Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
MarcelGo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Tja maar daar staat op de auto geen paard...toch wel een verschilletje >:)
Nee, een hert bij mij. Maar daar heb ik nog geen passende banden voor gevonden

Voor de stats overigens:

Mach E - Iconic Silver - RWD - ER - TP+ (weet geen reserveringsnummer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
jochem_van_raak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Je kunt beter nu een 22Kwh lader kopen voor het geval je je aansluiting wil / kunt laten upgraden in de toekomst dan 2x investeren. Laders zijn vaak hetzelfde.
Mag je wel een zware netwerk aansluiting hebben...mij lijkt een 11kW lader ruim voldoende en is waarschijnlijk ook goedkoper met een soepelere kabel.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
jochem_van_raak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Je kunt beter nu een 22Kwh lader kopen voor het geval je je aansluiting wil / kunt laten upgraden in de toekomst dan 2x investeren. Laders zijn vaak hetzelfde.
Nee. De Mach-E kan geen 22kw laden via laadpaal als de lader van de auto gebruikt moet worden.
Bij een 50kw of hoger zit de lader in de laadpaal.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
11 kW is voldoende voor thuis. Je hebt vaak meer dan 12 uur stilstand vanaf thuiskomst. En je bent vaak ook niet helemaal leeg. En je kunt gratis bij je leverancier om laten zetten naar drie fasen. Meer is ook duurder per maand

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
TerrorSource schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Nee. De Mach-E kan geen 22kw laden via laadpaal als de lader van de auto gebruikt moet worden.
Bij een 50kw of hoger zit de lader in de laadpaal.
dat weet ik, maar wellicht is de Mach E niet je laatste elektrische auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
Voor 22kW laden heb je minimaal een 3x32 A aansluiting nodig in je meterkast. Vastrecht is zo'n 650 euro per jaar meer als je upgrade vanaf een klein huishoudelijke aansluiting.

Tarieven > 1 x 10A t/m 3 x 25A = ca.230 euro p/j aan vastrecht
Tarieven > 3 x 25A t/m 3 x 35A = ca 890 euro p/j aan vastrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Beetje off topic, maar met al die zonnepanelen en elektrische auto's is dat verhoogde tarief achterhaald en niet bepaald bevorderend voor de vergroening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

Ik ga de volgende lader bestellen: https://wallbox.com/nl_nl/opladers/pulsar-plus
Ik wil namelijk wel een handige portal voor het gebruik te declareren, maar ik wil niet vastzitten aan één of ander abonnement om de kosten in te zien.

De 22Kw variant met Power Boost. Bij deze laadpaal zit de DC lekkage al ingebouwd zodat de meterkast niet aangepast hoeft te worden (ik heb al een aparte groep + meter voorbereid in de meterkast).

Voor die paar tientjes meer koop ik liever een 22Kw paal die ik terug kan schroeven qua vemogen, je weet maar nooit wat het over 10 jaar doet qua vastrecht etc. De Mustang zal waarschijnlijk niet de laatste elektrische auto zijn, en mijn dak ligt helemaal vol met zonnepanelen i.v.m. de komst van de elektrische auto.

[ Voor 11% gewijzigd door martjah op 16-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
Mijne wordt verzorgt vanuit de leasemij via new motion.

Het moest perse de meest uitgebreide worden ivm apart kunnen afrekenen. Vragen € 2722 voor 11kw paal incl. installatie en uitbreiding meterkast met extra groepengedeelte (huidige zit helemaal vol) en upgrade naar 3 fase.

Blij dat mijn werkgever hem betaald (en het op dag 1 mijn eigendom wordt :D ) maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet (veel) goedkoper kan. Bedrijven kijken niet op € 1000 meer of minder en daar maken ze dankbaar gebruik van. Ik heb het aangekaart maar ze willen de sores niet, ze zitten bij new motion en besteden alles uit. Tjsa...

Edit, lijkt erop dat de 11kw palen standaard 22kw zijn geworden zie ik nu op new motion.

[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 16-10-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als je een standaard laadpaal koopt met enkel een sleutel dan kan het veeeeel goedkoper. The new motion is een van de duurste in NL. Qua tarief en qua hardware

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Wij verkopen een 22kw laadpaal met alle toeters en bellen (app, wifi, load balancing enz.) voor +\- €900,- dus dan is zo’n New Motion unit echt heeeeel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De meest simpele laadpaal kost rond de 600 euro.
Met techniek erin zal hij rond de 1000 kosten, vaak betaal je nog wel per maand voor een abbo dan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Brotuck schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:46:
De meest simpele laadpaal kost rond de 600 euro.
Met techniek erin zal hij rond de 1000 kosten, vaak betaal je nog wel per maand voor een abbo dan.
Bij ons geen abo, all-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Welke laadpaal heb je het over dan ? Ik ben nu zelf aan het kijken naar de Wallbox Pulsar, die kan je via bluetooth bedienen en overzichten opvragen voor de energie declaratie. Die is 639 incl btw. Vind ik niet duur met 2 jaar garantie.

Bijkomend voordeel is dat je voor die prijs er gewoon nog eentje kan kopen over twee jaar als hij stuk gaat oid

[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 17-10-2020 13:08 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
martjah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:17:
Ik ga de volgende lader bestellen: https://wallbox.com/nl_nl/opladers/pulsar-plus
Ik wil namelijk wel een handige portal voor het gebruik te declareren, maar ik wil niet vastzitten aan één of ander abonnement om de kosten in te zien.

