden bij komen.

De concurrentie komt nu snel op stoom en lijkt behoorlijk waar voor haar geld te leveren. Deze event komt dan ook als geroepen om tot een definitieve keuze te komen.

NB, meerijden is zover ik het goed lees na sluitingstijd van de event dus ergens na 20:00. Daarnaast is een rit ca 20 minuten (vind ik behoorlijk lang) waardoor je de nodige uurtjes zal moeten verblijven in R'dam voordat je aan de buurt bent.
Week 13 is zeer ambitieus kan ik je zeggen, zeker als je wat later hebt besteld.

Voor zover de dealers in NL weten worden de eerste 2.000 auto’s “hopelijk” in Feb-Mrt geleverd als “Batch1”. Alle bestellingen na deze 2.000 duren wat langer.

Verblijven in Rotterdam is zo erg toch niet ? O-)
Genoeg lekkere eettentjes.

Ik ben wel benieuwd waar je het las dat meerijden pas na 20.00 was?

• makooy
VET filmpje van de Mach-E op de production plant waar medewerkers de auto mogen testen:

https://www.at.ford.com/c...plant-mustang-mach-e.html

Staan nu ook op basis van de video wat items op redbubble:
https://www.redbubble.com/shop/ap/57522135

[Voor 18% gewijzigd door makooy op 15-09-2020 00:01]

Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True