De 22Kw variant met Power Boost. Bij deze laadpaal zit de DC lekkage al ingebouwd zodat de meterkast niet aangepast hoeft te worden (ik heb al een aparte groep + meter voorbereid in de meterkast).

Voor die paar tientjes meer koop ik liever een 22Kw paal die ik terug kan schroeven qua vemogen, je weet maar nooit wat het over 10 jaar doet qua vastrecht etc. De Mustang zal waarschijnlijk niet de laatste elektrische auto zijn, en mijn dak ligt helemaal vol met zonnepanelen i.v.m. de komst van de elektrische auto.
Om 22kW op te wekken heb je minimaal 75 zonnepanelen nodig.

Ik vind 22kW een beetje overdreven.

Maar goed ik laad mijn 3 fase model 3 ook al sinds maart 2020 aan mijn 1 fase laadpaal op 16A. 3,7kW dus.

Meer dan genoeg voor mij.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Vandaag uiteindelijk toch ff naar Eindhoven gereden om de grijze te bekijken.

Proefrit (meerijden) was ook mogelijk, maar aangezien we met het gezin waren en die geen zin hadden om te wachten maar even laten zitten.

Voor het eerst in de auto gezeten en toch een grote teleurstelling...
Dit ding is veel te ruim en premium voor de prijs. Als deze auto niet giga populair wordt vreet ik m'n schoen op. :)
Zelf het mat-plastic vind ik prima ogen icm carbonized grey!
En de donkere "kleine" velgen vond ik ook prima!
Wat voelde de auto stevig aan! Aan alles voelde ik kwaliteit. Ook hoe de deur opengaat met het knopje en de stevige deur die je dan vasthebt.

En dan voor een instapprijs onder de 50K.. dan ben je komend jaar m.i. toch gek als je voor een model3 gaat :)

Ben dus bang dat dit niet lang uniek zal blijven.

Tevens vind ik het ontwerp echt helemaal geweldig. Mooie lompe SUV maar heel sporty!
Ontzettend blij met mijn keuze, wat is week 13 nog ver weg! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Predje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:10:

Proefrit (meerijden) was ook mogelijk, maar aangezien we met het gezin waren en die geen zin hadden om te wachten maar even laten zitten.

Voor het eerst in de auto gezeten en toch een grote teleurstelling...
Dit ding is veel te ruim en premium voor de prijs. Als deze auto niet giga populair wordt vreet ik m'n schoen op. :) Gelukkig voor 2021 zo goed als uitverkocht?
Zelf het mat-plastic vind ik prima ogen icm carbonized grey!
Eens
En de donkere "kleine" velgen vond ik ook prima!
Eens
Wat voelde de auto stevig aan! Aan alles voelde ik kwaliteit. Ook hoe de deur opengaat met het knopje en de stevige deur die je dan vasthebt.
Eens
En dan voor een instapprijs onder de 50K.. dan ben je komend jaar m.i. toch gek als je voor een model3 gaat :)

Ben dus bang dat dit niet lang uniek zal blijven.

Tevens vind ik het ontwerp echt helemaal geweldig. Mooie lompe SUV maar heel sporty!
Ontzettend blij met mijn keuze, wat is week 13 nog ver weg! :)
Voor mij week 9? Ook nog maar ik wacht pas 11 maanden, kunnen er nog wel een paar bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Predje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:10:

Het was maar een klein rondje door Eindhoven, maar heb eindelijk net dat beetje gevoel gekregen bij wat ik heb besteld haha...mooie ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Luffbra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Het was maar een klein rondje door Eindhoven, maar heb eindelijk net dat beetje gevoel gekregen bij wat ik heb besteld haha...mooie ervaring!
Dat idee had ik ook.. zag de auto zo ongeveer elke 5 minuten mensen ophalen.. ik dacht dat het een 20min ervaring zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Predje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Dat idee had ik ook.. zag de auto zo ongeveer elke 5 minuten mensen ophalen.. ik dacht dat het een 20min ervaring zou zijn.
Ze rijden zo'n 8minuten rond deze dagen, er zijn sessies van 20minuten, resterende 12 minuten gebruikt men om in/uitstappen en schoonmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• split
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:03

Wow, opties genoeg zo te zien 🤩
Alleen de rearcamera ziet er niet echt soepel uit op het moment dat er terug geswitched wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 04:56
Mail van Ford:
Beste heer/mevrouw,

Volg ons online op dinsdag 27 oktober vanaf 19.00 uur om het wereldwijde team te ontmoeten dat de volledig elektrische Mustang Mach-E heeft ontworpen en gebouwd.

Kijk achter de schermen en ontdek hoe het allemaal begon, van de vroege ontwerpen tot het eindproduct dat begin 2021 in Nederland zal arriveren.
-----
Leuk al die proefritten maar hoop dat we nu echt wat info krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
trui schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:53:
Mail van Ford:
Beste heer/mevrouw,

Volg ons online op dinsdag 27 oktober vanaf 19.00 uur om het wereldwijde team te ontmoeten dat de volledig elektrische Mustang Mach-E heeft ontworpen en gebouwd.

Kijk achter de schermen en ontdek hoe het allemaal begon, van de vroege ontwerpen tot het eindproduct dat begin 2021 in Nederland zal arriveren.
-----
Leuk al die proefritten maar hoop dat we nu echt wat info krijgen.
Er zijn al 5 webinars geweest met elk verschillende onderwerpen.
1ste was een algemene over design
2-5 was een "Web series", waarvan de eerste zelfde was als de Design

Video's staan op Macheforum.com of op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Ik denk dat dit een Nederlands sessie zal zijn, juist omdat er al meerdere van dit soort sessies in de US zijn geweest.

Correctie: is voor heel Europa

[ Voor 12% gewijzigd door jochem_van_raak op 21-10-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb nog geen email ontvangen van Ford terwijl ik wel een Mach-E heb gekocht en mij ook heb ingeschreven voor nieuwsbrieven.

Mocht iemand de nieuwsbrief willen doorsturen hou ik mij natuurlijk aanbevolen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
@TerrorSource Wat is je mail, wil hem wel doorsturen hoor. Anders stuur je hem even in PM.

JE BENT UITGENODIGD
Beste heer/mevrouw,

Naderhand kun je je vragen stellen via het YouTube-kanaal tijdens een vraag- en antwoordsessie met de mensen die Mustang Mach-E tot leven hebben gebracht.

DE INTRODUCTIE VAN DE MUSTANG MACH-E ONLINE
Neem deel aan het online evenement voor een exclusieve mogelijkheid om meer te horen van het team dat de Mustang Mach-E tot leven heeft gebracht.
19.00 uur CET - 27 oktober 2020

KIJK HIER
Klik op de button hieronder om het evenement op YouTube te bekijken.
http://t1.euemail.ford.co...0373&bid=80736066&p1=cg01

LATER TERUGKIJKEN
Kun je er niet bij zijn? Maak je geen zorgen: we maken een on-demand versie van het evenement die we met je zullen delen.

[ Voor 106% gewijzigd door Expendable op 21-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:49
ben zelf ook ondertussen in blijde afwachting van mach-e met verwachte levering medio feb2021. (SR-AWD met TP in kleur LucidRed). Goed dat Ford nu eindelijk wat info begint te geven, het was lange tijd erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustangmache
  • Laatst online: 12-12-2021
Weet iemand of de eerste auto’s al in productie gaan? Ooit heb ik gehoord dat ze medio Oktober zouden gaan beginnen met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
mustangmache schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:57:
Weet iemand of de eerste auto’s al in productie gaan? Ooit heb ik gehoord dat ze medio Oktober zouden gaan beginnen met bouwen.
De demos rollen al van de band. De verkochte exemplaren per 26 oktober (als het allemaal nog op schema loopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
rvee schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:25:
ben zelf ook ondertussen in blijde afwachting van mach-e met verwachte levering medio feb2021. (SR-AWD met TP in kleur LucidRed). Goed dat Ford nu eindelijk wat info begint te geven, het was lange tijd erg stil.
Leuk! Ik heb exact dezelfde versie besteld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

Toch een vraagje, weet iemand waarom de range/battery size verhouding niet 'klopt'?

440 km / 75 kWh = 5,87
610 km / 99 kWh = 6,16

bij Tesla model Y (RWD) is het

389 km / 50 kWh = 7,78
541 km / 74 kWh = 7,31

Ik zou verwachten idd dat door het extra gewicht je net iets minder bereik in verhouding zal halen met de grotere batterij. Maar nu lijkt het bij de Mach-E om mysterieuze redenen andersom. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:07:
Toch een vraagje, weet iemand waarom de range/battery size verhouding niet 'klopt'?

440 km / 75 kWh = 5,87
610 km / 99 kWh = 6,16

bij Tesla model Y (RWD) is het

389 km / 50 kWh = 7,78
541 km / 74 kWh = 7,31

Ik zou verwachten idd dat door het extra gewicht je net iets minder bereik in verhouding zal halen met de grotere batterij. Maar nu lijkt het bij de Mach-E om mysterieuze redenen andersom. Iemand enig idee?
Accucapaciteit: 76 kWh
Rijbereik: 440 km
= 5,79

Accucapaciteit: 99 kWh
Rijbereik: 610 km
= 6.16

Geen idee, hoe hoger hoe beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Accucapaciteit: 76 kWh
Rijbereik: 440 km
= 5,79

Accucapaciteit: 99 kWh
Rijbereik: 610 km
= 6.16

Geen idee, hoe hoger hoe beter toch?
jazeker, maar je verwacht dat het getal kleiner wordt bij een grotere batterij... dus of de 610 is fake of the 440 is een onderschatting. (ik hoop het laatste natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

jazeker, maar je verwacht dat het getal kleiner wordt bij een grotere batterij... dus of de 610 is fake of the 440 is een onderschatting. (ik hoop het laatste natuurlijk) :)
Rare is dus dat ze de SR hebben bijgesteld van 450 naar 440 en de EX hebben bijgesteld van 600 naar 610.
Althans, alleen voor NL. in overige EU landen wordt er nog steeds over 450/600 gesproken.

In USA wordt er door Ford 68/88 kWh gecommuniceerd, waar dus circa 10-11% in de berekening gereserveerd wordt, misschien door regels daar of dat wij hier gewend zijn om in 100% vol>leeg te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Volgens mij komt het verschil door de buffer die Ford zelf (softwarematig) bepaald en die is bij de grote accu naar verhouding waarschijnlijk kleiner?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 23-10-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

MarcelGo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:23:
Volgens mij komt het verschil door de buffer die Ford zelf (softwarematig) bepaald en die is bij de grote accu naar verhouding waarschijnlijk kleiner?
Zou kunnen, maar ook met de US waardes: 68/88 kWh (waarbij de aanname is dat het verschil komt door de buffer) loopt het op.....

440 / 66 = 6,67
610 / 88 = 6,93

maar misschien is de buffer dan nog groter.... belooft dan nog wat OTA range vergrotingen in de loop der tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Zojuist mijn dealer gesproken - waar ik hem rechtstreeks bij heb gekocht.

Bouwdatum van rond de 20 Mach-E's die ze leveren vanuit Batch 1 staan allemaal in de week van 20-november, levering dealer staat gepland in de week van 20-februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08

ArCadE

No banana available

TerrorSource schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:17:
Zojuist mijn dealer gesproken - waar ik hem rechtstreeks bij heb gekocht.

Bouwdatum van rond de 20 Mach-E's die ze leveren vanuit Batch 1 staan allemaal in de week van 20-november, levering dealer staat gepland in de week van 20-februari.
Ok, maar dat zijn er 20 die alleen door die dealer worden uitgeleverd? Welke is dealer dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
De mijne komt bij Broekhuis Lease vandaan. Ze zijn tot nu toe redelijk snel met informatie geven.
Helaas nog niets gehoord over build data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ArCadE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Ok, maar dat zijn er 20 die alleen door die dealer worden uitgeleverd? Welke is dealer dat?
Klopt, "rond de 20" alleen door deze dealer. wel over meerdere vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
m24 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Zou kunnen, maar ook met de US waardes: 68/88 kWh (waarbij de aanname is dat het verschil komt door de buffer) loopt het op.....

440 / 66 = 6,67
610 / 88 = 6,93

maar misschien is de buffer dan nog groter.... belooft dan nog wat OTA range vergrotingen in de loop der tijd...
Wel vreemd idd. Verbruik zou volgens Ford bij de SR RWD hoger zijn dan de ER RWD. Dat lijkt mij niet te kloppen. (17,2 vs 16,5)

88/6.1=14.4
66/4.4=15

Snap even niet wat nu de juiste getallen zijn.

Als bij de SR RWD het WLTP verbruik 17,2 is dan zou de WLTP range 384km zijn. En geen 440.

De EPA waarden zijn logischer;

SR, RWD: 230 miles (370 km) == 66/3.7==17.84
ER, RWD: 300 miles (483 km) == 88/4.83=18.2

Vraag me af of de WLTP cijfers al definitief zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 23-10-2020 16:32 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Net op op Macheforum een bericht dat er op 24 Nov een Autocarrier van uit Mexico naar Antwerpen vaart aankomst 14 december.... zou het dan toch? Zal niet alleen voor een paar dealer auto’s zijn.

Lees nu meer bevestigingen dat de Nederlandse auto’s midden november worden geproduceerd

[ Voor 19% gewijzigd door jochem_van_raak op 24-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
Dat zou supergoed nieuws zijn. Hoop dat Ford NL eens wat laat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jochem_van_raak schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:21:
Net op op Macheforum een bericht dat er op 24 Nov een Autocarrier van uit Mexico naar Antwerpen vaart aankomst 14 december.... zou het dan toch? Zal niet alleen voor een paar dealer auto’s zijn.

Lees nu meer bevestigingen dat de Nederlandse auto’s midden november worden geproduceerd
Antwerpen? Serieus? Alle Mustang’s zijn in het verleden altijd via Bremerhaven gegaan. Ook een hoop Ford’s gaan via Bremerhaven zover ik van verschillende Ford dealers heb vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Antwerpen? Serieus? Alle Mustang’s zijn in het verleden altijd via Bremerhaven gegaan. Ook een hoop Ford’s gaan via Bremerhaven zover ik van verschillende Ford dealers heb vernomen.
Als je snel 2000 auto's in NL wilt hebben, dan zou Antwerpen best logisch zijn. Kans dat we er verder iets van horen van Ford is 0. Maar geeft iig weer een beetje hoop :)

trouwens, wellicht dat dit nog een extra motivatie geeft https://www.autoweek.nl/a...v-zorgt-voor-co2-debakel/

[ Voor 14% gewijzigd door m24 op 25-10-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jochem_van_raak schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:21:

Ik val buiten deze "boot" (zit waarschijnlijk in batch 2) maar vraag mij af hoe eind februari (datum levering 1e batch auto's) rijmt met 14 december aankomst in Antwerpen. 2,5 maand hebben ze echt niet nodig om ze af te leveren. Ik vermoed dat deze eerste lading allemaal demo auto's zijn voor de EU dealers en geen consumenten auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
FreeMen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Ik val buiten deze "boot" (zit waarschijnlijk in batch 2) maar vraag mij af hoe eind februari (datum levering 1e batch auto's) rijmt met 14 december aankomst in Antwerpen. 2,5 maand hebben ze echt niet nodig om ze af te leveren. Ik vermoed dat deze eerste lading allemaal demo auto's zijn voor de EU dealers en geen consumenten auto's.
Misschien is het wishful thinking, maar het zou kunnen zijn dat de 2000 auto’s die al heel snel door o.a. Leasemaatschappijen besteld zijn met voorrang geproduceerd en verscheept worden om nog in 2020 geleverd te worden. De €3000,- compensatie vanuit Ford die 2000x niet hoeft ingezet te worden loopt voor Ford ook in de miljoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Meer als 2-3 weken zullen ze niet nodig hebben van RoRo aflevering in de haven naar de dealer toe.

Verwacht ook niet dat de eerste 2000 al op die boot staan. Misschien enkele tientallen om inderdaad de dealers te voorzien en evt al de co2 uitstoot te beperken over de hele verkoop 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:36:
[...]

Meer als 2-3 weken zullen ze niet nodig hebben van RoRo aflevering in de haven naar de dealer toe.

Verwacht ook niet dat de eerste 2000 al op die boot staan. Misschien enkele tientallen om inderdaad de dealers te voorzien en evt al de co2 uitstoot te beperken over de hele verkoop 2020
Dit verwacht ik ook, vervolgens wordt batch 1 gemaakt in de periode mid november TM mid december, gaan ze de boot op begin januari een komen ze aan eind januari om 3-4 weken later afgeleverd te worden. Hopelijk dan weer een dergelijke cyclus voor batch 2 een maand later om afgeleverd te worden eind maart-midden april .. (mijne staat nog altijd op week 13). Crossing fingers.

Edit:
Past ook binnen het plaatje wat er op het mach e forum rond zwerft
(FCTP is dealers/demo's zover ik het goed begrepen heb.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nTpbiNd.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJe3JgU.png

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 25-10-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
RudiP schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:20:
De mijne komt bij Broekhuis Lease vandaan. Ze zijn tot nu toe redelijk snel met informatie geven.
Helaas nog niets gehoord over build data.
TFG'er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
Het feit dat ik niet weet wat TGGer betekend zal waarschijnlijk betekenen dat ik dat niet ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
RudiP schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Het feit dat ik niet weet wat TGGer betekend zal waarschijnlijk betekenen dat ik dat niet ben :*)
The future group. Die doen veel zaken met Broekhuis, toevallig heeft Broekhuis mij ook een Mach-E aangeboden als alternatief.

[ Voor 22% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 26-10-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

OriginalFlyingdutchman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

The future group. Die doen veel zaken met Broekhuis, toevallig heeft Broekhuis mij ook een Mach-E aangeboden als alternatief.
Kunnen we gokken? Ik ga voor The Future Groep.....

te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door m24 op 26-10-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
m24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Kunnen we gokken? Ik ga voor The Future Groep.....

te laat ;)
Haha, inderdaad. Mede TFG'er?

[ Voor 3% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 26-10-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
OriginalFlyingdutchman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

ahh...nee. Broekhuis Huis ter Heide (Zeist) is al jaren mijn vaste dealer. Ik heb deze Mach E geleased voor mijn eigen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als er op batch 1 een kleine 2000 auto's stonden gepland voor dit jaar en we krijgen nu allemaal 3000 euro korting vanwege de levering volgend jaar dan kost Ford dat gewoon even 6 Miljoen euro.

Daar zou ik ook wel een grote boot voor naar Antwerpen sturen, dat kost zeker minder.
Dus ik hoop echt dat mijn auto in ieder geval dit jaar op kenteken staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 26-10-2020 11:24 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
Brotuck schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:24:
Als er op batch 1 een kleine 2000 auto's stonden gepland voor dit jaar en we krijgen nu allemaal 3000 euro korting vanwege de levering volgend jaar dan kost Ford dat gewoon even 6 Miljoen euro.

Daar zou ik ook wel een grote boot voor naar Antwerpen sturen, dat kost zeker minder.
Dus ik hoop echt dat mijn auto in ieder geval dit jaar op kenteken staat.
Stiekem hoop ik daar natuurlijk ook op. Er zijn geluiden dat Ford al wat EU (NL?) auto's aan het produceren is. En dat zij een verassing uit de hoge hoed gaan toveren. Maar misschien is dat wel whisfull thinking.
Verstandelijk gezien reken ik op een levering half februari. Dan kan het alleen maar meevallen. Alhoewel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezant
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-12-2023
Als HQ van Ford die rekensom samen met de CO2 targets voor de EU nu ook zou hebben gemaakt 🤔 maar dan zou Ford BL toch al VIN-nummers hebben ontvangen ? En op mijn reservering tot nu toe geen wijziging van status (1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezant
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-12-2023
*BL = NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
Volgens het forum zou er donderdag weer het e.e.a. los komen m.b.t. VIN-nummer en build datums. Misschien zien wij daar ook iets van. Voorlopig is de bestelling van mijn Mach E nog niet bevestigd in mijn Ford account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Ik denk dat er nog veel onzeker is op dit vlak en dat daarom Ford erg stil is over toezeggingen.
Maar ik geloof direct dat men de meest kost efficiente oplossing gaat bieden indien mogelijk.

Dus eerst een demo auto naar NL/Europa sturen terwijl het dan op zeker 6 mln euro extra kost ? Nou ik denk het niet

Als ik zo mijn bedrijf zou runnen besta ik niet lang meer....

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 26-10-2020 11:49 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Wat lopen spitten qua transport en dit is wat ik tot nu toe kan zien:

Höegh Detroit
Veracruz > Antwerp/Bremerhaven
Capacity: 7850 ceu = Car Equivalent Unit

Veracruz departure 11/25
Antwerp arrival 12/15
Bremerhaven 12/17
Southampton 12/20

Hoegh vloot : https://www.hoeghautoliners.com/fleet
Routes: https://www.hoeghautoliners.com/trade-routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

sja, er is een boot, ze hebben voor 25-11 ruim capaciteit om 2000 auto's te bouwen en het scheelt je 7M + CO2 compensatie.... het lijkt me vooral vreemd als ze het niet doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:
sja, er is een boot, ze hebben voor 25-11 ruim capaciteit om 2000 auto's te bouwen en het scheelt je 7M + CO2 compensatie.... het lijkt me vooral vreemd als ze het niet doen....
2000 x 3000 compensatie = 6mil
Ik hoop dat die van mij na 1-januari wordt geleverd, nu krijg ik als prive koper ook 3000 korting en bij levering voor 31-dec krijg ik dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

2000 x 3000 compensatie = 6mil
Ik hoop dat die van mij na 1-januari wordt geleverd, nu krijg ik als prive koper ook 3000 korting en bij levering voor 31-dec krijg ik dat niet ;)
lol ja sorry, ik rond naar boven af idd ;) we gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Als je het zo verteld lijkt het mij ook bijna de waarheid! :)
Maar als iets te mooi lijkt om waar te zijn....

Ik heb overigens van mijn LM officieel bevestigd gekregen dat ik die korting van Ford krijg.
Betekend dit dat ik bij de 1e 2000 zit?
Ik zou er zo 1000 euro voor over hebben om hem in december te rijden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Predje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Als je het zo verteld lijkt het mij ook bijna de waarheid! :)
Maar als iets te mooi lijkt om waar te zijn....

Ik heb overigens van mijn LM officieel bevestigd gekregen dat ik die korting van Ford krijg.
Betekend dit dat ik bij de 1e 2000 zit?
Ik zou er zo 1000 euro voor over hebben om hem in december te rijden! :D
Korting van 3000 wordt alleen gegeven op de 1e batch van 2000 zover bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Klopt en dan bij levering in 2021 én als de overheid de 8%-12% regeling niet aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:21:

Höegh Detroit

Veracruz departure 11/25
Antwerp arrival 12/15
Bremerhaven 12/17
Southampton 12/20

Cut-off date is 20 november, ik denk te vroeg voor productie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Dan moet ik daar wel bijzitten :) Ik heb begin maart besteld.
Hoe gaaf zou het zijn als er dit jaar 2000 rondrijden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Cut-off date is 20 november, ik denk te vroeg voor productie :?
dat denk ik dus ook, dan moeten de auto's ook nog van de production plant naar de boot.

Productieweek van mijn Mach-E staat nu op de week van 20-nov dus die gaat de boot missen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Die van mij staat op 7 december, zou ook kunnen dat ze eerst een "volle" boot verzamelen voor EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
Wat dacht je van heel veel boze amerikanen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

MarcelGo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:01:
Die van mij staat op 7 december, zou ook kunnen dat ze eerst een "volle" boot verzamelen voor EU?
Wat is je verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

RudiP schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Wat dacht je van heel veel boze amerikanen? :9
Daarom, niks zeggen totdat je de eerste Mach-E's in de US hebt uitgeleverd. :)

En de amerikanen op de fora hebben toch al gezien dat er veel NL auto's voor bouw in November ingepland staan....

[ Voor 18% gewijzigd door m24 op 26-10-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
ArCadE schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Wat is je verwachte leverdatum?
27 februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mocht het zo zijn dat de auto's toch in December komen dan hoop ik wel dat iedereen de keuze krijgt om hem dit of volgend jaar op kenteken te zetten.

Kan me goed voorstellen dat een particulier liever een auto heeft met kenteken 2021.

Zo kan je zakelijk en particulier blij maken, wellicht dan geen 3000 euro compensatie.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
Anders wil ik wel ruilen met iemand ;) , ik heb dolgraag een 2020 kenteken en sta nu voor een 2021 levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Hm, mijn verwachte leverdatum is 25 maart. Is dan iets meer dan een jaar na bestelling... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ik heb m 23 november gereserveerd, dus dat duurt 15 maanden...verwacht ook niet dat ze elke maand een aantal auto's op een boot hebben, zal wel meer gecombineerd worden met andere leverdata dan we nu hebben want dat lijkt iets van 6 weken na productie en de feestdagen zullen ook wel invloed hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:21:

Höegh Detroit

Veracruz departure 11/25
Antwerp arrival 12/15
Bremerhaven 12/17
Southampton 12/20

Kunnen we hier de Mach e's mooi volgen :P
https://www.vesselfinder.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Kan iemand mij vertellen wat de laadsnelheid van de Mach-E aan een publieke niet-fast-charger is?
Dus 11kW of 22kW?

Op de Ford website wordt gesproken over 11-22kW terwijl ze bij het event in Rotterdam spraken over de Mach-E's on-board lader maar tot max 11kW kan laden. Bij Fast-Chargers zit het laadsysteem in de paal en kon het tussen 50kW en 115kW(voor SR) werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ik heb tot nu toe idd alleen 11kWh gelezen/gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ArCadE schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Hm, mijn verwachte leverdatum is 25 maart. Is dan iets meer dan een jaar na bestelling... ;(
Apart, jij zou toch bij de eerste 2000 moeten zitten wat op zijn "laatst" 28 feb zou moeten zijn. Ik heb begin mei besteld en val een maand buiten de eerste 2000 boot en mijne staat vooralsnog op week 13 al hoewel ik geen productiedatum heb. Hij is besteld bij leaseplan en ik vraag mij af of ik ook een productiedatum ga doorkrijgen maar dat gaan we wel zien de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

FreeMen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Apart, jij zou toch bij de eerste 2000 moeten zitten wat op zijn "laatst" 28 feb zou moeten zijn. Ik heb begin mei besteld en val een maand buiten de eerste 2000 boot en mijne staat vooralsnog op week 13 al hoewel ik geen productiedatum heb. Hij is besteld bij leaseplan en ik vraag mij af of ik ook een productiedatum ga doorkrijgen maar dat gaan we wel zien de komende maanden.
Als het goed is zit ik idd bij de eerste 2000, heb ook de korting doorgekregen via de leasemij. Misschien dat zij of de dealer (Broekhuis Harderwijk) een voorzichtige kant van de leverdatum aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
(-

[ Voor 98% gewijzigd door unreal0 op 18-06-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
(Huisgenoot) heeft recent een mach-e leasecontract afgesloten bij activelease, maar zit volgens hun wel nog bij de eerste 2000, en die korting van Ford lijkt ook berekend. Weet iemand hoe dat zit? Ik krijg het idee dat lease maatschappijen een aanzienlijk deel van de eerste batch opkopen, en dan het nu via lease nog prima mogelijk is een van de eerste 2000 te bemachtigen
Zou inderdaad kunnen en precies dit had ik ook verwacht van een leasemaatschappij van het formaat als leaseplan maar het heeft er alle schijn van dat leaseplan deze boot letterlijk gemist heeft en niets in het voren heeft gereserveerd. Mijn bestelling is pas bij hun Ford huisdealer uitgezet na ondertekening van het contract. Ik had verwacht dat ze rechtstreeks zaken zouden doen met Ford maar dat blijkt dus niet zo.

Edit: dealer waar de auto besteld is is Ardea Auto Den Haag welke nu kennelijk Stern is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 27-10-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem_van_raak
Veel leasemaatschappijen hebben wel degelijk een hoop Mach E’s begin 2020 besteld, er zijn alleen door het niet kunnen leveren in 2020 een aantal orders geannuleerd. Vandaar dat intermediairs als Activlease nu nog aan auto’s uit de 1e batch kunnen komen. Omdat de leasemaatschappijen die ze besteld hebben er ook vanaf willen.

[ Voor 12% gewijzigd door jochem_van_raak op 27-10-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
jochem_van_raak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:11:
Veel leasemaatschappijen hebben wel degelijk een hoop Mach E’s begin 2020 besteld, er zijn alleen door het niet kunnen leveren in 2020 een aantal orders geannuleerd. Vandaar dat intermediairs als Activlease nu nog aan auto’s uit de 1e batch kunnen komen. Omdat de leasemaatschappijen die ze besteld hebben er ook vanaf willen.
Ah dat kan ook nog ja.

Tsja, veel keuze had ik zelf niet. Ons bedrijf doet zaken met 2 leasemaatschappijen waarvan er één al direct had aangeven niet met in 2020 te kunnen leveren en de andere (Leaseplan dus) dacht,onder voorbehoud uiteraard, dat wel te kunnen maar achteraf gezien heb ik daar ernstig mijn twijfels als ze geen voorreserveringen geplaatst hebben.

Was leuk geweest om voor het kortingsbedrag het Tech plus pakket erop te hebben maar het is niet anders.

Edit:
Vraag me zojuist af of leasemaatschappijen en/of dealers de € 3.000 niet in eigen zak houden voor alle auto's welke ze gereserveerd hebben maar nog niet verkocht waren op 6 april zoals in mijn geval? Want, waarom zouden ze dit bedrag doorgeven aan klanten? Klant komt hier toch nooit achter en beide hebben immers een behoorlijk zwaar jaar en alle extra's zijn welkom :?

Je kan je ook afvragen of klanten na de datum mededeling vanuit Ford mbt de vertraging van de productie hier überhaupt nog recht op hebben. Zij wisten immers dat de auto nooit meer in 2020 geleverd gaat worden dus waarom de korting doorgeven vanuit de leasemaatschappij of dealer als ze toevallig nog onverkochte reserveringen zouden hebben...

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 27-10-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
De korting wordt door Ford Nederland gegeven, zal dus niet snel bij de dealer terechtkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Ik heb zelf de 75KWH RWD met Tech Pakket besteld eind mei via Leaseplan. Levertijd staat nu op week 13 (net als bij velen anderen). Echter heb ik vorige week bevestiging gehad van Leaseplan dat ik inderdaad ook 3000Euro korting krijg. Ik weet verder niet bij welke dealer zij bestellen en of ik bij de eerste 2000 zit.

Echter werd ik wel afgelopen Juni nog gebeld door Leaseplan met de vraag of ik mijn order wil annuleren en wil omzetten naar bijv. Tesla, omdat deze nog wel leverbaar zijn in 2020. Het kan dus zijn dat meerdere mensen hun order geannuleerd hebben en dat ik een aantal plaatsen ben gestegen op de bestellijst. Is een aanname, maar ben wel blij met 3000 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
F1dude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Ik heb zelf de 75KWH RWD met Tech Pakket besteld eind mei via Leaseplan. Levertijd staat nu op week 13 (net als bij velen anderen). Echter heb ik vorige week bevestiging gehad van Leaseplan dat ik inderdaad ook 3000Euro korting krijg. Ik weet verder niet bij welke dealer zij bestellen en of ik bij de eerste 2000 zit.

Echter werd ik wel afgelopen Juni nog gebeld door Leaseplan met de vraag of ik mijn order wil annuleren en wil omzetten naar bijv. Tesla, omdat deze nog wel leverbaar zijn in 2020. Het kan dus zijn dat meerdere mensen hun order geannuleerd hebben en dat ik een aantal plaatsen ben gestegen op de bestellijst. Is een aanname, maar ben wel blij met 3000 korting.
Leaseplan vertelde mij destijds dat ik de korting krijg omdat ik in maart heb besteld.
Tot medio mei zou je nog kans hebben op de korting.
Dat jij eind mei de korting nog kreeg is apart. Wellicht idd van een annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Weet iemand hoe het zit met die rode remklauwen op de AWD? Op de Nederlandse configurator zijn de remklauwen nog steeds rood, maar in 'real life' pictures kom ik het niet tegen, en in de configurator van de VS ook niet

@Predje De datum waarop jij het leasecontract afsluit maakt niet uit. Het gaat om de datum dat Leaseplan de auto's gereserveerd/aanbetaald heeft. Als ik het goed begrijp zit het zo: als een leasebedrijf er 50 besteld heeft direct na het openen van de reservering en er zijn er nog 10 die geen leasecontract hebben, kun je nog een exemplaar van de eerste 2000 auto's bemachtigen. Als er annuleringen hebben plaatsgevonden idem dito.

[ Voor 50% gewijzigd door unreal0 op 27-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Hetzelfde telefoontje kreeg ik ook in juni waar nog gezegd werd dat ik die korting zou krijgen. In juli heb ik contact gezocht en ik kreeg te horen dat het toch niet voor mij gold want Ford had de deadline op 6 april gezet.

Ik heb Ford NL gemaild en kreeg onderstaande reactie:
Deze actie geldt voor alle Mustang Mach-E modellen die theoretisch tot einde 2020 zouden worden geleverd.
Dit zijn de voertuigen waar wij tot en met februari 2020 de reservering van ontvingen.

Hierom geldt deze actie helaas niet voor een reservering welke in de maand mei werdt geplaatst.

Ik heb het toen ook maar hierbij gelaten maar ga er nu toch maar weer achteraan aangezien mijn bestelling ruim voor die van jou ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:41:
De korting wordt door Ford Nederland gegeven, zal dus niet snel bij de dealer terechtkomen...
Maar dus wel bij de leasemaatschappij met wat pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Even een vraag over verzekering, ik zit nu bij ANWB, maar die heeft alarmeisen vanaf een nieuwwaarde van 40k, gelukkig zat er op de e-Golf een goedgekeurd alarm, alleen een certificaat voor moeten aanschaffen, en jaarlijkse test bij de dealer.

Is er op de Mach E iets vergelijkbaars verkrijgbaar of moet ik op zoek naar een andere verzekeraar?

Aanvulling; ik heb echt geen zin in een aparte afstandsbediening hiervoor 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 27-10-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy

Welke kleur? heb je Tech Pack of Tech Pack Plus? Dan zet ik je in het lijstje van Tweakers die een Mach-E hebben besteld :)
MarcelGo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:00:
Even een vraag over verzekering, ik zit nu bij ANWB, maar die heeft alarmeisen vanaf een nieuwwaarde van 40k, gelukkig zat er op de e-Golf een goedgekeurd alarm, alleen een certificaat voor moeten aanschaffen, en jaarlijkse test bij de dealer.

Is er op de Mach E iets vergelijkbaars verkrijgbaar of moet ik op zoek naar een andere verzekeraar?

Aanvulling; ik heb echt geen zin in een aparte afstandsbediening hiervoor 8)7
Je mag toch verwachten dat er minimaal een level 1 alarm op een Mach-E zit en je de auto gewoon kan verzekeren :X
Je kan bij de ANWB wel al een voorlopige prijsopgave maken voor een Mach-E via https://www.anwb.nl/verzekeringen/autoverzekering

- geen kenteken
- februari 2021

Basisgegevens
Merk: FORD
Model: MUSTANG MACH-E
Verzekering
WA + Volledig casco: € 55,85
Zekerheid voor inzittenden: € 5,57
3 jaar aanschafwaardegarantie: € 2,17
Jouw voordeel
10% 1 jaar extra ledenkorting
80% No-claim korting (8 jaar schadevrij)
Totaal per maand: € 63,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Webinar op YouTube lijkt vooralsnog op hetzelfde als de eerste “design” webinar uit de USA en deel 1 van 4 van de “web series”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
eerste leveringen in europa pas in het voorjaar... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door TheoQ op 27-10-2020 19:43 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 179 Laatste